Sneijder steunt Berghuis: 'Begrijp het wel als hij iedere keer kind van de rekening is'

door Bart Veenstra 104

Bron Vandaag Inside

Sneijder steunt Berghuis: 'Begrijp het wel als hij iedere keer kind van de rekening is'

door Bart Veenstra 104

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Wesley Sneijder vindt het zonde dat een speler als Steven Berghuis vaak op de bank zit of vaak als eerste wordt gewisseld. De voormalig speler van Ajax zou zelf graag zien dat ook een speler als Dusan Tadić een keer wordt gewisseld, zo vertelt hij bij Veronica Offside.

Bij Ajax lijkt het erop dat Hakim Ziyech wordt aangetrokken (op huurbasis) als vervanger van de waarschijnlijk vertrekkende Antony. De Braziliaan vertrekt vermoedelijk naar Manchester United. Wim Kieft, eveneens te gast in het praatprogramma, vindt dat Ajax Antony 'gewoon' moet verkopen. 'Natuurlijk doen ze dat ook wel, ze zijn toch niet achterlijk? Het is echt heel veel geld. Het is toch ook Ajax. Ajax blijft in leven omdat ze steeds die spelers verkopen. Dan is het niet de bedoeling dat je ze gaat houden.'

'Berghuis elke keer kind van de rekening'

Kieft voegt eraan toe dat hij Ziyech graag ziet terugkeren bij Ajax, al vindt hij ook Berghuis een goede speler. Sneijder ziet een probleem ontstaan: 'Het is zonde dat één van de twee op de bank gaat zitten. Je zag ook aan Berghuis dat hij er de pest in had dat hij gewisseld werd. Iedereen speelde slecht. Ik begrijp het wel, als hij iedere keer het kind van de rekening wordt. Wie ik er af zou halen? Ik zou een keer Tadić er afhalen. Waarom moet hij elke keer blijven staan? Je geeft ook een keer een signaal af.'

In de ogen van Kieft zou het goed zijn als trainer Alfred Schreuder een keer in gesprek zou gaan met Tadić. Sneijder vindt bovendien dat de trainer een beslissing moet maken in het belang van zijn elftal. 'Je kunt niet iedereen tevreden houden, maar wel de eerste vijftien of zestien spelers. Hiermee stoot je Berghuis alleen maar af. De komst van Ziyech is zonde voor de ontwikkeling van Berghuis. Dan gaat er net één weg en dan komt er meteen weer één bij. En bij voorbaat ga je de concurrentiestrijd met Ziyech niet winnen, want hij speelt altijd.'

Sportbookies had afgelopen weekeinde tachtig procent van zijn voetbalwedstips juist. Check hier de laatste tips!

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

TD-Ajacied +3731

“De komst van Ziyech blokkeert de ontwikkeling van Berghuis “ zegt Kieft.
Hoeveel kan een speler die bijna 31 jaar is zich nog ontwikkelen??? Hij is bijna rijp voor walking-voetbal

25-08-2022 08:59

Ferd +38482

Die analisten snappen niet dat een slecht spelende Tadic zomaar een assist kan geven terwijl een slecht spelende Berghuis die kwaliteiten niet heeft. Daarom wordt Tadic niet en Berghuis wel gewisseld.

24-08-2022 03:44

TeringHenkie +28355

Sneijder moet niet zeiken, heeft zelf in de top gespeeld en weet dat overal in de top de bank zeer goed bezet zijn.

23-08-2022 23:43

AINIESTA +44635

Leuke wannabe poging van Overmars om op Bayern te lijken maar Berghuis is gewoon een flop. Paar leuke eerste maanden vorig jaar maar het is al heel wat maanden helemaal niks en zit nu al spelers in de weg. 5,5 miljoen transfersom en 4 miljoen per jaar 4 jaar lang. Daar zit je gewoon nog 3 jaar aan vast.

Klaassen idem dito.

Aan beide spelers ben je gewoon rond de 45 miljoen aan transfersommen en salariskosten kwijt(als ze hun contracten uitzitten, waarom niet voor dat salaris?). Zonde van het geld en ze staan ook nog eens spelers in de weg.

23-08-2022 21:52

AvStern +5966

Berghuis moet meer de leiderschapsrol naar zich toetrekken in dit getransformeerde Ajax en hij moet zich simpelweg sportief laten gelden. Vorig jaar speelde hij terecht Klaassen uit de basis. Nu heeft hij lang weinig laten zien, eigenlijk sinds de CL-uitschakeling al. Als anderen hem uit de basis spelen, dan werkt dat zo.

23-08-2022 20:54

Hollister +12590

Berghuis lekker verkopen en Ziyech sowieso jaartje huren..... Karlsson zal misschien door PSV worden overgenomen na verkoop van Gakpo... Dan kan AZ mooi Berghuis overnemen

23-08-2022 20:51

Ajacied1981 +17412

Dat hoort bij een topclub Wesley, moet jij toch weten

23-08-2022 19:43

ProfessorX +19827

Tsja dat is overal in de top.
Kudus krijgt maar een paar minuten en die is ook beter dan Berghuis op 10 .

Berghuis laat zijn koppie hangen als het niet loopt tsja dan wordt je gewisseld .
Tadic blijft tenminste Knokke als het niet loopt .

Een andere vraag : voor wie is Berghuis beter en waarom ?

23-08-2022 18:06

RN +14719

Ik had toch wel meer verwacht van Berghuis hoor

23-08-2022 17:48

ajaxmastery +1439

Gewoon duidelijkheid scheppen.
Laten rouleren met Taylor.

Tadic rechts.
Kudus 10.

Klaar!

23-08-2022 17:42

Oxxer +163926 moderator

Berghuis is geen speler die de kar trekt bij Ajax, in een goed draaiend XI tal doet hij leuk mee, wanneer er zand in de machine zit is hij vaak heel matig. Het is niveauverschil met zijn vorige club is heel groot.

23-08-2022 17:20

MichelBoerebach +29181

Eergisteren niet echt, hoor.

23-08-2022 18:38

SjakiedeWit +2636

Hij trekt idd nooit de kar, dat had de leiding vooraf moeten inzien…

23-08-2022 20:26

Oxxer +163926 moderator

Zij zagen alleen de aanvoerder en beste speler van de aartsrivaal kost maar €4M. Ik heb bewondering voor de keuze van Berghuis alleen als rechtsbuiten heeft Ajax niks aan hem.

23-08-2022 21:06

FrancescosRavioli +15227

Daarom moet je hem op 10 zetten. Alle wedstrijden dat hij goed speelde waren op 10. Gezien Tadic op z'n retour is Kudus blessuregrvoelig moet hij die plek kunnen pakken. Klaassen is niet beter. Moet ie het wel zelf doen.

25-08-2022 01:20

SjakiedeWit +2636

Hij is inderdaad meer een 10 maar ik vind zijn niveau wel aanmerkelijk lager dan van Tadic of Kudus. En ik vind het niet een echte leider die het voortouw neemt…

25-08-2022 08:38

Amp +37644

Schreuder moet een keer t gesprek met tadic aan gaan?

Schreuder: Dusan, ik wil je wat vaker gaan wisselen en...
Tadic: Nee. En wij pak schaal.

Zoiets?

Wat betreft berghuis. Hij levert al een hele tijd belabberde wedstrijden af dus heeft wat dat betreft geen recht om te klagen

23-08-2022 17:12

HStorm +3149

Wesley heeft een drukke agenda momenteel als gast van die slappe tv shows, kachel moet roken. Maar koning toto denkt nog na over het trainersvak.... Wordt vervolgd!

(Spannend he?!)

23-08-2022 16:45

ProfessorX +19827

Hohohoho idioot tv nog samen met Andy vd Meijde andere uitlachen en dan soort training geven .

Trouwens ook per Schuurs belachelijk maken idioot .

Hij had zelf zijn privé leven op een grote hoop geflikkerd.

23-08-2022 18:08

tbomas +1348

Dat Sneijder, Kuyt en van der Meijde een baantje als analist hebben, is het failliet van de Nederlandse media.

23-08-2022 20:30

Steffenhagen +37826

Sneijder is niet zo, n pientere analist en bovendien verdenk ik hem ervan dat hij lang niet alles ziet . Over berghuis : die tikt nu al sinds de winter het gevraagde niveau niet meer aan . En over die juichende verhalen toen hij op 10 of 8 speelde heb ik altijd twijfels gehad . Zag ook een speler die constant zijn man liet lopen en zelf weinig toevoegde . Maw : geen kind van de rekening maar eerder een wake up call dat zijn positie in de selectie in gevaar komt

23-08-2022 13:26

Harrier Du Bois +38764

Hij is wel beter centraal dan als rechtsbuiten maar inderdaad, zelfs daar zet ik hem niet gelijk basis. Maar hij is wel handig als wissel als Schreuder tenminste ballen toont en Tadic eens wisselt wanneer hij niks toevoegt, al zijn er ook andere gegadigden.

23-08-2022 14:13

ProfessorX +19827

Nou het volgende als Antony ga komt Ziyech .

Wie is er beter op rechts Ziyech of Berghuis

Wie is er beter op de linkshalf
Taylor Kudus of Berghuis

Wie is er beter op 10
Tadic Kudus Klaassen of Berghuis .

Ik vergeet de linksbuiten
Bergwijn Tadic Berghuis

23-08-2022 18:10

vandenhaas4 +15080

Je vergeet ook de spitspositie

23-08-2022 20:15

Nr.10 +111100

Berghuis heeft weinig recht van spreken in mijn ogen, hij moet echt meer laten zien als hij er wel in staat. Tegen Sparta opnieuw erg matig. Heeft eigenlijk sinds februari geen goede wedstrijd meer gespeeld. Tadic heeft ook veel matige wedstrijden gespeeld sinds februari, maar hij heeft ongeveer net zoveel wedstrijden besloten met goals en assists, én hij is de aanvoerder hè, aanvoerders worden altijd en overal minder vaak gewisseld.

23-08-2022 13:24

willem1958 +8768

@Nr.10;

Blind is reserve aanvoerder en Tadic heeft vanuit het verleden veel krediet opgebouwd maar wat is krediet waard als daardoor het resultaat slechter is?
Een goede trainer stelt de beste spelers op om het beste reultaat te halen, lijkt me niet meer dan logisch en Schreuder is dat verplicht aan Ajax en het publiek.
Dat je Tadic niet na één mindere wedstrijd wisselt oké maar nu wordt er plek voor Tadic gecrëeerd omdat linksvoor bezet is en als Tadic minder presteert dan een ander op tien dan zal je als trainer beslissingen moeten nemen.
Zelfde geldt voor Berghuis, hij presteert niet goed en op rechtbuiten brengt ie niet wat je van een Ajax speler mag verwachten dus Schreuder moet gewoon beslissingen durven nemen ipv bang te zijn om mensen voor het hoofd te stoten.
Berghuis moet op rechtsvoor niet in de basis staan, het gaat niet om een paar knikkers maar om miljoenen, zeker in de CL en die verantwoordelijkheid moet Schreuder durven te dragen.
Denk jij dat onder van Gaal dat had gebeurt, never nooit niet, die had zonder aanziens des persoons gevestigde spelers gepasseerd zoals hij nu bijv ook met Wijnaldum heeft gedaan, die was reserve aanvoerder en toch niet geselecteerd, dat is karakter tonen en aan van Gaal zou Schreuder een voorbeeld kunnen nemen.
Voorlopig is hij een slappe hap zoals hij nu de opstelling maakt.
Spelers voelen dat en hoe langer Schreuder dit volhoudt des te meer weten ze dat ze Schreuder kunnen manipuleren en naar hun hand kunnen zetten.

23-08-2022 19:16

Nr.10 +111100

Ik vind dat allemaal een beetje voorbarig, wat jij zegt, ook al lees je het hier veel ja. Ik constateer eigenlijk dat trainers altijd langer doen over het passeren van spelers dan supporters roepen, en dat is maar goed ook, anders wordt iedere keer dat halve team gewisseld in de rust, haha.
En ik heb het niet over ‘krediet’ van Tadic, maar het punt is dat je op basis van recente resultaten kan vaststellen dat hij, in tegenstelling tot Berghuis, veel rendement levert, ook als hij minder speelt, en dat is natuurlijk een uitstekende reden om hem op te stellen.

23-08-2022 19:22

willem1958 +8768

Zo geweldig speelt Tadic niet vanaf het nieuwe seizoen, ik vond hem op links de afgelopen jaren beter en de tijd dat ie centraal stond is al weer een paar jaar terug toen ie het geweldig deed.
Maar goed ik zei al dat tadic best wel een keer een mindere wedstrijd mag spelen zoals zondag maar dat moet niet te lang duren, uiteindelijk gaat het aan het eind van de rit om de hoeveelheid punten die je haalt en niet hoe vriendelijk je bent geweest voor gevestigde namen.
Trainer bij Ajax is een job met veel verantwoording en dan kan je niet een zachte heelmeester zijn.

23-08-2022 19:37

Nr.10 +111100

Nee ik vind hem ook niet geweldig tot nu toe, hoewel ik hem in de tweede helft tegen Fortuna wel goed vond, en tegen Groningen ook niet slecht. Hij heeft ook al gewoon twee assists. Ik denk dat het allemaal weinig met vriendelijkheid te maken heeft, maar meer met: 'misschien geeft hij wel een assist als ik hem laat staan', dat heeft hij namelijk al zó vaak gedaan in slechte wedstrijden. Nogmaals, dat heeft dus niks met 'krediet' te maken, maar gewoon met: 'hoe kan ik de kans om deze wedstrijd te winnen maximaliseren?'
Ik vind wel dat je hem vaker eerder eraf kan halen in wedstrijden die al beslist zijn, zoals tegen Groningen, om andere spelers wat meer gelegenheid te geven zich te laten zien.

23-08-2022 19:40

willem1958 +8768

Ik ben met je eens dat de kans dat Tadic in de vorm van een assist of op een andere wijze betrokken is natuurlijk groot is omdat ie in het centrum staat dus ik kan me wat je vertelt goed voorstellen.
Maar zoals zondag als je dan ziet wanneer Kudus erin komt hoeveel actie en voetbal er meteen weer plaatsvind dan vind ik dat Schreuder beter met hem ipv Berghuis kan starten, dan hou je wel snelheid aan de rechterkant net als met Antony.
En dan kan Tadic eventueel met Kudus zo nu en dan kort van positie wisselen, hij wat minuten rechts en Kudus centraal en daarna weer andersom, of dat Bergwijn en Tadic even wisselen en Bergwijn centraal en Tadic kort op links, gewoon kijken hoe het lekker loopt afhankelijk van de tegenstander.
Over één ding zijn we het wel eens denk ik en dat is dat Schreuder een beter wisselbeleid moet hanteren want zoals nu is ie te behoudend.

24-08-2022 07:59

Nr.10 +111100

Ik ga niet zeggen wat Schreuder beter kan doen met die opstelling, want ik heb veel minder informatie dan hij. Maar ik had persoonlijk ook liever Kudus dan Berghuis gezien, ik heb Berghuis nergens verdedigd, vind hem al een halfjaar tegenvallen nu, sinds februari.
Ik heb verder weinig aan te merken op Schreuder nog, vind ik het veel te vroeg voor.

24-08-2022 08:03

Ricoteb +53174

Terecht dat hij zegt dat Tadic ook wel eens gewisseld mag worden. Niks tegenin te brengen. Maar we kunnen niet beweren dat Berghuis ten onrechte wordt gewisseld. Dit seizoen vond ik hem alleen bij zijn invalbeurt tegen Groningen goed spelen, voor de rest was het niet goed genoeg. Dan kom je bij een topclub wel eens op de bank terecht ja

23-08-2022 13:22

JariJari +15237

Sneijder, dat zijn de directe gevolgen van een sterke brede selectie. Het is de weg baar succes. Hopelijk is en blijft Berghuis gewoon professioneel. Hopelijk vindt hij zn vorm ook weer.

23-08-2022 13:00

Simpelishetmoeilijkst +25209

Stel onrust-zaaiers zijn het. Last .Alfred Schreuder maar beslissen, wie er speelt. Daar wordt hij voor betaald, Iet deze leunstoel-trainers.

23-08-2022 12:37

Chrismokum020 +16404

Sneijder lult ook maar wat. Gaf zelfs aan dat hij Berghuis geen linkshalf vond, terwijl hij daar zijn beste wedstrijden gespeeld heeft voor Ajax. Berghuis is geen rechtsbuiten meer en moet gewoon presteren, simpel zat.

23-08-2022 12:25

Hunkelaars +3365

Sneijder moet gewoon met zichzelf bezig zijn, deze man is hopeloos op zoek naar aandacht door van alles en nog wat te roepen wat niets toevoegt.

23-08-2022 12:46

Oeroeboeroe +18364

Precies, Berghuis is geen rechtsbuiten en waar zet Schreuder hem neer?🙈
Ik krijg steeds meer het idee dat Schreuder wil bewijzen dat hij het wiel opnieuw kan uitvinden en maar wat goochelt met spelers en hun positie. Wat is er nou moeilijk aan om spelers op hun sterkste positie neer te zetten? 🤷🏻
"Ja maar dat was vorig jaar" Dan moet Reiziger een keer ophouden naar Spotify te luisteren en Schreuder vertellen van de ontwikkelingen van vorig jaar.

23-08-2022 13:19

HeldenVanAFCA +904

Berghuis gaat niet presteren als rechtsbuiten bij ons, dus als jij zich kan laten zien moet hij een kans op het middenveld krijgen. Maarja kudus verdiend ook zeker z'n kans dus lastig verhaal

23-08-2022 12:23

Ajaxadam1 +31667

Berghuis had met veel meer bravoure binnen moeten komen. Als een speler die al langere tijd de ED aan gort schoot en al jaren international is. Hij had moeten uitstralen dat hij komt om het niveau bij ons omhoog te halen met al zijn talent en ervaring.

In plaats daarvan kwam hij als bang schooljongetje binnen en vond hij alles leuk en mooi. Waar hij ook gezet werd op het veld, hoevaak hij op het veld opzichtig werd overgeslagen als meest creatieve speler. Dat hij elke wedstrijd in de 60e minuut werd gewisseld als beste speler. Steven vond alles goed.

Dat is gewoon niet zijn karakter, snap niet waarom hij zich zo gedraagde.Daarom is hij nu zo een makkelijk slachtoffer en heeft hij niet de eeuwige credits die hij wel zou moeten verdienen. Hij kan zijn rollenspel sowieso niet volhouden en hij zal snel genoeg een vervelend ventje worden op deze manier.

23-08-2022 11:45

KingJames23 +11435

*gedroeg
Verder met je eens hoor.

23-08-2022 16:01

Ajaxadam1 +31667

Okee Neerlandicus.

23-08-2022 16:14

Cednificent +491

Wat begrijpt Sneijder precies? Volgens mij begrijpt hij er helemaal niks van namelijk.

Vanaf volgende week spelen ze allemaal weer midweeks, Schreuder geeft aan dat hij veel gaat rouleren. Maarja de analisten praten weer vanuit een vaste basis, ze luisteren dus niet.

Daarnaast weten we geen van allen wat er achter de schermen besproken wordt met spelers die op de bank zitten.

Daarnaast, als je na 3 wedstrijden al boos zou zijn op de trainer en weg zou willen (terwijl je 2x in de basis bent gestart en 1x ingevallen) dan ben je geen echte topsporter, dan moet je namelijk knokken voor je plek. Overigens reageer ik alleen maar op het gelul van Sneijder. Berghuis zet zich gewoon top in en het loopt even niet bij hem. Dat hij dan baalt is vrij normaal.

23-08-2022 11:36

Sjonnie +18814

Berghuis moet gewoon presteren en Schreuder moet hem er dan ook gewoon naast zetten als Berghuis niet presteert, WK om de hoek ja of nee. Hij gaat het gewoon heel zwaar krijgen dit seizoen, ben ik bang. En daar gaat Ihattaren ook nog eens bij komen, als het goed is.

Over Ihattaren gesproken:
Ik vind dat het zo onderhands wel tijd wordt dat directie iets van zich laat horen.
De meeste AS-ers zijn relatief geduldig gebleven m.b.t. nieuws over Ihattaren.

23-08-2022 11:26

RichardWitschge8 +5197

Berghuis is een prima speler, dat heeft hij vorig seizoen ook meerdere keren laten zien. Hij moet alleen niet op rechtsbuiten spelen.

23-08-2022 11:08

willem1958 +8768

Vorlopig staat Berghuis de ontwikkeling van Kudus in de weg.
Had berghuis dit seizoen er niet geweest dan hadden we een stuk meer voetbal kunnen zien en zeker afgelopen zondag had Kudus op rechts in de basis moeten staan, dan heb je net als met Antony veel snelheid en dreiging.

23-08-2022 10:55

Boegroe +5854

Berghuis moet gewoon naar beelden van de wedstrijd als hij speelt terug kijken en als hij dan een beetje zelfkennis heeft ziet hij dat hij niks uitvoert en alleen maar balverlies lijdt.
Dus als hij komt klagen zet je hem op een stoel en laat je beelden van hemzelf zien.

23-08-2022 10:41

Aeter +6613

Hetzelfde geldt ook voor Tadic. Hij mag dan aanvoerder zijn maar dat wil niet zeggen dat je op hem minder kritisch moet zijn.

23-08-2022 10:50

PJS +4992

Berghuis is op dit moment gewoon niet goed genoeg, zo simpel is het.

23-08-2022 10:39

Pauw +2225

Ik mis de gedrevenheid en concentratie die hij eerst wel had. Lijkt wel alsof hij z'n kop laat hangen en a la Labyad 't minimale doet en z'n bankrekening spekt.

Hopelijk hervindt hij het, want een goede Berghuis is zeker goed genoeg voor Ajax.

23-08-2022 10:35

insectenverdelg +23434

Ik hrb het gevoel dat het mogen van een persoon hier zwaarder weegt dan wat hij bijdraagt op het veld.

23-08-2022 10:31

Adam24 +39115

Berghuis is al ruim een half jaar slecht. Hij brengt zo weinig op het veld en zijn positiespel op het middenveld is heel erg matig. Zoals hij afgelopen weekend speelde mag hij echt meer dan tevreden zijn dat hij überhaupt op de bank bij Ajax zit.

Tadic heeft inderdaad niet de gedroomde start van het seizoen maar heeft zich zo vaak bewezen (ieder jaar dat hij hier is, is hij de MVP van de ED) dat hij echt wel wat krediet mag hebben. Hij mag soms wat eerder gewisseld worden, zeker met iemand als Kudus in de gelederen, maar Tadic is de aanvoerder, de aanjager van Ajax en brengt gewoon veel meer dan Berghuis (zelfs op rechtsbuiten vond ik hem zondag beter dan Berghuis).

23-08-2022 10:13

koenos1 +7919

Bij Utrecht uit Kudus opstellen

23-08-2022 10:13

Masz +3731

Voorlopig systeem is met 3 centrale middenvelders.
4- (1+1+1) -3 i.p.v.
4-(2+1)-3 of 4-(1+2)-3
Bergwijn heeft zich zelfs bewezen en alleen een gek haalt die nu uit de basis.
In de spits hebben we Brobbey en Lucca.
Tadic heeft bewezen dat hij niet functioneert in de spits als de tegenstander zich in graaft.
Berghuis doet zich zelfs een slechte dienst door links voor niet goed te spelen.
Dat slechte spel van Berghuis op die positie was echt niet de 1e keer.
Op 10 hebben we Kudus, Tadic, Klaassen of Berghuis .
Heel veel concurrentie dus.
Vooral als Taylor op 8 blijft staan.
Kunst voor Schreuder wordt inderdaad dit jaar iedereen gemotiveerd en solidair te houden.
Misschien door Kudus ook af en toe in de spits uit te proberen.

23-08-2022 10:08

EricAjax1 +7499

Ja maar als je net zo slecht speelt als Tadic dan haal je niet je aanvoerder eraf. Moet ie maar beter spelen en dwingender zijn in zijn spel. Leek wel alsof schreuder heeft gezegd dat hij alleen de bal aan Bassey mocht geven. Als je zo plichtmatig speelt ben je terecht “kijd van de rekening”.

23-08-2022 09:49

EuforischeRealist +15558

Ach Wesley, het is toch triest om te moeten constateren dat iemand met zijn ervaring, die zo lang heeft rondgelopen in de top van het Europese voetbal zo de ballen verstand heeft van hoe het in dit wereldje werkt.

In zijn tijd bij Real werd ook een Gago of een Diarra gewisseld en mocht hij zelf blijven staan. Idem bij Inter en Galatasaray en waarom? Omdat bepaalde spelers meer krediet hebben dan de ander, hebben bewezen uit het niets iets te kunnen creëren, meer dan de ander belangrijker zijn voor de organisatie van een team en zo nog een paar van dit soort redenen.

Berghuis heeft helaas in te veel wedstrijden niet gebracht wat je van hem zo mogen verwachten, dan kom je bij een topclub snel(ler) op de bank terecht. Zodra hij (weer) levert in wedstrijden komt hij er vanzelf weer in als 10 of als 8 op de posities van Tadic of Taylor, maar nu moet hij even pas op de plaats maken. Niks erg of vervelends aan, dat is gewoon hoe het werkt!

23-08-2022 09:45

Masz +3731

@EuforischeRealist
Waarom speelt Manchester United geen Europees voetbal?
Juist omdat bepaalde spelers garantie hadden op hun plek en er geen echt team gesmeed werd. Gisteren toen Ronaldo, Shaw en Maguire niet opgesteld werden liep het gelijk beter. Een goede trainer stelt club boven 't wereldje.

23-08-2022 10:13

EuforischeRealist +15558

Dude serieus?

Je noemt precies die club en geeft precies die voorbeelden die juist mijn mening onderbouwen. ManU is jarenlang geen voetbalclub geweest, alles draait/draaide daar om geld. Ronaldo was altijd zeker van zijn plek, omdat hij juist we leverde in tegenstelling tot zijn teamgenoten. Kijk zijn statistieken er maar op na. Maguire is ooit eens uit een cafe geplukt en op een voetbalveld terecht gekomen en bij Leicester lachen ze zich nu nog een breuk dat ze daar ooit zoveel geld voor hebben gekregen en Shaw is sinds zijn beenbreuk nooit meer op niveau gekomen en standaard een kilo of 10 te zwaar.

23-08-2022 10:28

Mike1 +5342

Weet je wie nooit kind van de rekening is? Een speler die zich in de wedstrijd bewijst. Dus als Berghuis niet gewisseld wil worden is de oplossing simpel; zorg ervoor dat je top speelt en in ieder geval top inzet toont.

23-08-2022 09:37

leeke +10399

En dat deden Blind en Tadic wel dan zondag.....

23-08-2022 09:38

Mike1 +5342

Nee, die hadden zeer zeker ook gewisseld moeten worden

23-08-2022 09:49

EricAjax1 +7499

Blind staat op een andere positie en verdedigers wissel je gewoon minder snel als het verdedigend goed staat, zeker bij een 0-1 voorsprong. Tadic is je aanvoerder en de enige leider die dit elftal heeft op dit moment. Dan is de keuze (terecht) gauw gemaakt

23-08-2022 09:51

leeke +10399

Vind ik onzin.Bkind en tadic speelde gewoon heel slecht,als je dan Bergwijn hebt,laat je hem spelen.Voor Tadic had je Kudus kunnen brengen,ook al is het je aanvoerder

23-08-2022 10:45

MichelAngelo66 +22258

Ik merkte dat ik gisteren snel van zender wisselde toen Sneijder aan het woord kwam. Ik irriteer me aan die vent als hij zit te praten.

23-08-2022 09:33

eenAjaxfan +20328

@MichelAngelo, dat is het voordeel van de tv. Soms zou ik willen dat mijn vrouw ook op tv kwam.

23-08-2022 10:13

Altijdindestraat +40078

Berghuis moet niet janken en aantonen waarom hij in de basis hoort, heb het niet gezien. Weet je wie dat wel deed toen hij erin kwam, KUDUS die heeft zoveel meer drive en rust aan de bal. Als het Ajax nog lukt zou ik Berghuis verkopen, vervanger hebben we al: Fitz-Jim.

23-08-2022 09:31

Benleiden +7280

Sneijder is vermakelijk in een café, maar in zo'n praatprogramma is dat effect snel uitgewerkt. Eerste uitzending was gieren, maar nu gaan mensen kijken naar het voetbalinhoudelijke. Als je Sneijder dan al die onzin hoort uitkramen dan wordt het steeds minder leuk. Je weet gewoon dat hij zijn vriendjes en netwerk niet laat vallen -en ze blijft verdedigen- dus dan wordt de lading van zijn teksten steeds ongeloofwaardiger.

Berghuis raakte geen knikker in de wedstrijd tegen Sparta. Zegt Sneijder: ja, dat deed niemand. Maar daar gaat het niet om, want Berghuis is tweede keus achter Antony en moet zich dan juist bewijzen/onderscheiden. Als je dan zo gezappig speelt zonder lef, durf en agressie dan is het niet raar dat je gewisseld gaat worden. Hij heeft in die wedstrijd gewoon helemaal niets geprobeerd. Hij komt wat mij betreft nog maar voor twee posities in aanmerking: linksbuiten om ballen in te draaien op Lucca en als voorwaartse middenvelder. De rest is uitgesloten.

23-08-2022 09:28

Drukwerk1968 +7111

Door de media wordt er een probleem gecreëerd. We hebben nog geen enkele speler zijn teleurstelling horen uiten. Men wil dat er spelers gaan muiten. Persoonlijk verwacht ik dat niet. Zeker met het oog op het programma.

23-08-2022 09:25

leeke +10399

Nou gezicht van Brobbery niet gezien dan....en tuurlijk is er nog niks aan de hand,Alfred wisselt,en passeerd de makkelijke jongens.Wat denk je als een Blind 2 wedstrijden op de bank komt,of Tadic...

23-08-2022 09:40

Drukwerk1968 +7111

Wat zegt het gezicht van Brobbey? Kwam het door de wissel of omdat hij vond slecht gespeeld te hebben. Dat is nu juist mijn punt. Op basis van een uitdrukking iets creëren. Als we op basis daarvan conclusies moeten trekken was Frank de boer overal ongelukkig.

23-08-2022 09:46

leeke +10399

Nou denk eerder dat hij niet blij was dat hij werd gewisselt voor een middenvelder

23-08-2022 10:43

Drukwerk1968 +7111

Omdat u dat denkt . Net als de media. Denk even aan het gezicht van Frank de boer.

23-08-2022 11:12

leeke +10399

Dat van f de boer stond 24 uur zo dat gezicht.dus denk daar even aan zou ik zeggen

23-08-2022 12:02

Drukwerk1968 +7111

Als ik als spits niet scoor en ik wordt gewisseld kijk ik ook zo. Niet om de wissel maar omdat ik niet gescoord heb.

23-08-2022 16:23

leeke +10399

O verhaal f de boer geld niet meer

23-08-2022 17:12

Drukwerk1968 +7111

Nog steeds hoor. Op basis van een gezicht kun jij niet beoordelen wat er aan de hand is, hoe graag je het ook invult

23-08-2022 17:49

leeke +10399

Nou jij vult het toch ook graag in blijkbaar,hoe graag je het ook wilt

23-08-2022 17:58

Drukwerk1968 +7111

Ik vul niets in. Ik geef een voorbeeld

23-08-2022 18:16

Multi +33242

En zo zie je maar weer niet iedere oud speler is een goede analist/coach. Wat werd er gisteren weer dom gepraat door Sneijder. Je kon duidelijk merken dat hij amper naar Ajax kijkt.

23-08-2022 09:22

Eendubbelnegenvijf +1067

Als Ziyech inderdaad komt, en als die Conceicao echt zo veelbelovend is als ze zeggen, moet je Berghuis gewoon verkopen. Tadic, Brobbey, Bergwijn, Ziyech, Conceicao, Lucca, zelfs Kudus kan voorin spelen. En Sontje Hansen komt er ook aan. Hoeveel aanvallers wil je hebben? Tien miljoen moet je er echt wel voor kunnen krijgen, en aan ontevreden vedetten met een topsalaris op de bank heb je ook niks. Alleen maar slecht voor de sfeer.

23-08-2022 09:21

Altijdindestraat +40078

Amen er is geen plek meer voor Berghuis, H2 moet rondbellen in de aanbieding: 25 miljoen.

23-08-2022 09:32

Krullen +8040

"... want dat gaat ten koste van de ontwikkeling van Berghuis."

Is Ziyech niet jonger dan Berghuis? Oftewel, daar zit wellicht nog meer rek in? Bovendien spelen wij inmiddels elk jaar om bij de beste 16 van Europa te horen, daar hoort stevige concurrentie bij. Sinds het einde van vorig seizoen heeft Berghuis gewoon niet meer het niveau laten zien wat daar bij hoort, dus is het logisch dat je dan op de bank beland. Uiteindelijk wordt Ajax van die concurrentie alleen maar beter en dat is het enige dat telt.

23-08-2022 09:11

gi0vanni +7226

Ziyech is wel 1 jaar jonger als Berghuis. (29)

23-08-2022 09:21

Hetzijnmaar +5453

Berghuis vraagt toch geen steun van Sneider
Hij stond gewoon basis en met deze selectie weet je dat je aan de beurt komt ,Straks gaan de blessures en gele kaarten tellen dan lost het zich vanzelf op Blind en Tadic komen vanzelf ook aan de beurt als ze zo blijven spelen

23-08-2022 09:08

tripleA +3895

Sneijder begrijpt vooral waar hij zijn volgende baco bestelt.

23-08-2022 09:04

401Middenweg401 +6027

Had Wes gezopen?

23-08-2022 09:03

MNJ7 +8672

Tadic moet je vaker wisselen , en voor een belangrijke wedstrijd kun je hem ook rust geven. Zo moeilijk is het toch niet ?

23-08-2022 09:00

Heldhaftig +11456

Moet ie beter spelen

23-08-2022 08:59

edalm +4933

Berghuis heeft mooie momenten gehad op 10 in een goed draaiend elftal. Hij heeft onvoldoende kwaliteit om uit te blinken als het niet loopt.

23-08-2022 08:54

gi0vanni +7226

Sneijder moet weer lopen zeuren. Je moet ze gewoon alle 2 wisselen als ze slecht spelen. En dure spelers die niet presteren op de bank zetten is ook prima.

23-08-2022 08:53

arigold +7859

Berghuis laat al sinds de 2e seizoenshelft vorig seizoen zien dat hij het niveau vaak niet aan kan. Wil de bal altijd in de voeten en heeft geen diepgang. Er is plaats op de bank en anders gewoon verkopen deze winter of volgend jaar zomer.

23-08-2022 08:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.