Van Praag: '26 juli 2023, precies de dag waarop Kroes wist dat hij naar Ajax zou komen'

door Jesse ter Haar 584

Bron NOS

Van Praag: '26 juli 2023, precies de dag waarop Kroes wist dat hij naar Ajax zou komen'

door Jesse ter Haar 584

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Alex Kroes heeft gehandeld met voorkennis, zo luidt de duidelijke conclusie van Michael van Praag. De voorzitter van de Raad van Commissarissen van Ajax noemt het een 'misdrijf' en vertelt hoe de clubleiding op de hoogte kwam van het door Kroes vlak voor zijn aanstelling kopen van 17.000 aandelen in de club.

'Dat was een dag of tien geleden', vertelt Van Praag de NOS. 'Toen was er een publicatie waarin iets werd gezegd over het aandelenpakket van Alex. Dat was onjuist, men dacht dat wij dat betaald hadden. Dat is niet zo. Het is procedure dat je op een gegeven moment als komende CEO je aandelenpakket neerlegt en er dan nul achter staat.'

Na gesprekken heeft Kroes uiteindelijk een Excel-sheet opgestuurd, waarin ook de aankoopdata van de aandelen terug te vinden waren. 'Toen viel 26 juli 2023 erg op, 17.000 aandelen gekocht. Dat is precies de dag waarop hij per e-mail, maar ook per appjes en mondeling wist dat hij naar Ajax zou komen. Als jij weet dat je CEO van een beursgenoteerd bedrijf wordt en je koopt dan aandelen zonder dat andere aandeelhouders weten dat jij CEO van dat bedrijf wordt, dan is dat handelen met voorkennis.'

'Afgelopen vrijdag hebben wij een gesprek met hem gehad en daarin heeft hij ook gezegd: het is niet zo erg. Ik kende de regels niet, dus daar kom ik wel uit', voegt Van Praag er nog aan toe. 'Wacht even, ik kende de regels niet? Als jij zelf zo actief bent op de beurs en je weet dat je CEO gaat worden van een beursgenoteerde onderneming, dan zeggen onze juristen dat iedere Nederlander de wet dient te kennen. We weten allemaal dat handelen met voorkennis gewoon een misdrijf is.'

Op zijn beurt kan Kroes zich niet volledig vinden in de beschuldiging en de schorsing die hem daarop is opgelegd, zo liet hij al blijken middels een statement. 'Hij legt de schuld bij de Raad van Commissarissen, maar dat is wel heel erg makkelijk. Wij hebben geen handel met voorkennis gepleegd. Dat heeft hij gedaan', reageert Van Praag fel. 'Wij nemen nu een maatregel, waarvan niet alleen wij, maar ook een heleboel andere mensen, denken dat dit de enige oplossing is. We hebben nog gekeken naar andere mogelijkheden, of we het misschien zouden kunnen doen met een boete, maar dat is helemaal niet uit te leggen.'

Ajax schrijft nieuwe BAVA uit

Of het op non-actief stellen van Kroes volledig onomkeerbaar is, laat Van Praag nog even in het midden. 'Hij is nu geschorst. Dan moeten we een Buitengewone Aandeelhoudersvergadering uitschrijven en daar komt dit dan als agendapunt. Dan komt alles open en bloot in de publiciteit en kan de aandeelhoudersvergadering een advies geven aan ons. Dat is niet bindend. Daarna moeten wij weer gaan vergaderen over wat we doen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Mung +1360

Je zou een type Toon Gerbrands moeten hebben. Iemand met een visie, rust, charisma en een meerjarenplan. Iemand die kan bouwen. Zegt het niet graag maar PSV staat als een huis, geen club in Nederland die zo stabiel is. Toon kwam destijds uit het volleybal, lopen in de sport toch wel mensen rond als hem? In plaats van weer de zoveelste gesjeesde CEO met mooie praatjes

02-04-2024 22:50

Rst +5242

Ajax had Maurits Hendriks, was toch ook een topbestuurder in een andere sport.

Het probleem bij Ajax is dat iedereen van buiten kapot gemaakt wordt door Ajax insiders en de Telegraaf.

Als je niet doet wat de Telegraaf wil, zoals Hendriks en Mislintat deden, zetten zij gewoon een mediacampagne op en beïnvloeden ze de supporters van Ajax.

Elke supporter bij Ajax was blij dat Maurits Hendriks vertrok, maar niemand kon echt zeggen wat hij nou eigenlijk goed en fout had gedaan.

03-04-2024 08:59

Mung +1360

Eens. Hendriks kwam op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Was een nieuwe functie. En transfers pakten slecht uit, niemand had het overleefd. Uiteindelijk is het allemaal extreem simpel, sta je eerste en doe je mee in Europa zit je stevig op je zetel. En anders moet je oprotten. Grap is dat Hendriks eigenhandig verantwoordelijk is voor het succes vd voetbalvrouwen. Alleen geen sterveling die dat boeit.

03-04-2024 09:29

Peter.L +5

Dan maar overmars terug. We zijn nu toch alle gěne voorbij. Dan maar kwaliteit op de juiste plaats

02-04-2024 22:34

Catenaccio +2752

Voorkennis? Maw hij loopt binnen door vlak voor zijn aanstelling aandelen te kopen? Doe ff normaal, piet kut van Praag.

02-04-2024 22:25

1Zlatan +5120

Van praag (76), Louis v gaal (72) en Danny Blind (62 aka Scholletje, aka de man zonder visie) hebben het nu alsnog gewonnen van Johan….

13.5 jaar nadat Cruijff en tien jeugdtrainers juridische stappen namen tegen de benoemingen van Martin Sturkenboom, Danny Blind en Louis van Gaal.

Leeft die Sturkenboom nog? Dan zal die binnenkort ook wel een mooi stoeltje krijgen…

02-04-2024 22:23

MarcelvTol1971 +15302

Hoe zit het met dat KPMG rapport ?
Zou het zo kunnen zijn dat Kroes dit rapport al gelezen heeft en vernomen heeft wat ie al wist, de RVC heeft er met Mislintat een bende van gemaakt. Dat heeft ie destijds al kenbaar gemaakt, zie boek Menno de Gallan.
Stel dat ie van plan was om schoon schip te maken,maar hij was één ding vergeten. Hij heeft ze een prachtige stok gegeven om mee te slaan.
En die stok hebben ze opgepakt.......

02-04-2024 22:10

Koekie87 +20967

Was gewoon niet zo slim om je voorganger voor oplichter en zwendelaar uit te maken en om er daarna zelf een grote klerezooi van te maken. Meneer Kroes kan zichzelf gewoon heel goed verkopen net zoals Jaakke, Fontein, v.d. Boog, Fontein en noem het allemaal maar op toen der tijd. Die beloofde ook allemaal gouden bergen. Dit zijn gewoon luchtfietsers en daarbij komt ook nog eens dat Kroes als AD een RvC niet kan ontslaan of wegsturen dus op welke manier hij dan schoon schip zou moeten maken mag je ook gerust vraagtekens bijzetten. Dat Kroes dan schijnbaar ook nog aandelen koopt met voorkennis maakt het allemaal erger aangezien hij dat zichzelf mag aanrekenen.

02-04-2024 22:15

MarcelvTol1971 +15302

Hij had het openbaar kunnen maken, dan gaat de rest vanzelf

02-04-2024 22:17

Koekie87 +20967

Geef me een reden waarom hij dat rapport openbaar zou willen maken, eerst noemt hij Mislintat een oplichter en een zwendelaar en dan zou de kans heel groot blijken vanuit dat zelfde rapport dat Mislintat misschien wel helemaal niks verkeerds heeft gedaan. Daar zou Kroes zichzelf alleen nog maar meer ongeloofwaardig mee maken.

02-04-2024 22:20

MarcelvTol1971 +15302

Maar als in dat rapport staat dat RVC leden en Mislintat er een bende van gemaakt hebben.
Maar Kroes heeft het idd zelf verkloot

02-04-2024 22:29

YugoVik +33095

Kroes heeft er zelf een bende van gemaakt

02-04-2024 22:22

kay.e +1088

Demy de Zeeuw !!!

02-04-2024 22:05

Ajax026 +228

Joh van Praag, anders vraag je die excelsheet ff op bij een sollicitatiegesprek.... lijkt mij toch meer dan een normale check....

02-04-2024 22:01

Catenaccio +2752

Precies! Nu kom je hier 6 maanden later mee???

02-04-2024 22:27

Kryptonite +76738

Je weet gewoon niet meer hoe en waarop je moet reageren. Zo'n grote teringzooi is het binnen de club, daar is geen beginnen aan. Elke keer als de zon een klein beetje doorkomt, stormt het erna nog erger dan eerder. Mijn Ajax hart huilt.

02-04-2024 21:47

PetrusKeizer +10739

Meneer van Praag: 'het is een misdrijf '. Man, man, man, wat een fantasieloze manier om iemand zwart te maken en je eigen handen in onschuld te wassen. Pontius Praag Pilatus.

02-04-2024 21:47

InDeKolkendeJCA +442

Is gewoon een misdrijf en daar baseert van Praag zich op.
Daarnaast is Alex Kroes een bedrijfseconoom en weet dit soort zaken gewoon !

02-04-2024 21:51

PetrusKeizer +10739

Ja,ja. En jij neemt dat woord dan ook maar klakkeloos over. Is het je bekend dat de AFM niet verder hoeft te gaan dan een berisping, zeg maar een gele kaart? Wat van Praag doet is dit: 'ik wacht niet af of de scheids hem een gele kaart gaat geven, hij heeft een vieze overtreding gemaakt dus ik haal Kroes er uit en zet hem uit de selectie.'

03-04-2024 09:13

Tinusplotseling +5

Het is een misdrijf, waarvoor Kroes wellicht alleen berispt gaat worden. Maar als beursgenoteerde onderneming is het niet heel handig om een directeur in dienst te houden die handel met voorkennis heeft gepleegd.

03-04-2024 09:55

InDeKolkendeJCA +442

Ik neem niets aan.! Het is simpel een misdrijf en ik ga niet over welke strafmaat dan ook.
Maar als bedrijfseconoom, en je doet twee maal, dan is dit wel erg slordig en/of stom..
Voor de duidelijkheid, ik vind het erg vervelend dat dit zo loopt. Maar in het krachtenveld en recente geschiedenis zijn er weinig mogelijkheden hoe hier mee om te gaan.
Daarnaast hebben de sponsoren meer in de melk te brokkelen dan de AFM.. Tevens is van Praag op dit moment het eerste aanspreekpunt en niet de enige decision maker.

03-04-2024 13:37

PetrusKeizer +10739

volgens mij zei ik dat je klakkeloos iets overneemt, is wat anders dan iets aannemen :)

03-04-2024 13:59

InDeKolkendeJCA +442

Natuurlijk knul; ;) Fijne dag nog.

03-04-2024 16:06

PetrusKeizer +10739

dank je, jij ook!

03-04-2024 16:17

Stamhoofd +11515

Het is ook een misdrijf. Je kan er van vinden wat je wil, maar dat is gewoon een feit.

02-04-2024 21:59

Koekie87 +20967

Kan je me ook vertellen wat Praag verkeerd heeft gedaan maar was het ook niet diezelfde van Praag een aantal keer bij AZ aandrong of Kroes niet eerder kon beginnen.

02-04-2024 22:01

Ron6 +3496

Bij van Praag heb ik toch heel sterk het idee dat ik zie dat hij diep van binnen wel erg blij is dat dit nu zo loopt en ze Kroes kunnen ontslaan. Probeert heel stoer te lullen, zeggen dat ze Kroes hard nodig hadden etc. BullShit, hij is er gewoon heel blij mee….. waarom,? Omdat Kroes heel goed in de smiezen heeft wat voor zooi de RVC is.

02-04-2024 21:37

nicobaas +264

Duizend procent! De heren en dames blijven lekker op het pluche! Niet voor niets dat hij Suzan nog even noemt, ratten zijn het met hun vergoedingen en Ajax is dood..

02-04-2024 21:38

Koekie87 +20967

Wel apart dan aangezien hij een paar keer bij AZ zelf heeft gevraagd of Kroes niet eerder kon beginnen bij Ajax. Dat Kroes zo dom is kan Ajax of van Praag niks aan doen.

02-04-2024 21:58

YugoVik +33095

De complotgekkies komen ook weer te voorschijn..

02-04-2024 22:23

Haarlemmer +20589

2024/25 kunnen we dus ook wel afschrijven nu.

02-04-2024 21:35

Copa077 +2761

Gaat om de aankopen met Hakim, Nico, Donny, Alamda en een goede RB sta je gewoon top3 volgend seizoen en is het weer rustig.

02-04-2024 22:20

Devid87 +3532

Donny…. Zucht…. Je bedoelt die gozer die al bijna 4 seizoenen geen bal heeft geraakt en op de tribune beland?

02-04-2024 22:43

nicobaas +264

Dit interview net zitten kijken, maar is echt schrijnend..

02-04-2024 21:32

Mung +1360

De hele houding van Kroes bevalt me ook niet. Als je het zo hoog op hebt met je club, toon je dan nederig. Naar de club, naar de supporters. Ga niet gelijk reageren, maar wacht een uitspraak van de AFM af. Uit alles blijkt dat meneer Kroes maar een belang heeft, zijn eigen gelijk.

02-04-2024 21:30

BarryJanssen +14106

Die uitspraak kan nog een half jaar tot anderhalf jaar duren. Moet hij tot die tijd helemaal niet zeggen dan? Dat wekt namelijk nog veel meer argwaan.

02-04-2024 21:41

Mung +1360

Gelijk direct vanochtend een post op LinkedIn, uithalen naar rvc. Hij had kort en bondig zijn excuses kunnen aanbieden, aangeven dat het niet handig was, maar dat hij met de goede intentie gehandeld heeft en dat het nu aan de AFM is om deze zaak te beoordelen

02-04-2024 21:49

BarryJanssen +14106

Mijn inziens bevestigd dit alleen maar dat de RVC en Kroes toch al niet bepaald op een goede voet stonden.

02-04-2024 21:58

Lekkerhoor +3379

Het is allemaal niet handig maar ook niet heel lekker uitgevoerd. Alex moet die aandelen niet kopen. Dat is gewoon niet oke. Maar Ajax was op de hoogte en heeft tijdens de onboarding gevraagd of hij aandelen heeft. Als hij dan met ja antwoord wil je toch alles weten? Het is wel je AD he?! Geen speeltuin zoals van Praag het goed verwoord. Kroes komt er niet goed vanaf maar de RVC had dit driekwart jaar eerder kunnen opmerken.

En nu gaan twee mensen uit de RVC (Blind en Van Gaal zich bezig houden met een nieuwe trainer en TD) Toch opvallend dat deze zet de RVC weer meer macht geeft.

02-04-2024 21:26

peter3 +2199

Mee eens, de rest handelt volgens hen alsof ze in en speeltuin zitten, maar zelf leveren ze ook maar half werk

02-04-2024 21:27

Catenaccio +2752

Hij had 2 jaar geleden ook al 12000 aandelen gekocht dus wat maakt die 17.000 dan nog uit?

02-04-2024 22:29

Lekkerhoor +3379

Dat maakt alles uit. Het tijdstip is cruciaal.

02-04-2024 22:35

Nogmaals +796

Vooropgesteld dat Kroes hier hoe dan ook de fout in is gegaan, je krijgt toch niet het idee dat de RvC er rouwig om is dat ze een middel hebben om Kroes te laten vertrekken. Speculatie van mijn kant, maar heeft dat misschien iets te maken met de kritiek die Kroes intern heeft gehad op de manier waarop het onderzoek naar Mislintat verloopt? En dat de RvC daar niet bepaald best vanaf zou komen?

02-04-2024 21:24

Balgevoel +30825

Echt geen idee, maar kan het me inmiddels amper meer voorstellen... Hoe kan iemand, die op dezelfde dag als dat-ie wordt aangesteld als AD, besluit om nog effe snel 17K Ajax-aandeeltjes binnen te harken, serieus genomen worden? Dan kan je 14 miljoen waard zijn, maar gewoon: hoe? De enige politieke reden die ik na dit verhaal zou kunnen verzinnen, is - heel simpel - een gebrek aan kwaliteit. Misschien is het ergens wel goed dat de RvC hierin geen enkele keuze meer had, maar goed, gewoon mijn 'twee centjes'...

02-04-2024 21:30

peter3 +2199

Man man man, ik dacht dat de weg naar boven was ingezet, menno is de enige die fatsoenlijk functioneerd in de directie. Veel respect voor hem, ondanks al deze bagger gewoon netjes zijn werk blijven doen

02-04-2024 21:22

Ajax1114 +19393

Zeker, ik snap ook niet dat hij nog wil blijven bij zo'n verzameling van prutsers.

02-04-2024 21:32

fanvooraltijd +6794

Wat is van Praag , RVC, toch druk om Kroeze weg te sturen !!! Minsilat mocht langer blijven en dat onderzoek is nog niet afgerond . Ik denk dat de RVC , wat overal in faalt bang is voor hun plekje !!!

02-04-2024 21:17

YRGI +32921

Je kunt z'n naam niet eens schrijven.

02-04-2024 21:27

Lekkerhoor +3379

Niet zo haten

02-04-2024 21:33

JesperDeVlo +5412

Van Praag: Er kan een externe interim-directeur komen. Als deze zaak heel lang duurt, kan je dat misschien beslissen. Wij hebben natuurlijk het liefst zo snel mogelijk een nieuwe vaste directeur. Dan moeten we even aanzien. Het is zo vers, dat weet ik echt niet. Het kan ook dat Menno Geelen die functie tijdelijk op zich neemt. Dat hebben we ook met Menno besproken. Maar de directie heeft dit ook pas gisteren vernomen. Dat gaan we nog bespreken.’

Geef Menno Geelen maar de functie van Algemeen directeur. Komt over als een integere kerel met een visie.

02-04-2024 21:15

YRGI +32921

Maar wie zet je dan op het commerciële, wat als enige nog een beetje loopt?

02-04-2024 21:28

JesperDeVlo +5412

Demy de Zeeuw

02-04-2024 21:36

Pocrap +957

Je kan vinden van Van Praag wat je wil maar hij zegt hier echt heel weinig raars. Ze zijn er wel vanuit gegaan dat Kroes niet zo dom zou zijn aandelen bij te kopen op ze dag van z’n benoeming. Gek hè je denkt hier te maken met een capabel persoon als directeur.

02-04-2024 21:12

Ajax1114 +19393

Van Praag is zwakke schakel. https://twitter.com/AT5/status/1775191744121831888 . Iemand reageerde terecht dat de drie RVC leden wel lekker huis hebben mogen houden in de Ajax speeltuin.

02-04-2024 21:18

Nr.10 +110981

Dit is wel een aanrader voor velen hier om even te lezen:
https://nos.nl/artikel/2515216-van-praag-handel-met-voorkennis-is-misdrijf-non-actief-stellen-kroes-onomkeerbaar

Denk dat van Praag en co gewoon afgaan op advies van advocaten, wat je enige optie is in deze. Strookt ook met beursexperts die je tot nu toe hierover hoort. Kroes is extreem dom geweest en heeft de zaak verneukt, RvC had geen andere optie.
Dat gezeik dat de RvC nu eruit moet slaat ook nergens op. Ten eerste heeft de helft van de hele RvC niets te maken gehad met de aanstelling van Kroes, die zijn pas maanden daarna commissaris geworden. Ten tweede heeft Kroes wel doorgegeven hoeveel aandelen hij had, maar is er niet gevraagd naar wanneer hij precies die aandelen heeft gekocht. Dat lijkt me ook niet heel raar. Je verwacht natuurlijk niet dat een nieuwe directeur zó dom is dat die in de korte periode dat hij als een van de weinigen weet dat hij directeur wordt, een bak aandelen gaat kopen. Dat is echt een hele rare actie.
Dus ja, nu gaan ze dat wel onderdeel maken van de standaard controle, maar dat dit daar voorheen geen standaard onderdeel van was, lijkt me niet gek.

02-04-2024 21:09

Pocrap +957

Dit dus precies

02-04-2024 21:12

Robbie en de Kock +11140

Je gaat er natuurlijk als rvc ook niet vanuit dat een vers aangestelde CEO als eerste gelijk naar de beurs rent om 17.000 aandelen te kopen.
(zoveelste) Leermomentje.

02-04-2024 21:20

PvdB +873

Net zoals het rapport van Mislintat waar we niks meer over horen?

Dat Kroes dom is geweest staat buiten kijf maar handel met voorkennis is gebaseerd op koerswinst die op basis van zijn aanstelling en 17.000 aandeeltjes ver te zoeken is.

Juridisch op de letter misschien fout maar of dit daadwerkelijk door de AFM als handelen met voorkennis wordt bestraft valt nog te bezien.

De RvC is onderhand beschamend bezig met alle fouten die zich op blijven stapelen waar ze toch echt als RvC voor verantwoordelijk zijn.

02-04-2024 21:16

Nr.10 +110981

Nee handel met voorkennis is niet gebaseerd op koerswinst. Het gaat om het feit dat je handelt met voorkennis, niet hoe succesvol je bent.
De huidige RvC was grotendeels niet in functie toen Kroes werd aangesteld, dus nee, die kan je dat niet kwalijk nemen.
Verder kan het natuurlijk prima zo zijn dat er intern bij Ajax nog een evaluatie plaatsvindt over hoe dit is gegaan, en daarop consequenties volgen voor een commissaris die toen wél in functie was, of meerdere commissarissen. Wie weet. Nog een beetje te vroeg om nu iets over te zeggen hè.

02-04-2024 21:39

PetrusKeizer +10739

OvdB precies dit. De voorzitter vd VEB , zelf ooit voor de AFM gewerkt, zet al vraagtekens bij het hele voorkennis verhaal, en heeft aangegeven kritische vragen op de BAVA te gaan stellen. De AFM kan met niets meer dan een berisping voor Kroes afkomen, waar ik in dit geval niet van zou opkijken

02-04-2024 21:53

PetrusKeizer +10739

nr 10 er vindt overdracht plaats bij het vertrek van 1 of meer commissarissen, de nieuwelingen moeten actief de zaak verkennen en zich laten informeren, niet passief absorberen wat ze aangereikt krijgen.

02-04-2024 21:55

Tinusplotseling +5

Handel met voorkennis is gebaseerd op de datum waarop je iets aankoopt, niet op het resultaat. Misschien zijn ze nu even gedaald en moeten ze nog stijgen.

03-04-2024 10:03

YugoVik +33095

Plus dat kroes samen met kees vos naar Engeland is geweest voor vivell wat ook tegen de afspraken is..

02-04-2024 21:20

XRaY +18970

Precies Nr10. Zoals ik al eerder aangaf we hebben hier toch niet met een kind van 12 te maken. Zeer domme en naïeve actie van Kroes punt.

02-04-2024 21:22

niquedegraaff +5289

En toch blijf ik het raar vinden dat een RvC wiens taak precies is dit soort dingen te controleren, binnen één jaar 2 GIGA fouten maakt en dus feitelijk hun werk gewoon niet doen.

En ja ik weet dat een aantal leden tussentijds zijn veranderd, maar dan nog. Wat doet de RvC eigenlijk wel goed?

02-04-2024 21:30

Omar +17163

Dit soort controleren dingen is letterlijk hun enige job, en je mag toch verwachten dat ze na de afgelopen 2 jaar beter aan het opletten zijn maar nee ze zijn gewoon hopeloos incompetent

02-04-2024 21:39

Nr.10 +110981

Oh ja? Wiens taak is het dan precies om te controleren of een net aangenomen directielid niet nog wat aandelen heeft gekocht in de tijd tussen de afronding van de sollicitatieprocedure en de bekendmaking van zijn indiensttreding?

02-04-2024 21:42

Omar +17163

Neem aan dat Mosman en van Oevelen met hun financiele en juridische achtergrond verantwoordelijk zijn voor de due diligence, waarvan we wel mogen verwachten dat het na 2 jaar aan bestuurlijke ellende en schimmige deals is aangescherpt?

02-04-2024 21:50

Nr.10 +110981

Er was schijnbaar geen procedure dat er standaard gevraagd werd bij aanstellingen van nieuwe directie leden wanneer zij hun aandelen in de club hebben gekocht, en of ze dat niet in de paar dagen tussen het succesvol afsluiten van de sollicitatie procedure en de bekendmaking hebben gedaan.
Vind jij dat nou echt raar?
Het is een beetje wat van Praag zei: dat is eigenlijk niet aan ons, maar we gaan dat van nu af aan dus maar checken.

02-04-2024 21:55

Catenaccio +2752

Een woord: Opzouten mos man, van Orvelte en Slick

02-04-2024 22:33

Nr.10 +110981

Ah, een ongenuanceerde reactie die alleen maar neerkomt op ‘opzouten’, én erin slaagt om alle betreffende namen verkeerd te spellen. Mijn belangstelling is groot, ik wacht verdere bijdragen aan de discussie met spanning af, Catenaccio.

02-04-2024 23:58

Juichtoon +32345

@nr10
Kroes heeft volledige openheid van zaken gegeven. Dus niet te snel oordelen...daar zouden de data van aankoop bij moeten zitten. Als dat zo is wist de RvC dit al in augustus 23..

Verder neem ik aan dat je het nieuws gisteravond ook gezien hebt. Dus zing maar een toontje lager zou ik zeggen.
Want jij schijnt toch goed geïnformeerd te zijn..
Nou het is wel raar dat je al 25 jaar ruim beursgenoteerd bent en kennelijk niet in het protocol hebt staan dat je nieuwe directeuren / RvC leden vraagt of zij aandelen Ajax hebben etc.. Zeker als je als organisatie zo voor het voetlicht staat als Ajax .
Je moet niet wachten tot iets gebeurt je dient het voor te zijn.

03-04-2024 11:21

Mike1 +5342

Dat Kroes heeft gehandeld met voorkennis vind ik al heel erg dom maar wat mij nog veel meer stoort is dat hij net doet alsof hij gehandeld heeft in het belang van de supporters. Door aandelen in Ajax te kopen zou hij het vertrouwen uitstralen in de toekomst van Ajax. Alsof er ook maar 1 supporter wakker ligt van de gedachte of Kroes aandelen van Ajax in zijn bezit zou hebben. We willen prestaties zien van de leiding van Ajax, wat zij met hun geld doen kan me echt geen moment boeien.

02-04-2024 21:06

Nr.10 +110981

Hij heeft de zaak blijkbaar behoorlijk onderschat, en dacht dat hij zich wel er onderuit kon lullen. Het is een mannetje met een grote bek die de grenzen opzoekt, dat was al duidelijk.

02-04-2024 21:10

Mike1 +5342

Ik heb meer respect voor mensen die zeggen "wat was ik ongelofelijk dom en naief dat ik dit heb gedaan. Excuses aan iedereen binnen de club die ik hiermee in de steek heb gelaten"

02-04-2024 21:12

Mung +1360

CEO en pandjesbaas met een eigen vermogen van 14 mil. die even tof wil komen met een paar luttele tonnetjes aan aandelen Ajax. Wat een ongelofelijke pannenkoek, brengt onze club waanzinnig in diskrediet. Een jaar naar de galamiezen, en de gewone supporter die het maar moet slikken

02-04-2024 21:25

YRGI +32921

Oh is hij huisjesmelker? Dan ben je al af bij mij.

02-04-2024 21:30

Mung +1360

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/04/het-vermogen-van-alex-kroes-voor-het-geld-hoeft-hij-het-al-lang-niet-meer-te-doen

5 pandjes

02-04-2024 22:11

Enoh25 +1805

Echt ongelofelijk wat een amateurs

02-04-2024 21:02

BlikOpAjax +610

Ik geloof nog steeds wél in de goede intenties van Alex Kroes. Ik hoop niet dat hij een "Persona non grata" wordt bij zijn geliefde club.

02-04-2024 20:59

BlikOpAjax +610

Misschien een tikje naïef en zonder alle feiten te kennen. Voor nu wel medemenselijk

02-04-2024 21:00

Nr.10 +110981

Hij zal best bij de zaterdagamateurs door kunnen, maar zal nooit meer tot de directie kunnen toetreden.

02-04-2024 21:11

Silentskill +2859

Goede intenties voor zijn eigen portemonnee ja

02-04-2024 21:49

Been +12436

Ze zien beiden hun eigen waarheid. Kroes denkt: “ah ik mag starten, laat ik wat extras investeren om dit kracht bij te zetten. Mike denkt: “HiJ kOoPt MeTeEn AaNdElEn, HaNdEl MeT VoOrKeNnIs. MiSdRiJf!!!”

02-04-2024 20:57

laling +2329

De expliciete wijze waarop van Praag zich geuit heeft is een gevaarlijke.
Hij zei dat of Kroes nou door de AFM in het gelijkgesteld wordt of niet, er voor Kroes geen weg terug meer is.
Hij zei letterlijk dat Kroes dan maar een procedure moest aanspannen en geld moest vragen.
Nou, zo'n schadevergoeding kan flink oplopen. Niet alleen moet het contract worden afgekocht, maar zal de rechter ook een fikse schadevergoeding wegns reputatieschade vaststellen.
Tel uit je winst.

02-04-2024 20:56

YugoVik +33095

Er is meer gebeurt waarschijnlijk, want espn vraagt aan van Praag of hij wist dat kroes met kees vos naar Engeland is geweest voor vivell..

02-04-2024 20:57

EinSteijn +4772

Kroes heeft volgens mij zelf al gezegd dat hij iets doms heeft gedaan. Dan gaat een rechter niet zeggen: “meneer Kroes, u gaf zelf aan iets doms te hebben gedaan, en heeft daarmee Ajax geen andere keuze gegeven dan stappen tegen u te ondernemen. Hier is uw schadevergoeding”

02-04-2024 20:59

niquedegraaff +5289

iets doms doen hoeft niet meteen handel met voorkennis te betekenen. Het kan ook gewoon 'niet handig' zijn geweest.

02-04-2024 21:33

PetrusKeizer +10739

Ja, maar daar wil een grote groep vrome piassen hier natuurlijk niet aan.

02-04-2024 22:03

EinSteijn +4772

"Het was niet handig" kan iedereen die bij de rechter voor het hekje komt te staan wel roepen. Een rechter zal zich in eerste instantie altijd baseren op de feiten en zal een oordeel waarschijnlijk ook doen op basis van redelijkheid en billijkheid.

02-04-2024 22:08

Tinusplotseling +5

Het is handel met voorkennis. Punt. Dat is strafbaar. Of Kroes naast zijn ontslag nog iets meer krijgt dan een berisping of zo zal afhangen van of de AFM vindt dat de zaak voldoende serieus is genomen. Gezien de transactie zal hij niet 10 jaar de cel in moeten.

03-04-2024 10:07

Nr.10 +110981

Van Praag zegt gewoon alleen wat een klein leger aan advocaten al aan de RvC heeft uitgelegd in de afgelopen dagen.

02-04-2024 21:12

SpartakAmsterdam +5521

Vanavond ook nog engnek madame Olfers bij op1 die weer komt prediken. Ziek van de shitshow, dan maar rondje Helldivers 2, veel verschil is het niet met Ajax op het moment.

02-04-2024 20:50

EinSteijn +4772

Gewoon niet naar kijken, doe ik ook al jaren niet meer. Scheelt een heleboel ergernis kan ik je vertellen.

02-04-2024 20:51

JesperDeVlo +5412

Als je tussen de regels doorleest bij Van Praag dan gaan er echt wel koppen rollen in de Rvc naar aanleiding van het Mislintat rapport.

Van Praag zegt niet voor niets dat ze misschien wel de hele dag nodig om alle agendapunten te bespreken.

Dus naast het agendapunt: 'ontslag Kroes', zal het agendapunt: 'mislintat-rapport' en de consequenties veel tijd gaan kosten om te bespreken.

Er zitten nog 3 Rvc leden op hun plekkie uit die periode.(Schlick, Mosman, Van Oevelen)

Van Praag. 'Wat Mislintat betreft, is het persbericht voor het KPMG-rapport bijna af. Dat zou eigenlijk deze week de deur uit gaan, maar dat is nu even overschaduwd door wat hier nu gebeurt. Wij moeten een Buitengewone Aandeelhoudersvergadering uitschrijven en dan gaan we kijken of je het dan op één BAVA kunt doen of dat je misschien wel een hele dag moet BAVA'en.'

02-04-2024 20:47

Danielson +50198

Mijn aandelen Ajax zijn vandaag maar liefst met 1,47% in waarde gestegen. Ik dank de heer Kroes, diens moeder, de gehele RvC van Ajax en meer in het bijzonder de heer Van Praag (ook trots bezitter van 100 aandelen in onze mooie club) en natuurlijk diens vader met wie alles is begonnen!
Dank, driewerf dank!

02-04-2024 20:46

Balgevoel +30825

Haha. Props voor: 'diens moeder'. ;-)

02-04-2024 20:55

Bassey +8195

De vraag waarom dit niet eerder naar boven kwam, begrijpt Van Praag. Toch verklaart hij hoe het heeft kunnen gebeuren. “Zo’n onboarding is er natuurlijk best en er wordt dan heel veel met hem besproken. Ook in de afgelopen tijd zijn er veel contacten geweest, maar dat moesten we stiekem doen vanwege AZ

Deze tekst valt mij op, dit is ook in strijd met az rvc! Zo dom dat van Praag dit zegt

02-04-2024 20:44

Balgevoel +30825

Okee, wat sentimenteel, allicht ongepast en verzin even iets. Maar toch. Mijn vader ligt op sterven. Al vier maanden op z'n bed te wachten op... Ja, waarop, eigenlijk? Mijn broertje en ik zitten praktisch ieder potje Ajax aan dat bed. Ik ben geen stadionbezoeker, m'n broertje wél. Ik hou niet van druktes, ik hou niet van mensen... Maar wél van Ajax.

Bij ieder 'aardig' balletje veer ik op, in de hoop bij hem nog iets van hoop te zien. Ik vertel 'm dat die Hlynsson toch echt best een aardige speler is met veel potentie, dat de voorassist van Tahirovic briljant was en je daarvoor toch echt moet kunnen ballen en dat het toch echt wel weer goed gaat komen met Ajax. Hij schudt z'n hoofd. "Vast wel, knul, maar dat ga ik niet meer meemaken."

Dat klopt, zoveel is zeker. Geloof me, voetbal is echt niet alles voor me. Godzijdank hou ik er andere hobby's op na. Muziek, bijvoorbeeld. Maar mijn vader leest nu ook dat Alex Kroes op de dag van z'n aanstelling denkt dat-ie 17K aan Ajax-aandeeltjes kan kopen. Ongestraft, wat stelt het voor? Is toch niet zó'n groot ding? Doet niet iedereen met een beetje geld dat? Ik word er echt oprecht verdrietig van.

Maar: zoals mijn vader stellig gelooft in een nieuwe aarde en de genade van een hogere macht, geloof ik heilig in Ajax' wederopstanding. En het zijn allemaal 'maar' poppetjes, mensen die een rol spelen. Mijn vader gaat het allemaal niet meer meemaken, maar ik blijf volhouden dat het écht wel goed gaat komen. Afgelopen week veerde hij nog even op en ging overeind zitten met - weer eens - een kleine gloed van leven in z'n ogen. De reden? Mika Godts.

En dan zijn er echt mensen zoals Kroes, met een geschat vermogen van veertien miljoen euro, die zeventienduizend aandeeltjes Ajax kopen zodra ze horen dat ze er directeur mogen worden. Die zeggen dat het 'hun club' is, maar uit wiens daden alleen geconcludeerd kan worden dat ze haar (ja, voor mij is Ajax een mooie vrouw) als een speeltje zien. Een speeltje waar ze recht op menen te hebben. Mensen waarop we met z'n allen wachten, in de hoop dat het 'dan beter wordt'.

Tuurlijk, ik weet ook wel dat Alex Kroes dit niet gaat lezen. Maar man, wat doet dit pijn, ook al was Kroes nooit 'mijn man'. Zó lichtzinnig omgaan met zó'n mooie vrouw is terecht strafbaar, maar wat had ik graag gehad dat hij (Kroes) voor iets van hoop had gezorgd nog, bij die ouwe. Daarvoor hoef ik het echt niet met alles eens te zijn, maar dat is ook verre van m'n punt'. Het is voor iedere Ajacied een verdrietige dag, of je nou wel of niet achter z'n aanstelling stond. Zó onnadenkend omgaan met je droomclub, voor mij absoluut onvoorstelbaar in álle opzichten.

Sorry voor dit gezeik, maar het lucht wel op. We komen er wel weer, heren en dames. Écht.

02-04-2024 20:43

JariLitmanen87 +7934

Heel veel sterkte gewenst. Hopelijk draait het snel de andere kant uit met Ajax, en kan je vader nog genieten van de club tijdens zijn laatste momenten.

02-04-2024 20:46

Balgevoel +30825

Dankjewel man, we maken er, ondanks alles, maar het beste van. Het zijn, hoe we ook spelen, nog altijd de meest prachtige momenten, die potjes van Ajax. Dierbaar.

02-04-2024 20:48

Aram +17853

Uit het hart. Fijn. En erg waar.

02-04-2024 20:49

wijzijndebeste123 +163216

Jeetje kerel. Heel veel sterkte. Houd je haaks.

02-04-2024 20:50

Balgevoel +30825

Dankjewel man! Komt wel goed, de passie voor Ajax verdwijnt niet. Maar er zo slordig mee omgaan als Kroes deed, maakt me oprecht boos.

02-04-2024 20:51

EinSteijn +4772

Mooie woorden, veel sterkte!

02-04-2024 20:50

Balgevoel +30825

Dankjewel!

02-04-2024 20:52

RepoocElad +9880

Ik hoop enorm dat er nog een onverwachte, prachtige opwelling komt dit seizoen waarin Ajax een weergaloze goal maakt, zo eentje die iedereen over twintig jaar nog terugkijkt, zodat je pa nog een echt legendarisch Ajaxmoment kan meemaken. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

02-04-2024 20:58

Balgevoel +30825

Dankjewel Repoo. Afgelopen zondag was er bijna zo'n momentje nog, na die 'ene' actie van Godts. Ook dingen die (dit seizoen vaak) niet lukken, maar wél geprobeerd worden, helpen soms mee. ;-)

02-04-2024 20:59

jokers +1172

Geen gezeik gewoon een mooi verhaal. Het leven

02-04-2024 20:58

Balgevoel +30825

Dankjewel, en: zo is het. Dood hoort bij het leven. Net als slordig omgaan met je droomvrouw. Helaas voor ons allemaal... ;-)

02-04-2024 21:02

KleineReus +6429

Mooi persoonlijk verhaal. Sterkte in deze tijd!

02-04-2024 21:07

Balgevoel +30825

Dankjewel! :-)

02-04-2024 21:09

Dolblij +44936

Veel sterkte man.

02-04-2024 21:23

Balgevoel +30825

Dankjewel man! :-)

02-04-2024 21:27

Oxxer +163839 moderator

@Balgevoel

Ik weet wat jij nu doormaakt, sterkte, wens jou en jouw naasten een zachte landing.

02-04-2024 21:30

Balgevoel +30825

Dankjewel Ox, ouwe reus. Jij ook heel veel sterkte, tenminste, het klinkt alsof het actueel is.

02-04-2024 21:32

Oxxer +163839 moderator

Nee niet actueel, inmiddels een paar jaar verder maar gaat geen dag voorbij dat ik niet aan die ouwe van mij denk.

02-04-2024 21:35

Balgevoel +30825

Dan nog steeds sterkte. Veel dingen waren bij ons al voor 't laatst, en nu draaien we cirkeltjes om onze eigen as, qua afscheid nemen. Ik prijs mezelf elke dag gelukkig met het feit dat die ouwe altijd één van m'n beste vrienden is geweest - en gebleven. Het wordt zwaar, maar gek genoeg kun je in sommige situaties zeggen dat je er - voor zo ver je dat überhaupt kunt weten - klaar voor bent, met name gevoed door de hoop die er nog is om nóg meer leed te voorkomen. Ik realiseer me heel goed dat wat jij beschrijft, voor mij nog gaat komen. Of, anders gezegd, nooit zal verdwijnen. Maar ergens is dat ook mooi. Mensen zijn pas echt weg als je niet meer aan ze denkt. :-)

02-04-2024 21:40

Oxxer +163839 moderator

Juist, het is zoals jij het zegt.

02-04-2024 23:05

Gewoon Gijs +18338

sterkte man, mooi dat je dit deelt; eerlijk gezegd meer hoop voor nieuw leven voor je pa, dan voor wederopstanding van Ajax. Maar na jaren van puinhoop komen er vast ooit weer betere tijden. Goede tijd nog met je pa.

02-04-2024 22:19

Kryptonite +76738

Prachtig verwoord, dank voor het delen. Veel sterkte de komende tijd en geniet nog even van iedere seconde samen.

02-04-2024 22:25

Apoc9 +1663

Insider trading zonder dat je er zelf beter van wordt? Want van een aandeel Ajax is nog nooit iemand rijk geworden. Had het onderzoek van de AFM eerst afgewacht.

De RvC zocht een stok om Kroes mee te slaan, en Kroes was zo dom om die te geven. En de RvC vindt blijkbaar op het pluche blijven zitten belangrijker dan dat de club geleid wordt. Van mij mogen ze allemaal wegwezen.

02-04-2024 20:43

JariLitmanen87 +7934

Voorwetenschap staat los van financieel gewin of verlies. Het gaat om het vastgestelde feit, niet om het effect erna.

02-04-2024 20:47

EinSteijn +4772

Heb het interview met Van Praag gezien op AT5 en er is gewoon geen speld tussen te krijgen: Kroes zit gewoon fout hier, je kan geen aandelen kopen van een bedrijf waarvan de buitenwereld nog niet weet dat jij de nieuwe CEO wordt. Het is extreem zuur dit, maar hij geeft Ajax eerlijk gezegd ook geen andere keus (en ik geloof direct dat Ajax een heel leger aan juristen hierover heeft geraadpleegd).

02-04-2024 20:39

XRaY +18970

Ja daar hoef je geen Einstein voor te zijn ;)

02-04-2024 20:43

EinSteijn +4772

Haha nou, aan sommige reacties te zien… Ajax volgt (zoals het een beursgenoteerd bedrijf betaamt) netjes de financiële regels en je kunt die wetgeving niet zomaar aan je laars lappen. Dan krijg je de AFM achter je aan.

02-04-2024 20:45

JariLitmanen87 +7934

He Michael, waar blijft dat KPMG rapport. Zijn alle straatjes inmiddels schoongeveegd en alle mogelijke problemen afgekaderd? Zit lekker hè, dat pluche.

02-04-2024 20:38

Wieno +9244

Als ze slim zijn gooien ze dat er ook maar meteen achteraan. Hebben we dat ook weer gehad....

02-04-2024 20:40

YRGI +32921

Van Praag komt er niet slecht vanaf, want die kwam pas recent.

02-04-2024 21:36

makaveli +938

Oke het mag niet dat is duidelijk. Weten we allemaal inmiddels. Maar wat is nu het probleem? Paar aandelen van een voetbalclub waar je hart ligt. Welke je gaat besturen. Je gaat echt nooit miljonair worden van ajax aandelen. En stel hij word er rijk van. Dan heeft hij er zelf voor gezorgd en zijn alle ajacieden en aandeelhouders blij lijkt me. Word t een drama verliest ie zelf ook geld.. Kortom ik snap de commotie niet zo goed

02-04-2024 20:36

Dolblij +44936

Hallo Jip, als jij met je vingers op de ochtend van je verjaardag eerder in de snoeppot zit dan je Mama goed vindt, dan doe je iets wat mama niet goed vindt. Dan krijg je een tik op de vingers. Als je in de grotenmensenwereld eerder dan mag, met je vingers aandelen pakt, wordt je ontslagen. Want dan is er soms veel geld mee gemoeid, en staat er ergens op een groot bord: "mag niet! Niet doen!". Als je dan eigenwijs bent in de grotenmensenwereld, krijg je een iets grotere straf dan een tik op de vingers. Groetjes, Janneke.

02-04-2024 20:41

Hamstelaar +14921

Klerry Hunstra meld op Twitter dat het rapport zeer slecht voor Ajax is en dat de RVC leden gaan sneuvelen. Degene die er destijds zaten. Misschien ook Suzan.

02-04-2024 20:36

YugoVik +33095

Hoezo misschien ook Suzan dat staat nergens, klerry is ook een stokerd

02-04-2024 20:38

Hamstelaar +14921

Financieel verantwoordlijk bij Ajax. Lijkt mij toch wel voor de hand liggend. En Klerry heeft het over het algemeen vaak goed. Ben echt benieuwd wie het is.

02-04-2024 20:43

YugoVik +33095

Vind klerry een beetje eng worden

02-04-2024 20:44

FransHoek +8964

Van Praag noemde Lenderink nog in een interview net, samen met Beuker, de Lang, Blind en Van Gaal als mensen met vakkennis om een nieuwe trainer en TD aan te stellen. Dus zij zal wel veilig zijn.

02-04-2024 21:09

Aram +17853

Verbaast me niks. Ik denk dat KPMG veel meer heeft onderzocht dan Misl. En niet zonder reden.

02-04-2024 20:52

Nr.10 +110981

Als Lenderink sneuvelt dan waarschijnlijk in elk geval ook de commissaris die de financiële afdeling moet controleren, Mosman dus.

02-04-2024 21:17

Juichtoon +32345

Ja alle 3 graag...maar dat is al een heel poosje zo .

03-04-2024 11:29

Stefansuarez +19013

Als we nou allemaal 100 euro lappen om van de beurs af te gaan😄

02-04-2024 20:35

Ajax1114 +19393

Merijn Zeeman of Robert van Overdijk, de gifbeker is nog lang niet leeg. Ik mis Cruijff in deze tijden nog meer . Het is treurig hoe het maar doorgaat bij de club en niemand die ze stopt.

02-04-2024 20:34

Aram +17853

Griezels.

02-04-2024 20:52

RJB1979 +25548

Ik heb weinig respect voor de harde kern als die de tering laten uitbreken maar vandaag mogen ze een keertje.

02-04-2024 20:32

Dit is mijn club +10110

Je verwacht het niet maar ene mevrouw Olfers zit vanavond bij Op1. 🤮 Naar verluidt moet ze haar bezemsteel in de kleedkamer achterlaten.

02-04-2024 20:31

Ajax1114 +19393

Verschrikkelijk die vrouw. Erger dan haar kom je ze niet tegen.

02-04-2024 20:35

Arjuna +3732

Om te vliegen of om straatjes schoon te vegen? Bezem²

02-04-2024 20:52

DarkChild +3451

Als rancune een werkwoord zou zijn, was Olfers de persoonsvorm.

02-04-2024 20:58

BruineBonen +1

Dom gehandeld van Kroes. Maar geloof wel dat hij naïef is geweest, Ajax aandelen zijn gewoon 'pret' aandelen daar ga je echt niet veel winst mee maken. Maar hij had hier ver weg van moeten blijven.

Rvc en van Praag proberen nu alles in de schoenen te schuiven van Kroes. Voor een deel terecht maar als controlerend orgaan moet je gewoon je taak doen en kan en mag je niet uitgaan van 'vertrouwen' zoals van Praag constant aangeeft. Een grove fout.

Kroes zal helaas moeten gaan, jammer want je zag echt dat hij hart voor de club had. Maar degene in de rvc die gaan over de aanstelling van Kroes zullen ook het veld moeten ruimen.

02-04-2024 20:30

Merrick +6739

Waardeloze RvC mag de hand in eigen boezem steken, inclusief Van Praag. Wat is anders de functie van de RvC?

02-04-2024 20:30

Nr.10 +110981

Zucht… van Praag was nog niet in functie bij Ajax toen de aanstelling van Kroes rond werd gemaakt. Ik herhaal: nog niet in functie. Áls er dus al iets fout is gedaan door de RvC rond de aanstelling van Kroes (wat twijfelachtig is, op z’n best), dan heeft van Praag daar in elk geval he-le-maal niets mee te maken gehad.

02-04-2024 21:28

Oeroeboeroe +18312

Waar van Praag de arrogante bal is, is Kroes de ordinaire tweedehandsautoverkoper, die wel eens van een matpartijtje houdt en ook niet alle regeltjes kent.

02-04-2024 20:29

Stefansuarez +19013

Klerry

Denken jullie dat BVB gesprekken aangaat met Sven Mislintat zonder de inhoud van het KPMG rapport te hebben gezien?

No.

Wat betekent dit?

Yes.

Gaat het nog rumoerig(er) worden in Amsterdam?

Yes.

Gaan er waarschijnlijk RVC leden sneuvelen?

Yes.

Het houdt niet op

02-04-2024 20:27

Koekie87 +20967

Zal me niks verbazen dat die Mislintat helemaal niks verkeerds heeft gedaan aangezien hij nu gewoon doodleuk bij Dortmund aan de slag gaat.

02-04-2024 20:31

Stefansuarez +19013

Dat is dus het geval

Krijgen ze straks nog een zaak van Mislintat voor Laster

02-04-2024 20:35

GNBL +89859 moderator

Shlick,Oevelen en Mosman gaan sneuvelen. Praag heeft al gezegd dat hij in die periode er niet betrokken bij was, dus dan weet je genoeg.

02-04-2024 20:31

Stefansuarez +19013

Hendriks mag ook per direct weg

02-04-2024 20:34

GNBL +89859 moderator

Is al weg.

02-04-2024 20:35

JesperDeVlo +5412

Is al sinds 1 maart weg.

02-04-2024 20:36

microfoonannabool +5849

113 zelfmoordpreventie zou hier een bannerruimte moeten kopen. Wat een ellende!

02-04-2024 20:27

MNJ7 +8671

Wat maken wij supporters de laatste tijd allemaal mee man niet te geloven. Alle bestuurlijke shit , sportieve shit dat je met 200 miljoen uitgaven een middenmotor bent terwijl je met plek 3 vCL haalt, wanneer eindigde we voor het laatst buiten top 3 ?

02-04-2024 20:26

Bruno04 +15735

Van Praag heeft tegelijkertijd gelijk en ongelijk. Ja kroes had het moeten delen. En aan de andere kant moet je niet zo arrogant zijn en gedegen te werk gaan na de blamages van de laatste 2 jaar en ook zelf pro actief zijn.

02-04-2024 20:25

Jake the Snake +17336

BNR:

“De Alkmaarse voetbalclub heeft nog een tweede directievacature te vullen. Daar zou Robert van Overdijk, de huidige directeur van het Circuit van Zandvoort voor in beeld zijn, zegt De Groot. Ook Ajax zou interesse hebben in Van Overdijk, als eventuele opvolger van de geschorste directeur Alex Kroes.”

02-04-2024 20:23

Koekie87 +20967

Had Kroes dit gewoon niet moeten weten met al zijn ervaring dat zoiets gewoon niet mag en zelfs strafbaar zou kunnen als daadwerkelijk blijkt dat hij over voorkennis beschikte. Iedereen valt wel over de RvC heen maar volgens betekend dit toch gewoon mocht het waar zijn dat het Kroes zelf is die zijn eigen glazen heeft ingegooid. Ben ook geen fan van Blind of van van Praag maar ik geloof ook niet in allerlei complottheorieen die sommige andere supporters erop nahouden dat de RvC een stok zocht om mee te slaan of in andere bewoording dat beide iets te maken zouden kunnen hebben dat Kroes dit geheel op eigen iniatief gedaan zou hebben.

02-04-2024 20:21

YugoVik +33095

Nja en dat hij met kees vos naar Engeland is geweest is ook niet slim van hem, kroes lapt alles aan zijn laars..

02-04-2024 20:22

Koekie87 +20967

Zou heel erg dom zijn mocht ook dit verhaal waar blijken te zijn.

02-04-2024 20:26

EinSteijn +4772

Van Praag heeft zelf meerdere keren aan AZ gevraagd of Kroes echt niet eerder kon beginnen. Dat gaat hij/de RvC hem er inderdaad echt niet voor de lol na twee weken al de club uit sturen.

02-04-2024 20:42

YugoVik +33095

Volgens espn verslag gever is kroes met kees vos naar Engeland geweest voor vivell..

Ajax had contractueel vast gelegd dat hij niet met hem mocht samen werken..

Kroes lapt alles aan zijn laars en dat willen wij als AD?..

02-04-2024 20:16

MNJ7 +8671

Waarom had Ajax dat contractueel vastgelegd?

02-04-2024 20:21

YugoVik +33095

Omdat kees vos eigenaar is van SEG en kroes 1 van de oprichters van SEG is..

02-04-2024 20:22

Balgevoel +30825

Plus: Vos is niet van enige controverse verstoken. Stefan de Vrij, Ten Hag bij United. Google is je vriend.

02-04-2024 20:23

Aram +17853

Weten we al zeker of Kroes niet ook nog “per ongeluk” een pakketje aandelen SEG heeft dat hij “vergeten” is omdat hij “niet wist” dat dat niet mag?

02-04-2024 20:56

YugoVik +33095

Hahaha zou zomaar kunnen

02-04-2024 20:56

GNBL +89859 moderator

Ik vind het statement van Alex op LinkedIn overigens wel enorm zwak. Geeft aan dat hij niet slim heeft gehandeld, maar wil eigenlijk de schuld in de schoenen van de RvC schuiven. Het benoemen dat hij vanaf zijn negende al Ajacied is en daarmee inspelen op sentiment is ook verschrikkelijk zwak. Lijkt me vooral iemand die heel impulsief dingen doet/zegt en dat blijkt ook wel uit zijn gewaagde uitspraken in de media en nu dit verhaal met betrekking tot de aandelen.

02-04-2024 20:15

XRaY +18970

Hij probeert op deze manier zijn imagoschade wat op te poetsen. En die heeft hij wel degelijk opgelopen met zijn actie dat is toch wel duidelijk lijkt mij.

02-04-2024 20:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.