Ajax 'op zijn zachtst gezegd niet blij' met spelen restant Groningen-uit op dinsdagmiddag

door Bart Veenstra 214

Bron Ajax Life

Ajax 'op zijn zachtst gezegd niet blij' met spelen restant Groningen-uit op dinsdagmiddag

door Bart Veenstra 214

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Ajax zou totaal niet blij zijn met de nieuwe datum plus het nieuwe tijdstip voor het hervatten van de wedstrijd tegen FC Groningen. De wedstrijd, die zondag al na een kleine tien minuten werd gestaakt nadat er tot tweemaal aan toe rookbommen op het veld werd gegooid, wordt dinsdagmiddag om 15.00 uur uitgespeeld. Ajax kwam met andere voorstellen, maar deze werden afgewezen, zo meldt onder meer Ajax Life.

Op de website van de Supportersvereniging Ajax valt te lezen dat Ajax 'op zijn zachtst gezegd niet blij' is met de beslissing om het duel op dinsdagmiddag (15.00 uur) in te halen. De clubleiding van de Amsterdammers stelde eerst voor om het duel zondag zonder supporters uit te spelen. In dat geval hadden de spelers 'gewoon' in Groningen kunnen blijven, maar hier ging men niet mee akkoord.

Meerdere verzoeken Ajax werden afgewezen

Ajax stelde vervolgens voor om het duel op maandag uit te spelen. Zodoende hadden de spelers in elk geval in het hotel kunnen blijven, maar ook dit bleek niet mogelijk. Ajax heeft ook nog geprobeerd om de wedstrijd naar de dinsdagavond te krijgen, zodat de meeste supporters het restant buiten reguliere werktijden om op televisie kunnen kijken. Ook dat verzoek werd niet ingewilligd. Net als het verzoek om het duel op woensdag in te halen, zodat Ajax de tijd zou krijgen voor een normale voorbereiding.

Voor het verzetten van een wedstrijd in de Eredivisie heeft de KNVB toestemming nodig van de lokale driehoek. De burgemeester, de politie en het Openbaar Ministerie beslissen mee over het wanneer hervatten van de wedstrijd en zodoende vond men uiteindelijk in dinsdagmiddag 15.00 uur het meest geschikte moment.

Lees meer over:
Plaats reactie

Stiftje +1552

Ik had het prima gevonden als Ajax had gezegd: “bekijk het maar we hebben 3 voorstellen gedaan die allemaal van tafel zijn geveegd. We komen dinsdag niet naar Groningen.“ Stel dat je dan reglementair met 3-0 verliest. Ben benieuwd of de knvb dat zou doen. Dat is wat er dan volgens de regels zou moeten gebeuren. Ben benieuwd wa voor discussie er dan ontstaat

15-05-2023 20:10

ElSandrini +18211

Niks.... Behalve dan reacties hahahaha kut joden, moeten ze maar voetballen.... Arrogantie, voelen zich altijd beter etc etc

15-05-2023 21:21

OuweDibbes +12012

Waarom? Waarom gooi je een aansteker naar een kluwen spelers tijdens een voetbalwedstrijd? De rechter stelt hem maandagmiddag de vraag. Uitgerekend op de dag dat Feyenoord in Rotterdam vanwege het landskampioenschap wordt gehuldigd, moet de 32-jarige Roelofarendsvener zich verantwoorden voor zijn gedrag. ,,Ik deed het in een vlaag van verstandsverbijstering. Ik had kortsluiting in mijn hoofd. De grimmigheid van het veld sloeg over op de tribune. Dat uitte zich bij mij verkeerd. Ik was vermoeid, gefrustreerd. Maar gooide zeker niet met de intentie iemand te raken.’’

Maar hij gooide met de gele BIC-aansteker wel raak. Voetballer Davy Klaassen liep een hoofdwond op. De gooier zag het direct. En het was ook op de beelden te zien, waarop de baan van de aansteker te volgen was.

Euforie en blijdschap
Wat hij voelde, toen hij zag dat zijn gevolg een speler had verwond? ,,Eerst euforie’’, bekent hij. Euforie gevoed door de blijdschap van andere supporters om hem heen. Supporters die hem vertelden twee rijen naar voren te gaan en hem een pet opzetten. Het voorkwam niet dat de man - die enkele blikjes bier op had - nog tijdens de wedstrijd werd opgepakt. Hij gaf meteen toe dat hij de aanstekergooier was. ,,Hoe kun je zo stom zijn?’’, zegt hij nu zelf. ,,Ik heb er verschrikkelijk veel spijt van. Als ik tijd kon terugdraaien had ik dat graag gedaan.’’

De rechter herhaalde in zijn uitspraak de woorden ‘Gebruik je verstand’ van oud-Feyenoordspeler en assistent-trainer John de Wolf. ,,Ik zal de krachtterm die hij ook gebruikte niet herhalen. Ook al ben je moe, ook al ben je gefrustreerd. Dit gedrag was dom, hufterig en schadelijk.’’

Schadelijk omdat de gooi vele gevolgen had. Voor Klaassen, die door het gat in zijn hoofd uiteindelijk het veld moest verlaten. Voor Feyenoord, dat bij dé beladen Klassieker nooit meer in het spel kwam en de halve bekerfinale verloor.

Vele gestaakte wedstrijden
Maar ook voor het Nederlandse voetbal. Voetbalbond KNVB nam stevige maatregelen. Zodra voorwerpen of toeschouwers het veld op gaan, wordt een wedstrijd voortaan gestaakt. Gaat het na de hervatting nog eens fout, dan stopt de scheidsrechter de wedstrijd. Het restant wordt op een andere dag zonder publiek uitgespeeld. En dat is meteen al het geval als een speler wordt geraakt door een voorwerp of wordt belaagd door een toeschouwer.

Het heeft inmiddels een reeks tijdelijke en helemaal gestaakte wedstrijden tot gevolg. Dit weekeinde nog werd de wedstrijd tussen FC Groningen en Ajax nadat supporters van de thuisploeg rookbommen op het veld gooiden.

Safehouse
De 32-jarige man -die een excuusbrief schreef aan Ajax en Klaassen- merkte zelf ook direct de gevolgen. Na zijn aanhouding volgden bedreigingen aan hem, aan zijn gezin, aan zijn werkgever. Zowel uit de hoek van Feyenoord- als van Ajaxsupporters. Twee weken lang zat hij met zijn gezin ondergedoken in een safehouse. Maar ook het stadionverbod van negen jaar raakt hem. Als zijn kinderen ouder worden, kan hij zijn liefde voor Feyenoord niet met hen delen met een bezoek aan De Kuip.

Mede rekening houdend met de bedreigingen besloot de politierechter tot een werkstraf van zestig uur, waarvan de helft voorwaardelijk.

15-05-2023 18:46

goajaxgo +14171

Het was toch 'n batterij?

15-05-2023 18:55

OuweDibbes +12012

Ja het eerlijke verhaal krijg je van Paul niet te horen.

15-05-2023 19:09

Cruijffthebest +13450

Bij de KNVB doen ze er werkelijk alles aan om Ajax te naaien en dwars te zitten, wat een walgelijk clubje zit daar!

15-05-2023 18:40

DonAdam +2360

Ik heb nog niet gecheckt of het uitgezonden wordt, maar zelfs als de wedstrijd integraal uitgezonden wordt, kan ik niet kijken, want ik ben aan het werk en het is voor mij dinsdagmiddag onmogelijk om een 2e scherm aan te zette.

Zo zullen er met mij meer zijn, want normale mensen, die dmv het afdragen van loonbelasting de kar trekken in onze maatschappij, zijn op dat tijdstip aan het werk.

Dit moet serieus genomen door de KNVB en dat is duidelijk niet het geval hier. Een diep gele kaart voor de KNVB.

PS: Zijn die niet dezelfde mafketels die met rollen WC papier hun eigen tribune in de fik staken jaren geleden?

15-05-2023 18:34

OuweDibbes +12012

Paul de Witte uit roelofsvarendsveen heeft ook zijn fop strafje gehad : 30 schoffelen na de klassieker voor het gooien van iets onbekends bij Klaassen.

15-05-2023 18:33

Babangida83 +23969

Zo laat je als gemeente die paar herrieschoppers wel winnen...en de getrouwe kijken lekker in de stront zakken.

Gisteren liet goed zien dat de politiek eens werk moet maken van een meldplicht bij stadionverbod. Werkt in Engeland perfect en heeft een extra afschrikkend effect. Handhaving is namelijk niet mogelijk. Dat lieten alle maatregelen van Groningen gisteren ook weer zien.

15-05-2023 17:40

Danielson +50623

Die veldbestormer van gisteren is al weer op vrije voeten. Ook niet echt afschrikwekkend voor soortgelijke idioten.

15-05-2023 16:51

superajax +11594

Straffen stellen toch geen kut voor hier.Die pipo die toen het veld opkwam bij PSV had ook een stadionverbod.

15-05-2023 17:06

DonAdam +2360

Straffen stellen geen kut voor hier? Vertel dat aan die kleine 40 mensen, waaronder Willem Holleeder en Mohammed B., die letterlijk levenslang in de bak zitten.

Goed, straffen voor voetbalhooligans zijn inderdaad een grap, maar laten we vooral hopen dat de politiek het signaal dat dit snel moet veranderen oppikt en de wetten aanpast, zodat een meldingsplicht ingevoerd kan worden. Alleen meldingsplicht, rond elke wedstrijd zich melden op het politiekbureau, gaat dit probleem oplossen. Dat zal ze leren!

15-05-2023 18:38

HarryHarHar +3018

Dit gaan we volgend seizoen nog veel meer zien de KNVB zal harder moeten optreden en heel duidelijk de consequenties van staken moeten aan geven, zoiets als drie (3) punten voor de uitploeg en niet meer uitspelen bij een tweede vergrijp 6 punten in mindering.. dan gaan de clubs er best wel mee aan de gang

15-05-2023 16:25

Heemskerk❌❌❌ +754

Dan wordt er misbruik van gemaakt.
Kun je heel rijk worden met unibet.

15-05-2023 18:49

HenriR +480

Het lijkt wel alsof het Ajax is dat moet worden gestraft … 🙄

15-05-2023 16:15

afca95 +1309

Ondanks dat Ajax een zootje van dit seizoen heeft gemaakt viel het mij op dat Ajax ontzettend benadeeld is. Dus dit verbaasd mij ook niks als dit door de knvb besloten is.

15-05-2023 15:46

Red Devil +3604

Ze moeten niet lopen janken bij Ajax maar gewoon dinsdag die 3 punten pakken daar.

15-05-2023 15:34

ajaxminimax +5487

Wat een onzin. Ajax mag hierover toch gewoon hun mening geven? En wat Ajax aangeeft klinkt allemaal niet gek

15-05-2023 15:38

tripleA +3948

Prima dat jij wel op dinsdagmiddag tijd hebt om naar Groningen te gaan, maar we zijn niet allemaal werkloos.

15-05-2023 16:13

waayop +882

Je mag niet naar binnen triple A.

15-05-2023 16:54

MarcHogervorst +35303

Werkloos? Nou, er zijn ook mensen die werk hebben waarbij ze redelijk hun eigen tijd kunnen indelen en thuiswerken hoor. Ik mag al twee uurtjes pauze nemen, thuis werken, en de tijd in de avond compenseren bijvoorbeeld.

15-05-2023 22:56

AlexIbarra +19343

Als de thuisclub geen grasveld, veilige werkomgeving etc. kan garanderen, heeft die club imo niets in de ED te zoeken.

Ik speel zelf nu in de 383e reserveklasse, als daar iets niet goed geregeld is begrijp ik het wel. Maar als je loopt te zeiken dat je als kleine club ‘maar’ 10 mln of zo omzet, kun je van dat schamele bedrag toch wel een grasveld onderhouden?
Of mankracht inhuren zodat je een vakje in je stadion kunt ontruimen?

Laat Ajax maar een zeer professionele schadeclaim indienen, Amerikaanse stijl.
Ik betaal ongeveer 4 euro per wedstrijd van Ajax voor mijn Espn-abo. Nu kan ik niet kijken, net als een miljoen anderen of zo.

1 miljoen mensen x 4 euro schade is 4 miljoen.
Dan nog een miljoen voor Ajax en de uitsupporters die gecompenseerd moeten worden. Totaal 5 miljoen.

Ik wordt schijtziek van al het goedpraten van onkunde en zwakte. In sport hoor je daarop te worden afgestraft. Topsport moet geen bejaardencentrum zijn waar je extra hulp en privileges krijgt als je Niet goed functioneert.

15-05-2023 15:12

Babangida83 +23969

Je hebt duidelijk gemist wat ze bij Groningen gisteren er allemaal wel niet aan gedaan hebben om het te voorkomen.

15-05-2023 17:44

MarcHogervorst +35303

Ja fouilleren door onbetaalde vrijwilligers en zo. Nou ja, dat helpt dus niet voldoende.

15-05-2023 22:58

AlexIbarra +19343

Ze wisten dat er iets aan ging komen maar hebben niet scherp gefouilleerd, niet ontruimd na de eerste staking, geen netten opgehangen of andere speciale dingen gedaan die ik kon zien. Ze hebben wel veel overlegd las ik, dat is de theoretische kant. Maar niet ingegrepen in de praktijk.

Dat gezeur over een paar druppels bier vind ik echt iets anders dan het veld verneuken of spelers bekogelen waardoor ze gaan bloeden. Daarvoor moet de wedstrijd per definitie worden gestaakt want het veld moet bespeelbaar zijn en een bloedende speler moet eerst behandeld worden.

Maak sfeer, doe lekker gek of schreeuw juist je frustratie eruit in het stadion, maar de wedstrijd moet wel door kunnen gaan. Als de wedstrijd 3 min. verder is en uit exact hetzelfde hoekje komen exact dezelfde rookbommen, wat heeft Groningen dan allemaal gedaan toen de wedstrijd stillag?

15-05-2023 23:50

PH2BOT +40545

Ajax zou de KNVB nu bv geen spelers meer moeten willen afstaan voor wedstrijden van Oranje in de NC zolang de KNVB Ajax zo blijft tegenwerken. Maar ja...daar zullen spelers dan weer niet zo gelukkig mee zijn. Ajax is door dit trieste seizoen ook veel gewicht kwijt t.o.v. de KNVB die met Feyenoord als kampioen nu helemaal in de wolken zijn daar met die oud Feyenoord voorzitter(t) De Jong.

15-05-2023 14:59

StevenBerghuis +2648

Ach had in De Kuip een statement gemaakt, Ajax.

15-05-2023 13:09

komopajax777 +13328

Het laten spelen in een stadion zonder de harde kern van Groningen afgelopen zondag was het beste geweest.Dan hadden ze dat vak moeten schoonvegen.Dat durfden die provincialen niet.
Het was vooraf naïviteit troef bij Gudde en co.

15-05-2023 12:43

Hebbendiekip +4831

Wat een hoopje incapabele mensen bij elkaar in dat noorden zeg

15-05-2023 12:27

Drukwerk1968 +7116

We kunnen met zijn allen naar Groningen wijzen maar slechts 2 weken geleden sloopten wij de kuip. Als iedereen zich eens bezig zou houden met zijn eigen club inplaats van dat misplaatste calimero gedrag. Eerst hand in eigen boezem. Ajax supporters slaags met napoli, ajax supporters opgepakt wegens openlijk geweld bij de klassieker, tegen union berlin: ajax supporters met gezichtsbedekking slaags met union supporters. En dan hier wijzen naar Groningen? En het laf vinden dat ze daar met gezichtsbedekking rond lopen?

15-05-2023 12:22

Rymesyt +8152

Hoezo moet dat? Ik heb niet de kuip gesloopt, of geknokt tegen Berlin of al die andere dingen. Daar heb ik (en velen met mij) net zo goed hun gal over gespuwd. Wie denkt dat dit een probleem van bepaalde clubs is heeft oogkleppen op, het is een probleem van het voetbal in het algemeen.

Dat gezegd hebbende blijft dit een Ajax fansite, en hebben we gisteren geen Ajax kunnen kijken omdat de wedstrijd gestaakt is door mensen die daar doelbewust naar op zoek waren. Dus dan kan je verwachten dat er op deze Ajax fansite extra over geklaagd wordt.

15-05-2023 12:26

Harold +10581

Dat "slopen-van-de-kuip' was een reactie op het 'aansteker-incident", wat ik overigens afkeur.

15-05-2023 12:33

Juichtoon +32822

Als het slecht weer geeft Drukwerk Ajax daar ook de schuld van ..

15-05-2023 12:55

Drukwerk1968 +7116

Wat een onzin.

15-05-2023 12:58

Flipper33 +6826

Gewoon Groningen 3 punten in mindering simpel zat

15-05-2023 11:54

Amsterdamn +150

Ja dat zal ze leren!

Lekker zinvol als ze toch al gedegradeerd zijn...

15-05-2023 11:56

Altijdindestraat +40309

Deze idiote benadering hoorde ik gisteren ook op de radio. Het is Ajax dat alle nadeel ervan heeft, wat interesseert mij nou of het voor Groningen invloed heeft.

15-05-2023 12:20

fluwelenlinker +11928

Clubs die al gedegradeerd zijn starten dan het nieuwe seizoen met -3

15-05-2023 12:23

Bramzel +3568

Wel als de KNVB in dat soort situaties (als het dus nergens meer om gaat) gewoon de punten in mindering brengt in het volgende seizoen. Dat kunnen ze gewoon in de regels vastleggen.

15-05-2023 14:13

Drukwerk1968 +7116

Ja, en dan ga ik naar een willekeurige wedstrijd en laat deze 2 keer stil leggen.

15-05-2023 12:16

w86 +9496

Als die willekeurige club de beveiliging op orde heeft kom je daar dus niet aan toe. Zeker geen 2x als individu.

Je ziet het in Groningen nu toch ook, hele van vindt het prachtig. Niet toevallig 1 individu die niks met de club heeft. En ook in de kuip is niet 1 dan van ons al die toiletten gaan slopen..

15-05-2023 14:28

Drukwerk1968 +7116

Omdat, bij de arena, je hem 50000 mensen goed kunt fouilleren

15-05-2023 14:31

Ajax34 +4090

Volgend jaar beginnen met -3 punten

15-05-2023 12:35

Betuwe85 +20987

Wordt het wel uitgezonden

15-05-2023 11:38

1991 +7787

Ja op ESPN.

15-05-2023 11:42

Haarlemmer +20642

espn 1? of achter slot en grendel?

15-05-2023 11:46

1991 +7787

Zou goed op 1, aangezien er geen andere wedstrijden zijn op dat tijdstip.

15-05-2023 11:47

robtjeajax +646

hsha het blijft Fspn hea ,

15-05-2023 12:08

Saudara +7065

Gewoon winnen daar. Voor de rest is. Iets belangrijk nu.

15-05-2023 11:38

PJS +5005

Wat een helden daar in Groningen met die gezichtsbedekende maskers op. Wees een held en laat gewoon je bakkes zien. Nep supporters.

15-05-2023 11:35

Jariiii +22324

Daders persoonlijk keihard straffen. Huidige aanpak is onmogelijk te handhaven een in mijn ogen ook volstrekt overtrokken.

15-05-2023 11:31

pimp +493

Gewoon overgaan naar reglementaire overwinning 0-2. Op die manier zullen de gooi 'supporters' het niet meer durven te doen, want die worden dan snel genoeg gecorrigeerd door de echte supporters

15-05-2023 11:25

Jariiii +22324

En hoe bewijs je wie gooide?

15-05-2023 11:31

goajaxgo +14171

Ja, lekker corrigeren en dan een mes tussen je ribben krijgen.
Er is maar 1 oplossing: de daders gericht straffen en daar ook 'n wet voor instellen.

15-05-2023 11:37

Danielson +50623

Ajax laat met zich sollen, opnieuw.

15-05-2023 11:14

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25466

Wat moet je dan niet opkomen?

15-05-2023 11:20

Berghuis +14390

Bijvoorbeeld? Ajax is hier niet schuldig aan. Nu moet je om een achterlijke tijd een wedstrijd gaan inhalen 200KM verderop. Bezopen dit. Vervolgend worden alle verzoeken van tafel geveegd en gaat Groningen na het op z'n zachtsgezegd misdragen van hun eigen supporters wel even bepalen wat hun het beste uitkomt. Zonder supporters kan die wedstrijd prima savonds gespeeld worden op elke willekeurige dag dan ook, of speelt FC Groningen naast keukenkampioen divisie (volgend seizoen) ook nog een halve finale Europa League donderdag avond? Na mijn weten niet. Compleet belachelijk dit.

15-05-2023 11:34

Danielson +50623

Gepaste straf zou ook kunnen zijn: wedstrijd omdraaien en uitspelen bij de zich niet misdragende ploeg, zo mogelijk met publiek.

15-05-2023 12:17

Squadron11 +2447

Wie zegt dat FC Groningen voor dinsdagmiddag 15.00 heeft gekozen? Heb je de tekst wel gelezen? Of was het je onderbuik die weer los ging?

15-05-2023 13:00

freak31 +5676

Ik vind het behoorlijk asociaal dat er nergens een argumentatie is gegeven, of misschien wel maar die heb ik nergens gelezen, waarom de 4 opties die Ajax aandroeg een dikke NEEN tegen werd gegeven door de KNVB. Dat maakt het nog erger en slaat de beslissing om de wedstrijd morgen om 15.00 uur nergens op en bovendien risico's voor de res van het programma dit seizoen.

15-05-2023 11:13

Keizer +30268

Is niet alleen de knvb. Ging in overleg met de gemeente, beveiliging en de burgemeester ook. Verder heb je gelijk hoor!

15-05-2023 11:21

freak31 +5676

Dat begrijp ik maar waarom daar geen argumentatie bij. Het is weer van een simpelheid van heb ik jou daar. Ik weet ook dat ESPN een vinger in de pap heeft want die moeten het uit gaan zenden. Teveel belangen dus die blijkbaar boven alles staan.

15-05-2023 11:52

MennoJerry +4118

4 voorstellen zelfs. Vierde was woensdag spelen zodat Ajax een normale voorbereiding kon hebben.

15-05-2023 11:31

freak31 +5676

Aangepast. Dank.

15-05-2023 11:51

MennoJerry +4118

Ik begrijp echt met recht niet waarom de KNVB niet 1 van deze voorstellen heeft gehonoreerd.

15-05-2023 16:14

Redrum +96297

" We zijn hier totaal niet blij mee! Anyway, tot dinsdag. "

15-05-2023 11:08

stopperspil +11232

Nu wordt Ajax gestraft door KNVB..

15-05-2023 10:56

Kruising +732

Op z’n zachts gezegd; hou op met pappen zeg gewoon waar het op staat! Dat het helemaal ruk is en dat Ajax gewoon 3 punten moet krijgen geen resterende tijd uitspelen

15-05-2023 10:55

Schollekop +28

Twee opties gisteren: Desbetreffende vak leeg knuppelen en een voor een arresteren en vervolgens de wedstrijd uitspelen.
Optie twee: Ajax loopt van het veld regelrecht de bus in naar Amsterdam, want de veiligheid van de spelers kan, zo ziet iedereen, niet gegarandeerd worden.
Vervolgens zit de KNVB met een probleem,krijgt Ajax punten in mindering wegens van het veld aflopen? Ook goed, spannen we een arbitrage zaak aan, desnoods tot aan 't CAS.
Optie twee hadden we bij die kakkerlakken al moeten doen.
Hou je poot nou eens stijf.....

15-05-2023 10:40

behangdelul +32882

1!1!1!
Leeg knuppelen dat vak. Dat is de enige taal die die neanderthalers spreken.

15-05-2023 10:58

Bonie +1052

En wat gaat Ajax er aan doen? Ja en amen knikken en weer door.

15-05-2023 10:36

Bc te P +22130

Weer een reden waarom ik als één van de weinigen hoop op een super league

Weg uit de Nederlandse competitie

15-05-2023 10:10

vanreenen +10338

Noteer voor mij maar honderd duimen omhoog. Weg met dat armoedige zooitje zonder ruggengraat in Zeist.

15-05-2023 10:15

Sjaakvaak +26608

De super league waar wij niet voor uitgenodigd werden bedoel je?

15-05-2023 11:21

Bramzel +3568

De eerste opzet waren we al voor uitgenodigd en de tweede opzet waar ze nu mee bezig waren ook dus hoezo niet uitgenodigd? Ajax is bij alle opzetten nog gewoon besproken dat die sowieso mee zouden moeten doen. Alleen Ajax houdt het steeds zelf af.

15-05-2023 11:45

Dolblij +45619

Slappe beslissing van de openbare driehoek, die via het bestuur van Groningen ongetwijfeld ook hadden gehoord dat er onder de harde kern iets broeide. En niet adequaat reageren. Openbare prutsers zijn het, weg van de minste weerstand.

15-05-2023 10:02

Gaza +4424

Ik vind:
0-3 overwinning.
Compensatie Ajax supporters.
12 punten aftrek Groningen (volgend seizoen).
Geldboete Groningen.

Klaar.

15-05-2023 10:01

hans_van_kins +1291

De schuldigen worden beloond.

15-05-2023 09:59

Koningtoto +60691

Stop maar met de KNVB en andere clubs sponsoren nu. Genoeg is genoeg.

15-05-2023 09:56

OuweDibbes +12012

Als je niet blij bent.. moet je dinsdag ook niet gaan.. Zet de KNVB maar eens het mes op de keel.

15-05-2023 09:52

DMDTagz +3331

Ja, alleen kan dat een duur protest worden met betrekking tot Europees voetbal.

15-05-2023 10:21

OuweDibbes +12012

Nee hoor, als ze aan het Europees voetbal dreigen te komen dreig je terug om in Belgie aansluiting te zoeken in de competitie of de bundesliga.

15-05-2023 10:30

Berven +277

Zou ik ook doen ja. Ajax kan beter in een andere competitie spelen waar veel beter is dan hier in Nederland. Ik zou liefst voor Bundesliga gaan.

15-05-2023 19:28

DeBaarsjes +3132

Zelfs om 03:00 snachts moet je 3 punten halen tegen dit Groningen

15-05-2023 09:50

Harold +10581

Gaat niet lukken. Gelijkspel is het hoogst haalbare

15-05-2023 10:09

TontoKarnaggel +42547

Ajax maar weer eens de gedupeerde club, nou, dat zal die groningse hoollies leren, die denken nu wel 2 keer na voor ze nog een keer zo iets doen.
Net zoals ze de bij club waar dit gezeik allemaal begon door met een batterij een Ajaxspeler uit te schakelen, wel uitkijken om zoiets nog een keer te doen na de keiharde santies die hun naderhand zijn opgelegd....

15-05-2023 09:44

Redrum +96297

Die Utrecht-fans gedragen zich tegenwoordig ook voorbeeldig nadat er voor straf geen Ajax-fans welkom waren nadat zij zich misdragen hadden.

15-05-2023 09:48

TontoKarnaggel +42547

Ja, dat pakte toen onverwacht goed uit idd. Ikzelf had voor de zekerheid Ajax ook nog een geldboete gegeven zodat je zeker had geweten dat de utrechtsupporters zich zouden gedragen...

15-05-2023 09:54

Duke3D +3661

Wat was de straf eigenlijk voor die club? Totaal niks over gehoord namelijk

15-05-2023 09:49

TontoKarnaggel +42547

Die kregen toen maar 12 minuten extra speeltijd om gelijk te maken terwijl 17 minuten daar eigenlijk de standaard is. Nee, die denken wel 2 keer na voor dat ze nog eens een keer zoiets uithalen....

15-05-2023 10:00

Qifesh +24917

Wat als Tadic was geraakt? Op zijn hoofd of in zijn ogen? Daar hoor ik niemand over. Dat passieve gefouilleer bestraffen.

"Kun" je dat als club niet betalen? Dan regelt de knvb het voor de clubs tegen grotere bedragen. Belachelijk dat je daar vrijwilligers neerzet als club om de veiligheid van oa ouderen en kinderen te "garanderen". Daarop bezuinigen moet je als knvb zijnde straffen. klaar.

15-05-2023 09:40

afct +8993

Misschien een keer tijd van der sar om niet zomaar alles te slikken. Geef als ajax zijnde maar is geen toestemming. Stikken er maar in zonder ajax geen eredivisie

15-05-2023 09:39

PetrusKeizer +10739

Typisch weer de KNVB, verandert helemaal niks in die club, het zogenaamde profvoetbal, laat me niet lachen zeg.

15-05-2023 09:29

Nr.10 +111585

Ongelooflijk. Vind het ook niet sterk van ons dat wij hier op deze manier vanaf komen, terwijl we de grootste club van Nederland zijn. Ik denk dat wij dit beter hadden kunnen uitspelen.

15-05-2023 09:28

DEELM +11891

Heb je het artikel wel gelezen? Als er geen wil is is er geen weg!

15-05-2023 09:33

Nr.10 +111585

Natuurlijk heb ik het artikel gelezen. Weet jij wel hoe je zo'n artikel moet lezen? Dat er nu gecommuniceerd wordt dat het niet mogelijk bleek, wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat er niet wél iets anders mogelijk was geweest als Ajax beter onderhandeld had.

15-05-2023 09:47

DD19994 +1289

Waardeloze optie, onbegrijpelijk dat de club die niks fouts heeft gedaan in deze niet gehoord wordt. Wat als we hierdoor puntverlies lijden? Primair ben ik voor om de imbecielen te straffen die met dit soort acties het voor de rest verstieren, maar dit lukt onvoldoende. Misschien dan een optie om de clubs te straffen met progressieve aantal punten aftrek ook richting een volgend seizoen. Zal de “supporters” misschien ook leren dat een domme actie van dit seizoen ook consequenties heeft voor volgend jaar (spelers worden zo ook al “gestraft” met bijvoorbeeld kaarten die ze meenemen naar volgend seizoen).
Verder zou ik het tof vinden als Groningen spelers/leiding aankomende wedstrijden ook met een spandoek komen met “imbecielen rot op” :p

15-05-2023 09:20

ddkoning +4542

Dan ondersteun je de knvb met een hoop geld voor een verander agenda krijg je dit

15-05-2023 09:18

GDSR +2862

Niet dat ik heel erg zin heb in de partij maar bijzonder dat de hardwerkende man een wedstrijd door zijn neus word geboord.

15-05-2023 09:16

Goudzuid +72

Gudde weg, vd Sar weg. Rust wedergekeerd…

15-05-2023 09:10

alex1987 +1027

Morgen maar thuis werken dan denk ik haha

15-05-2023 09:06

A-west +5754

Slappe vd Sar had veel meer tegengas moeten geven. Wanneer zwiepen die slapjanus nou eens de laan uit. Zet Menno Geelen op die post.

15-05-2023 09:05

Tinus +10437

Menno Geelen had het wel voor elkaar gekregen bij de lokale driehoek…….
Ik vind VdSar ook geen toonbeeld van onverzettelijkheid, maar je reageert hier puur op je onderbuikgevoel. Of was je erbij toen de opties besproken werden?

15-05-2023 09:10

A-west +5754

Ik was er niet bij. Maar vd Sar kennende. Een en een is twee.

15-05-2023 09:14

Tinus +10437

Onderbuik dus

15-05-2023 09:28

El Pacino +3609

Lekker makkelijke reactie.

15-05-2023 09:28

Snuggles +3314

De KNVB staat het hele seizoen al voor je klaar met opperste service.....als je kakkerlak bent.

15-05-2023 09:01

Redrum +96297

Ja we zouden bijna vergeten hoe de knvb ze wekenlang geholpen heeft toen ze het lastig hadden. Zonder de knvb hadden ze gisteren niets te vieren gehad.

15-05-2023 09:03

Rymesyt +8152

En daarmee krijgen de hoolies precies wat ze willen. Ze geven vooraf aan dat ze dit willen gaan doen om Ajax voor niks heen en weer te laten rijden, en de driehoek geeft ze precies wat ze willen. Ik vind het echt om te kotsen. En maar roepen dat je er alles aan doet. Beetje verantwoordelijkheid afschuiven naar de politiek, die schuift het op haar beurt weer terug naar de clubs. Op tv roepen hoe vreselijk je het allemaal vindt, maar dat wel meteen afzwakken door steeds te roepen dat het maar om een enkeling gaat. Vervolgens constant de weg van de minste weerstand kiezen want de burgemeester is bang voor rellen. Echt niet te filmen.

15-05-2023 08:59

DEELM +11891

Was 't echt aangekondigd vantevoren?

15-05-2023 09:36

Rymesyt +8152

Jup. Deze gasten hadden het al van tevoren op facebook aangekondigd. Ook dat ze de wedstrijd wilden laten staken. Daarom was er ook extra politie e.d. op de been.

15-05-2023 10:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.