[Update II] 'Álvarez heeft voorkeur voor overstap naar Borussia Dortmund'

door Timo Suur 285

Bron BILD, De Telegraaf

[Update II] 'Álvarez heeft voorkeur voor overstap naar Borussia Dortmund'

door Timo Suur 285

Bron BILD, De Telegraaf

Laatst geüpdatet

De transfer van Edson Álvarez naar Borussia Dortmund dreigt in het water te vallen. Dat meldt BILD woensdagochtend. De Duitse topclub heeft naar verluidt 35 miljoen euro geboden op de Mexicaan, maar de Amsterdammers verlangen 45 miljoen euro. Ondertussen loert West Ham United op de kans om Álvarez binnen te hengelen.

Volgens de informatie van BILD eist Ajax 45 miljoen euro voor Álvarez en dit kan problemen op gaan leveren. Het Duitse medium schrijft dat de Duitse topclub 35 miljoen euro heeft geboden op de verdediger annex middenvelder van Ajax, maar de Amsterdammers stellen zichzelf hard op in deze onderhandelingen. Het voordeel voor Borussia Dortmund is dat Álvarez openstaat voor een stap naar Duitsland.

Echter zijn er ook kapers op de kust, want ook West Ham United is geïnteresseerd in de diensten van de Mexicaan. De Engelse club zou bereid zijn om een hogere transfersom neer te leggen en daarnaast kan Álvarez daar aanzienlijk meer gaan verdienen. West Ham United ziet in hem de ideale vervanger van de vertrekkende Declan Rice. Het is niet bekend of Álvarez ook een stap naar Engeland ziet zitten.

Álvarez zou de duurste aankoop ooit worden van Borussia Dortmund

Mocht Álvarez alsnog vertrekken naar Borussia Dortmund, dan is de Mexicaan de duurste aankoop ooit in de clubhistorie van de Duitse club. Afgelopen seizoen maakte Sébastien Haller al de overstap van Ajax naar Borussia Dortmund voor een bedrag van 31,5 miljoen euro. Als Álvarez dezelfde overstap maakt, is hij naar verluidt de nieuwe recordaankoop van Borussia Dortmund. Het is alleen nog de vraag of dit gaat gebeuren. Hij heeft nog een contract tot medio 2025 bij Ajax.

[Update] - 10.00 uur (woensdag 14 juni) - 'Ajax heeft geen bod binnen voor Álvarez; West Ham United toont interesse'

Ajax heeft geen bod ontvangen voor Edson Álvarez van Borussia Dortmund, zo meldt Mike Verweij op Twitter. BILD meldde eerder dat de Duitsers een aanbieding van 35 miljoen euro op tafel hadden gelegd, maar dit klopt niet volgens de Ajax-watcher van De Telegraaf. Daarnaast heeft de Mexicaan nog geen voorstel gehad voor zijn persoonlijke voorwaarden. Naast Borussia Dortmund is ook West Ham United concreet in de markt voor de verdediger annex middenvelder.

[Update II] - 11.00 uur (woensdag 14 juni) - 'Álvarez heeft voorkeur voor overstap naar Borussia Dortmund'

Edson Álvarez heeft de voorkeur voor een overstap naar Borussia Dortmund. Dat schrijf Florian Plettenberg - journalist van de Duitse tak van Sky Sport - woensdagochtend op Twitter. Hij schrijft dat er nog geen akkoord is tussen Álvarez en Borussia Dortmund en daarnaast hebben de Amsterdammers - zoals eerder gemeld door Mike Verweij - nog geen bod ontvangen van de Duitse club. West Ham United is ook concreet voor Álvarez, maar de Mexicaan wacht op het aanbod van Borussia Dortmund.

Denk jij dat het Nederlands elftal in de reguliere speeltijd wint van Kroatië?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Rock69 +8411

Je kunt voorkeuren hebben. Het gaat er uiteindelijk om dat er betaald wordt.

14-06-2023 15:57

Erik20 +7365

De zomer is nog niet eens begonnen, Ajax heeft geen haast om hem te verkopen. Geen enkele reden om hem nu voor een lager bedrag weg te doen.

14-06-2023 15:18

michieltje +761

Ik heb soms liever 5 miljoen minder en nu de verkoop en nieuwe speler, dan over 4 weken midden in de voorbereiding.

14-06-2023 20:14

*Bonsie* +4

Sven Botman ? Ipv Alvarez ?

14-06-2023 15:10

FrancescosRavioli +15226

Botman kan niet als middenvelder uit de voeten en is veel beter bij verdedigende clubs.

Hij is goed hoor, maar past niet bij ons.

14-06-2023 19:46

*Bonsie* +4

Toby alderweireld en Jan vertongen allebei halen timber rechtsback en Ajax heeft dan echt een goed team!

16-06-2023 14:09

Henkjanklaas +20625

Zijn te oud en te traag inmiddels.

17-06-2023 19:59

Henkjanklaas +20625

Speelden we ooit tegen lille met die botman… zo wendbaar als een tank. Is alleen goed bij verdedigend ingestelde teams niet als hij vooruit moet verdedigen. Zwaar overschatte speler.

17-06-2023 19:59

Ajaxfan31183 +16391

Ja maar zodra west ham of een andere club uit de premier league met een bod komt dan gaat hij daar naar toe. De meeste spelers willen in de grootste/beste competitie spelen

14-06-2023 14:59

TheRiviera +5476

Ajax zou zichzelf sterker moeten neerzetten wat betreft Alvarez. Minimaal 40 exclusief bonussen. We hebben Haller al eens voor belachelijk laag bedrag verkocht aan Dortmund terwijl de club er makkelijk 50 miljoen voor kon eisen.

14-06-2023 14:57

PimDeKlager +4381

35 miljoen is veel te weinig man! Vorig jaar hebben ze Haller ook voor 10-20 miljoen te weinig verkocht. Man man man…..

14-06-2023 14:35

lexy88 +8818

Grappig dat VI en Telegraaf 2 weken vertelden dat ze dachten dat de transfer de week erna rond zou komen. Ook wisten ze totaal niets van de interesse in Steijn, al ruim 4 weken geleden.

Ajax zit potdicht en het journaille maakt zich keer op keer belachelijk, ik vind het wel genieten

14-06-2023 13:19

RBP +7700

Yes, betekent echter ook dat Guler en Spertsyan geruchten daardoor misschien net zo ontrouwbaar zijn helaas.

14-06-2023 13:34

lexy88 +8818

Klopt, dat is de keerzijde.

14-06-2023 13:41

Lazell +16989

Als Freek van VI iets als waarheid meldt, klopt het vaak ook. Dat is het enige positieve aan hem als journalist, hij is een van de weinige die niks verzint en altijd zijn bronnen controleert. Hij heeft interesse in Spertsyan gemeld (wil niet zeggen dat hij ook komt). Van Guler heeft hij niks benoemd.

14-06-2023 14:33

Tabbink +1535

Ik zie liever Klaassen en Taylor vertrekken. Taylor vind ik persoonlijk behoorlijk overschat. Sjokt regelmatig over het veld of hij het al helemaal heeft gemaakt. Onbegrijpelijk dat hij als beste talent werd benoemd afgelopen seizoen. Zal wel aan mij liggen.

14-06-2023 13:18

7172AFCA7395 +10299

Nee ligt niet aan jou.

14-06-2023 13:19

Danielson +50330

Taylor moet je altijd houden. Zoals ik eerder heb aangegeven is Taylor een speler die een strenge hand en discipline nodig heeft.
Vorig seizoen liep hij meermaals als een kip zonder kop over het veld, anders dan in het laatste half jaar onder Ten Hag.
Steijn is een trainer die vanuit de discipline en het teambelang denkt, dus ik verwacht dat hij Taylor beter gaat maken.
Klaassen kun je er bijhouden maar niet voor de basis

14-06-2023 13:27

Henkjanklaas +20625

Klaassen er altijd bij houden want is een van de laatste echt ajacieden. Filmpje gezien in het concertgebouw ? Is een echte ajacied die beter verdient. Speelt trouwens al heel behoorlijk op die vleugel in heg concertgebouw bedoel ik. …

17-06-2023 20:02

TheRiviera +5476

Er is geen reden om Klaassen te laten vertrekken. De club haal er financieel niks uit en daarnaast is hij een ideale optie als 12de man. Hij is geen grootverdiener binnen het elftal en staat daarnaast zeker niet de ontwikkeling van jong talent in de weg. Dus je zou helemaal niks bereiken met het vertrek van Klaassen behalve dat je de selectie verzwakt en dan weer een vervanger moet halen.

14-06-2023 14:03

Krullen +8040

Ideale 12e man? In mijn optiek mag die geen minuut meer maken, vond hem in het gros van de wedstrijden die hij speelde (met afstand) de slechtste op het veld. Voegt echt niets toe, maar maakt wel aardig wat minuten. Die minuten hadden ook voor Kudus kunnen zijn, waardoor Conceicao bijvoorbeeld weer meer had kunnen spelen. Oftewel, hij zit andere (betere/talentvolle) spelers in de weg. Dus weg ermee.

14-06-2023 15:12

koenos1 +7919

Haller hebben ze ook voor een koopje gehaald. Verder genoeg spelers weggehaald. Minimaal 40 miljoen.

14-06-2023 12:41

Lazell +16989

Ajax moet hier idd hard in gaan zitten. Mikken op 50 en dan eindigen ergens tussen 40 en 45. Normaal gaat Dortmund niet al te hoog qua transfers, maar dan gaan ze maar ergens anders shoppen.

14-06-2023 14:36

DePitbull +2718

Als ze hetzelfde betalen vind ik het prima

14-06-2023 12:41

Aeter +6613

Alvarez kunnen we minimaal €50 miljoen voor krijgen. Nee, het is geen Ajax speler, maar er zijn zoveel clubs waar ze dit soort spelers maar wat graag hebben. Tevens speelt hij op zijn best als je veel moet vechten en in de duels komt. Hij zou een dikke aanwinst zijn voor de hele middenmoot premier league. Het is nu het beste om geduldig te zijn en de boot af te houden, zodat clubs tegen elkaar op gaan bieden en we zelf blijven zeggen dat hij niet weggaat voordat we een vervanger hebben, ookal gaan we die niet nodig hebben met al het talent op de 6 positie die we hebben (die ik persoonlijk stuk voor stuk veel liever zie dan Edson).

14-06-2023 11:52

Sense of.H +5438

40 miljoen lijkt mij hier het maximale

14-06-2023 11:51

AlexLitmanen10 +14379

€40m + Rijkhoff
bitte.

14-06-2023 11:32

Amp +37644

Dus eerst hebben ze geboden en wordt ajax soort van de zwarte piet toegespeeld met dat plots verhogen van de vraagprijs, en nu is er nog geen bod ingediend. Heerlijk die voetbalzomers 😁

14-06-2023 11:30

RadheAjax2021 +17875

Dit komt wel rond denk ik als ik de update lees.

14-06-2023 11:25

Omar +17166

Dit afgelopen seizoen heeft de potentiële transferbedragen voor Ajacieden geen goed gedaan, het is ook niet te hopen dat er bij Twente uit scouts op de tribune zaten want dan gaat het helemaal lastig worden. Je moet gewoon hopen op een club met fuck you money, type Chelsea, Man Utd, PSG, etc. 45m gaat Dortmund natuurlijk niet aftikken

14-06-2023 11:05

Prutser +2933

Dortmund begint bij 35 Ajax bij 45 in het midden uitkomen op 40 met wat extra's. Prima deal lijkt me.

14-06-2023 11:23

AFCACruijff14 +161415

40 met bonus zou prima zijn. 10 procent doorverkoop eisen. Ik sluit niet uit dat Edson na Dortmund nog een mega transfer maakt.

14-06-2023 11:28

Lazell +16989

Alvarez gaat geen stap omhoog meer maken vanuit Dortmund. Hij is te beperkt voor de top, ook verdedigend gezien.

14-06-2023 14:39

wendoo9 +8119

Ook Alvarez is geen Robot. Zie je Kylian Mbappé elke wedstrijd top. Nee, men kijkt een langere tijd naar een speler. Alleen bij Ajax als een speler een wedstrijd minder speelt, kan hij er niets van.

14-06-2023 11:28

Omar +17166

Natuurlijk niet, maar zon wedstrijd eind voor het seizoen willen er nog wel eens scouts op de tribune zitten voor het nieuwe seizoen. Die zullen iig die wedstrijd niet tevreden zijn geweest

14-06-2023 14:52

manvanglas +1336

Er zijn behalve de genoemde clubs nog zat clubs in de Premier League die gemakkelijk bedragen van 40+ miljoen op de mat leggen.
De markt is pas net open

14-06-2023 11:51

Henkjanklaas +20625

Zo is het !

17-06-2023 20:04

barry1988 +24015

Voor onder de 50 miljoen niet eens beginnen met onderhandelen. Beide clubs heb net €100+ miljoen ontvangen en Alvarez is gewoon een goede speler die belangrijk is. In landen als Portugal krijgen ze dat ook of zelfs nog meer voor spelers als Alvarez.

14-06-2023 10:59

afca1985 +21328

Precies, die Uruguayaan van Sporting (waar ik overigens nog nooit van gehoord had) ging voor 60M naar Psg, das ook een Vm.

14-06-2023 12:22

MosesD +14662

Zouden ze bij Dortmund Twente uit hebben gezien?

14-06-2023 10:58

behangdelul +32632

Neem aan dat ze verder kijken dan hun neus lang is...klinkt vreemd misschien, maar denk zomaar dat ze meer wedstrijden hebben bekeken.

14-06-2023 11:21

MosesD +14662

Was ook meer een grapje natuurlijk. Maar 50 dat zou werkelijk een giga transferbedrag zijn.

14-06-2023 12:21

036AFCA97 +146646

Wat zou Benfica vragen voor Edson? Een miljoen of 60?

14-06-2023 10:55

Keizer +30078

Minimaal 150. Die Enzo kan er ook geen klote van en koste zelfs al 120 ofzo!

14-06-2023 10:56

Lazell +16989

120 miljoen slaat nergens op, maar dat hij niet kan voetballen is ook onzin. Speelde in een team waar nog veel meer mis ging dan bij ons. Dan is het lastig uitblinken.

14-06-2023 14:42

Yaeron +6379

Van Alvarez weet je al een tijd dat hij weg wil. Hij had ook naar Chelsea gekund voor 50.. Dan snap ik dat je nu inzet op 40-45. Hoger dan dat schat ik niet realistisch in..

14-06-2023 11:02

AFCACruijff14 +161415

Verschil zou wel zijn dat Benfica maar 60 procent van de tranaferrechten had gehad ofzo. Zo werken clubs in Portugal vaak. Ajax krijgt 100 procent aan inkomsten.

14-06-2023 11:12

afca1985 +21328

Das niet waar, zijn vorige club krijgt nog iets van 8M bij een transfersom van 40M las ik laatst, dat hoorde ik laatst ook voor t eerst hoor

14-06-2023 12:24

Dennish +3493

Weet nu zeker dat Alvarez volgend seizoen bij ons speelt. Niemand gaat hem voor dat bedrag kopen.

14-06-2023 10:54

Ndisdenaam +465

Je toont vooral aan dat je echt 0,0 kennis hebt van transfers en financiën.
Met je ‘niemand gaat hem voor dat bedrag kopen’. Net als dat niemand 90 miljoen voor onze Braziliaan zou betalen. Of 80 miljoen voor Frenkie & De Ligt.
Voor 30 miljoen krijgen ze zijn schoenen.

14-06-2023 10:58

BasseyAdriaan33 +13628

Vraagprijs Guler 17,5 mil.
Alvarez bij ieder bod vanaf 30 miljoen verkopen.

1+1 = in dit geval 10
Logisch!

14-06-2023 10:51

Keizer +30078

Nee helemaal niet, want je vervangt onze beste verdediger afgelopen seizoen met een nummer 10.

Houden achterin niks over zo. Laat ze maar lekker minimaal 40 aftikken.

14-06-2023 10:56

BasseyAdriaan33 +13628

Dat zegt alles en genoeg over Ajax dat dit je beste speler was😂🤡
In periode Frenkie de Ligt Schone Ziyech Donny Blind Nous had die hele Alvarez NOOIT maar dan ook NOOIT gespeeld.
Het blijft verbazingwekkend dat mensen nog steeds zulke non voetballers bij Ajax willen zien in plaats van technisch begaafde snelle spelers.

14-06-2023 11:11

rodnet +10275

De verdediging was ook met Alvarez zo lek als een mandje dus daar hoef je hem niet voor te houden. En daarbij: door zijn inzet en balonderscheppingen heeft hij enorme waarde op 6 maar in 1 tegen 1 duels liet hij zich telkens als een klein kind voorbij lopen dus als echte verdediger is het ook niet goed genoeg..

14-06-2023 11:12

gi0vanni +7214

1 + 1 is nog altijd 11. 😉

14-06-2023 12:29

Slang3 +45902

Club wil hem, spelers is persoonlijk akkoord, de vraagprijs is bekend. Dan is het een kwestie van tijd

14-06-2023 10:43

Lazell +16989

Ligt eraan. Dormund gaat niet zomaar zijn oude transferrecord met ongeveer 150% verbreken.

14-06-2023 14:44

Slang3 +45902

35 miljoen

14-06-2023 14:46

Eurysaces +29527

Als je Guller binnen kan halen voor het geld dat je vangt voor Alvarez vangt, ben je al spekkoper.

Ik kan me niet voorstellen dat ze 35 miljoen zouden weigeren. Waanzinnig bedrag na zo'n waardeloos seizoen.

14-06-2023 10:43

Keizer +30078

Güler kost 17,5 geen 35. En no way dat Edson weggaat voor 17,5.

35 miljoen is wisselgeld voor PL clubs. Daarom weigeren dus. We zijn geen Wibra meer. Werd hoog tijd!

14-06-2023 10:54

Eurysaces +29527

Daarom ben je al spekkoper, nier spekkoper, want voor Alvarez ga je meer krijgen.

Ik denk dat 35 miljoen een mooi bedrag is voor een uitblinker van de troosteloze nummer 3 van de eredivisie. Geloof niet dat het ooit een nummer 3 gelukt is zo'n bedrag te krijgen, misschien de helft.

14-06-2023 12:05

Aeter +6613

En laat nou net Alvarez uitblinken als Ajax waardeloos speelt. Juist hij heeft zich dit seizoen wel in de kijker gespeeld. Je kunt makkelijk €50 miljoen of meer voor hem krijgen als geduldig bent en de clubs tegen elkaar op laat bieden.

14-06-2023 11:47

Stuntelaar +468

Lekker tegen elkaar op bieden

14-06-2023 10:42

ajaxcied4life +26047

Wie is de zaakwaarnemer van Edson Álvarez?

14-06-2023 10:41

P.Russo +6337

Fulco/Nathan van Kooperen volgens mij

14-06-2023 10:45

ajaxcied4life +26047

Ah kijk aan. Die heeft dus deze info aan Verweij doorgespeeld waarschijnlijk.

14-06-2023 10:48

Buitenspel +1521

Het realisme is totaal verdwenen hier op AS. Als je 20 mio vangt voor Alvarez mag je je handen dichtknijpen.

14-06-2023 10:40

sucre +15165

Whahahahaha trol!!!!!

14-06-2023 10:48

KingSjaakieSwart +1124

Jep, en jij bent er onderdeel van. 20 mil🤣

14-06-2023 10:48

ReconditeNL +6480

Dit soort comments lees ik ieder jaar en elke keer weer worden spelers verkocht voor bedragen die de 'realisten' niet voor mogelijk houden.

Misschien weten veel mensen hier niet zo goed de markt in te schatten en heeft het niet te maken met realisme?

Veel Ajax supporters kijken we naar wat een speler niet kan, buitenlandse clubs kijken naar wat een speler wel kan en Alvarez heeft veel kwaliteiten die waardevol kunnen zijn in de Bundesliga of premier League.

14-06-2023 10:51

Ndisdenaam +465

Als je realistisch bent, dan weet je dat 40 miljoen geen raar bedrag is.

In de huidige markt, waar spelers al voor achterlijk veel weg gaan, is dit helemaal geen gek bedrag.

Je bent misschien een idealist, maar geen realist.

14-06-2023 11:02

AINIESTA +44623

En terecht, weg met die schooiers uit Dortmund.

14-06-2023 10:36

wendoo9 +8119

Zelf 100 Milj vragen en bij Ajax gaan schooien.

14-06-2023 10:36

Lazell +16989

Bellingham is wel een hele andere categorie. Is hét toptalent van het moment, al jaren goed en nog steeds ontzettend jong. Alvarez zou met geluk bankzitter zijn bij een club als Real Madrid.

14-06-2023 14:47

eenAjaxfan +20328

Goeie update wel...

14-06-2023 10:36

OuweDibbes +11865

Onze strijder lekker verkopen aan the Hammers.. Aan het getreuzel kan ik zien dat Dortmund voor een dubbeltje op de eerste rang gaat zitten.

14-06-2023 10:36

Cesc88 +6189

Kijk, hier 40+ voor vangen en als de sodemieter doorschakelen naar Alan Varela ( Boca Juniors)
Dat zou echt een geweldige 6 voor ons zijn, maar net als met Arda Guler zal je daar met een heel goed verhaal moeten komen.

14-06-2023 10:26

Sense of.H +5438

Dit zijn de betere berichten, Laat ze maar betalen, geen Dortmund, dan West Ham wel die de Engelse miljoenen over de brug laat komen.

14-06-2023 10:24

Nr.10 +111093

Mensen die nu al ongeduldig worden over verkopen 😂 er is nog bijna niks gebeurd op de transfermarkt. Voor Alvarez moet je veel meer dan 35 krijgen, zeker boven de 40, en gaan nog genoeg clubs komen.

14-06-2023 10:14

Patrick67 +9624

De waarde van iedere Ajax speler is flink gedaald dankzij Edwin, Schreuder en Heitinga. Ik vind 40 mooi. Niet meer waard imo.

14-06-2023 10:20

Nr.10 +111093

Okay Patrick, maar met alle respect, ik kijk niet naar wat jij denkt dat Alvarez waard is, maar wat de Engelse clubs neerleggen voor een speler als Alvarez, en dan is 40 miljoen niet veel.

14-06-2023 10:24

burwatti +14288

Tja als je zo de onderhandelingen aangaat dan kunnen we de club wel opdoeken, dan zijn we binnen 3 jaar failliet..

Gewoon vast houden aan die 45 mil, transfermarkt duurt nog lang.
Het is wachtten tot de eerste transfers officieel worden, en dan zullen er wellicht nog meer clubs met intresse bij komen.. die Engelse clubs houden van spelers als Alvarez en die zijn bereid flink de portomonee te trekken.

14-06-2023 10:26

Nr.10 +111093

Tuurlijk, wat is er nou gebeurd tot nu toe? Alleen Mac Allister is rond.

14-06-2023 10:27

Patrick67 +9624

Idd Nr.10
Maar hij wil naar Dortmund en die gaan never 45 of meer aftikken. Als hij persé niet naar WHU wil kan Ajax er niks aan doen. Je kunt hem niet dwingen naar een Club te gaan waar hij niet naar toe wil 😉

14-06-2023 10:27

wendoo9 +8119

Aanname, de spelers zijn ook debet aan dit geheel. Als je een speler als Bergwijn roept dat hij niet wist wat hij moest doen. Timber met zijn rare uitspraken.. Laten we de man die nu gaat vertrekken enorm bedanken voor zijn inzet en kopkracht dat we nog op plaats 3 zijn geëindigd. Wekelijks de beste man van het veld, terwijl hij niet de beste voetballer is van het stel. Dat zegt genoeg over dit Ajax van de afgelopen. seizoen

14-06-2023 10:32

Ndisdenaam +465

De waarde daalt een beetje. Maar spelers worden nooit verkocht voor hun ‘waarde’.
Clubs bieden namelijk tegen elkaar.

14-06-2023 11:06

KudusDream +12972

Perfect team voor Ed als ze altijd zo "voetballen" als tegen AZ

14-06-2023 10:14

NeeI +107740

Hup, rammelen met die buidel en door.

14-06-2023 10:12

PJS +4992

Mu Wijndal, Sanchez en Bassey nog zien te slijten.

14-06-2023 10:11

Ajax4proud +10846

Pijnlijk genoeg zullen die nog wel een jaar blijven. Nu alleen maar geruchten over Bassey en daar kan Ajax niets mee.

14-06-2023 10:15

ajax4ever001 +18475

Misschien wil PSV ze wel😅

14-06-2023 10:23

Ron Nieman +249

PJS, ik kan er nog wel een paar opnoemen die verdwijnen mogen. Taylor, Tadic, Bergwijn, Brobbey, Klaassen bv.

14-06-2023 11:14

036AFCA97 +146646

Laat ze maar opschieten. Je moet er toch niet aan denken dat hij blijft.

14-06-2023 10:10

Pantheon +938

Zou ik geen probleem mee hebben eigenlijk…

14-06-2023 10:18

Dusbaba +15370

Gewoon wachten tot einde transfer periode. Dan komt er nog vast wel een PL club die in paniek 65 biedt.

14-06-2023 10:06

Ajax4proud +10846

Volgens mij is 45 mil een prima bedrag, hoe meer hoe beter. Laat ze maar tegen elkaar opbieden.

14-06-2023 10:05

ZuenAFCA +2097

Wacht nog maar lekker even tot die overrated Rice is verkocht, Sven gaat het onderste uit de kan halen!

14-06-2023 10:01

xxxxopeenrij +1833

Duitser mag van mij al opflikkeren

14-06-2023 10:05

ZuenAFCA +2097

Kan vast niet slechter dan de snuffelstage van Hamstra

14-06-2023 10:11

WouterB +915

Geef hem eerste een kans

14-06-2023 10:47

3*stars*3 +23430

Goede voetballer die Rice hoor maar bedragen dat die Engelsen onderling betalen voor een Engelse speler is belachelijk.
Graelish ging ook voor een belachelijk bedrag naar City.

Ajax moet net als Dortmund, ff beginnen te scouten in die opleidingen van de Engelse topclubs.

14-06-2023 10:13

7172AFCA7395 +10299

Helemaal juist. Het bulkt daar van het talent dat bij de
eerste elftallen niet aan de bak komt door al die miljoenen.
BVB is wat dat betreft uitermate scherp.

14-06-2023 10:20

WouterB +915

Alleen Ajax speelt in de eredivisie

14-06-2023 10:48

Ndisdenaam +465

Tja, als die spelers fysiek zelfstandig zo sterk kunnen worden, dan is de eredivisie geen gekke plek. Want er zit hier meer voetbal in dan bij de Engelsen.
(En met Engelse bedoel ik dus de Engelse nationaliteit)).

14-06-2023 11:09

KudusDream +12972

Tikkie overrated misschien wel, maar wel echt 5 klassen beter dan Alvarez. Over overrated gesproken.

14-06-2023 10:15

Adam24 +39114

Rice is echt zwaar overrated, dat is niet zijn schuld, het is gewoon een goede speler, maar meer dan 100 miljoen... Hij kan goed openen en is succesvol in zijn dribbels (op karakter, niet op techniek) maar voor dat geld kun je Frenkie de Jong kopen, om maar iemand te noemen.

14-06-2023 10:24

AFCACruijff14 +161415

Ik gun Edson het allerbeste, maar Ajax nog wat meer. Dus de hoogste bieder mag hem van mij overnemen. Kortom, kom maar op WHU. En voor Alvarez is dit denk ik ook prima. Effe wennen aan de PL en over een jaar of 2 een stap omhoog zetten want dat zit er echt nog wel in. Ik zal hem sowieso hier missen.

Dortmund is toch altijd die club die voor een dubbeltje eerste rang wil zitten.

14-06-2023 09:59

Jeugd +24776

En terecht

14-06-2023 09:59

brancoo +6228

45mil is prima

14-06-2023 09:57

vanreenen +10244

Met de verkoop van Alvarez zijn de gemiste inkomsten vande CL in één klap goed gemaakt. Heerlijk een TD die zich zo opstelt.
Gaan we nog veel plezier aan beleven en heeft een nog hardere instelling dan Marc, lijkt het op voorhand.
Trouwens Haller is voor veel te weinig opgehaald door die Borussen, dus 45 miljoen voor Alvarez is een kleine compensatie.

14-06-2023 09:47

3sterren +20205

@vanreenen
Haller een jaar buitenspel door vreselijke nare ziekte.
Heb je dat al ingecalculeerd ? ...

14-06-2023 10:09

trodat4030 +96657

Wat heeft Ajax daar mee te maken dan? Dat valt gewoon onder bedrijfsrisico..

14-06-2023 10:18

3sterren +20205

Wellicht wisten de artsen van Ajax al iets meer en hebben ze dit gemeld.
Dat zal niet de eerste keer zijn geweest volgens mij ...

14-06-2023 10:22

burwatti +14288

Ja tuurlijk, Ajax artsen wisten al meer maar hebben dit verzwegen voor o.a. haller en zijn familie.. wauw

14-06-2023 10:28

3sterren +20205

Ik ben natuurlijk niet zó goed ingevoerd in het reilen en zeilen bij Ajax, zoals jij, maar ik houd ervan om soms een ballonnetje met gebakken lucht op te laten stijgen om te kijken wat het allemaal losmaakt aan reacties.
Wat dat betreft stellen jij en ’trodat4030’ mij niet teleur.
Dank daarvoor ...

14-06-2023 10:33

AFCA-pride +17350

En Rijkhoff bij ons weggekocht

14-06-2023 10:24

rafaelvandekaart +1780

Verkopen aan de hoogste bieder.
Alvarez zijn voorkeur is nu even onbelangrijk.
Ja, Ajax werkt zoals beloofd mee aan een transfer maar zolang het niet naar China is mag hij niet klagen.
West Ham is ook een grote club en spelen in de beste league. We gaan niet 10m weggooien omdat meneer liever naar BVB wil. Graag of niet hoor, anders blijf je maar lekker hier

14-06-2023 09:45

trodat4030 +96657

Alvarez is degene die bepaalt, híj moet zn handtekening zetten onder een arbeidscontract en als hij dat niet doet, gaat de transfer niet door. Niet zo naief zijn, de slavernij is inmiddels meer dan 150 jaar geleden afgeschaft. Als er íets belangrijk is, is het wat Alvarez wil..

14-06-2023 09:57

rafaelvandekaart +1780

Niet zo naief zijn, Alvarez heeft een contract bij Ajax dus het gaat er juist om dat Ajax de handtekening zet. Ajax kan, zoals veel topclubs dat doen, Alvarez aan z'n contract houden waar niemand blij van wordt.
De bal ligt volledig bij ons en jouw slavernij opmerking is wel heel laag, dit gaat puur om contracten van werknemers waar ze zelf voor hebben getekend, heeft niks met slavernij te maken. Wat een aparte reactie

14-06-2023 10:00

7172AFCA7395 +10299

Jaja. Als Alvarez echt naar een grote competitie wil gaat hij gewoon
tekenen daar waar Ajax hem wil.

En bovendien sloeg hij vorige zomer nog net niet de meubelen kapot
bij Ajax toen hij niet voor 50 naar die andere Londense club mocht...

14-06-2023 10:03

trodat4030 +96657

Het gaat erom dat 3 partijen tevreden zijn van de kaart, maar Alvarez kan gewoon weigeren een arbeidscontract te tekenen bij West Ham als hij daar absoluut niet naar toe wil. En als Ajax niet het bedrag krijgt dat ze willen gaat het ook niet door, maar Ajax kan niet tegen Alvarez zeggen: je tekent nu bij WH, dat bepaalt hij nog altijd zelf, een arbeidscontract getekend onder dwang is niet rechtsgeldig. Het is een mens, geen auto. Alvarez' voorkeur is juist van enorm groot belang.

14-06-2023 10:11

rafaelvandekaart +1780

Oke ik zeg ook niet onder dwang maar je kunt hem wel een richting opduwen. Bijvoorbeeld; of je tekent bij West Ham of je blijft hier en zit je contract uit.
Dat kan Ajax gewoon doen (en nee ik wil niet dat ie blijft als ie dat niet wil). Uiteindelijk wil zo'n jongen een transfer maken en dat is dan de optie die je hem moet aanreiken.

14-06-2023 11:05

4xEC1 +7722

Bizar eigenlijk dat Ajax een Duitse topclub afgetroeft heeft met duurste aankoop in de geschiedenis (Bergwijn vs Haller).

14-06-2023 09:36

7172AFCA7395 +10299

BVB echte rekenmeesters :-)

14-06-2023 09:39

Adam24 +39114

Haller heeft met bonussen net iets meer gekost dan Bergwijn.
Maar goed, het punt blijft staan. Extra opvallend is dat dit is gebeurd in een periode waar het natuurlijk helemaal misging met de club.

14-06-2023 09:41

RuffRhythim +24837

45m is voor elke PL club een schijntje dus Westham, pak je kans!

14-06-2023 09:32

Chrismokum020 +16404

Laat dit aub zo snel mogelijk rondkomen, dan kunnen we op korte termijn op zoek naar een voetballende 6. Dat wordt komend seizoen cruciaal voor het spel van Ajax, want wil je onder druk uit kunnen voetballen en minder balverlies lijden dan moet die positie in orde zijn

14-06-2023 09:31

trodat4030 +96657

Alsof we pas de markt op kunnen als er knaken binnenstromen en geen uitpuilende spaarrekening hebben...

14-06-2023 09:41

3sterren +20205

”Alsof we pas de markt op kunnen als er knaken binnenstromen”
Dat is anders wel heel lang het beleid geweest bij Ajax.
Eerst verkopen alvorens te kopen.

En voor wat de ”uitpuilende spaarrekening” betreft, daar staat sinds vorig seizoen een slordige € 100.000.000 minder op ...
; )

14-06-2023 10:17

jeffrey_van_der_sluis +30391

Engelse clubs trekken de portemonnee wel voor dit soort bedragen, ik zeg cashen

14-06-2023 09:27

koenos1 +7919

West Ham krijgt 105 excl. bonussen voor Rice van Arsenal (als het definitief doorgaat). Dan kan West Ham prima die 45 miljoen op tafel gooien.

14-06-2023 09:20

AlexLitmanen10 +14379

Ach, €40 + prestatiebonussen is ook prima

Maar €35m is echt te weinig, Dortmund gaat echt niet meer neerleggen. En Alvarez past beter in Engeland

14-06-2023 09:24

Lazell +16989

Dortmund ook, die krijgen hetzelfde bedrag voor Bellingham.

14-06-2023 10:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.