Quinten Timber kon afgelopen zomer naar Ajax: 'Het plan was een beetje half-half'

door NielsOpdam 85

Bron Kick 't Met

Quinten Timber kon afgelopen zomer naar Ajax: 'Het plan was een beetje half-half'

door NielsOpdam 85

Bron Kick 't Met

Laatst geüpdatet

Quinten Timber kon afgelopen zomer overstappen naar Ajax, maar vond het plan van de Amsterdammers 'een beetje half-half'. Dat vertelt de middenvelder in Kick 't Met. Timber speelde bij FC Utrecht en Ajax wilde hem graag terughalen, maar uiteindelijk koos hij voor een transfer naar Feyenoord.

'Ze hadden een heel plan, maar ook weer niet. Het was een beetje half-half', vertelt Timber over het plan van de Amsterdamse club. Ajax wilde hem binnenhalen als middenvelder, maar zag ook een back in de oud-Ajacied. 'Want bij Ajax spelen ze best wel hoog met de backs. Dan kom je vanzelf op het middenveld terecht.'

Dat Ajax met een half plan kwam, speelde een beetje mee in de keuze van Timber, maar uiteindelijk gaf het gevoel de doorslag. 'Mijn gevoel bij Feyenoord was meer: Hier ga ik het doen, met deze trainer en bij deze club. De cirkel was rond, het was mijn gevoel.' Toen Timber voor Feyenoord koos, dacht hij er niet aan dat hij bij Ajax met zijn broer kon spelen. 'Want het is mijn eigen carrière.'

'Mijn moeder zei: Je gaat wel weer met Jur samenspelen hè?'

'Maar mijn moeder zei wel: Je gaat wel weer met Jur samenspelen hè?', vervolgt Timber zijn verhaal. 'Maar ik moest aan mezelf denken en ik weet dat Jurriën uiteindelijk ook blij voor me is. Soms vraag ik hem ook: Wat zou jij doen? Hij zegt: Bro, doe dat gewoon. Hij is heel makkelijk', besluit de Feyenoorder zijn verhaal over zijn broer.

Lees meer over:
Plaats reactie

MarkP +21766

Allemaal achteraf praten lekker makkelijk, hij was toen niet goed genoeg voor ajax 1.

11-05-2023 19:54

RSM +3918

Bij Twente niet goed genoeg? Als je Berghuis, Taylor en Klaassen of een combi van hun zag spelen was dat 10x niks. Ik begrijp overigens niet dat de aankopers, de trainers of degene die dit allemaal beslist hier geen stokje voor had gestoken. Maar dit is het resultaat 3e of 4e en een overlopen middenveld. En waarom was hij niet goed genoeg voor Ajax als Ajax met hem in conclaaf was om hem binnen te halen.... en " toen" was geen enkele ajacied goed genoeg daar moeten ze stappen voor zetten hetzij binnen of buiten de club.
LaterZzzzzz

12-05-2023 07:08

7172AFCA7395 +10340

Dit doet weer zooo vreselijk amateuristisch aan, als dit klopt.
"Weet je wat we doen we proberen de broertjes Timber weer
gezellig bij elkaar te brengen" Sinds wanneer is Ajax een
filantropische instelling dan.

11-05-2023 18:42

willem1958 +8819

Het was toch duidelijk; met Alvarez en Berghuis als vaste middenvelders en Taylor en Klaassen die ook op het middenveld moeten spelen is de kans dat hij bij Ajax veel zou spelen niet groot en hij wilde gewoon veel minuten maken.

11-05-2023 18:36

MV3 +2668

Ze hadden een plan, maar het stond je niet aan. Dat is wat anders dan een half-half plan.

11-05-2023 13:11

KomOpAjaxJeKuntHet +1971

Is bij Feyenoord momenteel gewoon bankzitter

Wieffer, Kokcu en Szymanski zijn alle 3 beter.

11-05-2023 12:39

TheRiviera +5478

Volgens mij ben je vergeten dat Quinten een knieblessure heeft en al 14 wedstrijden niet heeft gespeeld hierdoor. Daarvoor stond hij gewoon in de basis zover ik weet.

11-05-2023 13:49

KomOpAjaxJeKuntHet +1971

Lees mn laatste zin. Is inmiddels ingehaald door wieffer

Szymanski en zeker Kokcu zijn daar onomstreden

11-05-2023 13:52

TheRiviera +5478

Dat is niet een conclusie die je kan trekken aangezien Timber al 14 wedstrijden buitenspel staat. Daarnaast is Szymanski gehuurd maar Feyenoord wilt hem niet overkopen ook al hebben ze een koopoptie voor 10 miljoen. De club wilt hem nog een jaar huren. Als Dinamo Moskou hier niet mee akkoord gaat en Feyenoord hem niet overkoopt dan keert hij gewoon weer terug naar Rusland.

Ook Kökcü is geen zekerheid omdat de club hem mogelijk voor heel veel geld kan verkopen. Met een marktwaarde dat word geschat op 30 miljoen en een contract tot 2025 kan de club aardig cashen als ze hem verkopen. Dus zoals je kan zien is de volledige middenveld van Feyenoord voor volgend seizoen geen zekerheid.

11-05-2023 14:25

Keizer +30218

Sorry jongens maar ik zie het niet in hem als 8. Komt nog steeds gewoon te kort voor ons. Misschien niet als back maar dit zou dan weer een geval zijn van gratis de deur uit, voor de hoofdprijs terug. Beter dat dit niet door ging.

11-05-2023 12:22

Sprinter +2427

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om een trainer met een heldere visie te hebben bij de binnenkomende transfers. Los van de voorwaarden wil je als speler graag horen welk voetbal er wordt gespeeld en wat zijn rol hierin is. Ik hoop daarom dat we na de laatste wedstrijd snel onze nieuwe trainer kunnen presenteren om vaart te maken met de selectie voor volgend jaar.

11-05-2023 10:50

Schip +23522

Ik vind het mooie, volwassen gasten. Jammer dat het zo gegaan is, maar Quinten is een normale jongen die ook normaal doet tegen en over Ajax als we elkaar tegenkomen. Geen opgefokt gedrag, geen overdreven veren in onze reet, gewoon eerlijk en bescheiden.

Hij had gewoon een betere aanbieding moeten krijgen en beter geïntegreerd moeten zijn in de selectie van het eerste. Dat reken in TH en Overmars aan. Dat ze hem daarna niet meer strikken kan gebeuren.

11-05-2023 10:38

Balgevoel +30946

27 gespeeld, 2 goals, 3 assists. Gemiddeld nog geen 48 balcontacten per pot. Beschouw hem als 8, dus eens kijken, hoe zit dat met Taylor... Die is verdedigend een (klein) beetje minder, maar kan met 29 gespeelde potjes, 8 goals, 3 assists en een gemiddelde van 72 balcontacten aanvallend veel betere cijfers overleggen en is bovendien een jaar jonger.

Timber is een mooie speler om te zien, net als z'n broer, maar waar bij sommigen (Van der Vaart, bijvoorbeeld) die tomeloze euforie toch vandaan komt, is me een raadsel. Ook fit is hij bij Feyenoord niet altijd zeker van een basisplaats en vorig seizoen bij Utrecht zag ik ook niet waarom deze jongen 7,5 miljoen had moeten kosten. Het is geen slechte speler, maar momenteel (zelfs) in de Eredivisie doodgewone middelmaat.

11-05-2023 09:36

Lavie +2317

Ik zie hem meer als 6. Als hij wel naar Ajax was gekomen dan had Ajax het bod van Chelsea van 50 miljoen op Alvarez wel geaccepteerd. Quinten is natuurlijk een veel betere voetballer dan Alvarez.

11-05-2023 11:25

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Kampioen worden en naar Sar een lange neus trekken lol

11-05-2023 09:27

Siemjo +7911

Zoals alles half half gaat bij Ajax dit seizoen.

11-05-2023 09:14

Dolblij +45434

Daarmee heeft Quinten alles goed gedaan.

11-05-2023 08:55

RvhC74 +5371

Het beleid onder het roer van vd Sar en consorten met politiek correcte samenstelling is ook half half

Straks is Hendriks de baas zeker met het motto meedoen is belangrijker dan winnen

Ajax wordt door deze clowns naar de afgrond geholpen

11-05-2023 08:50

401Middenweg401 +6045

Je kan van alles over die hockeyfiguur zeggen, maar je kan niet van iemand die de losersvlucht heeft geintroduceerd zeggen dat "meedoen is belangrijker dan winnen" zijn adagium is.

11-05-2023 09:05

Kerel +1475

Van mij mag hij zo een vlucht weer organiseren.

11-05-2023 13:34

Ans B +19945

Timber heeft Ajax verlaten omdat hij geen toekomstperspectief zag op het middenveld (destijds alle plekken al bezet en Taylor had een voorsprong omdat hij daar een uitstekende voorbereiding had gedraaid).
En als back wilde hij niet spelen - daar was hij heel duidelijk over.

En wat doet Ajax om hem binnen te halen?

11-05-2023 08:33

Balgevoel +30946

Zie voor hem bij ons - bij Feyenoord trouwens ook niet altijd - geen plek op het middenveld, gewoon niet goed genoeg. Hij is 'het broertje van', heeft een aardig seizoen bij Utrecht achter de rug, en is een mooie speler om te zien, maar de 7,5 miljoen die hij had moeten kosten, vond ik van de zomer al heel veel geld voor een speler waarvan eigenlijk nog niemand echt weet of het een 6, een 8 of een 10 (dat voor mij sowieso niet) is. Siem de Jong wilde ooit ook per se op 10, maar had misschien wel een veel mooiere carrière kunnen hebben als 9. Een 'Nous-project' met hem als rechtsback, had hij misschien wel met beide handen moeten aangrijpen, dit vind ik eigenlijk vanuit Ajax niet zo heel gek bedacht. Bovendien kennen ze 'm als de beste. Zie hem, net als z'n broer trouwens, uiteindelijk in een betere competitie sowieso wel op back terechtkomen.

11-05-2023 09:46

Lavie +2317

Als Jurriën Timber dit seizoen als rechtsback was opgesteld waren we kampioen geworden.

11-05-2023 11:27

Joelveltman123 +4637

Heeft bij Feyenoord ook nog niet overtuigd dus kan niet zeggen dat ik er van baal

11-05-2023 08:21

Mikki02 +2319

In het najaar wel sterk als ik me goed herinner. Niet alles gezien maar toen hij geblesseerd raakte tegelijk met nog een paar dacht ik, ok, nu gaan ze terugvallen en afhaken. Maar die wieffer en die pool zijn ook gewoon prima voor eredivisie niveau

11-05-2023 12:02

Joelveltman123 +4637

Klopt! Middenveld vind ik wel de linie waar Feyenoord dit seizoen aanzienlijk beter is bezet dan Ajax

11-05-2023 13:05

HStorm +3162

Quinten komt uit een goed nest. Quinten zag Schreuder al mijlenver aankomen. Quinten koos voor Slot. Slot wordt kampioen.

Hij liep ook een stapje achter bij Jurrien. Vind het dan ook niet gek dat hij zijn broer niet per se en tegen de wens van zijn ouders in, waar hij veel respect voor heeft) is gevolgd (om ook de kans te ontlopen weer onder zijn vleugels genomen te moeten worden) maar zijn eigen plan en gevoel trouw bleef. Achteraf een hele goede beslissing geweest.

Lijkt mij een redelijk duidelijk verhaal en achteraf een behoorlijk goed inzicht gebleken. Kijken of AFCA er wat van heeft geleerd?

11-05-2023 08:03

Nr.10 +111427

Hadden hem misschien wel kunnen gebruiken als je ziet hoe dramatisch de rechtsback positie was dit jaar. Sowieso een nuttige speler voor ons in de breedte. Maar goed, hij heeft misschien wel een goede keuze voor hemzelf gemaakt, want bij Feyenoord staat hij inderdaad op het middenveld, in de basis (voor zijn blessure).

11-05-2023 07:59

noppenkoning +41449

Gaat Zerrouki niet op zijn plekkie spelen volgend jaar? Van mij mag hij nog steeds terugkomen, tweelingen horen bij Ajax.

11-05-2023 06:59

Johan4ever +10914

Hij heeft gelijk, Ajax speelt dit seizoen half-half...

11-05-2023 05:55

Afcajelle91 +1438

Jurriën pak hem!

11-05-2023 01:13

HendrikAjax +16881

Een aantal hier kunnen er blijkbaar niet tegen dat hij voor Feyenoord heeft gekozen. Nu moeten ze maar andere redenen verzinnen die tot deze keuze hebben geleid waardoor het zo gedraaid wordt dat het Timber zijn schuld is inplaats van de schuld van Ajax.

10-05-2023 23:50

Nr.10 +111427

Volgens mij een combinatie van factoren. Hij had bij Feyenoord een betere kans om in de basis te spelen. Bij ons had hij dit seizoen wel veel kunnen spelen, ook op het middenveld, maar dat had je aan het begin van het seizoen niet gedacht. Ajax had blijkbaar geen overtuigend verhaal wat dat betreft, Feyenoord een duidelijker plan, en ik snap dat wel, want in alle eerlijkheid hadden wij hem gewoon voor de breedte gehaald.

11-05-2023 08:03

Aldek +5091

Niet perse een speler die je bij de selectie wilt hebben ( persoonlijke mening) van wat ik van hem gezien heb..

Wel weer veelzeggend de slappe aanpak van Ajax🙈

10-05-2023 23:47

EersteAanname +2197

Als het geen speler is die we willen hebben, waarom is het dan een slappe aanpak om hem niet binnen te halen? Ik snap er niks van eerlijk gezegd

11-05-2023 00:22

DeWijsneus +25743

Lezen. Omdat Ajax hem wel wilde. Kwamen met een half verhaal en miste daardoor dus hun gewilde aanwinst. Ons mede-AS lid geeft aan dat het voor hem niet hoefde, hij ziet te weinig kwaliteit bij Timber.

11-05-2023 04:53

barry1988 +24065

Of terwijl Ajax zag in hem een soort van Mazraoui maar hij wou liever alleen op het middenveld spelen. Dan moet je niet zeggen dat het een half plan is. Bij Ajax zijn spelers vaak multifunctioneel en moet je wel heel goed zijn wil de club zich voor jou aanpassen.

10-05-2023 23:07

Sportvolgert +40710

Denk dat als hij had geweten wat hij nu weet ( dat hij als rechtsback zeker in de basis zou spelen) had hij een andere keuze gemaakt. Hij zou ook een veel hogere verwachting en concurrentie hebben gedacht bij ajax dan bij feyenoord. Het dramatische aankoopbeleid heeft ook hem dus verrast.

10-05-2023 23:20

Benleiden +7280

Had wel weer een waardeloos verhaal geweest. Gratis vertrokken en dan voor veel geld terughalen. Ajax is echt op sterven na dood qua beleid, want er is nul zicht op verbetering. Allemaal bord-op-schoot-scouting.

10-05-2023 22:53

Robertini +39549

Hij deed het voor z'n blessure aardig bij Feyenoord, maar nou niet per se een geweldenaar. Niveau Feyenoord, wat nu een jaartje hoger is dan Ajax, maar volgend seizoen is dat hopelijk weer andersom.

10-05-2023 22:42

Slang3 +46029

Volgens mij is het plan vrij duidelijk, maar overschat jij je eigen kwaliteiten als middenvelder. Als back was hij voor ons juist ideaal geweest. Heeft goede rushes met bal, kan zijn tegenstander uitspelen en verdedigend ook vrij fel.

10-05-2023 22:25

FlyingDutchMan +17316

Inderdaad, klinkt alsof hij back niet Jan waarderen, terwijl hij Rensch en Sanchez er zo had uitgespeeld.. Nu zit je op bankie in de kuip..

10-05-2023 22:27

PH2BOT +40469

...èn gaat hij CL spelen komend seizoen. Lang niet slèggt.

10-05-2023 22:42

FlyingDutchMan +17316

Spelen of kijken, die komt er daar echt niet zomaar in hoor.

10-05-2023 23:15

Sneijdertje +2379

Sowieso nooit begrepen waarom er altijd zo denigrerend word gedaan over de backpositie. Ik vind het juist prachtig

10-05-2023 22:35

Dolberg25 +8859

De backs zijn in het moderne voetbal misschien wel je belangrijkste spelers inderdaad

10-05-2023 22:44

Balgevoel +30946

Tsja, als je het zo kunt invullen als een Hakimi, Lahm of Maxwell, echt wel. Zie uiteindelijk beide Timbers nog wel met elkaar concurreren op de backpositie. Jurriën gaat met een noodvaart uit het centrum worden geplukt als-ie de verkeerde club kiest bij een transfer en Quinten vind ik ook nog lang niet zo overtuigen als Van der Vaart wil doen geloven. Van Veltman hebben ze al een verkapte back gemaakt in Engeland...

11-05-2023 08:30

BokkieBokstra +11331

Dat plan was dus niet duidelijk, dat zegt hij. Dat is iets wat je val vaker hoort, Ajax is niet duidelijk, ze laten lopen, slechte communicatie. Dan kan ik me wle voorstellen als Slot voorbij komt dat de keuze niet moeilijk is.

10-05-2023 23:08

Slang3 +46029

dat was het wel, maar zijn ego zat in de weg

10-05-2023 23:19

HStorm +3162

Oh, en waar basseer je dat op?

11-05-2023 08:06

HendrikAjax +16881

Wel fijn dat Ajax het plan aan jouw heeft uitgelegd, dat moet wel want anders kan jij onmogelijk beoordelen of het plan duidelijk was. De volgende keer zou het slim zijn als Ajax het plan aan de speler zou vertellen inplaats van aan Slang3.

10-05-2023 23:48

Web +178830

Gewoon op het veld laten wat je waard bent
Dat gelul van die spelers ben ik wel klaar mee
Alles met een fluwelen handschoenen benaderen is het tegenwoordig
Back of middenveld en?
Trots zijn om bij de beste club van Nederland te mogen spelen

10-05-2023 22:22

Robertini +39549

Ik snap best dat een middenvelder niet voor rechtsback wil komen.

10-05-2023 22:43

EersteAanname +2197

Ik niet, zeker niet als je qua niveau heel blij mag zijn met Ajax 1 mee te doen. Helemaal eens met Web

11-05-2023 00:29

PH2BOT +40469

Nu gaat Quinten CL spelen en Jurriën EL (of zelfs Nespresso Cup League). Dat hadden ze zelf waarschijnlijk niet gedacht.

10-05-2023 22:19

AFCACruijff14 +162208

Dat kan een keer gebeuren. Maar over 10 a 15 jaar als beiden met pensioen gaan weet ik zeker dat Jurrien tig keer meer CL op zijn naam heeft dan zijn broer.

10-05-2023 22:41

BokkieBokstra +11331

BIj Ajax? Of bij zijn volgende club? Ik zie geen enkele reden dat dat bij Ajax zal zijn.

10-05-2023 23:09

HStorm +3162

Als Ten Hag volgend seizoen weer wordt ingevlogen ook? Niet zo dramatisch doen hoor 😅😉

11-05-2023 08:12

Jake the Snake +17352

Was weer een half-half aankoop geweest van Hamstelaar, al had het waarschijnlijk een Sanchez minder opgeleverd. Dat is meer een niks-niks.

10-05-2023 21:57

Roels +1504

Was de beste transfer van de zomer geweest als je dan geen Sanchez had gehad.

10-05-2023 21:59

Bc te P +22130

Half-half is Ajax kort samengevat

10-05-2023 21:55

insectenverdelg +23500

laat de 2e half maar weg hoor.

10-05-2023 22:16

Sneijdertje +2379

Broodje halfom, yummie

10-05-2023 22:37

Manov +8581

Eerst weg bij Ajax en dan weer terug halen? Klinkt mij bekend in mijn oren.

10-05-2023 21:52

FlyingDutchMan +17316

Is ook beleid!

10-05-2023 22:28

Manov +8581

Ja dat is waar

11-05-2023 08:12

Ajaxadam1 +31670

Gaat volgend seizoen ook bij Feyenoord gewoon op rechtsback spelen in de Geertruida-rol. Maar er is momenteel wel meer halfhalf bij Ajax hoor, Quinten.

10-05-2023 21:52

Sneijdertje +2379

Zie jij die vertrekken dan of definitief naar het centrum? Toch goed bezig die knul. Slot ziet Timber geloof ik toch wel als middenvelder, al is het niet helemaal duidelijk wat ze daar van plan zijn met dat middenveld

10-05-2023 22:40

Soccerskins v2 +43386

Afgelopen zomer was er best veel half-half bij Ajax.

10-05-2023 21:49

Ricoteb +53174

Laten we wel wezen, voor de 8 miljoen ofzo wat ie kosten, was ie ook niet goed genoeg geweest, zeker niet op het middenveld

10-05-2023 21:43

Miskopabal +2943

Beide Timbers hebben op mij geen indruk gemaakt dit seizoen. Betwijfel of hij Alvarez of zelfs Taylor eruit zou spelen dit seizoen.

10-05-2023 21:42

Ismael Urzaiz +2165

Zou zich dus op rechtsback moeten richten

10-05-2023 21:39

Clubliefde34 +6182

Bij feyenoord begon die wel redelijk goed, is daarna toch afgegleden daar en staat verdiend niet in de basis meer. Moeten we als ajax zijnde niet nastreven.. leuke speler voor Utrecht of NEC volgend seizoen. Laat hem nog maar ontwikkelen en wie weet waar die uiteindelijk uitkomt, heeft nog een hele carrière voor zich.

10-05-2023 21:34

Roels +1504

Ook geblesseerd geweest he, speelt ook mee. Tot zn blessure gewoon goed. En op rechts echt niet minder dan Rensch of Sanchez.

10-05-2023 22:00

Tommyshelby +129571

Blij dat ie niet kwam

10-05-2023 21:33

EricAjax1 +7534

Missen we niks aan

10-05-2023 21:32

IRBaboon +6852

Niet goed genoeg.

10-05-2023 21:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.