[Update III] Officieel: Kühn tekent tot medio 2021

door JipVR 66

[Update III] Officieel: Kühn tekent tot medio 2021

door JipVR 66

Laatst geüpdatet

Ajax heeft Nicolas Kühn gecontracteerd. Het achttienjarige aanvallend ingestelde talent komt over van RB Leipzig en kan op alle drie de posities voorin uit de voeten, zo weet De Telegraaf. De transfer vindt per direct plaats. Ook FC Barcelona zou interesse hebben getoond. Dit seizoen werkte hij zijn wedstrijd af bij Leipzig Onder 19.

De jonge technisch begaafde voetballer komt oorspronkelijk uit de jeugd van Hannover 96 en maakte in 2015 de overstap neer de opleiding van RB Leipzig. Kühn begon in Leipzig Onder 17, waar hij in 35 wedstrijden maar liefst 24 maal het net wist te vinden. Ook was hij vijfmaal de aangever.

Bij Leipzig O19 gaat het scoren hem vooralsnog iets lastiger af. In veertien competitiewedstrijden in die leeftijdscategorie scoorde hij tot noch toe tweemaal en gaf hij één assist. Ook in de UEFA Youth League mocht hij in actie komen voor de Duitse ploeg. Daar was de aanvaller in drie wedstrijden eenmaal trefzeker en gaf hij twee assists.

Update - 08.00 uur (13 januari 2018)
Ajax betaalt ruim twee miljoen euro om Nicolas Kühn over te nemen van RB Leipzig, zo meldt De Telegraaf zaterdagochtend. De krant maakte vrijdagavond al melding van de komst van de Duitse aanvaller. Het contract van de talentvolle Duitser, die op iedere positie in de aanval uit de voeten kan, liep na dit seizoen af, maar Ajax wilde Kühn per se nu al binnenhalen.

Update II - 11.30 uur (13 januari 2018)
Nicolas Kühn heeft afscheid genomen bij RB Leipzig, zo meldt het Duitse BILD. Aankomende maandag zal de aanvaller medisch gekeurd worden, waarna hij volgens planning dinsdag gepresenteerd zal worden als nieuwe aanwinst bij Ajax.

Update III - 16.50 uur (16 januari 2018)
Ajax heeft de komst van Nicolas Kühn via de officiële kanalen bekendgemaakt. De aanvaller is zodoende door de medische tests gekomen en heeft een contract tot medio 2021 getekend. De achttienjarige spits zal per direct beginnen bij Jong Ajax.

Goals, assists en hoogtepunten van Kühn (link voor app-gebruikers):

Lees meer over:
Plaats reactie

zivkabrimovic +261

Zal er nergens een Nederlander rondlopen met potentie. Ik vind dat we aardig wat buitenlanders binnen halen.. en dat er echt weinig bijzonders in onze opleiding rond loopt..

17-01-2018 15:46

DavidFerr +3

Ik snap je punt. Alleen kan ik nu geen Nederlandse talentvolle 18 jarige buitenspelers noemen die wij zouden kunnen halen.

Verder hebben wij met Schuurs al een groot Nederlands talent binnen gehaald en zaten wij in de zomer nog achter Kik Pieri aan maar heeft hij bijgetekend. Hopelijk dat wij binnenkort Kadioglu halen.

Verder zijn uit deze o19 lichting al de Ligt en Kluivert doorgebroken. Mogelijk dat Bakker daar ook nog bij komt. Als wij uit 1 jeugdlichting 3 potentiele (Nederlandse) toppers voortbrengen dan is dat al geweldig.

Verder hebben wij in Jong Ajax nog een aantal spelers die het eerste kunnen halen.

Ik zie de toekomst wel positief tegemoet.

17-01-2018 17:34

La Bomba +0

We zijn een koopclub geworden ipv een opleidingsclub.
Wat werden de vooral Engelse clubs vervloekt toen ze Dilrosun, Fosu Mensah en Malen ophaalden.
Nu doen wij precies hetzelfde en eigenlijk nog erger.
O19 is een vreemdenlegioen aan het worden.

17-01-2018 09:52

afcas +3650

je weet dat hij niet in o19 terecht komt?

17-01-2018 10:52

Ozymandias +159568

De A1/o19 is een vreemdelingenlegioen geworden omdat A-junioren Kluivert, Malen, De Ligt, Lang, Nunnely, Bakker en Castillo (om verschillende redenen) niet voor de A1 beschikbaar zijn. Als Heitinga die had kunnen opstellen had hij met El Maach; Bakboord, De Ligt, Botman, Bakker; Lang, Ter Heide, Castillo; Nunnely, Malen en Kluivert in de basis kunnen spelen. Van dat elftal is alleen El Maach na z'n zestiende verjaardag naar Ajax gekomen. Als een aantal van de grootste talenten worden weggehaald moeten er nieuwe grote talenten voor hun in de plaats worden gehaald.

17-01-2018 11:34

Ellende +324

Dit is precies waarom inderdaad

17-01-2018 18:24

Champy +1

Reageer je nu niet gewoon zo omdat je 1998-lichting niet de gewenste talenten aflevert?

17-01-2018 12:16

Ellende +324

Die talenten krijgen in Engeland zelden de kans.
Talent komt dat door bijna niet uit

17-01-2018 18:23

Michelinho +9

Welkom dapp're strijder, fier en Kühn!

16-01-2018 23:16

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Blijkbaar is de selectie onder het eerste te wisselvallig om door te selecteren.
Vind het wel begrijpelijk, eerste maanden rolt jong ajax iedereen op, daarna laten er een hoop verstek gaan. Je moet niet doorselecteren met wisselvallige spelers.
Jong ajax hoort met deze spelers gewoon kampioen te worden

16-01-2018 23:11

DavidFerr +3

Het allerbelangrijkste voor Jong Ajax is dat spelers zich doorontwikkelen.

Het Jong Ajax van vorig seizoen met van de Beek, Frenkie de Jong en Nouri vond ik toch een stuk sterker en die zijn ook geen kampioen geworden.

16-01-2018 23:55

amthree +401

Volgens duitse media zou kluivert dan de richting naar leipzig nemen, zou echt bullshit zijn ik zie liever kluivert. Een soort ruildeal....

16-01-2018 22:56

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Wil je daar mee kappen,ik krijg paniekaanvallen.

16-01-2018 22:59

amthree +401

Is ook de grootste onzin.

16-01-2018 23:01

RaynoFischer +18

Is onzin.
Deze jongen wordt denk ik vooral als rechtsbuiten back-up/concurrentie en misschien uiteindelijk opvolging van Neres

16-01-2018 23:00

Ozymandias +159568

Als dat waar was had Kuhn niet al een contract getekend. Anders zou Kluivert namelijk nu nog nee kunnen zeggen tegen Leipzig terwijl Kuhn bij hun al is vertrokken.

17-01-2018 11:44

Voetbalverstand +798

Waarom niet tot en met 2022?

16-01-2018 22:31

Ozymandias +159568

Waarom wel? Hij wordt gehaald als talent en dus zullen ze eerst willen aankijken of hij zich bij Ajax goed ontwikkeld.

17-01-2018 11:45

mistermiyagi +7

Ajax leidt toch een Donny, *Nouri, Kluivertje en de Ligt op geen enkele club doet dit beter..

De Ligt en Kluivert zijn Cato buitenklasse.

16-01-2018 22:29

brullie +6975

Vraag mij af wie deze jongen heeft gescout....zat op de bank en speelde zelden tot nooit bij Leipzig...waarom wil je deze jongen halen? Is het zoveel beter dan onze eigen jeugd? Hele vreemde aankoop in mijn ogen....

16-01-2018 20:37

Ozymandias +159568

Wat ik vreemd vind is dat je deze vragen stelt (en dus waarschijnlijk niet het antwoord daarop weet) maar dat toch met een conclusie kan komen dat het een vreemde aankoop is. Misschien is Ajax hem al een paar jaar op het oog en hebben ze hem in die periode een groot aantal wedstrijden zien spelen en pakken ze nu de kans om hem aan te trekken omdat hij bij de A1/o19 van Leipzig (als éérstejaars A-junior) nog geen vaste basisplaats heeft.

Waarom willen ze hem halen? Daar kan ik wel met enige zekerheid antwoord op geven. Omdat ze potentieel in hem zien en vinden dat hij een gat opvult die er momenteel in de eigen jeugd is. Ik weet niet of ze hem als rechtsbuiten of als spits zien maar in beide gevallen zou hij, inderdaad, een gat opvullen. De 2000 en 2001 lichtingen hebben geen goede spitsen of rechtsbuitens. Dat geeft ook direct antwoord op je laatste vraag of hij "zoveel beter dan onze eigen jeugd".

16-01-2018 20:46

DavidFerr +3

Mooie reactie, mijn complimenten.

Jouw reacties vind ik altijd doordacht en helder met duidelijke argumenten onderbouwd.

16-01-2018 22:39

Ozymandias +159568

Bedankt, gelukkig zal dit mij niet naar het hoofd stijgen want er zijn ook genoeg leden hier op AS vinden dat ik alleen maar onzin schrijf. ;-)

17-01-2018 11:47

altijdwelwat +7

Als het echt een toptalent is , mocht hij never nooit de grens over zo simpel is het. Maar ik laat mij graag verrassen.

16-01-2018 18:51

rafael32 +982

Toptalent? De man trapt bij Leipzig U19 nog geen deuk in een pakje boter. En het niveau ligt daar echt niet hoger dan bij de U19 in Nederland. Zie jeugd CL.

16-01-2018 18:56

Suarez16_ +9006

Daarom wilde Barcelona hem en wilde Leipzig hem 5 jaar vast leggen. Daarnaast heeft hij op zijn 17de al met het 1ste meegedaan tegen Benfica en speelt hij standaard in de basis bij Duitse jeugdelftallen.

16-01-2018 19:04

brullie +6975

en heeft geen basisplaat bij Leipzig en speelt nooit...ja echt een toptalent....was misschien een toptalent....

16-01-2018 20:41

Champy +1

Vorig jaar sinds maart ernstig geblesseerd geraakt. Miste daardoor ook het EK o17. Kan een verklaring zijn voor zijn gebrek aan speeltijd dit seizoen.

Maar jouw conclusie is dus dat dit misschien een toptalent was.

16-01-2018 21:29

Ajax#1900 +1

Roep jij altijd gewoon maar wat?

16-01-2018 19:36

mgtow +22318

Jij denkt dat Ajax 2 miljoen ballen neerlegt voor een of andere halve gaar?

16-01-2018 19:51

brullie +6975

ja idd....een speler die niet aan de bak komt bij Leipzig en nooit volle wedstrijden daar heeft gespeeld....welke scout gaat dat adviseren en 2 Mi voor betalen??

16-01-2018 20:40

Ajaxvooraltijd +2

Er zijn meerdere redenen te bedenken waarom dat niet is gebeurd. Betere competitie, grotere belangen, bang voor zijn vertrek naar de concurrentie etc.

17-01-2018 00:06

rafael32 +982

Prachtig. Vergeleken bij koopclub PSV zijn wij het Wallstreet van Nederland. Kopen, verkopen en zakken vullen. De lijn Overmars. Ieder met nog een beetje idealisme en fatsoen heeft hij eruit geflikkerd. Iemand die met 18 nog in de U19 van Leipzig speelt, lijkt mij nou niet een supertalent. Zeker gezien zijn duizingwekkelende stats> 14 wedstrijden en maar liefst 2 doelpunten en 1 assist.

16-01-2018 18:48

RobbertB +2187

Aanpassingsproblemen gok ik zo. Kijk zijn stats uit U17.

Hij is 1e jaars U19 speler hè. Hij is op 1 (twee weken terug) januari 18 jaar geworden. Dus hij speelde op zijn 17e al een half seizoen in U19.

Hij is 1.74 m, moest ongetwijfeld even wennen aan de grotere en sterkere spelers. Ook lopen ze in Duitsland meer dan hier.

16-01-2018 19:11

Ozymandias +159568

Kuhn is al in de winterstop van het vorige seizoen (als tweedejaars B-junior) naar de A1/o19 van Leipzig doorgeschoven. In het halve seizoen daarvoor scoorde hij in de B1/o17 zes keer en gaf hij vier assists in 13 wedstrijden.

16-01-2018 21:22

Tscheu +34

Ja Milik en Younes weer een koopje uit Duitsland!

16-01-2018 18:37

nuff-said +1637

Hij lijkt beetje op cerny hoe hij voetbalt maar dan nog met die straatvoetbal vaardigheden. Kan wat worden. Maar vraag me af dan waarom lepzig em laat gaan

16-01-2018 18:25

charley +0

Dit zijn nou de typische Ajax spelers, net zoals Wober, Schuurs, Bande, Taglio, Johnsen, Eiting, Jensen en Ekkelenkamp, Neres en F.de Jong en Ziyech etc... ( de ommekeer begon bij Ziyech) die we zolang hebben moeten missen tijdens F.de boer periode en daarvoor. Als Ten Hag er voor gaat zorgen dat Dolberg weer gaat draaien en uit zijn impasse getrokken wordt, dan zal Ajax weer aansluiting vinden bij de europese top! ................Klasse!

16-01-2018 18:06

cruijff71 +1

Want Vertongen, Eriksen, Suarez, Anita en Blind waren geen echte Ajax spelers?

16-01-2018 18:25

ram +7283

Als hij bij Jong begint moet we toch echt Cassierra of Sierhuis heel snel verhuren. Idealiter verhuur je Cassierra; genoeg ploegen die hem goed kunnen gebruiken en waar hij alles speelt.

16-01-2018 18:00

DavidFerr +3

Ik vermoed dat Ajax hem als rechtsbuiten haalt om achter Neres te rijpen. Ik verwacht niet dat Kuhn met zijn 1.74 m vaak in de spits te vinden zal zijn.

16-01-2018 18:43

ram +7283

Helemaal gelijk, my bad!

Ik dacht dat hij spits was. Maar op rechts is er volgens mij wel wat ruimte bij Jong Ajax op het moment. Cassierra verhuren blijft in mijn ogen overigens wel een verstandige keuze.

16-01-2018 18:53

xstaniox +14757

Het probleem met verhuren is altijd wel dat hij mag gaan banken bij een paar mindere prestaties.
Bij Jong Ajax is dat waarschijnlijk ook het geval, maar dan neemt een andere Ajacied zijn plek in.
Bij verhuur is het natuurlijk een andere speler van die club.

Kijk hoe gemakkelijk het gegaan is bij El Azzouzi, Zivkovic etc.
Zij hebben er natuurlijk ook niets aan om een Ajacied op te leiden die niet presteert.

16-01-2018 19:02

ram +7283

Ergens heb je wel een punt maar ik zou Cassierra niet met hen vergelijken. Die is echt wel beter en zou bij veel clubs, denk ik, veel spelen.

16-01-2018 20:03

DavidFerr +3

En Cassierra zal totdat Dolberg weer fit is (2 maanden) waarschijnlijk als 2e spits met het eerste mee gaan en zal Sierhuis meer kansen bij Jong Ajax gaan krijgen.

16-01-2018 18:45

Toekomst1900 +2

In het notitieboekje van alle andere topclubs in Europa wordt weer een naam opgeschreven: Kuhn, speler van Ajax! Hopen dat we zoals Donny al zei een vaste kern kunnen hebben komende jaren..

16-01-2018 17:52

MosesD +14602

3.5 jaar voor een dergelijk talent. Had wat langer gemogen, maar wellicht zit er een optie in contract.

16-01-2018 17:49

ram +7283

Volgens mij is dat niet zo'n probleem. Over zo'n 1,5 jaar kun je hem openbreken als ie progressie boekt. Dat doen we vaak zo en meestal staan spelers er voor open.

16-01-2018 18:09

MosesD +14602

Kan ook zeker. Alleen weet ik niet of buitenlandse spelers hier ook zo voor openstaan. Die zien Ajax toch eerder als 'steppingstone'. Het zou overigens een stunt zijn van Overmars als hij nu contract van Neres weet te verlengen.

16-01-2018 18:15

DavidFerr +3

Mogelijk over 2 seizoenen de opvolger van Neres.

16-01-2018 17:08

kaashaas +4

Zou mooi zijn houden Neres ook nog 2 jaar

16-01-2018 17:46

RobbertB +2187

Contract voor 3,5 jaar is niet bijzonder lang.

16-01-2018 17:08

DavidFerr +3

Na het zien van het filmpje hoop ik dat hij ook nog assists kan geven ;-)

16-01-2018 17:05

BobaAjax +701

Ik verwacht dat hij als buitenspeler gebruikt gaat worden. In de filmpjes zie je een Hele goede dribbel, actie vanaf de zijkanten.

In de spits hebben we bovendien, sierhuis cassiera en aankomend seizoen Danilo Pereira bij jong.

16-01-2018 17:03

RobbertB +2187

kan volgens mij wel een mannetje passeren ja...

16-01-2018 17:08

ajacied017 +304

Hier zal in de loop van de week wel nieuws over komen.
Hij is al in Amsterdam.

15-01-2018 00:41

vanreenen +10098

Marc is wat aan de late kant met zijn strooigoed. Dit is al de 2e Nicola(a)s in korte tijd.
Eerst Nicolas uit Argentinië en nu een Nicolas uit Leipzig.
Ik vermoed dat dit uit de koker van Alfred Schreuder komt.

13-01-2018 12:34

Redrum +94974

Ik krijg steeds een beter gevoel over Ajax. Gaat de zon dan eindelijk weer schijnen?

13-01-2018 11:54

mgtow +22318

Graag. Wordt gallisch van de wolken.

13-01-2018 12:05

Johnnie +386

Prima, JA heeft weinig buitenspelers op rechts dus prima. Ben benieuwd!

13-01-2018 11:45

Mikes +2

Aanvullende info over zijn contract is overigens dat zijn contract niet in 2018 afliep. RB Leipzig heeft dit via een optie afhelopen november met 1 jaar verlengd. BRON: BILD

13-01-2018 11:38

Rentokill +4585

In de lijn van het beleid. Jong talent scouten en kopen. Ajax heeft nog steeds de naam dat je als talent beter naar hier kan komen dan naar Barca.

Verder goed teken: Ajax zet vol in op buitenspelers en backs. En dus op 4-3-3.

13-01-2018 11:37

eros +4749

Als je het mag geloven zat heel de Europese top achter hem aan. Dan kan je wachten tot de zomer tot hij transfervrij is en t risico lopen om naast hem te grijpen.
Of je kan hem nu pakken voor 2 miljoen.
En vergeet niet,... voor spelers als Fischer en Andersen is destijds nog meer betaald.

13-01-2018 11:34

Champy +1

Die hebben 1-1,5m gekost

13-01-2018 11:40

Johnnie +386

Jensen kostte 2,5 miljoen. Verder zijn de Deense talenten destijds voor om- en nabij 1 miljoen gehaald.

13-01-2018 11:47

Pheadrus +2

Het lijkt er op dat we de dagen van de Sana en Sanogo transfers achter ons laten en alleen gaan voor de wereld top op O19 niveau. Dat voelt wel goed.

13-01-2018 10:56

NouriVandeBeek +7

We hebben afgelopen zomer nog Siem de Jong en Orejuela gekocht..

13-01-2018 11:39

Johnnie +386

Die beide vergelijken met Sanogo en Sana is appels met peren. Siem is nuttig voor de ploeg en Orejuela heeft amper kansen gehad. Zodra hij ritme krijgt gaat hij het laten zien.

13-01-2018 11:44

Redrum +94974

Orejuela moet zich nog laten zien, maar dat komt wel goed hoor en Siem is puur als opvulling voor de breedte gehaald. Als invaller heeft hij gewoon zijn waarde.

13-01-2018 11:53

trodat4030 +95480

Dat is toch wel apart.. Orejuela wordt bedekt met honderden mantels der liefde en Zeefuik wordt door diezelfden keihard de grond in getrapt, terwijl ze beiden weinig hebben laten zien in het 1e. Verschil is wel dat Zeefuik in Jong wél genoeg heeft laten zien, in tegenstelling tot Orejuela..

14-01-2018 14:58

Pheadrus +2

Hij heeft niet veel gespeeld dit seizoen. In totaal 350 minuten (ter vergelijk de Ligt 2000+ minuten). Misschien omdat hij zijn contract niet wilde verlengen? Hij is net 18. Bij een transfer onder 18 is Ajax verplicht om zijn familie over te brengen. Dat hoeft nu niet en misschien heeft Ajax daar op gewacht. Twee mil (!) om een contract van een half jaar af te kopen terwijl hij niet eens met de Youth League mee mag doen; dat schept wel verwachtingen! Hij heeft wel heel veel gespeeld en gescoord in Duitsland O17 dus dat geeft aan dat hij tot de grootste talenten van Duitsland behoort.

Het wordt wel een behoorlijke afval race; Thetani en Danilo zijn beide ook 18 jaar.

13-01-2018 10:51

NouriVandeBeek +7

Hij was natuurlijk ook een poos wek door het WK U17.

13-01-2018 11:02

Rentokill +4585

"Bij een transfer onder 18 is Ajax verplicht om zijn familie over te brengen." Hoe kom je aan deze wijsheid?

13-01-2018 11:34

Pheadrus +2

Dat werd uitgelegd bij de transfer van Kotarski. Die is in de zomer vastgelegd maar sluit pas aan op 10 februari als hij 18 jaar wordt. Als reden werd opgegeven dat Ajax dan niet zijn familie zou moeten overhalen.

13-01-2018 14:49

trodat4030 +95480

Je bent verkeerd voorgelicht. Er zit verschil tussen Kroaten (kotarski), die níet tot de EU behoren, en Duitsers (Kuhn) die wél tot de EU behoren. Ik heb het in dat topic ook uitgelegd, maar blijkbaar heb je dat niet meegekregen. Overigens kan kotarski pas na 1 juli ingeschreven worden bij de KNVB omdat hij na de huidige transferperiode 18 wordt.

14-01-2018 14:47

BobaAjax +701

Selectie volgend seizoen Team 1

Onana
Orejuela , ligt, wober, tagliafico
Frenkie de jong , Vd beek ,Ziyech
Neres, dolberg, kluivert

Team 2
V leer
Zeefuik ,veltman , schuurs, sinkgraven
Eiting , de jong , schone
Bandel, cassiera , johnsson

Huntelaar,viergever , younes zijn vraagtekens!

Jong Ajax
El maach, kotarski
Bakboord, doekhi , Bergsma , bakker
Ter heide, de wit , mazraoui
Kuhn, sierhuis,lang

Danilo, ylatupa, solomons, Bijleveld , Schouten , thetani hebben ook nog een contract.

13-01-2018 10:01

BobaAjax +701

Staat er bij! Alleen een typfoutje bandel.

13-01-2018 19:16

atalantanio +539

Wacht nou eerst maar even af wie er weggaat en wie er blijft, voordat je dit soort opstellingen gaat maken. Het zou me werkelijk verbazen als Ziyech, Veltman en Onana er volgend seizoen nog alledrie bij zijn. Zelfs achter spelers als Kluivert en De Ligt staat een vraagteken.

13-01-2018 11:47

BobaAjax +701

Is toch leuk? Alles een beetje op een rijtje zetten en kijken welke plekken er versterking moet/ kan komen.

13-01-2018 19:15

BobaAjax +701

Heb ik niet naar gekeken , eiting is ook geen half Siem niet op 6 ea. Wilde alleen kijken welke plekken er nog iets te verwachten valt. Ik denk niet dat er heel veel spelers zullen vertrekken met de lange contracten die er zijn.

15-01-2018 14:33

Knalpot +3596

Ik zie wel meer vraagtekens.

16-01-2018 17:04

Matzet +5292

Ik hoop dat we met de Nederlandse clubs nu eindelijk weer een paar rondjes verder gaan komen in Europa. AZ geeft de Nederlandse talenten echt een kans, PSV lijkt met Romero en Lozano ook pareltjes te hebben, Feyenoord die spelers van subtoppers een kans biedt op een hoger niveau en Ajax die wereldwijde toptalenten bij elkaar brengt en ze verder ontwikkelt.
Kritiek kunnen we op alle clubs hebben, maar ik hoop vooral dat we door ieder een eigen stijl aan te houden elkaar naar grotere hoogte brengen en het niveau in Nederland opstuwen. Jammer dat subtop/middenmoot beduidend minder kwaliteit hebben, want uiteindelijk bepalen zij het niveau van de competitie.

Hopelijk wordt deze jongen een succes, alleen maar goed voor ons aller Ajax en het Nederlands voetbal.

13-01-2018 09:26

Josajacied87 +0

Het postieve aan minder plekken in Europa is ook dat de plekken louter door de Nederlandse topclubs worden gepakt. Het aantal punten wordt dan door Ajax, PSV, Feyenoord en AZ gedeeld ipv door deze vier en pak m beet Zwolle, Vitesse, Heracles en Utrecht.

Ik denk dat we als Nederland veel punten pakken als drie van deze vier teams overwinteren in de Europa League. Dat zou toch te doen moeten zijn.

13-01-2018 09:53

Michelinho +9

Eerst maar eens van die play offs af, zodat niet zelfs de nummer 9 kans maakt om Europees te spelen.

16-01-2018 18:44

mcjc +2

Een goede speler die voornamelijk op rechts speelt. Hij wordt dus de stand-in van Neres. Labyad zal nu meer dan overbodig zijn om te halen.

13-01-2018 08:30

DavidFerr +3

Deze jongen is nog een o19 speler en hij zal waarschijnlijk niet direct voor het eerste zijn gehaald.

13-01-2018 10:43

FT`S +0

Ik vind dit wel vreemd, zijn contract loopt af dus is hij in de zomer gratis. Ajax wil hem echter persé meteen en betaald 2 miljoen. Dat doe je toch niet bij een 019 speler lijkt mij?

13-01-2018 08:25

NouridolbergNeres34 +1850

Misschien komt hij wel direct bij het 1e als backup van neres dat ze hem daarom nu hebben gehaald.

13-01-2018 09:38

Dolberg25 +8855

Hij zal, denk ik, bij het eerste aansluiten. Hij trainde namelijk ook al mee bij het eerste van Leipzig.

13-01-2018 09:48

OlafdeRuijter +0

Ik ben benieuwd. Echter had ik liever nog een goede back erbij gehad. Scorend heeft Ajax geen problemen maar verdedigend. Maar de transferperiode loopt nog.

13-01-2018 08:12

Nieuwegein +1

hij begint in de jeugd he. is niet gelijk voor het eerste

13-01-2018 08:15

sucre +15032

wie zegt dat? net zo oud als Romero en goed genoeg is oud genoeg

13-01-2018 09:39

ST +23014

John Steen Olsen is niet voor niets lyrisch over Netto. Goede slag lijkt dit weer.

13-01-2018 08:01

wolterx +6310

2 miljoen gemoeid, directe overstap. Interessant

13-01-2018 00:34

NouriVandeBeek +7

Hopelijk langdurig contract tot 2022.

13-01-2018 00:41

wolterx +6310

Ga ik wel vanuit, zag net op Twitter dit staan; "Na een kwalificatietraject van 8000 teams uit 43 landen mochten de 20 beste overgebleven teams deelnemen aan de Nike Premier Cup van 2015, een prestigieus Onder-16 toernooi gehost door Man Utd.

Best speler van dat toernooi: Nicolas Kühn.

#ajax" via Bart Sanders. Dat is niet mis, maar 2 miljoen is fors voor een jeugdspeler met halfjaar durend contract.

13-01-2018 00:49

Suarez16_ +9006

Deze gast kan wel echt lekker ballen hoor. Als dit er uit komt bij de senioren dan wordt hij echt the next big thing, maar goed Muric liet dit ook zien en bij Trograncic dacht ik ook dat we een goede binnen haalde, dus niet te vroeg juichen.

12-01-2018 23:57

RaynoFischer +18

Trograncic ging toch weg vanwege heinwee?

12-01-2018 23:59

Suarez16_ +9006

Jep, maar maakte ook niet mega veel indruk. Mocht op zijn 15de al meetrainen met Bayern 1 onder Guardiola, dus had wel wat van hem verwacht.

13-01-2018 00:13

Ajaxvooraltijd +2

Je hebt wel gelijk met dat gehype maar je mag aan de andere kant ook niet te pessimistisch zijn (niet dat ik zeg dat je dat doet) maar zo gaan spelers ook onderpresteren als ze jong en bevattelijk voor kritiek zijn. Maar er is wel een verschil waar Muric speelde en waar deze jongen heeft gespeeld. Is een totaal ander competitie en niveau. Vergelijken is altijd lastig natuurlijk met spelers.

13-01-2018 00:31

Suarez16_ +9006

Zekers, maar ja bij Bazoer dacht ik ook dat we een toekomstige wereldtopper hadden en hij zit nu in Duitsland op de bank. Soms komt het er uit zoals bij Tete, Eriksen en Suarez, maar ook vaak niet zoals bij van rhijn, Andersen en Sightorsson, dus wil niet meteen te positief zijn, want als voetbalsupporter krijg je vaak ongelijk.

13-01-2018 01:12

rsvh88 +5369

Waar zit die Andersen tegenwoordig?

13-01-2018 06:19

kevinyounes11 +0

grashoppers in Zwitserland

13-01-2018 06:40

Godenzoon24 +15180

En dan noem je Tete? ??

13-01-2018 10:50

godofajax1900 +4171

Zou hij ook wat kühnen lol

12-01-2018 23:56

Adammer +2846

Zal het gerucht van Labyad wrs niet kloppen of actueel meer zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax naast deze Kuhn nog een speler gaat halen...

12-01-2018 23:41

Suarez16_ +9006

Hij is 1ste jaars o19. Verwacht hem eerst bij Jong/o19. Zeer benieuwd naar Jong volgend jaar. Kotarski, Gorski, El Maach, Farcas, Doekhi, Botman, Bakker, Pasquali, Jensen, Ekkelenkamp, Ylatupa, Danilo, Lang en Kühn. Lijkt me een aardig talentvolle selectie al zullen ze niet allemaal in Jong spelen.

12-01-2018 23:49

Champy +1

Farcas speelt nu al nooit in de o19. En Gorski zal ook bij de o19 blijven.

13-01-2018 01:06

Suarez16_ +9006

Klopt mbt Gorski, maar wilde er eerst nog bij zetten komende 2de jaar. Farcas laat het inderdaad nog niet zien, maar ik ben wel benieuwd naar hem. Hij zal niet de eerste zijn met aanpassingsproblemen.

13-01-2018 01:14

Champy +1

Die aanpassingsproblemen had ie niet echt in z'n eerste jaar. Ik weet ook niet wat er met hem scheelt. Vreemd dat een contractspeler praktisch niet speelt.

13-01-2018 01:35

Ajaxvooraltijd +2

Mij boeit het niet. Die boer die volgens sommigen op moet rotten (Overmars) doet het in mijn ogen geweldig en ben blij dat die stille achterbakse Amsterdammer hem niet meer kan dwarsbomen. Het is gebleken dat Overmars beter is in het inschatten van voetballende vermogens van spelers dan al die heilig verklaarde iconen. Ik heb er wel vertrouwen in dat Overmars weet wat ie doet.

12-01-2018 23:57

xstaniox +14757

Weet iemand of wij hem wegkapen bij RB Leipzig, zoals Chelsea met Redan heeft gedaan, of dat hij daar niet meer gewild was?

12-01-2018 22:50

wolterx +6310

Kon verlengen daar, dus eerder kapen dan weg mogen. In zomer had hij ook opties.

13-01-2018 00:06

DavidFerr +3

RB Leipzig wilde zijn contract die tot zomer 2018 liep nog verlengen maar hij wilde niet. Waarschijnlijk verwacht hij meer kansen bij Ajax te gaan krijgen. Zo hadden wij Onana ook bij FC Barcelona weggekaapt.

FC Barcelona had eerder ook interesse in hem volgens de Telegraaf.

13-01-2018 00:07

xstaniox +14757

Aha, snap het.

Btw, Barcelona lachtte ons toch uit omdat wij Onana gekocht hadden en ze hem zo slecht vonden?

13-01-2018 09:39

trodat4030 +95480

Integendeel, Barca was pissed en wilde hem ook verlengen en toen hij voor ajax tekende het laatste half jaar laten banken. Vervolgens heeft Ajax hem toen maar meteen opgepikt voor een paar ton.

14-01-2018 14:26

Beer +1650

Matzet, hij haalt hem in. Mooier gezegd.

12-01-2018 22:42

Matzet +5292

Haha oke, jij wint! (Y)

13-01-2018 07:14

Pheadrus +2

Hij mag niet in de Youth League spelen; heeft al voor Redbull gespeeld.

12-01-2018 22:23

Champy +1

Geldt dat ook al voor de YL?

13-01-2018 01:03

Ajaxtrouw +6295

Mag ook wel, Fnoord heeft met Van Persie ook een mooie slag geslagen.

12-01-2018 22:22

Erik1966 +0

nee man. Die is uitgerangeerd. ipv 6e worden ze nu 5e

12-01-2018 22:25

Ajaxvooraltijd +2

Nee 7e als daarvoor die deen op d3 bank word gezet. Jorgenson oid is beter dan v Persie en is daarbij veel balvaster met zijn enorme lengte.

13-01-2018 00:58

lauw +50

ff serieus die ouwe lul heeft sinds 2015 geen wedstrijd meer gespeeld en na het wk in Brazilië heeft hij nooit zijn vorm meer terug gevonden.

12-01-2018 22:45

Ajax#1900 +1

Bovendien is Feyenoord geen concurrent.

12-01-2018 22:59

Ajaxbrl +13417

Was hij toen in vorm dan? 2012 was hij voor het laatst in vorm toen hij Man Utd kampioen maakte.

13-01-2018 00:57

Pheadrus +2

Marc is echt lekker bezig maar vergis je niet; Ajax is een magneet aan het worden voor talent en de voetbalmakelaars bieden de talenten ook aan. Kuhn heeft natuurlijk ook de Uefa League finale van vorig jaar gekeken en gezien dat er 2 A junioren meespeelden. Zijn makelaar kan zo een lijntje naar marc leggen om zijn "koopwaar" aan te bieden. En Ajax / Eredivisie zou wel eens een beter platform kunnen zijn om je te ontwikkelen dan Leibzig / Bundesliga.

12-01-2018 22:22

Bensco +7146

Spelersmakelaar: geadviseerd door familielid.

Bron: transfermarkt.nl

12-01-2018 22:57

arigold +7790

Overmars, wat ben je lekker bezig!

12-01-2018 22:06

Beer +1650

Zo, Marc heeft de turbo er op zitten.
Nog even en haalt Max Verstappen binnen.

12-01-2018 22:01

DannTheDon020 +40

Max kan best goed voetballen,kan zo in de spits!

12-01-2018 22:31

Matzet +5292

Haalt max Verstappen IN bedoel je;)

12-01-2018 22:34

Erik1966 +0

Overmars is hot. Wordt ondergewaardeerd. Topper

12-01-2018 21:58

ambtenaar +23

Ken hem niet maar heb het gevoel dat Overmars in een goeie flow zit. Een talent bij rb Leipzig weghalen lijkt mij een knappe prestatie.

12-01-2018 21:49

lauw +50

Deze jongen is niet normaal goed heel knap dat Overmars deze jongen heeft kunnen vastleggen.

12-01-2018 21:48

Dolberg25 +8855

Ben benieuwd waar hij zal gaan aansluiten. O19, Jong of het eerste. Ik weet niet of hij er goed genoeg voor is, maar zal hij de back-up van Neres worden? Denk dat na deze transfer het voor Cerny erop zit hier in Amsterdam. Vind het wel heel jammer. Had echt veel meer van hem verwacht, maar mede door blessures heeft hij het nog niet laten zien.

12-01-2018 21:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.