Ajax O23 sluit Premier League International Cup af met ruime zege op Tottenham

door NielsOpdam 424

Bron AS

Ajax O23 sluit Premier League International Cup af met ruime zege op Tottenham

door NielsOpdam 424

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax O23 heeft woensdagavond met 1-5 gewonnen van de leeftijdsgenoten van Tottenham Hotspur. De Amsterdammers speelden deze wedstrijd in het kader van de Premier League International Cup. Rayane Bounida, Damián van der Vaart, Jan Faberski en Jaydon Banel waren verantwoordelijk voor de doelpunten van Ajax.

Frank Peereboom en Kiki Musampa kozen woensdag voor Charlie Setford onder de lat. Gerald Alders, Ryan van de Pavert, Dies Janse en Jorthy Mokio vormden de verdediging. Op het middenveld mochten Bounida, Mark Verkuijl en Sean Steur aan de aftrap verschijnen. Jan Faberski, Banel en David Kalokoh stonden in de voorhoede opgesteld.

Het was de laatste wedstrijd van Ajax in de Premier League International Cup. De Amsterdamse club is uitgeschakeld voor het vervolg van het toernooi. Uit de eerste drie wedstrijden pakte de ploeg drie punten. Daarmee was het gat richting kwalificatie voor de kwartfinale sowieso al onoverbrugbaar.

Ajax O23 speelde een goede wedstrijd en begon voortvarend aan het duel in Engeland. Na dertien minuten opende Banel de score namens het elftal van Peereboom. De Ajax-aanvoerder schoot na een goede actie de 0-1 binnen. Tien minuten later was het Bounida die de score verdubbelde. Na een goede aanval - en schitterende actie - wist de Belgische spelmaker de 0-2 binnen te schieten.

Nog geen minuut later kwamen de Amsterdammers al op 0-3 tegen Tottenham Hotspur O23. Na een goed omschakelmoment, waarin Steur een goede rol speelde, rondde Banel af. Hierdoor stonden er - binnen 25 minuten - drie doelpunten van Ajax op het scorebord. Aan het begin van de tweede helft deed Tottenham Hotspur iets terug. De Engelsen kregen een penalty en spits Oliver Irow schoot de strafschop goed binnen.

Na 75 minuten stuurde Alders Faberski - met een knappe steekbal - diep. De Poolse rechtsbuiten kon de bal net binnen houden, waarna de bal meters de lucht inging. Daarna viel de bal achter een blunderende doelman het doel binnen. Tien minuten later scoorde Van der Vaart de 1-5. Hij kopte de bal binnen in de verre hoek. Hierdoor won Ajax O23 met 1-5 van Tottenham Hotspur O23. Daarmee eindigen de Amsterdammers de Premier League International Cup op een goede manier.

Je kunt de gehele wedstrijd hier terugkijken.

FT | Tottenham Hotspur O23 - Ajax O23 (1-5)

Opstelling Ajax O23:

Setford; Alders, Van de Pavert, Janse, Mokio (46' Jetten); Bounida (69' Van der Vaart), Verkuijl (64' Johnson), Steur (79' Abildgaard); Faberski, Banel, Kalokoh (45' Messori).

Doelpunten:

0-1 Jaydon Banel (13')
0-2 Rayane Bounida (23')
0-3 Jaydon Banel (24')
1-3 Oliver Irow (49', pen.)
1-4 Jan Faberski (75')
1-5 Damián van der Vaart (84')

Lees meer over:
Plaats reactie

arufred +9837

Jammer dat de 1ste 2 wedstrijden onnodig werden verloren.

19-12-2024 14:06

chriseverhard +3643

Volgend jaar alders op rechtsback jetten linksback.
Godst linksb faberski rechtsbuiten.
Steur als aanvallende middenvelder.
En bounida als vervanger van godts

19-12-2024 12:42

Vischje1980 +1339

Zoveel gaat natuurlijk nooit gebeuren maar zou al mooi zijn als Farioli in iedergeval wat jeugd kansen gaat geven. Gebeurd nu nog helemaal niet

19-12-2024 13:05

Kryptonite +77028

Nee, kappen met creatieve middenvelders naar de flanken te verhuizen. Steur als 8 en Bounida als 10 en anders beiden in een double pivot naar voren. Maar dit gaar volgend jaar uiteraard nog niet gebeuren.

19-12-2024 13:53

Okocha078 +14093

Faberski volgend jaar iig als backup naar 1.
Ik zou Traore weleens als spits willen zien, vond hem daar onder Bosz een openbaring. Lekker bewegelijk. Op rechts toch wat voorspelbaar.
Vooral tegen verdedigende teams zie ik dit wel zitten.

Wmb moet Kroes eens kijken of je Marius Broholm kan halen. Contract tot 2025(december) en echt een pingelaartje ala Conceicao, maar met scorend vermogen.

19-12-2024 11:58

MosesD +14713

Hele fijne speler. Zal Kroes meelezen? Of is ie niet goed genoeg? Of te duur ivm verlenging Berghuis....

19-12-2024 13:02

chriseverhard +3643

Volgend jaar godts op links faberski op rechts steur aanvallende middenvelder.
Mokio centraal bounida als backups van godts

19-12-2024 17:58

Okocha078 +14093

Bounida is meer een middenvelder imo en moet maar zien of hij bijtekent. Faberski en vooral Steur zijn fysiek nog niet klaar voor een vaste basisplek, laat ze maar lekker minutjes maken als invaller eerst.Jongens komen er wel

19-12-2024 19:58

noppenkoning +41593

Hoop dat Bounida bijtekent, voor hemzelf ook, want nu Ajax niet zoveel geld meer heeft kan je gemakkelijker doorbreken dan paar jaar geleden.

19-12-2024 11:42

AINIESTA +45396

Sws kan ie makkelijk doorbreken, we hebben namelijk amper creatieve spelers.

19-12-2024 11:45

Vischje1980 +1339

Laten we hopen dat Farioli ook dat soort jongens de kans gaat geven want tot nu toe laat die weinig van Jong meedoen...

Banel is de enige die heeft gespeeld uit Jong.. Janse begin competitie maar daar houdt het ook wel mee op.

19-12-2024 13:05

Sense of.H +5472

De jeugd speelt zoals Ajax hoort te spelen... Er is dus hoop, maar dat is al jaren zo. . De jeugd is de houvast en Fundament van Ajax en dat zie je wel terug met de jaren dat we parels als Sneijder, Van der vaart, vertonghhen, Alderweireld, Eriksen, Klaassen, Blind,Van de Beek, Nouri, De Ligt, De Jong (Nigel, Siem, frenkie) , Gravenberch Timber, Hato, etc, maar je mag niet de jonkies voor de leeuwen gooien, zo zie je dat bij elk succeselftal een mix was van talent en ervaring en als je die ervaring niet kan implenteren en alles aflaat aan het talent dan kom je daar niet heel ver mee, hopelijk kan Ajax elk jaar 2 of 3 spelers van tussen de 26-30 slijten met 2 Jeugdproducten die er klaar voor zijn, dan kom je er wel, met de juiste staf natuurlijk.

19-12-2024 11:01

Torman +1978

Moet je de jeugd wel een keer de kans geven

19-12-2024 11:25

Sense of.H +5472

Lezend begrijpen

19-12-2024 11:50

Torman +1978

Ik constateer alleen dat dat aspect weg is binnen Ajax nu. Lachwekkend om met een lompe akpom als buitenspeler te spelen terwijl je een faberski hebt lopen.

19-12-2024 11:53

Vischje1980 +1339

Dat slaat inderdaad nergens op..

19-12-2024 13:06

Jeugd +24913

Was een aardige pot maar heb me wel verbaasd over het gebrek aan intensiteit bij de Engelsen, die leken er echt geen zin in te hebben.
De gelaten reacties ook na de doelpunten vond ik veelzeggend.

19-12-2024 10:56

Grouster +1355

Ik kijk uit naar de 2e seizoenshelft, Jong Ajax en Ajax onder 19 (na het doorschuiven van Steur) begonnen goed, vielen daarna terug in de wisselvalligheid.
Bounida pakt de aandacht, maar het is interessant om de ontwikkeling te volgen van diverse spelers.
Er komen toch wel wat interessante spelers aan (zowel in jong, onder 19 en onder 17).

19-12-2024 09:44

iamhisdaddy +258

Ik hoop dat Bouwman vandaag speelt.

19-12-2024 09:07

VichoWazig +3477

Geen JA talenten tegen Telstar dus? Jammer :(

19-12-2024 08:39

Torman +1978

Triest. Begint echt een probleem te worden hoor

19-12-2024 11:25

AjaxYahudi +3187

In onze huidige vorm kan ik wel begrijpen dat er geen risico wordt genomen, zeker met Hercules in je achterhoofd nog..

19-12-2024 13:54

Okocha078 +14093

Ik hoop echt dat Kroes wat kan slijten deze winter. Wijndal, zodat Mokio zijn plek bij 1 kan overnemen. Rasmussen, dan kan Faberski zijn minuten bij 1 krijgen en Tahirovic en VDBoomen, want die zijn overbodig nu Mannsverk weer terug is.
Ondanks dat ik potentie zie in hem zou ik een goed bod op Kaplan overwegen om geld vrij te maken en met Baas en Janse die er kunnen spelen.
Zou dan voor een jonge linksbuiten gaan die een half jaartje bij JA kan wennen en in de zomer achter Godts kan plaatsnemen en voor 1 een linksbuiten huren( Karlsson of Kamaldeen bv?)

Hoop ook echt dat ze naar Cedric Hatenboer kijken, echte Ajax speler is dat. Half jaartje op 6 bij JA en in de zomer Mannsverk overnemen.Johnson kan dat zijn plekje bij JA overnemen.

Dan kan JA de 2e seizoenshelft zo spelen:

*Aankoop-Konadu-Faberski
Bounida-Steur
Hatenboer
Jetten-Janse-Ugwu-Alders
Setford

Echt heel veel talent, zelfs op de bank heb je dan nog leuke talenten en "ervaren" talenten als Rijkhoff en Verschuren

En Kroes, kom er aub uit met Bounida.

19-12-2024 07:53

VichoWazig +3477

Ik zou zeggen, gooi hem in die tip-machine waar die Kelvin de Lang het laatst over had.

19-12-2024 08:40

Okocha078 +14093

Neem aan dat ze die wel kennen toch, speelt bij Excelsior😁

19-12-2024 08:50

Berghuis +14390

Bounida moet zich ook gewoon realiseren dat hij bij Ajax alle kansen krijgt. Elders voor veel geld word het een uitleen avontuur waar hij acteert als tweede viool omdat veel clubs er toch voor kiezen hun eigen spelers eerst te laten spelen. Als Bounida echt enkel op t geld aast, moet je er niet eens mee door willen.

19-12-2024 09:17

renemar +457

Ik zou proberen Eriksen en een rechtsbuiten te halen. Wellicht Anthony een half jaar huren. Verder Tahirovic, vd Boomen, Hlynsson en Rasmussen proberen te verkopen/verhuren. Als er clubs konen voor Hato, Akpom en Rensch zou ik meewerken mits de prijs oké is. Samen zo'n 50 miljoen. Van dat geld proberen Veltman en Malacia re halen en Karlsson te huren. Dan staat er een prima selectie en er geld bespaart. Na het seizoen verder kijken voor vleugelspelers.

19-12-2024 11:10

chriseverhard +3643

Ik denk dat antony voor een half jaar hiren minimaal 4 miljoen huur is

19-12-2024 12:44

renemar +457

Geen idee. Als het financieel niet kan houdt het op. Dan iemand anders halen.

19-12-2024 15:49

Yeshyeshyall +11001

Alleen eerste helft kunnen zien maar Ajax was superieur, zonder per se heel goed te spelen. Janse zat er vaak goed tussen maar zijn vervolg was wel vaak wat slordig. Alders vind ik een heel fijn spelertje, Mokio speelde niet direct supergoed maar je ziet wel dat hij kwaliteit heeft. Verkuijl was goed, Bounida en Steur hebben echt veel potentie. Banel goed als spits. Leuk om te zien. Spurs was wel behoorlijk matig

19-12-2024 07:51

FelixGassenlicht +8994

Die Bounida loopt toch uit zijn contract?

19-12-2024 06:38

FelixGassenlicht +8994

Okay, dus die is straks weg

19-12-2024 11:43

JohnDylan +22745

De 2006 lichting lijkt een zeer talentvolle met onder andere Bounida, Faberski, Hato en Janse.

19-12-2024 00:42

RJB1979 +25975

Hopelijk hebben de boys veel geleerd.

18-12-2024 23:56

JohnDylan +22745

Farioli moet Bounida en Faberski zo vaak mogelijk mee laten trainen. Als ze deze lijn doortrekken kunnen ze volgend seizoen een rol in het eerste spelen (eerst als wisselspelers).

18-12-2024 23:56

fluwelenlinker +11927

Met een Bounida en een hopelijk fitte Amourricho erbij heb je 2 opties achter Godts. Daarom zou ik deze winter eerder een linksbuiten huren zodat je het komende halfjaar kan zien of Bounida verlengt en of Amourricho fit wordt. Mocht 1 van de 2 niet lukken kan je in de zomer nog bekijken of een aankoop wenselijk is.

19-12-2024 07:32

Okocha078 +14093

VAD kan je niet op rekenen(helaas)Vind Bounida veel meer een middenvelder eerlijk gezegd.

19-12-2024 07:41

fluwelenlinker +11927

Ja misschien wel maar ik weiger Amourricho, tegen beter weten in, op te geven. Bounida op termijn wellicht meer een middenvelder maar bij Jong speelde hij 2 keer uitstekend op linksbuiten.
Maar zelfs los daarvan zou ik nu opteren voor het huren van een speler achter Godts. Stel dat je tweede wordt dan komen er in de zomer misschien leukere opties in beeld.

19-12-2024 07:58

Okocha078 +14093

Ja ben ook niet tegen huren hoor.
Al vind ik als ze een goed talent kunnen vinden je deze al moet pakken en een half jaartje in JA moet laten wennen.
Schijnen bezig te zijn met Cordera van Malaga. Dat is qua type wel de soort aankoop die ik graag zie

19-12-2024 08:37

fluwelenlinker +11927

In theorie heb je natuurlijk gelijk maar in de praktijk gaat de linksbuiten die je eventueel gaat aantrekken minstens het komende 1,5 seizoen tweede viool moeten spelen achter Godts. Dus in die zin zou ik eerst proberen om Bounida te verlengen en Amourricho fit te krijgen tegen volgend seizoen. Zo kan je hen achter Godts rustig minuten geven en is dat voor hen een heel positiever verhaal dan voor een aankoop met veel verwachtingen.
Als dat niet lukt, kan je je in de zomer nog richten op een aankoop (met misschien de CL-miljoenen in je achterzak).

19-12-2024 08:42

MosesD +14713

Axel Dongen kunnen we inmiddels toch wel een beetje afschrijven?

19-12-2024 13:05

TeringHenkie +28694

Een beetje?

19-12-2024 13:09

caspervans +5351

Ik heb geen idee hoe goed Spurs O23 is, maar misschien is veel minuten maken en een lekkere wedstrijd wel beter voor hun ontwikkeling dan morgenavond een paar minuten maken bij Ajax 1?

Het had me ontzettend leuk geleken, vind bekervoetbal bij uitstek de kans om jonge spelers de kans te geven. Maar misschien is dit net zo goed!

18-12-2024 23:46

mokumajax87 +231

Tuurlijk zijn dit soort potjes beter voor de ontwikkeling, maar uiteindelijk gaat het om het grotere plaatje. Hierom had je het beste een aantal talenten kunnen laten debuteren morgen.

18-12-2024 23:54

wijzijndebeste123 +165638

Een 180 in 2.2 seconde. Ik wacht nog steeds op mijn 1e 180 ooit.

18-12-2024 23:37

Tommyshelby +129897

Als je 3x triple 1 gooit ben je er al bijna 😅

18-12-2024 23:43

wijzijndebeste123 +165638

Lol. 26 is mijn favoriete score.

18-12-2024 23:45

Tommyshelby +129897

Herkenbaar. 22 ook een populaire.

18-12-2024 23:48

Mv9494 +16659

Heb er zo'n 8 gegooid in een jaar tijd, maar was wel 2023. 2024 niet meer gegooid. Blijft mooie sport.

19-12-2024 00:14

wijzijndebeste123 +165638

Pfffff dan ben je vrij goed. Ik vind t ook n heerlijke sport. Zowel om te kijken als te doen.

19-12-2024 00:15

Mv9494 +16659

Ik begon met darten toen Roland Scholten nog in de PL zat op sport1
Mooie tijden. Had ook altijd een dvd die ik keek. Mis het wel. Kan me de leg vorig jaar nog herinneren met Smith en Gerwen die allebei 2x 180 gooiden.

19-12-2024 00:18

wijzijndebeste123 +165638

Smith is al ruim 5 jaar mn favoriete speler. Ik werd gek toen hij de finale won. Had immers al 2x een WK finale verloren en natuurlijk eerder al ruim 10 major finals (won n maand voor dat WK pas zn eerste major). Momenteel helaas ook weer slecht in vorm (eigenlijk sinds zn WK winst 2 jaar terug al).

Ik kijk btw darts sinds Barney Lakeside voor t eerst won ergens in de jaren 90. Was toen ook fan van Ted Hankey (The Count).

19-12-2024 00:22

Woutert.v +187

Heb toch ff een salto geprobeerd bij die 9-darter van Chrissie. Geflipt... zon Groninger...

19-12-2024 00:30

Petterson +25255

Goed gedaan boys!

Deze namen bij elkaar .. da’s allemaal nog een stuk jonger dan 23 toch? Waren de boys van Tottenham van vergelijkbare leeftijd?

18-12-2024 23:21

wijzijndebeste123 +165638

Iets ouder dacht ik. Rond de 20 jaar volgens mij. Sowieso fysiek verder.

18-12-2024 23:25

Petterson +25255

Heb ondertussen wat verder gelezen. Begrijp dat we ze echt voetballes hebben gegeven met technisch sterke spelers. Mooi dat het DNA er nog in zit. In KKD komt het er vaak niet uit.

18-12-2024 23:34

JohnDylan +22745

Het basiselftal van Ajax was gemiddeld 18.2 jaar oud en van Tottenham gemiddeld 18.9 jaar oud. Bij Tottenham stond dus een exta 7.7 jaar ervaring in de basis.

18-12-2024 23:36

Koningtoto +60690

Vergoed misschien 5 procent van mijn trauma. Maar toch. Zelden zo'n slechte 'vriend' als de spurs gezien. En ik heb het een en ander meegemaakt lieve kijkbuiskinderen.

18-12-2024 23:09

Tommyshelby +129897

Ajax target (volgens de wandelgangen) Alberto Cordero heeft de 1-0 gescoord voor Malaga vandaag.

18-12-2024 22:56

wijzijndebeste123 +165638

Zn contract loop id zomer af. Waarom zou deze jongen eigenlijk Malaga inruilen voor Ajax als hij bij Malaga ook minuten maakt?

Toch lijkt Ajax vrij concreet als je de geluiden moet geloven.

18-12-2024 23:08

Tommyshelby +129897

Malaga is nou niet de meest stabiele club voor een jonge speler. Hebben ook geen cent uitgegeven vorige zomer. Begrijp die jongen wel.

18-12-2024 23:09

wijzijndebeste123 +165638

Ik vond hem zelf obv filmpjes niet super eruit zien. Goede trap in beide benen maar een technisch vaardige kwikzilverachtige dribbelaar zag ik er niet in. Toch als je online informatie op zoekt wordt hij gezien als een heel groot talent.

18-12-2024 23:11

Tommyshelby +129897

Ja ik heb hetzelfde. Hij oogt wel intelligent qua keuzes in de laatste 30m. Maar vind 'm iets teveel op El Ghazi lijken.

18-12-2024 23:12

wijzijndebeste123 +165638

Ja goede vergelijking. Die had ook al op jonge leeftijd daarom een hoog rendement (net als Cordero).

18-12-2024 23:13

Petterson +25255

Half jaartje wennen .. en dan CL spelen!! 😁😉

18-12-2024 23:22

Okocha078 +14093

Check Arlet Junior Ze van Basel eens een keer. Dat is wel een lekkere dribbelaar en zou imo perfect acter Godts kunnen plaatsnemen.
Alvyn Sanches zou ook echt een goede middenvelder voor ons zijn, maar las dat Club Brugge hem al scout. Die doen dat een stuk beter als ons de laatste tijd

19-12-2024 06:53

ajaxfan1972 +2502

Heerlijk t lijkt een paar wedstrijdjes leuk met jeugd en we moeten alweer dikke contracten aanbieden en gaan over een paar jaar eerst zelf de top aanvallen en daarna voor honderden miljoenen verkopen
En wordt alles mega opgehyped
Terwijl de praktijk allang geleerd heeft dat de meeste talenten de laatste stap nooit gaan maken
Dus wat mij betreft helemaal geen dikke contracten laat t eerst maar es zien dat je t haalt en dan een daarbij passend contract
En wie voor t snelle geld wil gaan nou doei

18-12-2024 22:49

MosesD +14713

Dat voor honderden miljoenen verkopen is sowieso verleden tijd.

18-12-2024 22:54

mokumajax87 +231

De beste 5 spelers van jong zijn veel beter als slechtste 5 spelers eerste of ben ik nou gek.

18-12-2024 22:42

Petterson +25255

Beetje gek is niet erg 😉

18-12-2024 23:23

Ajax '69 +3859

Beter als is dan wel weer een n beetje gek.

19-12-2024 01:37

Oxxer +165127 moderator

@Ajax '69

Voor het geval het nog niet duidelijk was, het is volgens de CR niet toegestaan te bemoeien als iemand wordt aangesproken.

19-12-2024 09:31

Ajax '69 +3859

Bemoeien? Waar doel je op? We bemoeien ons continue met wat iedereen post. Ik meng me niet in dat iemand aangesproken wordt. Ik reageer direct op iemands comment.

19-12-2024 22:47

Okocha078 +14093

Je kan toch zo een paar mannen bij 1 inwisselen deze winter voor deze jongens.
Mokio>Wijndal
Alders>Gaaei
Faberski>Rasmussen

En dan komen Bouwman,Jetten,Johnson,Messori,Steur,Janse en hopelijk Bounida er ook aan.
Verschuren,VD Pavert, Gooijer en Ugwu zou ik ook niet afschrijven.

18-12-2024 22:37

DeKenner +9387

Doe mij maar Faberski>Rasmussen…! 😉
En *iedere willekeurige speler*>VdBoomen
En zo kan ik er nog een paar noemen, maar dan is het begin alvast gemaakt.

18-12-2024 23:30

Okocha078 +14093

Haha ja foutje idd😅

19-12-2024 06:49

ajaxamsterdamajax +665

Deze was voor babangida

18-12-2024 22:29

Odysseus +14340

Ik zou serieus Steur, Bounida, Faberski, Johnson, Jetten, Alders, Messori er allemaal al regelmatig bijhalen. Hoezo zou dat bij ons niet kunnen en bij Barça wel? Misschien hebben zij nog grotere talenten alleen onze competitie is veel zwakker.
Ik denk dat het gewoon kan als het aanvult met kwaliteit en ervaring, in iedere linie 1.

18-12-2024 22:25

caspervans +5351

Ja, dit blijf ik me ook afvragen. Misschien als het allemaal wat stabieler is en de groep wat kleiner, dat Farioli het wel aandurft?

Ze zullen het ongetwijfeld niet allemaal gaan maken uiteindelijk, maar er zit heel veel potentie in. Jongens die het spelletje snappen en ook daadwerkelijk wat toevoegen. Ik hoop heel erg dat e.e.a. vertrekt komende winter, zodat er ook concreet plekken vrijkomen bij de wedstrijdselectie.

18-12-2024 23:50

Lekkerhoor +3381

Omdat als ze bij Ajax1 een mindere wedstrijd hebben de mensen op AS de weer bij her brandhout zetten. Rustig brengen is goed.

19-12-2024 09:15

BarryJanssen +14375

In de koptekst staat 1-3, op VI staat 1-4 in de tekst van dit artikel staat 1-5..

Ik zeg gewoon het is 0-17 geworden!

18-12-2024 22:07

Bergkam +4706

Te vroeg aan de bar gaan zitten waarschijnlijk.

18-12-2024 22:09

wijzijndebeste123 +165638

Te vroeg aan de bar zitten? Kan dat?

18-12-2024 22:20

401Middenweg401 +6068

Welnee. Je kan nooit te vroeg aan de bar zitten.

18-12-2024 22:24

wijzijndebeste123 +165638

Haha precies mijn punt. Vroeg beginnen en op de tast naar huis.

18-12-2024 22:24

Bergkam +4706

Op een valfiets.

18-12-2024 22:28

BarryJanssen +14375

Wellicht als ie nog dicht is?

18-12-2024 22:40

Bergkam +4706

Alleen helaas 2e helft gezien. Wat een tempo en een drive. Enorme creativiteit met dito voetballers. Ajax op zijn best. Zo herken ik ze weer. Snel klaarstomen graag.

18-12-2024 22:06

SpursAjax +6724

Kon de 2de helft niet zien maar hoe speelde Messori?

18-12-2024 22:02

mokumajax87 +231

Zoals we hem kennen, uitzonderlijke speler, maar nog iets te veel balverlies

18-12-2024 22:04

Rockanje23 +37134

Banel maakt reclame voor zichzelf in Engeland. Tegen de Wolves ook al 2 keer gescoord. Zou Kroes in staat zijn om voor hem de hoofdprijs te vangen ?

18-12-2024 22:01

Tommyshelby +129897

Mag over 2 weken een voorcontract tekenen elders, dus denk het niet.

18-12-2024 22:04

wijzijndebeste123 +165638

Wie is jouw favoriete darter Tommy? Of heb je er geen?

18-12-2024 22:04

Tommyshelby +129897

Good old Gary Anderson. All time favoriet.

18-12-2024 22:05

MosesD +14713

Behalve als ie deze al winter verkast. Maar het zal wel niet.

18-12-2024 22:05

Piet Henk Kippenhof +2726

Perfect moment voor Man Utd om nu 20 mln te bieden

18-12-2024 22:06

wijzijndebeste123 +165638

Nice. Is weer helemaal in zijn oude vorm dit jaar. Hele gevaarlijke outsider voor de titel dit jaar. Gary heeft Smith nog gesponsord in het begin van Smith zijn carrière.

18-12-2024 22:06

Tommyshelby +129897

I know. Gary doet niet aan oefenen dus hopelijk heeft ie nog wat energie bewaard voor het hoofdgerecht van het jaar.

18-12-2024 22:07

wijzijndebeste123 +165638

Klopt. Heel ziek dat hij idd niet traint. Echt een natuurtalent.

18-12-2024 22:09

MosesD +14713

Bobby George voor mij.

18-12-2024 22:58

AFCA-pride +17464

Anderson, Hele egoïstische man heb ik via mensen gehoord die heel dicht bij hem stonden.

18-12-2024 23:54

Belnaarhuis +5078

Hij wilde alleen maar voor zichzelf gooien?

19-12-2024 07:31

Knalpot +3644

en de viking natuurlijk. R.I.P.

19-12-2024 20:35

TheSpecialOne +8944

Ik vraag me soms oprecht af of sommige supporters een persoonlijke afkeer tegen bepaalde spelers hebben. Banel wordt hier telkens afgemaakt als hij wordt opgesteld in Ajax 1.

Hij is nog jong en heeft vrijwel geen ervaring met het spelen in Ajax 1. Hij kan werkelijk geen goed doen. Ook wordt er geen rekening gehouden met het feit dat hij door Farioli wordt geposteerd op een voor hem onwennige plek als hij een keer mag opdraven in Ajax 1. En als hij het bijvoorbeeld wel goed doet zoals vandaag wordt hij onmiddellijk op de nominatie gezet om te worden verkocht voor de hoofdprijs. Dan hij is dus opeens wel goed genoeg?!

Ik zal je hierbij dan meteen uit je natte droom helpen. Geen enkele club gaat de hoofdprijs betalen voor een speler die zich nog niet bewezen heeft in Ajax 1. En waarom zou je een speler weg willen doen die de laatste twee wedstrijden tegen Engelse clubs heeft laten zien wel degelijk over potentie te beschikken?

De enige logische reden die ik kan bedenken is dat je een persoonlijke afkeer tegen Banel hebt.

18-12-2024 22:22

ajaxamsterdamajax +665

Beetje positief praten over Banel is een nono hier. Ik reageer er niet meer op. Typisch een speler die we uit moesten lenen aan een eredivisie club. Maar dat heb ik ook met een rasmussen waar ook geen goed woord over mogelijk is hier.

18-12-2024 22:34

DeKenner +9387

Ik denk dat dat gewoon te maken heeft met een gebrek aan voldoende talent. Net als bij Martha eerder. Aan dit soort jongens zie je al snel dat ze niet goed genoeg zijn (en worden) voor Ajax 1. Als ze vervolgens wel relatief veel speeltijd krijgen, in Jong óf Ajax 1, dan is dat frustrerend. Je ziet dan immers liever iemand de kans krijgen waar je wél in gelooft. Heeft wat mij betreft niets met de persoon Banel te maken, want ik ken hem niet en weet bijzonder weinig over zijn persoonlijkheid.

18-12-2024 23:36

Yeshyeshyall +11001

Ja eens. Banel is van wat ik van hem heb gezien een beetje een atypische Ajax speler. Hij heeft wel iets vind ik, lijkt me vrij effectief maar het ziet er vaak wat druistig uit

19-12-2024 07:55

Hersenspinsel +8286

Ajax O23 heeft woensdagavond met 1-3 gewonnen van de leeftijdsgenoten van Tottenham Hotspur.

1-4 Jan Faberski (74')
1-5 Damián van der Vaart (84')

Ja hoor!
Het lijkt de Telegraaf wel

18-12-2024 22:01

Sampaoli +39345

Fijne wedstrijd gezien, zometeen nog stukje eerste helft terugkijken.

Geeft de supporter weer goede moed, want meer dan genoeg talent gezien vandaag. 2006, 2007 en 2008 generatie bij Ajax heeft meer dan genoeg interessante spelers waarvan nog niet eens iedereen vandaag meespeelde.

Messori viel weer levendig in, heerlijke voetballer.

18-12-2024 21:56

wijzijndebeste123 +165638

Ligt t aan mij of hebben we opeens veel meer technisch talent lopen dan een aantal jaar terug?

18-12-2024 21:59

Breuk +25401

Ligt niet aan jou. Viel mij ook op. En lekker alles direct naar voren spelen . Een verademing .

18-12-2024 22:02

TheSpecialOne +8944

Totdat ze in Ajax 1 komen. Als ze überhaupt de kans krijgen bij een trainer die zweert bij ervaring.

18-12-2024 22:25

401Middenweg401 +6068

Open vraag: is Bounida bijtekenen tegen gevraagd salaris het waard? Ik word een beetje verdrietig als er niet getekend wordt. Maar ik zie lang niet alles.

18-12-2024 22:28

wijzijndebeste123 +165638

Ik volg het zeker niet op de voet. Maar wat ik begreep heeft Bounida sinds hij bij ons zit moeite gehad om aan te haken (heeft ook een flinke groeispurt moeten doormaken) maar heeft hij eind vorig seizoen en dit seizoen enorme stappen in zijn ontwikkeling gemaakt. Inmiddels hoort hij bij onze meest veelbelovende talenten. Ik zou hem absoluut verlengen.

18-12-2024 22:33

JohnDylan +22745

Ik denk van wel. Bij zijn binnenkomst was mijn enige vraagteken was of hij conditioneel de nodige stappen zou maken maar die stappen heeft hij inmiddels gezet.

18-12-2024 23:54

WheermolenFC5 +2128

Leuke pot hoor, veel talent tov die domme krachten van Tottenham

18-12-2024 21:55

ajaxcied4life +26091

Deze pot had 1-12 moeten zijn geworden. Motdomme, wat een kansen.

18-12-2024 21:55

ajaxwestland09 +29112

Afgelopen 1-5 mooie uitslag en genoten

18-12-2024 21:54

Tommyshelby +129897

Rotterdamse aantallen qua extra tijd zo te zien.

18-12-2024 21:54

mvdk +44398 moderator

Sommige talentjes kunnen in de matige eredivisie echt wel wat minuten maken hoor. Hoeft geen 90, maar er zijn zeker 3 a 4 spelers die prima een kwartiertje tegen Almere konden spelen.

18-12-2024 21:54

Kryptonite +77028

Die Spurs gasten zijn zowat allemaal fysiek sterker en groter, maar onze talenten zijn technisch vaardiger. Techniek >>>>>>>>> fysiek.

18-12-2024 21:54

Slang3 +46149

hun achterhoede was gemiddeld afgerond 20 jaar oud

18-12-2024 21:54

twynestar +28655

bij kinderen wellicht.

18-12-2024 21:55

HendrikAjax +16900

Bij Ajax 1 ook

18-12-2024 21:57

Craain +4975

Jaap Stam bij Ajax bakte hij er niet zo veel van... Hij was fysiek erg sterk maar 0,0 technisch en 0,0 slimheid.

18-12-2024 21:56

tijssenajax +14130

Ja, leuk hoor. Altijd leuk om te zien, ook voor mensen die het altijd hebben over dat ons middenveld overlopen wordt als er te veel (minder fysieke) technische spelers staan opgesteld.

18-12-2024 21:58

trodat4030 +97198

Waarom staat Alders bij een aanvallende corner in de 16 vd tegenstander, hij is 1,30...

18-12-2024 21:53

TheSpecialOne +8944

Typisch Nederlands hè. Iedereen wil altijd scoren. Dat begint al bij de F-jes en verdwijnt nooit helemaal.

18-12-2024 22:27

ajaciedje90 +60545

Toch lekker als je op woensdagavond naast het WK darts nog dit soort potjes met Ajax gerelateerd voetbal mee kunt pikken.

18-12-2024 21:52

wijzijndebeste123 +165638

Lekker he darts kijken? Ik heb tot nu bijna alles gezien. Baalde al dat er vanmiddag geen darts was. Kijk veel liever darts dan een doorsnee voetbalpot (geen Ajax pot).

18-12-2024 21:53

ajaciedje90 +60545

Heb echt 3x gecheckt of het klopte haha maar inderdaad heerlijk. Kijkt lekker weg. Vooral als je nog betjes erbij doet.

Kist meeste 180s deze wedstrijd zat ook weer een superboost op.

18-12-2024 21:54

wijzijndebeste123 +165638

Yep Kist begint heel lekker. Baalde dat Plaisier het liet liggen gister.


Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 9 darter van Kist!!! Jezus echt gruwelijk!

18-12-2024 21:55

ajaciedje90 +60545

9 darter woooow ziek dit is echt pas de 2e keer ofso dat ik er live getuige van ben

18-12-2024 21:55

Tommyshelby +129897

Man man man. Alle avondsessies gezien en deze mis ik.

18-12-2024 21:56

wijzijndebeste123 +165638

Haha mijn favoriete darter is Bullyboy. Dus 2 jaar terug finale PDC WK tegen MvG was geweldig. MvG die de laatste pijl op een 9 darter miste en Smith die hem in dezelfde leg wel gooide en ook de finale won (na 2x eerder een finale verloren te hebben).

18-12-2024 21:56

ajaciedje90 +60545

HAhahaa ben je mooi klaar mee Tommy.

18-12-2024 21:56

ajaciedje90 +60545

Niels de Ruiter sprak ik vorige week nog op een verjaardag haha die geeft nu commentaar. Zei nog tegen hem lang geen 9 darter gezien. Is hij nu gewoon commentator tijdens deze 9 darter vind ik wel mooi. Ga hem zo ff een appje sturen.

18-12-2024 21:58

wijzijndebeste123 +165638

Haha wat een bizar toeval.

18-12-2024 21:58

trodat4030 +97198

Zit me opeens af te vragen, zouden we ooit nog wel eens die Butera gaan zien spelen? Zit al anderhalf jaar bij de club, maar heeft nog geen grasspriet van dichtbij gezien in al die tijd..

18-12-2024 21:51

Ajaxfan16 +27505

Zat 1 keer op de bank toch? Daarna weer een terugval gehad denk ik.

18-12-2024 21:52

ajaxwestland09 +29112

Fysiek sterk zeg

18-12-2024 21:50

wijzijndebeste123 +165638

Baal er echt van dat Kroes toch echt Berghuis wil verlengen voor 2 miljoen per jaar. Kroes moet toch ook zien dat Berghuis op zowel t middenveld als rechtsbuiten veel te weinig meer brengt om een dergelijk salaris te rechtvaardigen? En tevens dat je jongens als Steur, Bounida, Faberski hebt wiens doorstroom je niet wil blokkeren?

18-12-2024 21:50

ajaxwestland09 +29112

Ervaring denkt alex

18-12-2024 21:51

TheSpecialOne +8944

Nee Dat eist Farioli.

18-12-2024 22:28

WheermolenFC5 +2128

2mln per jaar zal het nooit zijn, dat weet je zelf ook wel.

18-12-2024 21:52

wijzijndebeste123 +165638

De geluiden zijn wel degelijk dat het om 2 miljoen per jaar gaat (hij verdient nu 4 miljoen per jaar).

18-12-2024 21:52

WheermolenFC5 +2128

Niks van gehoord en niet alles geloven wat je leest.

18-12-2024 21:53

wijzijndebeste123 +165638

De tijd zal het leren.

18-12-2024 21:54

Freddy +11512

Ik hoorde 1,4 miljoen in een podcast

18-12-2024 22:04

wijzijndebeste123 +165638

Ik vind eigenlijk alles teveel. Ik vind hem tekort komen als middenvelder en rechtsbuiten voor de basis. Als backups hoort Ajax daar talenten te hebben.

18-12-2024 22:05

TheSpecialOne +8944

4,5 miljoen.

18-12-2024 22:29

afct +8983

Ik zou Berghuis zijn contract toch ook niet zomaar meer verlengen heel misschien een prestatie contact.
Veel te dure jongen.
Ik begrijp wel dat onze trainer hem er graag bij heeft

18-12-2024 21:57

Tommyshelby +129897

Johnson wel machtig hoor op jeugdniveau, waanzinnig

18-12-2024 21:50

mokumajax87 +231

Heb de wedstrijd niet kunnen zien, waarin blonk hij uit?

18-12-2024 22:08

Tommyshelby +129897

Rush over het hele veld langs 4-5 man + een steekpassje op maat waar een 1v1 uit kwam

18-12-2024 22:09

Slang3 +46149

wow Johnson

18-12-2024 21:50

mokumajax87 +231

Heb niet gekeken, waarin blonk johnson uit?

18-12-2024 22:08

Slang3 +46149

maakte een rush van achter tot aan de 16 van spurs

18-12-2024 22:09

ajaxwestland09 +29112

Hele goede lichting komt eraan

18-12-2024 21:49

Pazuzu +107

Veel spelers met techniek, flair een actie en een steekpass. Het is er nog binnen de club

18-12-2024 21:48

tijssenajax +14130

Ja, valt me ook op. Goed om te zien.

18-12-2024 21:49

tijssenajax +14130

Wel leuk om te zien dat er sommige jongens van Tottenham hun fysiek inzetten en dan eruit getikt worden. Daar houd ik van.

18-12-2024 21:48

Tommyshelby +129897

VD Lans lekker klein draaicirkeltje 👌

18-12-2024 21:47

Kryptonite +77028

Als Jetten heel blijft en toch niet doorbreekt, eet ik m'n schoen op. Steur idem.

18-12-2024 21:46

tijssenajax +14130

Een paar schoenen opeten als je pech hebt.

18-12-2024 21:48

mokumajax87 +231

Vond jetten vandaag niet eens fantastisch. Heb hem beter gezien

18-12-2024 22:09

trodat4030 +97198

AS vond die blunder van die keeper zo sneu dat ze m gewoon niet meetellen ;-)

18-12-2024 21:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.