Branie: 'Schreuder moet spelers van Ajax houvast bieden, zoals Van Gaal bij Oranje'

door Jesse ter Haar 532

Bron Ajax Showtime

Branie: 'Schreuder moet spelers van Ajax houvast bieden, zoals Van Gaal bij Oranje'

door Jesse ter Haar 532

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zichzelf en zijn supporters dinsdagavond een slechte dienst bewezen door met 1-6 te verliezen van Napoli. De onrust rond de club neemt toe en de druk op de spelers en technische staf daarmee ook. Het debacle tegen de club uit Napels zorgt voor veel stof tot napraten en dat doen wij in Branie, de podcast van Het Parool en Ajax Showtime. Ditmaal bespreken Menno Pot (presentator), Dick Sintenie (Ajax-watcher van Het Parool) en Jesse ter Haar - onze eigen adjunct-hoofdredacteur - de stand van zaken binnen Ajax. Hoe moet de club nu verder?

In de nieuwste aflevering van Branie is getracht de spelers van Ajax en Alfred Schreuder niet te veel af te vallen, maar juist mee te denken aan de oplossing. Eén ding is duidelijk: de Amsterdammers moeten op zoek naar houvast en daar is Schreuder voor verantwoordelijk. Op welke manier kan de oefenmeester het maximale uit zijn spelers halen en hen handvaten bieden?

De kwaliteit van de spelers staat niet in het geding, maar het plan ermee wel. Doet Ajax het momenteel wel op de juiste manier en heeft het daar de juiste spelers voor? De spelers missen een goed gevoel en presteren mede daardoor minder, zoals ieder mens met een minder gevoel zou doen. Het is aan Schreuder de taak om de boel gauw bijeen te rapen, want in het weekend is FC Volendam alweer de tegenstander.

Crisismanagement bij Ajax

Ajax won inmiddels al vier wedstrijden op rij niet meer en leed dinsdag de grootste nederlaag in Europees verband in de gehele historie van de club. Van enige vorm van crisis is dan ook wel sprake, maar juist nu is het tijd om op te staan. Voor de coach, de spelers en iedereen binnen de club.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag vanaf 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwste aflevering nu!

Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax '69 +3830

Ik weet niet of we Ocampos terug moeten laten gaan.. 😂

Zonder gekheid...

Dick Sintenie gaf in Branie imo. een interessante voorzet over dat de spelersgroep van Ajax (60% van Oranje) zich nu (helaas) goed leent voor 1-5-3-2. Kan je jammer vinden maar het lijkt er wel op dat Schreuder zo kan profiteren van het werk van Van Gaal bij Oranje. Op dit moment loopt 1-4-3-3 totaal niet. Ik heb daar al eerder een voorzet voor gegeven (met Tadic terug op links, Bergwijn rechts, Brobbey in de spits, Kudus erachter op 10 samen met Berghuis en Taylor op middenveld; voetbal, voetbal, voetbal).

Als je tegen sterke tegenstanders speelt, zoals Napoli, die hoog druk zetten, waar Ajax nu kennelijk niet mee om kan gaan, dan is 1-5-3-2 interessant. Omdat onze spelers beter op hun plek staan en dan bijvoorbeeld niet de verkeerde mensen verdedigend in de 1-1 komen, zoals Blind nu opeens vaak gebeurt.

Sintenie opperde ook spelen met wingbacks, zoals Blind op links maar op rechts... met Ocampos. Eerlijk gezegd vind ik dat héél interessant. De man heeft grinta, snelheid, een voorzet als counter-rechtsbuiten, dus misschien prima competenties hiervoor....

Een voorbeeld, iets als:

.........................Brobbey..........
........Bergwijn..........................

.................. Kudus...................
......Taylor....................Berghuis.....

Blind........................................Ocampos
........Bassey......Timber.....Rensch.....

...................Pasveer...........

Ik vind het zeker het proberen waard. Kudus op 10 eventueel inwisselen voor Tadic. Grillitsch, Sanchez kan ik nog niet beoordelen.

07-10-2022 23:16

PJS +4991

Schreuder moet heel snel wegwezen voordat hij Ajax helemaal kapot maakt. Overmars terughalen.

07-10-2022 16:19

Ajax4glory +3254

Schreuder opzouten! Helemaal mee eens. Overmars terughalen.... Ik denk dat dat niet goed is

08-10-2022 01:04

ach ja +5796

Als je alle podcasts en artikelen leest over ajax, hoor en zie je veel kul, maar ook echt goede dingen. Als schreuder dat nou ook eens doet en de beste inzichten meeneemt, dan wordt t misschien nog wat, maar ik vrees dat dit soort trainers stronteigenwijs zijn en in hun eigen bubbel leven.

07-10-2022 12:13

supporter sinds +7878

Schreuder moet gewoon alleen de spelers op de juiste plek zetten en ze motiveren om &^%$" iedere wedstrijd 100% inzet te tonen !

07-10-2022 11:35

El Pistolero +4932

"Schreuder moet spelers van Ajax houvast bieden, zoals Van Gaal bij Oranje"

Uitstekend advies, het gebrek aan samenhang is op dit moment inderdaad het grote manco van de coach van Ajax. De ploeg is duidelijk dolende als gevolg van een gebrekkige organisatie en een chronisch gebrek aan vastigheden, hetgeen natuurlijk alles met elkaar te maken heeft. Een ploeg die het aan vastigheden ontbreekt, moet je inderdaad zoveel mogelijk houvast geven, dat is de enig juiste conclusie. Schreuder doet exact het tegenovergestelde en maakt het zijn eigen spelers veel moeilijker dan strikt noodzakelijk door ze voortdurend op andere posities neer te zetten en/of posities waarop ze niet het meest tot hun recht komen. Hij zou kunnen beginnen met een aanspeelpunt in de spits te zetten ipv een speler die voortdurend aan het zwerven is en daarmee niet alleen de tegenstander in verwarring brengt, maar ook zijn eigen ploeggenoten. De directie van Ajax heeft zich anderhalf jaar het snot voor de ogen gewerkt om Brobbey terug te halen en daar een flink bedrag voor op tafel moeten leggen. Dan is het natuurlijk een hard gelag als die jongen zo opzichtig door zijn coach wordt genegeerd terwijl hij zich een uitstekend aanspeelpunt heeft getoond, waarmee die coach zijn spelers meer houvast zou kunnen bieden. Ik had persoonlijk ook nooit de waarschijnlijk meest rendementsvolle speler uit de historie van zijn geliefde linkervleugel gehaald en op rechts neergezet, waar hij zich duidelijk niet op zijn plaats voelt en zijn rendement flink is genivelleerd.

Ik zou Schreuder dan ook adviseren om voorlopig wat minder te rouleren en de spelers zoveel mogelijk op posities neerzetten waar ze het best uit de verf komen. Als dat tot gevolg heeft dat spelers die vanwege hun kwaliteiten eigenlijk zouden moeten spelen, op de bank terecht zouden komen, vind ik dat persoonlijk altijd nog te prevaleren boven het marchanderen dat Schreuder op dit moment iets teveel lijkt te doen. Iemand merkte onlangs zeer terecht op dat Blind op links met Bergwijn niet de connectie heeft die hij met Tadic wel had en daardoor minder uit de verf lijkt te komen. Ook dat zou voor mijn een reden zijn om terug te grijpen naar oude vastigheden en Tadic en Bergwijn om te wisselen. Ik denk persoonlijk dat Bergwijn het op den duur de rechtervleugel minder moeilijk zou hebben dan Tadic. Voorts zou ik ook kiezen voor een vaste tien, waarbij mijn persoonlijke voorkeur uit gaat naar Berghuis, maar uiteraard ook Kudus een goede keuze zou zijn. Ik zou Taylor en Alvarez opstellen als vaste controleur en eerstgenoemde in bepaalde wedstrijden opdragen om wat gecontroleerder te spelen tot de ploeg wat meer vastigheden heeft opgedaan. Achterin zou ik niets veranderen, de pandoering van afgelopen dinsdag had in mijn ogen niet perse te maken met falende verdedigers, maar veel meer met een ploeg waarbij zelfs de minste vorm van organisatie volledig afwezig leek te zijn waardoor die ploeg als los zand aan elkaar hing. Wellicht zou je woord "team" helemaal niet moeten gebruiken omdat Ajax in die wedstrijd in niets leek op een team maar meer op een verzameling individuen die gehuld in hetzelfde shirt gezamenlijk op het veld stonden.

07-10-2022 10:05

DJPostma +3981

532 / 343 a la Oranje lijkt me uit tegen Napoli en thuis tegen Liverpool helemaal geen slecht idee:
----------------- Bergwijn ------ Brobbey -----------------
---------------------------- Berghuis ---------------------------
----------------- Taylor ----------- Álvarez ------------------
----- Wijndal ------------------------------ Ocampos -----
--------------- Blind --- Bassey --- Timber --------------
---------------------------- Pasveer -----------------------------

07-10-2022 06:52

El Pistolero +4932

Het is niet aan te bevelen om een team dat vastigheden ontbeert ineens helemaal op de schop te gooien en een systeem te laten spelen dat de spelers niet gewend zijn. Dat is in mijn optiek vragen om nog meer moeilijkheden. Het is ook helemaal niet nodig, je kan ook binnen het 4-3-3 systeem wat meer zekerheden creëren door andere spelers op te stellen of de controleurs wat gecontroleerder te laten spelen tot de automatismen er wat beter zijn in geslepen. Het zou ook helpen als er een aanspeelpunt in de punt van de aanval wordt geposteerd en spelers zoveel mogelijk op posities worden neer gezet waar ze het best uit de verf komen. En dat er wat minder met die spelers zou worden geschoven en ze de ene week niet op een andere positie zouden worden neergezet dan de week daarvoor. Vastigheden creëer je het best met duidelijkheid en continuïteit, het is gewoon een uitermate slecht idee om voortdurend te experimenteren en te husselen met een ploeg die die die vastigheden ontbeert.

07-10-2022 10:14

ProfessorX +19827

Start maar eens zo ook ivm woensdag Napoli uit

Pasveer

Sanchez Timber Bassey Wijndal
Alvarez Taylor
Kudus
Conceicao Brobbey Bergwijn

Even de oudjes op de bank
Ajax moet weer opnieuw beginnen simpel als wat en zorgen voor een team dat EL waardig is

07-10-2022 06:45

PH2BOT +39916

Boss Bassey?...zou ik niet doen

07-10-2022 13:14

ProfessorX +19827

Tegen Volendam ?????

En wie dan wel Blind die niet kan koppen of snel is en dan tegen Napoli ?

07-10-2022 13:49

Orangesoul +5979

Bassey kan niet opbouwen ruil de plek om met timber dat timber kan doorschuiven ipv bassey. Dat stukje mechanisme ontbreekt er is geen opbouw. Blind kan je ook laten opbouwen door op de plek van Bassey te zetten. Zet Bassey op links of wijndal.

07-10-2022 14:50

ProfessorX +19827

Is een optie

07-10-2022 15:30

Mnr Hendriks +694

5-3-2 spelen want winnen is enigste dat telt bergwijn brobbey voorop

06-10-2022 23:35

Clubliefde34 +6065

Gewoon 433 zolang je de spelers op de juiste plek maar zet.. Pasveer, Rensch Timber Bassey Wijndal, Alvarez Taylor Kudus(10) Tadic (links) Brobbey Bergwijn (rechts) de backs tegen een tegenstander met 433 meegeven verdedigen is je prioriteit als de kans zich voordoet meelopen. Tegen 442 en 451 kan je altijd je backs gewoon hoog zetten. Zo moelijk is het niet! 532 asjeblieft niet.

07-10-2022 00:30

Mikee +6395

Inmiddels zo richting de duizend keer op AS gekeken of Schreuder inmiddels al ontslagen is. Is de site stuk? Of is het analytisch vermogen stuk van alles boven Schreuder?

Hoe dan ook. Kut.

06-10-2022 23:26

4bier +31367

Weg met 🧠

06-10-2022 23:09

Cafeoostindie +2724

De mannen zitten in vast in een psychologisch nadeel, daar kan je in landen door een aantal slechte resultaten op rij, en daar moeten ze doorheen zien te breken.
Wat wij zeker hebben concluderen is dat de ondergrens van dit elftal erg laag is bij tegenslagen.
Dat betekent dat ajax zeker geen elttal heeft dat met gemak een landstitel gaat binnenhalen. Het kan goed voetbal spelen, of zeer armzalig voetbal, er is geen tussenweg waarmee je met slecht spel, punten binnenharkt.
Hopelijk vinden we ergens weer de weg omhoog, want de competitie is niet makkelijk dit jaar, de nederlandse competitie is sterker geworden, ik zie het niet meer als vanzelfsprekendheid dat ajax zomaar de topwedstrijden weet te winnen.

06-10-2022 21:10

Jariiii +21809

Ik zei het al eerder hier, maar ik zou Pascal Jansen een goeie vinden voor Ajax. Laat zijn ploeg leuk spelen, haalt veel uit zijn spelers en maakt ze beter, heeft zelfvertrouwen en flair.

06-10-2022 20:53

Patje2011AJAX +2111

Breek: Schreuder ontslagen.

Haha, 6 oktober!

(Sorry, ik kon het niet laten)

06-10-2022 20:00

FelixGassenlicht +8934

Hij gaat niet veranderen. En zijn cv…… Twente (ontslagen), Hoffenheim (ook matig, zelf opgestapt), en Club (1/2 jaar). Hoe komen ze hier in Godsnaam op.

06-10-2022 19:17

Altijdindestraat +39799

Hij heeft Club Brugge na kampioenschap wel goed achter gelaten doen het goed in de CL.

06-10-2022 19:37

Artemio +31631

Eerder een geluk bij een ongeluk. Kwam ook door die gekke play offs.

06-10-2022 21:43

Altijdindestraat +39799

Als het goed gaat is het geluk en als het slecht gaat dan ligt het altijd aan de trainer. Logica.

06-10-2022 23:13

FelixGassenlicht +8934

Zeker niet, zie grote aandeel Ten Hag en Overmars hierin.

07-10-2022 06:50

michaellaudrup +4660

Ze laten Alfred aankloten tot de winterstop en komen dan weer met een nieuwe net niet trainer .

06-10-2022 18:59

Juichtoon +32277

Aangesteld door Danny Blind....

06-10-2022 21:17

Maikel +6862

Ajb niet die. Zo komen we nooit van Daley Blind af.

06-10-2022 22:44

Harold +10568

Ik ben benieuwd wat er momenteel bij Ajax achter de schermen gebeurt

06-10-2022 18:17

stopperspil +11147

Schreuder moet heel veel sambal gaan eten vooralsnog is hij slappe laffe hap

06-10-2022 18:04

Voetballover +3083

Zou wat zijn als er komend weekend weer punten verspeeld wordt.

06-10-2022 17:50

MichelBoerebach +29071

Zal niet gebeuren, en de week erop waarschijnlijk ook niet. Dat zijn teams van het niveau Spakenburg.

06-10-2022 18:33

Omar +17158

Dan ligt hij er 100% uit

06-10-2022 20:41

JordanAFCA +22481

Als er zaterdag wordt verloren of gelijk gespeeld en Peter Bosz wordt ontslagen, kunnen we gelijk hem als vervanger halen. Zoals hieronder iemand zegt, liever bijvoorbeeld spannende wedstrijden in de CL/EL met héél aanvallend en attractief voetbal dan dat laffe en saaie gebrei. In dat EL seizoen had Bosz echt een veel minder selectie en heeft hij het uitstekend gedaan met 80+ punten, ondanks dat Feyenoord toen echt alles mee had zitten.

06-10-2022 17:49

michaellaudrup +4660

Niksnut Sar zag Bosz destijds liever gaan als blijven daardooris Bosz weggegaan. Tje en Niksnut Sar zit er nog steeds helaas.

06-10-2022 18:47

grapje +2335

Het seizoen was toen voor Feyenoord net op tijd afgelopen en Ajax kwam te laat in zijn spel, was een mooi seizoen met EL finale.

06-10-2022 20:34

AgeM +939

Ik hoop dat Ajax dezelfde weg inslaat als Arsenal . Een opbouwende trainer ,die wat langer krediet krijgt , liefst iemand die zwaar door Cruijff beïnvloed is ( niet Schreuder )en dan een mengeling van jeugdspelers die door groeien , die zich optrekken aan wat oudere spelers , misschien aangevuld met een grote aankoop ,dan staat Ajax binnen 2 jaar weer aan de top van Europa .En Bogarde erbij als assistent trainer om de verdedigers te harden en karakter te vormen . Dat vraagt krediet van ons Ajax-supporters , maar als het gaat lopen , kan je je weer een hele trotse supporter zijn.
Maar ook echt een wat langere termijn visie hebben . Vanaf de jeugd tot het eerste .
Er is nl niets leuker als een club en team op die manier te zien groeien .

06-10-2022 17:46

Maikel +6862

Ik ben ook zo een trotse supporter.

06-10-2022 17:55

Stefansuarez +19011

Vlachodimos was wel weer erg sterk tegen PSG

Nog steeds jammer dat we niet hebben doorgepakt

06-10-2022 17:40

JordanAFCA +22481

Met dank aan de RvC. Hij zou een geweldige keeper voor ons zijn.

06-10-2022 17:46

ÁlvaroRecoba +13695

Ook aan de bal? Z'n reddingen staan buiten kijf. Was ook altijd erg gecharmeerd, maar kon me op het eind toch wel in de kritiek vinden...

06-10-2022 20:18

Stefansuarez +19011

Aan de bal was die ook niet echt verkeerd .

Had volgens mij 2 foutieve passes

06-10-2022 21:58

Maikel +6862

Off-topic

Sampaoli naar Sevilla.
Zo hoort dat na een afgang. Korte metten en de Trainer op straat. Het was geen incident maar het logische vervolg in een neerwaartse spiraal bij ons.
Alleen stinkt de vis bij ons aan de kop ook.
Waar is van der Sar eigenlijk? Ondergedoken?
Als hij z'n functie serieus neemt, zou hij al lang achter de schermen met een opvolger bezig zijn.
Maar het zou me aan de andere kant ook niet meer verbazen als hij ook dit stilzwijgt en hoopt dat de storm vanzelf voorbij trekt. Net als bij Ihattaren.
Amateuristisch.
En geen topclub waardig!

06-10-2022 17:28

ST +23060

Voor de mensen die aangeven dat het verval van Ajax alleen maar komt doordat er met Mazraoui, Martinez, Graaf, Haller en Antony 5 basisspelers zijn vertrokken…

Bij Napoli vertrokken er 6 basisspelers van de zomer.

Het ligt toch echt vooral aan Schreuder die er gewoon een zooitje van maakt.

06-10-2022 17:26

Maikel +6862

Niks anders verwacht.

06-10-2022 17:55

Clubliefde34 +6065

Ajax had bogarde ook nooit moeten laten gaan.. was geliefd bij de spelers, rollen en grappen. Maar tegelijkertijd ook serieus en actief bezig met de verdedigers. Die moest perse weg voor een of andere Duitser die totaal niks met ajax had of heeft omdat schreuder hem zo graag mee wou.. hier heeft ajax ook zwaar in gefaald.

06-10-2022 17:22

MrGreen +1715

Veel reacties hier zijn zwart - wit. Blij dat hier het beleid niet bepaald wordt. Want dan zou er iedere week iemand anders voor de groep staan. Iedereen is ondertussen al afgeschreven, niets is meer goed. Geen coach, speler of bestuurder kan het goed doen. Er is geen enkele nuance, zeer weinig relativeringsvermogen. Die “top”reactie hierboven is daar wel het ultieme voorbeeld van.

Ja, het gaat even wat minder. Ja, er moeten zaken anders. Maar mensen, het mag ook wel even wat normaler zeg.

06-10-2022 17:11

michaellaudrup +4660

Het gaat al sinds de voorbereiding bergafwaarts.

06-10-2022 18:50

champhead +14301

Zaterdag een gelijkspel tegen Volendam. Schreuder wordt onstlagen en Bosz wordt ontslagen bij Lyon. Wij nemen Bosz aan als nieuwe trainer en we hebben een seizoen vol met 4-3, 6-2 en 3-3 achtige uitlsagen met spectaculaire wedstrijden en worden op een van de laatste speelronde kampioen. Zenuwslopend maar spannend. Ik teken ervoor. Joe!

06-10-2022 17:07

Maikel +6862

Het probleem om Blind en Tadic doet me herinneren aan bejaarde mensen die op een gegeven moment te oud zijn om nog auto te rijden.
Ze kunnen het nog wel, maar merken dat ze niet meer alles zien. Het gaat allemaal zo snel, er wordt getoeterd achter hun omdat het al lang groen is. Ze rijden 20 km/h waar ze 80 mogen rijden en worden ingehaald.
Ze willen dat natuurlijk niet toegeven en gaan maar door totdat er een ongeluk gebeurt.
Of een eigen doelpunt. Of alweer te laat bij een voorzet. Op een gegeven moment is zelfs de grensrechter sneller.
Al dit soort dingen zijn alarmsignalen dat het tijd is om je rijbewijs af te geven. Je bent een gevaar voor jezelf en erger nog voor je omgeving..

06-10-2022 16:13

Simon1 +2959

Los van de leuke vergelijking, soms is het ook goed om die twee rust te geven zodat fit worden en zijn voor de topwedstrijden. Beide kunnen nog wel mee, maar niet meer wekelijks.

06-10-2022 17:06

Maikel +6862

Beetje overdrijven Simon. Anders begrijpen de meesten hier op AS het niet 😉

06-10-2022 17:23

ratje +3505

Is het probleem niet gewoon dat het blok Bassey/Alvarez/Taylor niet voetballer genoeg is om onder de druk uit te voetballen (Taylor doet het overigens wèl goed, maar is qua type geen Frenkie)?

Ik denk dat de enige oplossing is om Kudus controlerend neer te zetten. Ondanks dat hij momenteel aanvallend het gevaarlijkst is van de hele selectie, is dit ook de ENIGE speler die het draai/voetbal vermogen heeft om onder de druk van Liverpool/AZ/Napoli uit te voetballen. Vanaf daar kun je weer gaan bouwen.

06-10-2022 15:46

Simon1 +2959

Taylor is gewoon (nog) twee klasse minder dan Frenkie.

Kudus controlerend neerzetten is pure wanhoop. Schreuder moet zijn systeem kiezen (4-1-2-3, 4-2-1-3, 4-2-3-1 en 5-3-2) en vanuit daar de spelers in zijn kracht zetten. Kudus in de spits, op '10.

Bassey en Taylor zijn nog niet van het niveau wat we nastreven. Álvarez kan je goed neerzetten als '6 met eventueel Taylor dicht om hem heen. Andere optie is om Blind toch in plaats van Bassey neer te zetten als Wijndal terug is om meer voetballend vermogen in je elftal te krijgen. Desalniettemin zou Ajax vaker de bal moeten wegschieten en druk naar voren moeten geven. Het is geen schande als je een jasje hebt uitgedaan om te voetballen naar je kwaliteiten in plaats van voetballen naar je onvermogen.

06-10-2022 16:14

ratje +3505

Op het punt Kudus controlerend neerzetten zijn we het niet met elkaar eens, maar dat is prima.

Jouw optie met Blind naar het centrum is inderdaad ook een optie, op die manier voeg je ook meer voetbal toe. Maar Blind is verdedigend wel matig en met Wijndal erbij blijf je kwetsbaar. Maar liever dat dan niet kunnen opbouwen.

Dat het niet erg is om af en toe de bal lang te schieten ben ik ook met je eens (hoewel liever niet en niet te vaak), maar dan moet je daar ook je elftal naar bouwen en Kudus dus niet in de spits zetten.

06-10-2022 16:41

Simon1 +2959

Ik ben het met je eens over Kudus zijn draaicirkel, maar hij heeft ook een goed neusje voor het doel. En Taylor speelt goed op het middenveld. Blind is zeker kwetsbaar, maar we hebben helaas geen andere keuze.

06-10-2022 17:05

Patrick78 +51583

Dus deze clown blijft nog bij Ajax….

Zaterdag tegen Volendam :
Pasveer, Rensch, Timber, Bassey, Blind, Alvarez, Berghus, Taylor, Tadic, Kudus en Bergwijn.

Woensdag tegen Napoli Berghuis ipv Tadic en Klaassen als middenvelder.

06-10-2022 15:43

LuisSuarez01 +5389

Tot aan de winterstop die dus al half november start gaat Alfred Judokus niet ontslagen worden imo. Dat zou 2much gezichtsverlies zijn voor directie/bestuur. Dat we er zeer waarschijnlijk ( geloof niet meer in sprookjes na dinsdag) uitvliegen in de CL wordt dan afgedaan met t overgangsjaar, sterke poule bla bla
En mochten we in de e.d weer punten verspelen " moeten we hiervan leren" en " meenemen naar de volgende wedstrijd"
De 1-6 maar ook t overhoop gevoetbald worden in Liverpool, het is zo ontzettend Ajax onwaardig. Spelers en trainer zitten niet op 1 lijn, door de vele positiewisselingen krijg je toch ook geen automatismen en een ingespeeld Ajax?

06-10-2022 15:30

Siemjo +7838

Als je spelers houvast wil geven, moet je spelers beoordelen op hun verrichtingen die ze nu aan de dag leggen en niet uit het verleden. Er wordt te veel gekeken naar het verleden door deze trainer. Telkens worden de verkeerde spelers gewisseld terwijl de speler die al weken door de mand vallen blijven staan. Dat geeft ook weinig vertrouwen bij de spelers. Daar bij worden spelers op plekken gezet die ze niet gewend zijn. Wordt tijd dat Scheuder zijn visie gaat bij stellen anders zo snel mogelijk weg wezen, anders gaat het compleet de verkeerde kant op

06-10-2022 15:22

Ajaxisart +18767

Jammer dat Schreuder blijft. Dit wordt dan een jaar zonder prijzen en nog erger, zonder goed en leuk voetbal. Schreuder heeft met geen enkele ploeg leuk voetbal laten zien, dus ik begrijp niet waarom we positief moeten zijn over Schreuder. Op basis waarvan?

06-10-2022 15:14

Kluivert95 +1339

Waarom niet gewoon een 5-3-2 gaan spelen! We zijn verdedigend zwak ook opbouwend en missen een echte rechtsbuiten!
Bergwijn-Brobbey
Kudus op 10
Taylor en Berhuis (evt Klaassen maar Berghuis heeft mijn lichte voorkeur ivm zijn mooie trap vanaf rechts en hij wat meer op de rechtsbuiten positie terecht kan komen.
Wijndal linksback , heeft snelheid en de power om de linkerflank te bestrijken.
Bassey linkerverdigingszone (lengte/kracht en snelheid), Grillitsch als inschuivende/opbouwende centrum verdediger (wellicht Alvarez bij sterkere tegenstander maar dan lever je wel voetbal in) , rechter verdediginszone uiteraard Timber en Sanchez als sterke verdedigende back met grinta! Op de bank heb je dan een mooie mix van talent (Conçeicāo, Lucca, Kaplan, Rensch, Regeer..enz) en Ervaring (Tadic, Blind , Klaassen en Alvarez) !

06-10-2022 14:53

Simon1 +2959

Dan kan je toch ook 4-1-2-3 spelen en als je onder 'zware' druk staan je centrale as naar achter laten zakken (5-2-1-2)? Dat is het mooie van de 4-1-2-3 opstelling. Vanuit de basis genoeg druk naar voren, veel voetballende oplossingen en indien nodig makkelijk aan te passen naar een defensievere formatie.

06-10-2022 16:17

Mudjie.M +1778

We zien di vreugde niet meer bij de jongens, het is als of ze niet blij zijn met het systeem die ze nu van Schreuder krijgen.
Het system die Schreuder nu handhaaf is erg voorspelbaar voor de tegenstanders.

06-10-2022 14:27

Oeroeboeroe +18286

Volgens mijn Spaanse collega kan Ocampos verschrikkelijk goed voetballen. Maar dan moet hij wel verzrouwen krijgen en gemotiveerd worden. Hij kan er echt met zijn kop niet bij dat hij bij ons zo weinig speelt. En die ene keer dat hij mag invallen is absoluut geen graadmeter voor wat hij kan. Schreuder is nou niet iemand die een speler tot het bot kan motiveren.

06-10-2022 14:01

peter3 +2199

Is die spaanse collega van je toevallig voor pisvee of feyenoord ;)

06-10-2022 14:23

Oeroeboeroe +18286

Hij is voor Zaragoza, ik bestook hem dan ook elke maand wel met oudere video's maar ook de WK in Brazilië wordt regelmatig gedeeld 🤣
Dus pakte hij me terug met de zeperd tegen Napoli. Ik stond er niet bij stil, maar ik had woensdag een lichtblauwe sweater aan. Ik was flink aan de beurt 😜

06-10-2022 18:26

Redlum +1698

Denk oprecht dat schreuder pech heeft met de verdeling van de wedstrijden. Als hij was begonnen met een gelijkspel tegen go ahead, 3 potjes had gewonnen, verliezen bij AZ, 3 potjes winnen en Rangers als 2e wedstrijd in de poule was er helemaal niet zo veel aan de hand geweest. Blijft dat je niet zo mag afgaan als tegen Napoli, maar dat overkomt Liverpool 3 weken geleden ook en dan zegt iedereen dat dat later in het seizoen wel goed komt.

Als Ajax nu tegen Liverpool en Rangers wint en gelijkspeelt in Napels heb je 10 punten. Dan ga je waarschijnlijk alsnog naar de Europa league , maar ben je echt niet afgegaan.

06-10-2022 13:47

Oeroeboeroe +18286

winnen van Liverpool en gekijkspelen tegen Napoli. Ik weet niet wat je gebruikt, maar ik kan je ten zeerste adviseren daarmee te stoppen.

06-10-2022 13:55

Maikel +6862

😂😂
Van mij hetzelfde advies.
Rangers ook nog wint..😂
We lenen Haaland voor 3 wedstrijden. Dan geloof ik er ook in.

06-10-2022 14:02

michaellaudrup +4660

Schreuder zou Haaland rechtshalf zetten. Hij ziet waarschijnlijk een middenvelder in hem😆

06-10-2022 19:14

Artemio +31631

Dat deed hij bij Charles de Ketelaere ook. Die had hij bij Brugge een paar keer als wingback opgesteld.

06-10-2022 21:48

Maikel +6862

"pech met de verdeling vd wedstrijden"

Schreuder heeft zichzelf helemaal overschat door überhaupt bij Ajax te beginnen. Het is een totaal ander verhaal of je Assistent bent of Hoofd😂😂 verantwoordelijk.

06-10-2022 14:10

Ajax-Amsterdam +4190

De situatie in Liverpool is anders. Ze hebben dezelfde trainer die zich al bewezen heeft en genoeg prijzen binnengesleept heeft voor de club. Bovendien hebben ze nog steeds nagenoeg veel spelers weten te behouden. Het is dan makkelijker om te zeggen dat het wel goedkomt en het op andere dingen af te rekenen zoals mentaliteit en vorm.

Ajax daarentegen heeft ontzettend veel verkocht en een trainer aangesteld die zegt dat hij veel wil rouleren omdat we goede selectie hebben, maar dat vervolgens totaal niet doet.

Hij maakt niet de juiste keuzes met zijn opstelling en de wissels. Het loopt gewoon niet op deze manier. Beter kijkt hij gewoon naar de spelers die hij heeft en past zijn tactiek daarop aan. Eerst de basis maar weer goed krijgen en dan werken naar het beoogde spel dat je wil spelen. Dan kunnen de nieuwe spelers daaraan wennen en groeien in het proces.

06-10-2022 14:37

Kruising +723

Schreuder = Shredder - contract versnipperen is het beste voor Ajax

06-10-2022 13:47

HeldenVanAFCA +904

Ik zou een 5-3-2 met bergwijn en brobbey wel zien zitten. Kudus er achter samen met berghuis of tayler en bijvoorbeeld alvarez. Dan met wijndal en rensch als veel opkomende backs. Heb je altijd 3 man "achterin" met toch nog veel voetbal in de ploeg en voorin een hoop snelheid

06-10-2022 13:44

linksbinnen +8060

Tis zoals ik hier eerder al heb geschreven niet des Ajax, maar op dit moment en met deze selectie zet het veel meer spelers in hun kracht. Eens dus.

06-10-2022 14:18

peter3 +2199

Mijn ideale opstelling volgende week tegen Napoli is een 3-4-3 en verdedigend een 5-3-2, een beetje anders dan de standaard 4-3-3 omdat de de verdediging dan wat sterker staat en de opbouw wat makkelijker kan verlopen.:
Pasveer
Timber - Bassey - Blind
Rensch - Alvarez - Taylor - Wijndal
Conceicao - Brobbey - Bergwijn
Verdedigend moeten Rensch en Wijndal dan inzakken zodat ze als back spelen. Brobbey/Kudus moet zich dan laten zakken en als 10 fungeren terwijl Conceicao en Bergwijn iets naar binnen knijpen en veel ruimte creeeren om zelf te bespelen/ overlapping van de wingbacks. De opbouw kan makkelijker want Bassey kan de bal altijd kwijt aan oftewel Blind/Timber of naar Taylor en Alvarez die constant in beweging moeten zijn en het spel snel van kant naar kant moeten verplaatsen. Aanvallend kunnen Rensch en Wijndal dan overlappen/ binnendoor zonder dat ze de verdediging volledig in de steek laten zoals in een 4-3-3 waarbij er maar 2 achterin staan.

06-10-2022 13:40

Maikel +6862

Mijn opstelling tegen Napoli is dezelfde als in de thuiswedstrijd.
Een rode dubbeldekkerbus uit London voor het doel parkeren.
Maar onze onbenul heeft deze raad terzijde gelegd en dacht het beter te weten met Alvarez ipv Grillitsch, en Opa's Blind en Tadic.

06-10-2022 14:06

Voetballover +3083

Op basis van wat is Schreuder eigenlijk aangesteld als coach? Vraag me oprecht af wat de criteria waren,het gaat toch vreselijk mis als je uitkomt bij een Schreuder.

06-10-2022 13:24

Maikel +6862

Het gerucht gaat dat Blind en Tadic de 3 poten van de stoel van Schreuder er weer aangeschroefd hebben.
Boze tongen beweren dat de 2 Veteranen bang zijn om hun plek en een machtsovername binnen de kleedkamer.
Het goede nieuws is dat het verzoek van Blind en Tadic om Alfred een nieuwe stoel te kopen werd genegeerd. Wat een sprankje hoop zou betekenen dat we volgende week van deze desastreuse ongeschikte trainer verlost zouden kunnen worden als de Goden met ons zijn

06-10-2022 13:07

tijssenajax +13901

Ik vroeg me eigenlijk af. Wat doet die geweldige assistent als je team zo waardeloos speelt?

06-10-2022 13:06

Maikel +6862

Jaknikken.

06-10-2022 13:13

Odysseus +14237

Aan z’n onderuitgezakte houding en verveelde kop te zien: wachten tot z’n salaris wordt gestort.

06-10-2022 13:21

michaellaudrup +4660

Beetje hetzelde als Reiziger kleuren beetje radio luisteren.

06-10-2022 19:19

tijssenajax +13901

En af en toe een beetje moeilijk of interessant kijken.

06-10-2022 20:10

AjaxHoorn +32989

Ik vind eigenlijk dat je ook gezien hoe wij willen spelen alleen grof geld moeten betalen voor spelers die al een bepaalde technische norm hebben. Je kan Alvarez, Bassey, Sanchez trainen op balbehandeling maar het zal nooit op een goed niveau komen

06-10-2022 12:53

Telamon +9192

Ik vind overigens dat de meesten hier niet moeten zeuren. Ik had het onder Ten Hag al jaren over die verwaarlozing van de opbouw en het kansloos zijn als de tegenstander compact speelt, maar ik moest steeds mijn zeikbek houden. Onder Ten Hag kwam het vorig seizoen eindelijk heel duidelijk naar voren doordat een tegenstander in de eredivisie zich eindelijk aanpaste aan Ajax (Go Ahead volgens mij) en succesvol, waarna velen dat voorbeeld volgden, en Ajax was ineens relatief heel erg kansloos in de eredivisie. En dan wordt dat maar bij vorm gelegd, lekker makkelijk. Nee, het is het verschil in wél met ruimte kunnen voetballen (zoals in de CL groepsfase waar Ajax alle ruimte kreeg, tegen het wél compact spelende Benfica meteen eruit), maar totaal niet in de kleinere ruimte.
Dat is een gevolg van tactiek en spelerkeuzes, die vooral of puur gericht zijn op het ruime spel.

Ten Hag deed dat, Schreuder ook weer. Het is tactisch vooral gericht op het geval dat Ajax de bovenliggende partij is, dus hoog staat en kans op een counter tegen krijgt. Van daar hele hoge backs, en iemand als Alvarez om de counter eruit te halen. Maar dan ga je dus volledig voorbij aan het feit dat Ajax ook weleens zelf teruggedrukt wordt, en daar is dan geen antwoord op. Schreuder die met Bassey en Alvarez centraal een kansloos opbouwend duo neerzet, en ook nog eens de backs rond de middenlijn positioneert, terwijl je verdedigers onder volle hoge druk staan. Kunnen de bal dus niet over de grond naar de 6 en ook niet naar de backs spelen... Bizar gewoon.

Ajax moet van trainers af die denken dat zoveel mogelijk man maar naar voren sturen en de 16 'bombarderen' en extreem hoge backs, tegelijk, aanvallend is. Ajax moet af van die gegenpress-achtige Duitse invloeden, en terug naar de Cruijff-filosofie.

Dus gewoon weer één back die diep gaat, de ander die dan inhoudt en wat kantelt, zodat je een 3-mansverdediging overhoudt, en een voetballende 6, die dus niet als halve 3e CV hoeft te fungeren, maar mee kan doen met de opbouw, het spelverdelen, en aanvallend ook wat kan bijdragen en je zo centraal ook kan opbouwen en voetballen. En ja, veel tegenstanders houden de as vrij dicht, maar als je daar helemaal geen voetbal meer hebt, kunnen ze zich meer gaan richten op de flanken, en wordt het daar ook onnodig moeilijk. En in het van flank naar flank spelen, moet je centraal ook dat gaatje in kunnen duiken als deze zich voordoet, je moet ook centraal kunnen verrassen met spel tussen de linies, dieptepassing. Alvarez wordt zó vaak niet ingespeeld en overgeslagen, en staat ook zo vaak heel hoog in de rechter half space, maar wordt daar ook nooit ingespeeld, terwijl een goede voetballer al die keren wél ingespeeld had kunnen worden. Stel je voor al die mogelijkheden die daar dan uit kunnen ontstaan.

In de opbouwfase moet je veel man terughalen, de backs breed en laag, de 6 laag en aanbiedend of passlijn open trekkend direct naar de 10 bijvoorbeeld, de 8 die dynamisch zonder bal is en aanbiedt, etc. En dat dienen dan allemaal technische begaafde spelers te zijn met een hoge handelingssnelheid, die dan ook aanspeelbaar zijn in de kleinere ruimte, en het liefst open en/of weg kunnen draaien.

De problemen die zich nu voordoen, deden zich al jaren voor, alleen toonden de meeste tegenstanders van Ajax teveel respect. Onder Ten Hag tegen vechtploegen als Getafe, Liverpool, Atalanta (een van de wedstrijden), en volgens mij ook Valencia, ging Ajax volledig mee in dat opportunisme en vechten en bikkelen, geen enkele rust en controle aan de bal, want ook toen al totaal gebrek aan goed positie- en combinatiespel over het hele veld.

Kortom, Ten Hag en Schreuder beiden trainers met teveel duitse invloeden, te weinig Cruijffiaans. Kiezen voor te weinig creativiteit voorin, en te weinig voetballend en opbouwend vermogen achterin, en zetten het ook zo neer dat een goede, gevariëerde opbouw onmogelijk is. Beiden heel erg gericht op ruimer spel en ervan uitgaand dat Ajax de betere ploeg is

06-10-2022 12:41

gi0vanni +7110

Mee eens maar om op een bepaalde manier te spelen heb je de juiste spelers nodig en hierin is naast de trainer ook Ajax schuldig. Dat sommige posities onderbezet zijn en een overbezet is al niet goed maar dat de kwaliteit ontbreekt bij veel selectie spelers is erg zorgelijk. Maar aan de andere kant logisch te verklaren. Ajax is in de eerste plaats een bedrijf. En ze hebben dit jaar (Dus niet boekjaar.) voor veel meer verkocht als gekocht. Dus vanuit hun standpunt is dit een geweldig jaar. De bankrekeningen zijn weer gevuld. Ze vervallen in oude gewoontes. Door niet goed in te kopen en daarna hard te roepen dat de selectie op orde is. Pas als de fans in opstand komen en de resultaten tegenvallen zullen ze misschien wat gaan doen. Lijkt een beetje op het verhaal uit Manchester.

06-10-2022 13:26

Telamon +9192

@goOvanni

Zeker, bestuurlijk en in de technische leiding en qua beleid is ook vanalles mis, maar dat is ook al jaren zo.

Maar zoals altijd, zolang de resultaten (net) voldoende zijn, zien supporters dat veelal niet, vinden het dan allemaal wel prima, en gaan er ook excuses voor zoeken/verzinnen.

06-10-2022 13:28

gi0vanni +7110

Helaas is dit een tussenjaar maar hopen dat er in de zomer als er spelers vertrekken er wel goede spelers bijkomen of eventueel talenten die het niveau aankunnen.

06-10-2022 23:14

Artemio +31631

Het lijkt mij vooralsnog een verloren jaar.

06-10-2022 23:19

Omar +17158

Mensen hebben wel degelijk reden om meer te zeiken op Schreuder, i.t.t. Ten Hag kiest Schreuder namelijk meerdere wedstrijden voor een zelfmoord tactiek waarbij een spits van 1.77 lange ballen moet gaan opvangen, vervolgens stelt hij ook nog eens een centrale verdediger EN '6' op die niet kunnen opbouwen, waardoor je 6 doelpunten om de oren krijgt in een historische nederlaag.

Ten Hag speelde behoudend voetbal maar had altijd tactische foefjes en een betere selectie, waardoor je niet twee keer van het veld geblazen wordt maar vooral wedstrijden met kleine nederlagen verloor omdat er weinig kansen werden gecreëerd. Ook zeker niet volgens de Ajax filosofie, maar tenminste niet zo vreselijk naïef en beschamend als wat ik de afgelopen wedstrijden heb gezien.

Schreuder heeft het gewoon niet, speelt net als Ten Hag behoudend voetbal door Kudus weg te stoppen in de spits en Alvarez en Bassey op te blijven stellen. Probeert helemaal niks om er meer voetbal in te krijgen, altijd wisselen voor Klaassen terwijl iedereen al lang heeft gezien dat die alleen nog maar balletjes opwacht in de 16 meter. Lekker opzoek naar een coach die wel durft te voetballen, dit komt niet meer goed.

06-10-2022 13:48

Telamon +9192

@Omar

Ja, Schreuder maakt ook bizarre spelerkeuzes die ook niet stroken met de tactiek.

Ten Hag zette echter ook Alvarez op 6, zelfs eens met Alvarez en Martinez samen op één middenveld, dus nog veel erger. Ten Hag had ook de beschikking over Martinez en Mazraoui van achteruit. En ook Haller voor langere bal. Het is inderdaad wel Schreuders trieste keus om Brobbey niet op te stellen en Kudus niet naar het middenveld te halen.

Onder Ten Hag was het puur het duo Mazraoui en Antony, en in mindere mate Blind en Tadic die het spel bepaalden. Alles ging via de flanken, zeer voorspelbaar en eenzijdig. Maar nog wel enigszins effectief door de kwaliteit van het duo Mazraoui/Antony.

Ten Hag is juist ook door naïvititeit meermaals tegen curciale CL verliespotten aangelopen, met Atalanta en Tottenham als goede voorbeelden. Om dan tegen Chelsea thuis weer als een lafaard te spelen, en die pot te verliezen, en zo uitgeschakeld in de groepsfase CL.

Maar verder eens over Schreuder natuurlijk, Bassey en Alvarez, Blind op linksback en samen met Rensch veel te hoog. Opbouwen is dan vrij kansloos, maar de langere bal ook, want geen fysiek voorin en hoger op het veld. En inderdaad steeds maar de gevestigde orde niet wisselen.

Anderzijds heeft Ten Hag ook dat soort fratsen steeds uitgehaald, toen ook met Alvarez op 6 (toen nog veel slechter), Promes op 10 en Labyad in de spits, terwijl iedereen zag dat dat nergens op sloeg en logischerwijs niet werkte. Alvarez en Martinez op één middenveld. Martinez een half jaar niet opstellen. Met 7 man op lijn voorin rond de 16 tegenstander gaan staan...

Maar het gaat om nu, en Schreuder heeft het inderdaad niet. Het ook gewoon totaal niet ingrijpen tegen Napoli, en als hij dat eindelijk wél doet, de enige man die overeind bleef, Taylor, eruit...

Pols Keizer maar. Jonk is helaas kansloos gezien de omstandigheden.

06-10-2022 15:00

Simon1 +2959

Schreuder moet terug naar de basis. Ten Hag heeft een Ajax neergezet met als hoogtepunt 2018/2019. Daarna is het veel veranderd. Andere spelers moeten nu het Ajax vormen en dat vraagt om een andere opstelling. Tadiç op rechtsbuiten omdat hij 'moet' spelen is natuurlijk absurd. Het voetballend vermogen moet weer terug. Waarom niet Tadiç in de spits, Kudus erachter en Berghuis op de rechtsbuiten. Daar speelde hij bij Feyenoord ook goed en hij is notabene gehaald als vervanger van Ziyech. Heb je ook altijd nog Brobbey achter de hand om iets aan te passen.

Álvarez en Taylor staan goed, maar Taylor is nog geen De Jong of Gravenberch. Klaassen op de bank als je loopvermogen nodig hebben.

Rensch en Blind zijn klaar. Nu is Wijndal natuurlijk geblesseerd, maar als die terug is moet Blind naar de bank of naar de centrale verdediging. Bassey is nog niet ver genoeg in zijn ontwikkeling, maar Blind kan niet alles meer belopen. In topwedstrijden Blind neerzetten vanwege de ervaring en en tegen de kleinere tegenstanders Bassey neerzetten voor de ontwikkeling. Timber staat natuurlijk goed. Rensch kan echt niet meer. Geef Sánchez de kans en als dat niet werk koop dan een goede RB in de winter.

06-10-2022 12:33

Telamon +9192

@Simon

Ten Hag heeft het na 2019 ook meteen weer afgebroken, totaal haaks daarop gaan spelen, dus vraag me af wat Ten Hags rol hierin is, en of vooral spelers niet veel invloed hadden. Waarom anders ineens van je grootste wapen, het blok Schöne/Frenkie, naar twee CV's op de 6-en in de vorm van Martinez en Alvarez, en voorin al het combinatiespel eruit slopen, je tweede grootste wapen?

Ik heb dat nooit kunnen volgen, en sindsdien zag ik de bui al hangen.

06-10-2022 12:47

Simon1 +2959

Hij greep wel in toen hij zag dat het niet lukte. Ook een coach moet wel de kans krijgen om ideeën uit te testen. In 2018/2019 speelde Ajax met een '10 terwijl ik liever met een '6 zoals Busquets zou spelen. Reden is meer controle op de wedstrijd. Tegen Tottenham in de halve finale zag je ook dat Sissoko steeds dwars door ons centrum heen kon lopen met zijn kracht. Simpelweg omdat je niet met een '6 speelde maar met een '10.

Verder gaat het natuurlijk nu om het voetballende vermogen weer in het elftal te krijgen, benutten van de sterke punten van spelers en elkaars zwakkere punten opvangen. Dit heeft Schreuder nog niet voor elkaar gekregen met als gevolg twee dramatische CL avonden. Leuk zo'n 4-0 overwinning tegen Rangers, maar die is natuurlijk nu niks meer waard.

06-10-2022 13:07

karlhof +4695

Regeer als rechtsback is beter dan Sanchez en Rensch.

06-10-2022 13:47

ST +23060

Ik zou weleens een buitenlandse trainer bij Ajax willen zien. Gaat in het buitenland ook vaak genoeg goed. Er zijn namelijk bijna geen echt goede Nederlandse coaches beschikbaar. Namen? Denk eens aan Bielsa, Sampaoli, Tuchel, Pochettino, Zidane. Allemaal beschikbaar en veel meer bagage en uitstraling dan onze alien. De voertaal is toch al Engels in de ploeg, dus waarom dan geen Engels sprekende trainer.

Duur? Waarschijnlijk wel, maar kan me niet schelen. Niet dat het gaat gebeuren, want Sar en de RVC willen alleen maar ouwe jongens krentenbrood. Gewoon, lekker makkelijk.

06-10-2022 12:09

Patrick78 +51583

Sampaoli is de nieuwe trainer van Sevilla.

06-10-2022 12:34

ST +23060

Strepen we die door.

06-10-2022 13:17

Doediemaar +1001

Wordt een keizertje

06-10-2022 11:45

Tiberio +242

Is die nep trainer nog steeds niet ONTSLAGEN

06-10-2022 11:43

willem1958 +8738

Hierboven staat dat er wordt getracht de trainer en de selectie niet al te veel af te vallen?
Als ik dat lees dan hoef ik de podcast niet meer te horen want dan laat je de zaak zoals ie nu is lekker dooretteren en pak je de echte problemen niet aan.
De belangrijkste dingen om nu aan te pakken zijn; een vervanger voor Schreuder want die heeft laten zien dat ie niet het karakter heeft om een topclub te leiden want hij ontziet spelers die niet leveren en neemt geen beslissingen.
Dan moet je vanaf nu duidelijk maken dat Tadic, Blind en andere gevestigde spelers niets meer te vertellen hebben dan de anderen en dat het over is met de hierarchie zoals ie was en wie het daar niet mee eens is die gaat op de bank en wordt verkocht.
Daarnaast spelers vertellen dat bij Ajax topprestaties wordt verwacht en wie verzaakt gaat zonder aanziens des persoons op de bank.
Eisen van de spelers dat iedereen z'n mond open doet in de kleedkamer maar wel als opbouwende kritiek want alleen op die manier verbeter je elkaar en het team.
Op die manier krijg je mondige spelers en dan kunnen zaken die op dat moment een beetje broeden meteen uitgepraat worden zodat er geen rottigheid blijft hangen.
En dan moet de scouting verbeteren, geen paniekaankopen meer en een duidelijke deadline stellen voor spelers en dat naar buiten toe dat duidelijk communiceren zodat in transferwindows er niet op het allerlaatste moment nog spelers weggaan.

06-10-2022 11:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.