Van Praag gaat in op technisch beleid Ajax: 'Maak me ab-so-luut geen zorgen'

door Bart Veenstra 371

Bron Algemeen Dagblad

Van Praag gaat in op technisch beleid Ajax: 'Maak me ab-so-luut geen zorgen'

door Bart Veenstra 371

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Michael van Praag maakt zich vooralsnog geen zorgen over het technisch gebied bij Ajax. Dat vertelt de voorzitter van de Raad van Commissarissen tegenover onder meer het Algemeen Dagblad. Ajax maakte dinsdag bekend dat algemeen directeur Alex Kroes geschorst is, omdat er zeer sterke aanwijzingen zijn voor handel met voorwetenschap.

Kroes zou in de komende transferperiode - bij afwezigheid van een nog aan te stellen nieuwe directeur voetbalzaken - ook de technische touwtjes in handen nemen. Door dat plan kan vanwege het aanstaande definitieve vertrek van Kroes bij Ajax een streep. Toch raakt Van Praag nu niet in paniek, zo stelt hij. 'Ik maak me ab-so-luut geen zorgen. Ik heb Marijn (Beuker, red.) en Louis (Van Gaal, red.) lang aan de telefoon gehad. Ik zie de strijdbaarheid bij Danny (Blind, red.) en ik ben ervan overtuigd dat we deze transferperiode goed kunnen handelen.'

In de afgelopen transferperiode was Kelvin de Lang het technische aanspreekpunt. De hoofdscout werd in die periode bijgestaan door financieel directeur Susan Lenderink. In de winter wist Ajax voormalig Liverpool-middenvelder Jordan Henderson naar Amsterdam te halen. Omdat Ajax dit seizoen en ook volgend seizoen niet in de Champions League zal uitkomen, zal Ajax in deze zomer geen al te groot budget hebben voor nieuwe spelers.

Verliest Ajax aan aantrekkingskracht?

Voor Kroes zou dat al een enorme uitdaging zijn geweest, maar volgens het Algemeen Dagblad zijn de problemen dankzij zijn schorsing nog groter. Potentiële trainers en spelers zien namelijk alweer een (vergroot) machtsvacuüm en daarmee ravage in Amsterdam. 'Het kan binnen- en buitenlandse kandidaat-coaches na goede gesprekken met Kroes doen besluiten af te zien van het avontuur bij Ajax. Voor spelers kan het de druppel zijn om hun geluk elders te beproeven', schrijft de ochtendkrant.

Van Praag wordt gevraagd of Ajax vanwege het nieuws rondom Kroes niet nog meer aantrekkingskracht verliest. 'Nou, ik kan me voorstellen dat een potentiële trainer denkt: hoe heeft die Kroes dit nou kunnen doen? Zo kun je inderdaad redeneren, maar daar koop ik niks voor. Ik merk het wel. En ik heb van Marijn Beuker niet het signaal gekregen dat dat zo is.'

Vanaf woensdag gaat Ajax op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. Van Praag baalt van de beslissing die genomen is, maar weet dat hij niet anders kon. 'Het is een vreselijke beslissing om te nemen, want we hadden zijn visie echt nodig. We staan pas voor schut als we handelen met voorkennis met een lachertje hadden afgedaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

vandenhaas4 +15056

Wij hebben bij Ajax een
* Algemeen directeur (open)
* Technisch directeur (open)
* Director of Football
* Financieel Directeur
* Commercieel Directeur
* Hoofd scouting
* Hoofd ontwikkeling
* Hoofd jeugdopleiding (open)
* Hoofd coaching

En tot voor kort een Chief Sports Officer waarvan ik vermoed dat die rol niet meer terug komt

Daarnaast een RvC (6 leden, plus een adviseur), een bestuursraad (7 leden, plus twee adviseurs), een hoop leden waaronder een aantal ereleden die de bestuursraad kiezen.

Als het aan sommige mensen ligt, komt er ook nog een technisch hart bestaande uit mensen die in andere rollen actief zijn.

Het lijkt mij dat er simpelweg teveel mensen betrokken zijn bij de leiding van Ajax, en dat veel mensen dezelfde verantwoordelijkheden/taken hebben (of zich toeëigenen). We hebben het over een voetbalclub waarbij het uiteindelijk draait om een groep voetballers van 20 tot 30 man.

Naast alle officiele rollen zijn er ook nog genoeg mensen/clubs die invloed proberen uit te oefenen, en zo krijg je al snel 'kampen'.

Je kunt niet werken met 15 kapiteins op een schip.

04-04-2024 10:04

Rockanje23 +37016

Komende transferperiode wordt een nog grotere ramp als de afgelopen twee zomers. Kroes heeft een gigantisch netwerk om zich heen. Beuker, de Lang en van Praag hebben niks op dat gebied en gaan dus terugvallen op zaakwaarnemers als Rob Jansen. Tel uit je winst. Ajax is dood, morsdood.

04-04-2024 07:22

Balgevoel +30849

Hoe kom je hier toch bij... Omdat-ie zaakwaarnemer was? Grootaandeelhouder van Go Ahead? Directeur 'International Football Strategy' bij AZ? Ajax is niet dood omdat Alex Kroes weg moet. Als je dat daadwerkelijk gelooft, mis je toch echt zelf wat branie en bravoure, sorry.

04-04-2024 07:30

NipeB +15790

Weet je dat hij bij SEG financiën en interne zaken deed en zelf zegt alleen bij een transfer van 1 miljoen van een NL speler betrokken te zijn geweest? Dat netwerk van SEG is er uiteraard maar door zijn keuze ook als TD op te trekken mocht hij daar geen zaken mee doen. Ook daar had Kroes schijt aan want hij was alweer met Vos bij Vivell. Ajax heeft genoeg zaakwaarnemers om zich heen die kunnen helpen. Bovendien liepen de gesprekken met potentiële TD’s al dus die zou ik afmaken. Ik hoop dat ook met Frank Arnesen word gepraat. Die kan zo instappen en TD worden en heeft een heel groot netwerk.

04-04-2024 08:49

Rockanje23 +37016

Haha, steeds gekker hier. Zaakwaarnemers die kunnen helpen. Natuurlijk net als die zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic. Deed ook zo zijn best om Ajax te helpen. En wat was het resultaat ?

04-04-2024 09:06

NipeB +15790

Ben ik met je eens. Maar we hebben nu al tijden geen AD, TD dus je zult iets moeten. Ik zou Kinsbergen bellen als AD en Arnesen als TD en dan een trainer benoemen. Dan kan je een normale zomer hebben. Nu denk ik dat het inderdaad net zo wordt als de afgelopen 2 seizoenen, een chaos.

04-04-2024 09:11

Sense of.H +5436

Nee Ajax is niet Dood jou verstand en zelfvertrouwen is dood.... Spelen we in de Keuken kampioen divisie, nee toch, hou je mond dan... nou kop op en steun je club door dik en dun... Na onweer komt zonneschijn... Komt helemaal weer goed met AJAX.

Edit: goed dat je je reactie hebt verwijdert je hebt toch nog blijkbaar verstand.

04-04-2024 20:10

brullie +7031

Iets te opportunistische uitspraak om zich helemaal geen zorgen te maken. Geloofwaardiger was geweest dat hij had gezegd, ja ik maak mij ook zorgen maar we gaan er alles aan doen om Ajax weer terug in het spoor te krijgen.

04-04-2024 07:03

Jake the Snake +17341

Ik maak me wel zorgen. Zo’n De Lang is net als H2 en Mislintat veel te vroeg op het voetstuk gehesen.

Leuk dat Ajax afgelopen winter in alle paniek een speler van naam heeft binnengehaald, maar zo’n Henderson heeft vooralsnog op het veld geen enorme meerwaarde en kost Ajax bijvoorbeeld (als het niet meer is) evenveel als Tadic.

04-04-2024 06:22

jeroenbosman1986! +182

Jij maakt je geen zorgen nee want jij krijgt je geld wel maar ondertussen gaat de club naar de kloten ga wat doen aan die klote rvc en laat kroes gewoon zijn ding doen domme macht spelletjes van hogerop

03-04-2024 21:19

AFCAjaxMidNineties +12696

Out of the box. John de Mol senior aanstellen als ceo. Schatrijke ajacied in hart en nieren. Onafhankelijk. Gepokt en gemazeld in het harde zakenleven. Even no nonsens meer. Weet van de hoed en de rand. Orde op zaken stellen!

03-04-2024 20:46

Joko +5063

Wil die ook?

03-04-2024 22:10

AFCAjaxMidNineties +12696

Polsen kan altijd toch. Heb hem wel eens horen zeggen dat er een dag komt dat hij het medialandschap vaarwel zegt.

04-04-2024 07:34

AFCAjax_1988 +3755

Kroes ook in de fout bij GAE

03-04-2024 20:01

Robbie en de Kock +11144

Tja, linksom of rechtsom... Wat Kroes gedaan heeft kan gewoon niet. Dus lets get it over with. En door.
Sowieso is een algemeen directeur nooit degene die over het transferbeleid gaat. Dus daar hoort de pijn niet en nooit te zitten.

03-04-2024 19:59

Ajaxfan31183 +16391

Hij niet nee maar de rest van de supporters wel vooral als van Praag zulke dingen gaat roepen. Eind jaren 90 werd er ook aan hem gevraagd waarom hij zn eigen er niet mee ging bemoeien toen het zo slecht ging, toen zei hij nog van dat hij dat liever aan mensen over liet die daar verstand van hadden. Doe dat nu aub ook meneertje van Praag

03-04-2024 19:35

Polifinario +2095

Ik ben heel blij dat Van Praag er in de jaren 90 zat. Hij heeft Ajax van een faillissement afgehouden na de zwart geld affaire van Ton Harmsen en heeft de club jaren fantastisch bestuurd met de EC I als gevolg. Het waren de mooiste tijden in mijn Ajax leven! Ik ben blij dat hij er nu ook weer zit.

03-04-2024 23:20

Ajaxfan31183 +16391

Eind jaren 90 toen het ook aan het donderen was in Amsterdam, toen werd er aan van Praag gevraagd of hij misschien zelf niet eens een functie moest gaan bekleden omdat er van alles mis ging , toen zei hij van nee dat laat ik liever aan mensen over die er verstand van hebben , dat moet hij nu ook aub doen . En btw de michael van toen is een totaal ander mens dan wat hij nu uitstraalt. Zoals gisteren hoe hij over kroes aan het praten was zo minachtend en een over mn lijk mentaliteit met die grijns van hem . En als morgen infantino belt voor een functie, dan laat hij alles uit zn handen vallen en dan zit hij twee uur later in Zürich . Dat is de michael van Praag van deze tijd . En dan ben ik het echt met je eens dat hij in de jaren 90 deed wat hij moest doen en niet aan te veel touwtjes wilde trekken zoals ik al schetse

03-04-2024 23:35

The "O" +784

Ik schaam mij kapot. Op mijn werk is Ajax het lachertje. In de provincie is Ajax het lachertje, in het land en Europa lachen ze zich kapot. We voeren beleid op "bananenrepubliek" niveau. Ik weet nu hoe die kakkerlakken zich altijd gevoeld hebben. *pinkt een traantje weg*

03-04-2024 19:32

Erwin2004 +936

Hé, je schaamt je in dit bericht ook al 😅

03-04-2024 19:47

Juan62 +46179

@ Erwin24

Ja precies hij plaatst 2 keer letterlijk hetzelfde bij 2 verschillende artikelen,
en het is nog onzin ook.
Reageer ik ff met ongeveer dezelfde tekst
Misschien lacht een gedeelte van Nederland maar in Europa beslist niet,
Iedere Europese topclub heeft dit wel eens meegemaakt.

In Nederland wijs ik alleen even op onze erelijst en het feit dat we altijd weer komen bovendrijven na mindere periodes

Verder denk ik dat hij niet precies weet wat een bananenrepubliek is,

03-04-2024 19:54

The "O" +784

En ik vind dat ik daar alle reden toe heb😉

03-04-2024 19:55

The "O" +784

Klopt, copy paste.
Net als jij trouwens.

En wat begrijp ik volgens jou niet aan het woord bananenrepubliek?

03-04-2024 19:58

Dolblij +45019

Schrale troost, The "O", je woont nog steeds in het land van Ajax.

03-04-2024 20:53

The "O" +784

En daar ben ik nog steeds dolblij mee.

03-04-2024 21:07

Joke +6791

Als Henderson een voorbode is van deze zomer dan maak ik me zorgen

03-04-2024 19:11

BokkieBokstra +11300

Maak me ook geen enkele zorgen, het is allemaal niet zo moeilijk. Een knappe trainer, Jansen, de Boer oid, bij de jeugd en opleiding zijn al mensen aangesteld. Er lopen goede mensen in de rondte. Het was afgelopen zomer moeilijker om het fout te doen dan goed te doen. Hoe krijg je het voor elkaar goede spelers wegjagen en in twee weken tijd 12 nieuwe spelers binnenrijden.

03-04-2024 18:56

lexy88 +8816

Frank de Boer is toch geen serieuze optie? We willen toch vooruit? Met een coach die voor vernieuwing zorgt? Waarom nou toch weer Frank de Boer die overal buiten Amsterdam is mislukt?

03-04-2024 19:04

BokkieBokstra +11300

Bij Ajax heeft hij goed gedaan, misschien spreekt hij zijn talen niet zo goed. Maar las laatst een interview met hem en begreep iets dat hij tegen de stress op ziet. Pascal Jansen zou ik prima vinden.

04-04-2024 07:55

UwSchipper +5591

In je basis gedachte ga ik mee.
Maar liever niet FdB.

03-04-2024 19:46

lexy88 +8816

Het feit dat de topreactie zoveel geliked wordt geeft aan dat de meerderheid het wel prima vind zo, dat iemand die -dat ontken ik niet- terecht geschorst is zó onnodig hard wordt weggezet door van Praag. En dat diezelfde van Praag nu rust predikt.... het is gewoon stilstand. En dus achteruitgang. Je ziet gewoon dat van Praag blij is dat een potentieel probleem (voor hem) zichzelf heeft opgelost. Het is eeuwig zonde.

03-04-2024 18:46

Amp +37589

Onnodig hard? Kijk eens naar de reactie van kroes

03-04-2024 20:28

Nr.10 +111002

Kroes slaat anders flink om zich heen, die doet net alsof hij niets bijzonders heeft gedaan en de schuld bij Ajax ligt omdat hij al had doorgegeven dat hij aandelen had. Wat een dwaas. Hij handelt op die manier nog steeds niet in het belang van Ajax. Kan beter gauw accepteren dat het afgelopen is.

03-04-2024 20:46

Polifinario +2095

Door deze manier van handelen toont Kroes overduidelijk aan dat hij volstrekt ongeschikt is als AD! Het is maar goed dat we er zo snel achter zijn gekomen.

03-04-2024 23:25

YID +164

Volgend jaar is onze club 125 jaar oud. Ik krijg spontaan flashbacks naar het horrorseizoen 2000

03-04-2024 18:32

AiasMaximus +6025

De club staat voor de zoveelste keer in de fik maar geen zorgen mensen. Pfff

03-04-2024 18:24

JoeBlow +8170

Mooie foto. Onze voorzitter die luidkeels de Ajax Marsch meezingt.

03-04-2024 17:07

Rockanje23 +37016

Hoe weet je dat ? Misschien zingt hij wel hand in hand kameraden

03-04-2024 17:27

JoeBlow +8170

Of “Alex Kroes, en Alex Kroes, en Alex Kroes is werkeloos”

Je weet het niet.

03-04-2024 17:34

Heimwee +6698

zou goed kunnen, zijn buurman loopt ook de polonaise bij anderen

03-04-2024 17:51

Rockanje23 +37016

Zou zo maar kunnen ja, als Michael er beter van kan worden is hij zelfs in staat om op Thierry Baudet te stemmen.

03-04-2024 18:12

Polifinario +2095

Het zou pas echt erg zijn als hij op Groen Links zou stemmen😮!

03-04-2024 23:26

Amp +37589

Prima als de aantrekkingskracht minder wordt. Kunnen ze wat inventiever worden met scouten en onderhandelen.

03-04-2024 16:58

Catenaccio +2752

Beter je mond houden. Tegenwoordig gaan de zaken sneller dan jij kan behappen!!

03-04-2024 16:55

nacbreda +0

Van praag zelf er uit

03-04-2024 16:36

AjaxNr1 +1685

Hou toch op. Van Praag met zijn old school netwerk. Niet bepaald een vernieuwer.
Een man 76 met ouderwetse ideeën.
We hebben een visionair nodig. Geen oude wijn in nieuwe zakken

03-04-2024 16:33

Dirk +7006

Gelukkig hebben we die oude knarren nog want als het van de jonge gasten moet komen ..
Kroes was zijn zakken al aan nog voor hij bezig was ..

03-04-2024 16:52

Schip +23391

Mee eens. En we hebben zeker geen plucheklever nodig, wat Van Praag is geworden in de loop der tijd. Als hij enkel als puinruimer zou komen, had hij ingestemd met een tijdelijke aanstelling. Maar hij onderhandelt een onnodig lang verblijf op een moment waarop Ajax niet in staat is nee te zeggen.

03-04-2024 16:59

barry1988 +24000

Dit doet mij denken aan de this is fine meme. Ajax wordt het Nederlandse HSV in dit tempo. Alles om hem heen staat in de fik en van Praag zit daar rustig met zijn koffie.....this is fine! Verder heb ik er geen woorden meer voor.

Misschien als protestactie zorgen dat een gephotoshopte versie van die meme met van Praags gezicht viral gaat

03-04-2024 16:32

PetrusKeizer +10739

Praag kan heel aardig cabaretstukkies opvoeren. Echt, dat doet hij heel goed. Misschien is hij nu aan t oefenen voor een persiflage op onze vooroorlogse premier Colijn: "gaat U maar rustig slapen".

03-04-2024 16:23

RuffRhythim +24837

Op 1 juni begint de voorbereiding voor het nieuwe seizoen, over twee maanden dus.
Dan zit je naar alle waarschijnlijkheid alweer:
- zonder AD
- zonder TD
- zonder aangestelde trainer

Je gaat ook naar alle waarschijnlijkheid opnieuw een transferzomer in zonder die genoemde posten volledig ingevuld.

Je dreigt het nieuwe seizoen alweer te beginnen zonder een volledige selectie (zoals zomer 2023).

Nou ik maak mij ab-so-luut wél zorgen hoor!

03-04-2024 16:10

debarbaar +8219

Van Praag weet het allemaal heel goed. 26 maanden stuurloos en nu een ouwe baas die net als de ex directeur van heerenveen graag aan de touwtjes wil blijven trekken. Opzouten man, je bent ingehuur dom te controleren en je bent 6 maanden in dienst, notuleerde tijdens de algemene vergadering dat kroes aandelen had maar vergat even te vragen of dat allemaal kon. En dan aankomen met een onzin verhaal over iemand met een ziggo uniform en dat hij ook daar op vetrouwt dat die voor ziggo werkt. (spoiler alert, woningovervallen gebeuren door mensen in een nep uniform)

03-04-2024 16:04

Dude125 +1183

Van Praag was er al afgelopen augustus 2023? Daar heb je een scoop, al is het niet helemaal de realiteit.

03-04-2024 18:27

Rockanje23 +37016

Gaat niet om van Praag maar om de functie voorzitter van de RvC.

03-04-2024 20:41

Okocha078 +13749

Naast al het bestuurlijke gezeur is het aankomend seizoen ook hoog tijd wat karakter aan het team toe te voegen.
Valentin Gomez:20jaar, kan linksback en cv, contract loopt af in December en is fel met een goede techniek. Zie in hem een type Licha
Sebastian Caceres: harde cv, met een prima tecniek. 24 jaar en contract loop af in December.
Hernan Lopez Munoz. Mijn persoonlijke favoriet. 23, echte nr 10 waar je voor naar het stadion gaat.. speelt bij een bescheiden club, dus zal niet de hoofdprijs kosten.:
https://m.youtube.com/watch?v=_fsYa1U7_xM

Kosten niet teveel en zouden echt kwaliteit toevoegen aan ons softe team.

03-04-2024 15:55

Joke +6791

Hoe kun je jezelf nou geen zorgen maken? Ik vind dat best een vreemde uitspraak omdat het een tering bende is al 2 jaar lang.
Klap op klap. Maar jongens bij de rvc zijn er geen zorgen?

03-04-2024 15:52

Slash +1306

Hij kan toch moeilijk gaan zeggen dat we allemaal in paniek moeten raken. Natuurlijk maakt hij zich echt wel zorgen, maar wat heeft het voor zin om nog meer paniek te gaan zaaien.

03-04-2024 16:48

Christus +147

Dit is gewoon weer nog zorgwekkender. Zet is echte supporters neer op bepalende posities. Wat boeit het zo’n van Praag nou hoe het Ajax vergaat?

03-04-2024 15:40

Kampioensoverwinning +1729

Echte supporters op bepalende posities? Absoluut niet. Ik wil de best mogelijke bestuurders en voetbaltechnische mensen. Supporters horen op de tribune.

Gevaarlijk dat er weer zo hard geroepen wordt om mensen met 'Ajax-DNA'. Affiniteit met Ajax is een pre, maar kunde moet doorslaggevend zijn.

03-04-2024 16:03

Christus +147

Ik heb het ook niet over Ajax-DNA, ik heb het over Ajax supporters. Mensen die willen dat Ajax het beter doet en daar niet voor zichzelf zitten. Hoe kan je hier tegen zijn?

03-04-2024 19:06

swam.b +777

Omdat je niet elke flapdrol die oprecht het beste met Ajax voor heeft de leiding over een miljoenenbedrijf kan geven.

04-04-2024 01:27

mvdk +43806 moderator

Maakten ze zich maar zorgen. Ik doe dat inmiddels helaas wel.

03-04-2024 15:33

JS16 +2788

Zolang ik er zit maak ik me ab-so-luut geen zorgen. Was getekend: m van Praag.

03-04-2024 15:29

afct +8937

Ik maak me enorme zorgen en mijn ajax hart huilt. Het is zo ongelooflijk zonde en onnodig.

03-04-2024 15:17

Wheelie +631

Altijd gevaarlijk als iemand zegt dat hij zich absoluut geen zorgen maakt

03-04-2024 15:10

KleineReus +6431

Natuurlijk maakt hij zich wel zorgen. Dit zijn gewoon praatjes voor de bühne. Daar blinkt de man in uit.

03-04-2024 15:16

Hans.D88 +3780

De club staat in de fik, maar van Praag maakt zich absoluut geen zorgen. Het is jammer dat AS geen gifs toestaat als reacties.

03-04-2024 15:09

Henkje +3464

Nou ik wel

03-04-2024 14:59

KleineReus +6431

Ondertussen strikt AZ gewoon ff Merijn Zeeman. Toch een van de grondleggers van het huidige Visma succes.

03-04-2024 14:58

GNBL +89877 moderator

Dopingsport.

03-04-2024 15:15

KleineReus +6431

Als dat je enige bijdrage is....pfff. Kijk gewoon even naar wat de man gepresteerd heeft. Een team dat ondermaats presteerde en met dopingperikelen kampte opgewerkt naar een van de toonaangevende teams binnen de Protour. Bovendien een mooie bevlogen emotionele man, enorme teamplayer en (voor zover ik dat kan beoordelen) aardig integer. Zekerheden heb je nooit, maar ik vind dat AZ veel meer out of the box denkt en dit lijkt op het eerste gezicht gewoon weer een goede zet.

03-04-2024 15:23

Web +178830

Als Ajax dit nu gedaan had
Was dit dan getolereerd?

03-04-2024 15:21

KleineReus +6431

Zeeman aanstellen bedoel je? Had in deze concrete situatie niet gelukt, want dat zal al wel rond zijn geweest met AZ. In zijn algemeenheid, kun je het je idd afvragen. Bij Ajax lijkt het erop dat er nogal wat conservatieve sektarisch krachten actief zijn, die niet te beroerd zijn om je direct bij de enkels af te zagen.

03-04-2024 15:33

Juichtoon +32406

Het AD dat zich afvraagt of Ajax 'niet nog meer van zijn aantrekkingskracht verliest'.
Dat zien we zondag weer als de Kuip en daarbuiten weer schuimbekkend Ajax ontvangt...
Ajax is de wedstrijd van het jaar, ook voor Fnoord...minder aantrekkingskracht? Heel Rotterdam loopt er weer voor uit ..:-).

Weet je welke club veel van zijn aantrekkingskracht verloren heeft? Precies, naar die spelersbus kijkt geen hond om, elk seizoen opnieuw..
Ik heb ze ooit vlak langs me zien rijden toen ik op weg naar de ArenA liep. Het was alsof er een stadsbus passeerde :-).

03-04-2024 14:51

Ajaxadam1 +31667

Tijdens de klassieker dit jaar in de Arena gebeurde er ook helemaal niets. Rustige wedstrijd.

04-04-2024 09:32

Juichtoon +32406

Dat was richting Ajax gericht smart ass...

04-04-2024 10:51

Biss +9998

Nou, ik ben alles behalve overtuigd.

Ajax lijkt wel een kind dat is gevallen, met pijn op de grond blijft liggen, terwijl de volwassenen er omheen ruzie maken over het weer.

03-04-2024 14:36

twynestar +28236

kind moet zelf leren opstaan

03-04-2024 15:26

ahahaha2023 +705

Kunnen ten eerste alle vrouwen op topposities binnen Ajax weg worden gestuurd? Die voegen werkelijk niks toe aan Ajax en lopen alleen maar de boel te frustreren

03-04-2024 14:33

Steffenhagen +37817

En het ergste cliché - van de Telegraaf - het gedachtengoed van Cruijff is verkwanseld , zucht .
Was Johan er nog maar en wat zou Johan gedaan hebben . Doodvermoeiend en weinig constructief

03-04-2024 14:32

Biss +9998

Dat gedachtengoed is 9 jaar geleden al verkwanseld. Bewust door beleidsbepalers vanaf 2015 er uit gewerkt, terwijl ze tot 2020 bleven roepen dat Plan Cruijff gevolgd.

03-04-2024 14:39

Steffenhagen +37817

Het gedachtengoed van Johan was niet zozeer een plan maar Johan zelf . Daar ging het ook fout met navolgers zoals Jonk en Bergkamp

03-04-2024 14:41

Biss +9998

Alles in Johan’s hoofd is op papier gezet. Dat noemde ze een plan, maar idd was er ook ruimte voor eigen invulling. Het ging om principes waar iedereen in de club zich aan hield. Dit ‘plan’ is 5 jaar lang succesvol uitgerold binnen onze club. Resultaat van goed beleid zie je 5 jaar later (2016-2019).
Resultaat van het beleid in de jaren er na, zie je nu.

03-04-2024 14:46

twynestar +28236

plan is echt een te groot woord voor een chaotische collectie oneliners

03-04-2024 15:27

VOETBALisOORLOG +1780

Naar de gespreken van kandidaten kun je ook naar fluiten

03-04-2024 14:21

Web +178830

Ajax is Oorlog

03-04-2024 14:27

Steffenhagen +37817

Ajax is qua bestuurlijk niveau niet veel verder dan de plaatselijke duivenmelkersvereniging : wat een gepruts daar

03-04-2024 14:33

AFCAnieuwegein +567

Wordt tijd dat deze man lekker achter de geraniums gaat zitten, tijd voor een nieuw en fris elan..

03-04-2024 14:18

daslogisch1 +10115

Het gaat natuurlijk niet gebeuren want het is een Kroes-adept, maar ik zou Marijn Beuker naar voren schuiven als AD met Menno Geelen als assistent, soort combi functie. Ik heb begrepen uit de Pantelic Podcast van vandaag dat Menno Geelen geen AD schap ambieert maar wel mogelijk met iemand er naast.

03-04-2024 14:11

Stamhoofd +11531

Op basis waarvan zou Marijn Beuker AD moeten worden? Die moet zich eerst nog maar eens bewijzen in zijn huidige functie

03-04-2024 14:23

daslogisch1 +10115

Mede door zijn achtergrond bij AZ en Rangers en is Cruyff adept en verder moet iemand het doen en ik vind dit in combi met Geelen een mogelijkheid die onderzocht zou kunnen worden. Beter dan andere gasten uit het Old Boys Network.

03-04-2024 14:40

BillSplate +9689

Maar das echt niet logisch. Hij wordt niet alleen ceo/algemeen directeur van een voetbalclub. Hij wordt dat ook nog eens van de grootste Nederlandse club die ook nog eens beursgenoteerd is. Beuker is in niets momenteel nog geschikt voor zo’n functie. Hij heeft de ervaring nog niet, heeft nog geen soortgelijke ervaringen gehad en moet zich nog bewijzen in z’n huidige functie. Beetje als AD noemen, is alsof je nu ook Seedorf oid als ceo wilt zien bij Ajax. Ongeschikt.

03-04-2024 22:15

daslogisch1 +10115

Seedorf wil ik op geen enkele positie binnen Ajax zien! Die is zeker ongeschikt, alleen dat belerende toontje al van hem moet ik van overgeven, in mijn mond...

03-04-2024 22:17

rodnet +10265

Deze soap gaat zeker niet positief uitpakken. Kroes is zonder twijfel oliedom bezig geweest maar met de huidige Raad van Commissarissen kun je absoluut niet geloofwaardig door. Ik maak me nu al ernstig zorgen over het weer uitkomen bij resultaten uit het verleden die in dit geval een vrijwel negatieve zekerheid voor de toekomst bieden: weet je wat, we nemen Frank de Boer... die kennen we, hij kent Ajax goed, is bestuurlijk niet bedreigend en gelukkig niet van alle onnodige tactische vernieuwingen. Kunnen we lekker door met een kwaliteitsarme selectie want daarmee was hij vroeger ook succesvol in de eredivisie.

03-04-2024 14:08

Balgevoel +30849

We hebben geen technisch directeur, geen coach voor volgend seizoen, nog geen idee hoe de selectie er uit moet/gaat komen te zien, of huurlingen terugkeren, verzin het allemaal maar. Juist over dat technische gedeelte maak ik me wél zorgen, Michael...

03-04-2024 14:07

Web +178830

Beukers, de Lange, van Gaal kunnen het niet
Scrol maar naar beneden
Wie willen jullie
Kom maar met namen

03-04-2024 13:48

Web +178830

Zou niet gek zijn

03-04-2024 13:59

Steffenhagen +37817

Zou idioot zijn . Die man heeft toch geen capaciteiten om een beursgenoteerd bedrijf te leiden ?

03-04-2024 14:03

VOETBALisOORLOG +1780

Zolang de RVC er zit, kun je het vergeten

03-04-2024 14:27

MelleAfca +14302

Die stond vorige maand ergens op deze site met een interview; zelden zoveel onzin in een paar alinea's gelezen.

03-04-2024 14:34

Stefansuarez +19013

Jordi Cruyff

03-04-2024 13:56

Web +178830

Ik denk dat die dit niet wil??

03-04-2024 13:59

Steffenhagen +37817

Alsjeblieft hou op . Ben ik in de fanclub van oud Ajax beland ?

03-04-2024 14:04

MelleAfca +14302

Het is vrij komisch om te zien hoe men gewoon kwijlend achter hun toetsenbord te pas en te onpas de termen 'old boys network' en 'het Ajax dna' op elk bericht/nieuws willen plakken.

03-04-2024 13:40

JariHeijden +5592

Ja, wie ook komt, er zijn er hier genoeg die die persoon niet willen.

Het lijkt wel of kandidaten alleen maar geschikt worden geacht als ze niet willen komen. Degenen die daadwerkelijk vuile handen durft te maken en er in durft te stappen wordt hier met pek en veren de stad uitgedragen.

03-04-2024 14:13

Web +178830

van Gaal ziek financieel onafhankelijk wil de club helpen
Hier is niets goed
Ik lees alleen weinig namen die dit op moeten lossen, en dan
Wie wil het?

03-04-2024 14:33

MVG +16469

Ik ben ervan overtuigd dat het weer een zooitje wordt en dat begin volgend seizoen er weer een paar koppen moeten rollen als de resultaten tegenvallen. Dat zullen dan wel Beuker en de Lang worden. Alle nieuwe mensen worden er per slot van rekening snel weer uitgewerkt bij Ajax.

03-04-2024 13:24

Web +178830

Dat mensen denken dat van Gaal geen goed inzicht heeft over spelers te kopen, begrijp ik echt niet
Waarop baseren jullie dit?
Omdat hij bij het WK anders ging spelen, en hij liet daar wel zijn beste spelers van Persie en Robben heel goed spelen
Sterker nog, ik vond Robben de beste speler op dat WK

03-04-2024 13:11

Aurelius1 +19702

Wat heeft dat laatste te maken met het aantrekken van nieuwe spelers? Iedereen zou Robben en Van persie hebben opgesteld.

Bij Barca haalde hij creatiefloos de hele Nederlandse enclave, en bij United zijn al zijn aankopen mislukt.

03-04-2024 13:15

Web +178830

Nou dat valt heel erg mee hoor
Dat waren niet allen miskopen
Maar als je de top van de top traint dan zijn alleen de allerbesten meerwaarde
En die werden door bv City en Real gekocht

03-04-2024 13:26

Gewoon Gijs +18356

plus dat hij toch ver van de huudige markt afstaat en zich daar niet actief in begeeft

03-04-2024 13:28

Web +178830

jij denkt dat van Gaal het voetbal niet volgt?
Dan ken jij zijn bezetenheid niet

03-04-2024 13:33

Balgevoel +30849

Denk dat je, als je inderdaad z'n tijd in het buitenland gaat analyseren, best kunt concluderen dat z'n aankopen vaker niet dan wel goed uitpakten. Van Gaal was altijd meer de man die jeugdspelers inpaste en had er bij Bayern en Barca wel een paar aardige rondlopen in zijn periodes.

03-04-2024 13:53

Rockanje23 +37016

Van Gaal heeft in de jaren negentig heel veel miskopen gedaan bij Ajax. Van Marcio Santos en Ivan Gabrich tot Peter Hoekstra en John Veldman. Plus alles wat daar tussen zit. In de trainer van Gaal zou ik nog steeds vertrouwen hebben maar in de scout/adviseur/TD van Gaal niet.

03-04-2024 13:56

Web +178830

Dat rijtje kun je van iedereen op schrijven
Overmars had dit ook
Het moet breed gedragen worden, en geen een mans acties

03-04-2024 14:05

Steffenhagen +37817

Gewoon Gijs heeft een heel goed punt . Natuurlijk is de afstand erg groot voor van gaal . Dat teruggrijpen iedere keer op vergane glorie : door dit soort sentimenten gaat Ajax nooit vooruit . Het neemt gewoon bizarre vormen aan

03-04-2024 14:07

TeringHenkie +28273

Web, maar miskopen kan nu ff niet meer. We hebben nu al 2 seizoenen een zeer matige selectie met mis kleumen. We moeten er weer bovenop komen en mis kleumen kunnen we ons niet meer veroorloven.

v Gal is geen TD, die moet zo ver mogelijk verwijderd blijven van het aankoopbeleid!

03-04-2024 15:33

Steffenhagen +37817

Van gaal is een zieke man op leeftijd . Daar moet je gewoon niet zoveel van verwachten.

03-04-2024 14:05

NipeB +15790

We hebben nog een WK daarna gehad. Dat van 2022. Het allerslechtste en lelijkste Oranje ooit qua spel. Heb niet eens alles gekeken en was blij dat ze naar huis mochten. 2014 is 10 jaar geleden. 2022 is kort geleden.

03-04-2024 15:48

DTM1970 +1499

Kroes heeft fout gehandeld en betaald daarvoor nu de rekening.
Van Praag heeft ook fout gehandeld als RVC voorzitter en dat heeft helaas geen gevolgen. Hij dient namelijk zijn directie te controleren en wist al meer dan een half jaar dat Kroes aandelen had en heeft dat dus verzuimd te controleren.
Hij is als toezichthouder verantwoordelijk en dus ook aansprakelijk.
Als Kroes weg moet dan moet van Praag en de RVC dus ook weg.

Van mij hoeven ze beiden niet weg. Alex krijgt vast een kleine boete van de Waakhond en behalve Alex heeft niemand financiële schade opgelopen.

Ajax is een voetbalbedrijf en geen beursbedrijf. Dat er nog op de beurs staan fout. Laat Ajax weer een voetbalbedrijf worden en laten we het vooral over voetbal hebben!

03-04-2024 13:11

PetrusKeizer +10739

Hij vindt dat het niet tot zn taken behoort om naar de hoed en de rand te vragen, Kroes had hem de hele handel en wandel op een presenteerblaadje aan moeten reiken, dus eigen schuld Kroes. Dat mensen zich dit zand met grote graagte in de ogen laten strooien gaat zelfs mijn verstand te boven. Wat een volksverlakkerij allemaal, maar nee hoor, standbeeld voor de heilige,of is t machtsgeilige, Michael staat al in de steigers!

03-04-2024 13:30

PetrusKeizer +10739

Praag:"nou, ik kan me voorstellen dat een potentiële trainer denkt: hoe heeft die Kroes dat nou kunnen doen?" Daar slaat meneer van Praag BEWUST de plank mis, want de vraagstelling nodigt juist NIET uit om terughoudendheid van kandidaattrainers toe te schrijven aan hun eventuele mening over de handelswijze van Kroes mbt die aandelenkoop. Het gaat om het wegvallen van structuur, maar daar wil Praag vanzelfsprekend niets van weten. Het is alleen maar: Kroes heeft t verkloot, dat jaagt trainers weg maar wij , Danny, Gaal en Praag, vangen t allemaal wel op en herstellen het vertrouwen. Vreselijk, wat een Machiavellist.

03-04-2024 13:07

Capocapo +12001

Kroes is toch ook degene die dit heeft veroorzaakt? Als die deze fout niet had gemaakt, zat die er gewoon nog.

03-04-2024 13:08

PetrusKeizer +10739

Ha, daar hebben we de vriend van Klaas Vaak ook weer. Snap je wel wat ik post? 🤣

03-04-2024 13:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.