[Update III] 'Sánchez op weg naar FC Porto; Gaaei geldt nu als topkandidaat voor Ajax'

door Bart Veenstra 1496

Bron De Telegraaf

[Update III] 'Sánchez op weg naar FC Porto; Gaaei geldt nu als topkandidaat voor Ajax'

door Bart Veenstra 1496

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft op hoofdlijnen een akkoord bereikt met het Mexicaanse Chivas de Guadalajara over de transfer van Jorge Sánchez. Dat meldt De Telegraaf dinsdagochtend. Het is nu aan de Mexicaan of hij Ajax wil inruilen voor de topclub uit zijn vaderland.

Chivas zou bereid zijn om vier miljoen en tien procent bij doorverkoop te betalen, zo weet de krant te melden. Punt van discussie is alleen of Sánchez eerst wordt gehuurd met een verplichte optie tot koop of dat hij direct wordt verkocht.

De Telegraaf noemt de handelswijze van Ajax - zonder medeweten van een speler een tussenpersoon inschakelen om een clubdeal te maken - opvallend. Wel geeft het aan dat directeur voetbalzaken Sven Mislintat Sánchez liever ziet vertrekken dan blijven. 'Dat is bijzonder, omdat Sanchez een basisspeler is bij Mexico dat afgelopen maand de Gold Cup won en omdat Ajax slecht in zijn rechtsbacks zit', schrijft De Telegraaf er zelf over.

Zaakwaarnemer Sánchez weet van niets

Sánchez kwam een jaar geleden voor vijf miljoen euro over van het Mexicaanse Club América en kwam in zijn eerste seizoen in Amsterdam tot 26 wedstrijden. Daarin was hij goed voor drie treffers en drie assists. De Telegraaf schrijft dat Sánchez erop gebrand lijkt te zijn om dit seizoen zijn kans te willen pakken. Voor de zaakwaarnemer van Sánchez, die opvallend genoeg zelf acht spelers van Chivas begeleidt, komt het akkoord op hoofdlijnen als een verrassing. Hij laat weten niets te weten van een concrete aanbieding.

Update - 15.35 uur (15 augustus 2023) - 'Sánchez heeft geen plannen om terug te keren naar Mexico'

Jorge Sánchez heeft geen plannen om terug te keren naar Mexico. De rechtsback van Ajax wordt gelinkt aan een transfer naar Chivas, maar volgens transferjournalist Fabrizio Romano is er geen sprake van een akkoord met de Mexicaanse club. Volgens Romano heeft Sánchez enkele aanbiedingen van grote clubs uit Europa en zal hij binnenkort met zijn zaakwaarnemers een beslissing nemen over zijn nabije toekomst.

Update II - 11.35 uur (16 augustus 2023) - 'Ajax en FC Porto met elkaar in gesprek over transfer Sánchez'

Ajax en FC Porto zijn met elkaar in gesprek over de mogelijke transfer van Jorge Sánchez. Gesproken wordt over een verhuur met een optie tot koop, zo meldt transferjournalist Fabrizio Romano woensdag via X. De Mexicaanse rechtsback zou enthousiast zijn over een mogelijke transfer naar FC Porto, terwijl hij het niet ziet zitten om terug te keren naar Mexico.

Update III - 15.05 uur (16 augustus 2023) - 'Sánchez op weg naar FC Porto; Gaaei geldt nu als topkandidaat voor Ajax'

Jorge Sánchez is op weg naar de uitgang bij Ajax. Ook Voetbal International meldt nu dat de Mexicaan gaat vertrekken. Het medium schrijft dat Ajax en FC Porto een akkoord naderen over de verhuur van de verdediger. In de huurovereenkomst zit ook een optie tot koop. Deze optie wordt verplicht als Sánchez een bepaald aantal wedstrijden in actie komt voor FC Porto. Wanneer Sánchez vertrekt, zal Ajax concreet worden voor een opvolger. Voetbal International meldt dat Anton Gaaei van Viborg FF geldt als de topkandidaat om Sánchez te vervangen.

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

DrFootball +15141

Misschien kunnen ze ook even Francisco Conceição meenemen in de gesprekken met Porto. Liever geen spelers houden die hier niet willen zijn.

17-08-2023 12:59

DankzijCruijff +48712

En ja hoor, daar komt ‘ie.

16-08-2023 23:26

DankzijCruijff +48712

Gaaei is rond, waarschijnlijk.

https://twitter.com/bart_sanders/status/1691916172554584478

16-08-2023 23:03

JanBiesbos +29050

Mooie club voor hem toch? Mooie stad mooi land lekker klimaat volgens mij de juiste taal prima 4 milj sven cook it

16-08-2023 22:28

Lars93 +917

In Mexico wordt Spaans gesproken, geen Portugees. Het heeft iets van elkaar weg, maar 'de juiste taal' is ongeveer hetzelfde als Duits de juiste taal voor een Nederlander noemen.

Verder volledig met je eens!

17-08-2023 16:58

Web +178830

Ik lees dat de aankopen van het afgelopen seizoen bijna geen verlies heeft opgeleverd
Dat word er wel even aan voor bij gegaan dat je nu geen CL speelt.
Dus dat verhaal is maar gedeeltelijk waar

16-08-2023 20:44

PetrusKeizer +10739

Web, verlies CL baten kan in elk geval deels gecompenseerd door goed resultaat EL (0% zekerheid daaromtrent) en snoeien salariskosten selectie

17-08-2023 06:32

Jayq +3365

Er is daarbij wel een verschil tussen direct en indirect verlies.

Als je kijkt naar de aan- en verkoopprijzen, is er nauwelijks verlies gemaakt. Het feit dat we geen kampioen zijn geworden en de CL zijn misgelopen, ja, daar is natuurlijk ook het nodige geld misgelopen.

17-08-2023 09:53

HJC +8016

Ja, en nu nog een LB halen die wel kan verdedigen

16-08-2023 20:41

Adam24 +39114

Als je Wijndal nog weet te slijten dan ben je in één zomer grotendeels je miskopen kwijt zonder er financieel met al te grote kleerscheuren vanaf te komen. Alleen Bergwijn en Brobbey krijgen nog het voordeel van de twijfel (terecht).

16-08-2023 19:38

Op_een_oude_slof +4359

Is ongelooflijk wat een transformatie Ajax deze paar weken heeft gedaan...ik krijg weer een beetje hoop🙈😁

16-08-2023 19:58

Jelluhafca +3399

Je zou maar vorig jaar interim td bij ons aller Ajax zijn geweest en de een na de andere speler die gehaald is naar de uitgang zien verdwijnen…meer dan terecht ook. Wel compliment voor je goede werk haha

16-08-2023 19:20

Dolblij +45072

Wat een mooie dag. Sanchez naar Porto en Akpom officiele aanwinst. Sven doet goed werk.

16-08-2023 19:17

3sterren +20205

Naar verluidt eindelijk weer een kop sterke spits, ik kan mij nu al verheugen op de samenwerking met Van den Boomen ...

16-08-2023 20:27

Dolblij +45072

Precies, samen met de rest van het team de hele eredivisie slopen.

16-08-2023 21:08

Web +178830

Ik ken deze jongen niet, afwachten maar
Sven zal hem wel kennen denk ik?
En dat geeft hoop

16-08-2023 19:03

Berghuis +14348

Zal je zien dat Sanchez bij Porto ineens tot leven komt.

16-08-2023 17:52

Ozymandias +159568

Op de bank? Daar zal hij vast leven in de brauwerij brengen maar FC Porto heeft een geweldige rechtsback in de basis staan.

16-08-2023 17:59

AjaxAmsterdamnn +4198

Ik krijg echt Kristensen vibes van Gaaei, ik weet het niet zo goed... Wat mij betreft is Gooijer gewoon de back-up van Rensch. Maarja, Don Sven zal het wel weten.

16-08-2023 17:19

Nr.10 +111094

Rensch is de back-up.

16-08-2023 17:40

AjaxAmsterdamnn +4198

Ja Rensch is het ook allemaal niet, maar imo die Gaaei ook niet, waardoor Rensch toch gaat blijven spelen. Maar goed, heb het graag fout wat dit betreft haha, hopelijk een diamant die Gaaei.

16-08-2023 17:42

WantAmsterdam +116101

Heb je hem echt zien spelen of is dit gebaseerd op filmpjes?
Want een tweede Kristensen hoef ik echt niet.
Maar goed, elke speler die Sven tot nu toe gehaald heeft of aan het halen is (Ito, Sutalo), zelfs de CVs zijn tot nu toe van een voetballend minsten zeer degelijk niveau. Dus goeie hoop dat ook Gaaei een meerwaarde zal zijn.

16-08-2023 18:37

JanBiesbos +29050

Dan nog als hij gaat hebben we er een nodig, ik hoop dat wijdal nog gesleten wordt aan ac Milan ofzo

16-08-2023 22:31

Nr.10 +111094

Ben hier wel blij mee, geen idee of die Gaaei een goede is, maar erg blij dat we doorselecteren op rechtsback. Hoop dat er op linksback nog iets vergelijkbaars gebeurt met een vertrek van Wijndal.

16-08-2023 17:06

Op_een_oude_slof +4359

Dan Nico maar 👌😁

16-08-2023 20:00

MarcelvTol1971 +15327

Weer een puinaankoop opgeruimd.
Mag toch wel duidelijk zijn dat Huntelaar zich nooit meer met transfers mag bemoeien.

16-08-2023 17:03

3sterren +20205

Ik denk dat je stagiair Huntelaar niet teveel kunt aanrekenen. De schuldigen hebben Ajax al weer een tijdje terug verlaten.
Van der Sar was echt de hoofdschuldige die de eindbeslissingen nam en gelukkig een keer flink werd terug gefloten ...

16-08-2023 20:33

Sportvolgert +40421

Akpom is definitief binnen! Mooi!

16-08-2023 17:03

NipeB +15793

Jammer alleen dat hij totaal niet fit is. Voorlopig heb je er niks aan. Forbs ook al.

16-08-2023 23:00

Thaschja +10242

De nieuwe komt er aan 5 jaar getekend

16-08-2023 17:03

MichelAngelo66 +22258

Hoop maar dat het met de huurconstructie niet een Magallan wordt. Wel goed dat er dan een wedstrijd deelname ingebouwd wordt. Niet dat ie elk jaar weer voor je neus staat.

16-08-2023 17:01

WantAmsterdam +116101

Sanchez lijkt me bij clubs wel hoger aangeschreven omdat hij een basisspeler van Mexico is en ik hem toch minder slecht vind dan Magallan.

16-08-2023 18:39

Allesreiniger +3361

Ja, slechter dan magallan, dan moet je écht je best doen om de boel te verzaken. Categorie je kroket uitdrukken tijdens de training ofzo... Dan passeer je magallan wellicht nog

16-08-2023 20:29

AFCAHoorn +22673

https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-chuba-akpom/

16-08-2023 17:01

Mv9494 +16628

https://english.ajax.nl/articles/ajax-signs-chuba-akpom/

16-08-2023 17:01

RBP +7700

Ha, Gaaei!

16-08-2023 16:59

HeldenVanAFCA +904

Lees net dat Gaaie rond lijkt te zijn voor 2 miljoen en het wachten nu op sanchez is. En ook lijkt McAtee tenminste serieus te overwegen om de overstap naar ons te willen maken. Hopen dat dit financieel mogelijk is. Erg talentvolle speler! (Mss dat Forbs een beetje kan helpen 😉)

Als je dan ook nog Nico weet binnen te halen en Sutalo een keer word afgerond na de voorrondes zie ik het best rooskleurig in 😀 ❌️❌️❌️

16-08-2023 16:55

36 +8625

Kampioenschap is dan binnen

16-08-2023 17:42

NipeB +15793

Hoe kom je daar bij? Timber, Tadic, Alvarez zijn weg en er komen vooral niet fitte talenten en gokjes bij. Geen echte versterkingen tot nu toe. Per saldo zijn we verzwakt. Hoe heb je dan een selectie om kampioen mee te worden?

16-08-2023 23:02

Klemmen +2616

Sanchez is echt wel beter dan Gaaei …

16-08-2023 16:55

insectenverdelg +23433

Dan is Gaaie ook niet goed genoeg. Maar Sanchez is dat sws niet. en dan verdient hij ook nog is 1,5 miljoen.

16-08-2023 16:59

MitsjollAjax +1235

Ik dacht zelfs iets meer dan 1,8 miljoen 🙃🫣

16-08-2023 17:50

Aurora +4549

Ik geniet echt dat er niets lekt bij Ajax. Die grafkrant maar graven, woelen en insinueren. Het wordt tijd dat we die kutkrant met zijn allen compleet gaan negeren.

16-08-2023 16:49

3sterren +20205

Heb je jouw abonnement dan nog niet opgezegd ? ...
; )

16-08-2023 20:36

RepoocElad +9880

Off-topic: Zie net dat presentatiefilmpje van Schouten bij psv. Jezus wat ziet dat er kut uit, zeg. Ons mediateam loopt echt lichtjaren voor op die gasten in Brabant

16-08-2023 16:39

DankzijCruijff +48712

Zou toch ook prima bij ons hebben gepast, die Schouten.

16-08-2023 16:40

DankzijCruijff +48712

Doen toch behoorlijke aankopen voor hun middenveld en aanval, dat PSV.

Nu maar hopen dat ze de verdediging blijven verwaarlozen, want als ze die ook nog aanpakken dan zijn ze voor mij helaas wel favoriet voor de titel.

16-08-2023 16:44

RepoocElad +9880

Ik denk dat ze Davinson Sánchez nog halen, en dan hebben ze inderdaad een kampioenswaardig elftal. Het wordt sowieso een ongemeen spannend seizoen voor de eredivisie, denk ik

16-08-2023 16:46

DankzijCruijff +48712

Ziet ernaar uit dat ze die Debast gaan halen ipv Sanchez. Ben ik niet heel erg van onder de indruk.

16-08-2023 16:48

Vik86 +42397

Debast is een verdediger die niet durft te koppen...

16-08-2023 16:48

DankzijCruijff +48712

Beetje onhandig als je centraal in de verdediging staat :’)

16-08-2023 16:49

RepoocElad +9880

...en Medic moet dekken bij een spelhervatting van vd Boomen :)

16-08-2023 16:51

MitsjollAjax +1235

Verdediging is inderdaad drama maar ze kunnen ook weinig doen:
Mwene, Ramaljo, Sambo, Aanholt hebben nog 1 jaar contract.
Teze, Boscali, Obispo, Mauro, Oppegaard, nog 2 jaar (laatste 3 zijn ook nog is geblesseerd)
Dus het is of verkopen of verlengen. Van verlengen worden ze niet beter en van verkopen ook niet want dan krijg je er bijna niks voor.
Denk niet dat PSV het zich kan veroorloven om nog meer dan 1 nieuwe verdediger te halen zonder spelers te verkopen.
Laat Bosz ze maar lekker in de aanval sturen 😉

16-08-2023 18:16

Arjuna +3732

Medic en Akpom kunnen allebei snoeihard koppen. Dat wordt smullen.

16-08-2023 19:07

JanBiesbos +29050

Yep maar psv koopt zich weer falliet en arm

16-08-2023 22:45

DankzijCruijff +48712

Weet ik niet. Ik denk dat ze nog CL halen en Sangare verkopen, dat is toch minimaal zo’n 60-70 miljoen bijschrijven voor ze

16-08-2023 22:47

DoorVriendschapVerenigdAjax +3173

'Lichtjaren'. Het hoofdkantoor van Philips staat tenslotte ook in Amsterdam.

16-08-2023 16:43

Sjaakvaak +26584

Zal nooit dat achterlijke filmpje vergeten waar Baumgartl door een groep van 10 debielen met trommels werd ontvangen in een leeg stadion. Om vervolgens er zelf ook tussen te staan met een stuk vuurwerk. Wat een lachertje.

16-08-2023 17:01

Sjaakvaak +26584

Jezus dat tiktokfilmpje met dat handjeklap is nog genanter.

16-08-2023 17:02

7172AFCA7395 +10299

Hahahaha FC Porto. Gewoon de absolute subtop van Europa.
En die hebben zeker ook stront in de ogen...

Even een grofweg-inschatting: Porto haalde de afgelopen tien
seizoenen 8 keer de laatste 16 UCL. Ajax twee keer.Daar hoeven
we dus niet minderwaardig over te doen.

16-08-2023 16:37

Patrick67 +9624

Wel een ploeg die laf anti-voetbal speelt en het liefst de bal niet heeft.

16-08-2023 16:59

7172AFCA7395 +10299

Boeiuh. Ook Porto en Benfica raken jaarlijks hun
aller beste spelers kwijt. Met dit verschil dat ze de
twee a drie opengevallen plekken altijd weer met
passende spelers aanvullen Razendknap en een voorbeeld
voor Ajax.

16-08-2023 17:02

Patrick67 +9624

Porto is en blijft voor mij een schopploeg dus past hij daar in.

16-08-2023 17:04

ROBtje +625

En hele mooie bedragen krijgen
Voordeel is wel portugees- zuid Amerika is makkelijker

16-08-2023 22:25

w86 +9396

Volgens mij gaat Sanchez het prima doen bij een minder voetballende ploeg. Zelfde als Kristensen bijvoorbeeld.

16-08-2023 17:02

ZoonvanGod +18

Kunnen we Bep van Mokum niet halen?

16-08-2023 16:36

Jarikoning +7211

Hoe heette die laatste Deense Rb ook alweer? Die speelde m meestal naar de verkeerde kleur.

16-08-2023 16:32

Jarikoning +7211

Haha ja. Wel.mooie goal in de bekerfinale 2019 gemaakt.

16-08-2023 17:20

FrancescosRavioli +15226

Hij oogt houthakkerig. Echter was z'n voorzet prima en kon die redelijk verdedigen.

Hij is een stuk beter dan alle backs die we op dit moment hebben. Vind het geen ajax back, maar zou bij PSV of Feyenoord gewoon slagen.

16-08-2023 17:25

MitsjollAjax +1235

Die was beter dan de meeste dachten. Speelt nu bij Roma?
Speelde heel goed toen we thuis tegen PSV speelde en met 10 man kwamen te staan. Toen kon die lekker rennen en beuken.

16-08-2023 18:34

LukaLitmanen +82016

We hebben nu alleen geen Latino’s meer over op Rulli na

Zorgden toch altijd voor een onoverwinnelijkheid gevoel

16-08-2023 16:30

Vik86 +42397

Jij meent dat ook echt he... Ik vind grinta een storende factor..

16-08-2023 16:32

LukaLitmanen +82016

Ik noem toch geen grinta?

Jij verandert elk uur van profielfoto hè haha

16-08-2023 16:34

Vik86 +42397

Ja maar dat is het wel, om de paar dagen verander ik van foto... Hehehe

16-08-2023 16:34

Dolberg25 +8858

Doe mij maar gewoon Brinta

16-08-2023 16:35

Ajaxlee +5560

Zonder het toverwoord grinta te noemen hè.. de onverzettelijkheid, de mentaliteit, doorzettingsvermogen en werklust van Argentijnen vind ik heerlijk. Het is een voorbeeld voor de Nederlandse jongen als Rensch, Taylor, Brobbey, die denken dat ze er al zijn, maar nog niks hebben gepresenteerd. Ik denk dat het voor een selectie belangrijk is om ook types: Martinez, Nico, Alvarez in je team te hebben. Zeg nou zelf: er komt nu wss een Deense rechtsback en we hebben met Wijndal en Rensch 2 Nederlandse backs.. ik zie liever Barco en Gíay op de backs komen. Zowel qua ‘grinta’ als qua voetballend vermogen.

16-08-2023 16:45

GAjax31 +16096

Klopt, maar dat hebben onze nieuwe spelers uit de Balkan hopelijk ook.

16-08-2023 16:46

Tommyshelby +128860

West ham bezig met Mavropanos… precies waar ik bang voor was. Voor hun sterkhouders was weinig interesse.

Nu is de noodzaak om Ito te verkopen weer kleiner geworden.

16-08-2023 16:26

Vik86 +42397

Tja de hele zomer is er al interrese in mavropanos..

16-08-2023 16:34

noppenkoning +41231

Hoeveel pakt Steijn op deze deal met Gaaei

16-08-2023 16:24

Sies +4492

😜😂😂

16-08-2023 16:33

Hans Verhagen +14116

Ik heb in dit soort gevallen altijd het liefst gelijk cash.

16-08-2023 16:24

Vik86 +42397

Nja onder overmars waren de meeste rechtsbacks niet echt succesvol(uitgezonderd mazraoui) ..Misschien komt er onder mislintat wel verandering in...

16-08-2023 16:13

Piet Henk Kippenhof +2711

Ok, bij een x aantal wedstrijden moeten hem dus kopen.
Dan kan wel een prima deal zijn, van wat ik hoor van Porto-fans is zijn enige andere concurrent compleet waardeloos en is het niet eens een rechtsback

16-08-2023 16:10

trodat4030 +96658

Opmerkelijk want daar loopt ook de broer van Chico, Rodri Conceicao rond, das een rechtsback. Of is die vertrokken?

16-08-2023 16:20

Piet Henk Kippenhof +2711

Geen idee.
Transfermarkt zegt dat ie geen club heeft

16-08-2023 16:28

trodat4030 +96658

Ah, dat dus, dat had ik gemist. Ook veelzeggend dat hij uit zn contract loopt terwijl zn vader daar hoofdtrainer is.. Dan zal het ook niet bijster veel zijn..

16-08-2023 16:39

NipeB +15793

Bah, waarom die Deen halen en niet gewoon Rensch vertrouwen geven en Fitz Jim omturnen. Compleet onnodige aankoop. Haal eerst eens een RCV/LCV/10 en 9 die Ajax direct kwalitatief beter maken. Die aankopen zijn er allemaal niet maar een of andere matige Deense back moet een matige Mexicaan vervangen. Slecht gevoel bij deze lijn.

16-08-2023 16:02

Rock69 +8411

Rensch is niks en wordt ook niks! Laat dat eens duidelijk zijn.

16-08-2023 16:05

NipeB +15793

Oneens, pakt het nu weer beter op. Ik heb meer sympathie voor een echte Ajacied dan een of andere Deen die vorig jaar nog spits was en waar iedereen in Denemarken van opkijkt dat hij een transfer maakt.

16-08-2023 16:06

Jarikoning +7211

Vrees Fitz Jim ook niet. Mentaliteit van dat soort jongens is niet meer zoals Davids en Seesorf hadden

16-08-2023 16:30

NipeB +15793

Maar een Deen heeft sowieso geen mentaliteit zien we al jaren met Kjaer, Rasmussen en Dolberg. Allemaal mislukt. Voegen helemaal niks toe.

16-08-2023 18:20

Rock69 +8411

Wat pakt hij beter op? Laat hem elders bij gaan leren. Mislintat wil geen zwakke schakels in zijn team.

16-08-2023 18:21

NipeB +15793

Hij speelde ok in de voorbereiding en ook tegen Heracles, staat niet voor niets basis en verdient het om een tijd te blijven staan. Al helemaal als je er een of andere spits voor terughaalt die nu op een laag niveau back is. Dat is pas echt een lachertje. Gelukkig is dit een TG bericht. Kom eerst maar eens door met de RCV/LCV. Lijkt mij een stuk dringender en daar verwachten we ook echt versterkingen. Ook Akpom is een risico en geen directe versterking immers. Gewoon alweer een gokje na 1 goed seizoen.

16-08-2023 18:50

Vik86 +42397

Wat is een echte ajacied?

16-08-2023 16:11

Rockanje23 +37045

Sjaak Swart !

16-08-2023 16:20

Jarikoning +7211

Alleen wij de supporters zijn dat

16-08-2023 16:31

NipeB +15793

Nee hoor. Dat zijn de spelers en al helemaal als ze uit de eigen jeugd komen. Doen meer voor de club dan wij. Behalen prijzen en werken er keihard voor.

16-08-2023 18:16

markk +8904

Rensch krijgt toch het vertrouwen nu en hij betaald dat nog niet echt terug. Het is goed om wat concurrentie op die positie te hebben. Laat ze het maar uitvechten. Net als Wijndal, vind ik Rensch wat laconiek en gemakzuchtig. Ik hoop dat de concurrentie beide spelers op scherp zet en uiteindelijk ook beter maakt.

16-08-2023 16:16

Jan Doedel +4299

Rensch heeft meer dan genoeg krediet gehad, het is het niet. Niet net niet maar gewoon niet! Die Deen weten we nog niet dus geef die ff de kans. Ben wel van mening dat je in principe zelf een rechtsback moet kunnen opleiden, en ook een eventuele opvolger al in de opleiding moet hebben rondlopen maar blijkbaar is dat nog niet zo simpel.

16-08-2023 16:22

NipeB +15793

Waarom zouden we die een kans moeten geven? Een spits die in de Deense competitie niet eens echt goed speelt want zelfs hij is zelfs verbaasd over de belangstelling. De laatste jaren mislukken alle Denen wegens geen mentaliteit. Belachelijk als we zo iemand halen.
Is echt niet beter dan Rensch

16-08-2023 18:18

Jan Doedel +4299

Dat weten we dus nog niet :-)

16-08-2023 21:28

NipeB +15793

Dus je geeft liever een paar miljoen uit dan in dit geval onze eigen jeugd de kans te geven. Ik vind LCV/RCV veel belangrijker.

16-08-2023 22:59

Breuk +25157

Fitz Jim als RB is echt kansloos.

16-08-2023 16:23

AFCACruijff14 +161422

Hoi Rensch, leuk dat je AS een keer bezoekt.

16-08-2023 16:29

trodat4030 +96658

Ik heb liever een rechtsback dan een omgeturnde speler tot rechtsback. Gaat veel vaker mis dan goed, Nous is dan net de uitzondering op de regel overigens, die was in Jong zelfs op nagenoeg álle posities goed, rechtsback, CV, linksback, 6, AM, zelfs als buitenspeler. Heeft alleen niet in de spits en in de goal gestaan, verder voldeed hij overal waar hij speelde en hij ís me toen een partij door het elftal geslingerd, das niet te zuinig.. Ook Gooijer vind ik (een stuk) beter als CV dan als back. Nou begrijp ik dat die Deen ook omgeschoold is, dus wat mij betreft ook eerst even het aankijken waard, maar op (relatief) late leeftijd omscholen is vaker gedoemd te mislukken dan een potentieel geslaagd project.

16-08-2023 16:44

NipeB +15793

Nou veel plezier dan met je Deense omgeschoolde spits, hahaha. Is toch niet serieus te nemen, sommige reacties hier.

16-08-2023 18:19

fc Barcelona_ke +19246

ik heb idee dat Gaaei niet echt goed is, anders kan makkelijker door topcompetities/turkije hem ophalen??? al 2 maanden stil na interesse Ajax...
2 mln is flink goedkoop!

16-08-2023 16:01

jeffrey_van_der_sluis +30391

Dat zegt echt helemaal niks

16-08-2023 16:05

Jarikoning +7211

Hoop dat deze niet is bekeken door een blinde

16-08-2023 16:32

Dusbaba +15370

Wat een ongekende schoonmaak is er bezig zeg. En we zijn er nog niet eens.

16-08-2023 15:59

Tommyshelby +128860

Hahaha, wtf denkt Porto wel niet dat ie kan.

Wijndal is ook beschikbaar hé!

16-08-2023 15:57

trodat4030 +96658

Helaas kunnen ze zich er geen buil aan vallen, zodra ze er achter komen hoe pover hij blijkt, kunnen ze er zo weer vanaf, het enige dat ze moeten nalaten is hem opstellen. En als hij niet voldoet, zal hij niet vaak opgesteld worden vrees ik.

16-08-2023 16:46

jeffrey_van_der_sluis +30391

Als ik beelden bekijk van Gaaei krijg ik iig de indruk dat hij comfortabel is aan de bal (iets wat Sánchez totaal niet is/was).

16-08-2023 15:57

Godenzoon24 +15295

Sanchez is beter dan Rensch. Die moet zogenaamd wel comfortabel aan de bal zijn. Maar die is verdedigend zwak en aan de bal ook geen meerwaarde. Dat het er bij Sanchez nog uit zou komen had ik meer vertrouwen in dan dat het bij Rensch gaat gebeuren. Weer een fel baasje weg. Grinta is een kut woord en we houden van voetbal maar ook in onze goede jaren hadden we wel wat tering lijers in het elftal.

16-08-2023 16:01

ajacied91 +466

Sanchez mag dan wel fel zijn. Maar hij heeft meer fout dan goed gedaan. Vond hm aan de bal slecht. Maar liet zich vaak genoeg aftroeven in duels (wat z’n goede eigenschap zou moeten zijn). Nee ik ben blij dat hij weg is

16-08-2023 16:07

Godenzoon24 +15295

Ho laten we wel wezen. Ik vond het ook niets vorig jaar. Alleen heb ik meer vertrouwen dat het bij hem nog komt dan met Rensch! Alleen vind wel dat we een beetje tering lijers in de goede zin van het woord beginnen te missen!

16-08-2023 16:32

trodat4030 +96658

Bij Rensch zit er iig nog technische vaardigheid in, die zal je zelden ballen het publiek in zien trappen terwijl hij mikt op de rechtsbuiten. Dat vond ik pas écht beschamend voor een speler van Ajax. Leuk dat hij (Sanchez) hard werkt, dat schijnt Klaassen ook te doen heb ik me laten vertellen door iemand die hem blijkbaar wél zag tijdens een wedstrijd. Technische vaardigheden zijn voor Ajax spelers gewoon dé basis van alles.

Overigens vind ik hard werken niet eens een kwaliteit, dat hoort gewoon bij voetballer zijn, ongeacht de andere kwaliteiten, maar zodra een speler wordt gekaraktiseerd op 'harde werker' krijg ik al een wegtrekker van jewelste.

16-08-2023 16:49

Godenzoon24 +15295

Klaassen werkt niet hard. Die doet aan schijnverdedigen. Heb het ook niet over hard werken maar gewoon een klootzakken die over lijken gaat. Een Martinez. Kunnen voetballen maar je ook kunnen "afmaken" als het moet.

16-08-2023 17:43

Keizer +30078

Top. Nu Sydney nog ff oppikken bij Bologna en op de tribune zetten. Puur om z'n pa te pesten.

16-08-2023 15:55

RuffRhythim +24837

Vertel eens?
Lijkt me leuk werken bij De Speld 🤪

16-08-2023 15:59

Keizer +30078

Hadden die ook zoiets ja? Grappig. Ik volg weinig sociale media 😂😂

16-08-2023 16:01

RuffRhythim +24837

Haha ja als twee druppels water

https://speld.nl/2023/08/14/steijn-haalt-sydney-van-hooijdonk-naar-ajax-belangrijk-dat-hij-op-dit-punt-in-zijn-carriere-niet-speelt/

16-08-2023 16:04

Keizer +30078

Hahaha nice!

16-08-2023 16:09

4Ever14 +6612

Eerder als ballenjongen.

16-08-2023 16:00

ck69 +13100

en dan tig duizend per maand naar hem overmaken

16-08-2023 16:01

Ajax14AMS +25205

Wilde bijna stoppen met lezen na het woord "oppikken" 😂

16-08-2023 16:18

Robertini +39227

Verhuren met een optie ben ik niet zo fan van. Als hij het goed doet, zijn zij spekkoper, doet hij het slecht, komt een ongemotiveerde speler terug.

16-08-2023 15:54

AFCA-pride +17350

Neem mee, neem mee.

16-08-2023 15:53

champhead +14365

Ik word heel blij van z’n VI pro artikel. Vooral opmerkelijk dat hij voor afgelopen seizoen nog een spits was. Betekent dat er nog veel ruimte is om te verbeteren als back!

16-08-2023 15:52

NipeB +15793

Kan dan net als Rensch ook niet verdedigen dus voegt helemaal niks toe. Dit is toch belachelijk? Fitz Jim lijkt mij een veel leukere optie als RB. Ondertussen is er nog steeds helemaal niemand gekocht die Ajax echt sterker maakt. Ik word steeds minder blij merk ik.’

16-08-2023 16:04

Grub +1331

Misschien jezelf aanbieden als scout? Hoewel ik van iemand die Fitz-Jim wil proberen als rechtsback geen wonderen verwacht.

16-08-2023 16:18

jeffrey_van_der_sluis +30391

Voor hoeveel moet FC Porto hem eventueel overnemen?

16-08-2023 15:47

NickOoms +2609

Hopelijk T.E.A.B.

16-08-2023 15:51

Broodjebal44 +5727

Het is hier geen Marktplaats of Vinted hè. 4/5 miljoen zou meer dan prima zijn.

16-08-2023 16:10

NickOoms +2609

O, niet? Ik dacht dat ik hier ook mijn spullen kon verkopen. Zuurpruim

16-08-2023 16:29

willem1958 +8768

Hopen dat die Gaaei beter is want ik ken 'm niet.
Mooi voor Sanchez en als Porto 'm niet koopt raakt Ajax 'm toch wel kwijt met weinig winst of verlies want hij kostte maar 5 miljoen.
keek nog even wat beelden en hij heeft een functionele techniek, komt graag langs de zijkant naar voren, heeft overzicht en heeft een aardige voorzet en een crosspass, dus voor die 2 miljoen kan ie wel op z'n plek zijn bij ons.

16-08-2023 15:44

Breuk +25157

Volgens de telegraaf (!) kost Gaaei 2 miljoen.

16-08-2023 15:59

willem1958 +8768

Ja, klopt, volgens mij hadden ze het eerst over 2 miljoen maar ik zal het even aanpassen.

16-08-2023 16:03

supporter sinds +7891

eind van de week ronde ze dit wel naar boven af op 10 miljoen .. en schrijven ze dat we voor hetzelfde geld ook Di Maria kunnen kopen of Mazzroui hadden kunnen terughalen/huren - gemiste kans voor Sven en bovenal onberijpppppeeellijk - aldus Mike

16-08-2023 16:05

Breuk +25157

Haha inderdaad. En waarschijnlijk was Tete ook nog een betere optie geweest.

16-08-2023 16:20

B2tob4 +12080

AFCAjaxMidNineties @: Zit je het volgende jaar weer met deze koekebakker opgescheept.

Je kijkt teveel naar Hans Kraaij op ESPN met "je koekebakker"...! Is Hans Kraaij zijn stopwoordje inmiddels.

16-08-2023 15:43

Keizer +30078

We papagaaeien wel wat af hier dat Sanchez weg moet, maar wie zegt in godtsnaam dat z'n vervanger beter is?!

16-08-2023 15:40

jeffrey_van_der_sluis +30391

Eerst maar zien wie z'n vervanger wordt!

16-08-2023 15:41

WantAmsterdam +116101

Slechter dan Sanchez kan haast niet. Zelfs Klaiber, Kristensen en Orejuela vond ik niet minder, misschien zelfs beter.

16-08-2023 15:41

RSM +3918

Dat is waar

16-08-2023 15:46

PH2BOT +40286

Sanchez en Rensch hebben we al heel wat keren flink zien schutteren.....dat telt al iets zou ik zeggen.

16-08-2023 15:45

RepoocElad +9880

Laat Godts maar voor zichzelf spreken idd

16-08-2023 15:46

Ozymandias +159568

Als hij op voetballen zit zal hij beter zijn dan Sánchez. Ik heb een stuk meer vertrouwen in een aankoop van Mislintat dan in die van Vd Sar, Hamstra en Huntelaar.

16-08-2023 15:47

NipeB +15793

Fitz Jim en Rensch kunnen dit toch ook prima? Snap het enthousiasme niet over zo’n onnodige aankoop. Kom eindelijk eens met de serieuze versterkingen!

16-08-2023 16:05

Broodjebal44 +5727

Nee Nipe, Rensch kan dit niet. En Fitz-Jim slaat kant nog wal om het daarmee te proberen. Daar kan je niet vanuit gaan. Gedurende het seizoen zullen ze het dan eerst vaker moeten testen maar je kan niet met Fitz-Jim en Rensch het risico nemen.

16-08-2023 16:13

AFCAjaxMidNineties +12740

Verhuren zonder direct verplichte koopoptie is een zeer slechte deal. Na 2 trainingen hebben ze daar ook wel genoeg gezien en maakt hij het seizoen af in Porto 2. Zit je het volgende jaar weer met deze koekebakker opgescheept en is zijn salaris nog niet van de lijst af. En daar gaat het toch om!!!

16-08-2023 15:37

Been +12488

Ik neem aan dat Porto ook zijn salaris op zich neemt komend seizoen.

16-08-2023 15:38

AFCAjaxMidNineties +12740

Ja mag het hopen maar de crux zit hem nu juist in het seizoen daarna .. zo kan Ajax niet verder als daar geen duidelijkheid over is.

16-08-2023 15:40

RSM +3918

Als ze de Uefa league winnen en kampioen worden zal dit probleem zich vanzelf verhelpen

16-08-2023 15:48

een-tweetje +1324

Dat sven op deze manier iets van het puinruimen doorschuift naar volgend jaar zie ik echt niet als een probleem. Hij maakt nu het elftal direct sterker met de aangetrokken vervanger.

16-08-2023 15:40

AFCAjaxMidNineties +12740

Als je hem niet bij het eerste wil kan je hem naar Ajax 2 doorschuiven als pressiemiddel om een transfer te maken. Zo zit je volgend jaar nog steeds met hem opgescheept!

16-08-2023 15:41

WantAmsterdam +116101

Vind ik niet netjes tegenover een fatsoenlijke gozer en top prof als Sanchez. Dat hij niet kan voetballen of verdedigen kan hij zelfs weinig aan doen, doet gewoon zijn best. Als Porto hem als back up haalt in deze fase dan verwacht ik wel dat hij minuten maakt, al is het alleen tegen zwakke ploegen in Portugal (die zijn niet beter dan de ploegen in de Eredivisie dus dan komt nog wel enigszins mee lijkt me).

16-08-2023 15:48

een-tweetje +1324

Zo zit je misschien volgend jaar weer met m opgescheept. Dan kan dat spelletje ook gespeeld worden. De transferwindow is nu nog maar 2 weken en met z'n salaris erbij had sven vast geen toestemming alvast een 3de rb aan te trekken.

16-08-2023 15:49

401Middenweg401 +6026

Hij is 25 jaar oud. Jong is dus niet echt iets voor hem.

16-08-2023 15:52

CircusRensch +1690

Ik ben er ook niet weg van, maar de huidige back is afgelopen seizoen ook een tijdje geblesseerd geweest. Als zoiets weer gebeurt, zit je voor het het weer aan die minimale aantal wedstrijden waardoor Porto aan de koop vastzit. Zo niet, kun je m altijd volgend seizoen nog slijten voor een vergelijkbaar bedrag

16-08-2023 15:52

DTM1970 +1506

Nu nog Nico erin en Wijndal eruit.

16-08-2023 15:35

Mv9494 +16628

2mil, prima deal

16-08-2023 15:35

Cesc88 +6189

Gaat snel, akkooord over Gaaei, 2 miljoen.

16-08-2023 15:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.