Sky: 'Anita eist transfer van Ajax'

door Ajax Showtime 46

Sky: 'Anita eist transfer van Ajax'

door Ajax Showtime 46

Laatst geüpdatet

GERUCHT - Na het opmerkelijke nieuws van Sky Sports dat Ajax interesse zou hebben in Scott Dann, meldt het medium dinsdag ook dat Vurnon Anita zijn zinnen heeft gezet op een vertrek uit Amsterdam. Volgens de grote Britse sportzender heeft Anita om een transfer gesmeekt bij Ajax. Het medium meldt dat Newcastle United een bod van 6,5 miljoen euro bij Ajax heeft neergelegd voor de 23-jarige middenvelder. Ajax zou daarop hebben laten weten 10 miljoen euro te verlangen voor de speler. Volgens Sky heeft Anita daarom dinsdagmiddag een gesprek gehad met directeur Marc Overmars over de interesse van Newcastle. Tijdens dat gesprek zou Anita kenbaar hebben gemaakt dat hij graag naar Newcastle wil verkassen. Volgens Sky hoopt Anita nu dat Ajax mee zal werken aan een transfer.

Hoofdtrainer Frank de Boer van Ajax liet kort geleden nog weten dat hij het contract van Anita bij Ajax open wil breken. Anita ligt nu nog voor twee jaar vast bij de Amsterdamse voetbalclub. (Foto: VI-Images)

Lees meer over:
Plaats reactie

vdvaart8 +0

Vurnon Anita heeft Ajax niet om een transfer naar Newcastle United gevraagd. Engelse media berichtten dinsdag dat de middenvelder voor zijn kans in de Premier League wil gaan.

Zaakwaarnemer Harry Lulofs ontkent dat echter in gesprek met Ajax Life. "We hebben met Frank de Boer gesproken, en willen nog een gesprek met Overmars, aangezien hij over de centjes gaat", zegt Lulofs.

"Maar er is niet gisteren een gesprek geweest. Dat klopt niet. Het komt nog, hopelijk binnen een paar weken", aldus de belangenbehartiger van Anita. Overmars liet woensdag al weten dat hij nog niets van Newcastle United heeft gehoord.

18-07-2012 14:01

DHsuarez16 +1

10 miljoen, zijn ze helemaal gek geworden in Amsterdam?!?
Je (op dit moment) beste speler verkopen voor MAAR 10 miljoen?
Die grapjas van een Luuk de Jong vertrekt daar even voor 15 miljoen, doen ze goed daar in Twente.
Ik weet niet hoe hard ik zou balen als Ajax hem voor dit bedrag zou verkopen.

18-07-2012 13:46

Viktor-Fischer3 +0

Er klopt niks van! Lees dit maar:
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/11543

18-07-2012 13:44

ziz0u. +43

Ik word niet goed van al die geruchten. Hoop echt dat dit niet waar is. Zonder Anita zie ik het somber in.

18-07-2012 11:02

suske +25

Zie bij hoofdnieuws het bericht van Overmars. dan weet je dat dit soort berichten vaak niet op waarheid berusten maar op speculaties.

18-07-2012 11:00

omisom +1

Of het waar is of niet zal de aankomende tijd uitwijzen.
Wat mij het meest verbaasd is het zg bod wat is gedaan 6,5 mlj voor een speler met een doorlopend contract, die Engelse zijn echt van de pot gerukt denken alles hier voor een appel en een ei weg te halen, nee voor die bedragen blijft hij lekker bij ons ballen.
Ik neem aan dat Ajax zijn poot stijf houdt want een leegloop van ervaring kunnen we ff niet gebruiken.

18-07-2012 10:15

rosumohan +1

Zal denk ik niet waar zijn.

18-07-2012 10:13

mefjoew +0

Het kan best zo zijn dat psv in twee zomers een kampioensteam bij elkaar heeft gekocht. Hun best mogelijke opstelling is namelijk in potentie behoorlijk sterk. Ik snap wel dat er bij bepaalde Ajacieden een soort 'angst' (hoewel dat niet bij ons past) ontstaat hierdoor, echter sta ik volledig achter het huidige beleid. Ook als we geen kampioen worden dit seizoen.
Als Ajacied zijnde wil ik een team zien dat een combinatie is van eigen jeugd, buitenlands talent en oudere spelers die graag bij AJAX willen spelen. Zoals we eerder, toen het wel aardig ging allemaal, een mix hadden van spelers als Kluivert, Litmanen en Blind. Zulke teams zijn niet alleen rendabel, maar voor ons als Ajacieden ook aantrekkelijk om naar te kijken. Voor mijn gevoel erkent het huidige Technisch Hart dit en proberen zij een dergelijke samenstelling te realiseren. De eigen jeugd is ruimschoots aanwezig, buitenlands talent idem, alleen de oudere spelers die graag bij ons willen spelen missen in de huidige selectie. Natuurlijk is Janssen iemand met ervaring, maar hij heeft zelf vaak genoeg aangegeven zich geen échte Ajacied te noemen. Op zich geen probleem natuurlijk, mits hij zichzelf als een echte leider op het veld profileert. Daar hoop ik op voor komend seizoen.

Aangaande het mogelijk vertrek van Anita, de opvolging van Vertonghen en de extra vleugelspits(en) maak ik me niet zo'n zorgen. Inderdaad heeft Anita zich een bijzonder goede schakel getoond tussen het middenveld en de verdediging en is hij vanuit dat oogpunt een onmisbare pilon in het elftal. Echter verdiend Enoh ook enig krediet. Voetballend absoluut minder, maar verdedigend bijzonder bruikbaar. Ik vertrouw erop dat De Boer en zijn staf hier een tactische mouw aan weten te passen en tegelijkertijd een 'type Anita' klaarstomen.
Datzelfde gebeurt met de positie van Vertonghen. Hoewel ik geen voorstander ben van inkomende huurconstructies bij een club als AJAX, zal het Technisch Hart beter in staat zijn hierover te beslissen dan ik. Als zij stellen dat de achterliggende gedachte hiervan is dat Denswil er over een seizoen moet staan, dan vind ik dat te billijken. Daarnaast blijf ik erbij dat Blind als linker centrale verdediger prima uit de voeten kan.
Dan de vleugelspitsen. Ten eerste verwacht ik dat Sulejmani, mits hij verlengt, er staat dit seizoen. Is nu vier seizoenen Ajacied en liet vorig seizoen goede dingen zien. Daarnaast is Boerrigter, mits fit, een prima linksbuiten. Dat zit in de basis dus wel goed. Echter, zoals meerderen hier al roepen, zijn beide jongens nogal blessuregevoelig en geldt dat ook zo voor Sigthórsson. Dat betekent dat je goede vervangers nodig hebt, zeker gezien het aantal wedstrijden wat je gaat (wilt) spelen dit seizoen. Hierbij vind ik dat de nadruk weer moet liggen op eigen jeugd. Zoals je in de jaren negentig het koppeltje Kanu/Kluivert had, zo kun je nu Sigthórsson laten schaduwen door bijvoorbeeld Klaassen. Datzelfde geldt voor de vleugels met spelers als Özbiliz, Lukoki en Fischer. Ook ik ben geen fan van Ebecilio, maar wellicht bewijst hij dit seizoen mijn ongelijk. Overigens vind ik het schandalig dat hier soms over hem gesproken wordt als 'Imbecilio', maar dat terzijde.

Ik snap dat mensen Narsingh graag bij AJAX hadden willen zien, hijzelf ook, maar dat is een gepasseerd station. Eenzelfde geldt voor andere spelers die wellicht iets toevoegen, maar simpelweg te duur zijn. Onze technische mensen kijken naar haalbare (toekomstige) versterkingen en ik geloof dat dat de juiste weg is om niet alleen nu, maar ook over een paar jaar, succesvol te zijn. Als een clubje als psv dan incidenteel een kampioensteam bij elkaar koopt; het zij zo.

18-07-2012 09:50

mefjoew +0

Het kan best zo zijn dat psv in twee zomers een kampioensteam bij elkaar heeft gekocht. Hun best mogelijke opstelling is namelijk in potentie behoorlijk sterk. Ik snap wel dat er bij bepaalde Ajacieden een soort 'angst' (hoewel dat niet bij ons past) ontstaat hierdoor, echter sta ik volledig achter het huidige beleid. Ook als we geen kampioen worden dit seizoen.
Als Ajacied zijnde wil ik een team zien dat een combinatie is van eigen jeugd, buitenlands talent en oudere spelers die graag bij AJAX willen spelen. Zoals we eerder, toen het wel aardig ging allemaal, een mix hadden van spelers als Kluivert, Litmanen en Blind. Zulke teams zijn niet alleen rendabel, maar voor ons als Ajacieden ook aantrekkelijk om naar te kijken. Voor mijn gevoel erkent het huidige Technisch Hart dit en proberen zij een dergelijke samenstelling te realiseren. De eigen jeugd is ruimschoots aanwezig, buitenlands talent idem, alleen de oudere spelers die graag bij ons willen spelen missen in de huidige selectie. Natuurlijk is Janssen iemand met ervaring, maar hij heeft zelf vaak genoeg aangegeven zich geen échte Ajacied te noemen. Op zich geen probleem natuurlijk, mits hij zichzelf als een echte leider op het veld profileert. Daar hoop ik op voor komend seizoen.

Aangaande het mogelijk vertrek van Anita, de opvolging van Vertonghen en de extra vleugelspits(en) maak ik me niet zo'n zorgen. Inderdaad heeft Anita zich een bijzonder goede schakel getoond tussen het middenveld en de verdediging en is hij vanuit dat oogpunt een onmisbare pilon in het elftal. Echter verdiend Enoh ook enig krediet. Voetballend absoluut minder, maar verdedigend bijzonder bruikbaar. Ik vertrouw erop dat De Boer en zijn staf hier een tactische mouw aan weten te passen en tegelijkertijd een 'type Anita' klaarstomen.
Datzelfde gebeurt met de positie van Vertonghen. Hoewel ik geen voorstander ben van inkomende huurconstructies bij een club als AJAX, zal het Technisch Hart beter in staat zijn hierover te beslissen dan ik. Als zij stellen dat de achterliggende gedachte hiervan is dat Denswil er over een seizoen moet staan, dan vind ik dat te billijken. Daarnaast blijf ik erbij dat Blind als linker centrale verdediger prima uit de voeten kan.
Dan de vleugelspitsen. Ten eerste verwacht ik dat Sulejmani, mits hij verlengt, er staat dit seizoen. Is nu vier seizoenen Ajacied en liet vorig seizoen goede dingen zien. Daarnaast is Boerrigter, mits fit, een prima linksbuiten. Dat zit in de basis dus wel goed. Echter, zoals meerderen hier al roepen, zijn beide jongens nogal blessuregevoelig en geldt dat ook zo voor Sigthórsson. Dat betekent dat je goede vervangers nodig hebt, zeker gezien het aantal wedstrijden wat je gaat (wilt) spelen dit seizoen. Hierbij vind ik dat de nadruk weer moet liggen op eigen jeugd. Zoals je in de jaren negentig het koppeltje Kanu/Kluivert had, zo kun je nu Sigthórsson laten schaduwen door bijvoorbeeld Klaassen. Datzelfde geldt voor de vleugels met spelers als Özbiliz, Lukoki en Fischer. Ook ik ben geen fan van Ebecilio, maar wellicht bewijst hij dit seizoen mijn ongelijk. Overigens vind ik het schandalig dat hier soms over hem gesproken wordt als 'Imbecilio', maar dat terzijde.

Ik snap dat mensen Narsingh graag bij AJAX hadden willen zien, hijzelf ook, maar dat is een gepasseerd station. Eenzelfde geldt voor andere spelers die wellicht iets toevoegen, maar simpelweg te duur zijn. Onze technische mensen kijken naar haalbare (toekomstige) versterkingen en ik geloof dat dat de juiste weg is om niet alleen nu, maar ook over een paar jaar, succesvol te zijn. Als een clubje als psv dan incidenteel een kampioensteam bij elkaar koopt; het zij zo.

18-07-2012 09:43

Daantje Makkes +1

Het is knap dat je de moeite neemt om een uitgebreide reactie te plaatsen maar door die eerste zin haak ik liever af, verwacht je verder serieus dat dit wordt gelezen?

18-07-2012 09:49

jw1982 +1

Vind het een tegenvaller van Anita. Een jaar geleden hield iedereen nog zn adem in als meneer het veld in kwam. Hij heeft het vertrouwen gekregen van Ajax en begint zich nu echt te ontwikkelen als vaste kracht. Als dank wil hij dan naar Newcastle? Niet netjes, maar er zal wel weer een zaakwaarnemer achter zitten.

18-07-2012 09:42

dijkie01 +0

Eerst even afwachten of dit allemaal waar is. Sinds de invoering van het iinternet heb je veel meer mensen met een hele grote duim dan echte journalisten die hun bronnen ook nog een keer controleren.

Als Anita wel zo graag weg wil , moet hij gaan praten met de club die hem graag wil en hun overtuigen om het door Ajax gewenste bedrag op tafel te leggen. En niet andersom!

18-07-2012 10:53

DHsuarez16 +1

War rook is, is vuur!

18-07-2012 13:50

mefjoew +0

Het kan best zo zijn dat psv in twee zomers een kampioensteam bij elkaar heeft gekocht. Hun best mogelijke opstelling is namelijk in potentie behoorlijk sterk. Ik snap wel dat er bij bepaalde Ajacieden een soort 'angst' (hoewel dat niet bij ons past) ontstaat hierdoor, echter sta ik volledig achter het huidige beleid. Ook als we geen kampioen worden dit seizoen.
Als Ajacied zijnde wil ik een team zien dat een combinatie is van eigen jeugd, buitenlands talent en oudere spelers die graag bij AJAX willen spelen. Zoals we eerder, toen het wel aardig ging allemaal, een mix hadden van spelers als Kluivert, Litmanen en Blind. Zulke teams zijn niet alleen rendabel, maar voor ons als Ajacieden ook aantrekkelijk om naar te kijken. Voor mijn gevoel erkent het huidige Technisch Hart dit en proberen zij een dergelijke samenstelling te realiseren. De eigen jeugd is ruimschoots aanwezig, buitenlands talent idem, alleen de oudere spelers die graag bij ons willen spelen missen in de huidige selectie. Natuurlijk is Janssen iemand met ervaring, maar hij heeft zelf vaak genoeg aangegeven zich geen échte Ajacied te noemen. Op zich geen probleem natuurlijk, mits hij zichzelf als een echte leider op het veld profileert. Daar hoop ik op voor komend seizoen.

Aangaande het mogelijk vertrek van Anita, de opvolging van Vertonghen en de extra vleugelspits(en) maak ik me niet zo'n zorgen. Inderdaad heeft Anita zich een bijzonder goede schakel getoond tussen het middenveld en de verdediging en is hij vanuit dat oogpunt een onmisbare pilon in het elftal. Echter verdiend Enoh ook enig krediet. Voetballend absoluut minder, maar verdedigend bijzonder bruikbaar. Ik vertrouw erop dat De Boer en zijn staf hier een tactische mouw aan weten te passen en tegelijkertijd een 'type Anita' klaarstomen.
Datzelfde gebeurt met de positie van Vertonghen. Hoewel ik geen voorstander ben van inkomende huurconstructies bij een club als AJAX, zal het Technisch Hart beter in staat zijn hierover te beslissen dan ik. Als zij stellen dat de achterliggende gedachte hiervan is dat Denswil er over een seizoen moet staan, dan vind ik dat te billijken. Daarnaast blijf ik erbij dat Blind als linker centrale verdediger prima uit de voeten kan.
Dan de vleugelspitsen. Ten eerste verwacht ik dat Sulejmani, mits hij verlengt, er staat dit seizoen. Is nu vier seizoenen Ajacied en liet vorig seizoen goede dingen zien. Daarnaast is Boerrigter, mits fit, een prima linksbuiten. Dat zit in de basis dus wel goed. Echter, zoals meerderen hier al roepen, zijn beide jongens nogal blessuregevoelig en geldt dat ook zo voor Sigthórsson. Dat betekent dat je goede vervangers nodig hebt, zeker gezien het aantal wedstrijden wat je gaat (wilt) spelen dit seizoen. Hierbij vind ik dat de nadruk weer moet liggen op eigen jeugd. Zoals je in de jaren negentig het koppeltje Kanu/Kluivert had, zo kun je nu Sigthórsson laten schaduwen door bijvoorbeeld Klaassen. Datzelfde geldt voor de vleugels met spelers als Özbiliz, Lukoki en Fischer. Ook ik ben geen fan van Ebecilio, maar wellicht bewijst hij dit seizoen mijn ongelijk. Overigens vind ik het schandalig dat hier soms over hem gesproken wordt als 'Imbecilio', maar dat terzijde.

Ik snap dat mensen Narsingh graag bij AJAX hadden willen zien, hijzelf ook, maar dat is een gepasseerd station. Eenzelfde geldt voor andere spelers die wellicht iets toevoegen, maar simpelweg te duur zijn. Onze technische mensen kijken naar haalbare (toekomstige) versterkingen en ik geloof dat dat de juiste weg is om niet alleen nu, maar ook over een paar jaar, succesvol te zijn. Als een clubje als psv dan incidenteel een kampioensteam bij elkaar koopt; het zij zo.

18-07-2012 09:23

heinp +41

PSV koopt goeie spelers maar dat impliceert ook dat er goede spelers op de bank gaan komen en daar begint dan alle ellende ,een paar tegen slagen en het gedonder gaat beginnen.
Ik snap helemaal niet wat PSV doet ,Lens naar de bank en Wijnaldum ,voor Narsingh en van Bommel ?
Nou geeft allemaal niks zolang ze dezelfde verdedigers aanhouden is hun doodvonnis getekend voor komend seizoen.

18-07-2012 09:35

bazza25 +1

elke ochtend wordt je wakker in de hoop dat ajax zich versterkt heeft maar het wordt zo langzaam aan wennen en saai dat er niks gebeurd is...

18-07-2012 09:17

Zorro +0

Het wordt mij steeds duidelijker waarom je niet alleen maar exvoetballers, voetballers moet laten managen. Een exvoetballer is toch sneller geneigd om toe te geven aan de wensen van een speler. Jan Vertonghen smeekte bij Frank de Boer en later Overmars en nu volgt Anita schijnbaar de zelfde strategie. In Enschede weten ze daar veel beter mee om te gaan. FC Twente wil 15 miljoen euro voor de Jong hebben. De speler en zijn zaakwaarnemer hebben zich in alle bochten gedrongen om te mogen vertrekken. FC Twente hield voet bij stuk en Luuk verwisselde tegen een record bedrag voor zowel Gladbach als Twente van club.

18-07-2012 07:39

RobertoStrife +2

Ja hoor.. Sky is grappig!

18-07-2012 02:03

jensajax +0

Heb 1,5 week geleden al gemeld dat hij voor 8 miljoen naar Newcastle gaat. Laatste details komen komende dagen rond.

18-07-2012 01:24

jarenfan +5

de spelers die in beeld zijjn om te kopen is meestal niets.
de spelers waarvan het gerucht gaat dat ze weggaan,gaan ook meestal weg.

18-07-2012 00:05

bazza25 +1

let nou maar op, deze week komt er sowieso 1 nieuwe speler naar ajax...
ik verwacht muniesa

17-07-2012 23:49

Sualex +2

Sky leeft op geruchten en er klopt vaak heel weinig van.
Veel mensen vinden geruchten geweldig dus dat levert klandizie op!
De laatste tijd komt er bij Ajax altijd een speler waar helemaal niet over gespeculeerd wordt in de media.

17-07-2012 23:28

Dennis_Gijs12 +0

Laat hem eerst maar eens een seizoen constant en goed presteren voordat er wat te eisen valt.

17-07-2012 23:18

MBvdW84 +0

Ik geloof hier niet veel van hoor..
Geloof gewoon niet dat Vurnon moeilijk gaat lopen doen om een transfer te forceren.

17-07-2012 23:16

Andre3000 +0

Ik hoop echt dat dit een gerucht is! Dit kan er ook nog bij! GVD! Jongens wat is er allemaal aan de hand? Fdb! Aan het werk! Samen met Marc! Komop! Of gaan we achter een paar Oostblok jongens aan? Laat ik maar voor het gemak uitgaan dat dit een gerucht is! Klotezooi anders! Wat blijft er dan nog over?

17-07-2012 23:04

Daantje Makkes +1

Mocht dit gebeuren, wordt Ilan Boccara mooi doorgeschoven en hebben we Enoh en Bonevacia nog, is toch lachwekkend

17-07-2012 22:59

l0l +4

Het is gewoon allemaal lachwekkend. Een supporter heeft recht op een transfer in de zomer die spektakel geeft. We geven allemaal jaarlijks geld uit voor een seizoenskaart of CL. Dan verwacht ik ook dat ze stunten op de markt. Er niks is mis met de selectie, maar als we kampioen willen worden moet we versterken.

PSV heeft een sterk team, Ajax presteert altijd na de winterstop. Ben bang dat PSV niet nog eens gaat falen, en alles weggeeft. Ajax moet een stabiele selectie krijgen, om in de 1e seizoenshelft en de 2e stabiel te zijn. Vooral namens tegen Utrecht, 010, PSV, Twente, AZ.

17-07-2012 23:04

Daantje Makkes +1

Ajax moet efficiënt met hun budget om gaan want het wil zichzelf afkopen van de beurs op lange termijn, dat kan niet met rancuneuze aankopen, talenten huren van Barça en proefspelers uit Roemenië is een mooie gelegenheid om je op korte termijn te verbreden qua selectie, Ajax doet wat het moet doen op het veld en geen impulsieve aankopen zullen daar verandering in brengen.. Persoonlijk zie ik ook graag één echte versterking maar Ajax denkt een paar stappen vooruit in plaats van impulsief te reageren op de transfermarkt zoals die lampenclub

17-07-2012 23:10

l0l +4

Efficiënt zijn wel al een tijdje lang en terecht ook. Maar het is een rare sport voetbal. Win je en heb je sportieve resultaten dan heb je ook finaciele resultaten.

Als je geen sportieve resultaten hebt, dan worden de financiele resultaten zwaar minder. Het draait om de CL en niks anders meer in het voetbal. Daarnaast is het een bonus als je spelers weet te verkopen.

We kunnen best een jaar geen CL spelen, maar het is zo belangrijk om het wel te halen. Je zal zo maar zien dat de CL ons een dikke buffer geeft voor de toekomst.

17-07-2012 23:16

Daantje Makkes +1

Dat is wel het uitgangspunt en het is mooi dat Ajax dat voor elkaar kan krijgen, ik sprak net twee lampies en die noemden Ajax een bedrijf maar die hypocriete calimero's snappen niet dat Ajax allang geen bedrijf meer is, Ajax is een filosofie, die verder alleen Barça feilloos begrijpt. Een jaar geen CL is geen ramp maar verder moet het gewoon wedstrijden winnen en zodoende resultaat halen, ik vind wel dat Ajax altijd moet gaan voor CL natuurlijk, daarom is het belangrijk dat een basisspeler zoals Anita bij Ajax blijft

17-07-2012 23:21

l0l +4

Er wordt altijd gezegd, de CL halen is geen ramp. Maar het is wel een hele zure slok op het financiele gebied. Wij hebben in Nederland geen inkomsten. We hebben geen grote sponsoren of televisie geld. In Engeland hebben ze geld zat daar, haal je een jaar geen CL mis je 15 miljoen. Maar daarnaast hebben ze zoveel gods gruwelijk veel televisie inkomsten en commercie. Dat het gewoon minder een must is dan bij ons.

Kijk is naar Twente die verkoopt spelers, om geld op te vangen. Want, ze hebben al 2 jaar geen CL gespeeld. Wat PSV doet is van de zotte en op naar Rangers2. Maar geen CL betekent spelers verkoop helaas.

17-07-2012 23:24

Daantje Makkes +1

Het komt wel goed met Ajax, ze weten wel wat ze doen

17-07-2012 23:30

l0l +4

Laten we morgen de kranten open slaan of op Ajaxshowtime kijken en dat er is goed nieuws is, inplaats van leuke geruchten die als lucht verdwijnen.

17-07-2012 23:31

Daantje Makkes +1

Inderdaad, liever keiharde feiten dan gebakken lucht haha

17-07-2012 23:31

boye04 +0

Je loopt nu gewoon dingen te schreeuwen die totaal niet waar zijn. Ajax heeft zeer zeker wel grote sponsoren. Adidas en Aegon betalen elk rond de 10 mln euro per jaar. Ga maar eens de shirtsponsors in Europa opzoeken. Ajax stond daarmee in 2009 gewoon nog in de top 10 van Europa.

18-07-2012 05:18

Cello +52978 moderator

En het belang van het halen van CL werd zo groot omdat ook de clubs, ook Ajax, gingen begroten op CL inkomsten. Dat was onrealistisch, dat weet iedereen, want je wordt namelijk niet ieder jaar op zeker kampioen, zelfs niet als je op pappier de beste spelers hebt...en ook daar kunnen we over meepraten, want de afgelopen jaren hebben we wel vaker op papier de betere spelers gehad....maar werden we verre van kampioen.
Dat begroten op CL niveau, dat heeft men inmiddels in Amsterdam vaarwel gezegd...en mede daarom moet dus ook de begroting naar beneden toe worden bijgesteld. Doe je vooral door op de post salaris te bezuinigen. Een post die bij Ajax toch al mega omvang had (ruim 40 miljoen op een totale begroting van amper 65 miljoen). Daar is men een jaar of 2 geleden mee aan de slag gegaan. Dat ging niet makkelijk.....spelers raakten we moeilijk kwijt (maar al te vaak doordat de spelers gewoon goed betaald werden). Daaraan is nu al een hoop op bezuinigd...maar nog steeds niet genoeg. Immers tegenwoordig wordt begroot op EL niveau en niet CL niveau. En nog steeds is de post salaris te hoog voor de totale begroting. Het is niet voor niets dat men roept dat hoge salarissen uit den boze zijn. Het is niet voor niets dat men roept dat men voor veel geld beter elders kan gaan spelen. Het is niet voor niets, dat bij contractverlengingen spelers een minder salaris aangeboden krijgen (dat gebeurde bij Sulejmani al en het beste voorbeeld Aissati, die fliink terugmoest en niet genoegen wenste te nemen met 600.000 euro).

Bij clusb als PSV hoorde je in eerste instantie ook de geluiden zoals dat bij Ajax het geval was...ook daar riep men dat het salarishuis naar beneden bijgesteld moest worden, moest krimpen. Voorlopig blijven het alleen woorden. Enige noemenswaardige speler die vertrok sinds vorig jaar zomer (toen de deal met de Gemeente PSV behoedde voor faillissement) was Labyad. Saillant detail is dat hij vertrok omdat hij naar verhouding juist weinig verdiende. Zijn vertrek kan je ook niet echt bestempelen als dat er haast wordt gemaakt met verkleinen van het salarishuis daar. Beter nog....het is zelfs omhoog gegaan. Van Bommel heeft tov Milan natuurlijk flink ingeleverd, maar voor Nederlandse begrippen zal ie een top-inkomen hebben. Mathias jorgensen komt over van Kopenhagen. Stond ook in de belangstelling van veel Duitse clubs....dus kwa salarisaanbieding zal PSV toch ook hem behoorlijk hebben moeten betalen om hem binnenboord te krijgen. Narsingh...ach die is ook al niet de goedkoopste.....
Daarnaast, de grootverdieners bij PSV, die ze al vorig seizoen kwijt wilden, Toivonen en Engelaar bijvoorbeeld kosten per jaar ook al bijna 2 miljoen de man. Dat anderen als Strootman, Wijnaldum, Lens, Mertens ook niet voor het gemiddelde Eredivisie salaris spelen lijkt me ook wel juist...
In Eindhoven zeggen ze te begroten op EL niveau...maar de uitgave lijken te behoren op CL niveau....dat gaat overal op die manier fout....en in Eindhoven zal het niet anders zijn, ookal beweren ze nog zo hard het tegendeel. lijkt erop dat men daar een beetje hardleers is en meer dan gierig (ingegeven door de jaren nu al zonder kampioenschap) genoeg om alle risiko's te nemen om dat te keren....maar wat als het fout gaat?. Ze hebben geen extra grond meer om te verkopen....gaat het fout is de club weg!.

Bij Ajax hebben ze nu 2 jaar achter elkaar de CL miljoenen gehad. Zou zich wel wat kunnen permitteren zou je denken. Klopt. Maar men is niet gek in Amsterdam, want door schade en schande weet men dat er ook 1 of meerdere jaren komen dat het fiancieel weer minder gaat....en dus gaat men niet alle geld inzetten voor de korte termijn maar houdt men de lange termijn in de gaten....zelfs als dit af en toe het missen van een speler inhoudt.... het voortbestaan van de club gaat voorop, het hebben van succes op korte termijn ten koste van alles niet!.

18-07-2012 00:41

l0l +4

Klinkt het misschien raar wat ik zeg, door onze grote Ajax ego. Denken we het wel even te kunnen redden met de Ebecilio, Ozbiliz Daley Blind, Koppers. Is het niet gewoon zo dat we soms teveel vertrouwen in iets hebben wat er niet is.

Iemand er mee eens?

17-07-2012 22:56

afca4eva +5948

Waarom naar Newcastle willen??
Anita is een echt vechtertje, als hij nog een seizoen goed presteerd heeft hij de Europese topclubs voor het uitkiezen!

17-07-2012 22:49

l0l +4

Ajax kan geen afscheid nemen van Vurnon. De hele staff heeft nu gerekend dat iedereen blijft op waarschijnlijk Crack Van der Wiel na. We verwachten nog 2 echte versterkingen, tot nu toe is er niemand. Trouwens waar is het geld gebleven van de CL + diverse transfers. Op dit moment lijkt het wel of we in een Feyenoord situatie zitten.

17-07-2012 22:48

vdvaart8 +0

vind ik die turkse krant nog betrouwbaarder ......
geloof er geen zak van!

17-07-2012 22:48

ST +23080

Gaat nooit gebeuren voor 6,5 miljoen. Ook niet voor 8. Hij kan zoveel eisen als hij wilt maar hij gaat niet weg.

17-07-2012 22:47

afca4eva +5948

Auw!
Op dit moment onze beste speler :(

17-07-2012 22:46

AjaxfanRuben +223

Sky: 'Ajax wil Dann huren van Rovers', pff

Zegt genoeg...

17-07-2012 22:45

swaap +0

Zou mooi balen zijn:(

17-07-2012 22:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.