Bosz kritisch op PSV na nederlaag in Amsterdam: 'Ajax heeft verdiend gewonnen'

door Jon van Dam 97

Bron ESPN

Bosz kritisch op PSV na nederlaag in Amsterdam: 'Ajax heeft verdiend gewonnen'

door Jon van Dam 97

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Peter Bosz vindt dat Ajax verdiend heeft gewonnen van zijn PSV. De Amsterdammers kwamen tot tweemaal toe terug van een achterstand en dat stelt de oefenmeester teleur. Volgens hem had PSV de wedstrijd na de 1-2 in het slot moeten gooien.

Bosz wordt voor de camera van ESPN gevraagd of hij zijn ploeg herkende tegen Ajax. 'De eerste helft zeker niet', aldus Bosz, die ondanks de 3-2 nederlaag bij Ajax nog geen redenen tot paniek ziet. 'Maar we staan gewoon bovenaan', zo is de trainer duidelijk.

Volgens Bosz moet PSV de hand in eigen boezem steken na het matige spel tegen Ajax. 'Het lag aan ons. Ik vond het drukzetten slecht. Ook in balbezit zo slordig en zo weinig tempo. In de tweede helft vond ik dat beide zaken wat beter waren. We namen de wedstrijd in handen en moeten de 1-3 maken, maar we geven de doelpunten zo weg. Het was geen hoogstaand niveau.'

'Je hebt langer rust gehad dan Ajax'

Dat juist Ajax een frisse indruk maakte, kan Bosz moeilijk begrijpen. De ploeg van Francesco Farioli speelde midweeks uit bij Feyenoord, maar troefde PSV zaterdagavond op basis van intensiteit af. Bosz had liever gezien dat die rollen omgedraaid waren. 'Je hebt langer rust gehad dan Ajax, het is een topper, je weet wat je op de ranglijst kan doen als je hier wint, je komt twee keer voor en krijgt grote kansen.'

Hoewel Ajax zaterdag goed voor de dag kwam, houdt Bosz zich liever bezig met zijn PSV. 'Wij hebben het niet goed gedaan. De tegenstander moet zelf maar kijken wat ze ervan vinden. Ik vind wel dat ze verdiend gewonnen hebben, maar ik kijk altijd naar mijn eigen ploeg', aldus de voormalig trainer van Ajax.

Tekst gaat verder onder de video.

De Jong vond Ajax 'fantastisch spelen'

PSV-aanvoerder Luuk de Jong baalt net als Bosz van de verloren wedstrijd, maar is wel complimenteus richting Ajax. 'We zijn pas net begonnen. Wij moeten het weer oppakken en doorgaan. Daar heb ik alle vertrouwen in. Maar dit is gewoon zó zonde. Als we die fases waarin we goed speelden langer vol hadden kunnen houden, dan hadden we hier echt wel kunnen winnen. Ook complimenten aan Ajax, want die hebben fantastisch gespeeld en gestreden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

GinoAFCA +14735

Deze man ken niet tegen kritiek en verlies

03-11-2024 22:43

vosvsg +2656

Ik kijk uit naar het moment dat Kale en Kokkie die dikke van de Jumbo gaan bellen.

03-11-2024 19:11

ijzerchef +3135

Raar dat zowel de PSV en Feyenoord middenveld in dezelfde week een off day hebben.

03-11-2024 19:02

Danielson +50059

Terwijl het verhaal altijd was dat ons middenveld het zwakke punt van het elftal zou zijn.

03-11-2024 19:07

Sampaoli +39150

Vreselijk verzuurd interview, niet om aan te zien. Zo moet Bosz helemaal niet willen zijn.

03-11-2024 17:51

WantAmsterdam +115917

Maar zo is hij wel altijd geweest. Slechte verliezer die niet kritisch naar zichzelf kan kijken.

03-11-2024 18:06

Torcida +5540

De vraag is: wat is de houdbaarheidsdatum van dergelijk gedrag?

03-11-2024 18:42

WantAmsterdam +115917

Hij komt er al heel lang aardig mee weg omdat hij overal wel een aardige trainer is, alleen geen topper. Bij een grotere club in het buitenland (in een topcompetitie) houd hij het niet lang vol maar voor de Eredivisie is het genoeg.

03-11-2024 18:46

Danielson +50059

Kan me niet voorstellen dat hij richting spelersgroep heel veel anders is. Ik zie het nog wel spaak lopen. Hopelijk dit seizoen al.

03-11-2024 19:09

WantAmsterdam +115917

Hij lijkt zeer streng met zijn spelers. Dat werkt soms in zijn voordeel maar kan ook snel in zijn nadeel werken. Hebben we in het buitenland gezien.

03-11-2024 19:14

95 +2164

Vond het best pittig hoe hij over Tilman sprak.

03-11-2024 19:55

Tommyshelby +128393

Farioli heeft tegen Feyenoord en PSV laten zien dat hij de beste trainer van de Eredivisie is.

03-11-2024 16:42

Danielson +50059

Klopt. Is ook niet zo moeilijk natuurlijk 😉

03-11-2024 19:09

Biss +9936

Ik probeer al een tijdje, maar vind het verdomde lastig hoor.

04-11-2024 10:08

gi0vanni +7110

Mee eens als je met beperkte middelen alsnog topwedstrijden kan winnen door het juiste strijdplan te gebruiken ben je een top trainer. Verder kan hij ook spelers beter maken.
Maar vooral tegen de kleintjes die zich ingraven is het lastig. Daarom is het heel goed dat hij altijd tegen de spelers zegt dat ze zich op de volgende wedstrijd moeten richten. Dus nu maken ze zich klaar voor de EL en na die wedstrijd is de topper in Twente.

05-11-2024 15:38

superajax +11373

Lang was blij weer terug in de Arena te zijn,jammer dat hij werd uitgefloten.

03-11-2024 16:29

Torcida +5540

Niemand heeft hem gedwongen om naar PSV te gaan. Ik denk dat het carrièretechnisch een domme beslissing van hem is geweest. Aan het einde van dit seizoen is hij 26, en het is na dit weekend maar de vraag hoe lang PSV de eredivisie kan blijven domineren, laat staan in Europa iets noemenswaardigs presteert.

03-11-2024 18:37

Juan62 +46067

Jammer dat Peter blijkbaar nog steeds geen spiegel gebruikt .


En was topreactie zegt klopt, ik was eerlijk gezegt een beetje verbaasd toen ik het Luuk hoorde zeggen.

03-11-2024 15:45

Haarlemmer +20529

Man zeg gewoon dat Ajax het goed gedaan heeft.

Heb dit interview op tv gezien. Wat een zure reactie. En dan ook nog al z’n spelers voor de bus gooien, maar aan petertje zonder plan B had alles goed gedaan

03-11-2024 15:43

Spielmacher +10677

Dat heeft Petertje ondanks zijn God-complex dan weer wel goed gezien.

03-11-2024 15:25

WantAmsterdam +115917

Moet toch ook pijnlijk zijn. Door een trainer overklast te worden die bijna net zo oud is als jouw aanvoerder en die gewoon makkelijk je zoontje had kunnen zijn. Als je de wedstrijd hebt gekeken zou je toch denken dat de trainer van Ajax al sinds 20 jaar als trainer actief is en de trainer van PSV pas zijn 5de seizoen hoofdtrainer is.
Hoe hoog Farioli zijn plafond ook moet zijn man…

03-11-2024 15:19

Bram +2005

Enge man. Hopelijk gaat hij nog vele malen op zijn bek met te beginnen dinsdag. Zou leuk zijn als vd beek het stadion stil krijgt

03-11-2024 14:57

shota99 +1081

Hij is wel erg bozig de laatste tijd.

03-11-2024 14:52

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Peter neem je rotzooi mee
Peter neem je rotzooi mee

03-11-2024 14:48

WantAmsterdam +115917

Bosz is vooral kritisch op zijn ploeg maar niet op zichzelf. En zo kennen we hem.

03-11-2024 14:03

Ajacider +4882

Een wedstrijd heeft altijd twee kanten en inderdaad, we mogen ons gelukkig prijzen met dat Saibari slecht speelde. Maar dat was 1 moment. Ajax was PSV veelal de baas, op enkele momentjes na. Dat ze überhaupt tot twee keer toe op voorsprong kwamen was de danken aan onze slechtste man van het veld. Zo zie je maar hoe belangrijk het is je kansen af te maken en je concentratie er 90 minuten lang bij te houden om geen kansen weg te geven.

03-11-2024 14:00

swam.b +777

Wie was de slechtste man aan onze kant dan?

03-11-2024 14:34

Bjornisajaxcied +570

Doelt op Brobbey!

03-11-2024 14:37

swam.b +777

Aha, dank voor de verduidelijking. Had oprecht geen idee over wie hij het had, zegt genoeg denk ik.

03-11-2024 14:41

Ajacider +4882

Onjuist. Doel op Devyne.

03-11-2024 14:49

Ajacider +4882

Valt op zich mee. Ik heb over het algemeen heel erg genoten van de teamprestatie. Dat zeker. Maar dan vind ik het vrij irritant dat je tot 2x toe op achterstand komt omdat Rensch de urgentie of gevaar van de situatie niet inziet. Nu winnen we die pot en is het bij de meeste allemaal goed, leuk en aardig. Maar ik heb bij die twee tegendoelpunten toch goed lopen vloeken omdat ze allebei voorkomen hadden moeten worden.

03-11-2024 16:26

WantAmsterdam +115917

Rensch was gewoon goed. Slechtste weet ik niet. Komt erop neer hoe je enkele beslissende acties weegt. Anders zijn er wel spelers die ik minder vond.

03-11-2024 16:31

Jww +2275

Eerste doelpunt vind ik vooral bijzonder, omdat ik het niet logisch vind dat Rensch op de Jong staat. Tweede doelpunt komt vooral doordat men Perezic gewoon vrij laten lopen. Daar had iemand mee moeten lopen of Hato eerder moeten schuiven denk ik.

04-11-2024 09:49

MarcoB1971 +4761

Volgens mij was Ajax in de eerste helft vergeten de wedstrijd in het slot te gooien

03-11-2024 13:54

emieltjuhh +17732

Dit komt wel aan bij psv

03-11-2024 13:45

Baco123 +6034

Ja lekker toch voor die kut boeren

03-11-2024 14:24

emieltjuhh +17732

Zzekkerr El Baco

03-11-2024 14:46

Baco123 +6034

💪❌❌❌💪

03-11-2024 14:55

Betuwe85 +20411

Bosz was vooral bezig te benoemen wat zijn spelers fout deden

03-11-2024 13:44

behangdelul +32486

Man man man, 7 minuten na rust, meer was het niet. Daarna is PSV amper nog gevaarlijk geweest.

03-11-2024 13:40

Baco123 +6034

Juist, meer dan terecht gewonnen

03-11-2024 14:56

JohnDylan +21758

Bosz is een goede hoofdtrainer met een totaal gebrek aan tactische flexibiliteit. Als hij dat gebrek niet had kon hij de top van Europa halen maar tactische voorspelbaarheid is funest tegen de top van Europa.

03-11-2024 13:33

WantAmsterdam +115917

Tja, tactische flexibiliteit en altijd een tactisch antwoord klaar hebben zijn gewoon paar van de belangrijkste eigenschappen om een echte toptrainer te worden. Er waren in het verleden zoveel toptrainers die vooral op dat vlak uitblonken. De mogelijk grootste trainer ooit, Happel, was daar echt een meester in. Mijn ouders hebben me zo vaak verhalen verteld van het WK 78, waar Happel zo een fantastische buitenspel val hanteerde en daarmee een van de beste Oostenrijkse nationale ploegen ooit met meerdere wereldtoppers helemaal overklaste (werd 5:1 voor Nederland).

03-11-2024 13:42

Danielson +50059

Het verhaal gaat dat het in Argentinië pas begon te lopen nadat Jan Zwartkruis het min of meer had overgenomen. De buitenspelval was vier jaar eerder bij het WK door Michels 'uitgevonden'.
Het NL elftal toen was een van de meest revolutionaire elftallen ooit.

03-11-2024 13:52

WantAmsterdam +115917

Gaat niet om uitvinden maar uitvoeren in mijn reactie.

03-11-2024 13:58

GdlT +1004

Danielson, was het niet Vasovic die met de buitenspelval op de proppen kwam? Eerst veelvuldig getraind, daarna in een wedstrijd waar AJAX comfortabel aan de leiding ging, geïntroduceerd.
Happel was een geweldige coach, “Kein gelull, fussball spielen”. Wist met minder kwaliteit t.o.v. ‘74 toch de finale van het WK’78 te bereiken.

03-11-2024 14:33

WantAmsterdam +115917

Ik heb geen idee waarom mensen het onder mijn reactie erover hebben wie het uitgevonden heeft. Totaal irrelevant.

03-11-2024 16:39

Gooseman +11853

Bosz is een heel naar en vervelend mannetje aan het worden. Zodra het tegen zit stelt hij zich 'in the heat of the moment' gigantisch aan. Zoals gisteren bij de overtreding op Brobbey. Gillend als een keukenmeid langs de lijn. Ook dat maakt hem geen Europese toptrainer.

03-11-2024 13:42

Danielson +50059

Boszkabouter. Niet meer en niet minder.
Oh ja: ook nog Ajax verrader.

03-11-2024 13:53

SpartakAmsterdam +5521

Zal misschien al voorbij gekomen zijn maar Noa Lang die een ❤️ plaatst bij en post van Rensch over de wedstrijd van gisteren op instagram. Bijzonder

https://x.com/j_sperd__rcks/status/1853035136163487803?s=46&t=i1pXb3wN34DLJz_pJ6NBaQ

03-11-2024 13:32

Flaco +19583

Noa is gek op Ajax en het liefste zou hij hier nog steeds spelen.

03-11-2024 13:34

WantAmsterdam +115917

Daar krijgt die zeker nog haat voor.

03-11-2024 13:35

Tinus +10257

Daarom ook zo pijnlijk dat een deel van het publiek meent die jongen uit te moeten fluiten. Ik snap best dat er mensen zijn die zijn maniertjes helemaal niets vinden, maar als je grootste fan bij de concurrent speelt maar ervoor uitkomt een Ajacied te zijn, dan is dat toch juist mooi! Des te gaver om hem juist toe te juichen om de psv fans te sarren.

03-11-2024 13:40

Gooseman +11853

Ben in het algemeen geen fan van uitfluiten van oud spelers. Valt in dezelfde categorie als ex-partners die elkaar voor van alles en nog wat uitmaken terwijl je jaren met elkaar gedeeld hebt. Blijf respectvol, maar dit ideaalbeeld zal een utopie zijn.

03-11-2024 13:48

SpartakAmsterdam +5521

Ik kan mij eerlijk gezegd ook niet een reactie herinneren van hem waar hij Ajax een trap na heeft gegeven in het verleden. Hij zou PSV binnen een seconde inruilen voor Ajax. Is toch mooi dat ondanks alles hij respectvol blijft over de club. Dat uitfluiten in het algemeen is natuurlijk jammer zoals @Gooseman ook al aangeeft. Wat is het gewin op zo’n moment, het is niet stoer, het is zelfs een beetje zielig ergens.

03-11-2024 14:18

WantAmsterdam +115917

Sommige ex spelers heb ik geen probleem me als ze worden uitgefloten. Onana is daar eentje van. Komt erop neer hoe ze zich richting Ajax hebben opgesteld.

03-11-2024 14:20

SpartakAmsterdam +5521

Ergens wel eens maar het blijft toch jammer dat het negatieve blijft hangen in dit soort situaties. Onana heeft natuurlijk ook genoeg mooie dingen gedaan voor de club waar hij wel vol geprezen zou moeten worden.

03-11-2024 14:24

WantAmsterdam +115917

Klopt, maar hoe je afscheid neemt/vertrekt speelt uiteraard een grote rol. Dat maakt duidelijk hoe je echt over onze club denkt.

03-11-2024 15:09

BaasBaas +8301

1e helft moest je echt 2-3x scoren en tegengoal was totaal onnodig. Is gewoon pure kwaliteit van de Jong dat hij dit kan. Kan je niet echt iets tegen doen.

03-11-2024 13:31

EinSteijn +4760

De Jong is echt een verschrikkelijke speler om tegen te spelen, kan 'm vaak niet uitstaan, maar zijn sportiviteit na deze wedstrijd kan ik dan wel weer waarderen.

03-11-2024 13:19

BaasBaas +8301

Wij hebben nu onze eigen de Jong (Weghorst)

03-11-2024 13:31

WantAmsterdam +115917

Weghorst is niet eens half zo goed in de lucht als De Jong, helaas.

03-11-2024 14:05

Marcw1972 +16456

Ik heb het al vaker gezegd: psv is het bijna niet meer gewend om tegen 11 man te spelen. Ze spelen vaak tegen 10 man. Ze hebben het meteen lastig als de tegenstander geen rode kaart krijgt en ze tegen 11 man moeten.

03-11-2024 13:11

woutpeters08 +3027

Wat is dit heerlijk zeg na de afgelopen 2 seizoenen

03-11-2024 13:05

ajax4ever001 +18357

PSV zal er weer aan moeten gaan wennen om de komende tijd vaker door Ajax na 90 minuten met 0 punten de kleedkamer terug te sturen. Ajax is coming back for sure al hebben we nog een best lange weg te gaan.

03-11-2024 12:57

nightgoat +30813

Het valt ineens niet mee voor Professor Peter.

Nog even en de klad komt erin.

03-11-2024 12:54

Kryptonite +76738

Ja, Petertje het was slordig en onherkenbaar door de tactiek die Farioli hanteerde. Daar hadden jij en je ploeg gewoon geen antwoord op. Net als de finale tegen United, ook toen "herkende je je ploeg niet". Je werd gewoon tactisch overklast, en gisteren weer. Daarom heb je het ook niet gered in de top. Want wat je doet, doe je bijna als de beste, maar het is steeds hetzelfde trucje.

Get Farioli'd bitch.

03-11-2024 12:52

Koscar +5388

Waarom deze wrok in godsnaam? Dat seizoen onder Bosz was geweldig en hij was ook gewoon een sympathieke coach. Daarnaast erkent ie nu ook gewoon dat het een terechte overwinning was. Bosz is ook van ons en had ook onze coach kunnen zijn, zij t niet dat Mislintat dacht dat Steijn een betere optie was.

03-11-2024 13:15

Kryptonite +76738

Ik heb totaal geen wrok richting Bosz en had hem vorig seizoen graag zien komen. Maar ik ben altijd al kritisch op hem geweest omdat hij een enorme tunnelvisie heeft. En dat is zo spijtig, want anders had hij de absolute top kunnen halen.

03-11-2024 13:21

WantAmsterdam +115917

Ik vond hem nooit echt sympathiek. Altijd een tikje zelfingenomen en snel geïrriteerd als er echte kritiek op hem komt.
Krypto heeft gewoon 100% gelijk en het heeft niks met de persoon Bosz te maken.
En het is onzin dat Mislintat Steijn een betere optie vond. Bosz mocht niet komen vanwege persoonlijke reden vanuit Sar. Mislintat wilde Bosz al naar Stuttgart halen dus denk ik echt niet dat ie no name Steijn beter vond.

03-11-2024 13:22

Opperhoofd +12550

Bosz is een geweldige trainer maar tactisch kwetsbaar.

03-11-2024 12:51

insectenverdelg +23368

Peter ook hier nogmaals. Ook jij bent gefariolied!

03-11-2024 12:48

Sunny_Boy +835

De felicitaties kwamen lekker zuur uit de mond van Peter Bosz. Deed hem duidelijk pijn Ajax te feliciteren.
Verder genieten van het moment en aan de goederen resultaten van deze week een vervolg te geven.

03-11-2024 12:42

Baco123 +6034

Heerlijke week achter de rug met ons aller Ajax
Lekker doorgaan waar we mee bezig zijn
Hup Ajax 💪

03-11-2024 12:41

AFCA-pride +17311

Hey gap, Mooi, je bent Ok. Zag namelijk spandoek bij jouw vak hangen “Sterkte Baco”.

03-11-2024 13:26

Baco123 +6034

Ik ben altijd oke gap😉❌❌❌💪

03-11-2024 14:02

Breuk +25024

stond geen 123 bij 😂

03-11-2024 14:05

AFCA-pride +17311

Gelukkig, haha. Er zijn er meer die bijnaam Baco hebben. Lekkere pot gisteren hè, nog een uur blijven hangen bij blvd 020 gisteren, ff nagenieten en bijkletsen.

03-11-2024 14:05

Baco123 +6034

Ja heerlijk potje gap, zo zie ik Ajax graag, hup Ajax

03-11-2024 14:25

Bjorn +12230

PSV heeft inderdaad, ondanks dat ze heel matig speelden, een reuze kans bij 1-2 om de wedstrijd op slot te gooien.

03-11-2024 12:41

Sunny_Boy +835

.. en Ajax had ook een paar momenten de wedstrijd vroeger te beslissen. Blijft voetbal.

03-11-2024 12:44

GNBL +89834 moderator

Ajax heeft verdiend gewonnen.

Verder maakt het mij niet uit wat Bosz heeft gezegd.

03-11-2024 12:37

FrancescosRavioli +15083

Naja volgens Bosz heeft Ajax verdiend gewonnen omstandigheden zijn ploeg het heeft verkloot.

Hij kan niet erkennen dat hij tactisch is afgetroefd😅

03-11-2024 12:38

AJAX020ADAM +6913

Bosz heeft met deze opmerking, zijn baantje verzekerd, zodra Farioli zijn contract beëindigd. Denk ik.

03-11-2024 12:37

FysioPat020 +25582

Blij dat we Farioli ipv Peter 'One trick pony' hebben gehaald die ook gisteren weer tactisch overklast werd.

03-11-2024 12:28

31xAjax +7861

Waarom komen we dan 2x op achterstand en had PSV het na de 1-2: tot 2x kunnen beslissen??

03-11-2024 12:34

Baco123 +6034

Heeft psv niet gedaan gelukkig, en uiteindelijk hebben wij natuurlijk meer dan terecht gewonnen
Genoten gisteren in het stadion

03-11-2024 12:42

insectenverdelg +23368

Hoe vaak schiet pericis die bal er nog zo in? Uiteindelijk heeft Ajax by far de neste kansen gehad en ook het beste van het spel. De overwinning is zeker terecht geweest.

03-11-2024 12:51

WantAmsterdam +115917

PSV scoort beide goals gewoon puur door individuele kwaliteit en dat de bal bij de 2:1 zo perfect ingaat, daar zit ook een beetje mazzel bij. Zo een goal scoort Perisic een keer om de 4-5 wedstrijden ofzo.
Uiteindelijk hadden we veel meer kansen en hadden we in de eerste helft al voor moeten staan.

03-11-2024 15:14

The Future +5516

Ja, nu kunnen we blij zijn met Farioli, maar vorig klote jaar had ons bespaart kunnen blijven als we vorig seizoen Bosz al hadden gehad met de aankopen die hij toen bij PSV deed ipv de Mislintat aankopen...

03-11-2024 12:36

eenAjaxfan +20253

Dan nog ben ik blij met Farioli ipv Bosz.
Wat een vervelende vent is dat geworden...

03-11-2024 12:38

FrancescosRavioli +15083

Mwa. Valt best mee.

Hij is een slechte verliezer. Zo lopen er nog 13 in een dozijn rond.

Mourinho is een vervelende vent. Bosz vind ik echt wel meevallen

03-11-2024 12:40

eenAjaxfan +20253

Ik vind Mourinho een nog vervelendere vent...
Bosz is teveel in zichzelf gaan geloven, ofzo.
Iets in zijn manier van doen staat me niet aan.
Dan heb ik liever iemand als Farioli die zijn 'feet on the grass" houdt....

03-11-2024 12:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.