'Bayern München wil Zirkzee verkopen; Ajax opnieuw genoemd als geïnteresseerde partij'

door Jesse ter Haar 124

Bron Sky Sports

'Bayern München wil Zirkzee verkopen; Ajax opnieuw genoemd als geïnteresseerde partij'

door Jesse ter Haar 124

Bron Sky Sports

Laatst geüpdatet

Bayern München wil Joshua Zirkzee verkopen, zo schrijft de Duitse tak van Sky Sport maandagavond. De spits zelf zou graag bij zijn huidige club blijven, maar Bayern München denkt er anders over. De topclub wil hem in de komende twee weken graag van de hand doen en Ajax wordt opnieuw genoemd als geïnteresseerde partij.

Momenteel werkt Zirkzee nog gewoon de voorbereiding met Bayern München af. Een echte kans op speeltijd lijkt er, ondanks het vertrek van Robert Lewandowski naar FC Barcelona, echter niet te komen. Zodoende staat hij op de nominatie om de club te verlaten. Bayern München zou een transfersom van tussen de tien en vijftien miljoen euro voor het talent willen ontvangen. Verder denkt de club aan een terugkoopoptie in het contract, want zijn potentie ziet men nog altijd.

Het salaris van Zirkzee - 2,5 miljoen euro - maakt het voor veel clubs lastig om hem te betalen. Zo is VfB Stuttgart geïnteresseerd in de aanvaller, maar kan het een dergelijk salaris simpelweg niet ophoesten. Andersom zou Bayern München interesse hebben getoond in Sasa Kalajdzic, speler van VfB Stuttgart en op die manier is er nog hoop op een compromis tussen beide partijen.

Tegelijkertijd liggen er andere clubs op de loer, waaronder Ajax dus. PSV zou de situatie van Zirkzee ook in de gaten houden, net als verschillende clubs uit Engeland en Italië. De genoemde partijen zouden bij het management van Zirkzee al navraag hebben gedaan naar zijn situatie bij Bayern München.

Zirkzee werd eerder genoemd

Bijna een maand geleden werden Ajax en Zirkzee ook al in één adem genoemd. De Amsterdammers zouden hem destijds samen met Brian Brobbey willen oppikken uit Duitsland, maar hierna viel de naam van Zirkzee niet meer. Ondertussen gingen de onderhandelingen met RB Leipzig wel door. Hoewel deze niet geheel soepel verlopen, lijkt er schot in de zaak te zijn gekomen. Ajax en RB Leipzig naderen een akkoord over een transfersom van ergens tussen de zeventien en twintig miljoen euro voor Brobbey.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10256

Bayern heeft Nous gratis gekregen en Gravenberch voor weinig. Misschien dat Bayern Zirkzee voor 5M aan Ajax kan verkopen. Lijkt mij niet meer dan redelijk.

21-07-2022 12:35

Harrier Du Bois +38886

Aub niet, echt niet. Matig en slecht is het meestal en dan 1 wedstrijd leuk waardoor je mensen hebt die denken 'ohja, goede aankoop zou dat zijn'

Ik vertel je nu, je komt terug van een kermis ergens op de noordpool. Nog liever een oude Suarez

19-07-2022 13:45

De Rop En De Rover +392

Ken hem alleen van jong oranje.
En daar vindt ik hem altijd zeer matig, tot heel slecht.

Maar als de mensen bij ajax potentie zien, dan zal dat wel,

19-07-2022 13:26

MosesD +14662

Zirkzee of Strand Larsen, ik ben benieuwd.

19-07-2022 13:01

thajax +7423

Huren kan

19-07-2022 12:08

JOHANisGOD +18498

Ajax and RB Leipzig are closing on final details for Brian Brobbey deal, then it will be completed and sealed on permanent transfer. Contacts in progress. 🚨⚪️🔴 #Ajax

Personal terms, agreed since weeks - he will follow Bassey and Conceição as new Ajax signing. https://t.co/C1xSORS2uo

19-07-2022 12:00

appiehappie +3060

Helemaal mee eens. Niet binnen halen. We hebben een ervaren spits nodig.

19-07-2022 11:48

AiasMaximus +6028

Je zou eigenlijk alleen huur met optie tot kopen moeten overwegen. Kijken hoe hij zich ontwikkelt en je hebt meteen je tweede spits. Of Ajax moet een stormram willen. Dan moet je een andere speler zoeken

19-07-2022 11:38

Bensco +7170

We zijn geen PSV ofzo die met vage terugkoop clausules moeten werken. Prijs - kwaliteit verhouding is gewoon ver te zoeken bij Zirkzee. Zal ongetwijfeld wel een aardig balletje kunnen trappen maar is dat 2,5mil salaris en een transfersom van 10-15 mil waard?

19-07-2022 10:40

AjaxAmsterdamnn +4198

Maarja dit is ook het geval met Brobbey. We moeten nou eenmaal te veel betalen voor een goede spits dit seizoen lijkt het wel.

19-07-2022 10:54

LANS +117

Zonder Brobbey, was AJAX afgelopen seizoen geen Kampioen. . .

19-07-2022 11:00

Bensco +7170

Ik sluit me aan bij lans. Met Brobbey koop je gegarandeerd 10-15 goals aankomend seizoen. Zirkzee is te wisselvallig om die garantie te kunnen geven. Bovendien is Brobbey gewoon van ons zodra we hem hebben gekocht en Zirkzee niet omdat Bayern zo’n vage terugkoop clausule wil hebben

19-07-2022 11:23

AjaxAmsterdamnn +4198

Ben hem heel dankbaar, betekent nog steeds niet dat ik hem dan ineens 20 miljoen waard vind.

19-07-2022 12:19

AjaxMaluku +2496

Nee nee en nog eens nee. Zet dan klaasjan zelf er maar af en toe als pinch hitter in 😉

19-07-2022 10:20

Louis.K +2117

Verlopig hebben ze 2 gehaald .ben er niet kapot van. Bergwijn past niet.wijndal. slapjas. Die anderen die zouden komen ,moet ik nog zien. 4 dagen terug zouden ze er zijn . Nee snel zijn ze niet. Stelletje schildpadden

19-07-2022 10:40

Louis.K +2117

ik heb geen vertrouwen in H2

19-07-2022 13:44

GarciaDeLaTorre +23038

Al een paar keer voorbij zien komen hieronder, maar ik zou naast Brobbey liever een ervaren aanvaller zien. Bijvoorbeeld Suarez. Of iemand die compleet iets anders brengt, want de lengte van Haller gaan we wel missen.

19-07-2022 10:18

ricky10 +5894

Stop gewoon met zirkzee. Je hebt met Brobbey een jonge ruwe diamant en daar hoort een ervaren spits achter te staan. Brobbey speelt niet alles en dat kan ook niet dan heb je nog Tadic die daar kan spelen, Bergwijn kan er spelen dus eigenlijk heb je best veel opties.

19-07-2022 10:04

eros +4803

10 miljoen, terugkoop 40 miljoen

19-07-2022 09:58

OntlastendeMiddenvelder +1987

Te duur dus, daarover zijn we het eens. Maar voor vijf miljoen en anderhalf miljoen salaris? Doen?

Wat mij betreft wel.

19-07-2022 09:47

supporter sinds +7891

Dat hele Zirkzee verhaal is gewoon niet waar lijkt me. Niet goed genoeg voor de basis en niet goed genoeg voor een plan B.

19-07-2022 09:45

barry1988 +24032

10-15 miljoen en een terugkoopoptie voor Zirkzee met een 1 jarig contract die ook nog een salaris heeft van 2,5 miljoen.... Het is te warm om dit soort berichten serieus te nemen. Ajax moet nooit akkoord gaan met een terugkoopoptie dat stadium is Ajax nu wel voorbij.

19-07-2022 09:37

Bruno04 +15780

Terugkoopoptie betekent niet altijd gelimiteerde prijs maar soms een eerste onderhandelingsrecht.

19-07-2022 09:47

TontoKarnaggel +42509

Ik snap dat de voetbalwereld volkomen losgezongen is van de normale samenleving maar 2,5 miljoen salaris voor een nog niet doorgebroken afdankertje van bayern?? Hou op met me hoor, alsof ik een 20 jarige stagiare een instapsalaris van 80.000 netto aanbied, wat zal het andere personeel daar van gaan denken? Wat gaan die dan wel niet vragen bij de volgende salarisgesprekken? Presteren mag/moet beloond worden maar dan wel dus eerst even presteren aub....

19-07-2022 08:54

Schip +23455

Eens, maar dat is het effect van de markt natuurlijk. Ze willen niet dat hij gratis wegloopt, maar kijken of hij ergens doorbreekt om hem te kunnen verkopen. Dan hebben ze dat salaris er weer uit. Met prestaties heeft het loon niets te maken. Het is meer een soort investering/verzekering.

19-07-2022 09:38

GekkeGerrit +1725

Ik snap er vrij weinig van waarom ze zo’n buitenkans als Suarez niet terughalen naar ajax. Hij kost je geen transfervergoeding. Tuurlijk ben je wel salaris kwijt, alleen je hebt zeker 2 jaar lang nog een ijzersterke speler in de punt erbij.

Vergeet ook niet wat het doet met tegenstanders in de CL als je het veld betreed met Suarez, Tadic , Bergwijn , Antony etc!

19-07-2022 08:41

alex1987 +1027

Speler moet ook willen.

19-07-2022 08:49

Freddy +11423

Dan had je Brobbey ook niet hoeven te halen. Of denk je dat Berghuis, Klaassen, Alvarez/Blind, Brobbey het allemaal prima vinden om op de bank te gaan zitten.

19-07-2022 08:58

MPAjax +8422

Die wil in eigen land afsluiten heeft hij altijd gezegd

19-07-2022 11:11

MV3 +2668

10 Miljoen is wel wat veel voor een stand-in voor Brobbey. Zeker als je in gedachten houdt dat we met Tadic, Bergwijn, Kudus en evt. jeugdspelers als Rasmussen, Hansen etc. voldoende opties hebben om de spitspositie in te vullen.

19-07-2022 08:23

Dolblij +45185

Grappig. Eerst de verwondering over het enorme salaris dat Gravenberch bij Bayern gaat verdienen, en nu blijkt dat een "broekie" als Zirkzee er jaarlijks 2,5 Mio verdient. Eigenlijk niet meer normaal.

19-07-2022 08:20

Icu +1360

En verbazen wij ons dat onze jeugdspelers jong vertrekken.. die zijn op hun 21e financieel onafhankelijk

19-07-2022 08:58

Libero +19165

Brobbey vangt 2,7M plus de 5M tekengeld waar Ajax nu voor gaat betalen (én het tekendeel van Mino en doorverkoop%).

19-07-2022 09:09

ajax4perez +9560

K denk dat je zirkzee er prima kan hebben, mits niet te duur en ik denk wel dat Bayern te veel vraagt.
Wil je 2 echte spitsen of wil je 1 spits (Brobbey) en daarachter dan Tadic of een jeugdspeler…

19-07-2022 08:10

Stefansuarez +19056

Misschien sam lammers als 2e spits

19-07-2022 08:08

Oxxer +164214 moderator

Kom op man, namedropping, wat moet Ajax met die natte tosti?

19-07-2022 08:17

j0rnnn +5104

Echt hè. Sam Lammers is by far niet goed genoeg voor Ajax.

19-07-2022 08:40

Oxxer +164214 moderator

Niet alleen dat, hij roept maar wat, weet zeker dat hij Sam Lammers al heel lang niet heeft zien spelen. Lammers heeft niks te zoeken bij Ajax.

19-07-2022 08:51

Robbie en de Kock +11202

Sam Lammers heb ik altijd een interessante speler gevonden. Technisch sterk en met gogme.
Had heb graag bij Ajax gezien ern paar jaar terug.
Geen idee wat er met hem gebeurd is. Je hoort niks meer van hem.

19-07-2022 09:12

Libero +19165

Wat een zooi onwaarheden over Zirkzee hieronder. Kan best dat het niet je type spits is, de vergelijking met (ook een diesel) Haller is snel gemaakt, maar hij heeft overal prima rendement getoond.
In de Bundesliga O17, BL O19, Youth League, nationale jeugdelftallen. In de Bundesliga in invalbeurten 1 goal per 96'(W12/G4).
Anderlecht meer dan prima als jonge debutant. En dat je grootje die ook gemaakt zou hebben, dan had ze maar een andere carrière moeten kiezen. Zij stond er niet en hij wel.

19-07-2022 07:45

ossenaar +876

Hou op zeg. Aardig wat wedstrijden van deze knul gezien maar het is echt niet het niveau welke we na willen streven. Behoorlijk gehypte voetballer maar eindigt gewoon over 3 jaar bij NAC of Sparta.

19-07-2022 08:08

Libero +19165

Ik heb ook genoeg wedstrijden gezien, zeg niet zomaar wat.
Kan echt wel voetballen en heeft ook overzicht en oog voor zijn medespelers.
Zijn rendement over de jaren zegt ook absoluut genoeg, maar prima hoor, dit soort voorspellingen. We gaan het zien

19-07-2022 08:11

frenkiedejong53 +9792

Brobbey is volgens jou een typische Ajax spits?

19-07-2022 08:16

Cello +52972 moderator

@Libero

Ik ben het vrijwel volledig met je eens hoor!. Ik heb hem dan minder gevolgd in Italie of zoals vorig jaar bij Anderlecht, maar weer wel destijds bij Bayern. En ja....in het sterrenensemble van Bayern misstond hij totaal niet!. Paste er zelfs heel goed, echter had hij de doodsimpele pech dat ie o.a. in de pikorde achter Lewandowski stond. Dus niet zo heel erg gek, dat ie niet veel aan bod kwam.
Maar als je dan de cijfers er naast legt, zoals jij eerder al schreef en je komt tot bijna 1 goal per 90 minuten dan kan je onmogelijk volhouden, dat ie niet goed genoeg zou zijn.
En dan lees je elders weer van iemand dat het puur en alleen maar frommelgoals waren en intikkers....ach ja, wat is nu belangrijk voor een spits?. Dat ie scoort toch???. En intikkers....ik was maar wat blij met de intikkers van Haller afgelopen seizoen. Het heette in een niet zo ver verleden een kwaliteit te zijn om steeds op de juiste plek te staan om dat laatste zetje te geven zodat er een goal te noteren viel.
Daarnaast als het voorwerk (de aanval dus) perfect wordt uitgevoerd heb je veelal ook niets anders nodig dan iemand, die op de juiste plaats op het juiste moment daar is om af te ronden.....

Maar het is hier op AS net zoals het veelal op andere fora is.... een speler heeft nu eenmaal wel de gun-factor of heeft ie niet!.

Velen roepen om de komst van Q. Timber. Maar gebaseerd op wat?. Zijn geweldige spel bij Utrecht?. Kan me nauwelijks voorstellen, want heel erg byzonder vond ik het niet. Daarnaast zou hij niemand uit de huidige basis bij Ajax spelen. Nee ook Alvarez niet!. En daarbij vergeten velen dat Timber juist vertrokken is om speeltijd te krijgen en dus zal ie niet terugkeren om dan vermoedelijk hier weer op de bank te belanden. Maar ja.... Q. Timber heeft nu eenmaal, mede door zijn broer natuurlijk, weer wel de gun-factor bij velen. Iets wat bijv. Alvarez weer niet of heel veel minder heeft.

Maar om terug te komen op Zirkzee. Als men hem op het oog heeft als tweede spits, achter Brobbey, maar denkt vast te kunnen houden aan een salariseis van 2,5 mio dan denk ik dat het hem alleen al om die reden niet gaat worden!. Dus iedereen kan weer rustig ademhalen in dat geval.

19-07-2022 08:39

Libero +19165

Ikzelf heb wel zoiets van complementair aan de meer explosieve Brobbey, waarbij het afwachten is of hij de nodige inhoud weet te kweken en hoe het nou met zijn blessuregevoeligheid gesteld is. Kan ook nog dat ie gewoon veel pech heeft gehad.
Maar Zirkzee is zeker geen must voor mij. Zat opties zoals Tadic en de peperdure Bergwijn die ook nog diepgang heeft. Vind het alleen onterecht dat hij zo afgekraakt wordt. Vond het aanvankelijk een eigenheimer, maar je ziet gewoon dat ie gegroeid is.
En die niet-gunfactor bij velen, denk dat het te maken heeft met het op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken. Heel eerlijk hoop ik soms ook stiekem dat onze eigen weglopers mislukken, als voorbeeld voor de volgende lichtingen. De realiteit is echter dat de wetenschap dat veel jeugd in het buitenland mislukt ze nauwelijks tegenhoudt.
Over Quinten Timber: die roep is ook danig verminderd sinds het erop lijkt dat Jurriën heeft besloten te blijven.
De vergelijking tussen hem en Alvarez.... mwa. Maar dat is sws off topic. ;)

19-07-2022 08:57

MPAjax +8422

Heeft wel meer gescoord in minder wedstrijden dan bergwijn - 279/ 57 en zirkzee - 155/ 69 terwijl die pas 21 jaar is en bergwijn 24 jaar

Zit gewoon potentie in dus als ze hem over kunnen nemen voor 12 miljoen doen ze goede zaken alleen salaris moeten naar kijken maar ja wie weet wil hij voor 1 miljoen tekenen met bonussen

19-07-2022 11:21

Sjaakvaak +26585

Je kijkt veel te veel naar de cijfertjes. Weet je wie pas een uitstekend rendement had in de jeugdelftallen? Bojan Krkic. Jeugdprestaties zijn absoluut geen garantie voor goede prestaties als profvoetballer. Zeker als je zoals een Zirkzee een fysiek voordeel hebt.

Bij Anderlecht oké cijfers maar wel heel veel intikkertjes. En bij Bayern dat zover losstaat van de overige teams, met zulke sterspelers om je heen, zou het gek zijn als je als spits niet zulke cijfers kan overleggen.

19-07-2022 10:05

Libero +19165

Haha, oké man.

19-07-2022 10:21

Dennisthebeast +3556

Je mag mijn niet lekker lopende auto kopen maar mocht ze ineens lekker gaan draaien koop ik haar terug….Op donderen met die terugkoop clausules

19-07-2022 07:16

Simpelishetmoeilijkst +25233

Komt er uitverkoop bij Ajax München? Hebben al 3 van o:ze jongens. Geeft ons eens iemand goedkoop, zoals Zirkzee.

19-07-2022 06:59

Brooklyn +4147

Zou als ik Zirkzee was nog lekker jaartje blijven, en een Brobbey doen.

19-07-2022 06:53

Web +178830

Dat deze jongens die nog door moeten breken al 2,5 miljoen verdienen
Hoe vaak in de basis daar gestaan?
Belachelijk
Ook Bayern doet het goed door enorm veel geld
Gravenberch krijgt daar toch ook 7 miljoen per jaar?
Ook die was zelfs nog niet onomstreden bij Ajax, en word in de winter uitgeleend
Twee jaar Ajax er bij en was een betere speler geworden
Geld en nog eens geld
Hoe Bayern doet het zo goed?
De Ligt kost ook weer 80 miljoen

19-07-2022 06:43

FTS95 +16060

Groot verschil is wel dat Bayern zeer goed beleid voert en super gezond is. Deze bedragen kunnen ze gewoon betalen zonder zich diep in de schulden te steken zoals o.a de 2 grote Spaanse clubs

19-07-2022 07:53

frenkiedejong53 +9792

Correctie, 10 miljoen per jaar.
En jij had die ook niet gepakt 😂
Wat een onzin Web.
Wanneer een wereldclub aanklopt bij een 20 jarige, zeg je niet nee.
Bij West Ham en 10 miljoen zou ik het nog begrijpen, maar niet bij Bayern.

19-07-2022 08:18

pookie020 +3898

Ten eerste ben ik al niet overtuigd dat dit een écht goede spits is voor Ajax, of uberhaupt de potentie heeft om goed te worden voor Ajax. Van Brobbey vind ik dat wel, en ik verwacht dat hij nog een flinke sprong kan maken.. Ten tweede lijkt mij 2,5mio salaris echt belachelijk, zoals in t artikel staat logisch dat dit voor veel clubs niet haalbaar lijkt te zijn.
Die jongen moet wat minder geld vragen en een club zoeken die bij hem past. Dan kan hij zich ontwikkelen en komen die topsalarissen vanzelf. Dit is de omgekeerde winkel imo...

19-07-2022 06:31

Mudjie.M +1790

Geeft Rasmussen de kans zeg ik

19-07-2022 05:50

Libero +19165

Een spits zonder scorend vermogen, op zich wel ludiek.

19-07-2022 06:58

jerryisthename +31826

Alleen Brobbey is zat. Gewoon Tadic en Bergwijn als reserve spitsen. Of als de tegenstander om een andere tactiek vraagt, zoals Tadic in de spits bijv. Die miljoenen kun je lekker bewaren voor een eventuele topper op RB, als Rensch niet goed genoeg blijkt. Of om Timber terug te halen. 👍🏼

19-07-2022 05:08

Sjaakvaak +26585

Alsjeblieft ophouden met Zirkzee naar Ajax toe te praten. Deze knul heeft alleen een duur prijskaartje omdat hij bij Bayern onder contract staat. Heeft bij Parma en Anderlecht niets boeiends laten zien. Laat staan dat deze kerel 2.5 miljoen salaris waard zou zijn.

Deze jongen naar Ajax halen is simpelweg onverantwoord en zorgt alleen maar voor dissonantie in de groep.

19-07-2022 03:22

AFCA1961 +3302

Volkomen mee eens Sjaak

19-07-2022 03:28

Mijnclub33x +9886

Maar heeft deze jongen ooit een eerlijke kans gekregen om zich in de kijker te spelen. Als je op de bank zit ga je je niet verder ontwikkelen. Waarom heeft Bayern hem dan destijds gehaald. Probleem is dat Bayern een club is voor gearriveerde spelers en geen opleidingsinstituut zoals Ajax

19-07-2022 04:42

Mijnclub33x +9886

Zeg niet dat hij naar Ajax moet maar naar een club waar hij zich kan waarmaken. Een club onder de absolute top en waar een trainer zit die hem die kansen geeft. Voor jong oranje is hij wel vaste klant

19-07-2022 04:49

mokum007 +6522

Kansen? Dat moet je afdwingen, je Speeld trouwens in een top club...

19-07-2022 05:36

fc Barcelona_ke +19255

Hahaha heeft hij niks laten zien bij anderlecht? Hij maakt veel doelpunten en assists

19-07-2022 05:37

Oxxer +164214 moderator

Overgehypte speler, hoeveel wedstrijden heb jij gezien van Anderlecht? Zoals Spielmachter zegt, die ballen had Henk Veerman ook gemaakt en dat is ook geen Ajax spits.

19-07-2022 06:18

Libero +19165

Heel bizar, had een bericht getypt en dat is zomaar verdwenen.
Afijn, nog maar een keer.
Onzin dat hij overhypet is. Heeft al sinds de jeugd een enorm goed rendement, ook in de nationale elftallen. Dat is geen toeval meer. Het is wel meer een diesel zoals Haller en geen Turbo zoals Brobbey; zou elkaar prima aanvullen.
En dat soort uitspraken als die en die zou die goals ook gemaakt hebben, zó kinderachtig. Net als bij Haller, als het zo makkelijk was om daar te staan en in te tikken, waarom is hij pas de derde die er 10 intikte in de CL groepsfase? Topscorer van NL, ook mazzel zeker? Hou toch op.

19-07-2022 07:32

Libero +19165

Heeft het bij Anderlecht juist goed gedaan.
In alle competities: 47W 15G 13A. Als jonge debutant, waar ze vaak van zeggen 'ach die moet nog even wennen'.
Heeft in de Bundesliga in 12 wedstrijden 4x gescoord. Weinig? Nee hoor, 1x per 96 minuten, net geen 1 op 1.
Youth League, BL O19 en O17, geweldig rendement.
Ach kijk zelf maar.

https://www.transfermarkt.nl/joshua-zirkzee/leistungsdaten/spieler/435648

Je mag hem geen speler voor Ajax vinden, maar verkoop geen onzin.

19-07-2022 07:10

Sjaakvaak +26585

Zoals ik hierboven ook al op je gereageerd heeft. Er is een legio aan spelers die in de jeugdelftallen een goed rendement had en als profspeler absolute ruk bleek te zijn.

Als je al een paar jaar meetraint bij het eerste van Bayern en daar ook weleens hebt mogen meespelen, dan verwacht ik absoluut niet dat je even moet wennen bij een club als Anderlecht. De pro league stelt bijzonder weinig voor, zie ook een Noa Lang. Tel daarbij op dat het merendeel van zijn goals hele simpele intikkers waren die zoals anderen hier ook al zeggen, ook door Veerman gemaakt hadden kunnen worden.

19-07-2022 10:08

Spielmacher +10722

Neeeeeee! Geen Zirkzee! Rijmt ook nog. Laatst zijn goals bij Anderlecht bekeken, allemaal frommelgoals of intikkers, op eentje na, hard schot in de kruising maar slecht verdedigd. Jongen heeft geen bijzondere kwaliteiten.

19-07-2022 02:37

AFCAjax +17839

Wat mij betreft is alleen Brobbey genoeg.
Normaal gesproken neem ik aan dat Tadic in de spits gaat spelen.. waar zet je hem anders neer? op de bank kan ik me niet voorstellen.

19-07-2022 00:53

Steffenhagen +37834

Ajax gaat voor Strand Larsen als tweede spits , mark my Words

19-07-2022 00:38

afca1985 +21333

Kutspeler, heeft niets bij Ajax te zoeken.

19-07-2022 00:47

Henkjanklaas +20638

Zirikzee met een salaris van 2,5 miljoen.. nooit doen. Deze speler valt in de range stengs. Technisch goed maar een beetje een watje.
Ga je de oorlog niet mee winnen.

19-07-2022 00:34

kella +1042

Ja zag dat bayern ook een terugkoopclasule wilde

19-07-2022 01:45

Brooklyn +4147

Dat mij nog huiveriger. Zoiets communiceer je toch niet.

19-07-2022 06:28

InOvermarswetrust +3003

Hamstelaar ontkend

19-07-2022 00:30

ÁlvaroRecoba +13695

Hij heeft nog een eenjarig contract en nadat Bayern gratis Mazraoui heeft opgepikt en óók Gravenberch tegen fors gereduceerd tarief (ook met nog één jaar te gaan), zou een geste van Beierse kant niet onredelijk zijn: vijf miljoen, of zoiets. Dan kunnen we vijftien miljoen besparen door Brobbey níet te halen en met Bergwijn-Tadic-Antony te beginnen, met Zirkzee, Ihattaren en Conceição als invallers. Op zich heb ik liever Brobbey dan Zirkzee, maar de omstandigheden bevallen me niet...

En dan kunnen we over twee jaar Zirkzee doorverkopen en voor dríe miljoen Brobbey kopen, hooguit, nadat hij een jaartje is uitgeleend en nog eens een jaartje op de tribune heeft gezeten.

19-07-2022 00:06

Sjaakvaak +26585

Welke omstandigheden bevallen je niet? Brobbey kent de huidige spelersgroep, kent het systeem en heeft zich bij ons al bewezen. Die ga je niet 2 jaar laten verpieteren zodat je hem dan vertieft terug kan halen. Los van het feit dat Brobbey nooit van zijn leven niet 2 jaar daar gaat bankzitten.

Los van het sportieve maakt het financieel ook niets uit. Zal zijn marktwaarde behouden, en alleen maar laten doen groeien. Dan wil je geen Zirkzee die nog niets bewezen heeft, mogelijk niets waard is over een paar jaar en dan ook nog eens meer salaris wil.

19-07-2022 03:24

ÁlvaroRecoba +13695

Zoals ik zei: liever Brobbey, inderdaad. Maar gratis de deur uit gaan, na een hele opleiding te hebben genoten, en dan een jaar later twintig miljoen moeten kosten is een behoorlijk verrotte toestand, al zie ik ook dat het een enigszins onnozele, jonge, bespeelbare jongen is en dat het nu eenmaal zo is gelopen -- en het puur rationeel gezien niet uitmaakt, omdat we domweg nú een spits moeten kopen, maar toch blijft het dwarszitten, bij mij althans.
In alle opzichten heb ik liever Brobbey, behalve qua prijs en qua signaal (want onze 'clubjongens' vertrekken de laatste tijd nogal eens voor niets of voor weinig, dat is geen prettige ontwikkeling).

19-07-2022 04:06

Joodhannus73 +3579

Suarez als tweede spits zie ik liever komen. Brengt met zijn ervaring genoeg. Maar voor de lange termijn is Zierikzee niet slecht.... Of haal ze allebei? Waarom niet?

19-07-2022 00:03

Ajax1114 +19393

Nou allebei is een beetje teveel van het goede lijkt mij. Suarez komt ook niet om te banken denk ik.

19-07-2022 00:24

De Stift +7068

Leuke aankoop voor erbij, maar geen must. Met Brobbey, Tadic en Bergwijn meer dan voldoende opties voor de spits.

18-07-2022 23:48

Turbo +41959

Zodra Brobbey en Conceicao binnen zijn hebben we voldoende aanvallers. Beetje lucht in je selectie kan ook geen kwaad. Koop maar een keeper.

18-07-2022 23:41

Jojaygio +1292

Ik ben niet zn fan van Zierikzee.
Bij jong oranje stoor ik me vaak aan zn lakse houding

18-07-2022 23:38

PuurGeluk +4810

PSV??? Er staat toch verkopen en niet verhuren??

18-07-2022 23:35

ProperFootball +14678

Hoezo huren? Misschien dat ze de lucht rondom het stadion nog gaan verkopen aan de gemeente, de lucht erboven hadden ze volgens mij al verkocht.

19-07-2022 01:04

Masz +3731

ja maar de Ajax vsn Duitsland wil hem later weer terug dus toch een soort van huren.

19-07-2022 01:06

PuurGeluk +4810

De Ajax van Duitsland wil dan misschien een ontsnappingsclausule kunnen lichten waar zij alleen recht op hebben. En dat bedrag kan prima hoger zijn dat het huidige bedrag. Zolang iets contractueel vast ligt en het binnen de wet valt kan er heel veel.

19-07-2022 07:01

Ibuprobrimovic +4609

Lekker laten gaan. Aanvallers genoeg. Prioriteit echt leggen bij een rechtsback, evt daarna keeper of een nummer 6. Ik zeg "evt", want wat mij betreft mogen we Gorter best vertrouwen geven en hebben we in principe genoeg middenvelders

18-07-2022 23:25

PJS +4992

Direct halen deze jongen. Geen twijfel mogelijk. Zou zeker een aanwinst zijn. Dus H2 aftikken en snel.

18-07-2022 23:23

ProperFootball +14678

Ook tegen 2,5 miljoen euro salaris per jaar?

19-07-2022 01:04

Sjaakvaak +26585

Absoluut geen aanwinst. Denk niet dat jij hem afgelopen jaren hebt zien spelen.

19-07-2022 03:26

JordanAFCA +22481

Sterkte Sebas ❤️

18-07-2022 23:22

AjaxIsBeast +5975

Iedereen hier die Haller sterkte wenst; ik denk niet dat die op AS zit. Doe dat dan op zijn socials.

18-07-2022 23:20

JOHANisGOD +18498

Voor mensen weer allemaal dingen gaan verzinnen over Haller.

Heb al voorbij zien komen dat het een hersentumor is .

Tumor in zijn testikel(s).

18-07-2022 23:18

AjaxDaniel +14526

Dat komt omdat VZ zei dat het een hersentumor was in de titel oorspronkelijk.

'Gelukkig' (klinkt wrang maar je snapt wat ik bedoel) is het teelbalkanker. Je wilt het nooit meemaken, maar bij teelbalkanker zijn de prognoses goed i.t.t. een hersentumor.

18-07-2022 23:19

DankzijCruijff +48712

Dat is "gelukkig" een vd best te behandelen tumoren. Hopelijk komt hij er snel bovenop.

18-07-2022 23:19

Puntertje +1628

Dat staat op voetbalzone.
Maakt ook niet uit. Laten we hopen dat het meevalt.

18-07-2022 23:19

Carrerdecasp +8167

Wat een kutsite is dat ook, met hun clickbait titels.

Hopelijk valt het mee inderdaad. Ik meen te herinneren dat Arjen Robben dit ook heeft meegemaakt.

18-07-2022 23:20

DankzijCruijff +48712

Die redactie van voetbalzone is zo ontzettend simpel; die zien waarschijnlijk "Hodentumor" staan in dat Duitse bericht van BVB en denken uhhh Hoden dat is vast hoofd!!

18-07-2022 23:24

BrutaalArrogantje +329

Nu ook op VI. Idd hopen dat het meevalt.

18-07-2022 23:25

Ferd +38491

en Lance Armstrong

19-07-2022 05:09

Allesreiniger +3361

Maakt het niet minder erg. Zwaar vervelend voor hem.

18-07-2022 23:20

AjaxDaniel +14526

Tuurlijk maakt dat het wel minder erg. Een hersentumor is in alles veel meer een doodsvonnis dan teelbalkanker. Het blijft verschrikkelijk om te moeten meemaken, maar het is zeker wel een verschil gelukkig voor hem.

18-07-2022 23:22

RFHK +12891

Nogmaals, Voetbalzone maakte zojuist een melding van een hersentumor, dat bericht hebben ze inmiddels aangepast. Geen verzinsel, gewoon slechte journalistiek.

18-07-2022 23:27

EuforischeRealist +15561

Off topic: Bij Haller schijnt een tumor te zijn ontdekt, hij heeft inmiddels het trainingskamp van Dortmund verlaten voor verder onderzoek

Hoop dat de dokter hem snel kunnen helpen en hij goed herstelt

18-07-2022 23:18

Eurysaces +29527

Salaris van 2,5 miljoen verbaast met wel, had een stuk lager verwacht, dat lijkt mij geen optie voor een 3e spits. Ajax moet natuurlijk ook nooit meewerken aan een terugkoopoptie. En dan ook nog 10-15 miljoen voor een 1 jarig contract.

Wel jammer, het is wat mij betreft wel een goede spits voor Ajax, was persoonlijk mijn eerste keuze als 3e spits.

18-07-2022 23:17

AFCACruijff14 +161641

Dat nieuws van Haller, ongelofelijk. Veel sterkte gewenst, baas. Dat dit maar enorm mee gaat vallen hopelijk. Dan is voetbal duidelijk maar weer een bijzaak in het leven.

18-07-2022 23:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.