Reiziger over aanstelling Heitinga: 'Dat was een teleurstelling'

door Jon van Dam 86

Bron ESPN

Reiziger over aanstelling Heitinga: 'Dat was een teleurstelling'

door Jon van Dam 86

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Michael Reiziger voelde zich teleurgesteld toen John Heitinga werd aangesteld als opvolger van de ontslagen Alfred Schreuder. Daarnaast baalt de voormalig assistent-trainer van Ajax ervan dat de club nooit duidelijk communiceerde over zijn perspectief in Amsterdam.

'Als je van tevoren communiceert: dit zien wij in jou of dat zien wij in jou. Dan is de teleurstelling natuurlijk heel anders', begint Reiziger bij Goedemorgen Eredivisie. De oud-rechtsback geeft aan dat er geen vooropgestelde communicatie was bij Ajax. 'Daardoor zeg je op het einde dat het je laatste jaar is. Vanwege de manier van werken. `Toen (bij aanstelling Heitinga, red) de club niet voor mij koos heb ik wel aangegeven dat ik mezelf als hoofdtrainer zag.'

Reiziger, die inmiddels werkzaam is als trainer bij Jong Oranje, zegt dat er veel onduidelijkheden waren na het vertrek van Alfred Schreuder in januari 2023. 'Hoe het precies gegaan is laat ik in het midden. Er waren wat dingen die niet duidelijk waren. Daar zaten we die ochtend mee, hoe gaan we het doen? Doen we het met z'n tweeën (Heitinga en Reiziger, red.)? Naar die duidelijkheid zocht je op dat moment.'

Reiziger zette de knop snel om na aanstelling Heitinga

'Bij die beslissing ben je natuurlijk teleurgesteld op dat moment, misschien ook boos', zo vervolgt Reiziger. 'Op een gegeven moment denk je wel dat je deze club weer vooruit moet brengen. Dan moet je het ook opzijschuiven en doorgaan. Natuurlijk ben je van mening dat jij de betere persoon was. Zo niet, leg het me dan uit. Maar dat miste ik van tevoren en daarna.' Reiziger had naar eigen zeggen niet veel tijd nodig om de teleurstelling te verwerken. 'De volgende wedstrijd stond om de hoek, dat was Excelsior-uit. Dat was na twee dagen al. Ik zei ook tegen John: 'Vandaag ben ik gewoon boos. Morgen sta ik er en dan moeten we het toch doen.' En dan ga je door.'

De vijftigjarige Reiziger liet bij Ajax intern weten dat hij teleurgesteld was vanwege de gang van zaken. 'John wist ook dat ik er de klere in had. Ook met de algemeen directeur heb ik zeker gesprekken gehad daarna. Ik heb gezegd dat het niet echt dé manier was hoe het was gegaan. Daarin werd mij ook door de club verteld dat er niet goed gecommuniceerd was richting mij.'

Weet Ajax zondag tegen PSV een punt te pakken? Zet in en verdien zes keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Barric +771

Ik hoop echt dat na dit seizoen Michael Reiziger wordt aangesteld als hoofdcoach met nog steeds Maduro als assistent. Dan alleen nog Bogarde weer erbij halen en je bent klaar. Klaar voor een nieuwe Ajax succesperiode!!

Van der Sar heeft heel veel kapot gemaakt uiteindelijk!!

29-10-2023 18:49

MarkP +21679

Reiziger had coach moeten worden ipv sjonnie, maar denk dat hij ook mislukt was.

29-10-2023 17:38

eenAjaxfan +20328

Sterk verhaal wel...

29-10-2023 19:36

seerseker +864

Lekker gewerkt Ajax...

29-10-2023 15:31

AjaxHato +4612

Reiziger echte Ajacied.
Dat hij zn eigen teleurstelling aan de kant schuift en de volgende dag gewoon de assistent van John werd.
De algemeen directeur, ja vd Sar dus. Die kon idd niet communiceren.

29-10-2023 15:06

PaulEast +7877

Hij had het niet slechter kunnen doen dan Heitinga.

29-10-2023 13:56

Intec2.0 +12425

Terecht was onbegrijpelijk

29-10-2023 13:55

Barra +5529

Reiziger had natuurlijk de voorkeur moeten krijgen boven Heitingha, maar ben ook benieuwd of Reiziger intern wel mondig genoeg was om zijn ambities te verduidelijken. Als de club niet duidelijk naar je is kun je ook om duidelijkheid vragen. Heeft een aantal jaren met ten Hag meegelopen en zelf ervaring opgedaan bij JA. Daarnaast ook gewoon een slimme no nonsense gozer, ben benieuwd of er een groot trainer in hem schuild.

29-10-2023 13:54

Oxxer +163926 moderator

Heitinga naar voren schuiven ten koste van Reiziger valt enkel en alleen van de Sar te verwijten net als alle andere dossiers was hij eindverantwoordelijk voor deze beslissing. Wat de motivatie voor deze stap was, giswerk komt waarschijnlijk nu niet boven water,persoonlijk zie ik andere belangen op de achtergrond meespelen.

29-10-2023 13:41

Babangida83 +23906

Per definitie niet alleen Van der Sar, als je de organsiatie kent.

Maar stel dat t zo was, was t een goede beslissing geweest. Je weet niet of Reiziger beter was. Ik vind zelf Heitinga het grotere talent, bijvoorbeeld. En Heitinga was zo gek nog niet. Won van iedereen buiten de top 4 op Twente na, maar speelde die gelijk en won daar voor de beker. Bereikte zelfs de finale en had die prima kunnen winnen. Voegde jeugd in en spelers kregen weer vertrouwen. En dat zonder voorbereiding.

Misschien was t niet de beste beslissing. We zullen t nooit weten. Maar sowieso een goede.

Maar ja, het publiek wil liever een buitenstaander. Dat was slecht op meerdere fronten. Nu hebben we weer een interim, terwijl de beste interim waarschijnlijk al op de bank zit en wederom een talentvolle trainer is. Straks waarschijnlijk een buitenlander voor de groep. Is sowieso ook een risico. Die Hagenees bleek de Ajax-school toch ook minder te begrijpen dan we dachten. Misschien toch wel belangrijk. Heitinga laten zitten, had drie trainers (Steijn, Maduro, Schip) en een degradatieplek gescheeld. Had je dit jaar minstens derde geworden, met volgend jaar zicht op verdere groei, vanwege meer doorgebroken jeugd.

29-10-2023 23:14

TheSpecialOne +8904

Het is een publiek geheim dat Van Der Sar nogal last heeft van xenofobische trekjes.

29-10-2023 13:37

Juan62 +46179

Werkelijk je maakt hem nu ook uit voor racist ?
Een publiek geheim? misschien in jouw zieke geest
Alleen maar dit soort bs plaats je hier,
Denk nog steeds dat jij geen Ajaxfan bent
of geestelijk ziek

29-10-2023 13:42

TheSpecialOne +8904

Het is gewoon zo. Kan ik ook iets aan doen hoor.
Toen Van Der Sar nog de jeugdcontracten deed zijn er toen heel veel ''donkere'' jongens vertrokken naar het buitenland. In de media werden deze jeugdspelers allemaal neergezet als geldwolven terwijl ze toentertijd hetzelfde verhaal vertelden als Reiziger nu doet. Ajax(lees: Van Der Sar) had geen ''plan'' met ze. Bogarde idem dito.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/04/bogarde-wil-niet-gebeld-worden-door-van-der-sar-wat-is-dat-voor-mafkees-joh

29-10-2023 13:51

TheSpecialOne +8904

Ik ben een Ajax fan als geen ander. Deze huidige malaise gaat mij enorm aan het hart. Gelukkig hoef ik net als Reiziger niet met meel in mijn mond te praten over de oorzaken van de huidige puinhoop bij Ajax.

29-10-2023 13:54

Ferd +38482

het is een publiek geheim dat TheSpecialNeedsOne in iedereen met een blanke huidskleur een racist ziet.

01-11-2023 06:54

Rockpotje +9560

Natuurlijk had je Bosz aan moeten stellen na het WK, maar Reiziger was een goede twee optie geweest. Heitinga als assistent en je had iig iets staan. Misschien was je daarmee ook derde geworden, maar je had daar op kunnen voortborduren. Dan had je nu in een veel minder grote puinhoop gezeten.

29-10-2023 13:35

PH2BOT +40286

AD Van der Sar...RvC trekpop Van der Sar...interim TD Van der Sar ...die heeft Reiziger ook dit luizige kunstje.geflikt en Heitje stak 'm deginitief het mes in de rug door vol.mee te gaan in deze kwaaie Vder Sar opzet: Heitje was nl veel beter te manipuleren dan Reiziger omdat die laatste nietvalleen met JA kampioen was geworden maar na 4 jaar assistentschap bij Ten Hag een ruime kijk op Ajax 1 had ontwikkeld. Van der Sar gaat als een van de beste keepers van Ajax de boeken in maar is als AD en zelfbenoemd interim TD één grote mislukking gebleken bij AFC Ajax. Zie nu het resultaat.

29-10-2023 13:28

Harold +10572

Het is een teleurstelling dat we nu 17e staan. Wie kan het tij keren?

29-10-2023 13:18

Oxxer +163926 moderator

Vd Sar BV Noordwijk, in te huren voor het betere sloopwerk.

29-10-2023 13:14

Juan62 +46179

Ongelooflijk iedere verkeerde beslissing wordt nu aan Van de Sar toegeschreven.
Ook zaken waar hij niets mee te maken had, als het negatief is, Sar zijn schuld,
Alsof de man er als een dictator zat , met als enig adviseur zijn zaakwaarnemer.

Ik wil Reiziger wel als hoofdcoatch bij ons. maar na dat hij ervaring heeft opgedaan bij andere clubs.
Om hem geen hoofdcoach te maken van Ajax , was misschien het beste wat hem kom overkomen.
anders was hij ook ten onder gegaan.

Wat mij opvalt is dat net zoals gisteren bij een topic over Patrick Kluivert hier de meeste reacties weer negatief of zogenaamde 'bijdehant' zijn, ten koste van onze oudspelers.

Geen enkel respect, wat eigenlijk betekend; geen enkel respect voor Ajax daar veel van deze mannen Ajacied zijn.
Met onze slechte reeks kan ik leven omdat ik weet dat we er toch weer bovenop komen.
Maar hoe asociaal en respectloos er hier over (oud)spelers wordt gesproken verbaasd me iedere keer weer

29-10-2023 13:08

Oxxer +163926 moderator

Wat heeft Van de Sar wel goed gedaan? Iemand beoordelen op zijn functioneren als bestuurder heeft niks te maken met zijn verleden als ex topspeler, sterker nog het is geen alibi om in de doofpot te stoppen dat hij er één puinhoop van heeft gemaakt? Het stokpaardje respect wordt uit de kast gehaald als er terecht kritiek is op het functioneren van iemand binnen Ajax.

29-10-2023 13:15

PH2BOT +40286

Beste Juan...jij negeert helaas alle voorliggende feiten. Dat lijkt me ook nogal 'respectloos' eerlijk gezegd.

29-10-2023 13:31

RSM +3918

Superprof Reiziger!! Laat het maar weer eens zien bij Jong Oranje. Ajax organisatie laat zien waar ze sinds vorig jaar aan het bouwen zijn. DEGRADATIE. Dat is de kwaliteit momenteel van algemeen directeur tot schoonmaker.

29-10-2023 13:02

Lijn negen +562

Eens te meer laat dit zien wat voor wanbeleid er werd en wordt gevoerd binnen Ajax. Blijkbaar is de organisatie zo slecht neergezet dat er niet eens wordt gepraat/vergaderd met personen als een Reiziger in zo'n positie. Er wordt beleid gemaakt zonder te luisteren naar de gedachten van je medewerkers.

Het Lijkt heel erg op de (amateuristische) cultuur van een familiebedrijf waarin er meer op gevoel/emotie en vanuit het eigen kleine vrienden netwerkje wordt bestuurd door een klein select aantal bestuurders met veel macht.

Ad-hoc beleid en nooit op de lange termijn denken, zonder duidelijke communicatie (vormen) en momenten waarin er mogelijkheden zijn om eens te luisteren naar andere medewerkers en hen bij het beleid te betrekken.

Amateuristisch en kortzichtig!

29-10-2023 12:59

AFCACruijff14 +161448

Achteraf was Reiziger logischer geweest, toen snapte ik het wel. Heitinga is ook jaren klaargestoomd bij Ajax en was op dat moment hoofdtrainer van Jong Ajax, terwijl Reiziger alweer jaren in de assistentenrol zat bij Ten Hag en Schreuder.

De grootste fout na het ontslag van Schreuder was dat ook toen Bosz beschikbaar was en vd Sar zo stronteigenwijs was hem ook toen te passeren.

Overigens had het denk ik allemaal weinig uitgemaakt, de sfeer en de vibe rondom Ajax is al een 1,5 jaar zo slecht dat niemand er nog kan presteren. Het goede nieuws is dat Louis en van Praag nu eindelijk Ajax aan het inrichten zijn, daar heb ik weer vertrouwen in. Bovenaan beginnen en uiteindelijk profiteert Ajax 1 ook van rust en positiviteit.

29-10-2023 12:56

Lavie +2299

We mogen heel blij zijn dat Edwin van der Sar niet meer bij Ajax zit.

29-10-2023 13:04

leeke +10399

Nou ik snap het niet hoor,je he t een Ervaren assistent,die zich bij Jong bewezen heeft . En toch neem je een relatieve onervaren trainer.

29-10-2023 13:05

IndoorNinja +1856

Die het ook nog eens bij Jong totaal niet wist te overtuigen.

29-10-2023 20:00

godlike +3810

Reiziger is een legend en kiest het clubbelang voor zijn eigen belang. Daar zouden er meer van moeten zijn.

29-10-2023 12:55

mokum007 +6522

Precies, ik hoop dat Reiziger in de toekomst de hoofdtrainer van Ajax wordt samen met Bogarde

29-10-2023 12:59

Terugnaardemeer +10644

"kiest het clubbelang voor zijn eigen belang"

Daarom zal Reiziger nooit volledig Ajacied zijn. Een echte Ajacied doet dat niet.

29-10-2023 12:59

stopperspil +11176

Een trainer met een zweep nodig

29-10-2023 12:53

Rockanje23 +37045

Ook dit was wéér een belachelijke beslissing van Edwin van der Sar. Hoeveel miskleunen heeft die man de afgelopen anderhalf jaar niet gemaakt ? Echt iedere beslissing heeft rampzalige gevolgen gehad. Slechtste bestuurder uit de geschiedenis van Ajax !

29-10-2023 12:49

Betuwe85 +20576

Tja je had niet dezelfde zaakwaarnemer als de baas ;)

29-10-2023 12:39

Hans.D88 +3780

Tja, wat moet je hier nou weer mee? Reiziger klinkt zo een beetje als een zure sollicitant waarbij de keuze op een ander viel. Dat je boos en teleurgesteld bent, is logisch, dat moet ook. Maar als wij solliciteren, krijgen we ook geen uitgebreide uitleg waarom je het niet bent geworden.

29-10-2023 12:36

FlyingDutchMan +17314

Interne sollicitant kan je beter van uitleg voorzien als je vooruit wil, anders hou je geen team meer over..

29-10-2023 12:38

RSM +3918

Je moet proberen de kern van dit verhaal te begrijpen maar aan jou reactie te lezen durf jij niet rechtuit te citeren waar het om gaat en wat jij bedoelt maar probeer jij iets te verdedigen wat jij niet durft uit te spreken.

29-10-2023 13:08

Afcajelle91 +1438

Ongelofelijk! Ajax-Legend. Kampioen met Jong Ajax worden en dan gepasseerd worden door Heitinga, die ergens in het rechterrijtje bungelde met slecht voetbal. Weer een voorbeeld van het wanbeleid van afgelopen 1,5 jaar.

29-10-2023 12:34

thelordjoshua +10641

Ik heb dus nooit Reiziger echt als een Ajax hoofdcoach gezien, maar misschien ligt dat aan mij. Iets puur op gevoel. Terwijl ik het een ontzettend sympathieke, leuke en aanwezige vent vind op zijn manier. Maar het ontbreekt iets, bepaalde natuurlijke authoriteit wellicht, geen idee.

29-10-2023 12:16

RSM +3918

Ik.lees veel argumenten maar het belangrijkste dat hij als coach goed kan presenteren en heeft laten zien, dat niet. Waarom?

29-10-2023 13:10

Vik86 +42397

De macht van rob jansen.. Zaakwaarnemer van van der sar en heitinga..

29-10-2023 12:13

Harrier Du Bois +38764

Ik vroeg me al af bij de aanstelling Heitinga waarom Reiziger geen optie was, leek mij veel logischer, had al meer ervaring, had daadwerkelijk tastbaar bewijs het goed te hebben gedaan, John had enkel een Ajax hart en de stempel trainerstalent, die hij ook weer zelf weg poetste

29-10-2023 12:11

Mocrodammerr +23012

Bogarde op een vieze manier naar buiten gewerkt en kennelijk Reiziger ook. Belachelijk en schandalig

29-10-2023 12:11

thelordjoshua +10641

Iedereen is de afgelopen tijd op een afvragende wijze naar buiten gestuurd, ook John. Ook Vanenburg, noem ze maar op zijn veel clubmannen die zijn gebagetalliseerd.

29-10-2023 12:13

babanightshift +8999

Jammer dat hij niet tijdig en met overtuiging zijn ambitie kenbaar had gemaakt. Krijg een beetje het gevoel dat hij te bescheiden en afwachtend was, waardoor hij de boot heeft gemist

29-10-2023 12:06

Nr.10 +111097

Heitinga had betere connecties en heeft zichzelf beter verkocht bij de directie, dat kan niet anders, want als je kijkt naar wat beiden tot dan toe gepresteerd hadden, dan had het gewoon Reiziger moeten worden.

29-10-2023 12:03

LukaLitmanen +82019

Sarretje is gewoon een incompetente klojo

Wat een fouten heeft die man gemaakt.

29-10-2023 12:02

GAjax31 +16098

Reiziger was natuurlijk een veel logischere keuze geweest, wel respect dat hij alsnog gewoon doorging als assistent.

29-10-2023 12:00

Oeroeboeroe +18364

Sar: Michael, jij niet
Reiziger: Oh, dan ben ik wel benieuwd, wie wordt het dan wel?
Sar: John
Reiziger: Edwin, ik ken een heel blik met John-en, welke John bedoel je?
Sar: Heitinga
Reiziger: Jeetje man, nou breng je me toch even van mijn stuk. Dit kan ik niet zo goed begrijpen
Sar: Tsja
Reiziger: Maar Edwin, wil je me dan op z'n minst vertellen waarom John de voorkeur boven mij krijgt?
Sar: Nee
Reiziger: Kom op Edwin, of moet ik je "directeur" noemen???
Sar: Jij hebt visie
Reiziger: Ja en??? Dat is toch voor het behoud van Ajax???
Sar: Niet mijn behoud
Sar: Mijn fiets staat klaar, doei.

29-10-2023 11:55

Schip +23431

Er waren er maar een paar die Reiziger destijds onterecht gepasseerd vonden, maar omdat het kennelijk nu in een bepaald narratief kan worden gepast, horen we de Mislintat boys ook weer.

29-10-2023 11:54

Nr.10 +111097

Ik weet inderdaad nog dat ik een van de weinigen was die toen een aantal keer vroeg waarom het eigenlijk niet Reiziger werd. Was nauwelijks een onderwerp, kreeg er weinig reactie op.

29-10-2023 12:04

Adam24 +39114

Het was ook heel vreemd vooral omdat Heitinga het ook helemaal niet zo goed deed bij Jong. Ja, als inspirator kreeg hij een aantal jongens weer fit en aan het voetballen maar als coach was het voetbal niet om aan te zien en vielen de resultaten erg tegen. Wat een verschil met het Jong Ajax van Reiziger en Bogarde.

Ik kan me overigens wel herinneren dat er meer mensen waren die dit vonden.

29-10-2023 12:15

Nr.10 +111097

Ja hoor ik zeg ook niet dat ik de enige was natuurlijk hè, maar een van de weinigen.
En inderdaad, Reiziger had zeer goed gepresteerd bij Jong, en hij was ook al een keer interim geweest, heel kort tussen Keizer en Ten Hag. Dat was een korte periode, volgens mij ook maar één wedstrijd (Willem 2 voor de beker ofzo?), maar ik weet nog goed dat ik hem toen een goede en rustige indruk vond maken. Je zag iemand voor de camera waarvan je dacht: die kan dit wel aan. Daarna was hij jaren assistent onder Ten Hag, terwijl Heitinga alleen nog Jong had gedaan.
Was duidelijk dat Reiziger meer kwalificaties had op dat moment.
Vind het trouwens wel jammer dat hij nu Jong Oranje is gaan doen, was wel benieuwd of hij het goed zou doen bij een Eredivisieclub.

29-10-2023 12:24

Sven Heida +1384

Nr.10 , omdat John al gekozen was en we hem niet wilden afbranden voor hij begonnen was .

29-10-2023 13:24

Schip +23431

Mij staan Qifesh en Ozymandias bij, die meenden dat het de beurt van Reiziger was. Wat ik eveneens het geval vond. Heitinga is een motivator, die op jeugdniveau spelers kan raken. Is een kwaliteit. Geen tactisch beest.

Overigens zou niemand echt wat van die groep hebben kunnen maken, ook Slot niet wat je naderhand wel hoorde. Die heeft zijn groep onder meer gekneed en geselecteerd op werklust en druk kunnen zetten. Ajax heeft mentaal te veel twijfelaars voor dat type spel.

29-10-2023 13:33

Kryptonite +76747

Mislintat boys nog wel, wat heeft die er nu weer mee te maken haha. Het zit wel heel diep zeg.

Verder onzin dat er "maar een paar" het onterecht vonden. De meerderheid zette zijn vraagtekens daarbij, want het sloeg nergens op. De assistent komt altijd eerst in aanmerking, nog daargelaten dat deze assistent veel meer heeft bereikt dan degene die uiteindelijk is aangesteld. En dat zagen veel mensen. Dus bullshit wat je zegt; er was wel degelijk veel verontwaardiging.

29-10-2023 12:08

Qifesh +24917

. 'John wist ook dat ik er de klere in had. '


Als John echt respect had, zou ie Michael voor zich dulden..

29-10-2023 11:46

Schip +23431

John had om zoveel redenen moeten weigeren: ondermaatse groep, afbreukrisico, zwak bestuur dat hem geen dekking zou geven indien het inderdaad zoals te verwachten was geen verbetering zou geven, geleidelijke groei, onervarenheid en Reiziger die gewoon voor hem zat in de rangorde.

Enige punt is wel dat de spelers klaagden over gebrek aan communicatie vanuit de staf. Misschien dat dit deels ook op Reiziger betrekking had. Maar hoe vaak hebben we wel niet gezien dat de rol van een assistent bescheiden is. Zie Maduro. Die overigens, zoals ik ook al verwachtte, niets teweeg heeft gebracht tegen Brighton.

Daarom vind ik het ook moedig van Schip, dat hij weet hoe ondankbaar deze clubleiding omgaat met Ajacieden die het willen overnemen, om toch nog eens je hoofd in die strop te steken.

29-10-2023 11:58

Qifesh +24917

"Die overigens, zoals ik ook al verwachtte, niets teweeg heeft gebracht tegen Brighton."

Natuurlijk kun je in 2 trainingsessies het gehele seizoen doen vergeten, ohnee, twee seizoenen volledig KUTvoetbal. En dan uitgerekend tegen BRIGHTON. realistisch blijven he..

29-10-2023 12:03

Kryptonite +76747

Kijken hoeveel krediet je je idool Schip zal geven als hij wordt aangesteld. Ga je ook na 1 wedstrijd al roepen dat het nergens op lijkt als hij niet direct het tij weet te keren of kan je dan ineens wel logisch nadenken? 🤡

29-10-2023 12:20

Qifesh +24917

John Heitinga heeft gezien dat michael ooit wereldkampioen is geweest met Ajax (toen was john nog een klein broekie) en bij barcelona heeft rondgelopen met het beste van het beste materiaal. Daar wil je toch van leren? Maar nee, hij dacht het beter te kunnen. Toen begon ik echt te denken over het vertrek van vanenburg en zijn beweegredenen. Er zijn gewoon teveel vriendjes bij ajax, en die vriendjes zijn corrupt as fuck.

vanenburg: "Het dna van Ajax wordt steeds meer uit de club gehaald"

29-10-2023 12:27

Dave +5864

Mijn god een organisatie van lik me reet .
Een ding is belangrijk bij die klootzakken en dat is hun achterzak vullen.

29-10-2023 11:41

Kaatje +4799

Hij heeft helemaal gelijk. Persoonlijk had ik Reiziger graag gezien als opvolger vertrek schreuder.
Deze man is Ajax, heeft alles meegemaakt, als speler en als (interim)coach en weet waar hij over praat. Deze man is Ajax dna.
We zoeken een nieuwe definitieve hoofdcoach.
Soms is iets nooit te laat ....

29-10-2023 11:40

MalleEppie +15121

Vond het al een rast besluit destijds

29-10-2023 11:39

Am*dammer +3183

weer een blunder van vd Sar.. Sjonnie kiezen boven Reiziger.. kansloos..

29-10-2023 11:38

Pep01 +927

Ik heb altijd veel respect gehad voor Cruijff. Komt uit 'mijn tijd', heb hem veel zien voetballen, briljant.
Maar het naar voren schuiven van Vd Sar lijkt met terugwerkende kracht toch vooral reclame geweest voor zijn Cruijff academie. Als je Vd Sar van dichtbij meemaakt moet hij toch geweten hebben dat het niet de beste keuze voor Ajax was. Daar heeft hij zijn eigen belang voor laten gaan, ten koste van Ajax. Dat valt me van hem tegen. Jammer.

29-10-2023 11:38

DeKenner +9300

Ik ben absoluut geen fan van de persoon Van der Sar, maar onder hem had Ajax wel haar beste periode in +/- 25 jaar. Het is dus maar net hoe je het bekijkt.

29-10-2023 11:50

GvanAchteren +869

Ik zou eerder zeggen ondanks van der Sar.

29-10-2023 12:15

Terugnaardemeer +10644

Hoeveel jaren gaan we nog horen dat de communicatie vanuit de club waardeloos is?
Dit speelt al zo lang dat slechte contact een vast onderdeel is van het Ajax DNA.

29-10-2023 11:37

Cosey2 +7002

AJAX heeft nooit uitgeblonken in de omgang met mensen, de ouderen onder ons zullen zich opper bullebak en absolute hork Ton Harmsen nog herinneren, zo lang gaat dat al terug. Eind zeventiger en tachtiger jaren.
En daarvoor was het niet veel beter.

29-10-2023 12:18

Terugnaardemeer +10644

Inderdaad, dat was voor Ton Harmsen ook al.

29-10-2023 12:55

Adam24 +39114

Wat had ik deze man toch graag bij Ajax gezien. De enige reden die ik destijds kon bedenken is dat hij onderdeel was van de staf en Ajax iemand zocht met meer afstand tot de groep. Anders dan dat kan ik niets verzinnen. Reiziger heeft een veel betere staat van dienst dan Heitinga.

29-10-2023 11:33

Kuningast +5079

Die vd Sar.. Heeft hij eigenlijk wel eens een goede beslissing genomen??

29-10-2023 11:32

Adam24 +39114

Is ook voor een groot deel verantwoordelijk voor de leegloop aan Ajax mensen binnen de club.

29-10-2023 11:33

Biss +10107

Ongelooflijk wat een amateurisme. Elke dag verbaas ik me weer wat er binnen onze club af speelt.
Om je kapot voor te schamen.

29-10-2023 11:28

VoorAltijdNummer14 +25356

Deze man is zo ontzettend sympathiek en heeft, naast een clubhart, echt klasse!

Had het hem graag als hoofdcoach gezien nu.

29-10-2023 11:27

Andronixos.c +8148

En we betalen de prijs daarvoor

Heitinga
Steijn
Maduro
Van Schip

Begint weer een kerkhof te worden in Amsterdam

29-10-2023 11:24

Boegroe +5854

De toenmalige algemeen directeur had al meerdere keren bewezen dat communicatie niet zijn sterkste punt was. Hij zat ook niet bij de juiste zaakwaarnemer.

29-10-2023 11:24

jollie18 +9886

Grote fout die Ajax heeft gemaakt om Heitinga toen boven Reiziger te kiezen.

29-10-2023 11:23

wijzijndebeste123 +163849

T passeren van Reiziger komt door Rob Jansen die zijn cliënt Vd Sar pushte om zijn andere cliënt Heitinga hoofdtrainer te maken. Vandaar ook al die rare beloftes die Vd Sar aan Heitinga deed (bij bekerwinst zou Sjon hoofdtrainer worden).

29-10-2023 11:20

Schip +23431

Bron: je duim?

29-10-2023 11:38

DeKes +3195

Hebben we op ESPN vanochtend REIZIGER GEHOORD EN GEZIEN!!!!
Mijn God……, dat die geen hoofdcoach is geworden!!
Wát een persoonlijkheid!
DÍT MOET DE NIEUWE WORDEN!!

29-10-2023 11:18

rodnet +10276

Het was inderdaad een van de allerslechtste beslissingen om Reiziger niet aan te stellen na het ontslag van Schreuder. Reiziger speelde altijd herkenbaar Ajax-voetbal met zijn teams en nu bij Jong Oranje zie je dat ook weer.

29-10-2023 11:23

suarezfan1 +945

@DeKes Of je overdrijft, of het is sarcasme

29-10-2023 11:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.