Branie: 'Als Ajax tegen Napoli dezelfde strategie kiest als in Volendam, zou dat zelfmoord zijn'

door BadembaBarrie 225

Bron Ajax Showtime

Branie: 'Als Ajax tegen Napoli dezelfde strategie kiest als in Volendam, zou dat zelfmoord zijn'

door BadembaBarrie 225

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax won afgelopen zaterdag op bezoek bij FC Volendam met 2-4. Er was 75 minuten geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg van Alfred Schreuder. Totdat Volendam uit het niets tweemaal scoorde. Ajax moest nog even gas geven en wist uiteindelijk de volle buit mee naar huis te nemen. Genoeg om over na te praten dus in Branie, de Ajaxpodcast van Het Parool en Ajax Showtime, met presentator Menno Pot, Paroolverslaggever Dick Sintenie, Showtimeredacteur Bademba Barrie.

'Schreuder probeerde na de wedstrijd in Volendam te focussen op de behoorlijke 75 minuten waarin Ajax op 0-3 kwam. Maar na afloop zag je bij de spelers toch vooral irritatie over hoe het toch weer helemaal misging in de slotfase', vertelt Barrie.

Tadic scoorde tegen Volendam zijn eerste doelpunt van het seizoen. De Serviër zal echter niet in actie komen tegen Napoli wegens een schorsing. Dus zal Schreuder aanval moeten omgooien. 'Voorin zou er een driehoek kunnen staan met Steven Bergwijn, Mohammed Kudus en Brian Brobbey. Dat biedt perspectieven als je die spelers vrijheid geeft', vertelt Sintenie.

Andere strategie 

Toch wordt er geconcludeerd dat Ajax met een ander plan zal moeten komen ten opzichten van het duel met Volendam. 'Als Ajax tegen Napoli dezelfde strategie kiest als in Volendam zou dat zelfmoord zijn.' Verder vertelt Sintenie dat hij nog niet overtuigd is van het middenveld en de verdediging. 'Achter de aanval vind ik het toch kwetsbaar', aldus Sintenie.

Donderdagmiddag zal de volgende aflevering van Branie online staan. Dan een extra editie waarin er uitgebreid zal worden nagepraat over het Champions League-duel van Ajax met Napoli.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur én op de ochtend na Champions League-duels te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

MarkP +21513

En zo geschiedde het. Moeten h2 ook niet verantwoordelijk worden gesteld voor dit waarschijnlijke debacle?

12-10-2022 18:18

Nafferdam +186

Persconferentie Schreuder: geen reden om te wijzigen. Niet ok dit vrees voor het ergste 8-0

12-10-2022 15:35

NaarCLbeker5 +919

Destijds tegen Red Bull had ik ook verwacht dat De Boer tussen de twee wedstrijden een betere tactiek uit had kunnen denken nadat we in de eerste wedstrijd werden weggeblazen, maar dat bleek tijdens de tweede wedstrijd helemaal niet zo te zijn, dus dat zal Schreuder nu ook wel niet kunnen, want die is van het niveau De Boer (inclusief betonvoetbal).

12-10-2022 14:05

Maikel +6862

Verkeerde kop. Moet heten:
" Als Ajax dezelfde trainer op de bank zet wordt het niks"

12-10-2022 13:41

Rolo +13590

Of... Als Ajax dezelfde strategie hanteert pleegt niet alleen Ajax Zelfmoord.

12-10-2022 13:48

Maikel +6862

Denk jij dat het consequenties voor hem zou hebben? Ik niet.

12-10-2022 13:59

Cafeoostindie +2724

Ajax doet er goed aan om in het vervolg eerste een elftal op te bouwen vanaf de defensie, daarna middenveld daarna aanval

11-10-2022 14:21

AFCA-1983 +17718

https://twitter.com/tuzos/status/1579631504220487681?s=46&t=0BYssvx_2vzW6d09DTMJ3Q

Fernando Alvarez klmt op proef naar Ajax!

11-10-2022 10:17

RFHK +12871

Ik heb geen strategie gezien.

11-10-2022 09:01

RvhC74 +5371

Kijk er niet raar van op dat hij wederom niks aanpast en met open vizier gaat aanvallen, eigenlijk net zoals de thuiswedstrijd.

Ik ben benieuwd of hij ooit het licht zal zien

11-10-2022 06:49

ricky10 +5847

Het is niet zoals wij het graag zien, maar ik zou het middenveld versterken en bergwijn met brobbey voorop spelen.

11-10-2022 04:39

mvdk +43621 moderator

Geen Tadic. Ben stiekem wel nieuwsgierig hoe dat uitpakt.

Bergwijn--Brobbey--Berghuis
----‐------------Kudus
-‐------Taylor-------Alvarez
Wijndal-Bassey-Timber-Sanchez
---------------Pasveer

11-10-2022 02:53

Rolo +13590

Prima opstelling, alleen snap ik Wijndal-Bassey niet. Waar is het voetbal van achteruit? Wie moet dat gaan verzorgen wanneer je de verdediger met de beste inspeelpass eraf haalt?

Zou het niet beter zijn om:

Bassey - Blind - Timber - Sanchez

Te doen? Bassey met snelheid en fysiek kan Blind naast zich goed gebruiken. En zo hou je voetbal in de ploeg tussen keeper en middenveld? Inclusief een brok aan ervaring met Blind tov Wijndal.

11-10-2022 09:45

Libero +19036

Sanchez is volgens mij nog geblesseerd. Zat iig niet bij de selectie zaterdag, dus in de basis tegen Napoli lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Blind gaat ie ook zeker niet passeren nu Tadic geschorst is. Ik zou voor een 532/352 gaan, dan zou je ook Ocampos als wingback kunnen gebruiken.

11-10-2022 10:08

arufred +9698

Laten we nou realistisch zijn: Martinez en Timber waren een geweldig koppel en wat dachten jullie van Nous en Antony aan de rechterkant,toch ook een razend snelle tandem. Het gemis van Martinez,Nous en Antony zien we elke wedstrijd weer terug. Ja mooi wat geld op de bank maar sportief gezien zijn we waar we een paar jaren geleden waren. Kansloos in de C.L. en kampioen worden is ook al geen zekerheid meer. Die hele RVC kan oprotten want die hadden allang moeten ingrijpen. Klink raar wat ik als Ajax-fan nu ga zeggen maar ik hoop dat we woensdag weer een pak slaag krijgen zodat Schreuder moet opstappen.

11-10-2022 01:27

Superieur +880

Bosz naar Duitsland top een zorg minder ❤️

10-10-2022 23:55

wijzijndebeste123 +162978

ook een pak van mijn hart. ik zie echter vd sar/rvc er wel voor aan om schreuder veel te lang de tijd te geven en als schreuder toch ontslagen wordt om frank de boer aan te stellen.

10-10-2022 23:58

Superieur +880

Dan moeten we allemaal gaan demonstreren bij de Arena of 1 / 2 wedstrijden niet naar een wedstrijd.

11-10-2022 00:25

Rolo +13590

Ik zou de Ajax vlag op de kop hangen naast snelwegen, aan lantaarnpalen en op naar het Malieveld.

11-10-2022 09:47

wijzijndebeste123 +162978

ik vind t btw pijnlijk dat we gewoon vooraf weten dat we weer weggespeeld gaan worden of dat de tegenstander op halve kracht speelt omdat ze weten toch niks van ons te duchten te hebben. de laatste keer dat we dit meemaakten was onder frank de boer in de champions league met n aldi-selectie. door een reeks slechte beleidsmatige beslissingen (aanstellen schreuder, maar ook h2) kunnen we zomaar heel erg snel alles wat we zorgvuldig hebben opgebouwd tot de grond aan toe afbreken. ajax moet zich dit heel goed beseffen en heel snel orde op zaken stellen met het aanstellen van een td en trainer met de juiste competenties. nog een keer een verkeerde trainer en td aanstellen zal fataal zijn.

10-10-2022 23:29

champhead +14301

We gaan er dik aan heren. Helaas..

10-10-2022 23:16

AFCACruijff14 +160745

Ik zou een keer afwijken van het normale en voor een versterkt middenveld gaan. Daar hadden we vorige week echt niks in te brengen.

Pasveer
Sanchez, Timber, Bassey, Wijndal
Alvarez, Taylor, Blind
Kudus
Berghuis, Bergwijn

In huidige vorm 433 daar spelen lijkt me zelfmoord. Inzetten op snelheid voorin met positiewisselingen van de voorste 3.

10-10-2022 23:15

wijzijndebeste123 +162978

ik zou als je met 2 spitsen wil spelen en id omschakeling toe wil slaan sowieso brobbey in de spits zetten. die is sterk, snel en maakt veel loopacties de diepte in. dat ontbreekt nu bij je 2 spitsen (berghuis bergwijn). je kan berghuis op 10 zetten en kudus ipv alvarez of taylor. of kudus op 10 laten en berghuis op 8.

10-10-2022 23:21

3sterren +20205

Bij A. Schreuder is er niet zo zeer sprake van een strategie kiezen. Hij bepaalt de opstelling aan de hand van het werpen van dobbelstenen, en om de week via tarotkaarten.
Vervolgens mogen de spelers het zelf uitzoeken en hopen op de hulp van de VAR ...

10-10-2022 22:39

Qifesh +24917

😆 en natuurlijk horoscoop vd Telegraaf

10-10-2022 22:51

3sterren +20205

De Telegraaf, zijn werkelijke werkgever, hoe kon ik die vergeten ? ...

11-10-2022 16:33

Libero +19036

Wat een onzin, iedereen weet dat hij vijf keer tegen de klok in over zijn kale knar wrijft om de opstelling te bepalen. Nou ja, om instructies van zijn thuisplaneet door te krijgen.

11-10-2022 09:05

HarryHarHar +3018

Zolang Ajax niks aan het trainersprobleem doet dan zijn we tegen haast iedere tegenstander kansloos
Maar ze ( v/d/Sar en co) geven dit toch niet toe want het is hun keuze dat we (Ajax en zijn supporters) we hiermee opgescheept zijn, pijnlijk allemaal net als tegen Volendam de nr laats van de Ere Divisie en promovendus .. tjonge jonge als de var de 3-3 niet afkeurt ga je de bietenbrug op.. soms denk ik wel eens was het maar gebeurd dan had de pleuris uitgebroken en hadden we nu een fatsoenlijke Ajax waardige trainer gehad

10-10-2022 22:23

ST +23060

————— Lucca ——————
Bergwijn - Kudus - Berghuis
——- Taylor —— Alvarez ——
Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez
————— Pasveer —————-

Wel handig als je weer niet onder de druk uit kunt voetballen om een lange spits neer te zetten die ze a la Haller in de CL kan terug leggen op de buitenspelers en de nummer 10. Mocht Lucca tegenvallen kan je altijd nog Brobbey erin brengen voor Lucca of Tadic en dan Bergwijn in de spits zetten. Maar ik denk dat deze opstelling goed kan werken. Niet dat Schreuder zonder de aanvoerder en reserve aanvoerder zal starten hoor, daar is hij te laf voor.

We kunnen wel met 5 verdedigers gaan voetballen, maar zolang we de bal niet voorin vast kunnen houden zal de druk op onze verdediging alsnog teveel worden. Met alleen Bergwijn en Brobbey in hun huidige vorm ben ik bang dat je de bal nauwelijks voorin kunt vasthouden.

10-10-2022 22:22

Masz +3731

Dat had ik ook gedacht. Maar wel Brobbey beginnen in de 2e helft, dan is Brobbey op zijn best.

10-10-2022 22:24

ST +23060

Ja daar kan ik ook mee leven. Want ik zie Lucca geen 90 min maken.

10-10-2022 22:26

Sambavleugels +18681

Als onder druk uit voetballen je zorg is zou ik toch echt eerst beginnen met het grootste obstakel op de bank te zetten. Help je ook Bassey mee.

10-10-2022 22:39

tijssenajax +13900

Je bedoelt toch wel onze virtuoze Mexicaanse vriend of niet?

10-10-2022 22:44

Sambavleugels +18681

Wie anders ;)

10-10-2022 22:56

arufred +9698

Deze opstelling had ik woensdag na de wedstrijd geplaatst maar met Grillitisch ipv Alvarez. De reden heeft ST hier net uitgelegd en ik denk dat dit kans van slagen heeft maar ben bang dat Schreuder dit niet ziet.

10-10-2022 22:59

Sambavleugels +18681

En ja hoor. Het gaat even kut en we laten ons leiden door angst. Nooit gedacht ooit nog De Boer te gaan verdedigen hier, maar die ging na Jol terug naar de basis en we verslaan zowaar Milan in San Siro. Wij hoeven echt nog geen 532 te gaan spelen. Je hebt middenvelders die tegenstanders hun wil op kunnen leggen. Je gebruikt ze alleen niet. Kudus is beter dan Anguissa, Fitzie nog iets minder dan Lobotka maar redelijk vergelijkbaar type en Berghuis, mits vrij in z'n hoofd, niet veel minder dan Zielinski. Maar wij zien de 6 als balveroveraar ipv spelverdeler en dan krijg je het soort drama als vorige week. Komt allemaal voort uit angsthazerij. Donder ook op met die 10 en speel met twee halven en een 6. Heb je ook meer zekerheid. En een voetballende 6 compenseert ook Bassey's gebreken weer.

Voorin heb je vleugelflitsers met Bergwijn en Conceicao en een aanspeelpunt met Brobbs. Echt, hou op met dat angsthazengedoe van 5 verdedigers. Compleet onnodig. Zelfs AZ laat dat zien. 100x liever Clasie dan Alvarez. Aursnes was ook zoveel beter voor ons spel geweest. En wij hebben Fritz, Grillitsch en Taylor die het alledrie kunnen, al komt Fritz qua profiel het dichtst in de buurt.

10-10-2022 21:44

Richard Duizer +237

Helemaal mee eens

10-10-2022 21:52

Richard Duizer +237

Er is genoeg kwaliteit. De selectie van oranje bolt vande ajaxieden. En die verslaan nb 2x fifa nr 2 Belgie

10-10-2022 21:53

Richard Duizer +237

En dan noem je Taylor niet eens

10-10-2022 21:55

Sambavleugels +18681

Moet je nagaan.

10-10-2022 22:11

tijssenajax +13900

Veel mensen hebben zich laten betoveren door Ten Hag met zijn 10 en denken nu dat het niet anders kan.

10-10-2022 22:46

AINIESTA +44258

Eens! Schrik ook wel van het aantal mensen hier wat voor een 5-3-2 wilt gaan. Al zou ik beginnen met Grillitsch ipv Fitz-Jim.

11-10-2022 01:24

ProfessorX +19827

Klopt de filosofie van Cruijff is dan ook met de punt naar achter en voor degene die niet weten wat dit inhoudt kijk op YouTube waarin hij het haarfijn uitlegt.

Dat hele hoge druk zetten zoals nu ineens veel clubs doen laat ergens erachter ruimte komen dus met een voetballende 6 en 3 man voorin .

Hier komt ook de befaamde ruit naar voren zoals Cruijff het wilde .

Op dit ogenblik is of Blind of Grillitsch de betere 6 en Alvarez in de Wouters of Neeskens rol ernaast bijvoorbeeld .

Ik mis dit in alle jeugdteams de punt naar achter .

11-10-2022 07:53

ajaxwestland09 +28898

Is Peter bosz al aangesteld ? 😜

10-10-2022 21:31

Ozymandias +159568

Ajax heeft dit seizoen niets in de Champions League te zoeken maar de Europa League winnen zou een mooie doelstelling zijn voor het tweede seizoenshelft.

10-10-2022 21:05

WantAmsterdam +115917

Als Arsenal (en in mindere mate Manu) dat toernooitje enigszins serieus neemt zijn we denk ik kansloos.
Arsenal is het betere Ajax en Manu hebben we het altijd moeilijk mee.

10-10-2022 21:26

Freddy +11362

In de huidige vorm gaan we het tegen vrijwel elke tegenstander moeilijk krijgen. Ook in de EL.

10-10-2022 21:31

Ozymandias +159568

De Engelse topclubs zijn in de tweede seizoenshelft bijna altijd veel minder dan de eerste seizoenshelft doordat hun programma zo zwaar is. Zeker wanneer ze net als Arsenal nog geen kwalitatief brede spelersgroep hebben. Als de Engelse topclubs in de tweede seizoenshelft het niveau van de eerste seizoenshelft zouden halen zouden de Engelse clubs de afgelopen twintig jaar veel meer Europese prijzen hebben gewonnen.

10-10-2022 21:33

WantAmsterdam +115917

Klopt, maar het verschil tussen ons en die ploegen is helaas ook zeer groot, zeker als we Schreuder blijft zitten of we een matige vervanger als Bosz halen.

10-10-2022 21:37

Sambavleugels +18681

Arsenal speelt tot minimaal de kwartfinale met een B-team. En als ze (hopelijk) nog mee doen om de titel laten ze de EL helemaal schieten en stellen ze gewoon Nketiah en Nelson op.

10-10-2022 21:46

WantAmsterdam +115917

Denk ik ook, maar als ze het niet kunnen volhouden (wat ook aanneembaar is omdat City vooral in de breedte veel sterke is), dan kan ik me voorstellen dat ze ook voor de EL zullen gaan. Want CL hebben ze dan denk ik echt wel veilig gesteld.

10-10-2022 21:53

Georginho14 +1294

Leukste thuis.

10-10-2022 22:06

JaapStam +136517

Schreuder al ontslagen???!!!

10-10-2022 20:26

Ajax4glory +3254

Nee Jaap nog steeds niet

10-10-2022 20:42

tijssenajax +13900

Sterker nog, hij zit nog meer te raaskallen over dat hij het moeilijk heeft omdat ie zoveel goede spelers heeft.

10-10-2022 22:49

Ozhan +1528

Wat boeit het? Tweede wedstrijd van Napoli boeit toch niet. Het gaat om onderlinge resultaten.

10-10-2022 20:26

Masz +3731

Nog 3 maal wwnnen en derde worden?

10-10-2022 20:29

Ozhan +1528

Nou of je wint of verliest van Napoli, maakt niet heel veel uit. Je gaat toch niet met meer dan 5 doelpunten verschil winnen.

Dus hangt het vanaf wat je tegen Liverpool doet. En rangers moet je sowieso winnen.

Als je van Liverpool met meer dan 2 doelpunten verschil wint, ga je door. Anders niet.

10-10-2022 22:15

Masz +3731

@Ozhan
Ik ga er vanuit dat we 3 clubs met 12 punten krijgen. Napoli nummer 1 door doelsaldo. Onderling resultaat gaat niet uitmaken.

10-10-2022 22:23

ElSandrini +18077

Nou, stel dat we winnen kunnen we nog 2e worden... Dan moeten we van Liverpool winnen waarbij we boven Liverpool komen. Dan komt het op de laatste wedstrijd aan...
Maarja dat ziet niemand gebeuren natuurlijk... 3e plek hopelijk dit cl jaar

10-10-2022 20:30

4Ever14 +6553

De wedstrijd is in principe toch al verloren, die banaan van een coach gaf al aan dat clubs als Liverpool en Napoli een maatje te groot zijn voor Ajax, dan houdt het al op. Snap echt niet hoe deze mafkees nog steeds niet ontslagen is, ontslaan deze clown en ga dit keer voor een buitenlandse coach als je echt ambities hebt.

10-10-2022 20:10

TontoKarnaggel +42370

Het boeit me geen klote welke spelers gaan spelen of welk systeem ze gaan uitvoeren. Maaaaaar.....als ik Blind ook maar 1 keer de vleugelaanvaller zie uithangen om vervolgens op zijn dooie akkertje terug te sjokken, terwijl zijn hele kant open ligt en Bassey daardoor uit positie moet gaan lopen, gaat bij mij de tv uit....zelfbescherming, die tv's zijn teringduur...

10-10-2022 19:54

ElSandrini +18077

Helaas weet je dat dit gaat gebeuren.... Onder het mom van lef tonen zoals Schreuder zou zeggen... Echt een jiskefet coach dit.

10-10-2022 20:31

tijssenajax +13900

Is super ergerlijk inderdaad. Nog ergerlijker is dat hij op het veld mag blijven staan. Een sterke coach had hem er meteen afgehaald. Als statement, dit soort gedrag willen we niet in ons team en bij Ajax.

10-10-2022 22:51

MPAjax +8371

Zal eerlijk zeggen dat napoli Ajax te makkelijk met snelle omschakeling en combinatie voetbal kapot speelt

Alvarez en blind zijn niet snel en technisch genoeg tegen hun middenveld en voorhoede

10-10-2022 19:04

tijssenajax +13900

zie nog steeds allerlei nieuwe opstellingen voorbij komen met Alvarez erin. Hoe is het mogelijk.

10-10-2022 22:52

louis60 +11472

Onze verdediging is onder druk heel zwak. Rensch vormt daarbij de zwakste schakel. Maar ook Blind en zelfs Timber komen bij corners en vrij trappen te kort. Bassey kan wel ballen tegen houden. Net als Alvarez. Pasveer is bij counters ook weer wat minder gelukkig geweest. Tegen Napoli zijn hoog staande backs, zeg maar het Ajax spelletje, sportieve zelfmoord. Ik kies voor 4-4-2. Ik zou Lucca met Brobbey in de spits zetten. Bergwijn, Kudus, Klaasen en Berghuis daarachter. Vervolgens Bassey, Blind, Alvarez en Timber(rechtsback). Dan kan Lucca bij vrije trappen en corners zowel bij de tegenstander als ook in het eigen strafschot gebied aanvallen cq mee verdedigen. Verder moet de verdediging echt versterkt worden met een betere rechtsback. Tadic is geschorst maar mag hij dan wel op de bank zitten en Schreuder vervangen?

10-10-2022 18:54

Ajax4glory +3254

Tadic is geschorst toch?

10-10-2022 18:55

louis60 +11472

Klopt, heb net gewijzigd

10-10-2022 18:56

Bowie +2377

Je vindt 433 te aanvallend, maar kiest dan wel voor vier aanvallende middenvelders? Of zie ik het verkeerd

10-10-2022 23:13

wijsneus +5246

Begin nou eens met Blind op de bank te zetten. Voetballend leg je het sowieso af tegen Napoli dus liever verdedigend extra zekerheid inbouwen.

10-10-2022 18:45

Oxxer +163796 moderator

PSG wat in Frankrijk geen concurrentie heeft zou onder Schreuder 3 of 4e worden in Ligue 1.

10-10-2022 18:36

WantAmsterdam +115917

In België was die niet eens kampioen geworden was het niet voor dat playoff systeem.

10-10-2022 18:46

Oxxer +163796 moderator

Dat weten jij en ik, itt een reaguurder die laatst beweerde dat Schreuder het fantastisch had gedaan bij Brugge en met andere idiote argumenten kwam, iets met meer tijd gunnen. Ik ga dat soort discussies sneller afkappen, zonde van mijn tijd.

Gister was Rapid vs Austria, volgens mij 1-2 geworden.

10-10-2022 18:55

WantAmsterdam +115917

Had hij het goed gedaan dan zouden de fans van Club niet zo blij zijn dat die weg is.


Leuk dat je dat weet, ben het helemaal vergeten. Sinds mijn grootvader van vaders kant is overleden (die een hele grote Austria fan was), volg ik de Oostenrijkse competitie en Austria minder. Maar opzich wel een mooie club met veel historie.
Met Rapid heb ik minder, enorme tokkiesupportees. Zat jaren geleden toen we onder de boer tegen Rapid speelden in het Ernst Happel stadion in het thuisvak. Was toen best pijnlijk, een 2:0 voorsprong uit handen geven…

10-10-2022 19:02

Oxxer +163796 moderator

Ik zag die stand voorbijkomen, volg de Oostenrijkse competitie niet, het enige wat ik er van weet is dat sinds Red Bull er geld in ging pompen de clubs uit Wenen 2e viool spelen.

Wbt Schreuder en Brugge, fans waren niet blij met zijn spelopvatting. Good riddance dachten de Club supporters en dan komt die defensief denkende coach uitgerekend naar Ajax. Wat dachten zij bij Ajax dat hij fris en fruitig ging spelen? Zoals ik al voorspelde is het een complete mismatch.

10-10-2022 19:05

WantAmsterdam +115917

Klopt, competitie is als de Franse competitie, en dat al sinds bijna 20 jaar.

10-10-2022 19:06

Oxxer +163796 moderator

Zo een scenario zou ik in de Eredivisie met Ajax als alleenheerser niet erg vinden😉

Ps: de competitie in Argentinië is heel spannend, ik dacht dat jij die ook volgt.

10-10-2022 19:13

WantAmsterdam +115917

Ja dan moet PSV eens failliet gaan, zijn eigenlijk als enige constant onze concurrent. Al zal Feyenoord dan de plek van PSV waarschijnlijk wel overnemen nu ze veel beter beleid voeren.

Eerlijk gezegd niet echt, heb de superclasico gekeken. Maar heb gewoon de tijd niet op dit moment om SA competities te volgen. Niveau ligt ook enorm laag wat het nog moeilijker maakt.

10-10-2022 19:17

Oxxer +163796 moderator

PSV gaat helaas nooit failliet, Brainport laat dat niet ploffen tenzij er een megagroot schandaal is waardoor zij vanwege imagoschade eruit stappen. Misschien ga ik Alberto Stegeman aansporen wat onderzoek te doen naar die “warme club”.

10-10-2022 19:29

036AFCA97 +146646

Lekker boeiend welke tactiek, je gaat toch verliezen.

10-10-2022 18:31

Aspers73 +3186

Iedereen mag van mij de kleding dragen wie hij wil, en ik zal wel een ouwe zeiker zijn, maar tóch stoor ik me eraan dat Schreuder zich min of meer kleed als 'de spelers'. Hij staat nu teveel tussen de spelers, ipv er boven. Als ik wedstrijden onder Ten Hag terug zie, of nu wedstrijden in de CL van andere top teams is de trainer meestal keurig gekleed. Vind dat niet zo bij Ajax passen. Dat werkt prima als je assistent bent, maar niet als hoofdtrainer.

10-10-2022 18:17

Godenzoon46 +378

Het heeft wel wat als de hoofdtrainer in driedelig loopt inderdaad. Maar bij groothoofd past dat niet, bij een ancelotti wel bijvoorbeeld.

10-10-2022 18:36

Snellejapie +11401

Alles staat of valt hoe Napoli wil gaan spelen. Als zij gas willen gaan geven en je staat zoals je tegen Volendam speelt dan ga je eraan. En niet zuinig ook. En dan is het einde verhaal Schreuder. Niet langer te handhaven.

Sluiten de spelers de rijen en gaan ze het zelf regelen onderling dan heb je een kans. Maar dan moet je de RVC erop aankijken als ze Schreuder nog langer laten zitten.

10-10-2022 18:13

MichelBoerebach +29064

Als zij gas gaan geven ga je er sowieso aan, ongeacht ons niveau. En zij zullen ongetwijfeld gas gaan geven tot het 2 of 3-0 staat. Eerste helft, zeg maar. Vergeet niet, bij winst is Napoli geplaatst voor de volgende ronde. Kan een rol gaan spelen.

10-10-2022 18:27

MPAjax +8371

Zet anders onder 18 er maar in, zij willen wel winnen

10-10-2022 18:05

Hans Verhagen +14046

Schreuder is typisch iemand die eigenwijs 4-3-3 gaat spelen. Nu moet je je verdedigende taken in orde brengen en zorgen dat je niet teveel overlopen wordt op het middenveld. Zou 4-4-2 spelen met Lucca en Brobbey voorin, want je zal weer veel gedwongen worden de lange bal te spelen.

10-10-2022 17:53

Ferry.B +270

En Conceicao op rechts.

10-10-2022 18:27

Harrier Du Bois +38541

Welke strategie? Geen u-vorm opbouw en spel? Of domme doelpunten tegenkrijgen? Spelers op verkeerde posities? Wissels na minuut 70? Welke?

10-10-2022 17:43

ck69 +13050

Alle ballen op pasveer!

10-10-2022 19:18

WillyBrokamp +11117

Branie, Uw huisleverancier voor Open Deuren Intrappen

10-10-2022 17:18

Epiret +4339

Cremonese heeft in de competitie maar nipt verloren van Napoli, dus er is altijd hoop…



dat we nu met minder dan 6-1 verliezen.

10-10-2022 17:10

Ajacied33 +36616

Gewoon 1-4, niet echt nipt toch

10-10-2022 17:57

FTS95 +15934

Mijn Ajax hart huilt als ik al het geroep om 4-4-2, 5-3-2, of een zogenaamde 3-4-3 maar wel met 5 verdedigers opgesteld. Dat zijn wij toch niet jongens? Waarom niet met een gezond portie Amsterdamse bluf de aanval kiezen ipv dit laffe gedoe? Een creatieve 4-3-3 met de punt naar achter. Backs niet heel diep maar iets naar binnen. Bv zo, maar er zijn meer variaties mogelijk:

Pasveer

Timber blind/Bassey
Rensch Wijndal

Taylor

Berghuis Kudus

Conceicao Brobbey Bergwijn

Voor Conceicao kan je ook Hansen of v Axel-Dongen neerzetten mits fit. Het punt is wij zijn Ajax, zoek de avontuurlijke, creatieve, bijdehante oplossing met de bravoure, met de borst vooruit, niet dat laffe gedoe met 5 verdedigers.

10-10-2022 17:08

MarcHogervorst +35302

Tja, 4-4-2 is zo Eindhoven en Ruud Gullit! Nou ben ik niet van de systemen en meer Ajacied omdat ik geboren ben in de regio, maar jaren lang was 4-4-2 == PSV == Zaterdagavond, en 4-3-3 == Ajax == Zondagmiddag 14.30.

Alles maar geen 4-4-2.

10-10-2022 17:15

Cafeoostindie +2724

Je gaat hoe dan ook verliezen.

Je hebt geen linker en rechter verdediger die de vleugels van napoli de baas kunnen zijn, en er is geen afspeelpunt naar het midden, hier houdt het dus eigenlijk al op.
Men kan geen druk zetten, dan kan je al niet spelen des ajax.

Je zit dan te kijken naar een bange nederlandse club die een avondje eufa league speelt.

10-10-2022 17:07

Ajaxisart +18767

Ajax haalt daar natuurlijk geen punten. Ik ben zeer benieuwd of Schreuder nu wel een beter tactisch plan heeft. Overduidelijk is dat we de verdediging en middenveld moeten versterken. Ik zou als volgt gaan spelen: Pasveer, Wijndal, Timber, Bassey en Sanchez. Middenveld met Berghuis, Kudus, Alvarez en Grillitsch. Voorin met Bergwijn en Brobbey. Een beetje als 4-4-2, maar naar gelang het verloop van de wedstrijd kan Alvarez de achterhoede ondersteunen of kan Timber doorschuiven naar het middenveld voor de opbouw als we aan aanvallen toe komen, in dat geval kan Alvarez de plaats van Timber even overnemen.
Wel een opstelling met snelheid en kracht. Voetballend
wat minder, maar ik denk dat je daar toch niet aan toe komt.

10-10-2022 17:04

TeringHenkie +28188

Gewoon een keer 4-4-2 totdat er weer rust is.
Sanchez Timmer Blind Bassey

Alvarez Taylor Berghuis Kudus/Grillitsch

Brobbey Bergwijn

10-10-2022 17:02

Altijdindestraat +39799

Oranje variant:

__________BERGWIJN____BROBBEY
__________________KUDUS
__TAYLOR__BERGHUIS__ALVAREZ__RENSCH
_________BASSEY__BLIND__TIMBER
_________________PASVEER

10-10-2022 17:01

WantAmsterdam +115917

Probleem is, Schreuder heeft zich al ingedekt hoor. Napels is een maatje te groot.
Dus maakt niet uit wie die opstelt of wat een wanprestatie de ploeg levert. Voor hem ligt het dan niet aan zijn keuzes maar gewoon omdat de tegenstander te goed is.
Dat maakt hem ook zo een onajaciedse, waardeloze coach.

10-10-2022 17:00

stopperspil +11147

Extra slot op de deur: Ajax kan niet verdedigen door systeem, gebrek aan kwaliteit en energie

10-10-2022 16:57

Cafeoostindie +2724

Vind ze ook kwa voetenwerk en handelingssnelheid veel te traag. Dit zijn gewoom mindere spelers. Beetje EL 8e finale

10-10-2022 17:15

Superieur +880

Aub geen Bosz, Bosz wordt zelfmoord voor Ajax.

Tuchel ???

10-10-2022 16:52

WantAmsterdam +115917

Tuchel is veel te duur, niet haalbaar denk ik. Vraag of die ook bij ons past, bij Dortmund vond ik het voetbal (bij vlagen) vrij mooi, maar bij PSG en Chelsea vond ik het vrij waardeloos en niet om aan te gluren.

10-10-2022 17:01

jeffrey_van_der_sluis +30320

5-3-2. Bergwijn en Brobbey voorin, 0-1 uit het vuur slepen 😉

10-10-2022 16:45

MarcHogervorst +35302

Met zes keer een bal op lat en paal voor Napoli. Een vieze gestolen overwinning met de bus voor de goal! In geval van crisis, nood breekt wetten. Gewoon een keer lelijk en onverdiend punten stelen. Het mag van me.

10-10-2022 17:17

jeffrey_van_der_sluis +30320

Van mij ook, zeker in deze fase

10-10-2022 18:51

Mokum2018 +2103

Als je poep omdraait heb je vieze handen

10-10-2022 16:35

EdwinvanderSar +4342

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het is beter om de pleister er in één keer vanaf te trekken. Dat betekent: #KRAANOUT! Verder aanmodderen heeft geen zin, we staan voor SCHUT voor het oog van heel Europa!

10-10-2022 16:34

wijsneus +5246

Van der Sar ook oprotten!

10-10-2022 16:45

johanisajax +8825

Ik zeg het nog een laatste keer: 3-4-3 compact, met wingbacks en buitenspelers die vrijheid hebben.

10-10-2022 16:33

Arjuna +3732

Zo speelde Keizer ook graag

10-10-2022 16:43

johanisajax +8825

tegen deze tegenstander en met deze selectie beste optie:

——————Brobbey————-
Bergwijn———————-Kudus
———Taylor - Grillitsch ———
Wijndal————————Rensch
——Bassey-Timber-Alvarez—-
——————-Pasveer—————

10-10-2022 16:56

Modric36 +8224

Berghuis niet opstellen. Mafkees. Is je beste speler nu

10-10-2022 17:24

johanisajax +8825

Deze voor jou dan, mafkees

——————Brobbey————-
Bergwijn————-—-Berghuis
———Taylor - Kudus ———
Wijndal————————Rensch
——Bassey-Timber-Alvarez—-
——————-Pasveer—————

10-10-2022 18:03

FTS95 +15934

Je opstelling is geen 3-4-3, je stelt 5 verdedigers op

10-10-2022 16:59

EdwinvanderSar +4342

In theorie kunnen de backs in balbezit spelen als naar binnengetrokken middenvelders dus dan is het 3-4-3. Alleen beheersen Wijndal en Rensch dit in tegenstelling tot Mazraoui niet.

10-10-2022 17:06

johanisajax +8825

Wijndal en Rensch zijn geen Maz maar ze hebben wel aanvallende kwaliteiten. Je moet roeien met de riemen die je hebt...

10-10-2022 17:08

EdwinvanderSar +4342

Aanvallende kwaliteiten hebben ze inderdaad, maar met name Wijndal is een loper die het best tot zijn recht komt als hij meters kan maken op de flank. In deze opstelling speelt hij als een soort Frenkie/verbindingsspeler en in die rol zie ik hem niet zo snel slagen. Rensch zie ik overigens in geen enkele rol echt slagen ;)

10-10-2022 17:47

johanisajax +8825

Hij staat in mijn opstelling as wingback, niet als verbindingspeler, Taylor en Grillitsch moeten verbinden, Bergwijn en kudus moeten zich aanbieden / zwerven en de backs moeten lopen

10-10-2022 18:05

FTS95 +15934

Als hij als wingback staat opgesteld, is hij toch geen middenvelder?

10-10-2022 18:09

DeWijsneus +25638

Strategie? Hebben we die dan?

10-10-2022 16:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.