Liverpool is belangrijker dan Napoli voor Ajax' kansen op Champions League-overwintering

door BadembaBarrie 174

Bron Ajax Showtime

Liverpool is belangrijker dan Napoli voor Ajax' kansen op Champions League-overwintering

door BadembaBarrie 174

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Met drie punten uit drie wedstrijden staat Ajax er halverwege de groepsfase van de Champions League niet bepaald optimaal voor. Na de afstraffing tegen Napoli en de slechte vorm waarin Ajax überhaupt al een aantal weken verkeert, lijken er niet veel mensen te zijn met vertrouwen in een goede afloop van het uitduel in Napels. Voor zij die Ajax een warm hart toedragen is er in dat opzicht wellicht ook goed nieuws en dat is dat de wedstrijd in Napels niet cruciaal en niet eens de belangrijkste is voor Ajax' kansen op Champions League-overwintering.

Om dat goed uit te leggen, is het eerst handig om een korte opfrissessie te houden over hoe bepaald wordt welke teams doorgaan. Het totaal aantal punten is uiteraard criterium nummer één. Is dat aan het eind van de groepsfase voor twee of meer teams gelijk, dan wordt er gekeken naar het totale onderlinge aantal punten. Dat wordt gemakshalve wel eens het onderling resultaat genoemd, maar die term doet niet geheel recht aan de (vele) nuances die kunnen optreden in het geval van een gelijke eindstand tussen drie of meer teams. Zo’n scenario is in de groep van Ajax ook nog mogelijk, al is dat niet het meest waarschijnlijke.

Positie Team Gespeeld Punten
1. Napoli 3 9
2. Liverpool 3 6
3. Ajax 3 3
4. Rangers 3 0

Dit is momenteel de stand in Groep A van de Champions League. Napoli gaat soeverein aan kop, op drie punten gevolgd door Liverpool dat op zijn beurt weer op drie punten gevolgd wordt door Ajax. Rangers bungelt ietwat moedeloos onderaan en lijkt op een wonder te moeten hopen wil het nog iets voor elkaar krijgen in deze groep. Met deze stand ontvouwt zich een scenario waarin Ajax’ wedstrijd tegen Napoli van komende woensdag niet het belangrijkste treffen zal zijn van de komende reeks Champions League-duels. Die eer komt de returnwedstrijd tegen Liverpool toe.

Onderling doelsaldo

The Reds staan momenteel namelijk drie punten voor op de Amsterdammers en kunnen na afloop van de komende speelronde op een puntenvoorsprong van maximaal zes komen. Dat gebeurt als Ajax van Napoli verliest en Liverpool op Ibrox Rangers opzij weet te zetten. In dat geval heeft Ajax een plaats bij de beste zestien van Europa niet meer in eigen hand, maar is deze, zeker gezien de sterke vorm en het goede spel van Napoli ten opzichte van het kwakkelende Liverpool, ook niet bepaald ondenkbaar. Om een plaats in de achtste finale van de Champions League af te dwingen moet Ajax zowel thuis van Liverpool als uit van Rangers winnen en hopen dat de ploeg van Jurgen Klopp ook op de laatste speeldag op Anfield onderuit gaat tegen de ploeg uit Napels.

Als dat scenario zich voltrekt zouden Ajax en Liverpool op een gelijk aantal punten eindigen en dus wordt er dan gekeken naar de onderlinge wedstrijden. Het totaal aantal onderlinge punten zou op drie om drie staan, waardoor het onderlinge doelsaldo het belangrijkste criterium zal zijn. Dat doelsaldo zal afhangen van hoe groot Ajax’ zege op Liverpool in dit scenario is. Doordat de nederlaag op Anfield beperkt bleef tot 2-1, zou iedere zege van Ajax op Liverpool met twee doelpunten verschil voldoende zijn om boven The Reds the eindigen. Ajax' nederlaag tegen Napoli, ongeacht hoe groot die is, zou hier dus totaal niet op van invloed zijn, omdat er bij een gelijke stand tussen Ajax en Liverpool alleen naar de onderlinge wedstrijden tussen die twee teams gekeken wordt.

Keerzijde

De regel kan de Amsterdammers echter ook flink tegenzitten. Ongeacht het resultaat in Napels is Ajax namelijk niet gebaat bij puntenverlies in de wedstrijd tegen Liverpool in de Johan Cruijff ArenA. Bij zowel een nederlaag van Ajax als een gelijkspel zou het onderlinge aantal punten namelijk in het voordeel van de Engelsen zijn. Dat betekent dat de Amsterdammers bij een gelijke stand met The Reds het onderspit delven. En gezien de 1-6 zege van Napoli in Amsterdam, is het zeer onwaarschijnlijk dat Ajax – zelfs als het de Italianen in eigen huis weet te verslaan – in een onderlinge competitie als winnaar uit de strijd zou komen. Met andere woorden, bij een gelijke stand in punten tussen Ajax en Napoli zal laatstgenoemde naar alle waarschijnlijkheid in het voordeel zijn. Tenzij Gli Azurri ineens volledig instorten, lijken ze voor Ajax dus praktisch niet meer te achterhalen.

De focus voor de ploeg van Alfred Schreuder kan wat dat betreft dus het beste op Liverpool. De Amsterdammers moeten The Reds zelf in ieder geval verslaan en dan nog minimaal één overwinning boeken, hetzij bij Napoli, hetzij bij Rangers. Daarbovenop moet Ajax dan hopen dat Liverpool ook buiten de Johan Cruijff ArenA nog minimaal drie punten laat liggen. Ook dat is niet ondenkbaar, want de Engelsen lieten in de confrontatie op Anfield weliswaar hun klasse zien, maar weten dit seizoen verder voor het grootste deel nog geen potten te breken. Voor Ajax zou het ideaalscenario uiteraard zijn om in Napels te winnen, terwijl Liverpool in Schotland punten laat liggen. Dan houden de Amsterdammers alles in eigen hand. Er zal echter hoe dan ook geen wedstrijd zo cruciaal zijn als die van woensdag 26 oktober in de Johan Cruijff ArenA.

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Ozark +355

Liverpool gaat nooit thuis van een reeds gekwalificeerd Napoli verliezen .

12-10-2022 09:13

Mijnclub33x +10170

Wie nog hoopt op een plek in de CL volgend jaar is een ras optimist. Juist in belangrijke wedstrijden zal Liverpool gewoon drie punten pakken en dan is de Europa League de enige optie. Gezien dit huidige Ajax passen we daar beter in dan de CL.

12-10-2022 05:32

cantharel +3529

Droom maar lekker verder.

11-10-2022 22:11

AjaxMiddelburg +2957

Op de een of andere manier heb ik toch wel vertrouwen. Als Schreuder het elftal maar niet te hoog zet. Desnoods 5–3-2. Ik vermoed dat die Italianen wel wissels in gaan zetten en misschien Ajax gaan onderschatten. Blijf altijd hoop houden misschien wel tegen beter weten in. Maar dat zal dan toch de supporter zijn.

11-10-2022 21:54

Mijnclub33x +10170

Hoe naïef ben jij?

12-10-2022 05:26

Mijnclub33x +10170

Zo te zien kom je uit Zeeland en heb je er BLIND vertrouwen in🤣

12-10-2022 05:35

AjaxMiddelburg +2957

Schijnbaar heel naïef 😂

12-10-2022 07:32

ck69 +13221

Voor het eerst dat ik geen zin heb in een CL week. Normaal altijd lekker een beetje wedstrijdjes kijken en volgen, voor nu is al het plezier eruit gesloopt.

11-10-2022 19:15

AlexIbarra +19354

Ik leef naar morgen toe zoals ik altijd naar wedstrijden van Napoli toeleef.. ;)

11-10-2022 20:47

Pjait +382

Als, als, als. Als m'n grootmoeder twee wielen had dan was ze een fiets geweest. Tijd om gewoon weer in vorm te komen en er zelf het beste van te maken dit seizoen.

11-10-2022 19:02

ElFlaco +3655

Als je zin hebt om onzin te lezen dan moet je vooral dit artikel eens doornemen ……

11-10-2022 18:46

Cruijffthebest +13506

Laten we ons zeker niet rijk rekenen.
Ajax haalt maximaal de EL en meer niet.
Tegen Napoli zal het weer een zeperd worden, tenzij Napoli een slechte dag heeft en zich ook nog eens inhoudt.
Ajax is kansloos morgen!

11-10-2022 18:35

nlvcmn +5822

Liverpool heeft trouwens naast de vormcrisis een blessuregolf waar je u tegen zegt. Diaz, Matip en die rechtsback missen Ajax Liverpool

11-10-2022 18:31

Marko9 +902

Schreuder rot op!

11-10-2022 18:26

AFCA4L +707

Morgen weer een verlies wat eigenlijk al voor 85% zeker is hoop ik dat het ook echt gebeurd is met fredje schreuder

11-10-2022 19:12

arufred +9873

Alfredje bedoel je.

12-10-2022 05:02

Masz +3731

We moeten gewoon 3 maal winnen.
Als Napoli *morgen niet verliest sturen ze een B- elftal naar Liverpool en verliezen ze daar.
Ik ga uit(hoop) van 3 teams met 12 punten.
Dan is het doelsaldo waarschijnlijk het belangrijkst.

11-10-2022 18:17

Oeroeboeroe +18589

"gewoon 3 maal winnen"???
echt hè, wat sommige hier gebruiken. Lui ik zou ermee stoppen, het tast op een enorme manier je hersens en beoordelingsvermogen aan.

11-10-2022 18:50

Masz +3731

@Oeroeboeroe
Het is nog steeds voetbal en als Ajax hoor je altijd het veld op te stappen om te winnen. Als Alfred daar anders over denkt mag hij van mij ook weg. Voorlopig blijf ik achter het hele team staan en de bal is rond en Ajax is kwaliteit! Don't touch my Ajax.

11-10-2022 19:15

Masz +3731

@Oeroeboeroe
Extra hoopgevend, de hersens van Spaghetti de trainer van Napoli zijn ook aangetast.
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/spalletti-we-hebben-het-vorige-week-in-de-openingsfase-ook-lastig-gehad

11-10-2022 19:37

Oeroeboeroe +18589

Ik help het je hopen, uiteraard zou een positieve uitslag heel mooi zijn, maar realistisch is het niet.

11-10-2022 19:46

Mnr Hendriks +694

Met 5-3-2 kun je nog best wat doe in de CL tegen de betere teams na de winter
Tenzij er opeens een hele grote kwaliteits injectie komt

11-10-2022 16:20

FTS95 +16164

Opzouten met dat 5-3-2, echt een schande dat "supporters" dat überhaupt in hun bek durven nemen

11-10-2022 18:35

Cafeoostindie +2781

Ik ben ook geen voorstander, het is fakking lelijk maar het is wel de oplossing en deze selectie kan zo spelen omdat je snelle buitenspelers hebt (concecao en bergwijn)

11-10-2022 18:42

MarcHogervorst +35303

Co Adriaanse had er succes mee in 2001. De Berlijnse muur. In geval van nood, als niks lukt, zoals toen in 2001 en nu in 2022, van mij mag het. Het moet niet onze huisstijl worden. Maar stel je voor, nadat Napoli in de Arena wint met totaalvoetbal, winnen wij in Napels met een soort 'catenaccio'! Ik zou me krom lachen.

11-10-2022 19:00

FTS95 +16164

Ik niet Marc, vind het echt onze ziel verkopen aan de duivel

11-10-2022 21:14

Mnr Hendriks +694

Gewoon 3 x winnen en hoe maakt niet uit 5-3-2 of 433 op de counter boeiend we moeten door hoe ook

11-10-2022 16:18

b.hulshof +3826

We kunnen beter maar hopen dat Rangers niet een punt pakt in de komende twee wedstrijden.

11-10-2022 16:09

Pizzapunt20 +10080

Goed Verhaal, doet me denken aan die geweldige persconferentie bik Twente destijds:

"Vanaf nu zullen we alles op alles zetten om vanaf nu iedere wedstrijd te winnen".

11-10-2022 14:51

AFCAjax +17839

dat was toch iemand van de knvb?

11-10-2022 18:37

Hans.D88 +3793

Ik moet hierbij denken aan die NFL coach Jim Mora: "Playoffs? Don’t talk about - playoffs? You kidding me? Playoffs? I just hope we can win a game!" https://youtu.be/Qwq7BYOnDrM

11-10-2022 13:57

mokum007 +6530

Onzin, alle wetstrijden zijn even belangrijk, het zijn alle finale's

11-10-2022 13:49

Noam +4138

Onzin titel. Als Liverpool van Napoli wint is de wedstrijd morgen van even groot belang en hoe durven ze over een overwinning te spreken. Een pas op de plaats zou op zijn plek zijn.

11-10-2022 13:12

Maikel +6862

In de huidige vorm in een neerwaartse spiraal met een trainer die bang is voor namen maar niet bang is om de verkeerde opstelling te maken, zouden we nog niet eens de halve finale vd Confetti League halen.
Helaas de realiteit.

11-10-2022 13:06

vandenhaas4 +15164

Gewoon ervoor gaan tegen Napoli en het rekenwerk voor later bewaren. Het voordeel van de veegpartij in de eerste wedstrijd is dat Napoli het wellicht op 80, 90% gaat doen en dat je ze misschien kunt verrassen. Ik denk ook dat je eens een 3-4-3 opstelling kunt proberen.

11-10-2022 13:02

MichelBoerebach +29516

Napoli gaat het inderdaad op 80, 90% doen, en dan nog met 2-0 of 3-0 winnen.

11-10-2022 13:05

Henk de Vries +11177

Het is allemaal niet belangrijk, je bent volslagen kansloos. Van Rangers winnen en nog een rondje EL meepikken is het maximaal haalbare.

11-10-2022 13:00

MichelBoerebach +29516

Van Rangers hoef je niet eens te winnen (ervan uitgaande dat zij de komende 2 wedstrijden ook verliezen)

11-10-2022 13:06

Bc te P +22130

Zorg eerst maar eens dat je minimaal 3e wordt in de poule ...

11-10-2022 12:55

JTajax +10722

Man, overwinteren in CL heb ik al lang opgegeven. Dat niveau hebben we nu absoluut niet.
Gewoon zorgen dat je de EL in gaat en dan de komende maanden groeien als team en hopen dat je de EL kan winnen

11-10-2022 12:53

MichelBoerebach +29516

De EL kunnen we niet winnen. Of we moeten de komende maanden net zo goed gaan worden als we aan het begin van het vorige seizoen waren. Dat zie ik echter niet gebeuren.

11-10-2022 13:09

JTajax +10722

We hebben een lange weg te gaan ja. Maar de selectie heeft op het oog voldoende potentie. Kijkende naar wie vorig jaar de finale speelden zou het mogelijk moeten zijn

11-10-2022 13:58

MichelBoerebach +29516

Maar dan moeten we toch echt wel een niveautje of 3 omhoog. Met het huidige spel hebben we het in de Conference League nog moeilijk.

11-10-2022 16:24

arufred +9873

Wat een domme theorie. Napoli zal met veel reserves spelen tegen Liverpool omdat 1: Napoli dan al geplaatsts is en 2: Napoli 3 dagen later op bezoek gaat bij Atalanta.

11-10-2022 12:47

donkerblauw +2894

Euh winnen op allebei is toch belangrijk??

11-10-2022 12:43

Sluk +2593

dat gereken de hele tijd... Gewoon de resterende poulewedstrijden winnen en je overwinterd in de CL.

11-10-2022 12:37

MichelBoerebach +29516

Ja, hoor. Net zo makkelijk! (-;

11-10-2022 13:10

Sluk +2593

Ik verwacht je woensdagavond hier terug met een: "U had gelijk meneer Sluk"

11-10-2022 13:23

EuforischeRealist +15689

Klinkt leuk allemaal dat Napoli niet de belangrijkste is, maar zelf al mocht je thuis winnen van Liverpool en Uit van Rangers dan moet je nog steeds hopen dat Liverpool geen puntje of meer pakt thuis tegen een al gekwalificeerd Napoli.

Kortom met de huidige stand van zaken en vorm ben je behoorlijk kansloos

11-10-2022 12:33

Siemjo +7982

Ook al zal Liverpool geen punt pakken tegen Napoli dan is er altijd nog het doelgemiddelde als ze gelijk aantal punten hebben als Ajax. Dat is van Ajax ook niet goed

11-10-2022 12:37

Maikel +6862

En zo laat ie morgen beginnen..

Pasveer

Rensch. Timber. Bassey. Blind.


Alvarez

Berghuis. Taylor.

Ocampos. Kudus. Bergwijn.

11-10-2022 12:28

arufred +9873

Kansloos wanneer hiermee begint.

11-10-2022 12:43

Maikel +6862

Natuurlijk. Was het vorige week vóór de thuiswedstrijd ook

11-10-2022 12:52

ProfessorX +19827

Om Europees verder te komen kan je beter af zijn in de EL .

In de CL heeft Ajax op dit moment weinig te zoeken en enkel kans op grotere afstraffing nou bespaar me dat maar .

heel tegenstrijdig tsja dan wil je dat ze winnen dat dan ook weer , maar daar geloof ik niet in als je al uitgaat van dat tegen Napoli niet zo erg is de uitslag .

11-10-2022 12:27

arantes1234 +1759

Na de winterstop kan het allemaal een stuk anders zijn. Als je nu in slechte vorm weet te overwinteren betekent niet dat je in februari nog steeds zo bedroevend slecht bent.

11-10-2022 12:34

Maikel +6862

Met Schreuder gegarandeerd wel.

11-10-2022 13:08

arantes1234 +1759

Zelfs dat kan nog veranderen, al ben ik bang van niet

11-10-2022 13:20

ProfessorX +19827

hoop doet leven .
Maar Ajax heeft geen CL waardig team op dit moment wel een aantal goede spelers waar en team van gemaakt moet worden

11-10-2022 17:40

MNJ7 +8748

Een mooi EL seizoen met opnieuw Bosz dalijk lijkt me wel leuk. In winterstop Ziyech halen.

11-10-2022 12:25

Skajhigh +2312

We hebben dit jaar niets te zoeken in de Champions League. Zorgen dat we iig 3e worden, misschien dat het dan nog leuk kan worden in de EL

11-10-2022 12:20

willem1958 +8939

Iedereen weet dat als Liverpool gewoon met dezelfde energie als op Anfield het veld op komt dat Ajax niets heeft in te brengen en reken maar dat zij dit zullen doen zodat ze zeker zijn van overwinteren in de CL.
Als Ajax niet snel de boel een beetje op de rails krijgt dan zit er een verlies tegen Rangers ook nog in en dan is het helemaal over dit jaar.
Voor mij is het nu al de vraag of ze nog wel landskampioen gaan worden, zelfs dat is momenteel helemaal niet zo zeker.

11-10-2022 12:16

mido1988 +4320

ik ben helemaal niet bezig met de CL. Als Ajax in de winter nog mee doet voor de titel en in de Europa League zit dan ben ik meer dan tevreden.

11-10-2022 12:14

4bier +31367

Nu op Rotterdam Airport. Zo de lucht in richting ITA!

11-10-2022 12:10

DeWijsneus +25818

Kijk eens om je heen, zie je mij zwaaien?

11-10-2022 12:15

Skajhigh +2312

Veel plezier ouwe! Volgende keer welbvanaf een andere luchthaven vliegen, nu moet je een week in quarantaine.

11-10-2022 12:21

Didulica87 +2341

Zou toch wat zijn als we die Italianen in het maradonna stadion een koekje van eigen deeg geven! Kom op godenzonen. 1-2

11-10-2022 12:10

MarcHogervorst +35303

Dat bedoel ik! Met smerig geluk drie punten wegstelen. En na afloop een Italiaanse fan die zegt: "Amsterdammers!! Rotlui! Ze kunnen niet van je winnen, maar jij kan wel van ze verliezen!!".

11-10-2022 12:14

Benleiden +7280

Als er echt mensen zijn die denken dat Ajax dit even omkeert dan moet je echt naar een specialist. Dan ben je zo naïef haha.

11-10-2022 11:54

Gonzalez75 +5911

Wat een onzin. Gaan ze rekenen. Als het fout gaat, dan zeggen ze naderhand hadden we maar....

11-10-2022 11:53

Rolo +13856

Reken daar maar niet op..

11-10-2022 12:12

Ozhan +1532

We mogen rekenen en hopen natuurlijk, maar iedereen met gezond verstand weet dat we na de winter in EL verder gaan.

11-10-2022 11:47

milanoajaxpiet +646

Heel raar maar heb zo maar een goed gevoel over morgen hup Ajax

11-10-2022 11:45

MarcHogervorst +35303

In tijden van crisis komt het keerpunt op totaal onverwachte momenten! Ik zeg het je. Opa heeft het al vaak genoeg meegemaakt. Houdt moed vrienden!

11-10-2022 11:52

DeMeervanweleer +7590

Als de chef van dit Ajax als een dolle langs de lijn tekeer gaat tegen notabene Volendam, dan is er iets goed mis. Het vertrouwen is weg en dat komt op het conto van de coach, die onlogische opstellingen fabriceert en geen echte keuzes durft te maken. Ik zie dat niet een-twee goed komen. Een goed resultaat tegen Napoli zou nu een mirakel zijn en dat is niet omdat er onvoldoende kwaliteit aanwezig is, dat is nog het ergste...

11-10-2022 11:43

Andronixos.c +8238

Kan iemand mij uitleggen waarom Sanchez niet op RB speelt?
Rensch is geen speler, die vol voor de strijd gaat.
Spelers uit Latijns Amerika spelen met vuur. Denk maar aan Tagliafico en Martinez. Die gasten waren de beste aankopen dat Ajax heeft gedaan als het over dat soort spelers betreft!

11-10-2022 11:41

AFCACruijff14 +163330

Omdat Sanchez weken geblesseerd was en Rensch het ook redelijk aardig deed. Uiteindelijk pakt Sanchez die basisplaats wel.

11-10-2022 11:44

wendoo9 +8152

Rensch moet gaan stoppen met dat nonchalant goede in zijn spel en meer gif in zijn spel gaan leggen. Met een beweging is de tegenstander weg bij hem. Kan gewoon niet. Hij moet naar beelden van Nico gaan kijken. .

11-10-2022 11:56

Maikel +6862

Laatste kans Alfred.

Pasveer

Sanchez. Timber. Bassey. Wijndal.


Grillitsch


Alvarez. Taylor


Conceicao. Brobbey. Bergwijn.

Alvarez ipv Kudus en Sanchez ipv Rensch om verdedigend iets tegen de sterke linkerflank van Napoli te zetten.
Vóór de thuiswedstrijd tegen Napoli had ik dezelfde opstelling maar dan met Kudus en Rensch ipv Alvarez en Sanchez.

11-10-2022 11:34

Babangida83 +24012

Alvarez op CAM? Hij zou eerder een linie naar achteren moeten.

11-10-2022 12:02

wendoo9 +8152

Ajax is niet in zijn goede doen en heeft behoorlijk aan kwaliteit ingeleverd, maar waarom zou Ajax niet van Napoli kunnen winnen of gelijk spelen. Ga GVD de band terug kijken van afgelopen week en kijk wat er allemaal mis is gegaan aan persoonlijke fouten. Want dat er waren er veel ook Remko had er een groot aandeel met zijn kamikaze acties en te onrustig. Kijk Napoli is goed maar geen wonderploeg. Ajax had ook meer uit kunnen halen, maar door egoïsme ging het soms ook mis. Vond Ajax in aanvallend opzicht niet eens kansloos. Maar door naïviteit(te hoog staan backs en niet scherp en meedogenloos te verdedigen in plaats van een voetje uit te steken wat onze vriend Rensch een handje van heeft. Liever geen Rensch want die komt nog op het moment te kort voor de rechtsback positie. Zie de doelpunten terug. Kinderlijk eenvoudig. Gooi het elftal om, poppetjes op hun goede plek en ga ervoor zou ik zeggen. Uit is Ajax beter dan thuis in de CL dus tegen beter weten in ga ik voor een gestolen 1-2

11-10-2022 11:33

Snellejapie +11401

Praten we echt serieus over een overwintering in de CL? Serieus?

11-10-2022 11:29

wendoo9 +8152

Ben met je eens, maar never give up ondanks alles. Als we nu al opgeven, kunnen we beter de tent sluiten. Altijd geloof blijven houden al is het op het moment niet reëel. Het blijft voetbal en de bal is rond. De tegenstander kan ook een slechte dag hebben, een rooie kaart, its all in the game. Vamos Ajax

11-10-2022 11:49

FlyingDutchMan +17318

Ajax is en blijft 3e, gaat echt niks meer aan veranderen... Precies het niveau waar we momenteel op moeten focussen helaas.

11-10-2022 11:13

Rolo +13856

Is ook geen schande, derde achter Napoli en Liverpool. Alleen de manier waarop...

11-10-2022 11:16

MarcHogervorst +35303

Klopt, maar dat is iedereen in maart en april vergeten als we het goed doen in de EL en in mei als we kampioen worden. Die 1-6 is vervelend voor de statistieken en voor mensen die zich heel erg veel aantrekken van wat de buitenlandse kranten over Ajax schrijven. Maar het blijft 1 wedstrijdje.

11-10-2022 11:19

Ajacied33 +37060

Het Ajax van TH zou nooit achter Napoli eindigen. Het is een goede ploeg, maar echt niet beter als ons

11-10-2022 11:40

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1813

Nou, kan me nog een seizoen herinneren met Valencia en Chelsea en het jaar daarna met Atalanta en Liverpool...

11-10-2022 12:57

Cafeoostindie +2781

Is ook gevoelsmatig een nummer 3 in de eredivisie

11-10-2022 11:37

Maikel +6862

De rode dubbeldekkerbus uit London parkeren en op de counter spelen.
Met 12 punten sta je in de achtste finale.
Het zou een miraculeuze ontsnapping van Alfred " Houdini" Schreuder betekenen.

11-10-2022 11:04

MarcHogervorst +35303

In voetbal is niks onmogelijk! Een keer in de tien jaar speel je zo'n wedstrijd waarbij je totaal onverdiend wint. En morgenavond is die wedstrijd!! Napoli knalt zes keer op paal en lat. In de negentigste minuut corner Ajax, Alvarez met een frommel kopbal. Via een been van een verdediger van de tegenpartij, langzaam dwarrelend via de paal naar binnen. Napels in rouw gedompeld.

11-10-2022 11:24

Maikel +6862

Ach Marc 😂
Ok, je weet het idd nooit. Ik heb ook al paarden voor de apotheek zien kotsen. Als je helemaal niks verwacht...

11-10-2022 11:36

MarcHogervorst +35303

Ik zeg 1 keer in de tien jaar, Ajax speelt zo'n vijftig wedstrijden per jaar, dus, 0,2% kans, dat dan weer wel. Maar het kan.

En dan de geweldige krantenkoppen:

Dief in de nacht Ajax steelt drie punten uit maffia stad Napels.

Amsterdammers leren Italianen hoe je catenaccio speelt.

Luciano Spalletti: 'Nederlanders! Ze kunnen niet van je winnen, maar jij kan wel van hun verliezen!'.

Ik verheug me nu al op donderdagochtend!

11-10-2022 11:44

Gogopepa73 +3529

Ik weet niet van jullie maar halverwege ben ik gestopt met lezen. Resultaten in het verleden zijn vaak geen garanties voor succes in dit soort scenarios als het bij Ajax erop aankomt. Het is heel simpel:
3x winnen en dan kwalificeer je voor de volgende CL-ronde. 3x verliezen is het helemaal klaar. En alles ertussen is EL!

11-10-2022 11:03

AJAX020ADAM +7017

Ik heb in ieder geval voor woensdag 7 - 2 ingevuld, effe beetje geld pakken daarna gaat het weer geleidelijker aan weer beter, mits de poppetjes op de juiste plaats komen te staan.

11-10-2022 11:02

Rodsje +14983

Ik heb eigenlijk ineens een positief gevoel erover. Ik denk dat we morgen een redelijk resultaat kunnen halen, denk aan 3-1 of 4-1 voor Napoli. In ieder geval gaan we 1x scoren en niet met 1-6 eraf.

11-10-2022 11:02

Redrum +96371

De kans dat we 4e worden is groter dan dat we nog 2e worden denk ik. Rangers kan zomaar een puntje pakken thuis tegen Liverpool en dan komt het allemaal op die wedstrijd in Glasgow aan. Ik heb serieuze flashbacks naar de CL-tijd onder Frank de Boer. Met het verschil dat je het gevoel hebt dat we nu veel beter zouden moeten kunnen. In de tijd van Frank wist je gewoon dat we een baggerselectie hadden. Er was toen weinig discussie over de juiste opstelling, want de beste spelers stonden in principe al op het veld. In die tijd ging het vooral om het beleid en hoe we verzuimden om iets fatsoenlijks te kopen met al het geld dat we hadden. Ach ja, ook deze tijden horen er bij als je supporter bent. Het enige voordeel is dat het straks weer extra genieten is als het beter gaat. Met Alfred zie ik het alleen echt niet meer goedkomen. Die is zaterdag ontsnapt aan een blamage in Volendam. Morgen weer een pak slaag is hopelijk wel reden genoeg om hem de laan uit te sturen.

11-10-2022 11:01

GvanAchteren +874

Nee toch. Als Rangers een puntje pakt tegen Liverpool, dan zijn wij uitgeschakeld voor EL, tenzij wij ook een resultaat halen tegen Napoli of Liverpool.

11-10-2022 11:14

MarcHogervorst +35303

"Het enige voordeel is dat het straks weer extra genieten is als het beter gaat."

Volledig mee eens! Het (supporters)leven gaat met pieken en dalen, en de pieken zouden niet mooi zijn als er nooit een dal was.

11-10-2022 11:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.