'Manchester United zet vaart achter Martínez en wil Argentijn voor vrijdag inlijven'

door Bart Veenstra 325

Bron De Telegraaf

'Manchester United zet vaart achter Martínez en wil Argentijn voor vrijdag inlijven'

door Bart Veenstra 325

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Manchester United wil Lisandro Martínez het liefst nog voor vrijdag aantrekken. Dat meldt De Telegraaf maandagochtend. Ajax laat de Argentijnse verdediger liever niet gaan, maar de club lijkt inmiddels wel bereid om mee te werken aan een transfer voor de juiste prijs.

Mocht Manchester United Martínez voor vrijdag kunnen inlijven, dan kan de linksbenige verdediger nog mee op de trip naar Azië en Australië. Dat de Engelse topclub haast heeft, blijkt ook wel uit het feit dat technisch manager Gerry Hamstra en zijn rechterhand Klaas-Jan Huntelaar zaterdag in Londen spraken met een delegatie van Manchester United.

Eerder op die dag deed United een officieel bod van 41 miljoen euro plus maximaal vier miljoen euro aan bonussen. Ajax wil echter minimaal 50 miljoen euro zien voor de Argentijn. Martínez heeft na drie jaar Ajax zijn zinnen gezet op een vertrek uit Amsterdam.

'Arsenal praat ook met Ajax over Martínez'

In De Telegraaf wordt maandag overigens met geen woord geschreven over de interesse van Arsenal in Martínez. Volgens The Athletic praten de Londense club en Ajax deze week ook met elkaar over de Argentijn. In de komende dagen zal wellicht duidelijk worden waar de toekomst van Martínez ligt, al lijkt steeds duidelijker te worden dat die toekomst niet meer in Amsterdam ligt.

Lees meer over:
Plaats reactie

FrancescosRavioli +14976

Los van ten Hag, competitie en doekoe snap ik niet wat Martinez moet bij United. Kutclub. Jarenlang geen wereldtop meer en zeker niet beter dan Ajax. Altijd slecht weer. Lelijke stad.

07-07-2022 11:32

PJS +4991

Vanaf 50 mln gaan we praten anders optyfen met dat K MU.

06-07-2022 19:15

Rentokill +4602

50 Miljoen of meer is prima! Goeie speler maar niet onvervangbaar zoals Timber voorlopig. Maar die blijft. Goed beleid tot dusver.

06-07-2022 14:24

martijn1 +680

Is Marlon geen optie als evt vervanger?

06-07-2022 12:44

wim_wenderson +1412

Schijn, als, kan, mogelijk, indien, zou, hard op weg, volgens, verwacht, naar verluidt, interesse, lijkt, doorgang vinden, rumoer, gerucht, wenselijk!!! Ach, beste mensen met deze sterke zekerheidjes mogen we het doen....!!

05-07-2022 21:22

MankeNeliss +9814

Voorlopig lijkt het er op dat ook Frenkie er geen trek in heeft. Nu richten ze hun pijlen op Martinez en daar heeft Ajax geen trek in. Ergo: opgesodemieterd.

05-07-2022 19:10

b.hulshof +3724

8 maanden geleden nog zijn contract verlengd tot 2025, dus ik zie geen enkele reden om hem nu te verkopen. Je bent al 3 basisspelers kwijt dus ik zou pas gaan nadenken bij een bedrag van 80 miljoen.

05-07-2022 13:16

Ajax4proud +10766

Het heeft er alle schijn van dat Lisandro Martínez gaat vertrekken. Ben benieuwd wie er straks als cv staat naast Timber. Blind is te langzaam in de Champions League maar kan wel in de Eredivisie. Misschien Schuurs dit keer een kans krijgen voor in de basis?

05-07-2022 11:32

vanreenen +10178

Die ratten bulken van het geld, maar ze denken nog steeds dat Ajax tegen Albert Cuypprijzen verkoopt. Dat zou die kale Twente tukker toch moeten weten dat die tijd al sinds Marc definitief voorbij is. Haal je spelers maar uit dat over het paard getilde U.K. en laat dan zien dat JIJ de manager bent. TH dan pas word jij hier gewaardeerd en anders....dat laat ik aan ieders gedachten over.

05-07-2022 11:03

Qifesh +24917

Albert Cuyp? We hebben m wel voor Plein 4045 prijzen gehaald

05-07-2022 22:48

Hetzijnmaar +5453

Mooi voor 50 lekker in Zuid Amerika gaan shoppen en niet in Londen

05-07-2022 09:31

Robertini +38820

Aan de ene kant is 50 miljoen natuurlijk veel geld. Aan de andere kant zou ik hem niet ruilen voor Bergwijn en Brobbey, dus tja, ik weet het niet. Denk toch dat we hoger in de boom moeten gaan zitten.

04-07-2022 23:52

Ajax4proud +10766

Laat die Bergwijn en Brobbey lekker zitten!
10x liever Lisandro Martínez proberen te behouden!

05-07-2022 11:20

Robertini +38820

Helemaal met je eens!

05-07-2022 18:58

AjaciedKevin +223

Twee grote vissen (financieel) die Martinez willen inlijven. Die speel je dan toch mooi tegen elkaar uit? Opstuwen die prijs en als het ze te gortig wordt blijft Martinez lekker nog een jaartje bij Ajax.

04-07-2022 23:29

Calvani +464

Wegwezen, koop die Senesi maar.

04-07-2022 22:55

emiel_schipper +878

handen af van martinez ik wordt niet goed van deze clubs die stikken in hun geld ga zelf spelers opleiden of is dat te veel moeite gewoon poot stijf houden bestuur.

04-07-2022 22:08

Robertini +38820

Zoals wij Martinez hebben opgeleid?

04-07-2022 23:50

PH2BOT +39831

Volgend seizoen zijn ze de eersten. Dit seizoen is Martinez ' not for sale' zogezegd. Dan dus bij uitzondering alleen voor PL clubs te koop voor 100 miljoen.

04-07-2022 19:40

arufred +9667

Juist. Verhoog tussentijds de vraagprijs zoals Tottenham deed bij Bergwijn.

04-07-2022 19:49

arufred +9667

Minimaal 70m.

04-07-2022 19:49

Orangesoul +5979

Martinez zal wel weer lekker worden gemaakt met een mega jaarsalaris. Speler is overstag en United komt dan met een flut bod incl bonussen! Bieden boven de 50 miljoen en geen onzin biedingen..

04-07-2022 19:21

Aldek +5080

Hoofdprijs vragen en flink investeren in een vervanger met gif & agressie

04-07-2022 19:07

NouridolbergNeres34 +1879

10 miljoen extra eisen puur omdat het ten hag is, betalen zullen ze. Dan heb je 150 miljoen te besteden en moet je weer uitkomen bij je oude club, ik vindt het smakeloos, maargoed meningen kunnen verschillen.

04-07-2022 19:03

Drummer4ever +1372

Ze kunnen willen wat ze willen, maar gewoon niet verkopen.... Kom op zeg, begin van afgelopen seizoen is zijn contract nog opengebroken en verlengt.

04-07-2022 18:51

Cruijffthebest +13285

Poot stijf houden, minimaal 50 miljoen met 10 miljoen aan bonussen en 20% doorverkooppercentage.
Dat is onderhandelen, aftikken of oprotten!!!

04-07-2022 18:50

Allesreiniger +3361

Haal nou gewoon de ligt op TH en laat onze pitbull lekker nog een jaartje in Adam. Mag je hem volgend jaar voor 65M ophalen na het WK.

04-07-2022 18:29

BackInBlack +14424

Nou.... nu nog Antony Tagliafico en Alvarez verkopen en we kunnen echt beginnen met (her)bouwen

04-07-2022 16:38

Allesreiniger +3361

Antony zie ik nog wel hier blijven. Daar lijkt Ajax écht hoog in de boom te zitten met 80m euro (plus extras?!). Nico zie ik graag blijven, maar gun ik zo hard ook een knappe transfer. Daar zou ik weinig moeite mee hebben, hooguit straks een dosis heimwee. Alvarez zie ik ook niet snel meer vertrekken (en heel eerlijk, denk ik dat we die ook nog prima kunnen gebruiken op zijn controlerende plek). Ik denk (en hoop) dat het gaat meevallen met wat er hier allemaal voor doemscenario’s wordt geschept. 🤞 Dat ik gelijk ga krijgen

04-07-2022 18:32

BackInBlack +14424

Ik hoop het met jou

Maar markt is nog lang open

04-07-2022 19:39

Hollister +12526

dat zou inderdaad helemaal niet zo hek idee zijn... en voor Ajax het beste. OF je verkoopt niemand meer en gaat voor het sportieve OF je verkoopt deze 4 en bouwt aan een nieuw elftal en stelt je financien een jaartje extra veilig.

04-07-2022 20:55

Gonzalez75 +5852

50 miljoen exclusief bonussen en geen cent eronder. Arsenal wil dat wellicht wel betalen. Grootste competitie met meeste geld, dat ze maar betalen.

04-07-2022 15:47

goajaxgo +14111

Ik heb gelezen dat Ajax al water bij de wijn wil doen en in wil gaan op een United-bod van minder dan 50 miljoen. Arsenal wordt buiten de deur gehouden vanwege 'de goede relatie met de club Manchester United'.

04-07-2022 16:01

The "O" +783

Heb je een link? Of zuig je die uit je duim.

04-07-2022 17:08

Allesreiniger +3361

Dat zou echt zot zijn. Arsenal en United bieden blijkbaar tegen elkaar op en Ajax wil hem niet kwijt. Waarom zou je zó ver voor de transfer deadline dan water bij de wijn doen?

04-07-2022 18:33

Drummer4ever +1372

@goajaxgo: Bron? Dit zou echt domste zijn wat je als Ajax zijnde kan doen. Ajax wil hem niet kwijt, in oktober is zijn contract nog opengebroken + verlengt en Arsenal en United kunnen tegen elkaar opbieden.

04-07-2022 18:54

MarkvdW +325

Negatief voor Ajax, maar wel opvallend dat Ten Hag zijn eigen spelers mag halen. Van Gaal had nog niet zo lang geleden kritiek op het feit dat hij nooit de spelers kreeg die hij wilde.
Kan me niet voorstellen dat De Jong, Malacia, Eriksen en Martinez al bovenaan de scoutingslijstjes stonden.

04-07-2022 14:45

afcasven1995 +6981

Ze kennen daar Feyenoord niet eens voordat Ten Hag er was, laat staan Malacia.

04-07-2022 16:27

S.Ajacied +5187

Zo jammer dat hij gaat vertrekken, maar 50 miljoen is een waanzinnig bedrag voor een CV waar je geen nee tegen kan zeggen.

Echter wordt er door Chelsea zelfs 80 miljoen geboden op De Ligt, terwijl ik Licha hoger inschat.

04-07-2022 14:09

Dirigent +6853

De Ligt is nog 1 klasse beter dan Martinez! Al is Martinez ook echt een baas.

De Ligt heeft alles in zich om de komende 5-8 jaar de beste cv ter wereld te zijn.

04-07-2022 17:25

Allesreiniger +3361

Ja dat had ie 4 jaar geleden ook. Nog steeds goed, maar voor de beste verdediger van de wereld moet je uit een dieper vaatje tappen. Hij heet nog steeds geen Puyol

04-07-2022 18:34

Dirigent +6853

Een speler is meestal op zijn best rond zijn 27-29e

04-07-2022 19:12

Sambavleugels +18647

Eriksen naar ManU volgens de laatste berichten. Ben benieuwd wat er met Bruno gebeurt als Frenkie ook nog komt. Lekker middenveld hoor.

04-07-2022 13:47

vandenhaas4 +15019

Driemans middenveld. Denk niet dat een van die twee Fernandes eruit gaat spelen.

04-07-2022 14:06

Hetzijnmaar +5453

Frenkie wil daar helemaal niet heen

04-07-2022 15:16

Sambavleugels +18647

En terecht. Wat een rotstad.

04-07-2022 15:33

Picasso +6586

Ten Hag lijkt me een coach die Bruno op de linkerflank zet om Donny op 10 te kunnen gebruiken

04-07-2022 19:34

PH2BOT +39831

Ruilen met Ronaldo en voor ons 10 miljoen toe. Ronaldo wil vast Ajax ook op zijn clublijst hebben voor 1 seizoen. En voor wedstrijden op de kunstgrasvelden vrijaf.

04-07-2022 13:22

Markopantelic007 +3893

Ik wil H2 wel een gratis lesje economie geven. Of Martinez nou 50 miljoen waard is of niet dat doet er niet toe. Een rijtjeshuis is ook geen half miljoen waard. Vraag > aanbod. Lekker uitspelen dit.

04-07-2022 13:13

willem1958 +8731

Als Martinez verkocht wordt dan kan Ajax zich makkelijk permitteren om voor 15 a 20 miljoen een hele goede back van CL niveau binnen te halen en da's wel nodig ook als Martinez vertrekt.
Bazoer is transfervrij, dan heb je voor niets een hele goede binnen en zeker weten dat ie wel bij Ajax wil spelen, lekker in de CL enz.
Maar met zijn verleden bij Ajax zal het waarschijnlijk niet gebeuren ondanks dat hij nu wel een paar jaartjes ouder is en wellicht iets meer nadenkt.

04-07-2022 12:52

PH2BOT +39831

Bazoer....nee voor ons geen transfer a la niveau Til graag.

04-07-2022 13:23

AlexIbarra +19199

Bazoer wil zeker wel bij Ajax spelen maar denk ik niet bij Ajax banken.

04-07-2022 13:38

Allesreiniger +3361

Bazoer gaat niet alleen banken, maar gok dat ie ook vreselijk gaat zitten etterbakken. Dat moet je niet willen hebben in je groep. Plus dat ik aanneem dat er nog wel iets een categorie (of2) boven bazoer rond loopt. Hij komt dan wel gratis, maar doet vast niet aan vrijwilligerswerk

04-07-2022 18:37

ÁlvaroRecoba +13695

Als United en Arsenal, twee stinkend rijke clubs, allebei om hem vechten, waarom zou je dan in vredesnaam direct maar met vijftig miljoen tevreden zijn? Vlak vóór een WK, waarop hij zomaar eens basisspeler kan zijn? Zoals Spurs ons domweg naar dertig miljoen voor Bergwijn opstuwt, zoals Leipzig z'n poot stijf houdt, zo denken 'wij' weer met alles en iedereen mee. Heel vermoeiend.

04-07-2022 12:27

ÁlvaroRecoba +13695

Als United Martínez haalt en Maguire houdt, zit die laatste binnen een week op de bank.

04-07-2022 12:37

Kingoffdatoilet +17089

Ja en hebben wij daar wat aan?

04-07-2022 13:08

ÁlvaroRecoba +13695

Nee, maar zo goed is hij dus, een stuk beter dan de man van 85 miljoen.

04-07-2022 13:15

Stoffel +18543

Met Erik zou ik daar niet zo zeker van zijn, hij heeft bij ons Martinez ook een jaar op de bank gehouden…

04-07-2022 13:19

ÁlvaroRecoba +13695

Ja, en United is tot alles in staat, met Maguire-Varana/Lindelöf/Bailly, Fred-McTominay/Matic en Shaw en Wan-Bissaka op de backs, dat ademt in alles anti-voetbal, dus het mag niet verbazen. Maar dat Martínez béter is staat vast, voor iedere niet-Engelsman die ogen heeft.

04-07-2022 13:25

PH2BOT +39831

..exemplarisch voor Erik. Frenkie als verdediger opstellen tegen Luuk de Jong...ook zo'n tactische vondst van deze Twent. De 100% falende Dolberg laten staan en pas wisselen na de 63e minuut en nadat de Spurs van 2-0 op 2-2 zijn gekomen. Tja...en zo is er nog wel het eea te noemen. Hij heeft topspelers nodig om als ' topcoach' te blijven worden gezien door de media.

04-07-2022 13:40

Telamon +9192

Ik zou dit een grotere aderlating vinden dan Antony. Voor Antony heb je Ihattaren.
Voor Martinez Rensch, die van Ten Hag nooit minuten heeft mogen maken op deze positie, waar hij hoort, waardoor moeilijk in te schatten waar hij staat.

Blind is in mijn ogen geen optie meer. Zijn traagheid moet teveel gecompenseerd worden en is te slapjes, loopt ook vaak maar wat te sjokken. Durft door gebrek aan snelheid ook vaak niet goed hog aan te sluiten, waardoor Ajax niet compact genoeg stond. Dat was ook het geval in het seizoen voorafgaande aan afgelopen seizoen. Pas toen Timber en Martinez erin kwamen na de winterstop, werd er goed aangesloten en stond Ajax meteen veel beter en zekerder.

04-07-2022 12:25

Eurysaces +29495

Blind zou de vervanger van Martinez natuurlijk kunnen zijn, heeft in 2019 ook laten zien dat hij dat kan en is natuurlijk niks trager geworden dan toen. Is altijd al traag geweest.

Probleem zit op linksback, daar staat geen Tagliafico meer die perfect aansluit bij Blind als LCV. Wijndal is prima naast Martinez, maar een ramp naast Blind.

Ajax moet een waanzinnige linksback vinden als Martinez verkocht wordt, die perfect in het profiel van Tagliafico valt, of Ajax moet een LCV als Martinez halen. Die linksback lijkt me dan minder uitzonderlijk, maar moeilijk zat om te vinden.

04-07-2022 13:00

Chrismokum020 +16331

Wijndal heeft snelheid genoeg, maar kan verdedigend nog stappen zetten ja. Ajax gaat natuurlijk geen linksback meer halen na Wijndal gekocht te hebben. Baas en vooralsnog Salah Edinne zijn de back ups

04-07-2022 13:28

Telamon +9192

@Chris

Salah-Eddine schijnt door dat eeuwige gekoop te vertrekken. Baas ziet men ook meer in schijnbaar, wat door Schreuder laatst al min of meer bevestigd is.

04-07-2022 13:36

Telamon +9192

@Eury

Je kan genoegen nemen met oké, of met top. Het is niet alleen traagheid, ook slapheid, en dufheid. Te vaak achter zijn man aan zien sjokken, niet eens sprintend, gewoon joggend. En opbouwend voor een CV heel goed, maar moet ook niet overdreven worden. Bij een goed voetballend middenveld die veel in beweging is met spelers die goed in te spelen zijn, is die inspeelpass niet zo moeilijk om te geven.

Dus ook te weinig voordelen om die mankementen goed te maken.

Ik zou Blind vooral goed vinden in de Pirlo rol, dus op 6, maar dan in een team die niet met een hoge backlinie speelt, maar wat opvangt en meer reactievoetbal/op de counter speelt. Dan kan Blind die lange passing inzetten.

Kijk, iedere back is prima naast Martinez, niet naast Blind, zoals je al aangeeft. Ofwel, Blind moet je compenseren met een bepaald type speler. Maar compenseren moet je liever niet willen, liever iedere speler kunnen laten focussen op zijn eigen spel en taken, in plaats van ook op die van andere te letten en gaten onnodig dicht te moeten lopen, of extra energie te leveren omdat die ander te traag of te laks is.

In 2019 werd het goed gecompenseerd door De Ligt, Tagliafico én de verdedigend sterke en actieve Frenkie. Maar dat was allemaal nog beter geweest met bijvoorbeeld Martinez in plaats van Blind.

En nu met Wijndal kom je dus al niet weg met Blind inderdaad, want Wijndal heeft goede rugdekking nodig.

04-07-2022 13:42

Eurysaces +29495

Zonder te overdrijven is Blind natuurlijk de absolute wereldtop op het gebied van opbouwen van achteruit. Hij heeft af en toe inderdaad een moment waarop hij in een sprintduel gedwongen wordt, dan gaat hij nat. Zet dat af tegen het aantal interventies vanuit zijn positionering en de grote meerderheid van de "oke" verdedigers zullen moeite hebben met de cijfers van Blind. Iemand vinden tussen Blind en Martinez op die positie, is eigenlijk onmogelijk voor Ajax.

Met Timber naast zich heeft hij nog meer snelheid dan de Ligt, dus het zou een prima koppel kunnen zijn. Het betekend dus wel concessies, op linksback heb je naast snelheid ook verdedigende kwaliteiten nodig van die speler. Ook op het middenveld moet je meer rekening houden met zijn verdedigende beperkingen dan met Martinez.

Blind is in de opbouw echt beter dan Martinez (die al uitzonderlijk goed is), dat had de balans in 2019 kunnen veranderen. Nog beter is dus zeker niet te zeggen.

Ideaal is met Wijndal natuurlijk dat hij naast Martinez kan staan en Blind op 6. Daarmee heeft Ajax echt een waanzinnige as. Ajax heeft dit jaar absoluut goud in handen, als het niks verkoopt!

04-07-2022 14:08

Eurysaces +29495

@chrismokum020. Wijndal is een miskoop als je Martinez verkoopt, zo simpel is het eigenlijk. Je kan niet wachten op die verdedigende stappen als je Blind naar die positie doorschuift, wat ik denk dat ze van plan zijn als ze Martinez verkopen.

04-07-2022 14:11

Telamon +9192

@Eury

Hij sprint vaak niet eens, geeft het op en sjokt er achteraan, dat vind ik vooral ergerlijk. En wat doet hij opbouwend nou werkelijk? Een strakke inspeelpass inderdaad, en soms een mooi crosspass, maar nogmaals, dat kan Martinez ook. En ook al kan Blind dat net wat beter, het weegt totaal niet op tegen al die voordelen van Martinez, zoals snelheid, explosiviteit, wendbaarheid, felheid en alertheid en ook handiger aan de bal, speelt zich makkelijker onder druk uit in de 1-op-1.
Opbouwen bij Ajax als verdediger is niet moeilijk, als de middenvelders hun werk doen en de juiste middenvelders worden opgesteld, die graag de bal willen.

Nogmaals, Timber zou heel erg rekening moeten houden met Blinds traagheid, en geregeld gaat er ook wel een lange bal aan Blinds kant, en dan moet Blind dat toch echt oplossen, en dat gaat dan niet. Idealiter heb je twee snelle CV's, waarom genoegen nemen met veel minder?

Op 6 bij Ajax zie ik Blind ook niet graag, ook daar wat te traagjes handelend onder druk, kan zich niet onder druk uitspelen in de 1-op-1 en zijn passing gaat heel snel achteruit onder enige druk. Moet het spel echt voor zich hebben, en wat tijd en ruimte.

In mijn ogen.

Ik zie liever een 6 die makkelijk weg- en opendraait, wendbaar is en vlot in handelen en voetenwerk, en onder druk secure en strakke passing heeft. Het middenveld is in die zin veel bepalender voor de opbouw. Iemand als Alvarez en in mindere mate Blind kan je niet aanspelen onder enige druk van de tegenstander. Iemand als Kudus of Taylor wel. En dat is belangrijk, want je wil ook onder druk nog op kunnen bouwen en onder druk uit kunnen voetballen. Dat wil je op een zo hoog mogelijk niveau, dus geen concessies aan doen wat mij betreft.

04-07-2022 15:09

Web +178830

@Telamin
Blind gaat daar echt wel spelen
Ben ik wel zeker van, en ook terecht

Wat ik zo bijzonder aan jou vind
Jij bent heel erg voor echte goede spelers
Als er een spelers echt goed is dan is het wel Blind
Eiting zag je helemaal zitten. Is zelfs nog trager dan deze Blind

En de bal bepaald de snelheid in een wedstrijd
Niet het lopen

04-07-2022 16:42

Telamon +9192

@Web

Traagheid in rennen alleen is niet zo erg voor een 6 bij de punt naar achter, maar wel als het samengaat met wat lagere handelingssnelheid en minder vlot en handig voetenwerk. Blind is los van zijn goede passing toch wat beperkt in zijn bewegen en niet zo balvast en komt in de problemen als hij in de 1-op-1 komt als ie onder druk wordt gezet. Zijn passing onder druk wordt ook snel minder.

Eiting is net wat vlotter, maar vooral ook handiger en creatiever aan de bal, draait makkelijker weg en heeft ook een actie en speelt zichzelf makkelijker onder druk uit. Kan zelfs op 10 ook uit de voeten met daar lepe lobpassjes bijvoorbeeld.

Maar dat is zoals ik het zie

04-07-2022 17:27

Calvani +464

Wel als je achter een tegenstander aan moet rennen...

04-07-2022 22:50

Erik20 +7354

Het enige voordeel hier is dat Ajax voor de verandering een keer een goede onderhandelingspositie heeft. Je kan het maximale vragen. Als ze dat niet willen betalen hou je de speler gewoon.

04-07-2022 12:24

Eurysaces +29495

Dat lijken er een hoop hier niet te begrijpen. 40-50 miljoen is marktconform, al is dat met Botman natuurlijk al ontkracht.

Voor Ajax is hij veel meer waard, een vertrek is een enorme sportieve aderlating en met een tweejarig contract kan je ook nog de hoofdprijs vangen. Een verkoop moet Ajax echt een financiële klapper opleveren, 75+ miljoen, zeker na de enorme transfer van Bergwijn.

04-07-2022 13:04

Nr.10 +110863

Tja, ergens hoop ik nog steeds dat we hem nog een jaartje kunnen houden, maar het wordt een beetje tegen beter weten in zo langzamerhand. Vind wel gewoon dat Ajax dat zou moeten doen, we zijn al drie basisspelers kwijt, dat moet de max zijn. Hoop dat we een goede vervanger op de radar hebben.

04-07-2022 12:21

036AFCA97 +146631

Ik hoop dat Ajax zich niet laat aftroeven. Vraag maar dik geld. Er moet ook een vervanger komen namelijk!

04-07-2022 12:12

Dylan van den Berg +0

Ik vind 50 miljoen echt nog te weinig gezien zijn waarde voor ajax. Wie gaat deze jongen 1 op 1 vervangen achterin? Schuurs? Aub niet.. Daar ga je het simpelweg niet mee redden in de CL.

Daarnaast, martinez heeft toch pas bijgetekend en nog een contract voor 3 jaar? Als je hem nog een jaartje weet te houden + met het wk nog in zicht... Ben ik van mening dat je er nog 50-60 miljoen voor krijgt. Eeuwig zonde als ajax deze krachtpatser nu laat gaan voor 50 miljoen! Zie nog liever antony vertrekken, deze jongen is niet vervangbaar.

04-07-2022 12:00

DeHeerVanDeMeer +25136

Zelf ook vasthouden aan de hoofdprijs voor Martinez als ze zo'n haast hebben, voor Bergwijn hebben we ook de absolute hoofdprijs betaald!
Hij mag weg en moet niet weg, we hebben nog weken de tijd en dat moet je die Engelsen duidelijk maken.

04-07-2022 11:29

Henkjanklaas +20580

We moeten wel een power house voor Martinez kopen want de agressie was terug in de ploeg en verdwijnt nu weer als we geen goeie Argentijn terughalen

04-07-2022 10:57

Spectre +2268

Deze man ga ik missen

04-07-2022 10:57

Kaatje +4784

ManU gaat de druk opvoeren omdat Martinez mee moet op trainingskamp. Leuk, maar daar heeft Ajax niets mee van doen. Hoop dat H2 echt vasthoudt aan minimaal 50 (excl. bonus). Dan mkunnen we het misschien nog rondbreien voor vrijdag...
Laat Ajax ook maar de 'nieuwe' methode hanteren: de prijs opvoeren hoe langer het duurt.

04-07-2022 10:45

Ajax14AMS +25205

Laat Arsenal en Man U lekker tegen elkaar opbieden. Die bij United zijn zo gek om voor Maguire 80 miljoen neer te leggen, dan mag je ook best richting de 60 vragen voor Martinez

04-07-2022 10:24

TheoCZ +3023

BREAKING:

https://www.telegraaf.nl/sport/1079556142/ajax-en-spurs-akkoord-over-recordsom-voor-bergwijn

04-07-2022 10:08

Jariiii +21742

Als dat nou weer waar is... Dértig miljoen? Ik vond 22 al echt te veel voor een wisselspeler van Tottenham Hotspur.

04-07-2022 10:12

komopajax777 +13123

Een wisselspeler?In zo'n grote competitie zitten alleen topspelers op de bank.Bergwijn heeft bij PSV en in het Nederlands elftal al laten zien dat hij bij de
top hoort.Met hem en hopelijk brobbey heeft Ajax veel diepgang en snelheid voorin .

04-07-2022 11:28

RayJordaan +6786

Ja hoe is het mogelijk dat hij niet in de basis staat ipv die koekenbakker Son

04-07-2022 12:09

Nr.10 +110863

Echt irritant inderdaad, dat ‘voor een wisselspeler’ en ‘bankzitter’. Wat denk je nou, dat we de basisspelers van Tottenham kunnen kopen? Bergwijn is gewoon een topaankoop voor ons.

04-07-2022 12:25

kella +1042

30 miljoen is wel extreem veel !!!! alleen verraad dat wel dat martinez vertrekt en ook onze Braziliaanse topspeler antony.

04-07-2022 10:13

komopajax777 +13123

Dat staat daar los van.

04-07-2022 11:28

wim_wenderson +1412

Hoe zit het nou met die fokking Grinta? Krijgen we die nog terug? (Alvarez, Nico, Martinez) Dat was toch internationaal de missing link?

04-07-2022 10:06

frenkiedejong53 +9792

Ze zijn er nog allemaal hoor..

04-07-2022 10:07

Ajax1114 +19393

Pffff jij bent hetzelfde als die generaal uit Irak destijds die zei dat alles onder controle was terwijl de USA troepen al in Bagdad stonden. Argentijnen zijn weg en dat gaan we enorm voelen omdat gemakzucht de grootste valkuil is van Ajax spelers.

04-07-2022 10:11

Libero +19022

WTF drama queen die je er bent. Ga eens op vakantie of zo, gaat niet goed met je.

04-07-2022 10:14

Jariiii +21742

Persvoorlichter.

04-07-2022 10:18

frenkiedejong53 +9792

Eigenlijk wilde ik hierop niet reageren.
Heb ik gezegd dat ze blijven? Jij zaait paniek en doet alsof de wereld ondergaat. Waarschijnlijk was jij het hardst aan het schreeuwen wanneer Alvarez in de basis stond...Ga lekker in de zon liggen en wacht rustig af..

04-07-2022 10:20

frenkiedejong53 +9792

😂😂👍

04-07-2022 10:21

Telamon +9192

@wim

Alvarez niet, die heeft Ajax juist Europees, maar ook nationaal, naar beneden gehaald, en flink ook.

Met name Martinez en Timber als CV's, snelle en wendbare CV's die hoog durven spelen en zo goed aansloten en het compact hielden als team.

04-07-2022 12:20

Eurysaces +29495

Martinez verkopen kan ons ontzettend duur komen te staan, zeker als Tagliafico ook vertrekt.

04-07-2022 13:07

Kingoffdatoilet +17089

Alvarez is internationaal en nationaal vooral een struikelblok

04-07-2022 13:10

YRGI +32869

Die TH heeft wel afgedaan voor mij.

04-07-2022 10:06

Tabbink +1535

Toch snap ik ten Hag ook wel. Het is wel makkelijk als een deel van de as je manier van voetballen al snapt (de Jong, Martinez). Blijft wel heel jammer voor ons.

04-07-2022 10:05

Siemjo +7837

Koeman was ook zo bijdehand om spelers uit de Nederlandse competitie naar Barcelona te halen. We weten hoe dat afgelopen is, Koeman weg en Barcelona speelde geen Champignons League. Gaat het met ten Hag dezelfde kant op?

04-07-2022 10:15

Ajax14AMS +25205

Er zit wel echt een verschil tussen een Frenkie, Martinez en een Depay, Luuk de Jong hoor

04-07-2022 10:17

Telamon +9192

@Tabbink

Alleen heel apart dat Ten Hag bij AJax na dat successeizoen nooit meer via de as heeft opgebouwd en gevoetbald.

04-07-2022 12:21

ProfessorX +19827

Zal blij zijn als alles achter de rug is en als het goed is komen de internationals vandaag ook weer in training ?

04-07-2022 10:04

Ajax1114 +19393

komende woensdag

04-07-2022 10:11

ProfessorX +19827

Ah ok thanks

04-07-2022 10:41

TheoCZ +3023

Iemand een idee hoe de nieuwe kleurplaten van de Jumbo er uitzien.
Moeten wel heel bijzonder zijn, want met name voetballers willen die in Eierhoven graag tekenen;)

04-07-2022 10:02

ProfessorX +19827

Bol en rond

04-07-2022 10:05

wendoo9 +8093

Zullen schijt platen zijn net als de club.

04-07-2022 10:07

Jariiii +21742

Voor iedereen die zo kritisch is op H2: laten we niet vergeten dat we ons alleen maar kunnen baseren op geruchten. En ook niet dat als een speler per se weg wil, het ongelooflijk moeiljik is hem nog voor de club te behouden, laat staan om hem gemotiveerd te houden.

Edit: MichelAngelo66 heeft natuurlijk een punt. En als Ajax inderdaad 30 miljoen (!!!) gaat dokken voor Bergwijn doen de Spurs hetzelfde.

04-07-2022 09:58

MichelAngelo66 +22117

Brobbey wil ook perse weg, maar in Leipzig verhogen ze de prijs gewoon.

04-07-2022 10:00

AFCAWess +338

Omdat Ajax dat toch wel gaat betalen, het scouting lijstje bestaat maar uit 3 namen dit jaar

04-07-2022 10:08

Jariiii +21742

Dát is waar.

04-07-2022 10:13

Henkjanklaas +20580

Laten we niet te veel betalen. Laat brobbey maar stennis gaan maken in Leipzig

04-07-2022 11:00

MichelAngelo66 +22117

Eens. 25M is volkomen belachelijk. Ik vind 10M eigenlijk al teveel.

04-07-2022 12:24

Bals +3755

Vreemd dat een verkopende partij bereid is de reis naar het land van de kopende partij te maken. Dat is geen gewoonte..... Al H2 in Londen gesignaleerd zijn, wordt er ook in Engeland gekocht!

04-07-2022 09:58

Concrete +3119

Zelfs op Marktplaats moet je gekochte waar zelf ophalen.

04-07-2022 10:04

YRGI +32869

Die 2 weten nog niet helemaal hoe het werkt waarschijnlijk. Of ze zijn daar voor Bergwijn, die ze maar proberen te kopen terwijl Spurs niet mee beweegt.

04-07-2022 10:07

Sunny +9516

Geen paniek want zijn vervanger hebben we al in huis en heet Rensch. Ik weet dat hij een minder seizoen heeft gespeeld (voldoende oorzaken aan te wijzen) maar hij heeft in principe alles in huis om Marinez meer dan waardig te vervangen.
Martinez is zowel verdedigend als opbouwend een geweldenaar en het doet pijn maar kan me goed voorstellen dat hij vertrekt. MU zal veel plezier beleven met deze speler die internationaal nog echt moet doorbreken. Wij ontvangen met 50 wel een mooie transfersom en dat is nou helaas eenmaal ons lot.

04-07-2022 09:50

Geus +4709

Inderdaad! Rensch wordt alleen genoemd als rb maar zijn beste positie is lcv. Als Martinez wordt verkocht (wel nog even die jackpot eisen) dan hebben we misschien de vervanger al binnen de gelederen. Wij zijn Ajax, komt altijd weer goed met talenten die doorbreken!

04-07-2022 10:03

AFCAWess +338

Mee eens, maar dan zal er wel een extra aankoop voor op rechtsachter moeten komen. Daar wordt de spoeling dan wel erg krap met Klaiber en Regeer

04-07-2022 10:10

Henkje Netherlands +10195

Nou de totale leegloop is begonnen. Als martinez weg is dan is het achterin een gatenkaas met schuurs en opa blind. En in het transferbeleid heb ik ook geen vertrouwen nu overmars weg is. Er is nog niemand officieel aangetrokken.

04-07-2022 09:50

ProfessorX +19827

Dan ga je wat anders doen zwemmen dames hockey of golf etc .

Al dat gejank het is zoals het is

04-07-2022 10:02

Rentokill +4602

Is het ooit anders geweest dan? Misschien een keer en jaartje of 2 wat minder ja.

04-07-2022 10:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.