'Cillessen had een minder momentje, Pasveer een hele mindere maand met Ajax'

door Jesse ter Haar 28

Bron De Telegraaf

'Cillessen had een minder momentje, Pasveer een hele mindere maand met Ajax'

door Jesse ter Haar 28

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Henk Timmer heeft lichte twijfels bij de keuze van Louis van Gaal om Remko Pasveer op te roepen en Jasper Cillessen niet. De Ajacied is met rugnummer 1 afgereisd naar Qatar om het WK te spelen, maar de reden waarom hij boven Cillessen werd verkozen ziet de oud-doelman als discutabel.

'Ja, Cillessen had een minder momentje bij Sparta-uit. Maar Pasveer had een hele mindere maand met Ajax', zo stelt hij vast in een interview met De Telegraaf. 'Het rare is dat de gepasseerde Oranje-keepers er allemaal zo weinig over zeggen. Het lijkt wel alsof ze er niet over mogen praten. Ik had echt gezegd: "Het interesseert me geen reet, ik ben toch niet geselecteerd. Dít is de reden en dít is er tegen mij gezegd en ik ben het er niet mee eens".'

Pasveer, Justin Bijlow en Andries Noppert moeten uitvechten wie er tijdens het WK onder de lat komt te staan. Timmer kan daarbij de uitgedeelde rugnummers niet uit het oog verliezen. 'In principe heeft Pasveer nu een streepje voor. Hij heeft namelijk rugnummer 1 gekregen. En check het maar, Edwin van der Sar en Maarten Stekelenburg hadden dat rugnummer ook tijdens WK’s.' Of hij dan ook voor Pasveer zou gaan? 'Ik zou Bijlow kiezen. Die jongen is atletisch, heeft een goede trap en is op het juiste moment in vorm.'

'Het gaat echt tussen Pasveer en Bijlow'

Joop Hiele, voormalig doelman van Feyenoord, staart zich minder blind op de rugnummers die de keepers kregen. 'Die rugnummers zeggen niet altijd alles, want ik zie ook geregeld basisspelers met nummer 99 of 25 in het veld staan. Het is niet meer zoals vroeger, dat 1 tot en met 11 in het veld staat. Het enige waar ik niet vanuit ga, is dat Noppert eerste keeper wordt. Het gaat echt tussen Pasveer en Bijlow.'

'Mij werd een tijd geleden gevraagd of ik het terecht vond dat Bijlow destijds werd gepasseerd voor Oranje. Ik vond op dat moment dat hij wat minder was. Niet dat hij slecht was, maar wat minder. Ik heb altijd gezegd dat hij de meeste potentie heeft binnen Nederland. Daar blijf ik bij. Ik denk dat hij, als hij zijn hoge niveau blijft halen, ook gewoon de nummer 1 is', besluit hij.

Sportbookies behaalde afgelopen weekend een percentage van 91% aan correcte wedtips. Bekijk de beste wedtips voor het WK nu!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

debarbaar +8250

Ik heb grote twijfels bij de opportunist en zaakwaarnemer Timmer. Bijlow wordt door heel Rotterdam en door het journaille gepusht en de reden dat Cillessen is afgevallen is van een heel andere orde. Wel zeiken over een keeper van Heerenveen die "alleen" bij Heerenveen keept, maar over Cillessen moet iedereen zwijgen. Bijlow gaat nooit de top bereiken en van gaal gaat hem ook niet als eerste keeper opstellen. Onze eigen Gorter had meegekund als Schreuder wat grotere ballen had gehad en die jongen een paar weken had laten staan.

18-11-2022 19:29

Babangida83 +23906

Daar leidt ik alleen maar uit af dat Bijlow nummer 1 keeper is. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? Er is door meerdere bronnen uit de school geklapt dat Cilessen niet zo'n goede collega was als tweede keeper. Op zich hou ik wel van dat soort personen. Huntelaar had dat ook in mindere mate. Vond ook dat hij moest spelen. Eigengereide spelers die altijd willen winnen, net zoals Frenkie bijvoorbeeld. Alleen, die moet je dus niet meenemen als tweede man, alleen als ze eerste man zijn. En dat had Van Gaal hem ook moeten zeggen, eigenlijk. Dan hadden we nu niet zo'n show gehad, denk ik. Want het verschil tussen Bijlow en Cilessen is arbitrair. Daar kun je wat van vinden, maar voor beide keepers valt wat in te brengen, denk ik.

18-11-2022 13:08

kampioenenjood +5057

Ik heb het gevoel dat de keuze om Cillessen thuis te laten meer gebaseerd was op zijn persoonlijkheid dan zijn kwaliteiten als keeper. Er zijn toch meerdere verhalen over Cillessen in het nieuws gekomen dat het geen makkelijke jongen is en een stoorzender zou kunnen zijn.

18-11-2022 12:44

Redlum +1701

Van Gaal heeft Ajax een dienst bewezen door Flekken niet en Pasveer wel mee te nemen. Hopelijk starten we de 2e seizoenshelft met Flekken op doel en Pasveer op t bankje:)

18-11-2022 05:49

FrancescosRavioli +15227

Dan moet de RVC hem wel willen halen en Flekken in een wispelturig Ajax willen spelen.

Ajax is groot, maar hoe het nu gaat zou ik een stabiele Bundesliga club er zelf ook niet voor inruilen als ik Flekken was. Tenzij Ajax m'n jongensdroom was om voor te spelen, maar ik weet niet wat Flekken daarvan vind.

20-11-2022 14:51

MartinezTimber +420

En terecht, Pasveer is uit vorm

18-11-2022 03:15

JaapTreinkaap +500

Cillessen Is gewoon een vervelend mannetje die de sfeer gaat verzieken als hij niet speelt. Dat is de reden dat hij niet mee is

Had wel altijd Flekken meegenomen ipv Pasveer

17-11-2022 19:58

Wamberto +2968

Cillessen uit vorm is inderdaad een non-argument om maar geen lelijke dingen over hem te hoeven zeggen. Op zich nog best aardig van Van Gaal. Hij had ook kunnen zeggen: het is een vervelend mannetje.

17-11-2022 18:34

Intec2.0 +12425

Mark Flekken had tweede wedstrijd een ketser en de rest van het seizoen blinkt hij uit maar wordt compleet genegeerd. Echt schandalig. Ajax kan een goede keeper gebruiken Flekken is een interessante optie maar er lopen in Turkije ook goede keepers rond

17-11-2022 16:19

stopperspil +11176

Een goede keeperstrainer bij Ajax1 aanstellen want alledrie de Ajaxkeepers zijn zwak met uitlopen, voorzetten en positionering. En Cillessen ligt niet goed in de groep bij het nationale team.

17-11-2022 10:56

Asociaal +2790

"Het rare is dat de gepasseerde Oranje-keepers er allemaal zo weinig over zeggen. Het lijkt wel alsof ze er niet over mogen praten. Ik had echt gezegd: "Het interesseert me geen reet, ik ben toch niet geselecteerd."

Nou, de opvolger zou dit ook wel in de gaten houden, dus als de afvallers nog altijd kans willen maken voor de volgende toernooi(en), doen ze er wel verstandig aan om op hun woorden te letten.

17-11-2022 10:54

HallelujahAmsterdam +10641

Cilissen een minder momentje , Pasveer een hele maand.

Cillissen speelt sinds kort weer hele wedstrijden , Pasveer al een aantal seizoenen.
En zelfs vanuit het principe : spelers die in vorm zijn selecteren , denk ik dat we het eerder eens zijn dat de verdediging van AJAX niet op orde is , dan dat dat puur aan de vorm van Pasveer ligt.

Als je kijkt inderdaad naar het aantal doelpunten dat Pasveer tegen krijgt , in vergelijking tot vorig seizoen , was vorig seizoen vrij uitzonderlijk. Maar ook Pasveer heeft z'n waarde bewezen. De rest verdediging behoeft onderhoud.
Timmer heeft een eierdop op z'n hoofd ten aanzien van Cillisen of Pasveer. De discussie tussen de geselecteerde keepers vind ik van een andere orde. Daar zie ik Pasveer niet als 1e keeper persoonlijk

17-11-2022 10:33

RuffRhythim +24837

Snap ook helemaal niks van de selectie van Pasveer.
Leuk voor hem hoor op zn 39e, maar gewoonweg niet in vorm.

17-11-2022 10:14

hetje +2171

Denk dat het is omdat algemeen bekend is dat als Jasper op de bank moet plaats nemen hij echt een splijtzwam is in de selectie.

17-11-2022 09:48

Ajaxfan31183 +16391

Een mindere maand, heel het seizoen al stukken minder . Maar of dat aan hem lig of aan de mensen voor hem dat laat ik in het midden

17-11-2022 09:36

insectenverdelg +23434

niet mee eens. tot en met de vorige interlanperiode was Pasveer wel goed. zekertegen Liverpool. Nadat hij terug kwam van Oranje heeft hij echt kopen aankloten.

17-11-2022 09:42

Aurelius1 +19722

Pasveer keepte juist supergoed tot aan de vorige interland. Sinds zijn selectie voor Oranje is hij als een plumpuddibg ingezakt.

Maar het is bekend dat Van Gaal net als Trump gevoelig is voor vlijerij en dat ie niet tegen kritiek kan. Van Dijk zit continu te slijmen bij Van Gaal bijvoorbeeld, Cillesen is een hork met weinig social skills.

17-11-2022 19:52

afca1985 +21333

Gewoon een heel veel minder jaar zelfs, helaas.

17-11-2022 09:30

Danish_dynamite +1581

Flekken had gewoon opgeroepen moeten worden, is toch een goede gozer en een hele goede keeper?! Ajax zou daar wmb wel een poging voor mogen wagen in de zomer.

17-11-2022 08:40

profoff +8380

Of winter

17-11-2022 09:03

Ajax27 +19152

Zucht.... mensen die nog steeds praten over de vorm van Pasveer of Cillessen.

Bijlow is gewoon 1e keeper, en dan zoek je een 2e keeper erbij die zich schikt in die rol, een teamspeler is, en die in die 4-5 weken een toegevoegde waarde voor je selectie is. Cillessen blijkt een naar mannetje te zijn die niet echt lekker ligt in de groep... Louis heeft dat al eens meegemaakt en wil dat niet nog eens. En dus gaat ie niet mee.

17-11-2022 08:16

ditisdebeslissing +4174

Het is duidelijk dat cilessen niet geselecteerd is om zijn gedrag. Ik zelf zou noppert opstellen. En als ik ajax was zou ik noppert proberen als keeper te halen.

17-11-2022 08:09

Ajaxadam1 +31667

Met alle respect. Maar in alle eerlijkheid Bijlow vs Pasveer is toch totaal geen discussie?

17-11-2022 08:08

tdecler +3311

Nee, Pasveer 110%.

17-11-2022 08:16

barry1988 +24017

Natuurlijk is Pasveer niet in beste vorm. Maar hij heeft wel CL gekeept en is de moeilijkheidsgraad om te keepen bij Ajax hoger. Daar heb je op de hele wedstrijd een paar ballen die je moet pakken. Tegen NEC waar die veel meer ballen op zich af krijgt en er minder aan de hand is wanneer die er eentje doorlaat.

17-11-2022 07:55

Ajaxadam1 +31667

Hij heeft CL gekeept en bakte er niks van? Wat is dan de toegevoegde waarde van CL keepen. Als je de keeper van de o16 neerzet en hij eroplos blundert moet je hem ook in Oranje zetten. Want hij heeft CL gekeept.

17-11-2022 08:07

profoff +8380

Wat een onzin verhaal dat het moeilijker keepen is als je minder ballen op je afgeschoten krijgt.

17-11-2022 09:04

Opperhoofd +12581

Jeroen pizza verhoeven

17-11-2022 13:59

4EVERAJAX +8393

Pasveer heeft r alles aan gedaan om niet opgeroepen te worden. Helaas is mislukt.

17-11-2022 07:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.