Wie treffen Ajax, FC Twente en AZ nog in de strijd om plek drie?

door Bart Veenstra 205

Bron Ajax Showtime

Wie treffen Ajax, FC Twente en AZ nog in de strijd om plek drie?

door Bart Veenstra 205

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax maakt na een zeer teleurstellende start van het seizoen nog altijd kans op plaats drie. Die plek geeft aan het einde van het seizoen recht op een ticket voor de voorronde van de Champions League en deelname aan dat toernooi lijkt belangrijker dan ooit. Immers, vanwege de nieuwe opzet van het toernooi, stijgt het prijzengeld.

Wanneer een Nederlandse club nu meedoet, levert dat die club - alleen al vanwege het meedoen aan het toernooi - zo'n 40 tot 45 miljoen euro op. Met de nieuwe opzet zou dat geldbedrag weleens kunnen stijgen naar zo'n 70 miljoen euro. Waar clubs nu zes groepswedstrijden spelen, zijn alle deelnemende clubs straks verzekerd van liefst acht wedstrijden.

Reden genoeg voor Ajax - maar ook voor FC Twente en AZ - om in de resterende veertien duels alles op alles te zetten om minimaal derde te worden. Op dit moment is FC Twente - gezien de ranglijst - de favoriet voor plek drie. De club uit Enschede staat op dit moment op 41 punten, terwijl achtervolgers AZ en Ajax beide op 35 punten staan.

Stand Eredivisie (plekken drie tot en met vijf)

3. FC Twente 20 - 41 (39-21)
4. AZ  20 - 35 (40-21)
5. Ajax  20 - 35 (47-36)

Het is wellicht nog wat vroeg, omdat er nog veertien wedstrijden te spelen zijn. Toch is het interessant om een blik te werpen op het resterende programma van Ajax en zijn concurrenten. De vraag is nu vooral: hoeveel zware wedstrijden hebben Ajax, FC Twente en AZ nog? En zijn die wedstrijden thuis of buitenshuis? En is het misschien voor Ajax een nadeel om nog Europees te spelen, terwijl AZ en FC Twente zich volledig kunnen focussen op de competitie? En welke wedstrijden in de Eredivisie volgen voor en na een mogelijke Europese wedstrijd van Ajax?

Wie treffen Ajax, FC Twente en AZ nog?

Ajax lijkt tot de interlandperiode in maart misschien wel het lastigste programma te hebben. De Amsterdammers gaan nog op bezoek bij sc Heerenveen, AZ en Sparta, terwijl het ook te maken heeft met de Europese verlichtingen. Juist daar komen FC Twente en AZ nu goed weg. Zij spelen geen Europees voetbal meer en kunnen zich zodoende volledig focussen op de competitie. Tot de interlandperiode lijkt vooral FC Twente een op papier 'makkelijk' schema te hebben, al gaat men in de laatste speelronde voor de interlandperiode nog wel op bezoek bij PSV.

Na de interlandperiode speelt Ajax op papier nog twee heel lastige wedstrijden. Zo gaat het nog op bezoek bij Feyenoord, terwijl het FC Twente ontvangt in de Johan Cruijff ArenA. Dat kun je zien als een zware wedstrijd, maar in dit geval is het wellicht gunstig voor Ajax. In een directe ontmoeting kan Ajax de concurrent pijn doen. Richting het einde van het seizoen kent Ajax op papier nog vier 'makkelijke' wedstrijden, terwijl FC Twente en AZ elkaar juist nog treffen in Alkmaar.

Kort samengevat: qua toppers gaat Ajax nog op bezoek bij AZ en Feyenoord, terwijl het thuis speelt tegen FC Twente. De club uit Enschede op zijn beurt speelt nog op bezoek bij PSV, Ajax en AZ. De Alkmaarders tot slot spelen nog thuis tegen Ajax en FC Twente, terwijl AZ ook nog op bezoek gaat bij PSV.

Zie hieronder het speelschema van Ajax, FC Twente en AZ

Datum Schema Ajax Schema FC Twente Schema AZ
10-02/11-02 sc Heerenveen (uit) Excelsior (uit) Almere City (uit)
15-02 FK Bodø/Glimt (thuis)  - -
17-02/18-02 NEC (thuis) FC Utrecht (thuis) Fortuna Sittard (uit)
22-02 FK Bodø/Glimt (uit) - -
25-02 AZ (uit) Go Ahead (thuis) Ajax (thuis)
02-03/03-03 FC Utrecht (thuis) Vitesse (uit) Sparta (uit)
07-03 Mogelijk ECL - -
09-03/10-03 Fortuna Sittard (thuis) Sparta (thuis) Excelsior (thuis)
14-03 Mogelijk ECL - -
17-03 Sparta (uit) PSV (uit) Volendam (uit)
30-03/31-03 PEC Zwolle (uit) Heracles (thuis) Vitesse (thuis)
03-03/04-04 Go Ahead (thuis) sc Heerenveen (uit) Heracles (uit)
06-04/07-04 Feyenoord (uit) Fortuna (thuis) PSV (uit)
11-04 Mogelijk ECL - -
13-04/14-04 FC Twente (thuis) Ajax (uit) RKC (thuis)
18-04 Mogelijk ECL - -
24-04/28-04 Excelsior (thuis) Almere City (thuis) NEC (uit)
02-05 Mogelijk ECL - -
05-05 FC Volendam (uit) AZ (uit) FC Twente (thuis)
09-05 Mogelijk ECL - -
12-05 Almere City (thuis) FC Volendam (thuis) Go Ahead (uit)
19-05 Vitesse (uit) PEC Zwolle (uit) FC Utrecht (thuis)
29-05 Mogelijk ECL - -

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

FlipjeTiel +1040

Zou zeggen boeiend…we pakken plek 2 ook nog wel!

10-02-2024 17:31

slot +2046

Wij moet pak prijs volgende seizoen.

08-02-2024 23:53

3sterren +20205

Ik kan niet wachten totdat we het resterende programma krijgen voorgeschoteld voor het seizoen 24/25, if man is still alive …

08-02-2024 13:59

Dolblij +45147

Ajax will be alive, more than ever.

10-02-2024 21:48

chriseverhard +3559

Heerenveen uit en nec thuis is niet zo makkelijk als we denken.
Nec doet het de laatste tijd erg goed de ploeg is in vorm.
Wij zullen vanaf nu elke wedstrijd als een finale moeten zien als we 3e willen worden

08-02-2024 09:17

The Class of 2019 +908

Heerenveen uit hebben we de laatste 9x gewonnen, maar juist daarom zie ik de kans op een slippertje helaas wel weer wat groter worden. Net als je het niet verwacht ofzo.

Nec thuis daarentegen wordt denk ik een relatief makkelijke overwinning.

08-02-2024 10:20

Jarikoning +7217

Als je alles wint kom je op meer punten uit dan de 4 titels onder F de Boer. Gek genoeg kan je dus ook nog kampioen worden.

08-02-2024 07:17

mokum007 +6522

Wij Ajax moeten alles winnen en twente moet punten laten liggen tegen de boeren en tegen Ajax en gelijkspel tegen Az, dan pas hebben we de 3e plaats, ja toch?

08-02-2024 02:35

JoeBlow +8183

Zal je net zien dat die eikels uit Alkmaar met die debiele directeur met zijn grote muil ook dit jaar weer overal naast grijpen.

08-02-2024 02:19

Spielmacher +10721

Feyenoord uit en Twente thuis achter elkaar begin april, dan zal het duidelijk worden. Voor die tijd moet je gewoon eigenlijk vrijwel alles winnen.

08-02-2024 01:56

JoeBlow +8183

Doe mij maar een Pijnenburg ontbijtkoek.

08-02-2024 02:20

Jarikoning +7217

Wij moeten alles nu gaan winnen

08-02-2024 07:18

Sytze Vliege +420

Heerenveen uit aanstaande zondag wordt al moeilijk genoeg.

08-02-2024 10:52

The Class of 2019 +908

Ja en daarvoor moeten we nog uit naar Heerenveen, AZ, Sparta en Zwolle. Hier zitten ook wel een paar potentiele bananenschillen tussen hoor.

Het zou mij zeer verbazen als het instabiele Ajax van de afgelopen 1.5 jaar niet tegen 1 of 2 zeperds zal aanlopen in de komende 9 eredivisie wedstrijden tot Feyenoord uit. Daarentegen is AZ ook totaal niet stabiel de afgelopen tijd en krijgt Twente ook nog moeilijke uitwedstrijden.

08-02-2024 11:53

Daan +340

AZ en Twente rijp voor de slacht, en wie weet een sukkelend Feyenoord. 18e Jhaaaaaaaa

08-02-2024 01:50

Bergkomp +1399

Er waren echt van die idioten die dachten dat we een degradatie klant waren he..

Ik begreep daar helemaal niets van... die 18de plaats was al onzin. Als je je wedstrijden niet eens mag uitspelen haal je heen punten he...

09-02-2024 19:36

Hijosdedioses +6673

Derde nog worden is een zeer knappe prestatie na zo’n dramatische eerste seizoenshelft. Stel je voor dat Henderson geblesseerd raakt, dat zou een flinke aderlating zijn. Ik denk namelijk dat hij beslissend (niet in doelpunten of assists) kan zijn en vooral de verdediging kan helpen

07-02-2024 20:34

Dolblij +45147

Er is maar 1 remedie: winnen. En dan zien we wel. Zelfs 010 zie ik nog wel een sportief inzinkinkje krijgen. Gun ik ze zelfs van harte.

07-02-2024 19:16

kay.e +1095

Dat gun ik ze altijd maar dit jaar extra

07-02-2024 19:34

3sterren +20205

U is te goed voor deze wereld ; ) …

08-02-2024 14:00

Dolblij +45147

Dankie, komt ook uit een goed ajax-hart.

08-02-2024 15:20

slot +2046

we kunnen nog kampioen worden als het mee zit.
niks plek 3

07-02-2024 19:00

AFCACruijff14 +161488

Eind februari gaat wel echt cruciaal worden, Ajax op bezoek bij AZ enkele dagen na Bodo uit. Als je die wint, dan komt het denk ik goed. Veruit de lastigste pot in de komende tijd.

Ik vind de marge die Twente op ons heeft nog vrij fors. Gaat een moeilijke klus worden nog derde te worden, maar het kan wel degelijk. Zal je toch bijna alles moeten winnen. Van de topduels krijgen we nog Twente in de ArenA, een absolute must-win. AZ en Feyenoord uit gaan nog heel vervelend worden.

07-02-2024 17:05

wijzijndebeste123 +163955

Ik zou Bodo uit met verschillende reserves spelen. Bv zo:
Ramaj
Rensch Sutalo Kaplan Martha
Tahirovic Mannsverk/Vos
Hlynsson
Banel Akpom Forbs

3e plek is imo veel belangrijker dan Conference League. En voor degenen die roepen dat je vol voor beide moet gaan. De statistieken wijzen uit dat als je op donderdag Europees uit speelt en op zondag weer id competitie je veel vaker punten verspeelt. Dat zal voor n lastige uitwedstrijd tegen n uitgerust AZ al helemaal gelden.

07-02-2024 18:15

AFCACruijff14 +161488

Eens, 3e moet boven alles gaan. Hopelijk maken we in de heenwedstrijd al het verschil.

08-02-2024 09:19

3sterren +20205

Eigenlijk vrees ik Twente ook nog meer dan AZ, want die hebben een “ruime” voorsprong te verdedigen. Kunnen dus er voor kiezen om de “bus te parkeren”.
AZ moet eerst nog los komen van ons, dus kunnen niet achterover gaan leunen.
Althans, dat is mijn bescheiden mening.

Maar met een Brobbey in deze bloedvorm hoeven beiden niet te vrezen …

08-02-2024 14:05

AFCACruijff14 +161488

Zeker, ik vrees Twente enorm. Die gaan genoeg potjes nog winnen.

08-02-2024 14:26

vld56 +0

AZ zit ook nog in de beker, wie weet winnen ze vanavond.

07-02-2024 16:19

MitchelRooieVogels +0

Een goedemiddag mede Ajacieden!

Na heel lang meelezen, is nu toch het moment gekomen om een account aan te maken:))
Kan iemand mij vertellen wat er met Godts aan de hand is? Ben erg gecharmeerd van hem, maar lijkt nu wel van de aardbodem verdwenen..

Alvast bedankt namens mij, de nieuweling.

07-02-2024 15:37

Lekkerhoor +3381

Als je ajs Ajax zijnde zoveel punten hebt laten liggen dit seizoen en je kan nu nog zo dichtbij staan. Dan heeft de concurrentie dus ook veel punten laten liggen. Nu Ajax minder punten laat liggen komen ze snel dichterbij. Er is geen reden om aan te nemen dat Ajax niet gewoon derde kan worden.

07-02-2024 15:37

FelixGassenlicht +8955

Ik zie ons nog wel kampioen worden, 21 punten in 13 wedstrijden. T is andersom ook gebeurd in 13 wedstrijden.
Alleen dat doelsaldo kan nog lastig worden.

07-02-2024 15:17

Clubliefde34 +6171

Als Micheal Jackson uit de dood opstaat en weer zwart word hebben wij een 7,4% kans om nog kampioen te worden.

07-02-2024 15:50

Mijnclub33x +9882

7,4%, leg eens uit?

07-02-2024 18:41

31xAjax +7933

Moet ie dat echt uitleggen? Boer over 9, dubbele stift, jack in the box, 7,4%, zo moeilijk is het echt niet hoor....

07-02-2024 18:52

slot +2046

da's 8 %

07-02-2024 19:04

Bonie +1052

Heerlijk!

08-02-2024 16:18

Mabululu +2

Wat eet jij?

07-02-2024 15:50

wijzijndebeste123 +163955

Ik denk dat Twente inhalen heel lastig gaat worden. Die halen we alleen in als we deze reeks doorzetten ondanks dat we tegen betere tegenstanders gaan spelen. Dat betekent dat het elftal snel grote stappen moet zien te maken. Hopelijk kan Henderson dat teweeg brengen.

07-02-2024 15:16

PalFischerArmy +2617

AZ gaan we inhalen, maar Twente....ik denk momenteel nog 'dat gaat 'm niet worden', maar wie weet.

07-02-2024 15:05

Sjaaakie +1129

1 Jammer, is niet anders
2 Jammer, is niet anders
3 Ajax
4 Twente
5 Go Ahead Eagles
6 NEC
7 Az Stalkmaar
Dit gaat hem worden denk ik, al hoop ik bovenop de karma voor Az nog op de ultieme karma voor Feyenoord met een 2e plek voor ons aller Ajax

07-02-2024 15:00

JTajax +10718

Dat deelname aan de CL belangrijker is dan ooit hoor ik ieder jaar

07-02-2024 14:32

Slang3 +45931

verschil is nu als Ajax niet deelneemt, er 3 andere NL clubs zijn die het wel doen

07-02-2024 15:28

AFCACruijff14 +161488

Plus, de CL is vanaf komend seizoen vergroot en het startgeld loopt geloof ik op tot 60-80 miljoen. Je komt echt in de shit als de concurrentie dan wel CL speelt en wij niet.

07-02-2024 17:06

Slang3 +45931

ook dat nog idd

07-02-2024 17:50

MokumsParadijs +2287

Moet nr 3 zich nog wel plaatsen natuurlijk

07-02-2024 19:36

Slang3 +45931

maar de nummer 3 heeft een kans, de nummer 4 niet

07-02-2024 19:46

JariKanu +980

Net als PSV en Feyenoord toen Ajax wel en zij geen CL speelden?
Ik heb nog nooit een zak geld zien scoren.

08-02-2024 13:36

Slang3 +45931

je wilt zeggen dat je het verschil in de financiële middelen de afgelopen jaren tussen Ajax en de rest niet gemerkt hebt?

08-02-2024 16:50

Sense of.H +5454

Wordt dit het laatste seizoen van Berghuis en Bergwijn?

07-02-2024 14:31

Nr.10 +111137

Het is inderdaad nog een beetje vroeg voor dit soort overzichtjes, met nog 14 wedstrijden te spelen. Iedereen speelt dus nog drie toppers, en bij ons zit daar Twente en AZ bij, dat is gunstig. Ik denk dat we die 3e plek wel gaan pakken.

07-02-2024 14:17

LukaLitmanen +82060

We kunnen ook gewoon nog 2e worden hè

11 punten is nog haalbaar met 13 wedstrijden.

07-02-2024 12:59

JTajax +10718

Plek 2 is pure bonus. Plek 3 is must en ook veel meer in je eigen hand.

07-02-2024 14:33

xerr +2509

Als AZ en Twente 11 wedstrijden gaat winnen en verliezen tegen ons en PSV, spelen tegen elkaar gelijk. Dan hebben we de 3de plek in handen mits we Feyenoord uit winnen. Maar ik zie ze beide niet even 11 potjes winnen. Wij trouwens ook niet.

Best nog een zwaar opgaven die 3de plek. Maar plek 4 is minimaal wat dit seizoen behaald moet kunnen worden.

07-02-2024 12:42

ratje +3507

Lang verhaal om te zeggen: Als Twente verliest van PSV hebben wij het in eigen hand.

08-02-2024 08:44

Ajax34 +4033

14× winnen komt wel goed

07-02-2024 12:24

Altijdindestraat +40153

Met 14 wedstrijden zijn er nog 42 punten totaal te verdelen, je moet onderling van Twente en AZ winnen en eigelijk vrijwel geen steek meer laten vallen voor de 3e plek, 4e plek is ander verhaal.

🔮🤞🏼
Schema AFC Ajax
—————————
3️⃣ sc Heerenveen (uit)
3️⃣ NEC (thuis)
3️⃣ AZ (uit)
3️⃣ FC Utrecht (thuis)
3️⃣ Fortuna Sittard (thuis)
3️⃣ Sparta (uit)
3️⃣ PEC Zwolle
3️⃣ Go Ahead (thuis)
1️⃣ Feyenoord (uit)
3️⃣ Twente (thuis)
3️⃣ Excelsior (thuis)
3️⃣ FC Volendam (uit)
3️⃣ Almere City (thuis)
3️⃣ Vitesse (uit)
—————————
4️⃣0️⃣ punten
—————————

Schema FC Twente
—————————
3️⃣ Excelsior (uit)
3️⃣ FC Utrecht (thuis)
3️⃣ Go Ahead (thuis)
3️⃣ Vitesse (uit)
3️⃣ Sparta (thuis)
0️⃣ PSV (uit)
1️⃣ Heracles (thuis)
3️⃣ sc Heerenveen (uit)
3️⃣ Fortuna (thuis)
0️⃣ Ajax (uit)
3️⃣ Almere City (thuis)
1️⃣ AZ (uit)
3️⃣ FC Volendam (thuis)
3️⃣ PEC Zwolle (uit)
—————————
3️⃣2️⃣ punten
—————————

Schema AZ
—————————
3️⃣ Almere City (uit)
1️⃣ Fortuna Sittard (uit)
0️⃣ Ajax (thuis)
3️⃣ Sparta (uit)
3️⃣ Excelsior (thuis)
3️⃣ Volendam (uit)
3️⃣ Vitesse (thuis)
1️⃣ Heracles (uit)
0️⃣ PSV (uit)
3️⃣ RKC (thuis)
1️⃣ NEC (uit)
1️⃣ FC Twente (thuis)
1️⃣ Go Ahead (uit)
3️⃣ FC Utrecht (thuis)
—————————
2️⃣6️⃣ punten
—————————

07-02-2024 12:17

Ajax The Best +16565

Dus als ik het goed begrijp moeten ze alle drie nog tegen alle andere clubs, op 3 na. Interesting.

07-02-2024 12:13

Mokum31 +6129

Probleem is gewoon begin vh seizoen
Hoop dat we derde kunnen worden
Is serieus al prima prestatie als je ziet waar we vandaan komen

07-02-2024 11:50

mido1988 +4295

derde en confettie league

07-02-2024 11:58

4-3-3 +3512

Precies, altijd het beste proberen te maken van de hand waar je op dat moment mee moet spelen. Als Ajax scherp weet te blijven, dan kan het direct toeslaan wanneer de mooiere kaarten weer langskomen.

07-02-2024 14:53

mido1988 +4295

Wie bij Feyenoord moet even roodpakken voor een wedstrijdje of 4 (blessure gun ik niemand) wat Feyenoord direct verzwakt? Timber? Ik vind Feyenoord best matig nu maar de afstand is denk te groot...

07-02-2024 11:45

OwenStevenDalberg +27504

Zal eerder andersom zijn. In bijvoorbeeld beide laatste kampioenseizoenen zat juist alles mee. Toen dachten we ze wel in te halen. Maar ze wonnen bijna alles door penalty's, rode kaarten en blessures bij de tegenstanders. Het geluk dat de tegenstander spelers moest sparen voor belangrijke bekerwedstrijden / finales. En natuurlijk de vele goals in de extra extra tijd, niet te vergeten. Ik verwacht dat het deze keer niet anders zal lopen.

07-02-2024 13:45

mido1988 +4295

Het zou toch wel tof zijn als we dit seizoen nog boven het Feyenoord dat nog beter is dan Ajax 18/19 zouden eindigen :P .

07-02-2024 11:44

Devid87 +3534

Twente is toch ook gewoon een hele matige ploeg. Komop zeg, die gaan echt niet alles nog winnen.

07-02-2024 11:43

Amsteraaij +2251

Zaak om zelf de toppers tegen AZ en Twente te winnen. Dan kijken hoe de zaken ervoor staan. EN niet in paniek raken als het wat lang duurt gezien wanneer Twente nog lastige potten heeft .

07-02-2024 11:41

mido1988 +4295

Ik vind Feyenoord weken ook al niet in goede doen. Het is even wachten op een dipje daar.

07-02-2024 11:39

Web +178830

AZ speelde zondag beter voetbal dan Feyenoord

07-02-2024 11:41

mido1988 +4295

zeker. Het zat wat dat betreft niet mee. Bovendien zit het ze qua scheids ook niet tegen vind ik. (zet even mijn calimero hoedje op). Goed Ajax is zelf in deze situatie gekomen door jaren wanbeleid. Ik hoop gewoon zo erg dat ajax cl haalt dat kan voor mijn gevoel jaren van wederopbouw schelen. (70 miljoen, maar veel belangrijker voor Brobbey en Hato etc. is blijven ook veel aantrekkelijker)

07-02-2024 11:43

4-3-3 +3512

Dat is misschien nog wel het belangrijkste inderdaad:
Het geld kan schelen, maar omdat Ajax veel meer inkomsten heeft dan de andere clubs in de ED, lijkt me dat niet het grootste struikelblok. Als Ajax CL weet te halen, is het eenvoudiger om de beste spelers te behouden, hogere transfersommen te vragen en om sterke spelers aan te trekken. Daarom had ik het ook niet vreemd gevonden, als Ajax wat meer financieel risico zou hebben genomen om de selectie wat meer in balans te brengen deze winter.

07-02-2024 15:10

mido1988 +4295

Zeker, maar het leek echt dat Ajax weinig liquide middelen heeft. Geld even vrijmaken leek toch niet heel makkelijk.

07-02-2024 18:08

FidoDido +4113

Volgens mij laat Twente juist in uitwedstrijden redelijk wat steken vallen.

En dan moeten ze gezien het resterend programma nog uit naar ons, PSV en AZ?
Dat zijn voor ons dan de momenten om toe te slaan.

07-02-2024 11:36

Psychevore +21186

Nog 14 wedstrijden te spelen en dan dit artikel schrijven. Haha, toe nou even.

07-02-2024 11:32

Altijdindestraat +40153

14 wedstrijden in de eredivisie, je loopt geen punten in met andere wedstrijden op ze.

07-02-2024 11:39

Psychevore +21186

Joh, echt?

07-02-2024 11:41

johanisajax +8836

Tegen eind april sta je 3e als Ajax de goede lijn doorzet

07-02-2024 11:31

ST +23077

Heb even zitten rekenen voor alle drie de clubs. Ik verwacht dat AZ 5e wordt, Ajax 4e en de top 3 blijft zoals hij is. Helaas, maar als je 3 maanden geleden dit had gezegd hadden we er denk ik voor getekend.

07-02-2024 11:24

GNBL +89966 moderator

3e worden is noodzakelijk.

07-02-2024 11:29

Lazell +16989

Het is extreem wenselijk, maar noodzakelijk?

07-02-2024 15:34

Hebbendiekip +4777

Op basis van wat? Twente dat zo ongelofelijk goed is? Staan 6 punten voor, de helft nog te spelen. Waar heb je het in godsnaam over, ligt gewoon nog open man. “Rekenen” op basis van wat nogmaals?

07-02-2024 12:26

Eurysaces +29527

De tweede seizoenshelft is 3 wedstrijden oud en er zijn nog meer punten te verdelen dan Twente tot nu toe gehaald heeft. Ajax dat wint van Twente en Twente dat verliest van PSV is al voldoende om de punten in te lopen.

07-02-2024 11:24

Lavie +2301

Dan moeten we verder alles winnen. Dat zou wel een wonder zijn. Twente heeft uit bij Feyenoord al een puntje gepakt. Daarnaast hebben zij geen beker en Europese verplichtingen. De kans op een derde plek is vrij klein, maar niet onmogelijk. Laten we eerst eens winnen van Heerenveen en kijken hoe we ervoor staan t.o.v. een Noors ploegje.

07-02-2024 11:49

Hebbendiekip +4777

Twente toch verder ook alles?

07-02-2024 12:34

Eurysaces +29527

Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Twente alles wint, Ajax trouwens ook niet, maar plek 3 hebben we redelijk in eigen hand.

07-02-2024 14:19

Lavie +2301

Ze staan 6 punten voor en hebben een beter doelsaldo. Ze mogen dus twee keer verliezen.

07-02-2024 17:00

ROBtje +625

Vergeet niet als wij die 2 winnen en twente 2 keer verliest is het doelsaldo al minimaal 4 verbeterd.
Het verschil is ook maar 7. ( + 18 om +11)

10-02-2024 18:43

Lavie +2301

Vandaag tegen Heerenveen maar alvast wat inlopen dan. Gaan we sowieso over AZ heen.

11-02-2024 09:12

JJFajax +3547

Hoop toch stiekem dat Feyenoord in een grote dip komt en wij misschien zelfs 2de worden. Wat kunnen we dan een lange neus naar die kakkies trekken van de 18de naar de 2de plek. Wat zaten ze te lachen allemaal toen wij 18de staan en eind van het seizoen toch nog ingehaald worden😂😂😂

07-02-2024 11:13

Redrum +96117

Wie treffen ze? Bijna iedereen nog.

07-02-2024 11:08

RFHK +12891

Uit en thuis wel een groot verschil.

07-02-2024 11:20

JJFajax +3547

Nu zijn wel allemaal positief. Als we dadelijk misschien geen derde worden zal van het schip er wel weer niks van kunnen en moeten we een andere trainer hebben.
We moeten gewoon in goede en slechte tijden achter onze club blijven staan, die jaren 18/19 kunnen wij als Ajax helaas niet altijd mee maken

07-02-2024 11:08

Web +178830

Dat gebeurt nu al hoor, een groep vond dat hij in de winter weg moest

07-02-2024 11:16

FlyingDutchMan +17314

We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu alles moeten winnen.

07-02-2024 11:03

JJFajax +3547

En als je niet kan winnen, zorg dan dat je zeker niet verlies

07-02-2024 11:05

Henkjanklaas +20636

Velen op deze site waarschuwden afgelopen zomer dat het juist dit seizoen cruciaal zou zijn plaatsing CL te halen vanwege de enorme bedragen die uitgekeerd worden. En precies deze zomer hebben we de Mislintat aankopen gedaan ! Gelukkig weet Schip nog wat te maken van dit matige elftal en het is te hopen dat we plek drie nog gaan halen anders krijgen we het de komende jaren nog steeds erg lastig en worden we op forse achterstand gezet tov onze concurrenten. Niet te verkroppen !

07-02-2024 10:58

GNBL +89966 moderator

Of dit elftal is helemaal niet zo slecht als jij beweert.

07-02-2024 11:01

JJFajax +3547

Denk dat we slechtere elftallen hebben gehad

07-02-2024 11:06

Web +178830

Dat is de laatste tijd wat in elkaar valt was wel met 7 eigen spelers
Rensch, Hato, Gooijer, Taylor, Hilysson, Brobbey, Bergwijn

07-02-2024 11:09

GNBL +89966 moderator

Bergwijn en Brobbey hebben samen €50 miljoen gekost. Ik vind het wat ver gaan om dat eigen spelers te noemen.

07-02-2024 11:16

Web +178830

Opgeleid bij Ajax en Brobbey gaat straks veel meer opbrengen dat die 16 miljoen

07-02-2024 11:17

Henkjanklaas +20636

Jij hebt er kijk op. Drie ervaren spelers vind ik nog aan de magere kant. Nu nog te veel zwakke plekken en je bank moet ook beter

07-02-2024 11:17

GNBL +89966 moderator

Bergwijn is opgeleid bij PSV, maar dat terzijde. Als je vanaf het begin van het seizoen een andere trainer dan Steijn had gehad had je nu op plek 2 gestaan of vlak daarachter. Dat zou nog steeds ondermaats zijn, maar deze selectie is echt niet minder dan die van Feyenoord.

07-02-2024 11:20

Web +178830

Ontdekt door Ajax en wel degelijk zijn eerste jaren bij Ajax in de jeugd gespeeld
Maar het blijft gewoon over eind staan dat er hooguit 4 van de 12 aankopen spelen

07-02-2024 11:25

Web +178830

@Ibrahimovic
Het beste is in elke linie een ervaren speler, maar wel met kwaliteit

07-02-2024 11:34

Rymesyt +7966

Ligt een beetje aan je definitie. Brobbey heeft in zijn gehele profcarriere maar een half jaar bij een andere club dan Ajax gespeeld, dus dat kun je in die zin wel een eigen speler noemen. Je hebt er alleen geen zak aan als je er alsnog 17 mil voor moet betalen en dat is denk ik waar jij op doelt :P

07-02-2024 14:04

4-3-3 +3512

Minimaal één ervaren speler per linie, inderdaad.
Maar behalve kwaliteit, moeten ze ook het karakter hebben om de talenten te helpen in hun ontwikkeling. Berghuis en Berghuis hebben, bijvoorbeeld, wel de ervaring, maar niet het karakter dat Ajax nodig heeft.

07-02-2024 15:24

Henkjanklaas +20636

U zit in een geconditioneerde reflex. Zo voorspelbaar steeds. Kijk eens goed naar het spel achterin en naar het aantal tegen goals. Dat is onze club onwaardig.

08-02-2024 13:12

wijzijndebeste123 +163955

Schip is in 25 jaar nooit meer dan n hele doorsnee trainer gebleken. Dat we nu toch goede resultaten halen ligt dus eerder aan de selectie die beter is dan beweerd wordt dan aan Schip.

07-02-2024 11:09

Henkjanklaas +20636

Kletskoek. We hebben een ongekend aantal goals tegen vanwege matige spelers. De rol van de trainer is gewoon beperkt. Schip maakt er tenminste nog wat van.

07-02-2024 11:14

Web +178830

@wijzijndebeste
Man man die trainer brengt ons van plek 18 naar plek 4
En jij blijft maar de trainer ter discussie stellen
De juiste trainer op dit moment

En tergelijker tijd weet jij al zeker dat Mansverk met 30 minuten spelen in de KKD de man naast Henderson word
Het zou kunnen? Maar ik kan dit niet zeggen na 30 minuten
Jij hebt toch wel een bijzondere gave
En velen zijn het eens

07-02-2024 11:15

wijzijndebeste123 +163955

Kletskoek? Kijk naar Schip zijn palmares en t voetbal dat hij gespeeld heeft en je kan alleen tot de conclusie komen dat t n hele doorsnee trainer is.

07-02-2024 11:16

Web +178830

@Henkjanklaas
Schip zijn schuld is het dat wij nu vierde staan en niet eerste

07-02-2024 11:18

wijzijndebeste123 +163955

Haha jij kan echt niet lezen he, Web?

1. Ik zeg nergens dat Schip voor nu niet de juiste man is. Sterker nog, ik stel steeds dat hij als interim n goede keuze is omdat hij n prima peoples manager is (en dat was broodnodig na Maurice de Verschrikkelijke). Daarentegen is Schip allesbehalve een voetbalvisionair dus imo geen optie voor volgend jaar.

2. Mannsverk wil ik idd snel id basis zien. Ik baseer me echter op mijn onderzoek naar hem als speler en niet op basis van 30 minuten in Jong Ajax. Treurig zoals gewoonlijk dat je zoiets verzint.

3. Dat we veel tegen goals hebben ligt aan zowel Steijn als Schip. Beide geen bijzondere trainers die er kennelijk niet in slagen om een verdedigende organisatie op poten te krijgen. Henderson doet 1 potje mee en tegen de aanvallend sterkste ploeg uit de competitie geven we nauwelijks wat weg. Daaruit blijkt dat t niet aan de selectie ligt.

07-02-2024 11:18

Henkjanklaas +20636

Ik kijk gewoon wat hij er nu van maakt en dat is met dit matige team best behoorlijk.

07-02-2024 11:19

Web +178830

Volgens zeg ik niets vreemd en zeg jij wel degelijk dat Manssverk naast Henderson komt te spelen
En jij hebt dus die jongen super veel zien spelen, ik kijk geen voetbal uit de Scandinavische landen
Onderzoek heb je uit je post verwijderd?

07-02-2024 11:22

wijzijndebeste123 +163955

Ik heb helemaal niks verwijderd Web. Jij verzint dat ik me baseer op n half uur bij Jong Ajax. Ik heb idd onderzoek gedaan naar Mannsverk. Dat doe ik bij elke nieuwe speler van Ajax omdat ik nieuwsgierig ben naar wat we binnenhalen. Om een beeld van n speler te krijgen hoef je tegenwoordig niet n hele competitie intensief te volgen.

Haha en dan spottend doen over "onderzoek" doen. Haha voor jou is onderzoek kennelijk iets heel ingewikkelds. Dat zegt vooral iets over jou. Maar dat verbaast me niet bij iemand die spelfout op spelfout stapelt.

EDIT:
Haha ik verwijder helemaal niks. Jij bent degene die je post al 3x hebt aangepast. Hilarisch!

07-02-2024 11:26

Web +178830

Ga lekker voetbal kijken en genieten van diverse competities, en eens een avond Bergkamp, van Basten en andere toppers kijken op YouTube

07-02-2024 11:44

Web +178830

@wijzijndebeste
Ik post een hele bescheiden post om 11.15 uur
Zeg nergens dat ik het weet
Wel dat jij weet wie naast Henderson komt
En jij maakt er weer van alles van hahaha

07-02-2024 11:49

wijzijndebeste123 +163955

'Wel dat jij weet wie naast Henderson komt'

Haha je verzint alles bij elkaar. Ik zie graag Mannsverk naast Henderson. Dat is iets totaal anders. Man man man.

07-02-2024 11:51

JaapStam +137088

In theorie kan van alles nog gebeuren!!!

07-02-2024 10:53

Web +178830

Nog zoveel wedstrijden, normaal kun je daar niets van zeggen
Een hele goede kans dat je derde word

07-02-2024 10:52

Daneman +1386

Statistisch gezien (denk ik) is de kans enorm groot dat ajax derde wordt.
Want dan mag je gewoon naar resultaten van de laatste tijd kijken. En die zijn bij Ajax veel beter dan bij Twente

07-02-2024 10:43

Sjaakvaak +26584

We komen net uit de winterstop zetten dus ik gok zonder te lezen dat we allemaal nog tegen vrijwel iedereen moeten.. Er zijn nog zoveel wedstrijden te gaan, gewoon alles zelf winnen.

07-02-2024 10:32

mido1988 +4295

Wat een bizar idee dat waren we iets normaler gestart dan was plek 2 met deze selectie prima haalbaar.

07-02-2024 10:26

Sjaakvaak +26584

Is dat zo bizar? Men doet hier graag pessimistisch maar we hebben toch echt het hele seizoen al een kwalitatief goede selectie. Het is eigenlijk gewoon een schande dat we nu geen 2e staan.

07-02-2024 10:36

Henkjanklaas +20636

Kwalitatief goede selectie ? Iedereen ziet toch dat we tot nu toe zeer matig spel laten zien. Alleen de voorhoede functioneert redelijk. Achterin was het steeds behelpen en was de positionering op het middenveld en achterin zeer matig tot slecht. Een ongekend aantal goals tegen als gevolg. Met Henderson lijkt het erop dat dit vanaf nu beter gaat.

07-02-2024 11:01

-Wes- +2830

Onzin hoor, dat dit team na 7 maanden samenspelen langzaamaan wat vorm krijgt en van kleine clubs wint, betekent natuurlijk niet dat met een ''iets normalere start'' dit vanaf het begin ook al mogelijk was.

07-02-2024 10:39

Lazell +16989

Vind dit altijd wel wat makkelijk. Gooijer haakt aan, Hato en Hlynsson zijn weer een stapje verder. Brobbey begint weer te scoren wat hij toen niet deed. Aankopen als Sutalo, Sosa, Tahirovic en Ramaj raken beter ingespeeld. De nieuwe en oude spelers raken aan elkaar gewend. Dat het nu redelijk loopt, betekent niet dat met een andere trainer je aan het begin van het seizoen hetzelfde had mogen verwachten.

07-02-2024 10:55

Hebbendiekip +4777

Die flapdrol was bezig met zn gram halen, daardoor stelde hij stelselmatig Gorter op.
Om maar even een punt te noemen van normaal beginnen.

07-02-2024 12:45

Robertini +39307

Az uit gaat belangrijk worden, daar moeten we winnen, want ik zie Twente pas bij psv punten laten liggen.

07-02-2024 10:17

Lazell +16989

Dingen lopen altijd anders, ik zag Twente ook geen punten laten liggen bij NEC. Of ik zag Ajax geen punten laten liggen tegen Almere.

07-02-2024 10:58

Robertini +39307

Dat is ook waar, Twente kan zomaar een keer op hun bek gaan.

07-02-2024 12:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.