Branie: Gaat Ajax opleven aan de hand van Francesco Farioli?

door Bart Veenstra 343

Bron Ajax Showtime

Branie: Gaat Ajax opleven aan de hand van Francesco Farioli?

door Bart Veenstra 343

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

De zomervakantie is pas net begonnen, maar voor Ajax staat het nieuwe seizoen al voor de deur. Donderdag komt het Servische Vojvodina naar Amsterdam in de tweede voorronde van de Europa League. Tijd dus voor de eerste aflevering van Branie, de Ajaxpodcast van Het Parool.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Presentator Menno Pot, Paroolredacteuren Jop van Kempen en Josien Wolthuizen en Bart Veenstra, hoofdredacteur van Ajax Showtime, praten uiteraard over trainer Francesco Farioli. Wat voor indruk maakt hij in zijn eerste weken?

'Een goede, wat mij betreft', zegt Van Kempen. 'Hij werkt heel methodisch, heeft een heldere visie. Er wordt hard getraind. Ajax zal veel fitter zijn dan in de vorige twee seizoenen.'

Wat kunnen we verwachten van de enige opvallende nieuwkomer, Bertrand Traoré? Wie zullen er nog vertrekken? Hoe wil Farioli Ajax laten spelen en heeft hij niet veel te veel middenvelders? In welke opstelling zal Ajax aantreden tegen Vojvodina?

Pasveer of Ramaj?

Zo is het de vraag wie er donderdag onder de lat staan. Veenstra en Van Kempen sluiten niet uit dat Remko Pasveer na zijn goede voorbereiding onder de lat staat. 'En ik vraag me ook af of Kaplan gaat spelen. Hij heeft nu net twee keer een halfuur gespeeld en traint nu pas een week mee. Dies Janse traint de hele voorbereiding al mee en doet het goed, dus het zou me niet verbazen als hij voor nu mag blijven staan.'

Ook op het middenveld zijn er kansen voor talent. Zo zou het kunnen dat Kian Fitz-Jim een basisplek krijgt van Farioli. 'Ik denk dat Ajax op termijn met Henderson, Taylor en Berghuis op het middenveld gaat spelen, maar omdat Traoré waarschijnlijk nog niet speelt, verwacht ik Berghuis nu nog op rechtsbuiten.'

Het komt allemaal ter tafel, net als een aantal vragen van luisteraars. Dat wil Branie vaker gaan doen: luisteraarsvragen beantwoorden. Mail je vragen naar branie@parool.nl óf geef ze door via @braniedepodcast op X.

Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Vanaf nu is er weer elke maandag een nieuwe Branie.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag rond 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Scheveningse-Ab +550

In ieder geval leeft de zijlijn op.

24-07-2024 14:28

FdJMdL +4505

niet als ie ramaj op het 2e plan zet voor een opa

23-07-2024 22:39

supporter sinds +7914

Lul niet zo stom met je Opa !
Je bent nog niet de helft zo fit als Pasveer

24-07-2024 10:27

Ajax1inmyheart +767

We kunnen niets anders dan afwachten en dan gaan we het zien.. We mogen en moeten natuurlijk niet verwachten dat we weer gelijk heel dominant in Nederland zullen zijn. We moeten of we het leuk vinden of niet ook deze trainer de tijd/kans moeten geven om het op de rit proberen te krijgen. Meer als onze Ajax supporten kunnen wij als supporters niet doen denk ik.

23-07-2024 16:55

DEELM +11891

Iedereen is alweer helemaal positief over alles, maar laten we eerst het komende tweeluik even afwachten. Dan gaan we de beoogde basis voor 't eerst 2x aan 't werk zien en kunnen pas voorzichtig iets zeggen over wat Farioli met deze spelers kan.

Wel fijn dat er weer positieve geluiden zijn rondom Ajax.

23-07-2024 10:54

AmsterdamsTrots +2019

Zelfs over deze beoogde basis kun je van alles vinden maar het team van 1 september ziet er waarschijnlijk ook weer heel anders uit. Positiviteit is top, maar niet te hard van stapel lopen inderdaad. Geef het nou eerst een aantal maanden voordat we een eerste oordeel kunnen gaan vellen.

23-07-2024 11:50

ProfessorX +19827

Positief zijn maar met 2 benen op de grond

24-07-2024 13:21

Hans Verhagen +14213

Neem vele tweede helften van vorig seizoen. Geen fut, niet fit..twee stappen te laat. 9 nieuwe spelers werden vrijwel direct vanuit het vliegtuig naar het veld gereden. Daar troffen ze een trainer die alleen Sutalo prees en die na de wedstrijd direct naar Ibiza vloog. Onze fantastische aanvoerder voelde de onwennigheid van de nieuwelingen niet aan en ging twee rijen boven hen op de tribune zitten. Hij was ook de eerste die geblesseerd raakte toen een oude Engelsman kwam en op de training gas gaf onder het klagen dat de topsportmentaliteit van Ajax hem geschokt had.

In alle opzichten is Farioli een verbetering....Aan hem ligt het in ieder geval niet als het niet gaat lopen. Komop Ajax!

23-07-2024 09:29

ProfessorX +19827

Je vergeet steijn zijn hottub met Geer en Goor erin !

Verder heb je gelijk.

24-07-2024 13:23

Richy7 +19

Ajax doet dit seizoen imo gewoon mee in de top 3. Ze hebben gewoon top spelers. PSV is de te kloppen ploeg. Feyenoord is ook echt niet beter. WZAWZDB

23-07-2024 09:09

gregowen +26

Ik zie nog teveel dubbeltjes in de selectie! Je kan ze oppoetsen, maar worden nooit kwartjes!

23-07-2024 07:53

ProfessorX +19827

3 dubbeltjes zijn meer waard dan dat ene kwartje en als dat ene kwartje beschadigd raakt verliest het zijn waarde en dan kan je een beschadigd dubbeltje makkelijker vervangen

24-07-2024 13:24

AFCAFAN +779

Jaren riepen we als supporters dat we een buitenlandse trainer wilde en geen kale Nederlander. Die hebben we nu, en het voelt goed. We hebben er een trainer bij gehaald die met passie en vuur trainingen verzorgt. Iedereen bij Ajax lijkt in mijn hum, Farioli blijkt vriendjes met o.a. Kroes, Berghuis en pasveer. Spreekt zijn lof uit over talenten maar ook over oud gedienden.

Men traint hard onder farioli en er wordt gelachen op de trainingen. Er is branie, er is wil, en men lijkt zelf vooral ook positiever in het spel te staan. Uiteraard moet er nog wat gebeuren en wellicht zullen wr de eerste wedstrijden niet allemaak winnen. Ik denk dat als we in de top 3 staan, we het goed gedaan hebben. Echter, ik denk dat wij gewoon plek 1 kunnen veroveren als we deze groei door blijven zetten en iedereen er vol voor blijft gaan.

Ik denk dat er tot aan de winterstop weinig spelers bij komen.
Het ontwikkelen heeft nu prio, en dan gaat er in de winter gekeken worden naar eventuele versterkingen. En dat lijkt me niet eens zo'n gek idee. Je weet waar je staat en waar je écht versterkingen nodig hebt. Ook heb je dan wat geld bij elkaar gesprokkeld om wat comfortabeler te kopen en/of te huren.

23-07-2024 06:14

Merrick +6788

Exact. Ik lees hiet te veel negative reacties, nog uberhaupt voordat er een echte wedstrijd is gespeeld. Over een wedstrijd of 10 zal vast zichtbaar zijn of er iets verbeterd is ten opzichte van vorig jaar en laten we dan oordelen.

23-07-2024 07:40

ProfessorX +19827

mijn hemel iemand die het snapt het moet echt niet gekker worden hier

24-07-2024 13:26

Ajaxtrouw +6370

Natuurlijk doet een trainer er toe maar het materiaal moet wel een basisniveau hebben en daar schort het echt nog aan. Verder koop ik niks voor eerste indrukken. Eerst zien!

23-07-2024 05:14

AFCAFAN +779

Het schort zeker niet aan basisniveau. Basisniveau is er wel. Het inspelen op elkaar, het gevoel, een team creëren is nu waar aan gewerkt moet worden. Daarnaast patronen, patronen, patronen. Met name de standaardsituaties en het afmaken is van belang. Deels is dat natuurlijk mentaal, maar fysiek zijn ze al hard op weg.

Ik ben wel erg enthousiast, en hoop Farioli gaat slagen. Niet alleen voor hem, maar zeker voor het team.

23-07-2024 06:06

NipeB +15852

Hangt er van af wat je basisniveau noemt. Basisniveau eredivisie is er. Maar een hoger basisniveau dan PSV, Feyenoord maar ook AZ of Twente heb je niet. Voor Ajax is dat te laag. Zou ook weer geen CL betekenen. Enige dat er op zit is een team smeden dat extreem fit is (zijn we gezien alle tweede helften tot nu toe nog nog ver van verwijderd) en extreem veel op patronen traint met weinig nieuwe spelers. Dan kan je Twente en AZ wellicht voor blijven omdat je een sterk team bent.

23-07-2024 09:03

ProfessorX +19827

zullen we dat over een aantal wedstrijden bespreken ?

AZ won ook van Ziyech , Tadic en consorten

24-07-2024 13:27

AFCAFAN +779

Precies dit, laten we vooral afwachten voor we weer voorbarige conclusies trekken.

In 19/20 verloren we 1-0 van PSV in de eerste wedstrijd, wonnen nipt met 3-4(!!) Van Telstar... wie? Ja telstar indd... Zo zijn er genoeg voorbeelden die niets zeggen over hoe een seizoen begint en hoe het eindigd.

24-07-2024 17:43

Burg +1292

Wat mij deze zomer het meest opvalt binnen alles en iedereen van de club en de fans eromheen, ook hier, is dat iedereen maar klakkeloos aanneemt dat Ajax geen geld meer zou hebben omdat ze ook een lening van 25 miljoen moesten doen dit jaar om met name Henderson te halen/salariëren.

Nou weet ik niet de exacte cijfers van de administratie van het bedrijf Ajax maar ik kan wel net als ieder weldenkend mens met een slag om de arm een grove schatting maken waarbij ik zelfs elke twijfel nog afwimpel in het voordeel van de complotdenkers.

Ik zal jullie hier wel even uitleggen dat die lening bijvoorbeeld alleen maar gedaan is omdat volgens de statuten van de beurs niet aan bepaalde gelden mag worden gekomen. En omdat Ajax alle inkomende transfers meteen afrekent en in zuid Europa (announce: Juventus/de Ligt en Barcelona/ de Jong) in termijnen wordt afgelost heeft Ajax wel de bankgaranties maar nog niet al het geld. De aandeelhouders hebben veel te veel inspraak en kun je beter lozen want waarvoor zijn het dan waterdichte bankgaranties?

En Ajax had bij het gedwongen vertrek van Overmars, twee jaar terug, een slordige 160-170 miljoen aan Eigen Vermogen (zelfs zo'n 300 miljoen aan omzet al mag je aan dat geld van de stakeholders niet zomaar komen) en daarvan is alleen transfervrij Berghuis (16 miljoen salaris), Bergwijn (30 miljoen plus zo'n 15 miljoen over 3 jaar aan salaris, Brobbey teruggekocht voor 20 miljoen (plus uitgesmeerd zo'n 10 miljoen salaris) Henderson (transfervrij en 10 miljoen salaris) en wat kleinere aankopen. In totaal een slordige 90 miljoen aan uitgaven. Bassey en Haller zijn verkocht voor minimaal de bedragen waar ze voor zijn gehaald dus ook geen hinder.

Verder heeft die Duitser voor 115 (plus in totaal over drie jaar een slordige 60-70 miljoen aan salaris) aan rotzooi gehaald maar ook voor ruim 200 miljoen aan uitgaande transfers gedaan (Martinez, Alvarez, Timber, Gravenberch, Kudus, Schuurs) dus dat is weer zo ongeveer tegen elkaar weg te strepen. Weliswaar verdampt maar per saldo geen achteruitgang. En daarmee is alles wat belangrijk is wel benoemd.

Dus als je dit verenigt met elkaar dan heeft Ajax van het eigen vermogen dus hooguit zo ongeveer de helft extra uitgegeven (die boven genoemde 90 miljoen) en dan moet er sinds Overmars dus nog zo'n 70 miljoen minimaal over zijn. Het vet op de Ajax botten is dan niet wat we jaren geleden inno 2024/2025 gehoopt hadden en heeft een knauw gekregen, maar zeggen dat je helemaal niks meer kan voordat Bergwijn of Brobbey verkocht is is wel 180° de andere kant op en dus zware bull shit. Nogmaals er moet nog een gedeelte geld binnen komen van de Ligt en de Jong maar daar zijn niet voor niets onomstotelijke bankgaranties voor afgegeven en dus waterdicht. Dat geld mag je dus meenemen in je vermogen. En dan heeft Ajax dus nog vele tientallen miljoenen te besteden waarbij ik wel snap dat je daar zuinig mee om moet gaan. Maar brullen dat je wel wil kopen maar niks meer kan, met veruit de grootste begroting van de eredivisie, dat verwijs ik na bovenstaande uitleg wel even naar het rijk der fabelen als zoethoudertjes voor de naïef gelovige fans onder ons.

23-07-2024 02:16

EersteAanname +2203

Lang verhaal, man. Gelukkig geloof je er zelf in

23-07-2024 02:21

Burg +1292

Het is wel de werkelijkheid. Dat jij het niet snapt is een ander verhaal.

23-07-2024 02:25

NipeB +15852

Het is eerder zo dat jij het niet snapt. Er zijn twitteraars zoals José de la Verde die de Ajax financiën prima begrijpen en uitleggen die een veel somberder plaatje zien. Dat is geloofwaardiger en klopt ook met dat Ajax in ieder geval eerst moet verkopen en dan pas kan kopen.

23-07-2024 09:07

Burg +1292

De La Verde zegt qua inschatting eigenlijk hetzelfde als ik. Hij gebruikt alleen de details van afgelopen seizoen en er staat nergens dat daar grote verliezen zijn gedraaid.

23-07-2024 23:04

ProfessorX +19827

ik gaf pas alle cijfers door en dan hoor je die zogenaamde kenners niet

24-07-2024 13:33

Ajaxtrouw +6370

Dit noemen wij rekenen op de achterkant van de sigarendoos waarbij zoals zo vaak weer de begrippen EV en beschikbare liquiditeiten vrijelijk door elkaar worden gebruikt. En indirect ook lasten en uitgaven.

23-07-2024 05:10

BaarleCity +0

Misschien zou het goed zijn om je dan toch eens te verdiepen in de administratie van Ajax en vooraf te leren wat alle begrippen betekenen...

Eigen vermogen is leuk, maar daar kan je niets mee... een omzet van 150 miljoen is leuk maar met meer kosten maak je verlies.... in je stukje vergeet je tevens financiële gevolgen van corona tijd...

23-07-2024 07:04

ProfessorX +19827

iets is verdampt als het er niet meer is en aangezien ieder er nog rondloopt is het niet verdampt , misschien door het op te poetsen maak je het weer waardevoller .

Voor nu lijkt dit mij een overgang jaar en misschien gebeurt er nog wat Bergwijn , Rulli , vd Boomen ,Akpom dan kan Ajax echt gaan schakelen naar hoofdspul als een 2e rechts buiten en een scorende spits .

Ik denk na het 2 luik meer gaat gebeuren

24-07-2024 13:31

Babangida83 +24004

Ik vond dat Pasveer vooral zichzelf goed deed lijken, doordat hij alle ballen naar voren peert, waardoor Ajax niet in zijn eigen spel komt, onder druk komt te staan en meer schoten tegen krijgt. Dan kan Pasveer uitblinken met reddingen.

Ramaj daarentegen voorkomt. Zorgt dat de opbouw goed is, waardoor Ajax veel de bal heeft, zelf tot kansen komt en hijzelf veel minder reddingen hoeft te verrichten. Deze misschien iets minder overtuigend verricht, maar goed, hij komt vaak al niet in de positie dat hij überhaupt een redding moet doen.

22-07-2024 23:45

Orangesoul +5997

Dus je denkt dat Pasveer express ballen naar voren trapt om vervolgens balverlies te lijden zodat ze onder druk komen te staan om vervolgens te kunnen uitblinken met reddingen? Het is dus gewoon doorgestoken kaart om te showen hoe goed hij is en hij dan 1e keeper kan blijven? Wel een Ed de Goeye.. 🤣🤣

Maar Ramaj kan helemaal niet meevoetballen. Ze moeten Stanley Menzo keeperstrainer maken om Ramaj te leren meevoetballen..

23-07-2024 00:36

MarkP +21836

Ramaj moet leren meevoetballen, brobbey moet leren koppen, gaaei moet leren verdedigen, en sosa en sutalo…

23-07-2024 03:44

Orangesoul +5997

Moeten pak schaal!

23-07-2024 07:01

Babangida83 +24004

@Orangesoul, Nee, dat staat er niet.

23-07-2024 09:03

ajaxx123 +1982

Laten we donderdag in ieder geval goed beginnen op de tribunes

22-07-2024 23:29

Sjaakvaak +26610

Mods, ik dacht dat dit een directe schorsing was: "Politieke en religieuze uitingen, verwijzingen naar WO II of een ander gewapend conflict en daarbij behorende profielfoto’s.". Waarom worden vergelijkingen van Rotterdam met Rusland/Israël niet zsm verwijderd?

22-07-2024 22:49

GNBL +90597 moderator

Ik zie het niet?

Edit: Zag het. Heeft een timeout gekregen.

23-07-2024 00:21

Hijosdedioses +6711

Ons Ajax logo mag ook wel is een update krijgen. Het contrast mag beter door bijvoorbeeld de letters van Amsterdam & beeltenis Ajax groter en dikker te maken. Van grote afstand is het logo eigenlijk moeilijk te herkennen dat het Ajax is.

(Uiteraard hoop ik ook op het oude logo)

22-07-2024 22:42

NoPants +7536

We hebben juist een super herkenbaar logo. Als je googled naar beste/meest herkenbare logos staan we ook overal bij de top.

https://inkbotdesign.com/soccer-club-logos/

https://www.fourfourtwo.com/features/100-best-club-football-badges-ever

https://www.footballfancast.com/best-football-club-badges-in-the-world/

Ik snap de roep naar het oude logo best, maar dat is puur sentiment. Qua herkenbaarheid, symboliek, en marketing technisch hebben we een uitstekend logo.

22-07-2024 22:57

Hijosdedioses +6711

Als jij iemand met het Ajax shirt aanziet vanaf ongeveer 25 meter of verder dan zie jij niet wat dat logo is. Natuurlijk omdat het wit-rood-wit is weet je dat het om Ajax gaat, maar de herkenning van dat shirt komt niet door het logo. Krik daarom het contrast van het logo wat op. De eerste twee Ajax logo’s zijn constrastueel veel beter.

23-07-2024 06:35

NoPants +7536

Ik zie dat als twee aparte dingen. Het shirt moet herkenbaar zijn, en het logo moet herkenbaar zijn. Ik denk dat ajax beide goed heeft.

Kan je een voorbeeld geven van een club die die herkenbaarheid beter heeft?

23-07-2024 10:23

Hijosdedioses +6711

Ja, ik begon hierover omdat ons aartsrivaal hun logo heeft geüpdate. Zij, az, Utrecht, psv, Heerenveen en Groningen bijvoorbeeld. En zo zijn meer clubs. Qua contrast zijn hun logo’s beter.

23-07-2024 10:30

ProfessorX +19827

een ajax fan herken je van grote afstand wel dmv zijn shirt bij Feijenoord twijfel je is het nou fey of is het nu spartak Praag of of of Vojvodina ????
vragen vragen

24-07-2024 13:37

Hijosdedioses +6711

Slavia niet spartak

24-07-2024 14:09

Opperhoofd +12767

Ben al blij als er na 3 jaar weer eens fatsoenlijk voetbal word gespeeld.

22-07-2024 22:20

YoorAjax +68

Spelers dragen dit niet de coach.

22-07-2024 22:18

Weloveajaxxx +1205

Echt totaal geen idee hoe dit seizoen zal gaan.
Ik laat me verrassen.
Wel erg benieuwd😎

22-07-2024 21:44

Ajax4proud +10962

Het hangt er wel degelijk vanaf welke spelersmateriaal Ajax heeft. De transfer window afwachten alleen verwacht ik er niet veel van. Zoals ik eerder al aangaf gaat Ajax hopelijk voor de 3e plaats en komen er betere spelers voor het seizoen erna als Ajax in de CL speelt.

22-07-2024 21:38

Michiel Kapteijns +5372

Op zich heb ik best vertrouwen in Farioli, maar vrees dat de verwachtingen veel te hoog zijn. Het is bijna logisch te veronderstellen dat Ajax in de beginfase een paar keer onderuit zal gaan en dan zal er ongetwijfeld druk ontstaan. Ben benieuwd hoe Farioli daar mee om zal gaan. In elk geval is er niks terechtgekomen van hoe Kroes/Beuker enkele maanden geleden de invulling van de technische staf voor zich zagen. Dat er uiteindelijk voor Farioli is gekozen is op zich uitstekend te verdedigen, maar dat hij bijna de gehele technische staf heeft mogen samenstellen niet.

22-07-2024 21:30

papflapjes +7287

Ik denk dat het met de verwachtingen wel meevalt, maar je ziet hier de kritiek op de speelstijl en opstellingen al voordat er een officiële wedstrijd is gespeeld.

22-07-2024 21:38

Rock69 +8411

Ik lees hier alweer een hoop negatieve rotzooi. Er gaat nog een tijdje overheen voordat de transfer periode stopt. Wie gaan weg. Wie komen erbij. Pas na de stop gaan we zien hoe Ajax eruit ziet.

22-07-2024 21:24

ach ja +5802

Notoire ajax hater arno vermeulen: ajax heeft een prima selectie om 4e of 5e te worden. Onder steijn ja, maar zelfs van t schip haalde met deze selectie meer punten dan twente en zijn cluppie az. Zo’n domme aardappel die kaaskop. Laten we hopen komend seizoen niets meer van dit soort malloten te horen.

22-07-2024 21:19

Gaza +4428

Ik geef hem gewoon gelijk. Maximaal haalbare is denk ik 3e.
Tegen PSV en Feyenoord kom je gewoon kwaliteit te kort op het moment. Vergeet niet dat zij ook ingespeelde teams hebben.
Voordat Ajax versterkingen haalt en die versterkingen (hopelijk geen miskomen zullen zijn) en dan ook nog gewend geraakt worden... zijn we al in 2025 beland.

22-07-2024 21:21

ach ja +5802

Eens, geen 4e of 5e

22-07-2024 21:22

Jehebtnietaltijdbalbezit +1797

Arno Vermeulen: heeft prima papieren om algemeen directeur te worden van de plaatselijke tafeltennisvereniging. Als niemand anders wil.

22-07-2024 22:36

BaarleCity +0

En dan heeft hij nog de pech dat een vereniging geen algemeen directeur heeft...

23-07-2024 06:59

NipeB +15852

We hebben een selectie die mee kan doen om plek 3-5 en we hebben geen betere selectie dan AZ of Twente en sowieso niet Fey of PSV. Vermeulen zegt niks raars.

22-07-2024 22:55

NoPants +7536

Hou op. Qua selectie zijn we een stuk beter dan az en twente, alleen zijn zij meer ingespeeld. Het is makkelijker nu de kansen negatief in te schatten, dan wordt je niet teleurgesteld straks, maar sit gaat mij echt wat te ver.

22-07-2024 23:07

NipeB +15852

Dus de conclusie deel je, alleen ligt het bij jou aan ingespeeld zijn. Dat maakt toch niks uit? Heeft niks met negatief te maken, gewoon realisme. Lijkt me wel gepast als je naar dezelfde selectie als vorig jaar kijkt en een team dat zogenaamd fit is maar geen tweede helft van enig niveau kan spelen in de laatste oefenpotjes voor Vojvodina. Het positivisme van een aantal hier verbaast me enorm.

22-07-2024 23:26

Sambavleugels +18782

Fitz Jim moet hoe dan ook spelen. Je enige voetbal motor. Traore-Brobbey-Bergwijn/Godts is goed, je achterhoede met Hato-Kaplan-Sutalo-Rensch ook. Op het middenveld moet een manier worden gevonden om Berghuis en FJ samen te laten spelen. Dat wordt de echte puzzel, want ook Taylor is meer dan bruikbaar. Als Berghuis loopvermogen zou hebben kon je met alledrie spelen.

22-07-2024 21:14

Gaza +4428

Als Berghuis loopvermogen zou hebben dan speelde hij niet bij Ajax.

22-07-2024 21:22

MaxPower +2720

En dan heb je Henderson niet meegerekend. Zo slecht is de selectie toch ook niet? Ok Ajax moet beter nastreven maar de winst zit hem ook in het feit dat de ploeg weer een jaar verder is. 3 de plek is zeker mogelijk.
Bergwijn -Brobbey-Traoré
Berghuis - Fitz Jim
----Henderson
Hato-Kaplan- Sutalo-Rensch
En dan heb je nog spelers als Godts, Forbs, Akpom, Taylor, Mannsverk, Tahirovic, .... op de bank

22-07-2024 21:52

Orangesoul +5997

Rensch moet je op de transferlijst zetten. Arsenal had toch interesse? En voor Taylor Real Madrid? Rensch en Taylor de groeibrillianten van Ajax.. Samen moeten ze 100 miljoen kunnen opleveren. Beide meer dan 100 caps en uit de beroemde Ajax jeugdopleiding! Dus zet ze in de markt!

Brobbey
Bergwijn Traore
Berghuis Fitz-Jim
Henderson
Hato Janse
Sutalo Kaplan
Pasveer

Op de bank: Sosa, Wijndal, Gaaeie, Mansvkerk, Akpom, Vos, Unuvar, Baas, Forbs, Ramaj, Godts.

Avila, Medic, Tahirovic, Rensch, Taylor verkopen!

22-07-2024 22:15

MaxPower +2720

Janse op Rechtsback? Dat lijkt me toch een echte centrum verdediger. Je kan op rechtsback ook experimenten met een Vos. Of Gaaei die zich goed laat zien in de voorbereiding.

22-07-2024 22:19

Jaxie020 +4

Sutalo en Rench eruit voor Dies Janse en gaaie/aankoop

22-07-2024 22:55

RSM +3923

Sutalo, Henderson en Berghuis gaan dit hoge druk systeem van voetballen niet redden en Taylor misschien ook niet.

23-07-2024 02:59

Ajaxtrouw +6370

Mag hopen dat dit toch cynisch bedoeld is?

23-07-2024 05:22

Oeroeboeroe +18567

Rensch 🙈

22-07-2024 21:53

MaxPower +2720

Als Farioli en Henderson gewoon een hele wedstrijd Rensch aanschreeuwen dan is het een heel bruikbare speler 😉

22-07-2024 22:12

Oeroeboeroe +18567

Bij een duurbetaalde prof mag dat best wel uit zichzelf komen. Ik denk dat Gaaei ons gaat verrassen. Die heeft in ieder geval de drive, die Rensch zo mist.

22-07-2024 23:17

Arieajax +1153

Verdediging goed? Met rench en satulo? Enige linie die echt kwaliteit heeft is de voorhoede tot nu toe. Hoop uiteraard dat er nog een hoop veranderingen komen

22-07-2024 22:29

Ajacider +4948

Mag het hopen. Een opgeleefde selectie, weer vreugde op het veld, plezier op de tribunes, respectabele positie op de ranglijst en herkenbaar voetbal spelen in Europa is meer waard dan miljoenen op de bank en ex voetballers in pak.

Daarover gesproken. Iemand een update over Huntelaar? Misschien iets voor AS om uit te zoeken? Normaliter bij een burnout wordt je aangemoedigd niet te lang thuis te blijven.

22-07-2024 21:09

Professor +11253

Ajax gaat zeer zeker opleven onder Farioli maar met deze selectie wordt een plek bij de eerste drie onmogelijk. Er zijn gewoon veel teveel matige voetballers in deze selectie helaas.
Veel teveel spelers zijn dertien in een dozijn spelers. Hebben weinig specifieke kwaliteiten en vooral op het middenveld komt dat het meest tot uiting ronduit zwak middenveld.

22-07-2024 20:46

YugoVik +33420

Ja en de weg naar succes duurt soms wat langer..

22-07-2024 20:49

Ajaxtrouw +6370

Voor succes moet er in potentie wel voldoende kwaliteit zijn dat kan groeien en dat zie ik echt niet.

23-07-2024 05:25

papflapjes +7287

Kom op man, het is de eredivisie maar. Vorig seizoen waren ze ook derde geworden als ze niet zo'n stroef begin hadden.

22-07-2024 20:49

Andronixos.c +8222

Je kunt alleen invloed hebben, als de spelers je vertrouwt!

Denk terug aan Beenhakker: Leo Beenhakker staat bekend om zijn vermogen om sterke relaties op te bouwen met zijn spelers, ongeacht waar hij coachte. Dit succes is te danken aan verschillende belangrijke factoren:

1. Persoonlijke Benadering:

Beenhakker had een persoonlijke en empathische benadering, waarbij hij oog had voor de individuele behoeften en zorgen van zijn spelers. Hij was niet alleen geïnteresseerd in hun prestaties op het veld, maar ook in hun welzijn buiten het veld. Dit zorgde ervoor dat spelers zich gewaardeerd en begrepen voelden.

Communicatie:

Hij stond bekend om zijn open en eerlijke communicatie. Beenhakker wist hoe belangrijk het was om duidelijk en direct te zijn, maar tegelijkertijd respectvol. Hij wist hoe hij zijn boodschappen moest overbrengen op een manier die spelers motiveerde en hun vertrouwen versterkte.

2. Respect en Vertrouwen:

Beenhakker gaf zijn spelers het gevoel dat hij hen respecteerde en op hen vertrouwde. Dit wederzijds respect was cruciaal voor het opbouwen van sterke relaties. Hij wist hoe hij een positieve sfeer kon creëren waarin spelers zich veilig voelden om hun mening te uiten en risico's te nemen.

3. Adaptief Leiderschap:

Zijn vermogen om zich aan te passen aan verschillende culturen en teamdynamieken was een van zijn sterke punten. Beenhakker coachte teams in verschillende landen en wist altijd hoe hij zijn aanpak moest aanpassen aan de specifieke context van elk team en de culturele nuances van elke groep spelers.

4. Ervaring en Expertise:

Spelers hadden veel respect voor Beenhakker vanwege zijn uitgebreide ervaring en succes in het voetbal. Zijn diepgaande kennis van het spel en zijn strategisch inzicht gaven spelers vertrouwen in zijn leiderschap en beslissingen.

5. Motivatie en Inspiratie:

Beenhakker was een meester in het motiveren en inspireren van zijn teams. Hij wist hoe hij spelers kon aanmoedigen om het beste uit zichzelf te halen en een gemeenschappelijk doel na te streven. Zijn enthousiasme en passie voor het spel waren aanstekelijk.

6. Mentorship:

Naast coachen fungeerde hij vaak als mentor voor zijn spelers, vooral voor jongere teamleden. Hij gaf advies en begeleiding die verder gingen dan alleen technische vaardigheden, wat hielp bij hun algehele ontwikkeling als atleten en individuen.
Deze elementen combineerden om Beenhakker te helpen sterke, effectieve en langdurige relaties op te bouwen met zijn spelers, waar hij ook coachte. Zijn vermogen om zich aan te passen en zijn empathische leiderschapsstijl maakten hem tot een geliefde en gerespecteerde coach in de voetbalwereld.

En dan hebben we Klopp:

Charismatische en Passionele Benadering:

Klopp is beroemd om zijn charismatische persoonlijkheid en ongeëvenaarde passie voor voetbal. Zijn enthousiasme en energie zijn aanstekelijk, wat spelers motiveert en inspireert om alles te geven op het veld.
Echte Betrokkenheid en Empathie:

Klopp toont oprechte interesse in het welzijn van zijn spelers, zowel professioneel als persoonlijk. Hij investeert tijd om hen te leren kennen en te begrijpen, wat helpt om een sterke emotionele band te creëren.
Transparante en Open Communicatie:

Klopp staat bekend om zijn open en eerlijke communicatiestijl. Hij geeft duidelijke instructies en feedback, maar doet dit op een manier die spelers respecteert en waardeert. Dit zorgt voor een transparante en vertrouwensvolle omgeving.
Wederzijds Respect:

Klopp bouwt relaties op gebaseerd op wederzijds respect. Hij behandelt zijn spelers als volwassenen en verwacht hetzelfde respect terug. Dit wederzijdse respect helpt bij het creëren van een harmonieuze en productieve teamdynamiek.
Motivatie en Inspiratie:

Klopp is een natuurlijke motivator. Hij weet hoe hij zijn team kan inspireren en hen kan helpen om het beste uit zichzelf te halen. Zijn team talks en speeches staan bekend om hun inspirerende aard, die
spelers vaak een extra boost geeft.

22-07-2024 20:23

Gaza +4428

Mooi man, zelf getypt? ;)

22-07-2024 21:07

Cojones16 +673

ChatGPT begint nu ook hier z’n opmars te maken? Tip voor je prompt, sluit ‘t af met ‘in maximaal 1 alinea’.

22-07-2024 23:58

BasseyAdriaan33 +13742

Dat Ajax gaat opleven is echt nergens op gebaseerd.
Een elftal met spelers als Rensch Baas Taylor Godts Tahirovic Sutalo Gaaei Henderson etc etc etc is te triest voor woorden. Dat mensen hier nog blij van worden is mij echt een raadsel, en ik mag hopen dat men hier snel in gaat zien dat Ajax dit seizoen moeite gaat krijgen met het linker rijtje.

22-07-2024 19:57

papflapjes +7287

Is Godts nu ook al een doelwit van gezeik?

22-07-2024 20:52

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Maat, dezelfde selectie, met exact dezelfde spelers, met twee coaches die totaal geen idee hadden wat ze aan het doen waren, werd gewoon nog vijfde vorig jaar. Zelfs als we weer zo'n jaar tegemoet gaan eindigen we nog steeds met gemak in het linkerrijtje hoor, deze selectie is echt veel sterker dan die van clubs als Heerenveen, PEC Zwolle, Almere City, Heracles Almelo en eigenlijk ook dan die van AZ en Twente. De jongste Ajax-elftallen ooit was het op een gegeven moment vorig jaar, met Ramaj als 22-jarige als oudste speler en nog steeds werden we vijfde. Al die jonkies zijn nu gewend en een jaar rijper bovendien

22-07-2024 23:51

RSM +3923

Opleven ten opzichte van de vorige jaren idd dat wordt het niet. Ajax is gereset. Alles begint helemaal van voor af aan. Moeite met linker rijtje kan maar gezien vorg seizoen is de gemiddelde kwaliteit van Ajax in de eredivisie zo slecht nog niet. Over de verdediging gesproken is alles minder dan matig op Kaplan na.

23-07-2024 03:17

Hamstelaar +15362

Klerry verwacht op X dat Pasveer eerste doelman wordt. Zal een dolletje zijn denk ik toch?

22-07-2024 19:47

Artemio +32413

Mensen hier zullen nog niet teveel moeten verwachten qua voetbal. Ook voor Farioli is het zaak om deze wedstrijden door te komen. Het team heeft het komend tweeluik de kans om te groeien als team qua chemie/teamspirit om gewoon zakelijk door te komen.
Vertrouwen krijgen door te winnen.

22-07-2024 19:11

Gaza +4428

Maar de dikke kwaliteitsinjectie moet nog komen. Anders zijn we niets meer dan een Heerenveen.

22-07-2024 21:08

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Niet zo negatief, als iets in deze voorbereiding duidelijk is geworden, alsmede van bijvoorbeeld het EK, is dat de selectie echt niet zo extreem slecht is als beweerd en de spelers allemaal echt wel kwaliteiten hebben en kunnen voetballen. We zijn zeker meer dan een Heerenveen.

22-07-2024 23:54

Marcus +2052

Weten jullie nog de periode dat Roger Schmidt het stokje overnam van Mark van Bommel bij Psv?
Kan me nog heugen dat de eerste voorronde CL wedstrijden en de eerste eredivisie wedstrijden van Psv zo anders was dan voorgaande seizoen onder van Bommel. Psv ging in no time van afwachtend counter voetbal naar fullgas gegenpress onder Schmidt, en met succes.

Ik geloof dat Farioli ook in staat is om heel snel zijn stempel te drukken op deze ploeg. Te beginnen met aankomende donderdag in de JC Arena.
Ik was om toen ik Farioli met Nice live tegen Psg in actie zag (toen de interesse van Ajax bekend werd). Met 10 man de laatste 20 minuten, wisten ze nog volop druk te zetten en kwam Psg niet van eigen helft af. Heel indrukwekkend.
Ben er zeker van dat we een mooi seizoen tegemoet gaan.

22-07-2024 19:07

Kuningaz +5365

Giv ze kup tsoe Ajax

22-07-2024 19:11

linksbinnen +8251

Ik hoop met je mee Marcus! De oefenpotjes zagen er bij momenten aardig uit, niet meer dan dat. Hij zal tijd en meer kwaliteit nodig hebben om echt mee te kunnen doen. Tijd moeten we Farioli geven, kwaliteit zijn anderen voor.

22-07-2024 19:30

linksbinnen +8251

Ik hoop met je mee Marcus! De oefenpotjes zagen er bij momenten aardig uit, niet meer dan dat. Hij zal tijd en meer kwaliteit nodig hebben om echt mee te kunnen doen. Tijd moeten we Farioli geven, kwaliteit zijn anderen voor.

22-07-2024 19:30

arufred +9866

Hoop dat je gelijk krijgt. Belangrijk dat we deze ronde goed doorkomen. Maandag sluiten Brobbey en Bergwijn aan. Die zullen er dan zeker staan tegen H'veen en Panathinaikos thuis.

22-07-2024 19:52

NipeB +15852

Zoals Olympiacos in de tweede helft er voor zorgde dat Ajax de eigen helft niet meer af kwam? Dat bedoel je? Daar zijn we dan bepaald nog niet. Schat de spelersgroep van Nice ook wel wat hoger in dan de onze.

22-07-2024 21:00

ajaxfan1972 +2526

Tot nu toe lijkt het erop dat ie weet wat ie aant doen is en dan is de selectie goed genoeg om mee te doen voor t kampioenschap

22-07-2024 18:58

Patrick020 +22550

selectie is niet goed genoeg om mee te doen aan het kampioenschap, het komt nog zwaaar te kort. Moeten dan nog wel een paar goede spelers bij

22-07-2024 19:26

arufred +9866

Met name een goede spelverdeler.

22-07-2024 19:55

Gaza +4428

Met name in elke linie 1 a 2.

22-07-2024 21:09

MarkP +21836

Onzin kampioenschap, het is bijna dezelfde kneuzen selectie. Plaats 3 zou een prima prestatie zijn voor farioli.

22-07-2024 20:02

Jan Doedel +4324

Hopelijk kan de nieuwe trainer wat van zijn enthousiasme en werklust overbrengen op de teveel aanwezige lapzwansen in de selectie.

22-07-2024 18:54

YugoVik +33420

Lapzwansen?

22-07-2024 19:10

mido1988 +4305

offtopic. Wanneer Sutalo gaat, kan Rensch daar dan niet spelen? Kaplan/Janse zijn aardig goede verdedigers, Rensch kan aardig opbouwen. Het is de enige plek waar ik Rensch ooit beter zie worden. Ik bedoel na 50 wedstrijden in Ajax1 op rechtsback, vind ik hem nog steeds niet de ideale back voor Ajax. Jullie mening over de positie van Rensch?

22-07-2024 18:54

Web +178830

Rensch is ook geen back
Het is een CV
Of de foutjes er uit kunnen, ik hoop het
Sinds Ten Hag waar hij nog geen basis was, hebben daar de afgelopen trainers wat mee gedaan?
Ik vraag het mij oprecht af

22-07-2024 18:57

Amp +38184

Rensch kan redelijk opbouwen. Maar hij kan niet verdedigen en is niet doortastend in duels. Daarbij ook relatief klein, afgaande op het verhaal van Gooijer dat farioli daar lange spelers wil hebben op de cv posities.

22-07-2024 19:59

Gaza +4428

Komt helaas gewoon te kort.

22-07-2024 21:10

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Waren het maar 50 wedstrijden, dan had ik nog een beetje hoop. 130 officiële wedstrijden voor Ajax 1, waarvan 94 als rechtsback. Daar zitten dan ook geen oefenpotjes ofso bij, zoals bij de voorbereidingen, dus in werkelijkheid zijn het nog meer wedstrijden. Na 130 wedstrijden nog steeds een slappe hap en geen verbetering, dus ik heb de hoop opgegeven dat hij ooit nog heel veel beter wordt. Die gaat een carrière a la Ricardo van Rhijn tegemoet. Bij Ajax bij vlagen aardig, maar niet volledig onomstreden (163 wedstrijden Ajax 1, vijf seizoenen, zelfde cijfers als Rensch over 1 seizoen) en na zijn tijd bij ons alleen maar afgegleden via Club Brugge, AZ, Heerenveen, Emmen, Karlsruher en nu op amateurniveau.

23-07-2024 00:01

daslogisch1 +10199

Branie blijft een leuke podcast om er bij te hebben, maar te journalistiek en te behouden.

22-07-2024 18:45

grapje +2335

Inderdaad enkel maar geluisterd omdat er nog niks beschikbaar is bij andere podcasts. Maar naar mijn mening was de inhoud weer eens te leeg, jammer want de sfeer voelt altijd gezellig.

22-07-2024 18:51

Leo8604 +2073

Zeker weten, de juiste man op de juiste plaats.

22-07-2024 18:40

Musica Merlo +8228

De kop van dit artikel zou uit een of andere sensatie krant kunnen komen. Hou op met die bewieroking van Farioli, het is ook maar een mens. Uiteindelijk komt het neer op de kwaliteiten van de spelers.

22-07-2024 18:33

JanBiesbos +29417

Bullshit ! Uiteindelijk komt het meer aan op de kwaliteiten als team!

22-07-2024 18:45

papflapjes +7287

Drinkt die vrouw op je profielplaatje een beker azijn?

22-07-2024 20:47

Cohiba +2323

Ik zit nu te chillen met een biertje in Thailand en luister hiernaar: https://m.youtube.com/watch?v=0hJCbFSrmzU&t=318s&pp=ygUVYWpheCBmZXllbm9vcmQgY29ydGVv
Kijk vanaf 4:50min lekker hard!
Wij zijn Ajax en zullen altijd nr1 zijn!

22-07-2024 17:51

Musica Merlo +8228

We leven niet meer in 2014, wake up!

22-07-2024 18:34

papflapjes +7287

okee, bedankt voor de info

22-07-2024 18:37

Cohiba +2323

Daar gaat het ook om. What ever happens, wij zijn Ajax!

22-07-2024 19:36

Doorzon +6

Even wat realisme naar voren brengen want het nergens op gebaseerde gejubel is weer schering en inslag hier.
A. Met de huidige selectie is een 5de plaats het hoogst haalbare en 70 punten in de competitie een utopie.
B. Vojvodina is waarscijnlijk nog wel te doen maar Panathinaikos of Plovdiv zijn beiden een brug te ver.
C. Als Farioli van 5 competitiewedstrijden 10 of minder punten pakt, dan gooit Kroes hem voor de bus.
D. Winstpunt voor Ajax.. de verkoop van geluidsdempende oordopjes is spectaculair gestegen

22-07-2024 17:34

3sterren +20205

Wat je nu al gerust kunt stellen is dat de aanwezige selectiespelers zijn opgeleefd onder Farioli. Waar zij vorig seizoen nog als zombies over het veld zwalkten, ogen zijn nu al fit en hongerig naar de bal.

De vraag blijft echter of Farioli’s aanpak met de huidige selectie ook iets tastbaars gaat opleveren.

Ik denk persoonlijk dat we na een spannende strijd met PSV uiteindelijk de schaal omhoog kunnen houden aan het einde van een leuk seizoen.

Dat is mijn droom.
En hé, je moet je dromen altijd volgen.
Stel ze komen uit en je bent er niet bij …

22-07-2024 17:26

The Future +5654

Klopt, maar dit zijn natuurlijk ook de spelers die wat te winnen hebben. De meeste spelers die op het EK zijn geweest zijn eigenlijk qua status/transfersom "zekerheidjes". Brobbey deed het overall prima, Kaplan is een talent, Sutalo, Sosa en Bergwijn zouden qua status/transfersom echt beter moeten. Ik ben vooral benieuwd of hij Sutalo, Sosa, Bergwijn en toch ook Brobbey fitter, scherper, gemotiveerder kan krijgen. Daar moet nog (veel) meer uit te halen zijn.

Ik hoop dat hij tegen die gasten durft te zeggen; ik ga het doen met Forbs, Akpom, Godts, Traore en Berghuis voorin de eerste weken. Eerst moeten jullie aantonen mee te kunnen in de nieuwe beleving die heerst en aantonen je aan te kunnen passen naar mijn visie. Als dat naar tevredenheid gaat, krijgen jullie kansen om een basisplaats te veroveren en zal de beste spelen.

Laat iedereen er maar keihard voor werken. Voelen dat een basisplaats niet zomaar komt aanwaaien en, als je niet genoeg levert, ook zo weer weg kan zijn. Spelers moeten constant alles geven. Iedereen.

22-07-2024 18:10

Lullo +6153

Ik denk dat Brobbey vorig seizoen echt heel fit was, blessures kwamen voort uit overbelasting. Brobbey moet beginnen. De rest zit mentaal niet lekker (Bergwijn en Sosa overschatten zichzelf, Sutalo is onzeker..).

22-07-2024 18:19

3sterren +20205

@ The Future
Ik denk niet dat het Farioli aan durf ontbreekt.

En wie niet volle bak gaat kan zijn voetbaltas inpakken en wieberen …

22-07-2024 18:25

3sterren +20205

@ Lullo
Farioli zal de juiste woorden vinden om hun zelfvertrouwen op te vijzelen.
Hij is een goede coach …

22-07-2024 18:27

The Future +5654

@Lullo, Brobbey hoort natuurlijk onze eerste spits te zijn/worden, maar Brobbey is altijd op z'n best als hij druk voelt om te presteren. Er moet een soort bewijsdrang bij hem worden losgemaakt. Dat moet je dan ook creëren en op zo'n manier trigger je hem denk vanaf het eerste moment zonder dat je hem slecht behandeld. Ik zou direct de toon zetten, maar Brobbey is van die namen wel degene waar ik mij het minst zorgen over maak ja.

Het zijn vooral de lakse/passieloze spelers als Rensch, Bergwijn, Sosa, Sutalo en Wijndal waar er een knop om moet. Als je daar pit in krijgt, is er heel veel meer uit te halen.

22-07-2024 18:46

AFCAjaxMidNineties +12817

Ik heb bij Brobbey het idee dat hij al 3 jaar "eerst echt helemaal fit" aan het worden is....

22-07-2024 18:50

Mariodona +536

Heb een goed gevoel met deze trainer , hij brengt passie terug in het team.

22-07-2024 17:16

hendo +4769

https://x.com/KlerryHunstra/status/1815401975766196679

Pasveer eerste keeper? Wtf!

22-07-2024 17:15

Kryptonite +77066

Wtf.. dat is wel een shock... Ramaj is wellicht ietsje minder stabiel op dit moment, maar hij moet juist spelen om ervaring op te doen. Rare beslissing.

22-07-2024 17:16

YugoVik +33420

Farioli gaat keuzes maken wat veel mensen niet verwachten.. Het kan goed uitpakken maar ook verkeerd..

22-07-2024 18:02

Tommyshelby +130422

Dit is gewoon een hot take, geen inside info. Klerry is geen halfgod.

22-07-2024 17:17

hendo +4769

Je wwet het nooit met hem..
Weet echt wel meer

22-07-2024 17:21

jeffrey2022 +8321

Dit zei ik een paar weken terug al, alles wees er al op! En ik snap het ook wel, hij is ontzettend goed in het neer zetten van de verdediging en coaching.

22-07-2024 17:23

FoensaiFC +2500

Onlogisch.. ? Nee denk het niet. Op dit moment met belangrijke wedstrijden. En een jeugdige verdediging heel begrijpelijk. Op termijn / weken zal Ramaj er zeker weer komen te staan.

22-07-2024 17:35

FysioPat020 +26520

Gaat niet gebeuren. Indien toch, ben ik nu al zwaar teleurgesteld in Farioli. Wanneer je 2 'gelijkwaardige' spelers hebt, moet altijd de jongere spelen. En Pasveer is niet gelijkwaardig imo.

22-07-2024 18:02

hendo +4769

Of op dit moment de oudere, je hebt bijna alleen maar "jonge" spelers

22-07-2024 18:07

YugoVik +33420

Dus dan maar een oude keeper op goal zetten?

22-07-2024 18:13

3sterren +20205

Ervaring kan voor rust zorgen. Pasveer is in staat om die rust te bieden aan alle jonkies voor hem.
Farioli zal, indien bericht waar is, kunnen uitleggen waarom zijn keuze bi Remco is uitgekomen …

22-07-2024 18:33

3sterren +20205

40 is slechts een getal. Heb je Pasveer überhaupt wel gevolgd de afgelopen wedstrijden ? …

22-07-2024 18:35

FysioPat020 +26520

Tuurlijk maat. Maar welk signaal geef je daarmee naar zo'n jonge talentvolle keeper af? Dat is een doodsteek voor zo'n gozer wanneer een nieuwe trainer een 9 jaar oudere keeper voor je neus zet en een teken om je biezen te pakken.

22-07-2024 18:44

NipeB +15852

Zou belachelijk zijn en daarmee verliest Farioli direct een deel van zijn aanzien in de spelersgroep en bij de fans. Ramaj ligt ook goed in de markt dus kan ook zomaar een signaal voor hem zijn om wel lekker naar Engeland te gaan. Oliedom en passend bij een jonge en onervaren coach, maar ik neem toch aan dat ze bij Ajax wel helpen met het nadenken over de consequenties van zo’n besluit.

22-07-2024 18:06

papflapjes +7287

Hoezo zou Farioli aanzien in de spelersgroep verliezen? En Ramaj heeft nog een vierjarig contract, dus die wandelt niet vanzelf naar Engeland.

22-07-2024 18:13

NipeB +15852

Nee maar als hij echt wil is hij zo weg. Er was genoeg belangstelling voor hem. Kwestie van zaakwaarnemer aan het werk zetten en vertrek forceren. De spelersgroep lijkt me nog steeds uit 2 groepen te bestaan. Ajacieden en aankopen Mislintat. Die laatste groep voelt zich weinig welkom na het het dramatische seizoen. De 40 jarige Pasveer ineens op goal zetten, gaat die verhoudingen geen goed doen. Dat broze vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Iedereen die ervaren is met leidinggeven weet dat. En alle aankopen nu verkopen lukt overduidelijk niet. Ramaj hoort nu net niet bij degenen die perse weg moeten. Kortom, zou bijzonder dom zijn.

22-07-2024 20:57

papflapjes +7287

Is die tweedeling er echt of is dat gewoon een aanname? Godts lijkt het bijvoorbeeld juist prima te kunnen vinden met Akpom en vd Boomen. Henderson gaf vertrouwen aan Gaaei, en ik heb Berghuis ook met Gaaei zien praten. Als Ajacieden op een kluitje staan heeft dat waarschijnlijk meer met taal en cultuur te maken.

Ramaj gaat echt niet zomaar en vertrek forceren zolang hij persoonlijke aandacht en perspectief krijgt. Als keeper heeft zijn ontwikkeling niet zo veel haast als die van een normale speler.

22-07-2024 21:19

NipeB +15852

Uiteraard een aanname. Ik ben geen deel van de spelersgroep. Maar aan de lichaamstaal zie je nog wel wat verschil en in de media en bij supporters lees je het iedere dag. Dat weten en lezen spelers ook. Godts is een aankoop, Berghuis is dat en Henderson ook. Een keeper wordt minder snel verkocht want die maken niet zo snel een transfer. Hij staat er voor open kon je lezen toen er een tijd geleden belangstelling was uit Engeland. Als je eerste keeper was en wordt gepasseerd door een 40-jarige keeper zonder toekomst heeft de club waar je speelt en de staf domweg geen visie. Ramaj doet niet onder voor Pasveer en dus moet je dan voor de keeper kiezen die zich wel verder ontwikkelt. De jonkies gaan dan toch gewoon denken dat Dino’s als Berghuis, Pasveer en Henderson niks brengen maar kennelijk moeten spelen ongeacht of ze iets toevoegen. Dat is geen visie. Dat is gewoon zwakheid en angst. Laten we maar hopen dat deze staf iets intelligenter is, al vind ik het niet hoopvol dat Farioli een speciale band heeft met Berghuis. Je hoeft niet veel mensenkennis te hebben om door te hebben dat dat geen leider is en geen sterke persoonlijkheid ook. Berghuis was vorig seizoen de eerste zowat die opgaf.

22-07-2024 22:14

Musica Merlo +8228

Er word gesproken over een mogelijke terugkeer van Maarten Stekelenburg.

22-07-2024 18:35

Baco123 +7032

Verassend niet verwacht dat Pasveer het zou gaan worden, tis en blijft natuurlijk wel een goede keeper

22-07-2024 18:36

Web +178830

Ik geloof al niets van
Zouden de spelers het al weten zelfs. Laat staan een buitenstaander?
En mocht het zo zijn, is het een maandje om Ramaij goed scherp te krijgen
Hij heeft nog wel eens vreemde momentjes

22-07-2024 18:51

Moooo +4009

Ik heb het al eerder gezegt dat Ramaj, geen geweldige keeper vind.
Als ik iets zeg komt het eigenlijk altijd uit..

Ramaj heeft het goed gedaan, maar dat heeft een Pasveer ook bij Ajax onder de lat bewezen, maar is eigenlijk gepasseerd om zijn leeftijd niet om zijn kwaliteiten.

Uiteraard is het verstandig om met je jongere variant op te stellen. Beide oké keepers.

22-07-2024 19:03

PuntNaarAchterSVP +5512

Lees even de tweet even goed allemaal, de context mist.

Stijn: "Hebben jullie nog een gewaagde Ajax-take voor 24/25?"
Klerry: "Pasveer blijft eerste keeper"

Ramaj is beter en blijft dit seizoen gewoon eerste keeper.

22-07-2024 19:12

Kryptonite +77066

Wij zijn 2 a 3 versterkingen verwijderd van de 3e, en mogelijk zelfs 2e, plaats.

22-07-2024 17:04

BackInBlack +14658

Ik geloof ook in de derde plaats, however, AZ heeft gewoon een erg goede selectie en Twente mag er ook zijn.

Bovendien mogen we constateren dat Psv Feyenoord Twente en waarschijnlijk ook AZ prima trainers hebben.

22-07-2024 17:14

Kryptonite +77066

Zeker. Maar de huidige selectie van Ajax doet niet onder voor die van AZ en Twente. En met 2 a 3 versterkingen zullen we Feyenoord ook uitdagen.

Het is allemaal heel pril, maar ik schat Farioli op z'n minst net zo sterk in als de trainers van AZ en Twente. Bosz heeft de wind vooralsnog in de zeilen. Priske kan ik niet zo goed inschatten. Al met al: I like our odds.

22-07-2024 17:18

The Future +5654

@Kryptonite, precies dat. Een Twente of AZ zou een moord doen voor een Akpom en dat lijkt hier onze tweede spits te worden. Rulli had, als Argentijns international, alleen bij die clubs gekomen als basisspeler; hier wissel. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Op papier is onze selectie overduidelijk beter en moet er meer uit te halen zijn, maar het ontbrak ons aan een goed tactisch plan, fitheid en de juiste mindset. Dat brengt Farioli allemaal en met enkele gerichte aankopen erbij, moet er heel veel meer uit deze groep te halen zijn.

22-07-2024 18:51

Toramanggg +7317

Ik zie Ajax met nog een paar versterkingen wel
Tweede worden, Psv is nog wel erg sterk en vooral als er amper spelers weggaan.
Maar ze kunnen er eind augustus opeens 2/3 verliezen en dan ziet alles er weer anders uit.
Ik vind zelfs dat Ajax met Bergwijn Brobbey Traore en Berghuis’ op 10 , Misschien wel de beste voorhoede heeft van de eredivisie. ( al is psv ook sterk met Lang Luuk Bakayoko en Tillman op 10)
Ligt ook een beetje aan de vorm van de dag ..
Als iedereen er is bij Ajax en we halen zoals je aangaf 2/3 echte versterkingen dan staat er een heel behoorlijk team hoor.
En we hebben eindelijk een trainer na 2 jaar.. Dat scheelt ook..

22-07-2024 17:27

RuudKroket +1056

Hoewel deze selectie niet overloopt van uitzonderlijk talent, kan een goede trainer daar natuurlijk wel wat mee,
Dat hebben Psv en vooral Feyenoord wel bewezen onder Bosz en Slot.

22-07-2024 17:04

BackInBlack +14658

Belangrijkste inkomende transfer deze zomer.

22-07-2024 17:03

VoorAltijdNummer14 +25480

"Banel best een aardige voorbereiding"

Mijn god, die Jop heeft echt geen idee of er lucht of zand in de bal zit.... Echt de reden waarom ik deze podcast 90% van de tijd links laat liggen.

Het is dat er nu weinig Ajax-prikkels zijn.

22-07-2024 17:01

mdm89 +1526

Hij is ook zo dominant aanwezig terwijl zijn mening het minst interessant is.

22-07-2024 19:01

Jeugd +24959

Er is geen enkele objectieve reden om aan te nemen dat Ajax met Farioli bijzondere dingen gaat doen.
Er zijn wel eindeloos veel subjectieve redenen om aan te nemen dat Ajax onder Farioli wel degelijk potten gaat breken. Farioli zelf nl. hij en zijn staf aangevoerd door de briljante Beuker met zijn indrukwekkende teksten en niet te vergeten de almachtige Kroes. Deze eindeloos vele redenen hebben jullie allemaal kunnen lezen in de duizenden opmerkelijke posts van de afgelopen maanden waarvan ik hoop dat er nog een bundel wordt gemaakt, zo medio november.
Ik geloof er alleen totaal niet in, ik sta nagenoeg alleen en ik wordt nauwelijks gepruimd om deze afwijkende mening maar beste mensen....het is wel mijn mening.
De reden is heel simpel, er staat geen bijzondere selectie.
In alle memorabele periodes van Ajax was er sprake van een bijzondere selectie met uitzonderlijke spelers. Die zijn er niet, we krijgen dus meer van hetzelfde wellicht wat energieker. Ik geloof totaal niet in een coach die met een matige selectie potten weet te breken en volgens mij al helemaal niet met het dwangneurotische gedrag van Farioli en zijn team. Ik trek dat overdreven geschreeuw nu eenmaal heel slecht. Ik geloof wel dat het oprecht is overigens, zo is die man.

Laten we met z'n allen 2 dingen hopen;
1. Ik zit er volledig langs
2. De selectie wordt nog aanzienlijk versterkt

22-07-2024 17:01

Kryptonite +77066

Aurelius1, is that you?!

22-07-2024 17:03

Jeugd +24959

Geen idee waar je naar verwijst, nee dus. Al jaren dit account en het is mijn enige account.

22-07-2024 17:53

Kryptonite +77066

Dat is nou typisch iets wat Aurelius1 ook zou zeggen. Ik ben allerminst overtuigd. Ben je ook bereid om een tweestapsverificatie te ondergaan?

22-07-2024 18:30

BackInBlack +14658

1. Met hopeloze trainers werden we vijfde.
2. Ja deze selectie is hopeloos. Maar met de komende wijzigingen en de komende doorbraken van jonge spelers worden we absoluut derde.

Maar mensen, dat is mijn mening.

22-07-2024 17:06

NipeB +15852

Ik denk dat er genoeg zijn die het met je eens zijn dat de selectie matig is. De selecties van AZ, Twente, Feyenoord en PSV zijn niet zo heel veel beter en toch eindigden die allemaal ruim boven ons. Dat Ajax in een betere staf heeft geïnvesteerd is dus best logisch, want fitheid, duidelijke spelopvatting en daar op trainen zijn sowieso verbeterpunten. Fitter en met een goed en uitvoerbaar concept is het idee dat Ajax om de derde plaats kan meedoen. Verder heb je aankopen of doorbrekende jeugd nodig om weer om het kampioenschap te strijden. Zo is het ook door Kroes en Beuker gebracht. Lukken die aankopen, dan kan je misschien wel meedoen, zo niet, dan gaat het vooral om plek 3 en spelers ontwikkelen. Velen uit deze selectie zijn erg jong en met weinig vertrouwen. Die gedijen bij duidelijkheid en vertrouwen. Dat lukt de staf wel. Dat jij dat schreeuwen niet trekt is niet relevant.
Je bent geen speler. Als er maar resultaten komen, gaan de spelers in de aanpak geloven en dan zul je zien dat ze hoger kunnen eindigen dan plek 5.

22-07-2024 17:13

The Future +5654

Lange lap tekst, maar komt erop neer dat we met een duidelijk ingeslepen spelplan en fitte, gemotiveerde spelers een stuk meer uit deze groep + enkele gerichte aankopen kunnen halen 😉

En daar ben ik het helemaal mee eens en heb ook het gevoel dat dit exact de punten zijn waar ze nu op inzetten.

22-07-2024 18:16

Bababonka +0

2gaat niet gebeuren
3 spelers zijn wellicht beter dan wat ze hebben laten zien

22-07-2024 17:19

papflapjes +7287

"Er is geen enkele objectieve reden om aan te nemen dat Ajax met Farioli bijzondere dingen gaat doen."
Wel, namelijk het feit dat ze uberhaupt fit zijn. Of Farioli daar eigenhandig voor heeft gezorgd valt te betwisten, maar dan nog. Verder hangt het af van je definitie van "bijzondere dingen". Halve finale Champions League gaat voorlopig niet lukken nee.

22-07-2024 17:41

Jeugd +24959

🤣🤣🤣 we doen niet eens mee maar los daarvan
Ik bedoel kampioen worden of iets in Europa presteren

22-07-2024 17:52

papflapjes +7287

9 van de 10 supporters verwacht niet dat we gelijk kampioen worden.

22-07-2024 17:59

Paul van Dorst +1594

En ook 9 van de 10 supporters verwachten niet dat we iets in Europa gaan presteren.

Bijzondere dingen verwachten binnen enkele maanden of 1 jaar getuigd van weinig realisme. Ook wanneer je kijkt naar eerdere grootste prestaties kwamen deze niet uit de lucht vallen.

Geduld en vertrouwen dus. Ik heb beide.

22-07-2024 19:00

Jeugd +24959

De vorige bijzondere prestaties kwamen in cycly van 20 jaar. Daar kunnen we natuurlijk niet op wachten.
Het gaat nu om vechten voor de titel en plaatsing CL. Daar heb je geen Farioli voor nodig maar een goede selectie. Die hebben we nog niet.

22-07-2024 20:44

papflapjes +7287

Plaatsing CL is ook met deze selectie haalbaar. Een echt goede selectie koop je niet meteen bij elkaar, daar zijn doorgaans meerdere jaren voor nodig.

22-07-2024 21:01

Jeugd +24959

Echt goede selecties zijn door Ajax nooit bij elkaar gekocht. De meest bijzondere spelers kwamen grotendeels uit eigen opleiding.

23-07-2024 07:51

FysioPat020 +26520

Ik ben ervan overtuigd dat :
1. De selectie een veel betere fysieke gesteldheid zal hebben.
2. We tijdens wedstrijden een ' handschrift' zullen zien ( niet na 2 maanden..)
3. Farioli een trainer is met een plan B.
4. Iedere speler individueel beter zal presteren dan afgelopen seizoen.
5. Behalve Devyne Rensch.
6. We iig plek 3 halen.
7. De passie en beleving van Farioli zal doorslaan op de spelers en supporters.

22-07-2024 17:01

ProperFootball +14742

"4. Iedere speler individueel beter zal presteren dan afgelopen seizoen."

Met de nadruk op ieder. Zoiets kun je gewoon niet weten, dat is van zoveel factoren en toevalligheden afhankelijk, en bovendien heel moeilijk objectief te beoordelen.

"5. Behalve Devyne Rensch."

Niet iedereen dus, en wel heel flauw dat je hem zo beslist uitzondert.

Dat je ervan overtuigd bent dat de selectie een betere indruk zal maken, mede op basis van een fysieke gesteldheid, dat is wel een geloofwaardige overtuiging omdat een kwaliteit van de selectie mede een som van gesteldheid van de individuen is.

22-07-2024 17:09

FysioPat020 +26520

Met punt 5 wilde ik mn punt duidelijk maken..

22-07-2024 17:21

The Future +5654

Hahahah punt 5 😂😂, helemaal mee eens. Wat we sinds zijn debuut zien is het. Daar zit geen enkele ontwikking in.

Ik hoop vooral ook op dat laatste. Als Farioli erin slaagt om de spelers te laten strijden en de supporters erachter gaan staan, kan er echt heel veel gebeuren.

22-07-2024 18:18

Web +178830

Met bijna alle punten eens
Maar je punt 5 maakt het voor mij alweer ongeloofwaardig
Alles gaat beter maar Rensch niet

22-07-2024 18:54

FysioPat020 +26520

Ach Web Man. Heb jij geen humor?😉👊

22-07-2024 19:05

Web +178830

Ok
Alles is raak en je punt over Rensch moet ik als humor zien
Terwijl dat dit de gebeten hond op AS is

22-07-2024 19:56

papflapjes +7287

"5. Behalve Devyne Rensch."
Ik moest grinniken. Flauw maar leuk.

22-07-2024 21:04

FysioPat020 +26520

Flauw idd 😉😁

22-07-2024 21:05

ProperFootball +14742

De typering van Hato op het einde, als "een linksback van Frank de Boer kaliber, zoals Frank de linksachter positie invulde en daar een hele grote meneer werd".

Dit bevreemd me een beetje, Frank is bij Ajax toch gewoon een grote meneer geworden als linker CV? Bij Oranje begon ie als linksback, maar dat is imo een andere kwestie. Het was gewoon een CV.

22-07-2024 17:00

BackInBlack +14658

Met Frank op LB wonnen we de CL.
Blind en Rijkaard stonden in het centrum als ik mij niet vergis

22-07-2024 17:11

ProperFootball +14742

Ik denk dat je gelijk hebt (dit was omdat Rijkaard erbij kwam en er een plek voor hem gecreëerd moest worden) maar toch bleef Frank echt een type CV en geen back.

22-07-2024 17:14

BackInBlack +14658

Klopt inderdaad

22-07-2024 17:15

ProperFootball +14742

Goed, in die zin kan ik de getrokken parallel in de podcast dan wel snappen, Hato is ook een CV die je op een bepaalde manier kan gebruiken als LB. Maar het blijft een CV. Dat weet ie zelf ook.

22-07-2024 17:17

NipeB +15852

Ik vind Hato geen grote meneer. Hij is ook geen A-international. Het is een jeugdspeler die een goede eerste seizoenshelft speelde en een slechte tweede. Deze coach ziet in hem meer een LB wat ik kan snappen gezien zijn vele fouten als LCV in de tweede seizoenshelft. Aan de flank is dat minder erg. Hij kan nu leren indribbelen op het middenveld, meer vooruit spelen. Als hij ooit weer LCV wordt heeft hij daar voordeel van. Piepjonge spelers moeten nog volop aan zichzelf werken. Hato ook. Het NL elftal haalt hij voorlopig niet. Met Aké, Van de Ven, Maatsen en zelfs Hartman heeft NL al spelers die in betere competities spelen en veel verder zijn en ook allemaal jonge spelers zijn. Daar hoort Hato de komende jaren echt niet bij.

22-07-2024 17:16

4-3-3 +3515

F. de Boer begon ook bij Ajax als back, met Rijkaard en Blind naast zich in het centrum. Daar heeft hij heel erg veel kunnen leren. Zo'n situatie moet Ajax nu weer zien te creëren met een dijk van een ervaren RCV. Zodat alle talenten daaromheen zich op kunnen trekken aan die ervaren RCV. Sutalo kan echt wel beter dan hoe hij afgelopen jaar heeft gespeeld, maar mist de ervaring en leiderschapskwaliteiten die Ajax daar nodig heeft op dit moment. Ik hoop dat hij voor een goed bedrag verkocht wordt.

22-07-2024 17:22

Tommyshelby +130422

Natuurlijk zal het beter gaan. 70 punten in de ED vind ik onze echte ondergrens. Die 56 punten van vorig jaar gingen helemaal nergens over. 15 overwinningen slechts. Schandalig.

Qua fitheid en pressing zal het sowieso beter gaan. Hoop alleen dat we nog 4 gerichte aankopen kunnen doen. En geen Rosario's, maar daadwerkelijke versterkingen.

22-07-2024 16:54

The Future +5654

Denk dat het laatste zeer moeilijk gaat worden. De winst moet vooral gaan komen uit meer uit de huidige groep halen denk.

Verder wil ik niet teveel naar niveau kijken van spelers. Zo'n Bulykin had bijvoorbeeld ook niet het niveau voor Ajax, maar was wel belangrijk/kon nog wel wat toevoegen. Een Siem de Jong in zijn eerste periode bij Ajax was ook een huis, tuin en keuken speler, maar het werkte wel.

Soms hoef je geen topper te zijn om wel iets toe te kunnen voegen/een verbetering te zijn. Zo'n Rosario was op het middenveld bij PSV in het verleden niet goed genoeg, maar wellicht past een rol als cv of rb beter bij hem/heeft hij zich ontwikkeld. Ik weet het niet, maar je hoeft geen topper te zijn om iets toe te kunnen voegen of uiteindelijk een hoog niveau te halen.

Kijk naar het team waarmee een Bosz ons naar de finale Europa League bracht. Dat kwam puur door de duidelijke speelstijl waarbij redelijk wat middelmatige spelers + wat talenten elkaar goed aanvulde. Als Farioli net zo'n goede trainer is, kan hij met spelers als Rosario, Traore en Weghorst heel veel doen. Meer dan je vooraf voor mogelijk houdt.

22-07-2024 18:27

Johan1 +3033

Ik geloof echt wel dat het iets beter zal gaan, maar er zit gewoon ook te weinig kwaliteit in deze selectie. Een sutalo, Medic, Tahirovic, Forbs, Sosa, Banel, Gaaei, vd Boomen, Berghuis, Mannsverk, Rensch….het is allemaal middelmaat of ver onder de middelmaat. Met deze selectie kan geen enkele trainer kampioen worden. Wel oogt de selectie veel fitter dan voorheen, dat is een pluspunt. Voorin hebben we een probleem als Brobbey en Bergwijn nog niet beschikbaar zijn. Nee, er moet nog heel wat gebeuren willen we meedoen om de titel.

22-07-2024 16:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.