'Verwachting is dat Ajax op korte termijn eruit gaat komen met Stekelenburg'

door NielsOpdam 114

Bron Voetbal International

'Verwachting is dat Ajax op korte termijn eruit gaat komen met Stekelenburg'

door NielsOpdam 114

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Maarten Stekelenburg verlengt zijn contract bij Ajax waarschijnlijk op korte termijn. Dat vertelt Freek Jansen, Ajax-watcher namens Voetbal International, in een video van het voetbalmedium. Volgens Jansen tekent de doelman bij voor een jaar.

'Het is eigenlijk al langere tijd zo dat ze op keepersvlak geen tombola hebben', begint Jansen over de keepers bij Ajax. 'Dat er geen moment echt een vaste keeper is. Tegelijkertijd zijn ze heel tevreden hoe Pasveer zich dit seizoen heeft gepresenteerd. Hij heeft gewoon nog een doorlopend contract en los van zijn vingerblessure is hij altijd topfit geweest.'

Ook Stekelenburg knokte zich dit seizoen weer terug van een blessure. Volgens Jansen is dat niet voor niks. 'Dat heeft hij niet gedaan voor die paar potjes. De verwachting is wel dat Ajax op korte termijn eruit gaat komen dat ze hem nog een jaar vastleggen. Dan heb je met Gorter, Stekelenburg en Pasveer die keepersgroep eigenlijk prima op orde voor komend seizoen.'

'Het is niet zo dat daar nu acuut de nood naar uit gaat'

Jansen ziet wel in dat Stekelenburg en Pasveer niet meer de jongste doelmannen zijn. 'Maar tegelijkertijd zou je met Stekelenburg en Pasveer prima kunnen spelen komend seizoen. Als Gorter zich weet door te ontwikkelen, wordt dat ook nog een aantrekkelijke optie. Het is niet zo dat daar (de keeperspositie, red.) nu acuut de nood naar uit gaat.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Oxxer +163915 moderator

2 dikke 30ers als keeper is er 1 teveel, gelukkig ben ik niet degene die de keuze moet maken wie 1e keeper wordt.

16-05-2022 12:40

Artemio +31967

Laat hem maar doorstromen naar een functie binnen de club mocht hij daar interesse in hebben.

16-05-2022 00:37

AFCA020! +6112

Dat hoop ik ook idd. Ik waardeer Steek enorm. Maar heel eerlijk het is het nèt niet meer. Prima voor erbij als 2e/3e keeper, maar Ajax 1 moet hoger inzetten.

Gorter viel me niet tegen gister, maar heeft wat stapjes nodig. Pasveer heeft het verrassend goed gedaan, echter is hij toch ook niet de puntenpakker die we nodig hebben.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik DE keeper ook nog niet gezien heb hoor. Cillessen? mja. Zeker niet slecht, maar toch ook ietwat modaal. Het zal heel lastig zijn om weer een échte topper te krijgen

16-05-2022 11:08

Oxxer +163915 moderator

Wordt wel druk met al die ex spelers die moeten stromen voor een functie binnen de club.

16-05-2022 12:38

Benleiden +7280

Een keeper is zooooo ondergewaardeerd, om gek van te worden. Een klasbak in de goal is essentieel. Die pakt punten dmv reddingen en sturing geven aan de achterste linie.

Pasveer heeft het overigens voortreffelijk gedaan, daar niet van.

16-05-2022 00:20

koenos1 +7919

Loopt er nergens een solide keeper rond met ervaring?

15-05-2022 23:21

MichelAngelo66 +22256

Is het zo moeilijk?

Gorter eerste keeper en daarachter twee ouwe rotten Pasveer en Stekelenburg. Nieuwe keeper bij Jong die ook weer opgeleid wordt.

Als je een nieuwe keeper haalt moet het een klasbak zijn om direct in het eerste in te passen. Geen Cillessen. Vaak geblesseerd en dan zit je nog met een probleem. Dan kan je die twee oudjes beter hebben.

15-05-2022 22:54

DMDTagz +3274

Inderdaad. Zoals het ooit ging met jonkie van der Sar en ervaren man Grim.

18-05-2022 11:26

MichelAngelo66 +22256

Zo is het altijd gegaan bij Ajax. Menzo kwam ook als spring in het veld opeens in het team bij Cruijff. Supporters van tegenwoordig denken vaak niet meer in de echte Ajax gedachte van jonge gasten voor de leeuwen gooien. Dat maakt Ajax juist zo leuk voor mij.

18-05-2022 11:57

Gewoon Gijs +18377

geen nood, maar blijkbaar ook totaal geen ambitie

15-05-2022 22:51

stopperspil +11176

Steek alleen eventueel nog als assistent keeperstrainer

15-05-2022 22:43

AvStern +5966

Stekelenburg is een geweldige Ajacied maar ik word hier toch niet zo vrolijk van. Hij pakt geen punten meer voor je. Liever naast Pasveer en Gorter iemand anders halen.

15-05-2022 22:28

nummer14 +4969

Nec laatst heb je dus gemist terwijl dat toch een heel belangrijk potje was. Geeft niks dan help ik je even herinneren

16-05-2022 06:01

Rodrigo +1857

Ik snap serieus niet hoe mensen hier genoegen mee nemen. Steek is nooit een punten pakker geweest en dat is er niet beter op geworden op zijn 39e. Hij blijft super matig bij corners en hoge ballen (altijd geweest), is koning ballen naast kijken met vaak fatale gevolgen omdat hij zelf ook wel weet dat hij nog amper van de grond komt (zie goal van Gakpo in de bekerfinale). Pasveer keepte tot zijn blessure een aardig seizoen op zijn blunder tegen Dortmund na, maar je kunt me gewoon niet wijs maken dat er in heel Europa geen betere opties te vinden zijn dan deze 2 bejaarde keepers. Als er niets bijkomt hoop ik dat Gorter in de voorbereiding de kans krijgt om zich te bewijzen als 1e keeper.

15-05-2022 22:07

TNS +346

Hoewel de noodzaak er niet direct is, is deze positie toch wel interessant. Gorter nòg een jaar Jong lijkt me niet wenselijk. Ook niet voor Sethford die ook de minuten nodig heeft.

Verhuur van Gorter lijkt logisch, maar Pasveer, Steek & Tyton voelt wat kwetsbaar. Een keeper van 25 - 27 jaar kopen is echter ook niet logisch.

Benieuwd hoe men dit gaat invullen.

15-05-2022 22:01

Tommyshelby +128798

Liever Steek dan Tyton, dus prima. Ideaal gezien komt hij niet meer aan de bak, want 3 keepers geblesseerd is niet echt rustgevend. Maar er moet wel een nieuwe topkeeper bij. Misschien kun je dan Gorter verhuren.

15-05-2022 21:37

Indy073 +8967

1 pasveer
2 gorter
3 steek

Zo moet volgend seizoen de rangorde zijn. Hopelijk zijn ze niet bang om te rouleren in het doel, ze verdienen alle 3 minuten en op kwaliteit ontlopen ze elkaar niet veel. Enige verschil is dat 1 van de 3 nog doorgroei mogelijkheden heeft.

15-05-2022 21:34

Michael 1974 +21985

Ze ontlopen elkaar inderdaad niet veel, maar daardoor denk ik dat je met gorter moet beginnen.

15-05-2022 21:43

Indy073 +8967

Naar mijn mening heeft pasveer zo goed gepresteerd dat hij het verdient om vanaf het begin te beginnen. Maar als gorter op het trainingskamp aantoont beter te zijn moeten ze hem opstellen. Gorter is dynamischer, maar pasveer is beter met de verdediging neerzetten.

15-05-2022 22:05

Michael 1974 +21985

Dat laatste moet gorter leren inderdaad en eens dat pasveer zich echt bewezen heeft. Dus heel erg lastig, maar dan is het des ajax om voor de jeugd te kiezen in zo’n geval: maar luxe gelukkige dat er keuze is die zo moeilijk is

15-05-2022 22:15

Intec2.0 +12414

1. Aankoop en geen Cillissen.
2. Pasveer was prima maar 2e keus
3. Stekelenburg

Gorter verhuren aan Vitesse 2 seizoenen.

15-05-2022 22:27

Steffenhagen +37822

Ik merk een vorm van positivisme over Gorter . Prima zaak dat er veel vertrouwen in hem is , maar ik aarzel nog . Zie nog geen coachende kwaliteiten en vind hem eerlijk gezegd vrij onrustig ogen. Ook zag ik hem onder druk het spel slecht hervatten. Kortom , het grote talent zie ik nog niet in hem

15-05-2022 21:31

31xAjax +7912

Gorter moet mi-ni-maal 2e doelman worden, dwz de bekerwedstrijden spelen. Verder moet hij in de loop van de competitie ingepast gaan worden als eerste doelman. Ik hoop dat Schreuder inpassen van jonge spelers wel in zijn bagage heeft en niet pas een beroep op hen doet als hij met de rug tegen de muur staat....

15-05-2022 21:23

milan-jantje +2836

Misschien niet helemaal tof bij dit bericht, maar kunnen we niet Haller verkopen, Brobbey kopen en Suarez transfervrij binnen halen.

15-05-2022 21:22

noppenkoning +41224

Mvogo gokje waard?

15-05-2022 21:22

Altijdindestraat +40040

Sorry hoor een 40 jarige keeper is anders dan een 40 jarige spits dus kan prima en Stekelenburg heeft bewezen van welke waarde hij nog is. Pasveer was zelfs misschien wel beter onverwachts.

15-05-2022 21:20

Slang +14994

Stekelenburg heeft 40 wedstrijden gemist door blessure in de afgelopen 2 seizoenen. En het is niet dat zijn ziekteblad zo schoon was hiervoor

15-05-2022 22:03

Ajax1inVuurenVlam +1233

Totaal onnodig met ook nog een 40 jarige Pasveer, maar goed.

15-05-2022 21:19

AFCAMSTERDAM +2900

Ik maak me ernstig zorgen hierover. Dit jaar doet hij het prima, maar wat als Pasveer en Stekelenburg beide niet meer meekunnen en je zit midden in het seizoen, wat dan? Ik zou Steek een fantastisch mooie functie geven binnen de club en echt op zoek gaan naar een jonger alternatief.

15-05-2022 21:17

Bc te P +22130

Nog steeds een prima keeper, hield toch weer de 0 achterin na oneneee

15-05-2022 21:09

Wouter.H +11156

Ik vond het moment met vdsar en onana bij het kampioensfeest wel mooi. Die lange omhelsing gaf me het gevoel dat het tussen die twee wel goed zit. Wij hebben allemaal onze ideeen maar we zijn er niet bij geweest. Ik wens Onana maar het beste op dit moment.

15-05-2022 21:13

In Bassey we trust +15361

Oneenee wens je alleen een slechte carrière toe. Verder niks...

16-05-2022 10:30

Wouter.H +11156

Dank je voor deze wijsheden.

16-05-2022 17:41

fc Barcelona_ke +19246

geweldig als hij zijn contract wilt verlengen. Gorter, Steek en Pasveer zijn dus rond voor de keepergilde.

15-05-2022 21:07

Kuningaz +5314

Je hebt twee jaar achter elkaar een keepers probleem gehad en dan ga je verlengen met een 40 jarige keeper.. Lijkt me echt heel onhandig, zeker omdat Pasveer ook bijna 40 is. Er moet echt een top keeper worden gehaald, maar dan zou je dus 4 keepers hebben en dat lijkt me ook niet handig. Hoop echt op een topper in de goal volgend jaar en laat een nieuwe keeper het maar uitvechten met Gorter.

15-05-2022 21:05

Ozymandias +159568

Pasveer moet eerst 39 worden voordat hij 40 kan worden. Hij heeft dit seizoen een blessure gehad maar is verder juist zelden geblesseerd. Pasveer is een goede eerste doelman, Stekelenburg is een prima tweede/derde doelman en Gorter kan doorbreken zodra hij daar klaar voor is.

"Er moet echt een top keeper worden gehaald"

Welke doelman kan het beter doen dan Pasveer het dit seizoen deed? Ik zou gewoon doorgaan met Pasveer als eerste doelman. Dan wordt er ook geen doelman gekocht die de komende jaren de doorbraak van Gorter in de weg zou staan.

15-05-2022 21:09

Web +178830

Oude keepers met ervaring kunnen de verdediging goed neer zetten
Dar hebben jonge keepers nog niet, die moeten alles bij zetten om ballen tegen te houden
Met Pasveer en Stekelenburg krijg je minder kansen tegen
Dat word zo onderschat
Niet binnen Ajax gelukkig

15-05-2022 21:03

Alvarez352009Ajax +12061

Ik snap er niets van. Je hebt Pasveer toch al? En Gorter er ook nog bij. Wanneer willen ze Gorter dan eens voor de Leeuwen gaan gooien??? Als hij nooit op het hoogste niveau map spelen wordt het nooit wat.

15-05-2022 21:02

Ozymandias +159568

Wat snap je dan niet? Je hebt toch drie doelmannen nodig? Pasveer, Gorter, Stekelenburg?

15-05-2022 21:04

Web +178830

@Ozy
Pasveer is wat beter met hoge ballen ( voorzetten )

15-05-2022 21:05

Alvarez352009Ajax +12061

We hebben Setford toch ook nog?

15-05-2022 21:08

fc Barcelona_ke +19246

maak niet uit, maar iedere clubs hebben drie goede keepers nodig in eerste elftal.
Steek en Pasveer hebben we geweldige ervaren doelman. Gorter als talentvol erbij. ik hoop stiekem dat Gorter komende seizoen eerste doelman wordt.

15-05-2022 21:09

Ozymandias +159568

Inderdaad, maar vind jij die al goed genoeg om bij het eerste op doel te staan als hij nodig is? Ajax haalde dit seizoen niet voor niets Tytoń toen Stekelenburg en Pasveer beide geblesseerd waren.

15-05-2022 21:12

Pizzapunt20 +9989

Snap ik niet.

15-05-2022 20:59

Web +178830

Heel belangrijk
Keepen is een ervarings vak
Jonge keepers is vaak alles of niets
Als ze Bijlow konden halen was het een ander verhaal

15-05-2022 20:59

Ozymandias +159568

Inderdaad, de rust die Stekelenburg en Pasveer op het team overbrengen (door hun geweldige coaching) is enorm veel waard in het voorkomen van kansen tegen. Ik zou doorgaan met Pasveer als eerste doelman, Stekelenburg en Tytoń als tweede/derde doelman en Gorter verhuren zodat hij ervaring op kan doen en die rust kan ontwikkelen.

15-05-2022 21:01

Rodrigo +1857

Is het dan zo moeilijk om een fatsoenlijke keeper te scouten? Deze man komt nog amper van de grond en blijft zo ontzettend matig bij hoge ballen. Pasveer deed het aardig tot aan zijn blessure maar die nadert ook de 40. We glijden op deze manier weer af naar het FdB tijdperk.

15-05-2022 20:57

Godenzoon24 +15295

Serieus. Die is toch wel gewoon klaar. Bedankt voor bewezen diensten maar het is op!

15-05-2022 20:53

Web +178830

Wie dan?

15-05-2022 20:59

Godenzoon24 +15295

Wie dan?? Een nieuwe en of Gorter en Pasveer die nog contract heeft. 2 van 40 en 1 jonkie die geen kansen kreeg en dus geen ervaring. En komt er een bij is hij helemaal overbodig.

16-05-2022 12:46

AFCACruijff14 +161365

In mijn ogen moet je Gorter gewoon een jaar verhuren aan een goede Eredivisieploeg, liefste eentje die Europees speelt.

Stekelenburg zou ik ook verlengen. Waardevolle jongen in de kleedkamer maar ook in de goal. Heeft het weer goed gedaan bij zijn rentree. Zou er een jongere keeper bij halen van een jaar of 30 om de periode met Gorter te overbruggen die nog een jaartje of 2 nodig heeft. En Pasveer is er ook nog.

15-05-2022 20:46

Slang +14994

Dan zal er geen keeper bij komen lijkt me. Hopen dat Pasveer het beste seizoen uit zijn leven kan evenaren op 39 en de 40 jarige Stekelenburg voor het eerst in de laatste jaren fit kan blijven. Prima beleid

15-05-2022 20:44

JaapStam +136922

Stekelenburg ligt goed in de groep en is een ervaren post!!! Ik zeg doen!!! Altijd er bij hebben in Ajax1!!!

15-05-2022 20:42

In Bassey we trust +15361

Maar niet als eerste keeper jaap.

16-05-2022 10:30

Suarez16_ +9176

Niet blij mee. Gewoon goed moment om het door te selecteren. Wat hebben we aan 2 40-jarige keepers?

15-05-2022 20:35

Suarez16_ +9176

Pasveer heeft ook nog 1 seizoen.

15-05-2022 20:43

Web +178830

@Suarez
Kom maar met namen
Of zie je de keepers niet wekelijks grabbelen

15-05-2022 21:00

Ajax95Duivendrecht +24110

Als 3e keeper oké. Als 2e keeper is het te mager om op hem terug te moeten vallen, daar heeft hij imo niet meer het niveau voor.

15-05-2022 20:34

AFCACruijff14 +161365

Heeft Stekelenburg de afgelopen 2 jaar dan zwak gepresteerd in zijn speelminuten? Vind ik niet.

15-05-2022 20:47

Godenzoon24 +15295

Ook nooit punten gepakt.

15-05-2022 20:54

AFCACruijff14 +161365

Dan heb je niet goed opgelet. Heeft regelmatig belangrijke ballen gepakt.

15-05-2022 21:01

nummer14 +4969

Sommigen willen het gewoon nooit zien.

16-05-2022 06:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.