Ziyech geeft toe: 'Klaar voor volgende stap'

door Bart Veenstra 57

Ziyech geeft toe: 'Klaar voor volgende stap'

door Bart Veenstra 57

Laatst geüpdatet

Ajax-middenvelder Hakim Ziyech denkt dat het tijd is om aankomende zomer een transfer te maken naar een Europese topcompetitie. De creatieveling van Ajax is van mening dat hij zich in de Eredivisie niet meer verder kan ontwikkelen.

Wanneer verslaggever Cristian Willaert van FOX Sports vraagt of het voor Ziyech tijd is om de stap naar het buitenland te maken om zich zo verder te kunnen ontwikkelen, geeft de Marokkaans international de journalist gelijk. 'Dat is geen gekke uitspraak. Ja, ik vind dat ik er wel aan toe ben. Dat heb ik wel al vaker gezegd. Dat is niets nieuws. Om mezelf uit te dagen en mezelf verder te ontwikkelen, is het wel tijd om verder te kijken en een nieuwe uitdaging te zoeken. Dat zien we vanzelf wel.'

De vraag is dan ook. Wil Ziyech naar de Spaanse competitie? Of wil hij mogelijk naar Engeland? 'Ik zie vanzelf wel wat er gebeurt. Mijn gevoel zegt nog niks. Ik heb nog een WK voor de boeg. En daarna gaan we pas kijken. Het enige waar ik me nu op richt is Ajax en daarna het WK. Voor de rest kijk ik daarna wel.'

'PSV beter team dan wij'
Ook spreekt Ziyech nog even over kort over de titelstrijd. Koploper PSV kan namelijk zondag kampioen worden. 'Zij weten de wedstrijden wel te winnen die wij niet winnen. Ik zei voorheen altijd dat het geluk was, maar het gebeurt nu zo vaak. Dan is het geen geluk meer', beseft Ziyech, waarna hij aangeeft dat PSV mentaal zeer sterk is. 'Dan zijn zij toch een iets beter team dan wij, denk ik. Ik denk wel dat dat de doorslag geeft. De wedstrijden waar wij het laten liggen, winnen zij.'

Lees meer over:
Plaats reactie

grannig mokum1 +1

Ik denk dat ook beter voor ajax om Zyiech re verkopen,

15-04-2018 23:01

Yeshyeshyall +10938

Dit is toch wel het soort speler dat bij Ajax hoort te spelen. Dat het niet altijd lukt hoort ook een beetje bij hoe hij speelt, mag zeker nog beter maar is in Nederland denk ik inderdaad wel zo goed als klaar. Wel jammer al verwacht ik zelf nog veel meer van De Jong volgend seizoen. Sinkgraven lijkt me gepasseerd station inmiddels? Jammer want daar zat toch ook wel hoop voetbal en intelligentie in vond ik. Kan me niet voorstellen dat hij nog als basisspeler terugkomt maar zou het wel leuk vinden

15-04-2018 12:28

Babayaka +7

Klaar voor de volgende stap? Zon onzin die tekst,
Wanneer Ajax in de buitenlandse competities mee zou doen waar denken de meeste dat Ajax zou eindigen?
Ajax zal echt niet tegen degradatie vechten. Waar komen dit soort spelers terecht ? Middenmoot hoogstens zyech komt echt niet bij de barcalonas of man u of bayerns terecht.
Of wel elke stap bij Ajax vandaan wordt een stap terug, spelen voor de kat zijn kut en dienen als veldvulling. Zeg gewoon. Dat je bij Ajax geen plezier hebt en dat Ajax kut supporters heeft. Plus dat je 2x zoveel kan verdienen. Het niveau is ook niet te laag want Ajax wordt bij lange na niet overtuigend kampioen en wint geen enkele prijs. Dus dit soort spelers zijn nog helemaal niet te goed voor de Nederlandse competitie.
En wat is te goed, Messie en Ronaldo scoren al 10jaar meer dan 60x per seizoen, zijn die niet eens uitgeleerd in Spanje ?kijken of ze het in Italië ook zo goed doen? Maar dat hoor je nou nooit. Waarheid is dat. Dhr zyeech meer foute dan goede passes geeft, en ook meer schoten belanden buiten de stadions dan in de buurt van de goal in de stadions.

14-04-2018 13:00

DarkChild +3451

Dat hele woord 'waarheid' is ook niet meer wat het geweest is. Vroeger stond dat nog ergens voor.

14-04-2018 15:42

koppendicht +4

Volgens mij is hij duidelijk in dit interview. Jij wil hem woorden in de mond leggen die hij niet heeft uitgesproken. Jij gaat ook niet bepalen welke club er voor hem langskomt, dat bepaalt de markt. Hij gaat dit jaar gekroond worden tot beste speler van de eredivisie. Dan ben je dus klaar hier.

14-04-2018 18:14

AFCAsphere +9

Ik vind het wel komisch hoe Ziyech praat over dat PSV meer een team is dan Ajax, terwijl hij zelf vrije trappen bleef opeisen, van onmogelijke posities bleef schieten en ontiegelijk veel balverlies leed. Daarnaast creëert hij ook nog meer onrust door in te gaan op het gefluit van de supporters. Dat fluiten had natuurlijk niet moeten gebeuren, maar je moet er ook gewoon niet op ingaan. Daley Blind liet zien hoe je daarmee omgaat.

Hopelijk speelt hij een goed WK, dan kunnen we elkaar de handen schudden voor een transfer en kunnen wij zoeken naar een speler die mentaal volwassen is en het team op de eerste plek zet i.p.v. het individu.

14-04-2018 10:12

PJK54 +1

Hakim laat eens 1 jaar zien dat je de echte "grote man" van Ajax bent. Oké dat je kan voetballen weten we wel maar nu wat constanter en met minder fouten anders ben ik toch bang dat je aansluit in het lijstje Affelay, Labyat, Aisiatti enz. enz. die ook voor het "grote geld" gingen en waar spelen die nu..... juist ergens bij een middenmoter, oké de zakken gevuld maar een illusie armer.

14-04-2018 10:07

ETM +3

Een toffe gast (zo lijkt mij) met geweldige pass in t hoofd en in de benen. Ik heb ervan genoten, maar wel t gevoel dat r wat meer in had gezeten. Zijn niveau van 2de helft vorig seizoen nauwelijks nog gezien. Vorig seizoen was denk ik erg belangrijk voor Ziyech, toen werd er echt iets nieuws van hem gevraagd en uiteindelijk kon hij daar goed mee om gaan. Emotionele jongen, onberekenbare speler. Soms een zegen, soms een doorn. Moeilijk in te schatten hoever hij het kan schoppen. Lijkt me heel erg een speler die een trainer nodig heeft die een duidelijk plan met hem heeft. Ik begrijp zowel de mensen die hem niet echt bij Ajax vinden passen als ook de mensen die lyrisch zijn over zn kwaliteiten. Als Ajax dit seizoen enigzins op het Ajax van vorig seizoen had geleken dan denk ik dat Ziyech zich beter ontwikkeld had, maar goed. Die pass van hem ga ik zeker missen.
Heeft er nooit doekjes om gewonden dat hij niet van plan was al te lang te blijven. Een vertrek is gezien zijn leeftijd, en de huidige staat van Ajax zeker logisch. Hoop dat Ajax t goed gaat kunnen opvangen, dat hij Zondag nog effe wat moois laat zien, en dat hij een goede vervolgstap kan zetten in zn carriere. Beeld wat me van hem altijd bij zal blijven is zijn emotionele doelpunt-viering met Traore na de assist in thuiswedstrijd.

14-04-2018 10:02

Lagasj +2905

Eerst Henrichs weg.

14-04-2018 02:18

kaashaas +4

Ja klopt .. verpatsen en overgaan tot de orde van de dag

14-04-2018 01:16

EVH +8

35 miljoen.

13-04-2018 23:34

Ivomw +0

Dat zou een geweldig bedrag zijn. Ik denk dat hij alleen weg gaat als hij een goed WK speelt. Welke clubs zouden hem willen? Ik denk dat Roma te hoog gegrepen is.

14-04-2018 09:56

Pieter433 +0

Als Sinkgraven na de zomer eindelijk eens een seizoen fit is, dan zie ik een middenveld met Van de Beek, Frenkie de Jong en Sinkgraven wel zitten (tenzij hij zijn oude niveau niet meer haalt). Met Eiting, Schone en Mazraoui achter de hand, is de leegte die Ziyech achter laat dan zelfs zonder aankoop niet enorm. Los daarvan is Siem de Jong dus sowieso overbodig.

13-04-2018 22:49

DJMokum +15

Past gewoon niet bij Ajax, dus inpakken en......

13-04-2018 22:36

mistermiyagi +7

As Roma zal nu zeker een champions League bonus in de tas hebben en een bod uitbrengen.

13-04-2018 22:09

Wesl +0

slapjanus

13-04-2018 21:57

korem +878

Het is de beste speler van de eredivisie en beste speler van Ajax en toch heb ik en veel andere mensen twijfels of hij nu wel zo goed is dan sommige zeggen. Als ik er geld op zou moeten leggen dan zet ik het erop dat hij het niet gaat maken in het buitenland, daar heb ik gewoon te weinig goeds voor gezien en ik denk dat we de lat hoger moeten leggen wat betreft het niveau van beste speler van zowel Ajax als de eredivisie al is het ook wel moeilijk gezien de Europese status van Nederland en het geld wat gesmeten word waardoor talenten eerder vertrekken. Ik denk hetzelfde voor de ligt als die na dit seizoen vertrekt ben ik ook bij hem bang dat hij het niet haalt , al zal het bij hem aan een stap te vroeg liggen en bij Ziyech toch aan absolute kwaliteit

13-04-2018 21:02

GvanderK +2747 moderator

Ajax moet gewoon zorgen dat er volgend seizoen een goede en betere opvolger staat. Van Ziyech kun je niet veel meer verwachten helaas. Mij benieuwen of hij een topcompetitie aan kan.

13-04-2018 20:59

Wereld +1

de laatste paar wedstrijden lijkt ie weer een beetje wat beter met het balbezit om te gaan (minder onnodig balverlies)

hij is niet echt constant voor een 25-jarige speler (of 24 idk)

13-04-2018 20:53

martin1234 +2

Hij is ook vooral niet erg constant voor een speler die zichzelf net even te goed vindt en door sommigen net even te veel wordt geadoreerd.

14-04-2018 12:19

martin1234 +2

Ziyech zegt dus ik ga toch weg, en PSV is toch al kampioen, ... dus ik ga er lekker met me pet naar gooien zondag en als jullie me uitfluiten zijn jullie ondankbaar? Ik denk echt dat hij als een ongeïnspireerde natte krant speelt zondag om 16.45, durf daar wel een kratje bier op te zetten.

13-04-2018 20:32

X-RaY +3

Ziyech wilt graag de gouden schoen winnen dus dat denk ik niet. Die gaat vol gas.

13-04-2018 20:52

@Maar7en +1562

Lijkt me ook beter voor Ajax. Opmerkelijk dat hij vooral begint over het team zijn van PSV. Als je kijkt hoeveel ballen Ziyech af had kunnen leggen ipv verprutsen is hij nog lang niet uitgeleerd. Hij is niet constant in zijn presteren helaas. Hoop op een vervanger die meer oog heeft voor medespelers bij het afmaken.

13-04-2018 20:21

meerzicht +938

Ik zei het al eens eerder, ik ben echt niet rouwig om zijn vertrek. Oke, hij heeft een geweldige pass in de benen. En ja, hij heeft een pracht schot in de benen om uit standaard situaties te scoren. Maar in zijn spel zit ook een groot gevaar waarbij hij dikwijls balverlies lijdt. Soms lijkt het er dan op dat hij geen lust heeft dat te corrigeren. Zijn pikorde zorgt er voor dat hij regelmatig situaties voor zichzelf opeist en daarmee anderen te kort doet. Regelmatig gaat hij voor eigen succes en dat pakt maar weinig keren succesvol uit. Een echte leider is hij niet en in mijn ogen is hij vaker een storende factor voor de jeugd dan dat hij juist een hele goede mentor is. Een vriendschap,is iets anders dan mentor zijn. Voor een echte prof regaeert hij veel te veel op de reacties van het publiek. Dat leidt af van de concentratie en geeft geen goed voorbeeld aan jeugdspelers. Nee, ik denk dat wij niet met veel weemoed zullen terugkijken als Ziyech er volgend seizoen niet meer bij is. Daarvoor heeft hij mij te veel teleurgesteld dit seizoen. Ik voel mij gesteund door zijn eogen conclusie. Als Ziyech meent dat Ajax geen team was , waar ik het mee eens ben overigens, dan moet hij hand in eigen boezem steken want dat was nou precies wat bij hem ontbreekt. Hij is ondanks de status die hij zichzelf en anderen toemeten niet in staat om de factor te zijn er een team van tr maken. Dat zegt veel. Verder wens ik hem veel succes en geniet ik af en toe van zijn te schaarse fantastische momenten.

13-04-2018 20:19

michaellaudrup +4660

Wat zal hij goed worden tussen de nog betere spelers straks. Ik mis hem nu al, Hopen dat Johnson is wat ze zeggen anders wordt de spoeling erg dun met alleen Frenkie en Eiting. die zijn qua ervaring nog lang niet zo ver.

13-04-2018 20:13

Flarkow +0

Johnsson is een buitenspeler fanatiekeling!

13-04-2018 20:16

witchmaster11 +4

hoge bomen vangen veel wind aldus mij grootvader en wie hoog staat kan laag vallen dus volgend seizoen bij een halve topclub op de bank

13-04-2018 19:59

Flarkow +0

Ga eerst maar is constant presteren en geen kut partijen meer spelen

13-04-2018 19:47

MyDreamteam59 +2

Toedelodokie.

13-04-2018 19:31

433metdepuntnaarlinks +1

Gezeur altijd, die jongen is onze beste speler en geheel volgens plan is hij nog beter geworden en Ajax wel ontgroeit. Hij heeft het verdient en love him or hate him, we moeten het accepteren en hem het beste gunnen.

Hopen op een mooi WK dan pakken wij een miljoen of 30/35 en hopen dat hij verstandig kiest en net als zo veel toppers weer een uithangbord voor de naam Ajax wordt in het buitenland. Iedereen tevreden en komend jaar Frenkie zijn rol laten overnemen.

13-04-2018 19:01

MyDreamteam59 +2

Gaat niet meer opbrengen dan 20 miljoen of moet hij de pannen vh dak spelen op het WK, dan misschien 25 maar absoluut niet meer

11 miljoen geïnvesteerd dus oké, trainingspak en AMG inleveren en opzouten

13-04-2018 19:34

IDJosh +1014

Vind hem lang niet consistent genoeg om een stap hoger te maken, maar goed. Misschien dat hij dat daar dan ergens leert. Heb vertrouwen in dat we het zonder hem kunnen doen volgend seizoen.

13-04-2018 18:52

Biss +10107

Lijkt me voor zo’n jongen toch heel raar en moeilijk om dan naar het buitenland te vertrekken terwijl je goede vriend Appie nog steeds daar ligt.
Snap wel dat je ook door moet en aan je carriere moet denken, maar als ik me in die situatie verplaats krijg ik er een heel vervelend gevoel bij.

13-04-2018 18:39

jarenfan +5

Volgens mij de echte reden,heeft geen clik met ten Hag.

13-04-2018 18:18

DavidFerr +3

?

Toen hij kwam zei hij al dat hij waarschijnlijk 2 jaar bij Ajax zou blijven om daarna een nieuwe stap te zetten.

13-04-2018 18:22

Ewald +6718

Ik zeg, laat maar zien dan aankomende zondag. In dit soort wedstrijden kan je laten zien dat je toe bent aan de volgende stap.

13-04-2018 18:11

ambtenaar +23

Snap de spelers wel, maar man man man wat een kut seizoen.
Een elftal dat barst van kwaliteit en talent en dan dit voorschotelen is toch niet te geloven.
Had van het begin een goeie trainer neer gezet, ipv beginnende trainers als een Keizer en een ten Hag.

13-04-2018 18:07

Lagasj +2905

Inderdaad is dat de echte reden van dit verloren seizoen. Heb je helemaal gelijk in.

14-04-2018 02:10

Babayaka +7

Ach litmanen en van Basten vertrokken ook ooit.
Geen van de huidige spelers benadert dat niveau.
Komt wel weer een ander.

13-04-2018 17:48

FlyingDutchMan +17314

Jari noemen in een topic van Ziyech, Hakim mag van mij zijn schoen nog niet aankijken..

13-04-2018 17:54

AdK +1658

Zoek een leuke subtop/middenmoter op in Engeland, Spanje of Italië, verdienen we er misschien nog wat aan en kun jij veel spelen.

Topclubs zou ik niet wagen, na een mindere wedstrijd belandt je op de bank....

13-04-2018 17:47

Ajax412 +1325

Haha hij heeft echt niks wat ze in de top zoeken, komt hij nog wel achter. Lekker daar alle ballen verkloten en al je aannames drie meter weg laten springen. Succes.

13-04-2018 17:45

RoodWit +62

Unieke voetballer, kan geen andere middenvelder in de Eredivisie opnoemen die ook maar in de buurt van Ziyech zijn kwaliteiten kan komen.

Gevalletje we zullen hem missen als hij eenmaal vertrokken is.

Ziyech is een middenvelder dat ziet, maar belangrijker ook “durft” en ja dan kan er soms een pass verkeerd gaan. Ik zie dat liever, durf en lef dan een inhoudsloze tikje breed.

13-04-2018 17:42

AFCAPurpleHaze043 +0

Psv is ook allang kampioen,al sinds de winterstop helaas :-( En ik ben blij als die weg is want iedere keer als die de bal verliest doet die niks om de bal terug te veroveren die luie flikker.

13-04-2018 21:05

AFCAsphere +9

Klopt, hij jaagt aan en dat is heel goed van hem. Vervolgens verspeelt hij 50 keer per wedstrijd de bal, dus heel veel profijt hebben we niet van dat gejaag.

14-04-2018 10:25

Ajaxtrouw +6344

Helemaal eens maar dat zien ze hier niet. Als iemand niet aardig is, pesten we hem liever gewoon weg. Blijkbaar denken velen dat we ons die luxe nog kunnen permiteren. En volgend seizoen weer klagen dat het weer niks is.

13-04-2018 17:49

koppendicht +4

De supporters zijn zelf gemeen en onaardig, lol. Het zijn sadisten die een speler mentaal willen breken voor eigen plezier. Je moet als speler nooit en te nimmer zomaar respect hebben voor het publiek. Dat zijn simpele schapen die zelf bij enige tegenstand mentaal zouden bezwijken. Stuk voor stuk. Je moet als speler nooit buigen voor het publiek, je moet ruggengraat tonen, en dat heeft Zyiech gedaan. Grote klasse, verwende trutjes op de tribune verdienen geen enkel respect.

13-04-2018 18:44

AFCAsphere +9

Haha, wat is dit dan voor een opmerking: "je moet als speler nooit en te nimmer zomaar respect hebben voor het publiek."

Je bedoelt de mensen die hun ziel en zaligheid aan Ajax besteden en de club heel Nederland en Europa door volgen, waarna zij alleen eisen dat je als speler zijnde 100% van de energie in de wedstrijden legt?

Nee, daar moet je absoluut geen respect voor hebben hoor...

Als je als sporter zijnde niet tegen kritiek kunt, dan kan je beter gewoon stoppen. Het uitfluiten was compleet onnodig, maar Ajacieden blijven desondanks kritisch en het hoort erbij dat je veeleisend bent. Als Ziyech 50 keer balverlies leid bij AS Roma, dan krijgt hij daar dezelfde soort kritiek hoor. Gaat hij dan ook gebaren naar de Curva Sud maken? Zou hij eens moeten proberen, dat pikken ze daar écht niet. Zowel de supporters als zijn medespelers.

14-04-2018 10:23

koppendicht +4

Ach, 'ziel en zaligheid', overdreven emotioneel gedoe. Supporter van Ajax zijn is een keus, het is niet iets waar je recht op hebt. Je kunt ook gewoon in het bos gaan wandelen. Je bent niet verplicht om de spelers achterna te reizen hoor. Je hebt ook helemaal niks te eisen, en al helemaal niet ten aanzien van zyiech over 100% energie, want hij verdedigt vaak goed mee. Dus nee, het is krankzinnig om als supporter respect te gaan eisen voor een keus die je zelf hebt gemaakt.

Deze Ajacieden zijn niet kritisch, ze hebben totaal onrealistische verwachtingen. Nummer 1 in alle spelersklassementen in Nederland. Wat kun je als speler nog meer doen dan de beste zijn? En daarom moet je dus geen respect voor deze verwende mensen tonen die denken dat ze zich alles kunnen permitteren, van alles eisen en volslagen onrealistisch zijn.

14-04-2018 18:06

Ferd +38482

Maar ...... let eens op, het zijn juist z'n inhoudsloze tikjes breed die allemaal de mist in gaan. En die geeft hij vaak genoeg, en allemaal slecht. Over z'n balverlies bij gewaagde steekpassen hoor je niemand.

13-04-2018 17:57

NoPants +7489

Het is gewoon niet waar wat je zegt. Laatst was er wen wedstrijd waarin ziyech 51 keer balverlies leed en riepen hier ook genoeg mensen dat de helft onnodig was.

Vervolgens kwam VI met een analyse van de wedstrijd en bleek dat er maar 4 ballen onnodig waren, de rest waren risicovolle steekpasses, en passes waarmee hij het spel verlegt, waarmee hij net zo vaak iemand voor het doel zet.

Grappig dat men denkt dat frenkie ziyech gaat doen vergeten, alleen omdat het ook een creatieve speler is. Frenkie is niet een passer zoals ziyech, en daar komen we volgend seizoen achter.

14-04-2018 07:15

Robeerke +1219

Weinig zelfkennis. Je bent pas toe aan de volgende stap als je week in week uit de beste bent en hier niet meer verder kan leren. Bij vlagen zie je zijn klasse, maar dat is niet genoeg. Jammer, had Hakim anders ingeschat. Het zullen wel de fluitconcerten zijn.

13-04-2018 17:36

FlyingDutchMan +17314

Sluit ik mij volledig bij aan, alsof Hakim een sterkhouder is van Ajax. Heeft zich afgelopen jaren amper ontwikkeld, sterker nog ik vond de Hakim van Twente beter. Kan me geen wedstrijd herinneren dat Hakim echt beslissend was, nu worden in elk geval onze vrije trappen weer gevaarlijk!

13-04-2018 17:52

Ferd +38482

Vorig seizoen zag je een enorme ontwikkeling, van een egoist naar een teamspeler die enorm hard werkte. Dit seizoen hangt het er allemaal wat tussen.

13-04-2018 17:56

Lagasj +2905

Keizer, Ten Hag. Tja.

14-04-2018 02:08

DarkChild +3451

Statistieken liegen niet, er is geen speler in de Eredivisie die meer creëert dan Ziyech. Not even close, ik geloof dat hij meer dan 30/40% boven de nummer 2 staat. Dat zijn ongelooflijke cijfers, waar wel wat te schamper over wordt gedaan. En ja, hij leidt balverlies en zijn vrije trappen en schoten zijn soms tergend. Maar wat wil je nou? Messi? https://nos.nl/artikel/2215469-gebeten-hond-ziyech-kan-bogen-op-goede-statistieken.html Maar straks is het weg en moet het ergens anders vandaan komen. En blijkbaar zelfs beter. Succes, gaat never lukken. Maar wedden dat het klagen blijft? Zeker als straks alles lekker veilig breed gaat onder het mom 'positiespel'.

13-04-2018 18:07

FlyingDutchMan +17314

Mag het? Als je Klaassen of zelfs Siem De Jong op zijn plek neerzet komen die ook tot een tiental assists en goals. Dan heb je met zo'n positie en het spel van Ajax..

13-04-2018 18:55

DarkChild +3451

Lees eens wat er staat. Assists, goals én kansen die hij creeert voor het team. Er is geen speler in de Eredivisie die er maar bij in de buurt komt en geen speler die meer ballen verovert. Allemaal stukken tastbaarder dan hunkeren naar iets wat er nooit zal komen en al helemaal niet bij een club in de positie van Ajax. Is Ziyech daarmee perfect? Geenszins, maar welke speler is dat wel? En waar gaat het over, dit is Eredivisie he, speeltuin light qua weerstand en niveau, je moet dolblij zijn dat je af en toe nog wat moois ziet in de dertiende (!) competitie van Europa. Maar het klaagt wel lekkerder om net te doen of dat allemaal niet belangrijk is, dat geef ik toe.

13-04-2018 19:44

koppendicht +4

Jaja, dream on. Je wilt die slome slak schone in de basis dus? Die heeft het Ajax-niveau nooit aangekund.

13-04-2018 18:48

FlyingDutchMan +17314

Wie heeft het over Schone? Overigens heb ik daar wel respect voor, die staat tenminste voor zijn club en land.

13-04-2018 18:56

AFCAsphere +9

"De supporters verdienen geen respect, want ze zijn gemeen."

"Schöne is een slome slak en hij heeft het niveau nooit aangekunt."

Lekker hypocriet jongen! Schöne verdient alleen al respect vanwege zijn loyaliteit aan Ajax. Maar een verongelijkte passant staat blijkbaar hoger in jouw lijstje.

14-04-2018 10:35

koppendicht +4

nummer 1 in alle klassementen op dit moment, uitstekende uefacup campagne vorig jaar, alle kenners in Nederland zijn het erover eens dat het de beste speler van Nederland is, en speelt wederom een topseizoen in een zwalkend elftal. Degenen die iets moeten leren zijn het Ajax-publiek: goede voetballers leren appreciëren en zich niet gedragen als een stel verwende trutjes. Zyiech is terecht klaar met het Ajax-publiek. Contract uitdienen en nooit meer terugkeren om voor mensen te spelen die nooit tevreden zijn.

13-04-2018 18:34

AFCSANCHEZ +1

Ik baalde meer van het vertrek van Sanchez dan van Ziyech. Zo goed is Ziyech helemaal niet, af en toe wat leuke passjes, vrije trappen verneukt hij bijna allemaal. De helft van al zijn passjes zijn ronduit kut. Het is gewoon zo dat als hij iets goed doet, hij het mooi goed doet. En dat blijft dan hangen bij de mensen. Maar daar heb je bijna geen reet aan. Ik zal er niet mee zitten. Succes.

13-04-2018 17:33

DarkChild +3451

Nou, als je naar zijn rendement kijkt (assists, goals) en het aantal kansen dat hij creeert voor anderen, dan komt daar geen Eredivisiespeler ook maar in de buurt.
Dus wat verwacht je nog meer? Als hij weg is gaan we pas zien wat Ajax tekort gaat komen. Dat wordt schrikken voor vele hier (die dat dan weer niet meer weten) Ik erger me ook vaak aan die vrije trappen of een domme pass, maar je moet wel realistisch zijn. Gelul over dat Ajax straks beter positiespel gaat spelen als hij weg is, is geromantiseerde FM blabla. Dit is de Eredivisie, je moet al koesteren als een aanval over drie schijven gaat.

13-04-2018 17:52

Terranova +464

Neres over het hoofd gezien?

13-04-2018 18:45

DarkChild +3451

nee, hoor assists/goals vergelijkbaar maar het aantal keypasses per wedstrijd en kansen dat hij creert is dubbel bij Ziyech. Komt niemand bij in de buurt. Alleen hij roept een bepaald beeld op dat niet gesteund wordt door de feiten. Dat wil niet zeggen dat hij perfect is. Of zielig of zo. En er zijn wel meer beelden die niet kloppen natuurlijk, waarbij zijn uitstraling ook niet helpt.

13-04-2018 20:03

Erik1966 +0

Mooie voetballer maar een broodvoetballer geen winnaar. Zyech speelt maar voor 1 club en dat is FC Zyech. Hasta la Pasta. Frenkie de Jong op zijn plek, klaar!

13-04-2018 17:31

koppendicht +4

Schei toch uit met Frenkie de Jong. Is een waterdrager en speelt een rampseizoen. Is de dienaar van het echte talent nouri geweest. Een waterdrager, meer niet.

13-04-2018 18:36

sucre +15166

jeetje... waterdrager.. ik zou zeggen doe je nickname eer aan...

13-04-2018 19:00

Robinjo1988 +1

Als een van de 2 aanvallende middenvelders of als nummer 10 gaat hij het niet redden. Als hij op rechts speelt net als bij Marokko, dan zal het wel goed komen in de duitse of spaanse competitie.

13-04-2018 17:23

koppendicht +4

Absoluut klaar voor de volgende stap. Sinds hij bij Ajax speelt is hij verreweg de beste speler van de eredivisie. Doet geniale dingen die niet door verwende Ajax-trutjes geapprecieerd worden. Doet er goed aan met een dikke middelvinger te vertrekken en het hoofdstuk Ajax uit te gummen van z'n geheugen. Er valt geen land te bezeilen met Ajax-supporters. Kunnen schoonheid niet appreciëren, iedereen moet een eenheidsworst worden in hun ogen. Hebben Zyiech tot op het bot lopen beledigen, tot zijn afkomst aan toe, en het zingen van 'Zyiech rot op' in het stadion. Zyiech is terecht klaar met die mensen.

13-04-2018 17:23

AFCSANCHEZ +1

Je vergeet even dat ook als hij 20 goede ballen geeft in een wedstrijd, er ook 10 verkeerd zijn. Moet je in een betere competitie doen, als ieder balverlies zowat een kans oplevert. Zo goed is hij helemaal niet.

13-04-2018 17:31

Ferd +38482

HAHAHAHAHAHAHA

Doet inderdaad geniale dingen, die worden gewaardeerd. Heeft ook heel veel simpel balverlies, maar dat wordt door de zeurende Ziyech-pijpertjes genegeerd. Er valt geen land te bezeilen met die Ziyech-pijpertjes, kunnen niet tegen terechte kritiek, iedereen moet mee pijpen in hun ogen.

13-04-2018 17:53

koppendicht +4

Boeiend, hij is de beste speler van de eredivisie en een geniale voetballer. Nummer 1 in alle klassementen dit jaar. Daar zul je als Ajax-supporter respect voor moeten opbrengen. Zo niet: in Rotterdam en Eindhoven spelen ze het voetbal waar je van houdt: mouwen opstropen en rouwdouwen. Zyiech is terecht klaar met deze verwende idioten.

13-04-2018 18:24

AFCAsphere +9

Jij bent overduidelijk geen Ajacied.

14-04-2018 11:16

koppendicht +4

Ajacied zijn betekent niet dat je zomaar nonsens kunt verkopen. Bij de feiten blijven graag.

14-04-2018 18:15

Sterretje73 +5238

Begenadigd voetballer maar funest voor een ploeg die pressie wil spelen. Al dat gehosanna ten spijt zal ik toch blij zijn als hij vertrekt. Bashen is totaal onnodig maar hij zorgt er met zijn vele balverlies uiteindelijk wel voor dat we als team nooit rustig kunnen opbouwen/aanvallen. Ondanks zijn vaak wel geniale momenten.

13-04-2018 17:21

Ferd +38482

Dat 'funest voor een pressie ploeg' viel vorig jaar anders best mee

13-04-2018 17:51

AFCSANCHEZ +1

Engeland kan hij fysiek niet aan, Italie kan hij fysiek niet aan. Frankrijk is een kutcompetitie, alleen PSG en Monaco zijn daar duidelijk hoger dan Ajax. Duitsland is een kutcompetitie, alleen Bayern en Dortmund zijn daar duidelijk hoger dan Ajax. En voor die clubs is hij niet goed genoeg. Succes ermee.

13-04-2018 17:14

Biss +10107

Spanje dan maar?

13-04-2018 18:28

Web +178830

Ja Ziyech soms moet je iets meer in dienst spelen voor het team.
En niet altijd beslissend willen zijn.
Jij vind het geen geluk, ik wel.
Vraag mij af of je PSV wel eens ziet spelen?

13-04-2018 17:14

ajax4ever01 +13

Wie komt er dan op de plek van ZIyech?

13-04-2018 17:06

Robinjo1988 +1

Frenkie de Jong lijkt me.

13-04-2018 17:23

ajax4ever01 +13

Let's hope so! En Careltje op de plek van Schöne?

13-04-2018 19:51

mickey2602 +4754

Ik las deze week hier iets over ene Jensen uit Denemarken die Ajax op het oog zou hebben,als vervanger voor Ziyech.
Die moet dan waarschijnlijk concurreren met Frenkie voor die plek.

13-04-2018 18:04

S_020 +4104

..dacht Afellay ook.

13-04-2018 17:00

noahdepoah +0

hakim, ik ben blij dat je twee jaar voor ons hebt gespeeld. Ik gun je het allerbeste en weet zeker dat je het gaat redden, ook in een zwaardere competitie. Nu hoop ik dat je toch nog Ajax kampioen maakt en Marokko naar de wk finale leidt met 15 doelpunten en een weergaloze in de finale. Die 100 miljoen die we dan van manchester/psg/Madrid krijgen maakt dan veel goed.

13-04-2018 16:47

AFCA. +3274

Ziyech is een goede voetballer maar ik verwacht dat Ajax alleen maar beter zal gan spelen wanneer Frenkie op het middenveld komt ipv Ziyech.
Frenkie - Donny
Sinkgraven/Manu Garcia

Je zou Sinkgraven kunnen proberen op 6. Voetballend sterk, dekt goed vooruit, fel in de duels en kan mee in het korte combinatie voetbal van Frenkie en Donny. Mocht dit niet goed uitpakken zou ik Manu Garcia proberen te halen. Ook met hem kun je veel makkelijker aan voetbal toe komen.
Nahitan Nandez is ook een prima speler.

13-04-2018 16:39

3*stars*3 +23430

Manu Garcia heeft nog een 2 jarig contract en City zal waarschijnlijk een belachelijk bedrag vragen.
Die Turkse jongen die vorig seizoen voor Twente speelde, deden ze ook weg voor 15mil.

13-04-2018 16:43

MosesD +14662

Ik ben nog altijd benieuwd waar de Jong nou echt het best tot zijn recht komt. Op 6 op toch op plek Ziyech? Mijn gevoel zegt toch de 6. Dat zou wel betekenen dat je een eventuele vervanger voor Ziyech moet halen. Of gaat Sinkgraven ons verrassen? Qua talent moet hij het zeker kunnen. Ik vind sowieso dat je aan de linkerkant een linkspoot moet hebben, zeker als de linksbuiten ook al een rechtspoot is.

13-04-2018 16:49

Inhartennieren +665

Die heeft zich zo te horen voor zondag al neer gelegd bij een nederlaag.

13-04-2018 16:37

Vertonghen +15

Dat viel me ook op...
Heerlijk zo’n winnaars mentaliteit, overigens heb ik hem nog nooit kunnen betrappen op een enthousiaste blik, reactie of zelfs zijn hele spel.
Alles is plichtmatig, dit sport motivators (not!) moet je niet in een team willen.
Gaat het never redden in een hoge competitie.

Ben blij als hij een goed wk speelt en veel geld oplevert.

13-04-2018 19:02

abi +7

Weinig spelers die gwn zeggen waar het op staat, en er niet kinderachtig om heen lopen te lullen. Hij heeft hiermee bevestigt (voor zover het al niet bevestigt was) dat hij weggaat en dat is nu ook voor ons duidelijk, en we kunnen door

13-04-2018 16:35

Biss +10107

Eigenlijk zegt/bevestigt hij dat helemaal niet. Maar inderdaad, als je door het ‘eromheen lullen’ kijkt doet hij dat wel.

13-04-2018 18:34

abi +7

Hij kan het ook nog niet officieel bevestigen, omdat het niet concreet is natuurlijk. Maar als je een beetje logisch redeneert zijn er clubs voor hem, en hij wilt weg 1 1 = Ziyech weg

13-04-2018 18:44

HilversumNoord +0

ach, was al bekend. Hij gaat het toch niet redden. Teveel gedoe rond zijn persoontje. In het buitenland word ie gelyncht...

13-04-2018 16:30

Bocarra +14

Los van het feit dat het klopt wat hij zegt is het niet zo slim om dit vlak voor een belangrijke wedstrijd te melden. Ook FOX sports valt hier natuurlijk wat te verwijten. Maar deze stond al bekend als een anti Ajax zender. Tijd voor een eigen Ajax zender. En Hakim, nou niet meer zeuren als je weer wordt uitgefloten door het Ajax publiek.

13-04-2018 16:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.