Duel tussen NAC Breda en Ajax gaat ondanks politieactie (vooralsnog) gewoon door

door Bart Veenstra 92

Bron Ajax Showtime

Duel tussen NAC Breda en Ajax gaat ondanks politieactie (vooralsnog) gewoon door

door Bart Veenstra 92

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

De competitiewedstrijd tussen NAC Breda en Ajax van aankomende zondag gaat ondanks de politieactie gewoon door. Dat laat de gemeente Breda desgevraagd weten aan Ajax Showtime. Voor de supporters is er zodoende een mooie gelegenheid om te laten zien dat voetbal ook zonder de aanwezigheid van de politie gespeeld kan worden.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

In een reactie laat de gemeente Breda weten op de hoogte te zijn van de aanstaande actie van de politie. De politie gaat namelijk onder meer tijdens het duel tussen NAC Breda en Ajax actievoeren en zodoende is er geen politie aanwezig bij de wedstrijd. De politiebonden gaan hun acties voor een vroegpensioen verharden en roepen hun politiemensen dan ook op om weg te blijven van de stadions.

'In Breda geldt bij voetbalwedstrijden dat de politie waar mogelijk afwezig is, als dit kan', stelt de gemeente Breda in een reactie. 'En ze zijn aanwezig als het moet. Daarbij werken we informatie-gestuurd: zo lang er geen informatie is die aanleiding geeft om de politie aanwezig te laten zijn, is de politie er niet. Op dit moment is er geen aanleiding of informatie die de aanwezigheid van de politie noodzakelijk maakt.'

'Dus de wedstrijd zal ondanks de actie gewoon door kunnen gaan, tenzij er nieuwe informatie komt', zo bevestigt de gemeente Breda, die dus nog een kleine slag om de arm houdt. Wel biedt een wedstrijd in de Eredivisie zonder de aanwezigheid van politie ook kansen. 'Dit is meteen een mooie gelegenheid voor de supporters om te laten zien dat voetbal zonder de aanwezigheid van de politie kan.'

Drukke week voor Ajax

Het duel tussen NAC Breda en Ajax begint zondagmiddag om 16.45 uur. Ajax begon het nieuwe seizoen in de Eredivisie met een 1-0 zege op sc Heerenveen, terwijl het gepromoveerde NAC Breda op bezoek bij FC Groningen - na een vroege rode kaart - met 4-1 onderuit ging. Voordat Ajax afreist naar Breda, speelt het donderdagavond eerst nog in de Johan Cruijff ArenA tegen Panathinaikos. Ajax hoopt zich dan te plaatsen voor de play-offs van de Europa League. De heenwedstrijd in Griekenland werd met 0-1 gewonnen.

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax The Best +16641

Ben ijs maar dat de politie niet nodig is. Dan kunnen ze nu alvast met (onbetaald) pensioen.

14-08-2024 08:21

Rock69 +8411

Laat me niet lachen zeg. De politie zwaar werk en eerder met pensioen. Er zijn tig andere beroepen die vele malen zwaarder zijn. Pensioengerechtigde leeftijd moet sws naar beneden. Als je vanaf je 16e hebt gewerkt, moet je er gewoon met 56 jaar eruit. Dan heb je 40 jaar gewerkt. Is meer dan zat!

14-08-2024 05:17

Hebbendiekip +4831

Waarom vervroegd pensioen en geen omscholing voor kantoor werk oid op het bureau? Oprechte vraag.

13-08-2024 23:49

Rechterflank +18

Wedden dat ze het uiteindelijk aflassen.

13-08-2024 23:10

kampioenenjood +5078

Straks is het ook weer Prinsjesdag, ik neem aan dat de politie dan ook gaat staken? Of beperken ze dat weer alleen tot voetbalwedstrijden?

13-08-2024 22:56

AmsterdamsTrots +2014

Nu krijg je aandacht omdat je de mensen raakt in het bezoeken van hun hobby en passie. Prinsjesdag kan niemand geen fuck boeien of dat nou doorgaat of niet.

14-08-2024 00:45

kampioenenjood +5078

Mocht de koning op die dag zijn paleis niet kunnen verlaten omdat de politie niet meewerkt zal dat echt wel druk zetten op de politiek. Sommige mensen hechten veel waarde aan die plechtigheden.

14-08-2024 16:37

maarten0909 +6462

Eerst staken omdat je te weinig verdiend. Nu weer dit, pleur toch op. Ik heb ook een zwaar beroep, maar mag ook door tot m'n 68ste of langer waarschijnlijk, en verdien 10x zo weinig dan die politie

13-08-2024 21:31

TeringHenkie +28696

Dan verdien je wel heel weinig. Een politieagent verdient zeer weinig vergeleken wat hij er voor moet doen. Ik denk dat iemand in een 5 ploegendienst met mbo werk meer verdiend dan die agent.

13-08-2024 21:36

maarten0909 +6462

Verdien redelijk modaal. Een politie zit daar echt wel ruim boven

13-08-2024 21:51

Ferd +38611

nee, dat zit een politieagent niet:

Hoeveel verdient een Politie in Nederland? Het gemiddelde politie salaris in Nederland is € 28.153 per jaar of € 14,44 per uur. De aanvangsposities beginnen vanaf € 24.700 per jaar, maar meer ervaren werknemers verdienen tot € 50.898 per jaar.

14-08-2024 01:36

PuntNaarAchterSVP +5451

En weer een onderbuikballon leeggeprikt

14-08-2024 09:39

KvD90 +1507

Ik heb twee vrienden die bij de politie zitten, ze verdienen een mooi zakcentje bij door de onregelmatigheden en nachtdiensten. Dan zitten ze zeker stukje boven modaal.

14-08-2024 09:39

Ajax34 +4089

@ Ferd
Weer een reden om niet bij de politie te gaan.

14-08-2024 18:18

maxwellstyle10 +4752

Als supporters zich een keer weten te gedragen is het miss ook ooit weer eens mogelijk om uitsupporters naar de kuip te brengen. Maar dan moeten ze zich kunnen gedragen als NORMALE mensen! Kunnen jullie dat? De F-side, het voormalig vak410 al die "helden" die bij rellen een zonnebrilletje op hebben en een capuchon want ze willen niet herkend worden! Stelletje lafbekken dat jullie zijn!! Ik heb geen goed woord over voor jullie en kom niet aan met clubliefde want je maakt je club gewoon kapot!!

13-08-2024 19:57

maarten0909 +6462

Die hoop heb ik al lang opgegeven. Ze moeten alle wedstrijden zonder uit publiek doen. Te achterlijk voor woorden dat er zoveel politie, inclusief me, nodig is om een sportwedstrijd door te laten gaan.

13-08-2024 21:29

Mofson +8184

Gewoon door laten gaan . Verwacht geen problemen tegen NAC toch?

13-08-2024 19:53

Dolblij +45612

Zijn er geen functies meer in de meldkamers, facilitair enz. NAC en Ajax supporters handen in een slaan, mooie voetbal avond maken en laat onze toekomstige vroegpensionarissen maar actie voeren.

13-08-2024 18:39

Heimwee +6766

Ga eens een keer bij een wedstrijd van feyenoord of psv staken stelletje malloten. Bouwvakkers, stratenmakers moeten tot hun 67 keihard werken wat overigens een schande is, moeten jullie bonnetjesschrijvers met vervroegd pensioen? Het moet niet gekker worden.

13-08-2024 18:03

Ferd +38611

ze kiezen voor wedstrijden waarbij toch geen politie inzet was ingepland. "Volgens burgemeester Paul Depla van Breda hebben de aangekondigde acties geen gevolgen voor de veiligheid rond het stadion. Er zou zondag bij de wedstrijd tegen Ajax toch al geen politie-inzet zijn, zegt hij"

Dit is dus puur voor de bühne

14-08-2024 01:39

MarkAFCA +1161

Tijdens het EK en de OS genoten van de verbroedering onderling. Geen gezeik tussen landen/supporters (op incidenten na) en in het stadion zit iedereen door elkaar. Zoals het hoort. Waarom is dit opeens weer anders zodra de Eredivisie begint? Wat een primitief gedrag. Drink samen een biertje en maak er een feestje van!

13-08-2024 17:20

Ferd +38611

er waren wel degelijk rellen in Duitsland.

14-08-2024 01:40

PH2BOT +40542

Prima ontwikkeling dit. Laat de KNVB en clubs al die politie-inzet lekker zèlf betalen ....geld te over in dat zwaar overhypte voetbalwereldje. Hoeft er tenminste ook geen 45M te worden bespaard op de topsport ontwikkeling in NL.

13-08-2024 16:40

Ferd +38611

maar dan moeten festivals etc etc ook de politie-inzet zelf betalen. En de horeca, voor alle politie die er in het weekend nodig is in het uitgaansleven.

14-08-2024 01:41

Ferd +38611

en iedere voetbalclub heeft ook eigen beveiliging. Wat is je punt?

17-08-2024 06:32

Nouwkse +218

Drammende kindjes moet je in de hoek zetten en zonder eten naar bed sturen.
Acab

13-08-2024 16:17

TeringHenkie +28696

Pubers die steeds maar weer kreten schreeuwen van ACAB moet je ook zonder eten vroeg naar bed sturen.

13-08-2024 16:21

Opperhoofd +12734

Nouwske, ga jij ff met ezelsoren in de hoek staan.

13-08-2024 17:21

Ferd +38611

dan sta jij dus hongerig in de hoek. Wel handjes boven de dekens he, als je zonder eten naar bed gaat

14-08-2024 01:42

Duke3D +3661

Verwacht dat onze fans en die van NAC zich wel kunnen gedragen. Risico gaat te groot zijn dat andere supportersgroepen hun kans wel schoon zien om de boel eens te komen versjteren. Burgemeester gaat dit echt niet gokken.

13-08-2024 15:12

Libero +19210

Het is sws al vrij makkelijk voor kwaadwillenden om met een een gerucht de boel te laten afgelasten.

13-08-2024 17:04

Caelintroy +1652

Dit is een unieke en mooie kans om als supporter van Ajax (niet dat ze dat al niet doen ) te laten zien, dat we er een mooi feestje van kunnen gaan maken. Zodat de media lovende artikelen gaat plaatsen over het goede gedrag van de supporters en dat daarmee ook Ajax weer wat beter op de radar komt te staan.

Maar dan moeten ze wel de wedstrijd door laten gaan dan;)

13-08-2024 15:06

JanBiesbos +29273

Typisch om een ajax wedstrijd te pakken, dikke comp vervalsing dan maar zonder publiek , vorig jaar stonden we ook 18de omdat we wedstrijden minder hadden gespeeld.

13-08-2024 14:37

Ferd +38611

hey Calimero,

verdiep je er eens wat in. Volgens burgemeester Depla zou er toch al geen politie-inzet zijn bij het stadion. Er veranderd dus helemaal niets en is dus een ideale wedstrijd voor de politie (die er toch al niet zou zijn) om te roepen dat ze staken. Ze krijgen veel publiciteit zonder dat de wedstrijd wordt afgelast.

14-08-2024 01:44

RuffRhythim +24837

Nou moet het nog maar zien of het echt doorgaat hoor...kan nog een hele hoop gebeuren tot aan zondag...

13-08-2024 14:24

mvdk +44398 moderator

Het is verplichte buscombi toch? Dus in principe kom je totaal niet met elkaar in aanraken, of je moet over een hek springen maar dat lijkt me sterk. Als er 1 of 2 gekken zijn dan springen er wel wat stewards op.

13-08-2024 15:00

RuffRhythim +24837

In principe zijn Ajax en NAC ook geen vijanden van elkaar nee maar het gaat natuurlijk niet alleen wat er om en rond het stadion gebeurd...

En daarbij is deze tegenwoordige groep generatiegasten ook niet zo lekker zelfregulerend in alles wat er kan voorvallen, geef ze een vingertje en je bent je hele hand kwijt, hoop dat ik er naast zit natuurlijk

13-08-2024 15:32

Baco123 +6881

100 autocombi kaarten
De rest is busvombi via alternatieve opstap plaats in de buurt van breda

13-08-2024 15:48

Voetbaliseengedicht +1054

Stuwarts, wat zijn dat? Stuwarts…. Hahaha

13-08-2024 18:19

mvdk +44398 moderator

Ff te snel getikt.

13-08-2024 19:40

Betuwe85 +20973

Hulde voor deze burgemeester bijna alle andere burgemeester hadden last gehad van de dunne en afgelast mischien op almere na

13-08-2024 14:21

mvdk +44398 moderator

NAC heeft maar 1 zorg en dat is ballen vissen.

13-08-2024 14:11

Betuwe85 +20973

Nou wij scoren niet zo veel dus 0-2

13-08-2024 14:22

mvdk +44398 moderator

NAC is echt heel matig hoor. Als Brobbey wat langer kan spelen en Traore wat fitter is, kun je er wel 4 scoren hoor.

13-08-2024 14:38

Baco123 +6881

Ja prima uitslag
Niks mis mee

13-08-2024 15:48

Hijosdedioses +6704

Wie gaat, ons godenzonen, dan escorteren naar het stadion?!

13-08-2024 14:08

Betuwe85 +20973

Handhaving 😂 hebben die ook nog het idee belangrijk te zijn

13-08-2024 14:23

paulis +10338

Je zal maar een BOA zijn, laagste van het laagste

13-08-2024 18:01

PuntNaarAchterSVP +5451

Je zal maar iemand zijn die postend op een voetbalforum hardwerkende mensen naar beneden probeert te praten. Het laagste van het laagste.

13-08-2024 18:12

Ferd +38611

dus jij hoopt ook BOA te kunnen worden, maar dat is waarschijnlijk te hoog gegrepen voor je?

14-08-2024 01:45

Ajaxfan31183 +16391

Tegen Ajax kan dat wel ja, die supporters liggen elkaar wel redelijk, maar als het nou een psv, Utrecht of een Feyenoord was geweest dan had de wedstrijd al gestaakt geweest

13-08-2024 13:55

Baco123 +6881

Nac Ajax liggen elkaar ook niet goed kerel
Vaak ellende gehad daaro in breda

13-08-2024 13:57

Martje +2928

Ik zie op social media ook een bizar anti-Ajax sentiment bij veel mensen uit Breda.

13-08-2024 14:03

Baco123 +6881

Klopt , maar ach dat zijn ze overal in Nederland toch

13-08-2024 14:06

Ajaxfan31183 +16391

Ik ga met veel nac supporters om, en ik zie dus duidelijk wel dat Ajax beter bij hun ligt dan die andere clubs .

13-08-2024 14:09

Betuwe85 +20973

Wou net zeggen zeker voor de vissenkom er was kon het gezellig zijn daar

13-08-2024 14:23

Baco123 +6881

Juist.
Laatste jaren veel kkd gespeeld die gasten hè
We gaan het zien daar zondag als het doorgaat

13-08-2024 14:41

Artemio +32239

Willem 2 is hún aartsvijand. Feyenoord en psv komen er ook niet best vanaf daar.

13-08-2024 18:05

Ajaxfan31183 +16391

Dan zal het eerder aan je eigen liggen dan

13-08-2024 19:13

Breuk +25404

Staken voordat het begonnen is kan niet

13-08-2024 15:40

Siemjo +7918

En dan op de wedstrijddag gaat de burgemeester de wedstrijd verbieden.

13-08-2024 13:38

mvdk +44398 moderator

Dat zou nog het mooiste zijn. Dat de wedstrijden gewoon doorgaan en dat de politie helemaal niet nodig blijkt te zijn. Dan kunnen ze voortaan iets anders gaan doen. Ik gun ze een vroeg pensioen, maar er zijn belangrijkere zaken dan een wedstrijd Ajax-Nac met 100 agenten controleren. Ze hoeven in de praktijk maar een paar keer per jaar aanwezig en dat is tijdens risicoduels. Feyenoord komt al wat jaartjes niet meer langs en de meeste clubs hebben gewoon een verplichte combi?

13-08-2024 13:36

Betuwe85 +20973

Schrik altijd wel hoeveel politie er nog steeds is als 010 naar ons komt. Heb niet het idee dat wij de zelfde schuimbekt neigingen hebben als zei daar

13-08-2024 14:24

mvdk +44398 moderator

Misschien zijn ze bang dat Feyenoord supporters ons opzoeken, maar zelfs dan zijn ze makkelijk te onderscheppen, want je hoort van kilometers af aan al of er relschoppers onderweg zijn. De hoeveelheid agenten die worden ingezet is gewoon buitenproportioneel.

13-08-2024 14:40

Michael 1974 +22035

Volgens mij kunnen wij na vorig jaar ajax Feijenoord thuis niet zo heel veel zeggen over anderen….

13-08-2024 15:24

hans_van_kins +1291

De uitslag van de "test" is in handen van beiden supportersgroepen. Gedraag je allemaal volwassen en er is niets aan de hand.

13-08-2024 13:28

insectenverdelg +23559

We weten allemaal waar dit op uit gaat draaien....

13-08-2024 13:16

Noahdepoah2021 +4865

Zo kan het ook. Lekker die politie links laten liggen.

13-08-2024 13:01

Patrick020 +22501

Moet gewoon doorgaan natuurlijk, geen risico wedstrijd ofs

13-08-2024 12:56

Baco123 +6881

Mooi als het doorgaat
Kaarten binnen voor nac Ajax

13-08-2024 12:53

ajaxminimax +5487

Een NAC Ajax moet toch ook wel zonder politie kunnen? Maar inderdaad direct een mooie gelegenheid om te laten zien dat je op een normale manier bij een voetbalwedstrijd kan zijn.

13-08-2024 12:47

Juan62 +46518

Klopt echter er is een groep mensen die je niet onder de definitie van normaal kan rekenen

13-08-2024 12:54

jewie3 +104

welke groep dan? gebeurd al jaren niks meer bij uitwedstrijden

13-08-2024 13:48

Jayq +3394

De vraag is alleen of dat door voorzorgsmaatregelen komt, of door verbetert gedrag van de 'supporters'

13-08-2024 15:24

LasseAjax +195

Laat de harde kern van beide clubs zich nu ook positief uitspreken dan. Geef aan dat je zelf eventuele raddraaiers tot de orde roept (op normale wijze). Ga voorafgaand aan de wedstrijd lekker samen aan het lekkere bier. Laat zien dat je als supporters voetbal het belangrijkste vindt.

13-08-2024 12:47

Juan62 +46518

Normaal gedrag van een harde kern/ raddraaiers van voetbalsupporters met bier op
tsja

13-08-2024 12:56

LasseAjax +195

Ik weet het maar ik mag toch blijven hopen dat er ook een keer sprake is van verantwoordelijk gedrag. Alleen maar negatief denken is ook zo vermoeiend 😉.

13-08-2024 13:01

Betuwe85 +20973

Probleem met harde kern is dat bij misdraging en met elkaar niet corrigeerd. Als men dat zou doen ben je van veel ellende verlost

13-08-2024 14:26

LasseAjax +195

Dat bedoelde ik, laat als harde kern eens zien dat het anders kan. Maar ik weet het, wishful thinking.

13-08-2024 14:46

DeWijsneus +25802

Heb er gelijk geen vertrouwen meer in dat het doorgaat.

13-08-2024 12:45

HV178 +2836

Dat moet toch wel 0-6 kunnen worden tegen deze Bredase klungelploeg.

13-08-2024 12:44

Harold +10581

Ligt eraan wat de opstelling is

13-08-2024 12:45

ajaxminimax +5487

Zullen we niet direct zo hard van stapel lopen?

13-08-2024 12:48

Dennisjez +1113

Een wedstrijdje 6-0 winnen en onbezorgd voor de tv zitten lijkt me echt weer eens heerlijk! Ik schat de kans alleen niet zo groot dat we met zulke dikke cijfers winnen aankomend weekend(als het al doorgaat)

13-08-2024 13:17

Baco123 +6881

Overwinning gaat het zeker worden
Maar die uitslag van je nee zie ik niet worden

13-08-2024 14:02

Mv9494 +16659

Ik ga er niet vanuit aangezien we donderdag nog een lastige pot spelen.

13-08-2024 16:38

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Top! En gedraag je a.u.b. gewoon als volwassen kerels!

13-08-2024 12:43

Rolo +13828

Laat dat nou net het probleem zijn voor sommige... op het moment dat ze door een detectiepoortje lopen verliezen ze alle drie de hersencellen die ze nog hadden

13-08-2024 12:51

daslogisch1 +10199

En terecht👊

13-08-2024 12:39

patrick82 +1042

Vooralsnog, zal uiteindelijk zonder politie toch niet doorgaan denk ik

13-08-2024 12:35

LasseAjax +195

Dan zijn er serieuze signalen dat een aantal hersenloze aangeven rotzooi te willen schoppen. Dan ligt het denk ik aan die mensen.

13-08-2024 12:48

Juan62 +46518

Het ligt toch aan de hersenloze dat we sinds eind jaren 70 niet meer normaal naar een voetbalwedstrijd kunnen

13-08-2024 12:58

jollie18 +9961

Hopelijk kan Ajax gewoon spelen

13-08-2024 12:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.