Romano: 'Martínez wil de overstap maken naar de Premier League'

door Justin Fokkens 243

Bron Fabrizio Romano

Romano: 'Martínez wil de overstap maken naar de Premier League'

door Justin Fokkens 243

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Lisandro Martínez wil deze zomer de overstap maken naar de Premier League. Dat meldt Fabrizio Romano op Twitter. De Ajacied staat in de nadrukkelijke belangstelling van Manchester United en Arsenal, en volgens de transferexpert zou de verdediger zelf maar al te graag de stap naar Engeland maken.

Volgens Romano zal de Argentijns international bij Ajax uitspreken dat hij komend seizoen in de Engelse competitie wil spelen. Daarbij kan hij dus rekenen op interesse van de twee eerder genoemde grootmachten. Eerder zou Manchester United al een bod van 45 miljoen euro in Amsterdam hebben neergelegd, maar de landskampioen verlangt een vast bedrag van vijftig miljoen euro. Of een van de twee clubs aan de wensen van Ajax zal voldoen, moet de komende tijd blijken.

De centrale verdediger speelde tot dusverre 118 wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, nadat hij in 2019 overkwam van het Argentijnse Defensa y Justicia. De Ajacied is uitgegroeid tot een onbetwiste basisspeler in Amsterdam. Een vertrek van de international van Argentinië zou daarmee een fikse aderlating betekenen.

Lees meer over:
Plaats reactie

arufred +9681

Ruilen met Cristiano Ronaldo want die wil graag C.L. spelen.

04-07-2022 05:06

Ajacied1981 +17412

Geld van Haller en Martinez besteden aan de Ligt.... dromen mag ;)

03-07-2022 20:26

gi0vanni +7108

Die droom kan best waarheid worden. Gewoon FIFA22 spelen en je kan de Ligt gewoon naar Ajax halen.

03-07-2022 21:03

Web +178830

Mooie redenering
Omdat Martinez heel goed is, en Ajax geen vervanger van dit niveau heeft, of kan halen, mag hij niet weg

Spreek je waardering uit na zijn mooie jaren bij Ajax
Ajax verdiend straks meer dan 40 miljoen Euro aan hem
En eerst trots dat hij zich zo opgewekte heeft bij ons Ajax
En wij vanaf hem hebben mogen genieten

03-07-2022 18:02

AFCACruijff14 +160665

Waarom? Contract loopt nog jaren door en 3 seizoenen kunnen er ook best 4 in dienst van Ajax worden. Uiteindelijk moet Ajax er niet slechter van worden.

Overigens ben ik er van overtuigd dat Martinez heel goed is, maar ook best te vervangen. We zijn ook succesvol geweest na 2018-2019 en daar liepen misschien nog wel betere spelers dan nu.

03-07-2022 18:36

Web +178830

Hij had ook een jaar kunnen tekenen en dan gratis de deur uit lopen
Als je een langdurig contact tekent, doe je dit vooral omdat de club dit graag wil

03-07-2022 19:45

AFCACruijff14 +160665

Dit slaat toch nergens op? Een speler tekent net zo goed voor zichzelf. Zekerheid enzo. Martinez had ook op dag 1 beide benen kunnen breken en een Bandé-loopbaan kunnen hebben, dan ben je blij dat je ergens voor 5 jaar tegen ruim salaris hebt getekend.

Als hij een jaar had willen tekenen had Ajax hem uiteraard nooit genomen.

03-07-2022 20:27

Ajacied1981 +17412

Web, ja laten we Martinez lekker laten gaan en de basis leeg laten lopen omdat hij zulke mooie jaren had. Ik snap je sentiment maar we kunnen toch niet zomaar de hele van het team ruggegraat laten vertrekken en denken dat we er niet minder op worden? Martinez tekent zelf ook een contract.....het is geen eenrichtingsverkeer

03-07-2022 20:34

rien_hanssen +37

Natuurlijk verkoop maar de beste spelers ..wie vervangt Martinez dan
Wat krijg je er voor terug ? Noppes

03-07-2022 17:45

Web +178830

Dus dan mag hij niet weg?
Vraaag je dit ook af als Ajax een speler oppikt elders?
Zo werkt het nu een keer

03-07-2022 18:04

AFCACruijff14 +160665

Spurs heeft Bergwijn vastgehouden tot ze een vervanger hebben gehaald....

Zo gek is het niet.

03-07-2022 18:37

Ajacied1981 +17412

Web, wij zijn te lief. We zijn te toegeeflijk. Willen we een beetje meedoen met de grote jongens dan moeten we harder worden. We laten Brobbey gratis gaan, dat ventje strijkt zelf miljoenen op. Nu wil hij met hangende pootjes terug en Ajax gaat betalen. En hier gaat men die miljoenen verdedigen. Het buitenland lacht zich rot terwijl wij gaan zeggen dat je nergens zo iemand vindt voor 20 miljoen...

03-07-2022 20:46

GiannisAntetokounmpo +8389

Martinez komt deze transfer periode gewoon rond.

Maar waar blijven de geruchten over vervangers?

Met Blind op LCV gaat je het niet redden..

03-07-2022 17:34

MATTHIJSDONNYFRENKIE +1

Martinez wordt ondergewaardeerd. Deze Argentijnse slager is minstens zo goed als Timber. Laten gaan bij een bod van (minimaal) 50 miljoen.

03-07-2022 17:31

Eurysaces +29498

Tegen Martinez moet je zeggen dat dit de bedragen zijn waarvoor hij in de zomer van 2023 kan vertrekken.

Hem nu verkopen betekend dat je voor niks een potentieel Europees topjaar kan vergooien door een mindere verdediging.

03-07-2022 17:29

ProfessorX +19827

Sinds Raiola (rip) er niet meer is zit hij er vaker naast .

03-07-2022 16:51

Dolblij +44695

Ajax heeft zelf de prijs bepaald, dus wie die (over)biedt wint de race om deze ace. Zou het overigens wel jammer vinden als 1 van de 2 (of nog meer mogelijke clubs) de 50 Mio kraken. We zien wel.

03-07-2022 16:24

De3mos +12082

Als er extra geld word geboden dan zal dat in vorm van extra salaris voor martinez zijn om hem te overtuigen.

03-07-2022 16:43

Lars.v +3039

Hoor zojuist dat Wijndal ook nog verre van rond is.

03-07-2022 16:22

Eurysaces +29498

Zou met een vertrek van Martinez ook niet de juiste aankoop zijn. Wijndal kan namelijk niet naast Blind spelen als LCV.

Er moet bij een vertrek van Martinez een sterke centrale verdediger bij komen die met Blind als linksback kan spelen, of een snelle sterke verdedigend ingestelde back met diepgang, type Tagliafico.

03-07-2022 17:27

goajaxgo +14114

Op het Spursforum is de algemene gedachte dat Levy zijn prijs weer gaat verhogen tegen de tijd dat de Martinez miljoenen zijn binnengestroomd. Bovendien hoopt deze Dagobert Duck nog altijd dat er een andere partij op de proppen komt. Of het nu lukt of niet, deze soap gaat nog eindeloos duren.

03-07-2022 17:47

Cruijffthebest +13301

Gewoon 50 miljoen met 10 miljoen aan bonussen en 20% doorverkoop-percentage, simpel.
Onze toppers, daar moeten echt serieuze prijzen voor betaald worden!!!

03-07-2022 16:19

Berghuis +14280

Gaat niet gebeuren. 50 miljoen + wat bonussen zou echt het ultieme zijn, of Manchester United en Arsenal moeten echt vol de strijd met elkaar aan gaan.

03-07-2022 16:24

fc Barcelona_ke +19239

50 miljoen plus 1 miljoen aan de bonussen zou ook echt het ultieme zijn? Grapjas

03-07-2022 17:42

Berghuis +14280

Dat je al met z'n bonus van 1 miljoen aan komt, zegt mij al meer dan genoeg over t feit in hoe verre jij er verstand van hebt. Laten we deze discussie maar snel beëindigen dan.

03-07-2022 22:57

Orangesoul +5979

Voet bij stuk houden 50 miljoen... Martinez hoeft niet eens weg en contract loopt nog door. Willen ze m halen? Dan 50 miljoen vast aftikken! Die ten Hag is ook een pannekoek met allemaal Ajacieden wegkapen..

03-07-2022 18:17

Harrier Du Bois +38536

Die fabrizio begint ook steeds vaker te lullen en zijn mening te ventileren als feit. Helemaal best, maar ik kan hem niet meer serieus nemen, het lijkt wel heel veel roepen en hopen dat je een keer gelijk krijgt.

Edit: eigenlijk het best om jaar extra te blijven, die clubs spelen niet eens CL. Laat ze dat maar eens halen, ongelofelijk dat er geen topclub in de rij staat, Martinez is namelijk een top verdediger n.m.i.

03-07-2022 16:16

fc Barcelona_ke +19239

Wat romano schrijft, is meestal 98 procent gelijk!
Noem maar welke transfer romano helemaal naast had?

03-07-2022 17:43

donkerblauw +2822

Hoezo, heeft hij Martinez zelf gesproken dan???

03-07-2022 15:35

Slang +14994

nee, maar zijn management wel

03-07-2022 15:36

E5314 +1111

Ik zou graag een grote / sterke / wendbare en lange verdediger ( cv) achterin willen zien
Want kopkracht/sterkte is echt gewenst
Uiteraard hebben Timber en Martinez het goed gedaan, maar met Wijndal/ Timber en Blind e v t .. ik vind dat té weinig lengte achterin🥴🥴

-Schuurs heb ik al opgegeven als basisklant
- Rensch vind ik té nonchalant in z’n spel nog
- Blind kan wel naast Timber in de Eredivisie , maar tegen de TOP-teams ( CL) zou ik t niet mee aandurven

03-07-2022 15:25

koenos1 +7897

Everton opzoek naar een andere speler i.p.v. Bergwijn?

03-07-2022 15:17

kella +1042

Voor 50 ex 5 mil bonus mag hij van mij gaan. Liever dat nu onze sterkhouders vertrekken dan in de winter. En ajax heeft goede schaduwlijstjes. Met de verkoop van (70 m ) antony, (50m) martinez ,(24m)gravenberch, (35m)haller, tagliafico (4m), en alvarez (30m) is gewoon 200 miljoen inkomsten. Daar komt sws bergwijn , brobbey ( ruil maybe met alvarez) en onze linksback van az voor terug. Ik denk dat daley naar het middenveld gaat en dat ajax een fysiek sterke lange ervaren verdediger er voor terug gaat halen.

03-07-2022 15:14

ProfessorX +19827

Je vergeet voor het gemak andere betalingen .

Ging het maar zo makkelijk .

03-07-2022 16:52

Steffenhagen +37687

De jeugdopleiding van Ajax is een belangrijk middel om instroom te organiseren voor de selectie van het eerste . Het is echter geen doel op zich , zoals de romantici hier het zien en vooral hopen . Het gaat om de totale kwaliteit van de selectie en daar horen aankopen dus bij . Zo bekeken is naast de opleiding ook de scouting van groot belang . En tenslotte heb je een heel sterke technische leiding nodig die in staat is om transfers af te sluiten . Of Ajax voldoet aan deze kenmerken gaan we snel zien

03-07-2022 15:02

Ajax4proud +10777

Ik begrijp Lisandro Martínez wel als hij zou willen vertrekken. Je verdient meestal maar 1 keer in je leven zoveel geld. Om sportieve redenen is het ook al zo dat je vooruit gaat dan om op kunstgras te gaan voetballen in sommige stadions. Meestal krijg je wel te maken met beter concurrentie en heb je eerder kans om te banken.

Echter kan Ajax met Lisandro Martínez afspreken om nog voor 1 seizoen bij Ajax te blijven spelen en dan goedkoper later vertrekken bijvoorbeeld.

03-07-2022 14:47

Altijdindestraat +39752

Of voor extreem veel verkopen en daarvan deels in een vervanger investeren of vanuit eigen jeugdopleiding

03-07-2022 16:16

ProfessorX +19827

Dus ff rekenen .
Martinez krijgt bij Ajax komende 5 jaar 4 miljoen pj dat is uuuh omgerekend 20 miljoen da's weinig zeg pffff .

Luitjes besef dat 3 miljoen normaliter je nooit meer op maakt .

03-07-2022 16:54

AFCACruijff14 +160665

Natuurlijk maak je 3 miljoen makkelijk op als je rijk bent, dan pas je er je levensstijl op aan. Dan vlieg je altijd first class, dan koop je een villa, een sportauto, een buitenhuis.

Wat wel klopt is dat hij het nu financieel ook goed heeft. Heeft er ook zelf voor bijgetekend.

03-07-2022 18:40

ProfessorX +19827

Dan moeten we de spelers leren omgaan met geld 🤑🍻

03-07-2022 18:53

DankzijCruijff +48634

Martinez verpatsen voor de hoofdprijs en des Ajax' gewoon Rensch voor de leeuwen gooien. Niet op rechtsback, maar naast Timber in het centrum. Heerlijk duo. Rensch wordt hier en daar nog gigantisch onderschat doordat hij een terugvalletje had, maar dat is echt een waanzinnig talent.

Focus liever op het aantrekken van een goede rechtsback, want Regeer lijkt me nog niet goed genoeg voor de top van de Eredivisie, laat staan CL.

03-07-2022 14:46

JanBiesbos +28826

Precies rensch komt gewoon weer terug

03-07-2022 15:38

Kuningast +5079

Ben ik wel met je eens maar wie van de 2 moet dan op LCV?

03-07-2022 15:39

trodat4030 +96403

Rensch is tweebenig, dus lijkt me simpel.

03-07-2022 15:51

DankzijCruijff +48634

Heeft in de jeugd veel als LCV gespeeld.

03-07-2022 16:06

WantAmsterdam +115866

Imo niet echt complentair. Rensch heeft meer een type de ligt naast zich nodig en Timber een type Martinez.

03-07-2022 16:42

Nr.10 +110893

Ik zou hier wel van balen. Niet alleen omdat Martinez een topspeler is, maar ook omdat we dan toch teveel spelers laten vertrekken in één zomer. Wat ons zo constant heeft gemaakt de laatste jaren, is dat we op een gegeven moment zeiden: maximaal drie basisspelers per zomer laten vertrekken. Met Mazraoui, Gravenberch en Haller hebben we al drie onbetwiste basisspelers laten gaan, en we hebben daarmee, en met wat kleinere vergoedingen (Botman, straks Tagliafico en de Ligt) ook al meer dan 60 miljoen zeker gesteld uit transfers. Dan vind ik dat we ambitieus moeten zijn en gewoon tegen Licha moeten zeggen: ‘we snappen dat jij naar Engeland wil, en dat kan ook, maar dan na komend seizoen, want wij zijn nu al teveel basiskrachten kwijt. Volgende zomer kan jij sowieso, biedingen vanaf 50 miljoen accepteren wij dan zonder meer. Hier heb je één miljoen per jaar erbij op je contract.’
Misschien dat hij er dan van baalt, maar so what. En hij is een prof en moet gewoon weer indruk maken volgend jaar. Iets vergelijkbaars kan je met Antony doen. Zo hebben wij het eerder ook gedaan met Ziyech en Donny. En ik dacht zelfs met Nico en Onana na 18-19. Toen gingen alleen Frenkie, de Ligt en Lasse. Jaar daarop alleen Donny, Ziyech, Veltman. Als wij die ambitie loslaten vind ik dat wel zorgelijk.
Over de positie van Martinez in het bijzonder maak ik mij wel minder zorgen. Blind is op lcv beter dan lb, en kan een fantastisch duo vormen met Timber. We hebben net Wijndal erbij gekregen op lb. Verder kunnen we natuurlijk nog een linksbenige verdediger erbij halen als we Licha inderdaad verkopen. Maar het gaat mij meer om die ambitie om niet teveel spelers per jaar te verkopen.

03-07-2022 14:06

HallelujahAmsterdam +10638

Ik ben het eens met je betoog. Met name de intentie.
Wat zeker heeft meegespeeld in het behouden van spelers , is natuurlijk Corona en de financiële malaise in de nasleep.

Maar zeker een Martinez die een meerderjarig contract heeft getekend , zie ik niet in waarom je die niet wijst op z'n contract.
Wel lijkt het me moeilijk als zo'n gewenste bedrag op tafel komt , en de speler het aangeeft weg te willen , en de nodige prijzen heeft gewonnen , alleen met geld te verleiden.
Zelf heb ik ook graag dat ie blijft.

03-07-2022 14:13

Nr.10 +110893

Het klopt wel dat er vorige zomer geen basisspelers weg zijn gegaan. In die zin zou het dan ook niet raar zijn als het nu iets meer is. Martinez heeft drie jaar bij de club gezeten. Dat vind ik wel echt het minimum waar wij voor moeten gaan bij zo’n speler. Maar ja, ik vind dat Ajax goede redenen heeft om hem aan zijn contract te houden, en zolang je heel goed communiceert en duidelijk maakt dat dit maar voor één seizoen is en je daarna meewerkt, én hem een extra financiële beloning geeft, vind ik dat ook heel goed te verkopen naar de speler toe. Nogmaals, hij zal er wel van balen, maar dat is niet belangrijk voor de club. Je moet ook niet te paniekerig doen over dat geld, want je haalt dat geld volgende zomer gewoon binnen. Overmars had de ballen om dat te doen. Soms pakt het dan achteraf gezien niet geweldig uit, omdat je spelers voor meer had kunnen verkopen dan je op een later moment uiteindelijk doet (Dolberg, Neres), maar dat hoort er dan bij. Uiteindelijk gaat het om de sportieve prestaties, en wij willen meedoen in de CL (en dat kan).

03-07-2022 14:50

DankzijCruijff +48634

Okay, maar Alvarez zie ik nog wel graag vertrekken voor een bedrag rond de 30m (-:

03-07-2022 14:49

Nr.10 +110893

Ik zie Alvarez liever niet vertrekken, ik heb ook niks met de overdreven ‘Alvarez kan niet voetballen’ circle jerk hier op AS, maar als er per se een speler verkocht moet worden, dan zie ik ook liever Alvarez dan Martinez gaan. Maar nogmaals, eigenlijk vind ik dat we nu wel genoeg verkocht hebben.

03-07-2022 14:53

DankzijCruijff +48634

Dat niet iedereen het ziet zitten in de voetballer Alvarez hoef je niet meteen weg te zetten als een meme die nergens op gebaseerd is. Ik vind Alvarez ook te weinig voetballende kwaliteiten hebben voor een middenvelder van Ajax 1 en zie veel liever een speler op zijn positie die meer met een bal kan. Dat is mijn mening, geen "circle-jerk".

03-07-2022 14:56

Nr.10 +110893

Okay, mooi, dan hebben wij allebei niets met dat overdreven gezeik op Alvarez.

03-07-2022 15:01

Sjaakvaak +26575

Je ziet in ieder topteam dat het essentieel is om ook spelers te hebben die keihard zijn en als stofzuiger fungeren. Dat er nog steeds mensen geloven dat je met 11 rasvoetballers potten gaat winnen is mij een raadsel. De enige die dat echt lukte was Barca in haar hoogtij dagen.

03-07-2022 15:05

DankzijCruijff +48634

Net zoals in '18-'19 bedoel je, toen wij opperstofzuiger Lasse Schone naast draufganger Frenkie de Jong hadden staan?

03-07-2022 15:09

NeeI +107608

Spanje heeft jarenlang gedomineerd met slechts voetballers op t middenveld.

Ajax is er mee groot geworden en het tiki-taka is nog altijd verbonden met de naam Barcelona.

Het is juist naïef om te denken dat je non-voetballers op moet stellen om succesvol te zijn.

03-07-2022 15:36

trodat4030 +96403

En dat stofzuigers per definitie niet kunnen voetballen..

03-07-2022 15:59

Sjaakvaak +26575

Neel, Spanje speelde dan ook grotendeels met het middenveld van Barcelona. En Real is ook niet mis natuurlijk. Precies wat ik hierboven zeg, een enkele club kan het maar daarvoor moeten wel alle steentjes op de juiste plek vallen.

Als er ergens een kink in de kabel zit dan zie je dat het meteen als een kaartenhuis instort. Dat zag je recent bij Barca en iets verder terug ook bij Ajax.

@DankzijCruijff Frenkie is absolute buitencategorie in passing en balvastheid. Zo'n speler vind je bijna nergens.

03-07-2022 19:02

ProperFootball +14371

@trodat "En dat stofzuigers per definitie niet kunnen voetballen"

Wouters.
Rijkaard.

03-07-2022 19:36

Nr.10 +110893

@Neel en @DankzijCruijff.
Ik zou nooit zeggen dat je een speler moet hebben die uitsluitend als stofzuiger functioneert. Idealiter heb je een speler die kan stofzuigen én ook goed aan de bal is. Maar zulke spelers zijn natuurlijk moeilijk te vinden én moeilijk te behouden voor ons. Frenkie de Jong was verdedigend fantastisch, én aan de bal geweldig, die was heel snel weg. Gravenberch is aan de bal geweldig, maar heeft ook een fantastisch loopvermogen en heeft duelkracht. Die was snel weg.
Verder moet je met een aantal andere dingen rekening houden. Men geeft graag het voorbeeld van 18-19. Toen had je dus Schöne op de plek van Alvarez. Maar daarnaast had je dus Frenkie, die verdedigend meer solide was dan Gravenberch. Bovendien had je daarvóór Donny v/d Beek als 10, die véél meer bracht qua verdedigende arbeid en duelkracht dan Berghuis, die nu op 10 staat. Bovendien speelden wij in 18-19 met Nico op linksback, en vaak ook met Veltman op rechtsback in de tweede seizoenshelft. De afgelopen tijd speelden wij met Mazraoui en Blind, met twee backs die heel erg vanuit balbezit denken. Tot slot hadden wij in 18-19 Matthijs de Ligt achterin. Behalve dat hij een éénmansverdediging vormde toen, was hij ook een uitstekende kopper. Nu hebben we met Timber en Martinez natuurlijk ook twee topverdedigers, maar beiden zijn relatief klein. Alvarez ving in het team van de afgelopen 1,5 jaar een hoop van deze tekortkomingen op, met zijn kopkracht (hij was de enige goede kopper behalve Haller, en heeft de meeste verdedigende kopduels gewonnen), en met het verdedigen van de grote ruimtes die achterin en op het middenveld ontstaan doordat (1) de backs vaak weg waren, (2) Berghuis en Gravenberch verdedigend relatief weinig brengen.
Ik denk dat het belangrijk is om dit soort punten mee te nemen. Als je dat serieus overweegt, dan zie je waarom het zinloos is als mensen een middenveld hier fantaseren met bijvoorbeeld Taylor-Kudus, en Ihattaren daarvoor. Dat gaat niet gebeuren, en daarmee zouden we in Europa direct afgestraft worden.
Dus nogmaals, já, als je een speler kan vinden die én de kwaliteiten van Alvarez brengt, én ook kan voetballen als een Frenkie de Jong, dan zou Ajax er heel goed aan doen om die te halen. Maar we weten allemaal dat dit niet eenvoudig gaat worden, en dat die speler dan maximaal twee seizoenen bij ons speelt.
@Neel, nog even, Barcelona speelde met Yaya Touré en later Busquets op het middenveld. Dat zijn dus wel spelers die én de verdedigende kwaliteiten kunnen brengen, en ook goed zijn in balbezit. Zulke spelers hebben wij niet. Die spelers brachten wel veel fysiek, en ook lengte, en bovendien had Barca ook altijd koppers achterin (Puyol was een uitzonderlijke goede springer, en Pique is groot en een goede kopper). Tot slot waren Xavi en Iniesta spelers die ontiegelijk veel liepen in een wedstrijd, over het algemeen veel meer dan onze spelers.

03-07-2022 19:54

DankzijCruijff +48634

Prima onderbouwd, dus hulde en een "like" alleen al daarvoor. Ik ben het inhoudelijk alleen nog steeds niet helemaal eens. Ik denk dat we meer ambitie moeten tonen ipv ons erbij neer te leggen dat een goed voetballende verdedigende middenvelder niet altijd voorhanden is en we dus maar moeten schikken met een speler zoals Alvarez.

Zoals je zelf heel treffend schetst hangt veel ook af van de rest van het team. Dat zijn uiteindelijk vaak keuzes van de trainer. Ten Hag koos er het laatste jaar steeds meer voor om voornamelijk via de zijkanten te spelen. Steeds minder ging via de as. Die keuze heeft tot gevolg dat je dan idd met een Alvarez kunt spelen in de as omdat je bij voorbaat al voor minder combinatievoetbal via de as kiest, maar het komt het spel niet ten goede.

Ik hoop dat Schreuder wel weer wat meer voor het korte combinatiespel kiest, want dan ben je simpelweg genoodzaakt om een betere voetballer op de plek van Alvarez te zetten. Jij noemt bijvoorbeeld een blok Taylor-Kudus een fantasiemiddenveld, maar dat zijn juist de keuzes waar ik op doel. Taylor heeft in de jeugd wel vaker meer vanuit de controle gespeeld. Dat bij voorbaat afschieten is meer gebaseerd op een theorie, maar ik zou het wel eens willen zien in de praktijk. Het zou net zo goed kunnen dat je met zo veel voetballende kwaliteiten tegenstanders dermate stuk speelt, dat je al die corrigerende slidings van een Alvarez veel minder nodig hebt.

03-07-2022 21:28

Nr.10 +110893

We zijn het wel ongeveer met elkaar eens, ik zou het ook toejuichen als we een betere speler op de positie van Alvarez weten te halen. Alleen moet die dan wel gehaald worden, zolang die er niet is, of niet in de aantocht is, zou ik Alvarez absoluut niet verkopen.
Waar we het niet over eens zijn, is het middenveld Taylor-Kudus (in het voorbeeld gaf ik trouwens ook nog Ihattaren als 10, dat maakt het nog minder sterk, tactisch en qua verdedigende organisatie; dat deed ik omdat Neel daar een keer mee aan was gekomen). Dat komt niet doordat ik denk dat Taylor niet als controleur kan spelen. Maar het zijn allebei spelers die primair in balbezit denken (dat deed Schöne bijvoorbeeld niet meer in 18-19, maar hij was dan ook een slimme én ervaren speler), en spelers die het liefst onderweg zijn. Weet ff niet meer welke wedstrijd maar we hebben ze samen gezien op het middenveld, einde vorig seizoen, uit nood omdat Alvarez niet helemaal fit was dacht ik, en dat zag er niet best uit. Niet goed gepositioneerd, niet op de juiste momenten druk zetten, en dan heb ik het vooral over Kudus. Maar Taylor is niet een speler met de ervaring en verdedigend inzicht om dat te corrigeren op dit moment. Taylor naast Alvarez kan natuurlijk wel. Of naast Blind. Naast Gravenberch had ook gekund. Naast Kudus zie ik op dit moment niet zitten, tenzij Kudus zich spectaculair ontwikkelt. Kudus lijkt mij op zich wel een uitstekende 8, maar hij moet nog steeds aspecten van zijn spel ontwikkelen en heeft nu nog een speler naast zich nodig die gewoon kijkt hoe het team staat en hoe het eruit ziet als de bal verloren wordt. Kudus heeft een dergelijk inzicht niet.
Ik ben in elk geval benieuwd naar wat Schreuder van plan is, dat gaan we komende weken zien!

03-07-2022 21:50

Sjaakvaak +26575

Eens dat we zo min mogelijk spelers moeten laten vertrekken per jaar maar toch zie ik het nog niet zo somber in. Nous is een klasbak maar heeft slechts 2/3 van dit seizoen kunnen spelen door blessures. Gravenberch heeft een groot deel van het seizoen als een zak hooi gespeeld en de echte klasse momenten komen er nog veel te weinig uit. Haller topseizoen gedraaid maar ook absoluut niet onvervangbaar.

Martinez zou ik eerlijk gezegd nog het meeste van balen, na Nous. De rest doet mij weinig. Dan vind ik "alleen Frenkie, De Ligt en Lassa" een veel veel veel grotere aderlating. Ook Donny, Ziyech en Veltman betekenden waren zijn drieën een stuk bepalender voor Ajax dan de huidige 3 die vertrokken zijn.

03-07-2022 15:08

meerschehelden +2273

Hebben we nog scouts in Zuid Amerika?

03-07-2022 13:52

31xAjax +7844

Van die Romano wordt ik zo langzamerhand ook een beetje moe. Die is wel heel erg in zichzelf gaan geloven. Struint het internet af en brengt het vervolgens als nieuws. En daar loopt de rest dan weer achteraan...

03-07-2022 13:46

Kuningast +5079

Ze vinden Ajax zo geweldig maar als er een conference league clubje uit het buitenland langskomt willen ze gelijk weg.

03-07-2022 13:46

Ozymandias +159568

Alsof Arsenal en United niet veel meer zijn dan alleen "Conference League clubjes". Twee van de mooiste clubs van verreweg de mooiste competitie ter wereld.

03-07-2022 13:47

Intec2.0 +12395

Over de mooiste competitie kun je discussiëren. Ik vind dat dus helemaal niet zo het is de money leugue. De competitie die het voetbal heeft vernield. Door belachelijke transfersommen te betalen en vooral ook salarissen.

03-07-2022 14:34

Kuningast +5079

De competitie is zeker mooi. Maar deze 2 spelen daarin allang geen serieuze rol meer. Inmiddels behoorlijk vergane glorie. Vandaar dat ze beide geen Champions League meer spelen.

03-07-2022 14:44

Oxxer +163733 moderator

Ajax werd 7 jaar geen kampioen, speelde lang geen CHL en lag een tijd sportief en financieel op de EHBO. Was Ajax nationaal vergane glorie?

Voor Ferguson was Man Utd 28 jaar geen kampioen geworden, zij zijn te groot en te rijk om te spreken van vergane glorie. Vroeg of laat hebben zij het weer op de rit, Arsenal kan zich ook weer melden aan de absolute top.

03-07-2022 14:54

Sjaakvaak +26575

Vergane glorie? Absoluut niet.

Arsenal heeft na wat moeizame jaren alles weer goed op de rit en heeft CL in de laatste wedstrijden weggegooid. Doen gewoon weer mee aan de top. Man U ook wat rumoerige seizoenen maar nog steeds jaarlijks bovenin te vinden. Bedenk daarnaast dat daar clubs als Liverpool, City, Chelsea en Spurs naast staan en het is niet gek dat sommige clubs geen CL spelen. Nog steeds veel meer glorie dan menig andere club.

En nee Intec, het zijn de Spaanse clubs en PSG die de hoogste transfersommen betalen. Daarna komen de Engelsen pas.

03-07-2022 15:12

Ozymandias +159568

@Intec2.0
De Italiaanse topclubs en Real Madrid betaalde al lang voor de Engelse clubs belachelijke transfersommen. Vijf van de laatste tien keer dat een transferprijsrecord werd gezet was dat door een transfer naar Real Madrid. Maar één keer door een transfer naar een Engelse club. Van de afgelopen 20 transferrecords waren er maar twee Engelse clubs die het record doorbraken, 8 keer was het een Spaanse club, 9 keer een Italiaanse club en één keer een Franse club (het recente record).

Het zijn niet de Engelse clubs die de transfermarkt hebben verpest. Het enige verschil is dat in Engeland alle clubs veel geld hebben terwijl in Spanje en Frankrijk er maar enkele clubs zijn of zelfs maar één club is met al het geld.

03-07-2022 15:49

WantAmsterdam +115866

Zij grote clubs uit een grote competitie, over mooi kan je discuteren, Manu vind ik al jaren geen mooie club meer, zeker sinds Ferguson weg is niet meer.

03-07-2022 16:50

El Pistolero +4932

"De Italiaanse topclubs en Real Madrid betaalde al lang voor de Engelse clubs belachelijke transfersommen. Vijf van de laatste tien keer dat een transferprijsrecord werd gezet was dat door een transfer naar Real Madrid".

Je hebt volledig gelijk maar deze discussie is al; lang achterhaald. De FIFA is al sinds 2020 bezig om het systeem te hervormen en te harmoniseren en binnen nu en 5 jaar zal ook het transfersysteem er aan moeten geloven. Tijdens de presentatie van de white paper van de FIFA in 2018 is al uit de doeken gedaan hoe dat zijn beslag moet gaan krijgen en waar het feitelijk op neer komt, is dat clubs als de hervormingen in regelgeving zijn omgezet, niet meer zelf de hoogte van de afkoopsom kunnen bepalen, maar dat het FIFA transfersysteem dat gaat doen op basis van tevoren vastgelegde parameters als salaris, doorlooptijd van het contract, leeftijd, etc. Transferbedragen van 100 miljoen Euro zullen dan niet meer voor gaan komen en de verwachting is dat bedragen die de 50 miljoen overschrijden al zeldzaam zullen worden. Nu is het zo dat clubs om zich tegen de concurrentie beschermen in hun contracten opnemen dat er 1 miljard voor ze betaald moet worden, ongeacht of hun contract nog 5 of 1 jaar doorloopt. Daar komt dan een einde aan, ieder jaar dat een speler dichterbij de afloop van zijn contract komt, zal het hem minder kosten om dat af te kopen. Ajax zal waarschijnlijk geen transferbedragen meer ontvangen die de 20 of 25 miljoen overstijgen, maar dat is niet zo erg als het lijkt omdat de club ook minder kwijt zal zijn als het zelf spelers wil aantrekken. Voor clubs als Ajax zullen de hervormingen waarschijnlijk zelfs gunstig uitpakken omdat de absolute topclubs hun spelers, als die niet meer beschermd zijn door een abjecte afkoopsom in hun contract, aan zich zullen moeten binden met abjecte salarissen. Ze zullen hun spelers uit de handen van de concurrentie proberen te houden door ze torenhoge salarissen aan te bieden. Die salarissen moeten ze echter ieder jaar betalen en niet 1 keer in de 5 of 6 jaar zoals een transfersom. Als die salarissen de pan uit rijzen, zullen die clubs prioriteiten moeten stellen en er geen selecties meer op na kunnen houden van 50 of 60 spelers. Dat betekent dat er meer spelers op de markt zullen komen en het is een economische wetmatigheid dat de prijs van alles dat overvloedig aanwezig is omlaag gaat. De salariswedloop zal er ook voor gaan zorgen dat clubs als Ajax hun spelers langer kunnen vasthouden omdat kleinere selecties automatisch betekenen dat er minder plaats voor aankopen is. Dan kunnen grote clubs het zich niet meer veroorloven om overal onbeperkt spelers weg te halen op basis van God zegene de greep, maar zullen keuzes moeten maken.

https://www.coe.int/en/web/corruption/-/analysis-and-recommendations-and-fifa-transfer-system-reform

03-07-2022 18:31

wendoo9 +8101

Eigen portemonnee League ook !!! Maar United is en blijft toch een hele mooie club om voor te spelen.

03-07-2022 13:50

Kuningast +5079

In de tijd van Ferguson zeker. Nu lijkt me niet het juiste moment om daarheen te gaan

03-07-2022 14:45

ajaxcied4life +26020

Goed. Mogelijk ook iets positiever nieuws. Bart Sanders meldt op twitter dat Sontje Hansen niet bij de selectie zat wegens ziekte en Ajax en zijn management in gesprek zijn om dat jong zijn contract open te breken en te verlengen. Hopelijk lukt dat. Ik zie echt potentie.

03-07-2022 13:46

trodat4030 +96403

Dat hij ziek was was al bekend. Dat laatste is voor mij wel nieuws.

03-07-2022 14:03

Ozymandias +159568

Zou mooi zijn als de geruchten koppen en Hansen en Ünüvar beide hun contract verlengen.

03-07-2022 14:10

ajaxcied4life +26020

Zeer zeker. Zijn toch wel twee zeer behoorlijke talenten in mijn optiek.

03-07-2022 14:31

HendrikAjax +16830

Dat zou fantastisch nieuws zijn. Ik ken die hele Bart Sanders niet. Is hij een beetje betrouwbaar?

03-07-2022 14:40

ajaxcied4life +26020

Hij is van de Pantelic Podcast. Hij weet zo nu en dan wel dingen heb ik het idee. Hij maakte onder meer een foto vab Tadic die samem met zijn zaakwaarnemer (die ook de zaakwaarnemer van Schreuder is kennelijk) in de Lutte.

03-07-2022 15:13

HendrikAjax +16830

Moet ik toch maar de pantelic podcast gaan luisteren

03-07-2022 15:16

wendoo9 +8101

Als Martinez verkocht wordt, dan is het wel mooi geweest. Antony dan behouden. Ga er toch van uit dat Ajax door veel goals te gaan maken het dit jaar van zal moeten hebben om wedstrijden te winnen.

03-07-2022 13:45

willycicci +3790

Je moet als Ajax zijnde goed gaan afwegen wat je ambities zijn voor komend seizoen. Als je Martinez weg doet dan moet er een adequate vervanger voor worden aangetrokken. Met Blind en of Schuurs centraal in de basis red je het niet eens in de Eredivisie imo.

Ik zou hem niet van de hand doen. je hebt het geld niet perse nodig, je hebt al 3 basisspelers verloren en het aantrekken van nieuwe spelers gaat ook niet over een leien dakje. Wat zou dan de reden zijn om een basisspeler die ontzettend belangrijk is en alsmeer beter word nu te laten gaan

03-07-2022 13:39

Ozymandias +159568

Blind en Timber zouden een geweldig duo vormen in de Eredivisie. Het tempo van de Eredivisie is zeer laag waardoor Blind positioneel goed kan verdedigen als '4'. In de Champions League zou Blind wel een zwakke schakel zijn.

03-07-2022 13:46

wendoo9 +8101

Totdat je tegen de bovenste 4 komt. Je wilt toch voor alle prijzen meedoen ga ik vanuit.

03-07-2022 14:00

Ozymandias +159568

In de topwedstrijden van de Eredivisie ligt het tempo ook altijd zeer laag. Soms zelfs nog lager dan in een gemiddelde Eredivisie wedstrijd. Bij AZ, Feyenoord en PSV dromen ze van een '4' als Blind. PSV heeft met Boscagli een '4' die een vergelijkbaar type is als Blind die zowel verdedigend als opbouwend minder is.

03-07-2022 14:02

Nr.10 +110893

@ozy, ik weet niet hoor, Blind was in 18-19 ook geweldig in de CL met de Ligt er naast. En hij heeft ook nog af en toe met Veltman centraal gespeeld later, toen vond ik hem ook heel goed. Ik zie het wel zitten in dat duo Timber-Blind (al zou ik er stevig van balen als Martinez inderdaad vertrekt).

03-07-2022 14:09

Intec2.0 +12395

Blind kan niet verdedigen gaat amper duels aan. Ik zou ten alle tijden een vervanger halen. En met Wijndal erbij zou ik Blind op de bank zetten.

03-07-2022 14:39

Ajaxadam1 +31667

Blind heeft als CV ook heel veel fouten gemaakt in de eredivisie. Ook al is het tempo heel laag...

Ik kan er oprecht zoveel noemen. Vooral in 2019-2020 heeft hij van alles fout gedaan. Positioneel de grootste fouten. AZ thuis wat ik me even bedenk, Heereveen uit toen liep Ejuke echt 100x weg uit zn rug en stond hik helemaal verkeerd, Heracles uit waar Dessers wegdraaide bij hem, PSV thuis bij debuut van Haller ging hij de mist in.

Allemaal op cv in de eredivisie.

03-07-2022 17:49

Oxxer +163733 moderator

Martinez weg is jammer, maar niet het einde van Ajax, er lopen zat spelers in Zuid Amerika die hem kunnen vervangen. Hij is niet de eerste en laatste speler die vertrekt, pak zoveel mogelijk poen en verder.

03-07-2022 13:25

Louis.K +2104

Gravenbergh is weg

03-07-2022 13:24

Oxxer +163733 moderator

Bergkamp, Zlatan en Litmanen zijn ook weg, wat is jouw punt?

03-07-2022 13:27

AFCACruijff14 +160665

Wie is Gravenbergh?

03-07-2022 13:32

HallelujahAmsterdam +10638

Geen vakantie voor H2. Op topniveau acteren , juist tijdens deze periode , geeft gewoon aan dat het werk nooit gedaan is.
H2 wacht een vuurdoop met de selectie op niveau te houden.

Het had het makkelijker gemaakt , in zoverre , als alle sterkhouders zouden blijven. Maar als H2 hun werk hebben gedaan , dan zullen ze op enig vertrek hebben geanticipeerd , van welke speler dan ook.
Dus ik hoop dat ze hun lijstje klaar hebben.

Het vertrek van Martinez is in die zin een voldongen feit , wanneer een club voldoet aan de transferbedrag. Maar als Martinez z'n zinnen erop heeft gezet en een club komt met het vereiste bedrag , dan wordt het gewoon moeilijk om zo'n speler te houden.
Jammer maar niet het einde van de wereld. Zeker Nederlandse clubs is het inherent dat je spelers verliest aan het eind van het seizoen. Maar dat er ook weer spelers bij komen en er een 'andere/nieuwe' Martinez opstaat.
Enige wat ik wel hoop is dat , met het behouden van niveau , H2 ook spelers binnen kunnen houden.
Om niet weer helemaal op nul te moeten beginnen.
Het is examen maand voor H2.

03-07-2022 13:19

Slang +14994

Als er iets minder aan Ten Hag was, is het dat hij langzaam steeds dikkere vinger in de transfer pap kreeg bij Ajax. Met vooral mindere resultaten. Onbegrijpelijk dat ze hem bij Man U vanaf dag 1 carte blanche geven

03-07-2022 13:05

AFCACruijff14 +160665

We zijn niet bepaald slechter van Haller geworden. Sportief niet en financieel ook niet. Klaiber prima back up met helaas een zware blessure. Ga je dan ook echt hier verongelijkt doen vanwege Labyad?

03-07-2022 13:33

Slang +14994

dus 2/3 niet goed en duur en Promes die na 1 jaar al geen niveau meer had en voor de helft weg ging, dat lijkt me een matig resultaat

03-07-2022 13:43

trodat4030 +96403

Denk je werkelijk dat TH ook maar 1 cent mag uitgeven waar de directie/Glazers niet achter staan? Natuurlijk niet! TH vraagt om speler x, ManU bepaalt of hij die wel of niet krijgt.

03-07-2022 14:06

AlexIbarra +19210

Labyad is van 4 jaar geleden, Promes van drie jaar geleden, Klaiber van 2 jaar geleden en Haller van 1,5 jaar geleden.
Dat zijn de aankopen waarvan vaak wordt gezegd dat vooral TH ze graag wilde.

Ik zie daar geen stijgende lijn in, dus hoezo een steeds dikkere vinger in de pap?

03-07-2022 14:34

WantAmsterdam +115866

Ik denk dat alleen Klaiber en Labyad echt uit de hoed van TH komen, bij Promes en Haller speelde hij zeker een rol, maar die stonden al lang voor TH op het lijstje Ajax.

03-07-2022 16:53

AjaxIsBeast +5975

Basisspelers Mazraoui, Martinez, Gravenberch, Haller en Onana weg

Daarnaast spelers als Neres, Danilo en Brobbey weg

Waar blijven die kanonnen?? Er blijft niet veel van over zo. En kom niet aan met Wijndal, want Tagliafico vertrekt sowieso ook nog.

03-07-2022 12:59

xerr +2506

Basis Onana? Onana heeft 0 betekend voor Ajax in 21/22.

Danilo heeft zo weinig speel minuten waar de invloed van hem gering is. Brobbey verhaald is toch al lang en breed bekend aan zijn terugkomst gewerkt wordt.

03-07-2022 13:11

AFCAjax +17839

onana heeft een negatief getal betekend voor Ajax in 21/22

03-07-2022 14:43

sebastiaan1900 +5265

Labyad ook foetsie.

03-07-2022 13:17

Oxxer +163733 moderator

Dat doet nog het meeste pijn.

03-07-2022 13:23

sebastiaan1900 +5265

Ja, transfervrij naar PSG of RM. Of Ten Hag moet er nog tussen komen. Zou me niet verbazen...

03-07-2022 13:41

AjaxIsBeast +5975

Voor 50 miljoen lekker laten gaan, prima bedrag. Zolang je dat geld maar terug investeert want we hebben kanonnen nodig!!

03-07-2022 12:50

Matzet +5341

Martinez voor 50 miljoen verkopen en Gaston Avila ervoor terug halen. Kost denk ik 8-12 miljoen, maar dan heb je een vergelijkbare speler ervoor terug.

03-07-2022 12:41

Slang +14994

kunnen we geen korting krijgen door Maga er bij terug te geven

03-07-2022 13:03

Matzet +5341

Ik wilde de grap maken dat Ajax dan nog 3 miljoen extra moet betalen, maar dat is erg flauw. Ondanks dat hij een beperkte voetballer is (en een totale miskoop) vind ik hem wel een hele sympathieke vent die voor clubs met een specifieke speelstijl (op de counter 5-3-2) best we van meerwaarde kan zijn.

03-07-2022 13:27

Amp +37313

Prima dat martinez dat wilt. Dan moet ie ervoor zorgen dat een pl-club minimaal 50 miljoen (liever meer, maar als de geruchten kloppen is dit t dus) neer telt. Of hij past zelf ff bij ook prima

03-07-2022 12:36

Multi +33105

Tja het is en blijft enorm zonde als hij vertrekt. Had hem nog graag 1 jaar met Timber gezien. Dan hadden we ook geweten of Rensch er klaar voor is om het stokje over te nemen, nu komt het wat mij betreft nog te vroeg voor hem. Dan kan je Blind nog langs Timber opstellen en in de Eredivisie zal dat wel goedkomen, maar in de CL tegen een snelle spits ben je volledig gezien.

Ik denk dat Ajax er verstandig aan doet om maar eens goed naar wat verdedigende versterkingen te gaan kijken ook de rechtsback positie hebben we eigenlijk echt nog wel iemand nodig. Leuk dat Regeer er kan spelen, maar ik zie hem meer als vervanger van en hetzelfde geldt eigenlijk voor Klaiber. En Rensch daar zie ik gewoon geen rechtsback in.

03-07-2022 12:28

Louis.K +2104

Medina halen . ga je niet op achteruit . Speelt nu voor Lens

03-07-2022 12:38

Intec2.0 +12395

Adonis Frias halen goedkoper

03-07-2022 12:41

Multi +33105

Dat is zeker een leuke speler, vind ook dat hij een geweldige opening heeft. Vind hem verdedigend alleen soms onhandig, maar als je dat eruit kan krijgen.

Vind daarnaast in Frankrijk Maxime Estève van Montpelier ook wel een leuke speler en toch wel een groot talent in Frankrijk.

En dan zou je ook nog kunnen proberen Dan-Axel Zagadou binnen te halen die transfervrij is. Er zijn wat dat betreft opties genoeg.

03-07-2022 12:43

TD-Ajacied +3731

Regeer viel gisteren in ieder geval flink door de mand. Hij gaf in de eerste helft regelmatig klungelige passes en kon geen enkele keet een Duitser afstoppen

03-07-2022 13:29

Multi +33105

Hij is er ook nog niet klaar voor en daarnaast vind ik hem op het middenveld gewoon beter dan op de rechtsback. Maar hij zal nog 1/2 jaar nodig hebben om zich tot basisspeler te ontwikkelen. Niks mis mee, maar dat betekend dat je nu wel gewoon iemand nodig hebt die er direct staat.

03-07-2022 13:58

xerr +2506

Serieus, heel AS gaat er van uit wat er geschreven is ook de waarheid is terwijl Martinez geen 1 word heeft losgelaten! Daarnaast heeft hij recent nog bijgetekend, dus mocht hij gaan, heeft hij ons iig al een goed transfersom gegund in tegenstelling tot anderen met 1 of 2 jarige contract die niet wilt bijtekenen.

Daarnaast zeurt iedereen dat Martinez een wereld topper is etc etc en dat we nooit een vervanger voor kan vinden. Vergeet niet 18/19 stond daar Blind. En voor het aantrekken van Nico en Martinez hebben niemand van deze mannen gehoord!

Het is niet zo dat Overmars zelf Martinez heeft gescout. Menigten claimen dat onze scouting niet goed werkt, moet ook even met beide voeten op de grond blijven. Het is geen FM. Diezelfde scout die Martinez, Nico, Alvarez, Antony hebben gescout, werken nog bij Ajax. En als het zo makkelijk is om wereld toppers te scouten, zijn wij echt wel achteraan in de rij als de rijkste clubs van dit aardbol in de rij staan.

Wij zijn Ajax en wij zijn de beste in vinden van talenten en deze laten opbloeien tot wereldsterren. Het is vroeger zo, en het is nu ook zo. Met vertrek van bv de Ligt staat Timber op. Met vertrek van de Jong, staat Gravenbergh op. Kijk niet raar als de volgende Timber of Gravenbergh al klaar staat om die plek op te vullen.

03-07-2022 12:22

4xEC1 +7711

Chapeau voor deze comment! 👍🏽

03-07-2022 12:25

Odysseus +14206

Geen speld tussen te krijgen.

03-07-2022 12:38

4Ever14 +6546

"Met vertrek van de Jong, staat Gravenbergh op. "
Als je hem vergelijkt met Frenkie dan kan je stellen dat hij helemaal niet is opgestaan. Zijn beste wedstrijden is op één hand te tellen en de impact die Frenkie had is niet vergelijkbaar met wat voor soort impact Gravenberch zou moeten hebben gehad, wat naar mijn mening helemaal niks was.

03-07-2022 12:41

Ajax1114 +19393

De volgende Timber of Martinez staat niet klaar. Altijd maar dat simpele gelul, dat Ajax altijd weer een vervanger heeft is gewoon totaal niet waar. Er zijn hele periodes geweest dat de club totaal de weg kwijt was, ik herinner mij nog het jaar 2000 bijvoorbeeld en daarna is dat ook herhaald. Velen doen nou net of Ajax al 40 jaar achter elkaar kampioen is geworden wat niet zo is natuurlijk.

03-07-2022 12:50

xerr +2506

@Ajax1114 Ga dan in een ideaal wereld leven waar alles altijd 100% klopt. Het is altijd zo geweest dat wij onze selectie volledig wordt uitgekleed en toch telkens komen we sterk op terug. Die periode begin 2000 tot de Cruijf revolutie is gewoon wanbeleid. Maar kijk wat wij in de afgelopen 10 jaar hebben gedaan? Van de derde ster naar alweer opweg naar de 4de ster.

Aanhalen op vertrek de Ligt, wie had gedacht dat Timber er klaar voor was en op welk manier. Dat zal nu ook zijn met anderen die opstaan, verwacht niet dat ze er meteen 2022 er staan maar zeker wel snel die gat opvullen. Met aantrekken van Itahharen is de vervanger van Antony al binnen. Op de plak van Gravenbergh hebben we Taylor lopen. Mocht wijndal komen, hebben we al Nico opgevangen. Dus ik zie echt wel een goed over nagedacht beleid waar we niet met geld gaat smijten en ongefundeerde gok gaat nemen op basis van Youtube video's waar moment opnames van bepaalde spelers worden uitvergroot.

Wat betreft Brobbey is gewoon een sneu verhaal. Hoe je ook mag voelen over terugkopen van Brobbey. Als hij Ajax kan helpen om Kampioen te worden en overwinteren in CL, dan is het gewoon waard. Denk nog maar eens terug hoe wij kampioen zijn geworden vorig jaar met die goals van hem na winterstop tegen PSV. Hadden we die wedstrijd verloren, dan het wss een heel ander verhaal geweest.

03-07-2022 13:08

Biss +9933

Helemaal eens met je reactie!
Je beschrijft precies goed hoe belangrijk onze jeugdopleiding is/kan zijn, 8-10 jaar geleden hervormd en in geïnvesteerd en de talenten schieten de grond uit.
Helaas zijn ze een paar jaar geleden weer van deze manier van opleiden afgestapt, dus ik maak me wel zorgen over de doorstroom (en dus het niveau van de jeugd) de komende jaren.

03-07-2022 13:23

xerr +2506

Ik weet dat velen met mij oneens zullen zijn. Maar de lichting waar we zo hebben van genoten, vind ik dat Wim Jonk daar veel credits moet krijgen. Persoonlijk vind ik nog steeds heel jammer dat hij is vertrokken.

03-07-2022 13:32

Biss +9933

Ik wilde de naam niet noemen, ligt blijkbaar gevoelig hier. Geen idee waarom.
Het gemis van Jonk en zijn team in de jeugdopleiding gaan we vanaf dit seizoen voelen vrees ik.
Wel genoten van de spelers die op deze manier zijn opgeleid de afgelopen jaren!

Hopelijk komt hij snel weer terug, maar eerst gaan ze Volendam Europa in sturen 😉

03-07-2022 13:55

WantAmsterdam +115866

De jeugdopleiding doet het nog beter sinds het vertrek van Jonk, we zijn echt niet afgestapt van Cruijff zijn visie omdat jeugdtrainers iets meer vrijheid hebben, in deze moderne wereld moet je sws tactisch flexibel zijn.

03-07-2022 17:18

Biss +9933

Een aantal conclusies trek je, ben oprecht benieuwd hoe je daar bij komt.
Onder Jonk/Cruijff hadden trainers geen vrijheden? Niet flexibel? Wat is er nog over van de visie van Cruijff (op jeugd training)?

03-07-2022 17:39

WantAmsterdam +115866

Dat heb ik niet gezegd, ik zeg MEER vrijheden. Dus wat speelstijl en systeem betreft, ook afgestemd op spelers.

Je trekt toch precies de tegenovergestelde conclusies.
Waar is men afgestapt van de visie Cruijff? Wat maakt Jonk de gekozen erfgenaam van Cruijff?

03-07-2022 17:51

Biss +9933

Dat heb ik ook niet gezegd 😂
Cruijff dacht sowieso niet in systemen, dus daar klopt het al niet. Rode draad door de opleiding zouden Cruijff’s principes moeten zijn. Ik zie dat maar weinig terug, al kan ik natuurlijk niet alles zien waardoor ik benieuwd was naar jouw kennis hierover.

Het gaat mij om het plan dat cruijff en co hebben gemaakt toen ze aan de klus begonnen. Performance coaches is een (groter) voorbeeld, rouleren van coaches tijdens het seizoen een kleiner voorbeeld. Maar zo zijn er vele (kleine) details die ik nu niet allemaal op ga schrijven.

Jonk deed het ook niet alleen, die heeft zijn eigen team. Cruijff ging aan het eind niet voor niks achter Jonk en zijn team staan. Daarnaast waren Cruijff zijn eigen woorden dat het niet meer zijn plan/visie was.

03-07-2022 19:03

trodat4030 +96403

Ondanks dat ik het behoorlijk met je eens ben in de dop, toch een kleine disclaimer. Naast Blind stond in 18/19 daar wel een eenmansleger in de vorm van de Ligt. Dat was dé ultieme laatste man die zo'n beetje alles oploste wat Blind liet glippen. Dus heel fijn dat we Blind nog hebben, maar ik schat Timber toch iets anders in, die heeft niet alles in de rug van Blind en dat is wel wat Blind imo nodig heeft om als LCV te excelleren. En Frenkie stond ervoor overigens, die heeft ook veel in de diepte dichtgelopen voor Blind. Dus zomaar stellen dat Blind als LCV kan, nee. Dat kan alleen in een ideale omstandigheid imo. Blind zie ik liever op 6 met een verdedigend betere LCV erachter die ook nog een beetje kan voetballen.

O en diezelfde scouting is natuurlijk ook niet feilloos, gezien spelers als Magallan en Pierie die ze ook binnen hebben gehaald. Dus niet zomaar alles wat zij aanbrengen verandert in goud, helaas..

En als jeugdwatcher kan ik je vertellen dat er op dit moment niet echt jeugd klaar staat (dat wat er wel is heeft nog even tijd nodig), zeker niet als ze Rensch voor rechtsback houden. Rensch kan er wel in groeien, maar natuurlijk niet als hij als back gebruikt wordt.

Verder een prima reactie om het allemaal wat in perspectief te plaatsen hoor.

03-07-2022 13:31

xerr +2506

Ik ben er met je eens over de Ligt en Frenkie. Maar we hebben nu Alvarez (als die niet gaat) in de vorm van dichtlopen. Afgelopen seizoen hebben Timber en Martinez veel lof gekregen. Maar Alvarez is zeker een factor geweest waardoor Timber en Martinez hebben kunnen excelleren. Dus in mijn optiek kunnen we zeker Blind LCV zetten zolang we iemand op 6 heb die de gaten kan dichtlopen.

Seizoen 22/23 is zeker niet positief als je vergelijk met 18/19 of 21/22. Geeft Ajax een jaartje tijd en we gaan weer. En wie weet komt er nog verrassingen. Ik blijft vertrouwen houden in Ajax dat het goed komt. Als het niet goed komt, dan ben ik even fanatiek als in de goede jaren. Steun mijn club in goede en slechte tijden.

Wat ik tot nu toe heb gezien na vertrek van Overmars is alles behalve paniek. Er wordt echt wel goed over nagedacht aan de samenstelling van Ajax 1.

03-07-2022 13:39

trodat4030 +96403

Alvarez..... Die komt in mijn hoofd niet op, expres iet, want vind hem domweg een voetballende verschrikking en ik ben er heilig van overtuigd dat je op zijn positie (de as van je as, we zijn verdomme Ajax) een goed voetballende speler moet hebben, geen beperkte breker. En Alvarez is wel iets sneller dan Blind, maar gaat echt niet de bij Blind ontsnapte spits nog achterhalen (zeker niet als die hoger staat dan Blind), alleen als het Sidney van Hooydonk betreft, maar het is gebleken dat Blind dát zelf ook nog wel kan. Dat is dan de uitzondering op de regel ;-)

03-07-2022 14:13

Calvani +464

Je wilt toch beter worden als Ajax en goed meekomen in de CL? Dan ga je niet je beste verdediger verkopen als het niet nodig is! Ik ben helemaal voor talenten een kans geven, stel ze gerust op tegen RKC. Maar in de CL graag Martinez.

03-07-2022 14:31

maarten0909 +6348

Heeft ajax ook nog wat te willen?

03-07-2022 12:20

Rijksdaalder +0

Overmars smurt Ajax stiekem de scoutingslijst door

03-07-2022 12:20

OuweDibbes +11706

Ten Hag is ook echt een halve gare. snel rond zijn met een voetballer van je ex club die je iets meer dan 1 maand geleden hebt verlaten. Vind het ook raar dat Ajax toestaat dat een speler gaat onderhandelen terwijl je als club hem niet kwijt wil.

03-07-2022 12:18

Glenn Meijer +56

wees blij hij gaat zo wie zo anders naar arsenal dus manchester drijft alleen maar de prijs omhoog nu weet niet waar iedereen zich zo druk om maakt ajax vangt alleen maar meer geld nu

03-07-2022 12:25

OuweDibbes +11706

Ik maak mij druk dat ik Ajax nu echt kwalitatief minder zie worden. En dat een ex trainer die zich opeens ajacied voelt daarvoor verantwoordelijk is. En dat het bestuur en technisch hart dit schijnbaar ook niet realiseert wat er volgend jaar op het veld staat. Ga met Martinez praten in plaats van Arsenal en Manchester, en beloof volgend jaar mee te werken tegen een markconforme prijs.

03-07-2022 12:31

OuweDibbes +11706

Ik ga wel even langer mee.. En dat Schuurs niet weg mag enkele dagen geleden is al een teken aan de wand dat Ajax helemaal met niemand bezig is.. Sterker we mogen blij zijn dat er vervanger komt.. En dat zet ik een biertje op, die ik al te graag afreken omdat ik hoop dat je gelijk hebt..

Nee deze 50 miljoen wordt gebruikt om de 3 beloofde spelers te kopen.. En het potje Haller en Gravenbergh is aanzuivering van misgelopen inkomsten.

03-07-2022 12:51

Amp +37313

Tsja toen ie naar ons kwam deed ie t zelfde toch? Labyad, vervolgens klaiber (helaas). Zodra hij zei dat er geen afspraken stonden over al dan niet benaderen van ajax-spelers wist je genoeg

03-07-2022 12:39

OuweDibbes +11706

Klopt, en je weet gewoon over een half jaar dat we worden uitgelachen.. Wat een topverdediger voor een goedkope prijs. Net als Vermaelen en Veltman.

03-07-2022 12:49

trodat4030 +96403

Het is vrij gebruikelijk om een speler al toestemming te geven met een club te praten als de clubs elkaar naderen betreffende de verkoopprijs. ManU hoeft 'maar' iets meer te bieden en het is wel rond, bij dergelijke marges laat je de speler alvast met de club praten, want het is veel verspilde moeite van beide zijdes als de speler er niet uitkomt met de nieuwe club. Zo werkt het werkelijk óveral, dus ook bij Ajax.

03-07-2022 13:39

NeeI +107608

Wanneer wordt trouwens de transfer van Haller definitief gemaakt?

03-07-2022 12:16

036AFCA97 +146632

Ja, je moet er toch niet aan denken dat het niet doorgaat.

03-07-2022 12:21

frenkiedejong53 +9792

Volgens duitse media deze week.
Contract is al ondertekent.

03-07-2022 12:22

fc Barcelona_ke +19239

Waarschijnlijk komende week

03-07-2022 12:22

Nick14 +25889

Transfer is afgeketst omdat hij bij z'n presentatie de bal niet tien keer kon hooghouden.

03-07-2022 12:31

AFCA-1983 +17718

Hahaha ik zie het filmpje nu al voor me .. 😂😂

03-07-2022 13:50

MNJ7 +8647

Als Martinez gaat dan mag je Timber absoluut niet meer laten gaan!

03-07-2022 12:14

vandenhaas4 +15019

Gezien de interesse, de contractduur, inflatie en het aanstaande WK zou ik de vraagprijs flink verhogen.

03-07-2022 12:13

Oeroeboeroe +18265

Cruijff vertrekt: einde van het Ajax voetbal
Van Basten vertrekt: we gaan geen doelpunten meer maken
De Ligt en de Jong vertrekken: we kunnen nu wel inpakken
Ziyech en van de Beek gaan weg: daar gaat onze creativiteit
Nous, Martinez n Gravenberch maken een transfer: we staan aan de rand van de afgrond H2 out!

En dit is maar een greep van wat ik de afgelopen 50 jaar met Ajax heb meegemaakt. Ajax betekent: talent komt altijd vroeg of laat weer boven drijven, onafhankelijk van trainer of TD. Dus paniekvogels , lui aan de depressiva, leeghoofden, stresskippen, overgevoeligen en meer van dat gespuis, ga een biertje drinken of het gras maaien de komende 2 maanden. Mij maken ze de pis niet lauw.

03-07-2022 12:13

vandenhaas4 +15019

Ja, maar er zijn ook mindere tijden geweest. Soms zitten er een (flink) aantal jaren tussen voor het weer de goede kant op gaat.

03-07-2022 12:15

Oeroeboeroe +18265

Ja en??? Heb jij nooit ruzie met je vrouw/vriendin/man/vriend? Kwestie van leren met teleustellingen om te gaan.

03-07-2022 12:30

vandenhaas4 +15019

Dat is een apart idee van supporterschap.

03-07-2022 12:39

Oeroeboeroe +18265

dat heet leven in de realiteit ipv in een schijnwereld, droom lekker door.

03-07-2022 12:43

Odysseus +14206

Precies, het hoort erbij. Niet leuk, maar er zullen altijd mindere periodes blijven. Bijna geen enkele club heeft niet af en toe een terugval. Zelfs Real, Barcelona, Chelsea, Man United, Juve. Het is bijna het echte leven.

03-07-2022 12:44

Carrerdecasp +8167

Maar het is nooit zo dramatisch als de vele paniekvogels hier doen lijken.

03-07-2022 12:47

vandenhaas4 +15019

Ik heb genoeg realiteit in mijn dagelijks leven. Over Ajax zal ik lekker blijven dromen.

03-07-2022 12:57

Oeroeboeroe +18265

Nee, al was het begin deze eeuw best wel kut

03-07-2022 12:57

Oeroeboeroe +18265

je kent het hè... des te natter de droom des te groter de teleurstelling ;-)

03-07-2022 13:00

Biss +9933

Door er in te investeren kan je er voor zorgen dat je geen of minder ruzie maakt met je partner, uhh, dat je dus minder teleurstellingen hoeft te verwerken. Dat het goed ging, betekend niet dat het vanzelf ook weer goed zal gaan. Essentieel is dan dat Ajax blijft investeren/ ontwikkelen/ vernieuwen en het juiste beleid voert in de jeugd. En daar zie je pas na een aantal jaar het resultaat van.
Denken dat het vanzelf weer goed gaat, omdat wij Ajax zijn en het vroeger ook zo ging, vind ik leven in een schijnwereld.

Toeval is logisch.

03-07-2022 13:46

Oeroeboeroe +18265

Geen conclusies trekken die je niet kúnt trekken. Ik heb NERGENS geschreven dat het vanzelf gaat. Dat is het probleem met de meeste hier maar ook met onze verwende voetballers, die denken dat het alleen met talent wel gaat. Je ziet aan Mo dat je het niet alleen met talent kunt doen, je moet er altijd keihard voor werken. Dat geldt voor op het veld, maar ook ernaast. Dat ik dus heb beweerd dat het "vanzelf" gaat is de grootste lariekoek die je hebt kunnen schrijven.

03-07-2022 13:52

MichelBoerebach +29015

Mij maken ze de pis niet lauw??? (-:

03-07-2022 12:38

Oeroeboeroe +18265

Ja, kende je die niet? 😂

03-07-2022 12:41

MichelBoerebach +29015

Nee, maar ik vind 'm geweldig. Erg 18e eeuws!

03-07-2022 13:15

Oeroeboeroe +18265

Volgens mij heb ik deze opgedaan uit de tijd dat ik in Drenthe woonde. Deze mensen hebben echt een hele nuchtere kijk op het leven.

03-07-2022 13:23

Biss +9933

Niet gewoon een van Nederlands bekendste cabaret shows “lauwe pis” van Theo Maassen?

https://youtu.be/vRitxxybCsE

03-07-2022 13:50

Oeroeboeroe +18265

Klopt, dat schreef ik al een half uurtje geleden hieronder ;-)

03-07-2022 14:05

MichelBoerebach +29015

Klopt. Gewoon een beetje wind in de banden en niet zeuren. (-:

03-07-2022 23:40

Concrete +3123

Als je pis niet meer lauw is ben je al dood vlgs mij :)

03-07-2022 13:33

Oeroeboeroe +18265

Toch heb ik het ergens anders vandaan blijkt :-D
https://onzetaal.nl/schatkamer/lezen/uitdrukkingen/ze-maken-mij-de-pis-niet-lauw

03-07-2022 13:35

mokum_1980 +728

Dat was inmiddels wel duidelijk

03-07-2022 12:09

Kingoffdatoilet +17089

Geen cl. Lijkt mij sterk dat Martinez naar Arsenal of ManU wil.

03-07-2022 12:06

Amp +37313

Geld compenseert een hoop wat dat betreft denk ik. Ook speelt ir straks wekelijks op een hoger niveau. Als die trainer ook lui uit de eigen competitie selecteert en uit de eredivisie, dan zal dat CL-voetbal martinez ook niet veel boeien

03-07-2022 12:41

036AFCA97 +146632

Zou het heel zonde vinden als die gaat, alleen al omdat ik Blind niet op zijn plek wil zien.

Regeer/Rensch - Timber/Schuurs - Rensch/Blind - Wijndal/Baas/Blind vind ik persoonlijk niet goed genoeg. Voor de Eredvisie prima, maar niet als je grotere ambities hebt.

Ik hoop dat de verdediging wordt versterkt! Ik zie Ajax zomaar ineens Dest terughalen.

03-07-2022 12:01

vandenhaas4 +15019

Ik mag toch hopen dat ze Dest niet gaan halen. Dat was na Botman misschien de beste uitgaande transfer van de laatste 10 jaar.

03-07-2022 12:04

Rijksdaalder +0

Dest heeft een dikke contract en een dure afkoop clausule erin staan, helaas.

03-07-2022 12:12

Kingoffdatoilet +17089

Ik hoop echt dat hij nog even blijft en dat Alvarez uit het niets wordt verkocht. Deze man is enorm belangrijk voor Ajax.

03-07-2022 11:59

ajax4ever001 +18319

Het ziet er naar uit dat we Martinez kwijt zijn, hij heeft zelfs een transferverzoek ingediend bij Ajax. Daar gaan onze Zuid-Amerikaanse spelers.. zonde. Die pit die Ajax juist heel erg nodig heeft in de selectie waar niets meer van over blijft.

03-07-2022 11:54

MarcoB1971 +4761

Gevoelsmatig denk ik dat. Echt nergens op gebaseerd. Ik weet 100% zeker dat het goed komt. Waarom omdat voor mijn gevoel iedere nu onrustig wordt omdat PISVEE al zoveel aankopen heeft gedaan. Niet vergeten zij spelen voorrondes CL. Ik denk zeker dat bergwijn, Wijndal en Brobbey komen. En als martinez weggaat komt er echt wel een vervanger en die staat echt wel in de scouting lijstjes. Misschien aan H2 vragen of ze die willen publiceren zodat jij gevoelsmatig wat rustiger kan slapen

03-07-2022 11:49

AFCACruijff14 +160665

Het gemis van Martinez zal groot zijn, maar met hem, Gravenberch en Haller haal je ruim 100m binnen. Daar gaan dan Wijndal, Bergwijn en Brobbey vanaf met pakweg 55m en de conclusie is dat er nog voldoende geld over moet zijn om nog 2 of 3 goede versterkingen te halen los van het geld dat Ajax al bezat. We hebben genoeg status en aantrekkingskracht voor grote talenten en ook wel meer ervaren spelers die in topcompetities net wat buiten de boot vallen om de ploeg voor 1 september (dat is nog 2 maanden he) te versterken. Dit proces overkomt ons al zoveel jaren, dat we een ploeg half verliezen na 1 of 2 goede jaren met sterke prestaties. De 18-19 ploeg is ook goed vervangen, gaat nu ook vast wel lukken.

03-07-2022 11:48

In Bassey we trust +15361

Heel mooi dat je tot 31 augustus de tijd hebt, maar ik wil graag het elftal rond hebben als Fortuna uit is.

03-07-2022 11:53

AFCACruijff14 +160665

Dat is leuk, maar niet altijd realistisch. Voor mijn gevoel zit augustus nog altijd vol met grote transfers door heel Europa heen.

Wel hoop ik dat we in juli gewoon de grootste namen hebben binnengehaald of verkocht. Dat geeft wel rust ja.

03-07-2022 11:55

In Bassey we trust +15361

Niet realistisch? Tuurlijk wel.. Nu martinez verkopen, Bergwijn Brobbey en Wijndal halen en je bent klaar.. verder vertrekt er niemand meer..

03-07-2022 11:57

AFCACruijff14 +160665

Dat laatste weet je dus niet en daarbij hoop ik ook dat Martinez vervangen gaat worden, want je hebt alleen nog Blind en Schuurs naast Timber centraal achterin. Er moet sowieso iemand nog bij.

03-07-2022 12:02

MichelBoerebach +29015

Die hebben Yilmaz!!

03-07-2022 13:14

Odysseus +14206

Ajax gaat niet het gehele bedrag herinvesteren, dat gaat niet. Maar 1 versterking zou moeten lukken.

03-07-2022 12:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.