Van 't Schip en Kroes sparren over samenstelling selectie: 'Twee of drie keer gesproken'

door Jesse ter Haar 142

Bron ESPN

Van 't Schip en Kroes sparren over samenstelling selectie: 'Twee of drie keer gesproken'

door Jesse ter Haar 142

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

John van 't Schip en de clubleiding van Ajax houden zich steeds een beetje meer bezig met de samenstelling van de spelersselectie van volgend seizoen, zo laat eerstgenoemde weten op de persconferentie na afloop van FC Volendam - Ajax. De oefenmeester heeft de afgelopen maanden met de spelers gewerkt en dus wordt ook hij naar zijn mening over de Ajacieden en eventuele aankopen gevraagd.

De oud-Ajacied zelf weet nog niet precies waar hij volgend seizoen precies aan toe is. Eerder werd er gesproken over een rol als Head of Coaching, maar dat lijkt iets anders uit te pakken. 'Het is waarschijnlijk een onderdeel daarvan, maar we zijn nog in gesprek. De aanvankelijke rol was wat anders, dus ik ben nog steeds in gesprek over hoe we het op een manier kunnen aankleden waarop iedereen gelukkig is. De intentie is er nog wel om te blijven.'

Vervolgens komt hij te spreken over zijn betrokkenheid bij de samenstelling van de technische staf en de spelersselectie voor volgend seizoen. 'Op dit moment is daar nog niet veel over gesproken', geeft Van 't Schip aan. 'Ik ben volledig met het eerste elftal bezig. Nu Alex (Kroes, red.) terug is, heb ik wel twee of drie keer met Alex gesproken, dus dan praat je ook over dat soort dingen. Voor die tijd is er niet veel over gesproken. In de fase waarin we nu zitten, word ik daar meer in betrokken.'

Er wordt gesteld dat er bij Ajax een schifting binnen de selectie moet plaatsvinden in de zomer. Van 't Schip geeft aan zich daar voor een groot deel afzijdig van te houden, maar toch wordt hij wel degelijk in de gesprekken gemengd. 'Daar heb ik het niet met hem over gehad. Hij vraagt aan mij hoe ik over bepaalde spelers denk of wat ik over spelers denk die ze aan het volgen zijn. Daar heb ik afgelopen week wel één of twee keer met hem over gesproken.'

Langzaam maar zeker krijgt de clubleiding van Ajax, zeker op voetbaltechnisch gebied, weer invulling. Toch zijn er maar weinig mensen binnen de club die zo veel met de spelers hebben gewerkt als Van 't Schip zelf. Of hij dan ook niet meer bij de schifting van de selectie betrokken moet worden? 'Dat zijn dingen die we intern zullen gaan bespreken. Het ligt ook een beetje aan Alex, hoe hij dat gaat inkleden en hoe hij dat ziet.'

Ajax in de Eredivisie

Vooralsnog blijft het vizier van Van 't Schip voornamelijk op de strijd om plek vijf in de Eredivisie gericht. Hij geeft zijn visie erop. 'Het mag niet meer misgaan, maar dat kan natuurlijk wel. Wij moeten de laatste twee wedstrijden gewoon winnen, te beginnen met Almere. Het is de laatste wedstrijd van dit seizoen in ons eigen stadion, dus we moeten daar de drie punten gaan binnenhalen. Dan volgt er nog een hele interessante wedstrijd (tegen Vitesse, red.), waarin we er volledig bij moeten zijn.'

Ajax Showtime stelt community-regels op: bekijk het hier!

Lees meer over:
Plaats reactie

DEELM +11891

Maar er was toch amper geld John? Dan kan je toch weinig doen op de transfermarkt. Als deze uitlating betekent dat er weldegelijk geld was (en ik denk dat er meer was dan Ajax deed voorkomen) dan heeft hij helemaal gelijk, maar had ik graag gezien dat hij met zn vuist op tafel had geslagen. Achteraf is namelijk makkelijk lullen. Daarnaast is het terughalen van Fitz Jim echt zo'n domme zet geweest. Hij was net basisspeler bij Excelsior en had ipv minuten maken in de KKD ook ervaring op kunnen doen in de Eredivisie. Dan was hij meer geleerd dan nu.

10-05-2024 20:12

niquedegraaff +5289

Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in.

07-05-2024 18:05

Rockanje23 +36927

Ik blijf het gevoel houden dat Ajax komende zomer voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Relatief goedkope spelers aantrekken om pas na een eventuele financiële klapper nog wat extra’s te kunnen doen. Dat laatste pas weer in de laatste week van augustus als duidelijk is of Ajax überhaupt wel Europees voetbal gaat spelen nu het er op lijkt dat de 5e plaats niet rechtstreeks tot Europees voetbal leidt.

06-05-2024 16:32

DeMeer1976 +3095

Ongelofelijk eigenlijk. Ik krijg steeds meer het idee dat men nog steeds niet weet hoe ze de technische staf en selectie moeten optuigen. Je zou toch zeggen dat Alex maanden de tijd heeft gehad om zich voor te bereiden.
Ook ben ik bezorgd om de weinige kennis ervaring op topniveau binnen Ajax. Moeten Kroes, Beuker en De Lang nu Ajax selectie samenstellen?
Het feit dat John de enige is die Europese top ervaring heeft als speler en dan ook nog maar eens sporadisch om zijn mening gevraagd wordt snap ik niet. Maar goed voordat ze aan spelers denken vind ik dat ze de technische staf op orde moeten hebben. Er is geen enkel succesvol elftal te bedenken waarbij een trainer binnenkwam en geen invloed had op de selectie. In ieder geval niet in de Ajax historie ! Als ze toch eerst aan de selectie gaan sleutelen dan overschatten die drie hun eigen kwaliteiten

06-05-2024 15:37

The Class of 2019 +894

Gezien de financiele status van Ajax denk ik dat Ajax verder moet met wat we hebben en alleen kan aankopen na een verkoop. Als 3e optie voor een positie moet Ajax ook nooit een aankoop doen (keeper misschien daargelaten), maar gewoon een talent laten rijpen in combinatie met vlieguren in Jong.

Wat denken jullie van het volgende voor volgend seizoen?

Keepers:
- Ramaj
- Pasveer/Aankoop: ervaren 2e keeper (als Pasveer stopt)
- Setford 3e doelman

Rulli verkopen want staat er internationaal nog goed op en vertegenwoordigd nog wel waarde. Ramaj is opkomend talent en voetbalt beter mee. Gorter verkopen, is te onrustig voor de top.

Verdediging:
RB: Rensch behouden en laten strijden voor plek + goede aankoop die aan de binnenkant ala Mazaroui kan spelen + talent erachter als 3e optie.

Gooijer verhuren aan eredivisie club + Gaaei verkopen of verhuren

RCV: Kaplan + ervaren aankoop die goed Nederlands of Engels spreekt + een talent erachter als 3e optie .

LCV: Hato + oudere ervaren mentor als back up (Ooijer rol) + talent erachter (Milovanovic? Janse?) .

LB: Sosa of Wijndal (1 vd 2 verkopen) + aankoop die aan de binnenkant kan spelen + talent erachter

Out: Medic verkopen (3e man moet een talent zijn), Sutalo verkopen voor alles boven de 18 miljoen (geloof niet dat het wat word bij Ajax), Martha verkopen/verhuren. Avila verkopen/verhuren.

Middenveld:
CvM: Henderson + Fitz Jim + talent erachter

Box to Box/dynamische en technische 8: Aankoop leeftijd cat 24-28 + Vos erachter + talent erachter

Mannsverk behouden voor CvM + 8 positie als de wedstrijd/tegenstander er om vraagt of bij blessures. Vind hem nuttig maar twijfel over potentie om Ajax echt terug te brengen naar top niveau.

Aanvallende middenvelder: Taylor kans geven en focussen op 10 onder Brobbey + Hlynsson als lopende 10 + talent erachter.

Out: Tahirovic (kan wel wat worden maar te weinig overzicht in verdedigend opzicht + te lage handelingsnelheid), Branco verkopen: te weinig handelingsnelheid + te weinig ruimte in Ajax speelstijl waardoor hij niet uit de verf komt).

Aanval:
RB: Aankoop met diepgang en ervaring in leeftijd cat 25-29, veel zullen het oneens zijn maar wellicht Justin Kluivert? + aangekocht talent erachter die kan rijpen

Spits: Brobbey + Rijkhoff en aankoop 3e spits een ander ervareb type die genoegen neemt met invallen (Type Huntelaar).

LB: Godts (vertrouwen geven die jongen) + Forbs om te strijden met Godts + erachter een talent/Axel Dongen als hij ooit fit is.

Out: Bergwijn (levert veel te weinig plus vertegenwoordigd nog waarde), Berghuis (geeft vaak niet thuis en heeft nieuwe uitdaging nodig), Chuba verkopen (niet type spits dat Ajax echt verder brengt op zn goals na)

06-05-2024 13:17

Myriad +7015

In grote lijn wel mee eens. Paar opmerkingen:
- Avila is onverkoopbaar zolang hij geblesseerd is
- Niet zeker of de taakverdeling op het middenveld helemaal klopt
- Misschien nog een sterke aanvallende middenvelder kopen of Berghuis daarvoor behouden en Mannsverk verkopen om ruimte te scheppen voor Vos.
- Sosa moet toch echt verkocht worden en Wijndal bleek verdedigend te zwak. Eén goede linksback kopen en Baas terughalen?

06-05-2024 18:18

Engeltje +7351

Ik blijf zeggen dat het allemaal niet zo slecht is als er door vele geroepen wordt, tuurlijk is het niet allemaal top wat er op het veld staat maar als er een normale voorbereiding is met een trainer die duidelijk is en langere termijn denkt dan kun je met dit materiaal echt al wel om plaats 2a 3 spelen, vergeet niet dat er spelers gekomen zijn toen de competitie al begonnen was daarbij niet normaal veel blessures 3 keepers gebruikt bv en trainers wisseles. Dus met de voorbereidingen alles binnen hebben en gaan bouwen kan het binnen een seizoen al heel anders zijn.

06-05-2024 08:45

Orangesoul +5979

Schip moet techniektrainer worden in de jeugd. Kan hij de jeugd leren hoe je als rechtsbuiten de achterlijn kan halen en daarna een schaar en voorzet kan geven!

06-05-2024 07:36

Gewoon Gijs +18318

Hahahaha, die Kroes

06-05-2024 05:50

twynestar +28183

Schip gaf bij komst Henderson aan dat hij nog een of 2 ervaren spelers nodig had. Dat is ook gewoon de trainer die hij is; hij kan niet veel over brengen daar heeft hij ervaren spelers voor nodig. Dat is niet goed, maar 8 op de 10 doorsnee eredvisie trainers is zo. Niet goed genoeg voor Ajax, maar dat maakt hem nog niet ongeschikt om over de selectie een mening te geven.

Maar ja, heeft Mikautadze geen gouden troon gegeven dus kan niets goed meer doen.

05-05-2024 23:44

Indy2 +15254

Wat was Schip's diepzinnige mening over Mikautadze?

05-05-2024 23:09

twynestar +28183

Dat hij geen Messi is. Wat dat betreft ziet Schip het beter dan de meeste opportunisten hier.

05-05-2024 23:41

Myriad +7015

Dat je geen derde spits wil van 13 miljoen. Geen enkele TD zou dat moeten willen. Grootste blunder van Mislintat.

05-05-2024 23:42

DeWijsneus +25638

Tja als je moet kiezen tussen een derde spits of een rechtsbuiten of een creatieve middenvelder, dan weet je het wel. Net als: wil je meer of minder linksbacks?!

06-05-2024 06:03

Rob1976 +9428

Tip vh Schip aan Kroes: haal niet een trainer zoals mij.

05-05-2024 23:04

Sammy Sosa +741

Snap het sentiment niet zo goed dat vh Schip zich er niet mee mag bemoeien? Kroes vraagt hem om zijn ervaringen. Schip geeft zijn visie over de selectie en dan is het aan Kroes om te bepalen wat hij er mee gaat doen. Willen we echt dat Schip nul informatie doorgeeft? Heuul verstandig jongens 🤦🏽

05-05-2024 23:00

JanBiesbos +28954

Die affelay als ik die hoor praten gaat de tv op andere zender wat een druiloor.

05-05-2024 22:36

twynestar +28183

Alsof ze ChatGPT met een chip in een stagiair hebben geimplementeerd he. De robot die wil laten zien dat hij een echte jongen is.

05-05-2024 23:42

ajaxminimax +5352

Niet zo krampachtig over doen dat ze met elkaar praten. Van 't Schip is degene die altijd met deze selectie op het veld staat, dus is het in mijn ogen heel normaal dat Kroes met hem over de selectie praat.

05-05-2024 22:25

JariLitmanen87 +7934

Van t Schip moet heel ver weg blijven van de samenstelling van de selectie. Die oen ziet in Akpom een rechtsbuiten en Taylor een wingback.

05-05-2024 21:44

PuntNaarAchterSVP +5240

Misschien geeft hij wel aan dat er op de wingback en rechtsbuiten een klein tekort in de selectie zit. Waardevolle informatie voor Alex, ik bedoel Ajax

05-05-2024 21:56

JanBiesbos +28954

Taylor is geen wingback eerder forbs

05-05-2024 22:37

Myriad +7015

Zit er een rechtsbuiten in de selectie?

05-05-2024 23:21

Roels +1498

Berghuis.

06-05-2024 00:05

Tommyshelby +128392

Ik mag hopen dat Schip zich niet met de (toekomstige) selectie bemoeit. Dan liever een beetje koffie drinken met jeugdtrainers.

05-05-2024 21:25

Betuwe85 +20411

Een lb een cv een rechtsbuiten dat moeten de top targets zijn

05-05-2024 21:12

Gaza +4353

Nr 10 ook.

05-05-2024 23:18

Roels +1498

En een rechtsback.

06-05-2024 00:06

Robertini +38950

Linksback absoluut niet, met Sosa en Wijndal hebben we spelers die wel kwaliteiten hebben. Ze zijn misschien net niet goed genoeg, maar zelfs dat vraag ik me af onder een betere trainer. Pas als 1 van die 2 verkocht is, moet je een nieuwe overwegen.

Eerste prioriteit moet een 10 zijn, tweede een rechtsbuiten, derde een RCV. Pas daarna komt linksback aan bod.

06-05-2024 03:26

DankzijCruijff +48639

Dit zullen mensen die op wat voor manier dan ook - net zoals ikzelf overigens - sympathie hebben voor Schip weer vervelend vinden, maar ik hoop oprecht dat Schip zich met heel weinig bemoeit of dat Kroes iig heel weinig waarde hecht aan zijn mening. Schip loopt al ontzettend lang mee in deze wereld en heeft gedurende al die jaren niet aangetoond dat hij over technisch inzicht beschikt, dus het is mij werkelijk een raadsel wat zijn rol precies gaat zijn.

05-05-2024 21:04

4Ever14 +6568

“ dus het is mij werkelijk een raadsel wat zijn rol precies gaat zijn.”

Geschikt of ongeschikt ze zullen vast wel wat nieuws verzinnen voor hem, ook al heeft hij laten zien totaal ongeschikt te zijn.

05-05-2024 21:24

Ajaxmagic +725

´maar ik hoop oprecht dat Schip zich met heel weinig bemoeit of dat Kroes iig heel weinig waarde hecht aan zijn mening.´

Kroes moet vooral weinig waarde hechten aan de reacties hier op AS...😇

06-05-2024 01:38

Professor +11112

Neem aan dat Kroes uit beleefdheid met Schip praat over de selectie. Heeft nou niet aangetoond er veel verstand van te hebben.

En wat Schip zijn nieuwe baan betreft heb het idee dat er een down-grade is gedaan tov Schip zijn nieuwe baan.
Maar we zullen zien.

05-05-2024 20:44

Gaza +4353

Mening vragen is sowieso altijd goed. Maakt niet uit van wie.

Het feit dat er eindelijk eens gecommuniceerd wordt, juich ik toe.

05-05-2024 23:20

MarkP +21515

Heeft john verstand van aandelen? Misschien is er nog een plek vrij op de tradingfloor. Verder moet john zich niet bezighouden met voetbaltechnische zaken lijkt mij.

05-05-2024 20:29

MisterAFCA +6415

Je moet niet over je eigen graf heen regeren. De invulling van het elftal voor het volgende seizoen moet je bij Kroes en de aan te stellen trainer laten.

Schip zou dit zelf ook niet moeten willen.

05-05-2024 20:26

FysioPat020 +25581

Schip denkt er verstand van te hebben, dus is het logisch dat hij een vinger in de pap wil hebben.
Het ontbreekt gewoon aan enige vorm van zelfreflectie.

05-05-2024 20:36

eenAjaxfan +20253

FysioPat020, volgens mij heb je Psycho verkeerd geschreven in je nickname...
Als iemand zelfreflectie heeft dan is het Van 't Schip.
En hij weet zijn plek echt wel.
Hij hoeft geen vinger in de pap.
Hij wordt gevraagd naar zijn mening over eerste elftal spelers.
Dat lijkt mij heel logisch.
Wat ik absoluut niet logisch vind is hoe respectloos er hier over Van 't Schip geschreven wordt.
En daar bedoel ik niet alleen jou mee.
Nee, hij heeft geen wonderen verricht, maar hij heeft het onder heel moeilijke omstandigheden wel geprobeerd.
Alleen daarom vind hij al veel meer respect dan dat hij hier nu krijgt.
Die man is meer Ajacied dan vele hier ooit zullen zijn.

05-05-2024 22:12

MisterAFCA +6415

Schip heeft natuurlijk wel een kijk op de huidige selectie en zal echt wel zien wat eraan ontbreekt. De man is al zijn hele leven met voetbal bezig dus het is geen imbeciel ofzo. Maar hij moet zich niet gaan bemoeien met de selectie voor volgend jaar.

06-05-2024 18:04

FysioPat020 +25581

Dat jouw bericht zoveel likes krijgt zegt alles over hoe weinig mensen er kijk op hebben. En dat zijn niet degene die jouw reactie liken..
En doe effe normaal met "psycho " gelul.

06-05-2024 18:25

Orangesoul +5979

Als Schip de selectie gaat samenstellen.. Dan wordt het een topseizoen volgend jaar..

05-05-2024 20:15

Aurelius1 +19690

Kroes heeft daarin ook nog niets aangetoond.

05-05-2024 22:14

RichardWitschge8 +5194

Als ik het laatste stuk lees dan is Schip zonder zelfvertrouwen en nog onzekerder dan het gros van de selectie.

05-05-2024 20:02

Aram +17835

Ja want Schip heeft er kijk op.

05-05-2024 19:51

Myriad +7015

Heel goed dat ze Schip vragen te stellen over de ontwikkeling van spelers in de huidige selectie. Hij wérkt er tenminste élke dag mee en is er overduidelijk goed contact tussen trainer en spelers.

Voor het halen van nieuwe spelers is de huidige coach wat minder relevant. Het is dan niet meer zijn team en het beoordelen van spelers is toch ook wel een vak apart. In principe zouden De Lang en de beoogde nieuwe trainer daar beter in moeten zijn.

05-05-2024 19:48

wijzijndebeste123 +163003

Hij werkt er elke dag mee al 7 maanden lang en er zit 0.0 lijn in t spel. Dan ben je zwaar incompetent en moet je heel ver weg worden gehouden van welke technische beslissing dan ook.

05-05-2024 19:54

FysioPat020 +25581

Ik zou John een baantje aanbieden als ambassadeur van Hergo gerookte Ossenworst.

05-05-2024 20:40

FysioPat020 +25581

Hoe is het maat?

05-05-2024 20:47

wijzijndebeste123 +163003

Ja rustig. Met jou vriend?

05-05-2024 20:48

FysioPat020 +25581

Net gegeten. Nee, geen ossenworst gek 😅
Avond lekker met Apple TV laten uitklinken met mn vrouwtje op de bank 😉
Af en toe beetje scrollen door de topics. Genieten man😅

05-05-2024 20:55

wijzijndebeste123 +163003

Haha klinkt als n heerlijk avondje. Mijne verschilt niet veel. Af en toe Schip afzeiken tussendoor. Prima zo. Hoe is je oog?

05-05-2024 20:58

FysioPat020 +25581

Bedankt voor het vragen. Heel goed, antibiotica ten einde. Alles weg 😉
Mn vrouw zegt: " Mit wem schreibst du die ganze Zeit"?
- Mit Brate.
" Brate"?
-Ja.
Brate betekent op duits " braden"🤣
Ze is Duitse en houdt van BVB. Was lachen joh thuis 4-0😁

05-05-2024 21:04

wijzijndebeste123 +163003

Haha mit Brate. 🤣

Maar wat goed van je oog! Echt top dat t nu al hersteld is.

Leuk dat je vrouw van voetbal houdt. Mijne vindt er echt geen zak aan. Heb er n keer naar Ajax meegenomen. Was n ramp. 😂

05-05-2024 21:09

FysioPat020 +25581

De mijne vindt er ook geen zak aan. Heeft sympathie voor Dortmund omdat ze er een tijdje gewerkt heeft.
Vrouwelijke logica maat😅
Toen Tottenham de 2-3 maakte en ik achterover pleurde zei ze : " Sei nicht traurig, ist doch nur ein Spiel"
Hahahaha 😡

05-05-2024 21:17

wijzijndebeste123 +163003

Hahahaha. Ja bizar is dat.

Ik heb dat altijd als ze weer eens bij een film emotioneel wordt.
Ik: "Wat stel je je aan. Het is maar een film"

05-05-2024 21:27

4Ever14 +6568

“ Toen Tottenham de 2-3 maakte en ik achterover pleurde zei ze : " Sei nicht traurig, ist doch nur ein Spiel" “


“Football is life” - Dani Rojas

05-05-2024 21:29

DeKenner +9270

Fijn om ook een realistische reactie te lezen. Er is bijvoorbeeld niemand die beter dan Van ‘t Schip kan bepalen hoe de karakters van de spelers zijn. En het lijkt me toch dat we vooral op karakter moeten doorselecteren. Weg met die mannetjes die wel hun geld vangen bij Ajax, maar het verder geen zak kan interesseren.

Al die domoren die als een kip zonder kop op Van ‘t Schip zitten te zeiken omdat Ajax een dramatisch seizoen doormaakt, hebben er echt totaal geen kijk op. Natuurlijk raadpleeg je de huidige coach. Vooral als dat iemand is die normaal gesproken gewoon in een andere rol binnenboord blijft. Hij gaat natuurlijk niet beslissen welke spelers er gekocht worden.

05-05-2024 20:58

Myriad +7015

Binnen Ajax wordt van t Schip zeer gewaardeerd, omdat ze bij Ajax wél snappen dat een trainer afhankelijk is van zijn materiaal. En de spelersgroep is nou eenmaal ongebalanceerd. Ongetwijfeld had een internationale toptrainer er iets meer uitgehaald, maar toptrainers stappen niet in een hopeloos project.

Binnen die kaders heeft van t Schip het goed gedaan en zal hij het beste weten hoe zijn mannen er aan toe zijn.

Dat iedereen afgeeft op van t Schip is gewoon frustratie van een hopeloos seizoen, maar wil niet zeggen dat iedereen alles fout deed.

05-05-2024 23:33

Nr.10 +110893

Lijkt er toch op alsof het weer een raar verhaal wordt met van ‘t Schip. Je ziet het ook aankomen aangezien het van het begin af aan heel vaag is geweest, wat hij nou na dit jaar moet gaan doen. Hij heeft ook geen ervaring in andere functies dan trainer, en als trainer is hij ook niet geslaagd. Dus ja… wat moet je eigenlijk met hem? Je wil hem dan niet op een te belangrijke functie zetten, maar je hebt hem wel iets beloofd, en het onbenullige ‘head of coaching’ accepteert hij blijkbaar niet.

05-05-2024 19:47

wijzijndebeste123 +163003

T gaat om Ajax en niet om Schip. Dus geef hem een jaarsalaris mee en wens hem t beste.

05-05-2024 19:56

Nr.10 +110893

Gegeven de situatie, waarin er toch al veel ophef is over clubiconen die zijn vertrokken, is dat denk ik niet waar ze voor gaan. Hij is ook nog best kort geleden aangetrokken en dat was in eerste instantie dus niet om trainer te worden.
Denk dat de inzet wel echt is dat ze hem willen houden, maar het is dus ongemakkelijk, want je kan hem moeilijk hoofd jeugdopleiding of algemeen directeur maken oid. Het zal wel een nieuwe functie worden met een beetje een vage ‘cultuurbewaker’ rol.

05-05-2024 20:25

AFCAjaxMidNineties +12620

Nou. Of Schippie nu zo'n handige sparringpartner voor volgend seizoen is.. laat toch niet bepaald zien er veel kijk op te hebben.

05-05-2024 19:44

Bassey +8186

Er van uitgaande dat de volgende spelers weggaan
Medic, Rulli, Sosa, Sanchez, Chico, mikautadze,
Eventueel berghuis, akpom, Forbs, Gorter, fitz Jim

Zullen we toch in aantallen weer moeten inkopen ben benieuwd hoe dat gaat

05-05-2024 19:44

Ajaxsupporter02 +13814

FJ moeten ze niet verkopen in ieder geval. Hoogstens verhuur, maar liefst gewoon vaker spelen in 1.

05-05-2024 20:15

jeffrey_van_der_sluis +30320

Los van het feit dat hij tactisch zeer zwak is, vind ik Schip een echte Ajacied in deze barre tijd. Ga er maar aan staan, na het verlies van je vrouw aan zo'n monsterklus beginnen, alsnog bakken shit over je heen krijgen terwijl andere "echte" Ajacieden (lees: Vd Vaart, Sneijder etc.) vanaf de zijlijn toekijken.

Ik gun Schip het aller allerbeste na dit seizoen, of dat nou binnen onze mooie club is of ergens anders.

05-05-2024 19:43

AFCAjaxMidNineties +12620

Respect voor John maar we hoeven nu ook weer niet te doen alsof hij een taakstraf heeft. Krijgt er gewoon dik prima voor betaald hoor!

05-05-2024 19:46

Myriad +7015

Wat heeft hij tactisch verkeerd gedaan?

05-05-2024 23:35

GNBL +89834 moderator

Wat mij betreft hoeft er niet zo geforceerd gezocht te worden naar een functie voor John. Je kunt hem ook gewoon bedanken en een mooi afscheid geven, en het daarbij laten.

05-05-2024 19:42

Ajaxmagic +725

Je kunt hem ook gewoon bedanken en een mooi afscheid geven, en het daarbij laten.

Dit gevoel heb ik ook met een paar moderators hier op AS ! Wat mij betreft hoeft het niet zo geforceerd, gewoon zonder bedanken afscheid nemen en het daarbij laten...😇

06-05-2024 01:54

Koningtoto +59928

Schip buitenspelers laten opleiden. Dat kon hij buitengewoon goed als speler. Maar voor de rest wel het vertrouwen in m kwijt.

05-05-2024 19:37

BackInBlack +14434

Neeee joh. Schip moet zich lekker bezighouden met jeugd begeleiding of zo.

In elk geval ver weg van het eerste elftal en ver weg van het veld.

05-05-2024 19:25

PeterLarsson +13211

Wel een leuke functie hoofd jeugbegeleiding of zo… lekker rustig tussenjaartje voor Schip

05-05-2024 19:27

Hakim22 +7429

Ik hoop zo dat onze technische beleidsbepalers contact met Mikautadze onderhouden en hem kunnen overtuigen hier te blijven. Onder een goede coach schiet die jongen de eredivisie overhoop

05-05-2024 19:22

daansonafca +2223

Moet die er wel zin in hebben, en buiten dat neem ik aan dat die jongen inmiddels een woordje Engels spreekt als die ooit buiten Frankrijk wilt slagen.

05-05-2024 19:29

Myriad +7015

Topspits voor degradatievoetbal.

Ik persoonlijk houd meer van een kampioenselftal, maar ieder zijn meug.

05-05-2024 19:39

Hakim22 +7429

Benieuwd waar jij die kampioenen vandaan gaat halen met het budget van een degradatiekandidaat

05-05-2024 19:53

FysioPat020 +25581

Schip: " Elke aankoop van Sven wegdoen Alex. Mikautadze niet proberen terug te halen. Lust nog steeds geen ossenworst en spreekt nog steeds geen russisch "

05-05-2024 19:20

daansonafca +2223

Maar spreekt wel nog steeds geen Engels, wat ik zeer frappant vind voor een profvoetballer die ook graag buiten Frankrijk wilt slagen. Gebrek aan mentaliteit of wilskracht.

05-05-2024 19:31

MisterAFCA +6415

Spreekt ie nou wel of geen Engels?

05-05-2024 20:29

daansonafca +2223

Spreekt geen Engels, zoals ik in mijn comment ook aangeef.

05-05-2024 21:19

Koningtoto +59928

Ramaj, Mansverk, Akpom, Sutalo, Gaaei spelen toch regelmatig? Meer dan eigen jeugd zelfs? Gelukkig? Martha, Banel etc?

05-05-2024 19:39

Turbo +41752

Spar maar met Beuker. Die lijkt er oog voor te hebben.

Handelingssnelheid, techniek, voetbalintelligentie en wendbaarheid/motoriek. Elke mogelijke speler op wie dat niet van toepassing is direct de prullenbak in.

Leer van het falen van Mislintat's selectie- en aankoopbeleid aub. Dan heeft het toch nog iets goeds opgeleverd.

05-05-2024 19:20

Myriad +7015

Dus Blind weer terughalen?

05-05-2024 23:36

Koningtoto +59928

Daar moeten ze schip niet mee lastig vallen joh.

05-05-2024 19:20

BarryJanssen +14082

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar welke rol ze uiteindelijk vinden passen bij Schip.

Schip heeft bewezen niet competent genoeg te zijn voor een technische functie binnen Ajax, maar je kunt het eigenlijk ook niet maken om hem een rol aan te bieden die verder echt totaal geen toegevoegde waarde heeft.

05-05-2024 19:19

Ajaxfan31183 +16391

Dat schip meepraat is helemaal prima , hopelijk vraagt hij alleen geen advies over spelers aan die valkenis, want wat zal ik blij zijn als die Griek weg zal zijn bij onze club die John helemaal in zn broekzak heeft

05-05-2024 19:18

Rivelinho +253

John zoveel weghouden van het eerste elftal; beste man is volledig incapabel als trainer.

Neemt niet weg dat ik ontzettend veel respect heb voor hem als mens en als een echte Ajacied

05-05-2024 19:17

Sterretje73 +5208

Natuurlijk vragen ze John naar zijn mening over de spelers waar hij verreweg het meest mee gewerkt heeft. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze het met hem ook over evt. aankopen hebben. Dat is nl. niet aan hem maar aan de nieuwe trainer.

05-05-2024 19:11

FysioPat020 +25581

Natuurlijk is het oliedom om Schip te vragen. Hoeveel bussen wil Ajax nog aanslepen??

05-05-2024 19:19

Oxxer +163797 moderator

@FysioPat020

Zit naar Eintracht vs Leverkusen 04 te kijken, respect voor Xabi, wat heeft hij er een machine van gemaakt, volgens mij hebben Leverkusen fans hetzelfde als Ajax fans in 2018/2018, wedstrijd begint, relaxed achterover leunen en kijken met hoeveel gewonnen wordt, tussenstand nu 1-5.

05-05-2024 19:20

FysioPat020 +25581

Zie het net maat.
1-5.......

05-05-2024 19:21

Oxxer +163797 moderator

Fantastisch voetbal.

05-05-2024 19:22

NeeI +107618

Titel zegt iets anders dan de inhoud. Volgens mij valt het wel mee wat voor invloed Schip heeft in eventuele samenstelling selectie. En dat is wat mij betreft maar goed ook. Schip heeft met zijn keuzes en uitleg hiervan niet echt aangetoond een visionair te zijn.

05-05-2024 19:09

BarryJanssen +14082

Eerlijk gezegd zou het best vreemd zijn als Kroes niet even polst bij Schip wat hij van de selectie, waar hij een half jaar mee heeft gewerkt, vindt..

05-05-2024 19:11

BarryJanssen +14082

“De selectie is niet in balans”

05-05-2024 19:08

Wobbo +11146

Sorry maar wat Van 't Schip vindt boeit mij echt niet. Die heeft wel bewezen als trainer iig geen meerwaarde te hebben. Dus zijn advies kan je toch niet meer serieus nemen?

05-05-2024 19:04

RuffRhythim +24837

Hoezo zou Schip niets kunnen zeggen over welke soort spelers op welke posities er nodig zijn?

05-05-2024 19:12

Wobbo +11146

Omdat ie maar weinig logische wissels heeft gedaan en lange tijd 541 heeft gespeeld en anti voetbal heeft gespeeld.

05-05-2024 19:18

RuffRhythim +24837

Heeft daar dus niks mee te maken.

05-05-2024 19:33

Belnaarhuis +4936

Als je geen goede keuzes maakt in welke spelers je opstelt en wisselt, en hoe je het maximale uit een spelersgroep haalt, dan gaat er ergens iets mis in de beoordeling van de spelers door Schip. Heeft er vrij veel mee te maken naar mijn idee.

05-05-2024 19:42

Lazell +16973

Je zou echt helemaal achterlijk zijn om niet met Schip en anderen van de technische staf te sparren. Dat je niet alles overneemt is logisch, maar ze hebben ongetwijfeld inzichten in spelers die je als directeur of scout hebt gemist.

05-05-2024 20:58

Wobbo +11146

Je kan het doen voor de buhne maar Van 't Schip en Co die hebben toch niets laten zien dat zij "gekwalificeerd" zijn om aan te kunnen geven wie er wel en niet mogen blijven.

05-05-2024 21:02

Lazell +16973

Maar er staat toch helemaal niet dat Schip aangeeft wie wel en niet mogen blijven? Hij geeft zijn input. En zo zullen er wel meer mensen input leveren. Wil niet zeggen dat alles wordt overgenomen wat hij zegt.

05-05-2024 21:07

AFCA020! +6083

Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat Schippie betrokken wordt.

Hoewel meerdere “Ajacieden” zitten te kankeren, weet hij wel waar het aan schort. Mensen zijn boos dat hij bepaalde dingen benoemd, maar het is wel waar

05-05-2024 19:04

Rob.C +8400

Sparren is goed..
Schip heeft al meerdere keren gezegd dat de selectie niet in balans is.
Wordt er door een paar namen een streep gezet en in de verkoop gezet?

05-05-2024 19:03

Adam24 +39062

"Alex, eigenlijk is iedereen gewoon top maar ben ik gewoon niet zo een goede coach."

aldus, John. Ik hoop dat Kroes begrijpt dat een trainer altijd eerder naar de spelers wijst dan naar zichzelf. We hebben nu zelfs de derde trainer op rij die dat publiekelijk doet. Dat doen grote trainers nooit.

05-05-2024 19:02

Psychevore +21186

Gelukkig, Kroes doet nog wel dingen. Dat ie dat doet met iemand die sowieso geen trainer meer is volgend jaar, ach, dat kijken we door de vingers.

Überhaupt twijfelachtig of Schip wel de juiste man is om het hier mee over te hebben. Ik bedoel maar, Martha op linksback.

05-05-2024 19:02

Petertje1985 +346

Bijzondere moderators hier. Nog steeds kritiek op mislintat niet accepteren. Reacties erover verwijderen. Mensen erom verbannen. Één groot vriendenclubje bijelkaar

05-05-2024 19:01

wijzijndebeste123 +163003

Lol. Dat heeft werkelijk niks met "kritiek niet accepteren" te maken.

Jij loopt simpelweg in werkelijk elke post Mislintat en zijn aankopen af te zeiken. Terecht dat tegen dergelijk zielig gedrag opgetreden wordt.

05-05-2024 19:02

GNBL +89834 moderator

Lid sinds 13-04-2024. Benieuw wat de naam van jouw vorige account was. 😉

05-05-2024 19:03

Rob.C +8400

Antony39 kan het niet zijn... 😂

05-05-2024 19:07

GNBL +89834 moderator

Ik eis volgende week een nieuw trainer!!!

05-05-2024 19:08

Rob.C +8400

Whahahaa..... That's the one....

05-05-2024 19:09

GNBL +89834 moderator

@Dolledotje

Denk het niet. Je zou ook gewoon moeten kunnen reageren.

05-05-2024 19:12

7172AFCA7395 +10269

de Special One ?

05-05-2024 19:16

LukaLitmanen +81888

Chad, Thor, chadd, toekomsttalent?

05-05-2024 21:12

twynestar +28183

Antony39 is geemigreerd naar Kamchatka toen Antony verkocht werd toch?

05-05-2024 23:47

Wobbo +11146

Serieus? Wat heb ik toch een bloedhekel aan die censuur cultuur.

05-05-2024 19:06

GNBL +89834 moderator

@Wobbo

Niets van waar. Petertje1985 is een gefrustreerd trolletje dat zojuist, net als zijn vorige account, verbannen is. Petertje1985, als je meeleest: het aanmaken van een nieuw account heeft geen zin.

05-05-2024 19:10

Capocapo +12001

Hoe kunnen jullie dat voorkomen dan? Ander mail adres en vpn is genoeg denk ik

05-05-2024 21:02

twynestar +28183

Misschien weet Petertje niet hoe een VPN werkt.

05-05-2024 23:45

twynestar +28183

Ach, ze hebben heel veel moeite om zich afzijdig te houden en objectief te blijven. Heel eerlijk; dat zou ik ook niet goed kunnen dus ik begrijp ze wel. We zullen het ermee moeten doen.

05-05-2024 23:46

wijzijndebeste123 +163003

Wat een zeer verontrustend nieuws. Schip is zwaar incompetent. Waarom mag hij in hemelsnaam meepraten? Mijn vertrouwen in Kroes verdwijnt als sneeuw voor de zon.

05-05-2024 19:01

Drukwerk1968 +7105

Volgens mij werkt hij iedere dag met de spelers en weet heel goed wat ze kunnen of juist niet. Het zou dom zijn om schip daarin niet te betrekken

05-05-2024 19:12

Rst +5242

Ook Kroes heeft geen verstand van het scouten van de kwaliteiten van spelers of selectiesamenstelling.

Enige wat Kroes kan doen is deals sluiten. Anderen (Beuker en de Lange) moeten de inhoudelijke keuzes maken.

05-05-2024 19:13

wijzijndebeste123 +163003

De Lang heeft er ook geen kijk op.

05-05-2024 19:19

PeterLarsson +13211

Zo verontrustend is het nou ook weer niet. Kroes heeft uit pure beleefdheid een gesprek met Schip. Ik verwacht niet dat hij schip blindelings volgt

05-05-2024 19:24

wijzijndebeste123 +163003

Meermaals gesproken. Vooral de laatste tijd. Kroes heeft zelf geen verstand van spelers en is toch TD. Dus die luistert waarschijnlijk wel naar Schip.

05-05-2024 19:27

PeterLarsson +13211

Nee man , je lult wat met die gast en gaat je eigen gang daarna . Je kan hem moeilijk voorbij lopen op de Toekomst

05-05-2024 19:29

Lazell +16973

Met iemand ergens over praten is wat anders dan die persoon blind volgen. Het is interessant om te weten hoe spelers presteren op de training, hoe ze liggen in de groep, wat voor karakter ze hebben, etc. Ga me niet vertellen dat Schip zelfs dat niet kan.

05-05-2024 21:00

MalleEppie +15101

Hou op hoor. Als Van 't Schip enige autoriteit wordt toegekend op het gebied van spelerspotentie inschatten gaat het sowieso fout. Ver weg houden die man.

05-05-2024 19:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.