'Ajax houdt rekening met vertrek Kudus; potentiële opvolgers in kaart gebracht'

door Timo Suur 385

Bron Voetbal International

'Ajax houdt rekening met vertrek Kudus; potentiële opvolgers in kaart gebracht'

door Timo Suur 385

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Binnen Ajax wordt nog altijd rekening gehouden met een zomers vertrek van Mohammed Kudus, zo schrijft Voetbal International. De Ghanees wordt al langere tijd in verband gebracht met een transfer. Bij een vertrek van Kudus moet er volgens het medium nog een buitenspeler naar Amsterdam komen.

'Rondom Ajax rekent vrijwel iedereen op een uitgaande transfer. Deze zomer nog', zo wordt er geschreven. Het is geen geheim dat Kudus graag de volgende stap wil maken in zijn carrière, maar vooralsnog heeft geen enkele club een bod uitgebracht op de middenvelder annex aanvaller. Bij Ajax zijn de potentiële opvolgers al in kaart gebracht, want er moet nog een buitenspeler naar Amsterdam gehaald worden zodra de Ghanees vertrekt.

Daarnaast gaat Voetbal International ook in op de situatie van Davy Klaassen. Het is nog altijd onzeker of de middenvelder ook komend seizoen in het shirt van Ajax speelt. Hij wil niet op de bank terechtkomen, maar er heeft een gesprek plaatsgevonden tussen Klaassen en de technische staf waarin er is gezegd dat hij op dit moment niet zeker is van zijn plek. 'De kans dat hij op 1 september nog voor Ajax speelt is 50/50', zo valt er te lezen.

Situaties Gorter, Sánchez en Berghuis

Volgens het medium is het de bedoeling dat Jay Gorter, na het aantrekken van Diant Ramaj, de club op huurbasis gaat verlaten en er is ook een mogelijkheid dat hij een definitieve transfer gaat maken. Ook is het nog onduidelijk waar de toekomst van Jorge Sánchez ligt. Hij werd recentelijk in verband gebracht met een mogelijke overstap naar het Braziliaanse Botafogo. Het lijkt er wel op dat Steven Berghuis komend seizoen in Amsterdam speelt. 'Een zomers vertrek van de Oranje-international valt nooit helemaal uit te sluiten, maar momenteel is de intentie om in Amsterdam te blijven.'

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7054

Kijk gelijk ook even rond voor 2 centrumspitsen.

07-08-2023 06:56

Ferd +38611

1, een concurrent voor Brobbey

08-08-2023 04:42

Eurysaces +29562

Het zijn toch wel een stel halve zolen als ze voor Kudus een rechtsbuiten gaan halen. Ze hebben geen creatieve aanvallende middenvelder die iets in de kleine ruimte kan. Wat zijn ze van plan, alles op de lange bal van Branco? Vorig seizoen ook verneukt door het verwaarlozen van de 10 positie, hebben ze dan niks geleerd?

06-08-2023 13:17

FrancescosRavioli +15388

Mijn gok is Berghuis als "10" of met de punt naar achteren spelen.
Voor hetzelfde geldt is Ziyech als opvolger van Kudus in beeld die kan je rouleren op de buitenpositie met Berghuis, Conceicao en Forbs

08-08-2023 10:16

donkerblauw +2877

Ziyech!!!!!
Nico !!!
Veldman!!!
Let's go!

06-08-2023 10:52

niels1992 +848

R.I.P. Scouting

07-08-2023 00:15

Dubbelvla +8548

Bedoel je Veltman?

07-08-2023 23:04

Ferd +38611

Wie is Veldman? John is namelijk al even gestopt.

Nico!!! wilde koste wat kost weg. Ziyech!!! is veel te duur en hoe zit het met z'n knieën?

08-08-2023 04:42

Andronixos.c +8196

Ik zou nu voor ervaring gaan. We hebben meer jongeren in het team dan spelers boven de 25/26 jaar

06-08-2023 10:06

Ferd +38611

zoals het hoort bij Ajax, al ben ik het met je eens, de verhouding is nu wel een beetje doorgeslagen, ik kom op Rulli, Berghuis, Bergwijn, Branco en Klaassen als basisspelers van 25+ . Al zegt leeftijd niet alles over ervaring. Als Sutalo komt haal je best wat ervaring ondanks dat hij pas 23 is.

08-08-2023 04:46

GAjax31 +16280

Krijgen een heel nieuw Ajax dit jaar, maar dat hoeft niet verkeerd te zijn. Enerzijds vertrekken er spelers die niet goed genoeg zijn (Bassey, Daramy) en spelers die zelf graag weg willen (Alvarez, Kudus, Tadic en Timber). Ajax kan dan werken aan een nieuw, hongerig elftal.

06-08-2023 09:54

AFCAYus +942

Ik zou echt Nuamah halen als vervanger. Jong, heel snel, goede techniek en weer wat extra diepgang in je spel met hem. Borges op links, duamah op rechts en Bergwijn op 10 of in de spits. Heerlijke aanval

06-08-2023 09:18

FrancescosRavioli +15388

Wat moet je met bergwijn op 10. Die is niet compleet genoeg en kan niet meeverdedigen.
Daarnaast heb ik liever een complete spits/target man bij Ajax die een bal kan vasthouden. Ik vind Bergwijn met zijn rug naar de goal niet op z'n best. Die zou dan als diepe spits fungeren

08-08-2023 10:17

Caparzo +4256

Dus morgen heeft Ajax 75Mio in de knip en 2 spelers minder. Volgende week start de competitie, en dan snel voor de EL-Ticket. Wird richtig knapp Sven..

06-08-2023 07:57

ProperFootball +14711

75 miljoen is alvast meer dan je überhaupt kan verdienen in de EL, dus wat dat betreft is Sven lekker bezig. Die 2 spelers wilden hoe dan ook weg. Eigenlijk vorig jaar al. Dan kan je alleen maar blij zijn als je ze voor een heel mooi bedrag verkoopt. Anderen krijgen nu de kans zich te laten zien en te groeien.

06-08-2023 08:45

kngbolo +575

Maar als je weer geen cl haalt dan vervliegt die 75 mln nog harder dan de ruim 100 mln dit jaar en je bent al je parels kwijt. De nieuwe spelers moeten zich eerst bewijzen wat ze werkelijk waard zijn. Afgelopen seizoen hebben we genoeg gezien dat het prijskaartje niets zegt over de waarde in het veld

06-08-2023 09:52

ProperFootball +14711

Natuurlijk heb je een mix nodig. Maar als je steeds haastig (middelmatige) vervangers van een jaar of 25 haalt die de jeugd in de weg lopen, kunnen de nieuwe spelers uit eigen jeugd zich nooit bewijzen en belandt je net zo goed in een spiraal naar beneden of op zijn best een vicieuze cirkel.

De wedstrijd op de transfermarkt winnen we nooit van de CL ploegen uit de grotere competities, vandaar dat wij het anders moeten doen. En het is ook veel leuker. Hup eigen jeugd! (een enkele aankoop / ervaren kracht echt niet verboden)

De paniek om AAAAAAAAANKOOOOPEN!!!!!!!!! is zwaar overtrokken.

06-08-2023 10:35

NipeB +15850

Vergeet het salarishuis niet. Met Tadic, Timber, Bassey, Pierie, Kudus en Alvarez wordt dat al flink lager en ik zie Klaassen ook nog wel gaan. Daarmee bezuinig je structureel als je de nieuwe spelers minder salaris geeft, wat ik wel verwacht. Dan is CL minder nodig. Nu was dat vooral vanwege de enorme salarissen nodig. Straks niet meer.

07-08-2023 10:35

Ferd +38611

Pierre zal niet bij de topverdieners hebben gezeten

08-08-2023 04:46

ProperFootball +14711

Pierre is topverdiener bij de NOS denk ik. :-)

08-08-2023 08:08

FrancescosRavioli +15388

Ik zei het al gisteren: de komst van een goede CV en RA bepaalt of je 2e of 5e wordt. Want zelfs dan zie ik ons nog geen titel pakken dit jaar.

08-08-2023 10:19

Ibuprobrimovic +4615

Borges - Bergwijn - Nuamah

Dat zou ik graag zien met Godts, Brobbey, Berghuis, en Conceicao die je evt ook op die plekken kan zetten.

06-08-2023 01:03

NipeB +15850

Liever Bergwijn op 10 en nog een veel scorende spits ervoor.

07-08-2023 10:36

Dirk +7049

Wie word zijn vervanger ...

05-08-2023 23:40

Michiel Kapteijns +5372

NOS meldt dat Ajax rond is met Brighton over de verkoop van Kudus voor 40 miljoen.

05-08-2023 23:05

AjaxPositivo +6962

Wat denken jullie van Manhoef?
Ik weet, we hebben een paar echte klasbakken nodig. Maar voor erbij? Handige speler op rechts mer veel scorend vermogen?

05-08-2023 22:43

AFCAHOOLIGAN +992

Melvin Manhoef heeft inderdaad een goede rechtse

05-08-2023 23:05

AjaxPositivo +6962

Haha ja dan kan hij meteen stewardsin de ArenA assisteren als Million bij Ajax gaat voetballen

05-08-2023 23:52

Danielson +50623

Z'n naam is te PSV achtig vanwege de zeer sterke associatie met een domme draver, een blind paard.

06-08-2023 00:03

AjaxPositivo +6962

Haha oké goede reden... Manhoef is juist niet blind. Hij is juist een technische speler die ook veel assists levert

06-08-2023 00:14

AJAX020ADAM +6973

Heb hem laatst zien knokken, is een beest hoor 👌

06-08-2023 01:40

nlvcmn +5810

Leuke speler voor Vitesse in de counter maar bij Ajax heeft ie die ruimte niet.

06-08-2023 07:51

DEELM +11891

Zo deze titel is scheef. Ik heb wel 3x naar beneden zitten scrollen om te zoeken naar de in kaart gebrachte mogelijke opvolgers van Kudus, maar het artikel bevat enkel de zin dat opvolgers in kaart zijn gebracht.

05-08-2023 21:19

C14 +22468

Je hebt je opvolger al in de vorm van Borges. Bergwijn/Godts/Kalokoh links, Borges/Conceicao/Godts rechts.

Berghuis, Misehouy en Hlynsson als 10-en/aanvallende halven. Drie verschillende types.

Focus nou maar op een heel goede spits, dat heeft prioriteit.

05-08-2023 20:11

Sense of.H +5472

Jij noemt allemaal vleugelspeler en Kudus is van nature een CAM Middenvelder, dus een vervanger is wel op z'n plaats hier... Je gaat toch niet met Taylor aankomen

05-08-2023 20:34

C14 +22468

@Sense

Ajax zag hem in ieder geval niet als CAM, vrijwel nooit gespeeld daar.

Berghuis lijkt te blijven, dus met hem en Misehouy en Hlynsson heb je drie opties op 10/aanvallende half. Taylor is een 8, zou daar ook moeten gaan spelen, en niet Van den Boomen.

05-08-2023 20:50

Jeremias +1661

@C14. Het is verstandig om een vervanger te moeten vinden. Selectie moet zo breed mogelijk. En waar baseer je het op dat Berghuis lijkt te blijven?
Bovendien mogen we toch aannemen dat de achterhoede stevig moet staan. Want de rol van Alvarez lijkt nog niet te zijn vervuld. Ik heb die Branco zie rennen achter de tegenstanders aan bij balverlies, sjonge jonge wat traag en zwaar zeg.... Je kan hem maar beter met Taylor laten beconcurreren om de voorhoede te bedienen met passes. Achterin is hij veel te traag.

Ajax heeft nog een lange weg te gaan.

05-08-2023 21:16

Lars.v +3039

Een hele lange weg. De bank was afgelopen seizoen al middelmatig. Wat je straks op de bank hebt is alleen JONG ajax

05-08-2023 22:07

Intec2.0 +12437

Taylor is een gevaar op 8 voor je verdediging in zijn zones liggen altijd gigantische ruimtes doordat meneer niet weet hoe hij omschakelen moet.

05-08-2023 23:34

FrancescosRavioli +15388

Met de punt naar achteren zou hij juist wel excelleren op die positie

08-08-2023 10:24

willycicci +3806

Dat is toch veel te matig op rechts. Forbs heeft duidelijk aangegeven dat links de voorkeur geniet en aangezien hij vrijwel elke geregistreerde wedstrijd op links heeft gespeeld lijkt het mij dat daar ook de focus zal liggen voor hem. Om dan het seizoen in te gaan met Conceicoa die weinig tot geen rendement toont en Godts die heeft aangegeven dat het nog onwennig is lijkt mij niet slim.

Ik zie ze dan ook terecht een vervanger halen die echt een rechtsbuiten is en aanzienlijk beter dan Conceicoa. Dus waarschijnlijk iemand van rond de 24.

Er zal ook een nieuwe tien komen, we worden niet voor niets met Spertysan in verband gebracht omdat Klaasen, Berghuis daar niet voldoen. Misehouy en Hlynsson moeten minuten gaan maken en dat gaat het best bij Jong ik zie ze als derde optie achter de aankoop en Klaassen of Berghuis omdat er waarschijnlijk één van de twee gaat vertrekken.

05-08-2023 20:37

C14 +22468

@willy

Dan had je een rechtsbuiten moeten halen, want Bergwijn speelt al linksbuiten. Dus zou extreem raar zijn als ze Forbs voor links hebben gehaald.

Het enige logische zou zijn als Bergwijn naar de spits gaat. Maar Forbs op linksbuiten voorspelt best veel voorzetten, Bergwijn is niet kopsterk, dus dan kan Forbs beter vanaf rechts naar binnen komen. Maar dan heb je weer geen linksbuiten.

Er wordt gewoon weer op los gekocht, als een ware koopclub, zelfs voor de breedte wordt weer gekocht en geen jeugd ingepast.

05-08-2023 20:53

debetweter +10131

Ja, matig. Maar we kunnen helaas niet alles kopen, we moeten keuzes maken. Nuamah zie ik wel graag komen.

05-08-2023 21:05

Jeremias +1661

@C14. Je laatste alinea daar sluit ik me bij aan. Ajax lijkt los te gaan met inkopen. Een beetje onsamenhangend voelt het zo nu en dan aan.

05-08-2023 21:22

Panna +5059

Ik zeg..... Hakim Ziyech! Leider, aanvoerder, rechtsbuiten

06-08-2023 00:46

makaveli +946

Wat een grap. Je wilt met tiener een heel seizoen spelen. Er is geen ervaring niks meer. Alles maar dan alles zakt in elkaar als een kaartenhuis. We hebben nog 1 week tot de start van de competitie en we hebben 0 ervaring meer in de ploeg straks. Hebben wel een links buiten waar onze duurste aankoop ook moet staan en een reserve keeper 👌

05-08-2023 20:47

C14 +22468

Er is onderhand zat ervaring toch? Met Bergwijn, Berghuis, Van den Boomen, en voor op RCV had men een ervaren speler moeten halen, tenzij Satulo heel volwassen is voor zijn leeftijd en veel inzicht heeft. Dan heb je in iedere linie minimaal één ervaren speler. Is zat. Taylor is ook weer een jaar verder. Het gaat mij vooral om kwaliteit.

05-08-2023 20:55

Panna +5059

Ik zeg....nog een keer: Hakim Ziyech!

06-08-2023 00:47

makaveli +946

Deze halen ze niet want deze kent iedereen al.

06-08-2023 06:08

debetweter +10131

Deels eens, je ben overigens Van Axel Dongen vergeten. Kan links en rechts. Borges is een linksbuiten, die graag buitenom gaat. Daar liggen zijn kwaliteiten. Op rechts zou hij naar binnen moeten, dat in verband met beenvoorkeur. Maar ik las ook ergens dat hij tweebenig is, dan kan hij het na veel training misschien wel goed doen op rechts.

De kwaliteit is echter vrij mager op 10 en rechtsbuiten zou je een speler van buitenaf willen halen. Voor rechts Nuamah, op 10 Ziyech of Spertsyan. Maar ja kan je dan nog wel een spits halen, en we hebben ook nog verdedigers nodig.

05-08-2023 21:26

Intec2.0 +12437

Prioriteit is nog steeds de achterhoede morgen staat daar Aertsen nog steeds

05-08-2023 23:31

stopperspil +11232

Kudus naar Brighton voor 40 miljoen…Brighton

05-08-2023 20:06

hoolimike +2459

https://theathletic.com/4751732/2023/08/05/brighton-ajax-mohammed-kudus-transfer/

05-08-2023 20:05

Web +178830

In potentie zo goed
Maar er komt meer bij kijken, hij komt bij mij altijd ongeïnteresseerd over
En dat zien de scouts ook wel

05-08-2023 19:06

RPolletje +5237

En hij weet niet wat buitenspel is

05-08-2023 20:27

Timo.H +224

Moet ook geen donder uitmaken normaliter... Zo balvast en dreigende dribbels. Pure middenvelder. En ja hij neemt risico in zn spel, waardoor je een man meer situaties creëert, net zoals een Ziyech dat kan. Doodzonde dat zulke spelers niet meer op die manier gewaardeerd worden bij ons.

05-08-2023 20:39

RPolletje +5237

Ga hem alsjeblieft niet met Ziyech vergelijken.

05-08-2023 22:01

Timo.H +224

Ik vergelijk hem graag met Ziyech. Totaal verschillende spelers, maar wel dezelfde mentaliteit in deze. Overigens iets wat veel Afrikaanse spelers in hun spel hebben; op intuïtie spelen

07-08-2023 15:12

OwenStevenDalberg +27593

Alles wat los en vast zit wordt verkocht. De speler liever vandaag vertrekt dan morgen en waarvan verwacht werd dat hij als eerste weg zou gaan, lijkt weinig interesse voor te zijn.

05-08-2023 18:52

Roels +1505

Aged well

05-08-2023 20:10

Bruno04 +15838

Hoop toch echt dat ie blijft

Bergwijn - brobbey - borges
—————- Kudus

Moet je toch de hele ED mee aan gort spelen.

Branco en Benji erachter

Hato - ito - sutalo - Rensch

05-08-2023 18:37

thepower1990 +35726

Leuke opstelling hoor maar op dit moment lijkt 1 van de 2 Sutalo Ito al zeer onrealistisch laat staan dat ze allebei komen. En Kudus op 10, buiten het feit dat ik nooit geloof dat ie nog een jaar blijft durft geen coach hem aan op 10 vanwege het immense balverlies dat hij lijdt.
Oogt leuk zo'n opstelling maar schrik niet als je volgende week tegen Heracles begint met Aertsen Hato centraal en Dave-Jan lekker op 10.

05-08-2023 18:48

Web +178830

Als het dan één wedstrijd zou zijn omdat ze voor de beste willen blijven gaan
Kan in er mee leven

05-08-2023 19:07

vanreenen +10338

Medic naast Hato

05-08-2023 19:12

vanreenen +10338

Voor Rensch komt misschien nog die Vlaamse Gaaie, vliegende rechtsback.

05-08-2023 19:09

FrancescosRavioli +15388

Je gaat alleen al geen kampioen worden met deze opstelling omdat Rensch je beste back is.
Zelfde verhaal als met Emanuelson toen. Gewoon niet goed genoeg op die plek.

08-08-2023 10:26

Matzet +5421

Ben wel benieuwd wie dan op het lijstje staan. Kiezen ze voor een rechtsbuiten of een aanvallende middenvelder als opvolger voor Kudus?

05-08-2023 18:18

Robbie78 +3800

Waarschijnlijk een linksbuiten...

05-08-2023 18:33

vanreenen +10338

Kan maar één kanjer zijn die op beide posities kan, namelijk Hakan Ziyech.

05-08-2023 19:11

behangdelul +32882

Turkse variant van Hakim?

05-08-2023 19:28

036AFCA97 +146682

Ik vind dit stukje over Klaassen ook wel interessant;

“Hij wil niet op de bank terechtkomen, maar er heeft een gesprek plaatsgevonden tussen Klaassen en de technische staf waarin er is gezegd dat hij op dit moment niet zeker is van zijn plek. 'De kans dat hij op 1 september nog voor Ajax speelt is 50/50', zo valt er te lezen.”

Ik hoop dat hij vertrekt. Met zijn salaris op de bank zitten is doodzonde en hij kan ook absoluut niet meer in de basis.

05-08-2023 17:57

AFCACruijff14 +162669

Beter dat hij vertrekt ja.

Maar volgens mij is niemand zeker van zijn plek. Hoogstens vd Boomen misschien.

05-08-2023 18:16

Ajax-Amsterdam +4204

Bergwijn, Forbs, Hato en vd Boomen denk ik.

Hierbij ga ik vanuit dat Kudus en Alvarez (nog) zullen vertrekken.

05-08-2023 19:02

Laudruppeltje +4058

Misehouy moet op zijn plek doorstromen en als Klaassen Ajax lief hebt weet hij dat en maakt hij plaats.

05-08-2023 23:26

Beachboy +2920

Wat ze allemaal laten gaan klopt wel volledig, respect dat ze daar op doorpakken. Tuurlijk zijn Klaassen en Tadic goede mentoren, maar hebben in mijn ogen niet meer het vuur en de kwaliteit om die rol te vervullen. Spannend wie die rol gaat oppakken en terecht dat er gezegd wordt dat er een aantal seizoenen nodig is om weer een optimale balans te vinden. Komend jaar en het jaar erop zaak om kampioen te worden van NL en een goede Europese sessie neer te zetten in de EL, daarmee bedoel ik veel ervaring op doen en ver komen (tot en met de winterstop). Daarna CL in en ervaring opdoen om in seizoen 3 op sterkte te zijn om successen te vieren, ook in CL (overwinteren en 1/4 of 1/2 finale halen. Wel zaak dat we nu nog even die laatste paar versterkingen halen. Mag Steijn bewijzen of ie snel kan smeden.

05-08-2023 17:55

Aurora +4553

Nuamah is inderdaad een geweldenaar. 19 jaar en een enorm lichaam. Kan je geen geld op verliezen. Doen!!

05-08-2023 17:25

Robertini +39816

Is Forbs niet z'n vervanger? Dat dacht ik direct.

05-08-2023 17:10

Chadd +7759

Je zit met Bergwijn, Godts, Conceicao, Borges en eventueel Berghuis natuurlijk erg krap op de flanken.

Daar ligt echt de prioriteit.

05-08-2023 16:49

vandenhaas4 +15125

Drie zijn linksbuiten (Bergwijn, Forbs en Godts). Berghuis heb je misschien op 10 nodig.

05-08-2023 17:10

Ricoteb +53178

Wel mooi dat we daar dus óók een vervanger willen hebben. Bij elke inkomende transfer die we doen, lijkt de verlanglijst qua spelers alleen maar langer te worden. Zover ik begrijp, en bij vertrekken van Daramy, Kudus, Alvarez en Sanchez, willen we dus nog een rcv, lcv/linksback, rechtsback, 10, rechtsbuiten en een spits. En dan moet Medic nog gepresenteerd worden. Dus naast Medic nog 6 spelers, in 3,5 week. En de meeste van die spelers zouden ook nog duurdere transfers moeten worden dan wat we tot nu toe hebben uitgegeven.

05-08-2023 16:43

Breuk +25410

Klopt en liever in 1 week

05-08-2023 16:47

Ricoteb +53178

In 1 week is overdreven. Maar er zal naast Medic nog sowieso een verdediger bij moeten voor Heracles. Het was “gekkenhuis” afgelopen week met 2 aankopen, de komende 3 weken zal minstens 2 aankopen per week de norm moeten worden.

05-08-2023 16:51

Ricoteb +53178

“Makkie”

05-08-2023 17:25

Cruijffthebest +13450

Zelfs met betere spelers zijn we vaak op onze bek gegaan tegen Heracles!

05-08-2023 18:31

eros +4826

Afgelopen week Borges en Ramaj
We hebben nog 3 weken,…
3x2=6

05-08-2023 16:57

Ricoteb +53178

Dat bedoel ik, dat ritme zullen we dus minstens vast moet houden, en dan maandag of morgen te beginnen met Medic al aankondigen. Er zal echt flink gas op moeten, en dan helpt dat slome gedoken van Zagreb en van de RVC niet mee

05-08-2023 17:01

eros +4826

Steijn gaf eerder aan 2 verdedigers, een middenvelder en een aanvaller.

Medic wordt niet tot de twee verdedigers gerekend.
Een middenvelder is er nog niet.
Forbes kan je eventueel tot de aanvaller rekenen.

Ik reken dus zeker nog op 2 centrale verdedigers en een ‘10’. (Minimaal: 3 nieuwe spelers)

Het liefst zie ik daar nog een links en rechtsback bij komen en een spits. (Goed: 6 nieuwe spelers)
Een rechtsbuiten bij vertrek Kudus zou ook niet gek zijn. (Ultiem: 7 nieuwe spelers)

Het kan snel gaan,…

05-08-2023 18:00

31xAjax +7983

Als je alle berichten hier leest spelen we komend seizoen zeven tegen zeven....

05-08-2023 16:42

Cosey2 +7123

Kudus Wilde vorig jaar al weg, maar nu brengen we z’n opvolger in kaart.
Schiet mij maar lek.

05-08-2023 16:32

debetweter +10131

Ja man. Vorig jaar zaten er andere mensen die andere methodes hadden om spelers te beoordelen en te kopen. Heeft veel gekost, en weinig goeds opgeleverd. Sven is natuurlijk al een tijd bezig met de opvolger van Kudus, maar heeft langdurige processen. Ook geloof ik dat borges op rechts kan indien nodig.

05-08-2023 16:37

Champy95 +1516

je leest toch niet goed

05-08-2023 16:39

Barra +5529

Er staat letterlijk "bij Ajax zijn de potentiële opvolgers al in kaart gebracht".

05-08-2023 16:41

Cosey2 +7123

Ooooohhh, ik hoef me dus geen enkele zorgen te maken een week voor de competitiestart.
Laat ik dat nou net wel doen, wat wèl gelukt is stemt ook bepaald niet tot vreugde.

05-08-2023 17:02

Barra +5529

Nee je haalde gewoon iets aan wat niet in de tekst staat, zo moeilijk is het niet.

05-08-2023 21:00

Tommyshelby +129906

Benieuwd wie op het lijstje staan, ik hoop Nuamah vooral. Banden met Nordsjaelland warm houden.

05-08-2023 16:31

RJAngelus +222

Kudus wilt al een tijdje weg. Is een broodvoetballer heeft niks met Ajax. Is een geweldige voetballer. Mist soms alleen die voetbalintelligentie. Voor een mooi bod lekker laten gaan.

05-08-2023 16:27

nightgoat +31293

Joehoe, daar is 'ie weer!

Kudus wordt Duku$

05-08-2023 16:23

fascino +1297

Jammer dat er geen beweging is rondom Wijndal en Bergwijn naar SAU zou ik niet erg vinden.

05-08-2023 16:09

leeke +10411

Heb gisteren ergens gelezen dat er deze maand nog een megabod komt op bergwijn.miss weet Sven wel meer,gezien hij die portugees heeft gehaald

05-08-2023 16:30

leeke +10411

Let er maar op,komt nog een onweerstaanbaar bod op hem

05-08-2023 17:47

debetweter +10131

Niet gelooft toch dat ze de beste linkerkant van Nederland kunnen losweken. Het tandem is magistraal, die willen nooit meer uit elkaar.

05-08-2023 16:41

jerryisthename +32035

Voor die mensen - die enorm liefhebber zijn van Kudus - die het nog niet wisten, heb ik helaas teleurstellend nieuws:
KUDUS WIL WE-EG!!! AL JAREN!!!
Al geef je hem 10 miljoen per jaar.
Gewoon accepteren en verkopen zsm. en Nuamah halen! Wordt nog beter dan Kudus. Mark my words. 👍🏼
En het lijkt mij sowieso een leukere vrolijkere jongen. 😁 Van die Kudus wordt je alleen maar depri als je die gozer ziet. 🙄

05-08-2023 15:53

BaasBaas +8410

Tja hij wil idd weg, maar wat kan hij voetballen en dat zien we gewoon heel graag als Ajacieden. Hij kan dingen die niemand kan in onze selectie en zelfs maar weinig spelers wereldwijd. Hoop stiekem dat hij lekker blijft en we Daramy verkopen + nog een paar nutteloze spelers als Klaassen.

05-08-2023 16:00

jerryisthename +32035

Snap ik Baas, maar het gaat NIET gebeuren...
Als je Nuamah haalt, wedden dat je Kudus zo vergeten bent?

05-08-2023 16:10

DieLange +1024

Klaassen verdiend wel wat meer respect dan bestempeling als nutteloos. En kudus mis je niks aan! Straalt 0 plezier uit, verdedigt nooit mee, sjokt maar wat over het veld en loopt daarnaast ook alleen maar te zeiken! Lekker laten gaan, cashen en een speler op 10 die wel trots is om dat mooie shirt te mogen dragen.

05-08-2023 16:27

jerryisthename +32035

Helemaal eens hoor, wbt. Kudus.
Klaassen verdient zeker respect en is niet nutteloos, maar hij is wel beduidend minder geworden - 'Mr. 1-0' is hij al lang niet meer helaas. Beter voor hem en voor Ajax om uit elkaar te gaan. Plus hij drukt nogal op het salarishuis, wat bezuinigd moet worden.
Het houdt een keer op, al is hij natuurlijk een echte Ajacied en verdient hij respect. Gewoon door de voordeur nog extra centjes verdienen in Turkije, Spanje of België.

05-08-2023 16:48

BaasBaas +8410

Hij verdiend 3m per jaar voor letterlijk niks. Hij voegt 0,0 toe en ik weet 100% zeker dat je minder speelt dankzij hem. Je speelt met 10 man in principe. Leuk dat hij een echte Ajacied is, maar dat ben ik ook en krijg geen 3m per jaar. Hopelijk verkopen ze hem of contract ontbinding.

05-08-2023 18:21

jerryisthename +32035

Komt goed dit jaar. Hij gaat echt wel verkocht worden of desnoods transfervrij weg. Nogmaals, salarisbesparing en het beste voor beide partijen. En gewoon met respect, want hij is en blijft een echte Ajacied...en jij kunt niet goed genoeg voetballen om bij Ajax te voetballen. 😉

05-08-2023 18:52

Oxxer +165158 moderator

Mee eens, Kudus wil zsm naar de PL, wat hij daar verdiend kan Ajax niet betalen, alle reacties Kudus op het middenveld, zonde van de tijd.

05-08-2023 16:03

jerryisthename +32035

Idd oxxer. Heel vermoeiend...🙄

05-08-2023 16:12

Oxxer +165158 moderator

Het zijn tegenwoordig allemaal broodvoetballers, Kudus is de ergste, ik vind hem erg egoïstisch en geen teamplayer.

05-08-2023 16:33

jerryisthename +32035

Eens. Irritante uitstraling. Ondankbaar ook.

05-08-2023 16:50

Ajaxfan31183 +16391

En wie is nuamah .

05-08-2023 16:09

jerryisthename +32035

Heb je Google? Check hem even...of ga direct naar YouTube. Heb je wel internet...?

05-08-2023 16:13

Ajaxfan31183 +16391

Wat een vraag heb je internet. Maar er worden hier met namen gestrooid op ajaxshowtime waar ik ws niet als enigste van denk van wie is dat

05-08-2023 16:14

Cosey2 +7123

Ken je die niet? Z’n vader is ouder dan hij en z’n moeder is dat hele kleine kereltje.
Ik heb ook nog nooit van m gehoord, Valentijn heeft de messen al geslepen bij het horen van deze exotische namen.

05-08-2023 16:36

debetweter +10131

Jonge ghanese getalententeerde rechtsbuiten die het goed doet in de Deense competitie.

05-08-2023 16:43

jerryisthename +32035

Aanvulling op debetweter;

Omdat je te lui bent om te zoeken:
https://youtu.be/9rztiOpXXw0

Beelden spreken voor zich. 👍🏼
Imo beter dan Kudus zelfs.

05-08-2023 16:52

Heemskerk❌❌❌ +754

Ben het met je eens hoor. Maar wel voor de juiste prijs. Anders moeten wij ook weer een vervanger bij de action kopen. Wat kost die Nuamah?

05-08-2023 16:13

jerryisthename +32035

Ja, snap ik. Maar die juiste prijs wordt natuurlijk wel minder naarmate 31 augustus nadert, want hij wil en moet gewoon weg. Ondertussen moeten we Nuamah halen voor - wat ze zeggen - rond 7 miljoen? Clausule in contract ofzo? Weet het niet zeker. Maar al kost hij 15 miljoen, die ga je later voor minimaal het dubbele verkopen.

05-08-2023 16:35

Heemskerk❌❌❌ +754

Mooie prijs dan 7 miljoen! Ik kan reacties op mijn reacties op een of andere manier niet liken dus bij deze 👍🏽+1

05-08-2023 18:20

vandenhaas4 +15125

Als je hem 10m geeft wil hij niet meer weg hoor. Kudus is een van de slechtst betaalde spelers van de selectie trouwens, verdient net iets meer dan Van Axel Dongen bijvoorbeeld, en veel minder dan Conceicao.

05-08-2023 17:14

jerryisthename +32035

Geloof je dat echt? Nee, hij wil gewoon echt weg naar de top. Wat ik wel begrijp natuurlijk.
Die 10 miljoen verdient hij 10x liever bij een Chelsea in de PL, hoor.

05-08-2023 18:55

LukaLitmanen +82308

Ik had Kudus graag een keer op 8 gezien.
Aangezien hij makkelijk onder druk uit kan dribbelen.

Denk dat hem dat beter past dan 10, omdat hij voor een 10 te weinig overzicht, assists en key passes had.

05-08-2023 15:46

leeke +10411

Ik had graag gezien dat die broodvoetballer al was verkocht,dat past beter bij hem.maar helaas komen er nog geen clubs die willen betalen

05-08-2023 16:32

debetweter +10131

Nee dank je. We zijn een club waar spelers doorbreken. Hakim is een fantastische voetballer, maar ik denk dat hij te veel salaris wil en voor problemen zal zorgen als hij niet speelt maar fit is. Nuamah wordt hier al vaker genoemd, dat is de type spelers die wij graag zien hier. Als Ziyech komt dan als 10 misschien, maar niet als rechtsbuiten

05-08-2023 16:48

Mözil +2547

Nuamah ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen. Als Ziyech in zou willen lever zou het toch heerlijk zijn op 10

05-08-2023 21:00

Ajaxbrl +13888

Haal Noano 7K Op Je Feestje!

05-08-2023 15:44

bRiANn +494

Hem ga je echt missen…

05-08-2023 15:31

Vergainhosa +322

Ben ik het niet mee eens, hij laat het ook vaak zat niet zien in een wedstrijd. En als er een “sterkhouder” weg gaat, staat er altijd weer een ander op. Dus ben benieuwd hoe erg je deze man gaat missen.

05-08-2023 16:11

Ajax-Amsterdam +4204

Europees ga je hem wel missen denk ik hoor. Vooral. Als we ver gaan komen. Hij heeft ervaring en is sterk in duels. In de ED zal je hem minder missen.

05-08-2023 19:06

eros +4826

Nuamah zou ik een mooie vervanger vinden. Doet me sterk aan m denken, zelfde opbouw van loopbaan, alleen (ook) van nature een linksbuiten. Kan wel op alle posities vooringetekend de voeten, en je zou hem dan ook zeker op rechts of in de spits kunnen gebruiken. Ook als Kudus zou blijven zou ik hem aantrekken.

Is bij 19 doelpunten op 34 wedstrijden betrokken tegen 12 op 37 voor Kudus destijds.
Naar verluidt heeft hij een ontsnappingsclausule van 7 miljoen in z’n contact staan.

05-08-2023 15:29

jerryisthename +32035

Eens. Lijkt qua stijl zeker op Kudus.
Ge-wel-di-ge speler! Uiteindelijk misschien beter dan Kudus - meer rendement. HALEN zsm aub!!! Bvd, mvg.

05-08-2023 15:49

eros +4826

Als ik hem nu vergelijk met het geen wat ik me kan herinneren van Kudus destijds, is hij inderdaad beter.

05-08-2023 16:04

YRGI +32985

Kudus was wel middenvelder destijds toch?

05-08-2023 16:14

Phoenix.bas +207

Dit zou echt een no-brainer moeten zijn en nu al halen, niet wachten. Ik weet niet van een ontsnappingsclausule. Maar aangezien de 'beste' speler van Denemarken Gustav Isaksson voor 10 miljoen naar Lazio gaat, zou dit best geloofwaardig kunnen zijn.
Zou echt mega gevaarlijk zijn Forbes en Nuamah, 2 buitenspelers die een man kunnen passeren dan kun je altijd op het veld een man meer creëren.

05-08-2023 16:22

eros +4826

Forbes - Brobey - Nuamah
Kudus

Wissel:
Godts - ??? - Conceicao
???

Eigenlijk mis je dan alleen nog een leuke spits en een ‘10’
Bergwijn, Berghuis, Daramy, Klaasen kan je dan allen verkopen.

05-08-2023 16:34

Ajaxfan31183 +16391

Daramy deed het ook goed bij Kopenhagen en bij Ajax raakt hij geen ene knikker . Tis maar de vraag of deze jongen het ook goed gaat doen bij Ajax. het is wel bekent dat de Deense competitie niet zo veel is vergeleken met de e.d. , terwijl de e.d. al niet echt veel soeps is. Maar ja ajax grootte naam in Europa en hoeveel voorbeelden wil je hebben van jongens die op 1 of andere manier hun zenuwen niet onder controle kunnen houden vw de druk die ze zelf opleggen . Dus wie zegt dat nuamah wel met die druk om kan gaan

05-08-2023 16:35

eros +4826

Daramy was destijds al geen eerste keus maar Sulemana. Beide hadden mindere statistieken als Kudus en Nuamah nu.

05-08-2023 17:02

afcasven1995 +6983

Tegen de tijd dat Kudus vertrekt zijn alle vervangers op het lijstje al vertrokken naar andere clubs en blijven wij met nummer 5 over.

Zo’n Nuamah moet je echt niet te lang op wachten, is zo weg.

05-08-2023 15:28

jerryisthename +32035

Klopt. Dit weekend nog halen svp! Bvd, mvg.

05-08-2023 15:50

Sunny +9581

Geef Kudus een sterk verbeterd contract tot 2027, maak afspraken over vertrekmogelijkheden en transfersom en hou hem on board want is zo'n beetje de enige speler met kwaliteiten voor de internationale top.
Haal daarnaast een goede (en kopsterke spits) of zet op die positie Bergwijn of Kudus en verkoop Brobbey.
Dan nog 1 aankoop voor de achterste linie met snelheid in de benen want dat lijkt nog altijd te ontbreken waar je met met veel ruimte in de rug speelt.
Klaar

05-08-2023 15:23

Juan62 +46520

Kudus wil al heel lang weg bij Ajax, die gaat echt niet bijtekenen
Kudus heeft bv bewezen met zijn vele buitenspel staan dat spel intelligentie bij hem niet op 1 staat.

Hij is toch al weer een tijd bij ons, waar blijft die internationale top?

05-08-2023 15:32

Sunny +9581

Dat kan je dus van elke speler zeggen die (nog) niet bij de internationale top speelt maar wel de potentie heeft. Het gaat om zijn potentie die wij net zoals nu bij een Sutalo inschatten als topper. Maar als we jouw criterium volgen zou hij geen topper zijn want waar blijven die?

Kudus is een speler die veel kwaliteiten in huis heeft om te slagen ondanks dat hij (ik meen) bijna 1 jaar lang geblesseerd was en vaak op verschillende posities werd misbruikt of er naast stond. Ik durf wel te stellen dat hij in een goed team gaat schitteren. De man is snel, sterk en technisch en heeft scorend vermogen, een dribbel en uitstekend schot en kan ook koppen.
Waarom zouden we zo iemand niet proberen te behouden want het is toch niet zo dat dergelijke kwaliteiten in onze selectie ruim voorhanden zijn.

05-08-2023 17:40

ajax4ever001 +18653

Over een paar maanden, superieur Ajax overklast de een naar de andere eredivisieclub met grote cijfers

05-08-2023 15:12

Juan62 +46520

Gebasseerd op wat?

05-08-2023 15:21

AjaxAdvocaat +12687

Zolang Berghuis dit jaar maar niet vertrekt, niet voor niets Ajacied van het jaar!

05-08-2023 15:12

KingJames23 +11471

Is en blijft een kakkerlak! Hij heeft z’n ware aard weer laten zien de laatste interviews.

05-08-2023 15:13

LukaLitmanen +82308

Omdat hij zei wat Steijn, Tadic en 80% van de supporters op dat moment ook dachten?
Lekker kortzichtig zeg.

Wat vind je van Bergwijn dan? Is dat dan ook een PSV'er stiekem aangezien hij juichte na Tottenham thuis?

https://youtu.be/_Mzc_e2VyAo

05-08-2023 15:17

thepower1990 +35726

??? Een speler die zijn meer dan terechte zorgen uit over de erbarmelijke staat van de huidige selectie?

05-08-2023 15:18

profoff +8401

Buiten as mag alleen maar lovende over ajax worden gesproken

05-08-2023 15:20

KingJames23 +11471

Luka Berghuis was de 1e seizoenshelft de beste speler van Ajax maar in de 2e helft van het seizoen was hij ook dramatisch. Laat hem lekker met voetballen bezig houden ipv met de transfers. Ik vind dat er sowieso veel te snel conclusies getrokken worden mbt de selectie omdat Mislintat duidelijk heeft aangegeven waarom dat zo is. De meesten zijn in paniek terwijl ik dat totaal niet ben of ben geweest. We moeten gewoon vertrouwen houden in Mislintat.
Steijn is de enige die daar wat over mag zeggen. Tadic is geweldig voor ons geweest en 1 van de beste aankopen ooit maar hij is ook al 2 seizoenen dramatisch. En begin niet over z’n statistieken want goals en assists zou hij altijd blijven maken tegen kleine clubs maar die statistieken laten niet zien jou vaak hij de bal verliest of hoeveel duels hij verliest en dat hij meer ligt dan rent.
En over Bergwijn, ja dat Spurs moment heb ik hem niet vergeven.

05-08-2023 15:39

036AFCA97 +146682

Nuamah alsjeblieft! Heerlijke speler man. Heb je een rechtsbuiten en meteen een backup spits.

05-08-2023 15:04

FTS95 +16119

Kudus is een middenvelder...

05-08-2023 15:05

LukaLitmanen +82308

Tsja, toch wordt ie gezien als rechtsbuiten

05-08-2023 15:07

FUNKADEL!C +4491

Misschien wil Kudus dan juist wel blijven als ie met Nuamah een Ghanese vriend erbij krijgt

05-08-2023 15:07

FTS95 +16119

Dat zien ze niet goed Luka.

05-08-2023 15:09

Ozymandias +159568

Wat maakt uit wat hij "is"? Bij Ajax wordt hij gebruikt als rechtsbuiten en spits en als hij vertrekt laat hij dus daar (en niet op het middenveld) een gat achter.

05-08-2023 15:09

FTS95 +16119

Ik ben op zich niet tegen hoor, zeker niet al zou Kudus daardoor blijven.

05-08-2023 15:11

FTS95 +16119

Hij wordt bij Ajax onjuist gebruikt Ozy, dat is heel jammer. Denk je niet dat Borges bij ons op rechts komt te spelen? Ben niet tegen deze eventuele transfer even voor de duidelijkheid.

05-08-2023 15:13

profoff +8401

Hij heeft het over nuamah

05-08-2023 15:21

FTS95 +16119

Als vervanger van Kudus.

05-08-2023 15:23

Stefansuarez +19098

Nagalo ook oppikken

05-08-2023 15:52

Ajaxfan31183 +16391

En wie is deze speler en waar speelt hij

05-08-2023 16:12

BlueDuke +4481

Backup spits lijkt me logischer. Je hebt met Bergwijn, Concecao, Gods en Forbs al 4 buitenspelers, met van Axel-Dongen, Kalokoh en wellicht die venuzulaan erachter. Achter Brobbey zit niks.

05-08-2023 16:20

1991 +7787

Two more clubs, alongside
@AFCAjax
,
@sscnapoli
and
@acffiorentina
, are interested in Josip Sutalo! As per our sources,
@NFFC
and
@WestHam
would also love to sign him!
@gnkdinamo
won't sell him before games against
@AEK_FC_OFFICIAL
. Dinamo insists on at least €25.0m.

05-08-2023 15:03

FUNKADEL!C +4491

Oud nieuws toch? Napoli en Fiorentina zijn allang afgehaakt bij 15 miljoen

05-08-2023 15:06

Joneuz +1593

Klopt ☝🏽

05-08-2023 15:08

1991 +7787

West Ham heeft schijnbaar tussen 20/25 miljoen pond per open positie te besteden..

05-08-2023 15:11

FUNKADEL!C +4491

Ze willen nu Sutalo hijacken om wraak te nemen voor Forbs

05-08-2023 15:13

Kingoffdatoilet +17281

Dat zou nog eens belachelijk beleid zijn

05-08-2023 15:38

Joneuz +1593

Spertsyan komt gewoon, vervanger voor Kudus is Nuamah staat er zelf ook open voor, Sutalo komt ook gewoon (na voorrondes), Medic wordt snel bekend gemaakt. En hopelijk vertekken er spelers snel die gewoon niet bij Ajax passen waardoor er ruimte komt voor nieuwe vervangers, zoals links en rechts achter en een 6. Maar spits is wel een prio, het verbaast mij dat wij daar heel weinig van gehoord hebben afgelopen weken.

05-08-2023 14:58

thepower1990 +35726

Jij bent wel heel zeker van je zaak over inkomende spelers dat het bijna moet zijn of jij inside information hebt of dat de wens de vader van de gedachte is.

05-08-2023 15:00

Joneuz +1593

We’ll see 👀

05-08-2023 15:09

AJAXINMYHEART +21987

"Nuamah staat er zelf ook open voor"

Bron?

Wil Ajax Nuamah?

05-08-2023 15:00

Joneuz +1593

Hij volgt Ajax op Insta en Kudus is zijn idiol. Hij wilt dezelfde kant op gaan zoals hij heeft gedaan. Daarnaast zijn ze hele goede vrienden samen met Daramy die veel positieve verhalen over Ajax hebben verteld.

05-08-2023 15:02

thepower1990 +35726

Tja als dat voor jou al bewijs is dat hij naar Ajax gaat komen... Ik moet het allemaal nog maar eens zien, tot nu toe komen juist de spelers naar Ajax van wie niemand het verwacht.

05-08-2023 15:06

Jariiii +22324

Hoop zeer dat Beghuis blijft.
Kudus is een ander verhaal. Geweldige voetballer, twijfelachtige mentaliteit en lijkt toch ook het nodige voetbalgogme te missen.

05-08-2023 14:53

Jeffrey.P +39

Hakim en berghuis op 10

05-08-2023 14:51

Nr.10 +111584

Off: Medic lijkt een beetje op Lurch.
https://img.a.transfermarkt.technology/portrait/big/488755-1689779607.jpg?lm=1

05-08-2023 14:46

AlexLitmanen10 +14461

Als hij maar niet voetbalt als Lurch 😂

05-08-2023 15:20

linksbinnen +8211

You rang??

05-08-2023 15:56

JTajax +10718

Nee joh. Vervanger wordt Spertsyan.
Bergwijn, Godts, Forbs, Conceicao en Van Axel Dongen voor de flanken.

05-08-2023 14:42

Nr.10 +111584

Als je dat rijtje zo ziet, zou ik het wel begrijpen als men dat wat licht vindt. Bijna allemaal hele jonge spelers. Van Axel Dongen steeds geblesseerd. Conceicao viel tegen eerste seizoen.

05-08-2023 14:48

JTajax +10718

Bergwijn hoort het op sleeptouw te nemen. Forbs is dik voor betaald, denk dat ze die wel als basis zien. En de rest is wat gokken op talent ja, maar het zijn wel grote talenten en dat hoort ook een beetje bij Ajax.

En als het niet zo is, hoe zien ze het dan voor zich? Berghuis op de bank voor 10, Godts 3e keuze? Zou ook niet verstandig zijn

05-08-2023 14:54

Ozymandias +159568

Basis: Bergwijn, Brobbey en Forbs
Wissels: Godts, Rasmussen en Conceição

Ik verwacht (met de huidige spelersgroep min Kudus) dat ze de aanval zo invullen en dan heeft Ajax volgens mij de flanken goed bezet maar moet er een spits bij komen. Tenzij ze Bergwijn in de spits gebruiken (wat mijn voorkeur heeft), ze Forbs naar links verhuizen en ze een nieuwe rechtsbuiten kopen (ik zou dan net als een aantal andere hier ook graag zien dat ze voor Nuamah gaan).

05-08-2023 14:55

BakkalBijter +11737

Mijn voorkeur is ook Nuamah waardoor Bergwijn naar de spits/10 verhuist. Ik vind Brobbey te talentvol om vaste wisselspeler te zijn, dus wat mij betreft hoeft Spertsyan dan niet meer te komen, aangezien je dan Bergwijn, Berghuis en Taylor als opties op de 10 hebt.

05-08-2023 15:07

JTajax +10718

Hoe zien jullie Bergwijn als 10 en zeker als spits voor je?
Zijn kracht zit volgens mij in snelheid, kracht, dribbel naar binnen en schieten. 1 op 1 afwerken, koppen, korte combinaties en steekpasses juist minder. Of zie ik dat verkeerd?

05-08-2023 15:11

GGXIII +6513

Mag ik vragen waarom je Bergwijn op 10 zou zetten?.

Ik zie meerdere dat in hun opstelling dat ze hem op de 10 zetten of op 9. Maar als Bergwijn iets niet kan is het daar spelen, helemaal niet op de manier hoe Ajax altijd wilt spelen.
Tenzij jullie verwachten dat Ajax vooral in de omschakeling gaat spelen, dan zie ik het hem daar nog redelijk goed doen. Anders echt niet doen. Verwachten mensen dat Ajax nu vooral uit de omschakeling zal spelen, aangezien ze hem daar zetten?.

Bergwijn is een type speler die ruimte nodig heeft om te voetballen.. Dat krijgt hij niet op 10 en ook niet op 9. Een van de reden dat Bergwijn het soms zo lastig heeft bij Ajax, is dus vanwege het gebrek aan ruimte die hij krijgt. En dat al op zijn favoriete positie op links
Daarnaast is zijn techniek en passing niet verfijnd genoeg om op 10 te spelen. Dat is vorig seizoen ook geprobeerd maar werd al snel duidelijk dat hij dat niet kan.

Dus ik vraag me echt af waarom mensen hem op de 9 of op de 10 willen zien.

05-08-2023 15:11

Nr.10 +111584

Zou mij niet verbazen als er een spits en een rechtsbuiten bij komen.

05-08-2023 15:14

JTajax +10718

@GGIXXX dat was ook mijn gedachte inderdaad. Met de kanttekening dat het in de omschakeling wel zou kunnen, maar dat is maar af en toe.

Maar ben benieuwd naar de zienswijzen!

05-08-2023 15:14

DeHeerVanDeMeer +25203

Kudus staat al maanden bij mij op nummer 1 die verkocht mag worden,
prima speler maar qua mentaliteit vind ik het niks, straalt niet uit dat hij voor Ajax wilt spelen.
Zeker gaan we geen talent gelijk aan Kudus binnen halen maar ik heb liever een speler van 90% van Kudus en gretig en blij met de club dan een Kudus die al 2 jaar aangeeft zsm weg te willen..
Miljoenen winst op maken en strik erom Mazzel!

05-08-2023 14:42

WantAmsterdam +116241

Er lopen veel talenten rond die gelijk aan Kudus zijn imo.

05-08-2023 15:13

marcel112 +819

ja en nee, soms zie je bij vlagen het talent ervan af spatten. Dan heeft hij de bal wel goed aan de voet, en passeert makkelijk 1 of meerdere mensen, EN loopt dan niet 10x buitenspel... maar ben het met je eens dat dit elke wedstrijd zo zou moeten zijn, wat niet zo is

05-08-2023 15:28

3*stars*3 +23595

Als Kudus die switch kan maken en er vol voor wil gaan, dan zie ik hem echt graag blijven.
En dan verkoop je hem volgend jaar maar voor wat minder.
Maar die gozer loopt er soms bij alsof hij een hekel heeft aan voetballen.
Terwijl hij al voor een prachtige club speelt en een heerlijke hobby heeft.

Als er toch geen club komt, hoop ik dat hij die knop om kan zetten.
Want een fitte Kudus is gewoon onze beste speler.

05-08-2023 14:38

MissAjax75 +3123

en een ongeinspirerende een doorn in het oog…

05-08-2023 15:14

ProperFootball +14711

Wat ik afgelopen anderhalf seizoen van hem gezien heb straalt bij mij in ieder geval niet af als "ik heb er zin in". Het zou me verbazen als dat zou veranderen.

05-08-2023 16:16

3*stars*3 +23595

Weet wel dat hij happy binnen kwam destijds en na zijn blessure is er wat geknakt lijkt het wel.
Kijk interviews voor z’n eerste zware blessure (Liverpool thuis) en daarna.

Mag geen excuus zijn want meerdere spelers hebben zware blessures opgelopen en zijn daarna happy.
Maar ik vind het wel opvallend.

05-08-2023 16:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.