Ajax doet laatste poging: 'De club heeft de talentvolle Belg een gedetailleerd traject geschetst'

door Jari Perridon 138

Bron Voetbal International

Ajax doet laatste poging: 'De club heeft de talentvolle Belg een gedetailleerd traject geschetst'

door Jari Perridon 138

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax doet momenteel een laatste poging om Rayane Bounida aan het denken te zetten, zo meldt Voetbal International. De Amsterdammers willen dolgraag verder met het grote talent en hopen dat hij alsnog zijn contract gaat verlengen. Vooralsnog liggen de financiële voorwaarden van de talentvolle speler te hoog voor de Amsterdammers.

De clubleiding van Ajax heeft er laatst bij Francesco Farioli op aangedrongen om het vizier nadrukkelijk op De Toekomst te richten. 'Dat doet de Italiaan nu dus deels noodgedwongen. Vorige week nam hij Gerald Alders en Jorthy Mokio al mee naar Riga, daarna werd ook Sean Steur al bij de groep gehaald en dit weekend was het de beurt aan Rayane Bounida', valt te lezen bij Voetbal International.

De achttienjarige Belg trainde de afgelopen dagen mee met de hoofdmacht van de Amsterdammers en zit ook bij de wedstrijdselectie tijdens De Klassieker. Het is de volgende beloning voor de talentvolle Bounida die belangrijke stappen in zijn ontwikkeling zet. In december maakte Bounida zijn debuut in het profvoetbal voor Jong Ajax. Sindsdien is hij in zes wedstrijden goed geweest voor vier doelpunten.

Ajax wil het contract van de jongeling maar al te graag verlengen, maar vooralsnog is dit niet gelukt. 'Bounida is binnengehaald met behoorlijk riante voorwaarden voor een jeugdspeler, sindsdien heeft hij grote stappen gezet en dus zou het logisch zijn om dat contract bij een verlenging te opwaarderen. Dat past echter niet binnen de financiële kaders, die Ajax nu eenmaal moet bewaken richting een duurzame toekomst.'

Ajax zet Bounida aan het denken

De Amsterdammers willen financieel zo ver mogelijk gaan om het contract van de Belg te verlengen, maar ze proberen hem momenteel vooral te overtuigen met het sportieve verhaal. 'De club heeft de talentvolle Belg een gedetailleerd traject geschetst en heeft hem daarmee aan het denken gebracht. Dat Bounida nu mee mag trainen en zelfs in de wedstrijdselectie zit, is nogmaals een bevestiging van de waardering die Ajax voor hem heeft. Komende zomer mag hij zich sowieso laten zien in de voorbereiding van Ajax 1, áls hij blijft.'

Volgens Voetbal International is het nu aan de jongeling en zijn entourage om de knoop door te hakken. 'Interesse van buitenaf is er voor Bounida altijd geweest, maar in Amsterdam lijkt de weg naar het eerste elftal open te liggen. Wellicht zelfs zondagmiddag al tegen Feyenoord, aangezien hij de enige linksbuiten in de selectie is.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Kale +1126

Het gaat over een paar ton hè, niet over miljoenen.

02-02-2025 19:32

FrancescosRavioli +14967

Dan nog. Je creëert er een verwachting mee

02-02-2025 20:56

Betuwe85 +20394

Dan helpt het niet mee dat he vandaag rasmussen op rechts ziet invallen snapte het publiek wel

02-02-2025 18:10

sebastiaan1900 +5249

John de Mol grijp in. Leg die paar ton erbij. Uitstekende speler.

02-02-2025 17:13

trodat4030 +96393

Topcomment is natuurlijk lachwekkend, hij heeft in 1 nog echt volkomen 0,0 status, hoe vergelijk je dat met een spits die op het WK en EK wedstrijden beslist heeft? Daarbij zet je een standaard voor andere talenten waar je op korte of mid-lange termijn mee om tafel moet. Die vinden zichzelf ook 'bijzonder' en een 'uitzondering'. Het uberhaupt vastleggen van Steur was al een enorm moeizame klus en daar moet je volgend seizoen ook weer mee om tafel, dan kan je alweer uittekenen waar dat op uitdraait, die eisen zullen 100% vergelijkbaar zijn aan die van Bounida. En dan heb je nog andere talenten in Jong, ik noem een Faberski (al heeft die gelukkig onlangs bijgetekend), Alders, Jetten, Janse, Bouwman, noem maar op.. Bounida is gewoon degene waar de toon gezet moet worden voor de aankomende jaren, en als dat dan 1 Bounida kost om straks die andere talenten wél binnenboord te kunnen houden, dan is dat het verlies dat je moet nemen. Het gaat hier echt om de lange termijn, niet de korte.

Verder vind ik het verhaal van 'ze halen hem er nu bij en laten hem meetrainen' ook zo primitief, zoals gezegd, hij is de enige linksbuiten die beschikbaar is (en hij ís niet eens een linksbuiten!) en ik zie net de opstelling voorbij komen en verrassing: Bounida speelt niet, Berghuis speelt! Dat, icm de komst van Edvardsen en de terugkeer van Godts over een paar weken, zal 100% betekenen dat Bounida weer uit de selectie verdwijnt, hij lost nu simpelweg 'even' een probleem op, maar dit is natuurlijk niet voor de lange termijn. Dit gaat hem echt niet over de streep trekken, hij is echt niet van de gekke, zelfs niet als Belg (geintje!), om daar zomaar in te trappen.

Verder wel slim om namens de club te benadrukken dat Ajax hem een gedetailleerd plan heeft voorgeschoteld, al betwijfel ik ten zeerste dat dat niet alláng gedaan is, echt niet 'plots' deze week, dat zou echt ongelooflijk zijn als je weet dat er al talloze spelers zijn vertrokken 'om het plan'. Dat ondervang je natuurlijk al jaren, je hebt al jaren gedetailleerde plannen met je grootste talenten. Maar dan weet iedereen wél gewoon hoe de vork straks écht in de steel zit als hij niet verlengd, dan gaat het allemaal om maar 1 specifiek detail, wat staat er achter de €. Kan me echt niet voorstellen dat hij nu 'opeens' aan het denken wordt gezet. Ik geloof dat gewoon niet.

02-02-2025 13:27

Belnaarhuis +4904

Fijn verwoord 👍

02-02-2025 14:20

hans_van_kins +1246

Een héél verhaal en uiteindelijk draait het maar om één ding: hoeveel staat er achteraan het €-teken.

02-02-2025 15:02

trodat4030 +96393

Als je alleen dat eruit haalt, snap je helemaal níks van alle andere talloze punten die ik maak...

02-02-2025 16:47

Leo Valk +1362

@Trodat4030... Ben het eens met je verhaal! Desnoods laten vertrekken. Je kunt hem niet ten koste van alles behouden. Brobbey ligt nog te vers in het geheugen! Als hij gaat, en dat mag hem best duidelijk worden gemaakt, is er geen weg terug, zoals met Brobbey, want dat kan Ajax zich niet veroorloven.

Bovendien geef je het verkeerde signaal naar toekomstige Ajax talenten. Eerst maar eens even investeren in jouw en Ajax' toekomst, dan komt later je kans, met een veel grotere succesverwachting!

03-02-2025 07:28

Raoul14 +3046

Iedereen kan wel los gaan op dat mannetje, maar ben benieuwd wie morgen nog naar zijn werk wil als je baas met een nieuw contract en salarisverlaging aankomt. Terwijl je weet dat sommige collega's vet overbetaald worden.

02-02-2025 13:15

hans_van_kins +1246

Raoul14 ,waar heb jij gelezen dat hij een verlaagd contract heeft aangeboden gekregen? Het contract zal alleen niet extreem verhoogd worden ivm salarisplafond.

02-02-2025 15:05

Libero +18999

Schijnt echt zo te zijn, heb het ook op meerdere plekken gelezen en gehoord.
1 voorbeeld: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/1253845/spaan-vindt-bounida-nu-al-beter-dan-berghuis.html

03-02-2025 16:24

Dolblij +44624

Een entourage die alleen op geld belust is krijg je moeilijk aan het denken.

02-02-2025 13:14

90MinutenLang +926

De jeugd heeft de toekomst. Er zitten toch echt wel een aantal grote talenten in Jong Ajax en de A junioren. Bounida, Steur en Faberski kunnen me wel bekoren en Ajax moet daarop inzetten aangevuld met ervaring.

02-02-2025 13:11

luigi_murciano +1425

I told u guys this was coming in the media.
Merit of our TD if Bounida is on the bench today.. Make me laugh.
#kroespropaganda

02-02-2025 13:10

MalleEppie +15095

Selling all your left wingers to make a talent sign the contract, Kroes is playing 7D underwater chess!

02-02-2025 14:28

Laudrup10 +17030

Ideale scenario zou zijn dat hij in mag vallen in de klassieker bij een riante voorsprong. Dat hij zo geniet van de ambiance dat ie direct bijtekent.

02-02-2025 13:02

Laudrup10 +17030

Fijn dat ze iig het belang van verlengen zien en er alles aan doen. Hopen op een wondertje.

02-02-2025 12:57

HertogH +15828

'De clubleiding van Ajax heeft er laatst bij Francesco Farioli op aangedrongen om het vizier nadrukkelijk op De Toekomst te richten'

Prima! De speeltijd die jongens als Rasmussen en van den Boomen maken kun je beter geven aan jongens die wel de potentie hebben voor Ajax 1.

02-02-2025 12:51

behangdelul +32410

Weer van die manke vergelijkingen, "omdat die XX verdiend moet hij dat ook maar krijgen" zie ook topreactie. Misschien, heel misschien heeft meneer Weghorst een carriere gehad waarbij hij al het een en ander heeft bewezen. Deze snotaap heeft nog 0 bewezen en bewijst tot op heden dat ie in zijn bijzonder korte carrière vooral voor de poen kiest. het is geen hongerloon dat hem wordt aangeboden he.

02-02-2025 12:51

TJHooker +3902

Ik begrijp het sentiment maar als deze jongen de deur uitloopt dan raak je een hele talentvolle (jeugd)speler kwijt.
Ik vind dat je als club goed beleid moet voeren, maar dat je niet vast moet lopen in processen en beleid. Uiteindelijk betaal je voor kwaliteit, als het maar “uitlegbaar” is en breed wordt gedragen. Omstandigheden moet je daarin meenemen. Het is waarschijnlijk goedkoper om deze speler iets meer te geven dan iemand halen. Dat pragmatisme moet er wel in blijven zitten.

02-02-2025 13:11

behangdelul +32410

Oke, dus Mokio, 16 en wel debuut gemaakt, moet dan nu ook maar, nou pak hem beet, 750k gaan verdienen?

02-02-2025 13:20

AINIESTA +43895

Ik maak de vergelijking tussen die 2 niet eens. Misschien even wat beter lezen. Het gaat om de bezuinigingen. Bij de jeugd, Bounida dus wordt er wel bezuinigd maar er is wel geld om zo'n vet contract aan een simpele breekijzer uit te geven. Dat rijmt niet.

02-02-2025 19:34

Dit is mijn club +10011

Al dit soort mannetjes leven toch op een andere planeet. Goed beschouwd zijn het soort financiële eisen die gesteld worden om van te kotsen en eigenlijk moet je hier helemaal niet in mee willen gaan.

02-02-2025 12:50

7172AFCA7395 +10264

ksnap wel dat je een salarisreductie moeilijk kunt pikken.Zeker nu hij zich laat gelden.

02-02-2025 12:53

IndoorNinja +1854

Dit is precies het probleem van de huidige maatschappij. Het draait volledig om ik, ik, ik. Je kunt het ook zo zien dat hij misschien wel een grote kans heeft om bij Ajax door te breken terwijl die kans bij andere grotere clubs aanzienlijk minder is. En dus kun je er dan voor kiezen om in jezelf te investeren (dus geen sprong in salaris) zodat dit je later terugbetaalt.

Hij heeft nog niks bewezen behalve dat hij talent heeft.

02-02-2025 13:13

trodat4030 +96393

Wat je wel vergeet 71, is dat hij al vér overbetaald wordt momenteel. We hebben het niet over een minimum loon waar hij een Euro extra per uur eist, we hebben het over eisen die een jeugdspeler(!) stelt die de helft van de selectie van 1 overstijgt! Die knaap heeft 2 jaar een Ajax 1 salaris en speelde vorig jaar nog als dispensatiespeler in o17! Zijn eerste seizoen ging zelfs gepaard met de ene na de andere blessure, ook tegen een Ajax 1 salaris! Díe nuance vergeet jij duidelijk te maken..

02-02-2025 13:47

Libero +18999

Kweenie hoor. Als je al wat jaartjes meeloopt hier heb je ook gezien dat zat jeugd mag meedoen in de voorbereiding en zelfs na goed presteren daarna weer genegeerd wordt. Icm salarisVERLAGING zou ik het daar ook niet heel warm van krijgen.

02-02-2025 12:46

Sunny_Boy +835

Vind dit soort situaties altijd moeilijk te beoordelen omdat je de details niet kent. Ben ook de mening dat deze punten zonder de pers besproken moeten blijven. Zou het wel mooi vinden als hij bijtekent. Ook als teken dat Ajax weer op de goede weg is.

02-02-2025 12:46

Hersenspinsel +7962

Ajax doet laatste poging.
Wat betekent dat?
Slikken of op de bank of nog weg dit transferwindow?

Ajax moet dit soort spelers aantrekken, veel talent, netjes opgeleid en die uit het contract lopen.

02-02-2025 12:45

Balou +1828

Sorry hoor , maar dit jochie heeft nu denk ik al een heel goed salaris voor een 18 jarige dus laat hem dat eerst maar eens in Ajax 1 zien en als hij daar slaagt terugkomen voor meer eurootjes.

02-02-2025 12:48

Leo Valk +1362

@Hersenspinsel...Niet te koste van alles, laat ze maar bij een "grote" club op de bank gaan zitten, en hun carriere verpesten! Als ze niet het gezond verstand bezitten eerst bij Ajax iets te laten zien, en daarna (flink) te oogsten, dan gewoon vertrekken!

De achterblijvende Ajax talenten moeten onderkennen dat flink cashen nu, hen niet de toekomst brengt waarop zij hopen!

03-02-2025 07:36

ajaxfan83 +3334

Lang leve de zaakwaarnemers die de koppies van zulke jonge talenten zo gek maken dat die mannekes als bounida echt denken dat ze ergens anders het dubbele kunnen verdienen en een top toekomst hebben. Zoals een Ouasim Bouy, dat toendertijd Mino zei van ik denk alleen maar aan de toekomst van mn spelers en op gegeven moment zie je ze bij een pec zwolle rondlopen

02-02-2025 12:43

Yeshyeshyall +10913

Denk dat niemand wil inleveren maar sportief gezien maakt hij bij Ajax toch wel heel veel kans om een goede stap te zetten lijkt me.

02-02-2025 12:41

Wietze0605 +180

Laat maar zien bounida , verschil delen
Met uitzicht op plaats in eerste selectie
Zou ik het wel aandurven !

02-02-2025 12:37

Epiret +4290

Het lijkt erop dat deze jongen toch de verkeerde mentaliteit heeft. Alleen eurotekens in de ogen op zo’n leeftijd getuigt niet van een lange termijnvisie en de wil om een sportief meerjarenplan te volgen.
Grote kans dat hij zelfs na contractverlenging binnen no time alweer vertrekt als de volgende club (met hoger salaris) zich aandient.
Ook al speelt hij nog zo goed, het is voor mij de vraag of je zo’n jongen met alle geweld bij de selectie moet willen hebben.

02-02-2025 12:35

stefanwillem +11866

Denk dat dit voornamelijk wordt ingefluisterd door zijn entourage. Kotswoord.

02-02-2025 12:41

Bowie +2371

"Bounida is binnengehaald met behoorlijk riante voorwaarden voor een jeugdspeler, sindsdien heeft hij grote stappen gezet en dus zou het logisch zijn om dat contract bij een verlenging te opwaarderen."

Of presteert hij nu eindelijk pas naar de waarde van zijn salaris vraag ik me dan af?

02-02-2025 12:29

fc Barcelona_ke +19239

Lille huurt Akpom en neemt ook hele salaris over. die salaris kan je deels geven aan Boundia!

02-02-2025 12:26

MVG +16469

Ik lees hier heel veel dat Ajax maar de portemonnee moet trekken voor dit jonge talent. Maar wees even redelijk! Hij is pas net aangesloten in JA. Zit nu voor het eerst bij de selectie en is bovendien met dezelfde problematiek (lees geld) uit België deze kant opgekomen.
Voor sommige van die jongens, zelfs al hebben ze enorm veel talent, komt voetbal niet op de eerste plaats. Het draait om geld, status, blijk van respect van de club richting hun ego… maar ze zien niet in dat voor een voetbalcarrière zoveel meer nodig is dan alleen maar talent. Professionaliteit, zelfdiscipline, keihard werken elke dag en geen genoegen nemen met goed genoeg…
Bovendien als je zo’n jongen nu een zak geld geeft schept dat ook een precedent naar alle andere talenten. Ajax moet het niet hebben van het geld, dat is nooit zo geweest. Ajax moet het hebben van een top opleiding en het bieden van een springplank richting de Europese top! Het geld komt dan vanzelf voor die jongens, maar ze hebben nog maar o zo weinig geduld tegenwoordig en worden al op een schild gehesen als ze een paar keer een leuk balletje hebben gegeven in een jeugdwedstrijd.

02-02-2025 12:25

DeHeerVanDeMeer +25132

Precies, dit soort spelers vinden imago, status, kapsel en geld belangrijker dan inzet, vechtlust, teamgeest ed. Leunen op hun uitzonderlijk talent en hebben niet de juiste mentaliteit, alleen op talent ga je het op de lange termijn niet mee redden.

02-02-2025 12:34

Musica Merlo +8181

Andere zaakwaarnemer voor Bounida? Toen hij binnenkwam bij Ajax zei hij dat hij een echte Ajax fan was maar daar zie ik nu weinig van terug. Het draait nu weer om dat smerige geld. Dus zit er voor Ajax niets anders op dan meer geld aan hem te geven of hem laten gaan. Zou dom zijn om hem te laten gaan, want voor spelers als je Bounida moet je een uitzondering kunnen maken in het salarishuis.

02-02-2025 12:24

fc Barcelona_ke +19239

hoe hij de laatst maanden heb gepresenteerd, moet hij inderdaad meer krijgen! eerst twee seizoenen was hij wel nietsnut!

02-02-2025 12:27

trodat4030 +96393

Vergeet niet, Ajax heeft hem indertijd ook vooral met dat huidige dikke contract weggelokt bij Anderlecht en andere (en dat waren er ook een hoop) gegadigden. Eigenlijk is het dáár al mis gegaan, je bent toen al eigenlijk te ver gegaan om hem binnen te halen, toen kon je al voorspellen waar dit op uit zou lopen. Als de financiele bubbel in de tussentijd niet was geklapt was het nu allemaal geen probleem geweest, maar de realiteit is dat die bubbel gewoon wel is geklapt. Hij heeft daar gewoon volkomen schijt aan. Hij ís geen 'echte Ajax fan', hij was fan van zijn contract en dat zal nu niet anders zijn.

Overigens is hij onlangs overgestapt van zaakwaarnemer, dat maakt echt 0,0 verschil, want zijn eisen zijn nog steeds krankzinnig. Net als voor zijn overstap van zaakwaarnemer. Hij zit nu bij de hypocriet die twieterde dat Ajax een koopclub was omdat Ajax Mannsverk haalde ipv Vos een kans gaf, een jaar later was hij betrokken bij het binnenhalen van Henderson..... Nathan van Kooperen.

En nee, geen uitzondering, voor niemand.

02-02-2025 14:00

Aram +17794

Verstandig maar ik denk te laat.
Het eerste bod was te laag en dat heeft wantrouwen gewekt.

02-02-2025 12:22

Babangida83 +23776

Erg positief dat spelers bij het eerste gehaald worden. Nu nog laten invallen. Mokio mocht tegen Gala ingevallen, dus ook daar zie ik positieve signalen. Als Farioli dat doet en ook beter aanvalspel voor elkaar weet te krijgen, dan komt hij dichtbij het ideale profiel van een Ajax-trainer.

En daar mag je Beuker en Kroes ook prima credits voor geven. Want dat wordt wel eens vergeten.

02-02-2025 12:20

7172AFCA7395 +10264

Gevalletje Misehouy. Iemand nog iets van hem gehoord de laatste mmanden ?

02-02-2025 12:18

AFCA-Driebergen +21969

Speelde in december voor het laatst. In totaal 8 wedstrijden gespeeld, waarvan 1 keer 90 minuten.

02-02-2025 12:42

AINIESTA +43895

Geblesseerd geweest.

02-02-2025 12:46

ajaxdna +1492

Toevallig laatst nog naar hem gezocht. Hij valt af en toe in bij Girona in La Liga. Heeft nu 7 wedstrijden gespeeld en 1 keer gescoord.

02-02-2025 12:58

Laudrup10 +17030

Hmm was nooit zo weg van Misehouy. Groot talent hoor maar niet vergelijkbaar met Bounida m.i. de flair waarmee hij voetbalt en de geweldige trap maakt hem wel tot een bijzonder talent.

02-02-2025 13:00

Rikkie66 +22759

Graag of helemaal niet. Dollar tekens winnen het vooralsnog.

02-02-2025 12:15

Gonzalez75 +5849

We hebben genoeg voorbeelden gezien wat het jonge brein met euro tekens, vage speler makelaars en overschatting van de eigen kwaliteiten doet.

02-02-2025 12:18

DeHeerVanDeMeer +25132

Leuk geprobeerd maar die zien financiele perspectieven boven sportieve dus vergeefse moeite ben ik bang. Mocht hij toch zijn verstand vinden en toch blijven dan heeft hij de lat wel heel hoog gezet na deze soap. 2 slechte wedstrijden achter elkaar en de supporters branden hem helemaal af.

02-02-2025 12:12

FelixGassenlicht +8909

Die jongen aan t denken zetten, is 1 maar het bij dit soort gasten gaat om t management voornamelijk. Jammer maar die is weg.

02-02-2025 12:08

AFCACruijff14 +160477

Wat ik in het Klassieker topic al zei, je moet niet smeken om zo'n joch binnen de club te houden als hij dat niet wil.

Dit soort jeugdtransfers lopen bijna altijd voor de jeugdspelers die weg gaan slecht af, want in het buitenland stellen ze geen achttienjarigen op.

En Ajax is wel groter dan Bounida is.

Als hij wil verlengen graag, maar niet tegen absurde eisen. Op zijn leeftijd mag je blij zijn dat Ajax het in je ziet zitten en je kansen geeft om heel snel van

02-02-2025 12:08

Lunsdale +6249

Misschien een idee om een oud speler met een grote naam aan te trekken die als mentor rond kan lopen op de Toekomst en 'vrijblijvend' met die gassies gaat kletsen tussen de trainingen door. Laat hem mooie verhalen vertellen over zijn ervaringen.

02-02-2025 12:14

Torcida +5457

Ouasim Bouy?

02-02-2025 12:20

NoPants +7421

Babel was er destijds ook en raadde kluivert af om naar roma te gaan toch? Dat hielp ook niet, terwijl babel echt een ervaringsdeskundige was.

02-02-2025 12:35

Lunsdale +6249

Mooi voorbeeld hoe het niet moet, maar ik denk eerder aan een (en dan droom ik) Seedorf. Beetje beschrijven hoe een debuut in de Arena is, aanloop daarnaartoe en als je dan goed presteert de CL winnen en vervolgens verkassen naar de absolute top (eventueel met een mooie tussenstap).

Jongens als Babel en Wamberto, hoe lief ze ook zijn, maken geen indruk op zulke jongens.

02-02-2025 13:03

Lunsdale +6249

Gaat mij om de status van speler. Ik heb niet de illusie dat spelers met zoveel talent hun gehele carrière of überhaupt langdurig bij Ajax blijven, maar het zou mooi zijn als ze eerst even beginnen met een contract en een debuut zodat er óók nog wat aan verdiend kan worden. Seedorf is dus slechts een voorbeeld, ik denk ook aan Kluivert, Bergkamp, gebroeders de Boer, van der Sar, Rijkaard, Winter of zelfs nog van Basten.

02-02-2025 13:35

Hebbendiekip +4701

Weet je wat absurd is? Een jongen van 16 een contract geven met 500K in het jaar.
Als die dan stappen maakt vervolgens dat contract willen reduceren. Make it make sense.

02-02-2025 12:18

Turbo +41658

Zolang ze geen fatsoenlijke financiële upgrade bieden gaat geen hond bijtekenen.

02-02-2025 12:05

AFCACruijff14 +160477

Ik neem aan dat die jongen nu voor een jeugdcontract voetbalt en dat hem een Ajax 1 talentcontract is geboden. Dan zal je echt wel een forse upgrade krijgen, maar je hoeft zo iemand niet meteen bij de grootverdieners te zetten.

02-02-2025 12:15

Turbo +41658

Volgens de informatie die er naar buiten is gekomen hebben ze hem een salarisreductie geboden. Iets wat bij bv Rensch ook al naar buiten kwam.

Hij zal absoluut niet bij de grootverdieners gaan horen. Maar je mag best een contract vergelijkbaar met dat van bv Amo bieden.

02-02-2025 12:20

AFCACruijff14 +160477

Volgens mij is het probleem juist dat de salarissen omlaag moeten, dus iedereen gaat minder krijgen. Afgelopen jaren zijn we juist teveel gaan betalen aan spelers die nog niks bewezen hebben. Unuvar stond voor een miljoen op de loonlijst, dat is toch bizar.

02-02-2025 12:28

MichelAngelo66 +22089

Dat moet het ook zijn. Ajax stond altijd bekend voor een zeer goede doorstroming vanuit de jeugd. Dat moet vooral de binding zijn. Groot toekomst perspectief, veel mogelijkheden in een goed Ajax 1 groter te worden. Ajax kan simpelweg niet al in de opleiding gaan smijten met geld aan spelers. Dat is onhoudbaar.

02-02-2025 12:01

wijzijndebeste123 +162368

Denk dat dit bericht vooral bedoeld is om de negatieve reacties bij vertrek Bounida te counteren. Door aan t publiek te communiceren dat Ajax er alles aan gedaan heeft zal t publiek Ajax weinig tot niks verwijten.

Bounida schreef namelijk afgelopen week op zn sociale media onder n foto van hem in Ajax shirt dat t zn “last dance” was. Die zie ik niet meer verlengen. Die heeft zn keuze gemaakt.

02-02-2025 11:59

Babangida83 +23776

Dat doen ze goed in ieder geval.

Enuh, kan ook zijn dat hij daarmee Ajax onder druk zette. Je weet het niet. Als je dit namelijk zo duidelijk zegt, dan kan dat sportief ook tegen je werken.

02-02-2025 12:03

Sportvolgert +39989

Maar dan had je toch ook verwacht dat hij nu al weg zou zijn? Dat die wedstrijd al zijn laatste was geweest? Blijkbaar niet zo zeker dus.

02-02-2025 12:10

wijzijndebeste123 +162368

Hij had waarschijnlijk niet verwacht bij de selectie van Ajax 1 te zitten. Zou kunnen dat de komende dagen zn vertrek bekend wordt en dat daarom Ajax deze berichten de ether in slingert. We gaan t zien de komende dagen.

02-02-2025 12:11

Juan62 +45971

Hij heeft nu nog een contract, ik zou hem als Ajax zijnde niet belonen, voor zijn weigering om bij te tekenen
maar op de bank zetten bij jong ajax tot einde contract

02-02-2025 12:17

Juan62 +45971

Die jongen wil poen en nog meer poen
Gaat echt niet bijtekenen.

Als jij bij de club zit die wereldwijd beroemd is om haar jeugdopleiding en om jonge talenten een kans te geven , mag je jezelf gelukkig prijzen
Het blijven weigeren een nieuw contract te tekenen zegt genoeg
Hetzelfde als spelers van Ajax1 niet bijtekenen.

De jonge is net 18 en kan dit seizoen bij het eerste gaan spelen ,
geld is belangrijker voor hem , prima maar dan nu wegwezen

Niet meer de plek innemen van een jeugdspeler die wel trots is om bij ajax te spelen
tegen nog steeds een zeer goed salaris

Mensen hier zeggen '' geef hem een paar ton extra'' maar die voeren niet het huishouden bij de club
Vergelijkingen maken zoals topreactie doet met spelers uit het eerste slaan nergens op ivm leeftijd en prestaties .
En wat met andere jeugspelers die straks komen en hetzelfde salaris willen?

Kroes -Ajax zal wel weer de Boeman worden in dit verhaal , maar voor mij is het nu tekenen of wegwezen.
Beslist niet gaan belonen met minuten in het eerste nu

Zoals een oud trainer gisteren zei; Hij moet iemand op zijn blote knieën danken voor het feit dat hij bij Ajax een ongelooflijk goede en goedbetaalde opleiding krijgt.

02-02-2025 11:59

Babangida83 +23776

De jeugd contracten zijn sowieso Beuker in eerste instantie. Al doen ze gewoon veel samen.

02-02-2025 12:13

AINIESTA +43895

Ik vergelijk de spelers Bounida en Weghorst niet. Het is gewoon niet logisch dat je bij de jeugd moet besparen op salarissen maar bij Ajax 1 nog wel vette contracten uitdeelt aan een breekijzer van 32 jaar, en zelfs een transfersom betaald.

02-02-2025 12:48

Hersenspinsel +7962

Ajax is een rijke club als zij het geïnvesteerde geld in Bounida gewoon door het toilet kunnen spoelen. Ik was teleurgesteld bij Nous en nu hopelijk niet ook met Bounida.
Wat betalen ze voor de bankwarmhouders Rugani en Kaplan?

02-02-2025 11:52

MichelAngelo66 +22089

Dus als ze bij die spelers een fout begaan moeten ze die fout bij jeugdspelers ook maken? Het is gewoonweg financieel zwaar onverantwoord om jeugdspelers ook giga salarissen te betalen. Dan wordt een opleiding onbetaalbaar.

02-02-2025 12:05

Hersenspinsel +7962

Ja bij jeugdspelers in O16, O17, O19 en zelfs bij Jong Ajax wel. Maar als ze op de deur van Ajax1 kloppen is het een heel ander verhaal.

02-02-2025 12:13

Wouter1989 +2218

Kan je dit soort spelers eigenlijk niet een contract geven met een laag start bedrag, maar automatische ophoging bij x aantal wedstrijden. Godts is denk ik een goed voorbeeld van hoe het zou moeten zijn.

Het probleem bij dit soort talentvolle maar wat fragielere spelers is toch altijd, kunnen ze het ook als ze tegen volwassenen spelen. Eerste tekenen bij Jong zijn hoopvol, maar blijft een gok. Snap het nieuwe beleid daarom wel.

02-02-2025 11:51

Ajax1969 +4157

Probleem is dat Bounida om hem te kunnen binden met een veel te hoog salaris binnen is gehaald. Ik vermoed dat ze hem echt wel een contract hebben geboden waarin het salaris omhoog gaat als hij meer in Jong of het eerste speelt. Het lastige van de situatie is dat je met het nieuwe contract van Bounida het salarishuis niet te veel mag verstoren.

02-02-2025 12:01

fc Barcelona_ke +19239

moet wel gebeuren! anders doe die niet als forbs ook inderdaad terug naar Ajax komt!

02-02-2025 11:50

Hersenspinsel +7962

Mooi Kroes.
Geef de jeugd hoop dat is de Ajax manier.
Oliver zou best kwaliteiten hebben maar Bounida moet hem gewoon uit de basis kunnen spelen. Aan de andere kant hoop ik op snel herstel van Godts.

02-02-2025 11:48

Vossig +403

Laatste kwartiertje erin gooien als we 3-0 voorstaan.

02-02-2025 11:42

TeringHenkie +28062

Waarom niet gewoon laten starten?

02-02-2025 11:45

Bobje99 +7023

Ja gooi hem voor de leeuwen in dé wedstrijd van het seizoen.

02-02-2025 11:47

Johannes1996 +52

Ergens zou dat wel de Ajax manier moeten zijn. Gewoon schijt hebben, maar zie het ook niet gebeuren. Verwacht "gewoon" Taylor linksbuiten

02-02-2025 11:52

TeringHenkie +28062

Farioli is een schijtluis!

02-02-2025 11:56

Babangida83 +23776

Ik vind niet dat hij al 45 minuten kan brengen wat hij moet brengen. Daar heeft hij nog wel meters in Jong Ajax voor nodig in mijn optiek. Dus net in zijn geval zou ik dat niet doen. Je zou hem wel kunnen laten debuteren en het dan proberen uit te breiden. En zo lang het goed gaat...weer wat meer.

02-02-2025 12:16

Multi +33000

Tja we gaan het zien. Gaat het om het geld of de sportieve ambities. Want er is ruimte genoeg om snel door te groeien naar het eerste op zowel de linksbuiten als het middenveld.

02-02-2025 11:41

Ajax The Best +16395

Door te groenendaal 🤣. Leve de 'spellingcontrole'

02-02-2025 11:43

Multi +33000

Ja fijn de telefoon met autocorrect.

02-02-2025 11:44

Invincibles +5193

Tja, dat kan bij meerdere teams en als hij daar meer geld voor krijgt dan is hij weg. Vooral omdat ze bij ons denken dat hij salaris kan inleveren bij een contractverlenging, wat een absolute no-go is voor een jonge speler.

02-02-2025 11:47

PuurGeluk +4796

Laat maar starten. We zijn niet voor niets Ajax. Linksbuiten op linksbuiten graag!

02-02-2025 11:40

Ajax95Duivendrecht +24023

Al is Bounida nou juist geen linksbuiten van nature, maar een middenvelder...

Maar ik snap de move van Ajax om dit vandaag te doen.

02-02-2025 11:46

goblinmaster +16

Ha zie je wel. Dat leek me ook uit de beelden. Lijkt me een hele goede aanvallende middenvelder waarbij een lopende 8 de Klaassen runs moet doen die een 10 vaak doet. Terwijl Bounida als een soort Ziyech/Sneijder op het middenveld speelt.
Ik zag ook dat hij met beide benen kan crosspassen van eigen helft naar buitenspelers na het uitkappen van zijn directe tegenstander. Damn.

02-02-2025 12:08

YugoVik +32919

Als die jongen verstandig is dan blijft hij hier

02-02-2025 11:33

jerryisthename +31570

Gewoon voor de leeuwen gooien vanmiddag als invaller in de tweede helft - laat het maar zien dan!
Verder die jongen regelmatig bijhalen bij het eerste de komende maanden, mits hij bijtekent.
Als hij met de sportieve vooruitzichten nu en komende zomer dan nóg niet bijtekent, dan lekker laten gaan. Dan heeft Ajax er alles aan gedaan en is hij te dom voor woorden, samen met zijn begeleiding. Ajax moet nou eenmaal bezuinigen.
De kansen die je bij Ajax krijgt, krijg je niet zomaar ergens anders. Plus, Ajax is de beste springplank voor talenten naar de (sub)top van de grote competities in Europa. Nog steeds.

02-02-2025 11:33

swamb +37

Letterlijk de beste of iig waren we dat lang. Meeste jeugdspelers afgeleverd in de 6 grootste Europese competities.

02-02-2025 11:59

debalisrond95 +2319

Hoe vaak in het verleden zijn grote talenten niet weg gegaan voor het grote geld. Zal altijd ook zo blijven. Sommige jongens snappen het gewoon niet. Niks nieuws

02-02-2025 12:01

jerryisthename +31570

Jawel, maar de laatste jaren is er toch wel een stijgende tendens te zien...
Ik weet niet hoe oud je bent. 😉

02-02-2025 12:02

debalisrond95 +2319

Wat denk je aangezien er 95 in m’n naam staat 😂 Maar niet mee eens, in ‘mijn’ tijd had je ook al de malen’s die naar Arsenal gingen en fosu mensah etc. Is sinds de jaren 2000 al enorm toenemende trend

03-02-2025 13:54

jerryisthename +31570

Haha ok, ok....👍🏼😉
Je weet het nooit, hè?
Misschien is het wel het trouwjaar van iemand, of het jaar dat een kind is geboren, een huisnummer, je favoriete benzinesoort, het jaar van onze 4e CL/EC-1, de lengte van iemand, je lievelingstemperatuur in Fahrenheit, hoeveel maanden je nog hypotheek moet aflossen, hoeveel dagen nog tot kampioenschap Ajax, enz, enz....
Toch zag je het vroeger natuurlijk veel minder.
Dit is iets van de laatste decennia vooral.
Ik kan het weten, want ik ben een stuk ouder dan jij. 😉

03-02-2025 14:10

debalisrond95 +2319

Hahah fair! Zeker waar, maar de laatste 15-20 jaar is het idd meer ‘normaal’

03-02-2025 15:41

jerryisthename +31570

Dat klopt ook weer, 95! 😉

03-02-2025 15:53

Koos1982 +458

Dit blijft lastig natuurlijk. Je wil niet op deze leeftijd te grote contracten uitdelen. Mede gezien het beeld naar je andere talenten.
Maar minder salaris dan hij nu heeft aanbieden is voor Bounida weer niet een reden om te verlengen.

Ik zie hem graag verlengen maar niet ten koste van alles. Hij moet de laatste stap nog zetten. Bij jong laat hij mooie dingen zien, maar draait ook een pirouette in eigen 16 5 min voor tijd.

02-02-2025 11:33

Jarikoning +7201

Kan ergens anders veel meer verdienen wss.

02-02-2025 11:27

Soccerskins v2 +43171

Ik heb het idee dat Ajax er alles aan heeft gedaan. Als Bounida ervoor kiest om te vertrekken dan denk ik niet dat Ajax hierin iets valt te verwijten. Er is een nieuwe realiteit bij Ajax in het salarishuis, en je kan niet alleen voor Bounida een uitzondering maken. Dan maak je jezelf belachelijk.

02-02-2025 11:26

AINIESTA +43895

Nieuwe realiteit in het salaris huis. Daar past dan wel een Weghorst(spits nr3) in met 2,5 miljoen per jaar maar niet een paar ton extra voor Bounida? Rijmt niet echt.

02-02-2025 11:29

Mitchjo +6087

Eens. Maar wat moet iemand als Faberski er van denken?

02-02-2025 11:31

bas.v55 +653

Weghorst kwam eigenlijk voor Akpom waarvan men verwachtte dat hij van de zomer wegging. Is je enige kopsterke aanvaller. Heeft het geld al bijna terug verdient door op beslissende momenten te scoren

02-02-2025 11:33

Sportvolgert +39989

Dat zijn voor ons wellicht vreemde keuzes maar passen wel binnen het salarisbeleid. Bounida blijft een jeugdspeler, dat kan je van weghorst natuurlijk niet zeggen. Ik had ook andere keuzes gemaakt maar snap wel dat ajax bjj de jeugdspelers een bepaalde lijn moet gaan hanteren. Anders staat inderdaad snel de volgende zaakwaarnemer weer op de stoep.

02-02-2025 11:33

AINIESTA +43895

Weghorst kwam doordat Kroes een belofte had gedaan aan Weghorst. Leuk dat ie een paar keer heeft gescoord maar 2,5 miljoen voor een soort Bulykin is natuurlijk compleet gestoord.

02-02-2025 11:36

AINIESTA +43895

Hoezo past dat wel binnen 'het salarisstijging'? Waarom geven wij een simpele breekijzer zo'n belachelijk hoog salaris? Bounida kan je bij Ajax 1 laten aansluiten en dan is het gewoon een selectiespeler en geen jeugdspeler.

02-02-2025 11:37

JariJari +15022

Plus transfersom

02-02-2025 11:37

Ajaxsupporter02 +13742

Mitchjo, Bounida is net nog een categorie hoger als talent dan Faberski in mijn ogen.

02-02-2025 11:39

TeringHenkie +28062

Of Steur, Mokio, Alders?

02-02-2025 11:48

TeringHenkie +28062

Maar die andere spelers en zaakwaarnemers denken niet zo!!

02-02-2025 11:49

AFCACruijff14 +160477

Misschien moet je niet zo maar bedragen van roepen waar je helemaal niet van weet of het klopt. Lijkt me heel sterk dat hij dat krijgt bij een club die het financieel zwaar heeft.

02-02-2025 12:09

Babangida83 +23776

Dat verschil is groot inderdaad. Maar spitsen verdienen nu eenmaal meer. En Weghorst is A-international met ervaring . Daar betaal je voor. De vraag is of Bounida nu ook niet zo'n speler is, die je wat meer mag geven.

Verder lijkt het verschil groot, maar vanaf dat je je debuut maakt in Ajax 1, kan het hard gaan. Dan zal Ajax je ook opwaarderen.

Dat is opzich het duurzaamste beleid dat je kunt hebben. De vraag is of je jeugd in Jong Ajax niet alvast hoger kunt indelen. Dat lijkt voor ons lastig te bepalen. Bounida is niet de enige jeugdspeler. Maar een half miljoen is veel geld.

@Iniesta, wie is verantwoordelijk voor de salarissen van Jong Ajax? Is dat Kroes of Beuker?

02-02-2025 12:25

NoPants +7421

Omdat als je het bounida geeft, de volgende het wilt, en die daarna en die daarna. Dat is niet houdbaar voor ajax en een van de redenen dat bijvoorbeeld misehouy weg ging.

02-02-2025 12:32

AINIESTA +43895

Meerdere bronnen melden dit. Zou me niks verbazen. We hebben zelfs een transfersom betaald. Zo belangrijk vond Kroes de komst van Weghorst. Een half jaar daarvoor gaven we Henderson nog een belachelijk hoog salaris. Die kaders gelden blijkbaar niet voor iedereen.

02-02-2025 12:34

AINIESTA +43895

Geen idee wie precies verantwoordelijk is voor die salarissen. Maar als Bounida verlengt zal dat zijn als Ajax 1 speler aangezien ze hem ook al een plek bij Ajax 1 hebben beloofd.

Dat we een aantal spelers bij Ajax 1 meer salaris geven snap ik. Bij een Sutalo als ie bijvoorbeeld verlengd of een Taylor. Geen breekijzer van 32 jaar.

Natuurlijk hebben Bounida en Weghorst een compleet andere status.

Gaat mij meer om dat je als je bespaart op salaris of met nieuwe kaders moet werken dit dat dan overal moet doen. Waarom wordt er dan nog zoveel salaris aangeboden aan een 32 jarige spits?

02-02-2025 12:38

Robertini +38793

Ik kan me niet voorstellen dat Weghorst zoveel krijgt. Lijkt me echt onzin.

Dat gezegd, ook voor de helft is het belachelijk. Weghorst hoort niet bij Ajax.

02-02-2025 12:38

4Ever14 +6540

"Heeft het geld al bijna terug verdient door op beslissende momenten te scoren"

5 Miljoen voor 6 goals is een dure grap.
Weghorst is gewoon een onnodige aankoop geweest.

02-02-2025 12:41

AINIESTA +43895

Kan hoor. Al vind ik wel dat je onderscheid mag maken tussen een Banel en een Bounida.

En trek deze bezuinigingen dan ook door naar Ajax 1. Nu bespaar je 2/3 ton op een Bounida maar aan de andere kant krijgt oa een Weghorst wel een megasalaris.

02-02-2025 12:41

JS16 +2721

Idd, alles aan gedaan nu. Fysiek is hij nog niet klaar om wekelijks in het 1e te spelen. Daarnaast: Als hij nu afwijst lekker laten gaan. Anders gaan alle jeugdspelers een miljoen eisen en vetrekken als ze hun zin niet krijgen

02-02-2025 11:35

goblinmaster +16

Is het niet zo dat Bounida bij zn vorige club dat voorstelde omdat hij veel meer elders kon krijgen, en bij Ajax een verbetering vroeg (niet gezegd hoeveel) en niet akkoord wil gaan met een loonsverlaging.

Ik zou zeggen bouw bonussen in zodat hij alles wat hij meer dan nu kan verdienen ook bij elkaar moet voetballen.

02-02-2025 12:26

Babangida83 +23776

Hij eist overigens geen miljoen meer met zijn nieuwe zaakwaarnemer.

02-02-2025 12:26

JS16 +2721

Ja dat! Dus per zoveel minuten in het eerste een x bedrag. Dus veel meer belonen op basis van prestaties.

02-02-2025 12:37

valentino88 +2509

Je zou zeggen dat zo’n jongen ook echt wat van zijn carrière wilt maken en dat je dan bij Ajax goed zit. Maar waar loopt het dan fout? Zaakwaarnener? Familie?

02-02-2025 11:25

Basjuhxd +919

zaakwaarnemers die zo veel mogelijk eigen zakcentjes willen verdienen.

02-02-2025 11:25

CDX +3129

Korte termijndenken. "Nu veel geld is beter dan straks misschien meer geld"

02-02-2025 11:26

bas.v55 +653

Zijn broer is zijn zaakwaarnemer. Dat betekent meestal niets goeds. Die wil ook graag een sportwagen, en stuurt enkel op geld op de korte termijn.

02-02-2025 11:31

Ruvu +186

Het is natuurlijk niet zo dat er buiten Amsterdam geen goede opleidingen zijn, zo eerlijk mogen we ook wel zijn.

Waar het fout loopt is dat men de successen van een paar jaar terug als referentie is gaan nemen en daar de volledige financiële huishouding aan opgehangen heeft. Incl. achterlijke jeugdcontracten in combinatie met amper perspectief voor de jeugd.
De ontwikkeling van Bounida gaat NU goed, maar in de voorgaande jaren was er nu niet direct reden om te verlengen.

Nu komen er gewoon een paar zaken ongelukkig samen. Ontwikkeling i.c.m. einde contract, speler wil logischerwijs niet omlaag omdat ie elders ook goed opgeleid kan worden voor hetzelfde of meer, Ajax kan niet omhoog door wanbeleid de afgelopen jaren

Zowel de standpunten van Bounida als de realiteit van Ajax zijn volledig te begrijpen , maar het komt ff niet lekker uit

02-02-2025 11:36

Tinusz +1469

Bounida heeft minder letters dan talentvolle Belg. Staat toch mooier in de titel, zou je zeggen.

02-02-2025 11:24

CDX +3129

Altijd Die vage kuttitels om extra clicks te genereren.

02-02-2025 11:27

Invincibles +5193

Eens! Die lompe clickbaits op een fansite waar de meeste artikelen over onze spelers toch wel gelezen worden. Schaamteloos.

02-02-2025 11:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.