'Ajax dreigt door getreuzel van technische leiding naast Wijndal te grijpen'

door Jesse ter Haar 156

Bron De Telegraaf

'Ajax dreigt door getreuzel van technische leiding naast Wijndal te grijpen'

door Jesse ter Haar 156

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax lijkt naast de diensten van Owen Wijndal te grijpen, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. De Ajax-watcher proeft dat er binnen Ajax twijfel is over de toegevoegde waarde van de AZ-speler voor Ajax en daardoor nemen de Amsterdammers té veel tijd. Eerder werd al bekend dat de back voor tien miljoen euro is op te halen.

'Huntelaar en Hamstra pakken niet alles goed aan. Ze dreigen door een beetje te slapen naast Owen Wijndal te grijpen. Ajax geeft niet thuis en is nogal passief', vertelt de sportverslaggever. 'Die jongen wil heel graag naar Ajax en heeft via zijn management aangegeven hoe dat te realiseren is. Maar inmiddels wordt er ook gesproken met grote buitenlandse clubs. Als Ajax zo doorgaat, denk ik dat ze naast Wijndal gaan grijpen.'

Het is al enige tijd bekend dat Wijndal op een lijstje staat in Amsterdam, maar Verweij heeft het vermoeden dat dat nog niet genoeg is om de interesse concreet te maken. 'Ik denk dat er intern bij Ajax iets speelt. Dat de commissarissen of wie dan ook nog niet helemaal overtuigd zijn van Wijndal. Het contact naar Wijndal toe is nogal passief.'

Valentijn Driessen merkt op dat Ajax - wanneer Wijndal zijn geluk elders beproeft - de back simpelweg niet wilde hebben. Verweij zou er, Ajax zijnde, anders in hebben gestaan. 'Malacia staat hoger aangeschreven in Amsterdam, maar hij is niet haalbaar of die willen ze niet halen. Dan denk ik dat Wijndal een heel goed alternatief is. Maar misschien komen ze wel met een hele grote verrassing. Tagliafico kwam ook uit het niets. Hij was op dat moment de derde keus. Patrick van Aanholt was op dat moment de eerste keus.'

Tagliafico op weg naar de uitgang

De andere genoemde linksback, Nicolás Tagliafico, lijkt Amsterdam juist achter zich te gaan laten. Hij zet zijn zinnen op een nieuw avontuur. Hij maakte met voormalig directeur Marc Overmars een afspraak over een transfersom waarvoor hij mag vertrekken, maar of die som nog altijd staat? 'Ik hoop voor Tagliafico dat H2 (Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar, red.) het ook weet. Hij mag volgens Overmars – die er niets meer over te vertellen heeft – voor vier miljoen euro weg.'

Sportbookies had vorige week 80 procent goed. Check de beste wedtips voor voetbal voor dit weekend.

Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Lees meer over:
Plaats reactie

Eurysaces +29513

Blind natuurlijk met afstand de betere van de 2, zou heel vreemd zijn als Ajax met talent als Salah-eddine op de bank zo veel geld neer zou leggen voor een tweede viool.

Pas als Martinez zou vertrekken, zou hij interessant kunnen zijn, maar dan moet er ook een CV gehaald worden.

22-05-2022 18:12

Jan Doedel +4281

Blind kan echt niet meer, Nico wil t liefste een transfer maken........ik vind Wijndal bij AZ erg goed. Maar ik ben geen expert. Wel vind ik 10 miljoen voor waarschijnlijk de linksback van Oranje de komende jaren een hele redelijke prijs.

22-05-2022 12:40

MarcelvTol1971 +15310

Het is een klap geld voor een speler die al wel op de top van zijn kunnen zit. Overtuigd bij Oranje ook nooit echt en met AZ in Europa was het ook geen topper.
Zet alles op alles op publiekslieveling nog een jaar binnenboord te houden, is een stuk goedkoper dan 10 miljoen voor Wijndal die niet beter is dan Nico.
Nico binnen houden zodat ons eigen jeugdig talent klaar kan stomen en laat hem na dat jaar transfervrij een mooie afsluiter zoeken.

22-05-2022 09:04

4-3-3 +3512

Ik denk dat er sowieso geen enkele zichzelf respecterende voetballiefhebber is die deze twee nog serieus neemt. Het is echt onvoorstelbaar hoe schaamteloos deze twee rel-kleutertjes zoveel hersenloze onzin weten uit te kramen en daar nog een podium voor krijgen ook. Dat zegt alles over de toestand van ons mediabestel en die is ontegenzeggelijk zeer ernstig.
Met Tagliafico, Baas en Salah-Eddine en eventueel Blind(liever op 6), heeft Ajax daar meer dan voldoende opties. Mocht er één van deze vier vertrekken, moet er opnieuw gekeken worden. Maar dan nog lijkt me Wijndal zijn prijskaartje absoluut niet waard en in mijn ogen is hij ook niet van het niveau dat Ajax zou moeten nastreven. Ajax heeft winnaars nodig, en moet naar mijn mening ver uit de buurt blijven van zichzelf overschattende papkindjes.

21-05-2022 23:58

MankeNeliss +9814

Bij twijfel niet inhalen.

21-05-2022 22:18

ajax4ever001 +18415

Ajax treuzeld wel vaker als het gaat om aankopen waardoor andere clubs met desbetreffende speler er vandoor gaan. Ze moeten eens sneller handelen..

21-05-2022 16:44

Joko +5063

10miljien voor een subtobber.
Haal dan een ander voor dat geld.

21-05-2022 16:05

Barric +771

Ik denk dat Ajax helemaal niet treuzelt maar gewoon twijfels heeft over wijndal....en terecht!! En dan al helemaal niet voor 10 miljoen!

21-05-2022 15:16

Martano +231

De zaakwaarnemer van Wijndal probeert via Mike wat druk te zetten.

21-05-2022 14:41

brullie +7031

Hebben hem helemaal niet nodig, wij hebben Nico! Op het moment er toch werk van maakt heeft Nico intern aangegeven verder te willen kijken. Wijndal voor 10Mi en onze Nico voor 3Mi????? Nico is 3x beter!!

21-05-2022 13:31

b.hulshof +3754

Sinds het vertrek van Overmars is er nog geen contract verlengd of getekend.

21-05-2022 13:14

vandenhaas4 +15056

Tenzij Blind naar het middenveld gaat, zie ik geen aanleiding een dure linksback te halen.

21-05-2022 12:31

fc Barcelona_ke +19239

Wijndal of Malacia, kies ik laatst. eerst Salah eddine en Baas een kans geven. als niet gelukt, dan kan je Malacia of verrassende back uit Zuid-Amerika/Europa nog altijd halen!

21-05-2022 12:10

gi0vanni +7143

Inderdaad, de tweede seizoenshelft was zo fantastisch dat het heeft bewezen dat snelle spelers helemaal niet nodig zijn. Snel verlengen met Tadic, Haller en Berghuis. En natuurlijk zorgen dat Brobbey niet meer terug kan komen want die is te snel. En alle spelers op linksback die sneller als Blind zijn hebben we niet nodig. Want ook Blind heeft laten zien dat hij zowel over de grond als door de lucht niet te kloppen is. Een vertrek van Antony en Timber is dan ook niet erg want die zijn te snel. :d

21-05-2022 12:50

vandenhaas4 +15056

Ja, want voor de winter waren alle spelers veel sneller...

21-05-2022 17:18

3sterren +20205

@gi0vanni
Usain Bolt moet nog wel even een paar reclamespotjes doen met zijn moeder, maar is binnenkort beschikbaar.
Die is zooo snel, die kan op verschillende posities tegelijk spelen ...
; )

22-05-2022 09:25

Hetzijnmaar +5453

Wijndal/Bergwijn hebben we helemaal niet nodig Investeer liever in het behouden en verlengen van contracten

21-05-2022 12:00

TD-Ajacied +3731

Laat ze maar lekker treuzelen.
We hebben nu al 5 spelers in de selectie die beter op LB zijn:
Nico, Blind, Martinez, Rensch en vooral Salah-Edine

21-05-2022 11:57

milan-jantje +2836

Iedergeval geen nieuwe keeper nodig wat een reddingen van Gorter vannacht tegen Curaçao. Gewoon 1e keeper maken heb je nog Pasveer en Steek erachter.

21-05-2022 11:54

eric_herni +1

Je zegt het zelf.... tegen Curaçao

22-05-2022 16:10

Juan62 +46179

Het is niet te geloven dat pushen door deze eh journalist?
Driesen heeft niet vaak gelijk, maar de opmerking dat Ajax de speler niet wil hebben
is logischer
Dat AS met de BS meewerkt door dreigende koppen op de site is helemaal belachelijk
Het woord getreuzel impliceerd ook onkunde.
lekker stemming maken tegen Huntelaar en co alvast
En grote buitenlandse clubs? laat me niet lachen als die er waren geweest was deze speler allang weggeweest

21-05-2022 11:31

Simpelishetmoeilijkst +25151

Laat “crack”Wijn dal, met de nadruk op dal, maar naar een ander land vertrekken, want wij hebben genoeg mogelijkheden op linksback. Laat een andere club maar 10 miljoen verkwanselen.

21-05-2022 16:20

MosesD +14645

Gewoon Nico nog een jaar en hij als mentor voor Salah Edine (en mogelijk Baas). Zo moet dat gaan bij Ajax. Nico gun je bovendien na dat jaar een transfervrije status. Maar hij is nog veel te belangrijk! Wijndal, daarmee blokkeer je het eigen talent. Overigens is Salah Edine ook afkomstig van AZ, dus het zo allemaal een beetje vreemd zijn.

21-05-2022 11:20

Jutter1 +4314

Pure aannames en van horen zeggen weer van dit duo. Gasten die het lachwekkende station al lang gepasseerd zijn. En zich steeds weer in allerlei bochten wringen om serieus over te kunnen komen. We wachten gewoon af totdat er meer duidelijkheid komt vanuit Ajax zelf, zowel wat inkomende als uitgaande transfers betreft. Wat dat betreft gaat dit voor Ajax een hele lange zomer worden, dat is vrijwel het enige wat tot nu toe vast staat, en laten we alle overige onzin weer net zo makkelijk van ons afglijden!

21-05-2022 11:18

Scherpschutter +1864

Mike must put his head out of Jose Fortes Rodriguez’ ass, so he can see better. (vrij naar Edgar Davids)

21-05-2022 11:13

afcamitta +1852

De transfermarkt gaat over 19 dagen open en mensen zitten nu al helemaal te stressen. Er is tijd zat om goede aankopen te doen, aangezien we ook geen voorrondes spelen. Ik ben juist blij dat Ajax niet mee gaat in deze opgelegde druk vanuit de media en een deel van de supporters.

21-05-2022 10:28

Oxxer +163876 moderator

Het seizoen is net afgelopen en op AS zitten fans 24/7 in acute paniekmodus omdat ze geen berichten kunnen lezen in de geruchtenmolen van spelers waar Ajax mee bezig zou zijn.

Is het weer de tijd van de maand, waar komt die paniek vandaan?

21-05-2022 09:52

Steffenhagen +37818

Ik heb juist het idee dat bij Ajax de boel onder verscherpt toezicht staat. De invloed van Lenderink lijkt toegenomen en ik denk dat de RVC inmiddels dichter op de transferdossiers zit . Ik denk dat de RVC ook ziet dat het duo H2 nog van alles moet bewijzen en daarom er dichter op zit . Dat kan van de zomer gevolgen hebben voor de slagkracht van Ajax ..,

21-05-2022 09:50

Oxxer +163876 moderator

Onderbuikgevoelens gebaseerd op niks, wat voor bewijs heb jij ? Jouw reactie lijkt op teksten uit de podcast van Verweij.

21-05-2022 10:51

Bouke & Nourdin +364

Wijndal is een goede speler.. maar wat doe je als martinez blijft en blind linksback speelt ? waar ga je wijndal neerzetten? En dan ga ik er vanuit dat Nico weggaat.. maar nu is niks nog zeker of duidelijk. dan kun je ook niet zeggen dat ajax zit te slapen (H2)..

21-05-2022 09:20

Joko +5063

Blind kan niet meer. Zelfde als tadic.
Als die niet worden vervangen wordt het een zaad jaar

21-05-2022 16:15

eric_herni +1

Tadic kan inderdaad niet meer. Speelde de meeste minuten, had verreweg de meeste assists en was daarmee de meest waardevolle speler in de eredivisie. Ieder weldenkend mens zou hem eruit schoppen. Toch? Antony ook maar meteen? Je hebt er kijk op....

22-05-2022 16:13

Mijnclub33x +9814

Mijn indruk is dat Hamstra en Huntelaar te licht zijn voor het halen en verkopen van spelers. Dit gaat Ajax simpelweg veel geld kosten. Er wordt momenteel met alles getreuzeld. Schreuder zou nu al bezig moeten zijn met welke spelers hij straks wil werken, daar hoor je niets over. Ten Hag is daar bij ManU nu al mee bezig. Bijvoorbeeld Tagliafico, Timber en Antony behouden, behalve Ziyech ook vd Beek terug halen en Brobbey dan maar voor 10 miljoen vastleggen zodat hij dan twee jaar later voor 20 miljoen verkocht kan worden. Met Overmars had je een zekerheidje dat het wel goed komt, met deze twee goedbedoelde heren heb ik mijn grote twijfels.

21-05-2022 07:57

trodat4030 +96424

Oeh, er is geen lek binnen de club naar de pers: STANDJE PANIEK!

21-05-2022 10:36

Simpelishetmoeilijkst +25151

Man, man, man. Wat zou je ervan zeggen als H2 juist met opzet niets naar buiten laat komen? Zo mogen de malloten onder ons, zoals Falentijntje en Verweij allerlei kolder uit hun duimpjes zuigen, en dan staan ze straks weer, en dat is niets nieuws, voor gek.

21-05-2022 16:27

Ferd +38431

Als die dildo graag naar Ajax wil had hij niet een paar maanden geleden een nieuwe contract moeten tekenen.

21-05-2022 05:03

Wamberto +2968

Hij heeft juist een gelimiteerde transfersom in dat contract laten zetten, zodat hij zonder tegenstribbelen van AZ naar de 'concurrent' kan.

21-05-2022 08:23

trodat4030 +96424

Utrecht? Vitesse? Twente? Ben benieuwd welk bedrag dat dan is, want zoveel betalen die clubs doorgaans niet..

21-05-2022 10:38

Ferd +38431

10 miljoen. En meer hadden ze echt niet gehad als hij nog 1 jaar contract had, dus het verlengen was geen noodzaak

23-05-2022 04:41

ElSalvador +1698

Wijndal heeft nu helemaal geen prioriteit. Er zijn verder nog geen spelers vertrokken. Een spits heeft wel prioriteit, want Brobbey is straks weer van Leipzig.

21-05-2022 04:52

thelordjoshua +10641

Prima Anass op LB

21-05-2022 03:09

CruijffLegend +4976

Goed nieuws!

21-05-2022 00:30

Chrismokum020 +16400

Haha wat een gelul dit. Het is verdorie 21 mei en Nico is nog niet weg, dus waarom zou Ajax nu Wijndal moeten halen?! Als Nico inderdaad vertrekt hengelen ze hem echt wel binnen, dus nog even geduld Owen

21-05-2022 00:01

Yeshyeshyall +10931

Ik vind het een leuke speler maar naast grijpen gaat me wat ver, 10 miljoen ook trouwens
Logische aankoop, interantional, nederlands etc maar zal er ook weer niet van wakker liggen als we er naast grijpen

20-05-2022 23:31

Kingoffdatoilet +17137

Wat een dom gelul ook weer van deze journalisten

20-05-2022 22:52

fanvooraltijd +6797

Driessen en Verwey willen het graag regelen voor Ajax . Ze gedragen zich als kleine kinderen ;als ik mijn zin niet krijg dan ga ik er iets negatiefs over schrijven . Riooljournalisten !

20-05-2022 22:21

Scherpschutter +1864

Ze willen niks regelen voor Ajax, maar voor José Fortes Rodriguez of Guido Albers. Als je oplet zie je dat hun informatie altijd daar vandaan komt. En ze ook altijd vinden dat Ajax spelers van die zaakwaarnemers moet halen. Bij Ajax krijgen ze geen informatie los, hopelijk blijft dit met Scheuder ook zo.

21-05-2022 11:21

Pauw +2223

Goed nieuws! Te duur voor wat hij biedt.

20-05-2022 22:04

AFCA1211 +2573

Salah-Edine vertrouwen geven, toch een back met behoorlijk wat potentie

20-05-2022 22:01

Ajaxbrl +13691

Het is wel erg stil ja rond transfers, ze zouden toch nu al volop werk moeten maken van bijv Bergwijn, en het verlengen van contracten..

20-05-2022 21:53

Harold +10572

Of ze wachten tot Schreuder zich eindelijk eens meldt. Ik neem aan dat hij ook een stem heeft in de transfers

20-05-2022 23:00

Ajaxbrl +13691

Als ze maar niet te laat zijn dan..

21-05-2022 08:56

Simpelishetmoeilijkst +25151

Bergwijn hoeft echt niet wat mij betreft. Wil heel veel verdienen. Lekker in Engeland laten.

21-05-2022 16:30

Berghuis +14318

Jaaaaaah, Ten Hag is weg en we hebben 2 nieuwe pispalen. Double H onder vuur bij Verwije en Driessen.

20-05-2022 21:51

Babangida83 +23867

Ze zijn dus niet aan t slapen, maar hebben expres een passieve houding. Wat prima is.

20-05-2022 21:49

Spielmacher +10695

Ze zitten helemaal niet te slapen, ze zijn gewoon niet overtuigd. En terecht. Mocht Tagliafico blijven heb je die hele Wijndal niet nodig en als Fico wel gaat zijn er misschien wel betere opties. Verweij lult zoals gewoonlijk dus maar een stuk in de ruimte.

20-05-2022 21:36

arufred +9771

Juist dus doe er alles aan om Nico te behouden. Geef hem een basisplaats en je zal zien dat hij het waard is. Voor zijn bewezen diensten mag hij dan volgend jaar transfervrij weg.

21-05-2022 00:31

YRGI +32921

10 mil voor een matig backje. Gewoon eigen jeugd opstellen.

20-05-2022 21:31

afcasven1995 +6981

Zeer kwalijk….

20-05-2022 21:29

Ajax1114 +19393

Eerste goede actie van H2 om lekker te treuzelen over Wijndal. Lekker laten gaan naar Juventus. Voor minder dan 10 M kan je toch ook wel de beste linksback van Argentinie of Brazilie kopen.

20-05-2022 21:13

Het_Olympisch_Stadion +5628

We hebben vooralsnog Nico, Blind, Rensch, Salah-Eddine, Baas en zelfs Licha nog voor LB. Eerst maar eens een goed intern plan maken, dan komt Owen in the picture. Maar 10 mln is niet en koopje of zo.

20-05-2022 21:10

JariJari +15195

Mooi!

Veeeel te duur.

20-05-2022 21:08

AlexLitmanen10 +14362

Liever €10m voor Brobbey dan hetzelfde voor Wijndal.
Misschien liever beide, echt prima voetballer maar Nico is nog niet weg

20-05-2022 21:07

JariJari +15195

Beide niet.

20-05-2022 21:09

Manov +8581

Die wilt graag naar Barca maar die willen 3 spelers van hun ruilen tegen 1 speler

20-05-2022 21:10

Manov +8581

Zal die griet van de Bijenkorf zijn, die hield ook de transfer van Bergwijn tegen

20-05-2022 21:05

Redrum +96035

Ja en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor. Die lijkt er meer verstand van te hebben dan geile Marc.

20-05-2022 21:06

Manov +8581

Je moet niet alles tegenhouden en mijn mening ik vind Wijndal wel goed.

20-05-2022 21:08

Ajax1114 +19393

Dat vind ik ook wel. Er is teveel uitgegeven en met belachelijke salarissen gestrooid voor middelmatige spelers als bijvoorbeeld Berghuis en Daramy. Tadic is positieve uitzondering geweest.

20-05-2022 21:15

MitsjollAjax +1235

Of is het dat ventje van Heerenveen of dat mannetje die een balletje trapte bij Schalke? Dat "grietje" weet er iig meer van dan jij en laat zich gelukkig niet beïnvloeden door onderbuikgevoelens maar door de (rode??) cijfers

20-05-2022 22:06

Manov +8581

Ja van het geld maar niet van voetbal. Wil je geld verdienen zul je toch wel elk jaar CL moeten spelen anders heb je dadelijk ook een begroting zoals Feyenoord en PSV

20-05-2022 22:13

Manov +8581

Ben ik wel met je mee eens, de bedragen die gevraagd worden zijn belachelijk, maar wil je weer ver komen in de CL zal je wel overstag moeten wil je je gewenste speler hebben. Met alleen maar spelers van Jong ga je het denk ik niet redden, er zal toch wel ervaring bij moeten komen en die kosten helaas een hoop geld. En alles draait om geld, wil je een speler behouden dan moet je salarissen gaan verhogen anders lopen ze nog weg. Als Ajax mij een bedrag zou geven en ik zou ergens anders meer krijgen zou ik niet weggaan. Ten eerste hou ik van de club en ten tweede weet je niet of je bij de andere club wel veel speelminuten krijgt.

20-05-2022 22:08

gi0vanni +7143

Nico gaat niet moeilijk doen maar als Ajax z'n afspraken niet nakomt gaat hij gewoon na dit jaar gratis weg en dan is het voor altijd bedankt voor de bewezen diensten van Nico.

20-05-2022 20:47

insectenverdelg +23411

Hij gaat sws geen 20 oplevern Ala er een mooie club komt is t prima, anders pech gehad. heeft veel mooie momenten meegemaakt

20-05-2022 21:33

Artemio +31867

Ik zou vol voor Salah Edinne en Baas gaan. Blind zou ook nog als linksback kunnen spelen met als voorwaarde dat Tadic in de as komt te staan.
Alleen even verlengen met Salah Edinne.

20-05-2022 20:46

Manov +8581

Ik zie Blind liever centraal achterin daar is hij beter, zag je de laatste wedstrijden wel.

20-05-2022 21:05

Ozymandias +159568

Ik neem aan dat Hamstra, Huntelaar en Schreuder volgende week (nadat het seizoen van Schreuder bij Club Brugge is afgelopen) met elkaar om de tafel gaan om te bespreken welke spelers worden verkocht, welke talenten worden doorgeschoven en voor welke posities ze op de transfermarkt op gaan. Veldmate en Doesburg zullen hun lijstjes vast en zeker al klaar hebben voor het moment waarop is besloten voor welke posities er versterkingen nodig zijn.

20-05-2022 20:44

RobbertB +2187

Schreuder zet gerust een middenvelder daar. Deed ie vorige week nog met deketelaere.

20-05-2022 20:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.