Kieft vond Kökcü aanstichter van opstootje: 'Hij verloor even zijn hoofd'

door Timo Suur 101

Bron Vandaag Inside

Kieft vond Kökcü aanstichter van opstootje: 'Hij verloor even zijn hoofd'

door Timo Suur 101

Bron Vandaag Inside

Laatst geüpdatet

Wim Kieft vindt dat Feyenoord-aanvoerder Orkun Kökcu de aanstichter was van het opstootje met Dusan Tadić. De twee aanvoerders kregen het met elkaar aan de stok aan de zijlijn. Er probeerden meerdere spelers om de boel te sussen. Uiteindelijk kreeg Ajax-speler Davy Klaassen tijdens dit opstootje een aansteker tegen zijn hoofd gegooid vanuit het Feyenoord-publiek en de wedstrijd werd tijdelijk gestaakt. Ajax won wel met 1-2 en plaatste zich voor de finale van de TOTO KNVB Beker.

'De aanstichter was Kökcü en niet Tadić,' begint de voetbalanalist bij Koffie met Kieft, de online rubriek van Vandaag Inside. 'Laatstgenoemde werkt de bal gewoon normaal weg en dan gebruiken ze een beetje het lichaam. Kökcü verloor even zijn hoofd', zo legt Kieft uit. Hij is van mening dat opstootjes bij het voetbal horen. 'Het hoort er wel een klein beetje bij. Het is iets van alle tijden, alleen het wordt nu allemaal groter gemaakt, omdat je alles ziet via sociale media. Vroeger zag je niet alles terug.'

Kieft is verbaasd over de instelling van de Ajacieden. ''Het viel mij op dat Ajax bijna niet juichte bij de doelpunten. Dat was heel raar om te zien', zo zegt de voetbalanalist, waarna hij zegt dat hij een ander Feyenoord had verwacht. 'Het was wel het moment voor Feyenoord om Ajax nu nog een keer te pakken', zo stelt Kieft. Veel mensen hadden verwacht dat de Rotterdammers de klus zouden klaren tegen de aartsrivaal, maar het tegenovergesteld gebeurde. Ajax verraste vriend en vijand en wist met 1-2 te winnen in De Kuip en plaatste zich voor de bekerfinale.

'Je kunt zien dat Álvarez geen verdediger is'

De analist vindt Edson Álvarez een hele nuttige speler op het middenveld, maar de Mexicaan werd tegen Feyenoord als centrale verdediger gebruikt door Ajax-trainer John Heitinga. 'Je kunt zien dat Álvarez geen verdediger is. Hij is de hele tijd maar aan het meedraaien met de aanvaller en dan is hij de richting kwijt', doelt Kieft op de één-op-één situatie met Feyenoord-spits Santiago Giménez vroeg in de wedstrijd. Daarnaast stelt de voetbalanalist dat Ajax een probleem heeft achterin. 'Wijndal is het niet en ook Rensch is niet goed genoeg', zo zegt Kieft, waarna hij zegt de keuze van Heitinga voor Youri Baas te begrijpen. 'Heitinga kent die jongen al heel lang en Wijndal bakt er niks van. Dan stelt hij een jongen op waar hij meer vertrouwen in heeft.'

Denk jij dat Steven Bergwijn het net gaat vinden tegen Fortuna Sittard?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax14AMS +25205

"Ajax verraste vriend en vijand door in de Kuip te winnen."

Feyenoord heeft daar de laatste 10 jaar maar 3x van ons gewonnen.

Het is wel te zien dat Kieft (helaas) weer gebruikt..

07-04-2023 22:03

4Ever14 +6612

"Feyenoord heeft daar de laatste 10 jaar maar 3x van ons gewonnen.

Het is wel te zien dat Kieft (helaas) weer gebruikt.."

Want? Is niet zo dat Ajax een topseizoen draait, ze spelen gewoon ontzettend slecht. En het verleden zegt niks over het heden, anders stond Ajax fluitend eerste.

08-04-2023 13:02

Ajax14AMS +25205

De Klassieker is een wedstrijd op zich.

08-04-2023 13:04

JaapStam +137021

Kökcu heeft echt een tokkie hoofd!!! Past goed bij die Feijenooit club!!! 🤮🤮🤮!!! #TeamTadic!!! ❌️❌️❌️

07-04-2023 19:45

Tufono +4195

Oh ja, Ajax is nul ook de rijkste club van Nederland!

07-04-2023 18:50

Tufono +4195

Het is afgunst van de kakkerlakken en de media! Ajax is de grootste club van Nederland en heeft het Nederlands voetbal op het wereldtoneel gezet en de beste spelers voortgebracht!

Ajax heeft in Nederland de meeste supporters en zelfs wereldwijd!

Afgunst is het!

07-04-2023 18:48

Ajacied1981 +17412

Wacht!
Is het echt?
Lees is dit goed?!
Zegt Wim nu iets in het voordeel van Ajax??
Is hij weer aan de snuif???

07-04-2023 17:42

jerryisthename +31771

Goed gezien, Wim! 👍🏼
Kutcü begon gewoon alle ellende. Flikkertje.

07-04-2023 16:48

Kuningast +5079

Lekker naar turkiye verkassen. Aangezien hij het daar zo geweldig vindt. Hij is er ook aardig populair zo te zien op social media.

Niemand hier zal je missen engnek

07-04-2023 16:38

Koekie87 +20987

Die jongens zijn allemaal opgegroeid in Nederland maar pissen in de beker waar ze uit gedronken hebben.

07-04-2023 17:47

Cruijffthebest +13410

Turken en Marokkanen blijven Turk en Marokkaan, worden never nooit Nederlander, behalve als het hun uitkomt!!!

07-04-2023 18:45

Oxxer +163926 moderator

https://www.om.nl/organisatie/arrondissementsparket-rotterdam/nieuws/2023/04/07/om-dagvaardt-32-jarige-man-uit-zuid-holland-voor-mishandeling-davy-klaassen

07-04-2023 16:05

Koekie87 +20987

Hopelijk krijgt deze gast een hele zware straf opgelegd.

07-04-2023 17:45

DEELM +11891

Goed dat deze gast wordt aangepakt, maar is het niet vreemd dat je niks hoort over die andere gasten die aanstekers gooien? Die hadden dezelfde intentie en moeten wat mij betreft ook aangepakt worden. Nu wordt deze gast een beetje de zondebok.

07-04-2023 19:41

Ajacied1981 +17412

Die Cock tsjoe is een rat 1e klas.
Die gaat later de criminaliteit in, let maar op.
Wolf in schaapskleren dit

07-04-2023 15:45

Thor +4042

Grijze wolf in schaapskleren

07-04-2023 18:30

MVG +16469

Leuk ventje die Kokcu. Echt zo eentje die zijn vriendin mept en in de toekomst zijn kinderen.

07-04-2023 15:22

Koekie87 +20987

Die jongen lijd aan een vorm van grootheidswaanzin. Loopt erbij alsof hij al een gearriveerde vedette is.

07-04-2023 15:24

MVG +16469

Treurig ventje. Zou niet misstaan op de tribune daar met een aansteker in de aanslag.

07-04-2023 15:33

Koekie87 +20987

Haha Kokcu is echt zo een net niet speler en lijkt me echt geen jongen die de absolute top gaat halen. Zal wel bij clubs als AS Roma terecht komen en in de toekomst bij Fenerbahçe en daar houd het ook wel mee op. Daarnaast is hij ook niet echt al te slim dat hij meegaat in de gebaren en manieren die Tadic heeft. Die jongen laat zich met dit soort gedrag enorm kennen en Tadic speelt daar gretig op in.

07-04-2023 15:03

Oxxer +163926 moderator

Kom op man hij heeft niet het niveau van AS Roma.

07-04-2023 15:05

Koekie87 +20987

Ik zelf vind As Roma geen geweldige club maar ik schat eerlijk gezegd zelfs in dat hij daar te slecht voor is en als zo een club hem al haalt dat het zo een jongen word die constant verhuurd word aan clubs zoals Chievo Verona, Paok Saloniki en noem het allemaal maar op.

07-04-2023 15:08

Oxxer +163926 moderator

Dat is jouw persoonlijke mening, achter de 3 grote clubs uit het Noorden is AS Roma een grote club in de Serie A. Wbt het niveau van Koektsjoe, vind hem zwaar overhypte, Chievo Verona en Paok Saloniki volg ik niet dus kan daar niks over zeggen.

07-04-2023 15:13

Koekie87 +20987

Ik vind hem ook overhyped en daarom zal het me niks verbazen dat er echt wel een club voor hem gaat komen waar hij eigenlijk helemaal niet goed genoeg voor is. Arsenal heeft volgens mij ook weleens intresse in die jongen getoond maar kan me absoluut niet voorstellen dat hij daar goed genoeg voor is en Roma heeft ook weleens intresse in hem gehad en daarom dat ik ook Roma hier had neergezet.

07-04-2023 15:22

Oxxer +163926 moderator

Was het serieuze media die schreef over interesse van Arsenal en Roma?

Koektsjoe heeft niks te zoeken in de top van de PL en subtop Serie A.

07-04-2023 15:33

Koekie87 +20987

https://www.express.co.uk/sport/football/1755711/arsenal-news-edu-luka-modric-orkun-kokcu

07-04-2023 17:43

Koekie87 +20987

Ze noemen hem in de Engelse media zelfs de nieuwe Luka Modric🤡🤡🤡. Ik vraag me af op basis waarvan maar Kokcu is absoluut niet de nieuwe Modric, verre van zelfs.

07-04-2023 17:45

Oxxer +163926 moderator

Bij dit soort onbekende bronnen zou ik de vraag stellen.

Is ……….. a reliable / reputable news source?

08-04-2023 00:22

Rockanje23 +37045

Kukzoe is echt een vreselijk naar en opgefokt ventje. Beetje last van teveel bewijsdrang waarschijnlijk. Redelijke eredivisie voetballer, maar veel meer zit er ook niet in.

07-04-2023 14:51

PH2BOT +40287

Hier heeft Kieft beslist.een punt. Kökcü is geen topvoetballer en duidelijk ook geen volwassen voetbalprof maar een omhoog gevallen kleredivisiespelertje die door het doorgesnoven en zwaar bezopen 010 voetvolk op een voetstuk is gezet en nu denkt dat hij werkelijk ' the man' is en met alles weg kan komen. Dan heeft hij aan onze na Nico nog enige '100% warrior' Tadic dus een slechte. Verder vind ik het eigenlijk bizar dat we nu in NL de wedstrijden gaan onderbreken voor een eet en drinkpauze ivm een paar spelers die aan de ramadan zeggen mee te doen. Ze mogen van hun religie gewoon ruim voor de wedstrijd voldoende eten en drinken ivm hun bovengemiddeld inspanning en fysieke behoeften. Dan mogen ze later de vastendagen inhalen waarop ze niet gedurende de periode van daglicht volledig hebben kunnen vasten. Het is trouwens sowieso niet slim om kort voor en tijdens intense sportinspanningen te gaan eten en drinken. Dat moet je juist een paar uur vóór de betreffende sportinspanning doen. Hooguit onder extreme omstandigheden kun je als sporter tijdens de inspanning extra glucose + vocht tot je nemen maar zeker tijdens deze bekerwedstrijd was daar totaal geen reden voor. Deze hele 'ramadan please actie' is dus weinig anders dan een popi jopi knieval van de KNVB die hier puur wordt aangestuurd door verkeerde kennis omtrent religieuze gebruiken. Maar ja...wie niets weet moet alles wel geloven.

07-04-2023 14:40

gi0vanni +7224

Als je snel wat meer energie wil kan je voeding of drinken met veel suiker erin gebruiken om een korte boost te krijgen. Wel effectief maar ook ongezond.

08-04-2023 12:12

Thor +4042

Het Instagram account van Tadic wordt gewoon non-stop geterroriseerd door Turken.

Half Anatolië heeft inmiddels al schuimbekkend gereageerd.

07-04-2023 14:14

NeeI +107740

Ja, dat "come to Besiktas" is ook wel erg vervelend.

07-04-2023 14:19

Thor +4042

Toevallig die reactie niet zien staan tussen alle doodsverwensingen, christen-haat en gekrijs dat hij een fascist is.

07-04-2023 14:46

Balgevoel +30857

Ik wou net zeggen... Er zitten toch nog altijd gewoon een heleboel schaamteloze primitiefjes tussen, echt niet best wat je er zoal tussen ziet staan, maar verbazingwekkend? Mwah.

07-04-2023 16:55

Koekie87 +20987

Allemaal kudde gedrag en Tadic lijkt me wel de laatste speler die kiest voor een club als Besiktas waar geen eer te behalen valt.

07-04-2023 14:52

Web +178830

Ik ben het zowat helemaal eens met Kieft
Ik vind het ook opvallend dat Ajax amper ging juichen, dat zegt genoeg over de gespannen en angstige sfeer voor de spelers
En Alvarez is ook geen verdediger
Feyenoord speelde ook heel matig gezien de vorige wedstrijd
Als Kudus wel gescoord had tegen Feyenoord dan had ik het nog moeten zien
Al was het in die wedstrijd ook niet verdiend geweest voor Ajax

07-04-2023 14:13

gi0vanni +7224

Als je meer goals maakt als de tegenstander met slecht/er voetbal is het nog steeds verdiend gewonnen. Het doel van goed voetbal moet zijn om goals te maken. Als je goed voetbalt maar niet genoeg goals maakt verdiend je het niet om te winnen omdat je zelf verantwoordelijk bent de meeste goals te maken. (Bij de tegenstander.) Als je dat niet doet verlies je door eigen schuld. Tenzij de wedstrijd beïnvloed wordt zoals in het geval bij GAE (VAR/buitenspel), Groningen (Scheidsrechter/geen vrije trap geven), Chelsea (Scheidsrechter/ onterechte vrije trap, 2x rood en 2e overtreding bestraffen), Real Madrid (Scheidsrechter/geen penalties), Juventus (Doping), AZ (Geen vrije trap) en Dynamo Kiev. (Omkoping)

08-04-2023 12:25

NeeI +107740

PS. De Feyenoordertjes op AS zijn nog altijd spoorloos. Normaliter zijn de bekende namen veelal in Feyenoord-gerelateerde topics te vinden, maar nog steeds niets.

07-04-2023 14:06

FTS95 +16055

Ik hou eigenlijk wel van opstootjes, maakt zo'n klassieker toch ook tot waarom het een klassieker is. Rivaliteit is toch mooi man. Het mag van mij best een beetje op het scherpst van de snede. Jammer dat het het publiek dat niet in perspectief ziet en bevangen wordt door massa krankzinnigheid en rare dingen gaat doen.

07-04-2023 13:46

NeeI +107740

Ja hoor, absoluut. Echter gaat de onbeteugelde haat en afgunst in Zuid alle perken te buiten. Het is sektarisch.

07-04-2023 14:03

Balgevoel +30857

Terecht dat je dit sektarisch noemt hoor, snap alleen niet waarom je de commentaren op de socials van Tadic lijkt te bagatelliseren... Ik word van allebei niet per se blij.

07-04-2023 16:58

Web +178830

Ik vind zelfs dat dit moet, makke schapen en het laten gebeuren hoort niet
Publiek moet zich gedragen, fanatisme niets mis mee, maar daar moet hij bij blijven

07-04-2023 14:15

Enoh25 +1812

Zoals wel vaker. Het is gewoon een heel naar mannetje. One love hè Orkun.

07-04-2023 13:41

Oxxer +163926 moderator

Zijn er users die Sportbookies onder Opinie op AS lezen?

07-04-2023 13:24

Danielson +50330

Binnenkort zal er op de Cokesingel (waarschijnlijk bij de huldiging van Feyenoord voor het kampioenschap) een standbeeld worden onthuld voor de aanstekergooier: 'voor eeuwig een Rotterdamse held'.

07-04-2023 13:20

ajaxcied4life +26047

Klinkt nu als een goede grap, maar ik zie ze er voor aan. Ooit hoorde ik van een feyenoordsupporter dat de moordenaar van Picornie in half Rotterdam gratis drank krijgt in de cafés. Dus ik sta er niet van te kijken.

07-04-2023 13:38

Henkjanklaas +20625

Mij enorm gestoord aan die tokkies derksen en gijp. Met het verstand van een garnaal. Vooral die gijp heeft met hangen en wurgen zijn lagere school afgemaakt, vrees ik.
Dat meteen weer bagatelliseren van het incident met Klaassen, misselijk makend. Dat vandaag inside is toch al één groot feye bolwerk. Idem espn.
Allemaal hopen ze dat ajax in de huidige ellende blijft hangen. En joost mag weten waarom. Onze club heeft de laatste jaren en in het verleden jaren 70 en 90 onder meer zo veel mooi voetbal en eclatante successen gebracht daar moet je als rechtgeaarde voetballiefhebber toch van genieten zelfs als Ajax je club niet is. Waarom die haat in de ogen van mening Feye aanhanger ? Dat gelul dat het er maar een paar zijn die niet deugen ben ik ook spuugzat. Het zijn hele vakken die andere vakken weer aanmoedigen foute dingen te doen. Voor de wedstrijd wordt er buiten het stadion een complete hetze op touw gezet en gewoon toegestaan door de club. Ja dat gedoe met hamas….
Vreselijk maar de club doet er geen reet aan. Ook de politie niet.
Ik ervaar de afkeer van ons Ajacieden jegens Feye toch veel minder dan andersom. Te veel doorgesnoven tokkies waar niet mee te praten valt. En als je wr in een vak wat van zegt dan kun je een rake klap verwachten heb ik van diverse supporters daar vernomen.

07-04-2023 13:04

Redrum +96109

Dan krijg je standaard te horen dat die Ajacieden zo verschrikkelijk arrogant zijn. Dat is zogenaamd een vrijbrief om een club te haten. Als je dan vervolgens ziet hoe enorm 'bescheiden' ze bij Feyenoord zelf zijn als ze dreigen hun 2e titel te pakken deze eeuw wordt het allemaal nog veel triester. Ajacieden zijn niet arroganter, wij hebben gewoon veel vaker een reden om te roepen dat we de beste zijn.

07-04-2023 13:09

ajaxcied4life +26047

Precies dit Redrum!

07-04-2023 13:39

atouba19 +3501

Reden dat feyenoord nooit n topclub wordt. Zijn zo bezig met ons. Ziek gewoon. Als je de blijdschap en praatjes ziet na afloop in de arena. Kockü die zelfs de woorden geen woorden maar daden durft te benoemen. Gemiddeld 1x in de 15 jaar kampioen. Vaak ook nog vd armoede. Ze zijn zo ontzettend met ons bezig dat het pijnlijk wordt.

07-04-2023 12:35

Ajax The Best +16518

5 kampioenschappen in de afgelopen 50 jaar 😂

07-04-2023 12:53

atouba19 +3501

Het is zo weinig voor gekomen iniedergeval. Ik kan me gelukkig met mn 30 jaar weinig kampioenschappen herinneren

07-04-2023 13:58

barry1988 +24017

Dat TBS varken is ook de ideale aanvoerder voor de kakkies. Hij vertegenwoordigt al hun (gebrek aan) normen en waarden!

07-04-2023 12:17

Tinus +10317

Iemand een TBS varken noemen en het in dezelfde zin over normen en waarden hebben. Kom op zeg.

07-04-2023 13:15

eenAjaxfan +20328

Hoewel het niet dezelfde zin is ben ik het helemaal met je eens.

07-04-2023 13:19

barry1988 +24017

Ik heb het over de normen en waarden van Feyenoord. En die club is nu niet een toonbeeld van beschaafdheid.
En Kokcu gedraagt zich als een wild beest wie door zijn gezicht op een varken lijkt. Ook zal hij niet opvallen tussen die harde kern van hun dus vandaar het TBS gedeelte.
Ik noem het beestje alleen bij de naam. En het boeit mij niet of dat politiek correct is of niet en of mij dat in dank wordt afgenomen of niet.

07-04-2023 15:16

PH2BOT +40287

Varkens zijn heel intelligente dieren , een niveau waarvan Kökcü heeft bewezen dit niet te halen en er alleen maar van mag dromen dat niveau ooit nog eens te kunnen bereiken. Eergisteren overigens 9.000 varkens levend verbrand in een hels inferno.....en mensen van het geestesniveau Kökcü klaagden over de stank en rook...rook ontstaan door dieren die na een kansloos leven levend verbranden!! Wie dergelijke dierenkwelvermeerderaars met hun volautomatische loodsen vol dierenleed nog ' boeren' noemt moet zich maar 'ns snel melden bij de dichtstbijzijnde GGZ die nog wèl open is.

07-04-2023 15:58

Tinus +10317

Joh, je bent vrij om het te zeggen zoals je wilt. Maar als je anderen de maat neemt over normen en waarden , kijk dan vooral ook naar die van jezelf.
Over een moslim roepen dat hij het gezicht heeft van een varken getuigt daar niet bepaald van.

07-04-2023 20:09

Oxxer +163926 moderator

Koektsjoe was de hele wedstrijd al zeer opgefokt, de katalysator om de TBS inrichting op te poken, Lindhout de Kuipfluiter is totaal ongschikt om zo beladen wedstrijd te fluiten.

07-04-2023 12:11

Medoz +4322

Dat opgefokte krijg je natuurlijk als je nuchter ineens veel snelle suikers tot je neemt...

07-04-2023 12:24

Duke3D +3631

😂😂😂

07-04-2023 12:25

Oxxer +163926 moderator

Geen idee, hij trapte na in de 1e helft in een duel met Klaassen aan de lange zijde zonder een bal in de buurt en kreeg geeneens geel. Tokkie publiek meteen reageren.

07-04-2023 12:29

Oxxer +163926 moderator

Kijk nou uit met lachen anders krijg jij het aan de stok met de Erdogan aanhanger op AS,😉

07-04-2023 12:32

Haarlemmer +20591

'I think you're mad brother, otherwise you wouldn't be looking at someone's post history. You can't stand criticism and someone with a different opinion ;)' die?

07-04-2023 12:36

Medoz +4322

Typisch gedrag dat voorkomt bij een hypo (te wéínig suikers in je bloed). Te weinig suikers, teveel bier... het komt altijd weer neer op balans.

07-04-2023 12:41

Oxxer +163926 moderator

Ik weet wat een hypo is, een familielid had het, is niet fraai.

07-04-2023 12:49

Oxxer +163926 moderator

😂😂😂 U mag door naar de volgende ronde.

07-04-2023 12:50

Medoz +4322

Precies, kan heftig zijn, hé!?

07-04-2023 12:53

Oxxer +163926 moderator

Zeker, vooral mensen op leeftijd met diabetes.

07-04-2023 12:55

Henkjanklaas +20625

Trauner had ook 2 x geel moeten ontvangen. Scheids was te laf trauner aan te pakken… tja in de hol van de leeuw is een scheids angstig.

07-04-2023 13:06

Oxxer +163926 moderator

Niveau van scheidsrechters in NL is dramatisch slecht.

07-04-2023 13:08

Juichtoon +32510

In Amsterdam had Fnoord ook 2x rood kunnen krijgen (Hartman en Indrissi). En dat kwam er ook niet.

07-04-2023 13:17

Oxxer +163926 moderator

Hou op als ik daar nog aan denk, 2e helft was dramatisch ,toch is Ajax bestolen. Er mag best eens kritisch gekeken worden naar de arbitrage & VAR dit seizoen.

07-04-2023 13:20

MarLuuk76 +3557

Heeft weinig nut. De helft op AS alleen al. Vindt dat Calimero gedoe. Simpel denken komt echt te vaak voor

07-04-2023 14:19

Oxxer +163926 moderator

Mensen kunnen zelf bepalen wat zij denken, vinden of schrijven, lekker belangrijk wat anderen vinden.

07-04-2023 14:43

ajaxcied4life +26047

Kökcu is een beetje de agressiemotor van Feyenoord. Hij weet dat wanneer hij flipt het stadion dat in veelvoud ook gaat doen en poogt zo de wedstrijd te laten kantelen. Theo Janssen deed dit ook regelmatig. Ik kan me herrinneren dat hij van Bommel aanpakte pontificaal voor de f-side om zo ook iets te ontketenen.

Even terugkomend op het aanstekermoment. Ik vind dat helemaal niet meevallen. Het gegeven dat dit gewoon veel gebeurt maakt nog niet dat het normaal is dat Davy Klaassen hard wordt geraakt en niet zomaar geraakt, maar zo ernstig dat hij moet worden gewisseld. Het feit dat een dief al jaren steelt betekent niet dat daarom zijn kleptomanie meevalt omdat hij eerder nooit in de kraag is gegrepen.

Is van alle tijden roept men dan. Jaaa het is goed. Stelen, moorden en verkrachten is ook van alle tijden. Dat betekent nog niet dat het normaal is.

De media zijn flink sfeertje aan het bouwen tegen Ajax vind ik. Radio Rijnmond die on purpose Michiel Kramer laat leeglopen en tijdens de laatste wedstrijd Klaassen die nota bene ernstig wordt geraakt een vervelend kereltje noemt. Je gaat denken dat FR12 verslag doet, maar dat zijn dus mensen die zichzelf uitermate serieus vinden en denken dat ze journalist zijn of radiohost. Ik vind het pure propaganda. Dat programma van van der Gijp en Derksen doet daar ook vrolijk aan mee. En dan heb je mensen als Krabbedam die als journalistspelende werknemer van de VI openlijk vertelt hoe hij en zijn collega's hopen dat Ajax kopje onder gaat. Dit draagt allemaal bij aan een sfeer waarin ik denk dat ook scheidsrechters zich gesterkt voelen om lekker tegen het grote boze arrogante Ajax te fluiten, dat de afgelopen jaren wel de geldpot mocht spekken en Europese punten voor Nederland bij elkaar mocht schrapen.

Wat een zielige bedoeling.

07-04-2023 11:59

Henkjanklaas +20625

Eens Rijnmond is geen journalistiek programma maar een propaganda kanaal voor feyenoord.

07-04-2023 13:07

ajaxcied4life +26047

Inderdaad. Ik heb anderhalfjaar in Amsterdam gewoond en bij AT5 heb ik ze nooit zo openlijk horen hitsen tegen Feyenoord of Rotterdam. Echt nooit. Maybe hier en daar een steekje onder water, maar nooit die blinde afkeer tegen Rotterdam of Feyenoord zoals die knakkers van Rijnmond dat presteren.

07-04-2023 13:09

Oxxer +163926 moderator

Ik zie jouw post verschijnen bij laatste reacties en weet meteen het gaat over Rijnmond.

Een programma waarin Kramer helemaal los kan gaan op Ajax kan zich beter RTL TBS12 noemen.

07-04-2023 13:16

ajaxcied4life +26047

@Oxxer veelzeggend ja

07-04-2023 13:17

Juichtoon +32510

Spot on ..en over de arbitrage. De kern is dat het onveilig voor de arbitrage is om Ajax te ' bevoordelen' en veilig is om Fnoord te bevoordelen. En veilig is om Ajax te benadelen en heel onveilig is om Fnoord te benadelen.
Daarom gebeurt er wat er gebeurt...

07-04-2023 13:11

ajaxcied4life +26047

Helemaal waar wat jij schrijft. Het is eigenlijk gewoon knielen voor intimidatie wat het Nederlandse scheidsrechtersgilde doet.

07-04-2023 13:26

MarLuuk76 +3557

Ik weet dat jij er al heel lang over schrijft. Maar zelfs op AS. Mag Ajax gestraft worden, omdat ze een jaar niet superieur voetballen.

Dommer wordt het niet. Juist wanneer Ajax niet goed is. Is Ajax gebaat bij normaal eerlijk fluiten. Dat is niet eens een gekke vraag. Was dat gebeurt stond Ajax nu een punt of 5 los. Maar ja mag niet van de AS boys

07-04-2023 14:22

jerryisthename +31771

Zo goed als helemaal eens, ajacied4life. 👍🏼

Toch denk ik dat de KNVB - net als in 2017 - Feyenoord wel héél graag kampioen ziet worden. Dat was al duidelijk in nov/dec, maar sinds Ajax - Fey en vorige week tegen GAE was het helemáál duidelijk.
Ik vind het bizar dat dit allemaal kan en het kan gewoon niet bewezen worden. En als je het hier zegt wordt je soms zelfs Calimero genoemd. 😅
Ik ben realist en constateer zaken die duidelijk niet kloppen. Zoals die corrupte FIFA in december Messi graag wereldkampioen wilde maken (zó duidelijk tegen Oranje 😂), wil die corrupte KNFB Feyenoord gewoon kampioen maken. Basta. Dat is ze héél goed gelukt iig.
Helaas werkte het niet helemaal in de beker. 👍🏼😉

Oja, Kutcü - die zogenaamde gangsta 😂 - is gewoon een vervelende en overschatte kneus.
En die nazi-kop Kramer, die moet gewoon zijn bek houden, want als er iemand structureel een vervelend kereltje is, dan is het Kramer wel. Wat een rotkop en vieze lach heeft die kneus...🤮
Die kan ik beter niet alleen tegenkomen op een rustige plek s'avonds. 😅

08-04-2023 10:38

ajaxcied4life +26047

Feyenoord heeft sowieso de gunfactor. Vooral in Nederland heeft men moeite met personen/ actoren die presteren en daar niet nederig over zijn.

Ik vind het altijd typisch dat Feyenoorders vaak pronken met dat ze altijd achter hun club blijven staan, maar niet willen onderkennen waarom dat is. Namelijk omdat hun club vaak en veel faalt en door de ondergrenzen heenzakt op veel vlakken. Tegelijkertijd noemen ze ajacieden veelal successupporters maar Ajax heeft gewoonweg meer succes.

Zolang men in Rotterdam falen en zielig zijn tot kunst verheft ben ik er niet bang voor dat ze op korte termijn voor een langere periode mee gaan dingen om de prijzen. Als ze winnen moet iedereen het weten en als ze verliezen of afgaan dan is het zo een geweldige club. Prima wat mij betreft. Sponsoren zullen ook wel uitkijken om geassocieerd te worden met dat tuig wat daar wekelijks op de tribune zit, dus dat wordt niet veel meer.

Voor wat betreft de scheidsrechters, daarin heb je helemaal gelijk. Je kan niks bewijzen, maar iedereen voelt het. Als anti-ajaxpersoon weet je het en als ajacied voel je het. Er is gewoon ontzettend veel haat en jaloezie richting Ajax. L

08-04-2023 11:00

jerryisthename +31771

Dat is in NL sowieso zo idd. 😉

Klopt. Op zich is het imo een mooie club met een mooi apart traditioneel tenue (net als wij) en imo samen met Ajax de echte traditionele topclubs, maar die supporters en die media die hen zo ophemelen...🤮

Wbt. sponsoren heb je wel gelijk, denk ik.
Lekker voor ze. 😉 Eigen schuld.

Ik ben er ook niet bang voor dat hun succes ineens structureel gaat worden, zoals PSV dat wel vaker gehad heeft jarenlang.

Klopt. Die scheidsrechters....het is verschrikkelijk. Je ergert je er kapot aan, vooral als je uiteindelijk daardoor verliest. Dan is het helemaal klote en onrechtvaardig. Zoals woensdag kun je er heerlijk om lachen, dat je met 10 man van 13 man hebt gewonnen, maar het blijft natuurlijk echt triest én frustrerend.
Klopt, mensen haten Ajax echt, om maar niet te spreken van de immense jaloezie! 👍🏼😉

08-04-2023 11:38

ajaxcied4life +26047

Ja is echt verschrikking die scheidsrechters.

08-04-2023 13:24

RJB1979 +25688

Zo, ook Sjoerd Mossou legt de schuld volledig bij Feyenoord.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/bloedende-davy-klaassen-is-ook-gevolg-van-jarenlang-falen-door-hele-feyenoord-familie~a53238a7/

07-04-2023 11:58

behangdelul +32644

check fr12 even wat ze van Moussou vinden....lusten de honden ook geen brood van. Valt net als de rest van de media onder: anti-feyenoord....Nou beste vrindjes en vriendinnetjes van fr12: F U. Geloof niet dat Feyenoord ooit zo de media heeft mee gehad als dit jaar. Heel ESPN is een Feyenoordzender geworden/ aan het worden.

07-04-2023 12:23

Juan62 +46179

De schuld ligt niet alleen bij F.noord
Net zomin als dat de schuld bij Ajax lag met het staafincident

De schuldige zijn de groep relatief weinig randdebielen die het voetbal aangrijpen om te gaan rellen en hun frustraties bot te vieren.
Ze zitten bij iedere club, en ipv hard aanpakken, gingen clubs ermee thee drinken en overleggen, zoals bij ons met de Fside gebeurde

Het wordt tijd dat we nu echt het Engelse model gaan handhaven,
maar dat kost geld en inspanning.
We smijten liever een paar miljoen voor een speler neer dan echt aan veiligheid te doen.
Iedereen ook met stadionverbod komt gewoon binnen met zijn zakken vol drugs vuurwerk etc

07-04-2023 12:50

Jariiii +22018

Prima kerel die Kieft. Geeft gewoon altijd zijn mening, wat de algemene teneur ook is.

07-04-2023 11:58

Redandwhitesuper +647

Kieft altijd heerlijk objectief 😀

07-04-2023 17:07

HallelujahAmsterdam +10641

Kökcu heeft heel wat waar te maken natuurlijk naar die kakkerlakken toe en de Turkse gemeenschap.

Tadic staat er namelijk gekleurd op bij die gemeenschap sinds dat 'aanvoerdersband debacle'. De reacties op Tadic zijn social media , daar lusten de honden geen brood van.
En Kokcu doet hierin gezellig mee.
Al die toneelstukjes van hem , om zoals hij zelf zegt 'vuurtje op te stoken'.

Waar 'Kokhals'/Kokcu een keer mee moet ophouden is zich steeds te verontschuldigen via de media , voor z'n gedrag en naar Tadic toe. Hij is ongeloofwaardig. Wees dan ook een kerel.
"Kökcu , ik vind jou ook gewoon een lul hoor"

07-04-2023 11:57

Flipper33 +6826

Vind het sowieso maar een raar mannetje die Kökcü vraag me sowieso af wat die wou doen tegen Tadic

07-04-2023 11:49

Sportvolgert +40428

Dat hadden wij ook gezien Wim. Die gekke Turk mag alles daar in de kuip.

07-04-2023 11:47

Keizer +30079

Maakt niet uit wie er begon, is nooit een reden om massaal dingen naar spelers te gaan gooien.

Vond die 38000 (veelal) turkse reacties onder die instagram post van Dusan ook wel weer heel typerend eerlijk gezegd.

07-04-2023 11:44

Aeter +6613

Ach die zijn altijd massaal op de teentjes getrapt als op geloof aan komt.

07-04-2023 11:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.