Endt ziet in Arnesen nieuwe directeur voetbalzaken: 'Heeft het Ajax-DNA'

door Bart Veenstra 89

Bron Voetbalzone

Endt ziet in Arnesen nieuwe directeur voetbalzaken: 'Heeft het Ajax-DNA'

door Bart Veenstra 89

Bron Voetbalzone

Laatst geüpdatet

David Endt ziet in Frank Arnesen een geschikte technisch directeur voor Ajax. Volgens de voormalig teammanager van de Amsterdamse club beschikt de Deen over het talent, de ervaring en het netwerk die een technisch directeur nodig heeft.

Op dit moment voeren technisch managers Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar het technische beleid bij Ajax uit, al denkt Endt dat daar verandering in gaat komen. 'Met alle respect voor Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar (het huidige technische duo, red.), die het hebben moeten doen in moeilijke omstandigheden. Het is niet eenvoudig en niet een vak wat je van de ene op de andere dag in je vingers hebt. Enig talent is aan te bevelen, maar het heeft ook een enorm netwerk nodig. Dat is een kwestie van jaren', zegt Endt tegenover Voetbalzone.

Arnesen heeft het Ajax-DNA

Arnesen, die als speler uitkwam voor Ajax, voldoet aan het profiel om bij Ajax technisch directeur te zijn, zo zegt Endt. De Deen was tot voor kort werkzaam bij Feyenoord, maar vanwege een bacteriële infectie in zijn knie vertrok hij daar. 'Bij Feyenoord heeft Arnesen fundamenteel goed werk verricht', zegt Endt. 'Daar profiteert Feyenoord op dit ogenblik nog van. Hij heeft bij grote clubs (onder meer Chelsea en Tottenham Hotspur, red.) gewerkt, dus dat netwerk is er wel. En hij heeft het Ajax-DNA. Ook omdat hij de club kent, past hij makkelijk in het geheel.'

De vraag is wel of Arnesen het zelf ziet zitten om aan de slag te gaan bij Ajax. De Deen is hersteld van zijn knieprobleem, dus aan zijn gezondheid zou het niet hoeven liggen. 'Als ik hem goed ken – en ik ken hem redelijk goed – ligt het ook niet aan zijn gebrek aan ambitie. Maar misschien heeft hij na deze laatste ervaring gedacht dat het tijd is om helemaal niets te doen. Maar hij is door en door een voetbalbeest, hij volgt voetbal altijd. Dat kan Ajax goed gebruiken', besluit Endt.

Ajax zoekende naar nieuwe directeur voetbalzaken

Ajax is al langer zoekende naar een nieuwe directeur voetbalzaken. Algemeen directeur Edwin van der Sar liet eerder deze week bij Rondo nog weten dat de club binnen twee maanden duidelijkheid wil hebben. Onder meer de naam van Liverpool-directeur Julian Ward werd genoemd, al zou hij - volgens de media in Engeland - een jaar lang na zijn vertrek bij Liverpool niet aan de slag mogen bij een andere club.

Verwacht jij dat Ajax ten koste van FC Twente de volgende ronde van de TOTO KNVB Beker bereikt? Zet in en terug als Ajax doorgaat!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

GVR +3629

Arnesen als technisch commissaris zou ik niet verkeerd vinden, mits hij die stap terug wil doen. Dan kan hij nog wel wat invloed uitoefenen en af en toe zijn netwerk inzetten, maar gaat de jongere generatie het doen.

Ward technisch directeur met Huntelaar als technisch manager erbij, die we opleiden tot technisch directeur voor over een paar jaar. Hamstra wordt weer technisch manager jeugdzaken.

10-02-2023 10:54

Andronixos.c +8151

We gaan toch niet iemand nemen die verdacht wordt van verdienen op transfers??
Dat is de echte reden waarom hij weg moest bij Feyenoord...

09-02-2023 08:47

Aurelius1 +19734

Jawel. Bij Feyenoord was er gewoon sprake van een ordinaire machtsstrijd. De machtswellustige Te Kloese wilde alle macht naar zich toetrekken. Arnesen moest daarvoor wijken. Arnesen is de enige geschikte kandidaat momenteel. Heeft een bewezen track record.

09-02-2023 15:23

Rock69 +8411

Ophouden met steeds mensen uit de oude doos te halen. Endt moet zich bezig gaan houden met zijn lekke dakgoten.

09-02-2023 07:12

ErikAjax1983 +717

zou me trouwens niet verbazen als David ook zelf vindt dat hij zijn dakgoten goed kan repareren, die man denkt dat hij overal verstand van heeft.

10-02-2023 08:24

Bassey +8215

Hij heeft het altijd bij het verkeerde endt

09-02-2023 06:49

Caparzo +4243

David vindt iets deel #6.786

08-02-2023 22:47

PH2BOT +40306

Arnesen komt echt niet naar Ajax David.

08-02-2023 22:13

ProfessorX +19827

Die Endt is aan de drugs of alcohol verslaafd !

Feijenoord gooit hem er niet voor niets eruit .

Iets van belangen zoon opzoeken iets ?

08-02-2023 21:56

Oxxer +164252 moderator

'' hij heeft het Ajax-DNA. Ook omdat hij de club kent, past hij makkelijk in het geheel.'

Arnesen vertrok 42 jaar geleden bij Ajax, sinds zijn vertrek is de club veranderd, durf te stellen dat jonkies Timber, Rensch en Regeer meer Ajax dna hebben.

08-02-2023 21:42

Oeroeboeroe +18378

Crisis is dat alweer 42 jaar geleden? Ik weet nog dat ze (samen met Lerby) als 16 en 17 jarige Deense broekies bij Ajax kwamen. Ze konden allebei absoluut ballen.

09-02-2023 00:38

Amp +37737

waar heeft hij het echt goed gedaan als td dan?

08-02-2023 21:15

Harrier Du Bois +38888

Arnesen bij Feyenoord haalde (transfer en huur):

Bozenik
Senesi
Ozyakup
Antonucci
Conteh
Diemers
Linssen
Spajic
Pratto
Baldé
Texeira
Kelly
Cojacaru
Sandler
Hendrix
Bassett
Walemark
Dessers
Nelson
Aursnes
Trauner
Jahanbaksh
Marciano
Pedersen
Til
Kasanwirjo
Bullaude
Bjorkan
Hancko
Paixao
Wellenreuther
López
Rasmussen
Timber
Idrissi
Szymanski
Dilrosun
Giménez

Heel veel middelmaat en een paar goede aankopen, maar ook meerdere uitschieters naar beneden. Na al de namen te zien, al snap ik dat Feyenoord geen geld heeft, ben ik alsnog niet onder de indruk. Hoe hij het zou doen met een groter budget, geen idee, hij heeft wel contacten, maar vooral bij de exotische namen van ver die blijken ook een partij slecht te zijn. Mijn gevoel zegt niet doen, RvC, mwah, dat zie ik dan weer wel. Weet ook niet zeker of de lijst 100% accuraat is en of hij over elke aankoop gaat.

08-02-2023 21:06

wijzijndebeste123 +163985

De enige goede aankopen van Arnesen kwamen van de scoutingsrapporten van AZ doordat Slot die meegenomen had.

09-02-2023 01:12

Harrier Du Bois +38888

Duidelijk, dikke nee

09-02-2023 11:36

Catenaccio +2752

Duh… zei ik al toen Arnesen stopte bij 010

08-02-2023 20:49

Altijdindestraat +40158

Knikker Hamstra eruit en haal Arnessen terug om Huntelaar bij te staan voor 2 jaar.

08-02-2023 20:49

MichelAngelo66 +22258

Endt mag wel uitkijken. Straks wordt vd Sar ook nog boos op hem.

08-02-2023 20:40

Dolblij +45194

Het is een mening van Endt, meer niet. Hoe kan hij de club nog kennen en over levendig Ajax DNA beschikken als hij in 1981 is vertrokken. Beetje bullshit maar, beetje. Hoop voor Frank, inmiddels 66 jaar en wederkerende van een nare ontsteking, dat hij lekker aan zichzelf denkt.

08-02-2023 20:33

Bonno1978 +6479

Ik realiseer me wat ik zeg, maar naam Seedorf komt in me op. Neemt wel het predikaat ‘eigenwijs’ met zich mee en niet succesvol als trainer geweest, maar is een grote naam in de voetbalwereld. Daarnaast jeugdopleiding doorlopen, champions League gewonnen én voor hem gaan deuren open. Nogmaals, geen idee of hij de capaciteiten heeft en of je het moet doen is ook de vraag, maar wel uitgangbord van de club…

08-02-2023 20:26

Babangida83 +23920

Dan kun je beter Huntelaar laten zitten. Ook een icoon en heeft meer ervaring als TD dan Seedorf.

08-02-2023 21:34

Ajaxpyama +1506

Hij kent de club, 40 jaar geleden voor het laatst geweest. In de Meer, met spelers waarvan de helft dood is, zolang geleden is dat. Wat een nonsens...kent de club.

08-02-2023 20:21

johanisajax +8836

Arnesen in de RvC is beter, zeker als ie gewoon toe is aan zijn pensioen.

08-02-2023 18:57

Cruijffthebest +13413

Arnesen is zeker een hele goede optie!

08-02-2023 18:28

Willem410 +3132

Ander halfjaar samen met Klaas om hem wijs te maken zodat hij het dan definitief overneemt.
Daarna Arnesen op de achtergrond in de RVC zetten.
Dat zal echt top zijn en rust geven in de club.
Hamstra zo snel mogelijk lozen.

08-02-2023 18:06

Babangida83 +23920

Ik vind dit geen slecht idee. Maar dan om Huntelaar al TD te maken, met Arnesen erachter om hem te begeleiden. Arnesen werd bij Feyenoord niet echt gepruimd om zijn vriendjespolitiek en dat zie ik liever bij Ajax ook niet.

08-02-2023 18:04

Schip +23455

Ik geloof alleen niet zo in dat begeleiden idee. Iemand begeleiden heeft alleen zin, als je overtuigd bent van zijn kwaliteiten, maar enkel ervaring ontbreekt. Hoesen werd ook opgeleid bij Jong. Zivkovic ook. Sar op bestuursniveau.

Je kunt een matige voetballer in de Ajax opleiding zetten, maar je maakt er geen supertalent van.

08-02-2023 22:19

jaripettersson +9517

Bassey gaan ze ook nog tot supertalent 'begeleiden'.

09-02-2023 06:40

Starring +4697

Geen verkeerde suggestie van Endt. Al zie ik iemand als Arnesen gezien zijn leeftijd en ruime ervaring liever in de RvC. Daar is dringend behoefte aan voetbalverstand. Vooral om de zoektocht naar een geschikte TD te leiden ipv Leen Meijaard en co. Wat mij betreft begint hij morgen.

08-02-2023 17:49

Dusbaba +15383

Lijkt mij wel leuk Arnesen weer terug op het oude honk. Bij mij is Ajax begonnen op moment dat Arnesen er kwam spelen.

08-02-2023 17:16

ajax1forever +401

En Johnny Dusbaba

08-02-2023 20:09

LOCAmpos +10509

krijgen we zijn zoon de zaakwaarnemer met matige spelers maar veel commissiekosten er dan ook bij?

08-02-2023 17:15

Ajaxadam1 +31667

Aursnes, Trauner, Pedersen, Hancko dat is wel topscouting dat Arnesen geleverd heeft moet ik zeggen.

08-02-2023 17:15

LOCAmpos +10509

Heb ze stuk voor stuk dingen zien doen die, als ze deze in een ajax shirt gedaan zouden hebben, direct als absolute miskoop bestempeld zouden worden.

08-02-2023 17:16

Ajaxadam1 +31667

Aursnes word door zn medespelers bij Benfica de beste speler van het elftal genoemd. Zou bij ons de beste middenvelder zijn 100%.

Ik heb liever miskoop Hancko van 5 miljoen dan nog grotere miskoop Bassey van 26 miljoen.

Trauner en Pedersen kostten samen nog geen miljoen en kunnen voor de breedte geen miskoop zijn. Pedersen is dsar een breedtespeler en pas basisspeler sinds blessures en Trauner zou een solide backup zijn achrer Timber.

08-02-2023 17:58

4xEC1 +7738

Dat heb ik bijna heel de Ajax-selectie onder Schreuder ook al zien doen, zelfs de sterkhouders. Maar de genoemde Feyenoorders hebben ook genoeg goede dingen gedaan, een beetje overdreven wat je schreef vind ik.

08-02-2023 18:03

Chad +909

Aursnes en Trauner hebben gewoon bewezen prima spelers te zijn.

08-02-2023 18:20

LOCAmpos +10509

Ja en precies die 2 kwamen van het scoutingslijstje van AZ die slot meenam. Daar was nog zo veel over te doen destijds. Lekker knap van Arnesen. Kijk eens naar de spelers die wel van zijn hand komen

08-02-2023 18:59

Ajaxadam1 +31667

Haha je vindt Valentijn Driessen ineens een hele betrouwbare bron als t je uitkomt.

Arnesen heeft de scouting in zn eentje opgezet daar.

08-02-2023 19:18

Josey Wales +11669

Die komen van Slot met zn gestolen scoutingslijst van Az .

08-02-2023 23:46

Bc te P +22130

Ik zie mezelf als nieuwe directeur voetbalzaken, heb ook het Ajax dna en mijn netwerk is enorm. Mij bellen!

08-02-2023 16:44

AFCACruijff14 +161660

Ik trek die Endt met zijn poëtische wijsneusgeneuzel al jaren heel slecht, maar ik zou in Arnesen ook een ideale kandidaat zien. Al vaker gezegd. De man is ervaren en heeft een netwerk en is de ideale man om het Huntelaar te leren de komende 2, 3 jaar. En gezien zijn leeftijd snap ik dat Arnesen misschien dit heel intensief vind, maar je kan gewoon Klaas als assistent nemen en Hamstra op de jeugd zetten. Zou ideaal zijn.

08-02-2023 16:44

FCDuivendrecht +5472

Hoe die Endt altijd z'n pathetische schrijfsels moet voorlezen met dat geaffecteerde stemmetje, hunkerend naar aandacht en erkenning. Meelijwekkende poseur en een totale rasgriezel. Rillingen over m'n rug als ik die kop zie.

08-02-2023 17:07

DTM1970 +1506

Ik zie hem liever in de RVC gezien zijn leeftijd. Alleen oppassen dat hij niet zelf dealtjes gaat maken want dat etiket hangt wel om hem heen.

08-02-2023 16:37

Nummer 9 +1204

Vriendjespolitiek

08-02-2023 16:35

Jariiii +22085

Mijn gevoel zegt: niet doen.

08-02-2023 16:12

Ajaxchamp +985

Kansloooooosssssss, die heeft alle pareltjes al doorgegeven aan Feyenoord, dan ben je continue in gevecht met Feyenoord om de zelfde spelers.😂😂

08-02-2023 15:57

Lekkerhoor +3381

Arnesen lijkt mij een prima suggestie. Heeft bij Feyenoord laten zien om met zeer beperkt budget voor Feyenoord begrippen goede spelers te halen zonder een echt scouting systeem. Dat geeft met mijn beperkte kennis van nu meer vertrouwen dan een Ward van Liverpool die met enorme bedragen de uitblinkers van competities haalt.

08-02-2023 15:57

Hollister +12590

Aub niet zeg.... afdanktjes van PSV en Feyenoord.... doe ff normaal Endt

08-02-2023 15:52

hartvoorajax1 +1938

Dat Ajax-dna zie ik niet zo. Bijna 50 jaar geleden heeft hij relatief kort bij Ajax gespeeld samen met Sören Lerby. Ik associeer hem eerder met PSV. Nog los van de vele andere bezwaren die hier de revue zijn gepasseerd.

08-02-2023 15:44

31xAjax +7943

Vind je 6 seizoenen relatief kort? Meer wedstrijden en meer doelpunten dan Overmars!

Denk eens na voordat je onzin roept....

08-02-2023 17:20

rodnet +10298

Was wel degelijk een echte Ajax-speler. Fantastische voetballer en samen met Lerby zo'n beetje de eerste Denen bij Ajax. Heeft na 6 zes succesvolle jaren meer Ajax-DNA dan 80% van de supporters hier.

08-02-2023 20:48

twynestar +28352

Ik heb Endt niet hoog zitten. Maar Arnesen zou een heel goede kandidaat zijn om het een jaar of 3 recht te trekken en vervolgens op zoek te gaan naar een jongere kandidaat waar je een decennium mee vooruit kijkt.

08-02-2023 15:42

Ozark +355

Arnesen zou ook mijn keuze zijn.

08-02-2023 15:39

AjaxPositivo +6958

Endt kijkt ook niet verder dan z'n neus lang is.
Elke keer weer een oude makker van Endt die hij oppert. Nu ook Arnesen.
Zijn stukjes in AjaxLife zijn leuk en hij kan gepassioneerd vertellen over Italiaans voetbal. Maar dat is het dan ook wel weer.

08-02-2023 15:21

Ajax-kat +17

Haha ik dacht dat ik de enige was die het niet zo op Endt had. Hij heeft nu toch verder ook geen officiële functie binnen Ajax? Waarom wordt er dan nog om zijn mening gevraagd in de media? Dan kunnen ze iedereen met een minimaal Ajax-werkverleden wel om z’n mening vragen. Pure luchtballonnen van iemand die niks te vertellen heeft binnen de club. Het is geen Van Basten, Rijkaard of Sneijder of zo.

08-02-2023 16:35

MisterAFCA +6425

Minimaal Ajax verleden? De man heeft 25 jaar voor Ajax gewerkt… verder aandachtsgeil en hoort zichzelf graag praten. Maar de man heeft een best Ajax verleden.

08-02-2023 22:49

MosesD +14662

Helemaal geen verkeerde suggestie. Hier roept iedereen om Overmars maar vergeet gemakshalve dat diens hart nog pompt voor maar voor 33%, die kan dus onmogelijk een fulltime zware baan hebben. Dan roepen diezelfde types over Arnesen dat die niet meer gezond is. Wat bijzonder toch. Arnesen is volledig hersteld, had ook niks levensbedreigends. Arnesen zou natuurlijk wel iemand kunnen zijn die een Huntelaar voor 1 of 2 jaar kan bijstaan. Groot netwerk, heel veel ervaring en heeft bijvoorbeeld bij Fnoord uitstekend werk geleverd.

08-02-2023 15:15

wladimir +3059

Ik las ergens dat hij bij Feyenoord wat transfergeld in zijn eigen zakken heeft gestoken. Dat laatste is precies het probleem geweest afgelopen zomer. Gewoon een Nederlander met 7 vinkjes die met het bord op schoot kan scouten is prima.

08-02-2023 15:28

MosesD +14662

7 vinkjes in de voetbalwereld? Oef.....

08-02-2023 15:30

JanBiesbos +29059

Lekker duidelijk “las ergens” net als “sommige zeggen”

08-02-2023 15:33

JanBiesbos +29059

33% meld de Fabeltjeskrant van falentijn triest…

08-02-2023 15:40

Michiel Kapteijns +5372

Met betrekking tot die 33% pompfunctie: Dat ligt in de realiteit iets genuanceerder. Los ervan dat zijn pompfunctie komende tijd (hopelijk/wss) nog iets zal herstellen is voor iemand van 50 jaar oud een pompfunctie van 60% ongeveer normaal. Ik ben 48 en heb een licht vergrote linkerhartkamer waardoor de hartklep niet helemaal sluit. Mijn pompfunctie is daardoor 45%. Toe at enkele jaren geleden geconstateerd werd schrok ik enorm, maar het valt allemaal reuze mee. Ik sport 5 dagen per week, en loop dagelijks 2,5 uur met de hond. Mijn uithoudingsvermogen is alleen wat minder.

08-02-2023 15:56

Pietsnot +15019

Stel je voor, Ajax benadert Ratje Valentijn als nieuwe TD. Hoe lang zou het duren dat hij enorm in de maling genomen wordt? Of zou hij zo ijdel zijn te denken dat hij echt voor zo'n topfunctie in aanmerking zou komen???

08-02-2023 15:12

Chad +909

Waarom gaan 9 van jouw 10 posts over Valentijn Driessen?

08-02-2023 18:22

Pietsnot +15019

Zeker niet meer dan 2 van de 10. Die anderen gaan over mensen als MAVO pet Mossou, Henk Spaan, Aard de Kots en Mini Rioolrat die al het spit ronddraait

08-02-2023 18:35

TeringHenkie +28389

Daar heb je die ongeschoolde Digibeet ook weer.

08-02-2023 15:12

Pietsnot +15019

Als we echt niemand anders meer kunnen vinden kunnen we altijd Jomanda nog TD maken en haar een lijntje met Mino Raiola laten leggen

08-02-2023 15:10

GotnohairWedontcare +973

Zullen we Raiola gewoon lekker laten waar hij is?

08-02-2023 15:37

Bijlmerboy93 +2521

Totaal niet des Ajax om iemand te nemen van 66 die om gezondsheidsreden moest vertrekken bij feyenoord...

Het is ook niet alsof het goed gaat en we ff een tussenpaus nodig hebben.

Dat terzijde, petje af voor wat hij bij de kakkerlakken heeft gedaan.

08-02-2023 15:04

Pietsnot +15019

Arnesen is vertrokken bij Feyenoord omdat zijn lichaam op is
Kan me niet voorstellen dat hij een paar maanden later helemaal fris en fit is om 1 van de allerzwaarste banen in het nederlandse voetbal op zich te nemen.....

08-02-2023 15:03

Ozymandias +159568

Ja, lekker Lemic bij de club naar binnen laten...

08-02-2023 15:00

OdjePils +6320

Daaf is gek

08-02-2023 14:57

paulis +10257

Lijkt me een prima optie. Huntelaar als assistent om over 3 jaar het stokje over te nemen.

08-02-2023 14:55

Soccerskins v2 +43330

Arnesen heeft het niet slecht gedaan bij Feyenoord, maar Ajax is geen Feyenoord.

08-02-2023 14:54

j0rnnn +5104

Wat vond je zo veel beter aan hem tov andere Feyenoord TD’s?

08-02-2023 15:05

Soccerskins v2 +43330

Prima trainer aangetrokken, prima elftal opgebouwd en onder zijn leiding heeft heeft Feyenoord financieel iets meer ruimte gekregen. Het beleid onder Arnesen was bij Feyenoord niet zo gek. Alleen is Ajax in alle opzichten wel een stap hoger.

08-02-2023 15:10

Aspers73 +3225

Dat alles is mogelijk gemaakt door Slot en zijn prestaties in Europa.

08-02-2023 15:15

Jariiii +22085

Ja, en hoe belandde Slot bij Feyenoord, Einstein?

08-02-2023 16:15

Pietsnot +15019

Al die oude zure mannetjes zonder banen kruipen uit alle holen om te oreren wat er allemaal moet gebeuren....

Ik zal je vertellen wat er moet gebeuren..... ze moeten lekker in de anonimiteit blijven waar ze horen. Ze hebben hun kans gehad in hun tijd en nu is het de beurt aan anderen. Altijd misselijk om na je eigen carriere in welke functie dan ook het de opvolgers lastig te maken door als een oud zeikmannetje te zeggen wat er allemaal moet gebeuren.

Doe gewoon niet David Endt, Doe gewoon niet Keje Molenaar. Doe gewoon niet Aad de Mos.

DOE GEWOON NIET!

08-02-2023 14:54

AJAX020ADAM +6946

Robert Maaskant, ken dat nog net ? 😅

08-02-2023 15:04

Pietsnot +15019

Ook zo'n mislukking. Overal ontslagen. Ik zou mezelf vol drank gieten na zo'n carriere, maar dit soort mensen worden niet geremd door welke vorm van onnozelheid. Je stopt er een euro in en ze ratelen een dom riedeltje af

08-02-2023 15:06

Pietsnot +15019

Precies....allemaal mond dichthouden!

08-02-2023 15:21

Rikkie66 +22835

Vorig jaar was het Feijenoord dna....

08-02-2023 14:53

Mokum2018 +2110

Is het al 1 april?

08-02-2023 14:52

mokum007 +6522

😁😁😁😁

08-02-2023 14:57

Pietsnot +15019

Nog 52 dagen....

https://dagenaftellen.nl/tot/1-april-2023

08-02-2023 15:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.