Timmer: 'Klaassen is een interessante optie'

door Finn Dekker 66

Timmer: 'Klaassen is een interessante optie'

door Finn Dekker 66

Laatst geüpdatet

Bij Voetbal International heeft Ajax-watcher Marco Timmer vooruitgeblikt op de selectie van het volgende seizoen. In elke linie lijken er verschuivingen plaats te gaan vinden ten opzichte van het afgelopen jaar. Zo ook op het middenveld, waar Donny van de Beek mogelijk vertrekt en dus iemand anders zal moeten opstaan.

Timmer verwacht dat Ryan Gravenberch de kans gaat krijgen. 'Dat is tenminste als het net achttien jaar geworden talent zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis zet. Hoewel die nog ontbreekt, en de Amsterdammer in de belangstelling staat van grote Europese clubs, gaat de technische staf ervan uit dat Gravenberch toch bij Ajax blijft. De voetballer kan rekenen op veel vertrouwen van de trainers in de hoofdstad. Gravenberch is er in hun ogen niet alleen klaar voor om basisspeler te zijn, hij moet komend seizoen zelfs een vooraanstaande rol gaan spelen.'

Maar de vervanging van Van de Beek, mits de 23-jarige daadwerkelijk naar bijvoorbeeld Real Madrid vertrekt, kan ook van buitenaf komen. 'Davy Klaassen is voor de Amsterdammers een interessante optie als Van de Beek wél gaat.' De oud-Ajacied past perfect in het plaatje. 'De club wil het gezien de torenhoge Europese ambities niet alleen met jonge talenten doen, maar ook ervaring aan de selectie toevoegen zoals zij eerder deed met Daley Blind en Dusan Tadic.'

Denk jij dat Leverkusen met 0-4 wint van FC Saarbrücken en zich plaatst voor de bekerfinale? Zet in en krijg 8,50 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

FrancescosRavioli +14673

Ik sta niet negatief tegenover Klaassen. Maar als ik moet kiezen: Klaassen of Midsjo, kies ik de laatste.

12-06-2020 12:23

Schwalbino +11

Tikkie-takkie, één keer raken, direct spelen. Allemaal namen voor hetzelfde. Wie zelf heeft gevoetbald weet dat simpel spelen het moeilijkst is.

Om het één keer raken goed en functioneel uit te voeren moeten 3 dingen samenvallen. Ten eerste moet de speler al voordat hij de bal krijgt, weten wat op dat moment een goede voortzetting is. Cruijff noemde dat aspect voetballen met je hoofd of ook wel anticiperen. Vervolgens heb je voldoende handelingssnelheid (2) en techniek (3) nodig om dat wat je in je hoofd hebt, uit te voeren.

Het belangrijkste van die 3 is het eerste aspect, het anticiperen. Als je daarin uitblinkt ben je meestal sneller dan je tegenstander en heb je meer tijd om die technisch lastige bal in een keer te spelen. Eén keer raken is wat Davy Klaassen het liefst doet. Zo kennen we hem.

Spelers worden vaak beoordeeld op uiterlijkheden. Dat Frenkie en Hakim goed kunnen voetballen is niet te overzien. Ze bewegen mooi en soepel. Wie niet van voetbal maar van dansen of ballet houdt, geniet toch van hun motoriek.

Spelers als Davy Klaassen daarentegen ogen houterig. Er is niets vloeiends aan hun bewegingen. Dancing with the Stars is niet voor Davy weggelegd. Spelers als hij zijn niet geboetseerd maar met een motorzaag uit een stomp hout gezaagd.

Als je daar doorheen kunt prikken zie je dat Klaassen een heel goede speler is.

09-06-2020 13:37

trainerdv +2

Ben het helemaal eens, met 1 aanvulling: Je moet eerst de bal hebben. Daarom hou ik graag van een echte verdedigende middenvelder (die ook heel goed kan voetballen uiteraard, maar als specialiteit het afpakken heeft). Idealiter Vieira, dat niveau. Ooit hadden we Bazoer die supergoed speelde maar toch weg werd gedaan omdat we per se een 100% puur voetballende 6 moesten hebben. Ik vind Gravenberch een groot talent voor die 6 plek en zie hem graag met Klaassen op het middenveld.

09-06-2020 15:22

Web +178830

Jij snapt het echt
Cruijff zij Klaassen is de eerste speler die ik in het team zou zetten.
Daarna ga je kijken wie heb ik nodig om hem goed te laten functioneren,
Een team heeft nu eenmaal spelers nodig die niet in de bal komen, maar loopactie maken, om voor de goal te komen en scoren
Bovendien is Klaassen scherp voor de goal, en kan het afmaken
Klaassen brengt ook een enorme drive in het team, en dat is ook een belangrijk aspect in een team

Mischien wel een mooi voorbeeld Ziyech met Promes
Beide maken elkaar beter, zonder de loopacties van Promes kan Ziyech zijn bal niet kwijt
En Ziyech heeft de gave om de bal op het juiste moment te geven, en met de goede snelheid

Alles zal wel afhangen van Donny, want beide vind ik te veel

09-06-2020 20:04

7172AFCA7395 +10122

Klaassen flopte anders wel bij een Engelse middenmoter. Bedenkelijk.

10-06-2020 10:08

Web +178830

Omdat hij daar niet goed gebruikt word
Klaassen is een speler die op de juiste manier gebruikt moet worden
Van Klaassen moet je niet verwachten dat hij je voor de keeper zet met een een steek pas, en als ze dat hadden verwacht bij Everton, hebben ze verkeerd gescout. Hij zou heel goed Dortmund passen
Dat is net als bij Ajax, speles halen als Maggalan en Alvarez die niet met ruimte in de rug kunnen spelen, dan pas je niet bij Ajax

10-06-2020 10:15

Godenzoon24 +15180

Als ze ergens van lopers met diepgang houden is het Engeland wel. Heeft gewoon dat niveau niet en dus ook niet meer bij het huidige niveau wat Ajax nastreeft. Ekkelenkamp heeft dan nog meer potentie.

10-06-2020 18:40

Schip +23076

Hij heeft kwaliteiten, maar die aanname is enkel in beweging goed. In stilstand is die echt matig. Dat heeft niets met houterigheid te maken en ik denk dat jij de meer kritische kijker onderschat, als je dat afdoet als een kwestie van hoe een speler oogt.

Klaassen vond ik voetballend eigenlijk toch tegenvallen in zijn laatste seizoen. Als controlerende rechtshalf met diepgang had hij echt perspectief, vooral omdat hij niet constant hoeft open te draaien en veel in duels kan komen. Ballen onderscheppen is echt een sterk punt van hem. Dat is geen kwestie van enkel hard werken, dat is een talent, waardoor je timing moet hebben en positioneel goed moet staan.

10-06-2020 10:17

Web +178830

Ben het met je eens
Dan blijft het heel belangrijk om hem goed te gebruiken, en op de juiste plek te zetten
Net wat je zegt, hij gaat voorop in het druk zetten op de bal. En onderschept hier heel veel mee
Maar blijf Donny? Moet je hem niet halen, te veel van het goede

10-06-2020 11:08

debarbaar +8216

Ik ben bang dat Klaassen net niet meer goed genoeg is voor Ajax. Voortschrijdend inzicht heet dat.

10-06-2020 18:26

b.hulshof +3667

Ik snap de twijfel niet, Klaassen zou een welkome versterking zijn voor de selectie. Afgelopen seizoen hebben we vaak genoeg een middenvelder gemist zonder diepgang. Klaassen is gewoon een type dat een team nodig heeft. Acht spelers die de bal in de voeten willen zoals afgelopen seizoen werkt gewoon niet.

09-06-2020 13:37

Rockpotje +9368

Eiting is anders een heel goed voorbeeld van een middenvelder zonder diepgang. Maar ik denk dat je je verspreekt.

09-06-2020 15:38

Godenzoon24 +15180

We hebben vooral middenvelders gemist die konden voetballen.

10-06-2020 18:41

Ajax567 +1

Volgend jaar

Promes tadic neres

Gravenberch martinez creatieve middenvelder (lang, giovanni, unuvar)

Wijndal blind veltman dest
Rajkovic

09-06-2020 13:18

Ajaxxxisdebeste +6

Hallo waar is Anthony in je lijstje, die gaat knallen dat voel ik

09-06-2020 13:29

Ajax567 +1

Die kan evt ook de plek van creatieve middenvelder invullen

Promes tadic neres

Antony
Gravenberch martinez

Wijndal blind veltman dest
Rajkovic

09-06-2020 13:33

jarenfan +5

recentelijk zien spelen,steekt er niets boven uit,
zal waarschijnlijk weinig toevoegen.

09-06-2020 13:01

trainer +2

Ik zie hem graag terug komen als van de beek weg gaat. Waar ik nog meer op hoop is dat ze Taylor gaan doorschuiven.

09-06-2020 12:35

Ajax4proud +10694

Ja wat moet je hiervan zeggen, ik ben een voorstander om Ajacieden terug halen maar dan denk ik wel aan een type als Suarez. Klaassen wordt waarschijnlijk net als Siem de Jong en Heitinga, die kan je niet gebruiken in het huidige Ajax.

09-06-2020 12:16

Ajax567 +1

Maar schoot er wel 70 in in 90 wedstrijden en is nog steeds een wereldspits

09-06-2020 13:14

Web +178830

Leg dat maar eens uit?
Hij heeft het vermogen om altijd op de goede plaatst te staan, en een enorme drive heeft om te scoren ( wat een kwaliteit )
Niet fijn voor het oog, het word steeds gekker
Suarez is juist heel fijn voor het oog, maak de mooiste goals uit posities dat een ander al niet meer durft te schieten
Je kan de bal altijd bij hem kwijt

Jij bent echt een zaalvoetbal liefhebber
Blij dat jij niet een team maakt, ga je niet veel winnen

10-06-2020 10:10

Godenzoon24 +15180

Geweldig om hem te zien sleuren, zijn leepheid en geweldige goals. En voetballend helemaal zo slecht niet. Is een geweldenaar!

10-06-2020 18:45

Web +178830

Van mij hoeft het niet terug te komen, omdat ik bang ben dat het op is?
Maar je argument slaat kant nog wal
Suarez heeft juist aangetoond heel goed te passen als afmaker bij Barcelona
En ik zou zijn goals eens bekijken,
Hij is zeer effectief en dat is een grote kwaliteit

Jij bent een idealist die denk dat je er komt met 11 spelers die een surplus hebben aan techniek, nou ik kan je verzekeren dat je een team ook andere dingen moet hebben om te winnen, het is mix waar een team uit bestaat
Zelfs de grote Cruijff vond dat

10-06-2020 10:05

Jaridebeste +2

Wat is het huidige Ajax nog dan?

09-06-2020 20:28

Mocrodammerr +22794

klaassen, mijn hemel.

09-06-2020 11:45

ajaxrulesz +2

en Gravenberch en dest en vd Beek weg. Het wordt minder en minder qua kwaliteit. Psv houd Malen en Ihattaren nog 1 jaar en ze komen alweer akelig dichtbij als dit scenario werkelijkheid wordt. Zoveel geld en middelen en dan klaassen terughalen die werkelijk nergens anders aan de bak kan.

09-06-2020 11:54

Sampaoli +38840

Hoe heet je nou wat PSV dit jaar gaat doen? Daar in EHV hebben ze geen buffer hoor, die moeten verkopen als ze iets willen.

Dumfries gaat, wat betekent dat ze dus een verschrikkelijk slechte verdediging hebben én een betonblok daarvoor. Daar kan een goede trainer als Schmidt ook niks mee beginnen. Mochten Malen, Ihattaren en Madueke blijven zijn het nog steeds drie bijzonder grillige spelers.

09-06-2020 12:02

Nosky +1027

Wat moet "deze TD" in hemelsnaam doen om jou tevreden te stellen? Noem één TD in Nederland met een beter track record.

Waar het om gaat, is dat er met het vertrek van een aantal (sleutel)spelers, er vacante posities ontstaan. Om die in te vullen ga je binnen én buiten de club kijken.
Áls je dan een speler koopt, en dat is er één met een (positieve) geschiedenis bij Ajax, wéét je in ieder geval wat je in huis haalt.
Het is dus helemaal geen gekke gedachte.

Jeugd voorop, AANGEVULD met ervaring. Ja en nee. Jeug primair inderdaad, maar DOELGERICHTE aankomen. Met andere woorden, waar geen jeugd voorhanden is, dien je een aankoop te doen.

De afgelopen seizoenen hebben we bewezen dat alleen jeugd niet de manier is, maar dat gerichte ervaring (en kwaliteit) essentieel is.
Als er dit seizoen DRIE sleutelspelers wegvallen (met al het wegvallen van de spelers vorige zomer) dan kun je simpelweg niet alleen naar de jeugd kijken. In ieder geval niet als je het huidige niveau tracht te continueren.

Is Klaassen een wereldvoetballer? Nee.
Is Klaassen een te overwegen aankoop? Ja.
Zal Klaassen Ajax beter maken? Dat hangt van de totale samenstelling af.

Noem anders één speler uit de jeugd, die Ajax gegarandeerd beter maakt - op dit moment.

09-06-2020 12:15

MosesD +14603

Ik ben ook niet voor komst van Klaassen. Wel vind ik dat er een ervaren speler bij moet. Als je bijvoorbeeld uitgaat van de backs komend seizoen (Timber en Castillo) dan heb je wel wat ervaring nodig. Ik opteer voor Pröpper. Voegt voetballend veel meer toe dan Klaassen.

09-06-2020 14:36

Nosky +1027

Je haalt in je eerste zin je complete standpunt met betrekking tot Overmars onderuit.

"Ik denk dat de meeste TD's in Nederland met hetzelfde geldt te besteden"

De bestedingsruimte van Overmars is te danken aan diezelfde overmars.

09-06-2020 17:15

Godenzoon24 +15180

Type wel degelijk. Maar niet het niveau!

10-06-2020 18:47

Ajax567 +1

Als ten hag echt lef heeft maakt hij een middenveld van

Gravenberch taylor
Martinez

09-06-2020 11:44

Nosky +1027

Ik denk dat Klaassen zeker een interessantie optie kan zijn om terug te halen, afhankelijk van zijn vorm en of hij zich verder heeft ontwikkeld bij Werder (iin ieder geval niet achteruit is gegaan).
Maar dan wel voor de 10 positie.

Klaassen is van ontzettend grote waarde geweest in het seizoen 16/17. Als aanjager en met scorend vermogen. Kiest goed positie, kan kaatsen, heeft ook een prima pass en met een type Tadic in de spits kan dat best een goede uitwerking hebben.
Vergelijk je Klaassen met Van de Beek, ontlopen deze elkaar denk ik minder dan de meesten denken. Van de Beek is dan wel technischer en sierlijker, op het gebied van creativiteit, spelverdelen en in de combinatie valt het verschil denk ik reuze mee.

Essentieel is wat daar áchter komt te staan. Want dé creativiteit moet dan wel uit die linie komen.

Middenvelders is wat we nodig hebben. Besef dat de beste formatie van dit seizoen bestond met een middenveld van Ziyech, Van de Beek en Martinez. Ziyech is weg, Van de Beek ligt in de lijn der verwachting om te vertrekken en het is aannemelijk dat Martinez naar de Links Back positie gaat (waar hij voor gehaald is) als Tagliafico ook vertrekt.

Ik zou er op zich wat voor voelen om - indien mogelijk en aan de orde - zowel Klaassen als Verthongen te halen. In dat geval zou je een centrum Verthongen - Veltman kunnen vormen, met Blind daarvoor.
De speler die dan naast Blind komt te staan wordt de sleutel. Dát moet een creatieve speler zijn.

Promes - Tadic - Neres
Klaassen
Blind - ?
Martinez - Verthongen - Veltman - Mazraoui
Keeper

Een en ander hangt natuurlijk af van de kwaliteit en vorm die Klaassen en Verthongen meebrengen, maar er zou op deze manier best een kwalitatief waardig elftal kunnen staan. De mate waarin dat gaat swingen hangt dan af wie er op de plaats van het vraagteken komt te staan.

Shoot!

09-06-2020 11:39

Sampaoli +38840

Oke, komt ie:
- Martinez heeft niks van een linksback, is te traag en 1 tegen 1 niet zo sterk als mensen hier denken. Zijn voetballend vermogen wordt beperkt als hij linksback staat, want hij is verre van dynamisch.
- Blind speelt sinds zijn terugkeer als een koning op LCV en toch zie ik mensen opperen om hem daar weg te halen en Vertonghen (speler die gigantisch op zijn retour is) terug te halen. Onbegrijpelijk. Blind - Veltman is een solide centrum, daar moet je niet aan willen sleutelen.
- Mocht je Klaassen halen dan absoluut niet als nummer 10. Hij is dan amper betrokken in het combinatiespel en omdat hij zo hoog op het veld staat is hij minder nuttig met intercepties en pressen. Iets waar hij bij Werder in uitblinkt. Klaassen moet komen als 6/8 in een double pivot en niet voor op 10, daar is hij Ajax onwaardig. Zeker als hij op het middenveld komt met Blind, zie je het al voor je? Blind zakt uit, Klaassen staat naast Tadic en we hebben weer een kutseizoen zonder opbouw. Dan kan je wel een topper kopen voor op het middenveld, die zwemt dan in ruimte.

09-06-2020 12:08

Nosky +1027

Dank voor de inhoudelijke reactie.

Ik zie Blind ook graag in het centrum hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar wat ik aangaf, het volledige (draaiende) middenveld wordt ontmanteld.
Dus je zult dat opnieuw moeten invullen, en ik denk dat het raadzaam is om te kijken naar de mogelijkheden om dat in te vullen met (basis)spelers, want daar zit je routine.

09-06-2020 12:33

Nosky +1027

Uitschakeling in de CL komt door twee zaken:
- Arbitrale blunders
- Blessureleed

09-06-2020 17:18

Schwalbino +11

Prima speler voor een basisplaats bij Ajax.

09-06-2020 11:37

BrandjeXL +81

Klaassen is best een goede speler maar waar gaan we hem neerzetten? Op tien, bij een vetrek van Donny. Kan, maar dan heb je dus niemand die de flanken kan wegsteken, assists kan geven als Hakim. Daarom zie ik graag weer een spelverdeler op tien en niet zoals de laatste jaren dat onze tien een eindstation is. Dus ook geen Promes op tien.

09-06-2020 11:27

Nosky +1027

Met Promes, Tadic, Neres en Klaassen als voorste linie, heb je natuurlijk wel een enorme aanvalsmachine. Maar de creativiteit en spelverdeling moet dan wel van de linie daarachter komen.

09-06-2020 11:42

Nosky +1027

Klaassen is een zeer functionele speler, maar oogt minder sierlijk. Lees mijn andere reactie hierover en helemaal de reactie van Schwalbino bovenaan.

Sampaoli heeft een valide en goed onderbouwd punt m.b.t. Klaassen op de 10 positie, maar neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat deze vier spelers een behoorlijke aanvalsmachine kunnen vormen, met alle vier een enorm scorend vermogen.

09-06-2020 17:20

MPAjax +8268

Komt te kort voor europees voetbal en nadat van de beek weg is wil je een vervanging die even goed of beter is, je wilt niet een stap terug maar een stap vooruit

09-06-2020 11:26

JariHeijden +5536

Finale Europa League in zijn tas waar hij de aanjager was, maar komt te kort voor Europees voetbal... Juist.

09-06-2020 12:00

JariHeijden +5536

Ik zie wel wat in een terugkeer van Klaassen. Ik weet dat veel mensen het met mij oneens zijn, maar als je hem in het systeem van Ten Hag nou (bij vertrek VdBeek) de rechter zes maakt. Hij functioneert als waterdrager, is niet de grote ster, dat is duidelijk. Hij heeft een enorm loopvermogen, heeft hele goede looplijnen, scoort ook nog eens makkelijk en is tactisch sterk. Als hij accepteert (en dat denk ik wel) dat de tijden zijn veranderd en hij zijn taken uitvoert, dan is hij een hele bruikbare kracht.

Ik ben voor.

09-06-2020 10:59

Okocha078 +13318

Ik ga ervanuit dat naast Ziyech ook Nico, Donny, Onana en Dest zullen vertrekken.
Bij een leuk bod zouden Alvarez, Magallan, Marin, en Nous ook kunnen vertekken, Klaas lijkt al tranfervrij te vertrekken.
Veel vertrekkers, maar wel veel geld en de kans om door te selecteren.
Eiting en Ekkelenkamp zou ik verhuren.
Bij de vraagtekens zou ik een aankoop doen.

Vdm: Matheus Henrique is een topaankoop maar mss te duur. Propper of Klaassen als ervaren NL speler kan ook.
Linksback: Wijndal wss ook niet goedkoop haalbaar. Wellicht Ramon Lima waar geruchten over waren?
Centrum verdediger: Lucas Quarta lijkt ook een goede aankoop, wellicht Fosu Mensah betrekken in een eventuele deal met Donny?
Keeper: Rajkovic is de droomaankoop, maar wss erg duur, anders Van Crombrugge of toch Cillissen.

---------------------------Tadic(Traore)-----------------------------------------
---Promes(Lang)----Neres(Labyad)---Anthony(Hansen/Danilo))
----------Martinez(Taylor/Timber)----?(Gravenberch)-----------------
?(Castillo)-------------------------------------------------Veltman(Timber)
----------------------Blind(Botman)-----?(Schuurs)------------------------
----------------------------?(Scherpen)-----------------------------------------

09-06-2020 10:45

DrFootball +15059

Aankopen doen is prima. Echter ik vind dat we ook moeten kijken naar spelers uit de eigen jeugd. Aankopen functioneren in 4 van de 5 gevallen vaak niet bij Ajax. Die jeugdspeler moet je dan wel op de voor hun beste positie laten spelen. Hansen en Danilo zijn geen buitenspelers. Dat zijn centrale spitsen die bij gebrek aan buitenspelers in de jeugd op de flanken zijn neergezet. Net zoals Lang geen buitenspeler is. Die speelde in Jong zijn beste wedstrijden op 10. Als Donny vertrekt heb je met Lang en Ekkelenkamp 2 jongens die dat gat op den duur kunnen opvangen. Lang de technische speler en Ekkelenkamp de veel scorende harde werker. Laat zij het maar uitvechten of elkaar afwisselen.

Martinez is een prima speler, maar in mijn ogen geen middenvelder. Ik zie in heb de toekomstige linksback. Castillo heeft bewezen in Jong het niveau niet aan te kunnen. Ik zou in het buitenland kijken naar een jonge talentvolle linksback. Wijndal is waarschijnlijk te duur en Slah-Edinne blijft een beetje hangen in de O19. Veltman mogen ze voor mij een contract voor 4 jaar geven. Daarna kan hij altijd nog een paar jaar afbouwen in de MLS. Prima statistieken en een echte Ajacied die nooit zeurt.

Labyad is een aardig ventje, maar heeft mij in ieder geval niet overtuigd dat hij het niveau van Ajax aankan. Wat draaide hij een dramatische voorbereiding vorig jaar! Met Magallan en Pierie de slechtste speler van de voorbereiding. Daarna heeft hij misschien 1 wedstrijd aardig gespeeld in het 1e toen de hele aanval geblesseerd was. Echter de overige wedstrijden ondermaats. Dan heb je meer aan Marin, al mag die van mij ook vertrekken. Er moet echt een ervaren middenvelder die het vermogen heeft om de aanvallers weg te steken. Taylor kan dat, vooral de combinatie met Brobbey is gruwelijk goed, maar is nog te jong om een heel seizoen op topniveau te doen. Dat zag je heel duidelijk in de wedstrijden van Jong Ajax waarin de jonkies een voorsprong vaak weggaven in het laatste half uur. Dat heeft puur met inhoud te maken.

Ook een keeper halen vind ik niet nodig. Laat Scherpen, Kotarski en Raatsie het maar uitvechten. Vertrouwen is key. Kijk maar eens wat dat bij Onana heeft gedaan. Ook Botman zou ik gewoon de kans geven als backup van Blind. Doet hij het goed, dan kan Blind misschien linksback laten spelen. Ook een rechter centrale verdediger vind ik niet nodig. Je hebt Schuurs, J Timber, Veltman als hij zijn contract verlengd en daar achter dienen Rensch en Kasanwirjo zich alweer aan. Alvarez net zoals Pierie mogen van mij vertrekken.

Al met al hebben we in mijn ogen 'slechts' een ervaren creatieve middenvelder nodig, een talentvolle linksback en het verlengen van de talenten van onze jeugdopleiding. Aankopen zijn geen garantie voor succes en worden vaak uiteindelijk uit de basis verdreven door een jeugdspeler. De 2002/2003 generatie moet het geraamte vormen voor een toekomstig elftal waarmee je weer een poging doet de CL te winnen. Daarvoor moet je komend seizoen misschien een pas op de plaats maken qua kampioenschap al denk ik dat je met dit elftal ook best kan meedoen. Zeker, omdat een hoop teams zich niet kunnen/mogen versterken door de Corona-crisis.

09-06-2020 11:28

Nosky +1027

Ik ben ook vóór het inpassen van jeugdspelers, maar dat moeten dan wel de exeptionele talenten zijn. Er zit volgens mij voldoende potentie in de pijplijn, maar dit betreft spelers die nu nog niet rijp genoeg zijn. En naar mijn idee is de huidige lichting net te beperkt.

Dus ik zou persoonlijk anticiperen op de lichting daarna en de voorwaarden scheppen voor die lichting om succesvol in te stromen. Relatief iets meer aankopen dan gebruikelijk hoeft mijns inziens dus niet perse een probleem te zijn.

09-06-2020 11:47

Hagmag +9

Ik zie Klaassen zo nu en dan ploeteren bij Werder, wordt daar niet echt enthousiast van. Iedereen of velen zien het helemaal zitten in Gravenberch. Hij heeft mij tot nu toe niet echt kunnen overtuigen.
Hij kan zeker voetballen, heeft talent maar geen snelheid hij is traag en voorspelbaar. Niet mijn type voetballer, waarvan ik denk dat hij Ajax-1 verder gaat brengen.

09-06-2020 10:31

ThomasAjax +0

Dit niveau zijn we nu wel ontgroeid toch. Moet je echt niet willen. Toffe gozer hoor, daar niet van maar ik denk dat we moeten mikken op een hogere standaard. Het Frank de Boer tijdperk laat ik het liefst achter me, haal dan een echte knaller als Götze o.i.d. Bovendien is Donny een veel technischere speler, waar Klaassen meer een box to box achtige speler is. Totaal andere types, maar mensen hebben er een handje van 2 spelers die qua uiterlijk op elkaar lijken met elkaar te vergelijken. Als Davy bij wijze van donker haar had en Moluks was zou niemand dit een optie vinden.

09-06-2020 10:11

Ajacied33 +36392

Ik volg je mening, maar hoe kom je op Gotze? Die komt echt niet naar de ED en dat moet je ook niet eens willen. Als je al naar m kijkt valt ie geblesseerd op de grond. Dus doe maar niet

09-06-2020 10:50

nuff-said +1638

Ik ben geen fan van geavenberch. Mist in mijn opinie nog teveel voetbal intelligentie. Dat heb ik heel erg gemerkt in alle wedstrijden waar hij mee deed. De tijden dat je jonge gasten zoals een Seedorf had dat is niet meer. Ja de Ligt was een zware uitzondering moet ik zeggen. Maar hoe deze gasten ook communiceerden alsof ze volwassenen waren. Dat is niet het geval met gravenberch. En ik ben bang dat hij al denkt dat ie daar is. En zodra hij tekend en hij op de bank beland dan ga je gezeur krijgen met zaakwaarnemer en shit. Is rioolrat tog?

09-06-2020 10:06

Ajaxbrl +13420

Gezien het EU topniveau toch maar incidenteel voorkomt bij Ajax (waarschijnlijk weer jaren wachten) , kunnen we Klaasen best halen voor het niveau waar we nu weer op zitten..

09-06-2020 10:04

rodnet +10230

Klaassen is een leuke jongen en was een verbetering ten opzicht van Siem de Jong maar Donny van de Beek is zoveel beter dat het een absolute stap terug zou zijn om Davy terug te halen.

09-06-2020 09:57

FrancescosRavioli +14673

Tja en toch denk ik dat ETH hem nog beter aan het voetballen kan krijgen. Je moet niet vergeten dat Klaassen nu echt op 10 kan spelen met een Neres naast zich en Tadic als spits.

09-06-2020 09:59

Gewoon Gijs +18224

Helaas zou ik Klaassen denk ik niet terug halen.

09-06-2020 09:36

Danos +0

De enige echte reden die ik kan bedenken om Davy terug te halen is dat je selectie geen vreemdelingenlegioen wil laten worden. En Nous en Dest tel ik ook gewoon mee als Nederlander.

09-06-2020 09:36

Soccerskins +1

Off: Schreuder weg bij Hoffenheim, zien jullie hem terug bij Ajax komen?

09-06-2020 09:28

Aspers73 +3110

Alsjeblieft niet zeg, EL niveau en we willen hoger.

09-06-2020 09:27

Rommy +0

Wat moeten we met een techniekloze middenvelder ?

09-06-2020 09:26

Bobbaasje +3

Hij werd nog gewisseld afgelopen weekend na zijn matige optreden tegen Wolfsburg.

09-06-2020 09:26

Ajax567 +1

Ikben zelf een groot fan van gravenberch ik denk dat het echt een topper kan worden

09-06-2020 09:25

ajacied pp +0

Een hele beperkte speler, totaal Ajax onwaardig in deze lichting, zou een vreselijke blunder zijn om die te kopen

09-06-2020 09:22

trainerdv +2

Voor mij niet of-of met Gravenberch, eerder juist en-en. Denk dat die heel goed samen kunnen spelen., Er mist nog alleen een echt balkunstenaar op het middenveld. Marin kan misschien opleven, of Lang, maar dat lijkt me net te licht. Eiting en Ekkelenkamp zijn ook geen CL materiaal. Wordt lastig om iets a la Schone, Frenkie, Donny (en Hakim hangend rechts) te bouwen.

09-06-2020 09:20

Jojo49 +3

vind ik niet, brengt weinig extra,s zag het zaterdagmiddag nog,, veel lopen , weinig van gezien. niet een versterking. zou ook niet altijd de spelers terug halen , die bij ajax geweest zijn. suarez, dat kan nog .

09-06-2020 09:13

de-Ajacied +8

Klaassen is een echte versterking

09-06-2020 09:13

Jortjuh14 +2970

Kom op zeg, is toch geen versterking dit? Klaassen doet het leuk bij een degradant, maar past totaal niet meer bij het spel van het huidige Ajax. Van De Beek is in alle opzichten een betere speler. Dit zou echt weer typisch Ajax zijn om met twee stappen achteruit te gaan er maar één vooruit te zetten. Ik hoop echt dat hij niet komt, ook al is het een Ajacied

09-06-2020 09:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.