Jong Ajax in seizoensouverture onderuit bij TOP Oss

door Thijs Zwagerman 85

Jong Ajax in seizoensouverture onderuit bij TOP Oss

door Thijs Zwagerman 85

Laatst geüpdatet

Jong Ajax is de competitie op bezoek bij TOP Oss niet goed begonnen. De ploeg van debuterend trainer Mitchell van der Gaag ging met 2-1 onderuit. Kjell Scherpen eiste in negatief opzicht een hoofdrol op.

Na een goede openingsfase van Jong Ajax, waarin Noa Lang dichtbij de 0-1 was, besloot Scherpen ver uit zijn doel te komen om een dieptebal van TOP Oss te verwerken. De doelman deed dit echter volledig verkeerd en maaide half over de bal heen. TOP Oss profiteerde vervolgens snel. Stroo gaf de bal voor op Celik, die voor een leeg doel scoorde.

Na de pauze zorgde een overtreding van Dean Solomons voor een slecht begin van de tweede helft. De Zuid-Afrikaan veroorzaakte een penalty, die vervolgens feilloos werd benut door Rommens. Vlak voor tijd kwam Ajax dankzij een goede goal van invaller Victor Jensen nog wel op 2-1, maar dat bleek enkele minuten later ook de eindstand.

Opstelling TOP Oss:

Koeman; Rommens, Piqué, Stuy van de Herik, Fleuren; Bourdouxhe, Kaak, Overgoor; Rommens, Stroo, Celik.

Wissels TOP Oss:

Langedijk, Briels, Van Gerwen, Büttner, Mertens, Hutten, Hettinga, Asmelash.

Opstelling Jong Ajax:

Scherpen; J. Timber, Solomons, Pierie, Kemper; Ekkelenkamp, Gravenberch, Taylor (55' Jensen); Lang, Traoré (58' Danilo), Kühn.

Wissels Jong Ajax:

El Maach, Q. Timber, Jensen, Pereira, Thethani.

Doelpunten:

1-0 Celik (20')
2-0 Rommens (48')
2-1 Jensen (84')

 

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

Willamys +0

Hallo jongens, ik kom hier altijd op de site. Ik ben een Braziliaanse Ajax-fan, Ajax is mijn enige team! Ik begin in de kunst van realistische ontwerpen. Ik teken nu Danilo Pereira en David Neres. Danilo is bijna klaar. Ik wil beide foto's naar Nederland sturen! Kunnen jullie me helpen? Help me als je kunt, alsjeblieft! Ik heb geen geld om te verzenden, ik ben werkloos hier in Brazilië. Je kunt de voortgang van dit werk volgen op mijn Instagram! @will_willamys

https://instagram.com/stories/will_willamys/2108484095645603973?utm_source=ig_story_item_share&igshid=kkjivq9uw0r7

12-08-2019 05:14

Henkjanklaas +20673

dan kun je nog zo veel kwaliteit hebben, als je in voetbal niet met veel inzet, focus, inspiratie speelt dat kun je zo'n beetje ieder potje verliezen. Dit gebrek aan kan ook komen doordat spelers van Jong Ajax nog bijzonder moeilijk in de basis van Ajax 1 komen. Op den duur kan het zlfs zo zijn dat een jonge speler eerder voor de jeudg van AX oid gaat kiezen omdat de kansen bij Ajax sterk blijven afnemen.

10-08-2019 15:38

pantani +0

Gisteravond een fantastisch potje gekeken in oss...op het eerste kwartier na een volledig ongeïnspireerd jong ajax gezien, 0 beleving heel weinig inzet en een tempo waar menig campingvoetballer nog geen moeite mee zou hebben... naar mijn idee start een potje voetbal met de wil en drive om te willen winnen maar dat is iets wat ik gisteravond 80 min gemist heb..

10-08-2019 10:32

Patje2011AJAX +2122

Ik vond het ook weer leuk om terug te zijn in Oss!

10-08-2019 16:25

ajaxinho +13

Valt me op dat we met Solomons in de basis
altijd (punten) verliezen.

10-08-2019 10:23

louis60 +11472

1 fout van de keeper moet je als Ajax team met 3 goals goedmaken
Top Oss kom op zeg. Waar zijn die talenten dan? Koop anders heel Top Oss.

10-08-2019 00:53

Knalpot +3644

Het jongste talent van Top Oss is 22 ongeveer wordt een beetje lastig om die voor jong Ajax te laten spelen.

10-08-2019 13:12

Jan Doedel +4315

Onana vond ik ook niks toen hij in JA speelde en nu is hij een topkeeper voor Ajax dus wie weet..........

10-08-2019 00:43

altijdwelwat +7

Dit vind ik altijd zo een onzin argument , ja Onana was een paar keer slordig bij Jong. Maar hij beschikte ook toen al wel over alle voorwaarde om een topkeeper te worden , atletisch vermogen , balbehandeling , sprongkracht , positionering , reactievermogen, meevoetballen. Dat is allemaal bij Scherpen totaal niet zichtbaar , ik vind hem vooral lang en knullig.

10-08-2019 00:53

Ajax#1900 +1

Een paar keer slordig is wel een understatement

10-08-2019 01:06

wdka +277

Volgens mij ben je nog een beetje buthurt over de clubvoorkeur van Scherpen. Want je slaat volledig de plank mis of je bent blind natuurlijk. De enige juiste constatering in je hele argument is dat die jongen nog de technische bagage mist om een topkeeper te worden.

10-08-2019 01:51

Schip +23609

Dus is iedere slechte keeper in potentie een topkeeper, wanneer hij slecht start?

Mist kwaliteit.

10-08-2019 10:17

Hagmag +9

Scherpen hebben ze gekocht vanwege zijn fysieke uitstraling.
Het is niks en het wordt niks.

09-08-2019 23:15

Godenzoon24 +15394

Moest min zijn. Zo.makkelijk dit. Panna blunderde bijna iedere pot in jong.

09-08-2019 23:23

Knalpot +3644

Dat dit meevoetballende deel niet tot zn kwaliteiten behoren dat wisten wij al langer volgens mij is er duidelijk gezegd dat daar nog heel veel winst te behalen valt. Om daar nu na 5 weken bij zo'n jonge keeper al te gaan zeggen dat wordt niks lijkt me nog wel een beetje erg voorbarig.

09-08-2019 23:40

Tjpknge +1

Haha, denk je serieus dat hij op18(?) jarige leeftijd nog gaat leren keepen?

09-08-2019 23:47

Knalpot +3644

Ene van der Sar begon met zn 17e ongeveer pas met keepen, dus ja dat is zeker nog wel te leren op die leeftijd.

10-08-2019 00:00

Tjpknge +1

Net een jaar te laat dus.

10-08-2019 00:05

Knalpot +3644

Of je kan zeggen dat ie nog 17 jaar de tijd heeft om te leren meevoetballen.

10-08-2019 00:09

Tjpknge +1

Dat was natuurlijk niet serieus. Ik hoop uiteraard dat het hem nog lukt om 'ons' tegendeel bewijzen, al heb ik er een hard hoofd in. Je zal zeggen dat er geen klunzen in het technisch hart bij Ajax zitten. Maar als je sommige aankopen ziet, begin ik toch wat te twijfelen. Maar nogmaals, als hij het maakt ben ik daar gewoon blij mee, en zal ik mij niet verschuilen om mijn uitspraken ..

10-08-2019 00:27

Knalpot +3644

Dat kan dat je er een hard hoofd in hebt. L'ami weet over het algemeen wel goede keepers af te leveren, ik heb er wel vertrouwen in dat hij dit goed heeft gezien maar dan nog altijd zal dit van Scherpen zelf uit moeten komen. In hoeverre hij de motivatie heeft om zich echt te willen verbeteren dat zal die zelf moeten afdwingen.

10-08-2019 00:34

FerdiZ +1

juist die fout is waar ze mee bezig gaan om te verbeteren...
wordt 100% een topper

09-08-2019 23:57

Tjpknge +1

Dit resultaat valt wat mij betreft gedeeltelijk te verwijten aan de staf bij Jong. Bij blessures is er natuurlijk niks aan te doen. Maar bij de gene die bij o19 zitten of niet geselecteerd werden wel. Ook moet je spelers als Kemper, Scherpen, Pierie, Solomons Thetani, Ekkelenkamp, De Wit, Danilo en Douglas zo min mogelijk minuten geven, gaan m alle nooit worden. Opvulling is prima, maar bij sommigen is het niveau echt schikbarend.

Dit lijkt misschien wat hard en naar Echter moeten we niet vergeten hoeveel sommige hier verdienen. En mag er dus best wat verwacht worden.

Tuurlijk gaat niet iedereen het worden, maar veel van deze spelers houden grotere talenten op de bank wie de kans niet gegund wordt.

09-08-2019 22:46

ram +7283

Hou toch op man...

09-08-2019 22:49

Godenzoon24 +15394

Idd Pieri net voor 4mlj gekocht moet je echt geen minuten geven. Hoe dom zijn mensen!

09-08-2019 23:24

Tjpknge +1

Ja, dus? Onder ander Magallan, orejuela en Cassiera zijn/waren ook voor veel geld gehaald, echter kon ik vooraf ook wel vertellen dat dit dus allemaal niks zou worden.

1 Cassiera. Zelf in zijn complicatie zaten geen hoogtepunten. Je zag zijn potentie in tegenstelling van de andere wel, maar voor 5 miljoen?! Nee, dit was veels te veel.
2 Magallan. De fans van Boca kotste hem uit, en had in 4 jaar tijd maar 58 wedstrijden gespeeld. En dit op 25 jarige leeftijd. Niet al te snel, te groot en geen voetballend vermogen..
3 Orejuela. Konden net zo goed de rechtsback van mijn lokale voetbalclub halen. Zijn wedstrijden wedstrijden waren niet voor niks maar op een hand te tellen, en dit in de Colombiaanse competitie..

09-08-2019 23:37

Knalpot +3644

Marcie hier zit ie hoor je nieuwe scout voor zuid amerika. Pleur hem maar met het eerste beste vliegtuig die kant op!

09-08-2019 23:46

Tjpknge +1

Als ze mij een privé vliegtuig en landhuis aanbieden ben ik hun man..

09-08-2019 23:50

Knalpot +3644

Dat je crack wenst zegt al genoeg, en dan wil je dat mensen serieus met je gaan discussiëren?

10-08-2019 00:03

Tjpknge +1

Haha, het is niet gek om gek te zijn in een gekke wereld. Ik heb dat stukkie er niet uit geknipt omdat ik mij ervoor schaamde, maar omdat ik er even niet aan dacht dat het in dit context wat bevooroordeeld klonk. Over het discussiëren.. Dan maar.. Ik beargumenteer altijd mijn stukken (en op de een of andere magische wijze komt het nog vaak uit ook) Ik respecteer ieder ander en verdiep me er ook in. Dus zo gek vind ik het niet, als ik op beagumentatie vraag als iemand mijn reactie bemind ..

10-08-2019 00:13

Knalpot +3644

Dat je het beargumenteert is alleen maar prima, dat je graag je gelijk wil halen moet je zelf weten. Ik weet uit ervaring dat scouten geen exacte wetenschap is en dat soms rare wegen naar Rome kunnen leiden. Daarom geef ik in eerste instantie iemand die door Ajax aangetrokken is een kans over een langere periode. Niemand is gebaat bij rucksichtslos neersabelen van jonge spelers, talent is grillig en het komt uiteindelijk bovendrijven of niet.

10-08-2019 00:29

Tjpknge +1

Hierboven zei ik al dat ik mij niet zal verschuilen als mijn uitspraken niet uitkomen. En simpelweg houd van een discussie. Dat ik om een beargumentatie vraag is verder niet alleen om mijn gelijk te halen, maar ook omdat ik gewoon benieuwd ben in wat de ander er wel in ziet..

10-08-2019 00:35

Knalpot +3644

ik zie een grote kerel die nog lang geen Manuel Neuer is, of ie daar ooit bij in de buurt zal komen wie zal het zeggen. Als iemand mij 10 jaar geleden had gevraagd of Thomas Muller ooit wereldkampioen zou worden en dat Man U bereid zou zijn om 100M voor hem neer te tellen dan had ik hem waarschijnlijk ook wel uitgelachen.

10-08-2019 00:43

altijdwelwat +7

Heb je Pierie al zien voetballen ? Dat is toch gewoon een onbegrijpelijke aankoop , heeft helemaal niets wat een verdediger als basis kwaliteiten moet hebben. Geen snelheid , acceleratie, duelkracht, anticiperen , wendbaarheid , concentratie ,meedogenloosheid, sprongkracht. Dat heeft hij bij Heerenveen al een heel seizoen laten zien , en hier is het niet anders.

09-08-2019 23:37

Knalpot +3644

Hey dat lijkt wel een type Blind die je nu beschrijft, zullen we die dan ook maar nooit meer in de verdediging zetten?

09-08-2019 23:44

Wereld +1

Blind kan anders wel goed anticiperen, is geconcentreerd, heeft vorig seizoen laten zien tegen o.a. Real toch wel over sprongkracht te beschikken en ik had eens gelezen dat hij (in een bepaald seizoen) de snelste in de selectie was. (Misschien niet in een sprint, maar op een langere afstand)
Ook heeft hij een prima tackle, inzicht, goede pass en voorzet, en inmiddels zelfs een goed schot.

10-08-2019 13:01

Knalpot +3644

Precies zoals je het zegt dat heeft ie allemaal ontwikkeld, heb jij de 18-jarige Blind nog bewust meegemaakt? Kon er geen reet van zoals de meeste supporters nu zouden zeggen. Stuur hem maar naar Top Oss dat soort teksten.

10-08-2019 13:14

FreddyAX +0

Moet jij je naam niet veranderen in ; altijd helemaal niks?

10-08-2019 14:39

Knalpot +3644

Ah dus je moet 16/17 jarige lichtgewichten maar gaan overbelasten en knokwedstrijden laten spelen tegen volwassenen. Tuurlijk jongen ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Opvulling heb je altijd nodig, zeker op de leeftijd waarin de meeste spelers nu verkeren met de belasting van 40/50 wedstrijden per seizoen.

09-08-2019 23:43

Tjpknge +1

Dat 'knok voetbal' waar jij het over hebt is in principe ook niet nodig, als je de juiste spelers opstelt. Zie je barca veel in de duels komen? Nee, omdat ze dit door de juiste spelers aan/optestellen niet nodig hebben.

10-08-2019 00:22

Knalpot +3644

De ervaring leert dat de eerste divisie altijd al een veel fysiekere competitie is geweest dan bijv de eredivisie. Zelfs in de jaren met het droom middenveld Nouri, de Jong en van Beek zaten er wedstrijden bij dat het ze gewoon niet lukte om uit de duels te blijven en werden er ook onverklaarbare nederlagen geleden. Het is op die leeftijd in mijn ogen ook niet op te brengen om elke wedstrijd op zo;n hoog niveau de bal rond te laten gaan welke toptalenten je ook tot je beschikking hebt.

10-08-2019 00:39

FreddyAX +0

Dat klopt, dat Barcelona bijna niet in de duels komt slaat nergens op.
Je zult met snel positiespel minder duels aan moeten gaan maar dat is niet de helft minder, het fysieke aspect speelt dus wel degelijk een rol.
Jong Ajax is een opleidingsteam en dus zijn deze ervaringen waardevol, klaar stomen voor het eerste in J.A . is belangrijker.

10-08-2019 14:38

JBxxx +556

Duidelijk dat veel spelers niet klaar zijn voor de stap, lekker ervaring in jong laten opdoen.

09-08-2019 22:39

Tjpknge +1

Toch hoop ik dat Gravenberch er volgend seizoen wel klaar voor is. Als ik hem dan in de voorbereiding zag invallen, spatte het talent er vanaf.

09-08-2019 23:13

Mocrodammerr +23066

wie had dat gedacht, verliezen van Top Oss. opdoeken dat jong ajax

09-08-2019 22:24

Ozymandias +159568

Ik had dat persoonlijk wel verwacht gezien de keeper en verdediging waar Jong Ajax mee speelde. Niet alleen omdat Scherpen, Solomons en Kemper niet goed genoeg zijn maar ook omdat deze vijf nog nooit samen hebben gespeeld.

09-08-2019 22:27

Broekzak +442

bij TOP is de verdedigende as wel blijven staan gelukkig maar hebben bijna de hele voorbereiding maar met een man of 14 van zichzelf gespeeld. Dus ik had het niet verwacht.

09-08-2019 23:17

Mocrodammerr +23066

ze moeten stoppen met roepen dat zij een kans in Ajax1 willen. Het is echt he-le-maal niks. niet zo raar dat Ajax veel spelers koopt.

09-08-2019 23:23

NouriVandeBeek +7

Domme individuele fouten nekken Jong Ajax net zoals vorig seizoen. Scherpen in de rol van Kotarski en Solomons in de rol van Solomons.

09-08-2019 22:20

stopperspil +11231

Scherpen: Voetenwerk, reactievermogen en lenigheid: hoop dat dat te trainen is, Ajax denkt van wel

09-08-2019 22:06

MPAjax +8460

van der sar was ook 19 toen die kwam maar pas jaren later was hij goed genoeg en wonnen ze de champions league dus wie weet

10-08-2019 00:57

Dennis1964 +121

Alle begin is moeilijk........... komt goed met JA

09-08-2019 22:06

AFCA-B93 +5488

Scherpen staat stijf van de zenuwen omdat ‘ie nu plots voor het grote Ajax speelt. Die voelt ook dat iedereen op hem let. Dat gaat heus wel goed komen na verloop van tijd hoor

09-08-2019 22:02

EKS +5

Zie Onana, ik kan me zijn eerste optreden voor Jong goed herinneren. Hij werd na zijn zoveelste lachwekkende actie zelfs uitgelachen door het publiek, onder toeziend oog van het bordes. Zo gaat dat kennelijk.

09-08-2019 22:11

AFCA-B93 +5488

Sommigen kunnen wel meteen met die druk omgaan, bij anderen duurt het wat langer. Lekker minuten laten afwisselen met Kotarski, dan went ‘ie wel aan het spelen voor Ajax

09-08-2019 22:30

AFCAjax +17839

verschil is dat Onana voor zijn komst een topper was.. Scherpen heeft vorig jaar het hele jaar lang hetzelfde laten zien.
Die is met alle respect alleen gehaald omdat ie in de eredivisie keepte en jong was en 2.04m was en omdat carlo l'ami zo arrogant was te denken er een topkeeper van te kunnen maken, al heeft ie nog niks goeds laten zien.

09-08-2019 22:36

Godenzoon24 +15394

Onana was zo top dat zijn contract afliep. Ik zeg niet dat Scherpen het ref. Maar dat meteen afschrijven wordt ik toch zo moe van!

09-08-2019 23:27

AFCAjax +17839

Ik schrijf niemand af, ik zeg alleen hoe het is.
Heb je Onana zien keepen bij barca? hij was gewoon een topper, dat heeft vrij weinig met z'n contract te maken.

10-08-2019 13:17

Ajax114 +1706

exact, dat is het verschil. Zelfs de Jupiler league is te hoog gegrepen voor deze keeper.

09-08-2019 23:38

Radie125 +1629

He wat hebben we toch een goed scouting apparaat eindelijk een keeper die lekker mee kan voetballen met een hoog technisch gehalte.

09-08-2019 22:00

wendoo9 +8125

Eerste wedstrijd Jong Ajax hoor !! En daar gaan we weer met een hoop kritiek op onze jonge spelers. Shame on you !

09-08-2019 21:56

DaleyMOKUM +291

Maakt volgens mij toch redelijk veel goals die Jensen...

09-08-2019 21:55

fc Barcelona_ke +19255

ik ben benieuwd naar paar spelers. hoe speelt Taylor?? en Jurrian Timber?

09-08-2019 21:53

Web +178830

Met dit team is het weer de ene week alles en de andere week niets.
Spelers willen zich waar maken, en doen dan dingen die ze helemaal niet kunnen.
Vroeger mochten er oudere spelers tussen lopen, dat zou beter zijn voor de ontwikkeling

09-08-2019 21:47

Tjpknge +1

Onzin met het juiste team wonnen ze hier met een nulletje of 5

09-08-2019 21:52

Web +178830

0-5 of 2-1
Wie wil jij er allemaal inzetten?
Dest speelt misschien wel morgen
Wisselvalligheid hoort bij jeugd

09-08-2019 21:56

Tjpknge +1

Met Mendez, Llansana, Salah-Eddine, Jensen, Dest en Kotarski zou het wel die kant op zijn gegaan hoor.

09-08-2019 22:05

Ozymandias +159568

Dest, Mendez en Salah-Eddine (zat vanwege een lichte blessure zelfs bij de o19 op de bank) waren niet eens beschikbaar.

09-08-2019 22:31

jaripettersson +9531

Precies, JA is het klaarstomen van een enkeling voor ajax 1. Voor een enkeling. 80% haalt het nooit. En dat is prima.

09-08-2019 21:57

Web +178830

Daar gaat het om, en ze mogen ook fouten maken, leer je alleen maar van.

09-08-2019 21:59

fc Barcelona_ke +19255

PSV is bezig met komst Ribery! waarom kan Ajax niet? Ribery is wel fitter dan Robben!

09-08-2019 21:45

noppenkoning +41580

Etoo otje

09-08-2019 21:46

fc Barcelona_ke +19255

PSV lukt altijd goed met fatsoenlijke spelers!

09-08-2019 21:47

DannTheDon020 +40

Komt toch niet, zou definitieve faillisement PSV zijn met al dat geld wat ze smijten. Kijk wat voor team er staat. Kunnen er geen pepernoot van. Als Ribery zit te kijken naar Haugesund PSV, zou ie niet echt denken van nah dat team wil ik in voetballen joe!

09-08-2019 21:47

insectenverdelg +23556

Wat moeten ze met een vleugelspeler die over the hill is. Middenvelders hebben ze nodig.

09-08-2019 21:50

fc Barcelona_ke +19255

als van bommel blijft spelen, zal hij kerstdag niet halen!

09-08-2019 21:50

insectenverdelg +23556

Omdat ik liever Neres zie op dit moment.

09-08-2019 21:47

Redrum +96297

Hahahahahaha alsjeblieft zeg. Ribery gaat zeker nog even voor een schijntje uitbuiken in de eredivisie bij counterclub psv? Geloof je het zelf?

09-08-2019 21:49

Soccerskins +1

Beste Franck is 36 jaar, die gaat bij Ajax echt geen basisplaats krijgen.

09-08-2019 21:50

Web +178830

Die moet je helemaal niet willen
PSV heeft leuke talenten klaar staan, die moet je er in zetten

09-08-2019 21:50

foensai +0

Ja, PSV heeft geprobeerd Ribéry te interesseren voor transfer. Van Bommel kent m natuurlijk goed. Probeerde t eerder ook met Robben. Dat soort kwaliteitsimpulsen, jongens die de top kennen. Ribéry gecharmeerd, naar niet haalbaar nu,te veel geld mee gemoeid. Maar: je weet nooit. bron: Maarten Wijffels.... maar echt... Dit gaat noway gebeuren

09-08-2019 21:51

Welja +721

Alles wat je ervoor betaald ben je kwijt. Daar verdien je geen stuiver mer voor terug.

09-08-2019 21:59

Radie125 +1629

Hoop dat alle meisjes onder de 18 in de buurt van Eindhoven op de hoogte worden gesteld en naar huis gaan als de lantaarnpalen aan gaan.

09-08-2019 22:02

Gonzo +4778

Wij hebben Tadic, Ziyech, Neres en Promes. Geen plaats voor Ribery.

09-08-2019 22:06

Jan Doedel +4315

Opa Ibi
Opa Ribery
FC BEJAARDENTEHUIS ;-)

10-08-2019 00:54

MPAjax +8460

heb het uitgezet, saaie wedstrijd

09-08-2019 21:45

fc Barcelona_ke +19255

je kan beter naar liverpool wedstrijd kijken. wat lekker potje speelt Liverpool in 1e helft. al 4-0 in de rust

09-08-2019 21:46

Tjpknge +1

Haha, heerlijk om je gelijk te halen..
Ik zeg het maar vast, minnen is makkelijk, discussiëren lastiger.

09-08-2019 21:44

Godenzoon88 +34

Haha die Scherpen.. Hoeveel mensen hier blij waren met zijn komst :'D Jezus Christus.

09-08-2019 21:35

HilversumNoord +0

Wat een verschrikkelijk elftal. Met Gravenberch, Lang, ekkelenkamp, traoré en Pierie als spelers van Ajax 1. Er is nog een hoop te doen.

09-08-2019 21:33

Broekzak +442

Ik zei toch deze 3 punten blijven in Oss. aanvallend voetbal is het totaal niet, maar zie er maar eens doorheen te komen.

09-08-2019 21:29

insectenverdelg +23556

70% balbezit maar zo ongeveer geen kans creeren.

09-08-2019 21:23

NouriVandeBeek +7

Ik heb weinig zin in Solomons dit seizoen. Echt een verschrikking. Elke keer weer.

09-08-2019 21:21

fc Barcelona_ke +19255

als vd Beek na 1 september nog bij AJax blijven, zal hij ook contract verlengen denk ik...
vd beek naar liverpool, at madrid of Napoli zie ik hem wel basisspeler. real madrid?? denk niet. real madrid haalt hem als paniekaankoop. in winterstop koop ie toch speler als pogba, eriksen etc. dan is geen plek meer voor hem.

09-08-2019 21:17

gusanito +5448

Volgens mij wilde Ajax na 13 augustus niet meer verkopen. Dus wie weet verlengt hij dan al eerder. Maar dat is een grote ALS.

09-08-2019 21:23

fc Barcelona_ke +19255

verhaal van vd beek is misschien anders, maar staat Ajax altijd klaar voor lijst, die wie moet hem als de opvolger halen. Til vond ik meeste geschike speler. helaas heeft hij al nieuwe club gekozen. 18 miljoen had Ajax nooit neerleggen voor hem hoor!

09-08-2019 21:34

Tomido +0

Morgen Ajax o17 - Sparta en Dinsdag o17 en o19 beide wedstrijden tegen Genk maar even gaan bekijken. Je zou bijna denken om de cv (Kasanwirjo) door te schuiven naar Jong Ajax ipv Solomons.. Timber is ook gewoon sterker als centrale verdediger. Dest lijkt in mijn ogen niet al te veel minuten te gaan maken bij Ajax 1 (of het moet zijn om basisspelers nu al rust te gunnen) maar zou zonde zijn als die jongen daardoor zo weinig minuten bij Jong Ajax zou mogen maken. Gelukkig mogen bankzitters van Ajax 1 dit seizoen wel op maandag nog meedoen bij Jong Ajax

09-08-2019 21:16

debarbaar +8250

Nou misschien hebben ze nog een ramenwasser nodig die lekker lang is. Keepen wordt wel erg moeilijk.

09-08-2019 21:14

Ajax95Duivendrecht +24182

Wat een dramatische restverdediging, zeg.

09-08-2019 21:13

Tomido +0

Solomons met de overtreding, Zucht..

09-08-2019 21:11

stopperspil +11231

Keepers moeten niet meevoetballen en in de buurt van hun doel blijven

09-08-2019 21:05

roodwit007 +14217

wordt J-Ajax uit gezonden ??

09-08-2019 21:02

Ziyech22 +566

Nee, alleen dat suffe schakelprogramma.

09-08-2019 21:11

Wzawzdb1997 +819

dat wil je niet zien....

09-08-2019 21:11

markk +8909

Je zou toch verwachten dat dit makkelijk is voor JA maar als je goed kijkt naar de selectie van Top Oss dan hebben ze routines als Koeman, Pique en Hettinga, dart legende Van Gerwen en niet 1 maar 2 Rommens.

09-08-2019 21:01

Ajax1969 +4166

Je vergeet Stuy

09-08-2019 21:04

PuurGeluk +4812

Én Mertens op de vleugel

09-08-2019 21:15

roodwit007 +14217

valetijn wat een zwijn , maar als donny slim is dan blijft hij want derde keus dan bleef ik bij die top club uit masterdam

09-08-2019 20:58

Tjpknge +1

Lijkt met Scherpen wel alsof ze hem alleen maar op zijn profiel hebben gescout. Lijkt misschien wat voorbarig, maar gaat het echt niet worden. De ballen door het midden heeft hij vaak nog net wel, maar als het ietsie lastiger wordt, niet.

Pierie vind ik ook zo matig. Voetballend degelijk maar geen fysiek, positionering en meedogenloosheid. Niet voor niks kregen ze bij Heerenveen zo veel doelpunten tegen. De vergelijking met Schuurs vat ik ook niet. In tegenstelling tot Pierie had hij al veel indruk gemaakt en zag je gelijk zijn potentioneel.

09-08-2019 20:58

WZAWZDB14 +4620

Off: volgens valentijn blijft donny bij ajax. Die is dus weg.

09-08-2019 20:44

gusanito +5448

Echt? Zei hij dat bij Veronica Inside?

09-08-2019 20:45

ajaxwestland09 +29111

Komt straks

09-08-2019 20:47

Vertonghen +15

Komt nog... meneer spiegelbeeld haha.

09-08-2019 20:47

WZAWZDB14 +4620

Stond in t beeld:
Straks: 'Vd beek blijft bij ajax'

09-08-2019 20:47

RaynoFischer +18

Ah shit, daar gaat mijn laatste beetje hoop....
Als Valentijn zegt dat hij blijft, gaat hij idd weg :(

09-08-2019 20:48

fc Barcelona_ke +19255

Kotarski is duidelijk veel verder dan Scherpen. Seizoen 2020/21 moet Kotarski staan als de opvolger Onana!

09-08-2019 20:41

MPAjax +8460

lol iedereen maar duimpje naar beneden toen ik zei die gast is te lomp voor ajax 1, wie weet dat hij nog verbeterd maar een slecht begin, de onzekerheid lees je van zn gezicht af

09-08-2019 20:33

Ajax95Duivendrecht +24182

Scherpen oogt erg log. Het zal mij benieuwen of zijn reactiesnelheid en lichaamsbewegingen soepeler worden in de loop van dit seizoen.

Genoeg werk aan de winkel voor hemzelf en voor de staf van Jong Ajax om mee aan de slag te gaan in ieder geval.

09-08-2019 20:32

ajaxminimax +5487

Scherpen... in feite heeft hij een fantastisch lichaam voor een keeper, alleen hij haalt er bitter weinig uit nog. Heel traag en verschrikkelijk onzeker. En juist dat onzekere is er heel moeilijk uit te halen.

09-08-2019 20:30

Ajax95Duivendrecht +24182

Ik weet niet of te lang zijn per se goed is voor een keeper. Dat betekent namelijk vaak ook dat je al snel log wordt, waardoor je reactiesnelheid en je reflexen eronder gaan lijden.

09-08-2019 20:35

ajaxminimax +5487

Ja daar heb je een punt, maar zal het daar aan liggen bij hem, dat vraag ik me af

09-08-2019 20:37

Pipodeclown112 +0

Het reddingspercentage van lange keepers ligt inderdaad lager dan van wat kleinere. Daarentegen zullen ze dan wel beter zijn bij hoge ballen van de zijkant, alhoewel ik daar geen cijfers over ken.

09-08-2019 20:38

Broekzak +442

sorry jongens deze 3 punten geven we niet meer af. en die blunder van Scherpen is mede mogelijk gemaakt door het kunstgras.

09-08-2019 20:30

RaynoFischer +18

Scherpen is niet echt scherp.....

09-08-2019 20:28

rsvh88 +5491

Scherpen moet ook werken aan zn snelheid.... Leek wel een zak aardappels die terug naar t doel hobbelde. Maja bij Jong mogen ze fouten maken.

09-08-2019 20:26

Bramzel +3568

Haha wat is het toch een kanaal zeg dat Fox Sports. De kans van Noa Lang laten we niet zien, maar dat jong Ajax op achterstand komt laten we maar al te graag zien. Nu weer snel terug zappen naar Ziggo sport.

09-08-2019 20:25

MankeNelis +7

blunder Scherpen, wat doet hij daar??

09-08-2019 20:25

Koenafca1995 +0

haha inderdaad slechtste keeper van de eredivisie gekocht

09-08-2019 20:26

Ajax95Duivendrecht +24182

1-0 Oss, mede veroorzaakt door Scherpen

09-08-2019 20:24

JordyAjacied +19395

Scherpen...

09-08-2019 20:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.