AD bevestigt: Ajax hengelt Antony binnen

door Bart Veenstra 91

AD bevestigt: Ajax hengelt Antony binnen

door Bart Veenstra 91

Laatst geüpdatet

Het Algemeen Dagblad heeft het laatste nieuws uit Brazilië snel weten te bevestigen: 'Ajax hengelt Antony binnen', schrijft Ajax-watcher Freek Jansen van de ochtendkrant op Twitter. De journalist meldt dat de Braziliaanse aanvaller in de aankomende zomer voor een recordbedrag overkomt van São Paulo FC.

Ajax wilde Antony in de afgelopen winterse transferperiode al halen, maar bereikte toen geen akkoord met São Paulo FC. Directeur voetbalzaken Marc Overmars wilde de Braziliaan echter per se binnenhalen en gaf in de afgelopen weken dan ook niet op. Deze week raakten de gesprekken met de Brazilianen in een stroomversnelling, zo valt te lezen.

Het Algemeen Dagblad schrijft - op basis van Braziliaanse media - dat Antony voor een bedrag van twintig miljoen euro overkomt. Dat bedrag kan door bonussen oplopen tot 25 miljoen euro. Ajax slaat met deze transfer een grote slag, want de Amsterdammers waren niet de enige club met interesse. Ook Borussia Dortmund en Manchester City lonkten naar het Braziliaanse talent.

De Telegraaf heeft zojuist ook bevestigd dat Ajax akkoord is met São Paulo FC over Antony. Volgens de krant betaalt Ajax maximaal 28,8 miljoen euro voor de Braziliaanse aanvaller.

Denk jij dat Ajax met 5-0 wint van RKC Waalwijk? Zet in en krijg 7,90 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxrulesz +2

Dit is een speler die iets kan met de bal aan de voet. En heeft zelfs een passeerbeweging voor zijn tegenstander. Zon speler heeft Ajax helemaal niet!!. Wordt meteen een openbaring hier en basisspeler ben ik van overtuigd, heeft niemand in onze voorhoede!. ben nu al Antony-fan.

16-02-2020 16:14

RaynoFischer +18

Ik zag dat hij nu al vader is, hopelijk krijgt hij niet met dezelfde problemen als Alvarez te maken dat hij voor zijn gezin naar bijvoorbeeld Londen moet

15-02-2020 18:04

Eastwood +0

Ze zijn er vroeg bij, die rakkers.

16-02-2020 10:16

Ozymandias +159568

Zelfs als het doemscenario uitkomt en behalve Ziyech ook Tagliafico, Onana, Neres, Vd Beek en Dest vertrekken heeft Ajax met zonder verdere aankopen met Kotarski; Mazraoui, Schuurs, Blind, Castillo; Marin, Tadic, Martínez; Antony, Troaré en Promes toch al een basiselftal waarmee ze kampioen horen te worden. Natuurlijk zal Ajax er kwalitatief op achteruit gaan wanneer de beste spelers vertrekken maar het verval zal volgens mij veel minder groot zijn dan sommige mensen hier op AjaxShowtime denken.

15-02-2020 17:19

Ozymandias +159568

Ik verwacht dat Neres blijft (omdat hij dit seizoen weinig heeft gespeeld) maar ik denk dat er wel een Europese topclub voor Tagliafico zal komen. Linksbacks van zijn kaliber zijn namelijk zeldzaam.

15-02-2020 17:23

Superjodeuh +0

Toch zie ik Nico nog wel een jaartje blijven. Heb bij hem het gevoel dat hij het oprecht naar zijn zin heeft hier

15-02-2020 18:59

AlexLitmanen10 +14285

Naast Ziyech is Tagliafico de speler die de transfer het meest verdiend (ook met zijn leeftijd) .
Ik hoop dat Neres blijft maar vrees een transfer naar bijv. Dortmund (als vervanger voor sanches)

15-02-2020 19:31

Suarez16_ +9007

Wanneer is Neres weer eens fit dan?

15-02-2020 17:17

Cupmetgroteoren +5

Het is nogal een vreemde gang van zaken. Ajax verkoopt Ziyech voor 40m. Daar gaan waarschijnlijk nog wat fees vanaf etc. Koopt Anthony voor 30 miljoen (inclusief tekengeld etc.). Wat blijft er dan nog van wist over van de transfer van Ziyech, ook gezien het feit dat je niet 100 procent voordat kan weten dat Anthony gaat slagen. Het is een beetje tricky business dit. Achteraf gezien zeg je: Ziyech had voor minimaal 50m verkocht moeten worden. Ziyech zelf zou er niet eens moeilijk over hebben gedaan, gezien hij eerder zei dat ie Ajax een goede transfersom gunt.

15-02-2020 17:12

Ozymandias +159568

Wat heeft de transfer van Ziyech met de transferfer van Antony te maken?

15-02-2020 17:15

krachtpatser66 +522

Klopt. Het staat er los van. Antony was denk ik zo wie zo gekomen, ook al was Ziyech niet weggegaan.

15-02-2020 17:21

Libero +18708

Anders reken je gewoon 20 mio tekengeld met die dikke duim van je. Zo kan je iedere transfer wel kapot lullen met een beetje fantasie. Dan weerleg ik dat weer, want Ziyech heeft al Ajax 160 miljoen opgeleverd door sportieve prestaties en de Ligt, de Jong beter maken en dan heb ik het nog niet eens over de 140 mio die Neres en Donny meer waard zijn door hem. O ja, Onana die bleef doordat hij bleef gaat ook 95 mio opbrengen.
En Antony is nu al 60 mio waard doordat hij voor Ajax gaat spelen.

15-02-2020 17:52

vanreenen +10098

Vorig seizoen zijn Matthijs vor 85M en Frenkie voor 75M euro verkocht. Ik zie het probleem niet zo.

15-02-2020 21:06

MM1974 +1426

En dan volgend jaar een telefoontje,komt niet

15-02-2020 17:07

MickS +6190

en nu maar hopen dat iedere supporter wat geduld durft te hebben en hem de tijd gunt om te wennen en te leren. Veruit onze duurste aankoop ooit is namelijk nog maar 19 en zal écht nog wel zijn fouten maken.

15-02-2020 16:46

Bensco +7146

Ik schat hem op hetzelfde niveau als Martial in. Ik zou me vooral niet te druk maken om zijn transfersom, dit zijn immers de bedragen die je voor dit soort spelers neerlegt tegenwoordig.

15-02-2020 16:33

Cupmetgroteoren +5

Wel als je ziet dat ziyech maar voor 40m is verkocht. Dan is er nauwelijks winst gemaakt op de transfer van Ziyech.

15-02-2020 17:13

Bensco +7146

Jij denkt dat hij het niet haalt?

15-02-2020 19:38

krachtpatser66 +522

Onzin. Helemaal niet. Deze transfer staat helemaal los van de transfer van Ziyech. En het bedrag voor Hakim is een mooi bedrag. Helemaal als je weet, dat hij vorig jaar weg kon voor maat 30mlj. Dan is dit dit 15mlj winst.

15-02-2020 17:27

Bensco +7146

Valt wel mee denk ik. Voor mij is ziyech ook 100 waard maar Ajax zou meewerken aan een transfer voor hem. Bovendien is het altijd lastig onderhandelen met die PL clubs want die gooien het automatisch op het niveau verschil tussen de PL en de ED.

15-02-2020 19:37

AFCAjax +17839

Eerst werd voor mij hier het beeld gevormd dat dit een nieuwe wereldtopper is en dat we hoogstwaarschijnlijk hem mis gaan lopen, maar nu hij waarschijnlijk binnen is word het beeld gevormd dat we er niet veel van moeten verwachten dat we em eerst nog een hele opleiding moeten bieden voor ie eventueel wat word etc. Alles behalve wat ik zou verwachten voor 20-30 miljoen.. maarja we zullen zien wat ie gaat presteren.

15-02-2020 15:29

AFCA. +3188

Waarom willen mensen Ihataren? Zelf hebben we Gravenberch, Unuvar, Taylor, Jensen in dezelfde leeftijdscategorie op dezelfde positie. Investeer die 25 miljoen liever in een echt goede CV voor naast Blind of een keeper.

15-02-2020 15:22

Mazraoui +823

Zelfde argument vroegen mensen zich af waarom Overmars Frenkie wilde halen van Willem2 met Nouri, Van de Beek en Eiting op het middenveld zelfde leeftijdscategorie

15-02-2020 15:25

Web +178830

Mag toch hopen dat je wel ziet dar Ihataren een groter talent is dan Gravenberch?
Taylor is een heel andere voetballer, andere kwaliteiten
Als Unuvar er aan toe is, verkoop je Ihataren weer voor een mega bedrag
De tijden dat ze tot rond de 25 jaar bij Ajax blijven is toch al voor bij
En laat Gravenberch eerst maar eens tekenen, moet ik nog zien

15-02-2020 17:10

AFCA. +3188

Unuvar is er over 1 seizoen klaar voor. Dus je haalt een 17 jarige Ihatarem voor 30 miljoen om hem op zijn 18e weer te verkopen?

En Raiola doet moeilijk met Gravenberch en het bijtekenen. Dus waarom wil je Raiola nog een keer in huis halen met Ihataren?

15-02-2020 17:46

vanreenen +10098

Misschien gelijk maar Christian Ferreira contracteren uit Argentinië. Een geweldige CM met Gravenberch op rechts en wellicht Marin links. Als Nico vertrekt, kan Martinez daar spelen.

15-02-2020 14:37

FreddyAX +0

Hopelijk is dit een voltreffer, het is moeilijk om aan de hand van een paar filmbeelden te kunnen zien wat deze jongen wel en niet kan.

Vermoedelijk zal er wel een storm van kritiek zijn als hij in zijn eerste wedstrijd niet minstens twee keer scoort van al die kenners zoals bij VI, Rondo, Studio voetbal en niet te vergeten hier op A.S.

15-02-2020 14:30

vanreenen +10098

Wat ik trouwens wel prima heb kunnen zien op het 1e filmpje (2e filmpje bijna een kopie van het 1e filmpje) dat er een hoop slagers rondlopen in Zuid-Amerika. Er lopen er ook een aantal bij Getafe heb ik vanmiddag gezien in Barcelona.

15-02-2020 21:11

GvanderK +2734 moderator

Ajax vertegenwoordigd over een aantal jaar de nationale elftallen van Oranje, Zuid en Centraal Amerika :)

15-02-2020 14:20

RuffRhythim +24837

Ik geloof dit pas als afca_sittard dit bevestigt...

15-02-2020 13:47

Eastwood +0

Klap geld voor Antony. Maar wie weet wat Overmars achter de schermen nog meer heeft bedongen. Voorrang bij toekomstige talenten aldaar?

15-02-2020 13:32

Gecko +3

Wat zal ihattaren moeten kosten?

15-02-2020 13:15

Soccerskins +1

Ondanks dat hij nog een jeugdcontract heeft, denk zo’n 20/25 miljoen.

15-02-2020 13:24

Soccerskins +1

Ik denk niet dat Ihattaren dit EK al van grote waarde zal zijn voor het Nederlands elftal.

15-02-2020 13:30

Soccerskins +1

Tja, hij heeft geen ongelijk. Als je op het EK/WK goed presteert dan staan de clubs al snel voor je in de rij. Al denk ik niet dat hij hier veel kans voor gaat krijgen dit jaar.

15-02-2020 13:41

Superjodeuh +0

Ben bang voor ons 30m . Voor andere clubs ~20m

15-02-2020 13:31

Gecko +3

Ziyech weg voor 40. Nieuwe Braziliaanse speler en 100% rechten Neres
Goed gedaan Van onze Marc
Marc netto kan nu niet meer Lol

15-02-2020 13:14

AjaxAmsterdam +3

Marc bruto dan maar?

Bruut is hij in mijn ogen zeker!

15-02-2020 13:23

Gecko +3

Zonde van al het geld voor Marin en Alvarez. hoop dat dit een betere aankoop is

15-02-2020 12:53

Oxxer +162603 moderator

Betere scouting en trainers geen aankopen meer laten doen, ETH wilde Marin en Labyad heel graag hebben.

15-02-2020 12:56

Amsteraaij +2186

Labyad moet je vertrouwen geven. Draaide heel goed mee in het korte combinatie spel voordat ie geblesseerd werd. Ik denk nog steeds dat hij kan slagen.

15-02-2020 13:03

Multi +32541

Hij had vooral 1 leuke wedstrijd, de 2 wedstrijden erna was hij weer een stuk minder.

15-02-2020 13:13

ajax1981 +3105

Labyad moet je beoordelen op de wedstrijden waarin hij met een volwaardig team voetbalt. Dan voetbalt hij echt goed en verdienstelijk mee. Als hij met slechtere spelers speelt, trekt hij het niveau niet omhoog...

15-02-2020 15:22

Libero +18708

Juist bij Utrecht ging dat best goed. Trok daar best de kar.

15-02-2020 17:17

trainerdv +2

Goed geanticipeerd. Veel van onze echte toppers zullen de zomer vertrekken. Het is zaak om zoveel mogelijk toppers te halen binnen de financiële mogelijkheden. We zijn dit jaar kwalitatief al iets minder dan vorig jaar en we moeten juist weer omhoog. Het inpassen en smeden van het team komt later wel.

15-02-2020 12:48

AFCA. +3188

Topnieuws!

Nu nog wel een goede middenvelder aangezien ook Donny gaat vertrekken. Franco Vazquez van Sevilla een optie?

Gaat Neres, Onana, Tagliafico nog vertrekken?

15-02-2020 12:46

trainerdv +2

Donny is zo goed.... Ik zou daar geen vervanger voor proberen te halen. Unuvar moet het gaan worden, maar volgend jaar gevoelsmatig nog net een jaartje te vroeg.

15-02-2020 12:54

MosesD +14603

Een totaal ander type speler. Met van de Beek verlies je diepgang, scorend vermogen en vooral ook loopvermogen. Vooral dat laatste heeft Unuvar niet, wat overigens wel een geweldig talent is natuurlijk.

15-02-2020 14:04

036AFCA97 +146539

Zijn er geen Portugeze/Braziliaanse Ajacieden hier die kunnen checken wat de Sao Paolo supporters van deze stap en de prijs vinden? Vind ik altijd wel interessant om te lezen.

15-02-2020 12:42

TontoKarnaggel +42023

Neres - Traore - Antony
Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt maar op het eerste gezicht kan ik hier prima mee leven...

15-02-2020 12:24

fc Barcelona_ke +19238

oh gaat Tadic stoppen? gaat Promes na één seizoen weer vertrekken?

15-02-2020 12:32

RaynoFischer +18

Top deal!
Welkom Antony :)

15-02-2020 12:22

ajacied017 +304

Het is nu door zoveel bronnen bevestigd dat het wel rond zal zijn.

Ook volgt Antony BVB niet meer op instagram, waar die wel nog Ajax volgt.
Waarschijnlijk dat zij de grootste concurrent waren voor het contracteren van Antony.

15-02-2020 12:16

Gerard36 +1518

Geweldige aankoop, en overmars is zo slim geweest om de doorverkooppercentage bij neres af te kopen, dat zit dus ook bij het transferbedrag, dat geld word bij een verkoop van neres dubbel en dwars terug verdiend.volgens mij was dat 20 procent, dus bij een verkoop van 50 miljoen verdient overmars 10 miljoen terug

15-02-2020 11:47

Ajax114 +1706

Leuk dat afkopen maar hij geeft wel weer 20 procent op deze speler terug bij doorverkoop.

15-02-2020 11:59

fc Barcelona_ke +19238

maak niet uit. anders hadden wij 40 procent aan Sao Paulo geven wanneer allebei ooit meer dan 50 miljoen (pp) verkopen!

15-02-2020 12:03

Ozymandias +159568

Dat is slim aangezien Ajax daardoor minder hoeft te betalen voor een speler die misschien wel niet zal slagen. Slaagt hij wel dan is Ajax uiteindelijk iets meer kwijt maar dan zal Ajax toch winst maken op die transfer en maakt het niet uit dat ze daar wat meer voor hebben betaald.

15-02-2020 12:12

BrandjeXL +81

Wat een kolder dit hahahaha

15-02-2020 13:21

Ozymandias +159568

Wat is er dan een kolder aan? Slaagt hij niet dan maak je zo'n vijf miljoen euro minder verlies op een miskoop. Slaagt hij wel dan maak je alleen minder winst op een geslaagde transfer.

15-02-2020 13:35

abel +18

Hoe zit dat sommetje van Neres in elkaar?

15-02-2020 12:16

MosesD +14603

Geweldige aankoop. Zal me niet verbazen als die na een jaar alweer weg is. Goed werk van Overmars. Nu nog een vervanger/type van de Beek en een rcv en je bent goeddeels klaar voor komend seizoen.

15-02-2020 11:39

Ajax114 +1706

Waar baseer jij dat op ? Heb je hem vaak zien spelen dan ?

15-02-2020 11:41

MosesD +14603

Regelmatig wedstrijdjes gezien inderdaad.

15-02-2020 11:48

Ajax114 +1706

Maar 4 doelpunten gemaakt in 29 wedstrijden.

15-02-2020 11:54

MosesD +14603

Het is geen centrumspits he.

15-02-2020 11:58

Ozymandias +159568

Ik denk dat Marin een tweede kans verdient als Vd Beek vertrekt. Volgens mij past de rol die Vd Beek dit seizoen heeft perfect bij Marin (dat was de rol die hij bij Standard had) maar dan moet er wel een type Martínez naast hem staan. Marin heeft dit seizoen voornamelijk met een type Blind of Eiting naast hem gespeeld en daardoor stonden er twee spelers naast elkaar die precies dezelfde zwakke punten hebben.

Ik wil wel eens zien hoe Marin het zou doen als hij een paar wedstrijden in de rol van Vd Beek naast Martínez mag spelen. Zodat hij zich kan richten op het bespelen van de ruimte voor hem. Dan moet er trouwens geen type Vd Beek op '10' staan die precies dezelfde ruimte bespeelt. Volgens mij zou Marin veel beter tot zijn recht komen als hij met Ziyech en Martínez op het middenveld zou staan.

https://twitter.com/NilsMackay/status/1187685821853425665

Zoals je daar kan zien is de waarde van Marin in balbezit veel hoger dan je zou denken.

15-02-2020 11:48

Soccerskins +1

Denk dat je eerst Ekkelenkamp zijn eerste kans moet geven voordat Marin zijn tweede krijgt. Als controleur heeft Ekkelenkamp toch aardig gespeeld in 1.

15-02-2020 11:52

MosesD +14603

Ja, Marin is tot nu toe helemaal verkeerd gebruikt inderdaad. Is totaal geen controleur, maar een lopende rechtermiddenvelder met veel diepgang (maar dan spelen we met de punt naar achteren). Of zelfs een 10, maar daar mist hij wellicht weer wat voor. Maar schrijf ik hem nog niet af. Toch valt hij mij wel wat tegen, ik bedoel ik zie het nog niet in bepaalde acties (bijvoorbeeld het spel versnellen of verleggen) dat hij echt het niveau absoluut aankan.

15-02-2020 12:03

Ozymandias +159568

In de link die ik hierboven heb geplaatst is te zien dat tot eind october (daarna heeft Marin nauwelijks meer gespeeld) op Ziyech na niemand een grotere positieve invloed had wanneer hij aan de bal kwam dan Marin.

15-02-2020 12:34

fc Barcelona_ke +19238

ja dat is ook. Marin heeft al laten zien dat hij kan goed voetballen, maar hij moet echt minder balverlies, sneller acties!

15-02-2020 12:35

waayop +874

Voetballend zou het wellicht nog kunnen lukken maar mentaal moet ie in ieder geval nog uitharden.

15-02-2020 12:41

Ozymandias +159568

Inderdaad, en het is natuurlijk maar de vraag of dat zal lukken. Ik denk dat het alleen zal lukken als hij het vertrouwen van de trainer krijgt maar zal hij dat vertrouwen wel krijgen voordat hij mentaal weer in orde is? Het lijkt op een klassieke Catch-22 maar wie weet kunnen ze dat in de voorbereiding op het volgende seizoen doorbreken.

15-02-2020 12:44

Ozymandias +159568

We kunnen hem alleen beoordelen op de wedstrijden die hij heeft gespeeld en daarin had er behalve Ziyech niemand meer waarde aan de bal dan Marin. Uiteindelijk gaat het bij balbezit erom of je met dat balbezit een positieve invloed hebt op het scorenverloop. Marin blijkt dat dus te hebben in de wedstrijden die hij speelt.

Het probleem van Marin is dus in ieder geval niet zijn spel aan de bal. Zijn zwakte is tot nu toe zijn rol in de omschakeling bij balverlies. Hij is langzaam en dat maakt hem kwetsbaar als Ajax in de achteruit moet. Daarom moet hij ook naast Martínez spelen terwijl hij voornamelijk naast spelers met dezelfde zwakte (Blind en Eiting) is gebruikt.

Ik denk dat Marin mentaal het zwaar heeft nadat hij doordat hij zowel aan het hogere niveau als een nieuwe rol moest wennen en dit hem niet direct lukte. Daarna is hij zijn basisplaats kwijt geraakt en hij lijkt mentaal (nog) niet sterk genoeg om zich als wisselspeler te herpakken. Of dit hem uiteindelijk wel zal lukken weet ik niet maar hij heeft wel genoeg voetballend vermogen om bij Ajax te slagen.

15-02-2020 13:21

Superjodeuh +0

Sorry, het is een beetje vloeken in de kerk. Maar in zo'n highlights video zie ik heel weinig rendement en valt hij elke keer om. Iemand die hem echt kent em weet wat voor speler het is?

15-02-2020 11:38

Ajax114 +1706

Zie ik ook. Als het geen voltreffer blijkt te zijn , lijkt het mij dat we afscheid nemen van Veldmate en Vd Zee.

15-02-2020 11:40

Knalpot +3597

En als het een voltreffer is....nemen we dan afscheid van jou hier als opperzuurpruim?

15-02-2020 14:45

Multi +32541

Het is vooral een snelle technische speler. Zijn rendement is best aardig, maar wel iets waar die nog aan kan werken. Is vooral iemand die zelf een man kan passeren, maar ook een leuke steekpass in huis heeft. Is bijvoorbeeld in Brazlie U23 al een van de kartrekkers, samen met Reinier, Henrique en Guemaraes.

Hij wisselt echter goede wedstrijden ook nog af met wedstrijden dat je hem amper ziet en soms is hij nogal opportunistisch en iets te aanvallend als hij wat meer op safe mag/moet spelen. Maar dat past aan de andere kant ook wel bij Ajax weer.

15-02-2020 11:47

Superjodeuh +0

Had denk ik ook een verkeerde video. Die van twee weken geleden ziet er stukken beter uit

15-02-2020 12:18

Ajax114 +1706

Over Stengs gesproken, 5 doelpunten en 7 assists . Is er echt serieus iemand die wil dat Ajax daar 20 M voor gaat betalen ?

15-02-2020 11:38

AltijdGelijk +1

Ja ik!

Iedereen praat elkaar hier na...

Die jongen heeft zoveel kwaliteiten, ik begrijp niet dat jij en sommige anderen dat niet kunnen zien???

15-02-2020 11:45

Ajax114 +1706

Ik wil wel de bril betalen voor je bij de Specsavers hoor. Stengs is een tweede Maher, beetje watje ook.

15-02-2020 11:57

MitsjollAjax +1208

Guus Til ging al voor 15/17 mil, AZ zal denk ik minimaal 25 willen voor Stengs en dan vind ik het hem niet waard om hem te halen

15-02-2020 12:54

Ajax114 +1706

Over vertrekkende spelers gesproken. Er komt geld vrij in salarishuis door vertrek Ziyech. Doe er 1 M bij voor Tagliafico. Die speler is vaak positief over AJAX en heeft het naar zijn zin. Denk niet dat veel clubs een enorm salaris betalen voor een linksback.

15-02-2020 11:26

ram +7283

Okay, nice. Maar ben benieuwd voor welke positie hij gehaald is. Ik zie Promes niet vertrekken en het zou me niet verbazen als Neres gewoon blijft.

Het is dus duidelijk dat Ajax nu gewoon koopt om het "hebbon". Daar is niets mis mee in deze fase hoor. Je kunt namelijk niet anders omdat je moet afwachten wie er vertrekken.

15-02-2020 11:25

Rentokill +4585

Ajax heeft meteen de doorverkoop som afgekocht lees ik. Dus er zal wel iets spelen waardoor Marc daar ook weer een voordeeltje uit weet te halen. Hij kon ooit voor 60 naar China toch?

15-02-2020 11:33

ram +7283

Ja, kan. Maar ik zie Neres liever niet vertrekken.

15-02-2020 11:40

Drukwerk1968 +7073

Die 60 miljoen is een fabeltje, blijf bij de feiten.

15-02-2020 11:47

Sterretje73 +5143

Ondanks dat dit een absolute aanwinst is zal ook Anthony wel enige aanpassing nodig hebben dus des te beter dat hij er gelijk al vanaf de start bij zal zijn. Met Traore en hem erbij maak ik me eigenlijk alleen nog wat zorgen over onze verdediging en de transferperiode.

15-02-2020 11:22

Multi +32541

Ik ben erg benieuw voor volgend jaar, maar dit is een hele mooie aankoop, had het eigenlijk al bijna niet meer verwacht. Verwacht echter nog wel een aantal menen die vertrekken; Onana, Tagliafico, van de Beek, Dest. Babel en de Jong zullen wel geen contract verlening krijgen en de vraag is wat er daarnaast nog met Veltman, Neres en Marin gebeurd.

En wie wordt er eventueel gehaald? Is er genoeg vertrouwen in Kotarski, Scherpen of Varela (al zal dat vertrouwen nu wel een deukje hebben opgelopen) dat die voor een plek onder de lat vechten? Denken ze dat Castillo de plek van Tagliafico kan overnemen?
Zien ze het misschien toch nog in Marin op het aanvallende middenveld?
En voor centraal achterin geloven ze daarvoor genoeg in Schuurs en/of Alvarez?

15-02-2020 11:22

Ajax114 +1706

Hopelijk zijn de geruchten dat we Stengs halen hiermee van de baan. Hopelijk trouwens wel een vijfjarig contract met een gelimiteerde transfersom van 75 M.

15-02-2020 11:22

Gecko +3

Gok voor zoveel geld
Maar lijkt me een topper

15-02-2020 11:17

Rentokill +4585

Supergoeie deal volgens mij. De media spreken natuurlijk graag in termen als recordtransfer maar is dat ook zo? 16M direct. Aangevuld met een paar bonussen tot zo'n 21. Daarnaast heeft Marc met deze deal de rest vd transferkosten van Neres afgekocht (voor nog eens 8 miljoen). Theoretisch zou het dus nog steeds kunnen dat Miralem Sulejmani nog steeds de duurste aankoop in de eredivisie was.

15-02-2020 11:14

Rentokill +4585

Ja, inderdaad dat lijkt me ook. Hoewel het wat schimmig is om dat los van elkaar te zien. Zonder Anthony zou die extra 7 miljoen voor Neres niet betaald zijn.

15-02-2020 11:22

Libero +18708

Blind schijnt met bonussen etc 20,5 gekost te hebben.
Transfersommen zeggen tegenwoordig lang niet alles. Zo kostte Tadic aan transfersom 11,4, maar betaalde Ajax Tadic wel 3,5 oid rechtstreeks zodat Southampton minder/niets aan Twente af hoefde te staan.

15-02-2020 17:14

AjaxHoorn +32989

Ben erg benieuwd. Voor mij zou Ajax voor komend seizoen kleur hebben zodra Ihattaren nog aangetrokken wordt. Zal vast niet gebeuren vanwege Raiola.

Trouwens ik hoor steeds jeugdcontract dit dat, alsof PSV dan geen 30 kan vragen?

15-02-2020 11:08

BrandjeXL +81

Tuurlijk wel. Psv mag vragen wat het wil.

15-02-2020 13:18

Libero +18708

Precies, als het om buitencategoriespelers gaat maakt de soort en lengte van het contract geen reet uit. Nou ja, een jaar contract wil nog wel helpen.

15-02-2020 17:06

Robeerke +1217

Verdomme lekker nieuws op de zaterdagochtend! Daadkrachtig Marc, lekker gewerkt pik!

15-02-2020 11:07

JordanAFCA +22481

Hij volgt Dortmund trouwens ook niet meer op insta ;)

15-02-2020 11:07

Starring +4647

Volgend seizoen heerlijk samba-voetbal op beide Ajax-flanken. Met deze aankoop laat Ajax en Overmars zien ambitie uit te stralen! Zover ik kan inschatten, een rasvoetballer met de bal aan z'n voet als een touwtje. Wel zo handig in de kleinere ruimtes.

15-02-2020 11:03

ST +23014

Gigantisch talent. Grote gok qua geld, maar wel een echte Ajax speler. Kruising Neres en Ziyech.

15-02-2020 11:02

Gecko +3

En we hadden nog een goede keeper moeten halen
Wat een grabbelaar die Portugees

15-02-2020 10:55

JordanAFCA +22481

Ik hoop stiekem op die Griek van Benfica

15-02-2020 10:56

ram +7283

Ik denk dat ie doelt op een vervanger voor Onana als hij vertrekt. Kotarski en Scherpen kunnen wat mij betreft prima als 2e/3e keeper fungeren. Maar een topaankoop voor op doel, lijkt me wel welkom.

15-02-2020 17:12

Bapinho +3408

Stel je voor; volgend seizoen, Neres en Antony op de flanken, Traore in de spits. Ga ik van watertanden. En dan heb je ook nog Promes en Tadic. Wat mij op viel van de filmpjes die ik van Antony heb gezien is dat hij in de kleine ruimte erg goed is, maar nog belangrijker dat hij best wel vaak doelpunten maakt met een geplaatst schot laag in de hoek. Geeft toch wel aan dat hij redelijk overzicht heeft/ niet als een blind paard op doel schiet. Sowieso heeft ie ook wel overzicht voor zn medespelers! Kan echt niet wachten om m te zien spelen volgend jaar

15-02-2020 10:54

Rentokill +4585

Ik zou Tadic wel eens op 10 willen zien. Dat is toch ook zijn nummer. En ik denk ook dat dit een signaal is naar Babel.

15-02-2020 11:19

Antafca +521

babel is nog maar 5 maand hier he

15-02-2020 11:33

Libero +18708

3,5 zelfs

15-02-2020 16:44

JSF +0

Weer eens tijd om Overmars een dikke pluim te geven in plaats van al dat gezeik over slechte deals

15-02-2020 10:52

JordanAFCA +22481

Deze jongen had toch de voorkeur boven Neres afgelopen zomer in het Braziliaanse elftal? Hij blonk echt heel erg uit toen.

15-02-2020 10:51

Adam24 +38894

Nee, dat was niet Anthony.

15-02-2020 11:05

Ajax114 +1706

Dat was Everton die ook wel goede indruk maakte en volgens mij nog steeds in Brazilie speelt.

15-02-2020 11:23

3*stars*3 +22995

Everton.

15-02-2020 11:23

vdhaas +1

Die van Everton ja. Richarlison heet die.

15-02-2020 11:50

ram +7283

Hahahah, geniaal dit... (al bedoel je het niet zo).

15-02-2020 17:12

X-RaY +3

Ik wacht nog ff op het officiële persbericht maar die jongen kan wel wat met een bal. Zeer technisch en watervlug.

15-02-2020 10:50

Ronaldinho020 +1

Men die niet ziet dat dit een pure klasse speler is heeft echt stront in de ogen. Wàt een versnelling en controle, echt van een hoog niveau.
Ben benieuwd of die tactisch sterk is (of daar stappen in kan maken).

15-02-2020 10:50

Bapinho +3408

Als ik heel eerlijk ben was ik bang voor een Richarlison/Lainez scenario nadat het deze winterstop niet lukte! Erg blij met dit nieuws! 100x liever 30 miljoen voor een wereldtalent als Antony dan 20~miljoen voor stengs

15-02-2020 10:49

fc Barcelona_ke +19238

Antony zullen we in zomer sowieso missen vanwege olympische spelen. Als ajax kampioen is, gelukkig hoeven wij geen vorronde spelen!

15-02-2020 10:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.