[Update III] 'Álvarez en Borussia Dortmund naderen akkoord over vijfjarig contract'

door Jesse ter Haar 650

Bron Bild, Sky Sport Deutschland, Twitter

[Update III] 'Álvarez en Borussia Dortmund naderen akkoord over vijfjarig contract'

door Jesse ter Haar 650

Bron Bild, Sky Sport Deutschland, Twitter

Laatst geüpdatet

Edson Álvarez heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Borussia Dortmund. Dat meldt BILD maandagmiddag. Volgens het Duitse medium zou de transfer deze week al afgerond kunnen worden.

De speler van Ajax wordt al een langere tijd gelinkt aan een overstap naar Borussia Dortmund en nu lijkt het erop dat de Duitse club aan het doorpakken is. De Duitsers zien in Álvarez de topprioriteit voor de transferperiode en willen deze transfer zo snel mogelijk beklinken. De mogelijkheid is er volgens BILD dat de overstap deze week al wereldwijd wordt gemaakt. Het is niet bekend voor hoeveel jaar de Mexicaan kan gaan tekenen bij Borussia Dortmund. Álvarez heeft zelf een duidelijke voorkeur voor een overstap naar de Duitse club. Naar verluidt zou ook West Ham United geïnteresseerd zijn in de diensten van de verdediger annex middenvelder.

Mike Verweij meldde afgelopen vrijdag dat Álvarez het eerste voorstel zou hebben ontvangen van Borussia Dortmund. De Mexicaan kan een meerjarig contract tekenen bij de Duitse club. Daarnaast zei Verweij dat Borussia Dortmund eerst tot een persoonlijk akkoord wilde komen met Álvarez alvorens ze een bod zouden uitbrengen bij Ajax. 'De gebruikelijke gang van zaken is dat het management van Alvarez nu een tegenvoorstel zal doen, waarna Dortmund zal proberen een mondeling akkoord te bereiken. Dat verwacht ik op zijn vroegst volgende week.'

'Het is onduidelijk hoeveel Borussia Dortmund wil uitgeven voor Álvarez'

Volgens Florian Plettenberg is het nog niet duidelijk hoeveel geld Borussia Dortmund wil neerleggen voor Álvarez. Dat meldde de journalist zaterdagmiddag. De Duitse club focust zich op meerdere aankopen en daarom is het niet helemaal duidelijk hoeveel ze voor Álvarez overhebben. Het gerucht gaat rond dat Ajax ongeveer 45 miljoen euro wil ontvangen voor de Mexicaan, maar daar wil Borussia Dortmund vooralsnog niet aan meewerken. 'Borussia Dortmund wil in dit stadium niet tussen de 40 en 45 miljoen euro betalen', zo schreef Plettenberg zaterdagmiddag. Het wordt door BILD mogelijk geacht dat de clubs rond gaan komen over een vast bedrag van 35 miljoen euro plus bonussen.

Update - 17.10 uur (19 juni 2023) - Verweij ontkent persoonlijk akkoord Álvarez met Borussia Dortmund

Edson Álvarez en Borussia Dortmund zijn volgens Mike Verweij nog niet tot een akkoord gekomen. De Ajax-watcher van De Telegraaf spreekt daarmee berichtgeving vanuit Duitsland, waarin werd verteld dat club en speler elkaar al wél hadden gevonden, tegen. Wel verwacht de journalist - zo schrijft hij - dat beide partijen eruit gaan komen. Wanneer dit stadium is bereikt, stapt Borussia Dortmund naar Ajax en start het de onderhandelingen met recordkampioen van Nederland. 'Borussia Dortmund gaat er vanuit Alvarez te kunnen inlijven voor een bedrag van circa 35 miljoen euro en bonussen', zo valt te lezen.

Update II - 15.25 uur (20 juni 2023) - 'Nog altijd geen bod op Álvarez, ook nog geen persoonlijk akkoord'

Een update omtrent de mogelijke transfer van Edson Álvarez vanuit de Duitse variant van Sky Sports. De Duitse journalist Florian Plettenberg schrijft dat er nog altijd geen bod van Borussia Dortmund op tafel ligt en dat er ook nog altijd geen persoonlijk akkoord met Álvarez is bereikt. De situatie is op dit moment als volgt: Álvarez heeft een persoonlijk aanbod van Borussia Dortmund ontvangen. Dit aanbod is nog altijd niet geaccepteerd.

Álvarez zelf verblijft op dit moment in Mexico, waar hij zich met de nationale ploeg voorbereidt op de Gold Cup. Dit toernooi begint voor Mexico op 26 juni met een groepswedstrijd tegen Honduras.

Update III - 21.50 uur (23 juni 2023) - 'Álvarez en Borussia Dortmund naderen akkoord over vijfjarig contract'

Edson Álvarez en Borussia Dortmund naderen nu echt een persoonlijk akkoord, zo meent Fabrizio Romano. Op Twitter vertelt hij dat club en speler op het randje van een persoonlijke overeenkomst zijn. Het zou gaan om een verbintenis met een looptijd van vijf jaar, tot medio 2028. Nu een deal tussen de Mexicaan en de Duitse topclub slechts een kwestie van tijd is, gaat Borussia Dortmund komende week om de tafel met de clubleiding van Ajax. Men hoopt de transfer binnen zeven dagen af te kunnen ronden.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax4proud +10841

Álvarez , een speler die wisselspeler was maar zich terug geknokt heeft in de basis. Het is hem zeker gegund, een echte Ajacied!

25-06-2023 11:07

Andronixos.c +8142

Hopelijk 🤞 40+
Dan kunnen we kijken naar echte versterkingen

25-06-2023 10:04

RadheAjax2021 +17874

Mooi Alvarez is akkoord nu, dan kan Mislintat doorpakken door verder te gaan investeren in de selectie. Want de kwaliteit is nog steeds hopeloos.

24-06-2023 19:37

Ajax4proud +10841

Dit verdient gewoon 100 likes, het lijkt wel of de meeste Ajacieden het ontkennen en dat Ajax zich zo gaat herpakken volgend seizoen. Ze zijn de 4 klapper van PSV al blijkbaar weer vergeten..
Er gaan nu kwaliteit spelers weg, dat gaat echt niet veel beter worden met wat Ajax terug krijgt. Meestal moet er dan goed gescout zijn, op hoop van zege.

25-06-2023 11:06

Sportvolgert +40402

Het gaat erom dat er een team staat met een juiste instelling en daarbij een gedachte over hoe te voetballen. Dat is vooral qat er vorig jaar ontbrak. Van daaruit kunnen spelers groeien en excelleren. Dat is ook hoe feyenoord kampioen is geworden.

25-06-2023 12:48

Rock69 +8411

Vooruitlopen op het nieuwe seizoen heeft geen zin als het Ajax betreft. Er zullen nog de nodige spelers gaan vertrekken. Toch verwacht ik als er ook maar een Timber of Alvarez vertrekt, dat Mislintat echt los kan gaan met het formeren van een goede selectie. Niemand kan daarom ook maar iets voorspellen, want we weten nog niet hoe de selectie eruit gaat zien.

25-06-2023 13:17

MarkP +21667

Een update op een update op een update, lekkere journalistiek.

24-06-2023 19:28

HenriR +479

En dan akkoord , en dan toch niet enviable weer wel en dan … en dan … en dan ….

24-06-2023 22:22

ajaxcied4life +26045

Hoofd Jeugdopleidingen, Algemeen Directeur, trainer Jong Ajax het duurt maar en het duurt maar....

24-06-2023 16:23

AINIESTA +44615

Eerste stap om weer naar iets te gaan wat lijkt op Ajaxvoetbal. Stap 2 Klaassen wegdoen tegen elk aannemelijk bod of gratis. Contract afkopen ala Blind is ook helemaal goed. Wat een vervuiling is er geweest op het middenveld na 2018/2019. Alvarez, Klaassen, al die aanvallers telkens op 10 waardoor je telkens een soort van 4-2-4 speelde zonder te voetballen op het middenveld. Promes, Berghuis, Bergwijn, Tadic. De 8 die praktisch een eenmansmiddenveld vormt. En ondertussen worden middenvelders op de flanken weggestopt(Kudus). Krijgt een Fitz-Jim(opbouwende middenvelder) zelden kansen. Het type speler wat je graag zou zien op het middenveld. Comfortabel aan de bal, combinerend vermogen, het vermogen om onder druk aangespeeld te worden. Zich weg kan draaien. Niet dat Fitz nou de nieuwe Frenkie is maar het werd niet eens geprobeerd in de buurt te komen van het voetbal wat we speelden in 2018/2019. Van Frenkie en Schone naar Alvarez en Martinez in 3 maanden. Ik begrijp dat nog steeds niet en zal dat nooit begrijpen waarom we die switch(na een succesvol seizoen!) opeens maakten, ook al onder Overmars en Ten Hag.

24-06-2023 15:28

Adam24 +39092

40 miljoen en door!

24-06-2023 14:48

Stamhoofd +11533

Wat is dit voor spelletje dat geruchten steeds ontkent worden en even later weer bevestigd worden door sport 'journalisten' onderling?

24-06-2023 12:30

mokum007 +6522

Precies, inpakken en weg wezen

24-06-2023 13:26

AlexLitmanen10 +14370

Edson Alvarez!
Edson Alvarez 🎶

24-06-2023 11:46

DePitbull +2718

De bal ligt niet bij Ajax maar bij Dortmund. Als die hem zo graag willen moeten ze de vraagprijs betalen. Die was immers al bekend voordat met alvarez in gesprek gingen

24-06-2023 11:34

ProperFootball +14586

Zo werkt het dus niet. Eerst maar eens met de speler eruit zien te komen, wil die overkomen voor salarissom X dan vervolgens de club een serieus bod doen. Dat kan natuurlijk de vraagprijs zijn maar meestal is het slimmer een stukkie lager te gaan zitten, zeker bij spelers die van het kaliber Alvarez zijn, geen super gewilde Messi's zeg maar. Dan komt de andere club met een tegenvoorstel, doe je er als kopende club nog wat bovenop en uiteindelijk kom je ergens in het midden uit. Dat snapt Ajax ook wel, die speler wil weg en dat weten ze, dus ze gaan echt wel onderhandelen met die club, ook als die de vraagprijs niet biedt.

Zijn er meerdere k(a/o)pers op de kust én wil de speler daar ook wel heen, dan verandert de situatie natuurlijk en kan het spel om de vraagprijs wat langer gespeeld worden.

24-06-2023 15:14

AFCAWormerveer +4446

Je kan het ook andersom zien. Dortmund is er uit met Alvarez, zouden ze het nu kunnen maken om de deal af te laten ketsen als AJAX meer wil ?

24-06-2023 15:30

ProperFootball +14586

Ja natuurlijk kunnen ze dat.

25-06-2023 17:57

DieNase +7170

Bijna rond ⌛️

24-06-2023 11:33

DonAdam +2360

Ik hoop dat West Ham Rice snel verkoopt, dan kan die club zich gaan mengen in de biedoorlog. €30-35M waar men over spreekt is veel te weinig. Er moet zeker €20M bij en dat gebeurt eerder wanneer er meer clubs dingen om zijn hand.

24-06-2023 11:18

fc Barcelona_ke +19246

maar Alvarez wil alleen naar Dortmund, dan moet Ajax alleen de zaken doen met de Duitser

24-06-2023 11:31

DePitbull +2718

Of hem gewoon aan zijn contract houden. Ajax is zijn baas

24-06-2023 11:36

robtjeajax +622

denk dat als ze in engeland zn salaris 30% hoger zetten als dortmund nu bied dat die wel om is hoor

24-06-2023 12:04

Lazell +16989

Niet altijd. Als een speler geen motivatie meer heeft, vergooit hij ook zijn eigen kansen want dan zullen een seizoen later minder (goede) clubs zich melden. Daarnaast, welke topclub wil nou echt een speler die gaat muiten als hij zijn zin niet krijgt, dan moet je echt van Mbappe niveau zijn om dat te kunnen.

24-06-2023 12:18

DonAdam +2360

Ja, hoor. Je tekent een kortlopend contract met je gezonde verstand, he? Je gaat dan een verbintenis aan en die moet uitdienen. Alvarez heeft nog tussentijds verlengd ook. Het zou mooi zijn, zeg. Wel de lusten van een extra hoog salaris en tekengeld, en er dan tussenuit kunnen glippen.

Dat geldt overigens net zo goed voor de club wanneer die van een speler afwil, zie bv Winston Bogarde.

Overigens is het doodnormaal dat Edson zelf mag bepalen wie zijn volgende werkgever wordt.

24-06-2023 12:29

fc Barcelona_ke +19246

Edson Álvarez almost agreed personal terms with Borussia Dortmund… and it’s all set to start concrete talks between BVB and Ajax. 🟡⚫️ #BVB

Official bid, set to be submitted next week to accelerate on the deal. 🇲🇽

24-06-2023 11:17

KudusDream +12972

Zouden we na 4 jaar grinta eindelijk verlost worden?

24-06-2023 11:15

Aeter +6611

Show me the money!

24-06-2023 10:16

36 +8620

Alvarez gaat rondkomen voor rond de 40 prima bedrag

24-06-2023 10:06

Jake the Snake +17349

Hoop stiekem dat deze deal afketst. Dortmund is een prachtige club, maar in mijn ogen zou het geen club moeten zijn waar Ajax spelers aan verkoopt omdat het 1) subtop is en 2) niet de hoofdprijs betaalt.

24-06-2023 09:51

Lazell +16989

Ajax moet winst blijven maken op transfers. Dit soort spelers is niet goed genoeg voor de absolute wereldtop. Haller idem dito. Dan ben ik juist blij dat zulke clubs zich melden. Alleen 35 is te weinig inderdaad, maar veel hoger dan 40-45 gaan ook Engelse subtoppers niet voor hem.

24-06-2023 12:21

Oeroeboeroe +18354

Ik wacht op update IV waarin staat, dat alleen de handtekeningen nog moeten worden gezet.

24-06-2023 09:46

johanisajax +8831

De pen waarmee Alvarez zijn handtekening zet op zijn nieuwe contract is aangeschaft door Dortmund. Wel moeten er nog nieuwe cartridges in de printer en wordt er getwijfeld over de dikte van het A4-papier. Wordt vervolgd…

24-06-2023 11:10

Oeroeboeroe +18354

Het contract moet opnieuw gemaakt worden, want aan de wens van Alvarez, om Calibri te gebruiken ipv Arial, is niet voldaan. Alvarez zint nu op Liverpool dat Calibri light gebruikt.

24-06-2023 12:26

henk_verhaegh +37

Rijkhof terug halen

24-06-2023 09:26

JaapStam +136831

Familie van Wimhof???!!! De iceman!!!

24-06-2023 09:42

johanisajax +8831

Graag. 40m + Rijkhof, done deal, here we go.

24-06-2023 11:11

ProfessorX +19827

Uit de eigen jeugd school komt nu nog niet veel door achterin rcv en rb dus zal daar versterkt moeten worden .

Gaat Bergwijn nog weg , want met Tadic van Axel Dongen ( eventueel jong Ajax ) Daramy Godts (eventueel jong Ajax )is teveel

Wat gaat Ajax met de linksachterkant doen nl 3 spelers ASE Baas en Wijndal

Rcv leeg ,

Lcv Kaplan ( kan eventueel rechts ) Hato Bassey

Rechts achterin Sanchez en Rensch k om men beide te kort voor de top .

Vragen vragen vragen

24-06-2023 09:15

superajax +11446

Hoe zit het eigenlijk met Guler??Lang geleden dat er iets is geplaatst ;-)

24-06-2023 09:14

ProfessorX +19827

Hij heeft uitgeslapen en doet nu even een ontbijtje

24-06-2023 09:28

DonAdam +2360

Die onderhandelingen zijn afgekapt, omdat familie rondom hem allemaal geld wil zien. Daarnaast heeft de absolute top - Barcelona, Real Madrid - , zich naar verluid voor hem gemeld.

De radiostilte rondom Eduard Spertsyan is wat mij betreft merkwaardiger, want de deal zou na de Russiche bekerfinale worden afgerond en die finale was 2 weken geleden. Goed, daar zullen diverse cowboys vast ook meer geld willen zien.

24-06-2023 11:24

GekkeGerrit +1725

Ik hoop als Alvarez de volgende stap gaat maken dat het Dortmund is. Vind dat wel een mooie stap van Edson. Lijkt goed over nagedacht.

Succes Edson en bedankt voor je mooie jaren bij ons!

24-06-2023 08:56

milanoajaxpiet +646

ga hem wel missen.hou wel van zulke spelers die soms net iets anders zijn dan al die andere eenheidsworsten

24-06-2023 08:48

ProfessorX +19827

Als Timber vertrekt zou het zomaar Mavropanos kunnen worden .

Is rcv van Stuttgart en niet duur is ook een goede speler .

24-06-2023 07:57

NickOoms +2606

Wat is die hype rond Mavropanos opeens. Nooit van die kerel gehoord. Is dat wat?

24-06-2023 08:56

ProfessorX +19827

Zijn naam is vaker langsgekomen is uit vfb Stuttgart 24 jaar was eerst gehuurd van Arsenal en Grieks international rcv 1.92 lang kopper passer harde verdediger had zelfs goals en assist op zijn naam .

Mislintat kent hem heeft een smetje door 1 x eigen goal maar oké 1 .
Hij komt ook wel eens over de vleugels op

24-06-2023 09:07

afca1985 +21271

Gister las ik dat als Stuttgart in de Bundesliga bleef dat zijn clausule naar 30M zou gaan, dus een dure jongen, verder kijken dus.

24-06-2023 09:13

ProfessorX +19827

Op wat gebasseerd dan die 30 mio ?

Huidige waarde 15 mio en ja ik weet het zeg niet veel maar dubbel ineens op een waarde stabiel en gered uit degradatie ?

24-06-2023 16:04

Lars.v +3039

Had ajax ook niet voor Pepi moeten gaan? Marketing technisch erg interessant en een goede concurrent voor Brobbey... Snap het niet zo goed eigenlijk

24-06-2023 07:46

Patrick78 +51856

Ajax gaat voor Amdouni

24-06-2023 07:55

linksbinnen +8136

Ik hoop dat je gelijk hebt!

24-06-2023 23:38

JohnnyHeitinga3 +8002

Poh alsjeblieft niet. Matig aanspeelpunt en dramatisch in de combinatie.

24-06-2023 08:17

Patrick78 +51856

@ JohnnyHeitinga3

Wie? Amdouni?

24-06-2023 08:59

Lars.v +3039

Amdouni is niet haalbaar

24-06-2023 09:09

Darkbird +2500

Hebben Brobbey en Tadic, focus eerst maar op de CV..

24-06-2023 09:12

Ricoteb +53174

Omdat Pepi niks van een Ajax spits heeft. Hij is een type Wout Weghorst. Vooral veel rennen en jagen, en voor het doel scherp zijn. In de combinatie en in de kleine ruimte is ie nog slechter dan Klaassen

24-06-2023 14:00

Bc te P +22130

AAAAAAAJAX

24-06-2023 02:52

4EVERAJAX +8388

5 jaar bij die club, geen prijzen winnen

24-06-2023 01:27

4EVERAJAX +8388

Beker en supercup inderdaad gewonnen afgelopen paar jaar, thats all. Hoe ze dit jaar 't kampioenschap weggaven. Net alsof je naar psv gaat, geen stap vooruit. Qua geld mss.

24-06-2023 07:51

Patrick78 +51856

Dus twee prijzen gewonnen.

24-06-2023 07:52

4EVERAJAX +8388

Best cluppie hoor! Evengoed dan hahahaha.

24-06-2023 10:13

Patrick78 +51856

Dortmund is een prima club voor Alvarez

24-06-2023 10:48

DankzijCruijff +48707

Top, let’s go.

24-06-2023 00:14

036AFCA97 +146646

Heuyy 🥳

23-06-2023 23:43

Jan Doedel +4299

Allemaal leuk en aardig maar zullen we eerst ff de transfersom overmaken?

23-06-2023 23:40

DeWijsneus +25693

Nou nou nou ben ook niet de grootste Alvarez fan, maar om nou zelf onderling zijn transfer te bekostigen gaat mij ook wat ver.

24-06-2023 03:12

NeeI +107691

Ajax gaat deze transferperiode, ondanks de ellende afgelopen seizoen, gewoon weer voor 150M+ verkopen. Bizar eigenlijk.

23-06-2023 23:26

AJAXINMYHEART +21813

Wie had dat gedacht.

23-06-2023 23:29

Danielson +50278

Ik. Waarom niet? Timber, Alvarez en Kudus hebben nu eenmaal die marktwaarde.

23-06-2023 23:46

afcsjonnie426 +3966

Ze zijn ons nog niet vergeten en dat is mooi.

We komen ook wel terug vandaag niet dan morgen wel.

23-06-2023 23:36

Tommyshelby +128722

Uiteindelijk gaat het erom wat je ervoor terughaalt. Maar het is wel prettig.

23-06-2023 23:37

Cruijffthebest +13381

Mooi, maar wat gaan ze nog kopen?
We moeten weer de titel pakken, dus er zal echt kwaliteit moeten komen en snel ook!!!

24-06-2023 08:10

Libero +19119

Wat ik bizar vind is dat je voor corona een collectieve marktwaarde van 400 mio+ aantikte en na de verkoop van deze drie ruim onder de 200 terechtkomt, terwijl de gevolgen van corona alweer even voorbij zijn. En dat terwijl je net een recordbedrag hebt geïnvesteerd.
Er staan ook niet bepaald jeugdspelers op het punt van doorbreken, de grootste hoop is op Hato gericht, maar die moet nog van alles mee- en doormaken, inclusief dip en bijbehorende strontkar.

24-06-2023 08:18

Techno303 +2572

Kudus naar Brighton 😂

23-06-2023 23:23

AJAXINMYHEART +21813

Gerucht:
Kudus wordt in verband gebracht met Brighton.

@calciomercatoit
👀EXCLUSIVE | Mohammed #Kudus from Ajax is a Brighton target: however, De Zerbi asked for #Koopmeiners from Atalanta too 😲

https://www.calciomercato.it/2023/06/23/doppio-blitz-de-zerbi-fiato-sospeso-per-inter-e-juve-esclusivo/

23-06-2023 23:07

AjaxHoorn +32989

Nouja jackpot dan maar. Maar had wel wat hoger dan Brighton bedacht.

23-06-2023 23:21

WantAmsterdam +116101

Brighton is een prima club, nummer 6 in Engeland en heel goed beleid en voetbal, (veel) hoger is niet realistisch voor Kudus, hij is 23 en niet eens (structureel) sterkhouder bij Ajax geweest, dan komt geen Manu, City, Real, of PSG langs.

23-06-2023 23:40

AJAX020ADAM +6927

Welke club speelt er boven Brigthon, ken de kaart van Engeland, niet al te goed.

24-06-2023 00:21

Libero +19119

Londen ligt ca. 70 km ten noorden ervan, daar heb je al zo'n 14 profclubs waarvan 7 in de PL spelen.

24-06-2023 07:47

Mokumsfinest +834

Laat gaan, ook een speler waar je de oorlog niet mee wint. Wat is hij de laatste wedstrijden tegengevallen, waardeloze instelling

23-06-2023 23:23

Ricoteb +53174

Let’s hope so 🤞🏻

23-06-2023 23:35

AjaxPositivo +6958

Prima club hoor maar die gaan niet 50 mln neerleggen. Dan liever Newcastle of Spurs, die kunnen nog wel eens met geld smijten.

23-06-2023 23:51

AFCA1996L +15860

Waarom niet? Hebben toch geloof ik die Argentijn aan Liverpool verkocht en Caicedo is dichtbij een overgang naar Chelsea. Genoeg poen lijkt me

24-06-2023 04:49

Tommyshelby +128722

Kudus wordt gelinkt aan Brighton..

23-06-2023 23:07

AjaxHoorn +32989

Ja oeff, goed seizoen Brighton maar toch...

23-06-2023 23:21

NoPants +7488

Voor die jongens die ajax echt alleen als opstapje zien zijn alle premier league clubs een stap vooruit. Als je het daar 1 seizoen goed doet kan je naar de top 6 en geld binnen harken.

24-06-2023 09:51

Bc te P +22130

naderen akkoord ... nu komt t wel heel heel heeeeeeel dichtbij. Spannend!

23-06-2023 22:55

Redrum +96061

Straks zijn we gewoon onze Eddy kwijt. Kunnen we nooit meer genieten van een middelveld met Alvarez en Klaassen. Dit komt wel even hard binnen hoor.

23-06-2023 23:02

Danielson +50278

Waarom overal Klaassen bij halen? Zolang hij z'n plaats kent (niet vast in de basis), moet je hem er altijd bijhouden.

23-06-2023 23:48

Edski +329

Als je Klaassen kunt verkopen moet je dat juist altijd doen. Is veel te duur voor op de bank, als je dat miljoenensalaris kunt besparen en ook nog een bescheiden transfersom kunt vangen moet je die kans grijpen. Ik ben alleen bang dat de clubs niet in de rij staan voor hem.

23-06-2023 23:57

WantAmsterdam +116101

Klaassen kent zijn plaats duidelijk niet gezien zijn geklaag om speeltijd. Maar regardless, Deef hoort niet bij Ajax, kan het niveau totaal niet aan.

24-06-2023 00:24

NoPants +7488

Journalist: “Davy, je zit vaker op de bank nu, wat vind je daarvan?”

Klaassen: “ja ik sta natuurlijk liever basis, het is aan mij om aan de trainer te laten zien dat ik erin hoor”

AS leden: “WOW! Davy gaat meteen klagen als hij geen basis staat!”

24-06-2023 09:55

WantAmsterdam +116101

Hahaha, Klaassen deed dat meerdere keren binnen enkele maanden.
Zo moet het zijn:
Journalist: “Davy, je zit vaker op de bank nu, wat vind je daarvan?”

Klaassen: “Deze vraag heb ik vaak genoeg beantwoord en daar ga ik niet meer over.”

24-06-2023 10:58

deMeester +11450

Ik denk dat 35 miljoen al een behoorlijk bedrag is. Als je dat vast kunt krijgen moet je dat doen. Er zijn afspraken gemaakt met Alvarez en aan ontevreden spelers heb je niets.
Overigens kan ik mij nog herinneren dat er 20 miljoen werd geboden en dat onze heren van de Telegraaf vonden dat je gek bent als je dat niet doet. Vorig jaar bood Chelsea 50 miljoen maar er is weer een jaar contractduur weg en Ajax speelt geen CL.

23-06-2023 22:51

kella +1042

Alavrez out davinson Sanchez in ..... kost rond de 15 miljoen en mag moet weg bij ze club. Verdien 4 miljoen per jaar

23-06-2023 22:36

Redrum +96061

Als je Sanchez inderdaad voor 15 miljoen kan halen en hij genoegen neemt met 4 miljoen per jaar (waar the fuck gaat het nog over met die salarissen) dan is dat in principe een prima deal voor Ajax denk ik ja.

23-06-2023 22:49

Slang3 +45816

in geen enkele wereld is dat prima

23-06-2023 23:12

NoPants +7488

We hebben Bassey al, dat is een vergelijkbare speler. Alleen hadden we in 16/17 een coach die begreep dat je er voetbal omheen moest opstellen (sinkgraven, de ligt, veltman, schone) om zo’n jongen in zn kracht te laten spelen, en nu coaches die er nog 4 houthakkers naast zetten.

24-06-2023 09:58

RickyAFCA +1896

Hoop dat ie dan heeft leren voetballen in Engeland

23-06-2023 22:53

afct +8946

Sanchez is veel duurder bij die club is niks goedkoop alleen als hun spelers kopen willen ze niet teveel betalen. Kijk naar bergwijn

23-06-2023 22:55

deeftherave +1048

Weer zo'n speler waar je bak geld aan kwijt bent met 0 restwaarde. Hoop dat Mislintat wat origineler is dan deze onzin.

23-06-2023 23:01

Ricoteb +53174

Sanchez zou geen vreselijke optie zijn, maar eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wat voor andere namen Mislintat op zijn lijstje heeft staan

23-06-2023 23:04

Sportvolgert +40402

Sanchez is toch niet de speler die we moeten hebben. Dat is precies hetzelfde profiel als bassey. Voetballende verdedigers, die moeten we hebben.

23-06-2023 23:15

Mokumsfinest +834

We moeten een verdediger hebben die ook nog wat met een bal kan, een bal aan een medespeler kan inspelen over meer dan 5 meter. Sanchez kan alleen verdedigen, in z'n tijd bij Ajax had hijgelukkig De Ligt naast hem staan.

23-06-2023 23:20

kella +1042

Hato is een voetballende verdediger.

23-06-2023 23:45

NoPants +7488

Dat was timber naast bassey ook. Droom duo..

Met een bassey of sanchez achterin moet iedere speler eromheen voetballend sterk zijn.

24-06-2023 10:10

Vik86 +42397

Haal dan Mavropanos

23-06-2023 23:22

kella +1042

Die kost bijna t dubbele

23-06-2023 23:44

Vik86 +42397

Is ook veel beter

24-06-2023 00:10

Danielson +50278

Is Sanchez rechtsbenig?

23-06-2023 23:49

Ferd +38449

De ene beperkte voetballer vervangen met de andere beperkte voetballer, dat lijkt me geen sterk plan.

24-06-2023 06:31

barry1988 +24005

Alvarez en Dortmund kunnen zoveel willen en eens worden. Alvarez heeft gewoon nog een contract bij Ajax dus zolang ze geen akkoord hebben met Ajax dan hebben Dortmund en Alvarez niks te willen. Betalen gierige Duitsers!

23-06-2023 22:32

leeke +10393

Clubs komern er wel uit, is toch belangrijk dat speler en club ook overeenstemming hebben.,.Ajax kan hem wel aan een andere club willen verkopen,maar wat als Alvarez daar niet heen wil........geld dan hetzelfde als wat je zegt

23-06-2023 22:41

barry1988 +24005

Om te verkopen moeten drie partijen akkoord gaan. Anders zou Dortmund een akkoord met Alvarez kunnen sluiten en haast niks willen betalen aan Ajax. Maar dan blijft die gewoon dus zal Dortmund toch genoeg over de brug moeten komen zodat het ook voor de verkopende partij interessant is.

23-06-2023 22:54

leeke +10393

Haha onzin' dan blijft hij gewoon'.Een speler die wil vertrekken...en dan zeg jkj dit.Zal Ajax nooit doen natuurlijk,is hij volge.d seizoen niet eens de helft waard,geld ook voor Timber

23-06-2023 23:27

barry1988 +24005

@leeke Als Dortmund bijvoorbeeld maar €30 miljoen bied daar hoef je niet mee akkoord te gaan dat krijg je volgend jaar ook nog wel.

@AS Waarom worden mijn reacties op dit comment steeds verwijderd? Technisch probleem? Daarom maar op mijzelf gereageerd.

24-06-2023 00:34

brancoo +6228

Nou kom op met de gerichte Aankopen!!

23-06-2023 22:31

MarcelvTol1971 +15319

Zonde, ga Edson echt missen en ik denk dat alle criticasters dat uiteindelijk ook in gaan zien.......

23-06-2023 22:26

Patrick78 +51856

Tahirovic, als middenvelder, is beter dan Alvarez.

23-06-2023 22:32

033AFCA +144

En wat heeft Tahirovic al laten zien dan?

23-06-2023 22:38

Redrum +96061

Het gaat niet altijd om wat een speler al heeft laten zien, maar meer om wat hij zou kunnen laten zien. Daar heb je dus een goed inschattingsvermogen voor nodig. Super Sven schijnt dat te hebben.

23-06-2023 22:49

kella +1042

Alvarez was een beetje onze dumfries...... De transfer carrousel gaat volgende week helemaal opgang komen. De transfers van timber en alvarez zullen dan rond zijn. Ik verwacht ook dat het biedingsproces op kudus ook los komt. En hopelijk dat 1 van de sjeiks Tadic ook nog willen inlijven.

23-06-2023 22:23

Sies +4490

40 mille+ bonussen Alvarez
55 mille+bonussen Timber
Kudus zeg het maar 50 of 60 mille?
Evt..Bergwijn voor 35 naar de woestijn..
Reken maar uit.. Paar gerichte aankopen niet al te duur...
Zorgen voor plaatsing Champions League volgend jaar..en dit jaar succesvol in Europa League...
Kunnen we volgend jaar knallen op de transfermarkt...
Zou niet gek zijn!

23-06-2023 22:22

Robertini +39150

De woestijn betaalt meestal alleen maar hoge salarissen, de transfersommen vallen vaak tegen, ik zie ze echt niet 35mil betalen voor Bergwijn. Kudus lijkt ook niet genoeg in de markt te liggen voor 50 miljoen, laat staan 60. 55 lijkt me ook niet haalbaar voor Timber.

Kortom, klinkt leuk, maar heb m'n twijfels.

23-06-2023 22:31

EuforischeRealist +15533

Ach voor een Ruben Neves tikken ze nu zo 55 mil neer. Er gaan er wel ineens bizar veel die kant op deze zomer.

24-06-2023 00:07

leeke +10393

Ennklaassen ,miss ook naar de woestijn,als zelfs Anita al gaat

23-06-2023 22:43

IRBaboon +6852

Hoop niet dat Alvarez voor 40.000 en Timber voor 55.000 euro vertrekt... Of bedoel je miljoen in plaats van mille?

24-06-2023 07:59

BasseyAdriaan33 +13625

Mensen die denken dat Alvarez 50 miljoen waard is zijn echt niet van deze wereld.
Moet je eens voorstellen dat wij Alvarez zelf zouden kopen voor 50!! miljoen, dan had iedereen moord en brand geschreeuwd.
Totaal bezopen bedrag voor een middelmatige speler. Met 35 miljoen mag je in je handjes knijpen.

23-06-2023 22:21

BillSplate +9695

Maar wij kopen ook geen spelers voor 50 miljoen dus is het ook logisch dat we moord en brand zouden schreeuwen.

23-06-2023 22:30

Hoekinho +911

Laat ze maar lekker een akkoord sluiten, pokert Ajax nog even verder

23-06-2023 22:16

eenAjaxfan +20314

Poot stijf houden, Sven.
Laat die 'topclubs' maar dokken.

23-06-2023 22:15

Jake the Snake +17349

Alweer bijna een akkoord

23-06-2023 22:14

PimDeKlager +4381

Ajax laat zich dus voor de 2e maal op rij door Dortmund de les lezen mbt het transferbedrag. Mislintat, ik had al een slecht gevoel over je, maar het feit dat je hier geen 50 miljoen uit weet te trekken zegt mij meer dan genoeg.

23-06-2023 22:11

WantAmsterdam +116101

Het transferbedrag voor Haller was prima en voor Alvarez krijg je hier geen 50 miljoen meer, en al helemaal niet van Dortmund.

23-06-2023 22:13

musicradio +3893

opzouten klager

23-06-2023 22:19

Mv9494 +16624

vgm ben je gewoon een troll

23-06-2023 22:19

PeterLarsson +13285

Pim de eeuwige zeikerd , kijk wat je grote vriend Kokcu heeft opgebracht…

23-06-2023 22:21

PimDeKlager +4381

@PeterLarsson helaas voor jou Petertje ben ik geen kakkerlak, dus het kan mij niet zoveel schelen wat die kuttenlikker heeft opgebracht.

23-06-2023 23:01

IRBaboon +6852

We moeten PimDeKlager z.s.m. aanstellen als technisch directeur.

23-06-2023 22:22

PeterLarsson +13285

Wel een klaagmuur in zijn kantoor zetten

23-06-2023 22:25

kella +1042

Een transfer rond de 35 a 40 miljoen ex bonussen is een goed bedrag voor Alvarez.

23-06-2023 22:24

PimDeKlager +4381

@Kella daar ben ik het niet mee eens. Waarom ook de haast om hem te verkopen, gewoon nog even rondneuzen totdat er een Engelse club komt die niet weet wat ze met hun geld moeten doen.

Op deze manier hou je dus geen enkele sterkhouder over en verkoop je ze allemaal voor een appel en een ei.

23-06-2023 23:02

Juichtoon +32458

Dat is Ajax vorig seizoen ook goed bevallen:-). Ze herhalen het gewoon en halen vooralsnog alleen spelers die bij Twente niet zouden misstaan. En de trainer van Sparta laten we dat niet vergeten. Voorlopig zijn we de nr 3 van NL met by far de hoogste begroting.

23-06-2023 23:13

Ricoteb +53174

Er zijn verschillende redenen om hem nu te verkopen. Ten eerste, dat is vorig jaar met hem afgesproken. Want toen zat ie te mieren omdat ie niet naar Chelsea mocht, terwijl de Nederlandse markt dicht was. Als je nu een transfer gaat vertragen of tegenhouden, ben je al snel je goeie naam als “opstapje naar Europese top” kwijt. Ten tweede, Alvarez zegt zelf de rest van de clubs af. Engelse clubs gaan geen bedragen bieden als Alvarez zelf niet naar die club wil. En ten derde, we hebben zelf ook geld nodig om de selectie te versterken. Dan kan je prachtig je hard opstellen en een paar extra miljoen eruit melken, maar kan je geen vervanger meer halen. Antony vorig jaar was toch wel het beste voorbeeld daarin.

23-06-2023 23:16

PimDeKlager +4381

@Juichtoon jij snapt hem, ik merk dat er met de dag bij meer en meer AS leden het kwartje valt over de huidige omstandigheden. Goed om te lezen.

24-06-2023 00:15

kella +1042

Alvarez wilt naar Dortmund.... is ook nadrukkelijk overtuigd door haller. Ja dan is t aan de clubs om er uit te komen. En wachten tot clubs tegen elkaar gaan opbieden heeft dan geen zin.

24-06-2023 00:19

BillSplate +9695

Word jij niet moe van jezelf Pim? Elke dag maar klagen en klagen.

23-06-2023 22:31

Juichtoon +32458

Daar is alle reden toe Bill. Ajax is de nu de nr 3 van NL .. laat dat even op.je inwerken..

23-06-2023 23:16

BillSplate +9695

Ja, een seizoen de nummer 3.

24-06-2023 07:18

Ricoteb +53174

HAHAHAHA 50 miljoen? Alvarez is afgelopen seizoen in een verschrikkelijk slecht Ajax een nuttige speler geweest. Meer ook niet. En dan zijn z’n verdedigende statistieken niet eens bijster indrukwekkend. Elke euro boven de 40 miljoen zou Mislintat boven op zijn eigen salaris verdienen.

23-06-2023 23:12

WijZijnAjaxAmsterdam +11627

Gewoon verkopen voor 35 miljoen! Is hem gegund en heeft veel voor ons betekend! En worden er zeker niet slechter van.

23-06-2023 22:10

DulceDesde +369

Is het niet de regel dat er eerst met de club overeenstemming moet worden bereikt ,alvorens je de speler benadert. Nu is het andersom eerst de speler paaien dan pas rond de tafel met de club!

23-06-2023 22:04

serero25 +1369

De club moet de speler toestemming geven om te mogen onderhalen. Dat gebeurt meestal wanneer de verkopende club er uit denkt te komen met de koper.

23-06-2023 22:09

kella +1042

Met toestemming van Ajax kan dat. Deze transfer is natuurlijk allang in kannen en kruiken

23-06-2023 22:25

Tadic020 +1887

Als ze meer dan 50 miljoen vragen

23-06-2023 22:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.