Blind wuift kritiek weg: 'Volgens mij hebben Tadić en ik de meeste minuten gemaakt'

door Terrence Riepma 36

Bron de Volkskrant

Blind wuift kritiek weg: 'Volgens mij hebben Tadić en ik de meeste minuten gemaakt'

door Terrence Riepma 36

Bron de Volkskrant

Laatst geüpdatet

Daley Blind betwijfelt of hij en Dusan Tadić over hun top heen zijn. Afgelopen week kreeg het ervaren tweetal enige kritiek en werd het besproken of het tijd is om door te selecteren bij Ajax. Blind denkt dat verfrissing niet zou misstaan, maar ziet geen probleem in hoe Tadić en hij spelen.

'Als je kijkt naar de statistieken van Dusan Tadić, kun je moeilijk zeggen dat hij over zijn top is. Volgens mij hebben Tadić en ik ongeveer de meeste minuten gemaakt', legt de linksback uit tegenover de Volkskrant. 'Hopelijk zetten we die lijn volgend seizoen voort, met verfrissing, al is er dan wat onrust op directieniveau.'

Erik ten Hag is volgens Blind cruciaal in het succes en zou graag langer met hem willen blijven werken: 'Ik hoop ook dat de trainer blijft, maar ik snap best dat het kriebelt als hij wordt gelinkt aan bepaalde clubs. En je kunt trouwens eens een minder seizoen draaien, al waken we daarvoor. Vergeet niet dat we vier jaar een ontzettend hoog niveau hebben bereikt.'

Blind: 'Ik verdien ook een bepaalde waardering'

Blind ziet ook dat hij zelf een hoog niveau heeft gehaald: 'En ook mindere wedstrijden gespeeld. Al met al is het vrij constant.' Zijn doel is met name om anderen beter te laten spelen: 'Ik ben geen samenvattingenvoetballer die naar voren komt als de supporter voor de tv zit. Je ziet vaak assists en doelpunten in de samenvatting. Iedereen heeft trouwens wel eens een mindere dag op zijn werk. Maar als je bij Ajax speelt, wordt dat door grote aantallen gezien, dan valt het op.'

Om de kritiek die hij krijgt, maakt Blind zich weinig zorgen: 'Mentaal ben ik sterk. Uiteindelijk speel ik het spelletje voor mijn team en voor mezelf, en niet voor de buitenwacht, al ben ik kritisch op mezelf. Maar ik verdien ook een bepaalde waardering.'

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4660

Dat is dan ook waarschijnlijk de reden dat je niet al lang in een zetel zit om de schaal te pakken. Wat gaat Ajax Nico missen volgend seizoen, je heb geen links en rechtsback meer.

21-03-2022 09:13

Ajax_91 +1031

Van het onzekere jongetje uitgegroeid tot een arrogante kwal die imo een bepaalde negatieve energie binnen de ploeg kan brengen. Heel snel afscheid van nemen

20-03-2022 17:00

Jan Doedel +4306

Zelfreflectie is niet je sterkste kant denk ik. Meeste minuten omdat je een trainer hebt die jou blijkbaar niet durft te wisselen als t wel nodig is.

20-03-2022 16:57

The DutchYank +559

Als je blind bent kun je niet in de spiegel kijken!

20-03-2022 15:18

AFCAWormerveer +4451

De meeste minuten maar zijn t ook goede minuten ?

20-03-2022 13:29

Ajax35 +4292

Zelfkritiek zit er weer niet bij. Vanaf de linkerkant is het helemaal kut.

20-03-2022 11:08

mkm020 +440

Soms als ik in de koelkast kijk zie ik producten die de t.h.t. naderen of reeds gepasseerd zijn.

Eerlijk, heel soms laat ik het product gewoon nog even in de koelkast liggen en sluit ik de deur weer....

Goed, ik heb het product gewaardeerd toen ik het kocht en toen ik het consumeerde. De t.h.t. is verstreken dus je gaat nu uit de koelkast, ondanks dat je van kwaliteit was en waarschijnlijk al de meeste minuten in de koelkast ligt.

20-03-2022 10:27

Gonzalez75 +5880

Meeste minuten maken wil niet zeggen ook goed presteren. Blind speelt te vaak en laat te veel steken vallen dit seizoen.

20-03-2022 09:53

KingOfTheMatch +7072

Af en toe wisselen of een keer niet in de basis staan, kan ook verfrissend werken. Fysiek, want dan heb je meer rust. En mentaal, wordt je scherper omdat je er zo naast kan staan.
Maar ja, deze routiniers interpreteren dat weer als een persoonlijke belediging als dat gebeurt en de coach heeft er de ballen niet voor.
En kom niet met, er zijn geen opties, want dat weten we simpelweg niet als de opties 3 minuten per halfjaar krijgen om zich te bewijzen vs een Blind en Tadic die 8 mindere wedstrijden mogen spelen om vervolgens in 2 wedstrijden te pieken.

20-03-2022 09:39

Siemsubliem +318

Helemaal mee eens.. Het zou een natuurlijk proces zijn als ook Tadic en Blind wat vaker banken/rust krijgen. Als ze dan vrezen voor hun status in de groep moeten ze maar weer toppen in de wedstrijden die ze wel spelen..

20-03-2022 10:19

cantharel +3526

Precies zoals je zegt, Tadic en jij hebben de meeste minuten gemaakt en daarom staat PSV maar 2 punten achter ons.

20-03-2022 09:33

RuffRhythim +24837

Ok, als je kritiek gaat wegwuiven ga je gewoon het tegendeel NU moeten bewijzen pik. We gaan dat morgen zien dus?

19-03-2022 23:00

Sven Heida +1384

Dat jij en Tadic de meeste minuten hebben gemaakt is juist waar veel supporters over vallen .

19-03-2022 22:06

Stoffel +18570

Er zit een naar, ietwat arrogant ondertoontje in dit interview en dat is mij al meerdere keren opgevallen bij Blind. Hij kan volgens mij niet zo goed tegen kritiek.

19-03-2022 20:36

Redrum +96212

Blind is ontzettend blij dat hij nog kan voetballen na de problemen met zijn hart. Dat is natuurlijk ook begrijpelijk, maar het heilige vuur lijkt er niet meer bij hem te zijn. Die heeft volgens mij zoiets van: nou, als het niet meer lukt dan ga ik lekker van mijn gezinnetje genieten en dan is het mooi geweest. Prima, maar iemand met zo'n instelling mag je er best wat vaker naast zetten. En dat is precies waar Ten Hag al weken faalt.

19-03-2022 21:56

Qifesh +24917

Hij zou het boek Totaalcoachen van Louis eens moeten doornemen..

20-03-2022 09:06

Siemjo +7911

Blind heeft weinig zelfkennis. Wordt tijd dat hij eens kritisch wedstrijden terug gaat kijken.

19-03-2022 19:33

Kingoffdatoilet +17224

Precies, daar gaat het al fout. Jij en Tadic hebben te veel minuten gemaakt.

19-03-2022 18:59

Web +178830

Ga nu eens een wedstrijd terug kijken en alleen op Blind letten
Dan zie je ook dat hij wel eens te laat is
En dat ziet er echt niet uit
Zal ik niet ontkennen

Maar wat ik ook zie is.
Dat hij enorm veel goed doet. Heel veld balcontacten. En niet allemaal terug spelen. Maar vaak de diepe zoeken
Woensdags gaf hij een bal op Tadic met de juiste snelheid. En dat zie je zo vaak bij hem

Inmiddels is ieder er wel achter dat zijn concurrent ( toe gezongen zelfs ) alleen maar de eerste twee jaar goed gespeeld heeft

En hebben jullie ook door dat hij nooit Tadic in de diepte aan kan spelen.
Zou er een buitenspeler met snelheid staan. Dan kwam Blind zijn klasse veel meer naar voren

19-03-2022 17:10

FissaDeGekste +3400

Eens Web. Blind blijft een klasbak. Al vind ik dat hij beter is in het centrum, hetzij op het middenveld, hetzij in de verdediging.

Ik vind hem als centraal verdedigende middenvelder echt van wereldklasse. Inzicht en techniek beiden van topniveau. Snelheid minder natuurlijk, maar dat kan hij weer compenseren met zijn inzicht.

19-03-2022 17:19

Qifesh +24917

'Volgens mij hebben Tadić en ik de meeste minuten gemaakt'

Volgens mij zegt niemand dat we dat jullie niet gunnen.. maar gun een ander ook ff als je voelt dat je een mindere dag hebt..

19-03-2022 17:07

Web +178830

Ik zie het liefst Blind als back
Want de anderen binnen deze selectie zijn allemaal minder

19-03-2022 17:11

Qifesh +24917

Daley eerste helft is steeds vaker Delay in de tweede.. en dan zie je de hele flank vertragende werking hebben..

19-03-2022 17:25

j0rnnn +5104

Ik ben best wel een fan van Blind en vond hem een fijne speler toen hij op het middenveld stond. Maar om eerlijk te zijn vind ik dit seizoen wel zijn minste. En daar mag hij het niet mee eens zijn. Maar een argument als de meeste minuten vind ik niet relevant.

19-03-2022 16:55

Picard +3623

Nog een voetballer die zijn wedstrijden niet terugkijkt? Je mag een kutwedstrijd spelen, maar hoeveel Blind er speelt dit seizoen zou niet mogen bij een club als Ajax. Zijn analyse op zijn vorm vind ik zorgwekkend.

19-03-2022 15:32

Web +178830

Toch maar eens echt terug kijken dan. En wie is er beter daar?

19-03-2022 17:12

Sven Heida +1384

WEB , wie is beter daar , wie krijgt de kans om het te bewijzen ?

19-03-2022 22:09

michaellaudrup +4660

Je hebt meer aan Blind wanneer je tegen verdedigende ploegen speelt, wordt het aanvallend dan krijgt Blind het zwaar.

21-03-2022 09:20

Ajacied33 +36807

Hoe Blind ook maar presteert, een andere keus op LB hebben we niet. Hij is daarin nog altijd de enige en beste optie. Ga aub niet met Nico komen. Door zijn toedoen verloren we bijna 2 punten aan Cambuur. Natuurlijk speelt ie weinig en levert ie altijd strijd, maar mag het? Hij wordt ervoor betaald toch. Ik vind Blind gewoon net wat betrouwbaarder dan Nico op die positie

19-03-2022 15:17

31xAjax +7963

Als de trainer de persoonlijkheid niet heeft om je te durven wisselen kom je al snel aan de meeste minuten. Ik vind trouwens absoluut niet dat Tagliafico zou moeten spelen voor Blind. Maar ten Hag moet hem gewoon wisselen als hij het niet brengt, opties genoeg buiten Nico. En Tadic aanvoerder maken was ook niet slim, want het is lastig je aanvoerder te wisselen en daarvoor is regelmatig voldoende aanleiding voor geweest.....

19-03-2022 14:53

12eman +5887

Wat een gehuil hier op Blind en ook Klaassen. Die lui verdienen meer krediet. Goed dat hij dit zelf ook durft uit te spreken. Altijd inzet voor de club en speelt vaak goed. Dat gemiep over snelheid moet eens klaar zijn.

Nico verpest bijna een kampioenschap tegen een middenmoter en we hebben het hier nog over Blind banken, bizar.

19-03-2022 13:46

El Pacino +3609

De kantinemevrouw en materiaalman zetten zich ook in voor de club. Dat is totaal geen argument. Inzet is wel het minimale wat je mag verwachten.

19-03-2022 15:09

Web +178830

Want Blind heeft geen inzet?
Blind is aan de bal ( nog steeds ) veruit de beste Ajax speler
Ondanks de mindere vorm

19-03-2022 17:15

El Pacino +3609

Een Martinez is aan de bal al veel beter.

19-03-2022 17:48

12eman +5887

Je vergeet te reageren op het stuk dat hij vaak goed speelt. dat doet de kantine juf niet. Maar selectief reageren is ook een kunst

19-03-2022 18:48

Sven Heida +1384

WEB toch of moet ik zeggen Blind , beetje zelfkritiek is niet erg hoor .

19-03-2022 22:12

michaellaudrup +4660

Blind verdiend alle credits maar hij moet niet naast zijn schoenen gaan lopen. Hij speelt ook wel eens een mindere pot.

21-03-2022 09:24

afca85meer4ever +2955

Je merkt het ook aan dit toontje in het interview. Blind is een hele vervelende jongen als hij kritiek krijgt. Laat staan gewisseld wordt. Ten Hag schijt in zijn broek voor hem en durft hem niet een keer te laten banken.

19-03-2022 13:39

Velibor30370 +4158

Best bijzonder en ook zorgelijk dat de twee routiniers blijkbaar zelf niet aanvoelen dat ze, ondanks de meeste minuten en andere mooie statistieken, niet aanvoelen dat juist zij soms de machine laten haperen door op sommige momenten niet te wisselen. Als de staf dit dan ook niet ziet en niet ingrijpt liggen de negatieve gevolgen op de loer.

Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ik er totaal geen kijk op heb😄

19-03-2022 13:07

Amp +37879

Alsof aantal minuten gelijk staat aan continu kwaliteit leveren. Maar ik snap deze instelling wel. Als je nooit consequenties hoeft te ervaren na een slechte wedstrijd, dan ga je je ook zo opstellen

19-03-2022 13:01

FelixGassenlicht +8979

Geweldige speler, echte Ajacied. Jammer van al die kritiek die hij steeds krijgt. Ook al in zijn jeugdjaren. Inderdaad kan het weleens wat minder gaan. Blijkbaar moeten er altijd zondebokken gezocht worden.

19-03-2022 12:39

Juan62 +46334

Blind kan heel goed spelen, voor de geboorte van zijn laatste deed hij dat ook.
Ik denk echt dat je op een bepaalde leeftijd gaat relativeren
Met alles wat hij al heeft meegemaakt, in en buiten het voetbal, vermoed ik dat hij op dat punt is.
Het heilige vuur is verdwenen
Ook het niet wisselen van bepaalde spelers van TH is onverklaarbaar, en heeft ook externe bijwerkingen
Waarom zou je naar Ajax komen als er op jouw positie een speler loopt die blijkbaar gegarandeerd speelt
Tijd voor een frisse wind

19-03-2022 12:12

Kuningast +5079

Het zijn allebei helden. Maar als ze een keer slecht spelen moeten ze ook gewoon gewisseld worden.

Sommige spelers hebben wel erg veel krediet.

19-03-2022 11:58

DonQ +6024

Tadic en Blind zijn zeker niet over the hill, maar Blind haalt het daadwerkelijke probleem wel aan. Namelijk dat ze de meeste minuten spelen, wat duidelijk een negatieve weerslag op hun prestaties.

19-03-2022 11:48

MichelAngelo66 +22258

Volgens mij zijn ze allebei nooit een loopwonder geweest. Technisch en tactisch zijn ze echter ijzersterk.

Tadic is geen speler die over de vleugels vliegt. Maar hij geeft de ene na de andere voorzet, steekpass en assist. Scoren kan ie ook. Een bevlogen aanvoerder..... Wat wil je nog meer.

Blind eigenlijk een beetje hetzelfde. Slimme passes en tactisch sterk. Ik denk dat hij centraal wel beter tot zijn recht komt. Met een snelle speler naast hem. Alleen Timber en Martinez doen het daar uitstekend.

Het wordt weer overdreven zoals gewoonlijk, maar jonge gasten invoegen en aan de hand van deze routiniers mee laten lopen is natuurlijk altijd goed.

19-03-2022 11:16

411 +2879

als ajax die 1-0 wel had gemaakt was het haleluja geweest. het kan een keer wat moeuzamer gaan. niets aan de hand. morgen die schuimbekkende snuivers afmaken. kunnen ze weer naar het maasgebouw of die gammele kuip slopen

19-03-2022 10:33

AFCAjaxMidNineties +12754

Omdat je het lievelingetje van de trainer bent Blind. En daar heeft onze o, zo geweldige trainer nogal een handje van. Lievelingetjes te lang, vaak op een verkeerde positie erin laten staan.

19-03-2022 10:30

Koningtoto +60596

Tijd voor nieuw elan op links. Twee jonge spelers aantrekken voor die kant of jeugd meer minuten geven on combinatie met Blind en Tadic. Twee nieuwelingen inwerken zeg maar.

19-03-2022 10:28

Gerard36 +1548

als tadic morgen weer onzichtbaar is dan in de rust wisselen voor daramy

19-03-2022 10:33

RayJordaan +6854

Dat wordt dus weer 90 min lang op de bank zitten, of 2 min warmlopen.

19-03-2022 10:53

Dirk +7037

De kritiek op Daley is onterecht en beschamend. Is een van de beste transfers van de laatste jaren. OK ik heb ook een paar mindere wedstrijden gezien van hem. Zijn vader was 36 toen hij stopt en was in zijn laatste jaar steeds onmisbaar. We zullen Daley ook de komende jaren nodig hebben. Als iedereen op dit moment dezelfde arbeid op de mat brengt dan hebben we de tittel binnen . Succes Daley je bent een top Ajacied

19-03-2022 10:11

Sampaoli +39261

Extreme kritiek op Blind en Tadic is inderdaad onterecht. Ze spelen teveel wedstrijden op een positie waar dynamiek een belangrijke rol speelt. Daarnaast zijn ze niet complementair aan elkaar, wederom vanwege het gebrek aan dynamiek.

Geen vreemd interview van Blind. Sterker nog, hij heeft zeer accurate opmerkingen. Blind verdient waardering, want is nog steeds cruciaal voor ons spel aan de bal. De klasse spat er bij vlagen nog steeds vanaf en hij kan met juiste randvoorwaarden nog steeds mee. Idem met Tadic. Alleen op dit moment worden die randvoorwaarden niet gecreëerd door staff en medespelers.

19-03-2022 10:10

Schip +23522

Mee eens, de kritiek van over de top heen zijn is een makkelijke. Hoewel Blind duidelijk al langer een veel mindere vorm heeft. Maar hij wordt ook niet goed ingezet, nl centraal. Blunder van TH trouwens.

Ik vind de analyses ook zo kortzichtig op tv. Daar krijgt Alvarez lof voor het veroveren van zoveel ballen. Ok, begrijpelijk op het eerste gezicht. Maar stel nou dat je die ballen niet op het middenveld verovert en dat je Benfica had laten counteren. Ja, er ontstaat dan meer dreiging.

Maar er ontstaat ook meer ruimte om te counteren. Dat is wel wat je wilt. En Blind kan een counter veel beter inleiden dan Alvarez, die dat in de regel niet kan. Denkfout van TH als je het mij vraagt.

19-03-2022 10:01

Artemio +32137

Met de huidige basis elf kan Ajax niet counteren grotendeels door het gebrek aan snelheid voorin(Tadic en Haller). Wanneer Ajax de bal verovert op de helft van de tegenstander zou het wel kunnen, maar dan heb je het geval dat de tegenstander nog genoeg mensen achter de bal heeft.
Kortom Ten Hag haalt niet het maximale uit de selectie, omdat hij maar gebruikt maakt van 14 spelers.

19-03-2022 10:09

Schip +23522

Goed punt, maar ik heb nota bene Haller weleens als schakel gezien in een succesvolle counter dit seizoen. Uiteraard is dan Antony of Brobbey het eindstation. Het is ook niet zo dat Haller diep op eigen helft staat he. Die houdt redelijk zijn positie / zone vast. Zo'n type is hij ook. En ook bij Frankfurt speelde hij die rol in counters.

Maar een snelle speler eromheen moet je inderdaad hebben. Daarom had Neres ook moeten blijven, of Bergwijn had moeten komen. Ja, je levert 15 mj in. Maar die krijg je weer terug als je Benfica had gepakt.

Ik vind dat er zo schandalig lichtvaardig op wordt gereageerd. Het is geen teleurstelling afschudden, maar een unieke kans en een epic fail.

19-03-2022 10:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.