Dilrosun verhuist van Man City naar Hertha

door sammekors 50

Dilrosun verhuist van Man City naar Hertha

door sammekors 50

Laatst geüpdatet

Oud-Ajacied Javairo Dilrosun (19) verruilt Manchester City voor Hertha BSC. Dat maakt de Berlijnse club donderdag bekend. Hij tekent in Duitsland een meerjarig contract, dat ingaat op 1 juli 2018.

'We hielden Dilrosun al langer in de gaten en hebben zijn ontwikkeling intensief gevolgd', vertelt Michael Deetz, algemeen manager van Hertha, op de clubwebsite. 'Hij heeft in de Ajax-school en bij Manchester City een uitstekende technische en tactische opleiding gehad, hij is snel en sterk. Wij zijn zeer blij dat we hem ondanks sterke concurrentie hebben kunnen overtuigen een transfer naar Hertha te maken.'

Dilrosun speelde vanaf 2006 in de jeugd van Ajax, waarna hij in 2014 een overstap naar Manchester City maakte. De vleugelaanvaller schopte het in Engeland nooit tot het eerste elftal, maar heeft wel 29 wedstrijden voor 'Onder 23' gespeeld. Bij zijn nieuwe werkgever Hertha zal hij zich in een bekende omgeving wanen. De Duitse club werkt namelijk naar het voorbeeld van Ajax, door veel jonge spelers aan te trekken en ze een kans te geven.

Lees meer over:
Plaats reactie

JopieCruijff +12

Mensen denken altijd dat de spelers die van de Ajax-opleiding naar het buitenland verkassen gegarandeerd in het eerste van Ajax terecht zouden zijn gekomen en een gouden toekomst (sportief) tegemoet konden zien. Nou het tegendeel is waar. Ook is hun opvatting...Chelsea, City, Man Utd...daar krijg je toch geen kans om het eerste te halen. Bij Ajax is dat ook geen garantie, al is het wel zo dat bij dat soort clubs de kans piepklein is en bij Ajax wellicht groter.

Maar wanneer deze spelers daar 'klaar' zijn dan kunnen ze gewoon weer terug naar de Nederlandse top op 19/20 jarige leeftijd (wat ook nog steeds piepjong is) en hebben dan de ervaring getraind te hebben met absolute wereldtoppers en zijn financieel aanzienlijk gegroeid, want het financiële is absoluut ook een grote voorwaarde. Dit heeft mijn inziens helemaal niks met 'arme' of 'rijke' gezinnen te maken.

Bovendien vind ik Hertha internationaal echt niet minder dan Ajax.

04-05-2018 11:09

Luc +0

Ik vind het ook jammer dat veel spelers veel te vroeg vertrekken, maar ik snap het soms ook wel.
Als jij bij ajax blijft is er ook geen garantie dat je slaagt(de kans is wel groter, maar er zijn genoeg voorbeelden van spelers die het niet gered hebben en wel naar het buitenland konden gaan). Ga je naar pak een beet een chelsea, dan heb je in ieder geval nog lekker verdient.
Ik zeg niet dat alle jeugdspelers naar het buitenland moeten gaan, maar zeker bij arme families is het te begrijpen

04-05-2018 10:05

Cello +52978 moderator

En dan zit je nu bij een redelijk grijze middenmoter in Duitsland, de huidige nummer 10 van de Bundesliga. Maar ja.....je hebt de afgelopen jaren je wel financieel onafhankelijk gespeeld (NOT).

03-05-2018 22:41

MankeNelis +7

De zoveelste die in het grote niets verdwijnt. Dat die gastjes nu nog steeds niet doorhebben dat bij zo'n geldclub geld niets uitmaakt. Ze kopen er altijd een die beter is dan jou. En dan ga je naar de natte droom van iedere speler Herta bsc.

03-05-2018 17:57

Ozymandias +159568

Herta BSC is nou niet echt "het grote niets". Bazoer bleef in de Eredivisie en zit op de bank bij Wolfsburg, Riedewald bleef bij Ajax en zit op de bank bij Crystal Palace, El Ghazi bleef in de Eredivisie en zit op de bank bij Lille. Bij Ajax blijven is duidelijk ook geen garantie op succes.

03-05-2018 18:00

Genant +4

Klopt dat Hertha een mooie club is alleen hebben die Dilrosun echt niet gehaald voor de basis. Dit kost ze niets, ze zien wel wat er van komt. Ze weten dat ze hem altijd nog aan PSV kunnen slijten als het in Berlijn niets wordt.

04-05-2018 11:35

RuffRhythim +24837

Maar gelukkig was zijn pa wel jarenlang bij Man C grassprietjesknipper voor 3 ton aan jaarsalaris en is zijn moeder toiletjuffrouw voor eenzelfde soort salaris.

03-05-2018 14:40

Redrum +96122

Precies en ze hebben ontzettend veel ervaring opgedaan natuurlijk. Die Bouy krijgt nog steeds een erectie als hij vertelt over die keer dat hij mee mocht trainen met het eerste en een paar ballen op Buffon mocht schieten.

03-05-2018 16:24

Genant +4

Spelers als Bouy, Dilrosun en Peeters hadden grote kans om bij Ajax 1 kansen te krijgen: Zeker Bouy, die was al bijna zover. Kan me niet voorstellen dat die gasten geen spijt hebben. Misschien dat Dilrosun alsnog wat wordt.

04-05-2018 11:37

PaulC +297

Tja...... Hoeveel voorbeelden heb je nu nog nodig......

03-05-2018 13:57

Amsterdam Loyals +2019

Hahaha.. wat een kneus

03-05-2018 13:42

Catenaccio +2752

Weer zo'n voorbeeld die het uiteindelijk in de subtop ergens red(hopelijk).

03-05-2018 13:23

pimp +493

Hoe gaat het verder met Oasim Bouy, Gylano van Velzen, Jordy Brouwer, Redan, Mink Peeters, Malen, en Castillo? En Royston Drenthe, Labyad, Barazite? Zou echt zonde zijn als Kluivert ditzelfde pad gaat bewandelen.

03-05-2018 12:43

RaynoFischer +18

Mink, zelfs aan het banken bij Almere City...
Redan is volgens mij de enige die het wel echt goed doet bij Chelsea, Malen aardig bij jong PSV helaas

03-05-2018 12:48

Redrum +96122

Die Malen-transfer naar psv kan me echt zo kwaad maken. Dat ongelofelijke smerige schijt psv man, werkelijk niet te geloven. Ajax geeft een signaal af dat spelers die vroeg vertrekken niet meer welkom zijn later en psv geeft ze gewoon doodleuk een contract. Oh wat hoop ik dat die club volledig naar de klote gaat.

03-05-2018 12:57

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Raiola is zaakwaarnemer van Brands. Dus die hebben een band. Al die mislukkelingen in het buitenland mag Brands hebben! Btw het contract van Malen loopt tot 2020, dus waarschijnlijk volgend seizoen een basisplaats veroveren en dan moet je hem alweer verkopen, anders gratis de deur uit!

03-05-2018 13:02

Redrum +96122

Man, man, man. Die Raiola moet echt gestopt gaan worden. Die maakt in zijn eentje heel erg veel kapot en dat allemaal om zijn eigen zakken te vullen. Zo jammer dat al die jochies te dom zijn om dat in te zien.

03-05-2018 13:07

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Ik wil Raiola daar niet helemaal de schuld voor geven. De spelers mogen ook hun standpunt geven. Kijk bijvoorbeeld naar Vilhena, ik vind het geen topper, maar die heeft gezegd als je zo te werk wilt gaan zoals Raiola, dan ben ik weg. Die is gewoon vertrokken.

03-05-2018 13:10

Redrum +96122

Ja het ligt ook wel aan de spelers natuurlijk ja.

03-05-2018 13:23

3*stars*3 +23481

Ik vond Brands altijd al een sneaky engerd maar Mino is dus zijn zaakwaarnemer?
Ha dat wist ik niet.
Las laatst ook dat Lozano naar Mino is overgestapt, Brands naar Everton en Lozano waarschijnlijk ook.

Smerig voetbalwereldje.

03-05-2018 13:08

RaynoFischer +18

Mooi dat ze dan beide opgerot zijn ;)

03-05-2018 13:13

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Die transfer van Lozano naar PSV, die stinkt ook tot en met! Brands wou niet eens zeggen wat voor transfersom er was neergelegd! Moreno is ook gehaald door Brands met toedoen van Raiola!

03-05-2018 14:33

3*stars*3 +23481

Erger mij daar ook aan.
Bij onze vrienden uit Rotterdam zuid, zijn ze ook niet welkom maar bij psv staan ze met open armen te wachten.
Eerder met Rekiki en Bruma en vorig jaar met Malen.

Ze geven die spelers gewoon een extra optie, om toch vroegtijdig te vertrekken uit NL.
Ook weer geen 1 "kenner" die daar vraagtekens bij zet.

Pijnlijk om te zeggen maar denk dat die Malen daar wel gaat slagen en opvolger gaat worden van Bergwijn.
Malen, ook zo'n Raiola jongen...

03-05-2018 13:04

Redrum +96122

Ja verschrikkelijk gewoon en je hoort er inderdaad helemaal niets over in de media. Maar toen Ajax Bazoer haalde stond heel Nederland weer op zijn kop en psv heeft er wel maanden over lopen janken. Hoe kan het dat een club zo verschrikkelijk schaamteloos, laf en vies is en dat iedereen het prima lijkt te vinden?

03-05-2018 13:09

RaynoFischer +18

Ik ook, nare club met nog een grotere minderwaardigheidcomplex dan Feyenoord
Zie steeds dat men een groter hekel heeft aan PSV dan onze rivalen uit Rotterdam, sluit ik me bij aan

03-05-2018 13:17

Catenaccio +2752

Werkt dat incompetente zootje van Ajax wel vrolijk aan mee he.!Lekker die poen in de zak houden. Weer geen kampioen volgend jaar als het zo blijft..

03-05-2018 13:26

sjaakahz94 +0

Ze doen het allemaal een tijdje goed, daarna hoor je er niks meer van. Kijk naar Rekik bij city, speelde heel goed en was aanvoerder van de o23 op zijn 17e. Nathan Ake, ook prima in de jeugd bij Chelsea, speelt nu Bournemouth. Tahith Chong en Redan zijn denk ik de 2 volgende.

03-05-2018 17:24

JesseMKB33 +0

Nathan Ake is niet echt een goed voorbeeld. Heeft op zijn 23e nu al 75 PL wedstrijden gespeeld en heeft dit seizoen nog geen wedstrijd gemist. Doet het heel goed bij de nummer 12 van Engeland, waar hij de duurste aankoop aller tijden was. Ook international inmiddels. Hij en Fosu-Mensah zijn juist 2 voorbeelden dat het wel goed kan gaan.

03-05-2018 18:25

Ajaxvooraltijd +2

In de kelder van de PL ja. Dat is niveau middenmoot eredivisie.

03-05-2018 21:29

JesseMKB33 +0

In de kelder? Er staan 8 clubs nog onder ze... Niveau middenmoot Eredivisie? Onze competitie is nog slechter dan die van Tsjechie, Zwitserland, Oostenrijk en Belgie. Alleen Ajax en PSV zouden het Bournemouth lastig kunnen maken.

04-05-2018 09:56

sjaakahz94 +0

Vind ik juist het perfecte voorbeeld. Was een topper in de jeugd, heeft geen kans gehad bij Chelsea en speelt nu in de kelder van de PL. Ja hij is de duurste aankoop ooit voor hun, maar in dr PL smijten ze al met geld voor je als je 2x kan hooghouden. Mocht hij blessurevrij bij Feyenoord in het 1e zijn gekomen, dan zou hij hoogstwaarschijnlijk op zijn 23e hoger spelen dan met alle respect Bournemouth. Van die 75 wedstijden zijn er ook invalbeurten inbegrepen en wedstrijden waar hij zeer matig heeft gespeeld, dus dat wil niet heel veel zeggen. Dit seizoen onmisbaar omdat hij het redelijk doet, maar is ook de duurste aankoop dus die gaat niet zomaar banken.

04-05-2018 03:50

EricAjax1 +7506

ze leren het nooit

03-05-2018 12:52

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Je zou ook kunnen denken, waren deze spelers wel zo goed?

03-05-2018 12:59

Catenaccio +2752

Zelf ( en hun omgeving) vonden van wel......

03-05-2018 13:24

3*stars*3 +23481

'Hij heeft wel 29 duels voor onder-23 gespeeld'.

Daar doe je het natuurlijk voor...

03-05-2018 12:42

Michelinho +9

Tiende van Duitsland momenteel, dus zo'n trieste overstap is dit niet voor een 19-jarige. ALS hij aan spelen toekomt.

03-05-2018 12:40

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Nog nooit op een fatsoenlijk niveau gespeeld Dilrosun en dan denk jij dat die bij een middenmoter in Duitsland aan de bak komt!

03-05-2018 12:42

Redrum +96122

Klopt, maar de ervaring leert dat dit soort jongens niet aan spelen toekomen bij hun nieuwe club. Het vervolg is een verhuur aan een mindere club en als ze ook daar niet aan spelen toekomen komen ze met hangende pootjes terug naar Nederland. In de Ajax-herberg is dan geen plek meer, maar gelukkig voor ze is er nog een klein gemoedelijk knus clubje uit het Zuiden dat staat te popelen om ze een kans te geven.

03-05-2018 12:43

Redrum +96122

Javairo Dilrosun, de nieuwe vleugelaanvaller van PSV in 2021.

03-05-2018 12:39

3*stars*3 +23481

Brands sloeg toch efkes met zijn vuist op tafel omdat Hertha eerder toesloeg.
Maar no stress want er lopen nog wat ex-Ajacieden rond in die Engelse jeugdteams en anders pikken ze wel een ex kakkie op.

03-05-2018 12:46

Redrum +96122

Precies, als je als club totaal geen greintje eergevoel hebt en werkelijk geen millimeter schaamte kent dan is er altijd wel een manier om aan spelers te komen. Scheelt ook dat je dan niks met je eigen jeugd hoeft te doen.

03-05-2018 12:49

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Zo wat een trieste overstap!

03-05-2018 12:34

Redrum +96122

Het eerste niet gehaald, maar de zakken zijn weer gevuld. Nu bij Hertha zogenaamd een nieuwe kans, waar hij spoedig op de bank zal belanden. Dan volgt een verhuur en dan duikt hij het jaar erop weer op bij Zwolle of psv. Een inmiddels redelijk voorspelbaar patroon bij talenten die al vroeg de overstap maken naar het buitenland.

03-05-2018 12:31

Oliveira +0

Lol. Wanneer leren die jonge kneuzen eens dat het extreem moeilijk is om te slagen bij een topclub als je nog niks heb laten zien en minimaal 3 betere spelers voor je hebt die je nog maar eens uit de basis moet zien te spelen. Ik zou alleen een transfer maken als je kans maakt als basisspeler of minimaal als back-up/wisselspeler met als perspectief op basisspeler. Anders is het gewoon zonde van je tijd.

03-05-2018 12:31

RaynoFischer +18

Haha karma ;)

Justin kijk je mee?, dit kan ook met jou gebeuren als je te vroeg weggaat

03-05-2018 12:31

Redrum +96122

Ach, ze denken allemaal dat het hun niet overkomt, want zij zijn wel goed genoeg. Ondertussen is er letterlijk nog geen één die het eerste heeft gehaald van de club waar hij (te vroeg) heen ging. Maar blijf het vooral proberen jongens. En Justin, ja die denkt dat hij na 3 goeie wedstrijden in het eerste wel lang genoeg gewacht heeft..

03-05-2018 12:37

RaynoFischer +18

Precies.
Redan gaat trouwens wel lekker daar, is ook de enige maar dan heb je bij het 1ste zo 5 man voor je

03-05-2018 12:50

Redrum +96122

Ja die was toch gepromoveerd naar Chelsea onder 23 ofzo? Maar goed, voordat je dan daadwerkelijk in het eerste speelt ben je 2 jaar verder als je niet al eerder verhuurd wordt.

03-05-2018 12:56

RaynoFischer +18

Klopt, denk dat we hem zeker bij een Vitesse gaan zien :)

03-05-2018 13:19

Mikey Stormram +1930

Had ‘ie beter bij Ajax kunnen blijven

03-05-2018 12:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.