'Schreuder wilde Zerrouki naar Ajax halen, maar kreeg hier geen toestemming voor'

door Bart Veenstra 133

Bron De Telegraaf

'Schreuder wilde Zerrouki naar Ajax halen, maar kreeg hier geen toestemming voor'

door Bart Veenstra 133

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Alfred Schreuder wilde Ramiz Zerrouki naar Ajax halen. De trainer kreeg hiervoor echter geen toestemming van de Amsterdamse clubleiding, zo meldt De Telegraaf. Zerrouki, die bij Ajax in de jeugdopleiding speelde, lijkt FC Twente nu in te gaan ruilen voor Feyenoord.

De Telegraaf schrijft vrijdag over de aanstaande transfer van Zerrouki naar Feyenoord en daarbij meldt het nog een opvallend nieuwtje omtrent Ajax. Voormalig Ajax-trainer Schreuder zou Zerrouki namelijk naar Amsterdam hebben willen halen. De toenmalig oefenmeester kreeg van algemeen directeur Edwin van der Sar, financieel directeur Susan Lenderink, voormalig technisch manager Gerry Hamstra en diens rechterhand Klaas-Jan Huntelaar echter geen toestemming voor de transfer.

Zerrouki lijkt nu hard op weg naar Feyenoord. De middenvelder tekent onder voorbehoud van de medische keuring een contract voor vijf seizoenen bij de Rotterdamse club. Naar verluidt betaalt Feyenoord zo'n zeven miljoen euro plus bonussen aan FC Twente voor de transfer.

Feyenoord voorkomt Joey Veerman-scenario

Volgens De Telegraaf waagde PSV ook nog een poging voor Zerrouki, maar de Eindhovenaren grepen mis. 'Door razendsnel door te pakken, voorkwam Feyenoord een Joey Veerman-scenario. De Rotterdammers probeerden Zerrouki in de afgelopen twee windows vergeefs los te weken in Enschede en hebben hem nu dus binnen. In januari 2022 was Feyenoord hard op weg om Veerman over te nemen van SC Heerenveen, toen PSV vanwege het plotselinge afzwaaien van Davy Pröpper een middenvelder erbij moest hebben en de Volendammer binnen wist te halen.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Poll: Had jij Zerrouki graag bij Ajax gezien?
0%
0%
Lees meer over:
Plaats reactie

henkie58 +2043

Schreuder heeft alleen maar spelers kapot gemaakt met alle gevolgen van dien! Aankopen werden door hem miskopen!

05-05-2023 21:48

Redrum +96108

Als Schreuder hem wilde dan is dat de bevestiging dat deze jongen ongeschikt is voor Ajax.

05-05-2023 19:35

EeuwigeBankzitter +1531

De komst van Schreuder, daar hadden ze geen toestemming voor moeten geven!! Overigens ook niet voor Zerrouki, maar dat terzijde.

05-05-2023 19:05

Catenaccio +2752

Had maar voor de koop van Bassey gelegen pannenkoek vd Sar!!!

05-05-2023 18:44

ajaxcied4life +26047

Klerry Hunstra schreef dat dit onzin zou zijn. Geen idee verder.

05-05-2023 18:43

edalm +4933

Pure middelmaat. Zegt alles over Schreuder.

05-05-2023 18:33

Roels +1504

Prima speler, heel constant in zijn passing bijvoorbeeld. Maar niet beter dan Alvarez als cvm en op 8 liep ie afgelopen zomer Taylor in de weg.

05-05-2023 18:44

edalm +4933

En Alvarez vindt een ieder pure middelmaat

06-05-2023 10:58

Berghuis +14348

Zerrouki had dit jaar een meerwaarde geweest voor Ajax, maar komt gewoon te kort voor t echte CL niveau dat Ajax kan en wil aantikken. Feyenoord heeft een goede koop, zeker voor 8 miljoen. Maar Quinten Timber was ook een goede koop en die viel toch vies tegen dit seizoen (mede door blessure leed, oké). Ik denk dat voor Zerrouki wel geldt dat Feyenoord zijn absolute top is en dat hij daar ook zomaar door t ijs kan gaan.

05-05-2023 18:31

1991 +7787

Heb dan liever Reijnders.

05-05-2023 18:35

Berghuis +14348

Eens, maar die zie ik ook niet komen. Geruchten genoeg, maar serieuze bronnen zijn er niet.

05-05-2023 19:59

kampioenenjood +5057

Ik denk dat Zerrouki dit seizoen best wat had kunnen toevoegen aan dit Ajax, maar tekort komt voor het niveau dat Ajax ambieert.

05-05-2023 18:14

Beachboy +2910

Helemaal mee eens. Speelde wel erg goed tegen Ajax, maar ja dat is wel een gemiddeld erg zwak Ajax.

05-05-2023 18:16

1991 +7787

Liever Reijnders dan Zerrouki. Denk dat je voor het bedrag wat AZ aan Ajax vraagt van eerst genoemde ook een toptalent ergens anders kan krijgen

05-05-2023 18:27

Ferd +38482

liever beide niet

06-05-2023 10:52

RadheAjax2021 +17875

Voor dat geld wat Ajax in totaal heeft gespendeerd aan spelers had je een top middenvelder moeten aantrekken. Maar nee stel je voor. Ze hielden zich liever vast aan knakworsten als Klaassen en Taylor.

05-05-2023 18:08

willem1958 +8768

Toch een prima beslissing om Zerrouki niet te halen aan het begin van het seizoen?
We hebben nu in ieder geval het hele seizoen geen voetbal gezien op het middenveld.
Stel je voor dat je een speler hebt die een linie overslaat met een mooie crospass en dan de vrije man vindt voorin om bijv Bergwijn de diepte in te sturen.
Nee gewoon die ballen lekker vaak breed net zolang tot het strafschopgebied weer helemaal volstaat bij de tegenstander en er geen ruimte is.
Daarom is het Ajax systeem ook het moeilijkst te spelen van allemaal want probeer er dan nog maar eens doorheen te komen als je je beste dribbelaar ook op rechtsbuiten zet en alleen maar ballenschuivers op het middenveld.
En niet te vergeten; hij kostte ook nog 'ns een miljoen of acht, da's toch een boel geld als je maar 110 miljoen hebt uitgegeven aan een aantal spelers die niet renderen en dan weer je kans voorbij te laten gaan als je opnieuw moet beginnen.
Topbeslissing bij Ajax. 👍

05-05-2023 18:06

trodat4030 +96658

Haha, gelukkig las ik nog even verder dan je 1e zin XD

05-05-2023 18:18

Ajaxtrouw +6344

Wat lees ik hier door de regels heen weer een hoop misplaatste arrogantie hier. Voorlopig stelt het bij ons allemaal geen ruk voor en daar past wel enige bescheidenheid bij denk ik.

05-05-2023 18:02

Heldhaftig +11456

Beetje offtopic. PSV heeft een oogje op Lauritsen van Sparta, als back up van Luuk. Lijkt me geen vreemde keuze, doet het leuk bij Sparta. Weet niet of hij bij ons mee zou kunnen komen maar heeft wel kwaliteiten die we af en toe missen.

05-05-2023 17:54

ck69 +13100

Die we af en toe missen? We missen continu echt vanalles 🤣🤣🤣

05-05-2023 18:08

Heldhaftig +11456

Ik doel op een kopper in de spits ahahaha

05-05-2023 18:10

Wamberto +2968

Hij zal goedkoper zijn dan Lucca, en nog beter ook, denk ik.

05-05-2023 18:47

Sneijdertje +2379

Zou eerder Eerdhuijzen in de gaten houden

05-05-2023 19:00

Laudrup10 +17057

Alfred wilde wat meer zekerheid inhouwen natuurlijk. Alvarez Zerouki en Kasper het spookje op het middenveld.

05-05-2023 17:53

IRBaboon +6852

Local hero. Prima voor een club als Feyenoord.

05-05-2023 17:48

Ozymandias +159568

Schreuder wilde Álvarez niet laten gaan en dat gebeurde ook niet dus waarom zou hij Zerrouki erbij willen hebben? FC Twente eiste toen zo'n 10 miljoen euro en Schreuder wilde dat besteden voor een back-up voor Álvarez?

05-05-2023 17:36

trodat4030 +96658

Waarom niet? Hij haalde als alternatief alsnog Grillitsch waar we tot maart geen moer aan hebben gehad.

05-05-2023 17:39

Ozymandias +159568

Grillitsch kreeg geen speeltijd van Schreuder omdat zo goed als Álvarez alles moest spelen. Zerrouki had heus niet veel meer speeltijd gekregen en Grillitsch was ten minste transfervrij.

05-05-2023 17:40

trodat4030 +96658

En herstellende van een blessure (nogmaals, nr 30 of 31 in zn carriere). Was tegen het WK eindelijk fit genoeg, WK begon en in de voorbereiding op de 2e seizoenshelft raakte hij weer geblesseerd. Transfervrij, dat is vooralsnog het enige pluspunt aan Grillitsch te noemen. Buiten dat hij in princípe een geschikter type is dan Alvarez, hebben we er vooralsnog 0 plezier aan gehad. Dan is goedkoop gewoon duurkoop.

05-05-2023 17:41

Ozymandias +159568

Grillitsch was al voordat hij weer geblesseerd raakte fit genoeg om te spelen. In de zesde speelronde kreeg hij al speeltijd maar daarna is dat totaal niet opgebouwd. Vreemd genoeg was Grillitsch blijkbaar fit genoeg om in de Champions League elke wedstrijd te kunnen invallen maar niet om regelmatig speeltijd in de Eredivisie te krijgen.

05-05-2023 17:43

WantAmsterdam +116101

Grillitsch was een maand geblesseerd (helaas wel een maand met veel wedstrijden)en miste daardoor 8 wedstrijden. Voor de rest was hij gewoon fit genoeg om minuten te krijgen, maar de trainers hadden gewoon nul vertrouwen omdat Alvarez bijna altijd op 6 moest.

05-05-2023 17:49

trodat4030 +96658

Om weer ritme op te gaan doen, maar nog lang niet klaar voor 90 min. Dát noem ik fit..

05-05-2023 17:50

trodat4030 +96658

Toen stond Alvarez al vrij snel op de plek van Bassey en stond Taylor een paar potten op 6 te ballen.. Nog steeds kwam Grillitsch maar mondjesmaat in de ploeg. Omdat hij wéér ritme op moest doen..

05-05-2023 17:57

Lunsdale +6314

Je hebt ook een goede bank nodig. Feyenoord heeft Wieffer op die plek staan en doet het goed.
Of Zerrouki überhaupt een versterking is betwijfel ik. Ik heb hem zelden zien opstaan in wedstrijden tegen betere tegenstanders.

05-05-2023 17:59

Ans B +19827

Dat laatste zinnetje zegt echt niet alles, dat is ook een leerproces én kan (mede) aan je medespelers liggen. Ik heb dit zinnetje al zo vaak voorbij zien komen; bij Ziyech o.a.
Topwedstrijden spelen is een beetje hetzelfde als finales spelen: soms gaat dat in één keer goed, soms moet je ze leren spelen..
Je moet op z'n minst ook kijken naar leeftijd en of iemand wel/niet al langer op een hoger niveau speelt. Feit is dat er veel meer spanning, druk en - mogelijk - bewijsdrift aan te pas komt in topwedstrijden. Dan kan het zijn dat meer ervaring helpt om dat beter te managen.

05-05-2023 18:09

Roels +1504

Kan ook zijn dat ze hem als 8 zien en op de plek van Kokcu zetten.

05-05-2023 18:47

Lunsdale +6314

Natuurlijk zegt het niks, het kan een Schone verhaal worden, maar ik ben niet zo onder de indruk van Zerrouki. Ik mik graag wat hoger.

06-05-2023 00:51

NeeI +107740

Good old Hamstelaar ontkent dit.

05-05-2023 17:28

trodat4030 +96658

Die doet ook niks anders dan doen of hij er alle verstand van heeft..

05-05-2023 17:28

YRGI +32932

Beter geïnformeerd dan de meeste.

05-05-2023 17:33

trodat4030 +96658

Nemen sommigen aan....

05-05-2023 17:35

Heldhaftig +11456

Voor 7 miljoen is dit gewoon een goede aankoop van Feyenoord. 7 miljoen is tegenwoordig helemaal niks, als wij uit het buitenland een speler van vergelijkbaar niveau als Zerrouki halen kost hij 10 miljoen meer.

05-05-2023 17:28

PH2BOT +40286

Zerrouki speelt gewoon lekker CL komend seizoen.

05-05-2023 17:09

Ozymandias +159568

En in de Conference League het seizoen daarna.

05-05-2023 17:37

trodat4030 +96658

Dat valt te bezien, als AZ nog 3 keer wint in de Conf League speelt de nr 3 gewoon playoffs ChL..

05-05-2023 17:40

Altijdindestraat +40078

Hij is niet top dus prima

05-05-2023 17:09

Heldhaftig +11456

Zou hier gewoon enorm veel toevoegen aan het spel. Iedereen denkt hier maar dat wij spelers kunnen kopen waarmee we volgend jaar de halve finale van de CL spelen. Realiseer nou eens dat we opnieuw moeten bouwen aan een selectie, en dat duurt nou eenmaal even met ons budget. Schöne kwam ook van NEC, en was ook niet gelijk een CL niveau speler.

05-05-2023 17:06

DankzijCruijff +48712

Die poll; “hij had zeker een aanwinst geweest”.

De tering. Lekker bezig, AS.

Verder moeten we uiteraard hoger mikken dan Zerrouki. Aardige speler, maar in niets beter dan wat we al hebben, ook qua talenten (Vos, FJ).

05-05-2023 16:49

trodat4030 +96658

Zerrouki nog een talent noemen.. Die gozer is 24! Daarbij lijkt het de overweging om ofwel Zerrouki, dan wel Grillitsch te halen. Denk dat je met Zerrouki beter af was geweest. Kan ook op 8 (dus mét KFJ of Vos) en is wél nagenoeg van de 1e tot de laatste wedstrijd fit geweest. Kwam niet binnen met een enorme achterstand en was wél direct inzetbaar, wat Grillitsch eigenlijk pas sinds maart is.

05-05-2023 17:07

DankzijCruijff +48712

Even opnieuw lezen wellicht, want ik heb hem nergens een talent genoemd. En ja, ook ik vind hem beter dan Grillitsch, maar dat is voor mij geen maatstaf.

05-05-2023 17:48

trodat4030 +96658

Excuus, ik dacht dat je Zerrouki ook een talent noemde, neemt verder niets weg van de rest van mn reactie, Zerrouki is beter én vooral véél bruikbaarder geweest dan Grillitsch, kent het Ajaxspelletje al dus kan je zó inpassen én is nagenoeg het hele seizoen fit geweest. Grillitsch kwam binnen herstellende van zn 30e blessure in zn carriere, dat die minstens 2x eruit zou liggen met een pijntje was gewoon te voorspellen..

05-05-2023 18:02

Gewoon Gijs +18378

Ah Schreuder lekt nog even een negatief nieuwtje voor de zittende mensen. Bah wat een vieze vriendjespolitiek bedrijft de Telegraaf.

05-05-2023 16:49

PH2BOT +40286

Gun ik.anders dit incompetente Ajax management wel hoor. Schreuder is tenslotte ook stevig genaaid toen naast Haller, Gravenberch, Nico en Nous ook nog 's begin seizoen zowel Martinez als Antony werden verpatst door RvC luis Leendert met AD Edhe als lamlul trekpop.

05-05-2023 17:13

Gewoon Gijs +18378

Ze hebben hem ook aan alle kanten gematst; maar inderdaad genaaid is hij ook. Dat is precies de reden dat hij niet aangesteld had moeten worden. Een trainer van Ajax moet daar sterker in staan. Ook naar de groep trouwens.

05-05-2023 17:36

smerter +2049

Wat is er negatief aan dit nieuwtje?

05-05-2023 17:20

trodat4030 +96658

Schreuder.

05-05-2023 17:21

Gewoon Gijs +18378

Ja, zo stom zijn ze bij de Telegraaf dan ook nog.

05-05-2023 17:35

trodat4030 +96658

Jij snapt mij blijkbaar niet helemaal, ik vind jóuw reactie getuigen van enórme simpelheid. Oei, de naam Schreuder komt voor in een T artikel, fout! PER DEFINITIE FOUT! Dát vind ik dus belachelijk..

05-05-2023 17:47

smerter +2049

De simpelheid straalt van je grammatica af...

05-05-2023 18:34

Carrerdecasp +8167

Ajax moet alleen betalen voor:
- potentiële top
- ervaring in de top (CL, international)

Zerrouki valt daarbuiten.

05-05-2023 16:45

Babangida83 +23900

Zakte tegen onszelf volledig door het ijs. Salah Edinne echter...speelde echt een heel goede pot. Laat die nou al van ons zijn.

05-05-2023 16:36

BlueDuke +4473

Je oordeelt toch niet iemand op 1 wedstrijd. Hij speelt een leuk seizoen. Zou geen gekke keuze vinden om hem naar Ajax te halen. Lekker met 2 6en spelen. Naast hem een verrassing uit zuid amerika en daar achter vos en fitzjim

05-05-2023 16:42

Babangida83 +23900

Daar heb je een punt. Maar ik vind een wedstrijd tegen een topploeg wel een belangrijke graadmeter. Verder vond ik hem in andere wedstrijden ook weer niet zo goed, dat hij me gelijk overtuigd heeft.

05-05-2023 17:53

AjaxBigStars +995

Trap na van Alfred via zijn billenmaat Driessen.....

05-05-2023 16:34

Amp +37644

Hebben ze toch iets goed gedaan

05-05-2023 15:57

C14 +22408

Met Vos heb je een talent dat er voetballend en fysiek klaar voor is om een seizoen lang te spelen, en die dus de kans moet krijgen, zoals Salah-Eddine en anderen ook voorafgaand aan het seizoen de kans hadden moeten krijgen.

Dus geen optie voor Ajax, want je zou Zerrouki uiteraard halen voor de basis. Elke aankoop moet louter een directe zijn, en voor de basis, anders niet doen. Tenzij het een waar toptalent van buitenaf is, dat je nog even wil laten rijpen. Maar sowieso geen breedteaankopen. De breedte laten bepalen door jeugd en spelers die zijn blijven hangen.

Maar wat zou Zerrouki al wel een extreme verbetering zijn ten opzichte van Alvarez. Hopelijk gaan we met Vos komend seizoen na jaren weer voetbal op en via het middenveld zien.

Wieffer zou dan bij Feijenoord wel gaan banken. Neem aan dat Slot niet met Wieffer en Zerrouki gaat spelen, meer van hetzelfde; veel te controlerend en te weinig verbinding tussen achterhoede en voorhoede.

Ik vind Zerrouki wel een heel goede speler, ook mentaal en tactisch. Heeft echt dat zelfvertrouwen van een grote speler, en straalt ook die rust en vertrouwen uit. Vraag is vooral of zijn handelingssnelheid op een hoger niveau nog toereikend zal zijn, of daar naar toe kan groeien.

05-05-2023 15:55

Balgevoel +30857

Precies daar twijfel ik aan. Vind hem niet stoïcijns. Tegen ons stond hij (niet dat wij daar nu over moeten beginnen) om de haverklap klaar om even te laten zien wat een grote speler hij wel niet is... Heb heel erg het gevoel dat hij een grote speler acteert. Schoot met meters ruimte een paar ballen onbegrijpelijk over de zijlijn, was - vond ik - vrij onrustig. Ook alweer 24, nooit échte topclubdruk meegemaakt... Ben heel benieuwd wat dit wordt bij Feyenoord. Kan een schot in de roos zijn, maar dat is (tuurlijk, ook door blessures) met Quinten Timber tot op heden ook niet het geval...

05-05-2023 17:13

Babangida83 +23900

Bij Feyenoord vind ik dat er minder druk is, dan bij Ajax. Bij Ajax moét je kampioen worden. Bij Feyenoord draaien ze dan een topseizoen. Bovendien kraaien ze bij Feyenoord minder naar goed voetbal. Al met al, denk ik, dat de kans voor hem bij Feyenoord groter is om het te maken. Ik acht hem niet goed genoeg voor Ajax.

05-05-2023 17:56

nuff-said +1647

Vos gaat er nog lang niet klaar voor zijn. Als Fitz Jim de lichaam van vos zou hebben dan hadden we echt een 6 klaar al maar vos heeft de techniek en voetbalvisie van Fitz Jim nodig om al klaar te zijn voor ons. Heeft ie bij lange na niet

05-05-2023 17:58

C14 +22408

@nuff

Fitz-Jim heeft helemaal geen fysiek nodig, alleen CV's van Ajax hebben fysiek nodig, en eventueel de spits, als dat een aanspeelpunt is.

Vos is een ander type dan Fitz-Jim. Fitz-Jim kan ook op 8. Met Vos ga je er voetballend en opbouwend al extreem op vooruit en opzichte van Alvarez.

05-05-2023 18:26

nuff-said +1647

Je droomt gozer. Ervaring in voetbal is zo belangrijk je hebt geen idee. En als je dat ervaring niet hebt dan moet je tenminste het voetbal intiligentie van Fitz Jim hebben maar Fitz Jim mist gwn body om daar te spelen. Maar om te doen alsof Vos dat veel beter zou doen dan doe je Alvarez echt zwaaaaaaaaarrrr te kort.

05-05-2023 18:53

C14 +22408

Alvarez kan niet voetballen, amateurs zijn beter. Heeft alleen zijn mentaliteit en lengte mee.

Ervaring is belangrijk, voor erbij. Jeugdopleiding anders maar opdoeken? Ajax is talenten voor de leeuwen gooien.

Body heb je als middenvelder bij Ajax helemaal niet nodig. Uit de duels blijven middels goed positie- en combinatiespel, en bij balverlies collectief drukzetten en vooruit verdedigen, hoog compact.

05-05-2023 19:58

nuff-said +1647

Ballen afpakken heb je body nodig. Dat is waar een cdm ook voor staat. In bal bezit heb je geen body nodig nee maar het helpt ook wanneer je een keer je opponent van je af moet houden.

06-05-2023 13:28

C14 +22408

@nuff-said

Ja, maar dat ballen afhouden moet je sowieso zien te voorkomen, dat is een teken dat je positie- en combinatiespel op dat moment niet in orde is. Maar ik zeg ook nergens dat fysiek niet een pré is. Dat is het wel, alleen geen vereiste in mijn ogen.

Fitz-Jims kracht is ook voor een flink deel juist het lichtvoetige, waardoor hij heel vlot draait, keert, beweegt en makkelijk voetbalt.

Om ballen af te pakken heb je echt geen body nodig in mijn ogen. Ja, misschien een flinke schouderduw in sporadische gevallen. Ballen afpakken doe je veelal met je voeten, de bal raken. Dat kan middels een sliding, tackle, bal wegtikken van de voet door goede timing. Fitz-Jim zit er dan ook geregeld tussen, minstens zo vaak als Alvarez.

Alvarez heeft body, maar kan niet puur verdedigen; raakt mee de benen dan de bal, met steeds linke vrije trappen en gele kaarten als gevolg, om maar een voorbeeld te geven.

Daarnaast moet Ajax het vooral van collectief drukzetten en vooruit verdedigen hebben, en dat is vooral de tegenstander de tijd en ruimte ontnemen, waardoor hij fouten gaat maken. Daar heb je ook geen kracht voor nodig, eerder uithoudingsvermogen, en het liefst wat startsnelheid en wendbaarheid om er strakop te kunnen zitten.

06-05-2023 13:57

Psychevore +21186

Ze weten bij de Telegraaf toch ook dat Schreuder al weg is en dat ze zijn reet niet meer hoeven te likken?

05-05-2023 15:48

MarkP +21679

Jammer jongen heeft veel meer pit dan die slapjanussen bij ajax. Zou toch niet lenderink zijn die hem niet goed genoeg vond voor ajax? Wat een wanbeleid.

05-05-2023 15:44

slumpf +4563

Die gaat alleen over de knaken. Bovendien de T, dus wss onzinbericht

05-05-2023 17:13

trodat4030 +96658

Ik weet het zo net nog niet, het is niet voor niets dat Grillitsch pas op 1 september is aangesloten als transfervrije speler (dus mocht ook na de transferdeadline tekenen), zonder voorbereiding in de benen en herstellende van de 30e(!) blessure in zn carriere (inmiddels zit hij op 32!). Ik vind het an sich helemaal geen vreemd verhaal en had het, zeker afgelopen zomer, echt wel toegejuicht. Grillitsch valt enorm tegen, die is eigenlijk pas echt inzetbaar vanaf maart. Zit ook nog gewoon rek in die jongen én kan je zodoende nog goed verkopen. Of je dat met Grillitsch ook kan is nog maar zeer de vraag.

05-05-2023 17:20

ajaxwestland09 +28948

Gaat naar feyenooit

05-05-2023 15:32

DaNaRWaL +4331

Feyenooit, het nieuwe PisVee. Zouden die havenkneuzen het al doorhebben?

05-05-2023 16:19

trodat4030 +96658

Bedoel je niet Feyenu? Volgens mij gaan zíj kampioen worden, waar wij moeten oppassen geen playoffs te spelen straks.

05-05-2023 17:25

Mokum87 +2435

Prima speler voor ajax en helemaal voor die prijs. Je kan hem altijd nog voor dezelfde prijs verkopen als het niks wordt. Is ook een international. Slecht gescout van Ajax. Die komen met twijfelgevallen zoals Bassey en Sanchez..... dat we teveel geld hebben heeft helaas een keerzijde...

05-05-2023 15:31

trodat4030 +96658

Slecht gescout na een transferzomer waar alle scouts genegeerd werden? Dat weten we dus helemaal niet.

05-05-2023 17:26

WantAmsterdam +116101

Ergens zie ik spelers uit onze jeugd en daarbij ook nog geboren Amsterdammers graag terugkeren, maar Zerrouki is denk ik ook niet het niveau dat we nastreven. Is geen ervaren kracht maar ook geen jong talent meer, en zal dus eerder spelers als Vos in de weg lopen.

05-05-2023 15:29

trodat4030 +96658

Als hij Vos in de weg loopt, is hij dus beter dan Vos.... Anders speelt Vos en loopt hij niemand in de weg. Kan ook nog op 8 ipv Taylor die volgens geheel AS (buiten mij) er geen ene kutklote van kan en maar moet oprotten naar Volendam of weet ik veel...

05-05-2023 17:28

WantAmsterdam +116101

Buiten mij ook dus, ik vind Taylor een prima talent. Sws heeft Ajax meer dan genoeg talent op 8.
Nee, hij hoeft niet beter te zijn, de laatste jaren krijgen aankopen meestal de voorkeur en talenten nauwelijks de kans om zich te bewijzen. Zie Fitz, Regeer en Taylor.

05-05-2023 17:42

trodat4030 +96658

Dan nog had ik het niet erg gevonden om naast Taylor ook een Zerrouki te hebben waar je mee kan afwisselen. Hoe ik ook probeer te nuanceren dat Taylor er geen moer van zou kunnen, dan nog erken ik wél dat hij echt een hele matige periode heeft gehad dit seizoen. Dat maakt hem geen slechte speler, maar had de aanwezigheid van Zerrouki best een fijnere gemaakt dan het ontbreken ervan. Nu moet Klaassen daar de kastanjes uit het vuur halen, zoals in de bekerfinale...... #DoemijdanZerroukimaar

05-05-2023 17:53

WantAmsterdam +116101

Je hebt ook nog Fitz Jim en Regeer, die hebben imo allebei meer potentie op 8 dan Zerrouki.

05-05-2023 17:55

trodat4030 +96658

Ja, en hoeveel hebben zij gespeeld op 8? Dat bedoel ik, blijkbaar was een povere Taylor nog steeds niet slechter dan een goede KFJ of Regeer. We moesten ook dít seizoen door he? Dat lijken mensen hier volledig te vergeten. Alsof dit verhaal gisteren speelde.. Die jongens moeten hun potentie nog vollédig waarmaken en het lijkt er sterk op dat Regeer dat veel eerder als rechtsback gaat doen dan als 8. Zelfs op 6 speelt hij veel vaker dan op 8. En als ze echt beter blijken, dan zijn ze beter, heb je met Zerrouki nog steeds een uitstekende bankzitter.

05-05-2023 18:14

WantAmsterdam +116101

“ Dat bedoel ik, blijkbaar was een povere Taylor nog steeds niet slechter dan een goede KFJ of Regeer. ”
Nee, dat is mijn punt, talenten kregen geen kans om zich te bewijzen, Regeer vond ik in Jong meestal beter dan Taylor, en Fitz Jim eigenlijk ook. Maar als ze geen kans krijgen kunnen ze niet aantonen om beter te zijn.

05-05-2023 18:25

Pantelinho +2606

Kan zomaar zijn dat dit waar is, aangezien het vanuit de Telegraaf komt en het over het lek Schreuder gaat.

05-05-2023 15:26

Ajax14AMS +25205

Als je deze man in de winter laat zitten, moet je hem ook die versterking gunnen...

Alleen je moest hem niet laten zitten.

05-05-2023 15:26

Tommyshelby +128859

Dan hadden we op 120M gezeten. Lekker man.

Schreuder out!

05-05-2023 15:21

1991 +7787

En die Argentijnse CV'er van 20 miljoen afgelopen winter

05-05-2023 15:22

Tommyshelby +128859

140M zelfs…

Schreuder out!

05-05-2023 15:24

barry1988 +24016

Wel een gemiste kans om niet de prijs van de transfersom en salaris wat op te naaien door net te doen alsof Ajax ook concrete intresse had. Dan hadden ze minder budget gehad 🤣

05-05-2023 15:20

1991 +7787

Denk dat qua uitgaande transfers en CL gelden ook wel richting de 100 miljoen inkomsten gaat van de zomer bij 010.

05-05-2023 15:22

barry1988 +24016

Laat ze het allemaal maar verbrassen net als bij hun vorige kampioenschap.

05-05-2023 15:23

1991 +7787

Hebben ze daarvan vorige keer niet hun campus van gerenoveerd?

05-05-2023 15:23

trodat4030 +96658

Waarvan ze meteen een gedeelte (30%?) moeten inleveren bij hun vrienden.. En dan hebben we de blauwe enveloppenbrigade nog niet voorbij zien komen..

05-05-2023 17:31

Biss +10106

Die jongen had jaren geleden al naar Ajax (jong/jeugd) gehaald moeten worden. Ik vind het nu een beetje (te) laat.

05-05-2023 15:18

DrFootball +15141

Jong? Jeugd? Die gast is 24, bijna 25 ...

05-05-2023 19:39

Biss +10106

Ik bedoel dat hij jaren geleden, toen hij nog jong was, al door Ajax (terug) gehaald moest worden. Of eigenlijk, ze hadden hem dus niet moeten laten gaan. De grootste talenten in NL horen bij Ajax te spelen/blijven. Nu vind ik het, zoals ik al zei, te laat.

05-05-2023 20:02

Ricoteb +53174

Prima speler hoor, maar dit is toch niet het niveau wat we zouden moeten nastreven. En zeker niet 7 miljoen plus bonussen voor zouden moeten betalen. Als je een 6/8 haalt, moet je echt een topper halen die ook nog waarde kan vertegenwoordigen. Anders kunnen we beter Vos de kans geven

05-05-2023 15:17

trodat4030 +96658

En waarom zou een Zerrouki van over 2 jaar 26 jaar geen waarde meer kunnen vertegenwoordigen en een Grillitsch die over 2 jaar tegen de 30 loopt wel? Want dát is overduidelijk het alternatief geweest, anders had je Grillitsch niet pas op 1 september binnengehaald.

05-05-2023 17:33

trodat4030 +96658

Vos is dit jaar nog helemaal niet echt in actie gekomen voor Ajax 1, Grillitsch ook niet, maar voornamelijk door blessures (die te voorspellen waren, was nota bene revaliderende van zn 30e blessure in zn carriere).

05-05-2023 17:34

Keizer +30078

Als we al aan dit soort gasten gaan beginnen kunnen de ambities om aan te sluiten bij de Europese (sub)top helemaal wel de ijskast in.

Dus ben blij dat we hier niet aan begonnen zijn.

05-05-2023 15:15

Moooo +3966

Leuk voor erbij maar zal zeker geen subtopper worden in Europa.

Ajax heeft zat jonge spelers die minimaal hetzelfde potentieel hebben.
En met een paar jaar verhuur constructie uiteindelijk toch in Ajax 1 kunnen belanden.

05-05-2023 15:14

Biss +10106

Noem ze eens? Die talenten die hetzelfde potentieel hebben.
En diegene die na een huurconstructie in Ajax 1 belandde?

05-05-2023 15:16

WantAmsterdam +116101

Huur is zelden een success, maar ik vind Vos, Regeer, Fitz, Salah Eddine en Olaf Gorter minsten zoveel talent hebben.

05-05-2023 15:31

Biss +10106

@WantAmsterdam Had ook wel verwacht dat jij de namen kon noemen, en ben het er zelfs mee eens, al moeten deze jongens het in de ED nog maar laten zien. Ik zou Zerrouki nu geen goede aankoop vinden.
Maar veel reageerders van AS roepen maar, zonder alternatief te noemen. Dat is altijd makkelijk, vandaar dat ik door vroeg.

05-05-2023 15:39

noppenkoning +41231

Correctie, de zaakwaarnemer van Schreuder

05-05-2023 15:11

Kuningast +5079

De directie van Ajax doet dus ook wel eens goede dingen

05-05-2023 15:10

barry1988 +24016

Dan hebben ze afgelopen zomer toch nog iets goed gedaan. Zerrouki is alweer 24 (toen 23) en laat het in topwedstrijden zelden zien. Dure middelmaat meer niet.

05-05-2023 15:03

Slang3 +45902

Bassey 25 miljoen geen probleem, maar Zerrouki no way. Geloofwaardig

05-05-2023 14:58

AFCAMM +11341

Mja.. één van de twee had net een Europese finale gespeeld. De ander speelt wedstrijden tegen RKC en Cambuur.
Achteraf natuurlijk veel te veel geld voor betaald, maar dat is toch wel een verschilletje.

05-05-2023 15:04

Yeshyeshyall +10938

Schreuder Schmeuder

05-05-2023 14:57

ratje +3506

Logisch, zijn zaakwaarnemer had net 100 miljoen door het putje gespoeld.

05-05-2023 14:54

wijzijndebeste123 +163821

Goede Eredivisie speler maar geen CL niveau (en daar begroten we op). Ook al 25 jaar. Ajax moet hoger inzetten.

05-05-2023 14:40

MosesD +14662

Wij spelen ook Conference League komend seizoen. 25 jaar, dan moeten zijn beste jaren nog komen. Zal lastig genoeg worden om spelers in die leeftijdscategorie naar Ajax te halen deze zomer.

05-05-2023 14:45

Mokum2018 +2110

Maar afgelopen zomer nog niet.

05-05-2023 15:10

WKtjee +692

AL 25 jaar joh? De beste jaren van een topsporter liggen rond de 28 jaar.

05-05-2023 15:34

LukaLitmanen +82016

Wie zijn dan wel CL niveau volgens jou?

Alleen Tadic, Berghuis, Kudus, Alvarez* en Timber hebben laten zien mee te kunnen op CL niveau...

05-05-2023 16:18

wijzijndebeste123 +163821

Idd (Alvarez is ook CL niveau imo). Dus we moeten 5-6 aankopen doen. Afgelopen zomer hebben we dat ook gedaan maar dat was brandhout. Dus die posities staan nog open. Ze hoeven niet direct (poulefase) CL-niveau te zijn maar moeten daar wel naar toe kunnen groeien.

05-05-2023 16:19

willem1958 +8768

@wijzijndebeste123 ;

ja inderdaad en wat voor een geweldig CL seizoen hebben gezien net als de competitie en ook aankomend jaar gaat Ajax weer 'ns flink van zich laten horen in de Champions League.
Oh wacht effe; de kans is groot dat we Conference League gaan spelen.
Nee Zerrouki voor die 7 miljoen die kunnen we niet gebruiken want er is al 110 miljoen uitgegeven aan spelers die het fantastisch hebben gedaan.
Dan kan je een speler van 7 miljoen en een niet te duur salaris er niet bij hebben, we begroten tenslotte op Champions League niveau ook al mogen we blij zijn dat als het meezit dat we nog Europa League spelen want zelfs dat is nog maar afwachten.

05-05-2023 18:21

fc Barcelona_ke +19246

Zerrouki is wel goede speler, maar weet niet of hij bij ons zou een basisspeler werd? meer speler voor AZ en Feyenoord

05-05-2023 14:38

Slang3 +45902

meer een speler voor de kampioen dan de mogelijke nummer 4?

05-05-2023 14:59

Hebbendiekip +4771

Je weet precies wat hij bedoelt, beetje flauw weer

05-05-2023 15:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.