'Ten Hag erg tevreden over Marin'

door Bart Veenstra 62

'Ten Hag erg tevreden over Marin'

door Bart Veenstra 62

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag is naar verluidt erg tevreden over nieuweling Răzvan Marin. De Roemeense middenvelder kwam deze zomer over van Standard Luik, begon enkele malen in de basis, maar echt overtuigen deed hij nog niet.

'Erik ten Hag is erg tevreden over Marin', zegt Pietro Chiodi - zaakwaarnemer van de Roemeen - tegenover TV Digi Sport. 'Bij Ajax heb je een speciale opleiding. Laten we zeggen dat Marin een van de beste vier teams in Europa heeft bereikt. Van Standard Luik naar Ajax is een enorme stap.'

Marin had de keuze uit nog meer clubs, zo weet Chiodi te vertellen. 'Marin heeft aanbiedingen van Villarreal, Borussia Dortmund en Sassuolo naast zich neergelegd. Wanneer Ajax je belt, kun je dat niet weigeren. Voor de filosofie van Răzvan was Ajax de beste optie. Toen Villarreal kwam, was hij al erg dichtbij het tekenen van een contract bij Ajax.'

Lees meer over:
Plaats reactie

MortenOlsen +148

Jullie hebben hieronder allemaal gelijk. Iedereen kan zien dat deze jongen tekort komt voor ons huidige niveau. Maar ja, Ten Hag kan dat in zijn positie toch moeilijk zeggen, dunkt mij.

06-09-2019 02:00

Hagmag +9

Ten Hag was ook tevreden over Labyad en Dolberg.
Wat ik/wij tot nu toe gezien hebben van Marin was zeer zeer pover.

05-09-2019 10:43

Ajax34 +3994

Als hij tevreden over hem is zet hij hem op de bank. En als hij niet tevreden is dan......,
"Mooi perpectief voor die jongen".

04-09-2019 20:28

Babayaka +7

Tja dat was hij ook over dolberg die speelt nu bij nice.

04-09-2019 19:07

Ajax1969 +4162

En over Schuurs en die heeft sedertdien geen wedstrijd meer gespeeld.
Het is denk ik een manier om te zeggen: ik zie wel toekomst in deze speler, maar nu krijgen anderen de voorkeur.

04-09-2019 20:47

FreddyAX +0

Ja dat is heel mooi allemaal, hij moet het wel even waarmaken nog.

04-09-2019 18:35

PetrusKeizer +10739

zo, da's mooi! we hebben er weer n doorgaans betrouwbare bron bij. De zaakwaarnemer van Marin. Zou hij t telefoonnr van Valentijn al hebben?

04-09-2019 18:18

PJSM +0

Vind dat we deze jongen wel een kans moeten geven. Aan de andere kant moet het ook weer niet te lang duren. We willen een topclub uitstralen dus moeten aankopen er eigenlijk direct staan. Tijd van middelmaat is geweest. Die moeten lekker naar Rotterdam gaan.

04-09-2019 18:18

Babangida83 +23866

Dat is in de marketing ook zo. Als je iets net gekocht hebt, ben je er standaard erg tevreden over.

04-09-2019 16:23

Aad82 +1688

Eiting komt er ook aan. (en Gravenberch)

Deze jongen voor ongeveer hetzelfde bedrag als wij hem kochten alsnog verkopen aan zwerverclub Villareal in de winter.

Weg ermee.

04-09-2019 14:47

AjaxDaniel +14523

Hahaha ik kan mij nog herinneren dat toen hij er net was jij heel lovend over hem was. Het was volgens jou een Roemeens vechtertje en een goede voetballer.

04-09-2019 15:16

Aad82 +1688

Weg met die zwerver.

04-09-2019 15:21

ram +7283

Marin is alleen bruikbaar als '8' als we met de punt naar achter gaan spelen. Dan kan hij de back-up van Donny zijn. Anders zie ik niet zo snel toekomst voor hem.
Voor de basis lijkt me sowieso heel lastig. Best een aardige speler hoor maar hij is totaal niet het type wat we nodig hadden.

04-09-2019 14:40

Knalpot +3606

Wij hebben ook niks nodig, het gaat erom wat ETH en zijn staf nodig denken te hebben. Als ETH zn puzzel uitgelegd heeft en de automatismen erin heeft geslepen net als vorig seizoen dan gaan we wel kijken of dit een onnodige aankoop is geweest. Vooralsnog heeft ie de schijn tegen maar zoals ik vaker aan heb gegeven we zijn pas begin september voorgaande seizoenen kwam er ook pas een lijn in het spel ergens half oktober. Wij willen graag naar het niveau van de CL knock out maar wij begrijpen niet dat dat allemaal maar even zo makkelijk gaat. Laat TH nou maar lekker in zn soepje garen dan komt ie er vanzelf wel met wat lekkers uit (of niet....maar daar hopen we allemaal niet op excl Valentijn en zn vriendjes).

04-09-2019 15:11

ram +7283

Oh, ik begrijp het allemaal heel goed hoor. En ik schrijf spelers niet snel af en Marin al helemaal niet!

En het zal best dat Erik er nog iets van maakt. Maar zoals ik zeg: ik denk wel dat Marin alleen als '8' kan spelen en dus moet je met de punt naar achter gaan spelen. Maar dan heeft hij Donny voor zich als '8'.

Ik denk dus dat de kans gewoon groot is dat Marin veel moet bankzitten. Zonde. Ik denk dat we véél meer hadden gehad aan een meer creatieve middenvelder i.p.v. aan Marin. Iemand die naast Donny kan staan óf naast Martinez als we met de punt naar voren blijven spelen.

04-09-2019 15:40

Gonzalez75 +5869

Wat moet Ten Hag anders zeggen. En het komt uit de mond van de zaakwaarnemer van Marin. Iedereen kan wel iets roepen. Marin heeft mij nog niet overtuigd, maar ik geef hem nog tijd en credits.

04-09-2019 14:31

supporter sinds +7887

Geef die jongen aub eens tijd om zich aan te passen.. tegenwoordig schrijven we iedereen zo snel af. Marin heeft verleden jaar echt top gespeeld en is een echt winnaar. Over 8 maanden vinden we 40 miljoen te weinig als dat wordt geboden door arsenal, dortmund etc..

04-09-2019 14:26

PJK54 +1

die jongen gaat er wel komen moet even wat zelfvertrouwen krijgen en een beetje Amsterdamse lef tanken dan krijgt Ajax daar een prima speler aan dus geef hem wat tijd.

04-09-2019 13:26

Nana999 +0

Begon prima aan de voorbereiding deze jongen. Maar na een mindere wedstrijd tegen Vitesse waarin hij een grote kans miste, leek zijn zelfvertrouwen een beetje geknakt. Is daarna wat onzeker en onzichtbaar gaan spelen.

Ik twijfel zeker niet aan zijn voetballende kwaliteiten, zijn passing, inzicht en traptechniek zijn van een prima niveau. Maar hopelijk kan hij het mentaal wel aan. Wat dominanter en brutaler aanwezig worden, iets wat nodig zal zijn om bij een club als Ajax te slagen.

04-09-2019 13:19

Schip +23391

Hij begon heel kleurloos aan de voorbereiding. Speelde slechts een helft redelijk in de competitie en daarbuiten blijkt dat hij zijn rol niet goed aan kan / begrijpt. Heeft 0 mooie acties, steekpasses, aannames of goals gemaakt, waaruit iets van extra klasse blijkt. Terwijl hij ongeveer zoveel kostte als Blind, Tadic, Ziyech, Neres.

Hij kan echt wel wat, maar ik zie niet direct een rol voor hem. Martinez zal controleur blijven en daarnaast komt er waarschijnlijk een speler als Donny, Eiting of misschien blijft Alvarez daar spelen.

04-09-2019 13:40

masterrr +1

Lijkt me ook geen slechte speler, maar heeft even tijd nodig
Er zijn er maar weinig die er in een keer staan, dan heb je het toch over de categorie Tadic/Blind. Marin is ondanks zn transfersom speler voor de toekomst

04-09-2019 13:16

Ajacied33 +36706

Ik heb alle vertrouwen in Marin. Je kunt aan alles zien dat die jongen gewoon goed kan voetballen. Hij komt er wel, we zijn tenslotte geen Standard

04-09-2019 12:45

vincent_DV +107

Heb best vertrouwen in Marin, dit half jaar of jaar wennen en daarna gaat het wel goed komen.

Ik was tot gisteren best teleurgesteld dat Ajax geen middenvelder heeft gehaald maar nu kijk ik weer vooruit en hoop ik echt dat of Gravenberch of Taylor de kans gaat krijgen. Vooral van Taylor hoop ik dat, geweldige speler en ook precies het type dat Ajax nu echt mist in het elftal. Misschien iets te jong maar toch hoop ik dat Ten Hag het aandurft. Dan heb je in het elftal de juiste balans denk ik en met Dest en Taylor heb je toch weer twee jongens uit de jeugd waar wij fans echt binding mee hebben. Taylor en Martinez op het middenveld en Alvarez centraal met Blind. Dan heb je een geweldig elftal.

04-09-2019 12:44

vincent_DV +107

Taylor niet creatief?? Ik vind hem juist wel een goede creatieveling voor de defensie.

Ik zou zonder Taylor eerder van de Beek ietsjes meer terug laten spelen en dan Ziyech/Tadic of Promes op 10 en inderdaad Martinez echt als controleur.

04-09-2019 12:57

vincent_DV +107

Oke, dan kan ik je inderdaad volgen.

04-09-2019 17:12

DeWijsneus +25687

Laatste 2 wedstrijden vond ik hem op z'n best!

04-09-2019 12:42

Gecko +3

Neemt geen bal goed aan
Gewoon een miskoop

04-09-2019 12:36

Knalpot +3606

Zullen we daar nog even mee wachten een poosje? Bij Ziyech en Promes zie je nu ook al een klik ontstaan in de korte combinaties, zulk soort dingen hebben gewoon tijd nodig dat noemt men ingespeeld raken op elkaar. Deze jongen heeft bij Standard regelmatig laten zien dat ie korte combinaties aan kan gaan en daarna prima doorbeweegt als zijn medespelers dat door gaan hebben dan komen zijn kwaliteiten uiteindelijk ook wel bovendrijven.

04-09-2019 14:05

ram +7283

Als je oordeelt op één wedstrijd... dan ben ik beter dan De Ligt. En Mathijs is toch echt ietsje beter dan ik hoor.

04-09-2019 18:26

GvanderK +2743 moderator

Hij moet gewoon nog wat tijd krijgen en veel trainen, en dan komt het vanzelf. Slecht is hij niet. Het Ajax systeem is gewoon erg moeilijk voor nieuwkomers.

04-09-2019 12:35

Godenzoon24 +15285

Was bij Standard gewoon erg goed! Kan die niet verleerd zijn.

04-09-2019 12:33

Vertonghen +15

Welke wedstrijden vond je hem bij Luik erg(?!) goed spelen dan?
Ik heb hem een half jaar gevolgd maar behalve af en toe een vrije trap of een assistje zag ik echt enorm weinig bijzonders bij die jongen behalve veel lopen...
En als je dat bij Luik al niet lukt word het bij ons alleen maar lastiger.

En anderen praten hier over een goede voorbereiding, ook echt niet mee eens.
Niet dat het altijd iets zegt maar hij viel totaal niet positief op.
Echt een grijze muis in die fase, aan het begin van het seizoen zakte dat eigenlijk alleen maar verder weg.

Wie weet wat hij nog leren kan of wat er valt te behalen op een andere positie maar voorlopig is er voor hem gewoon teveel betaald.
Eigenlijk is hij simpelweg verkeerd gescout.

04-09-2019 14:12

ETM +3

Als t bij Luik al niet lukt? Wat niet lukt? Het heeft m een transfer opgeleverd naar de halve finalist van de CL. Was gewoon een belangrijke speler van de uiteindelijke nummer 3 van Belgie. Dat wordt volgens mij breed gedragen beaamt.
Ik zag hem in de 2-0 tegen Brugge (ergens in Mei?) als de drijvende kracht van Luik.
Idd veel lopen, passen en doorbewegen. Genoeg echt goede dingen van Marin gezien. Een bal met 1 aan raking zo leggen dat hij meteen kan passen, in loop kaatsen van lopers, overzicht houden in kleine ruimte.
Wel, en dat ben ik eens kan ik hem niet goed plaatsen binnen het Ajax van vorig seizoen. Schone en Frenkie speelden ieder op hun eigen manier als spelverdelers, pure passers. Frenkie met zn specifieke kwaliteiten natuurlijk veel aan de bal en ook aanvallender. Marin lijkt voor mij op geen van beiden. Ivm met Schone zou je zn trap kunnen noemen.

04-09-2019 15:24

Vertonghen +15

Bij Luik uitblinken, de beste van het veld zijn... als dat al niet lukt dan is de kans van slagen bij Ajax niet erg groot.
Overigens heb ik nog geen reacties van voetbalkenners vernomen die overduidelijk positief zijn over deze aankoop.
Maar jij stelt dus dat als Ajax een speler koop als halve finalist CL hij automatisch een top speler is? dat lijkt me nogal vreemd.
Dat Marin ja zegt tegen Ajax is logisch, zou ik ook doen :)

Ik heb heb hem echt op een enkele actie na geen spannende (Ajax waardige) dingen zien doen dan wel kunsten vertonen waar Ajax dit seizoen behoefte aan heeft.
Dat hij niet het type speler is waar dit team behoefte aan heeft verbaasd mij het meest.
Het lijkt me dat je scout op een beetje vergelijkbare speler (Schöne/Frenkie) & niet op een totaal ander type.

04-09-2019 16:24

ETM +3

Dat van 'naar halve finalist' was natuurlijk een beetje retoriek met een knipoog. Als je zegt dat t bij Luik al niet lukte.. dan wek je de suggestie dat hij het daar niet goed deed. En dat is gewoon niet waar. Hij deed het alleen al erg goed tegen Ajax in de playoffs, waarin hij bijv Frenkie een aantal keer de baas was.
Hij kon naar dus naar een hogere competitie maar koos voor Ajax. Eerlijk is eerlijk, het rijtje hierboven neem ik niet over want de bron is zijn zaakwaarnemer.
Ik heb eerder een link naar een analyse over Marin geplaatst, maar dan kun je alsnog betwisten of die analyse juist is. Roemeens voetballer van het jaar kun je ook betwisten. Jan Boskamp was niet positief. Dat kun je ook betwisten. Je kunt dan dus alle kanten op. Dat die jongen een stap omhoog ging maken, ook buiten Ajax om, lijkt vrij zeker.

Dat laatste ben ik wel met je eens. Maar ik denk dat Ajax van veel grotere veranderingen uitging in de speelwijze. Dat de hele aanvallende helft bleef had niemand denk ik verwacht.

04-09-2019 16:58

Vertonghen +15

Hij speelde daar verdienstelijk eerlijk is eerlijk maar Luik is nu niet echt het niveau wat Ajax nastreeft.
Maar ik zag hem niet uitblinken of dingen doen waar we afgelopen jaar warm van zouden zijn geworden bij Ajax.
Een paar keer Frenkie uitspelen rechtvaardigd natuurlijk geen 12(?)/15(?) miljoen euro transfer.
Voor dit bedrag verwacht je (ik in ieder geval) iemand in huis te halen die er vlot staat, in ieder geval geen speler die tot nu toe nog totaal niet positief opvalt.

Neem Promes, vele zijn heel negatief over hem maar ik geloof wel in die jongen heeft een staat van dienst en begrijp dat hij daarom een bepaalde waarde heeft.
Bovendien kon Ajax een multifunctionele aanvaller erbij goed gebruiken.
Mocht hij toch mislukken bij ons dan kan ik toch begrip hebben voor de poging van Ajax... dat heb ik bij Marin niet.

Zijn het in ieder geval eens dat hij in principe niet het type speler is waar Ajax het meeste behoefte aan heeft.

04-09-2019 17:14

ETM +3

1 van de beste spelers van Luik kan een versterking voor Ajax zijn. Belgische competitie vaart een stukkie beter dan de Nederlandse. Dat zo'n speler zijwaards wil gaan zegt veel over de verdiensten van Ajax. Los daarvan kun je overal versterkingen vinden natuurlijk. Maar een 23jarige die staat waar hij staat is op papier best bijzonder.
Mijn Frenkie punt was slechts ter ondersteuning. Ik ga er vanuit dat Ajax meer dan alleen dat heeft gezien.
Maargoed ik ga je niet verder overtuigen. Jij zag m niet uitblinken, dan snap ik jouw scepsis.

Ik was eerlijk gezegd zelf sceptischer over Promes. Maar die is me wel in toenemende mate gaan bevallen.

We gaan het zien, en waarschijnlijk nog wel eens bespreken :)

04-09-2019 17:38

RuffRhythim +24837

Ik schrijf hem nog niet af

04-09-2019 12:29

Maxwell_5 +6977

Staat gewoon verkeerd, wil hem zien op de positie van van de Beek. En Donny vervolgens naar achteren.

04-09-2019 12:00

Daneman +1383

Staat verkeerd denk ik ook. Maar volgens mij is Donnys beste plek ongeveer ram. Donny doet veel liever opbouwen en aanvallen dan verdedigen. Dan is er geen plek voorlasnog voor Marin. Denk dat tegen vele tegenstanders Hakim LAV en van Beek RAV met daarin een solide CVM ons beste middenveld kan zijn.

04-09-2019 12:23

ram +7283

Kan niet. Dan maak je Donny slechter én Marin is echt geen '10'. In mijn ogen kan Marin alleen spelen als je met de punt naar achter speelt en dan alleen als half; in de rol van '8' dus.

04-09-2019 18:28

WZAWZDB14 +4620

Eigenlijk is het alleen maar een goed teken dat een topspeler uit belgië niet meteen kan aanhaken bij het niveau van ajax.

04-09-2019 11:28

Wesl +0

Komt goed met Marin. We onderschatten het krachtsverschil tussen Ajax en Luik; en de bijkomende druk! Hij liet de eerste paar wedstrijden, toen de druk nog niet tot zijn oren steeg, zien een goede techniek te bezitten. En gaf bij vlagen Ziyech-achtige paasjes tussen de linies.
Ik ben er van overtuigd dat hij er gaat geraken.. jammer dat hij al zo wordt afgekraakt..
dat maakt de druk alleen maar groter.. en met die druk heeft hij het zichtbaar moeilijk.
Doet me denken aan de jonge Daley Blind, die de enorm druk ook niet helemaal aan leek te kunnen

04-09-2019 11:28

JariHeijden +5592

Goed punt. Ben het met je eens. En het feit dat hij op dit moment geen echte zes is, wil niet zeggen dat hij op die positie niet kan gaan renderen. Hij moet dat deel gewoon nog leren, zoals dat bij Ajax wordt ingevuld. Geduld moeten we gewoon wel hebben. Ik heb ook vertrouwen in hem.

04-09-2019 11:40

ETM +3

"Een echt goede speler haakt zo aan".
Dat vind ik echt geen uitspraak voor jou.
Na al die spelers die je verdedigd hebt onder het mom van dat ze verkeerd gebruikt werden, of nog geen vertrouwen hadden.

Je ziet het gewoon niet zitten in hem, dat is wat anders.
Ik denk dat je je verkijkt op zn technische vaardigheden. Maar hij speelt bij Ajax tot nog toe gewoon heel verkrampt en niet vrij uit.

04-09-2019 14:05

ETM +3

Heb je hem bij Luik zien spelen?

Ik vind het 'goede speler haakt zo aan'. Nogtsteeds geen sterke van je. Sinkgraven haakte heel laat aan. Andersen nooit. (geen slimme speler)
Bojan heeft overal op het veld gespeel. Ook bij Stoke. Soms was hij weergaloos. Een speler die puur op intiutie speelt. Geen slimme speler. Vaak geen teamspeler. Los van waar Frank hem had moeten opstellen.

En dan ga je me zeggen misbruikt/ geen vertrouwen/ trainer etc.

Je beoordeeld Marin dus idd anders omdat het geen lichtvoetige dribbelaar is.
Ik heb hem wel een stukje bij Luik gevolgd. Technisch prima aannames, intelligent bewegen, uitstekend in de passing. Een speler die weet waar hij een station moet zijn, en een speler met veel gevaar rond de 16.
Ik zeg niet dat ik zeker ben dat hij slaagt, maar ik zie wel een goede voetballer. Eentje die nog geen schim van zichzelf is. Geen speler voor achter het spel. Daarom begrijp ook ik de transfer niet helemaal. Maar dat is wat anders.

Van Martinez ben ik idd wel meer overtuigd. Maar ik ben zelden zosnel overtuigd geweest van iemand die ik nog maar minuten had gezien.

04-09-2019 14:59

ETM +3

Sinkgraven kwam ook gewoon iets te kort op het middenveld. Bosz zag het goed en maakte van hem een back. Dan heb jij het over mentale druk, en ja dat speelt ook mee. Ook dus bij deze Marin.

De profielschets die jij altijd van spelers maakt biedt geen garantie. Het is 'houvast'. Het gaat om het type dat jij graag ziet. Of een speler zijn potentie omzetten kan naar kwaliteit is altijd een 2de. Bij Boilesen en Andersen geloofde ik daar bijv niet in. En die konden heus ballen.

Ik zag Boyan het liefst in de spits. Dus zag het niet heel anders. Feit blijft dat hij het niet gered heeft.
Frank heeft ook imo veel fouten gemaakt, maar om 'een speler die er direct staat' kun je niet heen. (tenzij hij Milik heet ;)

Je zult ongetwijfelt heel veel jeugdspelers zien die beter zijn. Een paar daarvan eindigen bij PEC en een paar breken door. Jeugdelftallen en jeugdvoetbal is vaak het mooist.
Marin heeft geimponeerd in de Belgische competitie. Standard Luik was in Luik Ajax hele fases de baas. Dat ging om CL voetbal. Ik vind het te makkelijk om het niveau te betwisten en dan weg te lopen met het niveau in een -19 pot.

Ik snap heus waar je op doelt, qua type dat jij zoekt, en dat Marin dat niet is. Maar dat is Ziyech ook niet. Tadic ook niet. Schone ook niet. Tagliafico ook niet. Etc.

Nogmaals, ik snap het betwisten van de nodigheid van Marin. Maar ik vind dat je hem veel te kort door de bocht beoordeeld.

04-09-2019 17:23

Knalpot +3606

Onzin is helemaal niet als vervanger van Frenkie gehaald. Gewoon de natuurlijke vervanger van Schone al is Marin meer een box to box speler maar met zijn 2-benigheid zou hij die postitie op de duur wel makkelijk aan moeten kunnen. Zijn handelingssnelheid moet wat omhoog en wat directer durven passen dan komt deze jongen er wel zeker met zijn traptechniek.

04-09-2019 14:20

Knalpot +3606

Nee maar van Schone was wel duidelijk dat ie geen 50 wedstrijden van 90 minuten meer kon volmaken. TH had volgens mij al langer in het hoofd dat Daley en Carel die positie in zouden gaan vullen dus ja dan is Marin de beoogde opvolger van Schone zeker voor de langere termijn gezien. En als jij gewoon die paar filmpjes op youtube had gekeken dan zie je gewoon dat zijn traptechniek ook een creatief wapen is. Hij past gewoon niet in jouw plaatje het ideaalbeeld van een Xavi-Iniesta middenveld bij Ajax dat is het punt.

04-09-2019 14:36

Knalpot +3606

Dat is dus prima jouw visie. Ik heb je al meerdere keren uitgelegd dat er dus ook andere visies zijn en daar haal ik weer het Liverpool van Klopp bij. Die spelen alle handbalverdedigingen op een kluitje met enkel alleen de creativiteit voorin en lopende mensen daarachter. Voor mij hoeft Ajax geen blauwdruk te zijn van het grote Barcelona, Ajax moet aanvallend voetbal spelen het mes op de keel zetten van de tegenstander en daarmee het publiek vermaken. Volgens mij gebeurt dat daar in Liverpool ook wel zonder meesters in de kleine ruimte?

04-09-2019 16:49

ETM +3

Dat begrijp ik ook niet. Maar vooralsnog heb ik nooit Ajax met een statement gehoord dat hij als vervanger voor Frenkie is gehaald. Het is een totaal ander type speler en dat weet Ajax ook.

04-09-2019 14:07

GvanAchteren +868

Is gehaald als vervanger van Schöne die niet meer mee zou kunnen. Daley Blind was de gedoodverfde vervanger van Frenkie. Maar net als dat Lasse dat pas op latere leeftijd goed in kon vullen, geldt dat ook voor Marin misschien. En zal hij nu beter floreren als hij aanvallender kan spelen, maar ook daar is de concurrentie groot, omdat (gelukkig) bijna iedereen is gebleven.

04-09-2019 14:26

ram +7283

Jij noemt hem vervanger van Lasse, geDaante noemt hem vervanger van Frenkie... Hoe komen jullie daar allemaal bij?

Ze vonden het een goede speler en ze hebben hem gehaald. Punt. De gedachte erachter moet zijn geweest dat er nog meer spelers zouden vertrekken en dan was er maar alvast een goede middenvelder bij.

Achteraf niet zo geslaagd want we spelen met een '8' én Donny is er nog, dus Marin is redelijk overbodig op het moment. Ik vind het niet heel handig van Ajax... maar goed.. op zich best een goeie speler dus misschien komt het nog wel goed.

04-09-2019 18:31

ram +7283

Nou, blijkbaar scout Ajax wel zo. Kan ik niets aan doen...
Je haalt zelf Magallan ook aan. Dat is ook een duidelijk voorbeeld van foute scouting.

Nu zeg ik zeker niet dat we altijd op die manier scouten hoor! Ik denk wel degelijk dat Martinez en Alvarez zijn gescout omdat ze zowel voetballend als verdedigend sterk zijn en (dus) bij ons passen.

Maar ik denk wel degelijk (ben er vrij zeker van) dat het niet altijd het geval is. Scouten is voor een deel gokken. En je hebt te maken met een trainer die zijn systeem misschien kan omgooien. Ik vind voor Marin geen enkele plek geschikt als je met de punt naar voren speelt omdat ik in hem een pure '8' zie.

En als je niet altijd maar wil reageren, moet je spelers aantrekken vóór een huidige speler vertrokken is. Op zich ben ik wel voorstander van dit voorsorteren hoor. Maar in dit geval is het best "vervelend" dat Donny er nog is én dat Ten Hag (tot nu) kiest voor een systeem met de punt naar voren. Dat maakt het heel lastig voor Marin.

04-09-2019 20:06

GvanAchteren +868

Hoeveel heeft bet gescheeld of Donny was weggeweest? En wat is de kans dat hij er na dit jaar niet meer is? Weet niet of Marin dan de man is om het over te nemen, maar is wel een goede kandidaat. Mee eens dat niet goed ingeschat is of hij als controleur geschikt was .

05-09-2019 00:56

Ajaxbrl +13691

Ik denk dat hij het niet red bij dit Ajax, hoop dat ik het mis heb...

04-09-2019 11:27

Amsteraaij +2229

zou hij echt een aanbieding van Dortmund hebben gehad?

04-09-2019 11:15

Knalpot +3606

Zijn gewoon geruchten van Google maar eens.

04-09-2019 14:32

ram +7283

Huh? Wat betekent deze zin?

04-09-2019 14:41

Antafca +521

laatste 2 wedstrijden was die foutloos haha

04-09-2019 11:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.