Geruchtenmolen: 'Manchester United rekent op transfer Brobbey naar Ajax'

door Justin Fokkens 1281

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Manchester United rekent op transfer Brobbey naar Ajax'

door Justin Fokkens 1281

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is officieel open en dus nemen de geruchten over Ajax toe. Ajacieden worden in verband gebracht met clubs uit het buitenland, vooral interessant talent uit het buitenland weer aan Ajax gelinkt wordt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zaterdag 9 juli

'Manchester United rekent op transfer Brobbey naar Ajax'

Manchester United verwacht dat Brian Brobbey uiteindelijk de overstap naar Ajax zal maken, dat meldt The Manchester Evening News. Eerder werd gemeld dat de ploeg van trainer Erik ten Hag interesse zou hebben in de spits van RB Leipzig, maar bronnen rondom de Engelse grootmacht hebben volgens het medium laten blijken weinig vertrouwen in de komst van de spits te hebben. Daarentegen rekent Manchester United echter nog wel op de handtekening van oud-Ajacied Christian Eriksen. Bovendien is de concrete interesse in Ajacied Lisandro Martínez al enige tijd bekend.

'Suárez kiest binnen twee weken voor Nederland, Italië of Spanje'

Luis Suárez beslist binnen twee weken over zijn voetbaltoekomst. Dat schrijft Referí, de sportrubriek van de Uruguayaanse krant El Observador. Volgens het medium zijn er nog drie serieuze opties. Deze opties bevinden zich naar verluidt in Nederland, Italië en Spanje. Referí noemt hierbij onder andere de namen van Ajax, Sevilla en Valencia. Eerder op de zaterdag werd Suárez in Italië gelinkt aan AC Monza, maar ook Juventus en Atalanta Bergamo worden genoemd.

Woensdag 6 juli

Romano verwacht dat Martínez deze week kiest tussen United en Arsenal

Fabrizio Romano denkt dat deze week 'heel belangrijk' kan zijn voor de toekomst van Lisandro Martínez. De transferexpert verwacht dat de Argentijnse Ajacied deze week een keuze gaat maken. 'Ik heb het gevoel dat deze week heel belangrijk kan zijn voor de speler om te beslissen naar welke club hij wil. Ajax is nu bereid om met Lisandro in gesprek te gaan om hem te laten gaan, want Manchester United en Arsenal pushen echt heel erg', vertelt Romano in een video van ¡Qué Golazo!.

'United biedt 60 miljoen op Antony, maar Ajax wil 80 miljoen'

Manchester United heeft een bod van 60 miljoen euro gedaan op Antony. Dat schrijft het Engelse GOAL woensdag. Volgens het medium houdt Ajax stand en willen de Amsterdammers 80 miljoen euro zien voor de Braziliaanse aanvaller. De zaakwaarnemers van Antony dringen er bij Ajax op aan om een lager bod van Manchester United ook te accepteren, schrijft GOAL. Naar verluidt wil Antony zijn carrière namelijk voortzetten bij de club van Erik ten Hag.

Dinsdag 5 juli

'FC Volendam heeft Pierie op de radar'

Kik Pierie staat in de belangstelling van FC Volendam, zo meent Volendam Inside. De centrale verdediger maakt in de huidige voorbereiding van Ajax minuten, maar moet vanaf komende woensdag weer de concurrentie met de internationals aangaan. Er wordt gesproken over interesse, maar verdere details over de intentie van FC Volendam worden niet genoemd. Het is dan ook niet bekend of het om een huurdeal of definitieve transfer zou gaan.

Maandag 4 juli

'Ajax en RB Leipzig verwachten uiterlijk zondag akkoord over Brobbey'

Ajax en RB Leipzig hopen uiterlijk zondag een overeenkomst te bereiken over de transfer van Brian Brobbey, zo schrijft men bij de Duitse tak van Sky Sport. De onderhandelingen tussen beide clubs lopen al enige tijd, maar het einde lijkt in zicht. De Bundesliga-club verlangt naar verluidt een bedrag van 25 miljoen euro voor de jonge spits, maar het is nog maar de vraag of het akkoord daar uiteindelijk op uit zal komen.

'Arsenal bereid om bod op Martínez te verhogen'

Arsenal zou bereid zijn om het bod op Lisandro Martínez te verhogen. Dat meldt het Engelse medium The Daily Mail maandagochtend. Arsenal en Manchester United strijden allebei om de handtekening van de Argentijnse verdediger en de Londenaren hebben die strijd nog lang niet opgegeven, zo valt te lezen. Arsenal bood tot dusver 38 miljoen pond inclusief bonussen - omgerekend bijna 44 miljoen euro - terwijl Ajax 50 miljoen euro (43 miljoen pond) wil zien voor Martínez.

Lees meer over:
Plaats reactie

Matzet +5380

Ik las zojuist dat Skye Vink in de belangstelling staat van RB Leipzig en Bayer Leverkusen. https://www.transfermarkt.de/rb-leipzig-und-bayer-04-an-ajax-talent-vink-dran-ndash-bessere-perspektive-auf-profieinsatze/view/news/407634

Hopelijk zet de interesse niet door, want zo breekt er nooit een zelfopgeleide spits door.

11-07-2022 15:58

ST +23077

Morgen maakt Ajax weer een inkomende transfer bekend. Geen grap! Ik denk zelf dat het om Wijndal gaat, maar weet het niet zeker. Wel weet ik 100% zeker dat er een inkomende transfer bekend gemaakt gaat worden morgen.

11-07-2022 15:12

Joodhannus73 +3579

Natuurlijk komt hij. Maar niet voor 25 miljoen. Tien miljoen zou al veel zijn. Ze hebben hem gratis gekregen en dan een jaar later daar 10 op pakken is al kassa. Maar 25 is buitenproportioneel...Ajax biedt 15, Leipzig vraagt 25. Dus wordt het 20. Ajax had 10 moeten zeggen. Dan had je op 15 uitgekomen.. Beter onderhandelen! Ajax gaat hem dus veel te duur kopen....

11-07-2022 00:14

Lars.v +3039

Het is wel heel stilletjes momenteel.. stilte voor de storm?

10-07-2022 21:04

fc Barcelona_ke +19255

Geduldig en verwacht komende week 2e aankoop binnen en verwacht ook uitgaande transfer

10-07-2022 22:09

Oxxer +164342 moderator

@frenkiedejong53

Op en top Engelsman Kane blijft het liefst in de PL bij een club waar hij kampioen mee kan worden. I.p.v. zich te laten manipuleren door Levy had Kane vorig seizoen moeten doorzetten en de move naar Man City moeten forceren. TTH is net een labyrint, spelers komen daar niet weg.

10-07-2022 20:51

Gogopepa73 +3529

Ik lees net op soccernews, een baggersite overigens, dat Ajax in die overhypte depay geïnteresseerd is.

10-07-2022 19:12

Babangida83 +23929

Zoals je zegt, een baggersite. Die schrijven vanalles, dus moeilijk iets van waarde aan te hechten.

10-07-2022 20:16

Oxxer +164342 moderator

Soccernews??

😂😂😂

10-07-2022 20:53

ST +23077

Ik zou LCV Struijk wel als opvolger van Martinez willen zien. Hij kwam in de jeugd bij Ajax niet helemaal tot zijn recht maar heerst achterin in de Premier League. Is qua type speler een kruising tussen Blind en Schuurs, maar dan wat sneller en doortastender. Sterk in de lucht. Zou mij verbazen als ze hem niet gaan contacten. Kost rond de 15M. Hij staat nog voor de keuze om oranje of rode duivels te kiezen. Zou mooi het gebrek aan lengte in het centrum kunnen compenseren naast Timber.

10-07-2022 17:55

ajaxcied4life +26054

Aan Struijk heb ik nog geen moment gedacht, maar dat zou denk ik een mooie opvolger kunnen zijn ja.

10-07-2022 18:05

ST +23077

Hij wordt heel hoog ingeschat qua potentie door onafhankelijke voetbal sites. Ook wel handig voor de communicatie dat ie Nederlands is. Hij heeft zijn bouw ook mee. Als hij een goed CL seizoen speelt en debuteert voor Oranje is hij volgens mij al het dubbele waard.

10-07-2022 18:16

ajaxcied4life +26054

Dan kan het inderdaad hard gaan ja. Hopelijk staat hij op het lijstje.

10-07-2022 18:28

frenkiedejong53 +9792

Het feit dat nog niemand hem genoemd heeft, betekent niet dat hij geen optie is.
Maar het kan ook alles zeggen....

10-07-2022 20:17

036AFCA97 +146682

Interessante suggestie man!

10-07-2022 19:17

Babangida83 +23929

Ik vond Salah Eddine er ook heel goed uitkomen tegen Lokomotiv Zagreb. Heel volwassen en solide.

10-07-2022 20:17

AFCAWess +338

Hopen dat Schreuder hetzelfde ziet

10-07-2022 22:41

gi0vanni +7251

Kan hij ook opbouwen/meevoetballen onder druk. Crosspassen geven en inschuiven op het middenveld?

10-07-2022 23:53

ST +23077

Cross-passen zeker weten. Inschuiven op het middenveld weet ik niet zo goed. Maar dat doet Timber ook vrij veel tegenwoordig.

11-07-2022 12:26

TD-Ajacied +3731

Wat bemoeien die Engelsen, en Ten Hag, zich met Ajax
We hebben geen extra aanvallers nodig
We hebben Martinez nodig
Liever Martinez dan een zak met 70 miljoen

10-07-2022 16:45

Dubbelvla +8469

In berichten eerder deze week zou er uiterlijk zondag een akkoord komen, maar dat blijkt natuurlijk een complete aanname geweest.

10-07-2022 15:21

Stefansuarez +19059

Eth haal gakpo en sangare lekker op joh voor 50miljoen

10-07-2022 13:19

gi0vanni +7251

Volgens mij kost Gakpo 60 mil. Dus dan zou die 50 mil groepskorting zijn?

10-07-2022 23:54

RijkdeGooier +2875

Nou en? Geruchtenmolen: 'Ajax rekent erop dat Christiano Ronaldo vertrekt bij MU' 😂 wat een onzin berichten!

10-07-2022 12:51

036AFCA97 +146682

Christiano

10-07-2022 12:55

RijkdeGooier +2875

Cristiano, want het blijkt over een andere speler te gaan volgens de geruchtenmolen hoor😂

10-07-2022 13:28

Ajaxbrl +13804

Depay is ook voor 25M op te halen, BergwijnxDepay garantie voor goals...

10-07-2022 12:30

frenkiedejong53 +9792

En nog meer ergernis.

10-07-2022 16:06

Ajaxbrl +13804

Suarez / Cavani / Depay , niet van die grote namen he? En nog haalbaar ook ;)

10-07-2022 16:42

BackInBlack +14520

Mogen wij dan Rashford??

10-07-2022 10:58

FUBAR +189

Ten Hag ligt er volgend jaar al weer uit. Gaat nooit goed als je alleen maar eredivisie spelers gaat aan kopen.

10-07-2022 09:53

Duke3D +3633

Bizar dat trainers daar altijd weer intrappen. Enkel om draagvlak binnen de selectie te creëren

10-07-2022 10:45

AlexLitmanen10 +14405

Als je dan toch wat eredivisie spelers koopt. Dan zou ik ook voor Martinez en Antony gaan.

Objectief gezien beide gewoon (toekomstig) wereldtoppers en die slagen ook wel zonder Ten Hag.

Overigens dient Antony gewoon hier te blijven.
Ik ben bang dat dat heel lastig wordt alleen.
Hopelijk gaat Ronaldo weg en zal Frenkie niet naar united gaan.

Dan zou Ten Hag ook Gakpo en Sangare oppikken, wie weet

10-07-2022 11:40

tbomas +1348

Maar Antony moet wel echt 80m opleveren. Zelfs dat is eigenlijk al raar, 100m zou logischer zijn. Hij was de MVP van de olympische spelen, hij had iets van 10 assists in de CL met geweldige wedstrijden tegen Sporting en Dortmund, hij is A-international bij Brazilië en aan die kant hun sterkste vleugelaanvaller ondertussen. Hij is extreem jong en heeft zich stormachtig ontwikkeld bij Ajax. Dan ben je gewoon 100m waard in de huidige markt. Kijk wat er voor Sancho betaald is, of eerder voor Pepe van Lille. Als United niet boven de 60m wil gaan zitten is het gewoon niet mogelijk. Na het WK staat er wel iemand met 100m op de stoep dus wat Ajax betreft is wachten niet erg.

10-07-2022 12:41

ST +23077

Suarez kon al naar Ajax een aantal weken geleden. Hij koos zelf ervoor om een lange bedenktijd te nemen of heeft het zelf geweigerd op het allerlaatste moment. River Plate schijnt geen optie meer te zijn. Hij kan nu kiezen tussen Ajax, Sevilla, Valencia en Monza schijnt het. Hij zal aardig wat tekengeld en salaris vragen, daarnaast zal hij geen restwaarde meer hebben. Wat vinden jullie, doen?

10-07-2022 09:43

AFCA-Driebergen +22228

Dat hij geen restwaarde meer hoeft, moet geen reden zijn om iemand niet te halen. Want hij kan genoeg teruggeven met goede prestaties. Ik zeg doen. Brobbey maar lekker laten voelen, aangezien we wel genaaid zijn door hem op deze manier. Hoe graag ik hem ook wel terug wil, maar niet ten koste van alles.

10-07-2022 10:07

Biss +10214

3 miljoen per jaar op zijn bankrekening is het enige wat hij voelt vrees ik.

10-07-2022 10:38

tbomas +1348

Als je Suarez voor 3m salaris per jaar kan vastleggen voor 1+1 jaar met laten we zeggen 1m tekengeld moet je het gewoon doen. Andere clubs zullen hem wel meer bieden maar het is op weinig plekken zo lekker leven als in Amsterdam, en hij heeft hier historie, dus wie weet. Voor zo'n koopje een topspits halen is een no-brainer, hij garandeert je haast CL-deelname en de 50 miljoen die je dat oplevert. Wat we aan Bergwijn hebben besteed is een groot risico en flink weggegooid geld, een paar miljoen voor Suarez valt relatief heel erg mee. Zou m vergelijken met Tadic.

10-07-2022 12:44

HarryHarHar +3018

Als het dan toch veel geld moet gaan kosten, dan liever Frenkie terug halen..

10-07-2022 20:45

RSM +3918

Gewoon voet bij stuk houden want er zullen genoeg gegadigden zijn voor Anthony.

10-07-2022 09:40

AlexLitmanen10 +14405

Geen cent onder de €75m. Dat minimaal

10-07-2022 11:42

12eman +5882

Brobbey heeft de onhandige keuze gemaakt niet bij te tekenen. Daar moet hij nu de consequenties van aanvaarden. En RB mag lekker z'n salaris lappen. De groeten uit Amsterdam.

10-07-2022 09:33

ajaxcied4life +26054

Ten Hag wilt ook de videoanalist wat is het ook een zielige man hè

10-07-2022 09:16

Andersen de man +2000

Als hij netjes wil betalen voor iedereen is het niet per se naaien toch?

10-07-2022 11:18

ProfessorX +19827

Brobbey is heel jammer voor hem maar een max van 12.5 miljoen plus 10% doorverkoop is genoeg .

Als je nu eens rondneus voor 25 miljoen dan schrik je dat er best veel spelers te koop zijn met 23 TM 25 jaar die ook kunnen scoren.

Suarez kan je gerust nog een jaar geven met een optie of functie

10-07-2022 09:12

Mokum31 +6131

Ajax wil 125 mil voor Antony en Martinez … maar eerst opvolgers volgens the Times

10-07-2022 08:21

aschja +20588

Aldus Mike Verway.

10-07-2022 08:57

donkerblauw +2871

Luis is goedkoper;. €0

10-07-2022 08:20

Jake the Snake +17349

Ja want die zal geen tekengeld willen. Hoe komt het dat mensen dit niet snappen.

10-07-2022 08:35

aschja +20588

Die kost aan de aan vd rit net zo veel zonder restwaarde pannenkoek!

10-07-2022 08:57

jerryisthename +31846

Ascha, is het nodig om donkerblauw hiervoor 'pannekoek' te noemen...? Heeft hij jou uitgescholden, belachelijk gemaakt of onheus bejegend? At the end of the road zijn we allemaal Ajacieden. Fijne zondag!

10-07-2022 09:05

aschja +20588

True. My bad. Begin dat Suarez geouwehoer zonder enige vorm van onderbouwing een beetje beu te worden. Totaal niet waar Ajax voor staat.

10-07-2022 10:15

MichelBoerebach +29191

Pannenkoek! (-;

10-07-2022 15:08

KingJames23 +11444

Hmmmm😋

10-07-2022 15:52

aschja +20588

Pardon my language. Maar die Raiola kan de voetballerij missen als kiespijn. Zonder hem was die transfer er nooit bekomen. Brobbey heeft zich mij inziens laten omlullen door zijn zaakwaarnemers. Die pleitte voor financiële onafhankelijkheid. Zoals bij velen. Die zaakwaarnemers halen het onderste uit de kan voor hun spelers, maar vooral voor zichzelf.

Dat er nu 2x betaald moet worden aan zaakwaarnemers binnen een jaar is bezopen. €25M kunnen ze in hun reet duwen. €15M is de max wat mij betreft.

En iedereen die Suarez roept. Bite me. Pun intended.

10-07-2022 08:14

ProfessorX +19827

Van Raiola naar Roderiquez die probeer het ook nu

10-07-2022 09:10

3*stars*3 +23457

Rodriguez was al team Mino en heeft de fijne kneepjes van het vak, van Mino geleerd.
Als Az “icoon”, heeft hij daar ook veel talentjes op vroege leeftijd naar Mino gelokt.
Als er 1 omvalt, staat er zo weer een ander op.

10-07-2022 09:15

In Bassey we trust +15361

Goh... nog geen officiële transfer ???? Ik begin nu echt foxwild te worden... WIJNDAL!!!!!

10-07-2022 08:09

AFCACruijff14 +161732

Kunnen ze jou niet gewoon tot 1 september hier bannen?

10-07-2022 09:15

frenkiedejong53 +9792

Wat moet jij voor een vriendin hebben dat die het langer dan 10 minuten met jou volhoudt?
Ga lekker tot 31 Augustus op vakantie naar een land waar het ontzettend heet is.
Ik geef je een tip.
De Sahara zal je goed doen. Daar kun je je frustratie lekker eruit laten, niemand die je hoort.
Laat je arme vriendin thuis en verander je naam in Antony12..

10-07-2022 16:15

Oxxer +164342 moderator

Hoe oud ben jij?

Dat constante gejank om aankopen lijkt erg op een verwend klein kind wat bij zijn ouders zeurt om het duurste speelgoed bij InterToys.

10-07-2022 16:23

Ajaxfan31183 +16391

Van mij hoeft brobbey niet terug te komen. Hij heeft met z'n volle verstand vorig seizoen zelf de knoop doorgehakt om naar Leipzig te vertrekken en nu op hangende pootjes terug komen en wij moeten daar eventjes 25 mil voor aftikken. Schandalig. Hij had vorig seizoen dan moeten bij tekenen. Maar ja geld kwam voor hem op nr 1 in plaats van het sportieve maar meneer heeft daar nu spijt van. Nou ik ik zou veel geluk daar in leipzig. Van mij mogen ze Suarez wel aantrekken

10-07-2022 03:03

GiannisAntetokounmpo +8389

Dat “volle verstand” is waar ik bij Brobbey dus wel over twijfel.

Het lijkt me echt een goede, lieve jongen, maar ook heel erg naïef. Hij heeft zich echt helemaal gek laten maken door zijn makelaars voor zijn Red Bull transfer.

Hoe hij in een interview na het kampioenschap ook riep dat hij dacht wel even terug te worden gekocht door Ajax deze zomer.. dat is gewoon niet hoe het werkt..

Lijkt echt wel lastig te worden voor hem nu. Ben het helemaal met je eens dat 25M gewoon bezopen is.

10-07-2022 03:17

AjaxYahudi +3089

Die jongen is waarschijnlijk gewoon verstandelijk beperkt en daar kan die verder ook weinig aan doen maar om nou 25 miljoen af te tikken als Ajax zijnde omdat die jongen heimwee heeft door zijn eigen domme keuze zou belachelijk zijn.

10-07-2022 08:16

aschja +20588

Verstandelijk beperkt?! Nepsupporter.

Elke jonge gozer is beïnvloedbaar als het op miljoenen euros aankomt.

10-07-2022 08:59

jerryisthename +31846

Eens, Giannis. 👍🏼 Goede lieve jongen, maar is naïef geweest, wat ergens wel te begrijpen is als je uit zijn cultuur komt en enorm wordt verleid.
Maar zoals AjaxYahudi hierboven Brian 'verstandelijk gehandicapt' noemt is ronduit triest en schandalig.
Wie denk je dat je bent om Brobbeast zo te noemen...? Kolere...👎🏼
Hij lacht jou vierkant uit, man...met je trieste leventje op internet. 😂

10-07-2022 09:10

Andersen de man +2000

Niet de slimste misschien, beïnvloedbaar, maar met verstandelijk beperkt noemen verlaag je jezelf

10-07-2022 11:23

KingJames23 +11444

@Giannis
Brobbey heeft een groot hoofd met weinig inhoud😜

10-07-2022 15:55

Jan Doedel +4306

25 miljoen euro voor een speler die gratis is vertrokken, niet op verzoek van Ajax maar door op een sneaky manier op het latst toch maar niet te verlengen.

25 miljoen euro voor een speler die hooguit 2/3 van de wedstrijd mee kan doen. En daarom in principe toch niet de eerste spits kan zijn. Je moet toch een eerste spits hebben die makkelijk iedere week 90 minuten kan spelen?

25 miljoen euro? In geen 25 miljoen jaar!

10-07-2022 02:43

Ajaxbrl +13804

Suarez of Cavani, 1 (of 2) jaar en daarna tribuneklant Brobbey ophalen voor een paar miljoen...

10-07-2022 01:23

BackInBlack +14520

Oké bedankt

10-07-2022 11:00

Amoaxeldongenn +3586

Prince Aning schijnt het heel goed te doen bij Dortmund in de voorbereiding.. kan toch niet zo zijn dat hij pas aanbiedingen heeft gekregen nadat Dortmund kwam? Veel beter dan Baas sowieso al

10-07-2022 01:13

Tommyshelby +129137

Man Utd blijft pushen voor Martinez maar 50 mil hebben we volgens mij afgewezen. Dit is echt fantastisch, ik had het al opgegeven.

10-07-2022 00:42

OviMivO +1761

Meer dan 10-15m is absurd.

Maar volgens mij heeft Brian een riant salaris en dikke tekenbonus gekregen toch? Als hij echt zo graag wil, dan betaalt ie toch zelf de miljoentjes boven de 15m. Of ipv 2m salaris max 1m

09-07-2022 23:46

MauroRosales10 +442

Eens. Hij is transfervrij overgenomen en heeft genoeg opgestreken. Ik vind dat er niet meer dan 18 betaald mag worden en Brobbey best zelf mag laten zien dat hij graag terug wil..
erg benieuwd wat de scouting voor reële vervanger heeft voor Brobbey

10-07-2022 00:05

Goldenlastra +1735

Ze zouden met Brobbey moeten zeggen dat ze best bereid zijn voor de hoofprijs als hij een contract tekent voor 10 jaar max 1 mil per jaar.

09-07-2022 23:43

Amp +37797

United gaat uit van zn komst, maar bronnen om de club heen niet. Ze hebben dus inside info?

09-07-2022 23:37

Ajax1812 +9071

Nee, united gaat ervanuit dat Brobbey naar Ajax gaat

09-07-2022 23:44

Tommyshelby +129137

Brobbey heeft ze waarschijnlijk gewoon geweigerd. Er is maar 1 club voor hem

10-07-2022 00:48

Biss +10214

Leipzig? 😉

10-07-2022 10:45

4EVERAJAX +8405

Serieus Brobbey is een geweldige spits. Geef die jongen de kans. Wees streng op de gevraagde hoofdprijs H2 aub.

09-07-2022 23:36

milan-jantje +2836

Brobbey beland bij ons ook gewoon op de bank dus alles boven de 15 miljoen is te veel. Vindt eigenlijk 15 al veel denk dat je zelfs nog wel betere opties heb voor minder.

09-07-2022 23:20

Flipper33 +6826

Vind Brobbey maar een gehypte speler zo goed is die niet eens en al helemaal geen 25 of 15. Miljoen waard dat betaal je voor een spits die al wat bewezen heeft Brobbey zat bij Leipzig op de bank .. en bij Ajax een paar intikkertjes

09-07-2022 23:19

Ajax14AMS +25205

Stel dat Brobbey nooit wegging en je moest hem verkopen nu, hoeveel zou je voor hem vragen?

09-07-2022 23:18

ProperFootball +14683

Ok, we spelen het spelletje.

Brobbey is in dit denkbeeldige scenario dus sinds een jaar Ajax speler, een bankzitter. Een jonge, transfervrij overgekomen spits die zelden tot nooit basis heeft gestaan, nooit volle wedstrijden speelt en veel blessures heeft gehad, en wegens boventalligheid het halve seizoen uitgeleend is aan zijn oude club, waar ie er een paar heeft ingelegd en weer geblesseerd is geraakt.

Bij zo'n speler kan je (puur omdat ie spits is, en jong) hoog in de boom gaan zitten met een vraagprijs van 15 miljoen, maar je mag blij zijn als 10 miljoen al lukt voor een verhuurde vaak geblesseerde speler. Waarschijnlijk is 10 miljoen een realistischere vraagprijs en kom je ergens op 8 miljoen uit.

Je kan natuurlijk ook, doe eens gek, 25 miljoen (!) vragen en dan hopen dat er een club is die zo gek is om dat neer te leggen. Gewoon voor de gein, omdat het kan.

Bijvoorbeeld zijn oude club waar ie zijn complete opleiding gehad heeft en een jaar geleden transfervrij is weggelopen... Maar zou die club dat doen denk je? Ik denk het niet. En als die club dat wel doet dan is dat heel, heel erg gek. En lachen wij ons een breuk. 25 miljoen voor het terugkopen van hun eigen speler! Geweldig.

09-07-2022 23:28

Ajax14AMS +25205

Wat zou je voor Schuurs vragen met jouw beredenering? Stuk of 5 miljoen kom ik dan op uit.

Van Leipzig's kant is het natuurlijk te begrijpen. Een jonge spits die prima cijfers kan overleggen en, wanneer hij speelt, altijd voor dreiging zorgt door middel van zijn kracht en snelheid. Daarbij weten ze dat ze bij ons in het bestuur een beetje verliefd zijn op Brobbey dus ze weten hoe graag we hem willen. Daarbij zijn er niet veel goede jonge spitsen, en Leipzig weet dat dus is het vanuit hun kant geen gek idee om te kijken of we happen op 25 miljoen.

Overigens ben ik wel van mening dat je gek bent als je meer dan 15 miljoen betaalt voor Brobbey, maar ik snap Leipzig wel en ik denk dat als Brobbey nooit weg was gegaan we minstens 30 zouden willen zien voor hem.

09-07-2022 23:31

ProperFootball +14683

Schuurs heeft meer ervaring, veel meer wedstrijden in de basis van Ajax gespeeld, daarbij vaak de 90 minuten vol gemaakt, en is niet vaak geblesseerd. Dus daar kan je ook 10 miljoen voor vangen - omdat het geen spits is, anders was het meer.

Overigens zou ik Schuurs niet verkopen. Als ie zelf per se weg wil dan zal je wel moeten, maar hij is veel te bruikbaar en heeft, naast de veel aangehaalde 'slippertjes', ook goede dingen laten zien. De spoeling kan centraal achterin nog wel eens dun worden.

10-07-2022 00:02

Ajax14AMS +25205

Dus je zou afhaken bij 15m voor Brobbey?

10-07-2022 00:05

ProperFootball +14683

Jazeker. We zijn Malle Pietje niet.

10-07-2022 00:06

Ajax14AMS +25205

🤣Kan ik respecteren. Denk alleen niet dat ze het binnen Ajax met je eens zijn.

Suarez halen dan maar of die ook niet?

10-07-2022 00:08

ProperFootball +14683

Ook niet. Dan liever een frisse jonge spits, Zirkzee bijv, heeft naast lengte ook snelheid en geen draaicirkel van 10 meter. En komt van een club waarbij je wel zeker weet dat het met de voetbaltechnische opleiding en fysieke training wel in snor zit.

Ik vrees ook dat zich met bij Ajax blindstaart op Brobbey maar we zijn geen filantropische instelling. Hij wilde weg, heeft dikke poet gepakt bij een club met als gevolg dat ie veel moet kosten.

10-07-2022 00:23

Ajax14AMS +25205

Zirkzee heb ik niet zo gevolgd maar klinkt inderdaad als interessante optie.
Ikzelf hoop wel op jaartje Suarez, deels nostalgie, deels omdat ik denk dat hij er 15+ in legt in de eredivisie.

10-07-2022 00:56

Jan Doedel +4306

Die wordt gewoon topscorer in de Eredivisie

10-07-2022 02:53

Odysseus +14307

Is alleen leuk voor het sentiment.

10-07-2022 07:37

Libero +19165

Als Brobbey niet was vertrokken was Haller waarschijnlijk niet eens gehaald en in dat geval had Brobbey zeker meer gespeeld in het afgelopen jaar. De vraag blijft echter hoeveel wedstrijden had hij kunnen spelen zonder geblesseerd te raken en de volgende vraag is had hij dan wél inhoud gekweekt of is hij er nou eenmaal niet op gebouwd om vaak een hele wedstrijd te spelen?
Dit soort hypotheses is gewoon volkomen zinloos. En al helemaal om Schuurs erbij te betrekken.
Maar je geeft zelf al aan: 15 voor een speler in zijn huidige vorm, met zijn presteren tot nu toe, is gestoord. Maar misschien wel nog net acceptabel om maar van het gezeik af te zijn en niet nog langer bezig te zijn met een vergelijkbare spits.
Als ik TD was en RBL had voor de tweede keer en nog wel met een enorm bedrag verhoogd had ik per direct de stekker eruit getrokken. Ook als ik wist dat ze uiteindelijk 18 oid zouden willen. Maar het lijkt er vooral op dat ze het proberen te rekken tot er een andere partij serieus op hem gaat bieden. Dan heb je dus volkomen schijt aan Ajax dat een meer dan riant bedrag voor hem over had én schijt aan Brobbey die vurig hoopt bij Ajax terug te keren. Ja, hun goed recht, maar die manier van handelen bijt ze vroeger of later wel in de kont. Net als Levy Ajax even liet merken hoe het voelt als je deal last minute toch niet rond blijkt te zijn...
Afijn Brobbey in huidige staat van dienst voor 30 op de markt zetten, daarmee geef je in feite aan dat je hem niet wilt verkopen, leuk gefantaseerd verder.

10-07-2022 08:53

GiannisAntetokounmpo +8389

Hangt volledig af van contractduur.

Als Brobbey hier nog 3 jaar onder contract had gestaan in plaats van bij Leipzig, dan zou ik hem alleen voor een hoofdprijsbedrag laten gaan, want hij heeft absoluut veel potentie.

Dat Leipzig nu 15-25M vraagt is dus ook volkomen logisch, en valt hen niet te verwijten

Het is heel jammer, vind Brobbey een geweldig talent en mooie kerel, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt..

09-07-2022 23:30

Ajax14AMS +25205

Zou je die 15-25m neerleggen ja of nee?

09-07-2022 23:32

GiannisAntetokounmpo +8389

Laten we er van uitgaan dat de "waarheid" van de genoemde bedragen (15 en 25M) ergens in het midden ligt.. Dan kom je uit op 20M.

Dit zou ik als Ajax nooit betalen..

Ontzettend slecht signaal naar eigen jeugdspelers, en ik denk dat er voor 20M echt wel betere spitsen te halen zijn. Julian Alvarez gaat voor minder dan dit bedrag naar City..

09-07-2022 23:35

Ajax14AMS +25205

Ben benieuwd, noem een of meer spitsen die beter en haalbaar zijn voor ons, ben benieuwd.
(voor 20 miljoen zou ik ook verder kijken)

09-07-2022 23:43

GiannisAntetokounmpo +8389

Luis "El Pistolero" Suarez

09-07-2022 23:49

OviMivO +1761

Het is natuurlijk ook de gehele situatie.

Stel Brobbey zou in Brazilië spelen ofzo, en je ziet z'n potentie, kracht, snelheid, dreiging. Dan zouden we allemaal roepen "halen!"

Mja, de situatie is nu eenmaal anders, en dat is ook logisch. En dubbel tegelijkertijd

09-07-2022 23:51

GiannisAntetokounmpo +8389

In Brazilie betaal je voor een speler die zich pas een half seizoen heeft bewezen alleen geen 20M.

Antony en Neres werden beide gehaald rond de 15M, en dat waren al sterren in de competitie..

09-07-2022 23:53

Ajax14AMS +25205

😍😍😍😍 Hopelijk Suarez

Bucks championship volgend jaar?

09-07-2022 23:54

Ajax14AMS +25205

Daarom. Ik denk dat het bedrag voor deze speler geen gekke prijs is. Het is meer de backstory en dat Leipzig sowieso al een verschrikkelijke club is wat het zo vervelend maakt.

09-07-2022 23:58

GiannisAntetokounmpo +8389

Als Khris Middleton niet geblesseerd was geraakt hadden de Bucks dit jaar de titel al geprolongeerd ;-)

09-07-2022 23:59

Ajax14AMS +25205

Het duurt nog wel even voordat ik mijn team een championship ga zien winnen... 3x raden wie ik support.

10-07-2022 00:03

GiannisAntetokounmpo +8389

Je hebt gelijk.. Maar Neres zat al wel bij de nationale jeugd selectie, en kostte 12M.

Door zijn prestaties is die 4M aan bonussen er later nog bovenop gekomen..

10-07-2022 00:09

GiannisAntetokounmpo +8389

Als je echt lang wilt wachten? Pacers, Hornets, Wizards?

10-07-2022 00:10

Ajax14AMS +25205

New York 🙁

10-07-2022 00:11

GiannisAntetokounmpo +8389

Haha! Knicks fan ben je niet voor je plezier! Hadden een goed 2020/2021 seizoen met Julius Randle als MIP, maar vorig seizoen toch weer teleurstellend.

Ze hebben nu wel met Jalen Brunson sinds ruim 10 jaar een goede PG aangetrokken, maar meer dan de Play-ins wordt het volgend seizoen ook niet verwacht ik, in een Eastern Conference die elk jaar sterker wordt..

Wat zijn jou verwachtingen voor komend seizoen?

10-07-2022 00:19

Ajax14AMS +25205

Het is te hopen dat die jonge gasten zich gewoon blijven ontwikkelen: RJ, Quickley, Obi etc. Combineer dat met een paar ervaren mannen zoals Derrick Rose, hopelijk Randle in zijn 2020-21 vorm en Brunson en we kunnen verrassen over een paar jaar, zeker als we goed draften of de picks gebruiken in een trade voor een star.

Bucks zijn in orde voor de komende jaren🤣

10-07-2022 00:28

GiannisAntetokounmpo +8389

Ik hoop dat dit scenario uitkomt voor je!

De NBA is gewoon leuker als de Knicks het goed doen.

Hopelijk hebben ze wel geleerd van de Carmelo Anthony en Amare Stoudemire trades, waarbij ze hun hele toekomst inruilden voor deze 2, en vervolgens niet verder kwamen dan halve finale ECF..

10-07-2022 00:45

Ajax14AMS +25205

Ik hoop het echt, 2020-21 seizoen was een mooi underdog verhaal al kwamen we niet ver.

Alle verantwoordelijke voor die trades zijn gelukkig weg, deze General Manager is een stuk conservatiever met zulke dingen. Het is een marathon, geen sprint. Ik hou wel van zijn aanpak, op een dag hebben we genoeg assets opgebouwd en staat er een super team. Dan is alle pijn het waard geweest. 🙏

10-07-2022 00:52

NoPants +7491

“ Antony en Neres werden beide gehaald rond de 15M, en dat waren al sterren in de competitie..”

Antony had toch in iets van 30 wedstrijden 5x gescoord voor hij naar ajax kwam?

10-07-2022 01:21

GiannisAntetokounmpo +8389

Antony speelde in 2019 het volledige seizoen bij Sao Paulo de pannen van het dak, waarna elke topclub hem naar Europa wilde halen. Antony was echter verstandig en koos voor dezelfde route als zijn maatje Neres..

10-07-2022 01:47

Ajaxden +69

Lekker doorschakelen naar een volgende optie. Teveel geld en het is Ajax die de route bepaalt daar Brobbey die vorig jaar heeft gekozen.

Wijndal zal naar ik aanneem snel rond zijn zodra Nico zijn transfer ook heeft afgerond. Dan kan dit ook op goedkeuring rekenen daar je anders met teveel LB’s zit.

Dit geldt ook zodra Martinez wordt verkocht. Blind kan LCV/LB spelen dus prima met Wijndal in combinatie maar hierachter moet nog een LCV aangetrokken worden. Kan me niet voorstellen dat ook daar niets in speelt.

Lekker rustig toekijken daar wij echt niet weten hoe en wat. Beoordelen na sluiting transfermarkt graag, scheelt een hoop drama.

09-07-2022 23:18

MonsieurAJAX +4028

Volledig mee eens. Rustig toekijken, er zijn sowieso schaduwlijstjes en achter Blind komt sowieso nog een centrale verdediger. Als die wordt binnengehaald + Wijndal + nog een spits, hebben we echt een heerlijke selectie. Helemaal qua aanvallende opties zit je dan gebakken

09-07-2022 23:27

MonsieurAJAX +4028

Reken er maar niet op, Leipzig is veel te gortig

09-07-2022 23:01

KJHuntelaar +3675

Ben bang dat Nico weg is. Op de instagram van zijn vriendin lijkt zij cryptische posts te geven, zit int vliegtuig en dat lijkt gewoon met Nico te zijn..

09-07-2022 23:00

JOHANisGOD +18498

Natuurlijk gaat Nico weg.

09-07-2022 23:05

Tommyshelby +129137

Het is hem gegund. Hopelijk geen Lyon maar een echte stap hogerop.

09-07-2022 23:07

Nr.10 +111180

Het is toch al heel lang duidelijk dat Nico weggaat? Hij zou vorige zomer eigenlijk al vertrekken maar toen kwam er geen goede club. Toen wilde hij in januari weg, maar wilde Ajax hem niet tussentijds laten gaan (en dat bleek nog een heel wijs besluit te zijn geweest voor Ajax). Het was duidelijk dat hij deze zomer tegen elk aannemelijk bod mocht vertrekken. Hij heeft ook nog maar een contract voor één jaar, en wil niet verlengen.

09-07-2022 23:14

Bc te P +22130

Nico gaat al 2 jaar weg 😎

10-07-2022 00:02

Siemjo +7892

Brobey maar in Leipzig laten zitten heeft er zelf voor gekozen, voorwat Martinez en Antony betreft vast blijven houden aan de vraag prijs. Zoals Totenham voor Bergwijn heeft gedaan. Ten Hag wil ze graag hebben dus komt Manchester United vanzelf wel over de brug.

09-07-2022 22:59

Bc te P +22130

Die jacky groenen is 10x beter dan alvarez! Bodje wagen?

09-07-2022 22:43

ProfessorX +19827

Val mee hoor tempo ligt aanzienlijk lager en soms werd ze makkelijk van de bal gezet .

Buiten dat speelt ze op de positie van nu Taylor 😴

10-07-2022 07:37

Lars.v +3039

Zijn er al kanonnen gesignaleerd???

09-07-2022 22:42

Delaney +14784

In de haven van Veere staan er een aantal. 😉

09-07-2022 22:44

ProfessorX +19827

Vlissingen , Zierikzee , Amsterdam , Muiden , huizen .etc

PS en als je geluk heb kijk je na beneden .

10-07-2022 07:39

4-3-3 +3512

Wij weten natuurlijk nooit wat de echte bedragen zijn die worden gevraagd. Maar alles boven de 15 miljoen, lijkt mij te veel voor een spits die geen 90 minuten kan spelen en ook nog vaak geblesseerd is. Dat maakt het vrij moeilijk om het aankoopbedrag terug te verdienen.
Buiten dat, vind ik dat de streek die hij Ajax geleverd heeft, te lelijk is voor woorden.
Als het bedrag klopt dat in de media genoemd wordt, kan Ajax beter doorschakelen naar de volgende kandidaat, wat mij betreft. Daarmee geef je dan ook meteen een signaal af naar spelers die denken dat ze Ajax wel even kunnen piepelen om hun zakken te vullen ten koste van de club die ze heeft opgeleid: Bijt niet in de hand die je voedt!

09-07-2022 22:31

stopperspil +11180

Half jaartje banken bij Leipzig

09-07-2022 22:31

AFCAIJ +183

Kunnen we Brobbey niet gewoon 4 jaar huren dan kan hij daarna transfervrij terugkomen :)

09-07-2022 22:24

mvdk +44036 moderator

Of gewoon lekker daar laten, zodat de andere jeugdspelers kunnen zien wat er kan gebeuren. 25 miljoen moeten ze nooit doen.

09-07-2022 22:29

PH2BOT +40329

Brobbey blijft voorlopig dus lekker in industriestad Leipzig.

09-07-2022 22:23

donkerblauw +2871

Wow, dus ManU weet daar meer over ? Bijzonder

09-07-2022 22:18

AFCAjax +17839

waarschijnlijk heeft hij gewoon tegen ten Hag gezegd dat hij naar Ajax wilt.. maar met de bedragen die rondgaan hoop ik niet dat Ajax daarvoor gaat.

09-07-2022 22:25

Jake the Snake +17349

Verhaal gaat dat RBL Man U benaderd heeft met de vraag of zij ook geil waren voor deze Ajacied.

09-07-2022 22:17

MarkP +21762

Beetje gezwalk van h2 had allang duidelijkheid moeten zijn zo vlak voor de competitie. Ajax had overmars nooit weg moeten doen en ff moeten laten afkoelen.
Vind dat ajax moet doorschakelen mits het zondag niet in orde komt.

09-07-2022 22:16

Harrie.S63 +1699

Brobbey komt niet en eerlijk gezegd begin ik het ook een beetje beu te worden die traagheid bij Ajax.

09-07-2022 22:03

AjaxHoorn +32989

Welke traagheid. Jij zou 25 miljoen aftikken voor Brobbey?

Je moet nu een andere spits halen. Een take it or leave it bod aan het einde van de transferperiode van 10 miljoen doen. En zo niet blijft die een half jaar in Leipzig. En dan is het van de winter weer een take it or leave it bod.

09-07-2022 22:07

Schip +23463

Eens, maar aangezien ze dat niet doen, duurt het enorm lang.

09-07-2022 22:10

Libero +19165

Misschien weet jij meer dan ik, maar ze zijn nog niet doorgeschakeld naar een andere spits, voor zover bekend.
Die traagheid. Op het moment dat ze voor de tweede keer de vraagprijs - en wel naar schandalige hoogte - verhoogden had de stekker er per direct uit gemoeten.
Die traineren de boel tot blijkt dat niemand hoger biedt. Opzouten dan.

10-07-2022 10:52

Wouter.H +11161

Wij hebben straks Suarez en Brobbey. Dan nog een goede vervanger voor Martinez en klaar ben je.

09-07-2022 21:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.