Tadić wil meer verantwoordelijkheid zien bij selectie: 'Niet een ander de schuld geven'

door Brent Tomassen 384

Bron ESPN

Tadić wil meer verantwoordelijkheid zien bij selectie: 'Niet een ander de schuld geven'

door Brent Tomassen 384

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Dusan Tadić is boos op zichzelf na de 3-0 nederlaag van Ajax op bezoek bij PSV, maar wijst ook naar zijn teamgenoten. De aanvoerder vindt dat iedereen in de spiegel moet kijken en geeft ook een duidelijk signaal af richting de technische leiding: er moeten nieuwe spelers bij.

'Het is altijd moeilijk om te verliezen, zeker tegen PSV', vertelt Tadić op de persconferentie na afloop van de nederlaag in Eindhoven. 'Het was ook onnodig. Als je zo drie goals weggeeft, kun je deze wedstrijd niet winnen. We hebben dit seizoen één topwedstrijd gewonnen, dat was tegen Feyenoord, maar toen hebben we onszelf opgeofferd voor elkaar. Nogmaals, je kunt niet zo drie goals weggeven. Ondanks dat moeten we zelf ook scoren. Dan wordt het een andere wedstrijd.'

Tadić geeft aan zich schuldig te voelen richting Heitinga, maar vindt daarnaast dat hij daarin niet de enige moet zijn. 'Ik voel me schuldig richting hem, want hij is een goede trainer. Hij weet waar Ajax voor staat en geeft alles voor de club. Ik voel me altijd schuldig richting mijn trainer, omdat ik me verantwoordelijk voel.'

Hierna worden de woorden van Tadić een stuk harder. 'Iedereen zal zich verantwoordelijk moeten voelen en iedereen moet in de spiegel kijken. Iedereen moet de verantwoordelijkheid nemen over zijn eigen daden en niet een ander de schuld geven. Dit is de enige manier om hier iets aan te doen en om wedstrijden te winnen. Verantwoordelijkheid nemen is het belangrijkste nu. Het maakt niks uit of je zeventien jaar bent of vijfendertig. Je moet je eigen verantwoordelijkheid nemen in hoe je je voorbereid op elke wedstrijd en wat je doet voor het team.'

'Hebben veel meer nodig in deze selectie'

Hierna krijgt de Serviër de vraag of de selectie niet gewoon te zwak is op het moment. 'Absoluut. Als je maar één topduel wint, dan is het duidelijk dat we veel meer nodig hebben in deze selectie. Maar dat weten we. Het is niet zo dat we daar nog niet over gesproken hebben. Iedereen weet dat we betere spelers nodig hebben. Maar ik wil geen excuses gebruiken. Het ligt aan ons, wij moeten het beter doen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

b.hulshof +3754

Tijd om afscheid te nemen over 4 weken.

28-04-2023 15:54

brullie +7034

Tadic, een Ajacied voor het leven! Maar als hij zo'n hart heeft voor onze club, en dat heeft als geen ander, dan weet hij zelf toch dat hij meer en meer af aan het haken is? Statistieken laten nog altijd de mooiste cijfers zien maar fysiek op het veld voel ik er maar weinig van. Dan zou hij ook een stapje terug kunnen doen en in een 2e helft een jonge god aan de bal moeten laten ipv hem zelf? Maar ja, toen schrok ik wakker....

26-04-2023 06:55

Kijker +3384

De woorden van Tadic raken mij al een tijdje niet meer. Dit had 2 maanden geleden ook gezegd moeten worden. En 4 maanden geleden, en 1 jaar geleden... .
Geen woorden maar daden.

25-04-2023 21:03

TheSpecialOne +8889

Ik eis dat Tadic gaat inzien dat hij ook onderdeel van het probleem is! Hij blijft maar zeuren over de kwaliteit van de spelers die zijn aangekocht. Maar was het niet zijn zaakwaarnemer die Ajax geholpen heeft met zijn netwerk van spelers?!
Deze betweter die zelf overigens niet zoveel klaarspeelt op het veld is de laatste die iets mag zeggen.

25-04-2023 15:22

Rob1976 +9473

Klopt het dat door vd Sar Bosz, Bergkamp, Jonk en Bogarde oa. bij ajax zijn vertrokken?

Klopt het dat oa. door vd Sar Bassey, Wijndal, Sanchez, Wijndal, Grillitsch, Lucca zijn gehaald?

Klopt het dat Schreuder door vd Sar is gehaald en veel te lang is blijven zitten?

Do i need to ask more?

Klopt het dat vd Sar allang weg had gemoeten bij Ajax?

24-04-2023 21:47

FrancescosRavioli +15206

Jonk en Bergkamp zijn vertrokken door Jonk en Bergkamp. Voor de rest eens.

24-04-2023 21:51

Ajaxfan31183 +16391

Bergwijn bedoel je denk ik ipv twee keer wijndal. Maar Overmars had wijndal en Bergwijn ook zoiezo op zijn lijstje staan. En ja van de Sar en en nog een paar andere gaven die zaakwaarnemer vrij baan om dat ander zooitje niets nutten te halen .

25-04-2023 23:14

ProfessorX +19827

Seizoen afmaken 5x winnen en wel een nieuwe trainer !

Denk dat Heitinga nog niet capabel genoeg is om een team te smeden uit nieuwe spelers , dit zou een grote fout worden .

Nieuwe ervaren trainer met Heitinga als een van de assistenten !

Gooi een heleboel spelers in de uitverkoop spelers die niet bij Ajax passen , ook spelers die niet mee kunnen ook al wil Swart het nog wel .

Pas jeugd in !

Regeer , Salah Eddine , Baas , Hato , Vos, Fitz Jim , Conceição , Godts , Aertsen ,Kaplan , Ünuvar, Daramy en geef ze voldoende minuten , maar gebruik ze niet voor 3 a 5 minuten of bank !!!!

Van de ouderen mogen Rulli , Berghuis en Tadic misschien Timber nog als die bijteken blijven .
de rest mag weg

24-04-2023 20:01

Ajax35 +4292

Het wordt ook tijd om jou te vervangen, Dusan. Met hoeveel pijn ik het ook moet zeggen, want het is echt een held geweest sinds seizoen 18/19. Maar het was vorig jaar al klaar, maar nu is het echt klaar met Dusan.

24-04-2023 19:16

Godenzoon46 +379

Tadic is de grootste oorzaak van de mentaliteit die het team nu toont op het veld. Tadic is te lang belangrijk gemaakt terwijl hij niet zo belangrijk meer kan zijn en dat stoort zijn medespelers. Je had afgelopen zomer al moeten doorselecteren, want je zag dit vorig seizoen ook al gebeuren. Hij moet zich gaan schikken.

24-04-2023 18:34

Harrier Du Bois +38749

Heb er even rustig over kunnen nadenken en ik sluit me aan bij het Tadic moe zijn. Deze woorden en vanuit interviews, allemaal leuk en aardig, maar die kerel rolt over de grond de helft van de wedstrijd, rekt tijd, terwijl we achter staan zelfs. Speelt 3 goede ballen en heeft niks in te brengen behalve het toneelstukje, elke keer maar weer. Echt een held hoor, maar ik begin me steeds meer te storen aan van alles en de leidinggevenden, zoals Tadic is in het veld als aanvoerder, bekoort me steeds minder. Jammer, in de spiegel kijken zegt hij nog, tja..

24-04-2023 18:18

Heimwee +6705

Tadic is waarschijnlijk de enige die zich schuldig voelt, de rest interesseert het geen zak!

24-04-2023 16:47

TheSpecialOne +8889

Je kan wel de spelers de schuld blijven geven, maar die hebben zichzelf niet gekocht. Als je iemand de schuld wil geven, begin dan met de leiding die teveel zeer belangrijke spelers heeft laten gaan en die mensen met nul verstand van goed technisch beleid het mandaat heeft gegeven om de ''verkeerde'' spelers aan te kopen. En tel daarbij het aanstellen van twee absolute onbenullen op trainersgebied en het debacle ontvouwt zich voor je ogen.
Als je ziet dat PSV vol druk naar voren zet op je spelers en zij hierdoor moeite hebben om op te bouwen dan laat je je spelers toch de diagonale bal op de lopende buitenspelers geven? Door de druk van PSV naar voren liggen hier zeeën van ruimte en is dit heel moeilijk om te verdedigen voor PSV. Conceicao, Godts en Brobbey weten hier wel raad mee hoor. Heitinga is tactisch zwaar door de mand gevallen tijdens deze wedstrijd.

24-04-2023 16:04

Siemons +378

Tadic en Blind deel 2, jongens die standaard een 6 of hoger pakken en weten wat daarvoor nodig is.

24-04-2023 15:59

HStorm +3147

Afgelopen interview legde Tadic de verantwoordelijkheid volgens mij bij het aankoopbeleid?

24-04-2023 15:09

AFCA. +3274

Tsja Dusan dat is afgelopen zomer geprobeerd en dat pakte niet zo lekker uit. Kopen, kopen, kopen is niet de oplossing. Eerder het probleem. Zodra Ajax goed draait en successen boekt gaat men met geld smijten. Dat is dan telkens ook weer het begin van het einde.

Het wordt eerst tijd om weer een goede basis te leggen en met een goed plan te komen. En dus weten wat nodig is. De aankopen die gedaan worden zijn nergens op gebaseerd.

Je speelt met Frenkie en Schone als dubbele 6. Dat zijn 2 spelers die het van hun voetballende vermogen moeten hebben. Om hun vertrek op te vangen koop je totaal andere types terug.
Martinez vertrekt. Een goede voetballer. Haal je Bassey voor terug die niet kan voetballen.
Je rechtsbuiten vertrekt. Daar haal je een linksbuiten voor terug.
Allemaal bizarre dingen.

24-04-2023 13:58

FrancescosRavioli +15206

"Tsja Dusan dat is afgelopen zomer geprobeerd en dat pakte niet zo lekker uit. Kopen, kopen, kopen is niet de oplossing. Eerder het probleem. Zodra Ajax goed draait en successen boekt gaat men met geld smijten. Dat is dan telkens ook weer het begin van het einde."

De hoeveelheid voetballers die zijn vertrokken had je nooit intern kunnen opvangen. En de problemen met spelers nu ook niet. Anders zouden die jongens nu al wel spelen
Het grootste probleem is dat Edwin van der Sar doet alsof hij de rol van TD vervulde, terwijl hij gewoon vrijbrief heeft gegeven aan een zaakwaarnemer om z'n rotzooi bij ons te dumpen.

25-04-2023 09:16

Zwaan1975 +3589

Tadic wil jij dan stoppen met rollen huilen en piepen en gaan voetballen. Pas als je een doodschop krijgt mag je gaan liggen.

Ga Gvd voetballen en draag ons shirt met de trots die daarbij hoort zonder gehuil

24-04-2023 12:38

AlexIbarra +19244

Ik kopieer hier even de tekst van Lunsdale:

Poh, wat een hoop gezever.

24-04-2023 14:39

Sjaakvaak +26583

Nee, dit is geen gezever. Het overmatige gaan rollen en huilen levert ons meer gezeik op dan dat we er wat aan hebben. Niks mis met een goede schwalbe of bloedzuigerij op het juiste moment, maar niet constant bij het minste of geringste.

24-04-2023 17:26

AlexIbarra +19244

Alles waar TE voor staat is niet goed.
Ik zie echter heel veel overtredingen tegen Ajacieden weggewoven worden, harde of professionele overtredingen niet bestraft worden met geel, en de norm in NL opschuiven van totaalvoetbal naar een liefde voor vechtvoetbal.

Ik verwijt Tadic meer dat hij een jaar of anderhalf geleden tegen PSV 'vergat' om contact te maken met een overduidelijk uitgestoken been (van Veerman dacht ik) waardoor we geen penalty kregen, dan dat hij af en toe ergens iets meer van maakt of bij de derde keer dat iemand in zijn rug loopt ff blijft liggen.

Uiteraard is het wel fijn als hij voetballend verder ook nog iets laat zien.

24-04-2023 23:21

HStorm +3147

Probleem is niet dat hij het doet, maar wanneer. Meeste nationale scheidsrechters kennen hem nu wel en lijkt het meestal tegen hem te werken. En als we er een vrij trap uitkrijgen dan levert dat overigens helemaal niets op. Zonde.

24-04-2023 15:11

Zwaan1975 +3589

Precies, het levert niks op behalve dat scheidsrechter je niet serieus nemen en ook niet fluiten voor kleine overtredingen.

24-04-2023 15:22

FrancescosRavioli +15206

Hij heeft hetzelfde als Suarez in z'n laatste jaar bij Ajax. Alleen dit al zou een goede reden zijn een stap naar een andere club te zetten. Van dit beeld kom je niet zomaar af.

25-04-2023 09:19

Zwaan1975 +3589

Ja eens, Suarez wqs geweldig maar ook daar ging ik me steeds meer aan irriteren. En dat gaat tegen je werken in dit conservatieve landje

25-04-2023 10:09

afct +8946

Ik eis een fatsoenlijk beleid binnen de club van de jeugd tot ajax 1. En dat begint met een goede visie en directie

24-04-2023 12:19

rafaelvandekaart +1767

Hij heeft wel een punt dat er wat moet gebeuren maar het lijkt me niet dat er opeens 5-6 nieuwe spelers bij gaan komen, met een geheel nieuw team ga je ook niet zomaar opeens winnen.

Als je kijkt naar wat we hebben voor iedere positie zijn er een aantal twijfel gevallen, een paar sterkhouders die we gaan verliezen en 1 positie waar we echt tekort komen (CV).

LV: Bergwijn, Daramy Godts. Twijfel qua prestatie maar wel kwaliteit.
Spits: Brobbey, Tadic: Twijfel qua prestatie maar wel kwaliteit.
RV: Kudus, Conceicao: Goed maar Kudus gaat weg dus moet je een directe vervanging halen.
10: Berghuis, Klaassen, Unuvar. Goed genoeg zolang je Deef alleen als invaller gebruikt.
8: Taylor, Fitz-Jim, (Salah-Eddine, Vos): Twijfel maar wel veel eigen opgeleide opties
6: Alvarez, Grillitsch, Vos: Goed maar zowel Alvarez/Grillitsch gaan weg dus directe vervanging halen
LB: Wijndal, Baas, Salah-Eddine (Hato): Twijfel maar genoeg opties, zou niet bijhalen
LCV: Bassey, Hato: Bassey te zwak, verkopen, vervanger halen
RCV: Timber, Kaplan: Goed genoeg zolang Kaplan hersteld en Timber bijtekent
RV: Rensch, Sanchez, Regeer: Twijfel maar genoeg opties, zou niet bijhalen
Keeper: Rulli, Pasveer: Goed genoeg

24-04-2023 11:49

twynestar +28304

reële visie. je zult vervangers moeten halen als Alvarez, Kudus of Timber vertrekt en daarbij op max 2 posities doorselecteren als je bijv bassey, wijndal of bergwijn voor een acceptabel bedrag kunt verpatsen.

24-04-2023 12:28

YRGI +32928

Leeftijd vind ik weldegelijk uitmaken. Ik neem het Tadic, Klaassen, Grillitsch, Berghuis en Bergwijn veel meer kwalijk dan een Hato of Taylor. Die eerste groep moet de ploeg dragen, maar doet dat niet. En dan ook nog een onbenul als trainer.

24-04-2023 11:47

twynestar +28304

hoe kan Tadic ervoor zorgen dat Taylor geen domme ballen speelt?

24-04-2023 12:24

Lunsdale +6308

Door eerst zelf maar eens gewoon op de benen te blijven staan en het goede voorbeeld te geven.

24-04-2023 13:21

Leo Valk +1363

@Lunsdale... en dan kan Taylor nog steeds domme ballen spelen, hoor!

24-04-2023 14:12

FrancescosRavioli +15206

Als je op de grond ligt, ben je niet aanspeelbaar.

25-04-2023 09:21

MarkP +21671

Ik denk dat tadic de bui al ziet hangen voor het volgend seizoen met een nieuwe coach en staf daarom roept hij dit.

24-04-2023 11:40

Henk de Vries +11131

Ik heb me ook weer dood geërgerd aan het idiote gedrag van Tadic. Dat gerollebol, en grijpen naar je hoofd terwijl je helemaal niet geraakt wordt... Kap daar eens mee man!

Net als met het gooien van troep op het veld moet dit ook uitgebannen worden. Laat de Var hier gewoon standaard en consequent geel op geven.

24-04-2023 11:29

NouriVanderVaart +622

Verzoekje voor de redactie: ik lees altijd dat Tadic zo belangrijk is met zijn goals en assists. Ook dit jaar heeft hij weer redelijke statistieken.

Ik mis zelf altijd een stukje nuance bij de top statistieken van Tadic. Hij speelt namelijk bij een top 3 club, waarbij je veel kansen krijgt, hij speelt iedere wedstrijd en word nooit gewisseld, hij neemt de corners, vrije trappen en penalties.

Kunnen jullie uitzoeken hoe zijn assists/doelpunten zijn per minuut tov andere spelers bij topclubs? En dan doelpunten uit penalties niet meegerekend.

24-04-2023 11:28

peterVKV +6450

plus zijn balverlies statistieken....

24-04-2023 11:38

Heldhaftig +11456

Even heel offtopic hè, maar Carel Eiting staat écht heel goed te voetballen bij Volendam afgelopen tijd. Zó jammer dat hij zo blessuregevoelig is, want die jongen heeft echt een enorm goede passtechniek en inzicht. Ik denk wel dat we op dit moment zo'n type middenvelder missen. En zou prima kunnen presteren, mits je er iemand naast/achter zet als stofzuiger. Misschien een idee om hem gewoon te kopen voor een paar miljoen, en vervolgens twee jaar te verhuren aan Volendam. Kan weinig mee misgaan lijkt me.

24-04-2023 11:10

champhead +14355

Waarom zou je hem kopen om hem daarna 2 jaar te verhuren aan volendam? Het is geen jochie meer van 18 💀

24-04-2023 12:17

BillSplate +9695

Snap ik ook echt niet. Zou in dit slechte Ajax ook geen basisspeler zijn.

24-04-2023 12:37

Jensajax14 +329

Alsjeblieft, middelmaat inkopen om middelmaat te vervangen. Tis een soort taylor light

24-04-2023 13:47

sexyajaxgirl +924

Het is een dure dickpic geweest. Als die vrouw er niet zo'n heisa van had gemaakt, stond Overmars nog aan het roer en Ajax fier aan kop.

24-04-2023 11:09

markk +8900

Ja man, geef die vrouw lekker de schuld! Hoe jammer ik het vind dat Overmars er niet meer is, hij heeft een grens overschreden en is met zo’n actie in 1 klap zijn integriteit kwijt en die heisa is meer dan terecht. Desalniettemin had ik hem wel een tweede kans gegeven met een contract waar hij een flinke boete moet betalen de volgende keer dat hij een dergelijke fout begaat.

24-04-2023 11:18

OuweDibbes +11855

Essentie van dit verhaal meer of minder dickpics?

24-04-2023 13:19

Leo Valk +1363

Minder, minder, minder!

24-04-2023 14:15

Joko +5063

Ajax had niet roomser als de paus moeten zijn, en overmars max 2 weken vrij moeten geven even afkoelen, goede gesprekken voeren. En weer door.
Er wordt nu gedaan alsof hij iemand verkracht heeft, iemand vermoord heeft.
Als vrouw zijnde kan je anno 2010 2020 je toch niet meer verschuilen achter ja maar hij heeft macht gelul, Geldt trwns ook voor de NOS en VOICE,
Die meiden van 18 wisten donders goed wat er ging gebeuren in de kleedkamer e.d.
het is ook niet vreemd dat dat verder niks mee gaat gebeuren door het OM.

24-04-2023 14:51

soewares +2504

Als overmars niet zo een viespeuk was geweest

24-04-2023 11:18

rich67 +6658

Ja hoor. Het ligt alleen aan Overmars. Zucht!

24-04-2023 12:41

Lunsdale +6308

Het is inderdaad de schuld van die vrouw dat Overmars zijn machtspositie niet aankan.

24-04-2023 13:22

KingJames23 +11435

We hebben versterkingen nodig om van Vitesse, Emmen, NEC, Eagles en al die andere prut clubs te winnen? Dat heet mentaliteit!

24-04-2023 11:06

Sven Heida +1384

Die Lodeweges is ook een enorme teleurstelling .

24-04-2023 10:45

BungTahamata +1964

Aan het spel en wissels te zien ben ik het met je eens. Tenzij Heitinga alles overruled.

24-04-2023 10:50

MarkP +21671

Waarom? Hij is altijd aanwezig.

24-04-2023 11:37

FrancescosRavioli +15206

Zodra Lodeweges binnen kwam ging Heitinga anti voetbal spelen.

25-04-2023 09:22

AjaxBigStars +995

Geen paniek Ajacieden! PSV verliest zijn uitwedstrijd tegen Sparta.
Staan wij gewoon weer 2e

24-04-2023 10:38

Rockanje23 +37037

Want Ajax wint wel ?

24-04-2023 10:47

MarkP +21671

Ajax wint ff v az met die kneuzenteam yep.

24-04-2023 11:39

Lunsdale +6308

Ik denk dat het momenteel reëler is dat we 4e worden.

24-04-2023 13:23

Ajax95Duivendrecht +24110

Ik moet zeggen dat de selectie van Ajax eigenlijk ook kwalitatief helemaal niet zo goed is als wat we vooraf aan dit seizoen dachten. Ja, er is meer dan 100 miljoen uitgegeven, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de spelers die je aantrekt. Er is vooral verkeerd (lees: te weinig kwaliteit) ingekocht. Waardoor we nu ook gewoon kwalitatief te kort komen. In die zin doet het me denken aan Man United en Chelsea over de laatste jaren: heel veel uitgeven, maar vooral aan spelers die kwalitatief net te kort komen en zonder duidelijke spelvisie in het achterhoofd.

Tel daar door het seizoen heen de dramatische inbreng van twee waardeloze trainers op tactisch gebied bij op, en we kunnen onze kwalitatieve armoede ook daar niet meer mee compenseren. Trainers hebben er te weinig uitgehaald, maar realistisch gezien denk ik niet eens dat onze selectie zo heel veel beter (en vooral een stuk ongebalanceerder is) dan die van Feyenoord en PSV. Geen topwedstrijd gewonnen, en in al die wedstrijden (op Feyenoord-uit na) ook op basis van xG de mindere zijn. Dan is het niet alleen maar pech of er te weinig uithalen, maar ook gewoon gebrek aan kwaliteit.

Dat gezegd hebbende, mag Tadic ook naar zichzelf kijken. Want wat speelde meneer gisteren godsgruwelijk slecht. Elke bal sprong gisteren van zijn voet alsof het Lukaku was.

24-04-2023 10:31

Rockanje23 +37037

“We vooraf dachten” ? Dit seizoen kon je in september al voorspellen. Wat Bassey betreft zelfs al eerder.?

24-04-2023 10:49

AlexIbarra +19244

Ik zeg niet dat ik blij ben met hoe die jongen het doet maar wanneer Alvarez op het middenveld staat en je voor LCV / LB Blind, Rensch, Wijndal, Baas / Salah-Eddine als opties hebt, is het niet raar om er een type Bassey te bij te halen.
De rest denkt allemaal liever naar voren dan naar achteren.

Dat Wijndal ineens niet meer weet wanneer hij voor of achteruit moet lopen, Blind het bijltje erbij neergooit, Rensch centraal en als back niet voldoet en back-up Kaplan het hele seizoen in de lappenmand zit, was moeilijk te voorzien.

Ik zie hem een beetje hetzelfde als Alvarez (al presteert die natuurlijk beter binnen zijn mogelijkheden). Ik heb er graag zo'n type bij in de selectie maar vind het vooral slecht van de anderen als we ineens geen drie voetballende middenvelders zonder 'breker' kunnen opstellen.
Of een verdediging die zonder (of ondanks) een Bassey erin lekker opbouwt en zelden onnodig in de problemen komt.

24-04-2023 14:59

Lucianos +214

Klaassen, Taylor en Grillitsch waren echt het meest schandalige middenveld dat Ajax in de laatste 23 jaar op het veld heb gezet tijdens een competitiewedstrijd. Nog nooit zoveel balverlies gezien als die 3 samen deden.

24-04-2023 10:25

peterVKV +6450

ja, maar dit heeft ook te maken met het feit dat er nauwelijks beweging en diepgang was in de voorhoede. Bovendien was er ook geen aanspeelpunt in de spits. Tadic is een prima aanspeelpunt in en om het strafschopgebied in de kleine ruimte, maar daarbuiten in grotere ruimtes is elke bal op Tadic simpelweg balverlies.

24-04-2023 10:33

Lucianos +214

Ja over de voorhoede en de verdediging was ik nog niet begonnen! Dat was ook van een niveau we staan erbij en kijken er naar. Niet een speler ging iniedergeval strijdend tenonder tegen zijn directe tegenstander. Echt beschamend!

24-04-2023 13:07

rodnet +10269

Tadic zou eerst eens naar zichzelf moeten kijken. Voortdurend aan het provoceren, zeer regelmatig balverlies, bij ieder fysiek contact laat hij zich vallen alsof hij standrechtelijk geëxecuteerd wordt: alles wijst erop dat hij probeert zijn steeds mindere voetbalcapaciteiten te compenseren met aanstellersgedrag. Dat past gewoon niet bij Ajax.

24-04-2023 10:24

Mokum<3destad +2310

Wat een slapjanus is die Tadic geworden. Meer bezig met janken dan voetballen. Deze gast was een goede captain maar is dat inmiddels niet meer. Ongelofelijk. Dit zegt toch alles? Een captain die zegt dat er betere spelers aangetrokken moeten worden. Dat zal veel vertrouwen geven in de selectie. Ik vind dat Tadic moet kappen met dat gejank en liggen op de grond. Ook dat overdreven positieve gedoe wanneer er iemand gewisseld wordt of een bal niet aankomt, niet klappen. Tadic is klaar. Tijd voor een nieuw begin helemaal vanaf 0.

24-04-2023 10:18

peterVKV +6450

Ja, hij is een van de spelers die doorgeselecteerd moeten worden. Niet gek met 34/35.

24-04-2023 10:20

MelleAfca +14307

Volgens mij kom je volgend seizoen met een paar gerichte aankopen, het behouden van Timber en Kudus en het inpassen van je toptalenten al heel ver.
Hier beneden even snel een mogelijk opzetje gemaakt;

Trainer: Bosz
Verbruggen - Pasveer
———
Boey - Gooijer
Timber - Rensch
Hato - Kaplan
Salah Edinne - Sinkgraven
———
André - Grillitsch
Vos - Fitz-Jim
———
Ziyech - Conceicao
Kudus - van de Beek
Godts - Bergwijn
———
Brobbey - Tadic

24-04-2023 10:12

Rockanje23 +37037

“Toptalenten inpassen” hoe dan ? Er loopt in de jeugd wel wat talent rond, maar echte toptalenten ? Nee, die zijn er niet.

24-04-2023 10:51

MelleAfca +14307

Hato, Vos en Godts zijn absolute toptalenten.

24-04-2023 10:55

Rockanje23 +37037

Nee, Rijkaard, van Basten, Vanenburg, Richard Witschge, Kluivert, Seedorf, vd Vaart, Sneijder en als laatste Matthijs de Ligt. Dat waren toptalenten in de jeugd. Dat niveau is er niet in de huidige jeugd. Waarmee ik niet wil zeggen dat de door jou genoemde namen het niet ver kunnen schoppen. Maar echte toptalenten, nee dat zijn het niet.

24-04-2023 12:50

YRGI +32928

Weer een nieuwe keeper? Dat gaat nooit gebeuren.

24-04-2023 11:51

MelleAfca +14307

Denk t ook niet, maar ik vind Rulli persoonlijk ontzettend tegenvallen. Maakt voor elke prachtige blunder ook een flatter of is op zijn minst een bron van onrust, voornamelijk door de lucht.
Ik zou in ieder geval de mogelijkheid onderzoeken of het mogelijk is om potentieel de toekomstige keeper van het Nederlands elftal over te kunnen nemen.

24-04-2023 11:56

Goudzuid +72

Dat is Bijlow….

24-04-2023 14:16

peterVKV +6450

Dit had een tussenjaar moeten worden maar door beleidsfouten is het een kutjaar geworden en moet het volgend jaar een tussenjaar worden. Daarna pas weer een mooi jaar en begin van nieuwe goede tijden. Je kan nu niet zomaar je halve selectie vervangen en denken dat volgend jaar alles weer goed gaat. Doorselecteren gaat grotendeels geleidelijk. Bovendien lijdt je enorm kapitaalsverlies door dit seizoen niet presterende spelers voor een prikkie te verkopen gebaseerd op een algeheel kutseizoen onder een enorme kuttrainer. Het is niet anders. Geduld en geen paniek.

24-04-2023 10:11

CruijffLegend +4976

Volgend jaar kun je je alleen geen tussenjaar verloorloven. Met de verhoogde CL premies gaan de nummers 1 en 2 anders weglopen. Daar MOETEN we bij zitten. Zo niet, dan worden de komende jaren heel vervelend.

25-04-2023 00:13

DeMagere +23140

Niet de ander de schuld geven? Dat is nu juist het probleem!

De gevestigde namen binnen het team zijn onaantastbaar.

Hoe slecht ze ook spelen en hoe uit vorm ze ook zijn, de trainer durft ze niet te wisselen, laat staan, op de bank te zetten.

Zo lang Klaassen 90 minuten mag aanrommelen, mag en kun je de andere spelers om hem heen niet beoordelen!

Klaassen haalt al het voetbal uit het spel van Ajax.

24-04-2023 10:01

Ajaxtrouw +6341

Ja beste Tadic en daar heb je geld voor nodig en plaatsing CL en een top-trainer. Alledrie hebben we niet, dus zijn we voor de echt goede spelers niet aantrekkelijk.

24-04-2023 10:01

frank1977 +767

Mooie woorden van de aanvoerder hoor. Maar MVP of niet, in de grote wedstrijden geeft hij óók niet thuis. Gisteren was toch ook weer om te huilen? Samen met de andere zogenaamde routiniers die al een tijdje de basis van Ajax uitmaken verwacht je dat ze het team bij de hand nemen, maar Klaassen, Berghuis en Tadic zijn gewoon onzichtbaar en behoren in een wedstrijd als gisteren tot de slechtste spelers op het veld. Daarbij kan je van Klaassen en Tadic nog zeggen dat ze zichzelf het schompes werken, maar een Berghuis die bij elke foute pass of balverlies van zijn kant een beetje verongelijkt staat te doen ipv direct om te schakelen, dat is wel echt heel teleurstellend hoor.

24-04-2023 09:53

Llorossi14 +1715

Laten ze maar snel duidelijk krijgen wie de trainer is volgend seizoen.
Dit zijn de maanden dat een technisch directeur met een nieuwe trainer of Heitinga moet gaan kijken naar de versterkingen van volgend seizoen.

24-04-2023 09:47

Siemjo +7885

Een selectie die meer gekost heeft als die van Feijenoord, PSV en AZ. Spelers die beter betaald worden dan die van Feijenoord, PSV en AZ. Dan is er iets goed mis in Amsterdam. Wordt het dan geen tijd om te gaan evalueren en dat op de agenda te gaan zetten i.p.v. de vergoeding van de RVC. De besluiteloosheid van het op tijd aantrekken van een technisch directeur. Het op tijd ontslaan van een falende trainer en dan verder gaan met een onervaren trainer. Het aantrekken van veel te dure spelers die rijp zijn voor de KKD of op de bank zitten mag aangerekend worden op het conto van het bestuur en RVC. Bij ieder beurs genoteerd bedrijf wordt er dan flink ingegrepen. Met het niet halen van de C.L. en de daar uit voort vloeiende gelden en de waarde vermindering van de spelers die voor een hoop geld gehaald zijn en die je aan de straatstenen niet meer kwijt kan mag je toch wel spreken over een flink financieel verlies. Maar welke spelers willen nog komen als je geen C.L. speelt

24-04-2023 09:43

Ajax27 +19140

Met zijn voetballend inzicht, leiderschapsvermogen, sterke pass in de benen denk ik nog steeds dat Tadic enorm van waarde kan zijn... als dubbele 6.

Wat ze destijds bij Ajax met Schone hebben gedaan, van rechtsbuiten naar dubbele 6... daar heeft ie z'n beste periode gekend. Qua fitheid ligt het niet aan Tadic, qua snelheid en reactievermogen wel. Daarom past de buitenpositie of 10 positie gewoon niet meer bij 'm. Maar een dubbele 6? Zeker wel.

----------- Brobbey ------------
Bergwijn - Berghuis - Conceicao
----- Tadic ------ Grillitsch -----
Hato - Alvarez - Timber - Sanchez

Meer voetbal op het middenveld, intelligentie, ervaring, meer creativiteit. Voorin meer snelheid zo lang Kudus nog geblesseerd is. En een echte spits. Gisteren zag je weer een Brobbey dat ik dacht, gvd er gebeurt veel meer dan met Tadic. Alleen die moet gewoon een aantal wedstrijden achter elkaar 90 minuten spelen. Spelritme krijgen, dan vallen die goals die nu allemaal net niet vallen net wel.

24-04-2023 09:39

LeroyTac433 +175

Destijds ook bij Ryan Giggs gedaan toen hij z’n snelheid verloor op de flank. Ik weet alleen niet of hij hier het loopvermogen voor heeft. Schöne was daarvoor natuurlijk wel al middenvelder.

24-04-2023 09:45

Ajax27 +19140

Ja maar Schone begon net als daarvoor op de buitenpositie bij Ajax. Heeft ie veel gespeeld. Later ook veel als 10. Maar pas toen ie door Bosz volgens mij als dubbele 6 werd neergezet zag je zijn echte kracht. Hij kon balletjes geven die geen ander kon. En uiteraard z'n andere wapen, de vrije trappen.

Ik denk echt dat Tadic op die positie nog 2-3 jaar door kan gaan bij Ajax.

24-04-2023 11:48

ck69 +13091

Super spitta Brubbey!

24-04-2023 09:57

LeroyTac433 +175

Komende zomer je verlies nemen en je selectie aansterken met kwaliteit en karakter.

Verkopen:
Sanchez
Timber (helaas noodzakelijk)
Bassey
Wijndal
Baas
Alvarez
Klaassen
Grillitsch
Kudus

Selectie
Rulli, Pasveer
Aankoop, Rensch
Aankoop, Aertssen
Aankoop, Kaplan
Hato, Salah-Eddine
Aankoop, Vos
Aankoop, Taylor
Berghuis, Fitz-Jim
Chico, aankoop
Tadic, Brobbey
Bergwijn, Godts

Duidelijk is dat er veel in de as vervangen moet worden. Ga hier voor karakter spelers en vul dit aan met jeugdig talent die aanwezig zijn op de club.

24-04-2023 09:39

ck69 +13091

Gaan we weer met tadic en brobbey als spitsen het seizoen in?

24-04-2023 09:58

LeroyTac433 +175

Ik zie het niet gebeuren dat ze komende zomer een spits kunnen halen voor minder dan 20 miljoen die beter is dan deze twee. Daarbij denk ik dat beide baat hebben en beter in vorm komen door een goed elftal om hen heen te bouwen. Voor een spits is de aanvoer zo belangrijk dat ik die 2 nog wel wil zien in een beter elftal.

24-04-2023 11:45

-Wes- +2830

Ajax speelt volgend jaar Europa League of misschien zelfs nog lager. Dit is financieel en sportief en enorme klap. Minder inkomsten en minder hoge transfersommen voor onze spelers. Denken jullie dat Ajax deze klap te boven gaat komen? Of moeten we ons voorbereiden op hele droevige jaren waarin we weer sneuvelen tegen clubs als Union Berlin

24-04-2023 09:29

Sjaakie +5809

Ik weet natuurlijk niet wat Tadić is beloofd/voorgespiegeld m.b.t. zijn toekomst bij Ajax, maar hij gedraagt zich sinds het vertrek van Ten Hag anders dan voorheen. Moet zich wat mij betreft weer meer richten op wat er binnen de lijnen nodig is.

24-04-2023 09:21

BillSplate +9695

Geen idee wat er besproken is, maar neigt wel naar flinke liefdesverdriet en z'n rebound chicks Schreuder en Heitinga brengen hem nog niet terug op aarde.

24-04-2023 12:39

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Tadic on fire. Helaas met deze spelers en trainer om hem heen, wordt het hem ook gewoon onmogelijk gemaakt om dat te laten zien wat hij de afgelopen jaren ons heeft kunnen tonen.

Nu een Cruijff-revolutie niet meer mogelijk is, dan graag de Tadic-revolutie.

24-04-2023 09:20

Joko +5063

Tadic moet ook worden bedankt, brengt helemaal niks meer.

24-04-2023 09:19

Libero +19121

Mijn favoriete (edit: huidige) Ajacied en ja, pijnlijk om te zeggen dat het beste er wel af is. Maar nog pijnlijker is het feit dat hij verreweg nog steeds de belangrijkste speler is. Gaan we weerrr: MVP van de ED, ws. voor het vijfde jaar op rij. Dit seizoen meer key passes dan wie dan ook, misschien wel ter wereld (4,7pw). Gisteren was weer een waardeloze pot van zijn kant maar alsnog 3x zoveel key passes als Bergwijn (0) en Berghuis (1) en Klaassen (0) bij elkaar.
En dan staat hij nog een groot gedeelte van het seizoen op rechts en in de spits (Als spits een balvast aanspeelpunt dat anderen faciliteert, kan hij er wat aan doen dat ze allemaal in de stress schieten bij een doelkans?) en je kunt niet beweren dat Bergwijn van 25 het (veel) beter doet dan hij op links. Die jongen geeft, als hij in de 16 niet over de bal struikelt, nog geen assist als iemand anders voor een volkomen leeg doel staat.
Afgezien nog van zijn aanvoerdersrol. Dat bandje boeit niet, aanvoerder ben je van nature en hij is zo'n beetje de enige die constant loopt te coachen, offert zichzelf op voor het team (geeft liever assists dan zelf scoren) en ja, soms met iets teveel passie. Dat gerol, geruzie en gejank hoeft van mij ook niet.
Maar ga er maar aanstaan om hem te vervangen. I.i.g. NIEMAND in de selectie die er voor in aanmerking komt, niet qua leiderschap, niet qua mentaliteit, niet qua professionaliteit en ik denk, ook héél pijnlijk, zelfs niet qua fitheid en blessuregevoeligheid.
En dan wordt er over hem gesproken alsof het een stuk vuil is, dat hij weinig collegiaal is met deze uitspraken terwijl het gvd eens tijd werd dat iemand binnen de organisatie het over the elephant (lees: brandhout) in the room sprak én hij nb. toch echt ook de hand in eigen boezem steekt.

24-04-2023 09:05

Joko +5063

Dan ben je sinds een paar jaar ajacied denk. als Tadic je favorite speler is.
heb je nooit van sneijeder vd vaart, chivu max2well, witsche, murhren neeskens, cruyff, swart van het schip, litmanen, rijkaard blind, rep, RUUD KROL, davids seedorf, kluivert, finidi, kanu en velen velen velen andere gehoord. Wel Ruud Krol ken je want je hebt zijn pic, Kan me niet voorstellen dat tadic dan meer je favoriet is. Of je bedoelt wellciht nu.. Ajax moet alles in het werk gaan stellen om Mathijs de ligt terug te halen. Heb je gellijk je aanvoerder voor de komende jaren. Blijft de beste voetballende verdedigende cv van Nederland.

24-04-2023 09:25

Libero +19121

Ik heb het over de huidige selectie.

24-04-2023 09:30

Joko +5063

God dank zeg.

Nou van de huidige selectie heb ik geen favoriet, dat zou die portugees kunnen worden maar die speelt amper. De rest vindt ik ver onder ajax niveau.

24-04-2023 09:38

Libero +19121

Tadic is niet eens het type voetballer waar ik het meest van hou, maar hij trekt gewoon al jaren de kar. Ook toen de Ligt die band droeg, met natuurlijk een eervolle vermelding van Ziyech. Geen slecht idee om die terug te halen overigens, maar volkomen niet realistisch, zowel qua aankoopbedrag en salaris als hem weten te paaien weer in de ED te komen spelen. Die gaat eerst nog een grote jongen bij Bayern worden en wellicht dan nog eens kijken of hij zich zijn beste jaren in oliedollars wil laten betalen, bv. Ze zeggen allemaal bij vertrek terug te willen keren, maar degenen die werkelijk terugkomen zijn of al op hun retour of op een zijspoor beland.

24-04-2023 09:50

Joko +5063

Ik hoop dat je ongelijk hebt, ik vrees echter dat je gelijk hebt,
Ik zou toch inzetten op de ligt en ook zyech, Ajax moet wat, en ik vind de nieuwe namen niet bijzonder, Ze mogen ook met onbekende komen zoals jaren geleden litmanen, finidi trabelsi, kanu pedersen, dani e.d. Ik vind de onbekende van de laatse jaren echt dramatisch. daramy, kudus 9sry maar ik vind het niks. martinez mwah, alvarez ongelovelijk dat die nu op handen word gedragen hij kan er helemaal niks van.
Bergwijn is een ramp. Er is geen enkele goede middenvelder bij ajax.
De selectie is echt ajax onwaardig.

24-04-2023 15:26

Steffenhagen +37822

Een van de grootste problemen van deze selectie is speldiscipline . Na Ten Hag volkomen weg. Geen schreuder , geen Heitenga en ook geen Tadic die dat konden herstellen. Dus geen hiërarchie meer… Volgens mij is Alvarez steeds meer de leider in de kleedkamer en juist hij wil weg bij Ajax ,. Het herstellen van de hiërarchie zal dus de grootste uitdaging worden . Daarvoor heb je een sterke leider nodig in het veld en daarbuiten . Het duo Tadic / Heitenga kan die rol niet meer spelen ..

24-04-2023 08:56

Ajaxfan31183 +16391

En probeer nu maar eens versterking te halen als we (bijna zo goed als) de cl mislopen . Dan gaan we weer terug naar de tijd onder Marcel Keizer dat de helft nee zei tegen Ajax omdat die spelers de ajax juist beter maken graag op het hoogste podium willen spelen .

24-04-2023 08:50

willem1958 +8760

Ook Feyenoord is het gelukt na wat slechte jaren met geen groot budget wel goede prestaties neer te zetten omdat Slot gewoon een ploeg goed weet te motiveren en te laten spelen naar vermogen waardoor er zelfvertrouwen ontstaat.
Hetinga laat zien dat hij een ploeg niet aan het voetballen krijgt dus heb je een andere trainer nodig die wel de juiste mentaliteit er in krijgt en dan kan ook Ajax weer goed voetbal spelen als ze van een aantal spelers afscheid nemen en goed gericht inkopen.
Kijk naar Twente, AZ en zelfs Sparta die allemaal aantrekkelijk en aanvallend voetbal spelen terwijl hun budget beperkt is, er is bij Ajax iets goed fout waar het bij een aantal andere clubs wel lukt met een stuk minder geld.
Als je toch ziet hoe er bij Ajax continue voorzichtig balletjes breed worden gegeven, heel traag en speelt zonder diepgang, het is verschrikkelijk om naar te kijken momenteel.

24-04-2023 10:33

Ajaxfan31183 +16391

Dat wat Feyenoord presteert is puur te danken dat ze de beste coach van de E.D. die ervoor zorgt dat de spelers echt voor hem door het vuur gaan dat is bij ons totaal niet.. Wij moeten echt flink versterken en ook de juiste coach hebben die ook spelers weet te motiveren Want zoals nu iid lijkt het echt op fc knudde met dat tikkie terug Jaap.

24-04-2023 13:43

3sterren +20205

Als de spelers zelf al om versterkingen gaan roepen, dan kun je niet meer spreken van een hecht team.
En dat juist de aanvoerder daarom vraagt is een teken dat hij zijn leiderschap aan het ondermijnen is, wat nooit zal resulteren in extra daadkracht bij zijn medespelers.

Tadić verliest zijn grip op de groep.
In plaats van hen een hart onder de riem te steken, steekt hij een dolk in hun rug.

Ook helden hebben kennelijk een houdbaarheidsdatum ...

24-04-2023 08:48

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25367

Dat geeft onrust in het team gaan ook niet de beker pakken. Als we conference league spelen stapt Sar op. Heeft hij 3 jaar geleden gezegd in Rondo. https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1009491/van-der-sar-als-we-in-de-conference-league-moeten-spelen-ben-ik-er-niet-meer.html

24-04-2023 08:41

Rockanje23 +37037

Zo zie je maar weer dat elk nadeel zijn voordeel heeft.

24-04-2023 13:09

mvdk +43951 moderator

Besef ook even dat zowel Feyenoord als PSV straks 50 miljoen op Ajax inlopen

24-04-2023 08:29

Bramble1988 +9262

Nee hoor, PSV heeft de voorrondes nog nooit gehaald!

24-04-2023 08:38

mvdk +43951 moderator

True. Het zou me overigens ook niet verbazen als PSV nog een keer onderuit gaat en we alsnog tweede worden. Laten we maar hopen...

24-04-2023 10:16

Rockanje23 +37037

Als ze zich beide plaatsen zullen ze het geld moeten delen. Ajax had de afgelopen jaren het geluk dat het zich steeds als enige Nederlandse club plaatste voor de CL waardoor er niet gedeeld hoefde te worden en al het geld voor Ajax was.

24-04-2023 13:11

wimdep +1298

Tadic is over de Hill, dus beter als hij weg gaat.
Jammer dat hij dit zelf niet inziet, wordt dus een pijnlijk afscheid van een speler die Ajax veel heeft gebracht.

24-04-2023 08:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.