Schreuder na nederlaag: 'Vind dat we eigenlijk prima wedstrijd hebben gespeeld'

door NielsOpdam 659

Bron RTL7

Schreuder na nederlaag: 'Vind dat we eigenlijk prima wedstrijd hebben gespeeld'

door NielsOpdam 659

Bron RTL7

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder vindt dat Ajax woensdagavond eigenlijk een prima wedstrijd heeft gespeeld op bezoek bij Napoli. Dat vertelt de trainer van de Amsterdamse club na de 4-2 nederlaag aan RTL7. Verder spreekt Schreuder over Owen Wijndal, Jorge Sánchez en de overwinteringskansen van Ajax.

'Ik vond dat we eigenlijk een prima wedstrijd hebben gespeeld. Dat klinkt heel raar als je met 4-2 verliest', begint Schreuder zijn verhaal. 'We hebben volgens mij prima dingen laten zien, dus je bent uiteindelijk wel teleurgesteld over het resultaat.' Volgens de Ajax-trainer is Napoli heel goed. 'Dat zie je aan alles. Het tempo en de snelheid waarin zij spelen... Normaal gesproken hebben wij twee of drie kansen om de 1-1 te maken, maar die maken wij niet. Dat is zonde. Op dit niveau worden kleine dingen afgestraft.'

Volgens Schreuder was het een totaal andere wedstrijd dan vorige week dinsdag, toen Ajax met 1-6 verloor van de Italianen. 'Er bleef een team op het veld staan dat de dingen samen deed. Ze zijn tot de laatste minuut blijven gaan. Dat zie je ook aan alle andere dingen terug, dat we het echt geprobeerd hebben om hier resultaat te halen. Helaas waren zij efficiënter.'

'Wijndal is vijf weken geblesseerd geweest, Baas doet het gewoon heel goed'

Sánchez mocht in de basisopstelling beginnen als vervanger van Devyne Rensch. 'Hij heeft het prima gedaan en je ziet dat hij een bepaalde mentaliteit heeft die we nodig hebben. Dat is hartstikke goed om te zien.' Daarnaast legt Schreuder ook uit waarom hij Wijndal niet laat invallen. 'Omdat Baas het al een hele tijd goed doet. Hij is achttien jaar en is fit, Owen is vijf weken geblesseerd geweest. Ik vind dat Baas het gewoon heel goed doet, dus ik kies dan voor Baas. Dat is niet tegen Owen. Het is een wedstijd op Champions League-niveau, dat moeten we niet vergeten.'

Volgens de Ajax-trainer wordt het moeilijk om te overwinteren. 'Maar we moeten ook afwachten wat er vanavond gebeurt (bij Rangers - Liverpool, red.). We moeten laten zien wat we vandaag hebben laten zien, dan heb ik er veel vertrouwen in dat we in ieder geval een goed Ajax blijven zien.' De Amsterdammers verloren woensdag opnieuw en de verslaggever vraagt wat het gerommel binnen de club met Schreuder doet. 'Ik kijk naar de spelers op het veld, wat ze doen. Ze vechten als een team. De vraagstelling vind ik eigenlijk heel kinderachtig, maar dat is jullie taak, dat is ook goed.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax34 +3982

Nog een Fles wodka Alfred?

14-10-2022 20:55

AFCAjaxMidNineties +12621

Prima? Je stond gewoon weer voor lul. Niet omdat Napoli ons voetballend overklaste.. nee. Deze keer speelde Napoli bewust op 70/80% en gaf enkel gas wanneer het even nodig was. Zo niet nog vernederender dan de vorige editie!!!

14-10-2022 19:52

CruijffiaansNouriaans +4425

Die doet niks meer behalve af en toe een Cruijff eventje.

14-10-2022 16:33

Wachtopster4 +370

Ik ben klaar met Schreuder ! Totaal ongeschikt voor Ajax
Ik heb dit nooit eerder gezegd over n trainer van Ajax
.. ik vind Schreuder ; OUT !

14-10-2022 14:01

Drummer4ever +1372

Het houdt niet op, niet vanzelf.....

14-10-2022 11:07

PJS +4991

Oprotten Schreuder

14-10-2022 10:17

tijssenajax +13902

Schreuder later over het kampioenschap: ik vind dat we eigenlijk een prima seizoen hebben gedraaid. Jammer dat we op plek 3 zijn geëindigd.

13-10-2022 23:15

Richard Duizer +237

Mijn dochter zit in groep 8 en het zag er naar uit dat zij richting gymnasium zou gaan of tenminste vwo. Maar de leraar van haar is halverwege het jaar verhuisd en er is nu een andere leraar, die nog niet veel ervaring heeft. Het is zo’n puinhoop in de klas dat er niet meer gepresteerd wordt. Na de cito blijkt nu dat ze naar de havo moet en dan moet ze nog opletten ook. De directie van de basisschool heeft niet ingegrepen ondanks herhaalde oproepen van ouders. Helaas moet zij nu volgend jaar maar bewijzen dat ze beter kan op haar nieuwe school met betere leraren

13-10-2022 17:56

3sterren +20205

Waarom lukt het AZ wél om telkens weer een trainer te vinden die bij de club past, plus bovendien de juiste spelers om de visie van hun trainer middels aantrekkelijk voetbal op de mat te leggen, terwijl zij een begroting hebben die aanzienlijk lager is dan dat van Ajax.

De 27.5 miljoen euro is goed voor een vierde plek, maar steekt schril af bij de begroting van Ajax. Die is de absolute koploper in Nederland, met een begroting van maar liefst 160.000.000 euro. Laat dat maar even goed op je inwerken.

En dan vergeet ik ook nog eens een nul; namelijk A. Schreuder ...

13-10-2022 16:55

BasseyAdriaan33 +13604

Hoe kan het dat deze man nog niet is ontslagen??? Hoe kun je dit gvd prima vinden? En dan ook nog serieus zeggen, het was 4-3! Wat een zieke schande dat deze kwakzalver nog trainer is van onze kapotgaande club

13-10-2022 16:30

WeirdAJAX +12089

Open you eyes dude.

13-10-2022 16:07

RadheAjax2021 +17846

Nog steeds niet ontslagen? Ongelofelijk!

13-10-2022 14:38

Heemskerk❌❌❌ +754

Elke keer dat ik deze kop van het artikel lees, gaat mn bloed koken! 😡

13-10-2022 14:15

jerryisthename +31669

Is die lul nou nóg niet ontslagen??? 😡🤬
On-be-grij-pe-lijk...kan toch niet, man...
VdS en de RvC nemen de supporters en Ajax als club in NL en in de wereld niet meer serieus...
Misschien moet er maar meer gedaan worden door de supporters, zoals iedereen die petitie laten tekenen, de supportersvereniging die dat dan vervolgens aanbiedt bij die prutsers en bij elke wedstrijd massaal witte zakdoekjes en gefluit voor die lul van een trainer! 🖕🏼

13-10-2022 13:02

Oeroeboeroe +18299

Totaal incapabel 🤷🏻

13-10-2022 12:56

Rastafari +505

Nou Schreuder dan ben jij de enige die dat vindt 😩

13-10-2022 12:36

Huis75 +1166

Wat een gek joh. Napoli liet het toe. We zijn 3 wedstrijden volledig weggespeeld. Laten we blij zijn dat we niet de volgende ronde halen... zie je het voor je tegen Man City of PSG?

13-10-2022 12:32

Hansvz +787

Ik lees bijna niets over de zwakke Alvarez. Man, wat is die slecht geworden na zijn werkweigering. Ook maar even banken lijkt mij zo. O’ nee, zolang ons kippenboertje er is gebeurt dat niet.

13-10-2022 12:16

Het_Olympisch_Stadion +5626

Je kan wel elke keer iemand individueel eruit gaan pikken, maar punt is dat iedereen slecht speelt; al weken. Dan ligt het toch echt aan iemand anders. Namelijk degene die ervoor verantwoordelijk is dat die spelers wel allemaal hun niveau halen.

13-10-2022 12:27

cantharel +3522

Het is jammer dat ten Hag een jaar te lang is gebleven want dan had Slot onze nieuwe trainer geweest

13-10-2022 12:41

jerryisthename +31669

Beter dan deze eigenwijze sjappie idd...wat een onkunde en arrogantie zit er in die vent. Man, man, man.

13-10-2022 13:04

CruijffiaansNouriaans +4425

Het is niet de schuld van alvarez. Kijk.

Als de restverdediging, tactisch plan, omschakeling etc zo dramatisch is dan kan je alvaressen op middenveld wat je wilt, maar hij moet gewoon te veel belopen en niemand vangt dan zijn ruimtes op, want Blind. Iets met snelheid. Centraal ook nog. Kan niet mag niet wil niet. Ook de ruimtes en spelers rond de bal wordt geen goede pressie op gegeven. Als er dan zoveel mogelijkheden over blijven voor de tegenstander.. Schreuder laat Alvarez hangen.

In België met goede spelers kampioen worden kan. Omdat de rest gewoon echt helemaal vh padje af is. Maar op zijn manier leiding geven tegen wat betere clubs krijg je ze gewoon tegen.

14-10-2022 16:42

Catenaccio +2752

Zachte heelmeesters maken stinkende wonde Edwin vd Sar!!!

13-10-2022 12:13

Kingoffdatoilet +17100

Prima wedstrijd. Ja er werd bij vlagen aardig gevoetbald maar op een tempo wat iedereen kan verdedigen. Dit gaat bij Ajax vaak zo. Daarom zijn veel eredivisie wedstrijd ook zo saai en lastig. Ajax moet het balletje veel sneller rond laten gaan. Dat Napoli speelt Ajax voetbal maar dan 10 keer zo snel als Ajax. Kijk en leer Alfred. Snel naar voren tikken is de oplossing niet dat oeverloze geschuif.

13-10-2022 12:10

cantharel +3522

Jammer te moeten zeggen maar zelfs de kakkies spelen snel en aanvallend voetbal.Altijd naar voren.

13-10-2022 12:21

Kingoffdatoilet +17100

Alleen dan met nog minder materiaal dan Ajax heeft.

13-10-2022 13:38

graafie +1653

Zit deze luchtfietser er nou nog steeds? Zet deze man onmiddellijk op straat, hij is toch een grote schande voor Ajax. Een blind paard kan zien dat hij er een puinhoop van maakt. Spelers worden kapot gemaakt op de bank, spelers die er keer op keer een potje van maken mogen steeds weer opdraven in de basis, spelers worden keer op keer op de verkeerde posities gebruikt.....weg met deze idioot.

13-10-2022 12:08

Ibuprobrimovic +4598

Roger schmidt 2.0
Klote-opstellingen en opmerkingen waar ik nogal vraagtekens bij heb

13-10-2022 12:07

Whoots007 +4158

Hadden we Roger Schmidt maar... die paste gewoon niet bij dat calimero clubje. Laat tot nu toe grootste prestaties zien met Benfica, terwijl die ook een aantal nieuwe spelers hebben moeten inpassen en een totaal andere speelwijze hebben vergeleken met vorig jaar.

13-10-2022 12:12

Nelloe +1836

Mijn vinger doet pijn van het refreshen. Is hij nog niet ontslagen?

13-10-2022 12:07

Het_Olympisch_Stadion +5626

Tegen Volendam was het dieptepunt (de nummer 18 van de Micky Mouse League). Toen had hij eruit gestuurd moeten worden, maar dan zadel je de opvolger op met Napoli uit. Van mij mag het nu. Deze uitspraak kan gewoon niet. Dit kan je als supporter zeggen, maar je kan als hoofdverantwoordelijke nooit na een kansloze nederlaag zeggen dat het prima was. Daar mag je gewoon niet mee weg komen bij Ajax, dan kan ik het ook namelijk.

13-10-2022 12:02

Siemjo +7844

Italiaanse media:" Schreuder erkent zijn sensationele fouten niet". Moet er nu nog meer duidelijkheid komen nadat de Nederlandse media dezelfde mening is toegedaan.

13-10-2022 11:39

Adrian.V +786

Schreuder is duidelijk een uitstekende assistent-trainer, maar kan niet op eigen benen staan, te licht bevonden. Er moet voor hem staan waar die mee kan sparren en zelf uit de wind blijft.

13-10-2022 11:22

jerryisthename +31669

Zelfs dat kan hij niet goed genoeg bij Ajax.

13-10-2022 13:06

Doediemaar +1001

Edwin herinner je deze nog; ‘kappen met deze shit’

13-10-2022 11:16

rodnet +10260

De man is een idioot. De nederlaag gisteren was volstrekt verdiend en het verschil in niveau was eigenlijk net zo schrijnend als een week geleden. Schreuder is gaan geloven in zijn eigen verzinsels en uitvindingen met als gevolg dat geen enkele speler meer weet waar hij aan toe is. Het ontbreekt ons aan kwaliteit in de verdediging, voetballend vermogen op het middenveld en agressie, vorm en balvastheid in de aanval. Kortom, er klopt geen donder van. En toch blijft onze kale Willy Wortel vasthouden aan een middenvelder in de spits, een trage bejaarde op LCV, twee houthakkers op het middenveld en een volkomen uit vorm zijnde opgewonden standje op rechtsbuiten, wat waarschijnlijk zijn slechtste positie is.

13-10-2022 10:53

KudusDream +12972

Hij zal vandaag toch wel gewoon ontslagen worden? Of zullen ze echt nog langer willen aankijken hoe het gaat?

13-10-2022 10:34

Suk Hyun-Jun +6279

Ik vrees dat hij gewoon mag blijven zitten tot dat we uit de Europa League zijn, of de achterstand te groot is in de Eredivisie. Terwijl hij na dit interview eigenlijk meteen ontslagen had moeten worden.

Ik zeg dit soort dingen niet zomaar, eigenlijk nooit eerder gezegd, maar het is bijna jammer dat we er toch nog 2 scoren gisteren, want dat is reden geweest voor Schreuder en Blind om er toch een positief verhaal aan te breien. Maar iedereen die gisteren heeft gekeken weet dat Napoli op 60/75% speelde en het balbezit vaak aan Ajax liet, omdat we er toch niet veel mee deden.

13-10-2022 10:52

jerryisthename +31669

Idd...ze hadden beter kunnen verliezen met 4/5-0 gisteren. Dan was de situatie helemaal onhoudbaar, wat het nu al had moeten zijn natuurlijk. Wat een onkunde ook in het bestuur...kolere.

13-10-2022 13:08

Het_Olympisch_Stadion +5626

ik denk maandag. Eerst nog even schutteren voor een half lege ArenA zondag, zodat zelfs de laatste twijfelaars om zijn.

13-10-2022 12:33

Het_Olympisch_Stadion +5626

Zeker. Vooral het eerste kwartier was erg sterk en dan met name de eerste 3 minuten. Daarna dwongen we ze terug en scoren 3 prachtige goals. Het is zuur dat je 4 onterechte en onverdiende goals tegenkrijgt, maar verder hebben we Napoli toch duidelijk overklast.

13-10-2022 12:06

GoeieSjaakie +16

All we hear is Blah, Blah, Blah

13-10-2022 10:07

tdecler +3302

Mag Wijndal nog bij Jong mee doen?

13-10-2022 10:06

tdecler +3302

Dan is het echt apart dat ie daar geen ritme heeft mogen op doen. Al denk ik dat hij ook niet bepaald de missing link is

13-10-2022 11:15

RememberLitmanen +938

Ten hag zegt zelf dat het belangrijkste wat hij veranderd heeft is een winners mentaliteit eisen…dat je met niks minder genoegen neemt. Het doet pijn om te zien dat schreuder dat totaal niet heeft…valt me echt enorm tegen

13-10-2022 09:59

Suk Hyun-Jun +6279

Dit dus. Wat dat betreft paste ten Hag wel bij Ajax, dat hij het beste uit zichzelf en de spelers wilde halen, een hoog verwachtingspatroon hebben. Dat merk ik absoluut niet bij Schreuder, die neemt genoegen met 10 doelpunten tegen één tegenstander, terwijl diezelfde tegenstander in de tweede wedstrijd grote delen van de wedstrijd de voet van het pedaal afhield. Gewoon beschamend hoe ver we terug zijn gezakt, qua mentaliteit, kwaliteit en tactisch vermogen.

13-10-2022 10:56

jerryisthename +31669

Is geen winnaar en zal het nooit worden, deze loser!

13-10-2022 13:09

Ajaxtrouw +6331

Dat we nieuwe spelers nog niet gebruiken komt omdat Schreuder probeerde zoveel als mogelijk met het elftal van TH door te bouwen. Het blijkt nu dat we daarvoor te veel keyspelers zijn kwijtgeraakt en de blijvers het mede door leeftijd niet meer kunnen. Je moet dus helemaal opnieuw beginnen. Waarbij het dan de vraag is of Schreuder gezien zijn verleden en huidige banden met spelers dat kan? De laatste vraag stellen is hem beantwoorden….

13-10-2022 09:50

Haarlemmer +20531

Issie al weg?

13-10-2022 09:49

supporter sinds +7878

Laat de woorden van Schreuder rustig op je inwerken .. "vind dat we eigenlijk prima wedstrijd hebben gespeeld ....." Die heeft de helft met die Duitse assistent zitten ouwehoeren ... De wanhoop stond in hun ogen - ze wisten het echt niet meer, zeker toen Timber geblesseerd op de grond lag, echt een uniek mooi beeld van de bank van Ajax

13-10-2022 09:48

Tufono +4195

Wat moeten we toch blij zijn met onze nieuwe aankopen:

Wijndal: lekker op de bank zetten en geld verspillen
Bassey: is hij dit bedrag waard en wat voegt hij toe, draaft maar door en wordt door vleugelspelers helemaal gek gemaakt
Ocampos: Oh Oh, wat moeten wij diegene bij de RvC bedanken, ik zou hem als TD maken!
Kaplan: tot nu niets en mijn gevoel zegt het wordt ook niets!
Bergwijn : TT is er alleen beter op geworden, is hij zoveel waard, ik vindt wel dat hij verkeerd wordt gebruikt door Schreuder, zet hem op 10 naast Tadic!
Sanchez: is zijn geld wel waard, maar is hij echt beter dan Regeer?
Conceição: klein maar wel dapper, moet het nog laten zien, kan beter meer assists geven dan voor eigen succes gaan!
Luca: hij is dreigend en wil zich laten zien, maar wanneer ga je hem gebruiken, hij krijgt geen voorzetten van onze vleugels die lam zijn en continu aan het breien zijn, waarom begin je niet een keer met hem en hanteer je een andere verassende speelstijl en als je toch de lange bal speelt dan heb je aan hem het meest, maar Schreuder is blind en zet Kudus in de spits die door Pasveer bedient wordt mrt lange ballen!

Schreuder rot op, jij bent het probleem dat dit Ajax zo bagger speelt!

13-10-2022 09:39

Koek +16

Kaplan heeft een gescheurde kruisband. Je gevoel is dus goed ... Regeer komt tekort bij Jong Ajax. Baas voor Wijndal vind ik een uitstekende keuze. Snel, behendig, tegen Napoli paar keer kopsterk. Heeft veel in zich om het goed te doen. Of het CL niveau is moet blijken, had hem graag een seizoen bij een subtopper gezien.

13-10-2022 10:14

Suk Hyun-Jun +6279

Waarom is Ocampos elke keer de lul? Die gozer probeerde samen met Conceicao in de slotfase nog iets te forceren, wat heel even leek te lukken, tot dat El Gran Capitan achterin een enorme flater maakte en een punt behalen kansloos was.

13-10-2022 10:59

Moooo +3960

Napoli gaf ook geen vol gas Alfred.
Beetje rouleren met spelers en dan nog niet goed genoeg.
Dit laat zien dat je selectie niet in harmonie krijgt, geen echte spits rondloopt die ook goed kan koppen.
Ajax zal de eredivisie wel winnen, maar je moet echt meer creëren en ook voorzetten kunnen geven op je spits. Een Kudus is geen kopper net als een Brobbey dat niet echt is.
Mooi dat Klaassen er nog 1 in krijgt, al voetbalde hij niet echt mee, kon niks creëeren door de combinatie op te zoeken. Dan is Klaassen een matige speler die zeker niet bij de beste middenvelders behoort van Europa.

Ik zou toch meer de combi Kudus/Brobbey willen zien op 10 en 9.
Power, snelheid, technisch sterke duo.
Berghuis op rechts en Bergwijn op links.

Tadic kan er zeker wel in komen op alle posities, misschien moet hij wat rust pakken ook in zijn prive is er veel gebeurd, daarnaast zit Ajax veel in zijn hoofd.
Even chillen, paar dagen vrij lekker met vrouw en kinderen naar de Efteling, Duinrell.

13-10-2022 09:36

Ajaxtrouw +6331

Dat zeg je wel makkelijk: dat we de eredivisie wel zullen winnen. Ik ben daar nog helemaal niet zeker van in deze mentale toestand

13-10-2022 09:44

Moooo +3960

Wij hebben een bank, seizoen is lang en we spelen best kut, alleen staan we nog steeds nagenoeg bovenaan.
Ajax gaat door hobbelen in de Europa League en wat meer energie leggen in de eredivisie..
AZ speelt ook tegen de Mickey Mouse tegenstanders in Europa ook Feyenoord en Psv hebben geen wedstrijden tegen Liverpool of Napoli.
Straks winnen we weer elke pot en hopelijk met een Peter Bosz na het WK.

13-10-2022 09:58

Ajaxtrouw +6331

Er zitten wel heel veel aannames in je verhaal

13-10-2022 10:12

Ajaxdebeste35 +15446

Arsenal lijkt me toch geen Mickey Mouse tegenstander

14-10-2022 08:38

MichelAngelo66 +22151

Ik vind Berghuis alleen goed tegen clubs uit het rechter rijtje. Mag van mij weg.

13-10-2022 11:15

Moooo +3960

Inderdaad ik zou klaassen, berghuis ook verkopen.

Lekker met jong talent werken!

13-10-2022 13:50

kampioenenjood +5043

Je ziet dat de basis gewoon helemaal verkeerd is, want iedere speler is ontzettend onwennig, alsof ze net uit de A1 komen doorstromen. Het meest debiele vind ik nog wel dat je Brobbey haalt voor 20 miljoen, Wijndal voor 10 miljoen en Sanchez voor 5, maar dat geen van deze spelers basisspeler is terwijl de prestaties van hun concurrenten ontzettend matig zijn (oke, Wijndal is lang geblesseerd geweest). Wil je als team groeien, zal je die spelers waar je zoveel vertrouwen in had dat je er miljoenen aan uit gaf toch de kans moeten geven om zich te ontwikkelen.

13-10-2022 09:33

Ajax2020 +167

Nu ik Schreuder zie onder druk, is de conclusie net als Ajax27 dat hij ongeschikt is. Hij is echt een geweldige, koele analytische assistent trainer. Maar als hoofdtrainer bij een grote club komt er meer bij kijken en met aardige mensen kan je de grachten vullen. Schreuder is niet mans genoeg om de verschillende krachten goed te overzien, zowel binnen als buiten het team. Uitstekende assistent maar een veel te aardige man om een succesvol hoofdtrainer te worden ben ik bang.

13-10-2022 09:26

BasseyAdriaan +86

Als je dit "prima" noemt, ben je totaal niet Ajax en de stad Amsterdam waardig.

Schreuder OUT OUT OUT

13-10-2022 09:24

afcamitta +1852

We hebben 5 basisspelers van top kwaliteit verkocht en wat er voor terug is gekomen is gewoon (nog) geen top kwaliteit. Dat is helemaal geen schande. Iedereen wist toch wel dat er weer eens zo een jaar aan zat te komen… En dan wil je nu Schreuder ontslaan en dan wie aanstellen? Bosz? Die nog naiever speelt dan Schreuder.

Geef het de tijd. In de winter kunnen we nog wat repareren met 1 of 2 aankopen en dan word je gewoon kampioen. Wellicht dat we dan ook wat leuke potjes in de EL krijgen.

13-10-2022 09:16

FrancescosRavioli +15099

Stel jezelf de vraag of elke trainer het zo dramatisch zou doen als schreuder met deze selectie. Pak hem beet een Slot of P. Jansen. Daar heb je je antwoord.

Bosz haalde met minder materiaal na 8 jaar afbraak voetbal van F de Boer (edit: en Jol) een EL finale in zn eerste jaar. Stellen dat Bosz naïever os dan Schreuder laat alleen maar zien dat je biased bent of geen verstand van voetbal hebt. Bosz past in ieder opzicht bij Ajax en grijpt ook in bij mindere prestaties.

13-10-2022 09:30

BRAMHOUTEN +3813

Frank heeft er geen 8 jaar gezeten en met de selectie die bosz had, had hij gewoon kampioen moeten worden. Dus begin niet over bosz. Als eerste moeten ze heel snel sie assistent trainer weghalen. Is echt een aanfluiting. Haal bogarde terug. De verdediging is zo lek als een mandje. Schreuder bakt er ook niks van. Zet spelers op de verkeerde plek en houdt teveel spelers hand boven het hoofd. Begin zondag met de volgende spelers. Pasveer sanchez timber bassey wijdal. Taylor berghuis kudus. Bergwijn brobbey en onze Portugese vriend.

13-10-2022 09:43

Suk Hyun-Jun +6279

De Europa League finale bereiken op zich was al veel knapper dan kampioen worden in Nederland. Het enige wat ik Bosz verwijt is dat hij zo naïef die finale in ging en geen back-up plan had.

13-10-2022 11:06

FrancescosRavioli +15099

Ik reken de jaren van Jol ook mee. Had ik allicht moeten zeggen. Verder herken ik me in je post

13-10-2022 15:59

Henkjanklaas +20596

Schreuder is Blind ….

13-10-2022 09:15

Multi +33137

Deze beste man zijn grootste probleem is gewoon dat hij niet boven de groep staat. Hij wilt het vriendje van iedereen blijven, zeker van de vedettes, en dat is nu net waar het mis gaat. Het is gewoon iemand waarvan ik denk dat het een prima assistent coach is, maar als hoofdcoach komt hij gewoon tekort.

13-10-2022 08:59

Oempaloempa +1475

Waarom moet ik toch de hele tijd aan John Heitinga denken?

13-10-2022 08:58

Benleiden +7280

Net het nieuws gekeken waarin de wedstrijd aangehaald werd. Daar kijk je al met schaamte naar, want er staan spelers in die helemaal niet erg vinden om te verliezen. Die trappen gewoon lekker tegen een balletje aan en pech gehad als je de bal kwijt raakt. Blind is daar het grootste voorbeeld van, die vindt het allemaal zo erg niet.

Echter de grootste schaamte komt na de wedstrijd, en dan m.n. de interviews. Ze hebben allemaal een prima pot gespeeld, goede wedstrijd was het, we zijn een team geweest, de energie en intensiteit was er en nog vele kreten. Daar schaam ik mezelf echt voor, hoe durf je zo voor de camera te komen. Blind, Klaasen en Schreuder…rot lekker op. Jullie zijn het probleem, te weinig kwaliteit en maar denken dat het allemaal goed gaat komen.

13-10-2022 08:52

MonkeyTonk +812

Eigenlijk verlies je met 3-2 uit bij Napoli. Als je niet ziet dat dit veel beter was dan vorige week, dan heb je toch stront in je ogen?

Ajax speelde positief, en werd niet weggespeeld zoals Liverpool hier.

Je kunt niet je halve elftal verliezen en twee maanden later weer Europese top zijn..

Ajax heeft allesbehalve een abbonement op CL overwintering.

We gaan kijken hoe Ajax in het voorjaar speelt. Deze groep is zeer gemotiveerd om beter te worden. Je hebt totaal niet te maken met een ongemotiveerd team of een team dat de weg kwijt is. Dit is een team dat een enorme klap op moet vangen met het verlies van veel teveel basisspelers.

Juist op deze momenten blijven echte fans honderd procent achter hun club staan. Je hebt nu een coach die tussen de spelers wil staan, en veel verantwoordelijkheid bij hen legt. Als Ajax als team deze problematiek oplost is dat een inspiratie en iets wat de club alleen maar sterker maakt.

Zag je niet hoe gretig de spelers waren die invielen? Zag je niet dat heel Napoli met twee rijen van vijf spelers in de eigen zestien stond om de 3-3 te voorkomen?

Ik heb niks met successupporers. Het enige wat ze willen is zeiken of feesten. Ajax is zoveel meer.

13-10-2022 08:42

Benleiden +7280

Ik heb helemaal niets met mensen die hun hele leven door een roze bril kijken en zo naïef zijn als de pest. Dat kost onze economie namelijk klauwen vol met geld, omdat naïeve mensen te koppig zijn om te leren van het verleden.

Zo hebben we allebei wat…

13-10-2022 08:48

Sluk +2585

Eigenlijk was het gewoon 4-2... Als Blind die fout niet maakt dan blijft Napoli met man en macht verdedigen hopende op een vlotte counter, maar vooral om de 3 punten veilig te stellen. Ajax had dan met een gelukkig vallende bal nog wel gelijk kunnen maken. Maar dit is als als. Napoli is ontzettend effectief en die gaan het nog ver schoppen als ze dit vast kunnen houden, maar de weg is nog lang. Schreuder zet het op een bepaalde manier neer die niet helemaal werkt, hij moet echt kappen met Kudus in de spits. Maar kennelijk is hij zo koppig en wil hij stug vast houden aan hoe hij het neer zet, iets wat kennelijk niet werkt.

13-10-2022 08:51

RSM +3916

Familie van Schreuder??

13-10-2022 08:54

MonkeyTonk +812

Nee, heb ingezet op Napoli -0.75 en over 3.5 doelpunten.

Maar ik verwacht dat Ajax in het voorjaar weer een gezonde blos op de wangen heeft. En niet via het ontslaan van de trainer. We zullen zien.

13-10-2022 09:11

Omar +17158

Als je niet hebt gezien dat Napoli gisteren op 60% speelde dan heb je stront in je ogen. Kijk even terug hoe ze zich na de 2-0 lieten terug zakken en vervolgens weer gas gaven na de 2-1, ook na de 3-2 creëerde ze kans na kans. Was een even kansloze wedstrijd als vorige keer tegen een tegenstander die wist dat ze niets alles hoefde te geven. Is geen schande dat je verliest want ze zijn oprecht goed, maar laten we nou niet doen alsof we gisteren een goede wedstrijd hebben gespeeld

13-10-2022 09:08

Suk Hyun-Jun +6279

Het is geen schande, want Napoli is inderdaad één van de best voetballende ploegen van Europa op dit moment, maar het is toch wel beschamend dat zij genade met ons hebben en dat ze weten dat ze hun krachten enigszins kunnen sparen en dan alsnog makkelijk de 3 punten over de streep kunnen trekken. Vergelijk dat eens met onze mentaliteit en onze kwaliteit in de afgelopen vier jaar. Wat een terugval zeg.

13-10-2022 11:19

OntlastendeMiddenvelder +1987

Eens met elke letter.

13-10-2022 09:15

Henkjanklaas +20596

Je moet er juist nu al staan voor de CL campagne en niet volgend voorjaar.
De reden van de ineenstorting: in nog geen 3 jaar tijd twee keer achter elkaar zo’n beetje al je sterkhouders verkopen en er geen gelijkwaardige kwaliteit voor terug weten te halen. Met dank aan H2 en het matig scouten. Vervolgens maakt Schreuder er een potje van door een middenvelder in de spits te zetten en je spits op de bank.

13-10-2022 09:19

michaellaudrup +4660

Wat een gelul, Napoli kwam met 2-0 voor en ging een tempotje lager spelen. Als die gasten gas geven word Ajax helemaal zoek gespeeld.

13-10-2022 09:26

FransHoek +8957

Ik blijf altijd achter mijn club staan, maar niet achter de coach. Vooral als deze overduidelijk steeds de verkeerde keuzes maakt. Dat is erg frustrerend en mag gewoon gezegd worden.

13-10-2022 09:36

Suk Hyun-Jun +6279

Jij hebt niks met successupporters en ik heb niks met mensen die blijkbaar zo naïef naar een wedstrijd zoals gisteren kijken en dan denken te constateren dat het allemaal wel 'oké' is.

Napoli speelde op halve kracht, hoe heb je dat niet kunnen zien? In de JCA zette ze constant druk op onze achterste linie, waardoor we de gehele wedstrijd in de problemen waren en vandaag vinden ze het na twee snelle doelpunten logischerwijs wel best en halen ze hun voet van het gaspedaal, want opeens lieten ze onze verdediging met rust en konden we rustig opbouwen. NIET omdat we zo goed waren, maar omdat ze ons aan de bal lieten! Ze wisten dat de drie punten in de tas waren en ze wisten ook dat wij heel weinig serieuze kansen wisten te creëren als we in balbezit zijn. Die gasten spelen ook nog om de titel in Italië en willen krachten sparen, iets wat wij ons niet kunnen veroorloven, maar als je sommige spelers ziet dan lijkt het erop alsof dat wel toegestaan is.

Schreuder heeft tegen Liverpool, AZ, Napoli en opnieuw Napoli vier keer(!) met een kleine spits gespeeld en in drie van die wedstrijden waren de spelers zo wanhopig in balbezit dat er constant lange ballen vanuit Pasveer moesten worden gespeeld naar die kleine spits, die logischerwijs het kopduel elke keer verloor. Schreuder heeft iedere keer als een dooie toe staan kijken hoe zijn plan mislukte, tot dat hij laat in de wedstrijd ging wisselen en het met Brobbey ietsje beter ging lopen. Maar de tactiek klopte grotendeels nog steeds van geen meter.

De reden waarom we dit beeld (lange bal op Kudus) minder zagen gisteravond, was omdat Napoli minder druk had op de bal, omdat ze krachten wilden besparen. Maar nee joh, Ajax speelde volgens jou positief.

Door mensen zoals jij, met deze opper-positivo instelling, gaat Ajax nog een keer in een nieuwe crisis raken. Je moet veel meer van jezelf eisen, zoals ten Hag dat ook 4 en een half jaar lang deed.

13-10-2022 11:17

Het_Olympisch_Stadion +5626

@MonkeyTonk: Mooi verhaal en emotionele reacties hierop ondervang je goed. Je wilt de positieve punten eruit pakken en achter de club blijven staan. Het is inderdaad pas oktober etc. Ikzelf kijk vooral naar de potentie van het team. Ik zie spelers met zulke lage handelingssnelheid en zoveel beperkingen dat ik me niet kan voorstellen dat we top zullen gaan zijn. Daarbij geloof ik in de topsport ook niet in 'tussen de spelers staan.' Dat doe ik als jeugdtrainer en dat werkt goed, maar volwassenen hebben hun eigen agenda, zeker de profs en dan zie ik liever wat gezag ipv flierefluiterij. Ajax is gewoon presteren of opzouten en juist die cultuur mag van mij niet verloren gaan. Ik sta zeker nog achter Ajax, maar ik geloof niet in deze trainer.

13-10-2022 12:50

MonkeyTonk +812

Iedere situatie staat op zich, en probeer ik onafhankelijk in te schatten. Het gaat altijd om een PROCES. Dat is het eerste. Daarbij telt hoe snel de lift aan het begin van het seizoen omhoog schiet, en welk niveau wordt aangetikt. De Rangers wedstrijd liet het niveau zien dat Ajax al vroeg aantikte, en nu dus moet leren om vast te houden. (die hadden net psv nog uitgeschakeld, en werden helemaal weggespeeld door Ajax). Daarnaast gaat het ook om de ondergrens. Als je die zaken in kaart hebt kun je een proces uitstippelen, waarbij je de sterke punten sterker maakt en de zwakke punten verbetert.

Hoe je zo'n proces benadert hangt van de selectie af. Als je allemaal jonkies zonder ervaring hebt staan, dan heb je een trainer nodig die met een strakke hand leidt.

Als je, aan de andere kant, veel ervaring in je team hebt rondlopen, dan kan een trainer de teugels wat laten vieren en het voor een groot deel aan die ervaren spelers overlaten om de kar te trekken. Die hebben voor hetere vuren gestaan, en weten ook wat er binnen het veld voor nodig is. Dus juist de spelers die hier het hardst worden aangevallen - Tadic en Blind - heb je nu nodig om de nieuwe spelers zo goed en snel mogelijk in te passen. Die ervaren spelers tonen ook een grote bereidheid om dat initiatief te nemen. Dat is alleen maar goed.

Ajax weet wat er te doen staat. De zwakke plekken zijn genadeloos blootgelegd, maar dat is op ziich helemaal niet verkeerd. Toen Cruijff met 8-2 of 8-3 bij Ajax verloor, met de kakkies, wist hij dat ze door dat verlies kampioen zouden worden.

Bij Ajax is een zwak punt natuurlijk het uitverdedigen onder hoge druk. Is niet zo moeilijk op te lossen. Is nu beter omdat Bassey opbouwend geen pass in huis heeft, maar aan de zijlijn wel een echte Afrikaanse strijder is. (Ik vond zijn strijdlust tegen Napoli in ieder geval mooi om te zien, en zijn duelkracht was beter dan ik verwacht had).
Belangrijk om dit punt snel op te lossen. Als het te lang duurt komt dat wel op het konto van Schreuder.

Het andere grote zwakke punt is het gebrek aan lengte in de lucht achterin. De ene na de andere kopbal vliegt erin. Je kunt spelers niet langer maken, maar je kunt wel beter verdedigen bij corners. Volgens mij houden Ajax verdedigers de tegenstanders bij corners veel minder vast dan nu standaard geaccepteerd wordt. En Pasveer zou zich aan moeten passen door een groter luchtruim voor de goal te verdedigen. Aan een lijnkeeper heb je niet zoveel in die situaties.

De problemen identificeren is de eerste stap, en de snelheid waarmee je ze oplost is waaraan je de kracht van een trainer afleest. Dat Schreuder dat van binnen de selectie wil doen kan in dit geval, omdat je zoveel ervaring in het team hebt. Maar het moet wel werken. Als Ajax vervalt in het maken van steeds dezelfde fouten dan is het tijd om naar een andere trainer te gaan kijken. Tot die tiijd heeft die man het recht om te laten zien wat hij kan. Het is niet zijn schuld dat Ajax voor 200 miljoen verkocht. Toch? Dat geld compenseert voor de mindere inkomsten voor het niet overwinteren in de CL. Zijn teksten tegenover de pers maken me in ieder geval geen zak uit. De pers is een business. Die willen een verhaal. Het enige wat me interesseert is de verbetering op het veld, ten eerste van de zwakke punten. Ik vind het niet zo sterk van de trainer dat er veel teveel naar buiten komt van spelers die hun frustratie uiten. Dat ondermijnt de eensgezindheid in je team. Een trainer kan gewoon eisen om dat binnenshuis te houden.

Kijk, Ajax had dit seizoen zowiezo niks te zoeken in de CL, als het gaat om een kans om die cup daadwerkelijk te winnen. En daar gaat het uiteindelijk om. Temzij je afffiches verzamelt of dol bent op spek en bonen. Het belangrijkst is dat Ajax kampioen wordt, en tellkens de CL gelden voor deelname op blijft strijken. Daarvoor ligt Ajax, ondanks alles, prima op schema. Geen paniek dus. Geniet van het proces. What doesn't kill you makes you stronger...

14-10-2022 22:57

AjaxIsBeast +5975

Psv verloren
Liverpool verloren
AZ verloren
Napoli-thuis verloren
Napoli-uit verloren

Kortom alle topduels (kansloos) verloren, lijkt me al genoeg reden voor ontslag.

13-10-2022 08:39

Benleiden +7280

Ja, het is dus echt geen perceptie. Dit is een aantoonbaar dossier. Tel daarbij ook nog even op de wedstrijden waarin we met de hakken over de sloot wonnen en de spelopvatting die nergens op slaat.

13-10-2022 08:54

AjaxIsBeast +5975

Precies, laten we vooral niet vergeten dat het ook dramatisch is tegen GAE of Volendam. Gaat nergens meer over.

13-10-2022 10:15

Siemjo +7844

Deze man is compleet van het padje af. Deze trainer is Ajax onwaardig. Geen visie, geen systeem, hij doet maar wat, zet spelers op de verkeerde plaats neer. Heeft er voor gezorgd dat er een stuk kapitaal vernietiging heeft plaats gevonden bij Ajax. Spelers als Alvarez die van de zomer nog weg kon voor 50 miljoen is totaal onzichtbaar en nu nog minder dan de helft waard. De rest van het elftal is dik in waarde gedaald. Aan het begin van het seizoen werd nog aangegeven dat Ajax de beste selectie had in de eredivisie en fluitend kampioen zou worden. Van dit alles is niets maar dan ook niets meer over. De raad van bestuur moet nu direct ingrijpen en deze man wegsturen misschien is dit seizoen nog enigzins te redden. Als dit zo doorgaat kan men overwinteren in Europa wel vergeten en een kampioenschapin de eredivisie uit het zicht. Dan volgend seizoen geen Champions League met de daaraan het mislopen van vele miljoenen, spelers die veel minder waard worden. Bedankt Schreuder voor je geweldige inzicht. p.s. Zoek een voor Blind eens wat anders, want dit kan echt niet meer.

13-10-2022 08:37

MVG +16469

Wat je vind mag je houden, Alfred. 4-2 is gewoon de zoveelste zeperd en een brevet van onvermogen. Er is gewoon nul organisatie bij de achterste vijf spelers en ja dat ligt ook aan jou. Gewoon vandaag je ontslagbrief inleveren en lekker weer in België gaan werken, ofzo

13-10-2022 08:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.