Litmanen ziet job bij Ajax voor nu niet zitten: 'Dan moet ik hierheen verhuizen'

door Jesse ter Haar 108

Bron Ziggo Sport

Litmanen ziet job bij Ajax voor nu niet zitten: 'Dan moet ik hierheen verhuizen'

door Jesse ter Haar 108

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Jari Litmanen ziet een vast dienstverband bij Ajax niet zitten, zo vertelt hij tegenover Ziggo Sport. De publiekslieveling van de Amsterdamse club ziet met lede ogen toe hoe het sinds het vertrek van Erik ten Hag is verlopen bij Ajax, maar een rol voor zichzelf ziet hij niet.

'Ik ben Ajacied, volg Ajax en kom regelmatig langs, maar om vaste werkzaamheden voor de club te verrichten, moet ik hierheen verhuizen', zo vertelt hij in een preview van het programma Tussen de Palen. Zijn huidige situatie laat een rol in Amsterdam niet toe. 'Dan moet ik mijn familie meenemen en dat is op dit moment niet aan de orde.'

Een mening over de gang van zaken in Amsterdam heeft Litmanen overigens wel. 'Anderhalf jaar geleden kwam ik naar Amsterdam voor de kampioenswedstrijd. Ik kwam de schaal uitreiken en gaf hem aan trainer Ten Hag. Het is anderhalf jaar geleden en nu is John van ’t Schip de vierde trainer na Erik. Dat is nog nooit gebeurd. Er zijn nu twaalf nieuwe spelers, buitenlanders. Je moet buitenlanders altijd tijd geven.'

'Er zijn nu te veel nieuwe buitenlanders tegelijk gekomen. Dan mis je ook nog de steunpilaren. De Ajax-spelers, cultuurbewakers', voegt het Ajax-icoon eraan toe. 'Blind, Tadic, Álvarez en Timber zijn weggegaan. Er zijn te veel jonge buitenlanders bij gekomen en te veel geroutineerde spelers – die het Ajax-systeem kennen – weggegaan. Het is een beetje rommelig allemaal.'

Van Basten: 'Er zijn gewoon heel veel slechte spelers gekocht'

Marco van Basten vindt er in de uitzending van Rondo het zijne van. 'Er zijn gewoon heel veel slechte spelers gekocht. Je kunt best een keer meer dan normaal wisselen, maar dan moet het wel een beetje niveau hebben. Normaal gesproken komen er ook drie, vier spelers uit de eigen jeugd door die goed genoeg zijn.'

Ajax telt met de Ajax Cadeaukalender af tot kerstavond 2023!

Lees meer over:
Plaats reactie

AlexIbarra +19238

Op lange termijn is dat toch wel een dingetje hoor..
Je wilt oud-Ajacieden bij de club maar niemand heeft nog een sigarenhandeltje waar je ze van kunt verlossen met een leuk baantje.

Iedereen is al jaren multimiljonair dus veel willen best iets in het voetbal doen maar er niet echt voor werken. Analist op tv of zo. Sommigen flierefluiters doen liever wat klusjes in exotische landen die op basis van hun reputatie als speler worden aangeboden, ipv 5 dagen per week op het fietsje naar de Arena.
En in de 'hij is zo lekker gewoon gebleven' categorie hebben ze allemaal kindertjes die geen verhuizing aankunnen, vriendinnen die in het buitenland werken of zich thuis voelen in Engeland, of het is te ver rijden vanuit Doetinchem, etc.

Als Raiola weer eens liep te zeiken dat Fiorentina 10% meer heeft geboden of de speler zijn eigen Instagramrechten wil exploiteren, wist je nog waar het om draaide. (geld)
Maar wat begin je tegen iemand die al 25 jaar binnen is en zijn vriendin niet tegen de haren in wil strijken? Of zijn kindertjes liever op het platteland of in Catalonië laat opgroeien? "Tja, mijn gezin twijfelt."

Dit is geen verwijt naar Jari persoonlijk of zo maar gewoon een trend die ik de laatste jaren waarneem.

13-12-2023 16:26

Aram +17895

Een echte held. En een gentleman.
En hij begrijpt de cultuur maar ook dat je als buitenlandse speler tijd nodig hebt.

Veel betere cultuurbewakers vind je niet. Jammer dat het niet kan.
Helpt ook niet dat je bij Ajax snel wordt afgebrand. Ik snap dat nooit zo.

13-12-2023 09:39

DD +6392

Litmanen hooo hooo

12-12-2023 22:59

Aurelius1 +19702

Zou het ook niet doen als ik hem was. Afbreukrisico is te groot. Als het slecht gaat word je uitgescholden, bedreigd, geïntimideerd of opgezocht op de training. Als ie het nog voor het geld doet, oké, anders zou ik zeggen: never mind met die onzin.

12-12-2023 18:10

Gouda +2031

Gelukkig maar! Ver weg blijven deze grote held!

12-12-2023 15:54

AFCAMM +11337

Jammer. En mooi. Hij is altijd welkom, maar ik wil niet nog een held van z’n voetstuk zien donderen en kapot gemaakt zien worden door de eigen aanhang.

12-12-2023 11:53

Web +178830

Dit ja

12-12-2023 12:34

Polifinario +2095

Nou ja, meestal vallen ze van hun voetstuk door eigen incompetentie.

13-12-2023 06:47

Matts +2131

Aan de ene kant heel jammer, aan de andere kant prima zo. Hij kan eigenlijk alleen maar van zijn voetstuk vallen. Zie bijvoorbeeld Bergkamp en Van Basten. Dat gun ik Jari niet.

12-12-2023 10:29

MisterAFCA +6415

Je valt van je voetstuk als je het opzichtig verkloot…

12-12-2023 10:42

Matts +2131

Bij Ajax is daar doorgaans wel minder voor nodig hoor.

12-12-2023 10:45

MisterAFCA +6415

In het geval van Van Basten en Bergkamp niet in ieder geval.

12-12-2023 10:54

Web +178830

Dat is helemaal niet waar hoor
Heeft Frank de Boet en Heitinga het opzichtig verkloot

En is van Basten er niet ingestapt en als pannenkoek uitgemaakt?
En opzichtig verkloot?

12-12-2023 12:37

MisterAFCA +6415

Weet niet over wie jij het denkt te hebben maar waar zie je mij schelden? Of is een andere mening per definitie fout omdat het niet de jouwe is?

12-12-2023 13:04

MisterAFCA +6415

Frank de boer is topper. Heitinga blijft een echte. Maar had nooit in moeten stappen.

Van Basten heeft het aardig verkloot. Een van de slechtste trainers van Ajax met een behoorlijk budget en daar verschrikkelijke aankopen meegedaan. Die heeft het wel aardig verkloot ja. Bergkamp maakte zichzelf onmogelijk bij Ajax. Viel niet meer mee te praten en kwam niet meer opdagen bij vergaderingen. Dan heb je het ook wel verkloot. Al geef ik hem in de casus Keijzer nog wel gelijk. Dat was niet sjiek van Overmars en consorten.

12-12-2023 13:04

Joko +5063

Van Bastem heeft het helemaal niet verkloot, ook toen was de selectie brandhout, en hij wilde de op dat moment beste speler van nederland halen en deed dat voor 17miljoen, dat die verder de druk niet aan kon kon van basten niks aan doen.
Van Basten heeft verder het nederlands elftal prima laten voetballen.
Alle kritiek op hem, en wat hem uiteindelijk heeft doen stoppen is grotendeels niet terecht.

12-12-2023 13:45

3sterren +20205

”verkloot” Is een groot woord. Ajax stond op de derde plaats, toen San Marco vertrok en Schippie, jawel hij ; ) het seizoen mocht afmaken.

Nu hopen we met z’n allen die plek weer te halen ...

12-12-2023 14:23

Johan4ever +10914

@MisterAFCA

´Bergkamp maakte zichzelf onmogelijk bij Ajax. Viel niet meer mee te praten en kwam niet meer opdagen bij vergaderingen. Dan heb je het ook wel verkloot.´

Jonk kwam bij vergaderingen niet meer opdagen ! Met deze onzin is jouw reactie op Bergkamp ook wel verkloot... ! 😇

12-12-2023 14:27

MisterAFCA +6415

Hij heeft dat brandhout zelf samengesteld. Hij kwam met spelers als Wielaert en Evander Sno aanzetten… wat hij bij het NL eftal heeft gedaan is niet relevant voor Ajax. Bij Ajax heeft ie er een puinhoop van gemaakt.

12-12-2023 15:30

MisterAFCA +6415

Hij wilde iig met niemand meer samenwerken. Dat ik Jonk en Bergkamp door elkaar haal is een vergissing. Er is ook zoveel gebeurd bij Ajax toen.

Hier heb heb je een 🎈

12-12-2023 17:06

MisterAFCA +6415

Het was verschrikkelijk voetbal waar we toen naar hebben zitten kijken hoor. Niet veel beter als wat we nu zien. Met een hoop pure middelmaal in het elftal op voorspraak van San Marco zelf.

12-12-2023 17:08

Dolblij +45019

Of tweede, borst vooruit en branie. Het beste wapen tegen kakkerlakken.

12-12-2023 20:28

Polifinario +2095

Bij het Nederlands elftal waren het ook 3 goede wedstrijden en toen was het alweer voorbij. Met een ploeg vol wereldtoppers nog wel. Van Basten was een prachtige voetballer maar niks als trainer en nu is het een zure man geworden.

13-12-2023 06:50

Cojones16 +663

Wat zou ik Jari graag in een bepalende functie terug bij Ajax zien, geweldige persoonlijkheid. Slim, charismatisch en een goed gevoel voor humor. En zeker niet iemand die zich door emotie laat meeslepen, dat kunnen we nu wel gebruiken!

12-12-2023 10:16

Sjaakvaak +26579

"Normaal gesproken komen er ook drie, vier spelers uit de eigen jeugd door die goed genoeg zijn."

Per jaar? Wie dan in vredesnaam?

12-12-2023 09:56

noppenkoning +41146

Volgens mij is de doelstelling ook 1-2 spelers , dus dat is inderdaad onzin

12-12-2023 10:11

Web +178830

Dat is onzin maar kan nu al makkelijk met de aankopen die nu gehaald zijn
Onze jongens zijn stuk voor stuk beter

12-12-2023 12:34

Johan4ever +10914

@Sjaakvaak

Hato, Hlynsson, Vos en Martha ook de jaren daarvoor heeft hij over het aantal niks verkeerd gezegt...

12-12-2023 17:52

Sjaakvaak +26579

Hlynsson en Vos ja, Martha noodgedwongen maar nog niet goed genoeg dus die is zeker nog niet doorgebroken.

Hato is van vorig seizoen. En was de enige die toen door is gebroken.

14-12-2023 10:27

HStorm +3140

Weet iemand misschien waar Jari nu woont?

12-12-2023 09:46

noppenkoning +41146

Estland, komt zijn vrouw vandaan

12-12-2023 10:12

Web +178830

Nu is hij nog een icoon stapt hij er in is de kans op beschadigingen enorm
Heel verstandig van litmanen
Hoe jammer ook

12-12-2023 09:30

Joko +5063

Nou is hij wel een Fin en zal het hem verder een biet wezen wat velen zullen denken.
Maar ik hoop dat ie lekker weg blijft en gewoon regelmatig een potje komt kijken.
Wat een geweldenaar was dit zeg, volgens mij hebben velen nog niet door hoe verschrikkelijk goed hij was, en geen wandelaar alla messie.

12-12-2023 13:53

hoolimike +2453

Jammer. Nog altijd mijn favoriete Ajax speler!

12-12-2023 08:39

Jariiii +21856

Misschien niet de állerbeste Ajax-speler die ik ooit heb zien spelen, maar als je karakter en persoonlijkheid meetelt wel de absolute nummer 1. Wát een ongelooflijk sympathieke gast. Altijd groot zwak voor hem gehad.
En zoals meerdere mensen hier zeggen: misschien is het maar beter als hij geen functie bij Ajax gaat bekleden. Laat hem maar een legende blijven, laat er maar iets mythisch over hem blijven hangen.

12-12-2023 08:14

WeirdAJAX +12143

Jari zegt goede dingen. Toch leuk dat hij regelmatig even komt buurten, ookal laat de thuissituatie en keuzes daarin een rol bij AJAX niet toe.

12-12-2023 07:41

AFCAjaxMidNineties +12696

Jari Litmanen zou een mooie cultuurbewaker zijn. Iemand die ze bij belangrijke keuzes polsen. Verder geen diepgaande rol. Ik kan niet kritisch op hem zijn en ik wil dat ook niet. Dat zal dan wel moeten. Als cultuurbewaker vertrouw ik hem echter blind. Held 4- ever!!

12-12-2023 07:33

MPAjax +8398

Jari de superheld als er een strip als voetballer over hem zou uitkomen dan zou ik dat zeker kopen 🤩

12-12-2023 07:08

brullie +7031

Jari wordt al 10 jaar gevraagd mee te doen bij de club maar houdt dit ook al 10 jaar af. Club en cultheld naast Cruijff en meerdere maar deze man gaat nooit instappen.

12-12-2023 06:49

Capocapo +12001

Familie gaat voor, logisch

12-12-2023 07:18

TheRiviera +5476

Die domme uitspraken door van Basten altijd. Soms vraag ik mezelf af of deze man überhaupt let op Ajax of gewoon zijn mond open trekt omdat hij relevant probeert te zijn.

''Normaal gesproken komen er ook drie, vier spelers uit de eigen jeugd door die goed genoeg zijn''

Hoe komt hij tot deze conclusie? Ondanks dat Ajax momenteel meerdere jeugd spelers in de selectie heeft betekend dat niet dat deze spelers goed genoeg zijn. Daarnaast klopt het wel wat Litmanan zegt dat er teveel spelers die het Ajax systeem kennen weg zijn gegaan. MAAR wat hij vergeet te erkennen is dat Ajax niet de middelen heeft om zulke spelers te behouden.

Ajax heeft geen spelers zoals Scott McTominay van United die heel zijn carrière daar al speelt en geen wens heeft om te vertrekken. Alle spelers die Ajax zelf opleid zullen uiteindelijk vertrekken waardoor je altijd periodes zal hebben waarin er een tekort aan spelers zijn die het systeem kennen. Daarnaast is het voor spelers recent niet aantrekkelijk geworden om bij Ajax te blijven omdat salarissen verminderd zijn als er geen Champions League word gespeeld.

Natuurlijk wil je zoveel mogelijk parels in je eigen jeugd hebben die zo goed zijn dat je geen spelers hoeft te kopen. En natuurlijk wil je spelers behouden zodat er altijd spelers zijn die het Ajax systeem kennen. Maar beide doelen zijn momenteel meer fantasieën dan iets wat realiteit gemaakt kan worden.

12-12-2023 03:33

Qifesh +24917

"Scott McTominay"

Goed voorbeeld maar het is wel de uitzondering

12-12-2023 08:44

TheRiviera +5476

Niet perse een uitzondering. Er zijn meerdere spelers in recente tijden die het leeuwen deel van hun carrière bij 1 club speelde. Neem als voorbeeld Mertens en Hamsik van Napoli. Dat soort loyaliteit naar een club maken we tegenwoordig niet meer mee bij Ajax. Maar dat soort spelers hebben zou wel een wereld van verschil maken.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Kenneth Taylor. Op dit moment niet een speler qua niveau waar Ajax naar toe streeft maar als een speler zoals hem tot 2030 bij de club zou blijven dan zou dat wel invloed hebben. Elk seizoen heb je dan op het middenveld iemand erbij die het systeem snapt en hoe langer zo'n speler bij de club blijft hoe meer het een cultuur bewaker wordt.

Maar dit zal nooit gebeuren omdat spelers tegenwoordig meer willen dan dat Ajax kan bieden. Hierdoor zal je altijd periodes hebben waarbij leegtes vallen wat betreft het gebrek aan spelers die het Ajax systeem snappen.

12-12-2023 14:50

Qifesh +24917

Je begreep mijn opmerking niet. Er zijn niet zoveel jeugdspelers van manu die daar doorkomen en er blijven. Dat was wel eens anders.

12-12-2023 15:46

Aram +17895

Beste voorbeeld is Totti.
24 jaar in het eerste van Roma.

13-12-2023 10:31

ajaxfan1972 +2473

Jari ik heb mega van je genoten we hebben samen op F gestaan in de meer en wil je terug komen mag altijd maar dr moet niks ook dan blijf je legendarisch

12-12-2023 02:55

Tinus +10288

Sterker nog, wil je legendarisch blijven, dan kun je beter je handen niet branden aan een functie. Wat een enorm afbreukrisico is er helaas bij Ajax. Ik moet er niet aan denken dat dit bij Jari zou gebeuren.,

12-12-2023 06:51

Berkov81 +1544

Je moet er inderdsad niet aan denken dat een Jari ten prooi zou vallen aan al die hyenas.

12-12-2023 06:58

maxwellstyle10 +4669

Jari is een held, zal dat altijd blijven laat daar geen misverstand over bestaan. Hij is voor mij de ultieme nummer 10 bij Ajax, Bergkamp werd later bij Arsenal pas nog beter.. Maar ik vind het wel weer.. ja hoe moet ik dat zeggen.. Ze zeggen allemaal ik wil na me carriére bij Ajax voetballen en sowieso kom ik wel..

Maar we moeten het altijd maar weer zien.. De enige! speler die werkelijk meende wat hij zei (al kwam Jari terug, maar toen was ie al lang niet zo goed meer).. was Frenkie Rijkaard.. Die nog ff terugkeerde met een schaal, een supercupje of 2 en een CL.. pfoeh..

Ik vind dat geroep om Ajax-spelers leuk, maar zoals Cruijff zei; Voetballers moeten de club leiden, samen met mensen die daarvoor opgeleidt zijn, maar het voetbalgedeelte moet door voetballers gebeuren.. Of dat nou oud-Ajacieden zijn, of voor mijn part Wout Weghorst.. Als hij leert aan Brobbey hoe te scoren, zoals Bosman dat nu doet.. vind ik het best

12-12-2023 00:51

Tinus +10288

Een beetje wazig verhaal. Eerst heb je het over een terugkeer NA de carrière en dat veel dat beloven maar niemand dit doet. Daarna begin je over Frank Rijkaard die als enige succesvol terugkeerde tijdens zijn carrière. Je vergeet gemakshalve Daley Blind, Aaron Winter, Richard Witschge. Ik ben er vast een paar vergeten.. De één succesvoller dan de ander, maar dat weet je van te voren niet.
Verder zijn er tal van spelers die na hun carrière terugkomen om wat bij Ajax te doen.
Overigens neem ik het ze niet kwalijk als oud spelers wat anders gaat doen tijdens of na hun actieve carrière. Als de terugkeer een beetje verkeerd uitpakt word je zonder pardon met pek en veren weggehoond door je eigen publiek.

12-12-2023 07:06

maxwellstyle10 +4669

Ja true that.. je hebt daarin gelijk. Punt wat ik eigenlijk wilde maken is van; Ik kan me herinneren dat Kluivert ooit zei ik keer terug en zo heb je der nog wel een paar..

Als iemand bij Ajax heeft gespeeld en zegt ik keer terug, dan moet ik dat nog maar zien.. Gullit zei ooit; een belofte van een woord in het voetbal moet je niet geloven..

12-12-2023 11:57

peter_kleinveld +2082

Was Aron Winter een succes bj zijn terugkeer...? Niet echt toch.

12-12-2023 14:59

Tinus +10288

@peter,
Zoals ik al aangaf, de ene succesvoller dan de ander. Of minder succesvol zo je wilt.

12-12-2023 16:51

Robertini +39111

Jammer, maar logische reden, misschien ooit.

12-12-2023 00:45

FlyingDutchMan +17311

De enige speler die ik nog altijd aanbid, grootste speler ooit in de voetballerij van mijn generatie!

12-12-2023 00:18

henkie58 +2041

Jammer Jari!

12-12-2023 00:10

Indy2 +15254

Na zijn volkomen idiote uitspraken over Martha moet Van Basten even een tijdje z'n grote bek houden.

11-12-2023 23:18

Robertini +39111

Die heb ik gemist, wat zei hij? Edit: Gevonden.

Wat een onzin idd, net alsof Martha in die wedstrijden het verschil was...

12-12-2023 00:46

Johan4ever +10914

@Indy2

Van Basten maakt zelf uit of hij zijn mond houdt, niet jij...

12-12-2023 03:38

Qifesh +24917

Idd man de hele dag schelden.. pff vermoedelijk ook stoer in het echte leven..

12-12-2023 08:46

Lullo +6054

Blijf lekker weg Jari, you are The King. In deze tijd word je toch alleen voor stront uitgemaakt als je een functie bekleedt en het niet lekker draait..

11-12-2023 23:09

Indy2 +15254

The Return of the King.

11-12-2023 23:21

FlyingDutchMan +17311

Exact, wat een wijsheid voor een lullo 😉

12-12-2023 00:07

FlyingDutchMan +17311

Alleen van jou kan ik dit hebben Jari, blijf maat lekker af en toe langs komen om onze supporters en de club weer blij te maken. Zou niet willen dat dit kapot zou kunnen gaan, dat is de band niet waard!

11-12-2023 23:00

C14 +22341

Oftewel Litmanen zal nooit bij Ajax werkzaam zijn, hoe ouder hij wordt, hoe minder hij zal willen verhuizen, schat ik in.

11-12-2023 22:53

FlyingDutchMan +17311

Inderdaad, die blijft lekker in Finland. Hopelijk kan hij daar nuttige dingen voor de voetballerij doen, kennis en inzicht heeft hij van nature al

11-12-2023 23:02

Psychevore +21186

Hij woont alleen in Estland, dus zal ie eerst moeten verhuizen om in Finland te blijven :p

12-12-2023 12:03

C14 +22341

Zolang niemand de ware oorzaken van de problemen en crisis ziet (aanpak Overmars na successeizoen, alle technische macht bij Overmars), is de kans aanwezig dat het in de (nabije) toekomst weer gebeurt.

Nu scheelt het dat er meer technische functies worden gecreëerd, waardoor de technische alleenmacht grijpen voor de TD wellicht moeilijker is, ook afhankelijk van mondigheid en persoonlijkheid van de overige technische mensen.

11-12-2023 22:52

AjaxPassion +3899

Je ziet Overmars als de oorzaak van alle problemen?

12-12-2023 00:36

C14 +22341

Ja, dat zie ik niet alleen zo, dat is zo. Uiteraard van bovenaf toegelaten, dus iemand als Van der Sar maar dus ook de RvC valt eigenlijk net zoveel te verwijten.

Uiteraard is Overmars niet verantwoordelijk voor de aankopen van de laatste twee seizoenen, maar het is 'dankzij' hem dat de Technisch Directeur een almachtige technische functie werd, de Hoofd Opleiding en scoutingapparaat volledig genegeerd mocht worden, zodoende alle macht bij de TD kwam te liggen wat zeer riskant is voor continuïteit, en Overmars gaf ook nog eens heel veel macht aan zijn bevriende trainer, een passant.

Daarbij na het successeizoen van Ajax een ordinaire koopclub gemaakt, met jeugd alleen er in uit pure nood als de zoveelste miskoop was gedaan. Overmars had qua aankopen nog een slagingspercentage van ongeveer 50%, wat ik heel erg laag vind. Zijn opvolgers, die het door hem ingezette kansloze beleid doorzetten omdat ze ook niet beter wisten, maakten het nog bonter. En dat heeft dus alleen kunnen gebeuren doordat de club volledig op Overmars leunde, en dus ook op diens opvolgers, die ook alles mochten kopen wat los en vast zat, en ook voorbij aan de jeugd en scouts konden gaan.

12-12-2023 02:41

MarkAFCA +1161

Wist je dat er voor 1992 nog nooit iemand Jari als naam heeft gekregen in Nederland? Geen grap. In '95 en '96 opeens 200 per jaar.

11-12-2023 22:45

FlyingDutchMan +17311

Ik wilde het ook voor mijn zoontje, maar dan zie je thuis helaas toch weer wie echt de grote baas is en daarbij aan het langste eind trekt..

12-12-2023 00:09

MarkAFCA +1161

Haha hier ook... Maar wie weet krijg ik nog een kans :)

12-12-2023 10:56

Le Canard +1255

Verhuizen? Gewoon elke dag op en neer vanuit Finland. 2 uur 's ochtends op, anderhalf uur rijden naar Helsinki en om half zes het vliegtuig in. Ben je rond 9 uur op de Toekomst. Ik heb dit omgekeerd jarenlang gedaan als assistenttrainer van jong MP Mikkeli.

11-12-2023 22:44

Mokum31 +6128

Litmanen. Dat was pas een speler. GENOTEN

11-12-2023 22:31

Oxxer +163876 moderator

https://youtu.be/Lbk7Y0TRdCs?si=ksRDbmudDFzTWqzk

Deze actie laat zien hoe goed hij was, weemoed naar dat Ajax wat Europa 2 jaar helemaal dronken speelde

11-12-2023 22:27

Petterson +24951

😁 voordat ik op de link klikte, had ik al een donkerbruin vermoeden dat het deze goal zou zijn .. heerlijk 👍

11-12-2023 22:37

Mokum31 +6128

Petterson ook een topper

11-12-2023 22:40

Oxxer +163876 moderator

😀Mooie herinnering, alles aan die goal was geweldig. Had nooit verwacht dat Litmanen zo een ontwikkeling zou doormaken. Terwijl de blessuregevoelige Dan Petersen de beoogde opvolger van Bergkamp was.

11-12-2023 22:41

maxwellstyle10 +4669

Zojuist ff se goal tegen Twente in 1994 gezien.. ook wel een goaltje hoor.. pfoeh say oeh ah Petterson say oeh ah Petterson!

12-12-2023 00:47

Tov +1764

Yep, waren hele mooie jaren met een geweldige selectie.

11-12-2023 22:40

Dolblij +45019

Moment om te koesteren. Heerlijk.

11-12-2023 22:44

FlyingDutchMan +17311

Had toendertijd Eurosport nog de uitzendrechten? Moet ik aan dat programma Goals denken op de maandag na het weekend.. Damn, ik word oud

12-12-2023 00:13

Indy2 +15254

Ik zie een geniale trainer in Litmanen. Bijzonder jammer dat deze geweldenaar niet terugkomt.

11-12-2023 22:20

Jasper.W +58

Kan iemand mij vertellen wanneer dit precies op tv komt?

11-12-2023 22:19

JariLitmanen87 +7934

Voorlopig nog niet terugkeren Jari. Jij hebt een heldenstatus, die kun je zo kwijtraken in de slangenkuil van nu.

11-12-2023 22:15

Oxxer +163876 moderator

“ Je moet buitenlanders altijd tijd geven”

Litmanen heeft gelijk, verder zou ik Jari met rust laten, hij is een Ajax legend, dat moet hij blijven, kan alleen maar tegenvallen.

11-12-2023 22:13

wijzijndebeste123 +163417

oxx! Je bent moderator. Staat je goed! Ik zal me nu nog beter gedragen.

11-12-2023 22:15

Oxxer +163876 moderator

👍🏾

11-12-2023 22:17

wijzijndebeste123 +163417

Litmanen spreekt wijze woorden. Zelf had hij ook n jaar nodig. Was btw daarvoor al meermaals afgetest oa bij PSV.

Ik hoop dat mijn absolute jeugdheld voor altijd zn mythische status behoudt en dus nooit wat gaat doen bij ons. Blijf in Finland wonen aub.

11-12-2023 22:12

Oxxer +163876 moderator

Litmanen heeff stages gelopen bij een aantal clubs in Europa, heel knap dat zo een topper uit een niet voetballand komt , Finland is een top ijshockeynatie.

11-12-2023 22:21

Petterson +24951

Jari speelde zelf ook een aardig partijtje ijshockey heb ik wel eens begrepen.

11-12-2023 22:39

Oxxer +163876 moderator

Klopt, zit in de naam, Jari Kurri ex Fins IJshockey international was een hele grote speler in de NHL, Hall of Fame , 5x Stanley Cup. Ik heb Litmanen wel eens over hem zien spreken. Veel Finnen kunnen IJshockey spelen nog populairder dan voetbal.

11-12-2023 22:53

Spelvreugde +4607

Grappig dat je dat zegt. Ik zag in Jari’s spel altijd veel van een top ijshockey-speler. Snel draaien, pasjes in alle richting, inzicht.

11-12-2023 23:10

Oxxer +163876 moderator

Mooie sport toch?

11-12-2023 23:23

peter_kleinveld +2082

Jari Kurri had dan ook het geluk om in een uitzonderlijk goed team te spelen namelijk de Edmonton Oliers en met The great One, Wayne Gretzky als aangever. dat maakt het wel iets makkelijker.

12-12-2023 15:04

Oxxer +163876 moderator

Nee geheel mee eens, Jarri Kurri, was een topspeler, Oilers waren niet alleen Gretzky, zij hadden meer goede spelers, Esa Tikkanen, Marc Messier, Glen Anderson, Greg MacTavish, Grant Führ etc etc. Het seizoen waarna Gretzky naar LA Kings ging wonnen de Oilers zonder hem de Stanly Cup.

12-12-2023 15:22

trodat4030 +96424

Hij woont in Estland (Tallin), het land van zn vrouw. Zn zoons spelen bij o19 van het Twente van Estland, Kalju FC. Ik snap wel dat ie lekker daar blijft als je gezin alles voor elkaar heeft.

11-12-2023 23:45

FlyingDutchMan +17311

Het Twente van Estland, krijg er gelijk een beeld bij van een enorm knollenveld met part time profvoetballers!

12-12-2023 00:16

Amp +37589

Lekker wegblijven Jari, eventueel in een adviseursrol of mentor wat je op afstand kan doen, wellicht een scoutingsrol in scandinavie? Je bent een magische legend nu, laat dat vooral zo blijven. Zijn er al teveel met gesneuvelde reputatie helaas

11-12-2023 22:11

ajaxminimax +5435

Klopt helemaal ja! Een scoutingsrol lijkt mij perfect voor hem, kan ie mooi in Finland blijven en kan ie ook nog eens zijn club helpen. En in die functie hoeft ie niet bang te zijn dat ie bij de Ajax fans zijn status verliest

11-12-2023 22:56

EGxD +1225

Blijf alsjeblieft weg. Ik zou het echt vreselijk vinden als het totaal averechts werkt en hij zijn status (gedeeltelijk) kwijtraakt.

11-12-2023 22:10

Tommyshelby +128562

Jari moet mythisch blijven. Ik snap hem wel.

Litmanen, oho, Litmanen, oho 🥰

11-12-2023 22:10

linksbinnen +8115

Ja, het is een beetje als never meet your heroes.

11-12-2023 23:10

Dolblij +45019

LItmanen, held voor altijd. Waarom vragen, wat moet hij hier dan, laat hem icoon blijven en laten we hem koesteren zoals elke Ajacied zich aan hem herinnert.

11-12-2023 22:08

afct +8938

Grootheid
X
X
X

11-12-2023 22:08

RadheAjax2021 +17874

Jammer…ik had Jari weer bij Ajax willen zien.

11-12-2023 22:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.