Overmars en toptalenten komen nader tot elkaar

door BvdPloeg 11

Overmars en toptalenten komen nader tot elkaar

door BvdPloeg 11

Laatst geüpdatet

In de rubriek "Kweekvijver" zoomt Ajax Showtime ook dit seizoen weer elke week in op het paradepaardje van Ajax: de jeugdopleiding.

Marc Overmars sprak in juni dan misschien harde taal richting de 'ongeduldige' toptalenten; het was toch echt de directeur voetbalzaken die deze week een belangrijke stap zette in de onderhandelingen met de getalenteerde spelers uit de lichtingen 2002 en 2003. De verschillende partijen kwamen nader tot elkaar en dat is goed nieuws.

'Ajax speelt Russische roulette met toptalenten', schreef ik halverwege mei in deze rubriek. Dat Ajax pas in mei 2020 in actie schoot voor onder meer Brian Brobbey, Kenneth Taylor en Sontje Hansen; dat was namelijk rijkelijk laat. Het coronavirus hielp niet mee omdat Europese clubs nu meer dan ooit azen op goedkope spelers, maar het is sowieso altijd tricky om je grootste talenten hun laatste contractjaar in te laten gaan, terwijl ze rammelen aan de poort van Jong Ajax en het eerste elftal. Helemaal als je in de maanden ervoor nooit een onderhoudend gesprek hebt gevoerd met een aankondiging van aanstaande onderhandelingen. Dat deed de club wel toen het enkele jaren geleden constant de vinger aan de pols hield bij onder meer Donny van de Beek, Abdelhak Nouri, Vaclav Cerny, Matthijs de Ligt, Carel Eiting en Justin Kluivert.

Overmars kiest de aanval bij FOX Sports

Toen de aanbiedingen in mei uiteindelijk daar waren, ging dat vanwege het coronavirus via de digitale weg. Overmars gaf recent in een interview met FOX Sports aan dat de gesprekken in juli zouden worden opgepakt. 'We hebben in de coronatijd geprobeerd een mooi gebaar aan die spelers af te geven, met een nieuw contract als een volgende stap in hun ontwikkeling. Blijkbaar was dat een beetje lastig, ze wilden liever aan tafel zitten. Dat hebben we even niet gedaan omdat je dan met grotere groepen komt te zitten', zo sprak hij toen.

Fair point, het was meer opvallend dat Overmars de aanval koos in datzelfde interview. 'Als ze goed genoeg zijn, dan zijn wij de eerste die ze bij de selectie nemen en een kans geven. De jeugd hoeft zich niet bang uit te spreken over of ze wel kansen krijgen, die komen er absoluut wel. Ik proef altijd wel een beetje ongeduld, maar dan geef ik altijd aan dat Frenkie de Jong en Donny van de Beek ook in Jong Ajax hebben gevoetbald, dertig á veertig wedstrijden. Dat moeten die gasten ook doen; laten zien dat ze daar de beste zijn en dan mogen ze op de deur kloppen.'

Op zich prima teksten, alleen sloten ze niet aan bij de verontwaardiging die er heerste bij de spelerskampen toen de digitale aanbiedingen de deur uit waren. Die werden stuk voor stuk afgewezen, of er werd aangegeven dat er eerst face-to-face moest worden gebabbeld over enkele zaken. Voetballers zijn altijd ongeduldig, maar de genoemde toptalenten hebben naar verluidt stuk voor stuk vrede met een rol in Jong Ajax als het seizoen straks begint. Spelers zoals Ünüvar en Hansen spelen sinds vorig seizoen pas een paar maanden bij de beloften, nadat ze begonnen in de O19. Brobbey en Taylor speelden het hele seizoen bij Jong, maar maakten in tegenstelling tot Hansen en Ünüvar dan weer niet hun debuut in 1. Ook zij zullen op hun achttiende met liefde instemmen met een vaste basisplek bij Jong en het perspectief dat er regelmatig met het eerste elftal mag worden getraind.

Neuzen staan weer dezelfde kant op

Juist dat perspectief ontbrak nog bij de digitale aanbiedingen en dus waren face-to-face gesprekken nodig om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen. Wat zijn de vooruitzichten voor de korte en lange termijn, ook gezien het feit dat de A-selectie achterin en voorin heel erg vol is? Wat gaat er gebeuren met dure aankopen zoals Kik Pierie, Razvan Marin en Zakaria Labyad en waar komen spelers zoals Jurgen Ekkelenkamp en Noa Lang te staan? Is er überhaupt ruimte om regelmatig mee te trainen bij 1 met zoveel spelers? Want hoewel Pierie, Marin en bijvoorbeeld Labyad vooralsnog zelden werden opgesteld, zijn ze wel degelijk spelers van de A-selectie en nemen ze kostbare plekjes in tijdens trainingen en op de reservebank. Taylor sloot niet voor niets pas aan bij Ajax 1 in de afgelopen weken toen Hakim Ziyech vertrokken was. Tot slot: wat doet Ajax met de salarissen? Op welke schaal worden de beste talenten uit de eigen jeugd financieel gewaardeerd ten opzichte van andere spelers?

Het zijn logische vragen, die door de coronacrisis misschien wel lastiger werden gemaakt dan had gehoeven. Het is dan ook heel positief dat de partijen nu om tafel zitten om het over dit soort dingen te hebben. Dingen die uiteindelijk bij de normale gang van zaken horen bij dit soort onderhandelingen. Bij alle partijen is de intentie uitgesproken om te verlengen, allemaal willen ze nog steeds dolgraag in de ArenA spelen. Alleen Brian Brobbey moet met zijn nieuwe zaakwaarnemer Mino Raiola nog om tafel met Overmars, die zich deze week schuldbewust heeft opgesteld over de manier van handelen in de afgelopen maanden. Dat siert hem en tekent een goede directeur voetbalzaken. Ajax had wel degelijk eerder kunnen beginnen en helderder kunnen communiceren, maar onder de streep is het belangrijkste dat de neuzen weer dezelfde kant op staan. De komende weken moet in de vervolggesprekken alles inhoudelijk op zijn pootjes terecht komen.

Bram van der Ploeg (Twitter: @BvdPloegg | e-mail: B.vanderploeg@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

De jeugd moet beseffen dat het iig een zeer goede metaliteit moet laten zien, dat is niet alleen als men aan de wedstrijd begint, maar ook daarbuiten.

Als een jeugdspeler al op voorhand begint te zanniken over geld, contract etc ben je al niet goed bezig. Ik zie dit als probleem gevallen in de toekomst. Als jonge speler heb je helemaal nergens recht op, want het eerste van ajax halen is niet uit te drukken in geld, dat is ten eerste geluk, ten tweede moet je dat afdwingen door de instelling te hebben van bv een arjen robben, dirk kuijt. Alleen met die houding dwing je wat af en word je beter, grenzen verleggen.

14-07-2020 07:17

ajax4perez +9538

Voor 95% met je eens alleen zit het hem niet in geluk. Het is talent icm discipline.

14-07-2020 09:16

Schip +23431

Die zwarte pieten discussie - oeps, dat mag waarschijnlijk ook al niet meer - het met beschuldigende vinger wijzen naar de redacteur ontgaat me een beetje. Lijkt me dat hij gewoon als jeugdwatcher en liefhebber verslag doet.

Hoe dan ook, typisch weer dat de Raiola boys weer moeilijk doen.

12-07-2020 19:14

Afca85meer +1

Ja inderdaad. Laten we het de jongens en zaakwaarnemer kwalijk nemen dat ze meer duidelijkheid over speeltijd en betere voorwaarden willen. Dat zouden we toch allemaal doen? Helemaal als je ziet hoeveel selectiespelers we (nog) hebben. Het is niet meer zoals 4 jaar geleden waar een jeugdspeler veel sneller en langer voor de leeuwen gooiden.

12-07-2020 19:45

Schip +23431

Ach, hou toch op man. Iedereen weet dat een zogenaamd plan en zicht op speeltijd slechts gebruikt worden als onderhandelingstool.

Bij Ajax krijgen ze meer kansen dan waar dan ook. Vraag het anders maar aan Justin.

Wel eens dat TH treuzelend is geweest met de doorstroming, terwijl hij werkelijk nul excuus kon vinden in het zogenaamd hogere niveau. Dat was vorig seizoen zo, met Frenkie, De Ligt, Neres en Ziyech erbij. Afgelopen seizoen waren er genoeg mogelijkheden.

Ook mis ik een Jonk, die zo'n plan beter uit kan denken en werken. Maar ook geduld hoort bij de vorming.

12-07-2020 20:26

Liam +12

Jonk was zeker aan het doorslaan en had zelfs autistische trekjes maar hij heeft wel laten zien een prima veldtrainer te zijn. Ajax zou Jonk moeten halen als trainer derhalve en het aankoopbeleid aan een ander overlaten.

Wat ik al zei: er is altijd een balans nodig. Natuurlijk was Gravenberch er nog niet klaar voor een jaar terug. Ik vraag me zelfs af of hij er ooit klaar voor zal zijn. Ja, dat klinkt hard maar hij heeft trekjes die er echt uit moeten. Voor iemand die een mannetje mag laten lopen is hij niet creatief genoeg en voor een verdedigende middenvelder is hij niet taakbewust genoeg. En voor de passing game loopt hij teveel met de bal. Maw: werk aan de winkel.

Maar de potentie is er, dat zeker.

15-07-2020 14:21

Web +178830

Jonk was tegen Dolberg zelfs
Nou dan ben je lekker bezig
Jonk had in zijn staf niet zijn vriendjes moeten mee nemen, daar is het fout gegaan
Jongkind neemt zijn zwager Bram Som mee, een middellange afstand loper, en die zullen Bergkamp even uitleggen hoe er gespeeld moest worden
Moest er niet aan denken

13-07-2020 16:56

Liam +12

De juiste balans vinden is erg lastig. Als een jeugdspeler niet voldoet schuif je door naar de volgende in de rij. Als een dure aankoop niet voldoet heb je een probleem. Met elf talenten word je 7e in de Eredivisie, met alleen spelers van buitenaf is Ajax ook middelmaat.

Daarvoor is dus het juiste technische beleid vereist.

15-07-2020 14:15

Web +178830

Wat een onzin
Waar krijgt de jeugd in Europa meer kansen dan bij Ajax
Kom maar met die ploegen

13-07-2020 16:51

ajaxxcied4life +2

Het Witte mannetjes sluikracisme. Oeps, dat mag je natuurlijk niet zeggen.

12-07-2020 19:49

DeWijsneus +25717

De term ‘iemand de zwartepiet toespelen’ komt uit het gelijknamige kaartspel ‘zwartepieten’. In dit spel, dat gespeeld wordt met een klassiek spel kaarten, heet de schoppenboer de zwartepiet en is het de bedoeling dat je als speler niet met de schoppenboer eindigt.

13-07-2020 07:58

DrFootball +15144

"Hoe dan ook, typisch weer dat de Raiola boys weer moeilijk doen".

Van Gelderen en Gravenberch zijn tot nu toe de enige 2 jeugdspelers die al hebben bijgetekend. En laat zij nu allebei bij Raiola zitten...

13-07-2020 09:04

Schip +23431

Ging lekker makkelijk he, met Gravenberch.

13-07-2020 09:52

Web +178830

Denk jij nu echt? ( hoop het niet )
Dat jonge spelers de handtekening er niet onder zetten omdat er wat miskopen rond lopen?

Heeft met Raiola te maken, en
dat weet jij ook
Maar lekker tegen de boel aan schoppen dat is je blijkbaar jou insteek?
Zwaar leven heb je

Jij heb de gave ( heel irritant) om altijd met de miskopen te komen
Feiten zijn dat Overmars een geweldig team heeft neer gezet voor Bosz en Ten Hag
De een in de finale van de EL
En de andere in de halve finale van de CL
Maar blijf lekker volharden dat Overmars het niet goed doet
Maakt je alleen maar ongeloofwaardig

13-07-2020 16:49

Liam +12

Het valt niet te ontkennen dat er middelmaat is aangetrokken.

Aan de andere kant neem ik geen genoegen met middelmatige jeugdspelers die desalniettemin vinden dat ze kans op kans moeten krijgen. Dit is in het verleden ook vaak gebeurd.

Maar: Ajax is alleen top als er vanuit de jeugd top doorbreekt. Een andere manier is onmogelijk.

14-07-2020 13:07

Liam +12

Ben het met je eens dat je geen middelmaat moet aantrekken inderdaad, zoals gezegd. En al helemaal niet dat die gasten vervolgens talentvolle jeugd in de weg zitten.

Ik vind ook dat je echte talenten altijd de kans moet geven om mee te trainen en zodoende zich te kunnen ontwikkelen. Een aankoop die niet goed genoeg is moet meteen afgevoerd worden als dat zou inhouden dat daardoor jeugd geblokkeerd wordt.

Aan de andere kant erger ik me soms bij Ajax aan de houding van bepaalde jeugdspelers. Ze denken dat ze ten alle tijde alle kansen moeten krijgen. Op die manier is het fout gegaan onder De Boer: teveel niet capabele spelers werden opgesteld en gingen naast de schoenen lopen.
Het traject Ajax jeugd - Ajax 1 - Barcelona is geen ABC-tje. Daar moet je kei- en keihard voor werken en je moet niet meteen aan geld denken. En laten zien dat je het in je hebt.

Daarnaast kan Ajax wat mij betreft met een heel jong nieuw team gaan spelen maar dan moet je wel de verwachtingen naar buiten toe goed managen. Je mag namelijk niet al die druk op die jonge gastjes leggen.

Dus ik ben wel een voorstander van een paar aankopen., zeker als er een handvol sterkhouders weggaan. Spelers worden namelijk beter van elkaar, jeugdspelers worden ook beter van een goede routinier naast zich.
Maar middelmaat kopen is idd uit den boze en al helemaal dingen als Alvarez kopen voor achterin en dan dat de coach hem op het middenveld zet.

15-07-2020 10:28

Ajax27 +19152

Jij bent echt zo vermoeiend he. Ben je ook de eerste die staat te schreeuwen als er volgend seizoen 4 talenten moeten staan, ze bezwijken onder de druk, Ajax niet goed genoeg presteert, er vervolgens een aankoop wordt gedaan en we het potentieel van dit talent nooit zullen weten? Dan hoor ik je al zeggen... Ja we hadden een deel jongens met ervaring achter de jongens moeten hebben staan zodat het op te vangen is. Maar wat zijn dan die jongens met ervaring die niet beter zijn dan de eigen jeugd? Jongens als Labyad? Dat is pas geld verspillen. Marin en Alvarez zijn gehaald omdat je er niet als topclub vanuit kunt gaan dat een talent van 17 jaar er direct zal staan en het hele jaar blijft presteren. Dit jaar de grote doorbraak van Gravenberch zijn, en dat is prima. Hansen, Taylor, Unuvar, Timber, het zullen allemaal jongens zijn die genoeg vliegminuten gaan maken. Maar erop rekenen dat al die jongens er een compleet seizoen afwisselend zullen staan... Die gok is gewoon te groot. Dus ja, ook dit jaar zal bin een vertrek van Donny iemand met ervaring komen. Is dat Klaassen, dan is dat prima. Want naast zo'n jongen met ervaring die wellicht niet van topklasse is, kunnen 2 andere talenten van mogelijke wereldklasse zich wel opwerken.

13-07-2020 20:43

Liam +12

Hoe zou jij het doen? Jij zou met alle liefde dan het wat hogere niveau even loslaten? Om jeugdspelers alles te laten spelen.

De crux zit hem vooral ook in het feit dat Overmars Alvarez haalt voor de defensie en Ten Hag hem op het middenveld zet. Dan weet de linkerhand niet wat de rechter doet en dat is een kwalijke zaak, de lijnen tussen de trainer en de TD moeten kort en zonder ruis zijn. En Marin wordt gehaald als 6 terwijl hij veel meer een aanvallende middenvelder is. Dat zijn hele grote fouten. En Babel wordt gehaald....bij zijn eerste aanname tegen Sparta zag je al dat het niets ging worden. Ook dat is een gruwelijke mistake. Tegelijkertijd Lang naar Twente sturen, die jongen was misbruikt als diepgaande aanvaller.

Dus: ja, het aankoopbeleid was zeer, zeer slecht. En teveel. Aan de andere kant kun je niet met een middenveld Gravenberch, Taylor, Unuvar aan het seizoen 19/20 beginnen.

14-07-2020 13:05

Liam +12

Prima verhaal ! Hulde.
Persoonlijk heb ik me enorm geërgerd aan het feit dat Ten Hag Noa Lang het vuile diepgangwerk wilde laten opknappen. Noa is een spelmaker, je laat een quaterback ook niet als receiver opdraven omdat er een paar renners geblesseerd zijn. Zeker toen Ziyech geblesseerd was had je met Noa op 10 kunnen spelen. Zonde.

Klopt, elftal viel telkens in twee stukken uit elkaar. Ik denk dat dit komt omdat Ten Hag met van alles in zijn hoofd bezig is en daarom de basic zaken over het hoofd ziet.

Marin en Alvarez zijn inderdaad waanzinnige aankopen. Echt dom met geld smijten, zonder gedachte. De gebroeders Timber vind ik echt talenten, Jurriën vond ik tegen Heerenveen een openbaring.

Eigenlijk moet je Alvarez en Marin alweer wegsturen, Labyad vind ik een twijfelgeval omdat hij in de basis wel degelijk een technische en creatieve speler is. Die kun je er eventueel bijhouden. Het wordt nu cruciaal voor Overmars, de komende weken.
Neemt hij de juiste beslissingen? Kan hij de juiste jeugdspelers aan ons binden, en stelt Ten Hag ze dan ook op.

Aankopen die ongeschikt zijn gebleken moeten zo snel mogelijk van de hand gedaan worden. Je kunt wel zeggen: kapitaalsvernieting maar als daardoor jeugdspelers niet mee mogen trainen loop je op langere termijn veel meer schade op.
Pijn kort houden.

Pierie vind ik overigens nog een twijfelgeval. Die jongen is nog maar 19. Ok, hij moet nog veel leren maar heeft in de basis best wel kwaliteiten. Behandel hem als een talentvolle jeugdspeler zou ik zeggen.

14-07-2020 14:50

Web +178830

Ajax laat echt niet zijn grote talenten zo maar lopen. Ze moeten even geduld hebben
Het is van belang dat ze veel gaan spelen in Jong Ajax. Volle 90 minuten.
Unuvar had vorig seizoen vaak dat hij er naar 70 minuten al door een zat
Op de bank bij het eerste zal hartstikke leuk zijn. Maar dan maak je geen stappen mee
Oefenwedstrijden en misschien bekerwedstrijden? Investeren in je zelf
Denk wel dat ze door moeten selecteren met de jongens die toch minder klasse hebben, zoals Ekkelenkamp, maar ook Marin, Alvarez ( ik ben er niet kapot van ) en Labyad
Lang gaat het in mijn ogen ook niet redden. Maar wij zullen het zien

12-07-2020 17:56

BrandjeXL +81

Overmars geeft toch zelf aan dat zijn opmerkingen niet zo handig waren. Nu heeft hij een lichte knieval gedaan en komt het waarschijnlijk toch goed. Ik snap daarom ook niet dat hij hier in dit topic weer zo overdreven geprezen wordt. Alvarez is met afstand je beste RCV

12-07-2020 18:46

fc Barcelona_ke +19246

Alvarez heeft beetje pech dat hij pas in eind van augustus naar Ajax gekomen vanwege Noord-Amerikaans toernooi met Mexico.
hij moet in de voorbereiding voor nieuw seizoen nieuw kans krijgen, ik weet zeker dat hij kan een basisspeler worden als verdediger!

12-07-2020 18:57

BrandjeXL +81

Naast een type Blind heb je dus helemaal niks aan nog een voetballende CV. Daarnaast is Alvarez kan prima opbouwen. Doet namelijk wat een cv moet doen. Bal afpakken en inleveren en geen stunts uithalen wat Schuurs uit tegen Getafe deed. Schuurs positioneel beter noemen dan Alvarez is toch wel de grap van de eeuw. De beste jongen heeft werkelijk geen idee hoe en waar hij moet staan/lopen. De enige reden waardoor Schuurs het gaay redden is een type Blind te worden. Helaas zie ik dat niet gebeuren want daar ziet hij het spel niet goed genoeg voor. Schuurs kan alleen renderen met een echte verdediger naast hem. Blind en Schuurs samen is, zeker europees, zelfmoord plegen.

12-07-2020 20:14

diamanti +3194

Blind en Alvarez mist ook wel aardig wat snelheid als duo he. Persoonlijk vind ik Timber de beste optie naast Blind, zou alleen prettig zijn als hij iets langer was.

13-07-2020 15:47

BvdPloeg +0 editor

Dat heeft Overmars deze week in de gesprekken verteld. Staat in de laatste alinea.

12-07-2020 19:11

BrandjeXL +81

Hahahaha je zal eens een keer je eigen ongelijk moeten toegeven maar blijf lekker je koppie in het zand steken.

12-07-2020 20:08

BrandjeXL +81

Nee dat zijn ze alledrie dus niet. Alvarez heeft bij Ajax nog niet zijn beste niveau gehaald maar die geven velen wedstrijden een niveau zien halen waar die anderen nog niet eens bij in de buurt komen.

12-07-2020 20:08

MosesD +14662

Eens. Hij is wel iets beter dan Magallan, maar slechter dan die is ook niet mogelijk. Bizar hoe dat kan met de scouting. Ik heb echt het vermoeden dat er sprake is van geldstromen waar wij geen weet van hebben. Hoe kan je een Tagliafico en Martinez scouten, maar ook van die miskleunen? Dat valt niet te rijmen en niet uit te leggen. Echt onbestaanbaar gewoon.

12-07-2020 21:59

Liam +12

Sowieso moet je voorzichtig zijn met Mexicanen. Noem eens drie Mexicanen op die absolute top zijn geworden? Ik herinner me Hugo Sanchez...en verder? Een handjevol subtoppers....maar jullie mogen me corrigeren. En dat terwijl Mexico megagroot is en voetbal immens populair.

Het voetbal is daar van nature langzamer, slow tempo. Alvarez loopt ook op platte voeten....ik denk dat hij best een redelijk CV kan zijn maar Timber lijkt me nu al beter.

15-07-2020 10:57

Liam +12

Erg vreemd inderdaad. Vooral Magallan. Kan bijna niet anders dat daar wat zakken zijn gevuld. Iedere gek zag dat hij er niets van kon.

15-07-2020 14:23

Professor +11136

Ze moeten inderdaad geduld hebben en veel in zichzelf investeren. Door bij jong Ajax zoveel mogelijk wedstrijden te spelen. Voor de rest vind ik het niet gek dat ze een eerste (digitale) contractvoorstel niet gelijk accepteren. Ook denk ik dat die spelers inderdaad graag info willen over wat Ajax met ze van plan is. Mee trainen met 1 en zichzelf kunnen laten zien in oefenwedstrijden zijn toch geen gekke vragen neem ik aan. Maar als we Overmars mogen geloven (en dat doe ik) gaat het in grote lijnen goed komen.

12-07-2020 19:46

Web +178830

Wat een onzin
Achteraf is alles zo makkelijk
Jij was ook tegen aankoop Blind, hoor ik je niet meer over
Taylor is nog een A junior, die zijn kansen komen nog wel
Timber heeft zich al laten gelden, hele goede wedstrijd gespeeld tegen Heerenveen, en toen kwam de pandemie

Al die goede aankopen hoor ik je ook nooit over

13-07-2020 21:07

Liam +12

Blind had een half jaar niet gespeeld toen hij binnenkwam.

15-07-2020 10:52

Liam +12

Taylor vind ik de beste.

15-07-2020 14:22

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Ik vind juist dat je talenten verder moet uitputten, om grenzen te verleggen. En met name in wat makkelijkere wedstrijden. In elke sport waarin we uitblinken is dit juist normaal om door door de verzuring heen te spelen.

Het gaat erom dat je juist door de week de trainingen daar op afsteld. Maar top jeugdspelers moeten net als nieuwe aankopen wennen aan een nieuw elftal, en juist zolang mogelijk spelminuten maken.

14-07-2020 07:34

fc Barcelona_ke +19246

Ajax eerst elftal veel spelers lopen hun verbintenis tot 2022!
Traore moet verlengen, Onana blijft nog jaar? dan moet ze ook verlengen als ze grote bedrag wil verdienen, geldt dezelfde voor vd Beek en Tagliafico.
Jurrien Timber, Salah Edine, Taylor, Brobbey en Hansen MOETEN verlengen, anders maar dit zomer verkopen!
echt grote ramp als Hansen, Brobbey en Taylor NIET verlengen. Timber niet verlengen? dan hebben wij Schuurs nog!

12-07-2020 14:13

fc Barcelona_ke +19246

Ajax is zo niet gek. ze laat beiden gaan dit zomer!

12-07-2020 14:31

fc Barcelona_ke +19246

je vergeet 1 ding: de competities in Engeland, Spanje en Italie is nog bezig. Als ze aflopen is, zal wel naar kijken welke clubs een nieuwe spelers nodig heeft. dus Onana en Tagliafico zijn al geduldig!

12-07-2020 17:44

fc Barcelona_ke +19246

Chelsea heeft die turke keeper van Trabzonspor (nog) niet vastleggen, kan nog steeds dat Onana gehaald wordt. Real Madrid heeft na competitie alleen een waardige keeper Coutrois. Areola na seizoen terug naar Paris SG. Paris SG heeft ook geen wereldkeeper in huis. het zou kunnen dat Paris SG Areola verkoopt, koopt Onana.

12-07-2020 18:08

fc Barcelona_ke +19246

tsja 2 maanden geleden zou Chelsea ook een concreter voor Onana, daarna horen wij niks meer. wie weet het ook bij Cakir. Die Turks heeft Chelsea, of/en spelers van Chelsea niet als gemeenschappelijke vriend op de twitter, Onana heeft onlangs wel!

12-07-2020 18:20

Web +178830

Onana en Tagliafigo gaan niet verlengen
Die willen de volgende stap maken
En dat snap ik ook nog wel
Komen niet voor Ajax naar Europa
Donny ander geval, maar ook die zal een volgende stap willen maken. Misschien een jaartje Ajax nog ivm Carona??

12-07-2020 17:59

31xAjax +7917

De roadmap voor het verlengingen van kontakten van jeugdspelers wijkt dit jaar niet af van andere jaren en de jeugdspelers zijn overal van op de hoogte. Dat wil niet zeggen dat het ook allemaal gaat lukken want het is van meerdere factoren afhankelijk. Na het tendentieuze artikel in mei, nu opnieuw een stuk waarin de schrijver laat blijken veel minder goed in de materie te zijn ingevoerd dan hij denkt. Er is nagenoeg alleen maar begrip vanuit de spelers envan verontwaardiging is helemaal geen sprake. Als riooljournalistiek niet al zou bestaan, dan was het vandaag geboren...

12-07-2020 14:04

DaarHoordenZijEngelenZingen +0

Hopelijk tekenen de talenten bij. In het huidige moderne voetbal worden ze van alle kanten gek gemaakt terwijl het beste voor hunzelf is als ze bijtekenen.

12-07-2020 13:47

Jeugd +24779

Wat een "ik wil mijn gelijk halen" bagger artikel. Overmars heeft gelojk, als je goed genoeg bent is Ajax de laatste club waar je je als jeugdspeler zorgen moet maken. Ajax staat wereldwijd bekend om jeugdspelers inpassen en heeft dat altijd gedaan. Als ze denken beter af te zijn bij topclubs in hrt buitenland waar sterren van 50 miljoen op de bank zitten dan lekker gaan. Mond dicht houden, hard werken en als je goed bent komt je kans.

12-07-2020 13:32

AFCA-pride +17350

Toch stond Brobbey al juichend op facebook Ajax, dus wellicht al voorbode op zijn contractverlenging. Wellicht dat Raiola ook ziet dat er iets meer geld binnen komt door even bij Ajax te laten rijpen (zoals De Ligt). Normalisering tussen Ajax en Raiola zou voor alle partijen (incl. Spelers) goed zijn!

12-07-2020 11:14

Jojo49 +3

ja geef de talenten een kans,, ook brobbey,, dan hoef je weinig te kopen meer, en valt de crisis kwa geld nog mee. misschien nog 1 sterke verdedigde middenvelder . een sterke ballen afpakker.

12-07-2020 09:28

NouriVandeBeek +7

Ik snap heel goed dat ze willen meetrainen bij Ajax 1. Een vaste plek in Ajax 1 en spelen in Jong Ajax. Die gasten zijn 18. Die moeten op het hoogste niveau meetrainen. Ik vind dat heel nobel.

Aan Overmars omdat te faciliteren. Een aantal spelers te verhuren en verkopen.

12-07-2020 08:52

Afca85meer +1

Ik hoop echt dat deze talenten meer speeltijd gaan krijgen. Liever hen minuten geven dat het kopen van een Klaassen of huren van een Babel.

12-07-2020 08:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.