Mislintat: 'Een van de beste spelers in Scandinavië op die positie'

door Jon van Dam 287

Bron Ajax

Mislintat: 'Een van de beste spelers in Scandinavië op die positie'

door Jon van Dam 287

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Directeur voetbalzaken Sven Mislintat is erg blij met de nieuwste aanwinst Anton Gaaei. De Deense verdediger, die overkwam van Viborg FF, komt Ajax versterken op de rechtsbackpositie. Mislintat licht tegenover Ajax TV toe waarom Ajax voor Gaaei heeft gekozen.

'Goede mentaliteit, sterk, loopvermogen, goede voorzet, jong. Een hoop kenmerken die goed bij Ajax passen. Volgens mij een van de beste spelers in Scandinavië op die positie. Ook al is hij nog jong.' Mislintat baseert zijn vertrouwen in Gaaei deels op de geschiedenis van Denen bij Ajax. 'Een goede aankoop voor ons, ook gezien onze historie met Deense spelers. Hij weet dat Ajax het begin is. Niet het einde. Het zit niet in zijn karakter om nu al te denken dat hij er is. Hij wil het nu gaan bewijzen. Dat is speciaal. Hij gaat net als de andere Denen leveren', aldus de Duitser.

Ondanks dat Gaaei nog maar twintig jaar is, denkt Mislintat dat de rechtsback niet per se hoeft te wennen. 'Hij is voor de toekomst, maar kan nu ook al spelen. Bij Viborg FF speelde hij bijna alles. Hij was onderdeel van het team dat vorig jaar heel succesvol was.' Gaaei werd afgelopen seizoen knap vierde in de Deense Superliga. Een plek die recht gaf op een beslissende play-off wedstrijd om een ticket voor de Conference League-kwalificatie. In dat duel werd met 0-1 verloren van FC Midtjylland.

'Rensch is voor mij de nummer één'

Bij Ajax zal Gaaei de concurrentiestrijd moeten aangaan met Devyne Rensch. De jonge rechtsback kende twee wisselvallige seizoenen en is niet altijd onomstreden geweest. Toch ziet Mislintat de éénvoudig Nederlands international voorlopig als eerste rechtsback. 'Devyne is voor mij nu nummer één, maar Gaaei is de uitdager. We hebben voor elke positie twee of drie goede spelers nodig. Eentje voor de toekomst, al zou hij ook morgen kunnen spelen.'

Pre-order de gloednieuwe Johan Cruijff-collectie via de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Rock69 +8411

Mislintat en Steijn dragen beiden hun plan en visie uit, van hoe ze willen spelen met Ajax. Het lijkt dan net of Mislintat op Steijn zijn stoel gaat zitten. Ik zie dit niet zo. Het is meer het wij gevoel. Want Steijn en Mislintat willen gelijk presteren met Ajax. Dit voel je echt aan alles.

18-08-2023 19:13

Patrick67 +9624

Steeds weer mooi om te zien hoe Sven omgaat met de nieuwe spelers bij het ondertekenen vh contract.
Je ziet gewoon hoeveel tijd hij er ingestoken heeft jongens te leren kennen, ook in de huiselijke situatie.
Hij is niemand die de kat in de zak koopt.
Heel mooi!

18-08-2023 13:47

DeKes +3203

We kunnen lullen wat we willen…….
Maar onze Sven is lekker bezig, nietwaar?

18-08-2023 12:59

MichelBoerebach +29191

Dat zien we aan het einde van het seizoen.

18-08-2023 14:38

michaellaudrup +4660

Nou Rensch, wakker worden zou ik zeggen!

18-08-2023 12:39

Cesc88 +6189

We gaan helaas veel te veel naar het draven/loopvermogen/2e bal toe.. dat is niet waar Ajax bekend om staat, ik bedoel een nummer 10 van Ajax moet DE MAN zijn in mijn ogen.. ik ga niet nog een keer over klaassen/taylor beginnen maar nu ook weer met Akpom ( die zomaar op 10 zou kunnen gaan spelen) ik word er persoonlijk wel verdrietig van. Eriksen/Litmanen/Raffie/Sneijder, dat type speler moeten we op een 10 hebben, een genot om naar te kijken.

18-08-2023 11:17

vanreenen +10269

Gebaseerd op aannames. Misschien gaat Akpom wel in de spits spelen. Zou zo maar kunnen gebeuren. Ik weet dit niet, maar jij ook niet en Klaassen kan echt niet meer. Geen voetballer, maar een werker en Taylor hoort niet op 10.

18-08-2023 19:09

Ajax4proud +10861

Dit gaat wel de goede kant op. Echter als dit één van de beste speler is van Scandinavie dan was die al door een ander top club weg gekocht. Het is natuurlijk een gok, concurrentie en hopelijk beter als de prutser die Ajax nu heeft op rechtsback.

18-08-2023 10:28

Leo Valk +1363

@Ajax4proud... mits de concurrently het vermogen had het talent Gaaei als zodanig te herkennen! De concurrentie had tenslotte ook niet het vermogen Lerby, Arnesen, Litmanen, Ibrahimovic, als supertalenten te herkennen.

18-08-2023 10:34

Ajax4proud +10861

@Leo Valk, Natuurlijk maar je praat dan wel over jaren terug. De meeste talenten worden weg gekocht door de Engelse clubs. Voor Ajax zal het nog steeds een gok zijn. In Nederland moet je kunnen aarden. Kan je bijvoorbeeld in een gast gezin of kom je in een hotel terecht. Bij de Denen lukt dat makkelijker in Nederland. Echter moet je ook in een team de chemie hebben. Ik ben natuurlijk reuze benieuwd hoe dat verloopt.

18-08-2023 11:38

Oxxer +164339 moderator

@Leo Valk

In de tijd waar jij naar refereert waren grote clubs veel minder actief buiten de eigen landsgrenzen, Europa en andere continenten, PSV wat Romario en Nazario de Lima kon halen is nu science fiction. Alle grote Europese clubs en clubs in de PL stropen heel Zuid Amerika af, duurt niet lang voordat Scandinavië aan de beurt is.

18-08-2023 12:00

MichelBoerebach +29191

Tuurlijk is hij niet een van de beste verdediger van Scandinavië.

18-08-2023 14:39

Hwb +1464

"Sterk, loopvermogen, goede voorzet" > "Een hoop kenmerken die bij Ajax passen"

Waar zijn positioneel sterk, fijne balbehandeling, goede passing gebleven. Vindt dat (op dit moment) echt veel belangrijker, omdat dat is wat nogal heeft ontbroken de laatste tijd en wat ons defensief kwetsbaar maakt(e).


Meer in het algemene zie je een ontwikkeling dat van backs steeds meer gevraagd wordt op die vlakken. Het is lang niet altijd meer eroverheen denderen en de bal voorgeven. Het omvormen van middenvelders naar backs is in dat geval geen gekke gedachte (Mazraoui, TTA, Kimmick oa).

18-08-2023 09:49

Qifesh +24917

Daarom zou ik een Vos en Fitz Jim ook op de backposities laten spelen op de training. Longinhoud, intelligentie en balbehandeling met een sliding is wat ze wel hebben dus dat is al de helft. Ik zie in Hato ook geen speler die dat echt goed kan. Als we hem opzij zetten voor op de linksback komt hij misschien wel helemaal niet zo graag op.

18-08-2023 11:17

Hwb +1464

Het idee dat backs op moeten komen begint langzaam ook wat achterhaald te worden. Al ligt het natuurlijk erg aan hoe je wilt spelen. Er zijn tegenwoordig backs die juist als een soort derde centrale verdediger spelen (en dus achterin blijven) of juist die wel doorschuiven, maar meer als een soort (controlerende) middenvelder. Dit deed Mazraoui bijvoorbeeld best wel.

18-08-2023 12:08

Qifesh +24917

Juist, bij ten hag was dat icm blind linksback levensgevaarlijk geworden omdat je dan twee kanten hebt waar je voetballers hebt die opkomen en in de kleine ruimtes kunnen spelen. Als je dat niet kunt mag je het vergeten tegenwoordig, want handelingssnelheid is steeds sneller aan het worden. Ik mis vooral behendigheid bij een Rensch, Sanchez of Wijndal. Die kunnen ook niet echt een man voorbij komen terwijl je dat ook mag verwachten als je internationaal wil meedoen.

18-08-2023 12:15

Ernesto22 +200

Interessant al die variaties. Alles om de tegenstander weer opnieuw te verrassen. Een kant heel diep laten spelen en de ander meer als CV. Hato zou dan duidelijk die Ake rol kunnen spelen. Vraag me af of Steijn en Maduro dit soort dingen overwegen. Dat ze echt meegaan met de nieuwste ontwikkelingen a la Ten Hag, Slot en Bosz ook volgens mij.

18-08-2023 13:17

Belnaarhuis +5003

Ik zou zelfs Taylor willen zien linksback, denk dat hij gekaderd door de zijlijn best goed uit de verf zou kunnen komen

18-08-2023 20:00

Qifesh +24917

why not, gewoon op trainen misschien hebben we dan gewoon weer voetbal op de flanken. Hoeveel zou die Smal trouwens kosten? Die wordt nooit genoemd maar past gewoon bij onze speelstijl.

18-08-2023 20:13

trodat4030 +96844

Zoeken zoeken zoeken naar wat er níet specifiek gezegd wordt en daar dan op los gaan. Jij kan zo bij de T aan de slag. Net een samenvatting van een Driessen column dit..

18-08-2023 13:48

Hwb +1464

Dit was niet zoeken, dit viel me gewoon op. De dingen die daar genoemd werden, worden als kenmerken die bij Ajax passen genoemd. Bij "kenmerken die bij Ajax passen" denk ik in eerste instantie aan andere zaken. Wel schreef ik het misschien wat onhandig/overdreven op.
Hiermee wilde ik overigens niets zeggen over de geschiktheid van Gaaei, want ik die heb ik nog geen minuut zien spelen.

18-08-2023 20:35

Ajaxtrouw +6355

Goh wat een sterk argument van Mislintat. Misschien moet hij dan ook de beste rechtsback uit de Luxemburgse competitie nog halen

18-08-2023 09:35

AFCAMM +11350

Goh, wat een sterk argument. Misschien kan hij beter Man City en Real leeg kopen om grote sterren te halen, zoals we gewend zijn.

18-08-2023 09:41

Ajaxtrouw +6355

Dat zeg ik toch niet of wel? Maar daarmee blijft zijn argument zwak.

18-08-2023 11:38

JD84 +2099

Hahaha welk argument was zwak??

"Een van de beste spelers van Scandinavie op die positie en hij is pas 20 jaar"

Dat vind jij een zwak argument en vergelijk je met Luxemburg??

Koekoek!

18-08-2023 11:46

Ajaxtrouw +6355

Joh, we gaan de resultaten op het veld wel zien van het hier zo bewierookte werk van Mislintat de komende weken. En ja oprecht, ik hoop dat ik enorm ongelijk heb.

18-08-2023 13:07

Leo Valk +1363

😢😢😢

18-08-2023 10:35

Berghuis +14363

Weer een speler waar ik m'n sterke twijfels bij heb. Hoop echt dat Mislintat die diamant ogen van hem waar maakt... Want buiten Vd Boomen, heb ik bij elke aankoop zoiets van "die zou ik toch nooit gehaald hebben". Nou ben ik geen TD en heb ik ook zeker de capaciteit daar niet voor, maar als je onderbuik gevoel niet goed is..

18-08-2023 09:24

Belnaarhuis +5003

(Oprechte vraag, geen intentie tot echtelijke ruzie) weet jij nog wat jouw gevoel was toen wijndal, bassey, bergwijn, brobbey werden aangekondigd? Ben benieuwd of mensen terugkijken voor ze nu hun gevoel substantie geven

18-08-2023 09:34

Berghuis +14363

Ik vind het zelf een hele goede vraag. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat allen niks zouden worden. Bij Wijndal had ik totaal geen vertrouwen, bij Bassey geloofde ik oprecht dat hij een fenomenale verdediger bij ons zou worden en met Bergwijn had ik na z'n mislukte avontuur bij Tottenham zoiets van het voordeel van de twijfel schenken. Nou vind ik Bergwijn niet persé mislukt. Die is afgelopen seizoen misbruikt door een trainer en daarna nooit meer in z'n ritme gekomen. Hij is nu weer goed begonnen en hopen dat hij dat door zet.

18-08-2023 09:45

Belnaarhuis +5003

Moet toch het voorbeeld geven he, als linkse deugende woker 😅

18-08-2023 19:52

Belnaarhuis +5003

Dank voor je reactie Berghuis. Ik had zelf een goed gevoel bij Brobbey en Bergwijn, met de kanttekening dat ze erg goed gedijen bij duidelijkheid en vertrouwen. Ook Wijndal zag ik wel zitten als een aanvallende back met ontzettend veel overlap icm tadic/bergwijn. Alleen Bassey was ik erg sceptisch over (al kan het best zo zijn dat ik de aankoop steunde en het vertrouwen gaf aan de technische staf (let wel, op dat moment natuurlijk)

18-08-2023 19:55

Leo Valk +1363

Het lijkt mij belangrijker dat Sven's onderbuikgevoel in orde is!

18-08-2023 10:36

Dolblij +45227

Laat de komst van Gaaei een aansporing zijn voor Rensch om de hele wedstrijd scherp te blijven in plaats van regelmatig in te kakken en ook de hele wedstrijd te blijven werken en sleuren. Want dat zijn namelijk kwaliteiten die Gaaei meebrengt.

18-08-2023 09:21

ach ja +5801

Als Svens aankopen een beetje meevallen, en kan het slechter na vorig jaar, dan heeft deze ‘dude’ alles in zich om een cultfiguur te worden.

18-08-2023 09:05

SpursAjax +6700

Ik vind het jammer dat er geen basiswaardige aankoop gedaan is. Rensch is nogsteeds maar een 20 jarig talent die het vaak moeilijk heeft. En dan haal je nu weer een 20 jarig talent die moet groeien naar het niveau terwijl we al jaren kutten op de rechtsback positie. Van alle aankopen is alleen Branco een directe basis versterking.

Forbs - leuk talent zonder een wedstrijd prof ervaring.
Medic - back up CV kan hopelijk een goed gokje zijn!
Ramaj - talent met 2 wedstrijden ervaring en veel geld.
Tahirovic - talent 13 officiele profwedstrijden. een van belangrijkste posities op het veld. Doet het goed
Akpom- prima kan met Brobbey gaan strijden komt wel uit 2de niveau maar vertrouwen in.

Hebben echt toppers nodig die je elftal direct beter maken! Sutalo, Ito en echt een top buitenspeler als Kudus vertrekt. Er is veel potentie aangekocht maar moeten ook echt spelers halen die ons team direct beter maken!!

18-08-2023 09:03

AdK +1658

Wel met je eens hoor.
Maar we spelen geen CL en in de Eredivisie… daardoor haal je niet zomaar (gearriveerde) toppers…

18-08-2023 09:13

Ajaxlee +5560

Fijn dat jij het iig met me eens bent! Ik werd weggezet als pessimistisch, maar noem het zelf misschien liever idealistisch. Ik denk zelfs dat het nog steeds echt nodig is die toppers om mee te doen in Europa en om het kampioenschap. Misschien is het dan toch realistisch

18-08-2023 09:16

De Stift +7076

Dit deel ik. Het lijken me prima aankopen, maar allemaal geen dragende en bepalende spelers. Ik mis de Tadic- en Blindachtige aankopen. Ervaren toppers die de ploeg op sleeptouw kunnen nemen. Daarom hoop ik nog altijd op spelers zoals Ziyech en Eriksen.

18-08-2023 09:34

JD84 +2099

Ik denk Ito laten voor wat het is, Hato in het centrum naast Sutalo en dan toch alles op alles zetten voor Nico linksachter en hem belangrijk maken (mede aanvoerder met Bergwijn).

Ziyech is weg, die gaat naar Turkije... I Eriksen uberhaupt een haalbare optie? Heb hier nog heoemaal niks over gehoord eerlijk gezegd

18-08-2023 11:51

AFCAjaxMidNineties +12753

Hij weet het wel te verkopen allemaal zeg, onze Sven 🤣

18-08-2023 08:58

DD +6399

Geen idee of die iets kan. Het geeft mij een beetje kristensen vibes..... maar dat is nergens op gebaseerd. Dus we gaan die jongen maar een eerlijke kans geven. Veel succes!

18-08-2023 08:45

Yeshyeshyall +10950

Haha maakt meteen ook even de opstelling, bijzonder
Twee verdedigend kwetsbare rechtsbacks, dat gaat ons mogelijk nog wel problemen geven

18-08-2023 08:39

Sjaakie +5812

De uitspraak 'Devyne is voor mij nu nummer één' doet me toch wel twijfelen of hij er wel echt kijk op heeft.
Maar misschien is het is een slimmigheidje om Diefijn alsnog voor de beste prijs te lozen.

18-08-2023 08:37

leeke +10399

Nou mij niet hoor.wat had je dan verwacht,dat hij zei dat Rench nu naar de bank moest.gewoon een goed en normaal antwoord,doet hij ook niemand kwaad mee.de beste zal spelen en dat is aan Steijn

18-08-2023 08:43

Sjaakie +5812

Nee, geen woord vuil meer maken aan die jongen en zo snel mogelijk een ander cluppie voor regelen. Heeft helemaal niets wat des Ajax is. Wat mij betreft al 3 jaar een aanfluiting..

18-08-2023 21:55

pieter_snats +1398

Natuurlijk is Rensch de basisspeler voor het moment. Gaaei komt net nu binnen, moet eerst maar eens wennen aan de omgeving, de club en het spel. Rensch is dan tot heden niet de meest sterke back ever, maar kent wel de club en alles wat erbij komt kijken veel beter. Tegen Heracles vond ik hem vooral ingehouden spelen, en juist dat beviel mij wel.

18-08-2023 09:07

Sjaakie +5812

Medic kende de club ook niet.

18-08-2023 10:21

MaxC14 +449

Sven strikes again!
Vind het best opvallend dat hij zegt dat Rensch eerste keus is wat hém betreft. Dat is toch aan de trainer?

18-08-2023 08:33

Stefansuarez +19059

Hij kan hem natuurlijk niet publiekelijk gaan afvallen

18-08-2023 08:43

RadheAjax2021 +17901

Als dat zo is dan zal hij Rensch wel uit de basis spelen.

18-08-2023 08:30

Bergkam +4689

Als hij ook maar kan verdedigen. Geen tweede Dest mag ik hopen. Blij dat die wegging voor 20 miljoen destijds. Maar Wim Suurbier was ooit ook rechtsbuiten en daarna één van de eerste aanvallende r. backs. Een uitstekende palmares uiteraard.

18-08-2023 08:25

Stefansuarez +19059

Krijg wel veel vertrouwen in onze Sven

Nu nog Sutalo,Spertsyan,Avila en Nuamah halen en we worden kampioennn!!!!



Ramaj

Gaaei------Sutalo----Hato---Avila



Tahirovic

Vd Boomen----Spertsyan

Nuamah------- Akpom-----Bergwijn


Wissels

Forbs
Rensch
Brobbey
Gorter
Kaplan
Medic
Berghuis
Vos


Ziet er aardig uit dit team

18-08-2023 08:23

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25401

Hoop spelers ook die niet bij Ajax spelen nu

18-08-2023 08:30

Stefansuarez +19059

Heb de hoop dat sven er minimaal 2 of 3 van kan aantrekken

18-08-2023 08:42

AlexLitmanen10 +14404

Dan gaan we ruim over de €100miljoen heen.

Gaat niet gebeuren (helaas)

18-08-2023 09:03

Marko9 +893

Wel lekker Nederlands ook

18-08-2023 12:05

Patrick67 +9624

Gaaei kan alleen maar beter zijn dan Rensch die bij IEDERE club uit de tweede BL op de bank zou zitten maar bij Ajax al bijna 3 seizoenen staat te schutteren.

18-08-2023 08:17

Vik86 +42397

Jij hebt wat met rensch.. Hehehe.. Het is niet je favoriet..

18-08-2023 08:33

Patrick67 +9624

Scherp maat 😁

18-08-2023 08:41

Vik86 +42397

Haha.. Misschien komt het dit jaar eruit bij hem..

18-08-2023 08:50

Patrick67 +9624

Dream on.

18-08-2023 09:03

Oxxer +164339 moderator

@Patrick67

Wat heb jij tegen de 2 toptalenten Rensch en Dest?

Zijn wel eigen jeugd en echte Ajaxcieden, Ajaxcieden ole ole.

18-08-2023 09:19

Patrick67 +9624

Mogge maat. Wat zit jij nou weer tegen mij te zeiken?

18-08-2023 09:23

Oxxer +164339 moderator

Goedemorgen,

Geen kwaad woord over egte Ajaxcieden.

18-08-2023 09:28

Patrick67 +9624

Shame on you. Ajacieden 😁
Kijk hoe scherp ik al ben👊

18-08-2023 09:44

Oxxer +164339 moderator

Ajaxcieden zo schrijven is het handelmerk van invasieve trollen op AS.

18-08-2023 09:48

brullie +7035

Lekker bezig en inmiddels 8 spelers aangetrokken. Ben wel benieuwd wanneer dit dit 1 geheel is en hoeveel weken wij op het puntje van de bank moeten gaan zitten.

18-08-2023 08:13

MonsieurAJAX +4028

Deze man kan echt lullen als brugman🏄‍♂️

18-08-2023 08:11

ProperFootball +14683

Wordt per woord betaald, staat in zijn contract.

18-08-2023 08:42

JB74 +579

Hoeveel uur per week zou Sven werken? 80? 90? Echt niet normaal wat hij presteert..

18-08-2023 08:01

JanBiesbos +29059

Sven mislintat nu al de beste TD van de ED

18-08-2023 08:00

Cruijffthebest +13419

Laten we dat eerst maar eens afwachten. We missen nog steeds teveel echte kwaliteit, ervaring en leiderschap, en zeker ook nog creativiteit op het middenveld!!!
Lijkt allemaal aardig, maar de echte tests moeten nog komen!

18-08-2023 08:11

JanBiesbos +29059

Noem eens een betere? Kloese? Of die bord op schoot amerikaan?

18-08-2023 08:32

Gooseman +11884

Aha, we hebben één zwaluw.

18-08-2023 08:25

DJPostma +4001

Als Sven nu ook nog Sutalo, een linksback (Gaston Avila?), een rechtsbuiten en een 10 haalt, heeft ie precies een heel elftal aangetrokken: Ramaj; Gaaei, Sutalo, Medic, Avila?; Tahirovic, Spertsyan?, V.d.Boomen; Nuanmah?, Akpom, Forbs. Geschatte kosten: 100 miljoen euro. Ongeveer net zo veel als H2 vorige zomer, zij het dat er toen 7 (?) spelers zijn aangekocht, waarvan 3 absolute miskopen (Sánchez, Bassey, Wijndal), 2 twijfelgevallen (Kaplan en Conçeicão) en 2 die het dit jaar moeten laten zien (Bergwijn en Brobbey).

18-08-2023 07:55

ProfessorX +19827

Sutalo komt !

18-08-2023 08:03

Dutch Schaefer +6127

Hij rept hier met geen woord meer over Sanchez, terwijl die nog officieel Ajacied is. Dat lijkt me dan toch vrijwel rond.

18-08-2023 07:52

Zlaat +2418

Als de centrale verdediging beter staat, en daar is met Medic een heel goed begin mee gemaakt, wordt het voor Rensch makkelijker weer zijn beste spel te spelen. Nu zie je goed dat hij vaak niet weet wat hij moet doen, de veiligste optie kiezen of risico nemen. Dat leidt tot fouten en ziet er slecht uit.

18-08-2023 07:50

ProfessorX +19827

Klopt nu hoeft hij niet meer zo mee te rennen laat die aan Medic over .

18-08-2023 08:04

noppenkoning +41319

Als ik ooit een makelaar nodig hebt om mijn huis te verkopen bel ik Mislintat. Kan wel lullen als Brugman.

18-08-2023 07:33

arjan.z +247

Gooi'm maar voor de leeuwen. Slaapkop Rensch nu wel genoeg van gezien

18-08-2023 07:24

DJPostma +4001

Daar Gaaei je al!

18-08-2023 07:57

Opperhoofd +12610

Zit er in de jeugd dan geen talentvolle rb die achter Rensch zit ?

18-08-2023 07:23

Adt +1652

We hadden Regeer, die had ik daar graag gezien

18-08-2023 07:50

Jake the Snake +17349

Motivatie is key. Heerlijk om te zien. Hopelijk wordt dit ook bij de jeugd doorgevoerd. Minder leunen op Ajax DNA, en laat maar zien dat je ook de wil hebt om je talent optimaal te laten rijpen en in te zetten voor Ajax. Als je voor de pegels naar Engeland of Duitsland wilt is daar de deur.

18-08-2023 06:57

Laudrup10 +17128

Mentaliteit is niet key. Voetballende kwaliteiten zijn key en mentaliteit is een belangrijk onderdeel. Bassey en Deef hebben een goeie mentaliteit maar heb je geen fuck aan. Kudus heeft volgens velen hier een slechte mentaliteit en beslist wedstrijden voor ons.

18-08-2023 07:47

Lullo +6082

Duidelijk signaal richting Rensch. Waar de andere twee parels inmiddels transfers hebben gemaakt naar grote Europese topclubs, moet hij die oester van zich afschudden en zijn talent waar gaan maken. Anders wordt het terugkruipen, schelp dicht en plaatsnemen op de bank.

18-08-2023 06:51

Orangesoul +5988

Idem dito Taylor

18-08-2023 08:03

Bennyben +13708

Hopelijk eindelijk einde tijdperk rensch na 3 jaar blunderen is het echt genoeg geweest.

18-08-2023 06:43

MonsieurAJAX +4028

Ben ik het wel mee eens. Rensch kon eingenlijk alleen overtuigen in de potjes die hij mocht invallen voor Nous en Ajax al met 3 doelpunten voorstond. Vooral tegen zware tegenstanders valt hij elke keer weer door de mand.

18-08-2023 06:52

Kryptonite +76829

Het is zo zonde, want die jongen heeft onmiskenbaar veel talent. Goede techniek, redelijk atletisch, veel snelheid (zeker voor een verdediger), maar het is allemaal gewoon te slap en te ongeconcentreerd. Taylor idem. Je gunt het die jongens en ons zo dat de spreekwoordelijke knop omgaat, maar het lijkt een soort generatie kwaaltje te zijn.

18-08-2023 07:26

Laudrup10 +17128

Klopt inderdaad enorm zonde. Misschien heeft ie ook wel last van slappe benen door de spanning ofzo. Tenminste daar lijkt het wel eens op.

18-08-2023 07:49

Orangesoul +5988

Hoevaak moet je hun nog de kans geven.. Het opleiden is nu voorbij en je moet presteren en laten zien .. Goed dat er nu concurrentie is waaraan zij zich moeten gaan meten...

18-08-2023 08:35

kesselcity +1297

Wat ik me wel afvraag: zijn al deze spelers ook door onze scouts bekeken? Zijn hier rapporten van gemaakt? Of komen ze allemaal enkel uit de koker van Mislintat? Hij heeft namelijk ook (een aantal) spelers gehaald of op het oog die hij in het verleden ook haalde of wilde halen/kende.

18-08-2023 06:42

DeBankzitter +2596

Ben ik ook benieuwd naar. Maar als je weet dat oa het hoofd scouting vertrokken is omdat Mislintat zijn scouting anders wil opzetten en De Lange pas net begonnen is, dan zegt dat wel iets denk ik.

18-08-2023 06:53

afct +8971

Goede vraag. Het is wel zo dat ze 3 tot 4 maanden geleden al contact met deze jongen hebben gezocht. Dus er is tijd genoeg geweest om hem te volgen.

18-08-2023 07:04

ProfessorX +19827

Kelvin de lang is de hoofd scout en samen met Mislintat hebben ze een aardig potje .

Het nieuwe scouten gaat nu pas beginnen in de jeugd en 1 .

Eerst de boel op de rails zetten voor kampioenschap of minimaal plek 2 , knvb beker , EL liefst finale maar oké dan looptijd nu te hard minimaal kwartfinale.

18-08-2023 08:09

Hans Verhagen +14117

Goede mentaliteit....daar heb je hem..daar scout deze Mislintat op en op jongens die met beide benen op de grond staan en super trots zijn om voor de mooiste beste club van Nederland te spelen. Dit is de basis voor het bouwen van een team.

18-08-2023 06:28

Jake the Snake +17349

Je ziet dat Sven er zin in heeft. Hij straalt helemaal. En dat zal ongetwijfeld niet alleen zijn vanwege deze transfer.

18-08-2023 06:11

RepoocElad +9922

Wederom een aankoop die het goede contact met Sven noemt in zijn interview. Het is duidelijk dat Sven echt heel goed is in het menselijke aspect van zijn baan. Die gasten lopen allemaal met hem weg. Heb ik over andere TDs nooit gehoord, voor zover ik me kan herinneren

18-08-2023 04:20

w86 +9436

Sneijder schijnt dit minstens net zo goed te kunnen!

18-08-2023 06:39

RepoocElad +9922

Haha, die Dickie ook, wat een flapdrol

18-08-2023 06:42

AFCA020! +6118

Snap wel wat Dickie bedoelde. Sneijder heeft een enorm netwerk, is een hele grote naam, Nederlander en tevens Ajacied, kent de club door en door evenals de visie en de belangrijke pijlers. Dat soort dingen heeft hij natuurlijk voor op een Mislintat.

Daarentegen acht ik Mislintat toch wel wat sociaal vaardiger.

Denk dat als je voor Sneijder gaat (had gegaan), dat je dan een onderhandelaar/zakenman er naast moet zetten.

18-08-2023 07:09

AlexLitmanen10 +14404

Sneijder heeft vast een heel groot netwerk.

In hoerenkasten, Turkse badhuizen, drugscriminelen en nachtclubs op Ibiza

18-08-2023 09:07

AFCA020! +6118

Overmars werd ook geroemd, niet alleen door jongens die als nieuwkomer een wit voetje wilde halen, ook door zittende staf en spelers evenals collega TD’s. Scheen een fijne sparringpartner te zijn en gunde een ander ook wat.

Daarnaast hoorde je nooit het geklaag van een slechte communicatie tijdens een onderhandeling… dat is nu wel anders. Meerdere clubs, makelaars en spelers klagen hierover….

Degene die tot noch toe positief zijn over Sven, zijn (jonge) spelers die tot nu toe nog weinig hebben laten zien of hooguit in een lagere divisie / kleine competitie wat gedaan hebben. Hij heeft die positieve overtuiging nog niet bij grote namen of andere directe versterkingen. Dat hebben meerdere TD’s in het verleden wel heel nadrukkelijk gehad.
Denk aan een Overmars, Beenhakker, Van Gaal… eigenlijk alleen Van Geel niet echt, verder hebben we geen TD gehad bedenk ik mij 🤔 Ja Blind was een soort TD, maar niet officieel..
En Johan Cruijff was in 1985 een soort TD avant la lettre.
Die heeft heel de gloriejaren ingeluid destijds met zijn beleid en visie

18-08-2023 07:05

Vik86 +42397

Weet je waarom geen makelaars over overmars klaagden, omdat hij ervoor zorgde dat ajax 1 van de clubs was die het meeste commissie aan zaakwaarnemers betaalden.. Dan hoor je geen makelaar klagen.. Wat een dom gezwets van jou.

18-08-2023 07:51

ProfessorX +19827

Je lul maar wat hè 😜

Kleinere competities championship wel eens bekeken wat daar zit ?

As Roma , 2 e bundes al gezien welke clubs er zitten ?

Lens l1 ook niet mis .
Zagreb is ook 2e rangs toch pfff wat kunnen mensen dom lullen zeg .

18-08-2023 08:14

myway25 +2451

Ik denk dat Sven een zegen is. Hij haalt goede deals eruit. Tevens verkoopt hij ook spelers met grote bedragen. Dat mensen klagen over hem is alleen maar goed dat betekent dat hij alleen handelt in belang van Ajax. Hij is niet bezig om vriendjes te maken.

Bij het begin deed Overmars dit ook, maar ik vond hem ieder jaar slechter worden.

18-08-2023 08:17

Orangesoul +5988

Overmars heeft wel een basis neergelegd waarin spelers voor vele miljoenen nu weggaan.. Spelers die nu gehaald zijn en bij goed presteren ook voor vele miljoenen verkocht worden. Denk dat dit bij de nieuwe spelers ook speelt.. Een opstap naar de europese top en de naam Ajax waarin ze bekend om zijn.

18-08-2023 08:40

AFCA020! +6118

@orangesoul

Helemaal eens inderdaad!

18-08-2023 11:31

AFCA020! +6118

@professorx

Dom lullen is nergens voor nodig, maar ik heb inderdaad een foutje gemaakt, moest zijn kleinere competities.

Maar dat is toch zo? Championship is het 2e niveau, Denemarken is een kleinere comp, Kroatië is een kleinere comp, 2. Bundesliga is het 2e niveau, Branco als oud-Ajacied was al bekend en speelde idd goed in de Ligue 1, Tahirovic was reserve bij Roma en werd zelden gebruikt, Ramaj is een derde of vierde keeper (ligt eraan hoe ze Pasveer zien, maar die stond boven Gorter in de pikorde) die vrijwel altijd reserve is geweest op een jaartje 2. Bundesliga na (maar wel duur betaald).

Dat is allemaal niet erg, maar doe nu niet of we directe versterkingen hebben binnengehaald. Sutalo zou de eerste kunnen worden (en Branco kan je ook wel zo zien, maakt een goede indruk).

Ben benieuwd welke beloofde 3/4 directe versterkingen nog gaan komen. Sutalo zou de eerste kunnen zijn

18-08-2023 11:39

AFCA020! +6118

@Vik

Denk dat je hem te kort doet, en jammer dat je niet respectvol communiceert, in mijn ogen totaal onnodig.

Maar goed, jij mag vinden dat het allemaal niks was natuurlijk 👍🏻

18-08-2023 11:41

Cesc88 +6189

Eerste slappe verhaal wat ik hoor (helaas) van Sven.

18-08-2023 02:22

AFCA020! +6118

Dan heb je niet helemaal opgelet de afgelopen tijd 😜

Al is het alleen al om alle loze beloftes tot noch toe

18-08-2023 06:48

Sti Jn +3101

Bekijk net even de Zweedse selectie. Wat een camping elftal

18-08-2023 01:40

Alberto +806

Rensch is op dit moment nr 1. Die kan dus een plaats op de bank reserveren als Sven dit zo te nadrukkelijk zegt, dat doet hij bij niemand in het openbaar

18-08-2023 01:27

gi0vanni +7250

Prima, Rench, Taylor en Salah zijn de zwakste schakels dus daar kunnen ze beter vroeg als laat wat aan doen.

18-08-2023 05:44

Professor +11151

Verlopig veel vertrouwen in Mislintat en Steijn zijn in ieder geval heel duidelijk bezig ze volgen een bepaalde lijn. Maar het zal de komende weken duidelijk worden of deze spelers een echte versterking zijn en of we mooi voetbal gaan spelen. Lees hier vaak dat van een TD zijn aankopen 50% succesvol zijn laten we hopen dat het bij Mislintat meer procenten zijn.
En wat betreft Gaaei zegt Mislintat dat hij voor de toekomst gehaald is maar over twee weken is ook de toekomst wie weet.

18-08-2023 01:21

Sterretje73 +5250

Die 50% hangt ook geheel af van wat er nu al staat. Met alle respect hoor maar Rensch is leuk voor een middenmoter maar zeker geen speler voor ons. Er is weinig voor nodig beter te spelen als hem. Met wat ik nu zie kun je bijna de jeugdopleiding wel opdoeken.

18-08-2023 06:37

Chrismokum020 +16431

De echte zekerheidjes moeten nog binnengehengeld worden lijkt het. Dit weekend dan eindelijk Sutalo en er moet ook zeker een kanon gehaald worden ter vervanging van Kudus. Hoop stiekem nog op Ito; gasten die er gewoon gelijk staan

18-08-2023 01:03

Professor +11151

En welke speler vindt Steijn nummer 1?

18-08-2023 01:02

Patrick020 +22412

Dat lijkt mij belangrijker inderdaad

18-08-2023 01:04

mokum007 +6522

Precies, wie bepaald dat? Heeft Steijn niks te zeggen?

18-08-2023 01:54

Clubliefde34 +6171

Eerst zien dan geloven!

18-08-2023 00:48

mokum007 +6522

Precies, ik ken die gozer niet, dus laat me verassen.

18-08-2023 01:56

Simpelishetmoeilijkst +25247

Dit is toch heel anders dan met Overmars. Sven lijkt enorm grondig te werk te gaan, en erg precies te kijken of een speler bij ons past, voordat hij koopt. Denk dst dit veel moois beloofd op termijn.

18-08-2023 00:33

Patrick020 +22412

Hij kan fantastisch lullen ja, eens kijken wat het ons brengt straks

18-08-2023 00:34

Michael25 +822

Azijn in de aanbieding?

18-08-2023 02:12

Simpelishetmoeilijkst +25247

Ja, we gaan het straks zien. Hopelijk pakt alles goed uit.

18-08-2023 03:37

TheRiviera +5476

Sven is niet echt de persoon die bepaald OF een speler bij Ajax past. Zodra hij een specifieke speler wilt gaat hij hiermee naar Lenderik die kijkt of de speler financieel gezien haalbaar is. Pas daarna word de speler voorgedragen bij de RVC en hun gaan bepalen OF de speler ook bij Ajax past.

Ook tijdens de periode van Overmars werd er zo te werk gegaan. Het grootste verschil is dat Sven meer openlijk is tegenover de Media over waarom ze een speler willen.

18-08-2023 00:52

Ajaxtrouw +6355

Precies hij lult beter dan Overmars, verder vooral onzekere aankopen.

18-08-2023 01:59

basketballer +65

onbekende aankopen, niet onzeker perse. Ik heb juist het idee dat ie een duidelijk plan heeft, doelgericht bepaalde spelers koopt om hun capaciteiten of mentaliteit, die aanvullend zijn op wat er al is. En heel belangrijk, hij steekt zijn nek uit, niet de makkelijke weg, dus dat zegt mij dat ie bewust aan iets werkt.... ik krijg een moneyball gevoel :-)

18-08-2023 02:26

Simpelishetmoeilijkst +25247

Heb je er geen fiducie in? Dan raad ik je aan supporter te worden van Feyenooit. Die winnen zelden prijzen.

18-08-2023 03:39

Simpelishetmoeilijkst +25247

Basketballer, zo mag ik het graag horen of lezen in dit geval. Ben het helemaal met je eens. Denk dat je het goed inziet.

18-08-2023 03:45

Ferd +38496

de RVC bepaald niet.

18-08-2023 06:07

TheRiviera +5476

De RVC bepaald wel. Kijk maar de interview terug van Susan Lenderik in de periode dat Overmars hier nog werkte. Ze gaf inzicht over hoe ze te werk gaat en wat haar rol is bij het aantrekken van nieuwe spelers. Ze gaf ook duidelijk aan dat een speler pas gehaald kan worden wanneer de RVC hiermee akkoord gaat.

Dit onderstaande stukje is wat tekst uit het artikel waarin Lenderik inzicht gaf hoe transfers tot stand komen. Ze bespreekt hier hoe de transfer van Tadic tot stand kwam.

''Voordat het zover was, moest er eerst het nodige voorwerk verricht worden. Zo moest men bij Ajax eerst bepalen wat een speler als Tadic moet kosten, wat hij moet gaan verdienen en wat zijn zaakwaarnemer voor beloning krijgt. Dat voorstel van de Ajax-directie moet eerst worden goedgekeurd door de Raad van Commissarissen van Ajax. Bij het voorstel horen ook scoutingsrapporten van een speler. Denk daarbij aan vragen als: Waarom past deze speler bij Ajax? Wat voegen zijn voetbalkwaliteiten toe? Hoe is deze speler op mentaal gebied? Pas bij een akkoord, en de RvC weet dat er af en toe haast bij komt kijken, kan de directie gaan onderhandelen''

Lees: Dat voorstel van de Ajax-directie moet eerst worden goedgekeurd door de Raad van Commissarissen van Ajax.

Zo zie je maar dat de RVC wel bepaald. Waarom denk je dat Spertsyan nog steeds niet is gehaald? Meerdere binnen Ajax zien de speler komen en volgens transfer expert Fabrizio Romano wilt de speler zelf ook graag komen maar de RVC steekt hier een stokje voor omdat hij momenteel onder contract staat bij een Russische club. Als de RVC niks zou bepalen dan had de speler gekomen.

18-08-2023 20:37

Ajaxtrouw +6355

Waar blijkt nou uit dat hij grondig te werk gaat dan?

18-08-2023 01:56

Simpelishetmoeilijkst +25247

Hij onderzoekt statistieken, en praat eerst met de spelers. Lijkt me dst hij alleen jongens haalt, die graag naar Ajax komen, niet de typische brood-voetballers, zoals Kudus of Antony.p, die zo snel mogelijk weer vertrekken.

18-08-2023 03:41

Ajaxtrouw +6355

En dat doen andere TD’s allemaal niet? Het gaat er toch niet om of iemand graag komt maar dat hij ons beter maakt toch? Ik denk dat er heel veel jongens graag naar Ajax komen. Het gaat erom dat je goed bent en iets toevoegt. Ik had geen enkel probleem met Antony als aankoop, jij wel? Hebben we veel lol aan beleefd en hij heeft ook nog wat opgeleverd. Bassey, wilde heel graag naar Ajax, vind je dat fijn? We zijn toch geen gezellige theekrans?

18-08-2023 09:24

Simpelishetmoeilijkst +25247

Denk dat Antony nooit die 100 miljoen waard zal worden. Vond Neres een beter speler om in je elftal te hebben.

18-08-2023 22:10

Ajaxtrouw +6355

Uhh….we hebben het wel voor hem gekregen hoor. Voorlopig maar eens zien of Mslintat dat gaat bereiken met een door hem aangekochte en uitgebreid geanalyseerde speler….

19-08-2023 09:41

Henkjanklaas +20639

Wat was er mis met overmars. Met mark stegen we in 2018/2019 tot ongekende hoogte….

18-08-2023 04:22

Simpelishetmoeilijkst +25247

Ja, Ovrrmars heeft ons zeker ook mooie dingen gebracht, en toe hij weg was zakten we ver weg helaas, niet helemaal zijn fout.

18-08-2023 22:11

Rikkie66 +22835

Sven Moneyball, ben benieuwd hoe dit seizoen zal uitpakken maar ben vooralsnog behoorlijk enthousiast. Overal zit een gedachte achter en er wordt niet op naam gekocht. Morgen de film Moneyball maar weer eens bekijken.

18-08-2023 00:08

PuurGeluk +4810

Ik lees hieronder een hoop berichten die kort samengevat inhouden; dat we moeten waken dat er geen hosanna sfeer ontstaat want er worden onbekende spelers aangetrokken.

Op zich een goed punt. Maar is het niet aan de technische staf om al deze spelers (inclusief de blijvers) te smeden tot een goed lopend elftal die gewoon mee strijdt om te prijzen? Dit miste afgelopen seizoen juist. We kunnen ons allemaal de belachelijke coachende Tadic nog herinneren. Een teken van geen overhand hebben op de groep.

Zodra er een technische staf is die dit wel heeft kan ook een team zonder echte individuele kwaliteiten kampioen worden en ver komen in Europa.

Tot nu toe zijn het redelijk onbekende spelers maar wel tot op het bot gemotiveerd. Tot nu toe dan.

18-08-2023 00:07

Patrick020 +22412

Ze moeten er direct staan, we MOETEN CL halen. anders lopen psv en fey je voorbij straks met 70mil startgeld

18-08-2023 00:09

PuurGeluk +4810

Technische staf grotendeels verantwoordelijk voor.

18-08-2023 00:12

valkl01 +2621

Onrust stoker!!

18-08-2023 01:21

rich67 +6678

Trol 🚨

18-08-2023 02:08

Rob1976 +9503

Mislintat praat altijd mega verstandig en is duidelijk een man met visie. Hij haalt mega gemotiveerde spelers binnen en daagt daarmee zowel de huidige basisspelers als nieuwkomers uit. Verder zit er een duidelijk tactisch plan achter zijn aanpak en aankopen. Ik ga deze snuiter nog waarderen ook 😉

18-08-2023 00:05

FUNKADEL!C +4491

Noem 3 echt goede Scandinavische rechtsbacks op... Ik bedoel maar 😉

17-08-2023 23:59

Ferd +38496

tja, noem 3 echt goede Finse aanvallende middenvelders op. Dus Ajax had Litmanen nooit moeten halen?

Noem 3 echt goede Tunesische (niet Algerijns zoals ik eerder zei, dank voetbalzaken!) rechtsbacks op… dus Ajax had Trabelsi nooit moeten halen?

noem 3 echt goede keepers uit Kameroen op … dus Ajax had Onana nooit moeten halen?

18-08-2023 06:09

FUNKADEL!C +4491

Nee ik bedoel alleen maar, die uitspraak zegt niet zoveel, lijkt me logisch dat Ajax een van de beste Scandinavische rechtsbacks haalt, voor minder doen we het niet lijkt me.

18-08-2023 06:46

Ferd +38496

je hebt gelijk, Tunesië.

18-08-2023 06:46

FUNKADEL!C +4491

Ik sta er helemaal achter, maar die Sven kan ook lullen als brugman 😂

18-08-2023 06:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.