Kwakman ziet Mikautadze opbloeien: 'Er zijn spelers gehaald die niet bij Ajax passen'

door Jesse ter Haar 152

Bron ESPN

Kwakman ziet Mikautadze opbloeien: 'Er zijn spelers gehaald die niet bij Ajax passen'

door Jesse ter Haar 152

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Kees Kwakman ziet de opmars van Georges Mikautadze bij FC Metz niet als toeval, zo laat hij blijken bij Voetbalpraat. De analist sluit niet uit dat de aanvaller, net als enkele van de andere aankopen van Sven Mislintat bij Ajax, over kwaliteiten beschikt, maar dat maakt hem nog geen speler die bij Ajax past.

'Er zijn spelers gehaald die misschien niet bij Ajax passen', stelt de oud-voetballer vast. 'Je hebt Brobbey, Akpom, Bergwijn, Forbs en Berghuis, dus waar ging Mikautadze dan spelen? Misschien dacht hij: we halen er genoeg en dan zien we het wel. De laatste wedstrijd van Mikautadze was tegen Hercules. Toen zag je aan alles bij die jongen: wat doe ik hier?'

Ondertussen heeft Ajax te kampen met een behoorlijk aantal blessures binnen de selectie. Karim El Ahmadi kan het niet los zien van de tegenvallende resultaten. 'Ik heb bij Feyenoord ook weleens tijden meegemaakt dat het echt niet liep en dan zag je ook veel blessures. Dat heeft met druk en stress te maken. Dan lijkt het alsof je heel moe bent, omdat het er niet uitziet, maar ik denk niet dat het alleen maar met fitheid te maken heeft bij Ajax. Door die druk en spanning kun je ook blessures krijgen.'

'De negatieve energie die je hebt, speelt zeker mee', voegt Kwakman er op zijn beurt nog aan toe. 'De ene speler zit er wat meer over in dan de andere, maar over het algemeen denk ik dat het bij spelers wel binnenkomt. Zeker als het ook nog eens op spelers gericht wordt. Er komt kritiek.'

Rentree Brobbey

Zondag neemt Ajax het op tegen FC Twente. El Ahmadi en Kwakman zien FC Twente als de favoriet, maar eerstgenoemde wijst nog wel op een troef die de Amsterdammers komend weekend weer in handen hebben. 'Het scheelt wel dat Brobbey waarschijnlijk gaat starten', meent de oud-speler van onder meer Aston Villa, die weet dat Brobbey niet een hele wedstrijd kan spelen. 'Als je een helft kunt spelen, kun je beter starten en er misschien in de rust uit worden gehaald.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AlexIbarra +19221

Behendigheid aan de bal en makkelijk scoren zijn geen slechte eigenschappen voor een Ajax-spits.
Ik zie ook zijn nadelen maar bij de Miliks, Kolbeinns, L. Traorés, Brobbeys, Hallers en Akpommen van deze wereld lopen we weer te klagen dat ze geen 'zachte voetjes' hebben.

Brobbey lijkt mij momenteel functioneler voor ons als eerste spits maar Mikautadze leek en lijkt mij een leuke speler als bijv. aanvallende 10 tegen zwakkere tegenstanders. Ook als invaller naast Brobbey als je in de slotfase moet scoren of juist als vervanger van Brobbey als je die rust kunt gunnen.

In zo'n rol is het dan afwachten of hij kan wennen aan het hogere niveau (dat wij nastreven maar niet halen) bij Ajax en een basisplek voor zichzelf kan afdwingen. Of dat hij nog een jaartje zijn best moet doen of ergens anders zijn doelpuntjes gaat maken.

Ervan uitgaande dat je met Brobbey een blessuregevoelige beer in de spits hebt, vind ik het helemaal niet zo gek om daarachter een enigszins ervaren abc-spits a la Akpom te hebben (Brobbey light) mocht je Brobbey langere tijd kwijt zijn. Maar ook een jongen voorin die wat handigheid en creativiteit aan de bal kan brengen.

Daarnaast kostte hij zeker wel wat maar als hij als aanvaller een paar mooie doelpuntjes in een prachtig rood-wit shirt maakt, verdienen we dat ook snel weer terug. Ik denk trouwens een beetje hetzelfde over Akpom, als eerste spits geen CL-niveau maar als backup vind ik dat hij het aardig doet.

Daardoor blijft er voor Mikautadze geen speeltijd over (althans niet in de spits) en is het logisch dat beide partijen niet blij zijn. En uiteraard raakt Brobbey dan geblesseerd zo gauw Mikau in Frankrijk is aangekomen, dat is logisch voor de fase waarin we nu zitten..

Ik volg hem niet op de voet daar dus ga nu niet roepen dat hij een geweldenaar is. Dat zelfs voor reservespitsen van Ajax geen plaats is als het 'voetballertjes' zijn ipv harde werkers, vind ik echter een rare stelling.
Als het werkt ben ik niet tegen een 'lopende 10' maar ik wijs het idee van een technisch superieure 10 ook niet af. Dito voor een slim spitsje.

15-04-2024 12:26

Jutter1 +4311

Die Kwakkelman heeft het hoogste woord bij dat ESPN, overigens een zender die gelijke tred houdt met het meer dan gebrekkige nivo in onze ED! maar kan eigenlijk beter zijn mond houden met zijn kritiek, hij was in zijn carriere zelf immers een speler waarvan er tientallen in een dozijn gingen,. Hetzelfde geldt overigens in wat mindere mate voor ene Perez, die bij elke 'vooraanstaande' club waar hij speelde in dit land steevast tussen de wal en het schip raakte, ook bepaald niet onomstreden dus! Het is een crime om naar dergelijke onbenullen te moeten luisteren, ik heb daar echter persoonlijk toch niet zo veel last van want ik laat alle wedstrijden in die ED, buiten die van Ajax natuurlijk, steevast aan me voorbij gaan!. Al is het alleen maar om het algemene gebrekkige nivo in de ED, en zijn de diverse buitenlandse wedstrijden doorgaans van een heel wat beter nivo!

15-04-2024 11:30

vanreenen +10212

Eindelijk lees ik hier een medestander van mij. Ik kijk ook al jaren alleen naar Ajax wedstrijden en de rest zal mij worst wezen. Zonde van mijn tijd en boeit mij totaal niet.

20-04-2024 23:08

WeirdAJAX +12112

Kwak zegt alweer zinnige dingen. Er zijn geen AJAX spelers gekocht. Er is random wat kansrijks gekocht. En technisch toezicht op de TD was er op dat moment niet.

14-04-2024 19:37

TeringHenkie +28253

Kreek OUT !!

14-04-2024 13:04

vandenhaas4 +15047

Supporters (van Ajax) die Mikautadze terug willen verdienen dit Ajax.

14-04-2024 09:38

Laudrup10 +17048

Waar heb je het over joh. Die jongen heeft amper kansen gehad. Die paar keer dat ie mocht spelen in een verschrikkelijk Ajax met een verschrikkelijke trainer die nul vertrouwen gaf. Kijk gewoon die doelpunten van deze man, een speler die zulke dingen doet hebben we niet in de selectie. Nee ze kiezen ervoor om Hlynson de kans te geven want die rent zo veel maar doet voor de rest letterlijk alles fout.

14-04-2024 10:41

stefanwillem +11993

Ja want met Hlynson zijn we echt zoveel beter af toch.

14-04-2024 12:27

TheSpecialOne +8829

Nee Kees,

Elke goede speler past bij Ajax. Maar omdat men in Nederland denkt het voetballen te hebben uitgevonden, heeft niemand door dat Nederland op voetbalgebied inmiddels hopeloos achterloopt op andere landen. Vooral bij Ajax weten ze zich geen raad met spelers die intuïtief handelen in het veld.

Liever zien ze spelers die als een robot de opdrachten van de trainer minutieus uitvoeren en zelf niet nadenken. Het is net als zand in de tank van een auto gooien. Die komt meteen abrupt tot stilstand en is niet meer vooruit te branden. Dus de conclusie is dat Ajax niet bij Mikautadze past en niet andersom.

14-04-2024 04:41

wijzijndebeste123 +163063

Pracht goals van king Mikautadze.

https://twitter.com/ZS_Voetbal/status/1779134000352657844

13-04-2024 17:18

Capocapo +12001

Fijn voor hem, maar geen speler voor Ajax.

13-04-2024 20:41

wijzijndebeste123 +163063

Jij bent de Aad de Mos van AS. Jij zit er altijd naast. Mikautadze schiet de Ligue 1 overhoop. Doe je niks aan capo. Erg pijnlijk is t wel voor je. 🤣

13-04-2024 20:46

ijzerchef +3135

Zou bij feyenoord de eredivisie kapotschieten, incl hattrick tegen Ajax.

13-04-2024 23:23

Capocapo +12001

Ja, je zag de klasse er vanaf druipen. Kon hoef tegen de druk en werkte ook zo lekker hard.

14-04-2024 09:21

C14 +22326

Mikautadze was de beste aankoop, eigenlijk de enige redelijke aankoop. Misschien dat Mannsverk nog wat kan worden.

Mikautadze kreeg echter hoe vreemd ook geen enkele kans. En er wordt gesteld dat ook deze speler misschien niet bij Ajax paste, maar er werd totaal niet des Ajax gespeeld. Ik zag bij hem in die invalbeurten juist techniek, vlot voetenwerk, strakke harde passing met overtuiging, steekpass, doorbewegen. Dat viel heel erg op in de tamme bende.

Mikautadze zou bij Ajax een inzakkende, meevoetballende spits zijn. Dat vraagt dan een aanvallende 10 die ook geregeld er overheen gaat, maar die vanuit het middenveld start. Dus stel Taylor achter hem. Waar Mikautadze dan ook mee kan combineren, kan wegsturen, etc. En dat moet je dan een tijdje de kans geven ingespeeld te raken.

Maar bovenal natuurlijk een kansloos elftal en trainers, en niemand die er wat van bakte, dus ook goede spelers individueel beoordelen was niet fair, want alleen iemand als Messi, of een type Kudus, kan zich in die bende nog enigszins onderscheiden, want minder afhankelijk van teamgenoten en spel.

13-04-2024 15:29

Web +178830

Hij is wel een speler die er geen energie in de wedstrijden legt, hij is een spits die op de kansjes wacht
Maar ook jij wil hoog druk spelen met Ajax, dan moet je als veel meer doen

13-04-2024 17:03

Ajaxlee +5558

Ik zie in Tahirovic ook nog wel een jongen met potentie. Ramaj ook wel trouwens. Verder dacht iedereen dat Sosa en Sutalo er gelijk zouden staan, dus dat viel even goed tegen. Akpom is een prima invaller, Branco een goede aannvulling, maar als jongens als Timber, Kudus, Blind, Tadic en Alvarez gaan is dat wel moeilijk op te vangen. Aankopen als Forbs, Avila en Medic vind ik echt onverklaarbaar en totaal niet van toegevoegde waarde. Al zie ik ons Forbs zo weer voor goed geld verkopen

13-04-2024 23:19

vandenhaas4 +15047

Zitten hier toch verontrustend veel supporters die het aankoopbeleid afgelopen zomer volgens mij best wel prima vonden. Al had Mikautadze het wel goed gedaan, dan had je nu met Akpom een derde keus voor > 10m gehad. Het valt gewoon niet meer goed te praten.

13-04-2024 13:27

C14 +22326

En als 1 of 2 van de 11 aankopen goed waren, is het natuurlijk sowieso bizar, bizar slecht.

13-04-2024 15:24

NipeB +15790

De waarheid ligt ergens in het midden. We hebben een enorm zwakke staf en coach en de spelers totaal niet ontvangen, begeleid en vertrouwen gegeven. Ze vallen tegen en daar hebben ze zelf een rol in. Maar Ajax echt ook. We zullen nooit weten of er wellicht meer spelers hadden kunnen slagen. Er zitten veel erg jonge spelers bij die je niet direct moet afschrijven. Brobbey heeft ook tijd nodig gehad om door te breken. Maar het merendeel hier, waaronder Kroes, Swart en Schip hadden in september al bedacht dat het niks was. Dat heeft iets met andere agenda’s te maken en echt niks met een normaal oordeel dat ergens op is gebaseerd. Het verbaast me dat zoveel fans nog steeds niet wat genuanceerder naar de aankopen kunnen kijken en onze eigen rol en dan bedoel ik Ajax daarin kunnen erkennen. Dat kun je nooit meer zo doen en dat heeft het imago van de club bij zaakwaarnemers en buitenlandse spelers zeker sterk aangetast.

13-04-2024 17:48

Bobje99 +7044

Mooi die reacties over de rol van de loan coach, Michel kreek. Dit soort functies zijn volgens mij echt met twee vingers in de neus uit te voeren, voor een hele hoop geld vermoedelijk. Zo zijn er nog veel meer functies waarvan ik me afvraag hoe moeilijk het kan zijn maar wat toch niet heel lekker loopt.

Kleine kanttekening. Mikautadze geeft aan niks van Ajax gehoord te hebben. Het is de maar de vraag of dit klopt natuurlijk.

13-04-2024 12:45

ratje +3505

Klopt ergens wel. Maar een goede trainer laat goede spelers gewoon renderen. Een trainer die na 3 weken opgeeft en dan gaat afgeven op de selectie helpt niet.

13-04-2024 11:35

JanBiesbos +28984

Onze club is verrot wie je ook haalt niks slaagt

13-04-2024 10:34

eenAjaxfan +20267

Men moet wat meer geduld hebben met aankopen. Wij zijn te snel met ons oordeel. Ik geloof zeker dat een deel van de aankopen best nog wat kan worden.
Het waren de laatste jaren steeds te veel wijzigingen in het team. Dat is nu even niet anders. Nu weer vooruit kijken... zo ver dat kan...

13-04-2024 17:18

debarbaar +8219

Er zijn trainers gehaald die niet bij Ajax passen.

13-04-2024 10:34

FysioPat020 +25603

En de volgende speler die beoordeeld gaat worden op basis van een paar potjes onder 2 vd meest waardeloze trainers uit de geschiedenis van Ajax.

13-04-2024 10:24

Craain +4953

Kwakman, 'Er zijn spelers gehaald die misschien niet bij Ajax passen', stelt de oud-voetballer vast. 'Je hebt Brobbey, Akpom, Bergwijn, Forbs en Berghuis, dus waar ging Mikautadze dan spelen? .

Wat bedoel je Kwakman? Bij Ajax passen?

Bergwijn is een counteraanvaller. Berghuis kan zijn mannetje niet uitspelen. Forbs kan niet voetballen. Akpom is een speler voor de laatste half uur bij een achterstand.

Mikaudatze heeft een actie, verrassingselement, verschillende schoten uit verschillende hoeken, goed in kleine ruimte. Beetje type Suarez. Ik zou Mikaudatze meer kansen geven op de positie achter de spits of valse spits of zijkanten die naar binnen trekken.

13-04-2024 10:13

debarbaar +8219

Kwakman heeft wel een punt. Bijvoorbeeld 4 linksbuitens en geen linksback. En dan maakt de trainer de verkeerde keuze. Die Mikautadze kan prima in het Ajax systeem spelen maar ik heb nooit enig moment de indruk gehad dat Steijn of Schip meer dan een procent meer verstand van tactiek en coaching hadden dan mijn herdershond. We hebben 4 trainers op rij gehad die maar wat deden. Die allemaal te weinig baggage hadden of te onervaren waren om trainer te worden bij Ajax.

13-04-2024 10:38

Craain +4953

Mee eens, niets aan te vullen.

13-04-2024 11:46

NipeB +15790

Welke 4 linksbuitens? Godts is niet voor Ajax 1 gehaald. Forbs wel. Bergwijn is er. Geen linksback als je Sosa hebt en Wijndal en Salah Eddine terughaalde.

13-04-2024 17:50

Craain +4953

Tadic, Bergwijn, Forbs, Godts, Idrissi.

Als ik td was zou ik Tadic laten staan en Godts laten ontwikkelen. Af en toe wissels voor Tadic. Goede bezet die kant op. Waarom Bergwijn en Forbs?

Het rendement van Tadic is zo ongelooflijk. Hij is ook superfit.

Ik heb nooit begrepen dat Ajax wijndal heeft gehaald want hij is geen type Ajax speler en heeft niet genoeg uithoudingsvermogen. Salah Eddine is niet goed genoeg helaas. Sosa is geen verfijnde voetballer en snap niet dat hij werd gehaald.

13-04-2024 17:59

B2tob4 +12076

Lastig voor meerderen hier om afgedane zaken los te laten, en maar door te blijven miepen over een weggestuurde TD. Ajax had bij aanvang seizoen met een bekwame coach never nooit op plek 18 terecht hoeven komen, en had nu, ook met deze selectie, best op plek 3 of 4 in de ED kunnen en moeten staan. Het geneuzel dat deze selectie minder zou zijn dan die van Twente of AZ zijn pure aannames...!

13-04-2024 09:43

Zuid2 +2523

Waarom is er geen selectie samengesteld waarmee je minimaal tweede had moeten staan?

13-04-2024 11:50

Nr.10 +110910

Vind Kwakman vaak redelijke dingen zeggen, lult niet zo mee met de rest, en observeert gewoon.

13-04-2024 09:27

MalleEppie +15102

Het is blijkbaar moeilijk toegeven voor sommigen dat er niet gepresteerd werd door andere factoren dan de kwaliteiten van de spelers. De erfenis van Steijn is dat iedereen maar de aankopen de schuld ging geven terwijl een goede coach gewoon gepresteerd had en een elftal had gesmeed. Daarom was Van 't Schip aanstellen ook zo'n mega fout. Had je toen een degelijke coach aangetrokken was er niets aan de hand en werd je simpel 3e.

13-04-2024 09:26

Aram +17844

Vertaling.
Kwakman heeft door dat hij het verkeerd heeft gezien maar hij wil dat niet toegeven. Daarom komt ie met “past niet met Ajax” - wat gelul is.

De simpele waarheid is dat van de aankopen alleen Ramaj en Sutalo de kans hebben gekregen, in een grimmige sfeer die onder meer is opgebouwd door voetbaltoeters als Raf, Perez en ook Kwakman en door onze trainers en de profeet Kroes.

Ajax brengt zichzelf om zeep door dit achterlijke gedrag.

13-04-2024 09:21

vandenhaas4 +15047

Alleen Ramaj en Sutalo?

Forbs, Akpom, Gaaei en Tahirovic hebben allen meer dan 20 wedstrijden gespeeld. Het slaat nergens op om te zeggen dat aankopen geen kansen krijgen, want het is overduidelijk lariekoek.

13-04-2024 13:21

DrFootball +15141

De Lang promoveert naar technisch manager. Heeft het tot nu toe goed gedaan, dus ik ben benieuwd.

13-04-2024 09:21

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25297

Ik heb nog weinig gezien hoor.

13-04-2024 09:51

Ans B +19809

Ik denk niet dat hij promoveert; het is eerder bijklussen. Maar misschien goed voor zijn ervaring, zodat hij op termijn of op mijn part direct (als blijkt dat hij het uitstekend doet) wél kan promoveren. Hij zou niet de eerste scout zijn die zich doorontwikkelt tot TD (Korte Termijn). Beuker is de TD Lange Termijn - daar verwacht ik uiteindelijk het meeste van. Feitelijk is hij nu ook aan het bijklussen, omdat hij deels moet fungeren als TD Korte Termijn - die functie deelt hij nu eigenlijk met De Lange. Zo vat ik het tenminste op.

Ik zie Beuker als degene die leiding geeft en het beleid opzet; in dit geval door profielen per positie én trainersprofiel(en) op te stellen (inclusief assistenten). De Lange moet met zijn scouting die profielen naast zijn scoutingsrapporten én data leggen (samen met data-analisten). Ook Beuker zal daar dan op toezien. Dan volgen - hopelijk - gesprekken met kandidaat-voetballers en -trainers, zodat tevens karakters, professionele houding en allerlei variabelen die nauwelijks meetbaar zijn m.b.v. data en kijken, en is uiteindelijk De Lange degene die de onderhandelingen doet samen met Susan Lenderink (die puur naar het financiële plaatje kijkt en niet naar de inhoudelijke voetbalkant).
Tijdens dat hele proces wordt er gespard met zowel Van Gaal als Blind.
De enige die ontbreekt in dit proces is de AD. Hoe erg is dat?
Natuurlijk is het niet ideaal, dat is duidelijk, maar ik begrijp de uitspraak van Van Praag wel, dat hij zich geen zorgen maakt om de voortgang op technisch gebied.
Het is wel afwachten natuurlijk, want zowel Beuker als De Lange zijn nog maar kort in dienst van Ajax, dus hier hebben ze nog geen track record.

13-04-2024 11:58

Kuningast +5079

Allemaal leuk en aardig. Mislintat heeft gewoon te veel spelers gehaald die misschien niet bij Ajax passen of sowieso tijd nodig hebben om zich aan te passen. Dat werkt niet. En dat ligt niet altijd aan de spelers. Maar aan de balans van de selectie. Misschien is Mikautadze na een aanpassingstijd wel een toegevoegde waarde voor Ajax maar daar kan je niet op wachten want dan krijg je weer een drama seizoen. Mislintat had een paar van dit soort aankopen kunnen doen. Niet 12

13-04-2024 09:13

RuffRhythim +24837

Fakking hekel aan spelers die bij Ajax niks klaarspelen alsof ze een staatmongool zijn maar bij andere clubs ineens dat doen wat ze bij Ajax, de club waar ze onder contract staan, hadden moeten doen...

🤮🤮🤮

13-04-2024 09:01

vandenhaas4 +15047

Mikautadze heeft 9x gescoord in 15 wedstrijden voor Metz, dus daar doet hij het goed. Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat hij ook geschikt is voor Ajax.

En dat staat nog los van het feit dat zelfs als Mikautadze geschikt zou zijn, hij met Brobbey en Akpom geduchte concurrentie zou hebben. Qua positiebezetting heb ik nog nooit zo'n uitgebalanceerde selectie gezien.

13-04-2024 09:00

P.Russo +6295

Lees net een interview dat hij sinds zijn vertrek bij Ajax helemaal niks meer heeft gehoord. Dat is toch wel pijnlijk en diep triest zeg. Je ziet op de video ook gewoon voor hij antwoord dat hij even denkt en dan toch maar besluit eerlijk te zijn. Is er dan helemaal niemand die zich bekommert om verhuurde spelers? Huntelaar deed dat nog goed door bij ze op bezoek te gaan eens in de zoveel tijd maar dit is wel heel erg slecht. Amateurisme ten top.

13-04-2024 08:59

Nr.10 +110910

Dacht dat Kreek op een gegeven moment is aangesteld als ‘Loan Manager’

13-04-2024 09:29

P.Russo +6295

Ik las in het stuk van Tahamata van vanochtend dat Kreek ook inmiddels al is vertrokken..

13-04-2024 09:36

Mitchjo +6169

Echt bijzonder triest dat die jongen helemaal niks meer heeft gehoord van Ajax. Dan kun je als club in nog zulke slechte omstandigheden verkeren en wellicht nu al weten dat je niet met hem verder wilt, maar je kunt toch gvd wel enig fatsoen opbrengen.

13-04-2024 08:56

Jarikoning +7201

Kwakman kan je gewoon niet serieus nemen. 1 en al domheid die man

13-04-2024 08:51

RuffRhythim +24837

Is een van de beste analisten...

13-04-2024 09:02

LukaLitmanen +81924

Misselijkmakend dat aankopen na handjevol wedstrijden al wordt afgeschreven!!

Het 'anti aankopen sentiment' is te sterk aanwezig

13-04-2024 08:41

GAjax31 +16001

Mannsverk werd zelfs al na 45 min afgeschreven..

13-04-2024 08:44

vandenhaas4 +15047

Misselijkmakend nog wel. Welke aankopen zou jij afschrijven?

13-04-2024 09:02

wijzijndebeste123 +163063

Mikautadze gister wederom 2 goals. Net als vorige week. Inmiddels 15 wedstrijden 9 goals en 3 assists bij n degradatiekandidaat. Ontzettend knap.

Heerlijk om al die onnozele figuren die riepen dat hij er helemaal niks van kon zich nu in de meest kromme bochten te zien wringen om hun ongelijk maar niet te hoeven toegeven. Smoesjes als hij past niet in t systeem of hij zet geen druk. Hahaha. Mikautadze is met zn prachtige techniek in alles n Ajax speler. Hij is bij Ajax schandalig behandeld en mocht in n half seizoen onder 2 waardeloze trainer slechts sporadisch mee doen in n elftal dat totaal los zand was en niet eens op zn eigen plek.

13-04-2024 08:30

Ajax_026 +3049

Raakte geen pepernoot, klaar.

13-04-2024 08:35

wijzijndebeste123 +163063

T doet pijn he? Simpelweg n geweldige speler. N kenner herkent dat talent direct. Dus jij hebt er duidelijk geen kijk op. 😂

Sterk ook om nergens op in te gaan.

“Hij raakte geen pepernoot”
Hij is bij Ajax schandalig behandeld en mocht in n half seizoen onder 2 waardeloze trainers slechts sporadisch mee doen in n elftal dat totaal los zand was en niet eens op zn eigen plek. Nu 9 goals en 3 assists in 15 wedstrijden bij n degradatiekandidaat. Pijnlijk voor Ajax en grof wanbeleid. N geweldige speler met verlies de deur uitdoen.

13-04-2024 08:38

Ajax_026 +3049

Het is simpelweg geen geweldige speler wat hij nu doet voor andere club heeft Ajax geen ene **** aan dus laten we het bij Ajax houden waar hij niet van waarde was en vooral ergernis opwekte maar dat zijn sommige snel weer vergeten als het slecht draait. Als het team goed had gedraaid was iedereen blij geweest dat hij wat presteerde en voor wat meer geld weg kon. Conclusie blijf hij raakt geen pepernoot bij Ajax.

13-04-2024 11:24

GAjax31 +16001

Eens, en niet alleen door de technische staf maar ook allemaal clubiconen die aangeven dat ze de aankopen verschrikkelijk vinden. Er zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten dat niet alle aankopen passen bij de speelstijl, maar de omstandigheden waren dit seizoen ook wel erg lastig om goed te presteren. Ik denk dat als veel aankopen deze zomer vertrekken, we zullen zien dat ze echt niet zo slecht zijn als beweerd zoals je nu ook met Mikautadze kan zien. Als hij bij Ajax was gebleven stond ie waarschijnlijk nog op 0 goals met een paar invalbeurten als linksbuiten.

13-04-2024 08:42

Bky +56337

Hoeveel minuten heb je daadwerkelijk hem zien spelen?

13-04-2024 08:51

wijzijndebeste123 +163063

Bijna alle minuten. Mikautadze is namelijk n prachtige speler.

13-04-2024 09:04

FysioPat020 +25603

Geef het op. Mijn vader heeft altijd tegen me gezegd dat jezelf dom wordt als je met domme mensen discussiëert.

13-04-2024 10:26

Ajaxsupporter02 +13845

Je kijkt live naar Metz? Dan moet je wel een heel groot fan zijn van Mikautadze haha

13-04-2024 10:50

lordkajafas +0

Ik denk dat Mikautadze best een aardige spits is die veel kan scoren, maar of hij bij Ajax past vraag ik me af. Lekker verkopen zou ik zeggen.

13-04-2024 08:23

joao_bento_rolf_fernando +241

Ik hoop dat Metz degradeert en dat we Mikautadze meekunnen laten draaien in de voorbereiding bij de nieuwe coach. Frankrijk is misschien niet de beste competitie, maar deze man is in een bloedvorm op zijn eigen positie in de spits. 15 wedstrijden 9 goals 3 assists. Ik denk dat onder de juiste trainer, hij ook bij ons een goede rol van betekenis kan hebben.

13-04-2024 08:16

GAjax31 +16001

Die komt echt niet meer terug. Heeft onder Steijn en van 't Schip geen eerlijke kans gekregen en heeft sinds hij in Frankrijk is niks meer van Ajax gehoord.. ik kan mij zo voorstellen dat hij niet zoveel trek meer heeft in een nieuwe kans bij Ajax.

13-04-2024 08:35

Ajax1969 +4162

Volgens mij had hij ook last van heimwee. De ene speler is sfeergevoeliger dan de andere. Akpom raakte ook geen pepernoot voordat Schip kwam, maar na een gesprekje met Schip groeide hij uit tot een goede sub. Van Mikautadze had je het idee dat hij tegen het einde van de eerste seizoenshelft maat aan 1 ding kon denken, terug naar Metz.

13-04-2024 08:59

Aram +17844

Heimwee krijg je als je niet wordt opgevangen, als je geen thuis wordt geboden. Ajax doet dat niet. En dit jaar deden we er nog een schepje bovenop door alle aankopen na een maand collectief af te schrijven en uit te kotsen.

Ik denk dat alle aankopen heimwee hebben door de achterlijke en nare manier waarop ze zijn opgevangen. En bedankt nog T, Mauries, Schip, Raf en de andere voetbaltoeters.

13-04-2024 09:12

GAjax31 +16001

Mja en Sjaak Swart die het volgende zei "Die Duitser is geen Ajacied. Die Duitser is een schimmel! Die Duitser heeft twaalf spelers gehaald, van wie ik er niet één wil hebben. Dat is veel erger."

Lijkt mij niet echt een fijn gevoel als diegene met de meeste wedstrijden voor Ajax zo over je praat en ongetwijfeld geregeld tegenkomt op de club.

13-04-2024 09:17

Rockanje23 +36948

En dus heeft Mislintat gewoon heel slecht werk geleverd, ook al willen zijn fans dat niet horen. Een TD hoort een selectie samen te stellen die op alle gebieden complementair is aan elkaar. Aanvallend, verdedigend, technisch, fysiek, mentaal, karakters, leeftijd etc. Daar heeft Mislintat helemaal geen rekening mee gehouden. Hij heeft met hagel geschoten in de hoop hier en daar een voltreffer te hebben. En dan ook nog voor veel te veel geld. Rampzalig beleid heeft die man gevoerd.

13-04-2024 08:00

RuffRhythim +24837

Spot on!!

13-04-2024 09:04

Web +178830

Bij Ajax moet een spits hoog druk zetten, bij veel ploegen mag een spits zijn kansje afwachten
Maar Mislintat heeft helemaal niet gekocht met het Ajax gevoel
Backs die alleen goed zijn in 5-2- 3 daar gaat het al mis

En hij heeft op de toekomst gekocht terwijl je wist dat Alvarez, Kudus, Timber, Blind, Tadic enz gingen

Dan doe je het als TD gewoon slecht
Beter 4 spelers met ervaring dan 12 waar ze ooit misschien best eens goed kunnen worden

En later een kut gesprek met Tadic, eigelijk een zetje geven wij hebben jou niet meer nodig schandalig

De enigste rechts buiten die in de selectie hebt ga je uitlenen met optie tot koop

Maar jongens ( ze weten wie ik bedoel ) ga lekker door dat het ALLEEN aan de trainer ligt hahaha

13-04-2024 07:50

JaapStam +136640

Precies @Web!!!

Op bestuurlijk niveau is het dramatisch slecht bij ons aller Ajax!!!

13-04-2024 08:18

Web +178830

De trainer is ook niet goed genoeg, maar het zit over de hele club verkeerd
Hopen dat de Lange en Beukers het de andere kant op krijgen

13-04-2024 08:20

JaapStam +136640

💪🏻😉🍺!!!

13-04-2024 08:51

Petertje1985 +346

Helemaal gelijk web

13-04-2024 19:44

Adam24 +39063

Ik voel me enorm aangesproken door je bericht dus ik reageer even. Waarom stel je het zo zwart-wit? Waar heb ik (of andere mensen) gezegd dat het “ALLEEN aan de trainer ligt”? Ik lees dat echt nergens en ken ook niemand die dat vindt. Echter kunnen we dit seizoen toch ook stellen dat de keuzes van de trainers staff niet positief bijdragen aan het niveau? We kunnen toch niet stellen dat we naar een team met vastigheden zitten te kijken? Waar de taakverdeling en hiërarchie compleet duidelijk is? We kunnen toch niet stellen dat Van ‘t Schip spelers vertrouwen geeft en zijn spelers in bescherming neemt, zoals onze toptrainers Van Gaal en Ten Hag altijd doen? Nee, we zitten dit seizoen te kijken naar een wekelijks veranderende opstelling die af en toe eerder uit een tombola lijkt te rollen en een volledig gebrek aan controle en voetbalinzicht tentoonspreidt. Schitterend voorbeeld vind ik Taylor, die als half met controleur achter hem goed begon te spelen maar vervolgens maar weer als wingback wordt ingezet en dus COMPLEET uit zijn kracht wordt gehaald. Het is de taak van de trainersstaff om het maximale uit een spelersgroep te halen. Dat laten zowel Steijn (maakte liever ruzie met Mislintat) als Van ‘t Schip (heeft het opgegeven sinds hij weet dat hij volgend seizoen geen trainer meer is dus kiest hij voor zichzelf en schuift de verantwoordelijkheid van zich af), die hebben dat beiden nagelaten.

En vervolgens is Ajax nog zo dom om in een totaal verloren seizoen, spelers publiekelijk af te fikken en de grond in te trappen. Naast dat het niet bijdraagt aan het niveau van de spelers, zeker niet van jonge spelers, is het nog eens je reinste kapitaalvernietiging. Iedereen weet dat het totale uitverkoop gaat zijn bij Ajax dit seizoen.

Dat gezegd hebbende, de samenstelling van de selectie is zeker niet wat het had moeten zijn. Ajax had een kampioenswaardige selectie moeten neerzetten met het budget dat ter beschikking was. Dat is niet gebeurd. Maar, en dat is de kritiek op Ajax ipv op Mislintat, met deze selectie hoef je absoluut niet achter een dolend AZ met NEC te strijden voor plek 5, je hoeft ook niet tegen Feyenoord met 6-0 te verliezen. Dus nee, het ligt niet ALLEEN aan de trainer, het ligt OOK aan de trainer.

13-04-2024 08:28

Web +178830

@Adam24
Heb je het tegen mij?
Volgens mij heb ik gezegd dat ik jou posten enorm waardeert heb altijd, ik was het heel vaak met jou eens
Maar niet met deze aankopen, en de ranglijst liegt ook niet toch, of je moet de trainer alles in de schoenen drukken

Maar als ik dan bv lees dat Medic beter is dan Rensch, denk ik echt dat ik een ander voor mij heb

13-04-2024 17:00

Adam24 +39063

Over Medic en Rensch heb ik inderdaad al toegegeven dat ik lichtelijk overdreven heb. Overigens denk ik bij centrale duo's altijd in koppeltjes en daarbij denk ik wel dat Hato + Medic meer complementair aan elkaar is dan Hato + Rensch. Dat Rensch aan de bal over meer kwaliteit beschikt mogen duidelijk zijn.

14-04-2024 09:16

Web +178830

@Adam24
Niet te zwaar er aan tillen
Enorm aangesproken is nooit de bedoeling geweest

14-04-2024 12:43

wijzijndebeste123 +163063

Hahaha. Web probeert zich krampachtig in allerlei bochten te wringen om maar niet toe te geven dat hij het bij Mikautadze wederom totaal verkeerd gezien heeft.

Volgens Web kon Mikautadze er helemaal niks van. Nu hij excelleert is dat niet langer vol te houden dus past hij nu opeens zogenaamd niet in t systeem. 🤣

Hij mocht in n half seizoen slechts sporadisch mee doen onder 2 waardeloze trainers in n elftal dat totaal los zand was en niet eens op zn eigen plek. Zn zwakke spel bij ons heeft helemaal niks met n systeem te maken. Die jongen raakte simpelweg zwaar gedemotiveerd doordat hij bij ons schandalig behandeld is.

13-04-2024 08:42

FysioPat020 +25603

Web nooit serieus nemen is het beste wat je kunt doen. Alhoewel het wel héél moeilijk is om er niet op te reageren 😅

13-04-2024 10:31

Capocapo +12001

123'tje kan het weer niet laten om z'n fouten om te draaien. De meeste waren het wel eens dat het een prima speler is, alleen niet voor Ajax. Dat zie jij blijkbaar niet en/of wil je niet toegeven.

13-04-2024 12:42

wijzijndebeste123 +163063

Hahaha. Je liegt glashard zoals gewoonlijk. Jij hebt hier eindeloos lopen schreeuwen dat hij er helemaal niks van kan. Nu Mikautadze excelleert bij Metz is dat niet meer vol te houden en dus doe je alsof je hem wel goed vond maar dat hij niet in t Ajax spel zou passen. Het is zo grenzeloos kinderachtig.

Hij is de perfecte valse 9 voor Ajax. Binnen 2 jaar speelt hij id Europese subtop bij n club die veel meer Ajax voetbal speelt dan Steijn en Vh Schip in hun gehele carrière gedaan hebben.

13-04-2024 12:49

Kryptonite +76738

@Capo hahahaha nou wordt ie mooi. Onder andere jij hebt van de daken lopen schreeuwen dat 'ie niet goed genoeg is.

Die gebruikersnaam van je - "cap" betekent in het straattaal Engels leugen - is je echt op het lijf geschreven.

13-04-2024 13:10

Web +178830

@wijzijndeneste
Gewoon feiten heb je al problemen mee
Is Tadic niet weg gegaan?
Heeft hij jongens gekocht die er direct staan?
Heeft hij niet de enigste rechtsbuiten weg gedaan
Zijn er niet backs gehaald die in een vijf mans verdediging horen
De stille meerderheid ( denk daar maar eens over na ) onderstrepen het of niet?

13-04-2024 16:48

Petertje1985 +346

Enige die alles bij elkaar liegt ben jij

13-04-2024 19:45

Schip +23351

Yep, Mislintat geeft zijn eigen ongelijk impliciet al toe door te zeggen dat 'al' vier spelers niveau hebben laten zien. Lol. Als je er 12 hebt aangetrokken... En dan telt hij Akpom vermoedelijk mee, maar die is pinchhitter. En Gaaei vermoedelijk ook, die slechts 1 wedstrijd heeft laten zien wat hij zou kunnen in de rol van wingback. Waar je bij Ajax niet enkel voor komt.

Sutalo, zijn grootste aankoop. Zwijgt hij over. Mannsverk bedoelt hij denk ik. Totaal nog niet toe aan een echte impact op het spel van het eerste. Die moet wennen, in een beter team zitten etc.

Maar we hoeven enkel een paar jaar geduld te hebben. Dat scheelt. Dan zijn we er namelijk klaar voor om als middenmoter een aanval op de top te lanceren. Met super gemotiveerde spelers die graag voor een topclub wilden spelen, maar echt wel blijven als Ajax jarenlang geen Europees speelt omdat spelers nu eenmaal loyaal zijn, en nu klaar zijn voor een sportieve revanche.

Ik vermoed dat hij van ons verwacht dat we dank u wel zeggen.

13-04-2024 11:46

Kryptonite +76738

Hoi Web, helemaal NIEMAND heeft gezegd dat het ALLEEN aan de trainer ligt. En dat weet je zelf ook, met je incognito likes. Goed weekend!

13-04-2024 13:11

Web +178830

@kryptonite
Alle nadruk word dagelijks op trainer gegooid, en precies de bekende groep, ze reageren onder elkaar hier hahaha
De zwijgende meerderheid ( lastig hè ) onderstreept dit maar weer eens

13-04-2024 16:50

Kryptonite +76738

"Zwijgende meerderheid", lees ik heb geleerd mezelf nep likes te geven. Je doet het zó opzichtig dat het allang voor iedereen duidelijk is. Je hoeft je dus niet meer te verstoppen achter die "ik ben maar een oude man, ik weet niet hoe dat moet" facade van je. ;)

13-04-2024 16:52

Web +178830

@Krytonite
Jij heb je daar aan schuldig gemaakt
Waar is je post van gisteren?
Ziekelijk ben jij met nog een paar gasten

14-04-2024 12:44

WantAmsterdam +115945

Beide back hebben in carrière vaak in een 4-3-3 gespeeld.

Mislintat heeft zich toch opgesteld richting Tadic, Tadic heeft dat zelf gezegd, HIJ wilde weg

Wat een onzin weer Web, maar lekker weer je eigen comment liken zodat het eruit ziet alsof je zinnige teksten schrijft.

13-04-2024 13:51

Web +178830

Tadic had je nooit mogen laten gaan, die heeft zoveel waarde nog, en heb je het interview niet gelezen met Tadic?

Ik likes niks, en weet niet eens hoe dit moet
Jij gaat weer na apen
Denk je nu echt dat ik met alle ellende wat ik in mijn leven gehad heb daar waarde aan echt?
Ik kan niet zoveel meer, en leef mij uit op AS voor de rest komt ik nergens en heb geen geen sociaal media

Want Amsterdam, Wijzijndebeste, Krytonite, fisyopat ze voelen zich allen weer aangesproken dezelfde kliek
Die buiten sporig velen in de club afvallen
Het kan ook iets genuanceerder

13-04-2024 16:57

Web +178830

@WantAmsterdam
Weet wie nog bij Feijenoord speelt Geertruida en beslist weg wilde vorige seizoen
Ze konden de hoofdprijs zelf beuren
Maar de club kon hem niet missen

Tadic dito en die liet hij zelf voor niks gaan

Het trio WantAmsteram, Wijzijndebeste. En Krypotonite zijn ernstig de weg kwijt

14-04-2024 12:49

WantAmsterdam +115945

He, Web, jij loopt gewoon irritant te doen.

14-04-2024 13:35

Web +178830

Wat?
Nu dit
Jullie vieren zijn een verschrikking
Ajax onwaardig
Schip heeft het precies goed formeert vanmorgen
Uit de grond van mijn zwakke hart
Blijf weg bij de club

Ergste mensen die ik ben tegengekomen bij Ajax

14-04-2024 14:59

Hwb +1457

Er is inderdaad een selectie neergezet met te veel spelers die (nog) niet bij Ajax passen én waarbij ook de positionele bezetting niet helemaal goed verdeeld is voor het voetbal dat Ajax wil spelen. Mislintat heeft daar overduidelijk steken laten vallen. Individueel denk ik echt dat het overgrote deel van de door hem gehaalde spelers kwalitatief niet onvoldoende is. Maar gezamenlijk, in combinatie met wat er al in huis was, klopt het simpelweg niet.
Tegelijk ben ik er ook van overtuigd dat betere trainers er meer van hadden kunnen maken.

13-04-2024 16:42

TheSpecialOne +8829

Ik verbaas me over het feit dat je zoveel likes hebt gekregen voor je reactie. Een trainer kan wel degelijk het verschil maken ondanks ''minder'' materiaal dan een ''sterkere'' tegenstander.
Laatst speelde Bournemouth met Sinesterra, Kerkez en Senesi tegen ManU. Spelers die in de Eredivisie niet als topspelers werden gezien, maar tegen ManU behoorlijk huis hielden. De ene na de andere mooie aanval kwam uit de hoed van Bournemouth en ManU wist alleen met hulp van de scheidsrechter gelijk te spelen dankzij een goedkoop gegeven penalty. Hun trainer is een Spanjaard genaamd Andoni Iraola. Maar ja, Ajax wil alleen maar Nederlandse trainers met Ajax DNA. Met andere woorden trainers die er niets van kunnen. Hahaha.

14-04-2024 04:54

Web +178830

Gisteren gaf ik het ook al aan, als je goed in je vel zit en je speelt goed dan zijn er gewoon minder blessures
Dat is hetzelfde
De Ajax spelers zijn conditioneel niet goed genoeg
Als je telkens de bal kwijt bent, dan moet je er altijd weer achteraan lopen, en dan lijkt het of je lood in je schoenen hebt, soort moedeloosheid komt er dan

Bovendien heb je bij Ajax geen spelers die de kar trekken, karakters moet je heel erg moet opletten met halen, vooral als je ze al niet hebt
Want dat wist je met Bergwijn, Berghuis, Taylor en Rensch

13-04-2024 07:44

TJHooker +3919

Iets wat ik al jaren lijk te zien, is dat de werklust bij Ajax enorm laag is zeker als je vergelijkt met degradatie kandidaten. Bij die ploegen onderin daar gaan ze soms helemaal stuk en blijven maar rennen. Bij Ajax zie je dat echt niet. Het komt bij mij over als een soort van gemakzucht van een verwend jochie waarbij alles aan komt waaien

13-04-2024 07:50

Web +178830

Ajax heeft inderdaad niet gekeken met spelers halen naar karakters van Gaal en Ten Hag gingen eerst altijd een gesprek aan met de aankopen, wat hebben ze meer buiten dat ze goed kunnen voetballen

13-04-2024 07:53

TJHooker +3919

Ook jongens uit de jeugd, zal ook de huidige generatie betreffen, daar zie je ook niet die echte wil om te winnen. Vroeger met vd Vaart en Sneijder, jongens die het op techniek konden doen, die gingen er ook altijd vol voor en hadden echt een grafhekel aan verliezen. In de huidige selectie, maar ook die van de afgelopen jaren, dacht ik dat veel minder te zien. Kan aan mij liggen

13-04-2024 07:57

Web +178830

Ik denk dat het ook met de tijd te maken heeft
Wij stonden op met een bal en gingen er mee naar bed bij wijze van spreken
Elk vrij momentje ging je voetballen
Nu is er zoveel meer, en je krijgt al snel een goed contact
Modale spelers spelen zich nu binnen, het komt ze aanwaaien, en dat is helemaal verkeerd

13-04-2024 08:17

Ajax2024 +2083

Er is geen enkele visie. Dit elftal is gewoon niet goed genoeg. Daar hoeven we het geen uren over te hebben. Benieuwd naar volgend seizoen maar we kunnen niks. Brobbey zal noodgedwongen wel weggaan. Blijft weinig over.

13-04-2024 07:35

debetweter +10061

Kwaliteit die niet bij ajax past is gewoon kwaliteit. Met kwaliteit moet je dus echt wel verder kunnen komen dan de zesde plek. Het ontbreekt echter aan tactisch inzicht en moraal. Dat laatste komt voornamelijk door de negativiteit binnen de organisatie (niet alleen de selectie maar ook externe factoren).

13-04-2024 07:21

Jake the Snake +17328

Er is gewoon enorm kut ingekocht. Vast wel wat spelers die wat kunnen bij het juiste team, maar er zat wat betreft Ajax gewoon geen enkel idee achter. Er is alleen gekocht omdat Mislintat deze spelers kende en alles met een bepaalde haast en zonder kennis van onze club, en niemand die het controleerde. Dus Sven was ongeschikt en het controle meganisme was ongeschikt.

Zo, mag ik nu ook een factuur van enkele tonnen indienen? Dan maak ik nog een mooie cover bij mijn rapport met een foto van Akpom met rugnummer 10.

13-04-2024 07:10

godlike +3806

De instelling bij die jongen was helaas bij ons een wereld van verschil. Weet iemand of er nu wel of geen verplichte optie tot koop is opgenomen?

13-04-2024 07:02

Artemio +31719

Kwakman heeft gelijk. Forbs wordt eerst gehaald die schijnbaar als rechtsbuiten uit de voeten kan. Dan Akpom. Daarmee heb je Akpom en Brobbey voor de spits positie. Dan komt rond 30 augustus Mikautadze. Van nature een spits. Dan zit je met 3 spitsen opgescheept.
Mikautadze is een prima speler, maar welke topclub heeft nu 3 volwaardige spitsen in haar selectie?
Dat gezeik van onder een betere trainer had het beter gerendeerd klopt wel. Alleen blijft het fout om 2 spitsen te halen terwijl je al een spits in je selectie had. Terwijl deze selectie schreeuwde om creativiteit op het middenveld. Worden er van die types gehaald die kunnen wedijveren met Nemanja Matic.

13-04-2024 06:12

MVG +16469

3 spitsen met een hoog salaris is gewoon teveel voor een club als Ajax. Akpom liet het wél zien in zijn invalbeurten en is daarmee ook terecht 2e spits geworden. Dat Bergwijn en Berghuis er zolang uit zouden liggen kan je als club ook niet aan zien komen. Dus dan is het best begrijpelijk dat het voor zowel de speler als club een oplossing is om hem te verhuren.
Gewoon in de zomer aan laten sluiten en een kans geven. Uiteindelijk kan je het dan alleen jezelf als speler kwalijk nemen als je niet boven komt drijven.

13-04-2024 06:05

WantAmsterdam +115945

Haha dit is zo makkelijk. We spelen al maanden een systeem waar Mikautadze prima zou passen. Zet hem erin voor een Hlynsson ofzo en je hebt gelijk meer creativiteit, finesse en gevaar.
Of zet hem in in een 4-3-3 op 10. We spelen al jaren met een diepe 10 met veel scoriingsvermogen. Maar met Mikautadze heb je dan ook nog een 10 die heel verfijnd is en een individuele actie heeft.
Anders een vrije rol op rechts a la Kudus…
En verder zie ik sws een spits als Mikautadze het liefst bij Ajax.
Die jongen heeft bij ons precies 336 minuten gemaakt, en daarbij nauwelijks in de basis, belachelijk om hem daarop af te rekenen,

13-04-2024 05:36

MVG +16469

Als je directe concurrent wel een positieve indruk achterlaat (Akpom), dan kan je beter daar naar kijken dan weer alles en iedereen de schuld te geven. Die kreeg aanvankelijk ook heel weinig speeltijd. Hij toonde echter karakter waar andere jongens de nodige zelfreflectie missen.

13-04-2024 06:09

WantAmsterdam +115945

Akpom heeft veel meer kansen gekregen.

13-04-2024 06:14

MVG +16469

En dat is logisch want hij liet een positieve indruk achter en heeft bovendien een hoog rendement. Ik heb niks tegen Mikautadze maar het is best begrijpelijk dat hij verhuurd is aan Metz. Er was gewoon weinig zicht op veel speeltijd omdat hij op de vleugels niet uit de voeten kan en de spitspositie met Brobbey en Akpom wel ingevuld was.

13-04-2024 06:19

WantAmsterdam +115945

Jij snapt mijn punt gewoon niet.

13-04-2024 13:49

Godenzoon24 +15266

Precies. Dit is juist een spits voor Ajax! Een verfijnde met techniek. Zeker ook in 532 of als 10 in 433 zou hij een complementair koppel met Brobbey zijn

13-04-2024 07:34

AFCA1996L +15804

Bij Ajax zou hij ook niet renderen, niet omdat hij tekort komt voor Ajax maar het feit dat de club een grote tyfus bende is. Kijk maar naar Hato, die was in 't begin super, maar wordt nu ook meegesleurd in de neerwaartse ondergang.

13-04-2024 04:51

Jeugd +24619

Wat een gelul. Mikautadze heeft gewoon geen fatsoenlijke kans gekregen.

13-04-2024 02:36

MVG +16469

Als je het terug redeneert dan kan je zeggen dat hij door Mislintat geen kans heeft gekregen. We hadden al twee spitsen en dan haalt hij er nog eentje bij. Totaal overbodig dus.

13-04-2024 06:44

godlike +3806

Kansen dwing je af en dat begint met instelling. Er zijn meer spelers die het eerste jaar mondjesmatig spelen en daarna basisspeler worden en vervolgens dragende speler.

13-04-2024 07:03

Standby +9854

Als dit geen speler is die kwa speelstijl bij Ajax past, dan weet ik het eigenlijk ook niet meer. Een rasvoetballer.

13-04-2024 01:57

Bruno04 +15726

Je hebt brobbey als spits en op alle andere posities is hij veel slechter.

13-04-2024 02:48

WantAmsterdam +115945

Juist in een Bergwijn/Hlynsson rol zou hij kunnen excelleren. En Brobbey kan sws nauwelijks 90 minuten spelen, en is vaker geblesseerd,

13-04-2024 05:37

Artemio +31719

Brobbey heeft dit seizoen een periode van meerdere wedstrijden van 90 minuten gespeeld en heeft dit seizoen pas 4 wedstrijden gemist. Dat vaker geblesseerd is niet waar.

13-04-2024 06:17

AjaxCitizen +2163

Tja. Zou me niks verbazen als alle aankopen van Mislintat vertrekken en het opeens beter doen dan bij ons, omdat ze twee incapabele trainers hadden en worden weggezet omdat ze aankopen van Mislintat zijn.

Geen enkele van de aankopen heeft 100% vertrouwen gekregen. Elk foutje stond bijna garant voor een plek op de bank. En als ze dan weer een kans kregen, was het 10 min. Maar spelers als Taylor, Rensch etc. staan wel wekelijks op het wedstrijdformulier, terwijl ze dezelfde fouten maken. Al 2 jaar lang.

Dan kan je ook niet verwachten dat het zelfvertrouwen van de nieuwe spelers groeit.

13-04-2024 01:09

AjaxDeBesteClub +18786

Wat een lulkoek. Vorig jaar haar we veel meer goede aanvallers. Doordat onze slecht functionerende anti aankopen kliek, de aankopen al had afgeschreven voordat ze begonnen waren. Heeft Mikaudatze nooit een echt kans gehad. Elke keer invalbeurten en continue op andere posities. Voornamelijk als nummer 10, wat gewoon echt niet zijn positie is. Het is een aanvaller.

Op een gegeven moment kreeg Banel zelfs meerdere keren de voorkeur boven Mikaudatze. Die voor zijn 22e al 80 goals had gemaakt in het betaalde voetbal. Het dubbele van wat hoeveel Schip er in zijn hele carrière heeft gemaakt. Ze moeten zich kapot schamen met hun bevoordeeldheid. Dat heeft er mede voor gezorgd dat dit jaar zo dramatisch slecht is verlopen.

Mikaudatze had dit seizoen prima als rechtsbuiten kunnen staan bij Ajax. In een vrij rol. Met een rechtsback die er vaak overheen komt. En zodra Brobbey verkocht zou worden, had Mikaudatze het kunnen overnemen. Hij paste perfect bij Ajax. Maar heeft door vooroordelen geen kansen en geen vertrouwen gekregen. Het is eigenlijk de enige slimme aankoop. Want hij is hem binnen een half jaar gesmeerd bij het corrupte kliekje wat tegenwoordig de technische leiding van Ajax moet voorstellen.

13-04-2024 01:08

Mv9494 +16615

best triest dat je over zo'n speler beschikt(e), maar je zet liever een Jong Ajax speler rechtsbuiten die er totaal niet past en geen Ajax-kwaliteiten heeft (Hlynsson)

13-04-2024 01:00

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Het is voor die jongen eigenlijk jammer dat Brobbey zo'n ontwikkeling doormaakt. Brobbey is eigenlijk in heel weinig een Ajaxspits. Niet heel technisch, matig in meevoetballen en leunt vooral op zijn fysiek. Exact waarom spelers als Akpom en Haller bakken met kritiek kregen. Bovendien is Brobbey NU onomstreden maar toen Mikautadze gehaald was waren er best wat twijfels bij die jongen. Hij kon amper 70 minuten spelen, kampte met blessures en scoorde niet heel veel. Als hij niet ooit in de jeugd had gevoetbald was die jongen vorig jaar helemaal neergesabeld want hij kostte 16 miljoen. Enig verschil is: Brobbey komt wel uit eigen jeugd én krijgt meerdere seizoenen de kans om zich te ontwikkelen en zie hier het resultaat, een goede spits voor Ajax. Kreeg iedereen maar die tijd en vertrouwen.

13-04-2024 00:48

Tommyshelby +128441

Mikautadze past beter bij Ajax dan Forbs en Akpom.
En Brobbey is eigenlijk ook helemaal geen prototype Ajax-spits, ook al pist ie ze wel aardig binnen.

13-04-2024 00:34

Soccerskins v2 +43202

Mikautadze past wel bij ajax, je moet hem alleen in de spits zetten. Daar heeft hij volgens mij nog geen 10 minuten gespeeld bij ons.

13-04-2024 00:33

Bruno04 +15726

Daar heb je geen reet aan als je brobbey hebt. En je 2e keus achter brobbey moet juist iemand zijn met oa kopkracht etc zodat je iets anders kunt brengen als het niet loopt of er wat geforceerd kan worden

13-04-2024 02:50

FanAB +1040

Hij gaat ook weg. Ook gedwongen om de financiële nood bij de club.

13-04-2024 06:32

RonaldMcDonald +5072

Ziet iemand Mikautadze ook daadwerkelijk voetballen of zijn alle reacties gebaseerd op de doelpunten, waaronder meerdere strafschoppen?

13-04-2024 00:32

Adam24 +39063

Ik heb hem hier eigenlijk ook niet of nauwelijks zien voetballen. Maar het is toch gewoon knap van zo een jongen dat hij na een half jaar weer terug gaat en in Ligue 1 na een paar wedstrijd het net weer weet te vinden? Tekenend voor de situatie van Ajax is het natuurlijk ook wel waar iedere beslissing momenteel verkeerd lijkt uit te pakken.

13-04-2024 00:53

Kryptonite +76738

Maar bij nagenoeg iedere beslissing ziet iedereen van mijlenver aankomen dat het waarschijnlijk verkeerd zal uitpakken. Van de aanstelling van Steijn en Schip tot aan de formatiewissel en de verkoop met optie (!) van Mikautadze. Het zijn allemaal onnavolgbare beslissingen. Dit is dan ook geen pech oid; dit is gewoon het gevolg van 2 jaar lang beleid van likmevestje.

13-04-2024 01:11

Kryptonite +76738

Stuk of 4 wedstrijden gezien. Niet altijd even gelukkig, maar speelt meer dan prima. In zijn huidige vorm samen met Brobs de allerbeste speler van de selectie.

13-04-2024 00:53

AjaxDeBesteClub +18786

Ik heb wedstrijden gezien van voordat hij bij Ajax kwam. Bijvoorbeeld de oefenwedstrijd tegen Heerenveen. Die staat op youtube. Hij was de vedette van Metz. Hij bewoog bijna alleen als Metz de bal heeft. En dan moet hij iets forceren. De rest zorgt voor het verdedigen.

Het is een redelijk snelle, behendige, technisch verfijnde dribbelaar. Met een goede pass en een goed schot. Er gaan soms dingen fout. Maar er gaan ook redelijk vaak dingen goed. Het is een speler die uit het niks iets kan creëeren.

13-04-2024 01:13

JoeBlow +8161

https://www.youtube.com/watch?v=3ZtdHrXEOno - wedstrijd van vandaag.

13-04-2024 01:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.