'Neres en management staan open voor vertrek'

door Bart Veenstra 104

'Neres en management staan open voor vertrek'

door Bart Veenstra 104

Laatst geüpdatet

David Neres kan bij Ajax een verbeterd contract tegemoet zien, maar volgens het Algemeen Dagblad lijkt de Braziliaan geen haast te hebben om die te tekenen. Het management van de aanvaller zat woensdag om tafel met de beleidsbepalers van Ajax en nu blijkt dat Neres openstaat voor een transfer naar een club uit een grote competitie.

Neres - die zich maandag als laatste Ajacied meldt op De Toekomst - wordt in Nederland begeleid door Forza Sports Group, dat samenwerkt met Bertolucci Sports. Dat management is in handen van Giuliano Bertolucci, de machtigste zaakwaarnemer van Zuid-Amerika. Vanuit Brazilië zou het pad zijn uitgestippeld om deze zomer een transfer te maken, terwijl onder meer Atlético Madrid, Manchester United en Paris Saint-Germain interesse zouden hebben.

In de afgelopen winterse transferperiode weigerde Ajax een bod van Guangzhou Evergrande. De Chinese club deed een bod van liefst vijftig miljoen euro en de verwachting is nu dat Ajax niet onder dat bedrag wil gaan zitten. De status van Neres, die bij Ajax nog een contract heeft tot medio 2022, is door zijn goede prestaties in de Champions League alleen maar toegenomen.

Combineer jouw alledaagse leven met het supporten van Ajax: ga nu naar de officiële shop van Ajax en bekijk de casual kledingcollectie voor jong en oud.

Lees meer over:
Plaats reactie

Felix Gassenlicht +0

Het is wel een teken dat Neres nog niet terug is. Wij spelen over 1,5 week al een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen...

26-07-2019 12:38

pieke +521

Sevilla heeft zich gemeld bij Bergwijn. Naar verluidt heeft hij hier wel oren naar want hij en zijn zaakwaarnemer zijn het getreuzel van Ajax zat.

26-07-2019 11:31

FrancescosRavioli +15225

Dan gaat ie toch ? Houden wij Neres. Win win

26-07-2019 12:39

de_pitbull +0

en anders voor Bergwijn 10 anderen. Misschien kunnen we die Bruma wel overnemen van PSV :)

26-07-2019 12:40

De_Realist +365

Mag Bergwijn überhaupt nu nog wel uitkomen namens Ajax of Sevilla nu hij in de voorrondes CL heeft gespeeld voor PSV?

26-07-2019 15:48

mkAFCA +1338

Vraag me af of hij wel gemotiveerd genoeg is. Neres schijnt nogal te feesten en vermoed dat hij door zijn mede-internationals nogal lekker is gemaakt voor de aantrekkelijke topcompetities in Engeland, Spanje, Italië, etc. Met beter weer, beter eten, betere tegenstanders en beter uitgaan. En, oh ja, meer geld. Geef hem eens ongelijk.

Maar all in all: hopen dat hij alleen maar een onderhandelingsspel speelt, want de man is van grote waarde voor dit Ajax. Brengt naam, ervaring en diepgang.

26-07-2019 07:41

kaashaas +4

Zaakwaarnemers zullen altijd graag een deal willen.
Neres zal uiteindelijk ook wel naar een grotere competitie willen.

Paar weken geleden heeft hij zich uit gesproken nog zeker 1 jaar bij Ajax te willen spelen, daar ga ik dan ook vanuit.

26-07-2019 04:24

Henning +0

Er zal toch vast wel weer een goeie braziliaan te vinden zijn als vervanger van Neres. Hoop wel dat hij blijft.

26-07-2019 03:54

Ajax114 +1706

Waar is Overmars in godsnaam mee bezig. Alles wat afgelopen seizoen is opgebouwd breekt hij volledig af in een paar maanden tijd. Wij gaan nooit PSV op achterstand zetten de komende jaren.

26-07-2019 02:03

JOHANisGOD +18498

De hitte of gewoon jouw IQ?

26-07-2019 02:43

AjaxDaniel +14526

Ajax114 staat gewoon erg negatief in het leven.

26-07-2019 03:37

Mi-leak +7

Hij denkt dat Overmars alles voor het zeggen heeft.
Ajax 114 tegen zijn baas (aanname dat hij werkt): ik ga elders werken om mn ambities te volgen
Baas: nee je hebt een contract
Ajax114: Ok ik blijf en zet mn ambitie aan de kant.

26-07-2019 08:52

JOHANisGOD +18498

Nu net op Instagram van Edson Alvarez zie je dat hij door de grachten van Amsterdam vaart.

Ging hij niet razendsnel naar Mexico voor de benodigde papieren?

26-07-2019 01:35

Felix Gassenlicht +0

Hij schijnt een vrije dag genomen te hebben ivm het weer.

26-07-2019 12:37

FrancescosRavioli +15225

Zijn veel problemen op Schiphol geweest door storingen van de brandstofleverancier. Meerdere vluchten uitgesteld.

26-07-2019 12:39

ST +23076

Bergwijn komt niet. Zet het uit je hoofd. Pisvee vraagt veel teveel geld.

25-07-2019 23:23

RayJordaan +6848

Dan Antony of wellicht Januzaj?

26-07-2019 00:05

atouba19 +3501

Mocht Neres vertrekken ( wat ik niet hoop )
- minimaal 60 mil
- Ziyech en Vd Beek moeten blijven.
- geld investeren in een middenvelder. ( vind Marin nog matig ) Zie zelf meer in een type Pröpper.
- komst Bergwijn blijft onnodig.

25-07-2019 22:40

FrancescosRavioli +15225

Dat kan je niet maken naar Ziyech. Die heeft al een toezegging. Je kan Neres gewoon een jaar aan zijn contract houden en hem dan verkopen.

25-07-2019 22:49

JOHANisGOD +18498

Waarom een middenvelder kopen?

Hebben we er niet al genoeg?

25-07-2019 23:42

louis60 +11472

Zonder Neres en Zyech komt Ajax te kort. Dan redt je het niet met 15 miljoen kostende spelers. Tegenstanders die de bus parkeren krijg je niet klein met Promes en Dolberg.

25-07-2019 22:28

JOHANisGOD +18498

te kort = tekort

26-07-2019 02:44

3sterren +20205

Als je vaak uitglijdt in de Arena, dan zijn je noppen te kort ...
; )

26-07-2019 09:38

FTS95 +16055

Als Neres gaat, hebben we de top 3 van grootste uitgaande transfers in de eredivisie ooit...en dat in 1 transferwindow!!! Best bizar..

25-07-2019 21:16

FrancescosRavioli +15225

Wees daar niet te zeker van. Net een bod van 80 miljoen door Napoli geaccepteerd.

26-07-2019 11:48

Gajes +313

Heeft Malen zijn contract bij Psv nu al verlengd? Die zie ik veel liever komen dan Bergwijn. Met een 1 jarig contract ook haalbaar lijkt me.

25-07-2019 19:12

RobbertB +2187

Halen we 1) Nog een extra Raiola-klant binnen 2) een speler die liever in het buitenland speelt.

Malen heeft zijn kans gehad. En die ging liever weg. Je moet soms ook principieel zijn denk ik. Net zoals je o.a. Redan, Dilrosun, Fosu-Mensah, Castilla Familio (o.i.d.), Peeters en al die destijds 16-jarige gogems gewoon niet meer moet halen. die hebben Ajax de rug toegekeerd. Bergwijn valt daar misschien net niet helemaal onder, want die is opgestapt nog voordat hij een contract kon tekenen. En Promes is weggestuurd.

Maar al die jongens die als toptalent konden tekenen, vast ook niet voor weinig geld, en toch besloten dat ze voor meer geld wilden gaan in het buitenland. Gewoon afschrijven. Geen Ajax-hart, geen Ajax-toekomst. Doei.

25-07-2019 19:58

VoorOnzePloeg +5132

Dus je dacht dat bijvoorbeeld Neres of eerder Davinson Sanchez naar Ajax kwam met de gedachte: “Eindelijk bij de club die ik zo mooi vind”.


Nee, die jongens willen gewoon een carriere maken.

25-07-2019 20:52

Cupmetgroteoren +5

een speler die gewoon ook weer net tekort komt, zoals de hele PSV selectie.

26-07-2019 07:37

3sterren +20205

Buiten Swart en Blind sr ken ik geen één Ajacied die niet droomde/droomt van een buitenlands avontuur. Als profvoetballer wil je geld verdienen met wat voor anderen slechts een hobby is. Het liefst zoveel mogelijk in een zo kort mogelijke periode. Is in mijn ogen niet zo heel veel mis mee ...

26-07-2019 09:47

MarcelvTol1971 +15327

Stel Neres gaat en Bergwijn komt.
Hoe zit dat, mag Bergwijn gewoon voor Ajax CL spelen ondanks dat ie voor PSV al CL heeft gespeeld ?

25-07-2019 19:12

RobbertB +2187

Google: "player eligibility after playoffs cl"
Klik op: Uefa linkje "Who can play in the Champions League group stage?"
Antwoord: Ja, voorrondes tellen niet mee.

25-07-2019 20:01

AmsterdamNorthSide +0

Neres verkopen en ipv bergwijn Calvin Stengs van AZ retteketet!! Die naam heb ik hier nog nooit gehoord maar lijkt mij wel een goed yalentje voor Ajax

25-07-2019 19:04

RobbertB +2187

Talentje vs. Braziliaans International. We willen vooruit, niet opnieuw beginnen.

25-07-2019 20:02

Liam +12

Poeh...gisteren geschrokken van het tempo van Stengs,

26-07-2019 10:05

JBxxx +543

Dan heb jij Az niet gezien tegen Hacken, oei!!

27-07-2019 12:52

Gecko +3

Verkopen. missen we niets aan
We hebben al de toppers Marin en Promes

Wat een droefenis

25-07-2019 18:25

RobbertB +2187

Misplaatst of onbegrepen sarcasme. sowieso zuur.

25-07-2019 20:03

Amsterdamsetrots +4545

Eigenlijk mag er van het drietal Neres/Vd Beek/Ziyech maar één vertrekken. Anders is het niet naar behoren op te vangen.

25-07-2019 16:32

Hollister +12588

Ik zou als Ajax zijnde pas spelers verkopen zodra we ons geplaatst hebben voor de groepsfase CL...
Nu iedereen bijna terug is kan dat net het verschil maken.. scherpe concurrentie, spelers die zich graag willen laten zien aan de trainer of hun potentiele nieuwe club.. enz... groepsfase is deze maand het allerbelangrijkste.. wil geen doemdenker zijn, maar men denkt iets te gemakkelijk over deze loting.. natuurlijk moeten we dit kunnen klaren, maar zal zeker geen makkie worden als Basel.. die club stelde echt geen reet voor.. maar scoorden ook 2x... voetbal is een rare sport.. laten we nog f terugdenken aan de laatste 15 minuten van de halve finale CL... plaatsing scheelt gewoon weer minimaal 50 miljoen en een plaats in pot 2 waardoor overwinteren meer dan reeel is, afhankelijk van de loting

25-07-2019 15:51

masterrr +1

Zo is dat! Maakt tegenwoordig ook niet meer uit, spelers mogen gewoon in actie komen in de CL na transfer

25-07-2019 17:29

GC +940

Ik vind dit echt bizar slecht, trainingen zijn al begonnen en de transfermarkt is nog open. Binnenkort beginnen de (belangrijke) wedstrijden... Ajax kan hier moeilijk op inspelen als spelers zoals Neres nog gaan vertrekken. Wie haal je ervoor terug (kwalitatief goed dan).

25-07-2019 15:51

trooop +3885

Het gaat tegenwoordig altijd over ‘het team’, en dat is ook goed. Een ding zal echter nooit veranderen: zonder speciale spelers geen speciale momenten. Zoals het bereiken van een halve finale CL door een eredivisieclub, anno 2019.

Neres was vorig seizoen een klasse apart op de moeilijkste momenten, verheven boven de rest, op gelijke hoogte met tadic, frenkie en de ligt. Als je hem laat gaan ben je 3 van je 4 speciale spelers kwijt. In voetbaltermen heet zoiets zelfmoord.

25-07-2019 15:31

Aspers73 +3224

Ja, juist de spelers waarvoor je naar het stadion kwam zijn weg. De klik voorin met Zyiech en Tadic is echt heel speciaal.

25-07-2019 15:46

ElPistolero9 +628

Dit is gewoon niet waar. Mensen herinneren zich zijn doelpunten tegen Real en Juventus en extrapoleren dat naar de rest van het seizoen. Het doelpunt tegen Juventus was fantastisch, die tegen Real moet je gewoon maken als aanvaller. Verder miste hij nog een gigantische kans tegen Tottenham die ons waarschijnlijk een finaleplek had opgeleverd.

Het was ook niet voor niets dat hij er veel naast stond in het eerste halfjaar want hij speelde toen vaak gewoon matig. Tadic, Ziyech, Frenkie en de Ligt waren de sterren van vorig jaar, dan een tijdje niks en dan Neres, Tagliafico en Onana.

Voor 60m is het dan ook prima hem te verkopen.

25-07-2019 17:02

trooop +3885

Het gaat bij jonge spelers in principe minder om goals of gemiste kansen, maar meer om hun plafond op de moeilijkste momenten. Onder de hoogste druk, tegen de beste tegenstanders, in de wedstrijden met de meeste prestige. In díe wedstrijden was neres 1 van de 4 sterren. De knapste aanvallen kwamen voort uit een ongekende samenwerking tussen hem en tadic, juist toen het erom ging. Ajax leunde bij momenten haast op die twee. Net zoals bv traore, die onder bosz onder de zwaarste druk de enige was die op techniek de bal bij zich wist te houden (denk aan lyon).

Daaraan herken je in mijn ogen speciaal talent. Niet aan of een jonge speler tijdens veel potjes matig is, vooral in de eredivisie (dat vond ik ook van neres), maar aan hoe goed zo iemand 'ineens' is in absolute topwedstrijden.

25-07-2019 22:42

RAL3028 +0

Slecht nieuws dit. Stel je nou eens voor dat Ziyech ook nog gaat. Dan kom je dus niet voorbij een stel middelmatige Grieken, dat zagen we laatst al. Neres, dat is er eentje, rasvoetballer. Ik zie Promes Carvajal niet dollen.

25-07-2019 15:21

ajaxrulesz +2

je kent overmars he, die verkoopt zijn moeder nog voor de juiste prijs. en dan wordt er dalijk weer een mexicaantje voor een fractie van de verkoopprijs teruggehaald zo doet overmars dat. Die woorden van van der sar in studio voetbal kunnen inmiddels ook de prullenbak in na de aankopen van marin promes en alvarez. om vertrekkende sterkhouders te vervangen met spelers die zo dicht mogelijk tegen de kwaliteit van de vertrekkende spelers aanzitten en om het kwaliteitsverlies zvm te beperken. Ik had liever gehad dat overmars de knip steviger trok voor opvolgers van jong en de ligt dan dalijk 32 miljoen uitgeven voor een bergwijn.

25-07-2019 15:23

Schwalbino +11

Iets met salarisplafond? Daar zal nog wat rek in zitten om een grotere aankoop ook salaris te kunnen betalen maar het is veel verstandiger wat Overmars nu doet, namelijk dat beetje rek gebruiken om hier en daar spelers met verbeterde contracten te belonen als ze het hebben verdiend.

25-07-2019 15:48

ajaxrulesz +2

er wordt nog steeds te veilig geopereerd op de transfermarkt door ajax, er moet meer lef getoont worden.

25-07-2019 23:02

AFCAsphere +9

Dat komt waarschijnlijk omdat je Promes nooit in Rusland en Spanje heb zien spelen, maar alleen bij Oranje. En ja, dan krijg je een bepaald beeld van een speler, positief of negatief. Je kan beter gewoon even afwachten tot dat het begint te draaien in onze nieuwe opstelling.

25-07-2019 16:16

MankeNelis +7

Brazilianen zijn broodvoetballers, die gaan waar het meeste geld is. Als hij weg wil goed verpatsen en een knappe vleugelspeler oppikken. Niet te lang over gaan soebatten. Of idd Noa Lang erachter.

25-07-2019 14:34

jtsmit +1

Zolang het maar geen Bergwijn is.

25-07-2019 15:25

wendoo9 +8119

Dat zijn wij Nederlanders toch ook !! Geld geld geld en nul,zero nada Clubliefde !!!!!

25-07-2019 16:00

GC +940

Het klopt dat Brazilianen broodvoetballers zijn, Nederlanders zijn dat bijvoorbeeld niet. Die spelen gratis bij een club als Juventus.

25-07-2019 16:05

pizzapunt +0

Op een vertrek van Neres is al ingespeeld met de komst van Promes, en met de goede voorbereiding van Noa lang zal hij wel eens de backup kunnen worden, met als derde optie Tadic op de flank.

Ik zie Neres graag behouden blijven, maar voor een goed bedrag is het de transfer die het beste op te vangen is.

25-07-2019 14:33

megaonion +1

Als ik kijk naar hoevaak Neres heeft geroepen dat hij graag bij Ajax wil blijven en het verhaal heb gelezen over hoe Marc Overmars hem vaker heeft geprobeerd te verkopen, ook in de winterstop aan China... dan verbaast het mij dat men denkt dat dit volledig Neres z'n eigen keuze is.

Ajax wil gewoon winst maken en Bergwijn kopen, daarmee PSV ook verzwakken en z'n eigen kansen vergroten om de Eredivisie te winnen. Of zeg ik nu iets heel raars?

25-07-2019 14:29

pizzapunt +0

Als PSV flink gaat investeren in de achterhoede, wordt de eredivisie beslist in de twee onderlinge wedstrijden. Beide zijn écht kwalitatief te goed voor veel verliespunten buiten de top 3.

25-07-2019 14:34

Schwalbino +11

Wordt ieder seizoen gezegd en het klopt nooit. Het zijn altijd de potjes tegen kleinere clubs waar de meeste punten verspeeld worden.

25-07-2019 15:17

jvs +0

Als je het verhaal had gelezen, had je gelezen dat Overmars Neres juist niet wilde verkopen in de winterstop aan China.

25-07-2019 14:38

ajaxrulesz +2

als ik die Bruma zo zie ballen, vraag ik mij wel af of psv daar zo op achteruit gaat als ze er een flinke zak geld mee verdienen. zetten gewoon Bruma daar neer. en versterken de verdediging/middenveld verder.

25-07-2019 14:38

Knalpot +3611

Of Neres zn management wil graag dat ie de volgende stap zet deze zomer. Bergwijn zie ik niet gebeuren omdat PSV er gewoon voor ons nog een paar extra miljoenen bovenop de hoofdprijs gooien.

25-07-2019 14:44

Flarkow +0

Overmars probeert 'm juist te behouden ik weet niet wat jij allemaal leest....

25-07-2019 15:01

Schwalbino +11

Ajax biedt hem een verbeterd contract aan staat in het artikel. Dan is het toch duidelijk dat ze hem weg willen pesten :)

25-07-2019 15:13

korem +878

Neres weg 50miljoen Bergwijn halen 20/25miljoen en psv haalt dan berghuis rond de 15miljoen en Feyenoord kan zich enigszins versterken zodat ze misschien nog Europees wat kunnen betekenen voor Nederland. Lijkt me win win voor Ajax, PSV word zwakker met de aankoop berghuis !

25-07-2019 14:23

ajaxrulesz +2

20 25 miljoen no way dat psv daar mee akkoord gaat. Die bewegen geen cm hoor. Ik weet niet of je de transfer van lozano naar napoli hebt gevolgd de afgelopen maanden maar napoli probeerde hem serieus te komen voor 40 miljoen maar dat ging psv niet mee akkoord die bewegen geen cm.

25-07-2019 14:41

korem +878

Nee dat klopt niet dat ik het allemaal precies gevolgd heb. Ik vraag me wel af hoe PSV toch elke keer het voor elkaar krijgt om kampioen te worden of in ieder geval tot einde mee te draaien. Toch valt het daar wel altijd weer goed op zijn plekje ondanks grote financieel verschil enzo

25-07-2019 14:48

AlexIbarra +19250

Het valt me tegen hoe weinig krediet Neres hier onder veel mensen heeft.

Is onze enige echte vleugelspeler (Promes reken ik voorlopig niet op voor de basis), besliste de 'laatste kans' wedstrijd tegen PSV, was goed en belangrijk tegen Real, Juve, etc.
Je ziet aan Promes hoe ver Neres eigenlijk is.

Het enthousiasme over Bergwijn deel ik ook niet. Als je bij Ajax vanuit stilstand in de drukte iets moet creeren, wordt iets anders gevraagd dan lekker de ruimte in hollen bij Psv.
Bovendien wil Psv de hoofdprijs voor hem en moeten wij 20% v Neres aan Sao Paolo geven.

We gaan dus weinig verdienen aan Neres -> Bergwijn en het is kwalitatief een stap terug.

25-07-2019 14:15

Gonzo +4778

Proberen David te houden dus!

25-07-2019 14:31

Hagmag +9

Ik zou zeggen, € 60.000.000 en dan gaan we praten.

25-07-2019 14:11

MrPink +81746

Geen haast om bij te tekenen? Dan ga je toch lekker weg.

25-07-2019 13:46

henrytimmner +0

Dat vind ik ook. Door Ajax is hij bekent geworden, dus hij mag best tekenen voor een beter contract.
Had hij bij pivee gespeeld dat was die maar 30 miljoen waard of zelf minder.
Dus idd daaaaaag

25-07-2019 14:24

rotynl +300

Wat moet ie nu in vredesnaam bij Everton, de meest kleurloze middenmoter.

25-07-2019 13:42

Aad82 +1688

Zijn maat Richarlison speelt daar.

25-07-2019 16:19

afc020 +507

Neres is goed te vervangen.
Minimaal 50mil en adioss

25-07-2019 13:42

AlexIbarra +19250

O ja, makkelijk te vervangen door wie?

Doet het beter dan Traore, Younes, Kluivert, Fischer, De Sa, Promes, en ongeveer alles wat wij de afgelopen jaren op de vleugels hebben neergezet.

Waarom denk jij dat een nieuwe aankoop het nu beter gaat doen dan Neres?

25-07-2019 14:28

ajaxrulesz +2

je vergeet bande nog..

25-07-2019 14:42

AFCAsphere +9

Bandé heeft nooit een eerlijke kans gehad. Kwam hier en een aantal weken later was zijn seizoen al over.

25-07-2019 14:57

Flarkow +0

Wat weet jij van promes die heb je ook pas 2 potjes zien spelen en neres is ook niet meteen on omstreden geweest of wel?

25-07-2019 15:03

afc020 +507

Omdat ik vertrouwen heb in die andere spelers ze komen gretig over.
Neres wilt gaan cashen na zo een topseizoen.
en bij Ajax op zijn positie moet je wel verandering brengen, de concurrentie heeft neres zijn trucjes al door hij mag dat ergens anders gaan flikken.
in Brazilië is hij zijn basisplaats kwijt..
Volgensmij vind jij veranderingen een beetje eng?
Heb vertrouwen in overmars, ten hag en de spelersgroep.

25-07-2019 23:08

ST +23076

Zelfs in Brazilië? Haha... daar spelen de beste vleugelspelers van de wereld.

25-07-2019 23:17

afc020 +507

Ja en na een wedstrijd is hij zijn basisplaats kwijt.
doe jezelf maar tekort maar ik wil mijn ajax beter zien draaien dit seizoen!!

26-07-2019 04:47

DeMeervanweleer +7568

Vind Neres en zijn eventuele opvolger Bergwijn wel enigszins vergelijkbaar qua stats, snelheid en inzetbaarheid op posities, maar prefereer Bergwijn toch wel vanwege zijn Ajax en Amsterdamse achtergrond. Denk ook dat hij en Donny hun oude band in het veld weer oppakken en die was vroeger heel goed.

25-07-2019 13:38

MosesD +14662

Ajax gaat nooit meer dan 30 mio betalen voor een speler. En als ze bij Psv willen shoppen, haal dan Malen. Goedkoper en getalenteerder.

25-07-2019 13:43

Spectre +2288

Malen komt uit de stal van Raiola en gaat dus gegarandeerd weer gesodemieter opleveren

25-07-2019 14:06

robinozzi +0

50 voor Neres en Stengs als back-up voor Promes. 30 miljoen betalen aan Bergwijn is te gek, die sowieso niet wilt banken.

25-07-2019 13:24

Flarkow +0

Stengs? Hahaha

25-07-2019 15:04

Rentokill +4607

Liever niet maar van de 3 spelers die het meest genoemd worden wel de minst erge. Als VdBeek en/of Ziyech zouden vertrekken zou dat erger zijn.

25-07-2019 13:21

Klaasforever +0

Spijker op z'n kop.

25-07-2019 13:25

zivkabrimovic +261

Promes Tadic Bergwijn (Neres)
Ziyech Blind vdBeek
Tagliafico Martinez Alvarez Mazraoui
Onana

Even serieus, dit is echt niet eerlijk meer voor de rest van de Eredivisie.

Bandé Dolberg Lang
Eiting Schöne Marin
Pieri Magallan Schuurs Dest
Varela

Huntelaar, Traoré, Gravenberch niet eens benoemd..

25-07-2019 13:16

Rentokill +4607

Veltman i.p.v. Magallan in je schaduw 11 tal zou nog mooier zijn. Maar idd zet je hier 2 behoorlijke 11 tallen neer

25-07-2019 13:24

zivkabrimovic +261

Klopt helemaal, maar ben bang dat Veltman nog vertrekt.

25-07-2019 13:27

Hziyech14 +0

Dat tweede team is nog in staat om minimaal op plek vier te eindigen.

25-07-2019 14:01

Aad82 +1688

Laatste nieuws.

Ajax vraagt 60 miljoen. Everton wil niet verder gaan dan 50 miljoen.

Dat wordt dan 55 miljoen zoals ik hieronder al goed had voorspeld :)

25-07-2019 13:15

GC +940

Bron???

25-07-2019 13:23

Flarkow +0

Dikke duim

25-07-2019 15:04

Aad82 +1688

Trouwens, sluit mij aan bij Ozymandias. Heb ook liever Malen dan Bergwijn. Die jongen kan linksvoor spelen, rechtsvoor en in de spits. Hij heeft een geweldige techniek en is zelfs sneller dan Bergwijn.

Promes had niet gekocht hoeven worden. Is duidelijk de wens geweest van ten Hag. Die jongen komt nog geen lantaarnpaal voorbij.

25-07-2019 13:00

Soccerskins +1

Ik kan je van je droom afhelpen Aad, Ajax haalt geen spelers die bij Raiola zitten en terecht want daar heb je helemaal niks aan.

25-07-2019 13:13

Simpelishetmoeilijkst +25205

Denk ook lieverMalen terug te krijgen dan Bergwijn.

25-07-2019 13:15

grannig mokum1 +1

Niet zingen dan, dat mijn hart bij Ajax ligt en dat ik volgende seizoen bij Ajax speelde.... En als Neres weg gaat dan wel voor het hoofdprijs en Bergwijn naar Ajax halen

25-07-2019 12:58

Aad82 +1688

Prima hoor. Hij is heel goed geweest voor ons, maar niet onvervangbaar.

Minimaal 55 miljoen.

25-07-2019 12:57

wzawzdb91 +32

Stel dat Bergwijn komt. Mag hij dan champions league spelen aangezien hij al voor PSV in de voorrondes heeft gespeeld?

25-07-2019 12:48

MosesD +14662

Goed, de Ligt en de Jong weg voor 75 +, dan Neres voor minimaal hetzelfde. Aanvaller met zeldzaam hoog rendement, Braziliaans international, contract nog tot 2022. Kassa!

25-07-2019 12:46

GC +940

Zal eerder 60 miljoen worden denk ik.

25-07-2019 13:12

DJMokum +15

Die is dus weg, zal wel ergens medio Augustus worden. Zou niet graag in Marc z'n schoenen willen staan deze periode. Haal je wel alvast 1 (of meer) nieuwe speler(s), of wacht je tot er iemand def vertrekt? Kan tot nu toe alleen zeggen dat Promes onnodig betere jeugd of potentiële aankopen in de weg staat. Hoop dat Marc dit ook in z'n achterhoofd houdt.

25-07-2019 12:40

Flarkow +0

Betere jeugd die direct 50 wedstrijden kunnen spelen dacht het niet vriend

25-07-2019 15:06

kaashaas +4

Gaat niet weg, speelt nog een jaar bij Ajax..
Dit heeft hij zelf een aantal weken geleden aangegeven.

25-07-2019 12:40

Schenk97 +0

Wat is iemand zijn woord tegenwoordig nog waard?

Daar gaan we achter komen!

25-07-2019 12:41

BokkieBokstra +11312

Als Neres wil gaan, en vooral zijn zaakwaarnemers denk ik, dan moet hij gaan. Als er maar afgetikt wordt. Als een speler niet meer wil kan hij het beste gaan.

25-07-2019 12:30

altijdwelwat +7

Veel vertrouwen in Lang , die al ruim 8 maanden (vanaf de 2e seizoenshelft)laat zien dat hij enorme stappen heeft gemaakt. Tegen Quick bij 4 goals betrokken in 45 minuten, tegen Anderlecht bij 5 goals betrokken in 60 minuten , tegen Basaksehir betrokken bij de winnende goal , tegen Watford gaat hij een dribbel aan die leidt tot de winnende goal, en tegen Kreta is hij betrokken bij 3 goals. Zou het onbegrijpelijk vinden als je 40 miljoen voor Bergwijn gaat betalen.

25-07-2019 12:25

waayop +877

Mee eens hoewel het niet echt vergelijkbare spelers zijn toch?

25-07-2019 13:57

Flarkow +0

Nee noa lang in de basis 50 wedstrijden daar word je ook niet beter van hoor

25-07-2019 15:07

MPAjax +8408

wat mij betreft verlengtie en gaat hij volgend jaar

25-07-2019 12:21

Radie125 +1629

We hebben Promes Bande en Noa genoeg spelers die op deze plek kunnen ballen. Verkopen voor 60mln en starten met het seizoen

25-07-2019 12:18

afc020 +507

50mil is meer dan genoeg voor neres.
Laten wij hopen dat ziyech blijft of vd beek.

25-07-2019 12:12

Raoul14 +3092

Ik zou het heel erg jammer vinden, Neres is toch en speler die net wat extra's kan brengen.

25-07-2019 12:04

ram +7283

Als er verder niemand meer vertrekt, is het misschien wel als hij vertrekt. Natuurlijk verlies je een geweldige speler maar het voorkomt veel gezeik doordat er veel topspelers op de bank terechtkomen.

Als Neres gaat zou ik geen waardige vervanger halen maar gewoon een buitenspeler erbij voor Jong Ajax, met potentie voor het eerste uiteraard. Dan kun je bij schorsing/blessure van Ziyech of Promes eerst Klaas in de spits zetten en Dusan op de flank. En Lang en/of die aankoop als extra back-up.

Maar liever zou ik zien dat Tadic vaste spits wordt en dat we Dolberg verhuren. Dan heb je veel minder gezeik én Dolberg kan ergens anders groeien en vertrouwen tanken.

25-07-2019 11:56

trodat4030 +96650

Wauw, leuk leesvoer dit. Lekker uitslapen en na het wakker worden de reacties in dit artikel lezen en van de ene in de andere schaterlach uitbarsten, heerlijk! Kopje koffie, sigaretje en geweldige domme reacties. Soms kan ik die domme trolletjes wel (heel eventjes) waarderen, gewoon om de dag te beginnen met een grote glimlach op mn gezicht.

25-07-2019 11:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.