Rensch kijkt uit naar topper tegen PSV: 'Hoop dat wij de eerste zijn die ze kunnen verslaan'

door Bart Veenstra 72

Bron ESPN

Rensch kijkt uit naar topper tegen PSV: 'Hoop dat wij de eerste zijn die ze kunnen verslaan'

door Bart Veenstra 72

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Devyne Rensch hoopt dat Ajax zaterdagavond een einde kan maken aan de ongeslagen status van PSV dit seizoen in de Eredivisie. De verdediger blikt tegenover ESPN vooruit op de wedstrijd, waar hij ook spreekt over de vele tegengoals van Ajax in het huidige seizoen.

PSV won dit seizoen achttien van zijn negentien wedstrijden. Alleen op bezoek bij FC Utrecht speelde de Eindhovense club gelijk. Tot op heden wisten alleen Arsenal (4-0) en Feyenoord (1-0) van PSV te winnen, al was dat respectievelijk in de Champions League en TOTO KNVB Beker. In de Eredivisie is PSV nog altijd ongeslagen. 'Ik hoop dat wij de eerste zijn die ze kunnen verslaan', zegt Rensch. 'PSV is een lastige en stabiele ploeg, ze zijn niet voor niets ongeslagen, maar wij gaan er gewoon voor. We zijn er klaar voor.'

Eerder dit seizoen won PSV in Eindhoven met 5-2 van Ajax. Rensch was er vanwege een blessure destijds niet bij. Sindsdien heeft men in Amsterdam wel een stijgende lijn ingezet. 'De manier waarop we de wedstrijd ingaan is veranderd. Er is nu meer vertrouwen. De manier waarop we spelen is vaster en beter. We kunnen elkaar beter vinden. Je ziet het ook aan de wedstrijden die we nu spelen, het is gewoon veel beter. We voetballen beter vanuit achter en het druk zetten gaat nu veel beter.'

Verdedigende problemen Ajax

Ajax is in de Eredivisie al elf wedstrijden op rij ongeslagen, maar de ploeg moet nog altijd veel tegendoelpunten incasseren. 'Dat is gewoon echt niet goed', beseft Rensch. 'Dat moet veel beter. We moeten als team de passie hebben om te willen verdedigen. Je ziet dat dat mist, die passie. We moeten daarin stappen zetten, maar ik ben ervan overtuigd dat dat gaat gebeuren.'

Onder trainer John van 't Schip is de verdediging dan ook een thema. Rensch weet wat er belangrijk is als je bij Ajax speelt. 'Ajax staat bekend om mooi voetbal, voetbal vooruit. Maar vooruit voetballen gaat ook om de restverdediging. We trainen daar heel vaak op. We weten dat het beter moet. Het gaat om de kleine details. We moeten de bal willen afpakken, echt verdedigen.'

Oppassen voor Luuk de Jong en invloed Jordan Henderson

Tegen PSV zal het voor Ajax een lastig karwei worden om de Eindhovenaren van het scoren af te houden. De Brabanders waren dit seizoen al 62 keer trefzeker in de Eredivisie, een gemiddelde van ruim drie goals per wedstrijd. 'Ze geven veel voorzetten. Luuk de Jong is heel sterk in de lucht. We weten dat ze daar heel sterk in zijn. Het is een lastig potje', zegt Rensch, die zich op voetballend vlak niet zo druk maakt. 'We hebben vele individuele kwaliteiten die het verschil kunnen maken, dus daar maak ik me niet zo veel zorgen om. Het belangrijkste is dat we er verdedigend staan als team en geen kansen weggeven. En zeker geen tegengoals.'

Mogelijk maakt Jordan Henderson, die deze winter overkwam van Al-Ettifaq en een rijk verleden kent bij Liverpool, zijn debuut voor Ajax. Rensch is lovend over de Brit. 'Hij is een jongen die heel erg aanwezig is, op een goede manier. Hij helpt ons binnen en buiten het veld. Het is een hele goede jongen. Hij is echt een kerel. Hij is heel ervaren. Dat hebben we echt nodig. Hij helpt ons goed. Vooral bij deze jonge ploeg hebben we die ervaring nodig.'

Poll: Wat is jouw verwachting van het duel met PSV?
0%
0%
0%
Lees meer over:
Plaats reactie

Dolblij +45435

Laat het maar zien Rensch, laat je voeten en je benen spreken.

02-02-2024 16:42

ArnoAjax +1683

Dan hoop ik dat jij je werk eens een keer goed gaat uitvoeren.

02-02-2024 16:13

DEELM +11891

Waarom valt iedereen zo over Rensch heen? Is toch gewoon een net interview waarin hij geen gekke dingen zegt?

02-02-2024 15:53

DEELM +11891

Haha die poll. 56% die denkt dat Ajax gaat winnen terwijl daar natuurlijk totaal geen aanleiding toe is.

Duidelijk een gevalletje van de wens is de vader van de gedachte. Ik hoop dat jullie gelijk krijgen.

02-02-2024 15:46

Schip +23522

Ik vind het prima dat hij het zo zegt. Hij noemt ook dat het verdedigend gewoon niet goed was en dan mag je daar best uit afleiden dat hij zichzelf daarin niet spaart.

Om hem dan weer helemaal af te branden is typisch AS en net zo'n storm in een glas water als wanneer Brobbey zegt dat het niet zo handig is dat Tahirovic een pingel veroorzaakt, maar dat dat kan gebeuren of i.d.

Rensch had een sterke periode, maar speelde matig tegen Heracles. Kan gebeuren, ik verwacht een herstel tegen PSV, ook al wordt dat in een versnelling hoger gespeeld. Pak die gasten gewoon en verras ze.

02-02-2024 15:35

Jan.T55 +421

Bij balbezit speelt Rensch veel te diep waardoor er teveel ruimtes achter hem ontstaat. Deze fouten hebben vooral gebrek aan ervaring te maken.

02-02-2024 15:55

MarcelS16 +1701

Rensch..... .... pfffff wanneer zou hij nou een keer echt een waarde voor ajax zijn. Fout op fout.

02-02-2024 15:35

brullie +7046

Ik ook en hoop dat je een zeldzaam goede pot laat zien.

02-02-2024 15:29

Tommyshelby +129576

Rensch speelde vorig jaar een goede pot tegen PSV. Simons in z’n broekzak als linksback. Misschien weer neerzetten daar.

02-02-2024 15:16

Dirk +7037

Tip voor Rench, speel op 5 meter van je man , zoals jullie nu doen dan komt alles goed..
Voor Pisevee

02-02-2024 15:10

Petterson +25180

Hoop het ook Renssie! Graag een keer 90min+ scherp zijn. En alvast op tijd gaan slapen straks!

02-02-2024 15:09

DayneMirani +44

Helaas heerst er een structureel mentaliteitsprobleem bij de meeste spelers binnen de selectie. Daarbij nog een enorme zelfoverschatting en diva gedrag waar intern toch wel meer op gehammerd en liever afgestraft mag worden. Nota bene Rensch die de meeste wedstrijden door het ijs zakt komt met dit interview.

02-02-2024 15:03

Aldek +5092

Slapwijf 🤮

Alvast mijn excuses aan alle vrouwen die zich aangesproken voelen..

Huppelt een beetje over het veld .. en hij heeft het over passie ?? Haha laat me niet lachen

02-02-2024 14:59

jollie18 +9912

Hoop met ze mee.

02-02-2024 14:59

YRGI +32964

Oh nee, het hoog van de toren blazen begint alweer. We winnen met geluk van de kleintjes.

02-02-2024 14:59

RuffRhythim +24837

Dan zal je morgen als een eindbaas moeten spelen, vriend.....

02-02-2024 14:53

MM1974 +1449

Nou met deze tiener verdediging wort het gewoon 1-4

02-02-2024 14:52

emieltjuhh +18020

Rensch ik hoop echt dat het zijn laatste jaar is

02-02-2024 14:37

JariLitmanen87 +7934

'Dat is gewoon echt niet goed', beseft Rensch. 'Dat moet veel beter. We moeten als team de passie hebben om te willen verdedigen. Je ziet dat dat mist, die passie. We moeten daarin stappen zetten, maar ik ben ervan overtuigd dat dat gaat gebeuren.'

Is het Rensch die dit zegt? Wat een giller.

02-02-2024 14:33

BxM +4079

Wat een comments hieronder zeg. Gezellig zijn jullie.

Prima teksten, alleen maar mooi dat ze zo erin staan. We gaan ze gewoon pakken❌❌❌

02-02-2024 14:31

Aldek +5092

Tja het is echt een topper… diehard… geeft altijd 180% ….

Niet dus… comments volledig terecht

02-02-2024 15:01

LukaLitmanen +82153

Het 4e seizoen van Rensch en hij maakt amper progressie.

Ondertussen mag hij van het nationalistische kliekje wél aankloten maar worden de 19-jarige Forbs en Tahirovic al meteen afgeserveerd.

Oneerlijk

02-02-2024 14:27

JariLitmanen87 +7934

Rensch heeft de stempel eigen jeugd, heeft misschien iets meer know-how van het Ajax spelletje maar is in de basis gewoon een hele matige speler met nagenoeg geen ontwikkeling. Hoort ook gewoon op de bank te zitten.

02-02-2024 14:34

Betuwe85 +20845

Zou die als sutalo fit is niet links back kunnen en Gooijer op rechts rench heeft het in het verleden vaker gedaan

02-02-2024 14:27

Eurysaces +29532

Rensch die ergens op hoopt, is precies het probleem. Rensch moet leren dat hij daar zelf invloed op heeft. Rensch speelt altijd op 60 tot maximaal 80% en die overige 20 tot 40% is de geluksfactor (hoop) die afhangt van fouten van de aanvaller of een uitstekende keeper.

Als deze jongen leert om een wedstrijd vol inzet en focus in te gaan, zal hij daadwerkelijk iets toe kunnen voegen aan Ajax en kan hij zelfs een stap maken in de toekomst.

02-02-2024 14:20

Ajaxdebeste35 +15536

Winnen kan en de supporters hebben der zin in.

Maar dan moeten de meisjes ook eens vollebak der opklappen en ook jij Rensch

Tegen RKC kom je der mee weg maar niet tegen psv

02-02-2024 14:15

wijzijndebeste123 +164777

Een Ajax DNA opstelling met Rensch Hato centraal tegen de Jong, Martha tegen Bakayoko en Taylor tegen Saibari en Til/Tillman en je gaat er keihard af.

02-02-2024 14:05

bRiANn +494

Haha idd Martha vs Bakayoko!

02-02-2024 14:33

Nr.10 +111431

De vorige wedstrijd ging het goed in de eerste helft, toen heeft Bosz in de rust Veerman en Tillman eraf gehaald voor Saibari en Til. Dwz hij heeft meer kracht en loopvermogen op het middenveld gebracht, en toen werden wij helemaal gesloopt. Dat zal nu minder snel gebeuren met Henderson erbij, maar het is wel iets om op te letten. Taylor kan je niet op rekenen in dit soort wedstrijden, ik zou overwegen om Tahirovic naast Henderson te zetten en Hlynsson op 10.

02-02-2024 14:34

Cruijffthebest +13431

Winnen van PSV gaat niet lukken met onze juffies!

02-02-2024 14:05

Saren +552

Lol, die Rensch. Overschat zichzelf een beetje als ik dit zo lees. Matige verdediger die alleen (soms) uit kan blinken tegen de mindere goden.

02-02-2024 13:57

Orangesoul +5988

Niet lullen maar poetsen..

02-02-2024 13:54

stopperspil +11203

Het gaat om kleine details? Het zijn grote details! “We hebben vele individuele kwaliteiten die het verschil kunnen maken”…de structurele naïeve zelfoverschatting steeds weer

02-02-2024 13:53

Betuwe85 +20845

Lees net in de Telegraaf dat de technische staf van de scheidsrechters hard heeft geoordeeld dat lang een pen moest krijgen in de kuip. Ben geen complot denker maar erg handig dit publiekelijk te maken dag voor Ajax -psv.

02-02-2024 13:53

AFCACruijff14 +162216

'We zijn er klaar voor'

Dan weet ik het wel weer. Dat worden twee tegengoals dankzij Rensch die er klaar voor was.

02-02-2024 13:51

Betuwe85 +20845

In Almelo was die zijn wekker ook vergeten

02-02-2024 13:55

AFCACruijff14 +162216

Kan gebeuren. Overkomt Rensch slechts in 94 procent van zijn potjes in een seizoen.

02-02-2024 13:56

Betuwe85 +20845

En das al 6 procent minder dan zijn eerst jaar

02-02-2024 13:59

AjaxDeBesteClub +18786

Mensen zijn altijd zo negatief over Rensch. Die jongen heeft meermaals aangegeven lang bij Ajax te willen blijven, en ook echt iets voor de club te willen betekenen. Die club loyaliteit is juist wat er vaak mist en dan gaan de supporters zo met hem om. Dat vind ik nou jammer.

02-02-2024 13:50

Eurysaces +29532

Het is altijd heel makkelijk voor een speler om loyaal te zijn aan een club die te hoog is gegrepen. Reken maar dat als er een aanbod komt voor Rensch, hij de eerste is die vertrekt.

02-02-2024 14:24

barry1988 +24065

Dan moet de parel van Amsterdam en co wel aanstaan vanaf het eerste fluitsignaal tot en met het laatste fluitsignaal. Anders ben je bij voorbaat kansloos voor de drie punten.

02-02-2024 13:48

Jutter1 +4316

Die passie mis ik bij degene die het woord in zijn mond neemt, Rensch dus. Een speler die ook nog eens schromelijk aan kwaliteit te kort komt. Met dat soort spelers komt Ajax geen stap verder, dat lijkt mij duidelijk. En is het gemis aan een goede flankverdediger of/en CV zéér merkbaar, en is de niet komst van Tagliafico wat dat betreft een forse streep door de rekening. Maar dat alles is het gevolg van het feit dat Ajax momenteel blijkbaar op zwart zaad zit , hetgeen in deze transferperiode meer dan duidelijk werd, En dat alles voor een niet onaanzienlijk deel door een verdwaalde Duitser die zonder enige affiniteit met Ajax bijkans het hele zomertransfer gebeuren in zijn eentje voor zijn rekening nam, met goedkeuring/instemming van de toenmalige Ajax leiding! Een onvergeeflijke fout die nog altijd nagalmt in en rond de Arena. en ons een seizoen brengt die ongekend is in de historie van Ajax. Een hele, hele dure fout/les dus op allerlei gebied!!

02-02-2024 13:36

gi0vanni +7294

Als je denkt dat de problemen door een man kwamen heb je de afgelopen jaren lopen slapen. Daar zijn in de eerste plaats juist van bovenaf verantwoordelijk voor.

02-02-2024 13:45

Betuwe85 +20845

Zou ook idioot zijn nog is miljoenen uit te geven als je nog zonder trainer zit en er in je prga ossatie nog wat gaat veranderen dat geld is bruikbaarder van de zomer

02-02-2024 14:01

willem1958 +8819

En dat PSV niet won bij Utrecht had alles te maken met de instelling van Utrecht, ik hoop dat Ajax daar een voorbeeld aan neemt.
De eerste helft aan het begin van het seizoen was goed alleen het afmaken was niet best, als ze die energie opnieuw op de mat brengen, langer volhouden en de kansen beter benutten kan het een interessante pot worden.
Ben ook heel benieuwd hoe de organisatie nu zal zijn nu Henderson een tijdje heeft meegetraind.

02-02-2024 13:36

Nr.10 +111431

Dan gaat het weer over ‘passie’ en ‘willen afpakken, echt verdedigen’.
Gewoon te weinig jongens met karakter in deze groep. We hebben ook niemand die eens een keer een gemene overtreding maakt of veel te hard het duel in gaat, behalve misschien Berghuis die dat dan uit pure frustratie doet en rood pakt.
PSV is veel volwassener, ben toch bang dat ze ons gaan opeten, maar ik voorspel een 3-2 overwinning.

02-02-2024 13:35

Altijdindestraat +40228

Alsof die poll serieus te nemen is, zal never nooit tegen Ajax stemmen. Ain't happening.

02-02-2024 13:31

Rondo64 +3392

Ik wel, maar ik ben gewoon optimistisch :'). Als we voor psv zouden zijn zou ongetwijfeld 80% denken dat psv wint, zo gaat dat ja. Maar het is alleen maar mooi om te zien dat we wat optimistischer beginnen te worden nu, een paar maanden geleden met de wedstrijden tegen feyenoord, az, twente en psv was dat nog heel anders

02-02-2024 13:38

-Wes- +2831

Je weet dat het slecht gaat met Ajax als spelers dingen zeggen als: ''we moeten de bal willen afpakken, echt verdedigen.''

02-02-2024 13:30

Kryptonite +76959

Ik schaam me echt voor de periode waarin wij zitten. Het grote ongeslagen PSV komt op bezoek en wij hopen dat wij de eerste zijn die ze kan verslaan. Alsof we PEC Zwolle zijn. Het liefst lees ik helemaal geen interview met welke speler dan ook. Als je geschoren wordt, moet je stilzitten.

02-02-2024 13:30

Redrum +96212

Het is inderdaad beschamend dat we in deze situatie zitten op dit moment. Maar goed, toch zou het wel lekker zijn als we weten te winnen. Het zou het begin van een wederopstanding kunnen betekenen.

02-02-2024 13:33

Babangida83 +23935

PSV kan ook gewoon heel goed zijn, toch? En met 18 overwinningen in 19 wedstrijden, zijn ze dat ook. Het is geen schande dat je als Ajax af en toe minder dan dat niveau bent. Sterker, het is onmogelijk altijd dat niveau aan te tikken

02-02-2024 13:39

Kryptonite +76959

Het verschil in niveau is vooral beschamend. Ook in 2018/2019 toen wij een 20x beter elftal hadden dan PSV nu was het verschil tussen ons en PSV en Feyenoord nationaal gezien destijds niet zo groot.

02-02-2024 13:48

Bravoure +2257

Rensch praat te veel

02-02-2024 13:29

Rondo64 +3392

Hij wordt geinterviewd.. Wat moet hij dan doen, een bal gaan hooghouden?

02-02-2024 13:39

PeterLarsson +13316

Tijdens een interview niks terugzeggen komt een beetje simpel over...

02-02-2024 13:45

BakkalBijter +11688

Grappig dat Rensch dit zegt. Ben het er wel mee eens dat verdedigen als team moet gebeuren. De voorste 5 verdedigen nauwelijks mee waardoor er veel te veel druk op de verdediging komt. Ik denk dat Henderson dit er heel goed uit kan halen. Ook bij een Bergwijn en Berghuis die zichzelf te belangrijk vinden voorin, maar vooral bij Taylor en Hlynsson die veel te vaak gewoon staan te slapen waardoor hun man zo kan doorlopen.

02-02-2024 13:27

Andronixos.c +8173

Waar is Winston als je hem nodig hebt?

02-02-2024 13:26

Koningtoto +60596

Veel beter is overdreven, maar er zit duidelijk een stijgende lijn in ja. Hopen dat de lijn tot aan potje 34 blijft stijgen.

02-02-2024 13:25

Redrum +96212

Ironisch dat uitgerekend hij benoemt dat de passie ontbreekt bij het verdedigen. Als je ziet hoe hij af en toe staat te slaapwandelen, het is gewoon niet te geloven. Alsof hij soms niet doorheeft dat hij een wedstrijd aan het spelen is.

02-02-2024 13:25

daslogisch1 +10199

Die gozer straalt lamlendigheid uit, en zo ook in zijn spel. Ironisch inderdaad.

02-02-2024 13:27

Redrum +96212

Precies, het heilige vuur ontbreekt gewoon bij dit soort spelers. Princess Taylor is ook zo'n speler.

02-02-2024 13:30

Ans B +19945

Dat ga ik toch echt tegenspreken. Ten eerste omdat je al veel meer passie bij Rensch ziet dan in vorige seizoenen, maar vooral omdat die momenten waar je op doelt m.i. niets te maken hebben met passie, maar met het onvermogen om 100% gefocust te blijven tijdens een wedstrijd. Idem bij Taylor.

Dit is een mentaal probleem dat je dan ook tevens mentaal moet trainen. Daarnaast kun je dit verbeteren door meer bewustwording: beelden laten zien.
Maar zelfs passie zou je moeten kunnen trainen (mentaal dus). Want het mag daarnaast soms wel iets feller bij Rensch, die op dit punt vergelijkbaar is met de oude Riedewald. Beiden zijn wat flegmatiek van nature en het is best mogelijk om via iets intensievere mentale begeleiding/training daar wat aan te doen.
Riedewald heeft dat kunnen aanleren in de PL - al dan niet met begeleiding.

02-02-2024 14:04

jerryisthename +31902

Precies. Zo ook Sosa en Taylor. 😂
Denken dat ze nog steeds op een veldje aan het voetballen zijn op een mooie zomeravond.

02-02-2024 14:13

LukaLitmanen +82153

Ik noem hem ook al maanden slaapkop Rensch

02-02-2024 14:28

delphiero +922

Zit al wel verbetering in. Naast mentaliteit is het ook een kwestie van focus. Een Rensch en een Taylor weten precies wat ze in balbezit moeten doen, om vervolgens bij balverlies een stuk minder scherp te zijn. Vanuit de jeugd zijn ze gewend om de bal te hebben en vanuit balbezit te denken, nu wordt er echter meer gevraagd en kan elk concentratie foutje afgestraft worden. En Rensch is net 21 geworden, maar een halfjaar ouder dan een Martha. Het zal geen nieuwe de Ligt worden maar wel a la Veltman en Mazraoui een hele nuttige voetballer worden die daarom juist wel wat langer blijft.

02-02-2024 14:55

De Nees +33

Juffrouw Rensch

02-02-2024 13:24

Redrum +96212

Miss Devyne

02-02-2024 13:25

alwaysinmyheart +1188

Ik had van u tekst met meer inhoud, zoals in het verleden, verwacht.
Niet dit kinderachtige gedoe. Sorry hoor, maar dit vind ik niet het Redrum- niveau. Ik zou haast denken dat uw account gehackt is en misbruikt wordt.

02-02-2024 13:33

Redrum +96212

Dan heeft u blijkbaar niet al mijn reacties uit het verleden goed gelezen. Mijn niveau schommelt nogal. Het is niet allemaal top class adult shit.

02-02-2024 13:34

RJB1979 +25866

Hope is not a winning strategy, Devyne.

02-02-2024 13:24

Juichtoon +32658

Waar Winston als je hem nodig hebt?

02-02-2024 13:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.