De Bont over transfer Gaaei: 'Ajax doet hier iets opmerkelijks'

door Bram Bark 120

Bron Voetbal International

De Bont over transfer Gaaei: 'Ajax doet hier iets opmerkelijks'

door Bram Bark 120

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Anton Gaaei is volgens journalist Stef de Bont een back die ze in de ArenA graag zien, zo vertelt hij in een video van Voetbal International. Gaaei, die donderdag 17 augustus officieel werd gepresenteerd als nieuwe aanwinst van Ajax, is volgens De Bont een snelle verdediger met veel aanvallende kwaliteiten. De journalist vindt dat de Amsterdammers bij de transfers wel iets 'opmerkelijks' doen.

'Een van de grootste talenten in Scandinavië op die positie', gaat De Bont in op de transfer van Gaaei. 'Dit is zo'n jongen die ze in de ArenA graag zien. Een back die er constant overheen gaat en voorzetten geeft. Hij kan ook als een malle rennen. Vooral aan de bal is hij heel behendig.' Dat de nieuwe Ajax-aanwinst vooral aanvallend sterk is valt te verklaren: 'Hij is een buitenspeler die is omgeturnd tot back. Hij heeft één seizoen als vleugelverdediger gespeeld, en dat heeft hij erg goed gedaan.'

Met de aanvallende kwaliteiten van Gaaei lijkt het dus wel goed te zitten. In de U19 van Viborg FF wist hij (als buitenspeler) in 64 wedstrijden 28 keer het net te vinden. Volgens De Bont zijn de defensieve kwaliteiten van de Deen nog wel een 'dingetje waaraan gewerkt moet worden'. Het inzicht van Gaaei in aanvallend opzicht moet de mindere defensieve eigenschappen van de verdediger compenseren. De verdediger zelf gaf aan dat hij van aanvallen houdt, maar dat verdedigen natuurlijk ook belangrijk is.

Opmerkelijke transfer

De Bont begin het gesprek over Gaaei met te benoemen dat Ajax hier iets 'opmerkelijks' doet. 'Sánchez staat nog onder contract. Al lijkt hij wel onder weg naar FC Porto. Die jongen is gekomen met een bepaald perspectief. Sánchez is een jongen die zich door zou ontwikkelen. Die doen ze nu na een jaar al van de hand. Vervolgens kopen ze een nieuwe back (Gaaei, red) voor een soortgelijk bedrag, maar met een heel andere karakter. Gaaei is een heel ander type voetballer.' De Bont erkent dat de potentie in het eerste seizoen van Jorge Sánchez bij Ajax er niet is uitgekomen.

Gaaei's extra wapen

Ajax heeft met Gaaei een extra wapen in huis gehaald. 'Hij kan belachelijk goed ingooien. Een inworp rondom het zestienmetergebied van de tegenstander is een soort hoekschop', zegt De Bont. De journalist sluit af met te benoemen dat Gaaei een jonge jongen is die tijd nodig heeft, maar ook een jongen is met veel potentie.

Pre-order de gloednieuwe Johan Cruijff-collectie via de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

DeMeer1976 +3095

Is dus een goede ruil waarschijnlijk en geen opmerkelijke zet.
Opmerkelijke opmerking van De Bont 😃⚽️

21-08-2023 14:59

brullie +7035

Dit is wat we nodig hebben, aanvallende backs. Dat hadden we ooit en hebben dit te weinig.

21-08-2023 07:31

Schip +23463

Punt is dat de aangetrokken spelers allemaal wel in de basis geschikt (kunnen) zijn, waar Overmars af en toe zijn Magallan-tjes had, maar allen moeten zij zich nog ontwikkelen. Ik had een balans verwacht tussen een of twee top routiniers en dit soort ontwikkel-talenten. Tadic, Blind, Nico etc stonden er direct en werden ook bewust aangetrokken in hun leeftijdscategorie, om het team te dragen en meer ervaring te geven.

Je moet een topcoach zijn, wil je daar zo snel al rendement uit persen. Een type van Gaal die graag met jonge talenten werkt en die als routiniers laat spelen, of iemand die op een andere manier alles uit een collectief perst zoals Slot. De uitdaging voor Steijn wordt er niet minder op. Zag wel een aantal crosspasses om de flanken sneller te bedienen. Dat vond ik positief. Verder proberen ze echt wel combinerend tot iets te komen, ook positief. Maar als het vol staat, moet je spelers hebben die de techniek hebben daar doorheen te komen met een individuele actie. Kon eigenlijk enkel Kudus. Bergwijn kan dat niet zonder snelheid, Brobbey niet echt. Conceicao en Berghuis wel. Had Conceicao ook wel verwacht, zeker nu die bokt wegens het gebrek aan kansen.

20-08-2023 10:59

Ans B +19873

Conceicao is geblesseerd (spierblessure). Bergwijn is weliswaar op z'n best als hij op snelheid kan passeren, maar ik vind dat hij dit wel degelijk ook in de kleine ruimtes kan. Hij doet het niet heel vaak, maar b.v. bij het uitverdedigen op de achterlijn, had hij een schitterende draai waarmee hij die aanvaller volledig op het verkeerde been zette.

Verder helemaal eens. Ik vond Ajax tussen ca. 10e-35e min sterk spelen, met een goede opbouw van achteruit, snelle balwisselingen, combinaties en enkele zeer goede acties van Bergwijn. Hij speelde toen niet zo geplakt aan de zijlijn als 2e tien en dat beviel me zeer goed. Ik vind dat zeker voor herhaling vatbaar. ASE viel helaas volledig uit de toon gisteren; vrijwel alles mislukte; het lijkt er een beetje op dat hij de druk niet aan kan, want hij kan heus wel beter. Met een snelle, technisch onderlegde LB zou het daar in principe heel goed moeten gaan lopen. Geen idee of die Avila daar geschikt voor is. Maar misschien kan ASE beter presteren als hij invalt en hopelijk minder onder druk staat (ook de druk van zichzelf bedoel ik, want dat is de ergste druk).

Edit; Ik lees nu net in VI PRO-artikel dat Avila juist geen back is die 'er overheen gaat', maar eentje die eerder inschuift als extra centrale verdediger bij de opbouw. En daar schijnt hij ook uit te blinken in de passing.

21-08-2023 10:28

Schip +23463

Op zich met een Gaaei op rechts is een meer verdedigende back mogelijk, maar staat me bij dat dit met Martinez op links ook niet werkte. Je moet om een linksbuiten te ontlasten toch eroverheen kunnen klappen, al hoeft dat niet vaak.

Kan er weinig van zeggen, omdat ik geen beelden heb gezien. Bergwijn levert gewoon te weinig als linksbuiten. Niet de constante voorzetten van Tadic of dat effectieve half space spel van hem, niet de constante acties als het druk is.

Hij kan een verdediging bezig houden, maar zie het te incidenteel.

21-08-2023 11:34

Ans B +19873

Ik vind ook dat Bergwijn er lang niet alles uithaalt wat erin zit. Ik wijt dit voor een groot deel aan zijn kwetsbare mentale make up (maar dat maakt verder ook niets uit, want ik zie hem niet i.c.m. een mental coach, tenzij er eentje dagelijks bij Ajax1 zou rondlopen).

Puur qua voetballend zie ik hem als een topspeler, maakt hij zal dat wsch. nooit waarmaken. Jammer.
En als hij wel aan de zijlijn geplakt staat vind ik hem op z'n zwakst. Alleen in topvorm presteert hij dan en alles klopt qua overlappende LB en zich aanbiedende spits.
Ik verwacht wel meer van dit seizoen, als Ajax ingespeeld raakt en hij meer als een dubbele 10 kan functioneren.

En de nieuwe backs, ik ken ze geen van tweeën nog van beelden. Afwachten dus.

21-08-2023 13:59

Balgevoel +30880

Nou, laat het maar zien dan, beste Anton. Want ik heb me vandaag weer ouderwets kapot geërgerd aan de goddelijke Rensch, die diep in blessuretijd besloot een minuutje uit te trekken voor een ingooi.

19-08-2023 21:30

Artemio +32000

Kan nooit slechter dan Sanchez en Rensch.

19-08-2023 20:06

KleineReus +6459

Wat is er nou precies opmerkelijk?

19-08-2023 15:00

Squadron11 +2420

Alvast een speler halen voordat de ander weg is

20-08-2023 08:56

Georginho14 +1294

Pas ene jaar als vleugel verdediger is wel magertjes.

19-08-2023 10:09

Rock69 +8411

Ken je Reiziger nog! Same story.

19-08-2023 11:49

Georginho14 +1294

Bogarde nee maar die kerel is van ander niveau gappie

19-08-2023 18:35

Pingelaar +13293

Ik zie Gaaei zijn voorzetten al erin gekopt en gerost worden door Akpom.

Wat hoop ik dat we veel plezier gaan beleven met onze nieuwe spelers.

19-08-2023 00:46

Jarikoning +7251

Grappig een speler erbij die ver kan ingooien. Kan een wapen worden.

18-08-2023 23:11

Juichtoon +32538

Ik heb gehoord dat hij corners neemt en ze zelf inkopt...

18-08-2023 23:55

Jarikoning +7251

En dat voor maar 4 miljoen.

19-08-2023 00:14

Allesreiniger +3361

Ik denk ook zo ongeveer eerlijk dat élke speler moeite heeft gehad om het te laten zien onder schreuder. Grillitsh, ocampos, sanchez, bassey, brobbey, tadic, blind, rensch, taylor.. ik vergeet er vast nog een paar, maar durf best te concluderen dat schreuder een (groot) faal-aandeel heeft gehad in 22/23

18-08-2023 22:36

Aldek +5085

Ik wil die naam hier niet meer lezen ajb ..🙈😉

19-08-2023 08:34

Rentokill +4607

Eens. Toch best knap. Hij heeft iedereen zo uit zn kracht en zelfvertrouwen gehaald dat ik zelfs durf te beweren dat hij negatief heeft bijgedragen aan het NL11tal op het WK.

19-08-2023 12:25

Aurelius1 +19734

Ja, want onder Heitinga ging het zoveel beter dan onder Schreuder. Wanneer begrijpen mensen nu eens dat de kwaliteit en vorm van spelers het resultaat bepalen, in plaats van overmatig veel waarde te hechten aan trainers.

20-08-2023 20:06

Sven Heida +1384

Aurelius1 , Heitinga aanstellen boven Reiziger was de zoveelste blunder .

21-08-2023 13:13

3sterren +20205

Met ”Ajax doet hier iets opmerkelijks” wil hij eigenlijk uitdrukken dat Ajax zich op een logische manier heeft versterkt, omdat ook hij vindt dat Jorge Sánchez vorig seizoen gewoon slecht heeft gepresteerd en Sven Mislintat er heel goed aan gedaan heeft om Anton Gaaei te verleiden om naar Ajax te komen.

Kortweg ”opmerkelijks”had moeten zijn ”logisch” ...

18-08-2023 22:16

RuffRhythim +24837

Klnkt zowat als de nieuwe Trabelsi, maar dan in een ander kleurtje haha, ik laat me graag verrassen

18-08-2023 21:41

MichelAngelo66 +22258

Kon die ook goed ingooien?

18-08-2023 22:19

RuffRhythim +24837

Daarom staat er ook "zowat" 😉

18-08-2023 22:23

Maxwell_5 +6977

Kennelijk hebben bij Ajax veel spelers een probleem.
Rensch heeft een probleem, Brobbey heeft een probleem, Gorter heeft een probleem, Berghuis heeft een probleem, Taylor heeft een probleem. Terwijl ik juist dacht dat het allemaal een stukje beter aan het worden was bij Ajax.

18-08-2023 21:24

Mentir +2436

in mijn ogen is concurrentie een goed iets, zodat spelers niet lui worden om te denken ik sta toch wel in de basis.

18-08-2023 21:27

Maxwell_5 +6977

Precies. Maar hier op AS worden dingen vaak aangevlogen vanuit het glas is halfleeg principe, dus ipv dat genoemde spelers een mogelijkheid hebben om zich ergens aan op te trekken, hebben ze kennelijk een probleem.

18-08-2023 22:08

Mentir +2436

Vind altijd opvallen dat gemakzucht te vaak voorkomt bij de selectie. Sommige denken overal dan mee weg te komen want je altijd een ''slechte'' wedstrijd hebben.
en soms een keer op de bank vind ik ook goed iets, je hoeft niet letterlijk alle wedstrijden te spelen.

18-08-2023 22:12

Rock69 +8411

De spelers die jij noemt hebben een trauma. Opgelopen onder Schreuder en Heitinga.

19-08-2023 11:51

Rentokill +4607

Een getergde Berghuis is 3x zo goed als een tevreden Berghuis.

19-08-2023 12:28

Amsterdamnoord +6060

Goed om te horen dat zijn inworpen ook goed zijn. Gooi ze maar op die kop van Medic

18-08-2023 20:33

MichelAngelo66 +22258

Alleen hopen dat ze de spelregels niet veranderen naar inschieten. Dan verdampt zijn transferwaarde.

18-08-2023 22:21

Rock69 +8411

En er komt nog meer lengte bij Ajax. Geen kleine krielkippen meer

19-08-2023 11:52

Nr.10 +111178

Echt uitstekend dat er meteen weer snel afscheid is genomen van Sanchez en Bassey. Die jongens zijn ook niet gekomen na een positief scoutingsrapport, en iedereen ziet na een paar weken dat ze niet bij ons passen. Echt goed dat we daar niet mee zijn blijven aanmodderen en dat ze gewoon voor hetzelfde geld weer weggaan. Hopelijk kunnen we Wijndal en Klaassen ook nog slijten.

18-08-2023 20:27

YRGI +32950

Klaassen zou wel willen blijven. Gaat nooit ergens meer verdienen.

18-08-2023 21:22

Rentokill +4607

Dat waren vast duistere dealtjes! Of begeef ik me nu op glad ijs?

19-08-2023 12:29

barry1988 +24032

Ook het stukje over zijn lange inworpen is interessant. Waar Ajax vorig jaar met standaard situaties niet zo gevaarlijk was is het dit jaar echt een extra wapen van Ajax geworden. Hierdoor ben je veel moeilijker te bestrijden.

18-08-2023 20:07

2008totheden +789

Lange inworpen zijn nog meer dan corners de meest zinloze onzin waarmee je alleen balverlies lijdt.

Met uitzondering van Stoke toendertijd creëert niemand ook maar structureel kansen. Ik ben die onzin met Ogararu en Hetinga niet vergeten: kort ingooien op de tegenstanders helft levert bijna altijd balbezit op als je dat kort doet.

18-08-2023 20:44

FUNKADEL!C +4491

Het heeft natuurlijk ook alleen zin als je lange gasten hebt die goed kunnen koppen en als Sutalo komt hebben we 3 spelers langer zijn dan 1,90. Bovendien is het in de Eredivisie een walhalla voor goede koppers, we (Eredivisie clubs) stellen voornamelijk voetballende verdedigers op en nauwelijks echt (kop)sterke. Ik zie hier echt wel mogelijkheden liggen als Gaaei ze net zo goed als Rory Delap kan smijten.

19-08-2023 09:31

afca1985 +21338

Nou nou wat opmerkelijk zeg. De ene drol Hamstra (waarschijjnlijk) haalt de ene speler en een jaar later haalt de nieuwe TD een ander, heel opmerkelijk hoor, zie je anders nooit

18-08-2023 19:54

wijzijndebeste123 +164039

Ik word wel enthousiaster naarmate ik meer over m lees. Rensch kan aan de bak.

18-08-2023 19:38

JariHeijden +5604

Wie weet wordt Gaaei wel de nieuwe rechtsback en Rensch de nieuwe linksback. Met zijn tweebenigheid is dat best mogelijk.

18-08-2023 19:59

4-3-3 +3512

Zou ik zeker proberen, als ik Steijn was. ;)
Rensch maakte nog niet zo lang geleden een behoorlijke indruk als linksback, misschien zou het hem kunnen helpen om dat niveau weer te halen?

18-08-2023 20:20

Oxxer +164298 moderator

@ JariHeijden

Gaat Rensch op links wel stoppen met schijnverdedigen? Voor mijn part is hij 5 benig, een parodie op een verdediger, heeft en zal naar mijn mening nooit het niveau halen wat hoort bij Ajax1 en nee ik heb geen hekel aan Rensch.

19-08-2023 08:55

insectenverdelg +23464

Wil m eerst een paar ballen zien aannemen voordat ik een oordeel heb. Maar Sanchez is het niet enworst het niet. Dis dat is een g0ede keus van Sven.

18-08-2023 19:37

Dolblij +45217

Inderdaad, ben wel enthousiast. Vorig jaar zien spelen die Gaaei. Longen als een paard, drang naar voren en de hele wedstrijd alert. Rensch realiseert het zich misschien nog niet maar hij heeft een probleem als hij nu niet serieus stappen maakt.

18-08-2023 19:35

Rodrigo +1857

Het is trouwens wel enorm lang geleden sinds we een echt goede rechtsback hadden. Volgens mij was Trabelsi de laatste, alles wat daarna kwam was vooral middelmaat op misschien Mazraoui na.

18-08-2023 19:34

CruijffiaansNouriaans +4450

Trabelsi was goed, maar liet - net als Dest - heel vaak de man uit zijn rug weglopen bij voorzetten in en nabij de 16. Heeft ons daardoor veel goals gekost. Ergerde me er kapot aan toen!

18-08-2023 19:37

Rodrigo +1857

Ik was destijds een jaartje of 13 maar herinner me vooral dat die altijd maar bleef gaan, de hele wedstrijd door. Wat een longen had die gast.

18-08-2023 19:41

CruijffiaansNouriaans +4450

Dat ook ! Sowieso een lekker elftal toen met Maxwell op de andere flank, niet ?

18-08-2023 19:43

JTajax +10718

Mazraoui was echt goed hoor. Niet voor niks naar Bayern gegaan

18-08-2023 19:45

Nr.10 +111178

‘Misschien’ Mazraoui? Ik durf te stellen dat Mazraoui eerste helft van 2021-22 een van de beste rechtsbacks van de wereld was.

18-08-2023 20:28

Danielson +50435

Onzin. We hebben hele generaties zelf opgeleide rechtsbacks goed kunnen doorverkopen.
Van der Wiel aan PSG, daarna Van Rhijn, Tete en Dest. Mazraoui was natuurlijk de beste maar die leverde door geknoei van Piemelmars niets op.

18-08-2023 22:40

Rodrigo +1857

En toch waren al die spelers die je opnoemt geen top rechtsbacks voor ons zoals Trabelsi dat was. Dest had het misschien kunnen zijn maar die wou perse naar het buitenland na een handje vol aan goede wedstrijden.

18-08-2023 22:54

Danielson +50435

Wel voor 23M meen ik..

18-08-2023 23:02

Juichtoon +32538

En dat kwam niet doordat Nous structureel te laat op de training was en zn huiswerk niet deed. Uiteindelijk wilde Ajax alleen maar een amateur contract aanbieden terwijl Nous echt zn stinkende best deed.....je gelooft het zelf....

18-08-2023 23:59

Tommyshelby +129122

https://x.com/danishscout_/status/1692523514429935841?s=46&t=p5hhDH4OaSJE3Rp7Lc4QMQ

Draadje over Gaaei, sowieso een goed account om te volgen voor Deense talenten. Aanrader.

18-08-2023 19:27

FUNKADEL!C +4491

Als ik dit lees krijg ik een beetje Dario Srna vibes, de legendarische Kroatische rechtsback van Shakhtar die gezegend was met een fluwelen traptechniek 👌🏽

"He is maybe the best crosser in the league but he's also generally just a fantastic striker of the ball. Massive asset on set-pieces as he's able to handle both corners and free-kicks."

En dus ook nog eens belachelijke goede inworpen, geen wonder dat hij zo'n hoge expected assists heeft. Dit is echt een speler waarvan stat-nerds een natte droom krijgen 🥵

18-08-2023 19:31

YRGI +32950

Het is wel duidelijk dat Mislintat op bepaalde eigenschappen scout/spelers haalt. Veel meer aandacht voor standaardsituaties en trap/pass.

18-08-2023 21:26

FUNKADEL!C +4491

Ja hij weet ook dat gemiddeld ongeveer de helft van de goals uit dode spelsituaties komt, het is de meest maakbare manier om te winnen.

18-08-2023 21:28

CruijffiaansNouriaans +4450

Wel lekker om dus een goede cross, corner, vrije trap en dus assists erbij te krijgen. Je kan wel je vraagtekens zetten over het defensieve niveau in dat filmpje net de crosses. Maargoed

18-08-2023 19:41

NeeI +107795

Ingooi helft van de tegenstander = corner Ajax. Aha, slim. Lange mannen (jaja die hebben we nu) naar voren en doelpunt.

18-08-2023 19:21

Nr.10 +111178

Haha eindelijk hebben wij een verre ingooier! Heb ik altijd grappig gevonden.

18-08-2023 19:21

Sti Jn +3101

Hadden we ooit met Van Damme

19-08-2023 13:26

OuweDibbes +11918

Ja.. ik had Sanchez ook gehouden, maar deze naam die zingt al weken rond dus waarschijnlijk een topper van een back die Ajax en Sven al te graag wil halen.

18-08-2023 19:19

YRGI +32950

Mislintat koopt zelfs spelers voor de verre ingooi op het koppie van Medic of Akpom. Lekker bezig.

18-08-2023 19:14

JTajax +10718

Grappig, vorig jaar konden we een corner niet fatsoenlijk nemen en dit jaar zijn we zelfs met ingooien gevaarlijk

18-08-2023 19:11

MaximilianRosse +9197

Sanchez gaat het bij Ajax ook niet worden dus wat ze nu doen is juist slim.

18-08-2023 19:05

Rock69 +8411

Nee, de Bont. Er zijn vorig seizoen hele rare aankopen gedaan door mensen die niet wisten wat ze zochten en vooral kochten. Het gekke is dat Mislintat dit bewijs nu levert. Hij verkoopt ze namelijk weer! Het zijn echt geen slechte voetballers. Maar Ajax moet spelers halen die bij Ajax passen en er eigenlijk ook gelijk staan. Mislintat heeft samen met Steijn een visie, van hoe willen we voetballen en Sven zoekt de poppetjes voor hun plan. Ik zou het echt wereldtop vinden als werkelijk alle aankopen van Mislintat er ook gelijk staan en een indrukwekkend Ajax laten zien in deze jaargang. Dat zou de hele wereld echt gaan verbazen als dit Ajax lukt. Want iedere club uit de top in andere landen, weet dat Ajax bijna geen topspeler meer heeft van pakweg 2 jaar terug. Dat er allemaal nieuwe jongens zijn gekomen die het nieuwe Ajax gaan vormen.

18-08-2023 19:03

nummer14 +4984

Vind dat gelul over dat Sanchez een andere speler is te makkelijk, dat vond ik vorig jaar een paniekaankoop dus dat Gaaei een totaal andere speler is valt daarmee gelijk te verklaren

18-08-2023 18:57

John.B45 +150

Het klinkt allemaal positief en ik laat me graag verrassen.

Een beetje mosterd na de maaltijd maar hadden we met daramy niet een mogelijke linksback gehad? Ja, hij had omgeschoold moeten worden maar had het kunnen werken?

18-08-2023 18:55

Rodsje +14747

Een rechtsbenige linksback, er moet resultaat gehaald worden, geen tijd voor zulke onzin voor Ajax

18-08-2023 18:57

Aurelius1 +19734

Het ziet er behoorlijk goed uit op de youtube filmpjes. Staat verdedigend z'n mannetje en is technischer dan ik had verwacht.

18-08-2023 18:54

Thaschja +10242

Porto wil Chico terug ik zeg weg ermee met die druktemaker.

18-08-2023 18:49

AjaxPositivo +6958

Wel even winst maken dan.
En Kudus houden. Anders hebben we wel heel weinig opties op rechts.

18-08-2023 19:09

Thaschja +10242

Die nieuwe kan zo rechtsbuiten spelen wat chico kan kunnen er wel meer Rensch speelt morgen eerst nog

18-08-2023 19:30

Slang3 +45954

druktemaker?

18-08-2023 19:14

Thaschja +10242

Vind hem erg druk met de bal hij loopt er soms zo mee over de achterlijn.

18-08-2023 19:31

jollie18 +9894

Ben benieuwd naar hem

18-08-2023 18:47

Chrismokum020 +16431

Hopelijk een betere versie van Pedersen. Die liep ook als een gek en had de longen van een paard. Rensch is aanvallend niet zo aanwezig als Mazraoui, is ook niet zo snel en is slap in de duels; daar valt zeker winst te behalen dus.

18-08-2023 18:43

VichoWazig +3453

Ik vind de opmerking van de Bont opmerkelijker dan datgene wat Ajax doet. Sanchez is al 26 en gaat zich echt niet meer gigantisch ontwikkelen…

18-08-2023 18:42

willem1958 +8772

Dat van die inworp wist ik niet, da's wel een extra wapen natuurlijk en dat ie aanvaller is geweest en voor een back dus hele goede voetballende eigenschappen heeft is ook top, nou maar hopen dat het met verdedigen ook goed zit.

18-08-2023 18:41

FUNKADEL!C +4491

Elke dode spelsituatie wordt levensgevaarlijk met Medic 1,94m, Sutalo 1,90m en Tahirovic 1,91m (volgens mij moeten we die nog wel leren koppen) en Akpom 1,86m met veel sprongkracht ✈️

18-08-2023 18:39

AFCAHoorn +22707

Balkan luchtmacht. 🛫🛫🛫

18-08-2023 18:41

4xEC1 +7741

"Ze doen iets opmerkelijks" "Sanchez is een jongen die zich door zou ontwikkelen, die doen ze al na een jaar van de hand". En "vervolgens nu een andere, net zo dure back met een heel ander karakter".
Deze de Bont vergeet even dat H2, van der Sar en Schreuder weg zijn, of wat anders doen, en er een totaal nieuwe TD en technisch staf zit, die, zoals het er tot nu toe naar uitziet, wèl oog hebben voor wat Ajax nodig heeft. Geen back dus die voetballend een drama is.

18-08-2023 18:37

BBAFCA +9767

Sánchez is ook veel te oud om nog een grote ontwikkeling door te maken

18-08-2023 19:03

Slang3 +45954

We worden een soort Burnley of Stoke City

18-08-2023 18:33

Dolberg25 +8859

Millwall Amsterdam

18-08-2023 18:36

Bakker +882

Branco slingert de corners erin en Gaaei kan alle ingooien de 16 insmijten. Kan onze Akpom de ballen erin koppen. Die Sven heeft het helemaal uitgedacht! Gaat helemaal goedkomen!

18-08-2023 18:31

AFCAViper +4696

Nu alleen nog een Grinta Argentijn erbij en we zijn weer compleet.

18-08-2023 18:35

VakM +2186

Wordt tijd voor een Brinta Hollander

18-08-2023 19:05

BillSplate +9704

Je hebt al genoeg brinta jongens erin. Veel laten Rensch, Brobbey, Taylor, Wijndal en ASE niet zien.

19-08-2023 07:41

Patrick020 +22412

Porto wil ook onze Portugees

18-08-2023 18:31

FUNKADEL!C +4491

Als dat waar is ga ik JUICHEN! 🙌🏽

18-08-2023 18:43

YRGI +32950

Toch zonde. Hij heeft veel technisch talent, maar is een beetje een blinde. Overzicht valt toch te verbeteren zou je zeggen.

18-08-2023 19:20

AjaxNWH90 +1864

De nieuwe boilesen?

18-08-2023 18:29

Patrick78 +52225

Boilesen is een linksback, Gaeei een rechtsback

18-08-2023 18:30

AjaxNWH90 +1864

No shit Sherlock XD.. Ging meer om het Deense en toevallig is hij een back..

18-08-2023 19:38

Sti Jn +3101

Als je reactie alleen op nationaliteit gestoeld was is je “no shit Sherlock “ nog misplaatster dan ik dacht.

19-08-2023 13:29

Mv9494 +16636

hoop het niet

18-08-2023 18:30

Ajax The Best +16581

Als hij na het 1e seizoen daarna ook goed blijft, dan graag!

18-08-2023 18:33

FUNKADEL!C +4491

OMG we hebben nu ook nog een inworp-specialist à la Rory Delap. Dat wordt echt prachtig 😂

18-08-2023 18:28

Dolberg25 +8859

We hebben sowieso wel een aantal grappige spelers op het moment. Die Médic is nu al cult en die Akpom wordt me er ook eentje. Mooi man hahaha.

18-08-2023 18:37

FUNKADEL!C +4491

Ja ze hebben ook allemaal de gun-factor, vind ik tenminste. Zijn veelal bescheiden en gedreven gasten met honger naar meer.

18-08-2023 18:41

Dolberg25 +8859

Klopt, allemaal rustige en bescheiden kerels. Dat was ook één van de redenen waarom we in 2018/2019 zo ver kwamen in de CL. Allemaal top kerels met een goede mentaliteit.

18-08-2023 18:47

Dolberg25 +8859

Sta er helemaal hetzelfde in, Máxima. Eindelijk weer positief elan rondom de club. Kan zomaar eens een heel leuk seizoen worden!

18-08-2023 19:15

Patrick78 +52225

De witte Trabelsi?

Zou een droom zijn!

18-08-2023 18:27

Tommyshelby +129122

Ik heb liever een back die aan de binnenkant kan spelen, technisch is in kleine ruimtes en een korte maar dodelijke versnelling heeft en z’n lichaam goed gebruikt. Een Mazraoui dus.

Maar deze gozer mag het laten zien, ben benieuwd.

18-08-2023 18:23

DannyAdam2 +3386

We hebben al een jonge Maz op links, maar hij heeft nog even nodig.

18-08-2023 19:16

FlyingDutchMan +17314

Lief dat je Wijndal zo omschrijft

18-08-2023 20:13

YRGI +32950

Is wel een type dat niet makkelijk is te vinden.

18-08-2023 19:23

JTajax +10718

Ik vind het altijd ook wel fijn als je iemand hebt lopen die het veld breed houdt. Creëert ruimte voor anderen. De vleugelspitsen trekken ook al naar binnen.
Op links kan je dan met een Inverted Back spelen (Ito!), terwijl de rechtsback de boel breedt houdt en er 'omheen' gaat. Zo heb je veel variatie en trek je een defensie uit elkaar

18-08-2023 19:50

Ozymandias +159568

Sánchez heeft nooit op voetbal gezeten en is dus ongeschikt voor Ajax. Of Gaaei geschikt is weet ik niet maar ik heb meer vertrouwen in aankopen van Mislintat dan in die van Vd Sar, Hamstra en Huntelaar.

18-08-2023 18:20

Di Vedaci +1765

Huntelaar mag je buiten schot houden, hij is een stagair die hopelijk over een aantal jaar zijn verantwoordelijkheid krijgt. Dan mogen we hem pas gaan beoordelen. Ben blij dat hij nu meeloopt bij Sven, denk dat ie veel kan leren van hem.

19-08-2023 09:14

Sti Jn +3101

Ozy! Had jij laatst zo’n mooie analyse over hoe de TG Ajax kapot probeert te maken ? Iets in de trant van “hij probeert/doet het echt”? Was ook top post.

19-08-2023 13:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.