Driessen pleit voor Kinsbergen: 'Bracht Ajax terug aan de top zonder zelf op voorgrond te treden'

door Bart Veenstra 104

Bron De Telegraaf

Driessen pleit voor Kinsbergen: 'Bracht Ajax terug aan de top zonder zelf op voorgrond te treden'

door Bart Veenstra 104

Bron De Telegraaf

Valentijn Driessen is van mening dat Ajax Michael Kinsbergen moet aanstellen als crisismanager. Dat laat hij weten in een analyse in De Telegraaf. Ajax maakte dinsdag bekend dat het algemeen directeur Alex Kroes heeft geschorst, nadat bleek dat er sterke aanwijzingen waren van handelen met voorkennis.

Ajax kan zodoende wederom op zoek naar een nieuwe algemeen directeur en volgens Driessen - die dinsdagavond overigens bij Vandaag Inside beweerde dat Bert van Oostveen in beeld zou zijn - moet Ajax aankloppen bij een oude bekende. 'Wil de inmiddels 76-jarige Van Praag zijn club Ajax echt helpen, dan moet hij snel voormalig directeur Michael Kinsbergen als crisismanager aanstellen. Hij kwam vlak na de fluwelen revolutie van Johan Cruijff binnen en bracht Ajax terug aan de top zonder zelf op de voorgrond te treden.'

'De 65-jarige Amsterdammer heeft geen ego, is financieel onafhankelijk, heeft kennis van beursgenoteerde bedrijven, is gewend om als bedrijvendokter op te treden, heeft een schat aan ervaring bij Ajax, weet hoe de hazen lopen en kan z’n opvolger inwerken', vervolgt Driessen zijn lofrede over Kinsbergen. 'En niet onbelangrijk: Kinsbergen bezit het Cruijff-dna, dat acht jaar na het overlijden van de legendarische nummer 14 volledig is verbannen uit de organisatie van Ajax. Kinsbergen is een garantie voor de terugkeer van de Cruijff-filosofie.'

Kritiek op RvC van Ajax

Driessen, die Kroes in zijn analyse onder meer 'dom, naïef en geldbelust' noemt, geeft aan dat Kroes vanwege zijn handelen in voorkennis fout zat. 'Nog los van het achterhouden voor de RvC van de data van alle transacties indertijd. De toenmalige commissarissen Pier Eringa en Jan van Halst en nog steeds zittende commissarissen Annette Mosman, Georgette Schlick en Cees van Oevelen moeten zich dit kwalijk nemen. Een omissie', schrijft Driessen ook kritisch over enkele RvC-leden. 'Michael van Praag, die met Louis van Gaal op zijn knieën ging bij AZ om Kroes eerder los te weken, gaat vrijuit. Na het zien van de transactiedata kon hij niets anders dan schorsen in aanloop naar een voorgenomen ontslag. Een weg terug is er niet meer. Zelfs een strafrechtelijke zaak is niet uitgesloten. De graaier in Kroes bleek sterker dan de trots om zijn droombaan te vervullen.'

Volgens Driessen gaat Ajax van pissebed naar kakkebed. 'Van Mislintat naar Kroes, naar een onthoofde organisatie zonder algemeen directeur, zonder directeur transfers, zonder hoofdtrainer en zonder hoofd jeugdopleiding. Een organisatie in handen van rookies als Marijn Beuker (directeur voetbal) en Kelvin de Lang (hoofdscout) terwijl Van Praag de directie zal bijstaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Driessen ging in dezelfde uitzending waarin deze suggestie kwam af als een gieter. De onzin die hij over de zich zogenaamd aan aandelen verrijkende Kores uitkraamde was tenenkrommend. Totaal geen idee van hoe de beurshandel werkt, en vanzelfsprekend ook totaal niet de moeite genomen om zich te informeren. Zelden zo'n journalistieke klaploper gezien die zoveel weerzin en antipathie oproept. Wifried Genee is er een stralend voorbeeld van fatsoen bij vergeleken.

06-04-2024 05:58

Berghuis +14473

Pfff moeten we die klaploper ook nog gelijk gaan geven... Die man hadden ze allang moeten benaderen. Liever gister als vandaag.

04-04-2024 17:57

PetrusKeizer +10739

oh, ik zie dat je me voor was! Klaploper, exact de benaming die ik ook voor hem in petto had

06-04-2024 06:00

Noxin +15673

Ik ben het eens met Valentijn Driessen. Ik voel me gewoon vies.

04-04-2024 17:54

DEELM +11891

Praat Valentijn zowaar een keer geen poep! Heb 't artikel daarom voor de zekerheid nog een keer gelezen, maar ik kan echt niks vinden.

04-04-2024 10:20

ratje +3524

Zowaar een keer eens met Driessen.

04-04-2024 08:47

fluwelenlinker +12039

Dat Kroes nog terugkeert, is uitgesloten. Stel, en let wel heel erg 'stel', dat er nog andere dingen hebben meegespeeld dan hoop ik wel dat de supportersvereniging én de bestuursraad de RvC de opdracht geeft om Kinsbergen te benaderen. Ook hij ligt misschien gevoelig bij de RvC maar Ajax heeft nood aan de beste mensen op de juiste plaats en dat is Kinsbergen. Geen spelletjes meer maar het belang van Ajax op de eerste plaats. Dat verdienen zowel supporters als de spelers, uiteindelijk de belangrijkste stakeholders van de club!

04-04-2024 07:29

barry1988 +24104

Als van Praag en van Gaal echt Ajacieden zijn dan stappen ze over hun trots en ego's heen en stellen ze de enige juiste kandidaat aan, Kinsbergen.

Hierin heeft de Telegraaf helaas gelijk. Als je maar vaak genoeg wat roept dan zeg je vanzelf wat zinnigs.

04-04-2024 07:21

Balgevoel +31605

Ook een kapotte klok...

Alleen heb je met Kinsbergen i.p.v. Kroes wél snel behoefte aan een hele stevige technisch directeur, denk ik.

04-04-2024 07:26

barry1988 +24104

Ik weet niet wat er nog op de achtergrond speelt en of Vivell nog wil komen. Maar anders tijdelijk Streuer aanstellen en hem Huntelaar of de Lang laten klaarstomen.

04-04-2024 07:32

brullie +7063

Misschien heeft Driessen hier wel een goed punt. Tijdelijk de lijntjes uitzetten, op de achtergrond. Maar ik als supporters zou bij god niet weten of hij nu zo geweldig is of was toen hij eerder bij ons zat. De man werkte inderdaad op de achtergrond.

04-04-2024 07:17

Balgevoel +31605

Vind ik wel een 'lekkere' eigenschap bij een algemeen directeur, zeker bij een voetbalclub. Normaal gesproken is de technisch directeur het uithangbord op voetbalgebied, aangezien het daar allemaal om zou moeten draaien. Punt: met Kinsbergen is de behoefte aan een sterke TD waarschijnlijk wel groter dan met Kroes het geval was.

04-04-2024 07:22

Altijdindestraat +40447

Misschien kan Kinsbergen Edwin voor de tweede keer klaarstomen? 🤞🍀

04-04-2024 01:20

pietvanvliet +4479

Ik wil het liever ook niet toegeven, maar hier heeft Driessen een goede naam te pakken.

03-04-2024 19:53

Ajaxtrouw +6370

Kinsbergen top keuze! Zullen we Seedorf in ieder geval buiten houden. Wordt altijd gedoe. Zijn ego past in geen enkele ruimte met anderen.

03-04-2024 18:31

Kingoffdatoilet +17303

Kingsbergen zou een goede optie zijn voor de directie.

03-04-2024 18:04

Amp +38326

Kinsbergen, cruijff-man. Gaat natuurlijk nooit gebeuren met v Praag en v gaal nu aan het roer, en het henrichs-kliekje in het bestuur

03-04-2024 17:29

Aetim +1373

Klopt, de club is andermaal gegijzeld door die hele kliek...

04-04-2024 20:17

Aram +18296

Eenhoorn incoming?
AZ heeft al een opvolger lees ik net.

03-04-2024 17:19

Ferd +38681

Eenhoorn springt liever van de Erasmus brug dan bij Ajax te werken

04-04-2024 03:25

barry1988 +24104

Zou hij niet naar Groningen gaan? Meen van laatst gelezen te hebben dat ze in gesprek zijn met elkaar.

04-04-2024 07:18

MichelAngelo66 +22339

Het is hard om te lezen, maar Driessen heeft gelijk. Kinsbergen is wat mij betreft ook de enige juiste keuze als hij zou willen.

03-04-2024 16:22

MVG +16480

Van Praag gaat Kinsbergen nooit laten komen. Die hebben wat oud zeer met elkaar.

03-04-2024 15:46

Betuwe85 +21312

Zou die dat nog doen op deze leeftijd in deze slangenkuil stappen

03-04-2024 13:17

Enoh25 +1853

Lijkt me een verstandige keuze

03-04-2024 12:31

Ajax14AMS +25205

Kinsbergen zou top zijn. Zou hem de absolute prioriteit maken.

Echter zou ik er iemand naast zetten, een echte Ajax man, die van hem kan leren. Net als van der Sar destijds. Zelf denk ik aan een Seedorf of Siem de Jong? Wat denken jullie.

03-04-2024 11:55

Balgevoel +31605

Schuif Geelen maar door. Kent de club, de situatie, is degene op wie sponsors momenteel vertrouwen, heeft al laten zien een goed uithangbord te kunnen zijn en met hem kan je nog jaren door. Misschien inderdaad eerst nog even onder de vleugels van Kinsbergen, zodat er ook tijd is om iemand (ik denk altijd aan Siem de Jong of Demy de Zeeuw, geen idee waarop ik dat baseer) op te leiden tot de 'nieuwe Menno' voor het commerciële gedeelte op termijn. Zoiets. De mensen heb je - grotendeels - al in huis...

03-04-2024 12:00

Ajax14AMS +25205

Ook een goede optie ja, maar Menno stond daar (de vorige keer althans) niet voor open helaas.

Wel heel interessant ja, zeker met de Zeeuw of Siem de Jong dan op de plek van Menno. Zou 100% de juiste zet zijn.

03-04-2024 12:02

Balgevoel +31605

Denk dat het ook heel belangrijk is dat we allemaal niet wéér iemand bestempelen als verlosser of denken dat we gered zijn met mensen 'van buiten'. Zo denk ik ook niet dat Steijn, Van 't Schip, Maduro of Valkanis bijvoorbeeld veel betere coaches zijn dan Dave Vos. Vooral het technische gedeelte moeten we snel op orde hebben. In mijn optiek veel noodzakelijker dan wat ik van een algemeen directeur verwacht dat-ie doet, dat zou Van Praag prima even kunnen waarnemen, zodat Beuker en De Lang door kunnen met hun werk.

03-04-2024 12:10

IndoorNinja +1858

Sar heeft weinig geleerd alleen 😂

03-04-2024 14:00

eros +4848

Prima optie. Weet hoe de organisatie in elkaar zit.

03-04-2024 11:26

myway25 +2462

Ik ben niet vaak eens met onze vriend Driessen, maar Kinsbergen zou een verademing zijn.

03-04-2024 11:07

Gonzalez75 +5910

Bij alles dat die Driessen voorstelt, daarbij heb ik mijn bedenkingen. Wellicht denkt hij dan weer iemand te hebben in de top van de organisatie die hem weer van inside info kan voorzien! Kan hij weer speculeren en de boel opstoken.

03-04-2024 10:41

Ajax14AMS +25205

Gast wat de f* boeit dat, al brengt de TG vanaf nu elk nieuwtje, als dat voor ons goede directeuren en spelers betekent mogen ze van mij elke scoop van de wereld hebben. Kinsbergen zou top zijn.

03-04-2024 11:56

fluwelenlinker +12039

Nog eens een goeie bijdrage van Valentijn. Hij kan het dus wel als hij wil.

03-04-2024 10:29

FanAB +1130

Kinsbergen, die v.d Sar geschikt vond...

03-04-2024 10:21

Oxxer +165787 moderator

Het zit iets anders in elkaar, ondanks geen enkele aanleiding Kinsbergen te vervangen drong vooral toenmalige RVC voorzitter Hans Wijers er sterk op aan dat Sar het stokje overnam van Kinsbergen. Ik las regelmatig berichten dat er twijfels waren of Sar een geschikte CEO was, andere users en ik hebben regelmatig gediscussieerd over Kinsbergen als opvolger van Sar, jammer dat de stokers van de Telegraaf daar nu mee komen.

03-04-2024 10:41

Zuid2 +2523

Kinsbergen en Cruijff vonden Van der Sar er zelf ook nog niet klaar voor.
Dat werd gewoon genegeerd door de toenmalige RvC.

03-04-2024 11:51

Oxxer +165787 moderator

Mooi dat jij bevestig wat ik schrijf 😉

03-04-2024 12:01

Danielson +50667

Van der Sar was (in retrospectief) een fantastische AD.

03-04-2024 10:45

Ajax14AMS +25205

vd Sar was meer dan geschikt als AD. Hem afrekenen op wat hij noodgedwongen moest doen als TD en hem dan direct een slechte AD noemen is oneerlijk.

03-04-2024 11:57

MVG +16480

Op zich was het aanstellen van een goede TD wel zijn taak. Dus daarmee ook schuldig aan de malaise.

03-04-2024 15:50

MosesD +14730

'Kinsbergen bracht Ajax terug aan de top', beetje kolder wederom. Maar ja, het is Driessen natuurlijk.

03-04-2024 10:16

LukaLitmanen +82622

Cruijff-DNA
🤣🤣🤡😂

Nieuwe populistische term om zieltjes mee te winnen

03-04-2024 10:15

driehoekjes +3712

Dat je als Cruijff tegenstander supporter bent, heel bijzonder

03-04-2024 10:24

Ajax14AMS +25205

Niks populistisch aan. Cruijff-DNA, net als Ajax-DNA overigens, is gewoon handelen naar die filosofie.

Hoef je niet beste maatjes met Cruijff voor geweest te zijn, of hem uberhaupt gekend te hebben.

03-04-2024 11:59

driehoekjes +3712

Zou een hele goede zijn als AD met voetbal mensen ernaast. Bij Cruijff visie blijven is sowieso noodzakelijk, want anders schiet het alle kanten op zoals in afgelopen jaren met alle wisselingen. Wat de telegraaf verder vindt zal me een rotzorg zijn

03-04-2024 10:14

B2tob4 +12089

Ga zelden mee in meningen van die gasten van de T-graaf, maar Michael Kinsbergen aanstellen als interim voor de komende periode lijkt momenteel een absoluut logische zet. De man heeft een prima verleden bij de club Ajax, volop bestuurlijke ervaring, en liet zich in het verleden ook zelden afleiden door onrust binnen de club. Voor de komende periode als interim AD bij Ajax een prima keuze om alle onrust de deur uit te werken...!

03-04-2024 10:12

Ajax14AMS +25205

Waarom niet op vaste basis

03-04-2024 11:59

GNBL +90773 moderator

Als je met Ajax weer naar de top wil moet je goed luisteren naar wat Verweij en Driessen zeggen en dan vervolgens precies het tegenovergestelde doen.

03-04-2024 10:08

driehoekjes +3712

Nederlandse top of Europese top?

03-04-2024 10:10

GNBL +90773 moderator

Laten we met de Nederlandse top beginnen.

03-04-2024 10:13

LeoPT +68

In zijn dubieuze podcastje zat “vriend” Valentijn als puber te kirren en kreeg een steeds natter onderbroekje. De TG zou eens moeten overwegen dat vod te verhuizen naar Rotterdam, Utrecht of Den Haag. De naam “Amsterdamse” krant is veel te veel eer en dekt in niets de waarheid.

03-04-2024 10:16

Aram +18296

Kinsbergen is de juiste keuze.
Ik zit er alleen mee dat de T hem blijkbaar graag wil.

03-04-2024 10:01

Ajax14AMS +25205

Wat boeit dat als het de juiste keuze is...

Vinden mensen het niet-hebben van eventuele scoops voor de TG belangrijker dan een juiste AD voor Ajax? Serieus?!

03-04-2024 12:00

Aram +18296

Lekken naar de T is een machtsmiddel dat binnen Ajax veel wordt gebruikt. Dat moet er uit want het is een belangrijke oorzaak van dat het steeds mis gaat.

03-04-2024 13:11

Ajax14AMS +25205

Nee hoor, die schrijven toch wel want dat is hun werk. Het probleem is slechte bestuurders en spelers, niet de TG.

03-04-2024 13:15

Balgevoel +31605

Mag van mij in de hygiënecheck voor nieuwe directie- of RvC-leden: heb je het nummer van Mike Verweij? Dan kom je er niet in.

03-04-2024 13:15

Ricoteb +53178

Kinsbergen zou zeker rust brengen, dus ik zou daar echt niet afwijzend tegenover staan. Het zal alleen niet gebeuren. Kinsbergen werd AD toen Van Gaal overruled werd tijdens de Fluwelen Revolutie, en Louis is nooit echt van het makkelijke vergeven en vergeten geweest.

03-04-2024 09:15

JariHeijden +5629

Van Gaal is adviseur op technisch gebied. Meer niet.

Bovendien, Kinsbergen had weinig te maken met het overrulen van Van Gaal als AD. Hij is daarna gekomen.

Ik zie Van Praag het wel doen. En Blind is in tegenstelling tot Van Gaal niet rancuneus ingesteld.

03-04-2024 10:14

AFCAHoorn +22759

Dat hele gezeik dat iedereen wel een probleem heeft met jan en alleman moet echt stoppen. Het zijn verdomme volwassen mensen, doe gewoon wat voor de club het beste is ongeacht of je iemand mag of niet. Come on zeg.

03-04-2024 11:33

Balgevoel +31605

Voor zo'n beetje de allereerste keer ooit eens met Driessen, dus ik maak me nu ernstige zorgen over de lijntjes Kinsbergen/Telegraaf... Schuif, voor alle zekerheid, maar gewoon Menno Geelen door en leid intern iemand op die op de langere termijn zijn rol als commercieel directeur overneemt, de 'Sar-constructie'. Want als De Telegraaf roept om Kinsbergen, wordt het spannend...

03-04-2024 09:08

Tinus +10474

Als er een lijntje is tussen de Telegraaf en vKinsbergen, dan neem ik dat op de koop toe. Zou een prima kandidaat zijn denk ik, ook al heeft hij hele andere kwaliteiten dan Kroes. Kroes heeft namelijk ook echt voetbaltechnische kennis, kan onderhandelen en kent de markt en de makelaars goed.
Menno Geelen wil nog steeds niet verwacht ik.

03-04-2024 09:59

Balgevoel +31605

Daarom denk ik dat Kroes ook geschikter was geweest als technisch directeur, zeker met zijn SEG-verleden. Een algemeen directeur moet, wat mij betreft, zorgen voor een organisatie waarin de experts op hun eigen specifieke vakgebieden, optimaal kunnen presteren. In mijn beleving heeft Ajax een 'schuchtere teambuilder' nodig, niet iemand die denkt in z'n eentje het wiel te moeten gaan uitvinden en (dat) hoog van de toren blaast... Kinsbergen past in dat profiel, dat zeker.

03-04-2024 10:01

driehoekjes +3712

Is niet de taak van een AD,maar van een TD

03-04-2024 10:16

Tinus +10474

@driehoekjes,
Daar heb je gelijk in. Echter is maar de vraag wanneer die TD er is. Tot die tijd had je met Kroes wel die kennis en kunde in huis. Maar op termijn had dit wel weer kunnen gaan schuren.

03-04-2024 12:29

Aram +18296

Haha ja precies wat ik ook dacht

03-04-2024 10:03

fanvooraltijd +6844

Driessen en Verwey spelen ook hierin weer een dubieuze rol als onrust stokers !

03-04-2024 09:03

musicradio +3893

die lui zijn het niet waard dat ze rondlopen

03-04-2024 09:39

VakM +2201

Te koop : 3 seizoenskaarten als Kinsbergen wordt aangesteld. Deze Calimero was vooral druk met z’n boekje over dat Ajax de beste jeugdopleiding had. Gelukkig deden Overmars en Van de Sar gewoon hun ding terwijl hij het kantoor mocht runnen. Kon ook geen beslissingen nemen of knopen doorhakken. Vergadertijger

03-04-2024 08:48

Tinus +10474

Ja, de dingen die Sar deed zijn echt een aanwijsbaar succes geweest….

03-04-2024 10:04

JariHeijden +5629

Kinsbergen heeft prima resultaten geboekt in zijn tijd. Hij heeft Ajax in redelijk rustig vaarwater gebracht. VdSar kon in wat meer de luwte wennen aan de directiefunctie. De directie draaide prima onder zijn bewind.

Ik ben het voor het eerst in hele lange tijd eens met Driessen.

03-04-2024 10:17

VakM +2201

De enige die niets heeft bijgedragen aan het succes die tijd is Kinsbergen . Waarom denk je dat zijn contract niet verlengd is destijds? Het is een dromer en pseudo intellectueel die alleen maar vragen stelt en geen oplossingen heeft ik heb hem niet kunnen betrappen op een beslissing. En jij ook niet

03-04-2024 12:28

Dolblij +45842

Ja, hier ermee. Zal dan elke dag dat ik in de JCA zit aan je onzinnige bijdrage denken.

03-04-2024 10:22

Jutter1 +4328

Krijgt die kut-voetbaljournalist Driessen toch weer een podium hier met zijn aannames en met schaapachtige lachjes en nietszeggende teksten acte de presence mag geven in dat programma van ook al een grote onbernu! genaamd Derksen die met zijn vaste gasten, hoe sneu,, allerlei ook al lachwekkende onzin zit uit kramen!,Ook Driessen's kompaan Verweij bij de TG maakt zich voortdurend schuldig aan pure aannames, wat moet je met dergelijke zichzelf 'Voetbaljournalisten' noemende figuren?, zonder twijfel het slechtste stel op dat gebied en dat wil wat zeggen met de ook al niet van kwaliteit overlopende voetbaljournalisten in dit land! . Beiden zijn niet bepaald welkom bij Ajax, hebben daar erg weinig ingang, en slingeren allerlei onzin de wereld in!. Een enorm zwakte bod van een krant die zich op de borst slaat DE krant van Nederland te zijn, maar met het aanstellen van deze 2 volkomen nitwitten de plank behoorlijk mis slaat! Op naar de ondergang, zou je zeggen.

03-04-2024 08:47

musicradio +3893

as leert het maar niet met die gasten van die leugenkrant om ze een podium te geven

03-04-2024 09:41

Dolblij +45842

Een van de zeldzame momenten waarop ik het grotendeels met Driessen eens ben. Kinsbergen zou een goede keuze zijn, desnoods tijdelijk.

03-04-2024 08:36

ajaxcied4life +26119

Kinsbergen is zeer hoogstwaarschijnlijk gebonden aan een non-concurrentiebeding bij AZ. Kunnen deze 'journalisten' dit echt niet zelf bedenken?

03-04-2024 08:29

TweeBenig2 +16442

Inderdaad, sportjournalisten zijn de allerslechtste journalisten die je kunt bedenken en Driessen is nog slechter dan dat.

03-04-2024 08:36

boboboky +0

Combi Kinsbergen/ Demi de Zeeuw lijkt me wel wat. Blijft het gedachtegoed van Cruijff toch een beetje doorleven.

03-04-2024 08:19

nightgoat +31460

Het is allemaal de schuld van De Telegraaf!
:P

03-04-2024 08:15

Psychevore +21187

Gaat ie nu al weer Kinsbergen naar voren schuiven? Gisteren ook al.

Voor mij persoonlijk is dat een geweldige reden om Kinsbergen niet te nemen. Kun je net zo goed Valentijn zelf aanstellen.

Saillant detail, voor de scherpe lezer: zie je wat ie doet? Het Ajax-DNA is ineens veranderd in Cruijff-DNA. Dat is nóg specifieker DNA waardoor je nog meer mensen bij voorbaat uit kunt sluiten.

03-04-2024 08:06

Zuid2 +2523

Volkomen terecht.
De legacy van Cruijff is groter dan de voetbalclub Ajax.
Iedereen die anti-Cruijff is zou de club uitgetrapt moeten worden.

03-04-2024 10:10

driehoekjes +3712

Eens. Iedereen die anders wil dan de lijn Cruijff gaat op z'n bek, dat is nu wel duidelijk. Het is de enige visie die altijd stand houdt

03-04-2024 10:29

Psychevore +21187

Oh ok. Dus geen Cruijff-DNA is hetzelfde als 'anti-Cruijff' ofzo?

Wat moet het toch heerlijk zijn om zo simpel te zijn.

03-04-2024 10:38

driehoekjes +3712

Waar lees jij dna?

03-04-2024 10:49

behangdelul +32982

Wat hebben ze dan al die tijd voor Cruijff gedaan dan?
Je kan het ook overdrijven hoor. Cruijff is heeeeel belangrijk geweest voor Ajax, maar Ajax is meer dan alleen Cruijff.

03-04-2024 11:01

LukaLitmanen +82622

Cruijff als trainer was zeer middelmatig.

0x kampioen geworden

03-04-2024 16:08

MichelAngelo66 +22339

Heb je Luka weer. Neemt iemand jou in je privé omgeving wel serieus?

03-04-2024 16:29

Zuid2 +2523

Vier keer kampioen met Barcelona en de Europa Cup 2 gewonnen met Ajax.

Hij is ook maar twee volledige seizoenen trainer geweest in Amsterdam, dan kun je met een goed Psv naast de titel grijpen.

03-04-2024 17:21

MichelAngelo66 +22339

Wel het beste voetbal DNA overigens. Er is echter chronisch gebreke aan binnen onze club.

03-04-2024 16:28

wijzijndebeste123 +166875

Kinsbergen lekt veelvuldig naar De Telegraaf. Dus vandaar dat zij hem pushen. Dat is ook 1 vd redenen dat Van Praag hem niet moet.

03-04-2024 08:03

sucre +15287

Is dat zo? JC was een grote fan van hem, en ook JC lekte naar de TG ;-)

03-04-2024 08:08

LukaLitmanen +82622

Cruijff is dan ook njet heilig als bestuurder hoor

Bij hem is het begonnen dat je zogenaamd persé Ajax-DNA moet hebben als trainer en organisatie

03-04-2024 10:16

Zuid2 +2523

Oh, de kritiek op Cruijff was toch dat Ruben Jongkind etc te vernieuwend waren en teveel invloed kregen?

03-04-2024 10:23

sucre +15287

JC blijft bij mij heilig. Hij wilde sporters in de organisatie i.p.v. bobo's zoals Ten Have, Sturkenboom, Vd Boog etc. M.i. een hele goede zaak, alleen moeten het wel goede sterke leiders zijn zoals bij Bayern met Rumenigge. Vd Sar was leuk, maar iedereen kon zien dat hij het niet in zich had. Ik hoop dat Jordy een rol kan gaan spelen, hij mag van mij wel AD of TD worden.

03-04-2024 10:42

Talentje020 +20170

Tjaa wie lekt er niet naar de media? Kinsbergen heeft aangetoond dat hij het in zich heeft, of hij het wil doen is een ander verhaal,

Overigens moet Van Praag Een van de laatste zijn die het heeft over te goede vrienden zijn met de media, zelf zoekt hij ook graag de camera op

03-04-2024 14:04

sucre +15287

Voor het eerst eens met Falentijn....

03-04-2024 07:59

DarkChild +3451

Zal alleen niet gebeuren. Niet alleen omdat zijne koninklijke hoogheid Van Praag (lees de waarschuwingen maar terug hier toen hij hoegenaamd voor een paar maandjes terugkwam, uiteraard louter 'in het belang van Ajax' ) hem niet moet, maar omdat Ajax al jaren geleden afscheid heeft genomen van het gedachtegoed van Cruijff.

03-04-2024 07:58

Odysseus +14485

Wat is een kakkebed?

03-04-2024 07:58

vandenhaas4 +15164

Blijkbaar nog een slag erger dan een pissebed

03-04-2024 08:47

Paul van Dorst +1594

Een wegtrekkertje van Falentijn.

03-04-2024 09:45

Fransje1983 +381

Dat zal anti Cruijff man van Gaal nooit accepteren

03-04-2024 07:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.