Ajax haalde tien spelers: hoe brengen zij het er tot nu toe vanaf?

door Bart Veenstra 139

Bron Ajax Showtime

Ajax haalde tien spelers: hoe brengen zij het er tot nu toe vanaf?

door Bart Veenstra 139

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax kan terugkijken op een bewogen eerste seizoenshelft. De club kende een roerige transferperiode, waarin veel spelers vertrokken en er ook tien nieuwe spelers werden verwelkomd in de hoofdstad. Hoe doen deze aanwinsten het tot dusver? Een overzicht.

Ajax begon het seizoen nog voortvarend, maar halverwege september kwam de klad erin. Er werd vier keer verloren in de Champions League en ook in de competitie ging Ajax kwakkelen. Het elftal van trainer Alfred Schreuder verloor in de laatste week voor de winterstop liefst zeven punten, waardoor niet Ajax, maar Feyenoord de winterkampioen is.

Schreuder liet al vaker weten dat zijn elftal tijd nodig heeft. De grootste oorzaak van het kwakkelende Ajax volgens Ajax zelf? De vele wisselingen in de selectie. Vele (voormalig) basisspelers - André Onana, Noussair Mazraoui, Lisandro Martínez Nicolás Tagliafico, Ryan Gravenberch, Antony en Sébastien Haller - vertrokken bij Ajax, terwijl ook spelers als Perr Schuurs, Danilo Pereira en Zakaria Labyad Ajax verlieten.

Zodoende was er werk aan de winkel voor het technische duo Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar. Uiteindelijk werden er tien nieuwe spelers naar Ajax gehaald. Hoe brachten zij het er tot dusver vanaf? Welke aanwinsten zijn tot nu toe succesvol geweest en welke juist niet?

Steven Bergwijn

Eindelijk was het zover: Steven Bergwijn werd door Ajax aangetrokken. De Amsterdamse club probeerde de aanvaller eerder al over te nemen van PSV, waarna het ook al pogingen waagde bij Tottenham Hotspur. De Engelse club ging in de afgelopen zomer dan eindelijk overstag. Ajax moest wel diep in de buidel tasten voor de terugkeer - hij was eerder jeugdspeler in Amsterdam - van Bergwijn: 31,25 miljoen euro betaalden de Amsterdammers voor de aanvaller.

Bergwijn begon het seizoen bij Ajax nog uitstekend. In zijn eerste zeven wedstrijden scoorde hij liefst acht keer. Daarna stokte zijn productie. In de laatste dertien wedstrijden scoorde Bergwijn slechts drie keer. De reden voor de mindere productie van Bergwijn valt te verklaren. Eerder in het seizoen speelde hij nog als linksbuiten, maar na verloop van tijd is hij vooral als rechtsbuiten gaan spelen. Dat gegeven plus dat het team minder is gaan draaien, maakte het voor Bergwijn niet makkelijker.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 21
Aantal minuten: 1687
Doelpunten: 11
Assists: 3

Calvin Bassey

Voor minimaal 23 miljoen euro werd Calvin Bassey overgenomen van Rangers FC. De verdediger, die international voor Nigeria is, kende onder Giovanni van Bronckhorst een goede tweede seizoenshelft bij de Schotse topclub, waarmee hij onder meer de finale van de Europa League-finale bereikte. Het leverde hem een transfer naar Ajax, waar hij de opvolger van Lisandro Martínez is, op.

Nu, enkele maanden na zijn komst, is duidelijk dat Bassey nog niet het niveau van Martínez kan evenaren. Met name aan de bal heeft de verdediger nog stappen te zetten. Verdedigend is het vaak redelijk bij Bassey - al kan het nog beter - maar vooral in het opbouwende vermogen is de Nigeriaans international nog niet zover als Martínez of zijn huidige teamgenoot Daley Blind.

Als speler afkomstig uit het buitenland zou Bassey echter wel de tijd moeten worden gegund. Het is duidelijk dat de verdediger nog stappen moet maken en een meerwaarde is hij nog niet, al heeft het Ajax-publiek bij vlagen wel glimpen van zijn potentie kunnen ontdekken.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 19
Aantal minuten: 1585
Doelpunten: 1
Assists: 4
Aantal keren de nul: 5

Brian Brobbey

Over de transfer van Brian Brobbey is al veel gezegd en geschreven. Ajax zag de spits een jaar eerder transfervrij vertrekken, haalde hem een halfjaar later op huurbasis terug en in de afgelopen zomer keerde hij voor een transfersom van 16,35 miljoen euro definitief terug in Amsterdam. Inderdaad, veel geld voor een speler die je zelf hebt opgeleid en een jaar eerder nog transfervrij vertrok. Aan de andere kant: vind voor een dergelijke transfersom maar eens een betere spits. En: als Brobbey enkele jaren goed presteert, kan hij voor een veelvoud verkocht worden.

Dat Brobbey weinig tijd nodig had om zich aan te passen, stond eigenlijk bij voorbaat al vast. En dat was bij een andere aankoop nog maar de vraag geweest. Brobbey, nog altijd pas twintig jaar oud, scoorde acht keer in de eerste veertien Eredivisiewedstrijden dit seizoen. De spits was niet altijd even constant, maar dat Brobbey zijn waarde zal hebben voor Ajax lijkt buiten kijf te staan.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 20
Aantal minuten: 947
Doelpunten: 8
Assists: 2

Owen Wijndal

Owen Wijndal is bij Ajax de opvolger van Nicolás Tagliafico. De linksback kwam voor tien miljoen euro over van AZ en kende een goede start in Amsterdam. Met Steven Bergwijn leek een nieuwe koppeltje te zijn 'geboren' bij Ajax, al kwam daar al snel een einde aan. Wijndal raakte geblesseerd en stond vervolgens enige tijd aan de kant.

In de daaropvolgende periode zat Wijndal een periode op de bank. Halverwege oktober kwam Wijndal langzamerhand terug in het elftal. Op bezoek bij Rangers FC kende Wijndal een goed optreden en de domper was voor hem dan ook groot toen hij nog voor rust geblesseerd moest afhaken. Voetballend lijkt Wijndal wel mee te kunnen bij Ajax, maar verdedigend kent hij zijn zwaktes. Opvallend feitje: in de negen wedstrijden die Wijndal speelde, hield Ajax geen enkele keer de nul.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 9
Aantal minuten: 553
Doelpunten: 0
Assists: 4
Aantal keren de nul: 0

Ahmetcan Kaplan

De negentienjarige Ahmetcan Kaplan is bij Ajax de opvolger van Perr Schuurs. Laatstgenoemde vertrok in de afgelopen zomer naar Torino. Waar Schuurs nog regelmatig in actie kwam voor Ajax, is het nog altijd wachten op de eerste minuten van Kaplan in het shirt van Ajax.

De Turkse verdediger raakte tijdens de interlandperiode in september geblesseerd aan zijn knie en stond zodoende enige tijd aan de kant. Op bezoek bij Rangers zat Kaplan nog op de bank, maar in de duels met PSV, Vitesse en FC Emmen ontbrak hij weer. Mogelijk was dit vanwege zijn eerdere blessure. Vooralsnog is het nog afwachten om een oordeel te vellen over Kaplan.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 0
Aantal minuten: 0
Doelpunten: 0
Assists: 0
Aantal keren de nul: 0

Francisco Conceição

Francisco Conceição heeft zich in zijn eerste maanden in dienst van Ajax ontpopt tot het lievelingetje van het Ajax-publiek. De Portugese buitenspeler weet de harten van de Amsterdamse fans te veroveren met zijn dribbels en het enthousiasme in zijn spel. Zijn doelpunt in het Champions League-duel met Rangers is tot nu toe zijn absolute hoogtepunt.

Een basisplaats voor Conceição zit er echter nog niet in voor de aanvaller. Schreuder gaf al meermaals aan dat hij zeker potentie ziet in Conceição, maar er zijn ook redenen om hem nog niet vanaf het begin te laten spelen. Allereerst omdat Schreuder het vertrouwen heeft in spelers als Bergwijn en Dusan Tadić, maar ook omdat Conceição op fysiek vlak nog stappen moet zetten. 'Het kan natuurlijk vanaf minuut één, maar hij zal het dan niet lang volhouden, zeg maar. Dan moet je hem toch gaan wisselen', zei Schreuder onlangs.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 8
Aantal minuten: 110
Doelpunten: 1
Assists: 1

Jorge Sánchez

Jorge Sánchez werd in de afgelopen zomer voor vijf miljoen euro overgenomen van Club América. De Mexicaanse rechtsback moest op zijn positie de strijd aangaan met Devyne Rensch. Tot op heden kwam Sánchez al twaalf keer in actie voor Ajax. Een verpletterende indruk heeft hij echter nog niet achtergelaten.

Sánchez krijgt geregeld kritiek te verwerken en zowel aan de bal als in verdedigend opzicht heeft de Mexicaan het lastig. Zeker in de Champions League-wedstrijden tegen Napoli en Liverpool, waarin het tempo flink werd opgeschroefd, bleek Sánchez nog niet van het vereiste niveau. Voor het afschrijven van Sánchez is het nog wel te vroeg. Spelers afkomstig uit het buitenland hebben vaak drie tot zes maanden nodig om te acclimatiseren. Daarnaast is Sánchez terechtgekomen in een team dat niet draait, wat het er ook niet makkelijk op heeft gemaakt. Dat de Mexicaan nog veel te bewijzen heeft, staat echter buiten kijf.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 12
Aantal minuten: 652
Doelpunten: 1
Assists: 1
Aantal keren de nul: 4

Lucas Ocampos

Lucas Ocampos kwam als de vervanger van Antony - die voor honderd miljoen euro naar Manchester United vertrok - naar Ajax. De Argentijn was eerder nog de grote man bij Sevilla, maar was in zijn laatste periode bij de Spaanse club niet altijd basisspeler meer. In eerste instantie leek het erop dat Ajax Ocampos zou kopen - een bedrag van twintig miljoen euro werd genoemd - maar uiteindelijk werd hij voor één jaar gehuurd met een huursom van vier miljoen euro.

Op dit moment lijkt het erop dat die vier miljoen euro weggegooid geld is. Ocampos kwam pas 114 minuten - verdeeld over zes wedstrijden - in actie voor Ajax. Qua doelpunten en assists staat de teller nog op nul. Schreuder gaf onlangs aan dat Ocampos zijn best doet op de trainingen, maar dat hij op dit moment de voorkeur geeft aan andere spelers. Zo heeft Conceição een streepje voor op de Argentijn. De kans dat we Ocampos na de winterstop nog terugzien in het shirt van Ajax lijkt klein. Naar verluidt keert hij snel terug bij Sevilla.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 6
Aantal minuten: 114
Doelpunten: 0
Assists: 0

Lorenzo Lucca

Lorenzo Lucca is dit seizoen gehuurd van AC Pisa. Ajax betaalde de Italiaanse club uit de Serie B een huursom van één miljoen euro. Lucca heeft dit seizoen de kans zich te bewijzen tegenover de Ajax-leiding. Vooralsnog gebruikt trainer Alfred Schreuder Lucca als pinch-hitter. Zo wist hij onlangs nog een nederlaag van Ajax tegen Vitesse (2-2) te voorkomen door voor de 2-2 te zorgen, terwijl hij eerder nog de aansluitingstreffer maakte in de verloren topper tegen PSV (1-2).

Met Brobbey en Mohammed Kudus als concurrenten in de spits heeft Lucca het niet makkelijk, maar als invaller weet Lucca wel wat teweeg te brengen. Daarnaast liet Lucca bij Jong Ajax met vier goals en één assist in vier duels ook al het nodige zien. In de tweede seizoenshelft zal Lucca zeker nog meer kansen krijgen om zich te bewijzen. Op dit moment lijkt het nog te vroeg om te zeggen of Ajax de optie tot koop wel of niet moet lichten.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 8
Aantal minuten: 75
Doelpunten: 2
Assists: 0

Florian Grillitsch

Florian Grillitsch kwam in de afgelopen transferperiode op transfervrije basis over van Hoffenheim. De Oostenrijker is wisselspeler en geldt bij Ajax als de back-up van Edson Álvarez. Schreuder, die Grillitsch goed kent, gebruikt de middenvelder echter nauwelijks. Zelfs tegen Vitesse, toen Álvarez geschorst was, bleef Grillitsch op de bank.

Tot nu toe speelde Grillitsch 216 minuten voor Ajax, verdeeld over vijf wedstrijden in de Eredivisie (163 minuten) en vijf duels in de Champions League (53 minuten). Vanwege het geringe aantal speelminuten - vooral korte invalbeurten - is het vooralsnog lastig te zeggen hoeveel waarde Grillitisch kan hebben voor Ajax. Van een potentiële basisspeler op het gewenste Champions League-niveau lijkt echter geen sprake te zijn.

Statistieken:
Gespeelde wedstrijden: 10
Aantal minuten: 216
Doelpunten: 0
Assists: 0

Voorlopige conclusie over transferzomer Ajax

Harde conclusies over de zomeraanwinsten van Ajax trekken is op dit moment nog niet mogelijk. Heel Ajax is op dit moment zoekende, zo ook de spelers en zeker de buitenlandse aanwinsten. Duidelijk is wel dat er nog veel ruimte is voor verbetering en het lijkt er dan ook op dat sommige spelers nog meer tijd nodig hebben, zoals bijvoorbeeld Bassey of Sánchez, om volledig tot wasdom te komen. Vergeet bovendien niet: ook Lisandro Martínez en Edson Álvarez waren in hun eerste seizoen bij Ajax niet zo goed als dat ze uiteindelijk werden of zijn.

Van recordaankoop Bergwijn zal meer verwacht zijn, maar over de aanvaller kan gezegd worden dat hij lang niet altijd op zijn favoriete positie (linksbuiten) speelt en het ook niet gewend is - vanwege zijn plek op de bank bij Tottenham Hotspur - om veel wedstrijden achter elkaar te spelen, zoals Schreuder enkele keren aangaf.

Dat lang niet alle aanwinsten een basisplaats hebben bij Ajax is ook niet per se slecht, al wordt daar wel vaak over iets over gezegd en geschreven. Van de tien zomeraanwinsten zijn meerdere spelers gehaald voor de toekomst dan wel de breedte van de selectie. Het is dan ook niet raar dat niet alle aanwinsten een basisplaats hebben bij Ajax.

Dat niet alle aanwinsten zijn geslaagd, is ook niet per se vreemd. Ook onder Marc Overmars, de voormalig directeur voetbalzaken die vaak werd geloofd, waren er geregeld spelers die niet konden slagen bij Ajax. Pas na afloop van dit seizoen kan er, zeker over buitenlandse aanwinsten, pas écht een conclusie worden getrokken over het aankoopbeleid van Ajax in de afgelopen zomer.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Voetballover +3083

Ajax heeft teveel betaald voor Bassey en Bergwijn. Beiden taxeer ik op max 15 miljoen.

18-11-2022 19:56

MPAjax +8475

Vind de aanvallen niet om aan te zien, heb daarom ook maar een tussenjaar genomen

Aanvallers schieten zwaar te kort, dribbels afstand schoten etc kortom techniek is ondermaats en ongeïnspireerd

Geeft maar weer aan dat eigenlijk alles af hing van Antony als hij er nog was

18-11-2022 15:11

Ajax '69 +3862

Fantastisch.

17-11-2022 19:46

AlexIbarra +19352

Tranentrekkend slecht geschreven artikel.
Ben halverwege afgehaakt.

Misschien voortaan ff 1x doorlezen alvorens het te plaatsen, er is geen haast bij toch?

17-11-2022 18:19

HarryHarHar +3019

010 haalde er 13 waarvan 5 op de laatste dag en kijk hoe goed het gaat drie!!! punten los van Ajax en ook niet onbelangrijk die 10 van Ajax kosten 105 miljoen samen die van 010 een schijntje van dit bedrag.. ja het gaat goed met Ajax en met van der Sar en co die zitten lekker in het dikke puche en de supporters kunnen achterin kijken toedeloe Ajax..

17-11-2022 12:08

thelordjoshua +10641

feyenoord spel is ook vaak om niet aan te zien. Doen t wel redelijk en doen hun best met vechtlust tenminste. Ajax spelertjes lekker verwende kneusjes af en toe

17-11-2022 12:40

burwatti +14407

Spel van Feyenoord is blij vlagen nog slechter dan dat van ons..
hun hebben alleen de mazzel dat bijv Cambuur die bal er niet in kreeg in de Kuip.

Waar Vitesse bij ons wonderbaarlijk genoeg wel met een punt de deur uit liep.

17-11-2022 14:13

Sambavleugels +18787

Wanneer houden mensen eens op met het gelul dat Martinez ook tijd nodig had? Die stond er gewoon, op een positie die hem nog redelijk vreemd was ook. En hem dan ook nog in een adem noemen met Alvarez, die er nog steeds niet staat..

17-11-2022 07:39

Mijnclub33x +10151

Wie kent het verhaal van Agatha Christie: de tien kleine ...........
Laten we eens beginnen met Brobbey. Conclusie: voetballend onvermogen. Fysiek sterk en zal zijn doelpuntjes meepikken tegen mindere goden maar ongeschikt voor de top en meermaals bewezen dat hij niet meekan in een een-twee siuatie tegen sterke tegenstanders, dingen die Kudus wel beheerst.

Wijndal: technisch wel aardig maar Fysiek gezien kan hij in de verste verte niet tippen aan Taliavigo.

Wijnberg: wordt met hem gesolt op diverse posities. Logisch dat die jongen z'n draai nog niet gevonden heeft omdat Tadic nu eenmaal de linksbuiten is. Wijnberg moet zeker spelen maar Tadic ook maar niet allebij.

Bassy: werkt hard. Een positivo maar positioneel maakt hij nog teveel fouten. Vind dat hij meer spelinzicht moet tonen, wat dat betreft kan hij nog niet tippen aan Martinez of Blind.

En de rest van de aankopen: te weinig gezien om daar een oordeel over te hebben. Worden amper opgesteld. Noem het regelrechte kapitaal vernietiging. Alleen die Italiaan zou ik een basisplaats geven.

17-11-2022 04:26

Babangida83 +24004

Ik vind zelf Ocampos, Sanchez en Grillitsch overbodig. Op hun posities hebben we talent rondlopen, dat nu al beter of gelijkwaardig is dan/aan die aankopen. Weggegooid geld en salarispost. Ik had liever dat ze dat geld aan verbeterde contracten voor jeugdspelers hadden besteed. Want daar is het hard nodig en heeft het bovendien meer rendement.

De rest vind ik positief of moeilijk negatief te concluderen na 2 maanden. Wat ik wel naar vind van sommige successupporters, is dat Sanchez heel veel steun krijgt, maar duidelijk moet wennen al 2 maanden, maar als Rensch, onze eigen jeugdspeler, duidelijk beter speelt en na 2 wedstrijden al gewend was aan het tempo, dat die jongen overal afgevallen wordt. Omgekeerde wereld, vind ik dat.

16-11-2022 23:20

caspervans +5351

Ik vind het vooral zo bizar als ik kijk naar het aantal wedstrijden i.c.m. het aantal minuten:
Conceiçåo: 110 minuten in 8 wedstrijden. (13 minuten per wedstrijd)
Ocampos: 114 minuten in 6 wedstrijden. (19 minuten per wedstrijd)
Lucca: 75 minuten in 8 wedstrijden. (9 minuten per wedstrijd)
Grillitsch: 216 minuten in 10 wedstrijden. (21 minuten per wedstrijd).

In totaal hebben ze allemaal amper 1 of 2 wedstrijden gespeeld en zien we telkens dezelfde spelers veel minuten krijgen, maar het niet laten zien. Terwijl deze jongens o.a. op de bank zitten en voor veel geld gekocht zijn, en vervolgens niet eens een serieuze kans krijgen. Dat is pas wanbeleid.

Als je vind dat de jeugd tekort komt, dan pas moet je kopen. Maar als je vervolgens koopt en ze niet gebruikt, dan slaat het echt helemaal nergens op wat je doet.

16-11-2022 23:13

JanBiesbos +29417

10 spelers waarvan er aantal niet voldoen:
Ocampos 4 milj
Bassy 23 milj
Sanchez 5 milj
32 milj Max door het putje
Magalan
Pieri

16-11-2022 22:26

JanBiesbos +29417

Bijna allemaal verdedigers !!

16-11-2022 22:27

burwatti +14407

Snap niet waarom magallan en Pierie op dit lijstje staan, die zijn aangetrokken onder Messias overmars..

Daarnaast is het geld voor Ocampos weg gegooid geld, maar is de afschrijving op Sanchez en Bassey minimaal.

Bassey zal op naam en homegrown regel nog gewoon geld zat opleveren, ook als hij niet slaagt bij ons.

17-11-2022 14:15

Flipper33 +6826

Conceição Doet het wel aardig ! Lucca ook wel Kaplan geen idee ! Florian prima speler maar wordt weinig gebruikt de rest miskopen
!

16-11-2022 21:41

mokum007 +6530

Maar bent benieuwd hoe Kaplan Speeld, misschien kan hij wel samen met Timber het achterhoede verdedigen

16-11-2022 23:22

appiehappie +3120

Bergwijn en Conceicao presteren goed en voegen iets toe aan Ajax. Bergwijn mag wel iets gretiger overkomen.
Ik was in het begin positief over Bassey maar de laatste wedstrijden, PSV en Emmen bleek hij niet echt betrouwbaar. Imposante verschijning maar geen € 24 miljoen waard. Ik geef hem het cijfer 6.
Kaplan is helaas geblesseerd geraakt GEEN mening.
Wijndal brengt in aanvallend opzicht goede impulsen maar kan helaas NIET verdedigen. Had H2 nooit moeten halen in vergelijk met NICOOOH, zijn we er echt op achteruit gegaan.
Brobbey hadden we lopen, gaan we Haller kopen voor € 23 miljoen. Brobbey wilde spelen maar zag zich op de bank zitten en kreeg dollartekens in zijn ogen. Voor niks de poort uit en er weer in voor € 18 miljoen. Als je er over nadenkt is dit gewoon mismanagement. Ik vind Brobbey wel een echte Ajaxspits en één die ook nog aanspeelbaar is met zn rug naar het doel. Hij is sterk en heeft scorend vermogen. Ik heb een zwak voor hem, ook hoe hij de pers te woord staat. Ik ben blij dat hij er is.
FFFFF kort over Grillitsch, Lucca, Ocampos en Sanchez.
Zijn alle 4 Ajax onwaardig, Grillitsch ontavngt de bal maar wil er zo snel mogelijk, tikkie terug weer vanaf. Onderneemt niets en hem nog niet in de 16 van tegenstander gezien. Ocampos een rechtsbuiten gehaald als vervanger alternatief voor Anthony. Ik heb deze brave borst nog niet één keer een man zien passeren, kwam tot een paar schoten richting het doel en enkele voorzetten. Daar was het plan om € 24 miljoen voor neer te tellen. Dit is een brevet van onvermogen.
Lucca is de Italiaanse John v. Loen maar die kon veel beter voetballen. Hij is lang maar Ajax speelt niet de hoge lange bal maar sinds komst Schreuder wel omdat we regelmatig achter kwamen te staan. Heeft 2 x gescoord maar kan absoluut NIET voetballen. Dan last but not least de heer Sanchez..... Nota bene geselecteerd voor het Mexicaans elftal. Die bondscoach is niet gek op maar heeft ook bitterballen in zijn ogen. Sanchez kan er helemaal niets van. Beschamend om hem te zien stuntelen. Was er dan niemand anders dan Bassey ??
Conclusie: Bergwijn en Brobbey halen daarmee liep H2 geen enkel risico. Hadden zich al bewezen en kenden de club. Conceicao is een groot scouting pluspunt maar hij krijgt de kans niet van die badmuts.
Wijndal en Bassey krijgen en 6 maar maken Ajax zeker niet beter.
Dan hebben we nog die 4 prutsers bovengenoemd.
Conclusie:
Degene(n) die verantwoordelijk is/zijn voor het halen van deze laatste 4 en Bassey ........
Huntelaar prima vent, TOP speler van Ajax respect voor zijn verdiensten en Hamstra zijn niet geschikt voor de functie TD. Per direct afscheid van nemen en ook van de scouts, adviseurs, loopjongens van de voetbalmakelaars per direct afscheid van nemen hebben GEEN oog voor talent en kwaliteit.
Vervolgens ook de heer Schreuder de hand schudden en richting A2 sturen, maakt Ajax alleen maar slechter.

16-11-2022 21:40

Breuk +25523

Haller werd gehaald omdat Brobbey niet wilde bijtekenen. En Brobbey heeft nu Haller nog niet doen vergeten.

16-11-2022 21:52

CruijffLegend +4976

Met zoveel geld uitgeven had ik eerder voor spelers als Danjuma, Depay, Bailey proberen te gaan. Ziyech en Berghuis/Kudus erachter..

16-11-2022 21:32

Omar +17193

Met Wijndal ga je weinig wedstrijden de nul houden, kan totaal niet verdedigen

16-11-2022 21:16

Modric36 +8224

Blind ook niet en met hem heb je wel eem extra man in de aanval

17-11-2022 07:51

jeppas +3529

Wel knap dat je het presteert om bijna 100 miljoen uit te geven voor spelers die amper potten kunnen breken. Alleen Chico kan mij tot dusver bekoren en dat is zelfs een wisselspeler. Er gaat veel mis momenteel in de technische leiding als bij de trainer.

We hebben een schoonmaak nodig, voordat Ajax weer terug bij af is en 10 jaar zal worden teruggeworpen in te tijd. Tijd voor opstand!

16-11-2022 21:15

Ajaxisart +18784

Is die kut nou nog niet ontslagen?

16-11-2022 20:52

ST +23098

Ik durf wel conclusies te trekken.

Bergwijn -> zet hem op links een hele seizoenshelft, met Wijndal achter hem als back en hij maakt het waar.
Kans van slagen: 70%

Lucca -> voetballend en als aanspreelpunt komt hij tekort, maar wat wil je als je van Pisa komt? Heb de transfer / huur nooit begrepen. Want acclimatiseren bij Ajax en aanpassen aan de aanvallende speelstijl kost minimaal een jaar. Wordt hem uiteindelijk niet:
Kans van slagen: 40%.

Brobbey -> zolang er geen medische doorbraak komt waardoor hij wél 90 min kan spelen en een hele seizoenshelft kan spelen wordt het helaas geen groot succes. Maar kan me niet voorstellen dat het niet beter wordt.
Kans van slagen: 70%

Ocampos -> volslagen belachelijk, maar dat zei ik voor zijn komst al. Wordt niks. Een schande van Sar en H2.
Kans van slagen: 0%.

Grillitsch -> een logische versterking voor weinig geld. Zou een goede 6 voor ons kunnen worden. Maar dan moet je hem wel de kans geven ik een serie van minimaal 5 x 90 min achter elkaar.
Kans van slagen: 65%.

Wijndal -> heeft een goede klik in het veld met Bergwijn en als hij fit blijft en in de basis blijft voor langere tijd gaat hij het waar maken.
Kans van slagen: 70%.

Sanchez -> slechte aankoop. Goedkoop is duurkoop. Kan niks met een bal.
Kans van slagen: 30%.

Bassey -> onbegrijpelijk dat Ajax zoveel voor hem betaald heeft. We mogen hopen dat hij een keer een seizoen goed presteert zodat we hem snel kunnen verkopen.
Kans van slagen: 50%

Conceiçao -> Ik zie in hem een groei briljant. Komt wel wat ongeduldig over. Zowel qua minuten die hij wilt als voor de goal. Hoewel hij uit tegen Rangers het tegendeel bewees. Hij kan het dus wel. Voetballend de meest fijne speler om naar te kijken. Op de lange termijn gaan we daar nog plezier aan beleven.
Kans van slagen: 70%.

Kaplan -> De enige speler waar echt weinig over te zeggen valt. Het speelt in zijn voordeel dat Bassey tegenvalt en Blind niet lang meer meegaat. Echter, hij is gehaald als opvolger van Schuurs voor de positie van RCV. Iets dat ik nooit begrepen heb aangezien hij linksbenig is en geen trainer met 2 linkspoten centraal achterin wilt spelen.
Kans van slagen: 50%.

16-11-2022 20:15

rodnet +10347

Best een goeie analyse. Kans van slagen van Bassey ben ik wat positiever over en Grillitsch wat minder. Bergwijn en Brobbey zijn sowieso goed genoeg maar in grote lijnen ben ik het wel met je eens.

16-11-2022 21:28

AFCAjaxMidNineties +12818

Even serieus. Mensen die Bassey een miskoop vinden begrijpen niets van het (moderne) voetbalspel. Je hebt ook kracht nodig in het veld. Hoe je ook wil. En qua fysiek is hij absolute top. Prima aanwinst. Voetballen kunnen de spelers om hem heen wel. Een goede trainer regelt dat als eerste.

16-11-2022 20:03

Doediemaar +1001

Maar geen domme kracht hebben we al genoeg en daar zitten minimaal er twee in het bestuur

16-11-2022 20:36

burwatti +14407

Het lijkt met Bassey wel alsof je maar kanten kan zien, of je bent fan of je vind het niks.

Ik ben fan, sterk in de duels, super rap, natuurlijk nog wat onwennig aan de bal maar we moeten niet vergeten uit wat voor beperkte competitie hij komt.

Normaal gesproken mocht hij elke bal naar voren rammen en dan zien ze het wel weer, nu word er direct verwacht dat hij opbouwend een type vertongen is..
defensief word hij ontzettend in de steek gelaten door Timber, Blind en de rb van dienst.
Ben ervan overtuigd dat als Blind en Timber hun normale niveau hadden gehaald dat Bassey ook stukken beter uit de verf zou komen.

16-11-2022 20:51

CruijffLegend +4976

Centrum Timber - Martinez was een van de beste van Europa.. vooral door positioneel goed te verdedigen, anticiperen, vooruit verdedigen, snelheid en voetballend vermogen. Dat is voor mij het voorbeeld en het streven.

16-11-2022 21:13

Kingoffdatoilet +17296

Mensen die Bassey een goede aankoop vinden snappen niks van voetbal

16-11-2022 21:49

Henkjanklaas +20683

Volgens mij begrijp je er zelf weinig van. Bassey is zo onrustig aan de bal, heeft een povere techniek, mist oriëntatie en spelinzicht. Laat zeker in de top spelers die hij moet dekken er mee wegkomen. Zelfs in de ED overkomt hem dat laatst nog tegen PSV.

17-11-2022 00:48

AFCAjaxMidNineties +12818

Speelt over 3 jaar gewoon bij een top 5 ploeg in Engeland. Onthou het maar.

17-11-2022 07:46

Henkjanklaas +20683

De vader is de wens van de gedachte. Meer niet.

17-11-2022 13:11

Dolblij +45767

Belangrijkste vraag blijft onbeantwoord: Ajax haalde 1 trailer, hoe brengt hij het er tot nu toe vanaf?

16-11-2022 20:02

MarcHogervorst +35303

Trailer? Die staat in het trailerpark bij de Toekomst waar Ihattaren woont dacht ik toch?

16-11-2022 20:09

Dolblij +45767

oh ja, nu je het zegt. Kraay hoort stemmen die zeggen dat daar de electriciteitsrekening al 2 maanden niet zou zijn betaald.

16-11-2022 20:13

MarcHogervorst +35303

Tja, zou jij als deurwaarder bij Ihattaren en Co langs durven komen? Ik kan daar wel iets bij voorstellen..

16-11-2022 20:22

Dolblij +45767

die zijn hard weggelopen want ze hoorden wat tikken....tik tok......

16-11-2022 20:24

SjakiedeWit +2637

Wat een brandhout, al die aankopen. Lekker gedaan H2…

16-11-2022 19:39

oudzuid2 +7294

kun je nagaan dat dit TH bijna blindelings 20 miljoen wilde neerleggen voor Ocampos... zegt genoeg lijkt me

16-11-2022 19:27

Murdoink +2058

1999/2000 all over again

16-11-2022 18:58

Amp +38184

Chico gemiddeld 13 a 14 minuten per wedstrijd gespeeld... Zodra hij een assist of goal had mocht ie gelijk minder spelen. Bij een normale trainer krijgen ze dan juist meer minuten...

16-11-2022 18:52

ratje +3523

Bassey meer assists dan Bergwijn.....

16-11-2022 18:45

Ajax1812 +9182

Wel 10 goals minder.

16-11-2022 18:50

ratje +3523

En 2 linies verder terug.

Begrijp me overigens niet verkeerd: ik vind Bergwijn een prima speler (was blij met zijn aankoop), maar vind dit aantal assists wel èrg weinig voor een Ajax buiten.

16-11-2022 18:52

Wouter.H +11164

Antony had ook weinig assists

16-11-2022 19:36

burwatti +14407

Bassey was op de wedstrijden dat hij LB stond goed voor al die assists.

Deed het daar echt prima, helaas is Blind voor zowel de lb als cv te matig dit seizoen en is Wijndal nooit fit.

16-11-2022 20:53

Kingoffdatoilet +17296

Iedereen een onvoldoende!!

16-11-2022 18:44

michaellaudrup +4669

Ik hoef er geen woord aan toe te voegen, helemaal gelijk wat je zegt.

16-11-2022 18:42

Nr.10 +111766

Door de bank genomen valt iedereen tegen, maar dat komt inderdaad door een collectieve wanprestatie, en ik ben er wel van overtuigd dat de meesten véél meer in zich hebben. Ocampos wordt teruggestuurd, en ik denk eerlijk gezegd dat Sanchez geen succes wordt, maar dat de rest nog steeds succesvol
kan worden, als basisspeler of als breedte versterking.
In Bergwijn, Bassey, Wijndal, Brobbey, en Conceicao zie ik zeker genoeg potentie.

16-11-2022 18:37

RijkdeGooier +2883

Vroeger op mij Playstation2 liep mijn FiFa spelletje weleens vast omdat de DVD bleef hangen. Poppetjes bleven dan op één plek op en en neer bewegen. Ik had dat zelfde gevoel bij veel wedstrijden van Ajax de laatste tijd, maar kon het helaas niet resetten.
Marc Overmars werd bekritiseerd over spelers als Magállan, maar nu zijn alle aankopen bijna van datzelfde niveau. Misschien heeft degene die hem heeft gescout wel naar de macht gegrepen? Wie zal het zeggen...

16-11-2022 18:18

Schip +23639

Ik vind dit een wel erg vriendelijke beoordeling van de aankopen.

Enkel zeggen dat er bij Overmars ook wel eens iemand niet slaagde, doet hier totaa geen recht aan.

Van de 10 aankopen zijn enkel Brobbey en Chico geslaagd. Bergwijn half. Maar de helft waarvoor hij niet slaagde is ook gelijk een bittere tegenvaller. Op geen enkele manier de grote speler waarvoor hij werd gehaald. Hij is 25, al jaren geen talent meer.

Bassey is een sympathieke gozer, maar je moet meer kunnen aan de bal. Dat moet een scout vrij snel zien. Wat een armoe wanneer je dat hebt gemist. Leg maar uit wie hem heeft gehaald.

Lucca: ik zie niet waarom je een hem moest halen. Grillitsch: idem. Blind of de jonkies Regeer en Fitz Jim op die plek. Probeer het maar eens, doen het niet minder.

Kaplan zegt me niets, weinig vertrouwen in. Sanchez komt veel tekort en Wijndal simpelweg te duur voor een lichtgewicht verdediger. Ocampos: qua type, leeftijd en prijs totale misser.

Gelet op de bedragen echt een enorm armoedige balans. Een aanfluiting zelfs. Zou je willekeurig 10 aankopen doen, doe je het niet slechter.

16-11-2022 18:07

atouba19 +3501

Ocampos - Diep triest. 4 miljoen letterlijk door de put gegooid. Hulde aan de Rvc, en voor mij onbegrijpelijk dat H2 nog niet terug gezet zijn in functie na deze blunder.

Bassey - wanneer je zulke verdedigers niet kunt opleiden, doek je de jeugdopleiding maar op. Deze man heeft niets, maar dan ook niets van n Ajax speler. Dit is letterlijk 23 mil weggooien. Sympathieke gast, waarschijnlijk ook de reden dat hij nog sympathie opwekt, maar ik schrijf m af.

Sanchez : Had mn bedenkingen al toen ik hoorde dat hij 24 was en nog in Mexico speelde. Maar ook Sanchez is n ontzettende faal van H2.

Grillitch : momenten dat ie invalt, zie ik niet iets waar ik enthousiast van wordt. Zal best iets kunnen, maar lijkt me niet iemand voor de toekomst.

Kaplan : Heb echt hoop dat hij wat wordt en zwm Bassey uit de basis speelt.

Wijndal : Misschien opvallend maar hier ben ik enthousiaster over. Denk wanneer onze toekomstige trainer ( want ik wacht nog steeds op t ontslag van onze kakkerlak ) hem vaste LB maakt met Bergwijn dat dit echt n gevaarlijk duo kan worden.

Bergwijn : Brengt nog te weinig maar mede door onze trainer die meent dat hij niet mag beginnen zonder Tadic. Heb nog degelijk vertrouwen.

Brobbey : Geldt t zelfde als Bergwijn. Geef m vertrouwen.

16-11-2022 17:37

linksbinnen +8251

Precies dit.

16-11-2022 17:59

linksbinnen +8251

Al had ik een serieuze kans voor Baas op linksback ook prima gevonden.

16-11-2022 18:02

ratje +3523

H2 werd natuurlijk ook verrast met de verkoop van Antony onder druk van diezelfde, jawel, RvC.

16-11-2022 18:47

burwatti +14407

Dus Bergwijn en Brobbey geven we een kans maar Bassey die elke week verzopen word door zijn mede spelers die schrijven we meteen af ?

16-11-2022 20:55

Henkjanklaas +20683

Veel te milde analyse mbt tot een aantal besproken spelers. Die verhalen van tijd gunnen gaan maar voor een klein deel op.
Bij spelers als Ocampos (gaat terug) Sanchez en Bassey kun je zo al zien dat ze qua basistechniek al flink te kort komen evenals qua spelinzicht en positionering. Dat laatste kun je nog wel wat bijschaven maar heg eerste moet een speler gewoon in zich hebben.
Bergwijn haal je voor heel veel geld maar op de plek van Tadic. Op rechts heb je in feite alleen conceicao, een jonge speler die nog wel kan groeien met een goede basistechniek, snelheid en de juiste instelling. Kaplan al zo lang geblesseerd en grilitsch geen idee. Geen peper geen zout en speelt nooit en dat zal noet voor niets zijn.
Brobbey doet het aardig maar nog niet 100%.
Kortom zoals zo vaak aangegeven puur negatief over bijna de gehele linie incl wijndal die verdedigend erg zwak is. Veel te veel voor betaald. Dus brevet van onvermogen voor de inkopers en directeur vd Sar.

16-11-2022 17:31

mvdk +44600 moderator

Als je geen minuten krijgt kun je niks laten zien.

16-11-2022 17:13

Modric36 +8224

Tadic en Haller waren vorig seizoen in de eredivisie samen betrokken bij fucking 60 goals (!) (assists + goals). Die productie vervang je niet zomaar.

Bergwijn halen was overbodig met Tadic als captain en MVP.

Brobbey halen is pijnlijk omdat hij vorig jaar nog gratis wegliep, maar enerzijds logisch omdat Haller nog stap wilde maken

16-11-2022 16:53

MarcHogervorst +35303

Ik denk dat we eerder de 'slechts-4-tegendoelpunten' missen van vorig seizoen, eerste seizoen helft, dan de productie van Haller en Tadic. 't Probleem zit in de verdediging niet de aanval.

16-11-2022 17:01

mvdk +44600 moderator

Tadic en Haller moesten toch allebei oprotten van een aantal hier? De mensen die nu over het missen van kansen klagen waren dezelfde mensen die vorig jaar ook klaagden.

16-11-2022 17:14

4bier +31367

Brobbey smerig ratje

16-11-2022 16:49

PetrusKeizer +10739

Samengevat: matig tot slecht

16-11-2022 16:34

Nieuwmarkt +2989

10 spelers, die momenteel niet beter zijn dan wat er in de jeugd rondloopt.
Top beleid!

16-11-2022 16:22

ElimelechN777Ring +91

Is Schreuder nog steeds niet zonder ruimtepak, dus zonder zuurstof , en zonder parachute op de maan gedropt hahahaa? Schreuder praat wel gemakkelijk(als Brugman maar dit wat betreft voetbal), dit itt tot Ten Hag, maar de resultaten bewijzen het tegendeel, en daar gaat het om! Ik ken Schreuder niet persoonlijk en lijkt me als mens wel oke maar het gaat hier om voetbal! Hou de eer aan jezelf Schreuder en vestig nog niet eens een negatief record(tegen Napoli!), waar wij als ECHTE AJAX-supporters ons gezicht ervoor zouden moeten verbergen als wij gefilmd worden, en dus ervoor moeten schamen! Verder wens ik hem het allerbeste toe, want hij lijkt me wel een normaal/goed iemand! Misschien is Ajax een beetje te hoog gegrepen voor hem! Overigens zijn vd Sar&co mede verantwoordelijk voor het huidige miserabele Ajax! Zij hebben Schreuder als trainer aangesteld, en volgens mij gaan ze na de WK dan gewoon weer vrolijk verder met hem! Oja en Bogarde onmiddelijk terug!! Geen wonder dat de verdediging een gatenkaas is mensen!!

16-11-2022 16:08

Ajax95Duivendrecht +24251

Er is vooral verkeerd ingekocht.

Ajax wist op voorhand al dat er met Gravenberch en Mazraoui een goed voetballende verdediger en middenvelder zouden vertrekken. Ook hadden ze de interesse voor Martínez kunnen zien aankomen, want er zijn bijna geen verdedigers in Europa die zo slim qua positionering zijn en die zo'n goede opbouwende pass hebben als hij. Antony idem, ook dat hadden ze kunnen zien aankomen.

Ik denk dat H2 totaal onderschat hebben hoe belangrijk voetballend vermogen en press-resistance van achteruit zijn in de Ajax-speelwijze. Dat geldt sowieso al, maar je bent er nog eens extra van afhankelijk als je 6 een brekende non-voetballer is. Aan het transferbeleid van afgelopen zomer kun je zien dat hier totaal geen rekening mee gehouden is. Anders verklaar je het niet dat ze bij Bassey uitkomen als vervanger van Martínez. Of bij Sánchez als opvolger van Mazraoui. Dan koop je puur in op grinta, niet op criteria voor Ajax-voetbal. Daarnaast zie je wel degelijk een verschil tussen Taylor en Gravenberch, dat in de huidige speelwijze nadelig uitpakt. Gravenberch was echt een middenvelder die op de vierkante centimeter onder druk uit kon dribbelen, Taylor is meer een passer en iemand voor korte combinaties. Taylor zou een prima middenvelder voor Ajax kunnen zijn, maar wel op een middenveld waarin de onderlinge afstanden (en de afstanden met de voorwaartsen) klein zijn. Die afstanden zijn nu veel te groot, doordat onze 6 effectief als verdediger opereert en de 10 zowat naast de spits staat. Gravenberch kon met zijn dribbels, rushes en loopvermogen eigenhandig (meestal) dat hele middenveld in handen nemen en onder druk uit voetballen. Taylor kan dat niet, heeft geen verfijnde dribbel daarvoor. Waardoor je nu samen met Alvarez en Berghuis/Klaassen niemand op het middenveld hebt die soepeltjes onder hoge druk kan wegdribbelen in de kleine ruimte.

Dat geldt eigenlijk ook voor de voorhoede: ook daar is eigenlijk te veel ingekocht op power en snelheid in plaats van voetballend vermogen in de kleine ruimte / vanuit stilstand. Bergwijn en Brobbey zijn beide spelers die ruimte nodig hebben voor hun acties, ieder op hun eigen manier. Veel meer dan Antony, die wel iets magisch vanuit stilstand kon doen. Ze zijn bovendien nogal 'lui', waardoor het hoge drukzetten wat trademark van Ajax is ook minder goed lukt. Ik zou om deze redenen hooguit 1 van de 2 hebben gehaald, maar nooit beide. Ik had dat overgebleven geld veel liever geïnvesteerd in Ziyech, die ook prima als buitenspeler heeft gerendeerd bij Ajax en wél in staat is iets vanuit stilstand te creëren.

En dan de beslissing om Alvarez niet te verkopen afgelopen zomer... Ik kan daar nog steeds niet over uit. Als je toen 'ja' had gezegd op dat bod, had je meer dan genoeg geld gehad om een ideale 6 voor het Ajax-spel te kopen. Eén die zowel aan de bal als verdedigend ons spelletje snapt.

Tel daarbij de onnodige breedte-aankopen op (Grillitsch, Wijndal, Ocampos, Sánchez, Lucca), die eigenlijk stuk voor stuk talenten uit Jong in de weg zitten (Fitz-Jim, Baas, Rasmussen, Regeer, Hansen) en H2 slaat best wel een modderfiguur op transfergebied.

16-11-2022 15:40

Oxxer +165740 moderator

Bassey, Kaplan en Wijndal zijn door de aankoopbedragen wat mij betreft de opmerkelijkste transfers, die 3 positie hadden via de jeugd en Latijns Amerika voor veel minder geld en of betere kwaliteit kunnen worden ingevuld.

16-11-2022 15:19

burwatti +14407

Vind dat wijzen naar Latijns Amerika altijd wel erg makkelijk, als je daar spelers vandaan haalt moeten ze ook eerst wennen.
Daarnaast zitten daar tegenwoordig meerdere scouts van elke topclub ter wereld en betaal je daar de hoofdprijs voor de echte talenten.

Zodra iemand een beetje talent heeft haalt City hem op voor 20 mil en droppen ze hem bij een satelliet club.

Ajax had direct versterkingen nodig door de vele verkopen.
Wijndal was een logische aanwinst, international voor 10 mil binnen halen die ook nog jong is.

Kaplan kende ik niet.
Bassey was in de EL erg sterk, en daar zie ik nog steeds potentie in.
Wel is er natuurlijk te veel betaald, maar daar ontkom je niet aan als ook PL clubs interesse tonen.

16-11-2022 20:59

Oxxer +165740 moderator

Nope niet mee eens, de scouts van grote clubs zitten daar al jaren, de supertalenten zoals Endrick en Julian Alvarez zijn voor Ajax onhaalbaar de categorie daaronder zijn zeker mogelijk. Buiten dat in Colombia en in het dun bevolkte Uruguay loopt genoeg talent wat betaalbaar is. Ik heb het afgelopen seizoen zat Colombianen, Uruguayen en Peruanen gezien in Argentijnse Primera Division, die jongens kosten €5M oid en hebben de kwaliteiten om mee te draaien in Ajax1.

16-11-2022 22:17

ElimelechN777Ring +91

En Bassey terug naar EIGE land mensen??? HO HO HO, hahahaa, hij heeft toch een italiaans-engels-nigeriaans paspoort, dus hij kan toch ook naar engeland of italie toch? Misschien wordt het nog wat met hem je weet maar nooit! Ik vind persoonlijk Ronald Spelbos, of zelfs Peter Boeve, Edo Ophof und so weiter, wel beter, en NIET eens als ik eerlijk MOET zijn, want ik ben over het algemeen eerlijk mensen!!

16-11-2022 15:03

RS01 +1116

De slechtste aankoop staat er nog niet eens bij 🤡

16-11-2022 14:58

ElimelechN777Ring +91

En Bergwijn is heus wel een goede voetballer anders speel je niet in het NL's-elftal!! Hoewel Ajax anders speelt als het NL's elftal, denk ik dat Bergwijn, en meerdere spelers, de pech heeft dat hij uitgerekend nu bij Ajax speelt, nu het onder Schreuder loopt voor geen meter! Weten jullie nog aan het begin v dit seizoen, Bergwijn op links en Anthony op rechts, het liep toen als een raket en de aanval was smullen geblazen mensen!!

16-11-2022 14:57

ElimelechN777Ring +91

Sanchez vind ik persoonlijker beter dan Rensch, die alleen maar tegen de kleintjes lijkt te kunnen schitteren. En waarom krijgt Sanchez helemaal geen tijd om te wennen a h Ajax spel?? Waarom moet hij gelijk nu al de sterren vd hemel spelen? Ik weet nog dat Neres pas na +/_ een 1/2 jaartje ofzo pas begon te wennen a h Ajax spel en dus hierdoor ook beter ging voetballen und so weiter, dus waarom Sanchez niet??

16-11-2022 14:52

Henkjanklaas +20683

Sanchez mist basistechniek, snelheid, laat zich heel eenvoudig uitspelen, heeft geen paas, is verdedigend niet best, geen kopper. Heeft weinig met aanpassing te maken. Gewoon een matige back en bepaald geen Nous.

16-11-2022 17:33

AFCAjaxMidNineties +12818

Kaplan weten we niet. Sanchez is enkel voor de Eredivisie geschikt. Ocampos heeft niet genoeg kansen gehad om te beoordelen. Grillitsch heb ik nog niet echt voldoende gezien maar lijkt slechts leuk voor de breedte (wat kan hij eigenlijk echt goed?) Rest zie ik wel zitten.

16-11-2022 14:42

Qifesh +24917

Als je Alvarez voor 50 had verkocht en bassey op 6 had gezet had ik het nog best een goede ruil gevonden.

16-11-2022 14:12

RJB1979 +26123

Bassey op zes?! Wat rook jij?

16-11-2022 14:13

Qifesh +24917

Alvarez hebben we al een seizoen of twee op 6 dat zie ik ook zelden echt lekker gaan hoor. Bassey heeft meer van een 6 en Alvarez meer een cv.

16-11-2022 14:24

RJB1979 +26123

Ik wil ze er allebei niet. :D

16-11-2022 14:25

Qifesh +24917

😆 Ik gun ze allebei wel wat maar sinds wanneer kopen we dit soort Feyenoord spelers man.. god o god.. Salah edin Fitz jim, zerrouki.. allemaal pareltjes die Alfred niet ziet.. Ben soms blij voor de spelers die zijn vertrokken.. deze Koach gun je niemand..

16-11-2022 14:30

DrFootball +15219

Ik had Alvarez verkocht voor 50 mio. Wel haal je daarmee de enige uit het elftal die nog een beetje kan kopen.

16-11-2022 15:20

Heldhaftig +11497

Qifesh broer kan toch niet

16-11-2022 21:12

Qifesh +24917

alvarez op 6 kan al jaren niet a broer.. na het wk edgar davids en bogarde halen als veldtrainers, klaar. Je krijgt een kruising van die twee! alles kan! schreuder kan niet.

16-11-2022 23:03

Web +178830

Met een normale trainer zouden Bergwijn en Brobbey top aankopen zijn
Bergwijn begon ook goed, op zijn beste positie linksbuiten

Brobbey is hoogstpersoonlijk door Schreuder onzeker gemaakt, omdat hij blijft volharden dat Kudus een spits is. Dan ben je dus stront eigenwijs
Want hij wil geen concurrentie op het middenveld er bij, weg van de minste weerstand

Nooit Kudus achter Brobbey zetten
99 van de 100 mensen willen dit eens zien
NEE dit doe ik niet
Klaar

Conceicao is een talent met mogelijkheden
Die moet je gezien de huidige invulling op rechts veel meer laten spelen, nu loopt hij zich zelf voorbij door prestatie drang
Goede begeleiding nodig

Bassey leuk en aardig, maar voor dit bedrag moet je er gewoon staan
Hij zal zich best nog iets verbeteren, maar van een werkpaard maak je geen renpaard

Sanchez kort en krachtig
Schande dat die in dit mooie shirt mag spelen
Kan er niets van. Klaiber was nog beter

Ocampos kan er ook niets van
In iedergeval niet in het Ajax spel

Lucca is een type waar van je moet hopen dat je hem bijna nooit nodig hebt
Die heb je nodig met een goal forceren
Bij Schreuder zal dit nog vaak gebeuren

Kaplan ken ik niet, moet je afwachten

Wijndal had ik nooit gehaald, vooraf gezegd
Small van Twente vond ik een veel betere optie
Was ook beter geweest voor Eddine om minuten te maken bij Twente
Baars is niet minder dan Wijndal in mijn ogen

Grillitsch weing gespeeld, kan mij nog niet overtuigen. Daar had ik hoge verwachtingen van

Ik moet bij de aankopen er wel bij zeggen

NIET EEN SPELER UIT AJAX HAALT HET BESTE UIT ZICHZELF
Dat komt door Schreuder

16-11-2022 14:03

ajaciedpp +1597

Jij kan er soms ook niets van WEB, alleen maar andere huilebalken na lullen!!!!

16-11-2022 15:18

Web +178830

Waar heb je het over als ik vragen mag?
Ik geef mijn mening, niet meer en niet minder

16-11-2022 17:03

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Als alle 10 aankopen niet uit de verf komen en al je spelers die er vorig jaar waren spontaan 3 klasses minder zijn dan kun je niks zeggen over de nieuwe spelers. Je hebt een coach die letterlijk elk individu slecht laat spelen. Zelfs timber lijkt op baumgartel.

Ik wacht wel met een oordeel vellen over onze aankopen nadat ze een eerlijke kans onder een fatsoenlijke trainer hebben gekregen.

16-11-2022 13:59

ElFlaco +3655

Helemaal waar. Iedereen is minder onder deze technische staf. Dus daar ligt de pijn. Niet bij de spelers. Hopelijk stapt er dadelijk iemand naar voren die echt de waarheid durft te vertellen. Bergwijn deed het al in bedekte termen na Emmen. Vind het ook gek dat je een ervaren speler als Ocampos haalt en deze niet gebruikt. Was gewoon een prima speler bij Sevilla dus zou dat bij ons ook moeten zijn.

16-11-2022 14:16

ElFlaco +3655

Want vergeet niet als de RVC er geen stokje voor had gestoken was hij (Ocampos) gekocht voor 20 miljoen. Dan vraag ik me af op wiens gezag dat gebeurd zou zijn. Ik neem toch aan Schreuder en H2. Dat is toch niet te geloven dan dat ie niet / nauwelijks gebruikt wordt….

16-11-2022 14:41

Libero +19288

Na 14 wedstrijden ben je wmb nog geen winterkampioen.

16-11-2022 13:54

Robertini +40037

Bergwijn de slechtste aankoop van allemaal. Een linksbuiten kopen voor 30 miljoen terwijl je aanvoerder en MVP daar staat, geniaal.

Hij doet het niet slecht ofzo, maar ook niet aanmerkelijk beter dan Tadic vorig seizoen, veel teveel voor betaald.

16-11-2022 13:54

Robertini +40037

"De reden voor de mindere productie van Bergwijn valt te verklaren. Eerder in het seizoen speelde hij nog als linksbuiten, maar na verloop van tijd is hij vooral als rechtsbuiten gaan spelen. Dat gegeven plus dat het team minder is gaan draaien, maakte het voor Bergwijn niet makkelijker."

Niet helemaal mee eens, want hij stond op linksbuiten ook al droog tegen Heerenveen, Liverpool, AZ, Napoli en Go Ahead (als invaller). Juist op rechtsbuiten tegen Excelsior scoorde hij weer eens.

Je kunt dus eigenlijk zeggen dat hij van z'n plaats gehaald is om hem juist wakker te schudden, dat dat niet gewerkt heeft is duidelijk.

16-11-2022 13:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.